Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
De licentie verloopt niet, maar hij wordt opgenomen door de upgrade: deze laatste kan namelijk niet bestaan zonder een onderliggende volwaardige licentie. Wanneer je de upgrade deïnstalleerd, komt de basislicentie weer vrij.
Het bijzondere aan een Dreamspark licentie is dat deze (vaak/meestal/altijd?) op twee systemen tegelijk geïnstalleerd mag zijn; zie mijn eerdere post voor de licentievoorwaarden. AFAIK kan je dan ook beide systemen onafhankelijk van elkaar upgraden naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:22
mtr33 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:14:
De licentie verloopt niet, maar hij wordt opgenomen door de upgrade: deze laatste kan namelijk niet bestaan zonder een onderliggende volwaardige licentie. Wanneer je de upgrade deïnstalleerd, komt de basislicentie weer vrij.
Het bijzondere aan een Dreamspark licentie is dat deze (vaak/meestal/altijd?) op twee systemen tegelijk geïnstalleerd mag zijn; zie mijn eerdere post voor de licentievoorwaarden. AFAIK kan je dan ook beide systemen onafhankelijk van elkaar upgraden naar 10.
Duidelijk, thanks wederom, voor je antwoord. Wat zou jij in mijn situatie doen als ik toch weer 10 wil? Zelf dacht ik: clean install. van 10 meteen. (Hw-id is nog gekoppeld aan het mobo) Die is destijds dus geupgrade vanuit een 8.1 installatie. Ik heb nu 8.1 geinstalleerd, met een andere key. Die key die ik nu gebruik is dan weer vrij denk ik dan, omdat de installatie van 10 is gebaseerd op de 8.1 key die ik destijds heb gebruikt.

Andere goede, misschien de simpelste optie is mijn huidige 8.1 key/installatie upgraden naar 10 (nieuwe hardware id laat ie dan achter) en dan eventueel een clean install. Op die manier wordt 10 gebaseed op mijn huidige 8.1 installatie/key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik ga windows 10 installeren.Clean install.Ik ben ongerust over een ding.Nadat de installatie is gedaan begint die dan direct met die te updaten?Moet ik dan wachten tot dat dit achter de rug is?
Want ik neem aan als je hem terug direct laat booten dat alles wel eens in het honderd kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een laptop waar een legale Windows 7 opstond via het 'pop-up' tooltje naar Windows 10 geüpgraded.
Nadat dat afgerond was, was Windows ook netjes geactiveerd.
Omdat dit een upgrade was heb ik via een installatie DVD (gemaakt met de media creation tool) Windows 10 schoon geïnstalleerd.
Nu zegt Windows dat deze niet geactiveerd is, met de melding dat de productcode geblokkeerd is door activeringsserver.

Met 2 andere computers heb ik dit op deze manier gedaan, en Windows was toen gewoon netjes geactiveerd. Daarnaast was het toch zo dat wanneer je een computer 1 keer update naar Windows 10, je hierna zonder problemen schoon kan installeren? Wat eigenlijk klopt omdat dat gewoon ging bij mij op 2 andere computers.

Wie kan mij vertellen wat er fout gaat?

• RaYsoms
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 11:14
Ik heb gisteren mijn Windows 7 geupgrade naar Windows 10. Ik zie dat mijn DirectX versie nu op 10.xx staat, ik kan directX niet handmatig upgraden. Het gekke is dat ik op Windows 7 versie 11.1 of 11.2 had.
Heb al een paar keer op Windows update op update zoeken geklikt maar ik krijg geen update binnen voor een nieuwe versie van DirectX. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

Mijn videokaart ondersteund DX11, het is een AMD R280X Toxic

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
RaYsoms schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:57:
Ik heb gisteren mijn Windows 7 geupgrade naar Windows 10. Ik zie dat mijn DirectX versie nu op 10.xx staat, ik kan directX niet handmatig upgraden. Het gekke is dat ik op Windows 7 versie 11.1 of 11.2 had.
Heb al een paar keer op Windows update op update zoeken geklikt maar ik krijg geen update binnen voor een nieuwe versie van DirectX. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.
Bedoel je niet de DxDiag versie?
Want die is wel gewoon versie 10.00 op Windows 10.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dJ7raS7.png

• Ketho
Buffalo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:57:
Ik heb een laptop waar een legale Windows 7 opstond via het 'pop-up' tooltje naar Windows 10 geüpgraded.
Nadat dat afgerond was, was Windows ook netjes geactiveerd.
Omdat dit een upgrade was heb ik via een installatie DVD (gemaakt met de media creation tool) Windows 10 schoon geïnstalleerd.
Nu zegt Windows dat deze niet geactiveerd is, met de melding dat de productcode geblokkeerd is door activeringsserver.
Zijn zowel de originele Win7 als de clean install Win10 met dezelfde editie (Home/Pro) geinstalleerd?

• Wat krijg je te zien bij slmgr? Staat daar wel "RETAIL channel" oid?
code:
1
2
Win+R -> cmd
slmgr /dlv

Windows 10 (gratis upgrade) zou op een later moment vanzelf geactiveerd moeten worden adhv de hardware ID ipv een Win7 productcode. Vanaf de Threshold 2 update kan dat weer wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Ketho op 12-11-2015 14:58 ]

• RaYsoms
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 11:14
Ketho schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:33:
[...]

Bedoel je niet de DxDiag versie?
Want die is wel gewoon versie 10.00 op Windows 10.

[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk. Heb ook bijzonder goed gekeken 8)7, bedankt voor je duidelijke uitleg.

• Buffalo
Ketho schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:11:
[...]

Zijn zowel de originele Win7 als de clean install Win10 met dezelfde editie (Home/Pro) geinstalleerd?

• Wat krijg je te zien bij slmgr? Staat daar wel "RETAIL channel" oid?
code:
1
2
Win+R -> cmd
slmgr /dlv

Windows 10 (gratis upgrade) zou op een later moment vanzelf geactiveerd moeten worden adhv de hardware ID ipv een Win7 productcode. Vanaf de Threshold 2 update kan dat weer wel.
Wat bedoel je precies met de dezelfde editie geïnstalleerd?
Windows 7 heb ik ooit op een DVD gekocht. Dus dat lijkt me retail. De schone install van Windows10 heb ik vanaf een gebrande DVD gedaan, gemaakt via de 'Media creation tool'.
Ik ben misschien 1 belangrijk ding vergeten te melden.
De eerste keer heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd via een bootable USB stick, maar dan vanuit Windows zelf.
Hierna heb ik het via de DVD gedaan, alleen stond hier niet het welbekende 'ei.cfg' bestand op. Welke wel op de USB staat, en waar ik 2 andere PC's ook zonder problemen mee heb geïnstalleerd.
Hierna een nieuwe DVD gemaakt met het ei.cfg bestand erbij, maar dat maakte niet uit.

