Schitterend! Ja, soms is het irritant werk...rcor schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:20:
[...]
Edit 21:47 uur:
Windows is geactiveerd!Nu ben ik zeker klaar met deze laptop...
De voorwaarden zijn allesbehalve duidelijk... Enkele tientallen pagina's terug heb ik hier ook verduidelijking om gevraagd, maar toen sprak iedereen mekaar tegen (zoals Microsoft zelf ook doet).KillerAce_NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:07:
[...]
Wat snap je nou niet dan ? De voorwaarden zijn duidelijk...
OEM->mobo gebonden
Retail -> overdraagbaar.
JIJ maakt zelf de keuze....
Het is en blijft zoals eerder gepost. OEM is mobo gebonden, retail niet.
Heb je hiervoor een retail gehad, dan kun je w10 deactiveren en moet je daarna weer de upgrade doorlopen.
Dus het kán niet meer direct, maar je behoudt je recht.
Hier leggen ze het uit.
http://www.pcmweb.nl/nieu...dt-zich-aan-hardware.html
Heb je hiervoor een retail gehad, dan kun je w10 deactiveren en moet je daarna weer de upgrade doorlopen.
Dus het kán niet meer direct, maar je behoudt je recht.
Hier leggen ze het uit.
http://www.pcmweb.nl/nieu...dt-zich-aan-hardware.html
ThxAsgaro schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:32:
[...]
[...]
Een workaround is nu te vinden voor de Medion P6624: http://tinkeringoracle.bl...ows-10-install-guide.html
Ik heb die vandaag gebruikt en kan bevestigen dat die WERKT.
Verwijderd
Ik heb een uitdaging / probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb al mijn 5 laptops geupgrade nar Windows 10 Home. Hier stond WIndows 8.1 op.
Op alle W8.1 heb ik een legale office 2013 H&S geinstalleerd, Na de upgrade , maar een clean
install uitgevoerd van Windows 10 zodat ik van alle rommel af ben, maar op 2 laptops kan ik
office niet meer activeren. Ook telefonisch niet, telefonisch kriijg ik de pirated slachtoffer gezeur te horen,
terwijl ik gesealde office licenties heb (a 125 Euro per stuk).
Krijg dusdeze melding => dit product kan niet worden geactiveerd omdat de productcode ongeldig is. of de medeling met regio restricties oid. (alles is nl, en in nl gekocht)
Weet iemand een oplossing ?
Ik heb al mijn 5 laptops geupgrade nar Windows 10 Home. Hier stond WIndows 8.1 op.
Op alle W8.1 heb ik een legale office 2013 H&S geinstalleerd, Na de upgrade , maar een clean
install uitgevoerd van Windows 10 zodat ik van alle rommel af ben, maar op 2 laptops kan ik
office niet meer activeren. Ook telefonisch niet, telefonisch kriijg ik de pirated slachtoffer gezeur te horen,
terwijl ik gesealde office licenties heb (a 125 Euro per stuk).
Krijg dusdeze melding => dit product kan niet worden geactiveerd omdat de productcode ongeldig is. of de medeling met regio restricties oid. (alles is nl, en in nl gekocht)
Weet iemand een oplossing ?
Simpel, maak een image van je HD, zet die op je SSD, haal je HD uit je systeem, start je systeem op en voer de install uit naar Win 10. Nadat alles klaar is kan je Win7 weer terug bij plaatsen in je systeem.azziplekkus schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:34:
Ik heb 3 kleine vraagjes:
*Is het mogelijk om Windows 10 te installeren op een andere HDD te installeren dan windows 8/7 staat? (Aangezien mijn 7 op een klassieke HDD staat en ik deze wil vervangen voor een SSD)
(Ik heb in de TS de link gevolgd naar de post van Barkrukhenkie en deze gelezen. Ik maak hier uit op dat een schone installatie mogelijk is, met de activatie van de upgrade. Maar kan er niet meteen een antwoord op bovenstaande vraag in vinden)
Wel zal je even moeten uitvogelen hoe je om moet gaan met je bootorder. Maar daar kan je via google wel het nodige over vinden.
Bijna maand geleden meldde ik hier dat ik bitdefender 2015 AV niet aan de praat kreeg. Na een even zo lange periode met de servicedesk te hebben geping-ponged, is het nu gelukt.
Met de SD erachter gekomen dat er geen C++ package op mn systeem stond (een clean install van Win10). Die handmatig geïnstalleerd. Vervolgens las ik ook dat je als klant van BD 2015 kunt 'upgraden' naar BD 2016, dus dat gedaan. Vervolgens de 2016 versie geïnstalleerd en dat werkt tot nu toe nog vlekkeloos!
Edit:
Met de SD erachter gekomen dat er geen C++ package op mn systeem stond (een clean install van Win10). Die handmatig geïnstalleerd. Vervolgens las ik ook dat je als klant van BD 2015 kunt 'upgraden' naar BD 2016, dus dat gedaan. Vervolgens de 2016 versie geïnstalleerd en dat werkt tot nu toe nog vlekkeloos!
Edit:
[/cross-topic]SmokingCrop schreef op maandag 14 september 2015 @ 03:52:
Bitdefender 2016 is verkrijgbaar en is weer gratis up te graden vanaf een oudere licentie (2013/2014/2015): http://www.bitdefender.co...itdefender-2016-1479.html
(Je kan Bitdefender Central in Nederlands zetten door rechtsboven op je email te klikken -> "mijn account")
[ Voor 32% gewijzigd door pkopf op 15-09-2015 10:48 . Reden: Linkje hoe je kunt upgraden naar BD2016 ]
wild mutant space hamsters
Momenteel heb ik een Laptop met Windows 10. Hier heb ik een user account dat ik in gebruik heb te weten user@outlook.com. Dit is een Windows 10 die is geuprade vanaf een Windows 8.1. Een OEM versie dus.
Nu komt er binnenkort een nieuwe pc. Hierop komt een nieuwe Windows 10 OEM op te staan.
Ik wil graag mijn user@outlook.com account vanaf de laptop naar mijn nieuwe Windows 10 PC overzetten.
Het liefst zou ik ze zelfs door elkaar gebruiken/tegelijker tijd.
Mijn vraag daarom kan dit? Of denk ik te simpel.
En als dit niet wil, kan ik dan het user account van de laptop overzetten naar de PC. En dan op mijn laptop een nieuw account aanmaken zonder dat mijn licenties door elkaar lopen?
Nu komt er binnenkort een nieuwe pc. Hierop komt een nieuwe Windows 10 OEM op te staan.
Ik wil graag mijn user@outlook.com account vanaf de laptop naar mijn nieuwe Windows 10 PC overzetten.
En als dit niet wil, kan ik dan het user account van de laptop overzetten naar de PC. En dan op mijn laptop een nieuw account aanmaken zonder dat mijn licenties door elkaar lopen?
ja hoor je kunt met één Microsoft account (je @outlook.com account) op meerdere pc's inloggen. Je kunt zelfs instellen dat allerlei zaken gesynchroniseerd worden zoals je thema e.d.
Via login.live.com kun je ook zien wat jouw devices zijn.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dus je hebt een @Outlook.com user die je nu voor je Windows 10 machine gebruikt. Deze user wil je ook op je nieuwe pc gebruiken? Dat lijkt mij geen probleem.Rebellious schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:29:
Momenteel heb ik een Laptop met Windows 10. Hier heb ik een user account dat ik in gebruik heb te weten user@outlook.com. Dit is een Windows 10 die is geuprade vanaf een Windows 8.1. Een OEM versie dus.
