Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjakie0101 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:55:
De laatste versie is 11.116

Dus ja, ik zou echt de firmware updaten.
De tip van Netgear: herstart eerst de router, dan updaten.
Je leest niet wat er staat @Sjakie0101 ;)

- Ja, je moet gewoon updaten, want security fixes.
- Nee, de laatste versie is niet altijd de beste keuze bij de R7000 helaas, tenzij je niet anders kan, want security fixes...

Dus een beetje experimenteren en goed de Change Log elke keer lezen is echt heel belangrijk! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• rfbroek
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:53
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:55:
[...]
Firmware updates zijn er ook om je router veilig te houden. Het dicht ook eventuele lekken,
Klopt, de mijne lekte olie en sinds de nieuwe firmware niet meer :9

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:53
nero355 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:58:
[...]

Je leest niet wat er staat @Sjakie0101 ;)

- Ja, je moet gewoon updaten, want security fixes.
- Nee, de laatste versie is niet altijd de beste keuze bij de R7000 helaas, tenzij je niet anders kan, want security fixes...

Dus een beetje experimenteren en goed de Change Log elke keer lezen is echt heel belangrijk! ;)
Terug in versie kan altijd nog, maar ik zou echt de laatste versie installeren,

• EricNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:18
Als je je eigen router ipv de Genexis weg wilt zetten, is dan DHCP met VLAN100 op de WAN interface voldoende, of moet je net als KPN een PPPoE verbinding op zetten? IPTV zal niet gebruikt worden...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:21

lier

MikroTik nerd

VLAN100 volstaat, @EricNL .

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rfbroek
Zo, het was tijd voor verrandering. Ik heb per 1 maart geen (interactieve en coax) TV, en geen vaste telefonie meer van Caiway. Ik heb gekozen voor alleen internet 250 Mbit. Dat is meer dan voldoende voor wat ik ermee doe.

Huidige contract liep tot augustus, maar dankzij de prijsverhoging mocht ik voortijdig wijzigen, en ben ik van de Caiway IP tv-ellende verlost. Jammer van de coax, maar ik wil toch met mijn tijd mee.

Dus vijf streamingdiensten erbij genomen, en nog steeds even duur uit als ik bij Caiway was, maar dan met veeeeel meer content. Twee Mio TV Sticks met Android TV en afstandsbediening gekocht, en dat werkt als een trein.

Ook voor een paar tientjes op Marktplaats een Genexis Titanium en een Genexis media converter aangeschaft, Nu nog uitzoeken of ik op mijn Archer C7 VLAN100 kan instellen, en kijken of ik het zo aan de praat krijg. Dan kan de matige Platinum Wifi router de doos weer in.

Verder neem ik ook een VPN dienst erbij en dan kan ik weer een tijd vooruit. :)

@nero355 Bedankt voor de inspiratie v.w.b. streamen.
@Tweaker7334 Jij ook bedankt voor jeweetwelwaarvoor.

_/-\o_

• nero355

nero355

rfbroek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:58:
Zo, het was tijd voor verrandering. Ik heb per 1 maart geen (interactieve en coax) TV, en geen vaste telefonie meer van Caiway. Ik heb gekozen voor alleen internet 250 Mbit. Dat is meer dan voldoende voor wat ik ermee doe.
Welkom bij de club! d:)b :+
Ook voor een paar tientjes op Marktplaats een Genexis Titanium en een Genexis media converter aangeschaft
Interessant! :D

Kan je die zomaar kopen ? Moest de vorige eigenaar die niet retourneren :?
Nu nog uitzoeken of ik op mijn Archer C7 VLAN100 kan instellen, en kijken of ik het zo aan de praat krijg. Dan kan de matige Platinum Wifi router de doos weer in.
Ik kwam dit onlangs tegen : Priyantha Bleeker in "[TP-Link Managed Access Points] Ervaringen & Discussie"

Dus als je opties tekort komt knal gewoon die firmware erop en gaan met die banaan! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tweaker7334
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 19-04 19:57
rfbroek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:58:

Huidige contract liep tot augustus, maar dankzij de prijsverhoging mocht ik voortijdig wijzigen, en ben ik van de Caiway IP tv-ellende verlost. Jammer van de coax, maar ik wil toch met mijn tijd mee.

Dus vijf streamingdiensten erbij genomen, en nog steeds even duur uit als ik bij Caiway was, maar dan met veeeeel meer content. Twee Mio TV Sticks met Android TV en afstandsbediening gekocht, en dat werkt als een trein.

Ook voor een paar tientjes op Marktplaats een Genexis Titanium en een Genexis media converter aangeschaft, Nu nog uitzoeken of ik op mijn Archer C7 VLAN100 kan instellen, en kijken of ik het zo aan de praat krijg. Dan kan de matige Platinum Wifi router de doos weer in.

Verder neem ik ook een VPN dienst erbij en dan kan ik weer een tijd vooruit. :)

@nero355 Bedankt voor de inspiratie v.w.b. streamen.
@Tweaker7334 Jij ook bedankt voor jeweetwelwaarvoor.

_/-\o_
Ik snap je helemaal, ik hoop dat dit beter bevalt. :)

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:26
Nou, hier in Druten steekt het glasvezeltje inmiddels bij mijn voordeur uit de grond.
Ben benieuwd wanneer ze hem naar de meterkast binnen komen brengen en het modem komen aansluiten.
Ik had trouwens al Cat 5e in huis liggen, dit is toch voldoende lijkt me?

• rfbroek
Dat zou probleemloos moeten werken tot en met 1 Gbit

[Voor 7% gewijzigd door rfbroek op 18-02-2021 16:49]

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:20

-tom-562

Oliesjeik

nero355 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:53:
[...]

Ik kan me voorstellen dat als je een apparaat dat 24/7 heeft gedraaid op een bepaald moment van de stroom haalt en verhuist dat deze niet meer optimaal presteert dus dat kan ook nog naast dit verhaal :

[...]

Netgear heeft een prachtige router met hun firmware geneuzel meerdere keren gesloopt inderdaad! :/

[...]

Dat is het lastige aan dit soort dingen : "Momentopnames" :-(

[...]

De Netgear R7000 is nogal een apart verhaal! ;)

[...]

Hoe ben je verbonden als de problemen optreden :?

Als dat via WiFi is : 2.4 GHz of 5 GHz :?

De 2.4 GHz band zal eerder problemen geven dan de 5 GHz band ;)

[...]

Gezien de exploits die door de jaren heen zijn opgedoken is dat ook niet echt helemaal handig... ;)

[...]

Als je dat soort dingen doet dan moet je echt goed de Change logs bijhouden van elke versie, want voor je het weet zit er een exploit in een nieuwere versie die niet is gefixt!

Wat je ook nog kan proberen : Alternatieve firmware erop zetten, zoals DD-WRT/Tomado/enz... :)

Andere "snelle fix" : Koop een EdgeRouter-X en gebruik die als Router.
De R7000 kan je dan als accesspoint inzetten :*)
Mooi voorbeeld weer, gisteravond t/m een half uur geleden, gewoon volle bak snelheid (+250mbps), nu, krap aan 100 mbps. PC is verbonden via 2.4 ghz zie ik nu.
Ik ga wel aan de slag met alternatieve firmware. Jammer, ik heb juist deze router gekocht omdat deze goed uit de reviews hier op Tweakers kwam..

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• nero355

nero355

-tom-562 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:32:
Mooi voorbeeld weer, gisteravond t/m een half uur geleden, gewoon volle bak snelheid (+250mbps), nu, krap aan 100 mbps. PC is verbonden via 2.4 ghz zie ik nu.
Serieus : Trek gewoon een kabel naar die PC ;)
Ik ga wel aan de slag met alternatieve firmware.
Kan je proberen, maar een kabel trekken is gewoon het beste!
Jammer, ik heb juist deze router gekocht omdat deze goed uit de reviews hier op Tweakers kwam...
Dat was die ook toen die net uitkwam en Netgear hem niet helemaal had verpest met brakke firmwares, maar ja... momentopname hé! :)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

-tom-562 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik ga wel aan de slag met alternatieve firmware. Jammer, ik heb juist deze router gekocht omdat deze goed uit de reviews hier op Tweakers kwam..
Dit klinkt gewoon als een buurman die rond die tijd zijn TV met eigen wifi aanzet oid. Zo werd ik ook in het verleden weggedrukt door het wifi signaal van de Samsung TV van de buurman.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Sjakie0101
nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:35:
[...]

