www.google.nl
Ik kan wel een deel verzorgen qua algemeen, netwerk e.d denk ik, het hele tv gebeuren heb ik niet zoveel kennis vanMisteRMeesteR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:02:
[mbr]lijkt mij een prima plan @B2, zijn er toevallig vrijwilligers hiervoor? :+[/]

In principe hoef je daar tegenwoordig ook niet veel over te weten volgens mij sinds alles over het internet heen gaatB2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:24:
Ik kan wel een deel verzorgen qua algemeen, netwerk e.d denk ik, het hele tv gebeuren heb ik niet zoveel kennis van![]()
Ik heb ook geen IPTV dus daar kan ik niks over vertellen of testen...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb natuurlijk geen idee welke zender in HD of 4K te zien is. Of gaat komen. En ik weet al helemaal niks van regionalen.nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:40:
[...]
In principe hoef je daar tegenwoordig ook niet veel over te weten volgens mij sinds alles over het internet heen gaat
Daar moet iemand anders dan maar wat over opstellen.
https://www.ad.nl/tech/di...eeld-uitzenden~a9ec14257/
Bijna niks dus
[ Voor 7% gewijzigd door rfbroek op 02-04-2021 15:26 ]
We hebben ons netwerk omgezet in een volledig beheerbaar omada netwerk (Ik werd het zat om alle accespoint en dergelijke apart te beheren haha).
Nu is ook de router via het omada platform beheerbaar via de TL-R605 v1.0. De instellingen voor DELTA fiber zijn als volgt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4tkJz9gmry9QUdfTSLQE2chE.png?f=user_large)
Niet vergeten om IGMP snooping aan te zetten voor IPTV dus bijvoorbeeld deze LAN interface:
:fill(white):strip_exif()/f/image/w5dZSgjYxXUdF74fJTggyB4Z.png?f=user_large)
Loopt nog steeds via de mediaconverter zoals in de vorige post genoemd, en vanuit daar een UTP kabel naar de WAN 1 poort.
TV via DELTA werkt zonder verdere instellingen aangezien die niet over een apart VLAN lopen. Dus de TV ontvanger gewoon aansluiten op internet, maakt niet uit hoeveel switches er tussen zitten, dat mogen ook gewoon non-smart switches zijn. (geen VLANS of dergelijke).
Telefoon weet ik niet, ik geloof dat dat wel via een apart VLAN loopt maar dat weet ik niet meer zeker aangezien we de vaste telefoonlijn toch niet gebruiken.
Download / Upload is een mooie stabiele 1000mbit full duplex. Dit halen we 24/7 per dag. In een jaar heeft het er misschien bij elkaar 5 minuten uitgelegen niet meer.
Zelf overigens geen TV meer via DELTA aangezien online IPTV aanbieder goedkoper zijn, en de ik zelf de TV kastjes verschrikkelijk langzaam en niet gebruiksvriendelijk vind. Zelfs gebruik ik NLziet i.c.m een Shield.
(Een andere willekeurige android TV box zal ook werken)
Ik gebruik een NVIDIA Shield en dat is echt een verademing om te gebruiken voor netflix en andere apps. Ondersteund 4K HDR Dolby Vision en werkt snel en feilloos.
1 Shield met TV doet nu Audio passthrough via hdmi naar de receiver. Werkt met alle huidige audio formats.
2e shield met TV stuurt het geluid via HDMI passthrough naar de TV waarna de TV de audio via Optische passthrough naar de versterker stuurt (deze versterker is geen receiver maar kan wel dolby en dts decoden vandaar).
Mocht iemand trouwens een tv box nodig hebben (ik zie dat daar veel over gepraat wordt). Wij hebben een Amino Kamai 7X liggen, als je interesse hebt stuur maar een pm).
[ Voor 8% gewijzigd door jaricool op 03-04-2021 22:07 . Reden: Toevoeging amino kamix 7x als ik iemand daarmee kan helpen. / IGMP snooping aanzetten ]
Heb een nieuwe aansluiting van caiway. De genexis platinum 7840 modem heb ik werkend en internet werkt zowel bedraad als via wifi
Gekke is dat het amino aria 7x niet werkend krijg. Geen beeld en een rood lampje vaaraan blijft branden.