Ieder geval krijg ik via de code: Kanaal van productcode: Retail.
Ook wordt gemeld: Licentiestatus: gemeld dat Windows niet legitiem is.

Ik weet niet welke info nog meer belangrijk is? Zou Windows uiteindelijk toch vanzelf geactiveerd worden?

• Ketho
Buffalo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:13:
Wat bedoel je precies met de dezelfde editie geïnstalleerd?
Of ze beiden overeenkomstig waren, bijvoorbeeld beide Home of Pro.
• Welke Windows 7 editie heb je? Home Premium, Professional, Ultimate?

Wellicht heb je Win10 Pro geinstalleerd terwijl de Win7 editie Home was oid.
https://www.microsoft.com...10-specifications#upgrade
De schone install van Windows10 heb ik vanaf een gebrande DVD gedaan, gemaakt via de 'Media creation tool'.
Met de Media Creation Tool kan je iig kiezen of je een Home of Pro editie installatie media wilt maken.
http://i.imgur.com/XrfZk0x.png
Windows 7 heb ik ooit op een DVD gekocht. Dus dat lijkt me retail.
Dat je de Win7 licentie los gekocht hebt met DVD media betekent niet dat het een Retail licentie is (ipv OEM).
Ik ben misschien 1 belangrijk ding vergeten te melden.
De eerste keer heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd via een bootable USB stick, maar dan vanuit Windows zelf.
Hierna heb ik het via de DVD gedaan, alleen stond hier niet het welbekende 'ei.cfg' bestand op. Welke wel op de USB staat, en waar ik 2 andere PC's ook zonder problemen mee heb geïnstalleerd.
Hierna een nieuwe DVD gemaakt met het ei.cfg bestand erbij, maar dat maakte niet uit.
In Windows 10 schijnt het veranderd te zijn hoe het ei.cfg bestand werkt :S
http://superuser.com/ques...ome-and-32-64-bit-flavors

Normaal als je die wegliet/verwijderde kreeg je tijdens het installatie menu dan de keus welke editie je wilt.
Ieder geval krijg ik via de code: Kanaal van productcode: Retail.
Ook wordt gemeld: Licentiestatus: gemeld dat Windows niet legitiem is.
Windows 10 (OEM upgrade) licenties vermelden daar overigens ook gewoon "RETAIL channel".
Maar hij is dus idd nog niet geactiveerd adhv de hardware ID, of de upgrade editie is niet overeenkomstig.

Anders zou ik niet te veel moeite doen en opnieuw een upgrade doen vanaf je Win7 installatie, ipv achterhalen waarom een Win10 clean install niet geactiveerd wordt ;(

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:21
Onlangs mijn desktop ook maar geupgrade. Ik heb netjes gewacht dat er wat drivers verschenen op de website van mijn moederbord (Asrock Z77 Pro4), echter loop ik wel tegen USB issues aan. Muis, toetsenbord en headset willen wel eens wegvallen en zijn dan alleen te verhelpen door te switchen van 2.0 naar 3.0, visa versa of complete reboot. Tevens blijft mijn muis met regelmaat voor 1 seconde, wat ik zelf kan reproduceren door een snelle beweging te maken.

Heeft er iemand anders al ervaring met Win10 onder een Z77 chipset?

Verdere specs:
3770k
16GB
HD 7950
Logitech G400

Het betreft een clean install na een upgrade.

• Ketho
nieuws: Windows 10 krijgt eerste grote update

De (nl-nl) Media Creation Tool is op het moment in onderhoud.
Bij (en-us) is de 1511 versie al beschikbaar :)
Het is nog steeds mogelijk de user agent even te spoofen voor een directe iso download.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Ook MSDN heeft ze nu online staan.

• 65870 en_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223712.iso
• 65882 nl_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223704.iso

[ Voor 12% gewijzigd door Ketho op 12-11-2015 21:20 ]

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:21
Ik kreeg de update zojuist ook al aangeboden; alleen na downloaden geeft hij een melding dat er een probleem is opgetreden en dat ik het opnieuw kan proberen. Opnieuw updaten geeft 'geen updates'??? Opnieuw opgestart; SoftwareDistribution folder leeggemaakt; zonder succes :( Iemand enig idee?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er!k schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:16:
Ik kreeg de update zojuist ook al aangeboden; alleen na downloaden geeft hij een melding dat er een probleem is opgetreden en dat ik het opnieuw kan proberen. Opnieuw updaten geeft 'geen updates'??? Opnieuw opgestart; SoftwareDistribution folder leeggemaakt; zonder succes :( Iemand enig idee?
Ik heb hier m'n fysieke machine wel volledig kunnen updaten, de VM's (op een andere host) waren aan het downloaden maar inmiddels niet meer..... En de update is ook niet meer "zichtbaar" inmiddels.

America On-Line ?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-11-2015 21:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Update service ff herstarten misschien?

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:08
Bij mij verschijnt deze update niet in Windows Update, wat kan ik daar aandoen?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Er!k
hjs schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:36:
Update service ff herstarten misschien?
Al geprobeerd, alsmede een restart. Zonder succes.

• Er!k
Gijs007 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:16:
Bij mij verschijnt deze update niet in Windows Update, wat kan ik daar aandoen?
Niets vrees ik. Hier hetzelfde issue.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Er!k schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:17:
[...]

Niets vrees ik. Hier hetzelfde issue.
Afwachten totdat ie op een ongewenst en ongelukkig moment automatisch op de achtergrond gaat beginnen.

Verwijderd

Mensen die vragen wat ze moeten doen als de update niet zichtbaar is, moeten ook even de topic warning lezen. ;) Oftewel download gewoon Windows 10 zelf van de MS-site en voer een upgrade uit. De Nederlandse versie is overigens nog niet beschikbaar. De update staat hier nu overigens op "preparing to install".

Zijn er al mensen die succesvol Windows 10 hebben geïnstalleerd met een license key voor Windows 7/8/8.1 die nog niet eerder voor Windows 10 is gebruikt? Ik ben benieuwd of de success rate van een direct schone installatie zonder tussentijdse upgrade nu zoals beloofd inderdaad hoger zal zijn dan met de benodigde tussentijdse upgrade zoals voorheen. Wellicht is het nog te vroeg om dat nu al te zeggen. Later deze week installeer ik Windows 10 voor iemand die nog op Windows 7 zit dus dan kom ik erachter of deze methode inderdaad al werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 23:25 ]

• Er!k
Het gaat hier niet om een upgrade van Windows 7/8/8.1 naar Windows 10; maar om een update naar de nieuwe build...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotLikeTheOther
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 22:24

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

Mocht je update niet lukken dan kan je hem hier gewoon downloaden. Kwestie van de ISO mounten (kan native in Windows 10) en vervolgens de setup doorlopen. Had hier hetzelfde issue dat hij niet tevoorschijn kwam, dit loste het perfect op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Er!k schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:34:
Het gaat hier niet om een upgrade van Windows 7/8/8.1 naar Windows 10; maar om een update naar de nieuwe build...
Het is wel degelijk van belang, Microsoft heeft aangegeven dat je Windows 10 dan kan activeren met een Windows 7/8 key. Mijns inziens een zeer handige feature :)

http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10565/
Wikipedia: Windows 10#Post-release_development
Swerfer in "[Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie"
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:24:
Later deze week installeer ik Windows 10 voor iemand die nog op Windows 7 zit dus dan kom ik erachter of deze methode inderdaad al werkt.
Ben benieuwd. Het is te hopen dat er niet al te veel haken en ogen aan deze "upgrade activatie" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er!k schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:34:
In essentie is het hetzelfde. De fall update is eigenlijk gewoon een upgrade naar de nieuwe build. Dan kun je net zo goed de ISO downloaden en handmatig je bestaande Windows 10 updaten. Of upgraden, what's in a name..
Ketho schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:17:
[...]