Zelf gebruik ik mijn Microsoft Account (het 'outlook' account) op wel 3 of 4 devices. Als je dan je documenten / foto's / etc. opslaat in je OneDrive, kun je ze ook vanaf alle devices benaderen....
Je bedoelt Account.live.com? Eh...ik zie dat login.live.com automatisch redirect naar account.live.com als je bent ingelogd.CAP-Team schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:43:
ja hoor je kunt met één Microsoft account (je @outlook.com account) op meerdere pc's inloggen. Je kunt zelfs instellen dat allerlei zaken gesynchroniseerd worden zoals je thema e.d.
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 15-09-2015 16:44 ]
Goed nieuws, je kunt gewoon overal inloggen met je account. Dus ook op je nieuwe computer. Alleen je documenten, plaatjes etc. zul je moeten overzetten als je die niet in de cloud hebt staan.Rebellious schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:29:
We do what we must because we can.
En dat is dus de reden dat Microsoft je zo graag aan de OneDrive wilt hebben want je hebt je documenten altijd bij de hand.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Windows 10 GRATIS vermijden. Het is gratis tot je je pc opnieuw moet installeren of upgrade. Je kan dan bellen met Microsoft en de oplossing is 135 euro neerleggen.
Ik ga lekker terug naar windows 8 pro.
Microsuf
Microsuf
Ja.....groot gelijk ook. Daarnaast even een Office 365 licentie erbij en hoppa...10 TB aan OneDrive Storage voor noppes....en gewoon 5x Office licenties erbij....CAP-Team schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:46:
En dat is dus de reden dat Microsoft je zo graag aan de OneDrive wilt hebben want je hebt je documenten altijd bij de hand.
Eh....waar haal jij die onzin vandaan? Als je je moederbord vervangt zul je computer als nieuwe pc worden aangemerkt en tja...dan moet je inderdaad een nieuwe licentie kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:53:
Windows 10 GRATIS vermijden. Het is gratis tot je je pc opnieuw moet installeren of upgrade. Je kan dan bellen met Microsoft en de oplossing is 135 euro neerleggen.
Microsuf
Als je overigens beschikt over een retail versie van Windows 7 of 8 en je dat moederbord voor 26 juli 2016 vervangt...dan kun je nog gewoon gratis upgraden naar Windows 10.
Ook een herinstallatie van je bestaande pc (waar je van 7 of 8.1 naar 10 bent gegaan) kun je gewoon gelijk installeren met Windows 10. Sla dan wel even het product key scherm over, aangezien je voor de upgrade naar 10 geen persoonlijke licentiecode hebt ontvangen....dat gaat allemaal op basis van een ID gegenereerd op basis van je hardware.
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 15-09-2015 17:00 ]
Als ik de windows10 iso nu download, zijn daarin dan de updates al verwerkt, of krijg je dezelfde iso als die begin september werd uitgerolt?
Vraagje, sinds gisteren werkt mijn pc niet meer. De pc was een paar weken daarvoor van Windows 7 naar Windows 10 overgezet. Ik krijg een foutmelding bij het opstarten en wat ik ook doe hij loopt niet meer verder. De melding was Process1_initialization_failed. Ik heb meerdere dingen over dit probleem gelezen en meerdere dingen uitgeprobeerd, maar helaas lukte niks. Dus maar een nieuwe SSD schijf aangeschaft, zodat mijn data op de orginele schijf behouden blijft. Ik gebruik de pc voornamelijk zakelijk en moeten zo snel mogelijk weer aan de praat hebben.
Nu heb ik de ISO van Windows 10 gedownload en ben bezig met het installeren via de USB-stick. Echter, bij het invoeren van de product key krijg ik een melding dat hij fout is. Ik gebruikte voorvoor de key van Windows 7, maar dat lukt dus niet.
Hoe kan ik hem nu legitiem maken?
Nu heb ik de ISO van Windows 10 gedownload en ben bezig met het installeren via de USB-stick. Echter, bij het invoeren van de product key krijg ik een melding dat hij fout is. Ik gebruikte voorvoor de key van Windows 7, maar dat lukt dus niet.
Hoe kan ik hem nu legitiem maken?
Stopt trouwens de automatische activatie als je de productkey van Windows veranderd?
Begin eerst eens met het lezen van de FAQ waarnaar wordt verwezen in het roze gedeelte?
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen
Testing, one, two ...
Dat heb ik wel gelezen, maar mijn situatie wijkt in die zin af dat mijn pc al eerder was overgezet. Nu die dus gecrashed is zou het betekenen dat ik dan ook eerst Windows 7 moet installeren en dan updaten?hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:42:
[...]
Begin eerst eens met het lezen van de FAQ waarnaar wordt verwezen in het roze gedeelte?
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen
Nee, gewoon win10 er weer op. Activatie volgt vanzelfsiemed schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:26:
[...]
Dat heb ik wel gelezen, maar mijn situatie wijkt in die zin af dat mijn pc al eerder was overgezet. Nu die dus gecrashed is zou het betekenen dat ik dan ook eerst Windows 7 moet installeren en dan updaten?
en Nee, de key voor win7 werkt natuurlijk niet voor win10. Net zoals jouw voordeursleutel ook niet op die van de buren past.
Verwijderd
Heb inmiddels eindelijk Windows 10 draaiend op mijn laptop. Nu heb ik echter een probleem, normaal kon je altijd kiezen om een bepaald programma met de videokaart van Nvidia te starten. Nu is deze optie weg (?) En na een beetje neuzen in de pc lijkt het erop dat ik geen aanspraak meer kan maken op mijn dedicated videokaart? Andere mensen met hetzelfde probleem, en wat zou ik kunnen doen?
Alvast bedankt,
Alvast bedankt,
Verwijderd
Vandaag een laptop van een kennis geupgrade.
Een oude Asus K52DR. Met de nodige exotische hardware.
Oude 60GB SSDtje erin die ik nog had liggen.
Resume: Alle hardware wordt gewoon gevonden. Alle applicaties en alle data gaat mee. Lokaal account is een lokaal account gebleven. Loopt als een trein.
It doesn't get any easier.
(alleen schijfopruiming gedraaid om 20GB aan vrije ruimte terug te krijgen van de oude Windows 7 installatie)
Een oude Asus K52DR. Met de nodige exotische hardware.
Oude 60GB SSDtje erin die ik nog had liggen.
Resume: Alle hardware wordt gewoon gevonden. Alle applicaties en alle data gaat mee. Lokaal account is een lokaal account gebleven. Loopt als een trein.
It doesn't get any easier.
(alleen schijfopruiming gedraaid om 20GB aan vrije ruimte terug te krijgen van de oude Windows 7 installatie)
Welke laptop? Hybrid Power wordt in 10 niet meer indersteund Hybrid Optimus wel.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:30:
Heb inmiddels eindelijk Windows 10 draaiend op mijn laptop. Nu heb ik echter een probleem, normaal kon je altijd kiezen om een bepaald programma met de videokaart van Nvidia te starten. Nu is deze optie weg (?) En na een beetje neuzen in de pc lijkt het erop dat ik geen aanspraak meer kan maken op mijn dedicated videokaart? Andere mensen met hetzelfde probleem, en wat zou ik kunnen doen?
Alvast bedankt,
Verwijderd
Lenovo Z580 (i7 versie)mtr33 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:34:
[...]
Welke laptop? Hybrid Power wordt in 10 niet meer indersteund Hybrid Optimus wel.
