Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:45
Maak van de Sufspot ISO een USB met Rufus (google voor de juiste instellingen). Check ook even met een bootable usb (linux/rescue) of je systeem 't wel doet.

EDIT: er waren bij de Preview problemen met de G3258 en de H81. Geen idee of/hoe die zijn opgelost. AFAIK had dat te maken met een microcode update van Intel waardoor overclocken op bepaalde chipsets werd geblokkeerd. Probeer eens 1 core uit te schakelen in de BIOS en na installatie van 10 Windows/system32/mcupdate_GenuineIntel.dll te renamen.

EDIT2: goed te horen, met die BIOS update is de microcode weer ongedaan/vervangen. Was bij mijn H87 ook zo.

[ Voor 65% gewijzigd door mtr33 op 07-10-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
mtr33 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:43:
Maak van de Sufspot ISO een USB met Rufus (google voor de juiste instellingen). Check ook even met een bootable usb (linux/rescue) of je systeem 't wel doet.

EDIT: er waren bij de Preview problemen met de G3258 en de H81. Geen idee of/hoe die zijn opgelost. AFAIK had dat te maken met een microcode update van Intel waardoor overclocken op bepaalde chipsets werd geblokkeerd. Probeer eens 1 core uit te schakelen in de BIOS en na installatie van 10 Windows/system32/mcupdate_GenuineIntel.dll te renamen.
Hier was ik zelf niet snel op gekomen. Net een bios update uitgevoerd en het probleem is verholpen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Beste Tweakers een aantal vragen,

tijdens het updaten vanuit windows 7 of 8 naar 10 blijft deze hangen.
BIj 2 laptops op 25%
bij één computer op 75%

Dit kan een hele nacht of meerdere uren. wat is jullie ervaring loopt hij nog door, heeft resetten en nogmaals laten lopen zin? wie weet een mogelijke oplossing voor dit voor mij gevoel redelijk vaak voorkomende probleem.

2de vraag ik heb het updaten ook meermaals gedaan met installatiemedia vanaf USB bij Microsoft vandaan soms loopt hij door en soms vraagt hij ergens in het proces om de Windows code. Zijn de installatiemedia universeel dus werkt een media gemaakt op windows 8 64B ook op windows 7.

volgens deze redelijk overzichtelijke site niet.

een 3rde vraag als je meerdere legale gelijke windows 7 pc hebt kan je er dan één updaten naar 10 en deze image gebruiken, wat gebeurd er dan met je windows activatie?

Je kan trouwens bij de upgrade kiezen voor niks behouden en dus gelijk een nieuwe install uitvoeren mogelijk kan dit in de TS worden aangepast.

De eerste vraag is het belangrijkst heb o.a in de topic gezocht op blijft hangen tijdens upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Windows 7 laptop heb ik een geupgrade naar 10. Nu wil ik terug naar Windows 7, en wordt de (legale) productkey als ongeldig verklaard? Hoe kan dit?! MS bellen ?

Edit: Heb de netwerkkabel eruit getrokken en geautomatiseerd telefoonssysteem gebruikt en dan werkt het wel. Toch wel raar, lijkt dus dat het online activeringssysteem in de war is nadat je ooit hebt geupgrade? Heb daarna nog een nieuwe installatie uitgevoerd op die laptop, en toen ging de online activatie wel in 1 keer goed.

[ Voor 53% gewijzigd door dennis_rsb op 09-10-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
al paar weken wel melding dat gereserveerd is via windows icoontje
maar nog steeds geen download..kan de uitrol nu nog weken duren,
indien ik niet geforceerd wil downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
@ Dennis je kan inderdaad in het nederlands de microft upgrade desk bellen. Heb het nummmer helaas niet bij hand

@ Luifel je kan de download starten met de windows 10 media creation tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen ook flink wat problemen met updaten op mijn laptop. Gewoon windows kan ik niet in komen, repair, reset en al die andere opties werken niet. Kan nog wel command prompt en via usb de W10 installatie iso van de MS site starten. Probeer ik echter windows 10 opnieuw te installeren blijft deze altijd bij installing features and drivers hangen. Via de troubleshoot page ben ik op rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN terecht gekomen maar deze geeft een fout bij pnpclean.dll die niet beschikbaar is. Verder geen usb devices aangesloten. Iemand enig idee wat ik verder kan doen? Google verwijst steeds naar de vorige command line en kan niets bedenken om het verder aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:15:
Ik heb ondertussen ook flink wat problemen met updaten op mijn laptop. Gewoon windows kan ik niet in komen, repair, reset en al die andere opties werken niet. Kan nog wel command prompt en via usb de W10 installatie iso van de MS site starten.
Snap ik het goed dat geen enkele versie van windows wil instaleren? Dan is je laptop wellicht kapot.
Of wil enkel win10 niet instaleren? Dan is je laptop wellicht niet geschikt voor windows 10.

Verder geef je te weinig informatie. Je geeft enkel aan: laptop, windows, problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:42:
[...]

Snap ik het goed dat geen enkele versie van windows wil instaleren? Dan is je laptop wellicht kapot.
Of wil enkel win10 niet instaleren? Dan is je laptop wellicht niet geschikt voor windows 10.
Ik heb slechts 1 legale windows versie en dat is de W10 iso van de microsoft. Met anderen kan ik het dus niet proberen. Windows 10 heeft in het verleden wel gedraait. Na een driver fout kwamen de problemen pas.
Verder geef je te weinig informatie. Je geeft enkel aan: laptop, windows, problemen.
Welke informatie is nog meer van belang? Wat ik tot nu toe heb aangegeven:

- windows boot niet. Kan alleen in het menu komen voor reset, repair, run from usb, command etc etc.
- Windows installeren blijf hangen bij installing features and drivers en kan dus niet voltooien
- google geeft rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN aan
- Als ik die code in de command prompt zet komt er een fout met pnpclean.dll

Welke informatie is er nog meer nodig? Dan zal ik die graag plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:49:

Welke informatie is er nog meer nodig? Dan zal ik die graag plaatsen.
Belangrijke info in deze is: de specificaties van je laptop.

Het is er eentje zonder besturingssysteem, dat is dus al apart. Spiksplinternieuw dus?

Verder "de iso van windows' bestaat niet. Er is home, pro education en nog wat varianten, en dan zijn er upgrade iso en volledige iso, 32 bits en 64 bits, nl versie engelse versie, multilanguage versie. Tientallen mogelijkheden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Belangrijke info in deze is: de specificaties van je laptop.
CPU: i5 5200U
RAM: 8GB DDR3
GPU: GTX850M icm een basic Intel HD Graphics 5500

Het gaat om een Acer Nitro V15
Het is er eentje zonder besturingssysteem, dat is dus al apart. Spiksplinternieuw dus?
Deze kwam standaard met 8.1, later de update naar W10 succesvol verlopen. Toen kreeg ik problemen met mijn wireless driver, wat er voor zorgde dat de laptop in een boot loop terecht kwam en niet meer op wilde starten. De repair optie werkte niet dus voor reset gekozen. Deze werkte ook niet en nu blijft alleen de optie W10 opnieuw stalleren vanaf een USB over. Deze blijft echter hangen bij installing features and drivers.
Verder "de iso van windows' bestaat niet. Er is home, pro education en nog wat varianten, en dan zijn er upgrade iso en volledige iso, 32 bits en 64 bits, nl versie engelse versie, multilanguage versie. Tientallen mogelijkheden dus.
Het gaat om de 64 bits versie die op de microsoft site staat. Laptop word geleverd met 64bit dus dat zal het probleem niet zijn. Ik zal nog even opzoeken welke versie ze specifiek voor die tool/iso gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik zou je dan toch aanraden win 8.1 er weer op te zetten. Dat moet in ieder geval werken.
Het is waarschijnlijk wel een Acer versie van windows, dus een 8.1 iso van om het even wat zal wellicht niet goed gaan. (8.1 Acer Bing?)
Als de recovery op de harde schijf niet werkt, kan je dan van de fabrikant dan geen herstel media krijgen.

Is er misschien in de bios wat gebeurd, reset die ook eens naar fabrieksinstelling, en zet evt fast boot uit. Daar loopt een instalatie ook nogal eens op stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Het gaat om de officiele van Creative zelf. Het geluid doet het overigens prima, ik kan alleen niets met die Console doen waar aardig wat nuttige settings in zitten.