Het is wel degelijk van belang, Microsoft heeft aangegeven dat je Windows 10 dan kan activeren met een Windows 7/8 key. Mijns inziens een zeer handige feature :)

http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10565/
Wikipedia: Windows 10#Post-release_development
Swerfer in "[Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie"
Hij heeft al Windows 10 dus die schone upgrade is voor hem niet zo relevant. :)
[...]

Ben benieuwd. Het is te hopen dat er niet al te veel haken en ogen aan deze "upgrade activatie" zitten.
We zullen zien. Volgens MS leverde de oude upgrade-tussenstap teveel problemen en zou het nu beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zijn er mensen die opgevallen is dat de pictogrammen (small) wel heel low poly zijn in het start menu? Looks like crap.

Ziet er weer ok uit.

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 13-11-2015 19:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Nu ik de hashes controleer schijnt het dat de ISO bestanden van International(en) / United Kingdom(en-gb) zijn verwisseld bij de Media Creation Tool :?

Ik heb de ISOs direct gedownload van de (en-us) MCT (dmv een user agent spoof).
https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

ISOSHA-1
en_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223712.iso875EC108288B9F581E5D8099CF0EDB79F0F3E483
en-gb_windows_10_multiple_editions_version_1511_x64_dvd_7223718.iso250F8FF043CEB395F95CEE6120EFC323F69E7F8D
(MCT) Win10_1511_English_x64.iso875EC108288B9F581E5D8099CF0EDB79F0F3E483
(MCT) Win10_1511_EnglishInternational_x64.iso250F8FF043CEB395F95CEE6120EFC323F69E7F8D

[ Voor 11% gewijzigd door Ketho op 13-11-2015 03:57 . Reden: had het dus verkeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:26
Ketho schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 03:04:
Nu ik de hashes controleer schijnt het dat de ISO bestanden van International(en) / United Kingdom(en-gb) zijn verwisseld bij de Media Creation Tool :?
Brits Engels is toch echt 'bekender' internationaal gezien, MSFT is nog altijd een Amerikaans bedrijf en oorspronkelijk was Windows enkel uitgebracht in en-US, dus 'International' is inderdaad Brits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
NTAuthority schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 03:15:
Brits Engels is toch echt 'bekender' internationaal gezien, MSFT is nog altijd een Amerikaans bedrijf en oorspronkelijk was Windows enkel uitgebracht in en-US, dus 'International' is inderdaad Brits. :)
Daar zit wat in, maar het is best wel verwarrend dan :S
Bij "international" of "global" denk ik dan gelijk aan de .com company websites van de US.

Dan hadden ze het beter duidelijk English (United States) en English (International/United Kingdom) kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:12

Jimbolino

troep.com

Tijdje terug had ik de eerste laptop waarbij ik geen Windows 10 kon installeren.

Windows 7 en Windows 8.1 draaiden prima, maar Windows 10 wilde met geen mogelijkheid in de setup komen.
Upgraden vanuit een draaiende Windows 7 en 8.1 werkte niet.
Booten vanaf USB werkte ook niet.

Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een aantal Samsung laptops zijn, met Broadcom wifi kaarten, die zelfs met de nieuwste bios, geen Windows 10 kunnen draaien.

http://answers.microsoft....7f-42f7-b22f-6fcdfe080b26

http://www.tenforums.com/...g-all-samsung-owners.html

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een ander merk wifi kaart erin te steken.
Wel vervelend dat daarvoor de hele laptop open moest, omdat de wifi kaart niet toegankelijk is via een klepje, of onder het toetsenbord.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Ketho schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:56:
[...]

Of ze beiden overeenkomstig waren, bijvoorbeeld beide Home of Pro.
• Welke Windows 7 editie heb je? Home Premium, Professional, Ultimate?

Wellicht heb je Win10 Pro geinstalleerd terwijl de Win7 editie Home was oid.
https://www.microsoft.com...10-specifications#upgrade

[...]

Met de Media Creation Tool kan je iig kiezen of je een Home of Pro editie installatie media wilt maken.
http://i.imgur.com/XrfZk0x.png

[...]

Dat je de Win7 licentie los gekocht hebt met DVD media betekent niet dat het een Retail licentie is (ipv OEM).

[...]

In Windows 10 schijnt het veranderd te zijn hoe het ei.cfg bestand werkt :S
http://superuser.com/ques...ome-and-32-64-bit-flavors

Normaal als je die wegliet/verwijderde kreeg je tijdens het installatie menu dan de keus welke editie je wilt.

[...]

Windows 10 (OEM upgrade) licenties vermelden daar overigens ook gewoon "RETAIL channel".
Maar hij is dus idd nog niet geactiveerd adhv de hardware ID, of de upgrade editie is niet overeenkomstig.

Anders zou ik niet te veel moeite doen en opnieuw een upgrade doen vanaf je Win7 installatie, ipv achterhalen waarom een Win10 clean install niet geactiveerd wordt ;(
Windows 7 was de Pro versie, en de ISO van Windows 10 die ik gemaakt heb was ook de Pro versie. Beide 64 bit editie.
Het gekke was dus dat na de upgrade naar Windows 10, deze ook gewoon geactiveerd was. Maar na de schone installatie met de DVD niet meer.

Dat ei.cfg die ik gebruik is wel anders, maar die heb ik in het begin ook hier ergens van het forum gehaald, en stond op mijn bootable USB. Met die USB heb ik zonder problemen 2 PC's schoon geinstalleerd. 1 PC zelfs 2 keer. Dus dat lijkt mij niet het probleem.

Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon Windows 7 nog een ker installeerd, en dan weer de upgrade en schone install. Volgens mij kan ik nu toch weinig op deze manier, aangezien Windows nu niet geactiveerd is.

