Ok, had niet de hele discussie gezien, we hebben het over lappie, ik had het over desktop, en dat een tweaker daar wèl eens wisselt hoef ik niet te bewijzen.
Het moederbord zal ik sowieso niet vervangen, dus dat zit wel goed.
Ik maak denk ik gewoon een backup van Windows 8.1 en gooi dan Windows 10 erop. Dan heb ik sowieso een jaar bedenktijd.
Ik maak denk ik gewoon een backup van Windows 8.1 en gooi dan Windows 10 erop. Dan heb ik sowieso een jaar bedenktijd.
Ik quote mijzelf maar even maar heb de backup terug gezet op mijn nieuwe pc en het draait gewoon hoor, wel windows 7 maar dat maakt niet uit upgrade wel weer naar 10.agaam schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:50:
Ik heb even een vraag, ik heb een nieuwe pc gebouwd inclusief nieuw moederbord video kaart enz enz,
nu heb ik Windows heel mooi draaien op mijn oude systeem kan ik de backup van mijn oude pc ook overzetten op mijn nieuwe pc? Zonder dat ik alles op nieuw moet installeren? alvast bedankt voor de reactie.
het backup programma die ik altijd gebruik is paragon hard disk manager suite.
dus maar goed dat ik niet geluisterd heb.
oja Dank jullie wel voor de hulp.
[ Voor 4% gewijzigd door agaam op 06-09-2015 16:09 ]
Verwijderd
Weet iemand een mogelijkheid om een unattended installatie te doen waar RDP al aan staat voor een headless systeem ?
Wat heb je zelf al gezocht/gevonden (1ste hit via google)?
Ik zit met het volgende: ik ben sinds vrij vroeg Windows Insider en heb destijds via dual-boot Windows 10 Pro TP (wat later de Insider Preview werd) op mijn MacBook geïnstalleerd. Die werd ook netjes geactiveerd en bij de RTM build 10240 bleef dat zo.
Inmiddels heb ik een tweede laptop erbij, een Lenovo Yoga 3 Pro die ik als Windows 10 laptop wil gebruiken i.p.v. mijn MacBook Pro, o.a. i.v.m. touch.
Na binnenkomst heb ik gelijk alles van Lenovo verwijderd en de Windows 10 Insider Preview geïnstalleerd, in de veronderstelling dat ik deze als Insider zou kunnen activeren en ondertussen als Insider ook in de Fast Ring actief zou kunnen blijven.
Inmiddels ben ik erachter dat dit dus niet mogelijk bleek en je alleen een bestaande installatie geactiveerd kan houden en dus niet als Insider je geactiveerde licentie kan overdragen. Dat is erg jammer.
Daar komt bij dat ik niet opgelet heb en ervan uitgegaan ben dat de Lenovo Yoga 3 Pro met Windows 8.1 Pro geleverd zou worden, maar dit bleek gewoon Windows 8.1, geen Pro. Door de naam van de laptop ben ik in de war gebracht.
Kortom: ik zit nu te kijken wat voor mij de beste mogelijkheid is om een legale Windows 10 Pro licentie te bemachtigen door een van de volgende opties te kopen:
Of moet ik echt weer een clean install doen van die Windows 8.1 Pro versie en vervolgens op de Windows 10 Pro upgrade wachten?
Inmiddels heb ik een tweede laptop erbij, een Lenovo Yoga 3 Pro die ik als Windows 10 laptop wil gebruiken i.p.v. mijn MacBook Pro, o.a. i.v.m. touch.
Na binnenkomst heb ik gelijk alles van Lenovo verwijderd en de Windows 10 Insider Preview geïnstalleerd, in de veronderstelling dat ik deze als Insider zou kunnen activeren en ondertussen als Insider ook in de Fast Ring actief zou kunnen blijven.
Inmiddels ben ik erachter dat dit dus niet mogelijk bleek en je alleen een bestaande installatie geactiveerd kan houden en dus niet als Insider je geactiveerde licentie kan overdragen. Dat is erg jammer.
Daar komt bij dat ik niet opgelet heb en ervan uitgegaan ben dat de Lenovo Yoga 3 Pro met Windows 8.1 Pro geleverd zou worden, maar dit bleek gewoon Windows 8.1, geen Pro. Door de naam van de laptop ben ik in de war gebracht.
Kortom: ik zit nu te kijken wat voor mij de beste mogelijkheid is om een legale Windows 10 Pro licentie te bemachtigen door een van de volgende opties te kopen:
- Windows 10 Pro OEM licentie: € 100
- Windows 8.1 Pro OEM licentie: € 40
Of moet ik echt weer een clean install doen van die Windows 8.1 Pro versie en vervolgens op de Windows 10 Pro upgrade wachten?
Volgens mij moet je toch echt eerst Windows 8.1 Pro minimaal activeren. De Windows 10 upgrade kan je ook gewoon downloaden, je hoeft niet te wachten op de automatische download.MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:20:
Ik zit met het volgende: ik ben sinds vrij vroeg Windows Insider en heb destijds via dual-boot Windows 10 Pro TP (wat later de Insider Preview werd) op mijn MacBook geïnstalleerd. Die werd ook netjes geactiveerd en bij de RTM build 10240 bleef dat zo.
Kortom: ik zit nu te kijken wat voor mij de beste mogelijkheid is om een legale Windows 10 Pro licentie te bemachtigen door een van de volgende opties te kopen:Als ik het prijsverschil zie, is het natuurlijk het aantrekkelijkst om een Windows 8.1 Pro OEM licentie te kopen. Maar dan de vraag: kan ik die licentie key gebruiken om mijn huidige Windows 10 Pro installatie te activeren?
- Windows 10 Pro OEM licentie: € 100
- Windows 8.1 Pro OEM licentie: € 40
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dus: eerst Win 8.1 Pro installeren+activeren, dan upgraden naar Windows 10? Ik heb immers de Insider Preview ISO, die ik als upgrade zou kunnen uitvoeren (neem ik aan?).Freee!! schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:32:
[...]
Volgens mij moet je toch echt eerst Windows 8.1 Pro minimaal activeren. De Windows 10 upgrade kan je ook gewoon downloaden, je hoeft niet te wachten op de automatische download.
Zou ik dit ook op kunnen lossen door Win 8.1 Pro als dual-boot te installeren op de Yoga 3 Pro, te activeren, vervolgens de partitie te verwijderen en dan mijn huidige Windows 10 Pro installatie te activeren?
Of moet je echt fysiek upgraden?
Nee. Je moet de upgrade doen. Je upgrade blijft geactiveerd totdat je hardware significant wijzigt. Als dat na 29 juli 2016 gebeurt, dan zul je een nieuwe licentie moeten kopen. Gebeurt dat voor die datum, dan kun je gewoon weer het upgradetraject uitvoeren maar dan zul je wel eerst Windows 8.1 moeten installeren.MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:20:
Als ik het prijsverschil zie, is het natuurlijk het aantrekkelijkst om een Windows 8.1 Pro OEM licentie te kopen. Maar dan de vraag: kan ik die licentie key gebruiken om mijn huidige Windows 10 Pro installatie te activeren?
Ik zou gewoon de final versie installeren. Straks blijkt misschien dat de preview niet (meer) werkt en heb je alsnog dubbel werk.MooDyBLueS schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:35:
Dus: eerst Win 8.1 Pro installeren+activeren, dan upgraden naar Windows 10? Ik heb immers de Insider Preview ISO, die ik als upgrade zou kunnen uitvoeren (neem ik aan?).
Verwijderd
Oh dank, ik zocht op andere itemsmtr33 schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:40:
Wat heb je zelf al gezocht/gevonden (1ste hit via google)?
Misschien is NTLite wel iets voor je, je kunt hier volledig je image mee editen en unattended setups toepassen.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:40:
Weet iemand een mogelijkheid om een unattended installatie te doen waar RDP al aan staat voor een headless systeem ?
is everything cool?
Ja, die heb ik nu ook geïnstalleerd, maar vervolgens kan je gewoon weer opten voor de Insider Preview versie, zo heb ik inmiddels build 10532. Misschien stopt het Insider Preview programma's straks wel, maar dan zal je alsnog naar een RTM build kunnen updaten natuurlijk, zeker als je gewoon een licentie hebt.grun93 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:39:
[...]
Ik zou gewoon de final versie installeren. Straks blijkt misschien dat de preview niet (meer) werkt en heb je alsnog dubbel werk.
Verwijderd
Ja mee gewerkt in het verleden maar niet mijn favoriet, ik vond bij WHS2011 de answer file wel makkelijk.FREAKJAM schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:34:
[...]
Misschien is NTLite wel iets voor je, je kunt hier volledig je image mee editen en unattended setups toepassen.
Tool is wel herschreven & vernieuwd. Het heet nu ook NTLite ipv NLite. Wellicht toch een poging waard!Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:53:
[...]
Ja mee gewerkt in het verleden maar niet mijn favoriet, ik vond bij WHS2011 de answer file wel makkelijk.
is everything cool?
