Hoi, nou hier is mijn vraag. Dit topic leek me de beste plek ipv een eigen topic aan te maken (daar zijn er al zo veel van)
Bedankt voor het luisteren naar mijn vraag. Ik heb hier een laptop met daarin een HDD waarop Windows 7 staat. Deze versie van Windows 7 is voorgeinstalleerd meegekomen op de laptop. Nu wil 2 dingen doen:
(1) de HDD in de laptop vervangen door een SSD, en
(2) op die SSD, Windows 10 zetten.
Volgens een pop-up op mijn scherm, kan ik Windows 7 gratis upgraden naar Windows 10. Dat is dus mooi, maar ik wil die ge-upgrade versie dus niet op de huidige schijf maar op de nieuwe SSD. Begrijp ik het goed dat ik de 1e keer, de upgrade moet uitvoeren op de HDD, omdat W10 anders niet herkent dat het is bedoeld als upgrade van de W7 op de HDD? Hoe zorg ik er voor dat ik daarna een schone W10 installatie op de SSD krijg? Ik weet dat de activatiecode zich koppelt aan het moederbord, en niet de harde schijf. Deze mag dus verwisseld worden. Als ik de upgrade uitvoer op de HDD, staat W10 niet op de SSD. Maar als ik een schone installatie van W10 doe op de SSD, dan zal deze niet gratis willen activeren. Wat moet ik nu doen?
Belangrijk is dat ik echt een schone installatie wil (geen W10 met nog allemaal mappen en rotzooi van W7), en ook dat ik geen kabeltjes of programma's heb om een kloon van de HDD te maken naar de SSD. Verder dacht ik er nog aan om eerst die W7 te installeren op de SSD, maar aangezien het een voor-geinstalleerde W7 is heb ik daar geen cd's van en ben ik bang dat dat dus niet gaat lukken.
Het enige dat ik kan bedenken, is dat ik als eerste W7 op de HDD ga upgraden naar W10. Dan is W10 nu geactiveerd voor het moederbord van mijn laptop. Daarna stop ik de SSD erin en installeer daarop de schone W10, die dan het moederbord zou moeten herkennen en activeren... denk ik? Maar dat weet ik dus niet zeker! Bovendien zou ik dan 2x W10 moeten installeren. Vandaar dat ik het eerst even hier vraag!
[
Voor 11% gewijzigd door
misterdutch op 03-12-2015 20:05
]