De Z580 is volgens Lenovo (nog) niet W10 compatible, maar dat had je zelf ook al gevonden neem ik aan. Er is een manier om op halsstarrige 8/8.1 notebooks Optimus aan de praat te krijgen. Check of die oplossing voor je werkt (eventueel met 8.1 lenovo of 10 NVIDIA drivers).
ik heb hier een surface pro (1) en deze is blijkbaar voorzien van windows 10 Enterprise insider preview. hoe kan ik deze surface nu voorzien van windows 10? of terug naar windows 8.1? ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Neem aan dat er toch nog altijd gewoon een geldige windows 8 licentie op zit?
Je moet sowieso downgraden naar Windows 8.1. De Enterprise variant is uitgesloten van de gratis upgrade naar Windows 10.
is everything cool?
maar hoe kan ik downgraden naar windows 8.1? heb roll back geprobeerd, maar dan krijg ik een error
Doe een clean instal van windows 8, versie is onduidelijk maar probeer dan maar enterprise en je komt er vanzelf achter. Lijkt me overigens stug dat er enterprise op je surface stond, maar goed.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:53:
ik heb hier een surface pro (1) en deze is blijkbaar voorzien van windows 10 Enterprise insider preview. hoe kan ik deze surface nu voorzien van windows 10? of terug naar windows 8.1? ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Wij hebben geen glazen bol hier op GoT. Ben eens wat specifieker met je vragen. Geef aan wat je al geprobeerd hebt, welke foutmelding je krijgt, wat je al hebt geprobeerd om het op te lossen. Beetje eigen inbreng is wel zo handig.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:01:
maar hoe kan ik downgraden naar windows 8.1? heb roll back geprobeerd, maar dan krijg ik een error
is everything cool?
heb de surface overgenomen van iemand anders, en er staat 100% zeker Enterprise insider preview build 10074 op.
Maar die wil je toch kwijt? Je moet naar het originele besturingssysteem terug, want die key zit ingebakken als het goed is.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:02:
heb de surface overgenomen van iemand anders, en er staat 100% zeker Enterprise insider preview build 10074 op.
ja, en dat krijg ik nu dus net niet voor elkaar. als ik terug zet naar fabrieks instellingen krijg ik weer de Enterprise insiders preview. roll back optie heb ik geprobeerd, maar daar kreeg ik error (kan zo even niet kijken welke error, ben even opnieuw fabrieks instellingen aan het terug zetten)Reepje schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:04:
[...]
Maar die wil je toch kwijt? Je moet naar het originele besturingssysteem terug, want die key zit ingebakken als het goed is.
Een factory reset is dan ook iets anders dan een roll back. Wanneer je kiest voor een (factory) reset ga je terug naar een schone installatie van build 10074 Enterprise. Wanneer je een rollback doet ga je terug naar je vorige versie. Kans is nu aanwezig dat je de rollback hebt ongedaan gemaakt omdat je een factory reset hebt gedaan. Daarnaast is het nog meer net de vraag of de vorige eigenaar van je surface uberhaupt een upgrade heeft gedaan naar de Enterprise preview build. Kan zomaar zijn dat hij destijds een clean install heeft gedaan van een preview build.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:11:
[...]
ja, en dat krijg ik nu dus net niet voor elkaar. als ik terug zet naar fabrieks instellingen krijg ik weer de Enterprise insiders preview. roll back optie heb ik geprobeerd, maar daar kreeg ik error (kan zo even niet kijken welke error, ben even opnieuw fabrieks instellingen aan het terug zetten)
Staat er nog een Windows.old of RecoveryImage map op je c-drive?
[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 19-09-2015 14:16 ]
is everything cool?
daarom heb ik ze ook alle 2 geprobeerd, maar alle 2 niet het gewenste resultaat. als factory reset klaar is ga ik kijken of er nog een .old map op staat, maar ik ben er bang voor, want er stonden volgens windows geen vorige versies bekent, of restore punten opgeslagen.FREAKJAM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:12:
[...]
Een factory reset is dan ook iets anders dan een roll back. Staat er nog een Windows.old map op je c-drive?
Als er geen vorige versies bekend waren, is een rollback nooit een mogelijkheid voor je geweest. Ik zou jezelf de moeite besparen en Windows 8.1 Pro clean installeren en vervolgens upgraden naar Windows 10.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:15:
[...]
daarom heb ik ze ook alle 2 geprobeerd, maar alle 2 niet het gewenste resultaat. als factory reset klaar is ga ik kijken of er nog een .old map op staat, maar ik ben er bang voor, want er stonden volgens windows geen vorige versies bekent, of restore punten opgeslagen.
is everything cool?
ben bezig met usb media te maken. ben benieuwd of het gaat werken. normaal zou de installatie toch de originele key van windows moeten pakken tijdens installatie?FREAKJAM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:17:
[...]
Als er geen vorige versies bekend waren, is een rollback nooit een mogelijkheid voor je geweest. Ik zou jezelf de moeite besparen en Windows 8.1 Pro clean installeren en vervolgens upgraden naar Windows 10.
Als je de goede versie van windows eropzet wel ja.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:27:
[...]
ben bezig met usb media te maken. ben benieuwd of het gaat werken. normaal zou de installatie toch de originele key van windows moeten pakken tijdens installatie?
ben nu de 8.1 pro aan het aanmaken. zodra er nieuws is laat ik het even horen.Reepje schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:29:
[...]
Als je de goede versie van windows eropzet wel ja.
bedankt zover voor de hulp
De Surface Pro 1 werd standaard geleverd met Windows 8. Kans is aanwezig dus dat je er zelfs eerst Windows 8 op moet zetten.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:35:
[...]
ben nu de 8.1 pro aan het aanmaken. zodra er nieuws is laat ik het even horen.
bedankt zover voor de hulp
is everything cool?
had ik al aan gedacht, en ben al aan het zoeken waar ik een iso van 8 kan toveren.FREAKJAM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:37:
[...]
De Surface Pro 1 werd standaard geleverd met Windows 8. Kans is aanwezig dus dat je er zelfs eerst Windows 8 op moet zetten.
Schijnbaar zou het met een Windows 8.1 install media ook moeten lukken.huntedjohan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:38:
[...]
had ik al aan gedacht, en ben al aan het zoeken waar ik een iso van 8 kan toveren.
And if you are completely reinstalling a Windows 8.0 PC you can use this 8.1 installation media with the same key from Windows 8.0, so there’s no reason not to do so. It even comes with Update 1 integrated.
is everything cool?
het ziet er naar uit dat het goed gaat komen. windows 8.1 pro geinstalleerd, en krijg al gelijk de optie om naar windows 10 te upgraden. en win 8.1 is ook geactiveerd.
BEDANKT voor de medewerking.
BEDANKT voor de medewerking.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Vanmorgen bij het opstarten moest ik ineens een wachtwoord opgeven. Tot nu toe had ik gewoon een lokale account zonder wachtwoord.
Ik denk dat het komt, omdat ik gisteren online heb ingelogd op mijn Microsoft account.
Hoe kan ik het weer zo krijgen, dat de pc bij het opstarten gewoon doorloopt en mijn lokale account gebruikt?
Ik heb al bij accounts gekeken, maar daar zie ik maar 1 account staan en dat zal die van Microsoft zijn.
Johanna
Vanmorgen bij het opstarten moest ik ineens een wachtwoord opgeven. Tot nu toe had ik gewoon een lokale account zonder wachtwoord.
Ik denk dat het komt, omdat ik gisteren online heb ingelogd op mijn Microsoft account.