Verwijderd
Gisteren begonnen met het upgraden naar W10. Nu blijft hij echter op het boot scherm (zie afbeelding) hangen. Het cirkeltje draait wel gewoon. Ik heb hem de hele nacht aan laten staan maar vanochtend nog steeds dat scherm. Toen ik reset deed startte hij eerst gewoon weer op met Windows 7, toen nogmaals geprobeerd maar nog steeds hetzelfde. Met nu echter het probleem dat ik met reset ook niet meer terug kom in Windows 7, hij blijft maar op het scherm staan van dr bijgevoegde afbeelding. Iemand met een oplossing?

Begrijp ik het nu goed dat als je Windows 10 clean install wilt doen op een nieuwe ssd, dat je eerst je oude windows op die ssd moet zetten en dan upgraden, daarna pas de clean install?
Is het dan niet mogelijk om de methode die Barkrukhenkie neerzette te gebruiken? (Die manier om een clean install uit te voeren zonder upgrade. Alleen nu dan op een nieuwe ssd ipv je oude hardware).
Gaat windows dan moeilijk doen omdat er een andere schijf in zit?
Is het dan niet mogelijk om de methode die Barkrukhenkie neerzette te gebruiken? (Die manier om een clean install uit te voeren zonder upgrade. Alleen nu dan op een nieuwe ssd ipv je oude hardware).
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ik denk dat de methode die ik beschreef wel werkt. Een ander moederbord zou een probleem zijn, maar een SSD ipv HDD denk ik niet. Je hebt niks te verliezen want je oude installatie blijft onaangetast op je oude HDD dus probeer het en laat het ons weten.MB113 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:44:
Begrijp ik het nu goed dat als je Windows 10 clean install wilt doen op een nieuwe ssd, dat je eerst je oude windows op die ssd moet zetten en dan upgraden, daarna pas de clean install?
Dankjewel! Yes het heeft gewerkt, windows activeerde op de ssd gewoon met het bestandje. Veel sneller ditBarkrukhenkie schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:27:
[...]
Ik denk dat de methode die ik beschreef wel werkt. Een ander moederbord zou een probleem zijn, maar een SSD ipv HDD denk ik niet. Je hebt niks te verliezen want je oude installatie blijft onaangetast op je oude HDD dus probeer het en laat het ons weten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:01:
Gisteren begonnen met het upgraden naar W10. Nu blijft hij echter op het boot scherm (zie afbeelding) hangen. Het cirkeltje draait wel gewoon. Ik heb hem de hele nacht aan laten staan maar vanochtend nog steeds dat scherm. Toen ik reset deed startte hij eerst gewoon weer op met Windows 7, toen nogmaals geprobeerd maar nog steeds hetzelfde. Met nu echter het probleem dat ik met reset ook niet meer terug kom in Windows 7, hij blijft maar op het scherm staan van dr bijgevoegde afbeelding. Iemand met een oplossing?
[afbeelding]
Windows 10 upgrade uitgevoerd vanaf Windows 7.
Dacht kies erna maar voor het opschonen, dus de hele pc laten herstellen. Maar ik kijk nu al ruim 2 uur naar een scherm dat zegt: Deze pc opnieuw instellen 99%. Rondje blijft draaien. Meerdere mensen die dit hadden? Gewoon afwachten?
Edit: na 3,5 uur herstart de laptop en komt er een scherm installeren. Kan weer verder.
Vraag me af wat die 1% inhoudt waar de laptop zo nodig 3,5 uur de tijd voor nam.
Straks wel een schone installatie
Dacht kies erna maar voor het opschonen, dus de hele pc laten herstellen. Maar ik kijk nu al ruim 2 uur naar een scherm dat zegt: Deze pc opnieuw instellen 99%. Rondje blijft draaien. Meerdere mensen die dit hadden? Gewoon afwachten?
Edit: na 3,5 uur herstart de laptop en komt er een scherm installeren. Kan weer verder.
Vraag me af wat die 1% inhoudt waar de laptop zo nodig 3,5 uur de tijd voor nam.
Straks wel een schone installatie
[ Voor 27% gewijzigd door Pannekoek81 op 08-09-2015 14:02 ]
Een vriend van mij heeft laatst een nieuwe pc samengesteld. Nu heeft hij via Slim gratis een Windows 10 Education serial opgevraagd.
We willen een bootable USB-stick maken met Windows 10 Education erop, maar de MediaCreationTool geeft ons niet de optie om dit te doen enkel de volgende:
We willen een bootable USB-stick maken met Windows 10 Education erop, maar de MediaCreationTool geeft ons niet de optie om dit te doen enkel de volgende:
- Windows 10 Home
- Windows 10 Home N
- Windows 10 Pro
- Windows 10 Pro N
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Sorry hoor, maar als je die opvraagd krijg je de downloadlink voor win10E erbijmobstaa schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:03:
Een vriend van mij heeft laatst een nieuwe pc samengesteld. Nu heeft hij via Slim gratis een Windows 10 Education serial opgevraagd.
Verder, als je zelf ook maar iets had gelezen was je dit wellicht ook opgevallen
en verder, ook gewoon op de slim paginaDownload en installatiecode
Na je bestelling vind je in je orderhistorie een serienummer terug en een downloadlink waar je de software van Windows 10 terugvindt. Afhankelijk van welk systeem je op dit moment hebt geïnstalleerd heb je genoeg aan alleen de code. Anders kun je via de downloadlink de software downloaden en vervolgens installeren.
Heb je nog geen Windows 10 dan kun je deze speciale onderwijsversie van Windows 10 ook installeren (en eventueel downgraden naar Windows Home of Professional). Je kan zelf kiezen en op deze manier kun je altijd de versie van Windows 10 gebruiken die bij jou of op jouw onderwijsinstelling wordt gebruikt.

Dankjewel voor je vriendelijke reactie
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik heb een probleem
Met Windows 8.1 kon ik middels (Intel) widi mijn laptop draadloos klonen naar mijn tv.
Nu heb ik Windows 10 ge-instaleerd, en het wifi-exe bestand is verdwenen.
Geprobeerd opnieuw "intel wireless display" te installeren maar geen succes.
(wordt niet ondersteund ?, alleen win 7 en 8.Ook comptabiliteit modus geen effect)
Weet iemand of hier een oplossing voor is, of bestaan er meerdere manieren om mijn beeld draadloos te klonen naar mijn Samsung TV ?
(Mij laptop is een Samsung NP540U3C, maar heeft het dus feilloos gedaan onder win 8.1)
Met Windows 8.1 kon ik middels (Intel) widi mijn laptop draadloos klonen naar mijn tv.
(wordt niet ondersteund ?, alleen win 7 en 8.Ook comptabiliteit modus geen effect)
Weet iemand of hier een oplossing voor is, of bestaan er meerdere manieren om mijn beeld draadloos te klonen naar mijn Samsung TV ?
(Mij laptop is een Samsung NP540U3C, maar heeft het dus feilloos gedaan onder win 8.1)
Je hoeft je tekst niet vet te markeren hoor, wij kunnen op Tweakers allemaal heel goed lezen. Heb je deze methode al eens uitgeprobeerd?
Google anders eens op "mirror display Windows 10", wellicht vind je dan meer tips.
Google anders eens op "mirror display Windows 10", wellicht vind je dan meer tips.
is everything cool?
De methode die jij laat zien gaat juist over widi die ik niet meer aan de praat kreeg.FREAKJAM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:00:
Je hoeft je tekst niet vet te markeren hoor, wij kunnen op Tweakers allemaal heel goed lezen. Heb je deze methode al eens uitgeprobeerd?
Als ik naar devices ga en mijn scherm zoek dan ziet mijn laptop mijn tv niet.
Ik zette dan widi aan en kreeg een popup op mijn tv en zodoende legde ik verbinding.
Maar ik krijg widi niet meer ge-instaleerd onder windows 10
Ja daar zijn ze heel goed in.
Jij hebt al de meest recente software voor Windows 10 geprobeerd die sinds gisteren beschikbaar is gekomen? https://downloadcenter.in...eless-Display-Intel-WiDi-Bushwick schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:30:
[...]
De methode die jij laat zien gaat juist over widi die ik niet meer aan de praat kreeg.
Als ik naar devices ga en mijn scherm zoek dan ziet mijn laptop mijn tv niet.
Ik zette dan widi aan en kreeg een popup op mijn tv en zodoende legde ik verbinding.
Maar ik krijg widi niet meer ge-instaleerd onder windows 10
Testing, one, two ...
rcor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:07:
[...]
Mensen die net zoals Henkje.doc tegen de foutmelding "0x1900101-0x20017 The installation failed in SAFE_OS phase with an error" lopen moeten eens even over de schutting bij de buren kijken:
http://nl.hardware.info/n...g3258-anniversary-edition
Deze foutmelding komt volgens mij niet alleen voor bij de Pentium G3258 anniversary edition, maar ook bij enkele andere Intel (en wellicht ook AMD) processors... Waaronder klaarblijkelijk ook de Intel Core I3 370M daar ik bij mijn Medion Akoya P6624 ook deze foutmelding kreeg...
