Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 20:24
Er zijn werkzaamheden gaande ivm een storing.

Vandaag is NPO2 Extra naar HD gegaan. Eindelijk films en cabaret in HD. Top!

Nu de stream van NPO1 Extra HD nog, die is er inmiddels ook, Ziggo geeft deze al door.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:17

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
TheDDGo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:38:
Hebben hier mensen ook last gehad van verstoringen in het glasvezelnetwerk van Caiway? Ik heb tot tweemaal toe (rond 16:45 en nogmaals rond 19:25) flink hogere latencies (denk aan 80ms naar Google, ipv 3) en downloadsnelheden van <1mbps.
Verschilt per gebied.

Ik vermoed dat er ergens wat is omgeschakeld. Rond 16.30 zie ik een dip, daarna iets lagere pingtijden, iets hoger bij anderen.
Vaker gezien als er ergens een stroomstoring was of een vezel aan gort ging en er eea omgerouteerd werd.

Impact verschilt, ik zie klanten met een korte dip, maar ook klanten die tot een 15-20min lang hoge latency/packetloss hadden

Tussen 19.05 en 19.45 hetzelfde, ook hier variërend per klant.

Dit is overigens op het Deltafiber netwerk van GlasvezelBuitenaf

(En ook niet de eerste keer, packetloss en hoge pingtijden voor 5-10min zie ik meermalen per week... speelt al maanden, maar het is nog altijd niet opgelost)

• rfbroek
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-04 20:33
TheDDGo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:38:
Hebben hier mensen ook last gehad van verstoringen in het glasvezelnetwerk van Caiway?
Nou ja storing :9
250/250 glas bedraad:

• ofc
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 15:31
Hier vandaag ook twee keer storing:
  • Vanaf 16:30 tot 16:47. Daarna normale ping naar alleen de gateway, maar tussen 16:43 en 17:02 was de rest van het internet onbereikbaar.
  • Vanaf 19:04 tot 19:33. Daarna normale ping en snelheid, maar de TV was pas weer storingsvrij vanaf 19:39.
De symptomen zijn hetzelfde als gebruikelijk:
  • Hoge ping (eerst rond 90 ms en daarna geleidelijk terug naar normale waardes)
  • Packet loss
  • Lage download snelheid
Zoals DJSmiley schrijft, lijkt het een probleem in het glasvezel buitenaf / deltafiber netwerk, want er worden storingen gemeld bij caiway, delta en solcon:

Speedtest resultaat rond 19:13 (normaal rond 6ms en 525/525 Mbps):

• HenriBusger
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:06
Deze verstoringen zijn denk ik ook van invloed op de IPTV-streams van de providers. Mijn provider Weserve heeft elk half uur een 10 seconden dat het beeld stil staat en het geluid weg is, de stream heeft dan waarschijnlijk geen buffer meer.

Life is like a battery, keep it charged!

• Kevsk
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-04 20:23
Ook vandaag weer tweemaal connection issues zoals hierboven beschreven. Gelukkig leek het zich wel weer binnen enkele minuten te herstellen.Het lijkt erg op de issues die er ook een maand geleden waren waarbij dit ook een aantal keer in korte tijd het geval was. Echter leek het nu al weer een tijd stabiel te zijn.

Laten we maar hopen dat ze deze issues blijvend weten te verhelpen.(en er misschien ook eens iets over melden)

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:00

B2

wa' seggie?

Kevsk schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:39:
Ook vandaag weer tweemaal connection issues zoals hierboven beschreven. Gelukkig leek het zich wel weer binnen enkele minuten te herstellen.Het lijkt erg op de issues die er ook een maand geleden waren waarbij dit ook een aantal keer in korte tijd het geval was. Echter leek het nu al weer een tijd stabiel te zijn.

Laten we maar hopen dat ze deze issues blijvend weten te verhelpen.(en er misschien ook eens iets over melden)
Inderdaad weer heel kort een spike te zien.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:17

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Vandaag weer 2 dipjes gezien..

en ook dit weer verschillend per klant, bij de ene meer dan bij de andere.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wtf, sinds vandaag heb ik ineens een 'nieuwe' Multiscreen app. Compleet nieuw uiterlijk, maar verder geen nieuwe functionaliteit zoals het kunnen casten. Dit had ik niet verwacht. Dat lijkt mij er op duiden dat ik voorlopig nog niet over ga na het nieuwe platform. Grrr.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Sjakie0101
PaT schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:27:
Wtf, sinds vandaag heb ik ineens een 'nieuwe' Multiscreen app. Compleet nieuw uiterlijk, maar verder geen nieuwe functionaliteit zoals het kunnen casten. Dit had ik niet verwacht. Dat lijkt mij er op duiden dat ik voorlopig nog niet over ga na het nieuwe platform. Grrr.
Jawel hoor, iedere dag worden een flink aantal over gezet. Ook jij komt aan de beurt!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tweaker7334
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-04 16:44
PaT schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:27:
Ik heb het uit goede bron dat de laatste update noodzakelijk was voor Android 11 support. Caiway wilt de Multiscreen nog wat maanden online houden. De migratie is volop bezig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:40
Casten gaat wel naar Google Chromecast. Ook is het nu veel makkelijker om in een webbrowser tv te kunnen kijken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JPvdB schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 06:54:
Casten gaat wel naar Google Chromecast. Ook is het nu veel makkelijker om in een webbrowser tv te kunnen kijken.
Kan jij mij dan ook uitleggen hoe ik in de Multiscreen app kan casten?

Dat dat mogelijk is in de IP TV app weet ik. Maar daarvoor moet ik eerst gemigreerd worden naar het nieuwe platform.

• JPvdB
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:40
PaT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:18:
[...]

Kan jij mij dan ook uitleggen hoe ik in de Multiscreen app kan casten?