[...]

[...]

Dat was die ook toen die net uitkwam en Netgear hem niet helemaal had verpest met brakke firmwares, maar ja... momentopname hé! :)
Nogmaals de laatste firmware hersteld dit

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:20

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[...]

[...]

Zelfs als ik 2 meter naast de router sta met mijn Chromebook of Galaxy S10e haal ik maar 50mbps. Ik ga gewoon prutsen en anders steek ik die kloterouter in de fik :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• rfbroek
nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Kan je die zomaar kopen ? Moest de vorige eigenaar die niet retourneren :?
Geen idee, ik zocht op "genexis glasvezelmodem" en had 2 hits. Het modem kwam uit het westen van het land. Er zit ook een CATV module in en heeft dus 2 glasvezelaansluitingen. Het daadwerkelijke modem zelf zit op 1 van de 2 helften geklikt.(De onderkant is dubbel zo breed als het melkpak modem) De media converter zit dus in de onderplaat, net als bij het Caiway modem trouwens.

Die Genexis apparatuur reeks heet dan ook "hybride syteem", het 1 past op het ander qua grondplaten etc.

De CATV module gebruik ik uiteraard niet. Ik heb ook geen idee of het modem hier in het oosten gaat werken. Ook geen idee of die modems vooraf geconfigureerd moeten worden door de provider.
Ik vond het de gok wel waard voor 2 tientjes, en ga het gewoon proberen.

De mediaconverter kreeg ik nieuw in doos. Die zou dus moeten kunnen werken als ik de juiste router/firmware heb. Ik weet wel wat basic dingen over routers, maar ben een beetje huiverig om andere firmware te gebruiken omdat ik niet weet OF, en HOE ik dat veilig kan instellen.

[Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 18-02-2021 21:24]

• rfbroek
Tweaker7334 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:45:
[...]
Ik snap je helemaal, ik hoop dat dit beter bevalt. :)
De coax ga ik echt missen. Ik kan lezen en schrijven met mijn Humaxen.
Maar verder probeer ik nu de moderne tijd te omarmen :)

• rfbroek
[...]
Precies dat.
Ik gebruik alleen wifi voor mijn telefoon, printer en slimme lamp.
De TV sticks ga ik ook proberen te bekabelen.

• rfbroek
nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Ik kwam dit onlangs tegen : Priyantha Bleeker in "[TP-Link Managed Access Points] Ervaringen & Discussie"

Dus als je opties tekort komt knal gewoon die firmware erop en gaan met die banaan! d:)b
Ja ik heb ook zo'n Ziggo Archer geflasht naar stock TPlink (en heb er nog eentje).
Maar bij jouw link weet ik niet welk bestand ik moet hebben, omdat de C7 er niet specifiek bij staat. :/ :-(

• Ceesion
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20-02 10:28
Ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort door WiFi problemen met de genexis platinum 7840 de tp link ac1200 router opgestuurd gekregen van caiway om die in te stellen als accespoint. Dat heb ik gedaan maar moet ik nu de utp kabel die vanuit de genexis komt in de blauwe of de gele poort van de tp link steken. De utp kabel zit nu in de gele poort van de tp link.

• lier

lier

MikroTik nerd

Als je hem als accesspoint hebt ingesteld kan je, volgens mij, elke poort gebruiken die je wil. Heb je op beide devices de kanalen, niet overlappend, ingesteld? En heb je het zendvermogen van de 2.4G radio (flink) naar beneden geschroefd? Dit laatste zodat ook je buren blij zijn met jouw wifi netwerk!

• speedmetal35
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:22
Krijg zojuist een mail dat de interactieve tv app nu ook voor mij als 10 jaar oude klant beschikbaar is. Ben benieuwd.

• Ceesion
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20-02 10:28
lier schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:03:
Als je hem als accesspoint hebt ingesteld kan je, volgens mij, elke poort gebruiken die je wil. Heb je op beide devices de kanalen, niet overlappend, ingesteld? En heb je het zendvermogen van de 2.4G radio (flink) naar beneden geschroefd? Dit laatste zodat ook je buren blij zijn met jouw wifi netwerk!
Op genexis staat de WiFi uit alleen nog het accespoint heeft WiFi

• Sjakie0101
speedmetal35 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:06:
Krijg zojuist een mail dat de interactieve tv app nu ook voor mij als 10 jaar oude klant beschikbaar is. Ben benieuwd.
Meer HD zenders via deze app!

Inloggen kan zo goed als iedere klant nu via je mailaccount en wachtwoord

• Farid_A
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Helaas is het nog niet mogelijk om je extra zendpaketten ( in mijn geval ESPN en Ziggo Sport) te bekijken in de nieuwe app. Hij geeft aan dat deze niet in mijn abonnement zit, wat wel zo is.
Heb al met de de klantenservice gechat en zij geven aan dat "...de app voor ouwe klanten was de grote prioriteit, en kijken nu verder". Dus... helaas.

• nero355

nero355

Ceesion schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:57:
Ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort door WiFi problemen met de genexis platinum 7840 de tp link ac1200 router opgestuurd gekregen van caiway om die in te stellen als accespoint. Dat heb ik gedaan maar moet ik nu de utp kabel die vanuit de genexis komt in de blauwe of de gele poort van de tp link steken. De utp kabel zit nu in de gele poort van de tp link.
Je hebt waarschijnlijk zoiets :
1x WAN
4x LAN

Het beste is dan met één van de 4x LAN poorten verbinden, MAAR... :

Zorg ervoor dat je eerst de DHCP Server van de TP-Link uitschakelt, want anders wordt het een puinhoop! :P

Misschien kan je ook het beste effe in dit topic rondkijken voor uitleg en/of tips : [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point ;)
lier schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:03:
Als je hem als accesspoint hebt ingesteld kan je, volgens mij, elke poort gebruiken die je wil.
Hij bedoelt waarschijnlijk WAN of LAN op de TP-Link :)
Heb je op beide devices de kanalen, niet overlappend, ingesteld? En heb je het zendvermogen van de 2.4G radio (flink) naar beneden geschroefd? Dit laatste zodat ook je buren blij zijn met jouw wifi netwerk!
Wel zo handig inderdaad! :)

• Sjakie0101
Farid_A schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:15:
Helaas is het nog niet mogelijk om je extra zendpaketten ( in mijn geval ESPN en Ziggo Sport) te bekijken in de nieuwe app. Hij geeft aan dat deze niet in mijn abonnement zit, wat wel zo is.
Heb al met de de klantenservice gechat en zij geven aan dat "...de app voor ouwe klanten was de grote prioriteit, en kijken nu verder". Dus... helaas.
Ik heb al twee jaar het nieuwe pakket en zie wel de extra paketten, helaas niet alle zenders ARD HD en ZDF HD worden hier echt gemist.

• ofc
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:17
Veel klachten over storingen bij Caiway
Sinds mijn glasvezelbuitenaf (nu deltafibernetwerk) glasvezelverbinding in juli 2019 opgeleverd is, heb ik hier ook regelmatig storing. Symptomen van de meest voorkomende verstoring, die meestal enkele seconden tot soms tientallen minuten kan duren:
  • Lage downloadsnelheid (enkele honderen kbps tot een paar Mbps)
  • Hoge ping (rond 90 ms naar de gateway op 83.128.160.1)
  • Packet loss
Op allestoringen zie ik dat ik niet de enige ben. Soms hebben solcon klanten ook problemen op hetzelfde tijdstip, dus het probleem zou in de gedeelde infrastructuur kunnen zitten.