Thanks voor de link, ik zal dat pakket eens proberen :Y

Edit: works like a charm :D. Thanks :Y *O*
Hier werkt het ook met de titanium fatal1ty maar klopt het dat de console niet aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Hier werkt het ook met de titanium fatal1ty maar klopt het dat de console niet aanwezig is?
Met de alternatieve drivers is die juist wél aanwezig. De originele drivers gaven juist issues bij mij mbt de console

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Met de alternatieve drivers is die juist wél aanwezig. De originele drivers gaven juist issues bij mij mbt de console
Vreemd bij mij mist die blauwe creative soundblaster opstart console
Deze is dat. YouTube: Creative Soundblaster X-Fi Entertainment Mode Tutorial

Configuratie scherm heb ik wel en werkt gelukkig goed want kan nu weer surround instellen voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
Sjonge jonge jonge, wat een drama. Probeer een laptop te upgraden vanaf Vista. Naar 10 werkt niet en naar 8.1 ook niet. Dan maar 7 proberen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:07
chim0 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:45:
Sjonge jonge jonge, wat een drama. Probeer een laptop te upgraden vanaf Vista. Naar 10 werkt niet en naar 8.1 ook niet. Dan maar 7 proberen. :(
Vista -> Windows 10 wordt dan ook niet ondersteund. Je moet minimaal Windows 7 SP1 hebben.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

chim0 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:45:
Of je neemt even de moeite om te lezen of dat wel ondersteund wordt....
Beide moet je eerst een tussenupgrade uitvoeren.... (naar w8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Vista -> Windows 10 wordt dan ook niet ondersteund. Je moet minimaal Windows 7 SP1 hebben.
KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:53:
[...]

Of je neemt even de moeite om te lezen of dat wel ondersteund wordt....
Beide moet je eerst een tussenupgrade uitvoeren.... (naar w8)
Klopt, had ik van tevoren kunnen opzoeken, maar ben al 2 dagen bezig met dat ding schoonmaken (1600 virussen!) dus heb ook vierkante ogen onderhand. Ga nu 7 proberen, hopelijk werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

[...]

Klopt, had ik van tevoren kunnen opzoeken, maar ben al 2 dagen bezig met dat ding schoonmaken (1600 virussen!) dus heb ook vierkante ogen onderhand. Ga nu 7 proberen, hopelijk werkt dat.
offtopic:
Dat is niks :+ , ooit eens een pc meegemaakt met meer dan 200.000 geïnfecteerde files, al weet ik niet hoeveel verschillende virussen. Opschonen is uiteindelijk wel gelukt, al was een schone install sneller :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

[...]

[...]

Ik zou met 1600 virussen niet aan schoonmaken denken, maar aan killdisk/format :X
Dat systeem is toch niet meer te vertrouwen ....

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

[...]

Dan ga je dus je data eraf trekken en schone install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Ik stel even dezelfde vraag hier:
http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10565/
Ketho in 'nieuws: Cortana kan na update Windows 10 info over films en concert...
Device activation improvements: We have received a lot of feedback from Insiders on making it easier to activate Windows 10 on devices that take advantage of the free upgrade offer to genuine Windows by using existing Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 product keys. If you install this build of the Windows 10 Insider Preview on a PC and it doesn’t automatically activate, you can enter the product key from Windows 7, Windows 8 or Windows 8.1 used to activate the prior Windows version on the same device to activate Windows 10 by going to Settings > Update & security > Activation and selecting Change Product Key. If you do a clean install of Windows 10 by booting off the media, you can also enter the product key from prior Windows versions on qualifying devices during setup. Refer to the Insider Hub for more information on these activation improvements including requirements.
Dat is wel een verbetering, dan hoef je niet meer eerst te upgraden maar kan je gelijk een clean install doen.

Geldt dit alleen voor de nieuwe 10565 build, of ook voor de huidige 10240 build? Of moet je gewoon een werkende internet verbinding hebben voor deze activatie?

Anders zou je alsnog de activatie moeten skippen tot er wel een internet verbinding is denk ik.
Ik zit niet in de Insider Hub en heb ook geen Win7/8 key om het mee te testen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nu alleen nog in die fast ring build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Ik had een virus op m'n laptop en had maar besloten om gelijk een clean install van windows te doen. M'n laptop heb ik gekocht met 8.1 pro erop en ik had hem een tijdje geleden al geupdate naar 10 pro.
Voor de schone installatie had ik eerst weer een kale versie van 8.1 pro erop gezet die een vriend van mij nog had liggen (met KMSpico). Deze heb ik daarna met behulp van de windows update tool geupdate naar windows 10. Nu heeft hij echter windows 10 home geïnstalleerd, terwijl ik van 8.1 pro afkom. Ik begrijp hier niet veel van, maar ik wil dus juist graag windows 10 pro. Wat kan ik nu doen om toch een schone install van windows 10 pro te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
cordonbleu schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:37:
. Wat kan ik nu doen om toch een schone install van windows 10 pro te krijgen?
En wat ik dus niet snap, waarom alles zo moeilijk?
Als je win10 pro op je machine had staan, dan kan je altijd een schone instalatie doen. Dat kan vanuit windows zelf bij de optie herstel naar fabrieksinstellingen, of via een instalatie medium zoals een usb stick.

Ga jij moeilijk doen met een herinstal van een of andere win 8.1 versie die nogeens niet legaal is ( en dat dus helemaal nergens voor nodig was), en dan gaat het fout, ja dubbel op in het kwadraat eigen schuld dikke bult.

Wat kan je doen? Probeer een win10 pro te instaleren zou ik zeggen, en kijk of die geactiveerd wordt.
Gaat dat niet meer op, dan een schone win 8.1 pro en updaten via de ms tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Reepje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:22:
[...]

En wat ik dus niet snap, waarom alles zo moeilijk?
Als je win10 pro op je machine had staan, dan kan je altijd een schone instalatie doen. Dat kan vanuit windows zelf bij de optie herstel naar fabrieksinstellingen, of via een instalatie medium zoals een usb stick.

Ga jij moeilijk doen met een herinstal van een of andere win 8.1 versie die nogeens niet legaal is ( en dat dus helemaal nergens voor nodig was), en dan gaat het fout, ja dubbel op in het kwadraat eigen schuld dikke bult.

Wat kan je doen? Probeer een win10 pro te instaleren zou ik zeggen, en kijk of die geactiveerd wordt.
Gaat dat niet meer op, dan een schone win 8.1 pro en updaten via de ms tool.
Ik snap inderdaad dat ik het helemaal niet goed gedaan heb en dat ik het via fabrieksinstellingen had moeten doen.
Hoe kan ik win10 pro dan direct activeren? Als dat niet lukt, kan ik inderdaad 8.1 pro weer terug installeren. Maar zoals ik al gepost had, heb ik dat al gedaan. En daarna met de ms tool geupdate naar 10. Maar toen werd het dus 10 home ipv 10 pro. Dus weet niet waar dat dan aan ligt?

Is het ook niet mogelijk om iets te doen met de originele product key die bij m'n laptop zat? Die zit ingebakken in de bios toch? Kan ik daarmee niet weer 8.1 pro legitiem installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door cordonbleu op 13-10-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja, dat kan allemaal.

Het enige waar je op moet letten is dat je de juiste versie instaleerd. Stond er home op je laptop, dan moet je home instaleren, of dit nu 8.1 of 10 is.

Stond home op je laptop en wil je pro? Dan zal je een pro licentie moeten kopen, 1 of 2 tientjes tegenwoordig kost dat, of aanklooien met minder legale activeringen. En met dat laatste helpen we je hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Reepje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:08:
Ja, dat kan allemaal.

Het enige waar je op moet letten is dat je de juiste versie instaleerd. Stond er home op je laptop, dan moet je home instaleren, of dit nu 8.1 of 10 is.

Stond home op je laptop en wil je pro? Dan zal je een pro licentie moeten kopen, 1 of 2 tientjes tegenwoordig kost dat, of aanklooien met minder legale activeringen. En met dat laatste helpen we je hier niet.
Ik heb het even gecontroleerd en er stond dus blijkbaar inderdaad 8.1 Home op uit de doos. Ik was in de veronderstelling dat dit 8.1 Pro was. Dan is het inderdaad logisch dat ik niet kan updaten naar 10 Pro, maar alleen naar 10 Home.