Dat dat mogelijk is in de IP TV app weet ik. Maar daarvoor moet ik eerst gemigreerd worden naar het nieuwe platform.
Uh, ze hebben de multiscreen app ook weer vernieuwd ?. Ik dacht dat ze met de ontwikkeling van die app gestopt waren.

Sorry ik had het inderdaad over de nieuwe ITV app. Ben zelf overgestapt op een nieuw abonnement en kon toen gelijk de nieuwe app en webtv gebruiken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi man, krijgen we vandaag een mailing van Caiway. 'Kijk gratis naar de finale van de Eredivisie op ESPN met de interactieve tv app...'

Zou dat nu een verkapte, "we zetten u voor het weekend om naar het nieuwe platform' boodschap zijn? :'(

Wat een bedrijf is het toch ook hè...

* PaT start de Multicast app maar weer eens op

• Sjakie0101
BBC One em Two uit de app. Waar hebben we die app voor? Toch om overal te kijken!

Update: na klachten weer terug gezet!

[Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-03-2021 18:18]

• __BlackEyed__
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:27:

Wat een bedrijf is het toch ook hè...
Had tv opgezegd. Ze vroegen terecht of ik de apparatuur terug wilde sturen. Meteen gedaan en heel netjes een ontvangstbrief van ze ontvangen. Ligt er vandaag een brief of ik m'n apparatuur terug wil sturen. :F

[Voor 6% gewijzigd door __BlackEyed__ op 18-03-2021 17:17]

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Nu online
__BlackEyed__ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Had tv opgezegd. Ze vroegen terecht of ik de apparatuur terug wilde sturen. Meteen gedaan en heel netjes een ontvangstbrief van ze ontvangen. Ligt er vandaag een brief of ik m'n apparatuur terug wil sturen. :F
Hier vorige week precies hetzelfde verhaal. Bewaar je verzendbewijs goed en/of maak er een foto van.

• __BlackEyed__
  • Niet online
Roberto...... schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Hier vorige week precies hetzelfde verhaal. Bewaar je verzendbewijs goed en/of maak er een foto van.
Goeie, maak dan ook meteen een foto van de inhoud die je verstuurt.

Ze vragen nu of ik m'n 2e kastje nog na wil sturen. Nooit gehad, nooit nodig gehad, maar 1 televisie. Kijk in je logs, dan kun je dat zien. Ik reageer niet meer. Gaan ze alsnog moeilijk doen, vertrek ik ;w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:48
rfbroek schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Geen idee, ik zocht op "genexis glasvezelmodem" en had 2 hits. Het modem kwam uit het westen van het land. Er zit ook een CATV module in en heeft dus 2 glasvezelaansluitingen. Het daadwerkelijke modem zelf zit op 1 van de 2 helften geklikt.(De onderkant is dubbel zo breed als het melkpak modem) De media converter zit dus in de onderplaat, net als bij het Caiway modem trouwens.

Die Genexis apparatuur reeks heet dan ook "hybride syteem", het 1 past op het ander qua grondplaten etc.

De CATV module gebruik ik uiteraard niet. Ik heb ook geen idee of het modem hier in het oosten gaat werken. Ook geen idee of die modems vooraf geconfigureerd moeten worden door de provider.
Ik vond het de gok wel waard voor 2 tientjes, en ga het gewoon proberen.

De mediaconverter kreeg ik nieuw in doos. Die zou dus moeten kunnen werken als ik de juiste router/firmware heb. Ik weet wel wat basic dingen over routers, maar ben een beetje huiverig om andere firmware te gebruiken omdat ik niet weet OF, en HOE ik dat veilig kan instellen.
Ik had dit modem ook nog liggen. We wilden een extra tv nstalleren en kregen daarom dat nieuwe modem vorig jaar opgestuurd icm nieuw pakket. Na 100 keer vragen of dit gewoon hetzelfde zou werken, dus enkel als modem of een router die in bridge kon worden gezet, zeiden ze van wel. Maar dat is dus niet zo: hele setup naar de kloten. Dubbel Nat, Camera's werken niet meer etc.

Als ik het oude modem aansluit krijg ik nu een lage dowlnoad en nog lagere upload (100mbps en 1mbps ipv 1gbps) Iemand ervering hoe dit te fixen (caiway zegt dat het simpelweg niet kan omdat ik nu ander abbo heb)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Niet online
__BlackEyed__ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Goeie, maak dan ook meteen een foto van de inhoud die je verstuurt.

Ze vragen nu of ik m'n 2e kastje nog na wil sturen. Nooit gehad, nooit nodig gehad, maar 1 televisie. Kijk in je logs, dan kun je dat zien. Ik reageer niet meer. Gaan ze alsnog moeilijk doen, vertrek ik ;w
En nu schijn ik bevestigd te hebben dat ik er 2 wilde ooit (ik heb 1 tv). Knettergek zijn ze daar. Dag Caiway.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rfbroek
filthy rich schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:23:
[...]Als ik het oude modem aansluit krijg ik nu een lage dowlnoad en nog lagere upload (100mbps en 1mbps ipv 1gbps)
Volgens mij kan/kon dat er mee te maken hebben op welke poort van het modem je het aansluit. Dat moet poort 1 zijn.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-04 14:54

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

filthy rich schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:23:
Ik had dit modem ook nog liggen. We wilden een extra tv nstalleren en kregen daarom dat nieuwe modem vorig jaar opgestuurd icm nieuw pakket. Na 100 keer vragen of dit gewoon hetzelfde zou werken, dus enkel als modem of een router die in bridge kon worden gezet, zeiden ze van wel. Maar dat is dus niet zo: hele setup naar de kloten. Dubbel Nat, Camera's werken niet meer etc.
Koop een mediaconverter en prik daarin de SFP van de Genexis 7840 en dan kan je gewoon je oude setup aanhouden i.c.m. je eigen apparatuur! :)

Al zo vaak gepost hier in dit topic...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• filthy rich
nero355 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Koop een mediaconverter en prik daarin de SFP van de Genexis 7840 en dan kan je gewoon je oude setup aanhouden i.c.m. je eigen apparatuur! :)

Al zo vaak gepost hier in dit topic...
Kan dat ja? Ik meende dat er dan problemen waren met de (interactieve) tv. Ik heb ook een router waar SFP in kan, dan zou dat ook moeten werken.