• rfbroek
Hebben we het hier over een bekabelde computer?

• nero355

nero355

Ik kan best begrijpen dat een ISP soms onderhoud of een storing heeft, maar het probleem bij Caiway is dat ze het vaak niet vooraf/tijdens of desnoods achteraf op hun website vermelden! -O-

Zoiets simpels moet toch te doen zijn zou je denken...

• ofc
rfbroek schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:53:
Hebben we het hier over een bekabelde computer?
Ja, het probleem is niet lokaal.
Als de storing wat langer duurt, of als het in de avond gebeurt (blokken op tv / geen beeld), worden er diverse meldingen gedaan bij allestoringen.
nero355 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:06:
Ik kan best begrijpen dat een ISP soms onderhoud of een storing heeft, maar het probleem bij Caiway is dat ze het vaak niet vooraf/tijdens of desnoods achteraf op hun website vermelden! -O-

Zoiets simpels moet toch te doen zijn zou je denken...
Daar kan inderdaad wat verbeterd worden. Een tijdje terug was er een storing waarbij de verbinding ruim een uur helemaal weg was. Dat werd voor de verandering wel gemeld op de website:

Kort nadat de storing verholpen was, werd de melding al weer verwijderd. Iemand die geen tweede internetverbinding heeft, zal nooit weten wat er aan de hand was.

• BlijeGub
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14:43
ofc schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 01:00:

Ja, het probleem is niet lokaal.
Als de storing wat langer duurt, of als het in de avond gebeurt (blokken op tv / geen beeld), worden er diverse meldingen gedaan bij allestoringen.
In welke regio heb jij hier last van? Ik had hier ook veel last van toen de glasvezelbuitenaf verbinding net opgeleverd was en dat was ook in de gehele regio zo. Is ondertussen wel minder geworden maar in het begin had ik wekelijks zulke storingen.

[Voor 75% gewijzigd door BlijeGub op 22-02-2021 08:59]

• Oxize
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08-04 17:21

Oxize

Social Engineering Specialist

Iemand bekend met het probleem dat een Asus/TP-link routers achter Genesis glasmodem constant herstart.

Wan poort op de router staan op DHCP. De routers rebooten constant automatisch. Heb nu al 3 routers bij mijn kameraad geprobeerd. Enig idee wat dit kan zijn?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• nero355

nero355

Oxize schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:39:
Iemand bekend met het probleem dat een Asus/TP-link routers achter Genesis glasmodem constant herstart.
Nog nooit van gehoord!
Wan poort op de router staan op DHCP.
De routers rebooten constant automatisch.
Heb nu al 3 routers bij mijn kameraad geprobeerd.

Enig idee wat dit kan zijn?
Het enige wat ik als gokje kan bedenken :
- Shielded UTP/FTP kabels die ergens een loop veroorzaken omdat beide apparaten geaard zijn of zo :?
- Aan beide kanten hetzelfde subnet, waardoor de software flipt ?!
Zou wel erg slecht zijn, maar het zou me niet verbazen...

Welke Genexis is het precies :
- De nieuwe 7840 Platinum
- De oude Melkpak Titanium
:?

• ernstoud
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 29-03 19:05
Is iemand hier bekend met de pinout van de 3.5 mm. A/V socket achterop de Aria X7?

Er zijn nogal wat mogelijkheden om massa, links, rechts en composite op tip/ring1/ring2/sleeve aan te sluiten. Nergens staat wat Amino gebruikt.

Iemand het antwoord? Heb wat verschillende kabeltjes besteld maar ik weet niet of de Amino er tegen kan als ik bij het uitproberen bijvoorbeeld kort composite met massa verbind.

Doel is aansluiten van de Amino op de versterker zodat geluid uit de HiFi komt i.p.v. de slechte TV speakers.

Edit 24/2: het is TRRS: rechts/links/video/massa, snoertje dat werkt:

https://www.onlinekabelsh...en-bn39-01154h-0-15-meter

[Voor 15% gewijzigd door ernstoud op 24-02-2021 18:19]

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:21
Ziggo gaat nu Ziggo Sport , de formule 1 races doorgeven in UHD.

https://www.totaaltv.nl/n...in-4k-ultra-hd-bij-ziggo/

Ik ben benieuwd wanneer Caiway dit door gaat geven in UHD op zijn 4K ontvangers.

• Bartkramer0103
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20-04 15:42
dolopfriet schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:53:
Ziggo gaat nu Ziggo Sport , de formule 1 races doorgeven in UHD.

https://www.totaaltv.nl/n...in-4k-ultra-hd-bij-ziggo/

Ik ben benieuwd wanneer Caiway dit door gaat geven in UHD op zijn 4K ontvangers.
Gaat er totaal aan liggen of Ziggo UHD gaat doorgeven naar andere ISP's. Ik verwacht dat Ziggo dit in eerste instantie lekker als exclusive gaat houden. "Kijk nu naar Max Verstappen in 4K resolutie! Alleen bij Ziggo."

• Sjakie0101
Bartkramer0103 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Gaat er totaal aan liggen of Ziggo UHD gaat doorgeven naar andere ISP's. Ik verwacht dat Ziggo dit in eerste instantie lekker als exclusive gaat houden. "Kijk nu naar Max Verstappen in 4K resolutie! Alleen bij Ziggo."
Lost zich op wanneer ze het via de app wel doen. Kortom als de stream in de app ook 4K is, dan kun je dat streamen. Ik verwacht van wel!

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:21
Ik verwacht ook bij Caiway... 4K via de app. Voorlopig lukt het Caiway nog steeds niet Dolby 5.1 te leveren, maar ja, 4K, dat lukt Caiway wel .....

uche.

• nero355

nero355

dolopfriet schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:45:
Voorlopig lukt het Caiway nog steeds niet Dolby 5.1 te leveren
Tja, welk voordeel denk je daarmee te hebben :?

Er is maar één kanaal dat er werkelijk wat aan heeft en dat is het Film1 kanaal dat in 1080i wordt uitgezonden en 5.1 geluid voor de films!
Al het andere is vrijwel nutteloos, tenzij je ineens niet meer aan Ziggo vast zit als je HBO HD in Nederland zou willen kijken ;)

Maar ik snap natuurlijk wel dat sommigen Schlager TV naast HD ook in 5.1 willen horen! Puur genot gewoon! :+

• Sjakie0101
nero355 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Tja, welk voordeel denk je daarmee te hebben :?

Er is maar één kanaal dat er werkelijk wat aan heeft en dat is het Film1 kanaal dat in 1080i wordt uitgezonden en 5.1 geluid voor de films!
Al het andere is vrijwel nutteloos, tenzij je ineens niet meer aan Ziggo vast zit als je HBO HD in Nederland zou willen kijken ;)

Maar ik snap natuurlijk wel dat sommigen Schlager TV naast HD ook in 5.1 willen horen! Puur genot gewoon! :+
En dit klopt van geen kant. Ruimschoots alle kanalen leveren DD5.1. Dit is de standaard tegenwoordig.
Dolby Atmos wordt zelfs al geleverd door ARD HD en ZDF HD.
Een serie of film, maar ook andere programma’s zijn beter van geluid.

• nero355

nero355

Dat klopt wel, want dat is mijn ervaring ;)
Ruimschoots alle kanalen leveren DD5.1. Dit is de standaard tegenwoordig.
Waar heb je dat gezien :?
Hoe weet je dat zo zeker ?!
Het enige wat eventueel beter kan klinken is een gescheiden Center kanaal die de stemmen weergeeft.

Aan de rest heb je niks want vaak geen geluidsbron die linksachter/rechtsachter aanwezig is en de meerwaarde van de subwoofer op het .1 kanaal bij reguliere TV meuk is ook zeer discutabel! ;)

• Sjakie0101
nero355 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Dat klopt wel, want dat is mijn ervaring ;)

[...]