Gebruiker GJMI legt goed uit wat er exact bedoelt wordt in het bericht:
[...]
Een processor upgrade kan het probleem mogelijk oplossen als er geen bios updates meer komen (zoals voor mijn Medion Akoya P6624)... Daar ik toch al een processor upgrade wilde uitvoeren bij deze laptop (er is ook een variant van met Core I5 460M processor) heb ik de Core I5 460M nu dus tweedehands overgenomen via een verkopende partij op marktplaats... Zodra deze binnenkomt zal ik deze direct inbouwen en mijn ervaringen met jullie delen!
Een workaround is nu te vinden voor de Medion P6624: http://tinkeringoracle.bl...ows-10-install-guide.htmlreinier666 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:52:
Medion p6624 laptop met win7
Deze wil niet windows 8.1 of 10 installeren.
Zowel met updaten als met clean install loop hij vast.
We zijn niet de enige, als ik google op medion p6624 windows 10 (of. Zie ik meerdere keren dezelfde problemen, maar geen antwoord.
Het lijkt erop dat het simpelweg niet kan op deze laptop.....
Bios al geupdate naar laatste versie.
Windows 7 installeren lukt wel, maar windows 8 of 10 niet.
http://4.bp.blogspot.com/...Zgr9XrE/s1600/unnamed.png
Ik heb die vandaag gebruikt en kan bevestigen dat die WERKT.
Hallo Forum,
Wat is het probleem.
ik heb 1 update staan in windows update, namelijk de KB3038936.
Het schijnt dat deze te maken heeft met windows defender.
Deze update wil niet installeren. Ik zie het balkje lopen en als hij bijna klaar is, komt hij met een fout melding. Deze luid 80070057
Hierdoor is het onmogelijk om windows 10 te installeren.
Ik heb via google diversen oplossingen geprobeerd. Echter geen van deze werkt bij mij.
Ook heb ik via het media creation tool een usb en een dvd gemaakt.
Ook via dat werkt het niet. Ik zie 2 seconden een paars windows logo en daarna gebeurt er niks meer.
Ik het geprobeerd met een clean boot.
Met de virusscanner uit.
Windows defender handmatig updaten werkt niet.
Mijn kennis is hierbij niet voldoende, om dit probleem op te lossen.
Een clean install wil ik niet doen ivm de vele programma's, ed, die op de computer staan.
Wie weet een oplossing.
Harry
Wat is het probleem.
ik heb 1 update staan in windows update, namelijk de KB3038936.
Het schijnt dat deze te maken heeft met windows defender.
Deze update wil niet installeren. Ik zie het balkje lopen en als hij bijna klaar is, komt hij met een fout melding. Deze luid 80070057
Hierdoor is het onmogelijk om windows 10 te installeren.
Ik heb via google diversen oplossingen geprobeerd. Echter geen van deze werkt bij mij.
Ook heb ik via het media creation tool een usb en een dvd gemaakt.
Ook via dat werkt het niet. Ik zie 2 seconden een paars windows logo en daarna gebeurt er niks meer.
Ik het geprobeerd met een clean boot.
Met de virusscanner uit.
Windows defender handmatig updaten werkt niet.
Mijn kennis is hierbij niet voldoende, om dit probleem op te lossen.

Een clean install wil ik niet doen ivm de vele programma's, ed, die op de computer staan.
Wie weet een oplossing.
Harry
Even voor mijn duidelijkheid.
Het is echt niet mogelijk om de hdd in dochters laptop er uit te halen (staat nog w7 op), ssd er in te proppen en gewoon van een usb w10 er op te zetten ZONDER dat ik het eerst op de hdd installeer?
Ik google me suf, maar kan dus echt niks vinden.
Het is echt niet mogelijk om de hdd in dochters laptop er uit te halen (staat nog w7 op), ssd er in te proppen en gewoon van een usb w10 er op te zetten ZONDER dat ik het eerst op de hdd installeer?
Lees de startpost eens:maartend schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:39:
Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
is everything cool?
Oh, erg van me. Hier al een poos zitten meelezen, laatste weken niet meer. Blijkt het nu in de SP te staan. Gewoon overheen gekeken.FREAKJAM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:40:
[...]
Lees de startpost eens:
Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Klopt.maartend schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:39:
Klopt dus blijkbaar niet meer. Zie post boven je post.
Ga het eens proberen.
Edit ; werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 10-09-2015 12:34 ]
Beste Tweakers,
ik heb een stabiel draaiende Windows 10 Home op mijn laptop draaien. Ben er best tevreden over.
Hij is geupdate vanaf Windows 7 en Windows 10 is geactiveerd.
De W7 Old map is verwijderd.
Windows 10 heb ik een clean install laten uitvoeren.
Mijn vraag: ik wil nu de HDD van mijn laptop vervangen door een SSD.
Ik heb flink lopen zoeken maar kan niet de procedure ontdekken hoe ik dat kan doen. De procedures die ik vind gaan meestal over een cleane install vanuit W7 of W8.1, en dat hoeft volgens mij voor mij niet.
Ik heb i.i.g. een systeemdisk op USB gezet van W10 en ik dacht: ik zet er een nieuwe SSD in en draai dan die USB systeemdisk voor installatie op de SDD. Is dat een juiste procedure of mis ik iets??
Bvd. voor jullie hulp...
mvg. Ton37
ik heb een stabiel draaiende Windows 10 Home op mijn laptop draaien. Ben er best tevreden over.
Hij is geupdate vanaf Windows 7 en Windows 10 is geactiveerd.
De W7 Old map is verwijderd.
Windows 10 heb ik een clean install laten uitvoeren.
Mijn vraag: ik wil nu de HDD van mijn laptop vervangen door een SSD.
Ik heb flink lopen zoeken maar kan niet de procedure ontdekken hoe ik dat kan doen. De procedures die ik vind gaan meestal over een cleane install vanuit W7 of W8.1, en dat hoeft volgens mij voor mij niet.
Ik heb i.i.g. een systeemdisk op USB gezet van W10 en ik dacht: ik zet er een nieuwe SSD in en draai dan die USB systeemdisk voor installatie op de SDD. Is dat een juiste procedure of mis ik iets??
Bvd. voor jullie hulp...
mvg. Ton37
Zo gaat dat ja. Alhoewel me niet precies duidelijk is wat je met een "usb systeemdisk voor instalatie" bedoelt, maar ik neem aan gewoon de usb stick gemaakt met de windows media creation tool bedoelt?Ton37 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:12:
ik dacht: ik zet er een nieuwe SSD in en draai dan die USB systeemdisk voor installatie op de SDD. Is dat een juiste procedure of mis ik iets??
[ Voor 24% gewijzigd door Reepje op 10-09-2015 12:46 ]
Nee ik bedoel:Reepje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:40:
[...]
Zo gaat dat ja. Alhoewel me niet precies duidelijk is wat je met een "usb systeemdisk voor instalatie" bedoelt, maar ik neem aan gewoon de usb stick gemaakt met de windows media creation tool bedoelt?
in W10 : Configuratie -->Tab (Bijwerken en Beveiliging). -->systeemherstel. Ik heb van en door W10 een systeeminstallatiekopie op USB laten zetten.
Mijn idee is om hierna de HD te verwijderen en de SSD te plaatsen en vervolgens de systeeminstallatiekopie via USB te laten draaien, toch
Gr.
Misschien werkt dit, misschien niet.
Je hebt een windows installatie, die gaat installeren,
en je hebt een windows kopie, een soort backup dus, inclusief de instellingen van de computer zoals die voor de hardware gelden.
Nu ga je echter andere hardware gebruiken, namelijk een SSD ipv een HDD. De systeemkopie zal echter naar een computer met HDD van xxx GB zoeken...die zal die niet vinden...maar dat wil nog niet zeggen dat die zich niet wil aanpassen
Dus beter gewoon een windows installatie doen. Maar proberen kan geen kwaad. Laat even weten of het lukt met je systeemkopie. Een Installatie vanuit usb stick gaat overigens veel sneller dan vanaf CD en is ook veel minder foutgevoelig.
Je kan wel clonen met het cloning programma
Je hebt een windows installatie, die gaat installeren,
en je hebt een windows kopie, een soort backup dus, inclusief de instellingen van de computer zoals die voor de hardware gelden.
Nu ga je echter andere hardware gebruiken, namelijk een SSD ipv een HDD. De systeemkopie zal echter naar een computer met HDD van xxx GB zoeken...die zal die niet vinden...maar dat wil nog niet zeggen dat die zich niet wil aanpassen
Dus beter gewoon een windows installatie doen. Maar proberen kan geen kwaad. Laat even weten of het lukt met je systeemkopie. Een Installatie vanuit usb stick gaat overigens veel sneller dan vanaf CD en is ook veel minder foutgevoelig.
Je kan wel clonen met het cloning programma
Dank je @Reepje.
Helder zo. Ik zal eerst optie 1 eens gaan proberen.
Als dat niet lukt de andere optie.
Laat het tzt. wel horen waar ik wel/niet tegenaan loop.