• rfbroek
Ik heb een (Genexis) media converter met RJ45 uitgang.
Maar geen router die VLAN aan de WAN kan instellen.
Wel heb ik een Netgear GS105Ev2 managed switch over.
Dus ik was even aan het denken als leek:
Zou het mogelijk zijn die switch aan de mediaconverter te hangen, en zo in te stellen (en dicht te timmeren) dat de switch de VLAN selecteert, en ik daarachter mijn router kan hangen?

[Voor 8% gewijzigd door rfbroek op 20-03-2021 01:35]

• Sjakie0101
filthy rich schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Kan dat ja? Ik meende dat er dan problemen waren met de (interactieve) tv. Ik heb ook een router waar SFP in kan, dan zou dat ook moeten werken.
Interactieve tv werkt op iedere internetaansluiting van Caiway, via routers em switches ook.

• nero355

nero355

Jaaaa!!! :P

Zie de Search bovenaan! ;)
Ik meende dat er dan problemen waren met de (interactieve) tv.
Dat gaat tegenwoordig bij nieuwe aansluitingen over Internet VLAN 100 heen dus dat zou niks uit mogen maken als het goed is!
Ik heb ook een router waar SFP in kan, dan zou dat ook moeten werken.
Dan zou ik dat inderdaad eerst proberen d:)b
rfbroek schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:56:
Ik heb een (Genexis) media converter met RJ45 uitgang.
Dat klinkt als een Melkpak Genexis of bedoel je wat anders :?
Maar geen router die VLAN aan de WAN kan instellen.
Wel heb ik een Netgear GS105Ev2 managed switch over.
Dus ik was even aan het denken als leek:
Zou het mogelijk zijn die switch aan de mediaconverter te hangen, en zo in te stellen (en dicht te timmeren) dat de switch de VLAN selecteert, en ik daarachter mijn router kan hangen?
Ja, dat kan :
- Poort 1 Tagged VLAN 100
- Poort 2 Untagged VLAN 100
- Je Router sluit je dan op Poort 2 aan :)

MAAR...

Al die TP-Link en Netgear switches willen weleens vasthouden aan VLAN 1 op alle poorten ongeacht de configuratie dus dan heb je kans dat je VLAN 1 waarin je WebGUI zit dus bereikbaar wordt op het Internet! :(

Kijk dus even goed naar je configuratie!!!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• rfbroek
nero355 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:37:
[...]
Dat klinkt als een Melkpak Genexis of bedoel je wat anders :?
Hij lijkt precies op het melkpak, maar het is alleen een mediaconverter met 1 utp poort als uitgang.
En aan de andere kant een glasvezelkabel met net zo'n glasconnector als Caiway gebruikt.
[...]

Al die TP-Link en Netgear switches willen weleens vasthouden aan VLAN 1 op alle poorten ongeacht de configuratie dus dan heb je kans dat je VLAN 1 waarin je WebGUI zit dus bereikbaar wordt op het Internet! :(

Kijk dus even goed naar je configuratie!!!
Is dat dan een bug? :-( Of is het uiteindelijk wel goed in te stellen?
En zo ja hoe kan ik dan controleren of ik safe zit?
De GUI heb ik sowieso beveiligd met een sterk wachtwoord, maar ja daar houdt mijn kennis een beetje op :?

Dank voor de hulp weer! :)

[Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 20-03-2021 21:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

rfbroek schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:17:
Hij lijkt precies op het melkpak, maar het is alleen een mediaconverter met 1 utp poort als uitgang.
En aan de andere kant een glasvezelkabel met net zo'n glasconnector als Caiway gebruikt.
Hmm... is dat weer iets nieuws in een bepaald Caiway/Delta gebied of zo :?
Is dat dan een bug? :-( Of is het uiteindelijk wel goed in te stellen?
Durf ik niet te zeggen :)
En zo ja hoe kan ik dan controleren of ik safe zit?
Tja, ik zou zeggen de boel zo goed mogelijk instellen en dan een beetje aan de slag gaan met WireShark/TCPdump en wat VLAN Interfaces of je NIC zo instellen dat die alleen naar een bepaalde VLAN luistert :?

Ik denk dat ik in ieder geval zoiets zou doen :)
De GUI heb ik sowieso beveiligd met een sterk wachtwoord, maar ja daar houdt mijn kennis een beetje op :?
Ik hou altijd een Management Netwerk VLAN aan die niet te bereiken is door andere VLAN's of alleen een bepaald aantal apparaten :)
Dank voor de hulp weer! :)
Succes met het knutselen! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• filthy rich
nero355 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:37:

[...]

Dat gaat tegenwoordig bij nieuwe aansluitingen over Internet VLAN 100 heen dus dat zou niks uit mogen maken als het goed is!

[...]
Ik krijg (vanuit titanium-22 naar UDM) inderdaad internet en tv uit alle poorten, zelfs zonder dat ik een vlan instel. Later maar eens direct op SFP proberen.

• Intelcore
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik wil mijn Caiway abonnement opzeggen vanwege de slechte klantenservice, tv storingen en lage beeldkwaliteit (Amino).
Nu kan ik alleen kiezen tussen Delta en Online, welke is de betere van de twee? Als ik zoek komt het er op neer dat het een pot nat is.
Maar Caiway laat mij niet alleen Internet + Bellen houden, ik ben verplicht alles in 1 af te nemen of enkel internet.
Ik denk erover om Delta te nemen met alleen bellen, dat is goedkoper ook nog plus nog 3 maanden korting.
Tv kijk ik nu via Canal Digitaal App btw, bevalt goed. Nog maar een afstandbediening en sneller zappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rfbroek
Ik zou eens teruglezen, er is net een uitgebreide conversatie over geweest.
En ja het is 1 pot nat, waarvan Online de slechtste is.