Hoe kan ik het weer zo krijgen, dat de pc bij het opstarten gewoon doorloopt en mijn lokale account gebruikt?
Ik heb al bij accounts gekeken, maar daar zie ik maar 1 account staan en dat zal die van Microsoft zijn.
Johanna
How to Switch to a Local Account from a Microsoft Account in Windows 10Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:17:
Hallo allemaal,
Johanna
is everything cool?
Verwijderd
Ja dat heb ik ook gevonden, maar waarom werd dit veranderd? Gebeurt dit dan elke keer als ik op mijn Microsoft account inlog? Dat slaat toch nergens op. Bovendien zie ik dat ik dan ook weer een andere naam in moet vullen. Hoe kan ik voorkomen, dat de lokale account om wordt gezet naar de Microsoft account? Behalve natuurlijk als ik nooit meer inlog op mijn Microsoft account.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 08:32 ]
Oftewel, je hebt geen Microsoft account nodig? Microsoft slaat de activatie van Windows 'ergens' op zonder dat het specifiek aan je Microsoft account is gekoppeld?tjtristan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:05:
Net nog even het volgende bevestigd.
Windows 7 machine zonder een reservering of microsoft account koppeling. Windows 7 geupgrade naar windows 10. Direct daarna hele schijf geformatteerd en geboot met installatie usb van windows 10. 2x product code geskipt. Toen ik op de desktop kwam was Windows 10 meteen geactiveerd.
Moraal van het verhaal: Je hoeft niks te koppelen of te reserveren, nadat je 1x hebt geupgrade vanuit windows 7 of 8 kan je altijd een clean install doen op dezelfde machine.
[ Voor 68% gewijzigd door Ronwiel op 20-09-2015 12:04 ]
Precies.ronwiel schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:58:
[...]
Oftewel, je hebt geen Microsoft account nodig? Microsoft slaat de activatie van Windows 'ergens' op zonder dat het specifiek aan je Microsoft account is gekoppeld?
Maar op het eerste gezicht lijkt het, alsof je een MS account nodig hebt. En ik kan je zeggen, de marketing mensen van MS wrijven zich in de handen want erg veel mensen hebben een account aangemaakt omdat ze dachten dat dat moest. Een groot succes dus weer, marketing technisch.
Ergens in dit topic staat dat het wordt opgeslagen in de UEFI? Klopt dat? Of wordt het in 'de cloud' opgeslagen? Werkt dit ook bij iMac via Bootcamp? Ik weet dat die een EFI hebben maar of er een verschil met UEFI.Reepje schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:10:
[...]
Precies.
Maar op het eerste gezicht lijkt het, alsof je een MS account nodig hebt. En ik kan je zeggen, de marketing mensen van MS wrijven zich in de handen want erg veel mensen hebben een account aangemaakt omdat ze dachten dat dat moest. Een groot succes dus weer, marketing technisch.
Je kan per app inloggen met je Microsoft account. Op mijn HTPC heb ik een locale account zonder password en ik log in op Onedrive en wat spelletjes met mijn Microsoft account. Werkt prima. Dus gewoon inloggen met locale account en dan bij opstarten van de app de optie kiezen om alleen voor die app in te loggen met de MS account.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:31:
[...]
Ja dat heb ik ook gevonden, maar waarom werd dit veranderd? Gebeurt dit dan elke keer als ik op mijn Microsoft account inlog? Dat slaat toch nergens op. Bovendien zie ik dat ik dan ook weer een andere naam in moet vullen. Hoe kan ik voorkomen, dat de lokale account om wordt gezet naar de Microsoft account? Behalve natuurlijk als ik nooit meer inlog op mijn Microsoft account.
Je activatie gegevens wordt opgeslagen op servers bij Microsoft, dacht ik.ronwiel schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:03:
Ergens in dit topic staat dat het wordt opgeslagen in de UEFI? Klopt dat? Of wordt het in 'de cloud' opgeslagen?
Verwijderd
Nee je begrijpt me verkeerd. Als ik mijn pc opstart krijg ik alleen de optie van de Microsoft account met het wachtwoord. Niet de optie van de lokale account die ik tot nu toe heb gebruikt.noguru schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:04:
[...]
Je kan per app inloggen met je Microsoft account. Op mijn HTPC heb ik een locale account zonder password en ik log in op Onedrive en wat spelletjes met mijn Microsoft account. Werkt prima. Dus gewoon inloggen met locale account en dan bij opstarten van de app de optie kiezen om alleen voor die app in te loggen met de MS account.
Ik kan wel veranderen van de Microsoft account naar een lokale account, maar dan krijg ik als ik een volgende keer inlog op mijn Microsoft account weer hetzelfde. Dat moet toch anders kunnen?
Als je een lokaal account wilt aanmaken (dus geen microsoft account) raad ik je aan om de netwerkkabel er uit te trekken tijdens de installatie van Windows 10... De pc heeft dan geen internet verbinding en zal je dus direct de mogelijkheid geven om een lokaal account aan te maken (omdat een Microsoft Account op dat moment niet kan, er is immers geen internet verbinding) bij het installeren...Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:47:
[...]
Nee je begrijpt me verkeerd. Als ik mijn pc opstart krijg ik alleen de optie van de Microsoft account met het wachtwoord. Niet de optie van de lokale account die ik tot nu toe heb gebruikt.
Ik kan wel veranderen van de Microsoft account naar een lokale account, maar dan krijg ik als ik een volgende keer inlog op mijn Microsoft account weer hetzelfde. Dat moet toch anders kunnen?
Tenminste, ik neem aan dat dit is wat je wilt...
Succes!
Verwijderd
Nee dat is niet wat ik wil. Lees mijn oorspronkelijke post maar.rcor schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:06:
[...]
Als je een lokaal account wilt aanmaken (dus geen microsoft account) raad ik je aan om de netwerkkabel er uit te trekken tijdens de installatie van Windows 10... De pc heeft dan geen internet verbinding en zal je dus direct de mogelijkheid geven om een lokaal account aan te maken (omdat een Microsoft Account op dat moment niet kan, er is immers geen internet verbinding) bij het installeren...
Tenminste, ik neem aan dat dit is wat je wilt...
Succes!
Ik heb het nu opgelost door systeemherstel te gebruiken. Nu heb ik mijn lokale account weer terug. Maar dit is natuurlijk niet echt een oplossing.
Heeft niemand dit hier al eens gehad? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Heeft iemand hier ook het probleem dat ondertitels binnen bijv. VLC, en verschillende app-logo's geblokt zijn sinds de upgrade naar Winndows 10?
Verwijderd
Iemand als succes gehad op een iMac met een Nvidia kaart ? installatie gaat perfect maar met de Nvidia drivers is het een drama en freezed het als een gek.
Upgrade naar Windows 10 uitgevoerd; de 1e keer bleef ie ellenlang hangen op 95%, zo lang dat ik hem heb afgebroken maar de reden ervoor (dat hangen op 95%) kan mogelijk liggen aan een gigantische berg internet rommel die bij upgrade ook allemaal verplaatst moet worden; in ons geval bleek dat na inspectie zo'n 23 GB te zijn.
Daarom eerst CLEANMGR gedraaid, ook de optie systeembestanden en toen een 2e poging van upgrade gestart. Nu ging het wel snel en binnen 1.5 uur stond Windows 10 Pro op de DELL laptop. Wellicht heeft iemand iets aan deze tip?
Daarom eerst CLEANMGR gedraaid, ook de optie systeembestanden en toen een 2e poging van upgrade gestart. Nu ging het wel snel en binnen 1.5 uur stond Windows 10 Pro op de DELL laptop. Wellicht heeft iemand iets aan deze tip?