Helpdesk aan de lijn gehad. Deze gaven aan dat het modem het interactieve tv kastjes niet ziet. Andere poorten op de modem geprobeerd op aanraden en ook reset door stroom eraf te halen. Niks hielp, helaas toen 10 uur en geen contact meer met helpdesk.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Eerst het probleem, dan de oplossing
Is dit wellicht al gelukt of is men daar mee bezig?B2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:37:
[...]
Het lijkt mij sowieso een goed idee om eens een goede start post te maken met dit soort informatie.
Dan heb je ook gelijk plek voor In Wall modellen van TP-Link Omada Series in je huis, want de telefoonaansluitingen heb je toch niet meer nodig!jaricool schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:07:
Telefoon weet ik niet, ik geloof dat dat wel via een apart VLAN loopt maar dat weet ik niet meer zeker aangezien we de vaste telefoonlijn toch niet gebruiken.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben aan het zoeken naar de mogelijkheden voor iemand die ik ken die momenteel een zeer trage kabelverbinding heeft van 7 mbit/s download en 1 upload.
Deltafibernetwerk is sinds 2018 al begonnen met graven voor glasvezel, destijds heeft de betreffende bewoner niet gekozen om mee te doen. Maar het kan nog wel.
4G voor Thuis via T-Mobile is ook mogelijk (of andere providers misschien daar heb ik geen kennis van).
Er wonen nu 2 mensen thuis waarvan er eentje opleiding volgt (dus gewoon Word, Teams en dat soort dingen). De andere werkt (niet de hele week) ook vanuit thuis en gebruikt 2 laptops met programma’s zoals VMware horizon, Citrix, Squid etc. en gebruikt bijna altijd zijn hotspot omdat kabelverbinding zo traag is.
Verder kijken ze soms/vaak Netflix en ze willen het huis later gaan verhuren aan meerdere mensen (ik denk max 6 pers. ongeveer) waarbij een snelle internetverbinding ook gegarandeerd moet zijn als er 3 (of meer) mensen tegelijk Netflix kijken bijvoorbeeld.
Ik heb nu via Caiway 150 mbit/s glasvezel afgesloten wat binnenkort aangelegd wordt, maar ik zit nog binnen de opzegtermijn.
Nu ik alle ervaringen lees over Caiway glasvezel en het standaardmodem begin ik te twijfelen wat ik moet doen, toch opzeggen? Is het netwerk stabiel/betrouwbaar genoeg?
De 3 providers waaruit ik kan kiezen zijn DELTA, Caiway en WeServe. Caiway was de enige waarbij je geen aanlegkosten hoefde te betalen en had goed zenderaanbod dus ik dacht dan die maar.
Wat raden jullie aan? Ik kan ook 4G voor Thuis bij T-Mobile maar dan heb je maar 100 mbit max en niet altijd stabiel (of andere providers met 4G voor Thuis).
Blijven waar je zit. Solcon en Online zijn ook nog opties,hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 05:13:
Ik kan nergens echt iemand vinden die mijn vragen kan beantwoorden, ik vermoed dat jullie dat hier wel kunnen.
Ik ben aan het zoeken naar de mogelijkheden voor iemand die ik ken die momenteel een zeer trage kabelverbinding heeft van 7 mbit/s download en 1 upload.
Deltafibernetwerk is sinds 2018 al begonnen met graven voor glasvezel, destijds heeft de betreffende bewoner niet gekozen om mee te doen. Maar het kan nog wel.
4G voor Thuis via T-Mobile is ook mogelijk (of andere providers misschien daar heb ik geen kennis van).
Er wonen nu 2 mensen thuis waarvan er eentje opleiding volgt (dus gewoon Word, Teams en dat soort dingen). De andere werkt (niet de hele week) ook vanuit thuis en gebruikt 2 laptops met programma’s zoals VMware horizon, Citrix, Squid etc. en gebruikt bijna altijd zijn hotspot omdat kabelverbinding zo traag is.
