Caiway glasvezel met eigen router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianvanAalst
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 15:45
Mijn vraag

Een kennis krijgt glasvezel van caiway. Ik heb hiervoor een Ubiqiti Lite router gekocht met twee acces points.

In de slaapkamer ligt er een cat6A kabel naar de meterkast waar de glasvezelaansluiting zit. In de meterkast komt dus de modem en mijn Ubiqiti router.

In de slaapkamer komt de interactieve ontvanger die dus via utp word aangsloten, een smart tv en een acces point. Er komt natuurlijk een switch tussen

Moet ik de interactieve tv in een aparte vlan zetten? Of is de iptv van caiway untagged?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:22

lier

MikroTik nerd

Is afhankelijk of je op het oude of het nieuwe tv platform zit. Maar voor beiden geldt dat de STB's niet VLAN tagged zijn. Het VLAN is alleen van toepassing op de WAN aansluiting.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:19
Hopelijk heeft de Caiway modem geen aparte netwerkaansluitingen voor Internet en voor TV. Daar kwam ik bij een vriend achter toen ik hetzelfde wilde doen als jij. Hij heeft uiteindelijk een extra netwerkkabel moeten trekken... Hou hier dus rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianvanAalst
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-05 15:45
Oke, dus ik kan de caiway router in de dmz zetten naar mijn router, en dan aan mijn router de tv ontvanger hangen. en dan werkt de interactieve tv nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bij de oude Genexis modems is 1 aansluiting het internet en een 2e aansluiting de interactieve TV.

Het mode splits de vlans van de glasvezel dus al uit. Hoe dit bij de nieuwere zit weet ik niet.
Ik heb ze dus samengebracht op mijn pfSense router en dan weer over 2 vlans gerouteerd naar smartswitches.