Ik meldt nog wel als dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik heb de update inmiddels uitgevoerd via de MCT. Werkte als een zonnetje! Alleen de lege windows.old map was na opschonen niet te verwijderen. Dit op kunnen lossen door handmatig rechten aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Vanmorgen op mijn oude Toshiba laptop de (automatische) upgrade naar 10586 uitgevoerd, helaas zonder succes. Na de installatie blijft ie met het windows logo in beeld vast staan.
Dus dat wordt weer 10585 terugzetten en autom upgraden op de laptop voorlopig blokkeren.

[ Voor 14% gewijzigd door racinfo op 14-11-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Hier komt de fall update tot instellingen (3de deel dus) en zet dan vrolijk me oude versie terug. Als ik dan de notificatie krijg, klik hier voor de fout melding, krijg ik geen melding maar de knop opnieuw proberen :P
Ach, van 8.1 naar 10 was ook een geklooi, dus waarom nu niet. Wordt weer een middagje stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Na de laatste grote Windows 10 update kan ik de helderheid van het beeldscherm van mijn Lenovo Y50 niet meer aanpassen. Het staat vast op de hoogste helderheid. Ik heb de drivers van de GPU al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.. dit lost het probleem niet op.

Weet iemand een oplossing?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Counter Strike Global Offence loopt toch een stuk minder soepel sinds W10.
Liep best redelijk daar voor op mijn Toshiba laptop.

Al diverse drivers geprobeerd, energie beheer nagekeken, spel er al een paar keer opnieuw geinstalleerd.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
hjs schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:41:
Counter Strike Global Offence loopt toch een stuk minder soepel sinds W10.
Liep best redelijk daar voor op mijn Toshiba laptop.

Al diverse drivers geprobeerd, energie beheer nagekeken, spel er al een paar keer opnieuw geinstalleerd.
Iemand tips?
AMD drivers herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 23:06
spartacusNLD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:10:
Na de laatste grote Windows 10 update kan ik de helderheid van het beeldscherm van mijn Lenovo Y50 niet meer aanpassen. Het staat vast op de hoogste helderheid. Ik heb de drivers van de GPU al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.. dit lost het probleem niet op.

Weet iemand een oplossing?
Bedoel je dat de knop niet meer werkt voor de helderheid? Zo ja dat is meestal aparte software voor geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:18:
[...]
Bedoel je dat de knop niet meer werkt voor de helderheid? Zo ja dat is meestal aparte software voor geïnstalleerd.
zowel die fn knop + pijltoets werkt niet als de opties in het configuratie scherm werken niet meer (zijn niet aanwezig)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
spartacusNLD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:21:
[...]

zowel die fn knop + pijltoets werkt niet als de opties in het configuratie scherm werken niet meer (zijn niet aanwezig)
Heb jij de juiste en nieuwste videokaart drivers geïnstalleerd?

Vaak genoeg kun je dan pas de helderheid wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Mizgala28 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:26:
[...]
Heb jij de juiste en nieuwste videokaart drivers geïnstalleerd?

Vaak genoeg kun je dan pas de helderheid wijzigen.
Ja, eerst alle verwijderd via ''driver scrubber'' daarna via geforce experience de juiste drivers geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

laatste beta geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
kan ik mijn windows 10 key die ik heb van mijn laptop (lees factory cd key)

gebruiken op mijn pc ?

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
thuran schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:54:
kan ik mijn windows 10 key die ik heb van mijn laptop (lees factory cd key)

gebruiken op mijn pc ?
Nee, Windows 10 gebruikt Hardware ID, gaat niet lukken dus.

Ook een reden dat ik een Windows 10 licentie rond heb zwerven die alleen op mijn laptop gaat werken omdat ik daar een andere Windows 7 Pro sleutel had geüpgraded naar Windows 10...

Stomme fout, maar ik wist het toen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
spartacusNLD schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:21:
[...]

De fn-knop staat los van de GPU-drivers, is de driver/software voor die functietoets nog wel aanwezig?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Ik heb een laptop welke geleverd werd met Windows 8 (geen Pro) en heb een upgrade licentie naar Windows 8.1 Pro aangeschaft. Als ik het goed heb, staat er ook een key in de BIOS.

Ik heb nu een lege SSD en wil graag een clean install van Window 10 Pro 1511 64-bit Engels uitvoeren. Hiervoor had ik Windows 10 Pro 1507 64-bit Engels op de SSD staan (welke ook geactiveerd was).

Als ik gebruik maak van de nieuwe Media Creation Tool dan kan ik, in tegenstelling tot de oude Media Creation Tool, niet kiezen voor Windows 10 Pro. Ook is daar geen aparte Techbench ISO voor.

Wanneer ik Windows 10 wil installeren met zo'n universele (Home en Pro) ISO, dan krijg ik echter geen optie om een key in te vullen of te selecteren welke versie ik wil installeren. Er wordt dan zonder vragen gewoon Windows 10 Home geïnstalleerd.

Is er een manier om direct Window 10 Pro 1511 te installeren, of moet ik eerst 1507 installeren en dan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Pazzie schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:30:
Als ik gebruik maak van de nieuwe Media Creation Tool dan kan ik, in tegenstelling tot de oude Media Creation Tool, niet kiezen voor Windows 10 Pro. Ook is daar geen aparte Techbench ISO voor.

Wanneer ik Windows 10 wil installeren met zo'n universele (Home en Pro) ISO, dan krijg ik echter geen optie om een key in te vullen of te selecteren welke versie ik wil installeren. Er wordt dan zonder vragen gewoon Windows 10 Home geïnstalleerd.
Bij de nieuwe Media Creation Tool kan je idd niet meer apart kiezen om een Home of Pro media te maken.

Maar tijdens de clean install zelf kan je nu wel kiezen tussen Home of Pro, en optioneel een key in te vullen.

Waar heb je die "universele (Home en Pro) ISO" dan vandaan? Niet van de Media Creation Tool oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Ketho schreef op zondag 15 november 2015 @ 01:14:
Maar tijdens de clean install zelf kan je nu wel kiezen tussen Home of Pro, en optioneel een key in te vullen.
Dit dus. Ook een clean install gedaan met de Fall Update: de iso die je met de mediacreationtool download is zowel Home als Pro.

Ik heb tijdens de installatie geen key ingevuld; maar pas nadat alles geinstalleerd was en draaide. Mijn Win7Pro key werkte prima bij het activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
_Arthur schreef op zondag 15 november 2015 @ 07:58:
[...]
Ik heb tijdens de installatie geen key ingevuld; maar pas nadat alles geinstalleerd was en draaide. Mijn Win7Pro key werkte prima bij het activeren.
Is nu natuurlijk te laat, maar is dat dan veranderd? Voorheen activeerde win10 upgrade automatisch zichzelf. Maar nu moet je een key invullen? Dat is dan wel weer een ingewikkeldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

NotLikeTheOther schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:16:
Mocht je update niet lukken dan kan je hem hier gewoon downloaden. Kwestie van de ISO mounten (kan native in Windows 10) en vervolgens de setup doorlopen. Had hier hetzelfde issue dat hij niet tevoorschijn kwam, dit loste het perfect op :)
Vraagje
Is deze iso (1511) nu ook meteen de nieuwste Windows 10 versie met nr 10586 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:40
In het Control Panel bij System is het copyright jaar van Windows 10 na de update ineens 2016 i.p.v. 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Ketho schreef op zondag 15 november 2015 @ 01:14:
[...]