Verder kijken ze soms/vaak Netflix en ze willen het huis later gaan verhuren aan meerdere mensen (ik denk max 6 pers. ongeveer) waarbij een snelle internetverbinding ook gegarandeerd moet zijn als er 3 (of meer) mensen tegelijk Netflix kijken bijvoorbeeld.
Ik heb nu via Caiway 150 mbit/s glasvezel afgesloten wat binnenkort aangelegd wordt, maar ik zit nog binnen de opzegtermijn.
Nu ik alle ervaringen lees over Caiway glasvezel en het standaardmodem begin ik te twijfelen wat ik moet doen, toch opzeggen? Is het netwerk stabiel/betrouwbaar genoeg?
De 3 providers waaruit ik kan kiezen zijn DELTA, Caiway en WeServe. Caiway was de enige waarbij je geen aanlegkosten hoefde te betalen en had goed zenderaanbod dus ik dacht dan die maar.
Wat raden jullie aan? Ik kan ook 4G voor Thuis bij T-Mobile maar dan heb je maar 100 mbit max en niet altijd stabiel (of andere providers met 4G voor Thuis).
De meeste klachten in dit topic gaan over het TV product, maar daar heb je met internet-only geen last van (en als sporadische TV kijker herken ik mij persoonlijk ook niet in de klachten. Het werkt over het algemeen gewoon goed hier).
Delta en Caiway zijn hetzelfde bedrijf en hetzelfde product, dus daar zit verder geen verschil.
WeServe ken ik enkel van naam, daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik zit inmiddels nu 5+ jaar op glasvezel via Caiway en heb werkelijk niks te klagen. De storingen zijn hier nog altijd op één hand te tellen.
Mocht de wifi van het standaard modem onvoldoende zijn voor jouw gebruik, dan kan je altijd nog een eigen access point erachter hangen.
[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 07-04-2021 08:51 ]
Ik heb alle 3 de providers benaderd en Caiway is de enige die deze aanlegkosten vanuit hun kant gaan vergoeden.
Bovendien is een alleen-Internet-pakket bij Caiway èn goedkoper èn sneller.
Het enige wat ik me afvraag is; ik wil graag TV en dat heb ik nu ook gekozen en ik weet niet of ik dat moet veranderen. Gaat de TV van Caiway nu via internet zoals bij KPN of via de kabel? Zover ik weet heeft het huis geen coax-aansluiting en de reguliere aansluiting met 7mbits download is veel te traag, wat gaan ze hieraan doen?
Via internet via de aansluiting op het glasvezelmodem. Je krijgt hier een decoder voor.hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:04:
Omdat ik destijds niet had aangemeld en later aan ga sluiten bij het glasvezelnetwerk moet ik naast de vastrechtvergoeding van €1.900 ook nog aanlegkosten betalen van (minimaal!) €995.
Ik heb alle 3 de providers benaderd en Caiway is de enige die deze aanlegkosten vanuit hun kant gaan vergoeden.
Bovendien is een alleen-Internet-pakket bij Caiway èn goedkoper èn sneller.
Het enige wat ik me afvraag is; ik wil graag TV en dat heb ik nu ook gekozen en ik weet niet of ik dat moet veranderen. Gaat de TV van Caiway nu via internet zoals bij KPN of via de kabel? Zover ik weet heeft het huis geen coax-aansluiting en de reguliere aansluiting met 7mbits download is veel te traag, wat gaan ze hieraan doen?
Heb zowel internet als televisie van Caiway via glas en ben zeer tevreden hierover in mijn regio (Aalsmeer).
Via de app kan je ook via chromecast streamen en er is een webinterface als je TV via de browser wilt kijken.
De meest gehoorde klacht is dat de streams nog wel eens 20 - 30 seconden achter willen lopen op andere providers. Andere klachten zijn het traag zappen en het ontbreken van bepaalde HD zenders.