Waar heb je dat gezien :?
Hoe weet je dat zo zeker ?!

[...]

Het enige wat eventueel beter kan klinken is een gescheiden Center kanaal die de stemmen weergeeft.

Aan de rest heb je niks want vaak geen geluidsbron die linksachter/rechtsachter aanwezig is en de meerwaarde van de subwoofer op het .1 kanaal bij reguliere TV meuk is ook zeer discutabel! ;)
Ik weet niet waar dit over gaat, maar DD51 is bij alle andere providers de standaard.

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:57:
Ik weet niet waar dit over gaat, maar DD51 is bij alle andere providers de standaard.
Canal Digitaal is het niet met je eens! :+

• Sjakie0101
nero355 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Canal Digitaal is het niet met je eens! :+
Die staan dan naast Online ook onderaan alle lijstjes van “beste provider”

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:23:
Die staan dan naast Online ook onderaan alle lijstjes van “beste provider”
Van de Consumentenbond zeker ?! _O- :+

• ofc
BlijeGub schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:57:
[...]

In welke regio heb jij hier last van? Ik had hier ook veel last van toen de glasvezelbuitenaf verbinding net opgeleverd was en dat was ook in de gehele regio zo. Is ondertussen wel minder geworden maar in het begin had ik wekelijks zulke storingen.
In het gebied Veluwe Noord & Kampen Zuid.
Hier komt het soms dagen lang niet voor en dan weer een aantal keer per dag. Ik heb nog geen patroon ontdekt.

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 17:54
Bij mijn vader wordt 5 maart glasvezel geactiveerd via caiway.

Hij neemt (gbit) internet en iptv af. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en voorzover ik kan nagaan maakt caiway nu gebruik van routed iptv. Klopt dit?
Ik lees ook dingen over nieuw iptv platform en oud. Slaat dit nieuwe iptv platform op routed en het oude platform op bridged iptv? Of heeft dit met iets anders te maken?

De glasvezel komt binnen in een grote schuur die via 2 gangen aan het woonhuis vast zit. Inmiddels zijn er via de kruipruimte kabels getrokken en die komen nu uit in de keuken en woonkamer.

Als er gebruik wordt gemaakt van routed iptv dan volstaat neem ik aan elke switch die igmp snooping ondersteunt. We overwegen nu de Edge switch 24 lite. Ik kom googelend veel tegen over de USG maar weinig over de edge switch met caiway glas.
Iemand ervaring met de igmp functie op deze switch?
Volgens caiway kunnen ze tot 4 iptv boxen leveren. Daarna zou tv kijken via coax gaan. Dit snap ik niet helemaal want de huidige coax provider is ziggo. Betekent dat dat ziggo hun infra ter beschikking stelt van caiway voor het leveren van TV? Of is dit alleen mogelijk in gebieden waar caiway ook coax heeft liggen?

• lier

lier

MikroTik nerd

Kasper1985 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:37:
Hij neemt (gbit) internet en iptv af. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en voorzover ik kan nagaan maakt caiway nu gebruik van routed iptv. Klopt dit?
Ja
Ik lees ook dingen over nieuw iptv platform en oud. Slaat dit nieuwe iptv platform op routed en het oude platform op bridged iptv? Of heeft dit met iets anders te maken?
Ja (twee platformen die beiden op dit moment gebruikt worden maar waarvan alleen het nieuwe platform uitgeleverd wordt)
Als er gebruik wordt gemaakt van routed iptv dan volstaat neem ik aan elke switch die igmp snooping ondersteunt.
Ja
Volgens caiway kunnen ze tot 4 iptv boxen leveren. Daarna zou tv kijken via coax gaan. Dit snap ik niet helemaal want de huidige coax provider is ziggo. Betekent dat dat ziggo hun infra ter beschikking stelt van caiway voor het leveren van TV? Of is dit alleen mogelijk in gebieden waar caiway ook coax heeft liggen?
Geen idee, denk dat dit voor bestaande klanten met een coax kabel geldt.
Persoonlijk ben ik niet heel erg onder de indruk van de tv diensten, alternatief kan zijn via een van de vele online diensten (zoals NL Ziet).

Ben wel benieuwd...waarom Gigabit?

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 17:54
lier schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Ja

[...]

Ja (twee platformen die beiden op dit moment gebruikt worden maar waarvan alleen het nieuwe platform uitgeleverd wordt)

[...]

Ja

[...]

Geen idee, denk dat dit voor bestaande klanten met een coax kabel geldt.
Persoonlijk ben ik niet heel erg onder de indruk van de tv diensten, alternatief kan zijn via een van de vele online diensten (zoals NL Ziet).

Ben wel benieuwd...waarom Gigabit?
Geen idee. Ik zie zelf dat de keuze is 150mbit/sec of gbit.
Bij ziggo was het 500mbit/sec dus denk dat ie gewoon gekozen heeft wat het meest daarbij in de buurt kwam.

Dank voor de bevestiging. Ik ben ook geen fan van IPTV. Maar er ligt nu geen coax door het huis. Utp kabel wordt nu aangelegd.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:19

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
ofc schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:13:
[...]

In het gebied Veluwe Noord & Kampen Zuid.
Hier komt het soms dagen lang niet voor en dan weer een aantal keer per dag. Ik heb nog geen patroon ontdekt.
DeltaFiber heeft issues in hun netwerk. Soms korte tijd hoge ping/packetloss, soms even kort helemaal pleiten.
Ze zijn er iig mee bezig en het is bekend, maar verder?

Speelt bij alle providers die gebruik maken van de infra van DeltaFiber voor zover ik weet.
Verschilt per klant in hoeverre het merkbaar is, en is niet gebonden aan 1 specifiek gebied of tijdstip (Ik heb het oa in Veluwe Noord/Kampen Zuid gezien maar ook in de andere gebieden)

lier schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:46:
Hoe heb je dit (zo mooi) getest, @DJSmiley? Ik zou het namelijk ook zelf graag in kaart willen brengen (Doorn).
Smokeping met een interval van 20 pings elke 60 sec

[Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2021 15:47]

• lier

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je dit (zo mooi) getest, @DJSmiley? Ik zou het namelijk ook zelf graag in kaart willen brengen (Doorn).

En inmiddels draait het op mijn Synology in een Docker container d:)b

[Voor 24% gewijzigd door lier op 26-02-2021 16:51]

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:19

B2

wa' seggie?

DJSmiley schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:44:
[...]

DeltaFiber heeft issues in hun netwerk. Soms korte tijd hoge ping/packetloss, soms even kort helemaal pleiten.

Speelt bij alle providers die gebruik maken van de infra van DeltaFiber voor zover ik weet.
Verschilt per klant in hoeverre het merkbaar is, en is niet gebonden aan 1 specifiek gebied of tijdstip (Ik heb het oa in Veluwe Noord/Kampen Zuid gezien maar ook in de andere gebieden)

[Afbeelding]

[...]

Smokeping met een interval van 20 pings elke 60 sec
Ik ervaar dat eigenlijk niet. Wat is de host waar je naar toe pingt? Dan zou ik die ook eens toe kunnen voegen.
Soms zijn er wel hele kleine piekjes, maar dan heb ik het over een verschil van 1 tot 1.5ms.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:55
Mooi is dat, krijg ik vandaag een factuur van €135.87 voor het niet retourneren van de Kamai decoder. Ze hebben ons nooit een retour label verstuurd ondanks dat wij daarover contact hebben opgenomen.

Eens kijken hoe ik dat ga oplossen.

Xbox Series X: BlazeMuis |  MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB |  iPhone 12 64GB |  Watch S4

• lier

lier

MikroTik nerd

Alsnog opsturen, @BlazeMuis !? Volgens mij staat er een antwoordnummer op de site, net zo makkelijk. Overigens zou ik wel eerst contact opnemen met ze.