[Voor 27% gewijzigd door rfbroek op 22-03-2021 14:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

Denk dat je het prima hebt samengevat, @Intelcore. Delta is een prima Internet provider, van het tv product kan je afblijven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Intelcore
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:57
Wel vreemd overigens dat volgens de servicedesk medewerker Internet + Bellen niet mogelijk is, alleen in combinatie met TV. Dit medegedeeld gekregen na het verzoek tv op te zeggen.
En via de website kan ik gewoon Internet + Bellen bestellen als nieuwe klant.

[Voor 12% gewijzigd door Intelcore op 22-03-2021 17:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-04 23:01
Het interactieve televisie product van Delta en Caiway is gewoon bagger.
Het beeld is regelmatig wazig als er veel mensen tegelijk naar een programma kijken. De EPG is zeer ongebruiksvriendelijk en ze bieden stereo geluid als het hoogste haalbare in 2021!

Dolby Digital geluid wat vele omroepen al tien jaar gebruiken komt in het woordenboek van DeltaFiber niet voor.

• markvt
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-04 09:33

markvt

Peppi Cola

Intelcore schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:14:
Maar Caiway laat mij niet alleen Internet + Bellen houden, ik ben verplicht alles in 1 af te nemen of enkel internet.
Ik heb caiway internet only, en daar zit voor mij ongewenste telefonie verplicht bij.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:03
Zijn die VOIP-gegevens nou al eens vrijgegeven? Dat zijn providers toch verplicht bij wet, inmiddels?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-04 19:43

The.Terminator

Un boer met bier

markvt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb caiway internet only, en daar zit voor mij ongewenste telefonie verplicht bij.
Mooi hoe de administratie / willekeur aan pakketten bij Caiway is :)
Ik zit hier nog op het Twente pakket terwijl ik al lang overgezet ben..

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:19:
Het beeld is regelmatig wazig als er veel mensen tegelijk naar een programma kijken. De EPG is zeer ongebruiksvriendelijk en ze bieden stereo geluid als het hoogste haalbare in 2021!

Dolby Digital geluid wat vele omroepen al tien jaar gebruiken komt in het woordenboek van DeltaFiber niet voor.
Klopt helemaal en men vind het heel normaal dat Dolby en Dolby Atmos niet wordt geleverd op zenders met Documentaires, sport en films. Tis schandelijk. In Zeeland ga ja van COAX af wanneer je glas van Delta kiest.
Dus daar gaat je alternatief.... Je wordt gewoon op een product gezet dat vele malen minder is tov COAX!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rfbroek
Begin je nou weer? :O

Acties:
  • +4Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

nexhil

BAM!

Lekker 5 reclame blokken per uur en het nieuws in Dolby Digital THX Atmos 9.2 kijken! 8)

Als kwaliteit ECHT een punt is dan koop je een 4K bluraytje ofzo.
Dat geneuzel over dat TV platform, ja het kan vast beter, maar als je goed wilt dan is TV kijken sowieso vagina met peren.

Daarbij kijkt 70% van de mensen met een blokker soundbar onder hun finlux TV.

[Voor 65% gewijzigd door nexhil op 23-03-2021 14:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

markvt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:23:
Ik heb gewoon Internet Only zonder Telefonie :?

Zwaait naar een mogelijke oude klasgenoot :w :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 16-04 23:01
Geneuzel? Ik hoor graag alle geluiden om mijn heen met de Meilandjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-04 09:33

markvt

Peppi Cola

nero355 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Ik heb gewoon Internet Only zonder Telefonie :?

Zwaait naar een mogelijke oude klasgenoot :w :+
Heeft wel een voordeel als mijn thuisserver niet te bereiken is, dan kan ik altijd dat nummer bellen om te checken of de lijn wel up is >:)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

dolopfriet schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:19:

Dit geldt iig niet voor iedereen. Ik ben al jaren tevreden over tv via glas van Caiway. Helemaal prima. Beeld NIET wazig. (WTF?) maar haarscherp, bijna nooit storing. Animo ding werkt prima en de EGP werkt ook prima.
Nu ben ik geen veelkijker maar hij staat wel elke dag een tijdje aan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Ik zou liever internet zonder telefonie nemen en dan een apart voip abonnementje nemen. Eenmalig investeren in een voip adapter maar dan voortaan lagere belkosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:54
Dinictus208 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Dit geldt iig niet voor iedereen. Ik ben al jaren tevreden over tv via glas van Caiway. Helemaal prima. Beeld NIET wazig. (WTF?) maar haarscherp, bijna nooit storing. Animo ding werkt prima en de EGP werkt ook prima.
Nu ben ik geen veelkijker maar hij staat wel elke dag een tijdje aan.
Zelfde hier, ik was gewoon tevreden over de TV via glas van Caiway. Nu zit ik bij Delta, want goedkoper en hogere internet snelheid. TV is opzich ook prima, alleen de decoder van Delta is fors minder dan ik die van Caiway had.
Die Kamai 7X is zo ontzettend traag, het is alsof ik minstens 10 jaar terug in de tijd gegaan ben qua hardware :/

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-04 07:19
Sinds een paar dagen heb ik een trage downstream (150 mbit ipv de gebruikelijke 600 mbit). Upstream is wel in orde. Hebben meer mensen hier last van? Ik woon in servicegebied Heumen.

• rfbroek
Dat heb ik al sinds ik mijn tv pakket heb opgezegd. Ook een ander IP adres gekregen toen op hetzelfde modem.