Bij de nieuwe Media Creation Tool kan je idd niet meer apart kiezen om een Home of Pro media te maken.

Waar heb je die "universele (Home en Pro) ISO" dan vandaan? Niet van de Media Creation Tool oid?
Met de universele ISO bedoel ik gewoon de ISO van de Media Creation tool, met Pro en Home. Ik heb gekozen voor de versie waar zowel de 32-bit als de 64-bit Windows 10 op staat. Tijdens de clean install heb ik voor 64-bit gekozen, maar werd mij niet om een key gevraagd. Er werd standaard Windows 10 Home geïnstalleerd. Voor de zekerheid heb ik daarna nog de ISO van Tech Bench geprobeerd, maar die installeerde ook Windows 10 Home. Windows 10 Home is na installatie trouwens gewoon geactiveerd.

Kan het zijn dat tijdens het installatie-proces de OEM key in mijn BIOS wordt gedetecteerd en deze automatisch gebruikt wordt?

Tijdens welk gedeelte van het installatie-proces wordt er bij jullie om een key gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

_Arthur

blub

Reepje schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:15:
Is nu natuurlijk te laat, maar is dat dan veranderd? Voorheen activeerde win10 upgrade automatisch zichzelf. Maar nu moet je een key invullen? Dat is dan wel weer een ingewikkeldheid.
Was een clean-install met de fall-update op een nieuwe computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Gisteren bij mijn schoonvader Windows 10 op zijn HP Folio 9470m geinstalleerd werkt allemaal goed. Alleen er zit er een ingebouwde camera in dat ding en die krijg ik niet aan de praat. Iemand hier die me op weg kan helpen met de installatie van dat ding.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Pazzie schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:40:
[...]

Met de universele ISO bedoel ik gewoon de ISO van de Media Creation tool, met Pro en Home. Ik heb gekozen voor de versie waar zowel de 32-bit als de 64-bit Windows 10 op staat. Tijdens de clean install heb ik voor 64-bit gekozen, maar werd mij niet om een key gevraagd. Er werd standaard Windows 10 Home geïnstalleerd. Voor de zekerheid heb ik daarna nog de ISO van Tech Bench geprobeerd, maar die installeerde ook Windows 10 Home. Windows 10 Home is na installatie trouwens gewoon geactiveerd.

Kan het zijn dat tijdens het installatie-proces de OEM key in mijn BIOS wordt gedetecteerd en deze automatisch gebruikt wordt?

Tijdens welk gedeelte van het installatie-proces wordt er bij jullie om een key gevraagd?
Twee keer wordt er om een key gevraagd (bij een schone installatie op een nieuw systeem - mijn laptop, niet eerder iets op gehad) maar je knt deze gewoon overslaan. Ik heb weliswaar wel mijn microsoft account moeten ingeven waarbij er via mijn gsm een bevestigings code (wordt via sms gezonden) ontvangen en ingevuld. Daarna was ik weer geactiveerd. Dit betrof de iso van vorige week (was dat 1507?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Raven schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:19:
[...]
De fn-knop staat los van de GPU-drivers, is de driver/software voor die functietoets nog wel aanwezig?
Ik weet niet of hier los software voor bestaant vanuit lenovo. De op driver pagina vind ik niets. De andere funtie toetsen (geluid) doen wel wat ze moeten doen.. enkel de helderheid toetsen willen niet meer werken..

dit alles na de update naar de laatste windows 10 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18-09 16:31
Is het al mogelijk om direct een verse Windows 10 instal uit te voeren met mijn Windows 8 key. Bij de instal van win10 maak ik gebruik van de laatste msdn iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:54:
[...]

Twee keer wordt er om een key gevraagd (bij een schone installatie op een nieuw systeem - mijn laptop, niet eerder iets op gehad) maar je knt deze gewoon overslaan. Ik heb weliswaar wel mijn microsoft account moeten ingeven waarbij er via mijn gsm een bevestigings code (wordt via sms gezonden) ontvangen en ingevuld. Daarna was ik weer geactiveerd. Dit betrof de iso van vorige week (was dat 1507?).
Dat zou dan vermoedelijk inderdaad 1507 geweest zijn. Daar had ik een Windows 10 Pro iso van en werd mij ook gewoon om een key gevraagd. Bij 1511 wordt er bij mij niet meer om een key gevraagd.

Ik heb hier wat informatie over opgezocht en kwam op het volgende artikel uit: http://www.askvg.com/fix-...uring-clean-installation/

Ik ga dat maar eens proberen.

Edit: Ik heb een ei.cfg bestand met het volgende in de sources map geplaatst:
[Channel]
Retail

Hiermee kon ik tijdens de installatie wel kiezen tussen Windows 10 Pro of Home. Ik hoefde na het kiezen voor Pro geen key in te voeren en Windows 10 Pro was na de installatie gelijk geactiveerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Pazzie op 15-11-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotLikeTheOther
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 22:24

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:26:
[...]

Vraagje
Is deze iso (1511) nu ook meteen de nieuwste Windows 10 versie met nr 10586 ?
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat zou mooi zijn, ik heb hem gedownload en ga het testen

Eerder heb ik een kale versie geinstalleerd en op de preview 10585 geplaatst. Dat ging goed maar toen de build 10586 (preview) met autom upgrade eroverheen kwam bleef hij na installeren in de boot hangen.

Nu had ik wel een dualboot aanstaan, eerder las ik in het forum dat dat voor problemen kon zorgen.

[ Voor 43% gewijzigd door racinfo op 15-11-2015 11:48 . Reden: eerdere dualboot op de pc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maar wat gebeurd er op een machine die origineel met Home werd geleverd en waar je zelf Pro op heb geïnstalleerd en geactiveerd en daar een upgrade mee heb gedaan. Krijg je dan bij een clean install van de nieuwe build. een Home of een Pro versie?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

MegaTronics schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:36:
Maar wat gebeurd er op een machine die origineel met Home werd geleverd en waar je zelf Pro op heb geïnstalleerd en geactiveerd en daar een upgrade mee heb gedaan. Krijg je dan bij een clean install van de nieuwe build. een Home of een Pro versie?
Waarom zou je dan een clean instal willen? Ik zou gewoon de upgrade erover heen zetten, met CLEANMGR kun je immers alle oude installatie bestanden verwijderen. Overigens kun je dan niet meer terug naar de voorgaande versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:39:
[...]

