Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
symen89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:57:
Het vreemde vind ik dat ik ook niet via esc in de BIOS kan komen om vanaf mijn USB te booten.

Ik ben inmiddels ten einde raad...is mijn pc-tje nu echt een baksteen geworden? 8)7
Dat is wel raar, misschien kan je het proberen met een andere mSATA SSD, als je nog er eentje hebt liggen?

Wellicht zou het kunnen liggen aan de USB 2.0 poorten op de Gigabyte BRIX GB-XM14-1037 of is de ISO niet goed, maar je zegt al dat je niet eens in de BIOS terecht kan komen mbv de esc knop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ketho schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:21:
[...]
Het lijkt me dat je er maar eetje nodig hebt, wel is het lastig om te weten welke van de 2 dat nou is :S

Anders kan je een (volledige) clean install doen door de EFI, beide Recovery partities en Windows partitie te verwijderen. Het is dan wel handig als je belangrijke data op een aparte partitie of schijf staat.
Minitool Partition Wizard kan ze wel verwijderen, ik denk dat ik dat binnenkort maar doe. Met Acronis maak ik af en toe een volledige backup van de HD. Dus een recovery optie van Windows gebruik ik toch niet. Maar ik ben blijkbaar niet de enige die deze partities opgevallen zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
De update naar Treshold2 wil hier maar niet installeren.
Zo te zien heeft Windows al eens geprobeerd op 12/07, maar die is mislukt.
Vandaag nog een aantal keren geprobeerd, maar die pogingen zijn ook mislukt.

Hij zoekt naar updates, geeft me dit scherm, gaat plots van 0% naar 100%. Daarna krijg ik dit te zien. Vooral de informatie na "is het volgende wellicht nuttig:" is zeer interessant :+

De upgrade naar Windows 10 op een nieuwe SSD was al problematisch. Uiteindelijk gelukt door een clone van de oude harde schijf naar de nieuwe SSD (anders wou ie niet activeren). Als ik dan Windows ververs via de ingebouwde functie installeert hij het OS en daarna krijg ik een blauw scherm en rolt hij de versie terug naar de oude (met alle bloatware nog op).
Ik heb me dan maar neergelegd bij het feit dat het geen compleet verse installatie van Windows was en alle bloatware manueel eraf gesmeten. Ik zou liefst de update naar Treshold2 uitvoeren via Windows Update om een hoop frustratie (en BSODs) te vermijden.

edit: Net opgestart in veilige modus en de inhoud van "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" verwijderd.
Daarna weer normaal opgestart en nog eens Windows Update laten lopen.
Nu downloadde hij eerst iets (duurde niet lang) en deed vervolgens weer hetzelfde. 0% > 100% > er zijn problemen bij de installatie...

[ Voor 11% gewijzigd door NickyMe op 17-11-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm 3 systemen naast elkaar en alle 3 gingen zonder problemen door de update heen.
Het duurde wel even voordat de upgrade klaar was maar het ging voor de rest zonder problemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

engelbertus schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:06:
Vanmiddag toen ik de pc aanzetten, kreeg ik de medling dat deze was geupgrade.
maar na het aanmelden alleen maar problemen. edge doet het niet meer, startmenu niet, de zoekfunctie niet, office 2016 MSOSync niet office wijzigen. herstel en online herstel kreeg ik dat officeoneclick install werd afgebroken. dus toen maar verwijderd.
ergens weer de normale office 2016 downloaden is er niet meer bij ( ik had een trial hiervoor geinstalleerd) je moet nu meteen accountgegevens meegeven en het aanschafffen... onhandig...

ook mijn bureaubladachtergrond e.d. is verdwenen.

mijn bureaubladahtergrond is helemaal zwart, en loopt door onder de taakbalk. de taakbalk is niet meer te zien, wel staan de gebruikelijke icoontjes erin, maar die doen niet allemaal meer iets.
hoe kan ikd it oplossen?

ik zit op de slow-ring, maar heb het idee dat er echt iets is misgegaan.... maar wat en hoe kan ik dit herstellen ??
Na die laatste major update heb ik problemen met Thunderbird, start ie erg traag op en is ie wat biggier geworden. Not amused :(

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 08:37
ik dus ook niet. en het is niet eens een slow af fast ricg update.

het kan te maken hebben met dat ik dual boot had geinstaleerd, mar wiens probleem is het om dat te tackelen.

als ik nu eerst nog op de hoogte gesteld werd van dit probleem, of gevraagd werd of ik wel wilde updaten was het nog wat.
nu wordt je wakker en heb je aan half dode laptop op je bureau staan.

wat werkt niet ?
starmenu
edge
zoeken
actiecentrum
bureaubladachtergrond verdwenen
kan resolutie / beeldscherm niet instellen
diverse programmas kan ik niet starten
tabletmodus/ tegeltjes keijg ik niet in beeld
MS store werkt niet
office jenhelde over verkeerde files
windows is niet meer geactiveerd, en wil ook niet meer activeren.

nu dus maar snel weer wat anders regelen want over een maand zak e.e.a. wel geblokkeerd gaan worden of zoiets?

not amused :(

bij mijn ouders op de laptop (acer aspire? z7715)de update er ook opgezet. op hoop van zegen, maar die doet het.
echter gaf dat geen oplossing voor het probleem dat het beeldscherm (17,3 inch breedbeeld)niet als zodanig wordt herkend. dus zit daar nu dus noodgedwongen met een resolutie van 1024x756, mety de non pnp windows drivers... terwijl het veel hoger hoort te zijn.. leuk, als je ouders de laptop voornamelijk voor de foto's gebruiken, al die dikke platgedrukte poppetjes in beeld. ze zijn me ook heel dankbaar dat ik gezegd heb dat windows 10 waarschijnlijk een verbetering zou zijn tov win 7.......

not amused :( :(

[ Voor 27% gewijzigd door engelbertus op 18-11-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:26:
[...]

Vraagje
Is deze iso (1511) nu ook meteen de nieuwste Windows 10 versie met nr 10586 ?
wat is het verschil tussen deze iso's en de iso / download met de media creation tools?

kan ik iso van je link downloaden en de setup draaien als ik mijn huidige dualboot als schoon systeem met 1 partitie wil installeren? zonder dual boot, of is het dan nodig de iso op dvd te branden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
engelbertus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:22:
[...]

wat is het verschil tussen deze iso's en de iso / download met de media creation tools?

kan ik iso van je link downloaden en de setup draaien als ik mijn huidige dualboot als schoon systeem met 1 partitie wil installeren? zonder dual boot, of is het dan nodig de iso op dvd te branden ?
Ze werken de iso's bij. Dus als je nu de mediacreation tool download, haalt deze de geupdate iso binnen.
2e vraag ik niet begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Zoals eerder gepost stopt de update naar 1511 op het moment dat de voorbereiding 100% voltooid is en de melding gegeven wordt dat de PC opnieuw opgestart wordt.
Hij reboot dan niet en geeft de melding "windows installation has failed".
Geen foutcode o.i.d.
Op aanraden alle andere USB apparaten ontkoppeld maar ook dan geen succes.
Ook de PC geboot (via msconfig) met minimale drivers en weer hetzelfde resultaat.
Op C-partitie is 25 Gb vrij.
Weet het nu even niet meer maar lees op het web dat meerderen met dit probleem kampen echter er is nog nergens een oplossing bekend.
Iemand nog een goed idee behalve dan een clean install?
Zit nu niet te wachten op herinstallatie van alle programma's in gebruik en heb daar nu ook geen tijd voor.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:43
ajhaverkamp schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:41:
Op 2 PC's heb ik Windows 10 laten updaten naar de laatste versie (Version 1511, OS Build 10586.3).