Als ik nu weer de originele 10 Home, met de originele product key terug geïnstalleerd wil (schone install graag), wat moet ik dan doen? Want ik draai nu dus een gekraakte 10 Home met KMSpico.(vanuit 8.1pro)
Moet ik dan de originele product key zien te achterhalen in de uefi (als dat nog kan?)? En daarna? Eerst weer 8.1 Home installeren en dan updaten naar 10 Home? Zo ja, waar haal ik dan de 8.1 Home vandaan? Of kan het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nee. De key voor 8.1 staat inderdaad op je laptop bios. Als je 8.1 eropzet zal deze automatisch activeren, je hebt geen key nodig.

Zelfde verhaal voor win 10. Als je die erop zet zal deze zichzelf activeren, je hebt weer geen key nodig. Mocht daar onverhoopt naar gevraagd worden, moet (jawel: moet) je deze stap overslaan. Na de instalatie zal windows zich automatisch activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Reepje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:37:
Nee. De key voor 8.1 staat inderdaad op je laptop bios. Als je 8.1 eropzet zal deze automatisch activeren, je hebt geen key nodig.

Zelfde verhaal voor win 10. Als je die erop zet zal deze zichzelf activeren, je hebt weer geen key nodig. Mocht daar onverhoopt naar gevraagd worden, moet (jawel: moet) je deze stap overslaan. Na de instalatie zal windows zich automatisch activeren.
Wat kan ik dan nu het beste doen? 8.1 installeren en updaten naar 10 of gelijk 10 installeren? En hoe doe ik dat? Waar haal ik de juiste iso vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Kijk direct onder dit bericht naar waar je de iso vandaan haalt.

microsoft levert de beste iso's geloof mij maar gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Reepje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:53:
Kijk direct onder dit bericht naar waar je de iso vandaan haalt.

microsoft levert de beste iso's geloof mij maar gerust.
En dan kan ik dus het beste de 8.1 iso installeren? Aangezien ik ook een product key voor 8.1 heb toch? Directe installatie van 10 gaat dan dus vast niet werken? Of kan ik wel direct 10 installeren met m'n 8.1 product key? Dacht dat dit niet kon.

[ Voor 9% gewijzigd door cordonbleu op 13-10-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Zeg nooit nooit, je kan het altijd proberen. Maar de kans zit er dik in dat je 8.1 eerst moet hebben geactiveerd, het gaat hier namelijk om een upgrade.

en waarom blijf je zo hameren op die product keys. Die heb je niet meer nodig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Reepje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:57:
Zeg nooit nooit, je kan het altijd proberen. Maar de kans zit er dik in dat je 8.1 eerst moet hebben geactiveerd, het gaat hier namelijk om een upgrade.

en waarom blijf je zo hameren op die product keys. Die heb je niet meer nodig 8)7
Is het met die media creation tool eigenlijk nog nodig om de usb stick waar ik de iso op ga zetten 'bootable' te maken? Of kan ik m'n 32gb fat32 usb stick gewoon zo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
cordonbleu schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:56:
[...]

Is het met die media creation tool eigenlijk nog nodig om de usb stick waar ik de iso op ga zetten 'bootable' te maken? Of kan ik m'n 32gb fat32 usb stick gewoon zo gebruiken?
Ja tenzij er bestanden op staan die je wilt bewaren, die worden namelijk gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Het is gelukt! Ik zit nu op 8.1 en Windows is geactiveerd met de originele en dus legitieme product key. Bedankt voor de hulp! Nu nog even updaten naar 10 :9

Edit; Ik gebruik de update tool om naar windows 10 te updaten, maar ik kom iets geks tegen. Op een gegeven moment wordt er gevraagd of je bestanden wilt bewaren of dat je een schone installatie wilt. Ik heb aangegeven dat ik niks mee wil nemen. Hierna gaat hij naar updates zoeken. Dit duurt een aantal minuten, maar als hij dan klaar is krijg ik weer hetzelfde scherm met de vraag of ik bestanden mee wil nemen of een schone install wil. Als ik dan weer aangeef een schone install te willen, gaat hij weer updates zoeken. Hij blijft dus in een loop. Iemand een oplossing?

Edit2; Internetverbinding uitschakelen lijkt te werken. Blijkbaar bleef hij hangen bij updaten, want 10 is nu geïnstalleerd, maar er zijn nog wel een aantal updates.

[ Voor 73% gewijzigd door cordonbleu op 14-10-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Murzeltje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Ik zou met 1600 virussen niet aan schoonmaken denken, maar aan killdisk/format :X
Dat systeem is toch niet meer te vertrouwen ....
KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Dan ga je dus je data eraf trekken en schone install doen.
Uiteindelijk maar gedaan. Beter zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Microsoft maakt Windows 10-upgrade niet te negeren
Damn, nu wordt niet het installeren, maar het niet installeren een uitdaging :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:28:
Microsoft maakt Windows 10-upgrade niet te negeren
Damn, nu wordt niet het installeren, maar het niet installeren een uitdaging :P
Alleen PCweb kijkt niet verder.
http://www.windowscentral...de-default-windows-update
"As part of our effort to bring Windows 10 to existing genuine Windows 7 and Windows 8.1 customers, the Windows 10 upgrade may appear as an optional update in the Windows Update (WU) control panel. This is an intuitive and trusted place people go to find Recommended and Optional updates to Windows. In the recent Windows update, this option was checked as default; this was a mistake and we are removing the check."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29

Mach

[END]Avengers

Volgende probleem.

Heb vorige week win10 geïnstalleerd op een nieuwe Samsung evo 850 ssd.

Probleemloos, en hij heeft de afgelopen week prima gedaan. Diverse herstarts etc.

Vandaag de ssd even ontkabeld om hem definitief in een bracket te doen. Na alles weer aangesloten te hebben opnieuw opstarten en nada.

Melding: No bootable device found. Press any key.

Vervolgens alle kabeltjes gecheckt. Ook de bios waar de Samsung netjes wordt herkend en als enige boot staat. Andere kabels gebruikt. Maar niks. Hij start niet op.

Iemand een idee?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Zie topic waarschuwing ;) Je hebt geen uitdaging/probleem met de upgrade of installatie, maar met het opstarten ervan. Mag dus een apart topic worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik heb nu nu windows 10 draaiende op mijn laptop (upgrade gedaan vanuit windows 7). Echter moet mijn schijf vervangen worden, dit gaat een ssd worden. Hoe krijg ik straks daar weer windows 10 op met een clean install.

Kan het zo nergens terug vinden in dit forum of op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
G.Scholtens schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:55:
Ik heb nu nu windows 10 draaiende op mijn laptop (upgrade gedaan vanuit windows 7). Echter moet mijn schijf vervangen worden, dit gaat een ssd worden. Hoe krijg ik straks daar weer windows 10 op met een clean install.

Je kan de huidige installatie verhuizen naar je SSD. Hier zijn speciale programma's voor. Je zou ook de SSD kunnen plaatsen en daarna met een Windows 10 ISO opnieuw kunnen installeren.

In beide gevallen kan het activeren een uitdaging zijn, omdat je hardware-ID is veranderd. Je had beter eerst je SSD kunnen plaatsen en daarna moeten upgraden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
rens-br schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:11:
[...]

Je kan de huidige installatie verhuizen naar je SSD. Hier zijn speciale programma's voor. Je zou ook de SSD kunnen plaatsen en daarna met een Windows 10 ISO opnieuw kunnen installeren.

In beide gevallen kan het activeren een uitdaging zijn, omdat je hardware-ID is veranderd. Je had beter eerst je SSD kunnen plaatsen en daarna moeten upgraden naar Windows 10.
Ik lees van alles op het internet, maar allen verschillend.
Op mijn huidige systeem staat nu 10 geactiveerd, dit gedaan door de windows 7 installatie te upgraden.
De een zegt voer op je nieuwe ssd eerst installatie uit van windows 7 en dan weer de upgrade. Andere zeggen weer dat je gewoon de iso van 10 kan uitvoeren en je windows 7 key moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
G.Scholtens schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Ik lees van alles op het internet, maar allen verschillend.
Op mijn huidige systeem staat nu 10 geactiveerd, dit gedaan door de windows 7 installatie te upgraden.
De een zegt voer op je nieuwe ssd eerst installatie uit van windows 7 en dan weer de upgrade. Andere zeggen weer dat je gewoon de iso van 10 kan uitvoeren en je windows 7 key moet gebruiken.
Probeer het eens uit zou ik zeggen :)

voor zover ik weet moet je eerst win 7 op de SSD zetten, en daarna upgraden naar 10.
Dit omdat je hardware id's veranderen.