Daar kwam ik gisteren ook achter idd. Gewoon niet aan gedacht...TheVMaster schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:59:
Als je je moederbord vervangt zul je computer als nieuwe pc worden aangemerkt en tja...dan moet je inderdaad een nieuwe licentie kopen.
Als je overigens beschikt over een retail versie van Windows 7 of 8 en je dat moederbord voor 26 juli 2016 vervangt...dan kun je nog gewoon gratis upgraden naar Windows 10.
Nou heb ik een retail 8.1 pro licentie dus ik heb het volgende bedacht:
Ik laat mijn niet geactiveerde W10 installatie staan.
Installeer 8.1 op een andere partitie en doe direct de upgrade. Na installatie/upgrade extract ik het nieuwe s/n en die voer ik in op de oude, niet geactiveerde installatie. Zelfde device ID dus zou kunnen werken?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Volgens mij zou dat moeten werkenwestergas schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:00:
[...]
Daar kwam ik gisteren ook achter idd. Gewoon niet aan gedacht...
Nou heb ik een retail 8.1 pro licentie dus ik heb het volgende bedacht:
Ik laat mijn niet geactiveerde W10 installatie staan.
Installeer 8.1 op een andere partitie en doe direct de upgrade. Na installatie/upgrade extract ik het nieuwe s/n en die voer ik in op de oude, niet geactiveerde installatie. Zelfde device ID dus zou kunnen werken?
Andere disk...dat is wel handig ja...tnx voor de tipTheVMaster schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:07:
[...]
Volgens mij zou dat moeten werkenKun je niet even de HDD eruit halen en tijdelijk vervangen door een andere disk.....anders zit je straks in de knoop met bootvolgorde, allerhande GPU / UEFI partities etc..
Ik denk niet eens dat dat hoeft. Jouw unieke hardware id is dan al bekend en daarom zou die tweede activatie volgens mij automatisch gebeuren.westergas schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:00:
Na installatie/upgrade extract ik het nieuwe s/n en die voer ik in op de oude, niet geactiveerde installatie. Zelfde device ID dus zou kunnen werken?
Je key extracten hoeft dus niet want die is toch voor iedereen hetzelfde (tenzij je windows 10 als retail pakket gekocht hebt). Vermoedelijk zou dit tot een van deze keys leiden:
"You might consider using any third-party product key fetching software such as ProduKey or, the Ultimate PID checker. These apps will show your generic key like TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99 and VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T for Windows 10 Home and Pro editions respectively."
Sinds de upgrade van 8.1 naar 10 toch wel vaak BSOD met daarin verwijzingen naar Windows_driver_fault ..
Niet echt kunnen uitpluizen welke het nu is dus van het weekend de knoop doorgehakt, backups gemaakt en 10 schoon geinstalleerd. Na productkeyvensters te hebben overgeslagen netjes in Windows gezien dat hij gewoon netjes geactiveerd is.
Allen de hoognodige drivers geinstalleerd zonder rare apps eromheen heen en ik moet zeggen na een paar potjes gamen dat hij er niet meer uitklapte. (even afkloppen
)
Vanavond nog eens verder testen. Enige extra drivers zijn de Sennheiser, Nvidia en Creative drivers.
Niet echt kunnen uitpluizen welke het nu is dus van het weekend de knoop doorgehakt, backups gemaakt en 10 schoon geinstalleerd. Na productkeyvensters te hebben overgeslagen netjes in Windows gezien dat hij gewoon netjes geactiveerd is.
Allen de hoognodige drivers geinstalleerd zonder rare apps eromheen heen en ik moet zeggen na een paar potjes gamen dat hij er niet meer uitklapte. (even afkloppen
Vanavond nog eens verder testen. Enige extra drivers zijn de Sennheiser, Nvidia en Creative drivers.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dag allen,
Ik heb een kort vraagje:
Ik ben van plan Win10 te installeren op een nieuwe SSD. Extra geheugen is nog onderweg (was niet in stock).
Uiteraard kan ik nu gewoon Win10 installeren met de 4GB RAM die ik heb, en er later 4GB bijprikken en alles zal zonder problemen werken. Maarrr... doet Windows tijdens de installatie één of andere prestatie-detectie, waarbij hij bepaalde dingen aanpast?
Zoja, dan wacht ik wel met installeren tot ik de volledige 4GB heb liggen. Als dit niets uitmaakt begin ik vanavond al met de installatie.
Ik heb een kort vraagje:
Ik ben van plan Win10 te installeren op een nieuwe SSD. Extra geheugen is nog onderweg (was niet in stock).
Uiteraard kan ik nu gewoon Win10 installeren met de 4GB RAM die ik heb, en er later 4GB bijprikken en alles zal zonder problemen werken. Maarrr... doet Windows tijdens de installatie één of andere prestatie-detectie, waarbij hij bepaalde dingen aanpast?
Zoja, dan wacht ik wel met installeren tot ik de volledige 4GB heb liggen. Als dit niets uitmaakt begin ik vanavond al met de installatie.
Verwijderd
Gewoon Gas erop, wordt niets ingesteld.azziplekkus schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:05:
Dag allen,
Ik heb een kort vraagje:
Het werkt idd, scheelt weer een hoop zooi installeren, was daar net mee klaar namelijk toen ik de melding kreeg om te activerengrun93 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:33:
[...]
Ik denk niet eens dat dat hoeft. Jouw unieke hardware id is dan al bekend en daarom zou die tweede activatie volgens mij automatisch gebeuren.
Verwijderd
ok ik wordt hier een beetje gestoord van aan het begin heb ik mijn legale windows 7 installatie geupgrade naar windows 10 echter wilde ik een clean install heb toen ergens gelezen dat je je product key uit register moest halen om opnieuw te installeren. Dat bleek een fout toen zeiden ze me dat je hardware profiel opgeslagen werdt en je bij install niks moest opgeven. Ik heb dit na een poosje met ongeactiveerde windows te zitten maar gedaan (had er geen zin in dus wat uitgesteld) echter kon ik niet verder kon het wel overslaan door op SKIP te klikken tijdens de installatie maar weer wil hij niet activeren. na of aan het einde van de installatie vroeg hij weer om product key en heb aangegeven dit later te doen.
help me want ik wordt er gek van
Staat gewoon netjes in de eerste post.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:10:
ok ik wordt hier een beetje gestoord van aan het begin heb ik mijn legale windows 7 installatie geupgrade naar windows 10 echter wilde ik een clean install heb toen ergens gelezen dat je je product key uit register moest halen om opnieuw te installeren. Dat bleek een fout toen zeiden ze me dat je hardware profiel opgeslagen werdt en je bij install niks moest opgeven. Ik heb dit na een poosje met ongeactiveerde windows te zitten maar gedaan (had er geen zin in dus wat uitgesteld) echter kon ik niet verder kon het wel overslaan door op SKIP te klikken tijdens de installatie maar weer wil hij niet activeren. na of aan het einde van de installatie vroeg hij weer om product key en heb aangegeven dit later te doen.
Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 23-09-2015 15:15 ]
is everything cool?
Verwijderd
Ok onderstaande haalde ik nu uit die post, maar dat kan ik dus niet doen omdat de schijf is geformateerd en opnieuw heb geinstalleerd. betekend dit dat ik opnieuw windows 7 erop moet zetten? of kan het nog anders ik heb immers de upgrade gedaan en dus zou hardware profiel opgeslagen moeten zijn toch?