Waarom zou je dan een clean instal willen? Ik zou gewoon de upgrade erover heen zetten, met CLEANMGR kun je immers alle oude installatie bestanden verwijderen. Overigens kun je dan niet meer terug naar de voorgaande versie.
Omdat je per upgrade een recovery partitie krijgt. Als je 4 keer per jaar een upgrade krijgt van Microsoft heb je na een jaar 5 van die krengen . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Daar is cleanmgr (gewoon in opdrachtvenster intypen) nou juist voor; die verwijderd alle voorgaande installaties vlekkeloos.

Edit
Kies dan wel optie systeembestanden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 15-11-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Bedoel je dat er eerst Win8 (Home) op stond, en dat je er een Win8 Pro installatie op gezet hebt, en vervolgens de upgrade naar Win10 Pro hebt gedaan?

Bij een Win10 clean install zou je denk ik ook met de 1511 versie tijdens de installatie alsnog kunnen kiezen of je Home of Pro wilt installeren, ongeacht enige keys van Win8 in het moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door Ketho op 15-11-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Als de eerdere versie W10 al is geactiveerd, dan zal de daarop volgende versies het ook worden want de activatie code is al bekend in de bios (of mobo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:50:
Gisteren bij mijn schoonvader Windows 10 op zijn HP Folio 9470m geinstalleerd werkt allemaal goed. Alleen er zit er een ingebouwde camera in dat ding en die krijg ik niet aan de praat. Iemand hier die me op weg kan helpen met de installatie van dat ding.
Ik neem aan dat je de W10 driver al hebt geprobeerd? http://h20564.www2.hp.com...ob_151697_1&swEnvOid=4192
Mogelijk kan je het anders ook met een W8.1 driver nog proberen.

Staat de camera nu ook als niet geïnstalleerd apparaat in het hardware-overzicht (apparatenlijst) weergegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:01:
Als de eerdere versie W10 al is geactiveerd, dan zal de daarop volgende versies het ook worden want de activatie code is al bekend in de bios (of mobo).
Ik snap dat niet echt eigenlijk. Stel dat je Windows 10 hebt geactiveerd vanuit een 8.1 key. Dan heeft hij je hardware id opgeslagen. Maar stel dat je op dat systeem nu Windows 8.1 hebt staan met een andere (retail) 8.1 key, en je upgrade naar 10. Dan krijg je toch een nieuwe hardware ID van 10? Of krijg je slechts eenmalig een hw id van 10? Is eigenlijk ook iets wat ik wil weten ivm vrijhouden van retail licenties die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik heb zowel op mijn pc als op de laptop een upgrade gedaan uit dezelfde Windows 8.1 pro 32b US en Windows 10 is op beide geactiveerd .
Of de licentienrs nu ook dezelfde zijn heb ik nog niet geconstateerd; ik denk van wel.

[ Voor 25% gewijzigd door racinfo op 15-11-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Daar gaan we weer.
Op laptop en tablet netjes via de iso de upgrade uitgevoerd naar 1511 zonder enig probleem.
Echter op PC stopt de installatie na 100% installatie voorbereiden en hij zegt opnieuw op te starten.
Geeft dan weer "windows installation has failed" en that is it.
Geen reboot oid. Geen enkele foutmelding code niks. WTF!
Via media creation tool iso gedownload idem, via windows update idem en via iso idem.
Wat is dit nu weer.....

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 15-11-2015 13:48 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:19:
Ik heb zowel op mijn pc als op de laptop een upgrade gedaan uit dezelfde Windows 8.1 pro 32b US en Windows 10 is op beide geactiveerd .
Of de licentienrs nu ook dezelfde zijn heb ik nog niet geconstateerd; ik denk van wel.
Licentie nrs dezelfe?
Dus niet, zojuist nagekeken maar de PC eindigt op 3V66T en de laptop op 6MT6Y
Ik heb dus nu 2 verschillende Windows 10 geactiveerd staan.
De oorspronkelijke Windows 8.1 was een RETAIL versie, geen OEM ;)
snah001 schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:27:
Daar gaan we weer.
Op laptop en tablet netjes via de iso de upgrade uitgevoerd naar 1511 zonder enig probleem.
Echter op PC stopt de installatie na 100% installatie voorbereiden en hij zegt opnieuw op te starten.
Geeft dan weer "kan installatie niet voltooien" en that is it.
Via media creation tool iso gedownload idem, via windows update idem en via iso idem.
Wat is dit nu weer.....
Dat had ik dus ook op mijn laptop toen ik build 10586 over de voorgaande versie heenzette, maar ik dacht dat het aan de dualboot lag.

[ Voor 38% gewijzigd door racinfo op 15-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:33:
[...]

Licentie nrs dezelfe?
I
je mag de hele key wel geven hoor;
QJNXR-YD97Q-K7WH4-RYWQ8-6MT6Y

en

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

spannend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ze komen vaker voor aldus ;)
Misschien verschillen ze met welk systeem je werkt , pc of laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:19:
De upgrades naar 10 zouden allemaal een generieke code moeten hebben. (Pro en home wel niet dezelfde) maar waar ik doelde was de hardware ID die naar MS wordt gezonden. Dat is niet duidelijk in mijn situatie. Maar ik denk (weet het niet zeker) ik heb ooit geupgrade naar 10, dus als ik nu 10 weer wil dan pakt dan kan ik de key skippen. Maar wat mij niet helder is, als ik vanuit mijn huidige 8.1 key (dit is een andere key, nooit gebruikt voor upgrade) upgrade naar 10, laat hij dan een nieuw hardware id achter bij MS voor hetzelfde systeem. Of is het zo dat hij éénmalig maar een hardware id achterlaat. Dus hoevaak wel je wel niet op upgrade vanuit een andere schone install de hw id blijft gelijk? (Mits de hardware niet (veel wijzigt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:58:
[...]

maar waar ik doelde was de hardware ID die naar MS wordt gezonden. Dat is niet duidelijk in mijn situatie.
Het lijkt mij dat de ID gerelateerd is aan je hardware EN de windows versie.

Dat gezegd hebbende, MS is niet consequent in de mogelijkheden van een upgrade. Er zijn mensen die dezelfde windows 7 OEM versie gebruiken op verschillende apparaten, en dat lukt (terwijl ms stelt dat dit niet mag: dan zou het ook niet mogelijk moeten zijn).
Zelfde voor pirated windows, soms krijg je een geactiveerde upgrade, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik denk (maar weet niet zeker - dat zou ik op beide systemen moeten nakijken) dat de activerings-id naar Microsoft dezelfde is, dat zou immers voor Microsoft wijzen naar dezelfde gebruiker.

Waarom?
Toen ik Windows 10 op mijn laptop activeerde met mijn microsoft account kreeg ik de opmerking in beeld: Welkom terug heer .....
Microsoft weet klaarblijkelijk wie ik ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:09:
Ik denk (maar weet niet zeker - dat zou ik op beide systemen moeten nakijken) dat de activerings-id naar Microsoft dezelfde is, dat zou immers voor Microsoft wijzen naar dezelfde gebruiker.