Echter weet ik niet 100% zeker of ze de harde schijf meenemen in de controles. Dus kans is groot dat een directe installatie op de SSD prima werkt.
Win 10 installeren vanaf bootable USB op een SSD duurt nog geen kwartiertje, dus zou je vrij snel kunnen proberen

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 22-10-2015 14:21 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
cypher21 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

Probeer het eens uit zou ik zeggen :)

voor zover ik weet moet je eerst win 7 op de SSD zetten, en daarna upgraden naar 10.
Dit omdat je hardware id's veranderen.

Echter weet ik niet 100% zeker of ze de harde schijf meenemen in de controles. Dus kans is groot dat een directe installatie op de SSD prima werkt.
Win 10 installeren vanaf bootable USB op een SSD duurt nog geen kwartiertje, dus zou je vrij snel kunnen proberen
Oke, verwacht morgen de ssd. Zal dan of het weekend eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Een vraag die al een tijdje in mijn hoofd speelt. Ik ben gewend om voor een herinstallatie van Windows mijn 2 losse harde schijven los te koppelen. Had wel eens ergens gelezen dat dit beter was zodat niet perongeluk het opstartgedeelte van je ssd terecht komt op je harde schijven. Is dit juist en nog van toepassing? En de belangrijkste vraag; Als ik de 2 harde schijven los koppel voor de herinstallatie van Windows 10 (gratis upgrade vanuit 8.1) kom ik dan toch niet in de problemen met activering omdat de hardware id teveel wijzigt? Of kom je alleen in problemen als je je moederbord (en cpu) wijzigt? En ik lees zoveel wisselende dingen, als je nu retail of msdn versie had blijft dit na de upgrade van 10 ook, MAAR is hij niet overdraagbaar naar andere pc's. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het lijkt me niet meer dan logisch dat een upgrade aan de computer is gebonden. Want hoe stel je dit voor. Je upgrade 1 computer van 8 naar 10, en dan wil je die windows vervolgens op een andere computer zetten...ben benieuwd hoe je dat voor elkaar wil krijgen.

edit. En harde schijven kan je naar hartelust bijprikken/loskoppelen. dus het blijft slim om andere HD's los te koppelen bij een instalatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 24-10-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Reepje schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:15:
Het lijkt me niet meer dan logisch dat een upgrade aan de computer is gebonden. Want hoe stel je dit voor. Je upgrade 1 computer van 8 naar 10, en dan wil je die windows vervolgens op een andere computer zetten...ben benieuwd hoe je dat voor elkaar wil krijgen.

edit. En harde schijven kan je naar hartelust bijprikken/loskoppelen. dus het blijft slim om andere HD's los te koppelen bij een instalatie.
Dus retailstatus win 8 blijft retailstatus win10 na upgrade op diezelfde computer? En thanks, dan koppel ik ze lekker af tijdens de installatie. Dan laat ik alleen de ssd aangesloten. En dan sluit ik na installatie de 2 sata hdds weer aan na installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:26:
[...]

Dus retailstatus win 8 blijft retailstatus win10 na upgrade op diezelfde computer?
De meningen verschillen hier.
Eigenlijk weet niemand nog wat er in augustus 2016 gaat gebeuren als je een nieuwe computer koopt. Je retail 8 kan je daar zeker op zetten. Maar of je deze dan ook nog gratis naar 10 kan upgraden is niet zeker. Vooralsnog geeft MS aan dat je tot Juli 2016 je win 7 of 8 gratis kan upgraden naar 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Reepje schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

De meningen verschillen hier.
Eigenlijk weet niemand nog wat er in augustus 2016 gaat gebeuren als je een nieuwe computer koopt. Je retail 8 kan je daar zeker op zetten. Maar of je deze dan ook nog gratis naar 10 kan upgraden is niet zeker. Vooralsnog geeft MS aan dat je tot Juli 2016 je win 7 of 8 gratis kan upgraden naar 10
Opzich maakt het mij ook niet veel uit, maar als ik jouw zo begrijp kan ik aan deze computer sowieso wel dingen veranderen zoals harde schijven. Zolang het moederbord maar intact blijft (en cpu) toch? Moederbord ben ik sowieso niet van plan om te wisselen en cpu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
G.Scholtens schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:55:

Download eerst dezelfde versie met de Media Creation Tool van Microsoft. Het programma biedt je aan om de iso direct op een USB stick te zetten.

Schrijf vervolgens je key op en je kunt installeren op de nieuwe ssd. Je key kun je oa. uitlezen met het programma Speccy.

Hoogstwaarschijnlijk zal Windows niet eens naar je key vragen omdat je enkel een nieuw opslagmedium gebruikt. Maar voor de zekerheid je key even opschrijven kan geen kwaad.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 13:04
Oké rare uitdaging althans voor mij.

Heb een pc met i5 en samsung evo 250 Gb als schijf c verder dvd drive genaamd D en een 1 tb wd schijf sata allemaal . In bios wordt alles herkend ...

Dus Windows 10 geïnstalleerd. Via dvd (schone installatie ) alles loopt keurig en Windows draait prima.

Echter de 1 tb hd wordt niet herkend en als ik deze fysiek verwijder uit de pc ..start Windows niet op ... ik weet dat de c schijf ntfs is . De 1 tb denk ik fat systeem ..Via live Ubuntu schijf wordt de 1 tb wel herkend

Kortom Hoe krijg ik die 1 tb harddisk weer in mijn verkenner ?

EDIT Windows opnieuw geïnstalleerd schoon en het probleem was verholpen ...toch raar maar alles werkt naar tevredenheid

[ Voor 10% gewijzigd door Gandalf68 op 25-10-2015 15:15 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ik heb mijn windows 7 home edition vanaf de eerste dag geupgrade naar windows 10 home.

Nu ga ik aankomende week mijn pc formatteren, maar ik wil graag de W10 Pro editie.

Kan ik dan gewoon het best een goedkope key kopen, zoals hier:

http://beetjeschimmigekeysite.nl

Of raden jullie iets anders aan?

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 27-10-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Het beste lijkt me om Windows 8.1 Pro te nemen en dan de gratis upgrade naar Windows 10 Pro.
http://www.microsoft.com/...10-specifications#upgrade

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 35,99€ 35,99
Importeer productenTotaal€ 35,99

De wat minder frisse (maar wel goedkopere) optie's zijn dan idd /r/microsoftsoftwareswap of key reseller marktplaatsen zoals Kinguin/G2A.

Ik zie overigens niet zo veel redenen om Windows 10 Pro te kopen als je al Home hebt.
Het lijkt mij meer voordelen te hebben voor het mkb dan voor thuisgebruik.
http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-editions

[ Voor 8% gewijzigd door Ketho op 25-10-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Je hebt gelijk, eigenlijk heb ik geen goede reden om Pro te willen.

Ik heb dus besloten het bij de normale versie te laten. Als ik mijn pc formatteer, dan heb ik W10 zeker nodig op een usb stickje? Maar hoe kom ik aan mijn key? Want die heb ik bij mijn upgrade vanaf W7 nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
Je hebt geen key meer nodig, de Windows 10 (upgrade versie) kijkt dan naar je hardware ID.

TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
https://www.reddit.com/r/...rm_an_upgrade_windows_10/

Dan installeer je Windows 10 opnieuw en skip je het menu waar om een key wordt gevraagd.
Vervolgens activeert het zich vanzelf op een later moment.