Ik hoop echt niet dat ik met windows 7 aan de slag moet pffff- Boot je machine vanaf je installatiemedium en voer een schone installatie van Windows 10 uit zonder key in te vullen. Hier wordt 2 keer om gevraagd, dus 2 keer overslaan.
- Na de installatie kopieer je het bestand GenuineTicket.xml naar de map C:\ProgramData\Microsoft\Windows\ClipSVC\GenuineTicket\
Kan er een verschil in zitten tussen hem via de normale weg te installeren, of via de media creation tool? Het is nu twee keer aan toe niet goed gelukt door middel van de media creation tool, nu is de update opnieuw beschikbaar... maar ik durf het niet meer aan eigenlijk, omdat de vorige keren me batterij enorm snel terug liep, beeldscherm bleef vast staan, en meldingen bar steeds versprong.
Ik zit hier ook met een brix 1900.gauchov6 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:25:
[...]
De laatste die wordt aangeboden door Gigabyte staat erop (F6 voor de GB-BXBT-1900), en die is redelijk recent (februari 2015) maar misschien niet nieuw genoeg...
Heb je het werkend gekregen?
Live from Denmark
Helaas is mijn surface nog steeds in dezelfde staat. Ik heb via commandprompt wat data kunnen kopieren, maar meer is me niet gelukt.arjandijk162 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:07:
Ik zit op de Surface Pro 2 nu helemaal vast in de installatie.
Ik het het tooltje voor een geforceerde install van MS gedownload. Hierna werden de bestanden gedownload maar bleef de voorgangsindicator 4 uur lang op 0% staan.
*Handmatig gereset waarna ik "installatie wordt hersteld" gedurende een dag in beeld heb gezien
*Daarna een hersteldisk aangemaakt op een ander systeem, hiervan geboot, "ander besturingssyteem kiezen","Windows 8.1" en dan krijg ik "scanning and repairing drive (c:) 56% complete" in beeld. Hier blijft hij heeft lang op hangen en daarna volgt een reboot en kom ik in de uefio bios. Als ik doorga ga ik weer naar: weer bij "installatie wordt hersteld".
Ik kan niet vooruit naar Windows 10 en niet achteruit naar 8.1. Wat nu? Hoe kom ik weer in mn systeem?
Als ik een verse install probeer en de harde schijf wil formateren of partities verwijderen, krijg ik telkens een foutmelding en na een restart zijn alle partities weer terug. Ik zit helemaal vast met dit systeem.
Heb een windows-to-go USB harddisk geinstaleerd, maar die geeft een foutmelding (waarschijnlijk vanwege het NTFS systeem waar een surface niet via usb van kan booten).
Ik heb geprobeerd de windows 8 surface pro2 recovery usb te downloaden, maar dat kan niet omdat ik geen consumerinstallatie heb (misschien omdat ik het systeem bij staples heb gekocht).
De drive lijkt gelockt omdat ik midden in een installatie zit, heeft iemand een oplossing?
Ik neem aan dat je daarmee deze recovery bedoelt? Heb je al contact opgenomen met MS (en/of Business Support) via de chat? Op XDA staan (stonden?) een aantal recovery images voor de EN versie. Wellicht heb je daar wat aan, maar je zou via MS op basis van je device ID een image moeten kunnen krijgen.arjandijk162 schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:54:
Ik heb geprobeerd de windows 8 surface pro2 recovery usb te downloaden, maar dat kan niet omdat ik geen consumerinstallatie heb (misschien omdat ik het systeem bij staples heb gekocht).
Dat is een goeie. Probleem is dat ik meestal aan mn surface probeer te werken buiten de openingstijden van de MS helpdesk. XDA is een leuke tip. Ik ga eens kijken.
Edit:
Dit zou het topic moeten zijn, maar links werken niet.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2553611&page=8
Edit:
Dit zou het topic moeten zijn, maar links werken niet.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2553611&page=8
[ Voor 28% gewijzigd door arjandijk162 op 28-09-2015 11:07 ]
Verwijderd
ok ik moest dus wel met Windows 7 aan de slag, heb dit op een andere HDD gedaan en na alle updates en het windows 10 upgrade icoon de stappen uitgevoerd uit de post die ik heb gequot en daar de Windows 10 installatie die niet wilde activeren mee kunnen activeren. eindelijk is deze hell voorbijFREAKJAM schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:13:
[...]
Staat gewoon netjes in de eerste post.
Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
1 simpele vraag waar ik toch nog beetje onzeker over ben, kan ik nu voortaan gewoon installeren en activeerd die dan automatisch? of moet ik dat genuineticket.xml bestand bewaren?
Ja, als een PC éénmaal door de upgrade naar Win 10 is gegaan en dat een geactiveerde Win 10 heeft opgeleverd is er een key bij Microsoft opgeslagen voor die PC. Dus bij de volgende (clean) install van Windows 10 is ie automatisch geactiveerd, je hoeft niet eens een key in te voeren tijdens de installatieVerwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:14:
[...]
1 simpele vraag waar ik toch nog beetje onzeker over ben, kan ik nu voortaan gewoon installeren en activeerd die dan automatisch? of moet ik dat genuineticket.xml bestand bewaren?
Ik kwam er vandaag achter dat er drivers voor Windows 10 zijn uitgebracht voor de audio van VIA:
http://download.viatech.com/en/support/driversSelect.jsp
Op mijn Vivobook werkt het in ieder geval
http://download.viatech.com/en/support/driversSelect.jsp
Op mijn Vivobook werkt het in ieder geval
Bij zowel de tool als via Windows update blijft de boel hangen 
Op mijn Acer was de installatie zo gepiept maar Asus heeft blijkbaar andere ideeën
Iemand enig idee waarom die blijft hangen? Via de tool bleef die hangen op "Updates zoeken" terwijl die net 3gb aan data binnen had gehaald. Nu staat na de reboot Windows Update vast op Installatie voorbereiden
Op mijn Acer was de installatie zo gepiept maar Asus heeft blijkbaar andere ideeën
Iemand enig idee waarom die blijft hangen? Via de tool bleef die hangen op "Updates zoeken" terwijl die net 3gb aan data binnen had gehaald. Nu staat na de reboot Windows Update vast op Installatie voorbereiden
Goede avond,
Vandaag Windows 10 geïnstalleerd. Ik wil nu graag mijn laptop compleet opruimen. Werkelijk alles mag eraf.
De belangrijke documenten heb ik op mijn USB gezet.
Is het mogelijk dat ik dit doe (soort van terug naar fabrieksinstellingen) zonder mijn update van Windows 10 kwijt te raken? Zou mooi zijn i.v.m. 3 uur wachten zo net.
Bij voorbaat dank.
Vandaag Windows 10 geïnstalleerd. Ik wil nu graag mijn laptop compleet opruimen. Werkelijk alles mag eraf.
Is het mogelijk dat ik dit doe (soort van terug naar fabrieksinstellingen) zonder mijn update van Windows 10 kwijt te raken? Zou mooi zijn i.v.m. 3 uur wachten zo net.
Bij voorbaat dank.
Als je nou eens Googled naar deze vraag, weet je gelijk het antwoord.poekiepoes12 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:28:
Goede avond,
Bij voorbaat dank.
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 01-10-2015 22:26 ]
is everything cool?
Oke.. even dan maar hier de vraag.
Ik heb een pc die ik wil updaten naar windows 10. Al wel een oud beestje, maar hij kan het wel aan volgens wat ik heb opgezocht. Wel dan 32-bits, anders lukt het niet (windows 7 kan wel 64 bits erop, maar 10 niet).