Hoe had je daarover contact opgenomen?

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:02
BlazeMuis schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:46:
Mooi is dat, krijg ik vandaag een factuur van €135.87 voor het niet retourneren van de Kamai decoder. Ze hebben ons nooit een retour label verstuurd ondanks dat wij daarover contact hebben opgenomen.

Eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
Je hebt als het goed is een brief ontvangen van de opzegging en daar staat ook waar de Kamai heen gestuurd moet worden. Had deze vorige maand ook gekregen. Wat nieuw voor mij is dat ze zelfs een bevestiging d.m.v. een brief hebben gestuurd dat de decoders zijn ontvangen.

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:55
lier schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:03:
Alsnog opsturen, @BlazeMuis !? Volgens mij staat er een antwoordnummer op de site, net zo makkelijk. Overigens zou ik wel eerst contact opnemen met ze.

Ik had gebeld met de vraag of ik een retour formulier en label kon krijgen, dat was geen probleem en deze zouden ze opsturen.

Dat is echter nooit gebeurd, dus heb ik de apparatuur in de kast laten liggen.

Ik ga maandag weer contact opnemen, mag hopen dat ik het alsnog kan opsturen (mits ik een retour label ontvang). Ik ga niet random naar het antwoordnummer sturen zonder een formulier erin, dan zie ik het ze nog wel eens kwijtraken.

Xbox Series X: BlazeMuis |  MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB |  iPhone 12 64GB |  Watch S4

• ofc
DJSmiley schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:44:

Fijn dat ze er mee bezig zijn. Ik ben benieuwd...
Ik kan alleen mijn eigen verbinding testen, maar op basis van informatie op allestoringen was ik ook tot de conclusie gekomen dat het aan de door de providers gedeelde infrastructuur ligt.
B2 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:50:
Ik ervaar dat eigenlijk niet. Wat is de host waar je naar toe pingt?
Ik denk dat de host niet echt van belang is. Ik ping het gateway adres en daar zie ik het ook.

Mijn pings naar 8.8.8.8 zijn onder normale omstandigheden ook al hoger en minder stabiel dan die van jou:
In web interface van Genexis Platinum-7840:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
64 bytes from 8.8.8.8: seq=0 ttl=119 time=4.634 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=1 ttl=119 time=4.567 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=2 ttl=119 time=4.552 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=3 ttl=119 time=4.550 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=4 ttl=119 time=4.574 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=5 ttl=119 time=4.599 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=6 ttl=119 time=4.555 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=7 ttl=119 time=9.717 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=8 ttl=119 time=4.559 ms
64 bytes from 8.8.8.8: seq=9 ttl=119 time=12.146 ms

Vanaf mijn 'router' (pc die dienst doet als router/firewall/kvm host):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=118 time=4.96 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=118 time=4.79 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=3 ttl=118 time=4.88 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=4 ttl=118 time=4.75 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=5 ttl=118 time=4.77 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=6 ttl=118 time=4.88 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=7 ttl=118 time=5.29 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=8 ttl=118 time=8.27 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=9 ttl=118 time=4.75 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=10 ttl=118 time=4.79 ms

• EricNL
Weet iemand of het kan en zo ja, waar ik info kan vinden als ik de Genexis voor iets anders wil vervangen (Netgear Orbi RBK53 in dit geval). Ik wil dt namelijk bij een vriend installeren.

De reden waarom ik het vraag is omdat het bij KPN glas wat voet in aarde had (hier KPN + Unifi). Ik heb een keer gelezen/gehoord dat je voor internet bij Caiway enkel VLAN100 op de WAN interface moet zetten. Klopt dit? En hoe zit het verder met IPTV?

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

nexhil

BAM!

EricNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:25:
Weet iemand of het kan en zo ja, waar ik info kan vinden als ik de Genexis voor iets anders wil vervangen (Netgear Orbi RBK53 in dit geval). Ik wil dt namelijk bij een vriend installeren.

De reden waarom ik het vraag is omdat het bij KPN glas wat voet in aarde had (hier KPN + Unifi). Ik heb een keer gelezen/gehoord dat je voor internet bij Caiway enkel VLAN100 op de WAN interface moet zetten. Klopt dit? En hoe zit het verder met IPTV?
Klopt: vlan 100 op de sfp en vastzetten op 1Gbit.

Digitale tv werk tegenwoordig ook gewoon (sinds een maand of 2) over vlan 100 (hier Caiway met alleen udm-pro)

• nnndoh
  • Niet online
lier schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:03:

Niet doen, ben op die manier 2 decoders kwijt geraakt die caiway nooit meer heeft ontvangen.

• rfbroek
Retourformulier kan je online vinden.
https://www.caiway.nl/kla...de-apparatuur-terugsturen
Zelf een briefje erbij met je gegevens en klant nr etc.

Ook maak ik altijd foto's van het pakket en de inhoud voor het de bus op gaat.
Verzendbewijs heel goed bewaren!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:24:
Retourformulier kan je online vinden.
https://www.caiway.nl/kla...de-apparatuur-terugsturen
Zelf een briefje erbij met je gegevens en klant nr etc.

Ook maak ik altijd foto's van het pakket en de inhoud voor het de bus op gaat.
Verzendbewijs heel goed bewaren!
Via Postnl zit er gewoon track and trace op via het verzendbewijs.

• nero355

nero355

BlazeMuis schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:02:
Ik ga niet random naar het antwoordnummer sturen zonder een formulier erin, dan zie ik het ze nog wel eens kwijtraken.
nnndoh schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:13:
Niet doen, ben op die manier 2 decoders kwijt geraakt die caiway nooit meer heeft ontvangen.
Of het nou om dit soort dingen gaat of een RMA/garantie kwestie : NOOIT DOEN inderdaad!

Altijd onder een bepaalde referentie retour sturen die bij de andere partij bekend en goedgekeurd is! :)
EricNL schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:25:

Als ik dit zo eens zie :

Dan zie ik een mogelijk probleem : Geen SFP aansluiting!
Verder moet je goed checken of je wel een VLAN op de WAN kant in kan stellen, want niet alle Routers kunnen dat!

Dus wat je eventueel extra nodig zal hebben :
- Een mediaconverter die SFP naar UTP omzet van TP-Link of zo voor € 15 ongeveer.
- Als je geen VLAN aan de WAN kant kan instellen zal je ook nog eens een Managed Switch nodig hebben met minimaal 1 SFP poort waarmee je de juiste VLAN aan de Netgear Untagged kan doorgeven!

Kortom : Bereid je goed voor en zorg ervoor dat je de hardware goed kent!

Maar... als ik heel eerlijk ben... :
- Laat de Genexis 7840 gewoon routertje spelen.
- Trek UTP CAT6 door het huis heen.
- Hang overal leuke betaalbare accesspoints op.
En gaan met die banaan! :)

• lier

lier

MikroTik nerd

Sjakie0101 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:33:
Via Postnl zit er gewoon track and trace op via het verzendbewijs.
Dat is niet voldoende, bij mij beweerden ze dat ik maar een van de twee Kamai's had geretourneerd. Tja...hoe ga je dat bewijzen? Ter aanvulling misschien nog even de MAC addressen noteren/fotograferen.

• EricNL
nero355 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:52:
[...]
Maar... als ik heel eerlijk ben... :
- Laat de Genexis 7840 gewoon routertje spelen.
- Trek UTP CAT6 door het huis heen.
- Hang overal leuke betaalbare accesspoints op.
En gaan met die banaan! :)
Bedankt voor de tips. Ik had nog niet eens nagedacht voor een SFP. Ik was in de veronderstelling dat Caiway vast hetzelfde deed als KPN, en de fiber dus niet direct op het modem termineerde.

Ik ga Orbi's mooi allemaal in AP mode zetten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sjakie0101 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:18:
[...]

En dit klopt van geen kant. Ruimschoots alle kanalen leveren DD5.1. Dit is de standaard tegenwoordig.
Ik haal dit onderwerp nog 's even aan. Meer dan 90% van de zenders die ik in mijn zenderlijst heb staan van de meest gebruikte zenders, worden door Ziggo geleverd met 5.1 en stereo. De gebruiker kan kiezen.
Daaronder vallen in ieder geval NPO 1,2,3, RTL 4,5,7 en SBS groep. Daar zit vaak genoeg een film of andere content op die het hebben van 5.1 absolute meerwaarde geven. Maar ook bij het kijken van nieuws of praatprogramma's. De spreker uit de center speaker is iets heel anders, beter dus, dan de spreker uit L-front en R-front horen.

Familie van mij heeft - de pech - dat ze Caiway hebben, glasvezel, met dat Amino kastje. You guessed it! Geen 5.1. Cayway is het enige TV product wat ze daar op glasvezel kunnen krijgen, dus geen alternatief mogelijk (behalve terug gaan naar *DSL - geen optie ivm snelheid).

Al Googlend is te vinden dat dit probleem al langer speelt (2 jaar?), terwijl 5.1 al meer dan 10 jaar een heel normale standaard is bij Canal Digitaal (satelliet, DVB-S) en Ziggo (DVB-C) en wellicht ook bij andere providers.

Behalve bij Caiway dus. Die zeggen (al 2 jaar?) dat ze eraan werken. Right. Het gaat gewoon nooit gebeuren want dit moet een simpel probleem zijn om op te lossen, of het wordt nooit opgelost. Waarom die Amino geen 5.1 doet is mij een raadsel. Volgens de specs kan ie digital pass-through doen, dus dat suggereert dat Caiway het hele 5.1 signaal niet eens verspreid. Hoe dan ook: in een gesprek met Caiway wordt het ontbreken van 5.1 bevestigd door diezelfde Caiway, de betreffende medewerker zou er zelf ook zuur van zijn als ie dat probleem thuis had. Ze zeggen dat eraan wordt gewerkt maar neem maar even aan van niet, dan was het namelijk allang goed gekomen bij zo'n simpel probleem bij een techniek die al zo'n lange tijd de normaalste zaak van de wereld is.

Het bijzondere van dit hele verhaal is, is dat ze tot voor kort een ander (ouder) glasvezel abbo hadden van Caiway, met een andere ontvanger, daar kwam wel netjes 5.1 uitrollen... Caiway zegt dat ze niet terug kunnen... :X
Daar zit je dan met je goede gedrag. Abbo update. Weg 5.1, en niet meer terug kunnen. :(

[Voor 6% gewijzigd door remco_k op 08-03-2021 17:11]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjakie0101
remco_k schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Ik haal dit onderwerp nog 's even aan. Meer dan 90% van de zenders die ik in mijn zenderlijst heb staan van de meest gebruikte zenders, worden door Ziggo geleverd met 5.1 en stereo. De gebruiker kan kiezen.
Daaronder vallen in ieder geval NPO 1,2,3, RTL 4,5,7 en SBS groep. Daar zit vaak genoeg een film of andere content op die het hebben van 5.1 absolute meerwaarde geven. Maar ook bij het kijken van nieuws of praatprogramma's. De spreker uit de center speaker is iets heel anders, beter dus, dan de spreker uit L-front en R-front horen.

Familie van mij heeft - de pech - dat ze Caiway hebben, glasvezel, met dat Amino kastje. You guessed it! Geen 5.1. Cayway is het enige TV product wat ze daar op glasvezel kunnen krijgen, dus geen alternatief mogelijk (behalve terug gaan naar *DSL - geen optie ivm snelheid).

Al Googlend is te vinden dat dit probleem al langer speelt (2 jaar?), terwijl 5.1 al meer dan 10 jaar een heel normale standaard is bij Canal Digitaal (satelliet, DVB-S) en Ziggo (DVB-C) en wellicht ook bij andere providers.

Behalve bij Caiway dus. Die zeggen (al 2 jaar?) dat ze eraan werken. Right. Het gaat gewoon nooit gebeuren want dit moet een simpel probleem zijn om op te lossen, of het wordt nooit opgelost. Waarom die Amino geen 5.1 doet is mij een raadsel. Volgens de specs kan ie digital pass-through doen, dus dat suggereert dat Caiway het hele 5.1 signaal niet eens verspreid. Hoe dan ook: in een gesprek met Caiway wordt het ontbreken van 5.1 bevestigd door diezelfde Caiway, de betreffende medewerker zou er zelf ook zuur van zijn als ie dat probleem thuis had. Ze zeggen dat eraan wordt gewerkt maar neem maar even aan van niet, dan was het namelijk allang goed gekomen bij zo'n simpel probleem bij een techniek die al zo'n lange tijd de normaalste zaak van de wereld is.

Het bijzondere van dit hele verhaal is, is dat ze tot voor kort een ander (ouder) glasvezel abbo hadden van Caiway, met een andere ontvanger, daar kwam wel netjes 5.1 uitrollen... Caiway zegt dat ze niet terug kunnen... :X
Daar zit je dan met je goede gedrag. Abbo update. Weg 5.1, en niet meer terug kunnen. :(
Mijn abo heb ik twee jaar geleden al geupdate. Ik zit al twee jaar met die rommel.
Geen DD, geen 4K, zapgedrag is ruk, doorspoelen op RTL en SBS gaat niet, doorspoelen eigen opnames werkt ook niet (kan op iedere humax nota bene!), zenders slaan vast, haperen of worden wazig bij veelbekeken uitzendingen, HD zenders NPO 1 en 2 Extra HD worden niet geleverd terwijl echt alle providers ze al doorgeven, een tv-gids naast elkaar ipv onder elkaar waardoor je jezelf helemaal wezenloos scrollt.

De Deltaklanten in Zeeland krijgen nu ook glasvezel, Wanneer ze kiezen voor glas, wordt coax beeindigt.
Dan kun je toch niet aankomen met dit ondermaatse tv-product!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rfbroek
Ik heb alle TV en telefonie eruit gegooid, en heb nu een maand Internet Only 250 Mbit.

Zelfde modem, totaal ander IPadres en een veel slechtere download sinds het pakket veranderd is. Alsof ze me op een slechter, instabieler netwerk hebben gezet. (Misschien als straf voor het opzeggen) :-(

Daarbij wat streaming abonnementen genomen en ik snap niet waarom ik dat niet veeeel eerder heb gedaan. Oude gewoontes denk ik. En het is even wennen zonder coax en m'n Humaxen, maar het bevalt me steeds beter.

Niks voor jou Sjakie? Niet klagen maar actie! 🤪

[Voor 8% gewijzigd door rfbroek op 08-03-2021 22:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:31:
Ik heb alle TV en telefonie eruit gegooid, en heb nu een maand Internet Only 250 Mbit.

Zelfde modem, totaal ander IPadres en een veel slechtere download sinds het pakket veranderd is. Alsof ze me op een slechter, instabieler netwerk hebben gezet. (Misschien als straf voor het opzeggen) :-(

Daarbij wat streaming abonnementen genomen en ik snap niet waarom ik dat niet veeeel eerder heb gedaan. Oude gewoontes denk ik. En het is even wennen zonder coax en m'n Humaxen, maar het bevalt me steeds beter.

Niks voor jou Sjakie? Niet klagen maar actie! 🤪
Dit alles zou niet nodig moeten zijn. Ik verwacht van een ISP gewoonweg een goed werkend tv product wanneer ik daar voor kies. Dat staat mijns inziens los van streaming diensten. Ik heb ook Netflix.
Het is te triest voor woorden dat je moet uitwijken naar duurdere streaming diensten omdat je ISP je een inferieure dienst verkoopt.

[Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-03-2021 23:09]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rfbroek
Dat eerste klopt. Maar je kan blijven wachten tot je een ons weegt, veel klagen op het forum, maar geloof me nou maar - dan verandert er toch echt niks aan de situatie

Wat WEL helpt is die troep de deur uit doen, oplossingen zoeken en daarvan blij worden. En hoe meer mensen dat doen, hoe meer het Deltafiber zal gaan opvallen, want dan gaan ze het in de portemonnee voelen. En DAN verandert er misschien iets.

Maar zelfs dat zie ik niet gebeuren, want ik denk niet dat er veel mensen zijn die na hun werk TV kijken, en in de stress schieten omdat de Dolby het niet doet. Laat staan dat omroep Lutjebroek geen HD heeft.

Maar dat weet je allemaal al lang. En als klagen eigenlijk gewoon je hobby is zit je wel bij de juiste provider ja *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rfbroek
Sjakie0101 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:57:
[...]
L
Het is te triest voor woorden dat je moet uitwijken naar duurdere streaming diensten omdat je ISP je een inferieure dienst verkoopt.
Dat klopt niet.
Ik heb een vijftal legale streaming diensten, en nog steeds even duur uit als bij Caiway. Maar veeeeeel meer content. En geen klachten. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rfbroek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:21:
[...]

Dat klopt niet.
Ik heb een vijftal legale streaming diensten, en nog steeds even duur uit als bij Caiway. Maar veeeeeel meer content. En geen klachten. :)
5 diensten en dan goedkoper dan bij Caiway? Dat vind ik knap. Ik kwam met Nlziet en Discovery+ al op het bedrag dat Caiway rekent.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

PaT schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:50:
[...]

5 diensten en dan goedkoper dan bij Caiway? Dat vind ik knap. Ik kwam met Nlziet en Discovery+ al op het bedrag dat Caiway rekent.
Streaming diensten worden nogal eens gedeeld met een aantal personen. Zo hier ook Netflix, Disney+ en Videoland. Amazon Prime Video zit bij Prime in. Daardoor betaal ik ongeveer een tientje voor alles.
Oh ja, NLZIET erbij voor 7,95. Met de superieure interface en bediening van de AppleTV maakt dit alles een veel betere combinatie dan zo’n decoder. Nergens last van en ik hoef hier nooit te komen klagen :) Scheelt een hoop negatieve energie.

[Voor 26% gewijzigd door B2 op 09-03-2021 07:56]

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:01:
[...]

Streaming diensten worden nogal eens gedeeld met een aantal personen. Zo hier ook Netflix, Disney+ en Videoland. Amazon Prime Video zit bij Prime in. Daardoor betaal ik ongeveer een tientje voor alles.
Oh ja, NLZIET erbij voor 7,95. Met de superieure interface en bediening van de AppleTV maakt dit alles een veel betere combinatie dan zo’n decoder. Nergens last van en ik hoef hier nooit te komen klagen :) Scheelt een hoop negatieve energie.
Ah je deelt illegaal? Tja....

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rfbroek
PaT schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:50:
[...]

Ik betaalde bij Caiway voor alles in 1, met 1 extra ontvanger € 71,50 pm.
Dat is nu € 43,95 pm, dus ik bespaar € 27,55

Discovery+ €3,99 per maand of €39.99 per jaar
NLziet €7,95
Disney+ € 6,99
Amazon Prime € 2,99
Erotiek pakket € 4,99
---------------------------------------
Totaal € 26,91

Dan hou ik 64 cent over :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:17
@rfbroek moet je die 64ct wel investeren, anders kom je niet uit met de jaarlijkse verhogingen van caiway :+

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Ik betaalde bij Caiway voor alles in 1, met 1 extra ontvanger € 71,50 pm.
Dat is nu € 43,95 pm, dus ik bespaar € 27,55

Discovery+ €3,99 per maand of €39.99 per jaar
NLziet €7,95
Disney+ € 6,99
Amazon Prime € 2,99
Erotiek pakket € 4,99
---------------------------------------
Totaal € 26,91

Dan hou ik 64 cent over :-)
Formule1, ESPN, VRT, Duitse zenders? Kortom gaat niet werken voor mij. ;w

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:58

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Ah je deelt illegaal? Tja....
Aannames much? Delen van dergelijke diensten binnen een huishouden is nergens benoemd als onwettelijk. Dat dit meestal wordt gedaan zonder de kosten te delen staat daar even los van.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Sjakie0101
Equator schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Aannames much? Delen van dergelijke diensten binnen een huishouden is nergens benoemd als onwettelijk. Dat dit meestal wordt gedaan zonder de kosten te delen staat daar even los van.
Binnen het huishouden? Serieus? Neem een ander in de maling :+

[Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-03-2021 16:48]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:58

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Binnen het huishouden? Serieus? Neem een ander in de maling :+

Daar gaat het niet om, je doet een aanname, en beticht iemand van illegaliteit. Niet alleen onnodig, maar verder ook offtopic.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rfbroek
Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:41:
[...]

Formule1, ESPN, VRT, Duitse zenders? Kortom gaat niet werken voor mij. ;w
Ja maar daar betaal je nu toch ook extra voor (neem ik even aan) ? Is Cayway de enige plek waar je dat kan vinden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:13
Equator schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Delen binnen het huishouden zorgt niet voor minder kosten op dat adres dus dat zal niet bedoeld worden mogen we aannemen. Delen met meerdere huishoudens wel en dat staan geen van de bekende streaming diensten (behalve Videoland) officieel toe. Dat zou je illegaal kunnen noemen, ook al is bekend dat het veel gebeurt.
Het is niet perse ontopic maar het is ook beleid van Tweakers om geen zaken (direct of indirect) te promoten die formeel niet worden toegestaan. Dat maakt het wel relevant voor hier.

En nu weer ontopic....

[Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 09-03-2021 18:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Delen binnen het huishouden zorgt niet voor minder kosten op dat adres dus dat zal niet bedoeld worden mogen we aannemen. Delen met meerdere huishoudens wel en dat staan geen van de bekende streaming diensten (behalve Videoland) officieel toe. Dat zou je illegaal kunnen noemen, ook al is bekend dat het veel gebeurt.
Het is niet perse ontopic maar het is ook beleid van Tweakers om geen zaken (direct of indirect) te promoten die formeel niet worden toegestaan. Dat maakt het wel relevant voor hier.

En nu weer ontopic....
En toch bedoel ik het. Ik betaal Caiway internet en NLZiet. Daarmee ben ik volgens mij al goedkoper uit dan internet+tv pakket bij Caiway, los van de frustratie van zo’n losse tv box. Doordat ik Amazon Prime heb, hebben we Prime Video en ben ik voor tv diensten een euro of 10 kwijt.

Daarnaast, en daar doel jij volgens mij op, hebben andere (jongere) gezinsleden zo hun behoeftes met Disney+ en Netflix en dit betalen zij. Omdat het toch op de AppleTV staat kan ik alles bekijken. Geen behoefte aan, maar toch.

Dus per saldo ben ik (zelf) zeker wel goedkoper uit. De streaming diensten staan hier buiten want die moet je met een tv pakket bij Caiway ook aanschaffen.
Maar ja, iets met assumptions en fuck-ups.

[Voor 8% gewijzigd door B2 op 09-03-2021 19:04]

• nero355

nero355

Dat is een dienst die amper werkt als je daarmee F1 TV Pro bedoelt in ieder geval dus dat kan je beter via je ISP of NLZiet! of zo afsluiten indien mogelijk!

Zit je wel naar die irritante Ziggo Muppetshow te kijken, maar het is niet anders... -O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik hoor en lees hier van alles. Het lijkt wel of men graag naar streaming diensten wil wijzen wanneer gebruikers het erbarmelijke niveau van de tv-dienst van Delta en Caiway verwijzen.

Dit topic gaat over Caiway en niet over streaming diensten en zeker niet als alternatief.
Ik zit bij Caiway, neem daar een dienst af en ik verwacht gewoon dat het goed werkt, sterker dat mag ik voor dat geld ook verwachten!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rfbroek
Misschien is het wel niet zo snugger om te blijven betalen voor een dienst, waar ik je al een jaar over zie klagen hier op het forum. Dat was de kruks van mijn vorige betoog.