Voor mij persoonlijk als incidentele TV kijker is het gewoon prima, maar goed, meningen verschillen uiteraard.
Edit: spuit 11

Mag ik weten voor welke internetsnelheid je betaalt, of je die haalt en met welk modem (het standaardmodem)?Mooijekind schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:14:
Televisie bij Caiway gaat gewoon via de glasvezelkabel. Daar hoeft dus geen aparte coax-aansluiting voor te zijn.
Heb zowel internet als televisie van Caiway via glas en ben zeer tevreden hierover in mijn regio (Aalsmeer).
Alleen als je 1 Gbit/s afneemt, dan is dat (logischerwijs) ook de echt maximale snelheid die je kan halen vanwege de fysieke limitatie en gaat daar ook dan nog de decoder van af. Je zal in speedtests dan rond de 930-940 Mbit/s halen vanwege de overhead, maar in feite is dat dus echt 1 Gbit/s.
[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 07-04-2021 09:28 ]
Bekabeld waarschijnlijk wel, maar hoe zit het met de draadloze verbinding, verschilt dat veel?EDIT schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:18:
Bij glasvezel haal je (extreme uitzonderingen daargelaten) altijd de internetsnelheid waar je voor betaald. Bij Caiway doen ze er, als je het TV pakket hebt, nog 10% bovenop, als compensatie voor als je de TV aan hebt staan.
Alleen als je 1 Gbit/s afneemt, dan is dat (logischerwijs) ook de echt maximale snelheid die je kan halen vanwege de fysieke limitatie en gaat daar ook dan nog de decoder van af.
Na het doornemen van dit forum krijg ik het idee dat het standaardmodem heel slecht is en dat ik ook nog allemaal apparatuur moet gaan aanschaffen.EDIT schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:18:
Bij glasvezel haal je (extreme uitzonderingen daargelaten) altijd de internetsnelheid waar je voor betaald. Bij Caiway doen ze er, als je het TV pakket hebt, nog iets van 30-50 Mbit/s bovenop, als compensatie voor als je de TV aan hebt staan. Dus bij een pakket van 150 Mbit/s zal je waarschijnlijk 180 Mbit/s halen als de TV decoders niet aan staan.
Alleen als je 1 Gbit/s afneemt, dan is dat (logischerwijs) ook de echt maximale snelheid die je kan halen vanwege de fysieke limitatie en gaat daar ook dan nog de decoder van af.
Daar valt dus geen zinnig woord over te zeggen.
Voor Gigabit wireless heb je goede apparatuur nodig, zowel aan de accespoint kant als aan de client kant. Daar ga je het met een provider glasmodem per definitie niet mee redden (en staat dus los van de provider).hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:20:
Bekabeld waarschijnlijk wel, maar hoe zit het met de draadloze verbinding, verschilt dat veel?
Ik heb de snelste genomen dus Giga Snel met 1GBit/s, mss overkill maar met 4 kids in huis geen zin dat er eventueel vertraging op kan treden,
Ik zit al een tijdje bij Caiway en heb de 1e versie van de glasvezelmodem, weet even niet de naam meer maar ziet eruit als een melkpak.
Qua snelheid haal ik normaal rond de 930Mbit
EDIT: Deze modem heeft trouwens geen wifi aan boord dus ik heb er zelf nog een router achter staan.
Hoe het bereik dus is van de nieuwe modem/routers die je krijgt weet ik niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Mooijekind op 07-04-2021 09:31 ]
Is 150 mbit genoeg voor 2 personen?Mooijekind schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:26:
@hdhv
Ik heb de snelste genomen dus Giga Snel met 1GBit/s, mss overkill maar met 4 kids in huis geen zin dat er eventueel vertraging op kan treden,
Ik zit al een tijdje bij Caiway en heb de 1e versie van de glasvezelmodem, weet even niet de naam meer maar ziet eruit als een melkpak.
Qua snelheid haal ik normaal rond de 930Mbit
EDIT: Deze modem heeft trouwens geen wifi aan boord dus ik heb er zelf nog een router achter staan.