Dus even een format gedaan (clean) en windows 7 erop (met legale key). Wel de 32 bits versie.
En dan updaten naar windows 10. Duurt er lang en uiteindelijk een error:
0xC1900101-0x3001A
Op het grote internet kan ik niets vinden over deze fout (of het ligt aan mijn google skils, alleen 1 melding voor windows 8 ). Iemand suggesties.
Ik heb een pc die ik wil updaten naar windows 10. Al wel een oud beestje, maar hij kan het wel aan volgens wat ik heb opgezocht. Wel dan 32-bits, anders lukt het niet (windows 7 kan wel 64 bits erop, maar 10 niet).
Dus even een format gedaan (clean) en windows 7 erop (met legale key). Wel de 32 bits versie.
0xC1900101-0x3001A
Op het grote internet kan ik niets vinden over deze fout (of het ligt aan mijn google skils, alleen 1 melding voor windows 8 ). Iemand suggesties.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 03-10-2015 10:20 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
http://answers.microsoft....-b19d-d369b140ab5f?auth=1Cyberpope schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:14:
Oke.. even dan maar hier de vraag.
0xC1900101-0x3001A
Eerste hit als je de foutcode googlet.
Gisteren ook de overstap van windows 7 naar windows 10 gemaakt. Op zich redelijk tevreden maar het activeren is een ramp, waarschijnlijk vooral ook omdat ik geen geduld had.
Eerst alle belangrijke zaken extern opgeslagen, toen de update gedraaid. Resultaat was windows 10 in een soort windows 7 schil en mijn oude windows 7 install was na een langere periode een redelijke bende geworden. Ik had gelezen dat de Microsoft de computer aan het moederbord herkende. Dus toen heb ik maar een clean install van W10 gedaan. Resultaat was een brandschone W10 install en na wat aanpassingen werkte het als een tierelier. Helaas niet geactiveerd, en met geen mogelijkheid geactiveerd te krijgen. Toen ben ik even in minder legale bronnen gaan zoeken en ook met die tooltjes lukte het niet, resultaat was wel een pc onder de installers, virussen en mallware

Een uur later was de installatie met behulp van mallwarebytes premium en bitdefender pro weer schoon maar ik vind het niet echt prettig om op een schoongemaakte installatie te blijven werken. Heb uit voorzorg ook mijn belangrijkste wachtwoorden maar aangepast.
Wat kan ik nu het beste doen? Schone windows 7 install, die updaten naar 10 en dan wachten tot 10 geactiveerd is, en dan een clean install van W10?
Eerst alle belangrijke zaken extern opgeslagen, toen de update gedraaid. Resultaat was windows 10 in een soort windows 7 schil en mijn oude windows 7 install was na een langere periode een redelijke bende geworden. Ik had gelezen dat de Microsoft de computer aan het moederbord herkende. Dus toen heb ik maar een clean install van W10 gedaan. Resultaat was een brandschone W10 install en na wat aanpassingen werkte het als een tierelier. Helaas niet geactiveerd, en met geen mogelijkheid geactiveerd te krijgen. Toen ben ik even in minder legale bronnen gaan zoeken en ook met die tooltjes lukte het niet, resultaat was wel een pc onder de installers, virussen en mallware
Een uur later was de installatie met behulp van mallwarebytes premium en bitdefender pro weer schoon maar ik vind het niet echt prettig om op een schoongemaakte installatie te blijven werken. Heb uit voorzorg ook mijn belangrijkste wachtwoorden maar aangepast.
Wat kan ik nu het beste doen? Schone windows 7 install, die updaten naar 10 en dan wachten tot 10 geactiveerd is, en dan een clean install van W10?
Dat is de juiste manier ja.Chiel schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:11:
Virussen? Scan ze hier!
Dat in ieder geval.Chiel schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:11:
Vraag je wel af, of er iets fout kan zijn met de versie die je erop zet. Ik heb gisteren nog 2 computers van win10 voorzien, en ik kreeg nog eens niet de kans om de versie niet-geactiveerd te zien: meteen toen de install klaar was heb ik gekeken (want de ene computer was een pro, de andere een home versie, en ik wist niet meer welke bij welke hoorde) en ze waren beide geactiveerd.
Als ik de systeem eigenschappen bekeek stond er wel gewoon geactiveerd, in win7. Nouja ik ga het opnieuw proberen, lekker hele avond installeren en "next" klikkenReepje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:21:
[...]
Dat in ieder geval.
Vraag je wel af, of er iets fout kan zijn met de versie die je erop zet. Ik heb gisteren nog 2 computers van win10 voorzien, en ik kreeg nog eens niet de kans om de versie niet-geactiveerd te zien: meteen toen de install klaar was heb ik gekeken (want de ene computer was een pro, de andere een home versie, en ik wist niet meer welke bij welke hoorde) en ze waren beide geactiveerd.
gewoon updaten met de tool, dan kan het het niet fout gaan.Chiel schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:18:
[...]
Als ik de systeem eigenschappen bekeek stond er wel gewoon geactiveerd, in win7. Nouja ik ga het opnieuw proberen, lekker hele avond installeren en "next" klikken
Ja, dat is dus die windows 8 melding waaraan ik refereerde. Enige werkelijke advies om de anti-virus uit te zetten, terwijl die er nog eens niet op staat (volledig kale en schone windows 7 install). Dat werkt dus niet.Esumontere schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:45:
[...]
http://answers.microsoft....-b19d-d369b140ab5f?auth=1
Eerste hit als je de foutcode googlet.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Er komen ook wel wat hits op Windows 10 en opgegeven foutmelding, je kunt even vooruit met inlezen verwacht ik?Cyberpope schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:28:
[...]
Ja, dat is dus die windows 8 melding waaraan ik refereerde. Enige werkelijke advies om de anti-virus uit te zetten, terwijl die er nog eens niet op staat (volledig kale en schone windows 7 install). Dat werkt dus niet.
Testing, one, two ...
Sorry, wellicht had ik meer hier neer moeten zeggen wat ik allemaal gedaan heb. Gewoon kaal op deze manier door Google trekken heb ik gedaan,want zo ver kom ik ook wel en zonder dat e doen zou ik ook hier niet posten. En als je kijkt zie dat alleen de alle eerste link dezelfde foutmelding heeft en daar is wordt geen oplossing gemeld. De overige foutneldingen zijn anders, stuk voor stuk. Dat dus inlezen heeft al behoorlijk plaats gevonden.hardware-lover schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:21:
[...]
Er komen ook wel wat hits op Windows 10 en opgegeven foutmelding, je kunt even vooruit met inlezen verwacht ik?
Maar ik heb mijn antwoord, dat hier waarschijnlijk ook geen antwoord is.
Gister Win7 schoon geïnstalleerd. Updates gedraaid tot ik het Win10 icoontje zag. Toen de updatetool gedraaid. En gelukkig: succesReepje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:57:
[...]
gewoon updaten met de tool, dan kan het het niet fout gaan.
Die key is dus speciaal voor dit systeem gegenereerd, en kan ik dus probleemloos gebruiken voor een clean-install?
Vraagje.
Ik kom van Windows 7 maar dat was een technet licentie. Ik had nog een 8.1 retail licentie liggen (ongebruikt) dus die heb ik geinstalleerd en vervolgens gratis geupgrade naar Windows 10. Ik heb voor 8.1 gewoon UEFI boot gebruikt (Windows Boot Manager) en ook voor Windows 10.