Waarom?
Toen ik Windows 10 op mijn laptop activeerde met mijn microsoft account kreeg ik de opmerking in beeld: Welkom terug heer .....
Microsoft weet klaarblijkelijk wie ik ben ;)
Natuurlijk niet, id is zeker hardware gerelateerd. Neem een nieuw moederbord en het zal niet activeren.

En windows weet wie je bent als je inlogt met je microsoft account. Dat is een keuze die jij gemaakt hebt.
Als je zonder account zou opstarten, weet ms van niets (gelukkig maar).

Als ik jouw was, zou ik me maar eens goed gaan inlezen hoe het allemaal werkt, want nu zitten we toch een beetje very basic dingen te herhalen.. En als je dan toch bezig bent, lees ook het privacy topic eens door, als je privacy je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Reepje schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:06:
[...]

Het lijkt mij dat de ID gerelateerd is aan je hardware EN de windows versie.

Dat gezegd hebbende, MS is niet consequent in de mogelijkheden van een upgrade. Er zijn mensen die dezelfde windows 7 OEM versie gebruiken op verschillende apparaten, en dat lukt (terwijl ms stelt dat dit niet mag: dan zou het ook niet mogelijk moeten zijn).
Zelfde voor pirated windows, soms krijg je een geactiveerde upgrade, soms niet.
Ik zit nu dus op 8.1 met een retail code die nooit is geupgrade naar 10. Ik denk dat het handigste is mocht ik besluiten die pc naar 10 te zetten. Dat ik dan het beste een clean install meteen doe. Want deze machine is ooit geupgrade naar 10. Enige waar ik dan moet aan denken is dat ik die key die ik destijds gebruiktte om te upgraden naar 10, dan niet in gebruik neem:p mijn huidige 8.1 key zou ik dan wel naar een naar een ander systeem kunnen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
dennis, als de machine ooit eens is geupped naar win 10, dan blijft dat zo. Ook al ben je nu even terug naar 8.1 gegaan.
Als je op deze machine nu een win10 clean install doet, zal deze gelijk activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Als op die machine al eerder een geactiveerde Windows 10 gestaan heeft zal die code autom weer in werking treden bij een nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:05:
[...]

Ik neem aan dat je de W10 driver al hebt geprobeerd? http://h20564.www2.hp.com...ob_151697_1&swEnvOid=4192
Mogelijk kan je het anders ook met een W8.1 driver nog proberen.

Staat de camera nu ook als niet geïnstalleerd apparaat in het hardware-overzicht (apparatenlijst) weergegeven?
Hij staat wel geïnstalleerd in het hardware-overzicht, maar ik heb nog een keer de driver geïnstalleerd en na een reboot doet hij het :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Reepje schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:26:
dennis, als de machine ooit eens is geupped naar win 10, dan blijft dat zo. Ook al ben je nu even terug naar 8.1 gegaan.
Als je op deze machine nu een win10 clean install doet, zal deze gelijk activeren.
Helder. Dan moet ik enkel er aan denken dat ik de 8.1 key vanuit waar destijds is geupped naar 10, dat ik die niet meer ga gebruiken. De huidige 8.1 retail is dan wel weer "vrij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Reepje schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:18:
[...]

Natuurlijk niet, id is zeker hardware gerelateerd. Neem een nieuw moederbord en het zal niet activeren.

En windows weet wie je bent als je inlogt met je microsoft account. Dat is een keuze die jij gemaakt hebt.
Als je zonder account zou opstarten, weet ms van niets (gelukkig maar).

Als ik jouw was, zou ik me maar eens goed gaan inlezen hoe het allemaal werkt, want nu zitten we toch een beetje very basic dingen te herhalen.. En als je dan toch bezig bent, lees ook het privacy topic eens door, als je privacy je lief is.
Ik werk uitsluitend met gelicencieerde besturings systemen, met op andere wjze verkregen heb ik geen ervaringen, wellicht maakt dat het verschil uit in werkwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:42:
[...]

Ik werk uitsluitend met gelicencieerde besturings systemen, met op andere wjze verkregen heb ik geen ervaringen, wellicht maakt dat het verschil uit in werkwijzen.
Hier op tweakers hebben we het alleen over legale versies.

En ik kan je verzekeren, windows weet nu niet wie ik ben, wanneer ik windows heb opgestart, en waar ik me nu bevind.
Nog nooit heeft die dus gemeld, welkom terug, mijnheer Reepje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net even een test gedaan en mijn Windows 7 Pro upgrade naar Windows 10 Pro is na een clean install ineens een geactiveerde Windows 10 Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:01:
Heb je enig bewijs of een link?

Want ik kan mij denk ik herinneren gewoon te kunnen kiezen tussen Win10 Home of Pro bij een clean install van versie 1511, terwijl er daarvoor ook al Win10 Pro op mijn systeem stond.
snah001 schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:27:
Geeft dan weer "windows installation has failed" en that is it.
Misschien kan je dan beter een clean install doen als het dus echt niet lukt :)
racinfo schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:33:
Licentie nrs dezelfe?
Ik heb dus nu 2 verschillende Windows 10 geactiveerd staan.
De oorspronkelijke Windows 8.1 was een RETAIL versie, geen OEM ;)
Dat zijn idd de generieke keys (digitale rechten), waar je overigens niets aan hebt aangezien ipv daarvan naar de hardware ID wordt gekeken. https://www.reddit.com/r/...ssigned_a_licenseproduct/

Wel schijnt het dat de ene licentie Pro, en de andere dan Pro VL-MAK was.
Windows 10 Pro - VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Windows 10 Pro VL-MAK - QJNXR-7D97Q-K7WH4-RYWQ8-6MT6Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
MegaTronics schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:54:
[...]

Net even een test gedaan en mijn Windows 7 Pro upgrade naar Windows 10 Pro is na een clean install ineens een geactiveerde Windows 10 Home.
Zie: Pazzie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
spartacusNLD schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:03:
[...]
Ik weet niet of hier los software voor bestaant vanuit lenovo. De op driver pagina vind ik niets. De andere funtie toetsen (geluid) doen wel wat ze moeten doen.. enkel de helderheid toetsen willen niet meer werken..

dit alles na de update naar de laatste windows 10 versie
opgelost door teamviewer te verwijderen (?) geen idee waarom dit werkt maar ik ben weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Thnx, works like a charm. Pakt mooi weer mijn Pro activatie op.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 15-11-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 08:37
Vanmiddag toen ik de pc aanzetten, kreeg ik de medling dat deze was geupgrade.
maar na het aanmelden alleen maar problemen. edge doet het niet meer, startmenu niet, de zoekfunctie niet, office 2016 MSOSync niet office wijzigen. herstel en online herstel kreeg ik dat officeoneclick install werd afgebroken. dus toen maar verwijderd.
ergens weer de normale office 2016 downloaden is er niet meer bij ( ik had een trial hiervoor geinstalleerd) je moet nu meteen accountgegevens meegeven en het aanschafffen... onhandig...

ook mijn bureaubladachtergrond e.d. is verdwenen.

mijn bureaubladahtergrond is helemaal zwart, en loopt door onder de taakbalk. de taakbalk is niet meer te zien, wel staan de gebruikelijke icoontjes erin, maar die doen niet allemaal meer iets.
hoe kan ikd it oplossen?

ik zit op de slow-ring, maar heb het idee dat er echt iets is misgegaan.... maar wat en hoe kan ik dit herstellen ??