Je kan het idd op een USB stick zetten ja, deze link staat ook in de topic warning.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Windows 10 Pro heef Gpedit, daar kan je progamma's mee uitschakelen, b.v. Onedrive, Windows Update instellen op b.v. 4 uur, Flash uitschakelen in IE 11of Edge, usw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:07
brommer1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:49:
Windows 10 Pro heef Gpedit, daar kan je progamma's mee uitschakelen, b.v. Onedrive, Windows Update instellen op b.v. 4 uur, Flash uitschakelen in IE 11of Edge, usw.
Ter aanvulling:
Vrijwel elke Windows Pro versie heeft gpedit, niet zozeer alleen Windows 10 Pro. Het bestaat al sinds Windows XP. Gpedit is je lokale groep policy editor. Je kunt hiermee dan wel gebruikers of computergebonden instellingen afdwingen.

Of een thuisgebruiker het echt nodig heeft? Ik denk het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 26-10-2015 11:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 15:50
Na een tijdje Windows 10 gedraaid te hebben en geen clean install gedaan te hebben bij de installatie van Windows 10 toch maar besloten om een clean install te doen. Reden daarvan was dat Windows 10 toch niet optimaal draaide (kon pc niet normaal afsluiten en problemen met drivers AMD).

Helaas ging de clean install ook niet goed... Na 52% werd er aan gegeven dat er een probleem was. Toen heel stom gedrukt om verder te gaan naar Windows 10. Wat natuurlijk niet meer werkte.

Dus naar maar Windows 10 opnieuw installeren via usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151027_01940918

Nog effe geduld en het wordt makkelijker een clean install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ivan4you schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:36:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151027_01940918

Nog effe geduld en het wordt makkelijker een clean install te doen.
Dat snap ik even niet.

Ik heb net via de link in de topicwarning W10 op een usb stickje gezet.

Nu ben ik van plan al mijn hardeschijven te formatteren donderdag, en dan met het usb stickje direct W10 te installeren.

Is dit dan nog niet mogelijk? Wordt W7 er dan eerst op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Outlandos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:42:
[...]

Dat snap ik even niet.

Nu ben ik van plan al mijn hardeschijven te formatteren donderdag, en dan met het usb stickje direct W10 te installeren.

Lees deze post om nu al direct een schone Windows 10 te installeren zonder upgrade van je huidige 7.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Outlandos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:42:
[...]
Dat snap ik even niet.

Je hebt al de activatie gedaan dmv van de gratis upgrade naar Windows 10 Home.
Dan hoef je dus niet opnieuw een upgrade of (rechtstreekse) activatie te doen.

Het is dus gewoon mogelijk opnieuw een clean install van Windows 10 te doen, aangezien die naar je hardware ID kijkt. Ivan4you bedoelde alleen dat het straks makkelijker wordt om de activatie te doen :P

Windows 7 staat dan niet eens op de USB-stick dus die wordt er niet eerst op gezet, nee 8)7

Rechtstreeks activatie kan overigens idd wel op de 2 gestelde manieren:
• Vanaf Windows 7/8: Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
• Met de voorlopige Windows 10 Insider Preview Build 10565

[ Voor 25% gewijzigd door Ketho op 27-10-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Helder, dank.

Dan nog een laatste vraag:

Ik krijg donderdag mijn nieuwe gpu binnen. Kan ik daardoor problemen ondervinden als ik formatteer en W10 opnieuw installeer?

Op Google blijft het allemaal wat vaag wat een gpu vervanging betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Waarschijnlijk niet. Pas als je het moederbord vervangt vervalt de activatie.

Als je helemaal zeker wilt zijn doe je gewoon de upgrade naar Windows 10, met de nieuwe gpu in het systeem.

defusion in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Dutch2007 in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
sdk1985 in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Reepje in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
https://www.reddit.com/r/...pgrade_windows_10/ctninak

[ Voor 60% gewijzigd door Ketho op 27-10-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Je bedoelt de met de oude gpu in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Maakt niet uit, doe gewoon een reset, of een clean install van Windows 10 na de reformat en het wordt vanzelf weer geactiveerd.

Windows 10 gaat niet moeilijk doen over die andere gpu, staat ook in de FAQ :P
Als ik de hardware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De huidige activatie is nogal brak. Een biosflash kan er al voor zorgen dat activatie vervalt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoe mieter ik de Windows 10 logo van Windows 8.1 af. :(
Ik heb al kb3035583 eraf gemieterd en KB3086255 ook
De eerste zou Windows 10 logo veroorzaken en de tweede verhinderde games af te spelen vanaf een CD. 8)7
Microsoft doe eens ff normaal, ik vraag hier toch niet om. :(

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een laptop liggen en die heb ik geprobeert te upgraden naar Windows 10.
Er staat Windows 7 Home premium op met 6 GB werkgeheugen en een 500GB HDD.
Na een dag wachten had ik zoiets van dit duurt te lang dus heb ik hem uit gedrukt en vervolgens weer gestart. Daarna zij hij dat hij Windows 7 weer ging herstellen. eenmaal opgestrart ben ik naar Windows update gegaan en daar zag ik een foutmeldiing staan namelijk: Error C1900101-20004. Ik heb zelf al lopen neusen op het internet maar bijna niemand had een oplossing. Wel mensen met het zelfde probleem. Ik heb ook al de windows tool geprobeert maar dat hielp ook niet. Nu heb ik mijn virus scanner (AVAST Free Antivirus) en CCleaner verwijderd nu ben ik het weer aan het proberen maar nu loopt hij al 4 uur (inclusief downloaden) bezig. En staat op 17%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik heb een laptop waarvan ik dacht dat hij Windows 7 Home Premium OA draaide (dat staat immers op de achterkant van de laptop) maar nu is hij geupgrade naar Windows 10 Pro ipv Windows 10 Home!
Natuurlijk vind ik dat niet heel erg 8), maar het is wel gek.
Ik heb de laptop gebruikt gekocht en heb hem nu geupgrade naar windows 10. Het zou kunnen dat de vorige eigenaar er al windows 7 pro op heeft gezet. Als dat het geval is dan kan ik de key van windows 7 home nog een keer gebruiken voor een andere pc, maar hoe kom ik er achter? Wanneer je de key uitleest uit windows 10 is die toch anders dan de key uit windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:16:
Hallo ik heb een laptop liggen en die heb ik geprobeert te upgraden naar Windows 10.
Er staat Windows 7 Home premium op met 6 GB werkgeheugen en een 500GB HDD.
[...]
Als de upgrade echt niet lukt zou ik de rechtstreekse Windows 10 activatie doen (zonder dus de upgrade).
Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

En dan een clean install van Windows 10 Home op je laptop.
https://www.microsoft.com/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
LLEEDD schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:24:
Wanneer je de key uitleest uit windows 10 is die toch anders dan de key uit windows 7?
Die is anders ja. Maar er zit nog een ander verschil. De key voor windows 7 wordt gebruikt om die versie van windows te activeren.
De key van win10 upgrade niet. De key kan wel worden uitgelezen, maar kan verder niet gebruikt worden, en heeft dan ook verder geen enkel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ketho schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:27:
[...]

Als de upgrade echt niet lukt zou ik de rechtstreekse Windows 10 activatie doen (zonder dus de upgrade).
Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

En dan een clean install van Windows 10 Home op je laptop.
https://www.microsoft.com/software-download/windows10
Oke ik bel eerst even met Microsoft en anders moet ik kijken of dat een optie is aangezien ik voor iemand anders de upgrade moet uitvoeren. Heel erg bedankt iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
[...]
Het zou kunnen dat de vorige eigenaar er al windows 7 pro op heeft gezet. Als dat het geval is dan kan ik de key van windows 7 home nog een keer gebruiken voor een andere pc, maar hoe kom ik er achter?
Als het goed is staat je Windows 7 Home Premium (OEM) key ergens op een COA sticker, dan hoef je niets uit te lezen uit je laptop.

Dat de vorige eigenaar er een legale Windows 7 Professional op heeft gezet lijkt me sterk.
• Wat krijg je te zien bij slmgr?
code:
1
2
Win+R -> cmd
slmgr /dlv

Overigens mag een gebruikte OEM licentie op een andere pc eigenlijk niet hoor O-)
Wanneer je de key uitleest uit windows 10 is die toch anders dan de key uit windows 7?
Als je die key van Windows 10 (upgrade) uitleest, krijg je idd een generic key waar je niet zoveel aan hebt en is sowieso anders dan die van Windows 7. In plaats daarvan kijkt Windows 10 (upgrade) naar je hardware ID.
code:
1
2
Windows 10 Home - YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7
Windows 10 Pro - VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

[ Voor 6% gewijzigd door Ketho op 02-11-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Ketho schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:43:
[...]