Op beide PC's heb ik nu 2 maal een 450 MB "Recovery Partition" die leeg is. Voor de update was er maar 1. Dit lijkt mij een bug? Of heb ik er over een paar jaar een stuk of 10? Op internet kan ik nog niks over vinden.
Heb ik ook. Ik vermoed dat het komt doordat de installer van de nieuwe versie blijkbaar alleen aan de (huidige) systeempartitie "mag" zitten. De mooiste "oplossing" is dan zoals al eerder gemeld een echte schone install (alle partities behalve data weggooien in het installmenu). Ik denk dat ik het maar even zo laat. Die 450MB ga ik niet dood aan (heb zelf de 15GB factorypartitie nog niet weggedaan...) en voorlopig zullen we toch nog niet op al te veel nieuwe builds komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Xfade schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:10:
[...]

Ze werken de iso's bij. Dus als je nu de mediacreation tool download, haalt deze de geupdate iso binnen.
2e vraag ik niet begrijp.
wat ik bedoelde:
Is het mogelijk de iso te mounten en dan daarvanaf te installeren op dezelfde schijf, als ik alle bestaande partities wil verwijderen, en wil installeren op 1 nieuwe partitie,

Dan voorkom ik dat ik in de toekomst probleem ga krijgen door een afwijkende dual-boot situatie.. en twee partities..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
engelbertus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 00:22:

engelbertus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:14:
wat ik bedoelde:
Is het mogelijk de iso te mounten en dan daarvanaf te installeren op dezelfde schijf, als ik alle bestaande partities wil verwijderen, en wil installeren op 1 nieuwe partitie,
Ik denk niet dat het überhaupt mogelijk is de ISO te mounten terwijl je een nieuwe clean install doet op (dezelfde) schijf 8)7

De ISO wordt door Windows of andere software gemount, die draait natuurlijk niet bij een clean install.
Gebruik dan gewoon een USB-stick of DVD, daar zijn ze immers voor bedoeld.

Tussen de ISOs zelf zit geen verschil, ze zijn nu beiden versie 1511.

Met de Media Creation Tool (of Rufus) kan je heel handig een bootable USB-stick of DVD maken.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Na een paar keer heropstarten en alle opties in schijfopruiming (inclusief die achter de extra optie) te doen, lukt het nog steeds niet om de update te installeren. Ik krijg nog steeds dezelfde fout.

Bij mijn broer, die op hetzelfde moment een nieuwe SSD heeft gekocht en Windows 10 heeft geïnstalleerd via dezelfde manier (clone dus), lukte het wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
NickyMe schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:28:
De upgrade naar Windows 10 op een nieuwe SSD was al problematisch. Uiteindelijk gelukt door een clone van de oude harde schijf naar de nieuwe SSD (anders wou ie niet activeren). Als ik dan Windows ververs via de ingebouwde functie installeert hij het OS en daarna krijg ik een blauw scherm en rolt hij de versie terug naar de oude (met alle bloatware nog op).
Ik heb me dan maar neergelegd bij het feit dat het geen compleet verse installatie van Windows was en alle bloatware manueel eraf gesmeten. Ik zou liefst de update naar Treshold2 uitvoeren via Windows Update om een hoop frustratie (en BSODs) te vermijden.
NickyMe schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:38:
Na een paar keer heropstarten en alle opties in schijfopruiming (inclusief die achter de extra optie) te doen, lukt het nog steeds niet om de update te installeren. Ik krijg nog steeds dezelfde fout.
Wat raar dat het niet activeerde met de nieuwe SSD erin, behalve als je een clone deed oid.
Dat zou alleen moeten gebeuren bij een nieuw moederbord.

Is het een OEM pc met Win8.1 licentie en dan de gratis upgrade, of Win10 licentie? Anders zou voor ik voor de zekerheid even opnieuw upgraden vanaf Windows 7/8, en daarna weer een Win10 clean install doen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home

En als die er nog is, de recovery partitie (met bloatware) te verwijderen als je een herstelmedia gemaakt hebt, voor het geval dat je die ooit weer terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Ketho schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:02:

Is het een OEM pc met Win8.1 licentie en dan de gratis upgrade, of Win10 licentie
Na het op heel veel verschillende manieren geprobeerd te hebben is het uiteindelijk zo gelukt(win 10 geactiveerd krijgen):
Win 8.0 terug installeren op de oude harde schijf en updaten
Clonen van oude harde schijf naar SSD
Enkel SSD in laptop, geactiveerde win 8 upgraden naar win 10

Dus OEM Win 8.0 (naar 8.1) naar Win 10 door de gratis upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
NickyMe schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:09:
Win 8.0 terug installeren op de oude harde schijf en updaten
Clonen van oude harde schijf naar SSD
Enkel SSD in laptop, geactiveerde win 8 upgraden naar win 10

Dus OEM Win 8.0 (naar 8.1) naar Win 10 door de gratis upgrade.
Dus het is nu wel een geactiveerde Windows 10 met de nieuwe SSD?

Dan zou ik gewoon een nieuwe clean install doen met de Media Creation Tool, die zijn al lang bijgewerkt naar versie 1511 :)

Windows 10 (gratis upgrade) herkent dan immers je hardware ID, hoef je niet opnieuw een upgrade of activatie te doen als dat nog niet duidelijk was.

Naast het feit dat nu ook een Win10 clean install met versie 1511 een Win7/8 key accepteert.

Het verversen kan je dan idd beter niet doen als die recovery partitie met bloatware er nog op staat.

Al denk ik dat je Windows 8 ook nog met de nieuwe SSD erin had kunnen activeren, aangezien de key nog steeds in het moederbord zou moeten zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ketho op 18-11-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Ketho schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:26:
[...]

Dus het is nu wel een geactiveerde Windows 10 met de nieuwe SSD?
yep!
Dan zou ik gewoon een nieuwe clean install doen met de Media Creation Tool.
...
Zal ik dan zo doen! Ik had gewoon geen zin om al mijn programma's opnieuw te moeten installeren en in te stellen, dus een volledige clean install was de laatste optie (zeker nu het met mijn windows 8.0 key zou lukken, zou het wel een optie zijn). Nuja, als die clean install werkt via die Media Creation Tool, ben ik ondertussen ook de overschotjes van die bloatware kwijt.
Moet ik een productcode ingeven als ik die Media Creation Tool clean install doe?

[ Voor 16% gewijzigd door NickyMe op 18-11-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb een probleempje met een Dell Studio 1555, deze machine is geupgrade naar Windows 10, het werkt allemaal prima. Behalve de FN-Function keys.... Ik kan nergens een driver of software tool vinden die er weer voor zorgt dat FN + F7 Mute wordt en FN + F8 Vol-Down tot resultaat heeft...