Ik ben overigens benieuwd of een Tweaker-lezer dit al eens geprobeerd hebben; dus met optie 1: systeeminstallatiekopie van W10 van HD op USB wegschrijven en vervolgens naar SSD terugzetten?? Zo ja, dan hoor ik graag hun reactie/ervaringen?
Nogmaal dank voor jouw hulp
Helder zo. Ik zal eerst optie 1 eens gaan proberen.
Als dat niet lukt de andere optie.
Laat het tzt. wel horen waar ik wel/niet tegenaan loop.
Ik ben overigens benieuwd of een Tweaker-lezer dit al eens geprobeerd hebben; dus met optie 1: systeeminstallatiekopie van W10 van HD op USB wegschrijven en vervolgens naar SSD terugzetten?? Zo ja, dan hoor ik graag hun reactie/ervaringen?
Nogmaal dank voor jouw hulp
http://www.tenforums.com/...dows-10-home-hdd-ssd.html en dan reactie 3, mogelijk niet de oplossing die je zoekt maar het geeft wel aan dat migreren naar SSD mogelijk is zonder activatie problemen.Ton37 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:12:
[knip]
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2015 15:30 ]
Testing, one, two ...
Dit gaat helemaal ergens anders over.hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:29:
[...]
http://www.tenforums.com/...dows-10-home-hdd-ssd.html en dan reactie 3, mogelijk niet de oplossing die je zoekt maar het geeft wel aan dat migreren naar SSD mogelijk is zonder activatie problemen.
Het mag ondertussen bekend zijn, dat als windows eenmaal is geactiveerd dat je dan kan herinstaleren op de HDD of een SSD.
Het gaat Ton erom of hij de systeemkopie kan gebruiken of niet. Ik denk, misschien. Wat -zeker- kan, is een clone. Maar dat is al bekend.
Ik heb 't uiteindelijk voor elkaar gekregen om de Windows 8 installatie op de originele (ultratrage) hdd te vervangen voor een Windows 10 install op een SSD. In mijn geval heb ik dit als volgt (omslachtig) opgelost:
- Maak een USB bootschijf met de Windows 10 tool door deze op m'n reed geüpgrade desktop uit te voeren.
- Aangezien ik de normale HDD al vrijwel meteen na aanschaffen van de laptop vervangen heb door een SSD met Ubuntu er op (het overzetten van de Windows 8 installatie was me én te veel gedoe én zat vol met vrapware van Asus) heb ik de laptop met de USB stick geboot en Windows 10 volledig vers op de schijf geïnstalleerd. Deze installatie wilde vervolgens niet activeren aangezien het geen upgrade betrof.
- Oude HDD terug gezet en voor de vorm Windows 8 2,5 jaar aan achterstallige updates laten installeren.
- Tegelijkertijd geprobeerd Windows 8 naar Windows 10 te upgraden
- 48 uur aan non-stop updates installeren (naar mijn idee liep 't ding in een constante loop update downloaden --> geheugen vol --> swappen --> update wilt niet installeren --> $repeat) uit frustratie Windows 8 maar helemaal opnieuw geïnstalleerd.
- Op de verse Windows 8 installatie op de HDD meteen een update gedaan naar Windows 10 en daarbij gekozen voor een volledig verse installatie.
- Windows 10 laten installeren, opstarten en registreren.
- Hdd er weer uit slopen en de (eerder reeds geïnstalleerde SSD) weer installeren.
- Windows 10 boot en herkent aan de hand van de serial in de Bios dat dit een valide installatie betrof; Windows 10 werkt nu vloeiend op m'n laptop/netbook.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ja, helaas je moet er eerst 8.1 op hebben.
Je hebt maar 1 foutje gemaakt,
al die updates voor win8.1 waren natuurlijk helemaal niet nodig. Gewoon win 8.1 vers erop en meteen upgraden naar 10.
Je hebt maar 1 foutje gemaakt,
Dank voor je reactie. Die ga ik vanavond of zaterdag avond uitproberen! Ik zal via dit forum nog terugkoppelen of e.e.a. inderdaad werkt...Asgaro schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:32:
[...]
[...]
Een workaround is nu te vinden voor de Medion P6624: http://tinkeringoracle.bl...ows-10-install-guide.html
Ik hoop dat ik niet in het verkeerde topic zit, maar mijn uitdaging is dat ik via Surfspot de Windows 10 Education versie kan krijgen (is een Enterprise voor staff and students), maar dit is wel een upgrade versie.
Binnenkort ga ik een nieuwe PC bestellen waar geen basisinstallatie op zal staan. Ik wil dus met een schone geformateerde SSD beginnen. Ik weet uit ervaring dat de Windows 7 upgrade versies zich altijd kaal lieten installeren, ook al moest je eigenlijk een basisinstallatie hebben staan.
Kan iemand bevestigen dat wat ik wil, werkt of heeft iemand dit zelf al getest?
Binnenkort ga ik een nieuwe PC bestellen waar geen basisinstallatie op zal staan. Ik wil dus met een schone geformateerde SSD beginnen. Ik weet uit ervaring dat de Windows 7 upgrade versies zich altijd kaal lieten installeren, ook al moest je eigenlijk een basisinstallatie hebben staan.
Net education ook geïnstalleerd, ook verkregen via surfspot. Punt is dat je een standaard windows 10 upgrade moet doen, en nadat windows 10 geinstalleerd is moet je naar settings->activation gaan en daar je product key veranderen naar degene die je hebt ontvangen van surfspot. Er wordt dan van w10home/pro geupgrade naar education. Je kunt dus niet van windows7/8 meteen naar w10 education upgraden.n00bs schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:02:
Ik hoop dat ik niet in het verkeerde topic zit, maar mijn uitdaging is dat ik via Surfspot de Windows 10 Education versie kan krijgen (is een Enterprise voor staff and students), maar dit is wel een upgrade versie.
W10 education geeft trouwens een ontzettend stom watermerk rechtsonder op je desktop, met Windows 10 Education in witte letters. Echt ontzettend nutteloos, en hoe klein het ook is, ik vind het storend
Edit: je kunt denk ik dus niet een standaard w10 home/pro iso pakken, die installeren zonder activatie, en vervolgens je education key geven.. Dan moet je dus inderdaad upgraden eerst vanuit w7/8.
[ Voor 7% gewijzigd door Jesserr op 11-09-2015 10:10 ]
Dus als ik jou goed begrijp, kan je deze upgrade niet LOS installeren? (heb je dat ook geprobeerd?).Jesserr schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:08:
[...]
Net education ook geïnstalleerd, ook verkregen via surfspot. Punt is dat je een standaard windows 10 upgrade moet doen, en nadat windows 10 geinstalleerd is moet je naar settings->activation gaan en daar je product key veranderen naar degene die je hebt ontvangen van surfspot. Er wordt dan van w10home/pro geupgrade naar education. Je kunt dus niet van windows7/8 meteen naar w10 education upgraden.
W10 education geeft trouwens een ontzettend stom watermerk rechtsonder op je desktop, met Windows 10 Education in witte letters. Echt ontzettend nutteloos, en hoe klein het ook is, ik vind het storend
Edit: je kunt denk ik dus niet een standaard w10 home/pro iso pakken, die installeren zonder activatie, en vervolgens je education key geven.. Dan moet je dus inderdaad upgraden eerst vanuit w7/8.
Want dan moet ik eerst Windows 7 aanschaffen, die laten upgraden en daarna deze upgrade nog eens eroverheen en dan zit je met een watermerk (dat niet weg kan?). Daar zit ik allemaal niet op te wachten namelijk....
<edit>
Watermerk verwijderen kan dus wel
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 11-09-2015 10:15 ]
Nee, vandaar de term upgraden00bs schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:12:
[...]
Dus als ik jou goed begrijp, kan je deze upgrade niet LOS installeren? (heb je dat ook geprobeerd?).
Want dan moet ik eerst Windows 7 aanschaffen, die laten upgraden en daarna deze upgrade nog eens eroverheen en dan zit je met een watermerk (dat niet weg kan?). Daar zit ik allemaal niet op te wachten namelijk....
Het komt erop neer dat surfspot meestal alleen upgrades aanbied, en je koopt dan dus geen volledige versie van windows.
Je kan ook minder legaal windows upgraden, maar dat kunnen we hier natuurlijk niet bespreken
Ik zag dat het watermerk wel verwijderd kan worden met 3rd party tools, maar daar houd ik niet zo van. Hier zie je hoe het watermerk er ongeveer uitziet, maar in plaats van meerdere regels is het 1 regel: http://www.google.nl/imgr...Pnfo4bF7scCFYLAFAod96EFSQ
[ Voor 4% gewijzigd door Jesserr op 11-09-2015 10:18 ]
Dit klopt niet wat je zegt. Windows 7 upgrade va Surfspot laat zich prima als standaline installeren. Is gewoon een volledige installatie, enkel wordt er in de EULA oid verplicht dat je in bezit bent van een Windows XP of Vista FULL key.Jesserr schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:17:
[...]
Nee, vandaar de term upgradeMaar niet geprobeerd nee, maar heeft nooit gekund met voorgaande versies, dus lijkt me raar als het nu wel kan.
Het komt erop neer dat surfspot meestal alleen upgrades aanbied, en je koopt dan dus geen volledige versie van windows.
Maar hoe dit nu zit met Windows 10 education...
Ja en thankshardware-lover schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:37:
[...]
Jij hebt al de meest recente software voor Windows 10 geprobeerd die sinds gisteren beschikbaar is gekomen? https://downloadcenter.in...eless-Display-Intel-WiDi-
Is gewoon full licentie ookn00bs schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:54:
[...]
Dit klopt niet wat je zegt. Windows 7 upgrade va Surfspot laat zich prima als standaline installeren. Is gewoon een volledige installatie, enkel wordt er in de EULA oid verplicht dat je in bezit bent van een Windows XP of Vista FULL key.
Maar hoe dit nu zit met Windows 10 education...
youtube.com/@hisrep
Vraagje: Ik heb met een Windows 8 Pro dvd een laptop naar Windows 10 ge-upgrade. Daarna ook nog een clean install gedaan. Dit alles op een HDD. Is het nu zo dat ik het niet meer op een SSD kan krijgen?
Ook niet wanneer ik het hele proces opnieuw doe met de Windows 8 Pro dvd?
Ook niet wanneer ik het hele proces opnieuw doe met de Windows 8 Pro dvd?
Waarom zou je het niet op ssd krijgen?Cass schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:36:
Dit alles op een HDD. Is het nu zo dat ik het niet meer op een SSD kan krijgen?
Dat kan op 2 manieren, maak een clone van de HDD en zet over op de SSD.
Of, als je helmaal opnieuw wil beginnen met een clean installatie, prik de ssd erin en instaleer win10 vanaf cd of usb stick.
Registreert Windows het niet dat ik reeds een keer gebruik gemaakt heb van de Windows-10-upgrade op een HDD? Dacht dat een 2e keer gebruik maken van de win10 update (met dezelfde basis win 8 cd) mogelijk zou worden geblokkeerd... Of dattie de laptop met andere harde schijf geen hdd maar ssd niet accepteerd..
Ik begrijp zo niet meteen waar je het over hebt.
Zijn dat dingen die je zelf bedacht hebt of staat dat ergens zo geschreven in de licentievoorwaarden van windows 10 upgrade?
Maar goed dit is een beetje sarcastisch. Sommige vragen zijn al zo vaak behandeld dat je er een beetje .......(vul zelf maar wat in)
Zijn dat dingen die je zelf bedacht hebt of staat dat ergens zo geschreven in de licentievoorwaarden van windows 10 upgrade?
Maar goed dit is een beetje sarcastisch. Sommige vragen zijn al zo vaak behandeld dat je er een beetje .......(vul zelf maar wat in)
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt? Ik heb een Lenovo e540? (heb hem ff niet bij me) en daar werkte het on W7pro en nu ook onder 10 gewoon goed.Bushwick schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:35:
Ik heb een probleem
Getest met Samsung UE43J5600 en 1 of ander Android dongeltje met WiDi support.
In mijn Lenovo zit de Intel® Dual Band Wireless-AC 7260.
De Intel® Dual Band Wireless-N 7260 zou ook moeten werken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik verwacht dat het is opgelost: Bushwick in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"prutser001 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:28:
[...]
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt? Ik heb een Lenovo e540? (heb hem ff niet bij me) en daar werkte het on W7pro en nu ook onder 10 gewoon goed.
Getest met Samsung UE43J5600 en 1 of ander Android dongeltje met WiDi support.
In mijn Lenovo zit de Intel® Dual Band Wireless-AC 7260.
De Intel® Dual Band Wireless-N 7260 zou ook moeten werken.
Testing, one, two ...
Alleen je moederboard, heb zelf ook een SSD geplaatst nadat ik eerst op een HD had geactiveerd, maar hij activeert gewoon opnieuw op je SSDCass schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:14:
[...]
Registreert Windows het niet dat ik reeds een keer gebruik gemaakt heb van de Windows-10-upgrade op een HDD? Dacht dat een 2e keer gebruik maken van de win10 update (met dezelfde basis win 8 cd) mogelijk zou worden geblokkeerd... Of dattie de laptop met andere harde schijf geen hdd maar ssd niet accepteerd..
Overheen gelezen, dus mjah.hardware-lover schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:35:
[...]
Ik verwacht dat het is opgelost: Bushwick in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dat watermerkje is gewoon weg te halen hoor... Ik ben werkzaam als systeembeheerder in het onderwijs en via slim.nl heb ik ook de educational versie kunnen kopen... Dat watermerkje is via deze tool gewoon weg te halen:http://winaero.com/download.php?view.1794.Jesserr schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:08:
[...]
Het bureaublad ziet er daarna een stuk mooier uit...
Nog iemand volgend probleem:
heb een Dell usb to ethernet 3.0 adaptor. Wanneer ik deze inplug herkent hij de ethernet adaptor maar 10sec. erna disconnect hij en mount hij de adaptor als cdrom device ...
Hoe kan ik dit tegenhouden?
heb een Dell usb to ethernet 3.0 adaptor. Wanneer ik deze inplug herkent hij de ethernet adaptor maar 10sec. erna disconnect hij en mount hij de adaptor als cdrom device ...
Ik zou nog terugkoppelen of deze workaround werkt... Wat ik ook probeer: werkt niet... Zodra de installatie bij 10 aankomt herstart de laptop automatisch en maakt alle wijzigingen weer ongedaan, met als resultaat: terug bij Windows 7....Asgaro schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:32:
[...]
[...]
Een workaround is nu te vinden voor de Medion P6624: http://tinkeringoracle.bl...ows-10-install-guide.html
Omdat ik de laptop heb aangepast (SSD, Intel Centrino N6230 wireless netwerk kaart en een Core I5 460M) zou het zomaar daar aan kunnen liggen...
Edit 20:39 uur:
Ik dacht dat de 128GB SSD wellicht te krap zou zijn om te kunnen upgraden dus heb ik de SSD vervangen door de originele HDD die ik ook nog had liggen... Maar ook dat helpt niet...
[ Voor 27% gewijzigd door rcor op 12-09-2015 20:38 ]
Niet... Je hebt een driver probleem kijk of er een nieuwere is.stijnvdl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:32:
Nog iemand volgend probleem:
Bedankt voor je feedback!rcor schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:11:
[...]
Ik zou nog terugkoppelen of deze workaround werkt... Wat ik ook probeer: werkt niet... Zodra de installatie bij 10 aankomt herstart de laptop automatisch en maakt alle wijzigingen weer ongedaan, met als resultaat: terug bij Windows 7....
Omdat ik de laptop heb aangepast (SSD, Intel Centrino N6230 wireless netwerk kaart en een Core I5 460M) zou het zomaar daar aan kunnen liggen...
Edit 20:39 uur:
Ik dacht dat de 128GB SSD wellicht te krap zou zijn om te kunnen upgraden dus heb ik de SSD vervangen door de originele HDD die ik ook nog had liggen... Maar ook dat helpt niet...
Maar hier weet ik jammer genoeg geen raad mee... Hier is de laptop nog volledig stock...
Inmiddels ook iets gelezen over de USB 3.0 controller die roet in het eten gooit... Daarom nu vanaf de SSD de volgende test aan het doen:Asgaro schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:44:
[...]
Bedankt voor je feedback!
Maar hier weet ik jammer genoeg geen raad mee... Hier is de laptop nog volledig stock...
1. Start Windows 7 / 8.1 op
2. Verwijder alle USB-controller drivers
3. Start de laptop opnieuw op en ga via F2 het bios in
4. Zet de usb-poorten op disabled en sla deze instelling op
5. Start Windows 7 / 8.1 op en installeer alle usb-poort drivers
6. Start de Windows 10 installatie
7. Voer wel de truck met de stroomkabel uit, puur uit voorzorg
8. Nu maar hopen dat de installatie slaagt
Zie ook deze thread waarbij iemand anders een oplossing hier in gevonden had:
http://tinkeringoracle.blogspot.com.au/2015/08/medion-p6624-windows-10-install-guide.htmll
Ahja, ik had het vermelde USB 3.0 probleem: dus dat na een restart bleef Win 10 bij startup hangen.rcor schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:29:
[...]
Inmiddels ook iets gelezen over de USB 3.0 controller die roet in het eten gooit... Daarom nu vanaf de SSD de volgende test aan het doen:
1. Start Windows 7 / 8.1 op
2. Verwijder alle USB-controller drivers
3. Start de laptop opnieuw op en ga via F2 het bios in
4. Zet de usb-poorten op disabled en sla deze instelling op
5. Start Windows 7 / 8.1 op en installeer alle usb-poort drivers
6. Start de Windows 10 installatie
7. Voer wel de truck met de stroomkabel uit, puur uit voorzorg
8. Nu maar hopen dat de installatie slaagt
Zie ook deze thread waarbij iemand anders een oplossing hier in gevonden had:
http://tinkeringoracle.blogspot.com.au/2015/08/medion-p6624-windows-10-install-guide.htmll
Ik moest de laptop eerst volledig uitzetten en dan opstarten en dan ging het opstarten wel.
Met die drivers onderaan het artikel is het probleem inderdaad verholpen.
Ook gebruik ik die Nvidia driver die eronder nog staat: is ook wel vrij verouderd maarja, wel stabiel hier...
Je zei in je voorgaande post dat Win 7 automatisch wordt teruggezet: wanneer gebeurt dit precies?
Met andere woorden: tijdens de installatie zie je grote cirkel met groot percentage in beeld. Gedurende dat proces moet meermaals herstart worden.
Gebeurt het terugzetten al bij de eerste herstart of... ?
Recentelijk een nieuwe pc samengesteld en huidige SSD gewoon meegenomen.
Nu zag ik ergens dat als je moederbord of harde schijf veranderd. Hij opnieuw geactiveerd moet worden.
Nog nooit eerder last van gehad.
Moet ik nu opnieuw Windows installeren op mijn SSD? Aangezien als ik opnieuw activeren klik, ik een foutmelding krijg. Voor ik alles weer opnieuw ga doen, wou ik het toch even zeker weten.
Nu zag ik ergens dat als je moederbord of harde schijf veranderd. Hij opnieuw geactiveerd moet worden.
Moet ik nu opnieuw Windows installeren op mijn SSD? Aangezien als ik opnieuw activeren klik, ik een foutmelding krijg. Voor ik alles weer opnieuw ga doen, wou ik het toch even zeker weten.

Windows 10 wordt opgedrongen
Ik heb Windows 7 Home Premium. Ik heb Windows 10 een poosje geprobeerd en daarna verwijderd, omdat Windows 7 mij beter bevalt. Ook de map $Windows~.BT en update KB3035583 heb ik verwijderd.
Deze week kreeg ik de melding dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. Er zijn er maar liefst 28, waaronder opnieuw KB3035583. Bij de optionele updates staat bovendien Windows 10 downloaden. Beide heb ik uitgevinkt en verborgen. Klik ik dan op Ok, dan wordt desondanks Windows 10 gedownload in plaats van de gekozen updates. Ook de map $Windows~.BT verschijnt weer. Dat kan ik weliswaar annuleren maar de 27 andere updates downloaden lukt niet. Opnieuw opstarten en weer naar updates zoeken maakt geen verschil. Het is dus onmogelijk Windows 7 te updaten. Hoe kom ik hier uit?
Ik heb Windows 7 Home Premium. Ik heb Windows 10 een poosje geprobeerd en daarna verwijderd, omdat Windows 7 mij beter bevalt. Ook de map $Windows~.BT en update KB3035583 heb ik verwijderd.
Deze week kreeg ik de melding dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. Er zijn er maar liefst 28, waaronder opnieuw KB3035583. Bij de optionele updates staat bovendien Windows 10 downloaden. Beide heb ik uitgevinkt en verborgen. Klik ik dan op Ok, dan wordt desondanks Windows 10 gedownload in plaats van de gekozen updates. Ook de map $Windows~.BT verschijnt weer. Dat kan ik weliswaar annuleren maar de 27 andere updates downloaden lukt niet. Opnieuw opstarten en weer naar updates zoeken maakt geen verschil. Het is dus onmogelijk Windows 7 te updaten. Hoe kom ik hier uit?
Het kan zijn dat je licentie niet geldig is, of eigenlijk is dit zeer waarschijnlijk.rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 02:04:
Recentelijk een nieuwe pc samengesteld en huidige SSD gewoon meegenomen.
Moet ik nu opnieuw Windows installeren op mijn SSD?
Natuurlijk is het ook zo, dat je een bestaande windows op een SSD beter niet van de ene in de andere computer kan prikken. Dat zijn dus al 2 dingen die niet lekker zitten.
Wat je nu moet doen om aan de gratis windows 10 update te komen:
Maak de SSD helemaal leeg. Instaleer windows 7sp1 of 8.1 en zorg ervoor dat deze geactiveerd is. Update naar windows 10.
Je zegt het zelf al.....rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 02:04:
een nieuwe pc samengesteld
W10 licenses zijn voor de lifetime van de PC, jij hebt de pc vervangen...
Enige tijd geleden heb ik de upgrade naar van Windows 8.1 naar Windows 10 ook zonder al te veel problemen gedaan. Omdat ik niet meer al te veel ruimte vrij heb op mijn systeem (21,9GB) wou ik ook de Windows.old (6,2GB) en de $Windows.~BT (6GB) verwijderen.
Zodra je de Windows.old map weghaalt kan ik niet meer terug naar Windows 8.1, ik vroeg mijzelf alleen af of ik ook een backup van deze mappen kan maken, de mappen van de schijf kan halen en (mocht ik ooit terug willen) deze mappen weer terug kan zetten?
Zodra je de Windows.old map weghaalt kan ik niet meer terug naar Windows 8.1, ik vroeg mijzelf alleen af of ik ook een backup van deze mappen kan maken, de mappen van de schijf kan halen en (mocht ik ooit terug willen) deze mappen weer terug kan zetten?
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Je kan dan niet meer automatisch terug (na 30 dagen). Maar je kan altijd terug naar 8.1Tim_bots schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:34:
Je hebt dan een installatie medium nodig voor je win8.1 , of je maakt een systeemkopie en bewaard deze op een externe HDD. Je kan dus niet even wat mappen kopieeren, om die later terug te kopieeren en dan een werkende windows 8 te krijgen.
Maar ik verander mijn rig, en dan kan dat gebeuren? Nog nooit eerder gebeurt maar goed. Een oplossing, mijn 1tb ssd staat helemaal vol met games, fotos en bestandne oid. Die moet ik allemaal weer opnieuw downloaden / backuppen door zoiets? Maar als ik het installatiebestand van de Microsoft site pluk, vervolgens mijn windows 8.1 pro code weer gebruik, dan moet ik weer upgraden naar windows 10? Wat een gedoe.Reepje schreef op zondag 13 september 2015 @ 07:50:
[...]
Het kan zijn dat je licentie niet geldig is, of eigenlijk is dit zeer waarschijnlijk.
Natuurlijk is het ook zo, dat je een bestaande windows op een SSD beter niet van de ene in de andere computer kan prikken. Dat zijn dus al 2 dingen die niet lekker zitten.
Wat je nu moet doen om aan de gratis windows 10 update te komen:
Maak de SSD helemaal leeg. Instaleer windows 7sp1 of 8.1 en zorg ervoor dat deze geactiveerd is. Update naar windows 10.
Dat wil dus zeggen dat de code die ik begin dit jaar gekocht heb, nu al finito is en niet meer te gebruiken omdat deze op mijn moederbord staat? Belachelijk danKillerAce_NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:36:
[...]
Je zegt het zelf al.....
W10 licenses zijn voor de lifetime van de PC, jij hebt de pc vervangen...

Als de aankoop een OEM versie betrof dan is deze theoretisch gekoppeld aan de hardware (moederbord) waar deze het eerst op geactiveerd is. Dit wil niet zeggen dat diezelfde licentie niet op een ander systeem te activeren zou zijn, maar het is niet vanzelfsprekend. Heb je een Retail versie aangekocht dan is deze niet beperkt tot de hardware en mag je deze probleemloos overzetten naar een volledig andere PC, mits op één PC geactiveerd (1 user licentie).rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:30:
[...]
[knip]
Dat wil dus zeggen dat de code die ik begin dit jaar gekocht heb, nu al finito is en niet meer te gebruiken omdat deze op mijn moederbord staat? Belachelijk dan
Testing, one, two ...
Ja is gewoon een OEM versie, mensen gaan niet €150 extra bealen voor de retail versie. Die prijzen zijn gewoon belachelijkhardware-lover schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:02:
[...]
Als de aankoop een OEM versie betrof dan is deze theoretisch gekoppeld aan de hardware (moederbord) waar deze het eerst op geactiveerd is. Dit wil niet zeggen dat diezelfde licentie niet op een ander systeem te activeren zou zijn, maar het is niet vanzelfsprekend. Heb je een Retail versie aangekocht dan is deze niet beperkt tot de hardware en mag je deze probleemloos overzetten naar een volledig andere PC, mits op één PC geactiveerd (1 user licentie).

Moet ik opnieuw installatiebestand van 8.1 downloaden, code daarop activeren (hopen dat het werkt) en dan weer upgrade naar windows 10 uitvoeren? Wat een gedoe man...
Ja, windows is best wel duur, maar een retail versie is niet 150 euro extra, een paar tientjes extra, en best wel populair bij tweakers die vaker van moederbord wisselen.rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:04:
[...]
mensen gaan niet €150 extra bealen voor de retail versie. Die prijzen zijn gewoon belachelijk
Je bedoelt dat je windows 10 voor niets krijgt is gewoon belachelijk goedkoop? Ja dat vind ik ook.rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:04:
Die prijzen zijn gewoon belachelijk
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro vs pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM . Scheelt nogal imo, maarja misschien toch maar eens overwegen dan. Maar wat is nu dan de oplossing?Reepje schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:12:
[...]
Ja, windows is best wel duur, maar een retail versie is niet 150 euro extra, een paar tientjes extra, en best wel populair bij tweakers die vaker van moederbord wisselen.
[...]
Je bedoelt dat je windows 10 voor niets krijgt is gewoon belachelijk goedkoop? Ja dat vind ik ook.
Die is gegeven, en heb je zelf al herhaalt, dus dat weet je.
En voor de prijsbewuste consument, koop geen windows 10 voor 200 euro, maar koop een win7 voor 15 euro. Installeer die, en upgrade gratis naar windows10.
Maar er is ook geen andere methode? En gaat het ook werken dan? Want die code is dan toch al gebruikt ofzo? Of is die dan weer vrijgegeven?Reepje schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:32:
[...]
Die is gegeven, en heb je zelf al herhaalt, dus dat weet je.
En voor de prijsbewuste consument, koop geen windows 10 voor 200 euro, maar koop een win7 voor 15 euro. Installeer die, en upgrade gratis naar windows10.
Er is geen andere methode, en je weet pas of het werkt als je het uitprobeert. Werkt het niet, dan kan je nog proberen om telefonisch te activeren. Ben je ervan bewust, dat je licentie verlopen is, maar je weet maar nooit.rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:47:
[...]
Maar er is ook geen andere methode? En gaat het ook werken dan? Want die code is dan toch al gebruikt ofzo? Of is die dan weer vrijgegeven?
Je kan als laatste nog proberen met een echt persoon van MS te bellen om zo een nieuwe key te krijgen, maar dat is in jouw geval waarschijnlijk verloren moeite.
Maar is dat niet raar dan? Ik probeer te begrijpen hoe zoiets zit, je koopt een key voor 8.1. Activeert deze en upgrade naar 10. Vervolgens koop je een ander mobo of vervang je deze en dan werkt je windows licentie niet meer. Wat gebeurt er dan mee? Die licentie is dan nog actief op dat mobo, of is niet meer actief en moet ik opnieuw kunnen activeren.Reepje schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:53:
[...]
Er is geen andere methode, en je weet pas of het werkt als je het uitprobeert. Werkt het niet, dan kan je nog proberen om telefonisch te activeren. Ben je ervan bewust, dat je licentie verlopen is, maar je weet maar nooit.
Je kan als laatste nog proberen met een echt persoon van MS te bellen om zo een nieuwe key te krijgen, maar dat is in jouw geval waarschijnlijk verloren moeite.
Wat snap je nou niet dan ? De voorwaarden zijn duidelijk...rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:56:
[...]
Maar is dat niet raar dan? Ik probeer te begrijpen hoe zoiets zit, je koopt een key voor 8.1. Activeert deze en upgrade naar 10. Vervolgens koop je een ander mobo of vervang je deze en dan werkt je windows licentie niet meer. Wat gebeurt er dan mee? Die licentie is dan nog actief op dat mobo, of is niet meer actief en moet ik opnieuw kunnen activeren.
OEM->mobo gebonden
Retail -> overdraagbaar.
JIJ maakt zelf de keuze....
Je start de installatie, dan reboot de laptop op een gegeven moment, kopieert wat bestanden en zodra de rondje tussen 8-10% staat reboot hij spontaan en geeft een foutmelding, waarvan ik de foutmelding nog moet noteren...Asgaro schreef op zondag 13 september 2015 @ 01:03:
[...]
Ahja, ik had het vermelde USB 3.0 probleem: dus dat na een restart bleef Win 10 bij startup hangen.
Ik moest de laptop eerst volledig uitzetten en dan opstarten en dan ging het opstarten wel.
Met die drivers onderaan het artikel is het probleem inderdaad verholpen.
Ook gebruik ik die Nvidia driver die eronder nog staat: is ook wel vrij verouderd maarja, wel stabiel hier...
Je zei in je voorgaande post dat Win 7 automatisch wordt teruggezet: wanneer gebeurt dit precies?
Met andere woorden: tijdens de installatie zie je grote cirkel met groot percentage in beeld. Gedurende dat proces moet meermaals herstart worden.
Gebeurt het terugzetten al bij de eerste herstart of... ?
Upgraden zelf is gelukt op mijn Medion Akoya P6624! Nu nog inloggen en controleren of Windows geactiveerd is... Daarna het serienummer veiligstellen en daarna drivers nog vervangen volgens de tutorial...
Hoe heb ik de upgrade kunnen uitvoeren:
1. Start Windows 7 op
2. Verwijder alle drivers van alle USB 3.0 en USB 2.0 controllers
3. Start de laptop opnieuw op en ga direct het bios in (start niet door naar Windows 7)
4. Zet de USB legacy op disabled
5. Start Windows 7 op en verwijder opnieuw alle geïnstalleerde drivers voor USB-poorten
6. Start de Windows 10 upgrade
7. Wacht totdat de laptop opnieuw opstart. Start niet door naar de Windows 10 installatie, maar ga eerst het bios in
8. Zet USB legacy weer op enabled en sla de wijziging op
9. De Windows 10 installatie / upgrade start
10. Volg de handleiding volgens de link die mede-tweaker Asgaro eerder al gedeeld heeft (http://tinkeringoracle.bl...ows-10-install-guide.html) vanaf stap 2 derde foto in deze stap van de handleiding.
De upgrade was daarna bij mij met succes afgerond!
Mijn dank aan iedereen die meegeholpen heeft of aan mij gedacht heeft (o.a. Asgaro) is groot... Hierdoor heb ik nu mijn Windows 10 educational versie weer vrij voor een andere pc / laptop / virtuele computer en kan de Medion laptop werken onder Windows 10 met de gratis upgrade...
Edit 21:47 uur:
Windows is geactiveerd!
[ Voor 40% gewijzigd door rcor op 13-09-2015 21:47 ]
Ik heb 2 jaar terug voor iemand een pc gebouwd met Windows 7 en SSD. Diegene heeft nu blijkbaar de Windows 10 update uitgevoerd (met behoud alles). Ik heb destijds in Windows 7 het schema voor defragmentatie SSD uitgeschakeld. Nu weet ik dat vanaf Windows 8 standaard optimalisatie aanstaat, en dat je dit beter aanlaat ivm trim enzo. Maar staat bij diegene nu wel optimalisatie aan? Ik denk van wel toch omdat Windows 10 compleet anders is dan 7. Als het uit staat kan ik wel een keer langs, maar diegene woont ver weg dus als het niet hoeft/als optimalisatie standaard aan is, ishet beter. Ik weet dat bij Windows 7>Windows 10 upgrade instellingen worden meegenomen, maar daar bedoelen ze meer dingen als usernames, passwords en dergelijke mee toch?
Dit noemen ze "spijkers op laag water zoeken" dacht ik.dennis_rsb schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:23:
..... Als het uit staat kan ik wel een keer langs, maar diegene woont ver weg dus als het niet hoeft/als optimalisatie standaard aan is, ishet beter..
xp en vista, daar ging het wel fout met SSD's. Logisch. Win7 deed het al beter en vanaf win8 herkent windows een SSD echt wel. Windows 10 is ook op de hoogte van wat een SSD is, en hoe die ingesteld moet worden.
Dus ik kan er vanuit gaan dat als ik in Windows 7 ingesteld had dat het wekelijkse defragschema uitstaat, dat na de upgrade naar 10 alles toch nieuw is? Ofterwijl de optimalisatie in 10 staat in deze situatie gewoon aan?Reepje schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:40:
[...]
Dit noemen ze "spijkers op laag water zoeken" dacht ik.
xp en vista, daar ging het wel fout met SSD's. Logisch. Win7 deed het al beter en vanaf win8 herkent windows een SSD echt wel. Windows 10 is ook op de hoogte van wat een SSD is, en hoe die ingesteld moet worden.
99,999 % zeker.dennis_rsb schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:51:
[...]
Dus ik kan er vanuit gaan dat als ik in Windows 7 ingesteld had dat het wekelijkse defragschema uitstaat, dat na de upgrade naar 10 alles toch nieuw is? Ofterwijl de optimalisatie in 10 staat in deze situatie gewoon aan?
Ik kijk voor de zekerheid even op een bak die van win7 is geupped naar win10 (maar ik kan het effe niet vinden) ok hieronder, thanks gevonden. Zo ziet het er standaard uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Reepje op 13-09-2015 21:10 ]
Thanks voor je reactie. In windows 7 was het bij eigenschappen op ssd en dan defragmentatie, en dan kun je dat wekelijkse schema uitvinken. Bij Windows 10 zit het ook bij eigenschappen van de ssd en dan bij optimalisatie oid.Reepje schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:58:
[...]
99,999 % zeker.
Ik kijk voor de zekerheid even op een bak die van win7 is geupped naar win10 (maar ik kan het effe niet vinden)
Wat betreft het verloren gaan van je licentie als je het moederbord vervangt is duidelijk....
Maar vraag mij af hoe de reactie van MS zou zijn als je het moederbord moet vervangen door omstandigheden (Stuk, beter model) maar wel met dezelfde socket en je dus dezelfde processor behoud.
Neem toch aan dat daar rekening mee gehouden moet worden want in dat geval is er helemaal geen sprake van een upgrade naar een andere pc.
Heeft hier iemand daar toevallig ervaring mee?
Maar vraag mij af hoe de reactie van MS zou zijn als je het moederbord moet vervangen door omstandigheden (Stuk, beter model) maar wel met dezelfde socket en je dus dezelfde processor behoud.
Neem toch aan dat daar rekening mee gehouden moet worden want in dat geval is er helemaal geen sprake van een upgrade naar een andere pc.
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Ik heb al een aantal unattended upgrades achter de rug.
Via GPO, maar dan wel in batches uitgerold. Opzich gaat het heel goed. Wat mij is opgevallen is dat een upgrade faalt als de SMART-waardes van de bootdisk niet goed zijn. Ik heb verder geen logbestanden laten lezen want SMART betekent gewoon vervangen. Maar puur uit benieuwdheid vroeg ik mij af of er in WinPE een soort check zit? Het aantal gefaalde upgrades is niet significant genoeg om er een conclusie uit te trekken.
Via GPO, maar dan wel in batches uitgerold. Opzich gaat het heel goed. Wat mij is opgevallen is dat een upgrade faalt als de SMART-waardes van de bootdisk niet goed zijn. Ik heb verder geen logbestanden laten lezen want SMART betekent gewoon vervangen. Maar puur uit benieuwdheid vroeg ik mij af of er in WinPE een soort check zit? Het aantal gefaalde upgrades is niet significant genoeg om er een conclusie uit te trekken.
[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 13-09-2015 22:32 ]
Genoeg, 10-tallen, met het heractiveren van de OEM Windows versies vóór Windows 10. En dat is eigenlijk altijd wel gelukt,ook met OEM versies die eigenlijk aan hardware gekoppeld zijn. Bij Windows 10 heb ik het nog niet nodig gehad maar voor de vorige versies, 7 en 8(.1), bestaat het geautomatiseerd telefonisch activeren nog steeds. Dus het uitwisselen van een moederbord (defect zullen we maar zeggen, hoewel je geen reden hoeft te vermelden tijdens telefonische activatie), is eigenlijk zelden een probleem. Bovenstaande activeringsmethode werkt op dit moment nog steeds, net nog geprobeerd.hosee schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:26:
Wat betreft het verloren gaan van je licentie als je het moederbord vervangt is duidelijk....
Op bovenstaande pagina staat voor Windows 10;
Windows 10
Productactivering starten:
Ga naar Start en selecteer achtereenvolgens Instellingen, Bijwerken en beveiliging en Activering.
Als het apparaat niet is geactiveerd, is de optie Telefonisch activeren beschikbaar..
Ik heb echter geen idee of daar hetzelfde 0800 nummer tevoorschijn komt als bij de vorige Windows versies. Mogelijk kan dat iemand anders even laten weten die daar al ervaring mee heeft opgedaan.
Testing, one, two ...
Ja dat klopt, heb er ook (positief) ervaring mee, geen probleem met m'n Windows 7.
Met Windows 10 is MS niet duidelijk wat deze specifieke situatie aangaat en dat vind ik persoonlijk toch een belangrijke tekortkoming, tenminste als ik niets over het hoofd heb gezien op 't net, vandaar ook mijn vraag.
Nu vermoed ik wel dat er enige coulance zal zijn in zo'n situatie maar met vermoedens alleen kom je niet ver.
Met Windows 10 is MS niet duidelijk wat deze specifieke situatie aangaat en dat vind ik persoonlijk toch een belangrijke tekortkoming, tenminste als ik niets over het hoofd heb gezien op 't net, vandaar ook mijn vraag.
Nu vermoed ik wel dat er enige coulance zal zijn in zo'n situatie maar met vermoedens alleen kom je niet ver.
[ Voor 8% gewijzigd door hosee op 14-09-2015 00:58 ]
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Ik heb 3 kleine vraagjes:
*Is het mogelijk om Windows 10 te installeren op een andere HDD te installeren dan windows 8/7 staat? (Aangezien mijn 7 op een klassieke HDD staat en ik deze wil vervangen voor een SSD)
(Ik heb in de TS de link gevolgd naar de post van Barkrukhenkie en deze gelezen. Ik maak hier uit op dat een schone installatie mogelijk is, met de activatie van de upgrade. Maar kan er niet meteen een antwoord op bovenstaande vraag in vinden)
*Is er een groot verschil in benodigde resources tussen 7 en 10? Eén van mijn PC's is namelijk aan het verouderen, en is dringend aan een upgrade toe. Als deze PC trager zou worden door te upgraden dan wacht ik sowieso tot nadat ik hem heb voorzien van de nodige nieuwe hardware.
*Dezelfde PC als uit vorige vraag heeft al in lange tijd geen format meer gehad, en draait al verschillende jaren op dezelfde installatie. Er draait dus veel meuk op die hem vertraagt. Wordt deze meuk meegenomen naar de Win10 upgrade? (Met meegenomen bedoel ik niet dat hij op de hdd blijft staan, maar wel dat deze mee blijft opstarten en de pc vertragen).
*Is het mogelijk om Windows 10 te installeren op een andere HDD te installeren dan windows 8/7 staat? (Aangezien mijn 7 op een klassieke HDD staat en ik deze wil vervangen voor een SSD)
(Ik heb in de TS de link gevolgd naar de post van Barkrukhenkie en deze gelezen. Ik maak hier uit op dat een schone installatie mogelijk is, met de activatie van de upgrade. Maar kan er niet meteen een antwoord op bovenstaande vraag in vinden)
*Is er een groot verschil in benodigde resources tussen 7 en 10? Eén van mijn PC's is namelijk aan het verouderen, en is dringend aan een upgrade toe. Als deze PC trager zou worden door te upgraden dan wacht ik sowieso tot nadat ik hem heb voorzien van de nodige nieuwe hardware.
*Dezelfde PC als uit vorige vraag heeft al in lange tijd geen format meer gehad, en draait al verschillende jaren op dezelfde installatie. Er draait dus veel meuk op die hem vertraagt. Wordt deze meuk meegenomen naar de Win10 upgrade? (Met meegenomen bedoel ik niet dat hij op de hdd blijft staan, maar wel dat deze mee blijft opstarten en de pc vertragen).
1. Weet ik nietazziplekkus schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:34:
Ik heb 3 kleine vraagjes:
2. Ja Windows 10 is een stuk lichter dan 7. Qua ram, cpu verbruik lichter. Ook de hdd load is lager als het goed is en ook is er betere ssd optimalisatie. Daarnaast natuurlijk betere DirectX ondersteuning. Daarnaast zal hij een stuk vlotter starten doordat Windows 8 en 10 gebruikt maakt van Fastboot/hibernate.
3. Als je kiest alle instellingen, bestanden en apps behouden probeert hij zoveel mogelijke zaken mee over te nemen. (InlogUsernames, inlogwachtwoorden, software, antivirus etc) als je van zoveel mogelijk zooi af wil kies je "niets behouden" eventueel kun je altijd nog een echte clean install. doen.
Als ik kies om niets te behouden, wist hij dit dan fysiek van de harde schijf?dennis_rsb schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:05:
[...]
3. Als je kiest alle instellingen, bestanden en apps behouden probeert hij zoveel mogelijke zaken mee over te nemen. (InlogUsernames, inlogwachtwoorden, software, antivirus etc) als je van zoveel mogelijk zooi af wil kies je "niets behouden" eventueel kun je altijd nog een echte clean install. doen.
Ik zou namelijk alles wel op de harde schijf willen behouden, zodat ik het nog kan opstarten als ik het nodig heb, maar ik wil alle vermeldingen uit het register, omdat het dat is dat het syteem vertraagt.
Als je kiest niets behouden, dan lijkt mij dat je zo goed als clean install krijgt. Kun je niet beter nu even als je bestanden backuppen, en zorgen dat je installatiebestanden van de prorgramma's hebt? Dan kun je met een gerust hart beginnen met een schone lei.azziplekkus schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:18:
[...]
Als ik kies om niets te behouden, wist hij dit dan fysiek van de harde schijf?
Ik zou namelijk alles wel op de harde schijf willen behouden, zodat ik het nog kan opstarten als ik het nodig heb, maar ik wil alle vermeldingen uit het register, omdat het dat is dat het syteem vertraagt.
Wat ik wel vreemd vind; mijn Windows 8.1 Retail licentie word ineens een OEM licentie als ik upgrade naar Windows 10.KillerAce_NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:07:
[...]
Wat snap je nou niet dan ? De voorwaarden zijn duidelijk...
OEM->mobo gebonden
Retail -> overdraagbaar.
JIJ maakt zelf de keuze....
Wil ik over een jaartje weer eens een verse installatie, dan zit ik dus gebakken. Waarschijnlijk werkt de upgrade van 8.1 naar 10 dan niet meer, of is deze in ieder geval niet meer gratis.