Als het goed is staat je Windows 7 Home Premium (OEM) key ergens op een COA sticker, dan hoef je niets uit te lezen uit je laptop.
Ja inderdaad er de key staat gewoon op de sticker maar ik weet niet of de windows 7 home key correspondeert met de windows 10 pro versie
Dat de vorige eigenaar er een legale Windows 7 Professional op heeft gezet lijkt me sterk.
• Wat krijg je te zien bij slmgr?
code:
1
2
Win+R -> cmd
slmgr /dlv

wanneer ik dit doe krijg zie ik staan:
Windows R Professional edition
een activeringsid,
toepassings-id,
uitgebreide PID,
kanaal van productcode: Retail, installatie-id
enz
Het lijkt me niet veilig om een screenshot hiervan te posten
Overigens mag een gebruikte OEM licentie op een andere pc eigenlijk niet hoor O-)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
LLEEDD schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:23:
Ja inderdaad er de key staat gewoon op de sticker maar ik weet niet of de windows 7 home key correspondeert met de windows 10 pro versie
[...]
Windows R Professional edition
kanaal van productcode: Retail
Het lijkt idd alsof je nu een genuine Windows 10 Pro hebt.

Maar het is niet met zekerheid te zeggen of de originele Windows 7 (Professional) installatie niet gepirated was, anders is het wel mooi meegenomen natuurlijk :P
nieuws: Windows 10-upgradeproces activeert bepaalde gekraakte installaties
nieuws: "Gebruikers van illegale versie Windows krijgen gratis update naar legale Windows"

Dan zou je mogelijk wel die Windows 7 Home Premium (OEM) licentie op een andere systeem kunnen zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ketho op 02-11-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53

westergas

rikkie_pc

Vraagje...ik heb een win8 pro (destijds gekocht via microsoft voor €29.95) welke ik gebruikte voor gratis upgrade naar 10.

Stel dat ik dezelfde licentie gebruik op een andere PC en deze vervolgens activeer, is er dan een kans dat deze (of beide) niet als "counterfeit" worden beschouwd vanwege de upgrade op machine 1?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
westergas schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:34:
Vraagje...ik heb een win8 pro (destijds gekocht via microsoft voor €29.95) welke ik gebruikte voor gratis upgrade naar 10.

Stel dat ik dezelfde licentie gebruik op een andere PC en deze vervolgens activeer, is er dan een kans dat deze (of beide) niet als "counterfeit" worden beschouwd vanwege de upgrade op machine 1?
Als het een retail versie is voor meerdere computers dan is dat geen enkel probleem.

Als dat niet zo is, kan je het altijd proberen, en zien wat er gebeurd. Maar je kan eigenlijk net zo goed vragen;
" als ik bij de HEMA een pot vitaminepillen haal, en dit in mijn tas stop zonder te betalen, kan ik dan gewoon naar buiten lopen, of bestaat de kans dat ze me aanhouden". :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MedionAkoya schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:02:
Hoe mieter ik de Windows 10 logo van Windows 8.1 af. :(
Ik heb al kb3035583 eraf gemieterd en KB3086255 ook
De eerste zou Windows 10 logo veroorzaken en de tweede verhinderde games af te spelen vanaf een CD. 8)7
Microsoft doe eens ff normaal, ik vraag hier toch niet om. :(
Heb je er ook voor gezorgd dat ze niet weer geinstalled worden ;)
Hier heb je wat opties inclusief een tooltje.
http://www.howtogeek.com/...in-the-notification-tray/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik naar Windows 10 ben overgestapt kan ik mijn videokaart niet meer gebruiken (Lenovo Z580 met GT630m). Is er een mogelijkheid om deze weer werkend te krijgen met Windows 10? Ik zocht al naar drivers op de Nvidia site (stond de GT630m) wel tussen maar toen ik deze wou installeren zei deze dat er geen compitabele hardware gevonden kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:41:
Sinds ik naar Windows 10 ben overgestapt kan ik mijn videokaart niet meer gebruiken (Lenovo Z580 met GT630m). Is er een mogelijkheid om deze weer werkend te krijgen met Windows 10? Ik zocht al naar drivers op de Nvidia site (stond de GT630m) wel tussen maar toen ik deze wou installeren zei deze dat er geen compitabele hardware gevonden kon worden.
Volgens mij niet. Laatst bij een kennis een nieuwe PC moeten aanschaffen, omdat ie en GT620 had en die werd ook niet ondersteund. Wel apart dat op de site van nVidia gewoon de drivers staan. Kan je ze uitpakken en handmatig proberen te installeren? Of misschien even rondneuzen bij andere fabrikanten met een GT630M voor drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Als je op start menu daar op herstart klikt met shift ingedrukt houden. Opstarten in veilige modus met drivers verificatie uitgeschakeld. Dan drivers installeren via device manager. De juiste bits driver werkt ook. En anders kun je proberen om een custom driver te maken.

Ik heb laatst na mijn upgrade naar Windows 10 mijn videokaart geupgrade en geen problemen met activatie. Daarna de schijf vervangen met een ssd en opnieuw geinstalleerd met een schone installatie en geen problemen met activatie. Hoefde tijdens installatie ook geen licentie in te vullen dat zag windows vanzelf nadat hij verbonden was met het netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door donderdraak op 08-11-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Sinds ik naar Windows 10 ben overgestapt kan ik mijn videokaart niet meer gebruiken (Lenovo Z580 met GT630m). Is er een mogelijkheid om deze weer werkend te krijgen met Windows 10?
Vast wel, maar mogelijk kost het enige moeite en tijd. Als je googled op "windows 10 gt630m driver does not recognize hardware" krijg je tientallen links met mogelijke oplossingen, die varieren van het updaten van de bios tot het editten van diverse .inf files. Het is wel allemaal in het Engels, dus ik hoop dat je daar goed in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donderdraak schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:04:
[...]

Als je op start menu daar op herstart klikt met shift ingedrukt houden. Opstarten in veilige modus met drivers verificatie uitgeschakeld. Dan drivers installeren via device manager. De juiste bits driver werkt ook. En anders kun je proberen om een custom driver te maken.

Ik heb laatst na mijn upgrade naar Windows 10 mijn videokaart geupgrade en geen problemen met activatie. Daarna de schijf vervangen met een ssd en opnieuw geinstalleerd met een schone installatie en geen problemen met activatie. Hoefde tijdens installatie ook geen licentie in te vullen dat zag windows vanzelf nadat hij verbonden was met het netwerk.

[...]
grun93 schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:15:
[...]

Vast wel, maar mogelijk kost het enige moeite en tijd. Als je googled op "windows 10 gt630m driver does not recognize hardware" krijg je tientallen links met mogelijke oplossingen, die varieren van het updaten van de bios tot het editten van diverse .inf files. Het is wel allemaal in het Engels, dus ik hoop dat je daar goed in bent.
chim0 schreef op zondag 08 november 2015 @ 03:42:
[...]

Volgens mij niet. Laatst bij een kennis een nieuwe PC moeten aanschaffen, omdat ie en GT620 had en die werd ook niet ondersteund. Wel apart dat op de site van nVidia gewoon de drivers staan. Kan je ze uitpakken en handmatig proberen te installeren? Of misschien even rondneuzen bij andere fabrikanten met een GT630M voor drivers.
Thanks voor de tips, kan ik mooi m'n zondagmiddag besteden. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
Via de media creation tool wil ik installatie media maken op een USB stick (+ 7 GB). Echter als ik de media creation tool draai krijg ik de melding: 'We need 6 GB of disk space' 'Remove any files or apps you no longer need, or use Disk Cleanup to free up space, and then try again'.

Ik heb de media creation tool zowel vanaf C (te kleine partitie), vanaf de USB zelf als via een externe harde schijf (genoeg ruimte) proberen te draaien. Ik maak installatie media voor een andere pc, omdat ik nog niet direct wil upgraden.