Hebben jullie ervaring met een "kale" Windows 10 waar bij je later via een tool de Functietoetsen weer kan laten werken?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
Bullet NL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:03:
Ik heb een probleempje met een Dell Studio 1555, deze machine is geupgrade naar Windows 10, het werkt allemaal prima. Behalve de FN-Function keys.... Ik kan nergens een driver of software tool vinden die er weer voor zorgt dat FN + F7 Mute wordt en FN + F8 Vol-Down tot resultaat heeft...

Hebben jullie ervaring met een "kale" Windows 10 waar bij je later via een tool de Functietoetsen weer kan laten werken?
Ik dacht dat het kon bij een Dell via een instelling in de bios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
Bullet NL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:03:
Staat de driver hiervoor niet op de support pagina of meegeleverde dvd oid?
http://www.dell.com/suppo...oduct/studio-1555/drivers

Edit: Is het Dell QuickSet?
http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=6938X
http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN291565/NL
http://en.community.dell....ware-os/f/4997/t/19635052

Volgens de handleiding moet je iets in de bios veranderen, of via Win+X Windows Mobility Center openen. http://downloads.dell.com...5_setup%20guide_nl-nl.pdf

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/trELhQPt.png

[ Voor 14% gewijzigd door Ketho op 18-11-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ketho schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:26:
[...]

Staat de driver hiervoor niet op de support pagina of meegeleverde dvd oid?
http://www.dell.com/suppo...oduct/studio-1555/drivers

Edit: Is het Dell QuickSet?
http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=6938X
http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN291565/NL
http://en.community.dell....ware-os/f/4997/t/19635052

Volgens de handleiding moet je iets in de bios veranderen, of via Win+X Windows Mobility Center openen. http://downloads.dell.com...5_setup%20guide_nl-nl.pdf

[afbeelding]
Geweldig! Je hebt me enorm geholpen! Ben al 2 uur aan het Googlen geweest, maar schijnbaar niet op het goede... Nogmaals, heel veel dank!

Cogitationis poenam nemo patitur

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik heb de laatste update gedaan naar versie 1511 build 10586
Na de update heb ik gemerkt dat de start menu niet meer werkt!
Ik heb dan een aantal reparatiemogelijkheden uitgevoerd:
SFC/SCANNOW --> vond fouten maar kon een paar niet repareren.
DISM restore health gedaan --> heeft de image gerepareerd
daarna terug sfc/scannow gedaan. Geen fouten meer, alles hersteld.
Computer heropgestart.
Nog steeds geen startmenu
Nog een sfc /scannow ---> kon geen fouten vinden
Ok dan heb ik de apps opnieuw ge - registreerd door in elevated powershell dit in te voeren en te laten doen

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Ok dan terug heropgestart. Neen heeft niet gewerkt.

Daarna heb ik een repair install gedaan. Ik heb de nieuwe iso van windows 10 op een usb gedaan (met de officiële microsoft download tool)
en dan heb ik in windows 10 een upgrade gedaan (een inplace upgrade)
Zoals hier dus beschreven http://www.tenforums.com/...ows-10-place-upgrade.html
De "upgrade" verliep goed.
Maar heeft NIETS geholpen!

Pffft wat moet ik doen? Ik heb geen zin om mijn programma's terug opnieuw te moeten installeren.
Wat werkt wel?? De gewone third party apps. Ik kan wel rechtermuisklikken op de start menu en dan heb ik een heel menu (programma's en onderdelen, afsluiten,...)

waarschijnlijk handig om te weten wanneer ik die powershell command doe geeft het op alle apps dit

Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073CF6, Het pakket kan niet worden geregistreerd.
An internal error occurred with error 0x80070005. See http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=235160 for help diagnosing
app deployment issues.
NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 262fd912-216f-0000-43dd-2f266f21d101 in the Event Log or use th
e command line Get-AppxLog -ActivityID 262fd912-216f-0000-43dd-2f266f21d101
At line:1 char:38
+ ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : WriteError: (C:\WINDOWS\DevicesFlow\AppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], IOExcept
ion
+ FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Heb met de tool van windows (wushowhide.diagcab) de update voor me nvidia kaart op hidden gezet, maar dat helpt dus geen bal...windows blijft gewoon de driver update :(
wil/kan geen gebruik maken van gpedit.msc, van een of andere 3de partij

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Alternative schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:44:
Heb met de tool van windows (wushowhide.diagcab) de update voor me nvidia kaart op hidden gezet, maar dat helpt dus geen bal...windows blijft gewoon de driver update :(
wil/kan geen gebruik maken van gpedit.msc, van een of andere 3de partij
Had hetzelfde probleem, Windows 10 lijkt z'n eigen gangetje gaan...

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Na de laatste update ben ik de optie; ''Met wachtwoord beveiligd delen in/uitschakelen'' onder geavanceerde netwerk instellingen kwijt :?

is het niet meer mogelijk om zonder wachtwoord shares te maken ?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Mr. Noodle schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:01:
Na de laatste update ben ik de optie; ''Met wachtwoord beveiligd delen in/uitschakelen'' onder geavanceerde netwerk instellingen kwijt :?

is het niet meer mogelijk om zonder wachtwoord shares te maken ?
Moet je even checken onder 'all networks'.

Mijn YouTube Channel

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:16:
[...]

Moet je even checken onder 'all networks'.
dat doe ik, na de update heb ik alleen nog de optie, mediastreaming en verbindingen voor het delen van bestanden.

de optie met wachtwoord beveiligd delen is helemaal weg

https://onedrive.live.com...fQ&v=3&ithint=photo%2cPNG

[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 19-11-2015 16:41 ]

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik kan mij vergissen, maar toen ik gisteren de laatste build van windows 10 heb geïnstalleerd was het versie 1511 build 10586.03. Maar ik zie nu dat het build 10586.11.
Heb ik de eerste keer niet goed gekeken of klopt het dat er achter de punt het getal iets is gestegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ivo1969 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:39:
Ik kan mij vergissen, maar toen ik gisteren de laatste build van windows 10 heb geïnstalleerd was het versie 1511 build 10586.03. Maar ik zie nu dat het build 10586.11.
Heb ik de eerste keer niet goed gekeken of klopt het dat er achter de punt het getal iets is gestegen?
Komt door update KB3118754. Heb ik net gecontroleerd. (buildnummer ging van .03 naar .11)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Mizgala28 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:09:
[...]

Had hetzelfde probleem, Windows 10 lijkt z'n eigen gangetje gaan...
Wat was je oplossing, toch gpedit gebruikt of wat anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:29
Vandaag een nieuw systeem binnen gekregen. Onlangs al eens een Windows 7 Pro key bemachtigd.

Met de Media Creation Tool een Windows 10 USB Stick gemaakt. Vervolgens een clean install uitgevoerd. Tijdens de setup de Windows 7 key ingevuld. Installatie doorlopen. Na het eerste contact met het internet is de Windows 10 Pro geactiveerd.

Behoorlijke verbetering tov de oude situatie. Waar je perse Windows 7/8 moest installeren. Upgraden naar 10 en daarna eventueel een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Alternative schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:57:
[...]

Wat was je oplossing, toch gpedit gebruikt of wat anders ?
Geen, Windows 10 blijft na hiden de update downloaden voor mijn driver en ik moet het keer op keer verwijderen...

Ik heb bijna de neiging terug naar Windows 7 te gaan, puur en alleen om de update ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:58
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:24:
[...]

Geen, Windows 10 blijft na hiden de update downloaden voor mijn driver en ik moet het keer op keer verwijderen...

Ik heb bijna de neiging terug naar Windows 7 te gaan, puur en alleen om de update ellende.
Wat ik in het Windows 10 ervaringen topic heb gezegd daarnet helpt niet voor je? Ik ben het er wel mee eens dat het vervelend is voor Tweakers dat drivers gepusht worden. Voor de gemiddelde thuisgebruiker boeit het niet omdat het meestal wel goed gaat, zeker als je geen games speelt. En in principe zijn de thuisgebruikers op die manier wat veiliger omdat ze niet blijven hangen op een oude (mogelijk lekke) driver. Nja of de fabrikant drivers nog uitrolt voor oude hardware is twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dennis_rsb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:37:
[...]

Wat ik in het Windows 10 ervaringen topic heb gezegd daarnet helpt niet voor je? Ik ben het er wel mee eens dat het vervelend is voor Tweakers dat drivers gepusht worden. Voor de gemiddelde thuisgebruiker boeit het niet omdat het meestal wel goed gaat, zeker als je geen games speelt. En in principe zijn de thuisgebruikers op die manier wat veiliger omdat ze niet blijven hangen op een oude (mogelijk lekke) driver. Nja of de fabrikant drivers nog uitrolt voor oude hardware is twijfelachtig.
Ben ik ook mee eens, alhoewel ook maar deels aangezien bij mijn zus haar laptop Windows 10 na de 1511 update niet meer wou opstarten, dus ik moest die kant op om het te fixen.

Alsnog is automatische update een goed iets, alleen er is zoveel ellende met de drivers.

Ik noem mijzelf als een voorbeeld, ik gebruik de laatste drivers van AMD voor mijn kaart uit 2015 januari, die werken perfect (ondersteuning is gestopt) echter Windows 10 blijft hun eigen drivers uit april 2015 downloaden, en die zorgen voor veel lagere performance en oververhitting.

Dat is dan 1 voorbeeld, bij mijn zus bleef Windows 10 tot de 1511 update constant hun eigen touchpad drivers downloaden, ondanks dat er die van Windows 10 versie erop stond, iedere keer achteraf deed haar touchpad het niet toen Windows 10 een eigen ging downloaden.

En ja, updates hiden had ik gedaan, hielp niet maar gelukkig in haar geval is dat wonderbaarlijk sinds de 1511 update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:58
Mizgala28 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:42:
[...]

Ben ik ook mee eens, alhoewel ook maar deels aangezien bij mijn zus haar laptop Windows 10 na de 1511 update niet meer wou opstarten, dus ik moest die kant op om het te fixen.

Alsnog is automatische update een goed iets, alleen er is zoveel ellende met de drivers.

Ik noem mijzelf als een voorbeeld, ik gebruik de laatste drivers van AMD voor mijn kaart uit 2015 januari, die werken perfect (ondersteuning is gestopt) echter Windows 10 blijft hun eigen drivers uit april 2015 downloaden, en die zorgen voor veel lagere performance en oververhitting.

Dat is dan 1 voorbeeld, bij mijn zus bleef Windows 10 tot de 1511 update constant hun eigen touchpad drivers downloaden, ondanks dat er die van Windows 10 versie erop stond, iedere keer achteraf deed haar touchpad het niet toen Windows 10 een eigen ging downloaden.

En ja, updates hiden had ik gedaan, hielp niet maar gelukkig in haar geval is dat wonderbaarlijk sinds de 1511 update opgelost.
Problemen met het touchpad en dat een laptop niet wil opstarten kwam dus na de 1511 update zei je. Maar dat staat eigenlijk los van de drivers hè. Nja die pakt ie misschien ook mee, maar zeker niet alleen de drivers. De 1511 / November build is gewoon een grote update die vele wijzigingen maakt. Ik heb overigens gemerkt na de 1511 update dat fast startup weer aan stond... (Vervelend want ik wil dat uit hebben ivm win updates te kunnen afwerken bij het afsluiten, wat niet gaat met fast startup aan ivm hibernate) en systeemherstel stond uit. Schandalig dat systeemherstel uit staat na een update, ik las het bij andere ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dennis_rsb schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:52:
[...]

Problemen met het touchpad en dat een laptop niet wil opstarten kwam dus na de 1511 update zei je. Maar dat staat eigenlijk los van de drivers hè. Nja die pakt ie misschien ook mee, maar zeker niet alleen de drivers. De 1511 / November build is gewoon een grote update die vele wijzigingen maakt. Ik heb overigens gemerkt na de 1511 update dat fast startup weer aan stond... (Vervelend want ik wil dat uit hebben ivm win updates te kunnen afwerken bij het afsluiten, wat niet gaat met fast startup aan ivm hibernate) en systeemherstel stond uit. Schandalig dat systeemherstel uit staat na een update, ik las het bij andere ook.
Nee, laptop wou inderdaad niet opstarten na de 1511 update (reden onbekend, maar ik had het gefixed)

De touchpad probleem echter stopte na dat de 1511 update uitkwam, juist voor de 1511 update had ze steeds problemen met dat Windows 10 een eigen variant via updates binnen haalde die vervolgens de touchpad onbruikbaar maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat vind ik geen logische stap welke ze nu willen gaan zetten. Dan installeer je Windows 10 en kun je daarna meteen de upgrade carrousel in.

Gelukkig heb ik de 'nieuwe' ISO's al veilig opgeborgen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Nederlandse tool staat er nog in de 1511 versie. Ik ben trouwens aan het proberen, op mn systeem staat nu Windows 7 op een HDD, kan ik 1511 vers installeren op een SSD en met de W7 serial activeren?

En als ik dan weer boot naar de oude W7 drive, blijft die dan ook geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de 1511 versie weer teruggedraaid. Problemen met Windows File sharing. Ik kwam niet meer op mijn Synology NAS. Na het terugdraaien werkte alles weer. Andere mensen ook met dit probleem te maken gehad?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:53:
Ik heb de 1511 versie weer teruggedraaid. Problemen met Windows File sharing. Ik kwam niet meer op mijn Synology NAS. Na het terugdraaien werkte alles weer. Andere mensen ook met dit probleem te maken gehad?
Yep. Oplossing zie hier.

In een CMD scherm met administrator bevoegdheden uitvoeren:
sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
sc.exe config mrxsmb20 start= disabled
Hierna de PC herstarten.
Weer inschakelen gaat middels de volgende commando’s:
sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/mrxsmb20/nsi
sc.exe config mrxsmb20 start= auto
Hierna wederom de PC herstarten.

[ Voor 33% gewijzigd door pafdaddy op 22-11-2015 12:59 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 02:57
Sinds de de laatste grote updates zit ik weer met een windows.old map, deze wil ik graag weg hebben want heb maar een SSD van 120GB maar mag hem blijkbaar niet verwijderen van windows.

Ooh heeft de laatste grote update mijn audio drivers kapot gemaakt. heb ik net een dikke mooie headphone gekocht komt er schijt geluid uit door windows!

Ik heb een Dell Inspiron 15SE, ga zo even proberen de drivers opnieuw te installeren.

Edit: drivers werken niet! ben weer terug gegaan naar de vorige windows 10 versie en heb weer goed geluid.
Nu weet ik dus ook waar de windows.old map voor is haha

[ Voor 16% gewijzigd door Thewisbone op 23-11-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:59
Op mijn studielaptop (Peaq PNB S1015 - I1NL) lukt het mij niet om de Threshold 2-update (build 1511) te installeren. Halverwege de update krijg ik een BSOD.

Nu dacht ik het vanavond nog eens te gaan proberen, maar volgens de Windows 10-installatie op mijn laptop is de laptop up-to-date. Hoe kan dit? Eergisteren kon ik de update nog installeren, maar nu niet meer.

Is de kans groter dat het via een .ISO wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yonix schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:31:
[knip]

Nu dacht ik het vanavond nog eens te gaan proberen, maar volgens de Windows 10-installatie op mijn laptop is de laptop up-to-date. Hoe kan dit? Eergisteren kon ik de update nog installeren, maar nu niet meer.

Is de kans groter dat het via een .ISO wel lukt?
Ik heb gisteren en vandaag een paar Windows minisystemen bij willen werken met de laatste update. Deze systemen zijn direct bij het uitkomen van de final Windows 10 voorzien, ruim meer dan een maand geleden. Alle systemen geven na het installeren van de updates aan dat ze up to date zijn, en wat ik ook herhaal, de 1511 update wordt op geen enkel systeem aangeboden als update. Vorige week kon ik 1511 op een soortgelijk systeem nog wel installeren. Zou Microsoft de update even opzij hebben gezet misschien?

Er is schijnbaar toch het e.e.a. loos, wordt hierboven ook al vermeld; Help!!!! in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

http://www.infoworld.com/...e-from-download-page.html

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2015 01:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 14:35
Yonix schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:31:
Op mijn studielaptop (Peaq PNB S1015 - I1NL) lukt het mij niet om de Threshold 2-update (build 1511) te installeren. Halverwege de update krijg ik een BSOD.

Dat klopt, microsoft heeft de versie 1511 teruggetrokken, daarom krijg je nu de melding dat je laptop up to date is bij de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Rebellious schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:42:
Vandaag een nieuw systeem binnen gekregen. Onlangs al eens een Windows 7 Pro key bemachtigd.

Met de Media Creation Tool een Windows 10 USB Stick gemaakt. Vervolgens een clean install uitgevoerd. Tijdens de setup de Windows 7 key ingevuld. Installatie doorlopen. Na het eerste contact met het internet is de Windows 10 Pro geactiveerd.

Behoorlijke verbetering tov de oude situatie. Waar je perse Windows 7/8 moest installeren. Upgraden naar 10 en daarna eventueel een clean install doen.
Mijn zoon heeft Windows Vista er op zijn pc staan. Is het nog steeds noodzakelijk om eerst Windows 7 te installeren en dan the upgraden naar Windows 10 en dan een cleane install of kun je gelijk een cleane install doen met de Windows 7 key?

Zijn PC is geschikt voor Windows 10.
Systeem:
MSI MS 7525 Boston
HD: 300 GB
Ram: 3 GB
Onboard video: 320 MB

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:21:
[...]

Mijn zoon heeft Windows Vista er op zijn pc staan. Is het nog steeds noodzakelijk om eerst Windows 7 te installeren en dan the upgraden naar Windows 10 en dan een cleane install of kun je gelijk een cleane install doen met de Windows 7 key?

Zijn PC is geschikt voor Windows 10.
Systeem:
MSI MS 7525 Boston

Johanna
Je dient eerst de laptop te updaten naar Windows 7, dan vanuit Windows 7 kun je naar Windows 10 updaten en daarna (mocht je dat willen) een clean install doen van het OS.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Waar komt die Windows 7 key dan vandaan, als er nu Vista op staat?

Je kan idd gewoon Windows 10 (versie 1511) activeren met een Windows 7/8 key, ware het niet dat die update nu dus is teruggetrokken van de Media Creation Tool ;(

http://windows.microsoft..../activation-in-windows-10
Met ingang van de update voor november, kan Windows 10 (versie 1511) worden geactiveerd met bepaalde productcodes voor Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

grun93 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 06:28:
[...]

Dat klopt, microsoft heeft de versie 1511 teruggetrokken, daarom krijg je nu de melding dat je laptop up to date is bij de vorige versie.
Nee, Microsoft heeft de ISO's van 1511 terug getrokken, waardoor je niet meer direct een 1511 upgrade kunt doen. De upgrade zelf blijft gewoon bestaan, je krijgt hem alleen later (31 dagen).

* MegaTronics had de ISO's van de 1511 versie al veilig gesteld. :p

Een schone installatie op een Windows 8 laptop (dus geen upgrade) ging perfect met die ISO en de laptop was naderhand meteen geactiveerd met de key in de BIOS.

[ Voor 22% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ketho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:40:
[...]

Waar komt die Windows 7 key dan vandaan, als er nu Vista op staat?

Je kan idd gewoon Windows 10 (versie 1511) activeren met een Windows 7/8 key, ware het niet dat die update nu dus is teruggetrokken van de Media Creation Tool ;(

http://windows.microsoft..../activation-in-windows-10

[...]
Ik heb een licentiecode voor Windows 7 gekocht. Een officiële!
Maar als ik het goed begrijp kan zo'n directe cleane install van Vista naar Windows 10 dus alleen met die 1511 Iso?
Is die 1511 Iso dan nog wel ergens anders te downloaden?

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:31:
Je kan op het internet zoeken naar de ISO (en de SHA-1 hash checken).En dan met Rufus of diskpart een bootable USB installatiemedia maken.

Als je dat niet lukt dan zou ik gewoon aanraden Windows 7 te installeren en dan de upgrade te doen naar Windows 10.

Je kan ook gewoon een clean install doen met de 10240 build van de Media Creation Tool en (ongeactiveerd) een maandje wachten voordat de 1511 update eindelijk verschijnt in Windows Update :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ketho op 24-11-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:31:
[...]

Maar als ik het goed begrijp kan zo'n directe cleane install van Vista naar Windows 10 dus alleen met die 1511 Iso?
Nee, je kan niet direct upgraden vanaf Vista naar 10, alleen vanaf 7 of 8/8.1
Nee, zie ook de site van Micorsoft.
These downloads cannot be used to update Windows 10 PCs to the November update (Version 1511).
Ketho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:45:
[...]

Je kan op het internet zoeken naar de ISO (en de SHA-1 hash checken).
Ja zo, maar dus niet via de office weg (Media Creation Tool).

[ Voor 36% gewijzigd door chim0 op 24-11-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ketho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:45:
[...]

Je kan op het internet zoeken naar de ISO (en de SHA-1 hash checken).En dan met Rufus of diskpart een bootable USB installatiemedia maken.

Als je dat niet lukt dan zou ik gewoon aanraden Windows 7 te installeren en dan de upgrade te doen naar Windows 10.

Je kan ook gewoon een clean install doen met de 10240 build van de Media Creation Tool en (ongeactiveerd) een maandje wachten voordat de 1511 update eindelijk verschijnt in Windows Update :+
Bedankt.
Zijn er ook links naar een 32 bit versie? Die zie ik daar niet staan.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Welke processor zit er dan in zijn PC?

Of het is een vreselijk oude PC, of het is een tablet met een Intel Atom processor met 32-bit UEFI.
Systeem:
MSI MS 7525 Boston
De Windows licenties zelf zijn overigens niet gebonden aan 32 of 64-bits.

http://windows.microsoft....32-bit-and-64-bit-windows
http://www.intowindows.co...bit-from-windows-78-1-32/
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:57:
Zijn er ook links naar een 32 bit versie? Die zie ik daar niet staan.
MSDN: Windows 10, Version 1511Dus even zoeken/torrenten en de SHA-1 hash checken, want het zijn geen directe links.

[ Voor 3% gewijzigd door Ketho op 24-11-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Overigens is er een reden dat de 1511 iso is terug getrokken door MS. Misschien niet zo slim om hem dan alsnog aan te bieden?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ketho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:11:
Welke processor zit er dan in zijn PC?

Of het is een vreselijk oude PC, of het is een tablet met een Intel Atom processor met 32-bit UEFI.

[...]

De Windows licenties zelf zijn overigens niet gebonden aan 32 of 64-bits.

http://windows.microsoft....32-bit-and-64-bit-windows
http://www.intowindows.co...bit-from-windows-78-1-32/

[...]

MSDN: Windows 10, Version 1511Dus even zoeken/torrenten en de SHA-1 hash checken, want het zijn geen directe links.
Bedankt!
De CPU is: Dualcore Intel pentium E2220, 2400 MHZ

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Trouwens als ik inlog op mijn Microsoft account en dan probeer die Iso te downloaden, dan gaat dat niet. Er is een subscription voor nodig. Maar hoe doe ik dat?
Ik heb me toch al ingeschreven? En ik heb die Subscriber ID die ze vragen niet meer. Als ik die al had.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:45:
Trouwens als ik inlog op mijn Microsoft account en dan probeer die Iso te downloaden, dan gaat dat niet. Er is een subscription voor nodig. Maar hoe doe ik dat?
Ik heb me toch al ingeschreven? En ik heb die Subscriber ID die ze vragen niet meer. Als ik die al had.
Die links waren meer ter referentie bedoeld, zodat je de SHA-1 hash kan controleren.
Met zelf zoeken bedoel ik dat je het torrent, dan wel een mirror gebruikt O-)

Maar in jouw geval zou ik dan idd gewoon aanraden Windows 7 te installeren en de gratis upgrade naar Windows 10 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Mis ik nou iets of zo, je kan toch gewoon dit downloaden en dan de versie downloaden en installeren klik

Je kan zelf bepalen welke versie 32 bits of 64 bits zo moeilijk moet het toch niet zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

batumulia schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:14:
Overigens is er een reden dat de 1511 iso is terug getrokken door MS. Misschien niet zo slim om hem dan alsnog aan te bieden?
Is er ook een reden dat de normale update naar 1511 er niet is ?
Zit al op windows 10 vanaf dat ie uit komt maar heb de update nog steeds niet gehad.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Pierre schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:00:
Mis ik nou iets of zo, je kan toch gewoon dit downloaden en dan de versie downloaden en installeren klik

Je kan zelf bepalen welke versie 32 bits of 64 bits zo moeilijk moet het toch niet zijn.
De originele vraag was of het ook nog mogelijk was om een Win10 clean install te doen met een Win7 key.

Dus ja het is mogelijk, moet je alleen wel de versie 1511 iso nog hebben of bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Ketho schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:04:
[...]

De originele vraag was of het ook nog mogelijk was om een Win10 clean install te doen met een Win7 key.

Dus ja het is mogelijk, moet je alleen wel de versie 1511 iso nog hebben of bemachtigen.

[...]
Dat weet ik maar die kan ze niet meer downloaden (ja via een msdn account) dat heeft ze dus niet. Dan moet ze dus deze downloaden (toch).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
chucky666 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:01:
[...]

Is er ook een reden dat de normale update naar 1511 er niet is ?
Zit al op windows 10 vanaf dat ie uit komt maar heb de update nog steeds niet gehad.
Ik heb geen idee waarom die update er niet meer is, maar de hele gang van zaken omtrent die update kun je hier volgen: [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Pierre schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:00:

Deze link lijkt inderdaad nog de 1511 build op te leveren, die uit de startpost niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:55:
[...]

Deze link lijkt inderdaad nog de 1511 build op te leveren, die uit de startpost niet.
Dat is mooi. Hoe kan ik zien of de ISO die dit oplevert de 1511 versie is?

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Nee die link geeft niet de juiste 1511 versie. Ik krijg de 10.0.10240.16384 versie

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:59
grun93 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 06:28:
[...]

Vreemde actie van Microsoft; misschien toch gerusht?

Maar goed, nu moet ik dus wachten tot Microsoft de update weer vrijgeeft en dat terwijl ook mijn laptop sinds dag één Windows 10 draait. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:32:
Nee die link geeft niet de juiste 1511 versie. Ik krijg de 10.0.10240.16384 versie

Johanna
Apart, ik heb ze een uur geleden nog aangemaakt en dat waren de 1511 exemplaren.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/MCT.png

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:08:
[...]

Apart, ik heb ze een uur geleden nog aangemaakt en dat waren de 1511 exemplaren.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

[afbeelding]
Nou ja. Dat is inderdaad vreemd.
Kun je mij de ISO misschien sturen?
Via een download link of zo?
Ik begrijp dat ik op dat moederbord met die cpu toch een 64 bit versie kan installeren.
Johanna

[ Voor 9% gewijzigd door johanna52 op 24-11-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
En mij ook? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op zich is het snel duidelijk of je MCT de nieuwe of de oude versie opleverd. als je de keuze moet maken tussen Windows 10 Home en Windows 10 Pro, dan heb je de oude te pakken. Bij de nieuwe krijg je deze keus niet en beval de ISO beide versies.

Downloadlinks delen via GoT is niet toegestaan, maar deze link werkt nog steeds en dan Hulpprogramma nu downloaden. Dan krijg je de nieuwe ISO's.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:42:
Op zich is het snel duidelijk of je MCT de nieuwe of de oude versie opleverd. als je de keuze moet maken tussen Windows 10 Home en Windows 10 Pro, dan heb je de oude te pakken. Bij de nieuwe krijg je deze keus niet en beval de ISO beide versies.

Downloadlinks delen via GoT is niet toegestaan, maar deze link werkt nog steeds en dan Hulpprogramma nu downloaden. Dan krijg je de nieuwe ISO's.
Dat klopt echt niet wat jij schrijft. Ik heb nu al een paar keer de link geprobeerd. Ik geef aan, Nederlands, Windows 10, 64 bit en krijg nog steeds de 10240 versie. |:(
Er is geen optie voor Home of Pro. Ik krijg Windows 10 of Windows N als optie.
Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Microsoft heeft de Media Creation Tool voor build 10586 teruggetrokken, dus je kunt (momenteel) alleen build 10240 downloaden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:21:
[...]

Dat klopt echt niet wat jij schrijft. Ik heb nu al een paar keer de link geprobeerd. Ik geef aan, Nederlands, Windows 10, 64 bit en krijg nog steeds de 10240 versie. |:(
Er is geen optie voor Home of Pro. Ik krijg Windows 10 of Windows N als optie.
Johanna
Dat is dan vreemd, want alle ISO's die ik vanmorgen heb aangemaakt met deze link hebben allemaal directories van 30 oktober en een installatie in een VM geeft ook gewoon de 10586 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:42:

Ik heb afgelopen nacht een van de W10 systeempjes bijgewerkt naar de 1511 update, middels de in bovenstaande link aangeboden versie van MCT. Dat is op dit moment de 10586 versie van MCT. Ik kreeg bij gebruik van MCT de keuze om een ISO op te slaan (voor gebruik op een ander systeem), of om het bestaande systeem bij te werken. Ik heb gekozen voor het laatste en de update naar 1511 is daarna prima gelukt. Het klopt dus inderdaad dat de nieuwere versie van MCT de 1511 ISO's en 1511 update mogelijkheid bied.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/MCT.10586.png
CAP-Team schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:27:
Microsoft heeft de Media Creation Tool voor build 10586 teruggetrokken, dus je kunt (momenteel) alleen build 10240 downloaden.
Je informatie lijkt niet te kloppen, de MCT versie die ik een minuut geleden heb binnengehaald is gelijk aan de versie die ik vannacht heb gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2015 13:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:33:

Dat is dan vreemd, want alle ISO's die ik vanmorgen heb aangemaakt met deze link hebben allemaal directories van 30 oktober en een installatie in een VM geeft ook gewoon de 10586 versie.
Via jouw link inderdaad de 10586-versie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0dIFW9z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:33:
[...]

Ja ik begrijp het ook niet.
Voor de duidelijkheid, dit is wat ik doe:
-Ik download de MCT
-Open het
-Kies voor Media maken voor andere PC
-Dan kies ik Nederlands, Windows 10, 32 bit (heb de 64 bit ook geprobeerd, maar zelfde verhaal)
-Dan kies ik ISO bestand
-Als het klaar is brand it die op een bootable DVD
-Dan kijk ik met de commandprompt (als admin) welke versie het is: dism /Get-WimInfo /WimFile:I:\sources\boot.wim
- Dan staat er dus versie 10240 etc.

Rara hoe kan dat?
Voor de duidelijkheid, ik zoek dus een ISO voor Windows 10 Home - 32 bit - Dutch - de 1511 versie.
Johanna

[ Voor 5% gewijzigd door johanna52 op 24-11-2015 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:02:
[...]

Ja ik begrijp het ook niet.
Voor de duidelijkheid, dit is wat ik doe:
-Ik download the MCT
-Open het
-Kies voor Media maken voor andere PC
-Dan kies ik Nederlands, Windows 10, 32 bit (heb de 64 bit ook geprobeerd, maar zelfde verhaal)
-Dan kies ik ISO bestand
-Als het klaar is brand it die op een bootable DVD
-Dan kijk ik met de commandprompt (als admin) welke versie het is: dism /Get-WimInfo /WimFile:I:\sources\boot.wim
- Dan staat er dus versie 10240 etc.

Rara hoe kan dat?
Voor de duidelijkheid, ik zoek dus een ISO voor Windows 10 Home - 32 bit - Dutch - de 1511 versie.
Johanna
Als ik dat commando uitvoer op mijn Windows 7 bak hier krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Windows\system32>dism /Get-WimInfo /WimFile:F:\sources\boot.wim

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.1.7600.16385

Details for image : F:\sources\boot.wim

Index : 1
Name : Microsoft Windows PE (x64)
Description : Microsoft Windows PE (x64)
Size : 1.431.333.754 bytes

Index : 2
Name : Microsoft Windows Setup (x64)
Description : Microsoft Windows Setup (x64)
Size : 1.582.718.803 bytes

The operation completed successfully.

Het lijkt erop dat je hier de versie ziet van de DISM versie waarop je dit uitvoerd (in mijn geval 6.1.7600.16385) en niet de versie van de install? Zit jij toevallig met de versie van de eerste release van Windows 10 te werken?

Als ik de ISO van vanmorgen schoon installeer in een VM krijg ik dit bij winver:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/winver.png

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hardware-lover schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:38:
[...]

Ik heb afgelopen nacht een van de W10 systeempjes bijgewerkt naar de 1511 update, middels de in bovenstaande link aangeboden versie van MCT. Dat is op dit moment de 10586 versie van MCT. Ik kreeg bij gebruik van MCT de keuze om een ISO op te slaan (voor gebruik op een ander systeem), of om het bestaande systeem bij te werken. Ik heb gekozen voor het laatste en de update naar 1511 is daarna prima gelukt. Het klopt dus inderdaad dat de nieuwere versie van MCT de 1511 ISO's en 1511 update mogelijkheid bied.

[afbeelding]

[...]

Je informatie lijkt niet te kloppen, de MCT versie die ik een minuut geleden heb binnengehaald is gelijk aan de versie die ik vannacht heb gebruikt.
Wellicht is de versie 10586 toch weer terug gepubliceerd?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CAP-Team schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:22:
[...]

Wellicht is de versie 10586 toch weer terug gepubliceerd?
De standaard locatie in ieder geval niet, die van een aantal posts geleden heeft hem (nog?) wel.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ik weet ook niet waarom het dan niet werkt, maar ik heb hem inmiddels van iemand gekregen. Via de Duitse TechBench site.
Allemaal bedankt voor het meedenken!

Johanna :D

[ Voor 12% gewijzigd door johanna52 op 24-11-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het misschien kunnen dat die media creation tool op een systeem met build 10586 automatisch een 1511 ISO produceert? Dus zonder te downloaden. Ik ben aan het gissen maar er moet toch een verklaring zijn waarom er bij verschillende mensen verschillende builds uitrollen.
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:02:
Johanna
Waarom blijf je vasthouden aan 32 bit? Dat heeft alleen zin als je een oude pc hebt. Jouw cpu ondersteunt gewoon 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:34:
Zou het misschien kunnen dat die media creation tool op een systeem met build 10586 automatisch een 1511 ISO produceert? Dus zonder te downloaden. Ik ben aan het gissen maar er moet toch een verklaring zijn waarom er bij verschillende mensen verschillende builds uitrollen.

[...]

Waarom blijf je vasthouden aan 32 bit? Dat heeft alleen zin als je een oude pc hebt. Jouw cpu ondersteunt gewoon 64 bit.
Omdat ik denk dat dat voor deze PC het beste is.
Ik wil deze oudere PC niet te zwaar belasten.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:34:
Ik heb vandaag de diverse ISO's gecreëerd vanaf een Windows 7 en een Server 2008 R2 machine, dus dat maakt niet uit. Het belangrijkste is dat je de juiste versie van de MCT tool te pakken krijgt, de 10586 versie i.p.v. de 10240 versie.