Ik kon niet wennen aan Windows 10 dus toen heb ik Windows 7 weer geinstalleerd. Maar stel dat ik nu Windows 10 weer installeer van een kale ISO zit die activatie dan nog steeds in mijn UEFI bios en hoef ik verder niks te doen? Of moet ik weer het trajcet 8.1 > 10 weer opnieuw af?
Ik kom van Windows 7 maar dat was een technet licentie. Ik had nog een 8.1 retail licentie liggen (ongebruikt) dus die heb ik geinstalleerd en vervolgens gratis geupgrade naar Windows 10. Ik heb voor 8.1 gewoon UEFI boot gebruikt (Windows Boot Manager) en ook voor Windows 10.
Ik kon niet wennen aan Windows 10 dus toen heb ik Windows 7 weer geinstalleerd. Maar stel dat ik nu Windows 10 weer installeer van een kale ISO zit die activatie dan nog steeds in mijn UEFI bios en hoef ik verder niks te doen? Of moet ik weer het trajcet 8.1 > 10 weer opnieuw af?
Nee aan die key heb je niets. Die is voor iedereen met dezelfde versie hetzelfde.Chiel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:21:
[...]
Die key is dus speciaal voor dit systeem gegenereerd, en kan ik dus probleemloos gebruiken voor een clean-install?
De harware die je hebt heeft een ID gegenereerd en deze staat bij MS op de servers. Bij een herinstall, clean install wordt de ID vergeleken en aan de hand daarvan vind activatie plaats
Zelfde verhaal. Je bent geactiveerd geweest. De id zit niet in je bios maar staat op de server van MS. Je kan gewoon een clean install doen, het zal automatisch worden geactiveerd als je aan internet hangt.mkools24 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:59:
Vraagje.
Maar stel dat ik nu Windows 10 weer installeer van een kale ISO zit die activatie dan nog steeds in mijn UEFI bios en hoef ik verder niks te doen? Of moet ik weer het trajcet 8.1 > 10 weer opnieuw af?
[ Voor 34% gewijzigd door Reepje op 04-10-2015 19:15 ]
Duidelijk verhaal scheelt me veel werk want ik zal toch een keer over moeten, thanks!!Reepje schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:07:
[...]
Nee aan die key heb je niets. Die is voor iedereen met dezelfde versie hetzelfde.
De harware die je hebt heeft een ID gegenereerd en deze staat bij MS op de servers. Bij een herinstall, clean install wordt de ID vergeleken en aan de hand daarvan vind activatie plaats
[...]
Zelfde verhaal. Je bent geactiveerd geweest. De id zit niet in je bios maar staat op de server van MS. Je kan gewoon een clean install doen, het zal automatisch worden geactiveerd als je aan internet hangt.
Klopt. Nu clean install gedaan, niks ingevuld maar systeem is nu gewoon geactiveerd. Na 2 dagen knoeien, uiteindelijk dus toch geluktReepje schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:07:
[...]
Nee aan die key heb je niets. Die is voor iedereen met dezelfde versie hetzelfde.
[...]
Zelfde verhaal. Je bent geactiveerd geweest. De id zit niet in je bios maar staat op de server van MS. Je kan gewoon een clean install doen, het zal automatisch worden geactiveerd als je aan internet hangt.
Ik heb op mijn MacBook Pro een update uitgevoerd van Windows 7 Pro (MSDNA licentie officieel) naar Windows 10 en nu wil het Windows 10 niet activeren, iemand een idee? Aangezien de licentie onder Windows 7 gewoon geactiveerd was, nergens anders op geinstalleerd is en daar alle updates prima mee binnen kon halen.
Ik heb ook nog een andere key van Windows 7 Pro (wederom MSDNA) officieel maar deze slikt ie ook niet.
Ik heb ook nog een andere key van Windows 7 Pro (wederom MSDNA) officieel maar deze slikt ie ook niet.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Wat zegt slmgr /ato wanneer je deze uitvoert in command prompt? (uitvoeren als administrator).Step schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:34:
Ik heb op mijn MacBook Pro een update uitgevoerd van Windows 7 Pro (MSDNA licentie officieel) naar Windows 10 en nu wil het Windows 10 niet activeren, iemand een idee? Aangezien de licentie onder Windows 7 gewoon geactiveerd was, nergens anders op geinstalleerd is en daar alle updates prima mee binnen kon halen.
is everything cool?
Vanavond thuis maar even checken.FREAKJAM schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:39:
[...]
Wat zegt slmgr /ato wanneer je deze uitvoert in command prompt? (uitvoeren als administrator).
Ergens krijg ik het vermoeden dat je tijdens de installatie van W10 een key ingevuld hebt toen hij daar om vroeg, maar dat kan aan mij liggen. Anyway, je hoeft geen key in te vullen.Step schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:34:
Tijdens de installatie is mij niet om een key gevraagd aangezien ik een upgrade deed. Hij ging uit zichzelf naar 100% (met zo'n circel). Nadien heb ik gewoon gecheckt of hij geactiveerd was via Properties van This PC. Dat bleek niet het geval te zijn en heb dus alsnog geprobeerd een key in te voeren waarbij ik dus te horen kreeg dat mijn keys niet voldoen.grun93 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:47:
[...]
Ergens krijg ik het vermoeden dat je tijdens de installatie van W10 een key ingevuld hebt toen hij daar om vroeg, maar dat kan aan mij liggen. Anyway, je hoeft geen key in te vullen.
Zojuist een nieuw pctje in elkaar gezet (zelfbouw) en een poging gedaan Windows 10 clean te installeren (van Surfspot). Ik heb gisteren een installatie USB gemaakt door de ISO via de Windows 7 DVD/Install tool op de usb te zetten. Op een oude Dell E6400 werkte dit prima. Echter probeer ik het nu op het nieuwe pctje, en het werkt niet. Het Windows logo komt tevoorschijn voor even en vervolgens reboot de pc. Ik kom niet eens bij het installatie menu.
Nu heb ik de bios al geswitched van UEFI naar Legacy etc. Dit haalt niets uit. Ook heb ik andere usb poorten geprobeerd, maar ook dat helpt helaas niet. Ik kan helaas niets vinden over hetzelfde probleem, alleen topics waarbij anderen Windows 10 al op hun pc hebben staan.
Misschien handig zijn de specs van de pc:
Intel G3258
Gigabyte H81 bord
4GB ram
Corsair 120GB SSD
Seagate 1TB HDD
LG DVD station
Ik ga zo ook nog even experimenteren met SSD/HDD loskoppelen, maar vraag me heel erg af of dit gaat helpen. Iemand nog een idee? Ik heb hier thuis alleen een oude Mac staan, en de ISO van Surfspot overnieuw downloaden gaat helaas nu niet (krijg steeds een error).
Nu heb ik de bios al geswitched van UEFI naar Legacy etc. Dit haalt niets uit. Ook heb ik andere usb poorten geprobeerd, maar ook dat helpt helaas niet. Ik kan helaas niets vinden over hetzelfde probleem, alleen topics waarbij anderen Windows 10 al op hun pc hebben staan.
Misschien handig zijn de specs van de pc:
Intel G3258
Gigabyte H81 bord
4GB ram
Corsair 120GB SSD
Seagate 1TB HDD
LG DVD station
Ik ga zo ook nog even experimenteren met SSD/HDD loskoppelen, maar vraag me heel erg af of dit gaat helpen. Iemand nog een idee? Ik heb hier thuis alleen een oude Mac staan, en de ISO van Surfspot overnieuw downloaden gaat helaas nu niet (krijg steeds een error).