Als ik op C niet 6GB kan vrijmaken (hetgeen het geval is), betekent dit dan dat ik niet kan upgraden?

edit
Inmiddels opgelost door een andere pc te fixen die wel genoeg vrije ruimte heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Tommy The Cat schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:18:
Nou dat begint goed. Via de media creation tool wil ik installatie media maken op een USB stick (+ 7 GB). Echter als ik de media creation tool draai krijg ik de melding: 'We need 6 GB of disk space' 'Remove any files or apps you no longer need, or use Disk Cleanup to free up space, and then try again'.
Als je te weinig ruimte op de USB stick dan is je usb stick niet goed of je hebt een namaak USB stick. Of je usb stick is niet ondersteund.
What size USB drive is required?
You need a USB drive with a minimum of 4GB of free space.
Deze media creator zal standaard de usb media formateren en bootable maken.
Heb je fat32 of ntfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dank voor je snelle reactie. Het is gelukt via een andere pc (met genoeg ruimte op C), dus het zal niet aan de USB stick hebben gelegen. Overigens had ik deze eerder eerst zelf naar NTFS geformatteerd.

Het is nog een keer misgegaan; mijn antivirus gooide roet in het eten. Blokkeerde een autorun, waardoor er een foutmelding kwam. Antivirus tijdelijk uitgeschakeld en voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Als ik de TS goed begrepen heb, kan ik mijn huidige workstation met Windows 8.1 Pro gewoon probleemloos upgraden naar Windows 10 Pro. Deze machine is wel bijna 5 jaar oud, dus binnen niet al te lange termijn ga ik de hardware vervangen (moederbord+cpu+ram). Ik heb de originele Windows 8.1 Pro installatieiso incl. key nog, dus dit zou dan betekenen dat ik bij overstap op nieuwe moederbord weer Win 8.1 Pro kan installeren en daaroverheen Win 10? Want zoals ik het begrijp, als ik op mijn huidige machine een Win 10 installatie usb-key maak, dan kan deze niet gebruikt worden om Win 10 te activeren op het toekomstige systeem. Dus het toekomstige systeem zal dan blijven hangen op Win8.1pro, omdat de originele key niet veranderd, en dus opnieuw in te zetten is op het nieuwe systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Trishul schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:20:
als ik op mijn huidige machine een Win 10 installatie usb-key maak
• Wat bedoel je met "usb-key"?
Als je de Media Creation Tool bedoelt, die maakt denk ik geen unieke ISOs met "usb-key".

Je zou in principe gewoon Windows 8.1 over kunnen zetten naar een systeem met nieuw moederbord, eventueel moet je dan nog een telefonische activatie doen.

Is het een voorgeïnstalleerde OEM licentie waar de key uit het moederbord af te lezen is, of een losse OEM licentie?
http://answers.microsoft....a2-4c93-a559-1b35542d72a7
http://wind8apps.com/wind...transfer-to-new-computer/
Trishul schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:20:
Want zoals ik het begrijp, als ik op mijn huidige machine een Win 10 installatie usb-key maak, dan kan deze niet gebruikt worden om Win 10 te activeren op het toekomstige systeem. Dus het toekomstige systeem zal dan blijven hangen op Win8.1pro, omdat de originele key niet veranderd, en dus opnieuw in te zetten is op het nieuwe systeem?
Die redenering begrijp ik niet helemaal, zolang je maar Windows 8.1 kan activeren op het nieuwe systeem (moederbord), kan je gewoon weer een gratis Windows 10 upgrade doen.

De Windows 10 upgrade kijkt dan naar je hardware ID ipv een key. Als die verandert, moet je opnieuw een upgrade doen vanaf een geactiveerde Windows 7/8 installatie om een nieuwe hardware ID te krijgen.
https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c

Maar je mag eigenlijk dus niet een "gebruikte" OEM licentie overzetten naar een ander systeem.
Microsoft ziet een nieuw moederbord als een nieuwe computer.
https://www.microsoft.com...s/licensing_faq.aspx#faq5
Hergebruikte/gebruikte computers

Q. Als mijn klant mij vraagt om een computer met nieuwe hardwareonderdelen te upgraden, wanneer is er dan een nieuw besturingssysteem nodig? Wanneer wordt een computer als "nieuw" beschouwd?

A. Over het algemeen kan een eindgebruiker alle hardwareonderdelen van een computer upgraden of vervangen, behalve het moederbord, met behoud van de licentie voor de originele Microsoft OEM-besturingssysteemsoftware. Als het moederbord is geüpgraded of vervangen om andere redenen dan een defect, is er in feite een nieuwe computer gemaakt. Microsoft OEM-besturingssysteemsoftware kan niet naar de nieuwe computer worden overgedragen; er is een licentie voor de nieuwe besturingssysteemsoftware nodig.
http://www.microsoft.com/...s/licensing_faq.aspx#faq3
Overdracht van licenties
Q. Kunnen mijn klanten hun OEM-softwarelicenties overdragen of verkopen?

A. Nadat een OEM-softwarelicentie op een computer is geïnstalleerd, mag de licentie niet op een andere pc worden geïnstalleerd of aan een andere pc worden overgedragen. De gehele computer kan echter aan een andere eindgebruiker worden overgedragen, inclusief de softwarelicentierechten. Als u de computer aan de nieuwe eindgebruiker overdraagt, moet u ook de softwaremedia, handleidingen (indien van toepassing) en het Certificate of Authenticity-etiket meegeven. We raden u ook aan de originele aankoopfactuur of –bon mee te geven. De originele eindgebruiker mag geen kopieën van de software houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Ketho op 08-11-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Ketho schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:39:
[...]

• Wat bedoel je met "usb-key"?
Als je de Media Creation Tool bedoelt, die maakt denk ik geen unieke ISOs met "usb-key".

Je zou in principe gewoon Windows 8.1 over kunnen zetten naar een systeem met nieuw moederbord, eventueel moet je dan nog een telefonische activatie doen.

Is het een voorgeïnstalleerde OEM licentie waar de key uit het moederbord af te lezen is, of een losse OEM licentie?
http://answers.microsoft....a2-4c93-a559-1b35542d72a7
http://wind8apps.com/wind...transfer-to-new-computer/

[...]

Die redenering begrijp ik niet helemaal, zolang je maar Windows 8.1 kan activeren op het nieuwe systeem (moederbord), kan je gewoon weer een gratis Windows 10 upgrade doen.

De Windows 10 upgrade kijkt dan naar je hardware ID ipv een key. Als die verandert, moet je opnieuw een upgrade doen vanaf een geactiveerde Windows 7/8 installatie om een nieuwe hardware ID te krijgen.
https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c

Maar je mag eigenlijk dus niet een "gebruikte" OEM licentie overzetten naar een ander systeem.
Microsoft ziet een nieuw moederbord als een nieuwe computer.

[...]

[...]
Bedankt voor de uitleg :)

Nee, het betreft geen OEM-key maar een key die ik via Microsoft Dreamspark van de Universiteit gekregen had toen ik er nog studeerde. Dit zou dan een 'eeuwigdurende' licentie moeten zijn. Zo gebruik ik nu nog steeds de Windows 8.1 Pro, Windows 7 Pro en Visio 2013 Pro licenties. Als het goed is zouden deze Windows licenties 'portable' moeten zijn, dus overzetbaar naar een ander systeem (moederbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
AFAIK zijn Dreamspark/MSDNAA licenties 'gewone' Retail licenties en daarmee migreerbaar, met bovendien installatierechten op max. 2 apparaten tegelijk. Zodra je student-af bent verloopt je Dreamspark abbo, maar je mag de reeds verkregen software blijven gebruiken conform de (rest van de) voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Nadat ik de hardware van mijn laptop heb geupgrade (CPU, netwerkkaart, RAM en hardeschijf) en Windows 10 heb geherinstalleerd via de Media Creation Tool lukt het me niet om Windows te activeren.
Ik heb met Microsoft gebeld en zij adviseren me om Windows 7 weer te herinstalleren en vandaar uit een upgrade te doen. Er moet toch een manier zijn om de clean install te activeren?

Met mijn vorige activatie was overigens wel iets geks aan de hand aangezien die een Windows 10 Pro Retail versie liet zien ipv een Windows 10 Home Oem. Zie mijn vorige posts.