@johanna: zou je hier nog antwoord op kunnen geven? Op het vetgedrukte gedeelte?
Als ik dat commando uitvoer op mijn Windows 7 bak hier krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Windows\system32>dism /Get-WimInfo /WimFile:F:\sources\boot.wim

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.1.7600.16385

Details for image : F:\sources\boot.wim

Index : 1
Name : Microsoft Windows PE (x64)
Description : Microsoft Windows PE (x64)
Size : 1.431.333.754 bytes

Index : 2
Name : Microsoft Windows Setup (x64)
Description : Microsoft Windows Setup (x64)
Size : 1.582.718.803 bytes

The operation completed successfully.

Het lijkt erop dat je hier de versie ziet van de DISM versie waarop je dit uitvoerd (in mijn geval 6.1.7600.16385) en niet de versie van de install? Zit jij toevallig met de versie van de eerste release van Windows 10 te werken?

[ Voor 76% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:50:
[...]

Omdat ik denk dat dat voor deze PC het beste is.
Ik wil deze oudere PC niet te zwaar belasten.

Johanna
64 bit is geen zwaardere belasting. 64 bit Windows is juist beter geoptimaliseerd voor jouw pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat Microsoft durft te beweren dat Windows 10 beter is zit nog vol met fouten ook na de Windows 10 update naar niewe build dit is een copy van win8 lol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:50:
[...]

Ik heb vandaag de diverse ISO's gecreëerd vanaf een Windows 7 en een Server 2008 R2 machine, dus dat maakt niet uit. Het belangrijkste is dat je de juiste versie van de MCT tool te pakken krijgt, de 10586 versie i.p.v. de 10240 versie.
Ah dat maakt het een stuk makkelijker dan om de 1511 versie met andere mensen te delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:54:
Snap niet dat Microsoft durft te beweren dat Windows 10 beter is zit nog vol met fouten ook na de Windows 10 update naar niewe build dit is een copy van win8 lol :(
Daar is het [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 topic voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:50:
[...]

[knip]
Mogelijk ten overvloede, vanuit een W8.1 installatie uitgevoerd geldt hetzelfde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Wat is nu het grote probleem dan, jullie willen de 1511 .iso of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dacuuu schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:22:
Wat is nu het grote probleem dan, jullie willen de 1511 .iso of zo?
Ja, want dan heb je als eerste de laatste build en ten tweede kun je deze schoon installeren en activeren met een Windows 7/8 licentie, zowel fysiek intikken als ook via de licentie in de BIOS. Hierdoor is een upgrade vanaf Windows 7/8 niet nodig.

Wat trouwens ook nog werkt bij deze build is het GenuineTicket.xml verhaal wat ook ergens in dit topic wordt vermeld. Zo heb ik afgelopen week een machine geupgraded naar Windows 10 om te kijken of dat ook werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:36:
[...]

Ja, want dan heb je als eerste de laatste build en ten tweede kun je deze schoon installeren en activeren met een Windows 7/8 licentie, zowel fysiek intikken als ook via de licentie in de BIOS. Hierdoor is een upgrade vanaf Windows 7/8 niet nodig.

Wat trouwens ook nog werkt bij deze build is het GenuineTicket.xml verhaal wat ook ergens in dit topic wordt vermeld. Zo heb ik afgelopen week een machine geupgraded naar Windows 10 om te kijken of dat ook werkt.
En er is een bepaalde versie van de MediaCreationTool waarmee je een 1511 iso kan genereren/downloaden? Waarom deelt niemand die specifieke MediaCreationTool hier dan, of gewoon de volledige .iso? Als je hem officieel van Microsoft kan downloaden, zijn directe links naar de iso geen probleem toch?
Zelf gebruik ik de MediaCreationTool helemaal niet, heb netjes alle iso's in een mapje staan, inc de 1511 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dacuuu schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:51:
[...]

En er is een bepaalde versie van de MediaCreationTool waarmee je een 1511 iso kan genereren/downloaden? Waarom deelt niemand die specifieke MediaCreationTool hier dan, of gewoon de volledige .iso? Als je hem officieel van Microsoft kan downloaden, zijn directe links naar de iso geen probleem toch?
Zelf gebruik ik de MediaCreationTool helemaal niet, heb netjes alle iso's in een mapje staan, inc de 1511 versie.
Ik heb die link hier vandaag al een paar keer gemeld, als die dan nog niet gevonden kan worden.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja volgens mij kun je ook beter de links naar de 1511 iso's posten. Dan waren al die posts vandaag niet nodig geweest. Het zijn inderdaad legale links.

En wat een 32 of 64 bit versie betreft, volgens mij is zo'n 32 bit versie op die oudere PC van mijn zoon een betere optie. Dat is ook wat de upgrade advisor aangaf.
Of zien jullie dat anders en waarom dan?

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:05:
En wat een 32 of 64 bit versie betreft, volgens mij is zo'n 32 bit versie op die oudere PC van mijn zoon een betere optie. Dat is ook wat de upgrade advisor aangaf.

Johanna
32 bits zou ik vermijden als je pc overweg kan met 64 bits OSsen. Dan loop je niet tegen een probleem aan als je later meer RAM wil kunnen gebruiken...

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 24-11-2015 17:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:05:
[knip]

Het advies zal mogelijk gegeven zijn omdat er al een Windows 32bits versie aanwezig is op het systeem misschien? De verschillen tussen 32/64bit zullen niet spectaculair uit gaan pakken op het bewuste systeem verwacht ik.

Bij een upgrade over een bestaande 32bit installatie blijft het 32bit, bij een schone installatie heb je de keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2015 17:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ja er staat nu inderdaad een 32 bit Vista op.
En mijn zoon gaat er zeker geen RAM bijzetten. Het systeem is 6 jaar oud. Hij wil er verder geen geld instoppen. En over niet al te lange tijd komt er dan toch een nieuwe PC.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

offtopic:
Zijn er nou twee johanna(19)52 aanwezig in dit topic?

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 24-11-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
MegaTronics schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:24:
offtopic:
Zijn er nou twee johanna(19)52 aanwezig in dit topic?
Lol. :D
Ik had ook ingelogd vanaf mijn tablet en blijkbaar is dat een andere account.
Wist ik helemaal niet dat ik die ook had.
Is dus 1 persoon voor de duidelijkheid.

Johanna :)

[ Voor 5% gewijzigd door johanna52 op 24-11-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
johanna52 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:24:
Ja er staat nu inderdaad een 32 bit Vista op.
En mijn zoon gaat er zeker geen RAM bijzetten. Het systeem is 6 jaar oud. Hij wil er verder geen geld instoppen. En over niet al te lange tijd komt er dan toch een nieuwe PC.

Johanna
Dan kan je beter bij 32 bit blijven.
64 bit wil namelijk geheugen vreten.
Pagina: 1 ... 48 ... 59 Laatste