[ Voor 14% gewijzigd door engelbertus op 15-11-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:11
Zijn er hier meer mensen met een Cube i7 Stylus die de Treshold 2 update niet geinstalleerd krijgen?
Hier krijg ik steeds na 71% een BSOD met de melding INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Doet ie 2x en dan daarna een rollback naar de laatste werkende configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Na een beetje stoeien heb ik de 10586 update erop staan. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid driver update uitgeschakeld....instellingen voor apparaatinstallatie -> nee en dan krijg ik dus geen verdere optie's. Hij blijft dus me nvidia gt 640m updaten, waarna die crashed 8)7
Wie heeft de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 22:13
Alternative schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:26:
Na een beetje stoeien heb ik de 10586 update erop staan. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid driver update uitgeschakeld....instellingen voor apparaatinstallatie -> nee en dan krijg ik dus geen verdere optie's. Hij blijft dus me nvidia gt 640m updaten, waarna die crashed 8)7
Wie heeft de oplossing ?
Werkt dit wel (via gpedit.msc)?
Computer Configuration > Administrative Templates > System > Device Installation > Device Installation Restrictions >"Prevent installation of devices that match any of these device IDs" > "Enabled" > Enter Hardware ID(s) in Value column > OK > Restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
mtr33 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:40:
[...]

Werkt dit wel (via gpedit.msc)?
Computer Configuration > Administrative Templates > System > Device Installation > Device Installation Restrictions >"Prevent installation of devices that match any of these device IDs" > "Enabled" > Enter Hardware ID(s) in Value column > OK > Restart
Sorry, vergeten te melden dat het om een home edition gaat...geen gpedit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:14
heb zo juist geupdate naar versie 10586. Dat ging zonder problemen, alleen heb ik nu wel wat ruzie met mijn taakbalk.

Op Windows toets drukken en dan gaan typen om te zoeken werkt niet meer. De hele zoek functie werkt niet meer lijkt wel .

Als op start klik dan wordt hij wel geopend maar met een vertraging.

icoontje in het systeem vak daar kun je wel op klikken maar er gebeurt niks meer. wel rechter muist knop.

Actiecentrum wil ook niet meer openen. Ook niet na een rechter muis klik en dan kiezen voor Actiecentrum openen.

Rechter muis klik op geopende programma's werkte ook niet meer maar dat werkt zo maar weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:35
Alternative schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:42:
Sorry, vergeten te melden dat het om een home edition gaat...geen gpedit dus.
Die kun je los downloaden en alsnog toevoegen, zie deze thread. Volgens mij heeft de TS daar hetzelfde probleem en drie pagina's verder is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Laatst online: 07-09 11:54
Nelisj schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:43:
heb zo juist geupdate naar versie 10586. Dat ging zonder problemen, alleen heb ik nu wel wat ruzie met mijn taakbalk.

Op Windows toets drukken en dan gaan typen om te zoeken werkt niet meer. De hele zoek functie werkt niet meer lijkt wel .

Als op start klik dan wordt hij wel geopend maar met een vertraging.

icoontje in het systeem vak daar kun je wel op klikken maar er gebeurt niks meer. wel rechter muist knop.

Actiecentrum wil ook niet meer openen. Ook niet na een rechter muis klik en dan kiezen voor Actiecentrum openen.

Rechter muis klik op geopende programma's werkte ook niet meer maar dat werkt zo maar weer :X
Dit probleem had ik eerder na een andere update. Heb het start menu zeg maar opnieuw geinstalleerd, wat de taakbalk/search en actiecentrum problemen gelijk oplostte. Bij mij werkte startmenu niet eens.
http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10 Stap 4 het GetApp gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op 2 PC's heb ik Windows 10 laten updaten naar de laatste versie (Version 1511, OS Build 10586.3).

Op beide PC's heb ik nu 2 maal een 450 MB "Recovery Partition" die leeg is. Voor de update was er maar 1. Dit lijkt mij een bug? Of heb ik er over een paar jaar een stuk of 10? Op internet kan ik nog niks over vinden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:44
Geen idee of ik hier op het juiste plekje ben maar na uren stoeien met mijn pc wil ik toch jullie hulp inroepen.

Begin dit jaar heb ik een Gigabyte Brix GB-XM14-1037 gekocht om als mediacenter te gebruiken. Ik heb toen de technical version van windows 10 erop gezet. Na een aantal maanden stofhappen heb ik deze mini pc weer nieuw leven ingeroepen voor een hobby-projectje maar nu krijg ik bij opstarten de melding dat het besturingsysteem is verlopen met de foutcode:
0xc0000605

Daarbij krijg ik krijg ik twee opties: druk op enter om opnieuw te proberen of druk F8 voor opstartinstellingen.
Bij beide knoppen is de enige respons die ik krijg een kleine zwarte flikkering in het blauwe scherm waarin staat dat de pc hersteld moet worden.

Het vreemde vind ik dat ik ook niet via esc in de BIOS kan komen om vanaf mijn USB te booten.

Ik ben inmiddels ten einde raad...is mijn pc-tje nu echt een baksteen geworden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
ajhaverkamp schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:41:
Op 2 PC's heb ik Windows 10 laten updaten naar de laatste versie (Version 1511, OS Build 10586.3).

Op beide PC's heb ik nu 2 maal een 450 MB "Recovery Partition" die leeg is. Voor de update was er maar 1. Dit lijkt mij een bug? Of heb ik er over een paar jaar een stuk of 10? Op internet kan ik nog niks over vinden.
Het lijkt me dat je er maar eetje nodig hebt, wel is het lastig om te weten welke van de 2 dat nou is :S

Anders kan je een (volledige) clean install doen door de EFI, beide Recovery partities en Windows partitie te verwijderen. Het is dan wel handig als je belangrijke data op een aparte partitie of schijf staat.

Dan weet je zeker dat je er maar 1 overhoud, voor zover die 450MB wat uitmaakt.

https://www.reddit.com/r/...y_partitions_im_confused/
http://www.disk-partition...g-to-windows-10-4348.html

iRicardo in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
MegaTronics in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 16-11-2015 18:30 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 59 Laatste