Als het niet goed is zeg het dan op!
Of blijf je ook bij dezelfde snackbar friet halen als het niet te eten is?
En elke keer als je daar geweest bent klagen bij de buurman?

Er zijn alternatieven voor Caiway TV genoemd, waar ik intussen ook veel plezier van heb.
En ook onderbouwde argumenten om je heil elders te zoeken.

Maar ja als jij liever blijft wachten tot het beter wordt, wens ik je veel sterkte.
Want het heeft geen zin. Wat jij "verwacht" van Caiway gaat gewoon niet gebeuren.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:08:
Misschien is het wel niet zo snugger om te blijven betalen voor een dienst, waar ik je al een jaar over zie klagen hier op het forum. Dat was de kruks van mijn vorige betoog.

Of blijf je ook bij dezelfde snackbar friet halen als het niet te eten is?
En elke keer als je daar geweest bent klagen bij de buurman?

Er zijn alternatieven voor Caiway TV genoemd, waar ik intussen ook veel plezier van heb.
En ook onderbouwde argumenten om je heil elders te zoeken.

Maar ja als jij liever blijft wachten tot het beter wordt, wens ik je veel sterkte.
Want het heeft geen zin. Wat jij "verwacht" van Caiway gaat gewoon niet gebeuren.
Volgens mij zijn er hier om de buurt geen andere betere ISP’s. Je vergelijking gaat mank.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• rfbroek
Je lijkt niet in oplossingen te willen denken, of vergis ik me nu ? 😯

Als dat zo is dan vrees ik voor jou (en vooral het forum) dat je hier nog jaaaren over hetzelfde aan het klagen zal zijn. Zonde van je tijd man!

En streamen is een volwaardig, modern en veelzijdig alternatief voor Caiway TV.

Caiway internet werkt goed genoeg, dus je hoeft zelfs geen andere ISP te nemen.

• nero355

nero355

rfbroek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:08:
"That's the spirit!" d:)b
rfbroek schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:49:
Je lijkt niet in oplossingen te willen denken, of vergis ik me nu :?
Daar lijken helaas heel veel mensen tegenwoordig last van te hebben! :Y :F

Acties:
  • +10Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:24:
Ik hoor en lees hier van alles. Het lijkt wel of men graag naar streaming diensten wil wijzen wanneer gebruikers het erbarmelijke niveau van de tv-dienst van Delta en Caiway verwijzen.

Dit topic gaat over Caiway en niet over streaming diensten en zeker niet als alternatief.
Ik zit bij Caiway, neem daar een dienst af en ik verwacht gewoon dat het goed werkt, sterker dat mag ik voor dat geld ook verwachten!
We zien je gewoon heel graag tevreden. :) Dat scheelt ons een hoop nutteloos geklaag hier.
Waarom probeer je het gewoon niet eens een maandje? Caiway internet houden, een streaming service als NLZiet voor tv erbij. Trouwens, je kunt ook altijd nog naar Canaal Digitaal, dan heb je echt alle zenders die je maar zou willen.

Of blijf je liever hier de komende jaren doorzeuren en klieren, is dat misschien makkelijker zoals @rfbroek ook aangeeft? Want het is wel duidelijk dat Caiway zich niet gaat ontwikkelen naar een provider gericht op het TV product.

• Sjakie0101
B2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:27:
[...]

We zien je gewoon heel graag tevreden. :) Dat scheelt ons een hoop nutteloos geklaag hier.
Waarom probeer je het gewoon niet eens een maandje? Caiway internet houden, een streaming service als NLZiet voor tv erbij. Trouwens, je kunt ook altijd nog naar Canaal Digitaal, dan heb je echt alle zenders die je maar zou willen.

Of blijf je liever hier de komende jaren doorzeuren en klieren, is dat misschien makkelijker zoals @rfbroek ook aangeeft? Want het is wel duidelijk dat Caiway zich niet gaat ontwikkelen naar een provider gericht op het TV product.
We hebben het hier over Caiway en de diensten die Caiway levert, niet over streaming diensten.
Mooi dat je ze aanprijst, maar het gaat volledig off topic,

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:09:
[...]

We hebben het hier over Caiway en de diensten die Caiway levert, niet over streaming diensten.
Ik prijs niks aan hoor, we bieden je behulpzaam oplossingen voor je schijnbare problemen die je hier telkens moet vermelden met het huidige door Caiway aangeboden TV platform.
Ik zie Caiway het huidige TV platform niet ontwikkelen naar een platform met alle opties die jij zo vurig wenst.

Zoals @rfbroek al zo mooi zei: “Als de friet bij de snackbar niet te eten is blijf je er toch ook geen friet halen?” _/-\o_

• lier

lier

MikroTik nerd

Sjakie0101 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:09:
Wat weerhoudt je ervan om de vraag van @B2 te beantwoorden? Mijn ervaring met NL Ziet (na Caiway) is én beter én goedkoper. Uberhaupt verbaast het me dat je jezelf "kastijdt" terwijl er een (naar mijn mening) prima alternatief is.

• Sjakie0101
B2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Ik prijs niks aan hoor, we bieden je behulpzaam oplossingen voor je schijnbare problemen die je hier telkens moet vermelden met het huidige door Caiway aangeboden TV platform.
Ik zie Caiway het huidige TV platform niet ontwikkelen naar een platform met alle opties die jij zo vurig wenst.

Zoals @rfbroek al zo mooi zei: “Als de friet bij de snackbar niet te eten is blijf je er toch ook geen friet halen?” _/-\o_
Prijs de streaming diensten lekker ergens anders aan! Hier gaat het over de diensten vam Caiway.
Wanneer daar iets aan schort dan mag dat gezegd worden lijkt me.

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Prijs de streaming diensten lekker ergens anders aan! Hier gaat het over de diensten vam Caiway.
Wanneer daar iets aan schort dan mag dat gezegd worden lijkt me.
Zeker mag dat gezegd worden. Vrij land niet waar? Maar hier leest Caiway niet mee, dus zullen ze er vanuit hier niks aan doen. En voor ons is het telkens hetzelfde liedje. Of frietje :)

Met het hier telkens herhalen denken we (ik tenminste) dat je een probleem hebt dus willen wij jou helpen door oplossingen voor je aan te dragen, dat is toch fijn?

Heb je er al eens aan gedacht om een klacht in te dienen? Bij Caiway rechtstreeks, via klacht.nl of bijvoorbeeld Radar of Consumentenbond?

• rfbroek
En de Mededingingsautoriteit om de monopoliepositie aan te kaarten natuurlijk.

Last but not least: Begin een eigen ISP!
Jij weet als geen ander wat de klanten willen.

En ja streamen hoort ook in dit topic, als alternatief/ vergelijk vanwege de beroerde service van Caiway TV

[Voor 5% gewijzigd door rfbroek op 10-03-2021 18:00]

• TheDDGo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-04 15:51
Hebben hier mensen ook last gehad van verstoringen in het glasvezelnetwerk van Caiway? Ik heb tot tweemaal toe (rond 16:45 en nogmaals rond 19:25) flink hogere latencies (denk aan 80ms naar Google, ipv 3) en downloadsnelheden van <1mbps.

• n0isH
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-04 15:22
TheDDGo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:38:
Hebben hier mensen ook last gehad van verstoringen in het glasvezelnetwerk van Caiway? Ik heb tot tweemaal toe (rond 16:45 en nogmaals rond 19:25) flink hogere latencies (denk aan 80ms naar Google, ipv 3) en downloadsnelheden van <1mbps.
Hier ook even een dip gehad. Snelheden zijn nu weer terug naar normaal.

• B2

B2

wa' seggie?

TheDDGo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:38:
Er was inderdaad even een dip te zien, maar niet zo groot als jij hebt gehad.
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True