Overigens is de snelheid wel in orde als je de speedtest van Caiway zelf gebruikt, maar als alles van buiten Caiway traag wordt heb je daar natuurlijk niks aan.

• rfbroek
wian schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:22:
Ik zou liever internet zonder telefonie nemen en dan een apart voip abonnementje nemen. Eenmalig investeren in een voip adapter maar dan voortaan lagere belkosten.
Waarom niet mobiel bellen?
Ik bel voor 10 pm euro onbeperkt mobiel.

• nero355

nero355

rfbroek schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:58:
Waarom niet mobiel bellen?
Ik bel voor 10 pm euro onbeperkt mobiel.
HA! Ik betaal lekker € 7,49 of € 7,95 of zoiets... :P

Inclusief onbeperkt datalimiet met een warpsnelheid van 8 KB/s 8) :+

• rfbroek
Grrr altijd baas boven baas he :( -O-

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tankiej schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Zelfde hier, ik was gewoon tevreden over de TV via glas van Caiway. Nu zit ik bij Delta, want goedkoper en hogere internet snelheid. TV is opzich ook prima, alleen de decoder van Delta is fors minder dan ik die van Caiway had.
Die Kamai 7X is zo ontzettend traag, het is alsof ik minstens 10 jaar terug in de tijd gegaan ben qua hardware :/
Zo dat klinkt niet best! Raar dat dat in deze tijd nog mogelijk is.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• lier

lier

MikroTik nerd

Welke STB's had je bij Caiway, @Tankiej ?

• Tankiej
Dinictus208 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Zo dat klinkt niet best! Raar dat dat in deze tijd nog mogelijk is.
Inderdaad.. Iedereen zit helemaal te focussen op die 7X omdat hij 4k aan kan (ook al leveren Caiway en Delta dit helemaal nog niet..), maar vergeten dan de rest lijkt het op.
lier schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:20:
Welke STB's had je bij Caiway, @Tankiej ?
Ik had een Amino Aria 710 :)

• lier

lier

MikroTik nerd

Opvallend, toen ik bij Caiway zat ben ik van deze Amino overgestapt naar de Kamai en dat scheelde heel veel snelheid in positieve zin. Waarbij de Kamai beduidend sneller was. Zou natuurlijk kunnen dat de software in de tussentijd verbeterd is.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja alleen die Animo is helemaal niet zo langzaam hoor.

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08:35

technorabilia

(fka kraades)

Waren dat geen aria 7x modellen. Geen idee wat een 710 model is? Nieuwer model?

👉🏻 Blog | Setup 👈🏻

• Tankiej
kraades schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:51:
Waren dat geen aria 7x modellen. Geen idee wat een 710 model is? Nieuwer model?
De 710 is maar kort geleverd door Caiway volgens mij, maar het was echt de 710, niet de 7X. Althans, volgens het stickertje op de onderkant en conform de foto's die ik vind als ik google op 710 en 7X

Het was dezelfde als die freedom levert volgens hun site: https://freedom.nl/helpde...r-amino-aria-7-informatie
Op de Amino site is het de 7: https://www.amino.tv/aria-7/

Die was snel, reageerde gewoon direct als je iets deed. Erg fijn apparaat.. :)

• Sjakie0101
Tankiej schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:50:
[...]

De 710 is maar kort geleverd door Caiway volgens mij, maar het was echt de 710, niet de 7X. Althans, volgens het stickertje op de onderkant en conform de foto's die ik vind als ik google op 710 en 7X

Het was dezelfde als die freedom levert volgens hun site: https://freedom.nl/helpde...r-amino-aria-7-informatie
Op de Amino site is het de 7: https://www.amino.tv/aria-7/

Die was snel, reageerde gewoon direct als je iets deed. Erg fijn apparaat.. :)
De 710 heb ik er meteen uitgeschopt, vaag mistig beeld, zapt langzaam en alleen 4K upscale en geen native 4K. Dus niet voorbereid op ESPN 4K, NPO UHD en Eurosport UHD. Die zenders gaan dit jaar zeker komen!

• Sjakie0101
Caiway stuurt nu brieven naar sommige klanten? men stopt met coax internet?
Verplichte overstap naar glasvezel? Wie kan de bevestigen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-04 19:56
Ik heb dit in juli 2020 nagevraagd bij caiway. En het stoppen van coax was toen alleen in het Rekam gebied.
Maar ja, inmiddels een paar maanden verder, kan er veel gebeuren.
Op hun site staat nog steeds dat basis tv via coax gaat, als de kabel er ligt.

Internet via coax is bij caiway m.i. al gestopt.

[Voor 9% gewijzigd door fmrama op 26-03-2021 13:23]

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• IJzerboot
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-04 21:09
Ik heb nog internet via coax; Is onlangs nog weer sneller geworden ook:
https://www.caiway.nl/voorwaarden/internetsnelheden

Maar ze bieden het niet actief meer aan.
Er is niet overal glasvezel beschikbaar, dan kun je nog steeds coax krijgen.

Geen brief gehad dat ik over moet.

[Voor 7% gewijzigd door IJzerboot op 27-03-2021 13:13]

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 16:26

Racing_Reporter

Mediaproducent

IJzerboot schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:12:
Ik heb nog internet via coax; Is onlangs nog weer sneller geworden ook:
https://www.caiway.nl/voorwaarden/internetsnelheden

Maar ze bieden het niet actief meer aan.
Er is niet overal glasvezel beschikbaar, dan kun je nog steeds coax krijgen.

Geen brief gehad dat ik over moet.
Sund, die oude internetonly-abo's zien er erg aantrekkelijk uit als je niet opeens insane veel meer nodig hebt!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Sjakie0101
Freedom Internet hoopt vanaf Q3 toe te kunnen treden als extra provider

Dat zou mooi zijn.

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:02:

Dat zou mooi zijn.
Wat is je bron?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
Sjakie0101 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:23:
[...]