Ik heb allerlei info uit de vorige Windows 10 installatie uitgelezen voor de upgrade en herinstallatie, misschien kan ik daar nog iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
LLEEDD schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:45:
Nadat ik de hardware van mijn laptop heb geupgrade (CPU, netwerkkaart, RAM en hardeschijf) en Windows 10 heb geherinstalleerd via de Media Creation Tool lukt het me niet om Windows te activeren.
Ik heb met Microsoft gebeld en zij adviseren me om Windows 7 weer te herinstalleren en vandaar uit een upgrade te doen. Er moet toch een manier zijn om de clean install te activeren?
Microsoft heeft gelijk, je moet weer vanaf een geactiveerde Win7 installatie de gratis Win10 upgrade doen.
Deze vraag wordt ook in de topicstart beantwoord:

Als ik de hardware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?

https://answers.microsoft.com/.../q-what-happens-if-i-change-the-hardware

Je kan Windows 10 met de Threshold 2 update ook rechtstreeks activeren met een Win7/8 key.
Alleen is het nog niet duidelijk wat de details en regels daarvoor zijn, mbt eventuele hardware upgrades.
LLEEDD schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:45:
Ik heb allerlei info uit de vorige Windows 10 installatie uitgelezen voor de upgrade en herinstallatie, misschien kan ik daar nog iets mee.
Daar ga je denk ik niet zoveel aan hebben.

Als je de Win10 (upgrade) key probeert uit te lezen, zijn dat gewoon generieke keys. Die Win10 Pro (upgrade) installatie van de vorige eigenaar van die laptop zou je dan als verloren moeten beschouwen.

In je vorige post gaf je nog aan een Windows 7 Home (OEM) licentie te willen gebruiken voor een ander systeem, maar nu doe je opeens een upgrade van jouw laptop? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Vraagje, ik heb er iets van een uur of langer over gedacht maar ik check het even voor de zekerheid. Eerst even een algemene vraag: blijft je 7/8.1 licentie voor altijd werkend ook al heb je ooit geupgrade naar 10, lees hier wisselende verhalen over?

Nu komt mijn specifieke vraag

Situatie is als volgt. Ik heb een Windows 8.1 studentenlicentie van MSDN/Dreamspark. Ik heb die van de zomer geupgrade naar 10. Heb toch wat vervelende bugs tegen gekomen. Heb daarna 8.1 weer geinstalleerd maar heb toen een ANDERE 8.1 MSDN/Dreamspark code gepakt. (Ik heb ze op papier geschreven, degene welke ik in mijn account kon zien). Had er niet bij nagedacht omdat ik dacht ach als ie maar werkt. Dus mijn vraag is nu als ik Windows 10 toch weer wil installeren werkt dit meteen, omdat hij ooit is geinstalleerd op dit mobo, dus hardware id is afgegeven? (key skippen tijdens install 10) meteen met een clean install? Of moet ik hem opnieuw upgraden met mijn huidige geactiveerde licentie? Zelf denk ik dat nu of in de toekomst een directe clean install van 10 moet werken omdat hij ooit geupgrade is naar 10(wellis waar met een andere 8.1 key). Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Ketho schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:31:
[...]

Microsoft heeft gelijk, je moet weer vanaf een geactiveerde Win7 installatie de gratis Win10 upgrade doen.
Helaas maar dat is dan maar niet anders, ik heb gelukkig nog niet heel veel geïnstalleerd.
[b] Die Win10 Pro (upgrade) installatie van de vorige eigenaar van die laptop zou je dan als verloren moeten beschouwen.
Wel zonde maar ook stom van mij, ik heb toen zelf die Windows 10 update gedaan zonder te bedenken dat dat later met een nieuwe hdd problemen zou geven.
[b]
In je vorige post gaf je nog aan een Windows 7 Home (OEM) licentie te willen gebruiken voor een ander systeem, maar nu doe je opeens een upgrade van jouw laptop? :o
Ja klopt ik had toen niet gemeld dat ik ook een update wilde doen maar dat was toen wel de bedoeling. Wel jammer dat ik Windows nu niet op een ander systeem kan installeren maar de upgrade van mijn laptop vind ik toch belangrijker. Van i3-2350M 4gb 320 hdd naar i7- 3612QM 8gb en 512 ssd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
dennis_rsb schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:21:
Vraagje, ik heb er iets van een uur of langer over gedacht maar ik check het even voor de zekerheid. Eerst even een algemene vraag: blijft je 7/8.1 licentie voor altijd werkend ook al heb je ooit geupgrade naar 10, lees hier wisselende verhalen over?

Nu komt mijn specifieke vraag

Situatie is als volgt. Ik heb een Windows 8.1 studentenlicentie van MSDN/Dreamspark. Ik heb die van de zomer geupgrade naar 10. Heb toch wat vervelende bugs tegen gekomen. Heb daarna 8.1 weer geinstalleerd maar heb toen een ANDERE 8.1 MSDN/Dreamspark code gepakt. (Ik heb ze op papier geschreven, degene welke ik in mijn account kon zien). Had er niet bij nagedacht omdat ik dacht ach als ie maar werkt. Dus mijn vraag is nu als ik Windows 10 toch weer wil installeren werkt dit meteen, omdat hij ooit is geinstalleerd op dit mobo, dus hardware id is afgegeven? (key skippen tijdens install 10) meteen met een clean install? Of moet ik hem opnieuw upgraden met mijn huidige geactiveerde licentie? Zelf denk ik dat nu of in de toekomst een directe clean install van 10 moet werken omdat hij ooit geupgrade is naar 10(wellis waar met een andere 8.1 key). Iemand die hier meer over weet?
Een 'full' Windows licentie verloopt in beginsel niet, maar vormt wel de basis voor de upgrade. De upgrade is enkel valid op basis van de Retail/OEM versie en neemt deze als het ware in zich op. Je kunt wel terug naar het origineel (als ware de upgrade niet geïnstalleerd), maar deze niet naast de upgrade nog eens installeren. Dreamspark licenties gelden overigens voor 2 systemen, dus daarbij kan het wel. Ik ga hierbij trouwens in op de legal kant, technisch is vaak meer mogelijk....

Aangezien je op je systeem al een keer 10 hebt geactiveerd is het hardware ID opgeslagen op de activatieserver van MS en zou een clean install moeten werken. Als eerder gezegd, na de Fall Refresh kun je bij activatieproblemen ook de oude 7/8 key gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
mtr33 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:05:
[...]

Een 'full' Windows licentie verloopt in beginsel niet, maar vormt wel de basis voor de upgrade. De upgrade is enkel valid op basis van de Retail/OEM versie en neemt deze als het ware in zich op. Je kunt wel terug naar het origineel (als ware de upgrade niet geïnstalleerd), maar deze niet naast de upgrade nog eens installeren. Dreamspark licenties gelden overigens voor 2 systemen, dus daarbij kan het wel. Ik ga hierbij trouwens in op de legal kant, technisch is vaak meer mogelijk....

Aangezien je op je systeem al een keer 10 hebt geactiveerd is het hardware ID opgeslagen op de activatieserver van MS en zou een clean install moeten werken. Als eerder gezegd, na de Fall Refresh kun je bij activatieproblemen ook de oude 7/8 key gebruiken.
Bedankt voor je reactie. Jij zegt dat het in het beginsel de normale 7/8/8.1 licentie niet verloopt. Begrijp ik goed dat hij wel kán verlopen ooit als je hebt geupgrade naar 10? Hoe bedoel je dit precies? En in principe mag ik dus met 1 MSDN/Dreamspark code 2 Windows versies installeren als ik jouw reactie zo lees. Mogen dat ook 2 geupgrade versies zijn van 8.1>-10? Of mogen het niet 2 dezelfde Windows versies zijn? Dus bijv. 1 op 8.1 en 1 die is geupgrsde naar 10?

En mooi dat het is wat ik dacht dat de hardware id is afgegeven, dan kan ik ook over bijvoorbeeld 2 jaar zeggen ik knal er 10 op. Maar waarschijnlijk doe ik het toch wel eerder :) die hardware id heeft hij dus destijds gemaakt op basis van de 8.1 key die ik nu niet gebruik. Mocht ik 10 installeren clean dan moet ik er dus even aan denken dat hij nu de oude key van 8.1 in zijn systeem heeft denk ik? Dus dan kan ik nog op 1 systeem Windows zetten. En dan is de 8.1 key die ik nu momenteel gebruik weer vrij voor gebruik op 2 andere systemen? Niet dat ik van ben om op zoveel systemen Windows te zetten.. Klopt mijn gedachtegang?
Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste