[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 14:32
Zijn er anderen die ook geen verbinding meer hebben met News+ ? Sinds dinsdag kan ik niet meer verbinden. Krijg een 482 melding, "You are not allowed to use this service".

Zit nog op het oude Twente Coax abbo waar dat toen gratis erbij zat.

Via de chat werd me verteld dat de dienst officieel niet meer aangeboden wordt en dat ik maar met de technische dienst moet bellen om te kijken wat er mogelijk is. Fijn dat dit van tevoren werd gecommuniceerd 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door IseT op 07-02-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:23
jaaoie17 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:57:
Wordt Alles-in-1 Glas G700 nog wel verhoogd?
Deze keer in ieder geval niet.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 15:59
MasterMaceMichu schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Deze keer in ieder geval niet.
Is dat niet raar dan? omdat Alles-in-1 Glas G600 wel verhoogd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Tja....ik werk er niet.... ;) Caiway's wegen zijn ondoorgrondelijk, zullen we maar zeggen. Maar ik heb zelf ook geen behoefte aan meer, heb nou nooit dat ik denk, damn! had ik maar wat meer snelheid. Leuk voor de 'heb' zo'n 1Gb verbinding, maar voltrekken doe je het toch niet (op wellicht een goede download na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ik trek hem echt wel vol hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
24/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 22:03

B2

wa' seggie?

Tja, n=1 of zo. 99,9% heeft (op dit moment) gewoon die capaciteit niet nodig, en lijkt vooral op een wedstrijdje ver plassen. Ben wel benieuwd wat je dan 24/7 met 1Gbit aan het downloaden bent... en dan onthou ik mij van verder commentaar.

Er zal vast een moment komen dat het wel nodig is, maar dan zit naar mijn verwachting de thuiscapaciteit ook al lang op 10Gbit zodat we meerdere 8K streams kunnen afspelen ed.

200-500 lijkt mij op dit moment een prima sweetspot voor de doorsnee gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
B2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:22:
[...]

Tja, n=1 of zo. 99,9% heeft (op dit moment) gewoon die capaciteit niet nodig, en lijkt vooral op een wedstrijdje ver plassen. Ben wel benieuwd wat je dan 24/7 met 1Gbit aan het downloaden bent... en dan onthou ik mij van verder commentaar.

Er zal vast een moment komen dat het wel nodig is, maar dan zit naar mijn verwachting de thuiscapaciteit ook al lang op 10Gbit zodat we meerdere 8K streams kunnen afspelen ed.

200-500 lijkt mij op dit moment een prima sweetspot voor de doorsnee gebruiker.
Niet 24/7. Maar wat ik download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PaT schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:08:
Pfft, 'nu nog niet bekend', kom op zeg.

Alle grote en kleine providers hebben een app voor GTV of ATV. Zelfs Solcon kwam ik tegen. En Caiway, die blijft in het stenen tijdperk hangen.
Mwa, bij de andere providers zijn het ook allemaal hele zware bevallingen geweest of die gaande zijn dus zo erg slecht doet Caiway/Delta het nou ook weer niet denk ik... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
Vandaag e-mail ontvangen dat ik vanaf vandaag ook toegang heb tot de Caiway Interactieve TV app.
Echter kan ik nu alleen zenders uit basispakket bekijken, terwijl met de oude app ik ook de zenders uit het pluspakket kan kijken.

Anderen dezelfde ervaring? Enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:10
Komen er nog veranderingen in het tv pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

chromeboy23 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:22:
Vandaag e-mail ontvangen dat ik vanaf vandaag ook toegang heb tot de Caiway Interactieve TV app.
Echter kan ik nu alleen zenders uit basispakket bekijken, terwijl met de oude app ik ook de zenders uit het pluspakket kan kijken.

Anderen dezelfde ervaring? Enig idee waarom?
Heb jij ook het wachtwoord moeten aanpassen voordat je de app kon gebruiken?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeboy23
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
PaT schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Heb jij ook het wachtwoord moeten aanpassen voordat je de app kon gebruiken?
Ik kreeg geen verplichting om een ww te wijzigen.
Wel raar dat ze voor de app niet een apart ww hebben aangereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 19:58
Tweakers, een korte vraag daar ik zelf 0,0 ervaring heb met Caiway en het ook niet zo 1-2-3 gevonden kreeg. Kun/mag je bij Caiway je eigen router gebruiken? Zo ja, zitten hier nog haken en ogen aan? Het betreft puur internet, (IP)TV wordt niet gebruikt.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:19
EricNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:20:
Tweakers, een korte vraag daar ik zelf 0,0 ervaring heb met Caiway en het ook niet zo 1-2-3 gevonden kreeg. Kun/mag je bij Caiway je eigen router gebruiken? Zo ja, zitten hier nog haken en ogen aan? Het betreft puur internet, (IP)TV wordt niet gebruikt.
Ja hoor, je kan je NTU vervangen, of deze laten zitten en een Edgerouter oid plaatsen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Laatst online: 02-08 19:58
Deshmir schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Ja hoor, je kan je NTU vervangen, of deze laten zitten en een Edgerouter oid plaatsen bijvoorbeeld.
En kan de WAN poort van de Router (in dit geval Netgear Orbi) gewoon blijven DHCP'en of moeten er, net zoals b.v. KPN Glas, PPPoE settings o.i.d. gemaakt worden?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

EricNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:35:
[...]

En kan de WAN poort van de Router (in dit geval Netgear Orbi) gewoon blijven DHCP'en of moeten er, net zoals b.v. KPN Glas, PPPoE settings o.i.d. gemaakt worden?
Alleen vlan 100 instellen (als je alleen internet gebruikt) op je WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@EricNL @B2
Volgens mij maakt dat alleen uit als je de Genexis laat hangen.
Ik heb bijvoorbeeld alleen de Genexis hangen, die krijgt een public ip lease, en dan een edgerouter.
Maar ik hoef dus geen VLan 100 in te stellen, kabeltje erin en de default wizard zorgt voor correcte toegang tot het www.
Enige is dat soms de het wan ip in de edgerouter zn lease verliest terwijl de genexis die nog wel heeft.
Dit heb ik met een ping script opgelost. (If connection lost, try 3 times, then bring eth0 down and up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Deshmir schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:40:
@EricNL @B2
Volgens mij maakt dat alleen uit als je de Genexis laat hangen.
Ik heb bijvoorbeeld alleen de Genexis hangen, die krijgt een public ip lease, en dan een edgerouter.
Maar ik hoef dus geen VLan 100 in te stellen, kabeltje erin en de default wizard zorgt voor correcte toegang tot het www.
Enige is dat soms de het wan ip in de edgerouter zn lease verliest terwijl de genexis die nog wel heeft.
Dit heb ik met een ping script opgelost. (If connection lost, try 3 times, then bring eth0 down and up)
Dan heb je nat achter nat. Dat is niet echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@B2 Om niet heel off-topic te gaan, care to explain?

Voor zover ik weet doet de Genexis alleen een Public IP ophalen, en de Edgerouter doet de rest. (simplified).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

chromeboy23 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Ik kreeg geen verplichting om een ww te wijzigen.
Wel raar dat ze voor de app niet een apart ww hebben aangereikt.
Huh? Voor de Multicast app had je toch ook een ander wachtwoord dan voor je MyCaiway omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Deshmir schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:23:
@B2 Om niet heel off-topic te gaan, care to explain?

Voor zover ik weet doet de Genexis alleen een Public IP ophalen, en de Edgerouter doet de rest. (simplified).
Zie hier.
Als het goed (of eigenlijk dus niet) is heeft de WAN poort van je edgerouter een private ip adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51

lier

MikroTik nerd

Deshmir schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:23:
Het hangt van het type af, De Genexis Titanium doet niets anders dan de juiste gefilterde VLAN's op de betreffende poorten zetten (en volgens mij bedoel jij die), terwijl de overige apparaten allemaal wel NAT doen.

@EricNL Er zijn in dit topic en Caiway glasvezel met eigen router voldoende voorbeelden te vinden welke keuzes je hebt en hoe een en ander aangesloten moet worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
Uitbreiding op de opmerking van @lier her boven:
MikroTik en Caiway met een eigen mediaconverter om wat voorbeelden te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:21
Steeds meer abonnees worden overgezet op de Interactieve tv app.
De eerste stap naar het overzetten op het nieuwe platform van de abonnees met oude abonnementen.
Deze abonnees krijgen er tal van HD zenders bij. Multiscreen had de regionalen nog niet in HD.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-02-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ruvas schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 02:29:
Komen er nog veranderingen in het tv pakket?
Voor de Multiscreengebruikers wel. De nieuwe app geeft meer HD zenders door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-08 17:36
Potjandorie. Deze week al 2 keer tegen het feit aangelopen dat ipv6 websites niet benaderbaar zijn.
Wanneer gaat caiway ipv6 aanbieden? Het 2021 geen 1999 meer.

Controle http://whatismyv6.com en met de sites die daarbij horen...

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 10-02-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
internet4me schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:07:
[sarcasme]
Waarschijnlijk, wanneer ze een significant aantal klanten verliezen, omdat een populaire dienst zoals Netflix niet meer werkt. Maar gezien alle rants, over het TV product, hier op het forum (en die mensen blijven ook bij Caiway kennelijk, iets met geen alternatief) ben ik bang dat dit best nog wel eens een tijd (jaren) gaat duren. Zeker gezien we in NL (het westen), nog zat ipv4 hebben, tenzij je een nieuwe speler bent, dan heb je pech.

Dus zolang ze niet hoeven/moeten of het makkelijk meegenomen kan worden in een upgrade/vernieuwing (en ze dat dan ook doen) van het netwerk zal het volgens mij niet snel gebeuren.

Maar dat is mijn mening, dus ik heb ook geen verwachtingen, en ook geen TV producten van ze. Het enigste wat ik gebruik, is IP connectiviteit (glasvezel direct in pfsense, eigen dns etc...) en dit werkt, sinds ik het heb, probleem loos en ik heb nog niks gemerkt van storingen.
[/sarcasme]

[ Voor 30% gewijzigd door Xanthorax op 10-02-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Xanthorax schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:35:
[...]

[sarcasme]
Waarschijnlijk, wanneer ze een significant aantal klanten verliezen, omdat een populaire dienst zoals Netflix niet meer werkt. Maar gezien alle rants, over het TV product, hier op het forum (en die mensen blijven ook bij Caiway kennelijk, iets met geen alternatief) ben ik bang dat dit best nog wel eens een tijd (jaren) gaat duren. Zeker gezien we in NL (het westen), nog zat ipv4 hebben, tenzij je een nieuwe speler bent, dan heb je pech.

Dus zolang ze niet hoeven/moeten of het makkelijk meegenomen kan worden in een upgrade/vernieuwing (en ze dat dan ook doen) van het netwerk zal het volgens mij niet snel gebeuren.

Maar dat is mijn mening.
[/sarcasme]
Noem mij alle providers die het wel hebben, dan kunnen we kijken hoe hard die eis voor IPv6 nu eigenlijk bij Caiway gelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Meer dan 20% van de wereld gebruikt ipv6. Native.
https://www.stipv6.nl/201...-de-wereld-gebruikt-ipv6/

Edit. In februari al meer dan 30%.

[ Voor 17% gewijzigd door internet4me op 10-02-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Noem mij alle providers die het wel hebben, dan kunnen we kijken hoe hard die eis voor IPv6 nu eigenlijk bij Caiway gelegd kan worden.
Ik noem een KPN en Ziggo. Gezien de reactie hieronder mag je de rest zelf opzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 10-02-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:58:
Meer dan 20% van de wereld gebruikt ipv6. Native.
https://www.stipv6.nl/201...-de-wereld-gebruikt-ipv6/

Edit. In februari al meer dan 30%.
Welke providers? Dus hoeveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Ik noem een KPN en Ziggo. Is dat genoeg?
Die noem ik ook altijd als vergelijk mbt de HD zenders. Dan roepen jullie altijd: Caiway moet niets.

Welke nog meer dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
Je bent aan het trollen Sjakie. Je hebt meer dan genoeg informatie, maar je gaat er niet op in en blijft in je eigen cirkel denken. Dat mag maar val ons er niet mee lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:44:
Je bent aan het trollen Sjakie. Je hebt meer dan genoeg informatie, maar je gaat er niet op in en blijft in je eigen cirkel denken. Dat mag maar val ons er niet mee lastig.
Ik stel een vraag over IPv6-providers... graag even antwoord welke dat dan allemaal zijn?
En waar moet ik op in gaan? Ik kom toch niet met de eis dat Caiway IPv6 moet gaan leveren,
Ik geef wel even aan hoe selectief men is. Wanneer hier forumleden opperen dat bepaalde Hd zenders bij andere providers er al wel zijn dan moet ik niet zeuren want: Caiway moet niets, ga naar on demand,

Nu gaat het over een onderwerp waar een ander zijn interessegebied ligt, nu stel ik dezelfde kritische wedervragen. Dat iPV6 niet geleverd wordt: ik heb er geen last van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
Even alle providers aanleveren....
Je blijft trollen. Er is genoeg informatie maar die negeer je. Nu moet je stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

internet4me schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:07:
Potjandorie. Deze week al 2 keer tegen het feit aangelopen dat ipv6 websites niet benaderbaar zijn.

Controle http://whatismyv6.com en met de sites die daarbij horen...
Ja, leuk gedacht maar... :

- Bij Ziggo heb je twee opties die beiden bagger zijn :
1. Alleen IPv4
2. IPv6 en IPv4 via het irritante en ranzige CG-NAT :/

En daar bovenop heb je ook nog allerlei beperken i.c.m. het modem en de bridge mode ervan, indien je dat nodig hebt/wenst te hebben ;)

- Bij KPN zou ik het zo gauw niet weten, maar wat ik wel weet is dat het ook bij hen aardig lang heeft geduurd voordat het er was t.o.v. het oude originele XS4ALL bijvoorbeeld! ;)

Dus dat er geen IPv6 is bij Caiway/Delta als twee veel kleinere spelers zijnde... tja... misschien soms wel irritant, maar eigenlijk niet heel anders dan bij de concurrenten... :D
B2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:
Ik noem een KPN en Ziggo. Gezien de reactie hieronder mag je de rest zelf opzoeken.
Ik vind zijn vraag wel terecht!

Hoe zit het bij :
- T-Mobile
- Solcon
- Telfort
- Tele2
enz...
enz..
enz.

:)

TL;DR : Zo simpel is het allemaal IMHO niet op het moment en kan je het beste gewoon een gratis IPv6 tunneltje regelen als je daar behoefte aan hebt B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:29:
Even alle providers aanleveren....
Je blijft trollen. Er is genoeg informatie maar die negeer je. Nu moet je stoppen.
Ik heb die info niet. Dus ik laat me graag even informeren.
Nee ik ben niet aan het trollen, ik vraag oprecht om deze informatie.
Maar kennelijk stel ik een vraag die niet helemaal gewenst is. Er zijn meer forumleden met dezelfde vraag zie ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-02-2021 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Ik heb die info niet. Dus ik laat me graag even informeren.
Nee ik ben niet aan het trollen, ik vraag oprecht om deze informatie.
Maar kennelijk stel ik een vraag die niet helemaal gewenst is. Er zijn meer forumleden met dezelfde vraag zie ik.
Ik ben niet bij jou in dienst. Dus waarom. Je hebt zelf ook Google.
Ik lever een onafhankelijke bron aan. Dat ipv6 normaal is. Maar die negeer je en je haalt er allemaal andere zaken bij en blijft de wereld vragen. Ook negeer je informatie van anderen.

[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 10-02-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:45:
[...]

Ik ben niet bij jou in dienst. Dus waarom. Je hebt zelf ook Google.
Ik lever een onafhankelijke bron aan. Dat ipv6 normaal is. Maar die negeer je en je haalt er allemaal andere zaken bij en blijft de wereld vragen
Nee ik vraag precies wat relevant is. Welke providers hebben het wel?
Ipv6 normaal? Vertel maar eens dan hoeveel providers het al leveren en welke.
Je roept graag dat ik vanalles roep, je doet nu exact hetzelfde. Je bent om je heen aan het slaan, nu al naar 2 forumleden die vragen welke providers het leveren.... Onderbouw tenminste even welke providers het wel hebben, dan kan ik tenminste snappen waarom Caiway er op wordt aangevallen het niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Je negeert weer mijn bron. 30% van de wereld heeft het al.
In België meer dan 50%

Wat is belangrijker de gebruikers met ipv6 of providers....ik zou het meten in gebruikers en gebruik daarvan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

nero355 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Ja, leuk gedacht maar... :

- Bij Ziggo heb je twee opties die beiden bagger zijn :
1. Alleen IPv4
2. IPv6 en IPv4 via het irritante en ranzige CG-NAT :/

En daar bovenop heb je ook nog allerlei beperken i.c.m. het modem en de bridge mode ervan, indien je dat nodig hebt/wenst te hebben ;)

- Bij KPN zou ik het zo gauw niet weten, maar wat ik wel weet is dat het ook bij hen aardig lang heeft geduurd voordat het er was t.o.v. het oude originele XS4ALL bijvoorbeeld! ;)
Vwb de ipv6 oplossingen bij Ziggo, klopt. Heel irritant, en zelfs dat er nog verschil in oud-UPC en oud-Ziggo zit. Tenminste, dat was zo, ik weet niet of het nu nog zo is.

KPN levert afaik op elke aansluiting nu ipv4 en ipv6.
Ik vind zijn vraag wel terecht!

Hoe zit het bij :
- T-Mobile
- Solcon
- Telfort
- Tele2
enz...
enz..
enz.
Daar is in principe een apart topic voor : Het grote IPv6 topic

[ Voor 14% gewijzigd door B2 op 10-02-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:07:
[...]

Vwb de ipv6 oplossingen bij Ziggo, klopt. Heel irritant, en zelfs dat er nog verschil in oud-UPC en oud-Ziggo zit. Tenminste, dat was zo, ik weet niet of het nu nog zo is.

KPN levert afaik op elke aansluiting nu ipv4 en ipv6.

[...]

Kortom KPN levert het, Ziggo houtjetouwtje en de rest niet. Waarom moet Caiway het dan gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
  • Laatst online: 23:44
KPN levert het ook nog zeker niet op elke aansluiting en hun nieuwste box 12 ondersteunt het niet eens... (XS4ALL daarentegen ondersteunt het al jaren....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:26:
[...]
Kortom KPN levert het, Ziggo houtjetouwtje en de rest niet. Waarom moet Caiway het dan gaan doen?
Waarom niet?
IP6 is op den duur een noodzaak, dat is HD bij de lokale omroep niet,
Ze lopen met alles zo'n 20 jaar achter, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Waarom niet?
IP6 is op den duur een noodzaak, dat is HD bij de lokale omroep niet,
Ze lopen met alles zo'n 20 jaar achter, daar heb je gelijk in.
In rest my case. Overigens kunnen vele lokale omroepen al HD aanleveren.
Maar zo lang de landelijke zenders dat nog niet zijn, zul je mij daar zeker niet over horen,

Maar ik lees nu dat KPN en Ziggo IPv6 niet echt hebben. Alleen XS4All, Kom op! Waarom moet en zal Caiway er dan met de hoogste prio iets aan doen. Ze moeten helemaal niets in deze.

HD zenders is echt anders. Een publieke zender als NPO 2 Extra HD waarbij de NPO dit aanbiedt omdat er in de coronaperiode films, cultuur, toneel en cabaret op wordt uitgezonden en Caiway en Delta geven dit als enige niet HD door dan heb ik een punt! Dat zou ook iemand kunnen hebben over Ipv6, echter daar blaft nog geen enkele provider om op dit moment.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-02-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

B2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:07:
Lees ik weleens, maar dat gaat meer over hele andere zaken dan welke ISP wat doet... beetje jammer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:16:
[...]
... Caiway en Delta geven dit als enige niet HD door dan heb ik een punt! Dat zou ook iemand kunnen hebben over Ipv6, echter daar blaft nog geen enkele provider om op dit moment...
Het belangrijkste punt wat je hebt is dat Caiway in het algemeen op zaken achterloopt. Maar dat is hier al tot in den treure besproken.

Natuurlijk is HD en 4K erg mooi. Maar ik heb zelf nog de zwart/wit TV meegemaakt, en in die tijd toch echt volop kunnen genieten van cabaret en films. Ik lig er zelf ook niet wakker van als er een "zender voor erbij" alleen in SD te bekijken is.

IPv6 is op den duur een noodzaak om het internet te kunnen blijven gebruiken en uitbreiden. Dat is een essentieel verschil

offtopic:
Over zwart-wit gesproken: Retro is helemaal hot momenteel. Neem b.v. de Commodore 64, die wordt weer geproduceerd en met bergen verkocht. Wel met HDMI trouwens maar zonder HD. :P

[ Voor 10% gewijzigd door rfbroek op 10-02-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik kom er maar niet uit:

Ik heb een Alles-In-1HD TV pakket, met een Gewoon Slim internet-pakket (wat net 600Mbit/s geworden is), en een Alles-in-1HD Telefonie pakket. Ik was een van de 'pioniers' hier in de woonplaats in 2014, meteen na het aanleggen van glas heb ik het betreffende pakket genomen, tegelijk met elkaar. Alles-in-1 dus :P

Ik zou nu graag met telefonie over willen gaan naar Cheapconnect. Kan ik zomaar het nummer weg laten porteren, of wordt het dan een zooitje qua TV en internet, omdat deze losse pakketten volgens mij niet eens meer bestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Polyphemus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:46:
Ik kom er maar niet uit:

Ik heb een Alles-In-1HD TV pakket, met een Gewoon Slim internet-pakket (wat net 600Mbit/s geworden is), en een Alles-in-1HD Telefonie pakket. Ik was een van de 'pioniers' hier in de woonplaats in 2014, meteen na het aanleggen van glas heb ik het betreffende pakket genomen, tegelijk met elkaar. Alles-in-1 dus :P

Ik zou nu graag met telefonie over willen gaan naar Cheapconnect. Kan ik zomaar het nummer weg laten porteren, of wordt het dan een zooitje qua TV en internet, omdat deze losse pakketten volgens mij niet eens meer bestaan?
Bij de allernieuwste pakketten is telefonie een keuze en dus niet meer verplicht,
Daar kan je naar overstappen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Polyphemus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:46:
Ik zou nu graag met telefonie over willen gaan naar Cheapconnect.

Kan ik zomaar het nummer weg laten porteren, of wordt het dan een zooitje qua TV en internet, omdat deze losse pakketten volgens mij niet eens meer bestaan?
Ik zou eerst het nummer laten overzetten naar Cheapconnect en daarna pas een ander abonnement bij Caiway nemen, want anders ben je (denk ik) het nummer kwijt, voordat die bij Cheapconnect is aangesloten!

Met een beetje geluk zijn ze bij Cheapconnect zo klantvriendelijk dat ze dit allemaal voor jou regelen i.s.m. Caiway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
nero355 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Ik zou eerst het nummer laten overzetten naar Cheapconnect en daarna pas een ander abonnement bij Caiway nemen, want anders ben je (denk ik) het nummer kwijt, voordat die bij Cheapconnect is aangesloten!

Met een beetje geluk zijn ze bij Cheapconnect zo klantvriendelijk dat ze dit allemaal voor jou regelen i.s.m. Caiway :)
Ben alleen benieuwd of ik dan, als ik stop met telefonie bij Caiway, of ik dan opeens losse onderdelen in mijn abonnement heb, omdat het geen alles-in-1 meer is... met bijbehorende kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Polyphemus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:02:
[...]

Ben alleen benieuwd of ik dan, als ik stop met telefonie bij Caiway, of ik dan opeens losse onderdelen in mijn abonnement heb, omdat het geen alles-in-1 meer is... met bijbehorende kosten.
Wat ik al zei, ik zou het nummer laten overzetten en daarna een nieuw pakket kiezen.
Het staat me niet helemaal bij, maar ik dacht dat het op glasvezel sowieso altijd een keuze was wel/niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

nero355 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Dit is wat ik ook heb gedaan, eerst weggeporteerd naar Cheapconnect. Toen dat actief was kreeg ik, als ik de hoorn opnam op de Caiway telefoonlijn, een gesproken melding dat er een abbonnement moest worden afgesloten of iets dergelijks (weet 't niet meer precies). Toen de klantenservice gebeld, nieuw abbo afgesloten en minder gaan betalen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Sjakie0101 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Wat ik al zei, ik zou het nummer laten overzetten en daarna een nieuw pakket kiezen.
Het staat me niet helemaal bij, maar ik dacht dat het op glasvezel sowieso altijd een keuze was wel/niet.
Ik heb nu Slim met 600Mbit, voor 63,50, en als ik dan nu Slim neem, krijg ik 250Mbit, voor 61,50. Dat lijkt me geen goede deal. Neem ik dan Snel, dat is 600Mbit, dan ga ik 73,50 betalen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Polyphemus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:02:
[...]

Heb je dat dan nog niet aan Caiway zelf gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
rfbroek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Heb je dat dan nog niet aan Caiway zelf gevraagd?
Dat is omdat ik denk dat ik dan weer in een telefonische helpdeskhel beland gezien de ervaringen in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Je kan ook met ze chatten en Whatsappen en Twitteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
rfbroek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:11:
Dan ga ik dat maar eens proberen, dank voor de suggestie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

rfbroek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:11:
Eigenlijk wel triest dat je op die manier betere service krijgt dan effe bellen of mailen... _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Polyphemus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb nu Slim met 600Mbit, voor 63,50, en als ik dan nu Slim neem, krijg ik 250Mbit, voor 61,50. Dat lijkt me geen goede deal. Neem ik dan Snel, dat is 600Mbit, dan ga ik 73,50 betalen :/
Het nieuwe pakket Slim kost 64 euro per 1 maart en gaat van 250 naar 400Mbit..
Korting op Foxsports, 1e en 2e tv ontvanger gratis (bij oude pakketten betaal je soms nog extra voor de ontvangers!). Dus even alles naast elkaar leggen met de juiste prijzen en wat je nu betaald voor de extra’s.

Je oude pakket is dat inclusief prijsverhoging per 1 maart? 600Mbit kost meestal meer dan 63,50.
Even goed uitzoeken!

Wanneer je naar een nieuw pakket wil en al jarenlang een oude hebt en je belt dan zit er ook nog wel extra korting in het vat, ik zou dat zeker eisen!

[ Voor 42% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-02-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01
IseT schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:36:
Zijn er anderen die ook geen verbinding meer hebben met News+ ? Sinds dinsdag kan ik niet meer verbinden. Krijg een 482 melding, "You are not allowed to use this service".

Zit nog op het oude Twente Coax abbo waar dat toen gratis erbij zat.

Via de chat werd me verteld dat de dienst officieel niet meer aangeboden wordt en dat ik maar met de technische dienst moet bellen om te kijken wat er mogelijk is. Fijn dat dit van tevoren werd gecommuniceerd 8)7
Bij mij werkt het ook niet meer, moest ander wachtwoord proberen en nu moet de technische dienst het oplossen en krijg ik nieuwe inloggegevens?
Oorzaak zou zijn bugs in nieuwe software?

T'is wat met Caiway, jammer genoeg geen andere keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
IJzerboot schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Bij mij werkt het ook niet meer, moest ander wachtwoord proberen en nu moet de technische dienst het oplossen en krijg ik nieuwe inloggegevens?

Bij mij werkte het vorige maand een week niet, net in de week dat de snelheden werden aangepast.
Ik zit op glasvezel, heb mezelf in januari overgezet naar een lager pakket. Maar News+ werkt nog steeds.
Ik betaal er overigens ook nog voor, dus zou een mooie boel zijn als ze het afsluiten.

Verder zou ik toch eens kijken naar glasvezel, vaak toch goedkoper en nog stabieler dan COAX. Qua tv hou je COAX, maar krijg je ook twee digitale ontvangers (afhankelijk van het pakket) waarmee je meer HD zenders kunt ontvangen. Het hangt wel een beetje er van af of je daar draden voor moet trekken. Bij mij zit de glasaansluiting bij de tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-02-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 14:32
IJzerboot schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Mij werd ook verteld om even contact op te nemen met de technische dienst, nog niet gedaan... Kwam er nie aan toe xD
Sjakie0101 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Bij mij werkte het vorige maand een week niet, net in de week dat de snelheden werden aangepast.
Ik zit op glasvezel, heb mezelf in januari overgezet naar een lager pakket. Maar News+ werkt nog steeds.
Ik betaal er overigens ook nog voor, dus zou een mooie boel zijn als ze het afsluiten.

Verder zou ik toch eens kijken naar glasvezel, vaak toch goedkoper en nog stabieler dan COAX. Qua tv hou je COAX, maar krijg je ook twee digitale ontvangers (afhankelijk van het pakket) waarmee je meer HD zenders kunt ontvangen. Het hangt wel een beetje er van af of je daar draden voor moet trekken. Bij mij zit de glasaansluiting bij de tv.
Ik heb me daar een beetje op zitten te oriënteren hier op het forum. Lees wel wisselende ervaringen van Tweakers wat betreft modems en tv ontvangers etc. Wat ik ervan begreep is dat het nogal een kansspelletje kan zijn wat betreft het modem dat je ontvangt? Er is een titanium en een platinum waarvan er 1 niet naar Bridge gezet kan worden.

En digitale tv moet ook op modem aangesloten worden? Voor mij geen optie want de kabels en kastjes liggen inmiddels zo in huis dat een andere situatie een hele klus wordt met nieuwe kabels en verplaatsen van het een en ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

IseT schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:11:
[...]
Er is een titanium en een platinum waarvan er 1 niet naar Bridge gezet kan worden.
De titanium moet je meer zien als mediaconverter en staat in bridge, daar heb je een eigen router nodig.
De platinum is converter/router en WiFi-AP in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Caiway laat me behoorlijk vallen met de nieuws server...
Het komt niet verder dan een nieuw wachtwoord aanmaken op je webmail en daarmee zou de newsserver het weer moeten doen..
Maar niks helpt..

Volgens mij zit er iets anders mis.
Wel jammer want zonder news server heb ik niks aan Caiway..
Spotnet / Grabit, niks werkt meer. Eweka werkt prima, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
IJzerboot schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:18:
Caiway laat me behoorlijk vallen met de nieuws server...
Het komt niet verder dan een nieuw wachtwoord aanmaken op je webmail en daarmee zou de newsserver het weer moeten doen..
Maar niks helpt..

Volgens mij zit er iets anders mis.
Wel jammer want zonder news server heb ik niks aan Caiway..
Spotnet / Grabit, niks werkt meer. Eweka werkt prima, dus daar ligt het niet aan.
Je kan het wachwoord van je account aanpassen in MijnCaiway.

Duurt ca een half uur voordat het is bijgewerkt. Daarna inloggen met het nieuwe wachtwoord,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerboot
Dat was inderdaad het advies van Caiway maar werkte niet. Na 3x bij de helplijn aan de muur hangen werkt het nu ineens wel weer dus ik hou me stil en geniet er weer van.

@Nero: sorry, begrijp de hint. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik wist niet eens dat Caiway usenet had. Wat kost zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:07:
Ik wist niet eens dat Caiway usenet had. Wat kost zoiets?
Iets meer dan 5 euro met een redelijk goede retentie. De dienst wordt echter niet meer aangeboden en is alleen nog beschikbaar voor oude klanten.

Delta heeft ook een newsserver,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb momenteel veel problemen met de Aria 710 en de glasmodem van Genexis.

Wanneer ik deze rechtstreeks aansluit Aria <> Glasmodem dan krijg ik geen verbending.
Wanneer ik deze via de switch laat lopen werkt het Aria <> Switch <> Glasmodem.

Iemand een idee waarom dit is ?

Moet ik mijn hele netwerk anders instellen om buiten de range van de amino te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

IJzerboot schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:57:
@Nero: sorry, begrijp de hint. thanks!
Bedoelde meer negeer die hele zooi en neem UseNet gewoon af bij een apart/extern bedrijf :)
DateTime.Now schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:02:

Wanneer ik deze rechtstreeks aansluit Aria <> Glasmodem dan krijg ik geen verbending.

Moet ik mijn hele netwerk anders instellen om buiten de range van de amino te komen?
Dat is wel heel vaag... :o

Paar dingen die ik zo snel kan verzinnen :
- Brakke kabel die de Switch fixt door hem als het ware te versterken en zo je verbinding te fixen ?!
- Iets met Multicast/IGMP Flooding of zo :?

Succes met het fixen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

DateTime.Now schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:02:
Welk glasmodem heb je exact?
Klinkt als de standaard opstelling.
Lijkt mij ook geen probleem, welke switch heb je?
Heb je deze vraag al gesteld aan de provider?
Ehm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Wellicht ten overvloede, maar als je de Aria op een ander device aansluit moet je hem altijd opnieuw starten voordat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 00:15:
[...]
Bedoelde meer negeer die hele zooi en neem UseNet gewoon af bij een apart/extern bedrijf :)
Lijkt mij ook. Ik heb voor 5 tientjes per jaar usenet. Onbeperkt downloaden met 250 Mbit en 40 connecties met versleuteling. Werkt altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had zowaar vanmorgen ineens geen internet toen ik mijn bed uit kwam rollen. Wel aardig om te zien hoe groot de back-up van WhatsApp is. Gelukkig niets wat een modem reboot niet op kon lossen.

Maar geheel in Facebook stijl moet ik natuurlijk wel even klagen over die uitzuigers die alleen maar prijs kunnen verhogen en niets aan de kwaliteit doen en blablabla :+

Ik heb overigens nog geen migratie naar het nieuwe Iptv app platform gekregen. In mijn Caiway staan nog keurig de inloggegevens voor de Multiscreen app. Ik verdenk Caiway ervan om op volgorde van abonnementsdatum dit te doen. Dan ben ik denk ik echt als laatste aan de beurt met een abbo van mei 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Lijkt mij ook. Ik heb voor 5 tientjes per jaar usenet. Onbeperkt downloaden met 250 Mbit en 40 connecties met versleuteling. Werkt altijd.
Welke dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:48:
Ik had zowaar vanmorgen ineens geen internet toen ik mijn bed uit kwam rollen. Wel aardig om te zien hoe groot de back-up van WhatsApp is. Gelukkig niets wat een modem reboot niet op kon lossen.

Maar geheel in Facebook stijl moet ik natuurlijk wel even klagen over die uitzuigers die alleen maar prijs kunnen verhogen en niets aan de kwaliteit doen en blablabla :+

Ik heb overigens nog geen migratie naar het nieuwe Iptv app platform gekregen. In mijn Caiway staan nog keurig de inloggegevens voor de Multiscreen app. Ik verdenk Caiway ervan om op volgorde van abonnementsdatum dit te doen. Dan ben ik denk ik echt als laatste aan de beurt met een abbo van mei 2019.
Probeer eens in te loggen met je mailinlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
haha, ik begrijp de verwarring m.b.t. de Ehm.
Ik bedoel hiermee dat er misschien ergens een IP-clash is, 2 devices met hetzelfde ip adress. Maar dat is eigenlijk niet verklaarbaar omdat de Aria rechtstreeks op de modem aangesloten zit en ik de rest ontkoppelt had.

Glasmodem is een genexis platinum.

Gisteren een poging gedaan om een technisch iemand van de caiway te spreken, niet gelukt probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 09:29

nexhil

BAM!

Héb je ze allebei al eens een reset van de instellingen gegeven (op het moment dat de aria aan de Genexis is verbonden)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Ik heb het gevonden, man wat een domme fout.

De kabel door de muur is er een met flexibele kern, ik heb deze met Keystones in de contactdozen zitten.

Nu was er dus 1 ader niet goed aangekrimpt, deze was net tekort.

De switch maakte van de Cat6 kabel probleemloos een Cat5 verbinding. Je hebt dus gewoon internet met de kabel waardoor ik dacht dat deze goed was.

Kabel gefixed en alles werkt zoals het hoort.

Sorry Caiway en Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
cheapnews.eu
Gebruik ik al jaaaren en nooit storing meegemaakt.
Lage prijs is bij jaarcontract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

DateTime.Now schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:54:
Ik heb het gevonden, man wat een domme fout.

De kabel door de muur is er een met flexibele kern, ik heb deze met Keystones in de contactdozen zitten.
Dat is inderdaad een domme fout! :N :+

Zie Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 voor hoe het wel moet! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

nero355 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:35:
Dat is inderdaad een domme fout! :N :+
Ben positief ingesteld; een serieus goed leerpunt :P
De switch maakte van de Cat6 kabel probleemloos een Cat5 verbinding.
Pareltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb gisteren een vraag/klacht neergelegd bij Caiway (via FB chat) over mijn onstabiele internetverbinding. Op het ene moment trek ik gewoon de volle snelheid (250mbps o.i.d.), en op het andere moment nog maar 50/60 mbps (op meerdere devices). Als de snelheid een aantal dagen sloom was, hielp het om de modem te resetten, daarna had ik weer voor een aantal dagen volle snelheid.
Ik heb een Genexis Titanium met daarachter een Netgear R7000 router.
Met Ziggo had ik hier nooit last van.
Op aanraden van de helpdesk mijn PC direct aan de P1 poort gehangen met een netwerkkabel, en jawel, meteen volle bak snelheid 8)7 Aantal testjes gedaan, nog steeds volle bak.
Uiteindelijk heb ik mijn router weer aan de modem gehangen.. wat blijkt.. gewoon weer volle snelheid 8)7 Terwijl ik dus niks aan mijn router o.i.d. heb verandert.

Ondertussen mijn bevindingen doorgespeeld aan de helpdesk, maar die reageren (nog) niet. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het lijkt dus echt in de modem te zitten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-08 09:29
@-tom-562
Ik denk dat Caiway de lijn even goed heeft doorgespoten.

Serieus, misschien toch een brakke kabel die nu net even goed zit?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:50
Heb jaren diezelfde setup gehad, maar die software van Netgear was een drama met stabiliteit in z'n algemeenheid, hoewel het verschilde per softwareversie. Uiteindelijk draaide ik een tijd op de een na nieuwste versie omdat de nieuwste versie niet stabiel meer te krijgen was. Dat vond ik toch niet het meest goede idee om aan het wereld wijde web te hangen, dus toen heb ik de router vervangen door een ander en daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
EDIT schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:25:
Heb jaren diezelfde setup gehad, maar die software van Netgear was een drama met stabiliteit in z'n algemeenheid, hoewel het verschilde per softwareversie. Uiteindelijk draaide ik een tijd op de een na nieuwste versie omdat de nieuwste versie niet stabiel meer te krijgen was. Dat vond ik toch niet het meest goede idee om aan het wereld wijde web te hangen, dus toen heb ik de router vervangen door een ander en daarna geen problemen meer gehad.
Uberhaupt de laatste firmware binnenhalen is een heel goed idee, ik zie veel routers nog op de firmware van 3 jaar geleden draaien, niet slim.

Daarnaast zit er op menig router een “speedboost” oid. die moet UIT staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kraades schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:17:
@-tom-562
Ik denk dat Caiway de lijn even goed heeft doorgespoten.

Serieus, misschien toch een brakke kabel die nu net even goed zit?
Ik heb dit al vaker gehad, als ik de modem een reset gaf, was het opgelost (voor een aantal dagen).
Ik draai in principe de nieuwste router firmware. Ik ga mijn pijlen eens richten op de router dan. Blijf het iig vreemd vinden dat ik er met Ziggo (modem in bridge modus) geen last van had
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Uberhaupt de laatste firmware binnenhalen is een heel goed idee, ik zie veel routers nog op de firmware van 3 jaar geleden draaien, niet slim.

Ik heb wel zo'n functie aanstaan dat de router automatisch switched tussen 2.4 en 5ghz en er maar 1 SSID zichtbaar is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
[...]

Klopt ook hier loopt de Netgear R7000 ook bewust 2 a 3 jaar achter. Nieuwe firmware Netgear icm glasvezel is bagger en onstabiel. Is ook al jaren bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
-tom-562 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:55:

Zit zelf nog op versie 1.0.7.6 :) Terwijl ze op 1.0.9.88 zitten

[ Voor 36% gewijzigd door Roberto...... op 17-02-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Roberto...... schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:32:
[...]

Hier kan ik wat mee :) ik ga hier morgen eens mee stoeien.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:50
Ik geloof dat ik uiteindelijk op 1.0.9.64 of zoiets was blijven steken. Die was voor mij redelijk stabiel. 1.0.9.88 was inderdaad niet stabiel te krijgen.
But your mileage may vary ofc.

Edit: zo te zien zitten ze inmiddels op 1.0.11.116 als officieel laatste firmware versie https://kb.netgear.com/00...rmware-Version-1-0-11-116
Geheel geen ervaring mee, ik heb mijn R7000 een jaar geleden via V&A verkocht :P

[ Voor 48% gewijzigd door EDIT op 17-02-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
EDIT schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:41:
Ik geloof dat ik uiteindelijk op 1.0.9.64 of zoiets was blijven steken. Die was voor mij redelijk stabiel. 1.0.9.88 was inderdaad niet stabiel te krijgen.
But your mileage may vary ofc.

Edit: zo te zien zitten ze inmiddels op 1.0.11.116 als officieel laatste firmware versie https://kb.netgear.com/00...rmware-Version-1-0-11-116
Geheel geen ervaring mee, ik heb mijn R7000 een jaar geleden via V&A verkocht :P
Dan kan het geen kwaad de laatste firmware binnen te halen!

Ik heb de Netgear 7800 en dat draait als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

-tom-562 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:55:
Op het ene moment trek ik gewoon de volle snelheid (250mbps o.i.d.), en op het andere moment nog maar 50/60 mbps (op meerdere devices). Als de snelheid een aantal dagen sloom was, hielp het om de modem te resetten, daarna had ik weer voor een aantal dagen volle snelheid.
Met Ziggo had ik hier nooit last van.
Ik kan me voorstellen dat als je een apparaat dat 24/7 heeft gedraaid op een bepaald moment van de stroom haalt en verhuist dat deze niet meer optimaal presteert dus dat kan ook nog naast dit verhaal :
Netgear heeft een prachtige router met hun firmware geneuzel meerdere keren gesloopt inderdaad! :/
Op aanraden van de helpdesk mijn PC direct aan de P1 poort gehangen met een netwerkkabel, en jawel, meteen volle bak snelheid 8)7 Aantal testjes gedaan, nog steeds volle bak.
Uiteindelijk heb ik mijn router weer aan de modem gehangen.. wat blijkt.. gewoon weer volle snelheid 8)7 Terwijl ik dus niks aan mijn router o.i.d. heb verandert.
Dat is het lastige aan dit soort dingen : "Momentopnames" :-(

De Netgear R7000 is nogal een apart verhaal! ;)
-tom-562 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:59:
Ik heb wel zo'n functie aanstaan dat de router automatisch switched tussen 2.4 en 5ghz en er maar 1 SSID zichtbaar is.
Hoe ben je verbonden als de problemen optreden :?

Als dat via WiFi is : 2.4 GHz of 5 GHz :?

De 2.4 GHz band zal eerder problemen geven dan de 5 GHz band ;)
Roberto...... schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:28:
Klopt ook hier loopt de Netgear R7000 ook bewust 2 a 3 jaar achter. Nieuwe firmware Netgear icm glasvezel is bagger en onstabiel. Is ook al jaren bekend.
Gezien de exploits die door de jaren heen zijn opgedoken is dat ook niet echt helemaal handig... ;)
Roberto...... schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:32:
Als je dat soort dingen doet dan moet je echt goed de Change logs bijhouden van elke versie, want voor je het weet zit er een exploit in een nieuwere versie die niet is gefixt!

Wat je ook nog kan proberen : Alternatieve firmware erop zetten, zoals DD-WRT/Tomado/enz... :)

Andere "snelle fix" : Koop een EdgeRouter-X en gebruik die als Router.
De R7000 kan je dan als accesspoint inzetten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:53:
[...]

Ik kan me voorstellen dat als je een apparaat dat 24/7 heeft gedraaid op een bepaald moment van de stroom haalt en verhuist dat deze niet meer optimaal presteert dus dat kan ook nog naast dit verhaal :

[...]

Netgear heeft een prachtige router met hun firmware geneuzel meerdere keren gesloopt inderdaad! :/

[...]

Dat is het lastige aan dit soort dingen : "Momentopnames" :-(

[...]

De Netgear R7000 is nogal een apart verhaal! ;)

[...]

Hoe ben je verbonden als de problemen optreden :?

Als dat via WiFi is : 2.4 GHz of 5 GHz :?

De 2.4 GHz band zal eerder problemen geven dan de 5 GHz band ;)

[...]

Gezien de exploits die door de jaren heen zijn opgedoken is dat ook niet echt helemaal handig... ;)

[...]

Als je dat soort dingen doet dan moet je echt goed de Change logs bijhouden van elke versie, want voor je het weet zit er een exploit in een nieuwere versie die niet is gefixt!

Wat je ook nog kan proberen : Alternatieve firmware erop zetten, zoals DD-WRT/Tomado/enz... :)

Andere "snelle fix" : Koop een EdgeRouter-X en gebruik die als Router.
De R7000 kan je dan als accesspoint inzetten :*)
De laatste versie is 11.116

Dus ja, ik zou echt de firmware updaten.
De tip van Netgear: herstart eerst de router, dan updaten.

Firmware updates zijn er ook om je router veilig te houden. Het dicht ook eventuele lekken,
Overigens kan ik op mijn router een ander account op de 5Ghz band zetten waarmee ik op de wifi inlog. Gezwabber tussen 2,5 en 5 is waardeloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-02-2021 22:58 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.