De 710 heb ik er meteen uitgeschopt, vaag mistig beeld, zapt langzaam en alleen 4K upscale en geen native 4K. Dus niet voorbereid op ESPN 4K, NPO UHD en Eurosport UHD. Die zenders gaan dit jaar zeker komen!
Bij mij was hij wel snel, goed beeld, en ik heb geen 4k tv dus dat interesseert me allemaal vrij weinig. Ik wil gewoon een snelle STB, en de Aria 710 was dat. De Kamai 7X bij lange na niet.
Overigens roep je volgens mij al een tijdje dat die zenders er zeker gaan komen met elke keer een ander moment wanneer ze er zouden zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2021 13:59]

• Sjakie0101
Tankiej schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Bij mij was hij wel snel, goed beeld, en ik heb geen 4k tv dus dat interesseert me allemaal vrij weinig. Ik wil gewoon een snelle STB, en de Aria 710 was dat. De Kamai 7X bij lange na niet.
Overigens roep je volgens mij al een tijdje dat die zenders er zeker gaan komen met elke keer een ander moment wanneer ze er zouden zijn.
Eurosport UHD is door Discovery aangekondigd voor de Olympische Spelen.
Die zijn een jaar opgeschoven. Dat geldt ook voor EK2020 dat is 2021 geworden en dat zendt de NPO uit,
ESPN heeft onlangs zelf aangegeven hier mee bezig te zijn.

• rfbroek
Sjakie0101 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:23:
[...]
.. ESPN 4K, NPO UHD en Eurosport UHD. Die zenders gaan dit jaar zeker komen!
WAAR gaan die komen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:02:

Dat zou mooi zijn.
Bij gebrek aan een normale reactie heb ik het zelf maar even opgezocht.
Op een forum van Freedom heeft ene Anco op 22 januari het volgende gezegd:
Er zijn ca. 48 glasvezelnetwerken in NL, daar moeten keuzes gemaakt worden. Daarbij kijken we o.a. naar: grootte van leveringsgebied, kosten van de investering, is er een API beschikbaar, kosten van toegang per lijn per maand, is het een laag 1 of laag 2 model, kunnen we ons product leveren (er zijn netwerken die geen IPv6 ondersteunen bv.).

Al met al geen eenvoudige opgave. Concreet zijn we nu bezig met T-Mobile (Den Haag, Eindhoven en later Rotterdam), een nieuw initiatief in Groningen. Er zijn gesprekken met Delta. Verwachting is dat dit op zijn vroegst in Q3 een optie wordt.
en daarna nog dit:
Maar om onze diensten op het DeltaFiber netwerk Tek kunnen leveren moeten zij ook nog een aantal aanpassingen maken.
Klinkt niet alsof het heel zeker is allemaal. Q3 is nog een eind weg. Daarnaast hebben meerdere providers ooit wel aangegeven over DeltaFiber netwerk te willen leveren, maar bleken de tarieven erg hoog. Ik kan mij ook zo’n uitspraak van @Randal Peelen herinneren m.b.t. Tweak.

[Voor 3% gewijzigd door B2 op 29-03-2021 07:56]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 15:36
B2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:56:
Klinkt niet alsof het heel zeker is allemaal. Q3 is nog een eind weg. Daarnaast hebben meerdere providers ooit wel aangegeven over DeltaFiber netwerk te willen leveren, maar bleken de tarieven erg hoog. Ik kan mij ook zo’n uitspraak van @Randal Peelen herinneren m.b.t. Tweak.
Wij hebben op korte termijn de focus op gebieden waar we ODF / in de wijkcentrales kunnen hangen. Daarmee heb je veel meer invloed op de kosten en de tempo van de innovatie. Vooralsnog zijn er met Delta geen afspraken op op die manier deel te kunnen nemen.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Randal Peelen schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Wij hebben op korte termijn de focus op gebieden waar we ODF / in de wijkcentrales kunnen hangen. Daarmee heb je veel meer invloed op de kosten en de tempo van de innovatie. Vooralsnog zijn er met Delta geen afspraken op op die manier deel te kunnen nemen.
Ik meen mij in de MNOT slack ook een uitspraak te kunnen herinneren dat de tarieven die DeltaFiber vraagt voor toegang ook niet in verhouding staan met bv KPN Wholesale. Maar misschien mag je daar niet zo veel over zeggen :) Dank voor de toevoeging.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 15:36
We willen overal waar we komen die €41 per maand kunnen aanhouden en die noot is nog niet gekraakt.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
B2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:56:
[...]

[...]

Bij gebrek aan een normale reactie heb ik het zelf maar even opgezocht.
Op een forum van Freedom heeft ene Anco op 22 januari het volgende gezegd:
Die "ene Anco" is de oprichter en CEO van Freedom Internet, Anco Scholte ter Horst.
En je hebt nu ook reacties van Randal Peelen, commercieel directeur namens Tweak/Cambrium.

Betere bronnen dat dit ga je niet krijgen...

• B2

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Die "ene Anco" is de oprichter en CEO van Freedom Internet.
En je hebt nu ook reacties van Randal Peelen, commercieel directeur namens Tweak/Cambrium.

Betere bronnen dat dit ga je niet krijgen...
Randal wist ik inderdaad, vandaar ook mijn tag. Freedom Internet zit ik niet zo in, dus geen idee wie het was. Toch weer fijn om een duidelijke bronvermelding te hebben, dan kunnen we bepaalde uitspraken een waarde geven.

• Sjakie0101
Randal Peelen schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:39:
We willen overal waar we komen die €41 per maand kunnen aanhouden en die noot is nog niet gekraakt.
Je kan er van uit gaan dat ik niet zo maar iets post,
@Randal Peelen @Barre73 Delta heef toch wel wijzigingen aangebracht waardoor het goedkoper wordt?
Dat had inderdaad te maken met wel of niet in de wijkcentrale. Huur van POP’s was duur. Maar de systematiek is gewijzigd dacht ik.

Ik las ergens op de site van KPN binnenkort nieuws heeft voor Almelo omtrent glasvezel.

[Voor 23% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-03-2021 12:51]

• Barre73
Sjakie0101 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Je kan er van uit gaan dat ik niet zo maar iets post,
@Randal Peelen @Barre73 Delta heef toch wel wijzigingen aangebracht waardoor het goedkoper wordt?
Dat had inderdaad te maken met wel of niet in de wijkcentrale. Huur van POP’s was duur. Maar de systematiek is gewijzigd dacht ik.

Ik las ergens op de site van KPN binnenkort nieuws heeft voor Almelo omtrent glasvezel.
Ik heb geen idee aangaande Delta. Daar werk ik niet.
En wat Almelo betreft: dat staat op een site van KPN de provider en is volgens mij behoorlijk oud. Bij mijn weten is er geen wijziging voor Almelo en is of komt er geen samenwerking tussen KPN en Delta. Zeker niet na de aankondiging van vorige week over die 1000 dorpen. Daar zitten heel wat dorpen bij waar Delta bezig is..

• Sjakie0101
Barre73 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb geen idee aangaande Delta. Daar werk ik niet.
En wat Almelo betreft: dat staat op een site van KPN de provider en is volgens mij behoorlijk oud. Bij mijn weten is er geen wijziging voor Almelo en is of komt er geen samenwerking tussen KPN en Delta. Zeker niet na de aankondiging van vorige week over die 1000 dorpen. Daar zitten heel wat dorpen bij waar Delta bezig is..
Ik heb nog nergens een lijstje gezien. Gemeente Twenterand ook?

• Barre73
Sjakie0101 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb nog nergens een lijstje gezien. Gemeente Twenterand ook?
Komende twee jaar:
https://www.ad.nl/tech/do...n-de-beurt-bent~a4fb48f1/

• Sjakie0101
Dus Twenterand, Almelo, Cogasgebied weer niet. Grrrrr...

• lier

lier

MikroTik nerd

rfbroek schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:02:
Delta zou KPN kopen (of andersom)
EQT, de Zweedse investeringsmaatschappij achter Delta, is aan het kijken of ze KPN over kunnen nemen. Voor zover ik weet loopt dit nog.
Misschien ligt het aan mij, maar ik begin me er steeds meer aan te storen, vooral omdat het niets bijdraagt.
Negeren en rapporteren, klaar...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Barre73
lier schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:35:
[...]

EQT, de Zweedse investeringsmaatschappij achter Delta, is aan het kijken of ze KPN over kunnen nemen. Voor zover ik weet loopt dit nog.
Dat waren geruchten en verkenningen. Die werden vervolgens de kop ingedrukt toen de hele RvB van KPN aandelen bijkocht. Als ze dat deden terwijl er echte gesprekken waren was dat handel met voorkennis en dat is best strafbaar.
Dus met omgekeerd redeneren kom je er dan op uit dat het niet meer loopt.

(Dit heb ik trouwens van een beurs analist bij BNR, is niet zelf bedacht).

Acties:
  • +8Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Niet online
__BlackEyed__ schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:34:
[...]

En nu schijn ik bevestigd te hebben dat ik er 2 wilde ooit (ik heb 1 tv). Knettergek zijn ze daar. Dag Caiway.
Omdat ik vind dat er wel een eerlijk beeld over Caiway moet zijn, kom ik terug op eerdere berichten dat ik mijn tv-kastje niet heb ingeleverd en dat dat niet zou kunnen, omdat ik zei dat ik er ooit maar 1 heb gehad.

Bij het opruimen kom ik nu de 2e tegen. Excuses voor Caiway en excuses voor mijn onterechte grote bek.

• Sjakie0101
Barre73 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:49:
[...]

Dat waren geruchten en verkenningen. Die werden vervolgens de kop ingedrukt toen de hele RvB van KPN aandelen bijkocht. Als ze dat deden terwijl er echte gesprekken waren was dat handel met voorkennis en dat is best strafbaar.
Dus met omgekeerd redeneren kom je er dan op uit dat het niet meer loopt.

(Dit heb ik trouwens van een beurs analist bij BNR, is niet zelf bedacht).
Klopt. 100 punten. Is uitgebreid in de pers geweest.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Op je wenken bediend, hier een aantal::

- Je laatste voorspelling (paar posts terug) is dat dit jaar er diverse UHD zenders komen.
Ik vroeg al: WAAR komen die? En dan geef je geen antwoord. Laat staan wat je bron is.

- Caiway zou eind vorig jaar Delta worden, iedereen zou in november een brief krijgen.

- De coax zou verkocht worden aan Ziggo.

- Delta zou KPN kopen (of andersom)

Lees je eigen posts maar eens terug, er zijn voorbeelden genoeg (helaas).
Misschien ligt het aan mij, maar ik begin me er steeds meer aan te storen, vooral omdat het niets bijdraagt.
En als mensen dat uitspreken komt er een mod break, en begint het weer van voor af aan.
ESPN is de verkenning naar UHD gestart, zie de mediaberichten hierover.
Eurosport heeft vorig jaar al de UHD zender aangekondigd, ook in de media.

Dat de coax verkocht zou worden of dat Caiway opgaat in Delta... jij zet het hier alsof ik dat als feit heb neergepent. Ik zou nog maar eens terug lezen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rfbroek
Sjakie0101 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:38:
[...]
ESPN is de verkenning naar UHD gestart, zie de mediaberichten hierover.
Eurosport heeft vorig jaar al de UHD zender aangekondigd, ook in de media.
En wat heeft dat met Caiway te maken?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• rfbroek
Oh mijn andere posts werden zojuist gewist door een mod.
Blijkbaar mag hier geen kritiek geleverd worden op de werkelijke forumvervuiler.
Tot zover mijn bijdragen hier. :(

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 16:26

Racing_Reporter

Mediaproducent

Bizar hoe een gesprek over bronvermelding kapotgeslagen wordt na verschillende ogenschijnlijk op lucht gebaseerde claims. Mensenkinderen nog aan toe. Wie haalt het in zijn hoofd om daar zo mee om te gaan? Als er beweringen komen te staan in wat voor topic dan ook, hoort dit gewoon staafbaar te zijn. Dat werkt op de rest van het forum zo, waarom dan hier niet?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tankiej
rfbroek schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:40:
[...]

En wat heeft dat met Caiway te maken?
Exact dit inderdaad. Een zender roept dat ze iets gaan doen, dus dan moet Caiway het natuurlijk ook wel doen lijkt @Sjakie0101 te denken.

Japan gaat/wil de Olympische spelen in 8k uitzenden, dus dan mogen we ook wel aannemen dat Caiway in 8k dat doorgeeft natuurlijk, en ons allemaal nog even een nieuwe STB geeft die dat native aan kan.[/sarcasme]
Racing_Reporter schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:19:
Bizar hoe een gesprek over bronvermelding kapotgeslagen wordt na verschillende ogenschijnlijk op lucht gebaseerde claims. Mensenkinderen nog aan toe. Wie haalt het in zijn hoofd om daar zo mee om te gaan? Als er beweringen komen te staan in wat voor topic dan ook, hoort dit gewoon staafbaar te zijn. Dat werkt op de rest van het forum zo, waarom dan hier niet?
Het is inderdaad vrij bizar. Maar volgens mij kan je commentaar op moderatie beter in het feedback topic plaatsen, I&N Feedback-topic

• Sjakie0101
Tankiej schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:30:
[...]

Exact dit inderdaad. Een zender roept dat ze iets gaan doen, dus dan moet Caiway het natuurlijk ook wel doen lijkt @Sjakie0101 te denken.

Japan gaat/wil de Olympische spelen in 8k uitzenden, dus dan mogen we ook wel aannemen dat Caiway in 8k dat doorgeeft natuurlijk, en ons allemaal nog even een nieuwe STB geeft die dat native aan kan.[/sarcasme]

[...]

Het is inderdaad vrij bizar. Maar volgens mij kan je commentaar op moderatie beter in het feedback topic plaatsen, I&N Feedback-topic
Nee dat is jullie eigen interpretatie. Ik zou eens teruglezen ipv aan geschiedvervalsing te doen.

• Sjakie0101
@Barre73 Komende twee jaar Twenterand ook? Of alleen het lijstje in de URL?

Wat betreft 4K onderstaand meer nieuws, Eurosport toch niet zo te lezen:
https://www.totaaltv.nl/n...portzomer-in-4k-ultra-hd/

[Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-03-2021 20:55]

• Barre73
Sjakie0101 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:52:
[...]

@Barre73 Komende twee jaar Twenterand ook? Of alleen het lijstje in de URL?

Wat betreft 4K onderstaand meer nieuws, Eurosport toch niet zo te lezen:
https://www.totaaltv.nl/n...portzomer-in-4k-ultra-hd/
Al zou ik meer weten, dan nog mag ik het niet zeggen. Dat zou je toch wel moeten weten lijkt me.
Kan alleen melden dat het lijstje in het artikel nog heel kort is.
Het gaat in totaal om 700.000 woningen tot (en met) 2026 dus dat worden echt wel meer dorpen.

• canizares99
  • Laatst online: 17-04 17:37
Even een vraagje, ik ga verhuizen naar Almelo en kan dus kiezen uit DELTA Fiber of Caiway. Zoals het er nu naar uitziet ga ik voor Caiway. Echter heb ik hier wel een vraagje over..

Kun je bij Caiway je eigen router gebruiken? Ik ben van plan Internet en IPTV af te nemen.
Ik heb zelf de FRITZ!Box 7590

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

canizares99 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:04:
Even een vraagje, ik ga verhuizen naar Almelo en kan dus kiezen uit DELTA Fiber of Caiway. Zoals het er nu naar uitziet ga ik voor Caiway. Echter heb ik hier wel een vraagje over..

Kun je bij Caiway je eigen router gebruiken? Ik ben van plan Internet en IPTV af te nemen.
Ik heb zelf de FRITZ!Box 7590
Ja ik heb een Unifi Dream Machine Pro ipv de Genexis. Internet en TV werken

• canizares99
  • Laatst online: 17-04 17:37
nexhil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:12:
[...]

Ja ik heb een Unifi Dream Machine Pro ipv de Genexis. Internet en TV werken
Top.. Weet je zo welke VLAN je hiervoor nodig hebt (internet en TV)?

• lier

lier

MikroTik nerd

canizares99 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:15:
Beiden over VLAN 100. Zie ook eerdere berichten in dit topic en (onder andere) in: MikroTik en Caiway met een eigen mediaconverter

• B2

B2

wa' seggie?

lier schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:48:
[...]

Beiden over VLAN 100. Zie ook eerdere berichten in dit topic en (onder andere) in: MikroTik en Caiway met een eigen mediaconverter
Om je lijn te activeren heb je nog vlan 6 nodig. Of gewoon 1x het modem/router gebruiken wat je krijgt van Caiway. (Maar ik kon niet wachten :) )

• nexhil
  • Nu online

nexhil

BAM!

canizares99 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:15:
[...]

100

Edit: ah was al genoemd :P

[Voor 6% gewijzigd door nexhil op 01-04-2021 15:47]

• nero355

nero355

Alles is al genoemd... veel te vaak! :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

nero355 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:21:
[...]

Alles is al genoemd... veel te vaak! :P
Het lijkt mij sowieso een goed idee om eens een goede start post te maken met dit soort informatie.
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True