Hoe het bereik dus is van de nieuwe modem/routers die je krijgt weet ik niet.
Lekker Caiway internet Only nemen en NLZiet via een AppleTV. (of als het op je smartTV zit kun je dat gebruiken)hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 05:13:
Ik kan nergens echt iemand vinden die mijn vragen kan beantwoorden, ik vermoed dat jullie dat hier wel kunnen.
Dus geen Caiway TV? Die bieden 70 zenders leek me best een goed aanbod.B2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:56:
[...]
Lekker Caiway internet Only nemen en NLZiet via een AppleTV. (of als het op je smartTV zit kun je dat gebruiken)
TV is prima bij Caiway. Je moet niet teveel van dit verzuurde topic lezen en vooral berichten van @Sjakie0101 overslaan. Inderdaad ook veel HD zenders.Met Caiway is niks mis en niet te duur.hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:01:
[...]
Dus geen Caiway TV? Die bieden 70 zenders leek me best een goed aanbod.
Ik kan niks over het TV product zeggen, dat heb ik niet. Ik gebruik NLZiet. Dat is een goed alternatief als je geen setop box wil.hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:01:
[...]
Dus geen Caiway TV? Die bieden 70 zenders leek me best een goed aanbod.
Sommige mensen zijn uitermate negatief over het TV product hier. Maar dat heeft meer met het managen van verwachtingen te maken.
Volgens mij is de algehele mening dat het prima te doen is.
De verbinding van Caiway is gewoon dikke prima. Nog geen uitval gehad, snelheid constant.
Kan ik beter TV met 150 mbit voor 52 euro OF alleen internet met 250 mbit voor 44 euro?Roberto...... schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:03:
[...]
TV is prima bij Caiway. Je moet niet teveel van dit verzuurde topic lezen en vooral berichten van @Sjakie0101 overslaan. Inderdaad ook veel HD zenders.Met Caiway is niks mis en niet te duur.
En is het standaardmodem stabiel/snel genoeg, vooral de draadloze verbinding?
Goedkoopste pakket is 100Mbit ipv 150Mbit. Het is geheel afhankelijk van je gebruik. Wat doe je met internet?. Caiway heeft daar ook een tool voor om te kijken wat heb je nodig. Ik heb zelf genoeg aan 250Mbit/ 4 personen waarbij de hele dag youtube, streams, werkomgeving aan staat. Tot afgelopen maart ook altijd tv van ze gehad maar door andere behoefte alleen nog Internet only.hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:15:
[...]
Kan ik beter TV met 150 mbit voor 52 euro OF alleen internet met 250 mbit voor 44 euro?
En is het standaardmodem stabiel/snel genoeg, vooral de draadloze verbinding?
Er wonen nu 2 mensen thuis waarvan er eentje opleiding volgt (dus gewoon Word, Teams en dat soort dingen). De andere werkt (niet de hele week) ook vanuit thuis en gebruikt 2 laptops met programma’s zoals VMware horizon, Citrix, Squid etc. en gebruikt bijna altijd zijn hotspot omdat kabelverbinding zo traag is.Roberto...... schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:26:
[...]
Goedkoopste pakket is 100Mbit ipv 150Mbit. Het is geheel afhankelijk van je gebruik. Wat doe je met internet?. Caiway heeft daar ook een tool voor om te kijken wat heb je nodig. Ik heb zelf genoeg aan 250Mbit/ 4 personen waarbij de hele dag youtube, streams, werkomgeving aan staat. Tot afgelopen maart ook altijd tv van ze gehad maar door andere behoefte alleen nog Internet only.
Volgens mij gebruiken ze ook alleen de draadloze verbinding, geen kabel dus.
Gewoon beginnen met 100 of 150Mbit, verhogen kan altijd.hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:29:
[...]
Volgens mij gebruiken ze ook alleen de draadloze verbinding, geen kabel dus.
Netflix is iets van 8Mbit per stream, TV ook. Thuiswerken is ook niet meer dan 1 a 2.
Maar even knuppel in hoenderhok: Als je dit soort vragen hebt, moet je dit dan wel willen regelen?
[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 07-04-2021 10:39 ]
Ik ben niet echt iemand die er heel veel verstand van heeft maar ik ben wel goed in het opzoeken van alle informatie en dat gaat me goed af. Bovendien is er niemand anders die het kan doen voor ze.B2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
[...]
Gewoon beginnen met 100 of 150Mbit, verhogen kan altijd.
Netflix is iets van 8Mbit per stream, TV ook. Thuiswerken is ook niet meer dan 1 a 2.
Maar even knuppel in hoenderhok: Als je dit soort vragen hebt, moet je dit dan wel willen regelen?
Ik heb nu gewoon TV met 150 mbit afgesloten nu nog afwachten of de aanlegkosten hoger gaan uitvallen en op welke termijn ze alles kunnen aanleggen.
Volgens mij had ik al aangegeven dat hij bij zijn keuze zou moeten blijven,Roberto...... schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:03:
[...]
TV is prima bij Caiway. Je moet niet teveel van dit verzuurde topic lezen en vooral berichten van @Sjakie0101 overslaan. Inderdaad ook veel HD zenders.Met Caiway is niks mis en niet te duur.
Verzuurd of kritisch dat zijn twee verschillende zaken.
In de basis is het TV product prima. Er kan nog wel veel verbeterd worden., maar dat is mijn kritische blik.
Veel HD tov andere providers.
Verder is dat Genexis 7840 onding een prima ding, maar heel veel medeTweakers willen liever een apparaat dat in Bridge Mode kan of gewoon helemaal geen WiFi Router zelfs, omdat we graag alleen onze eigen (geavanceerdere) apparatuur willen gebruiken
Verder 110% eens met deze opmerking :
Huur een bedrijfje in dat het allemaal voor je kan regelen zou ik zeggen!B2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
Ja, bij mij is het 150Mbps bij Caiway.nero355 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:03:
Ik zie hier van alles genoemd worden, maar volgens mij is het laagste abonnement Internet Only gewoon 250/250 Mbps en geen 100/100 of 150/150 Mbps of zit daar nog verschil in per gebied of zo
Waar zit jij dan qua gebiedB2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:05:
Ja, bij mij is het 150Mbps bij Caiway.
En heb je niet de upgrade gehad eerder dit jaar ?!
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.Roberto...... schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:03:
[...]
De kabel TV is inderdaad prima, en ook over het glasvezel internet kan je dat zeggen. Eigenlijk nooit storingen of problemen.
Maar mijn ervaringen met de interactieve TV op glasvezel zijn echt slecht. Ik heb dat abonnement daarom ook voortijdig beëindigd, en gebruik nu internet only met TV alternatieven.
Volgens mij kan je trouwens geen kabel tv abbo meer krijgen als er een glasvezel aansluiting in huis is.
GlasvezelBuitenaf gebied. Ik heb zelf 500Mbps. Maar dat is weer internet only. Pakket met TV heeft 150,350 en 600 dacht ik.nero355 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:13:
[...]
Waar zit jij dan qua gebied
En heb je niet de upgrade gehad eerder dit jaar ?!
Even in zijn algemeenheid; waarom zou ik geen abonnement kunnen afsluiten/onderzoek kunnen doen naar de mogelijkheden? Ik stel, als je kijkt naar de kennis van de gemiddelde Nederlander over dit soort zaken, gewoon normale vragen. Ik ben geen specialist maar met het rondsnuffelen op het internet en het lezen van deze forums kom ik best een eind ver. Ik heb tot nu toe i.i.g. al de conclusie kunnen trekken dat ik het beste glasvezel aan kan laten leggen.rfbroek schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:43:
[...]
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
De kabel TV is inderdaad prima, en ook over het glasvezel internet kan je dat zeggen. Eigenlijk nooit storingen of problemen.
Maar mijn ervaringen met de interactieve TV op glasvezel zijn echt slecht. Ik heb dat abonnement daarom ook voortijdig beëindigd, en gebruik nu internet only met TV alternatieven.
Volgens mij kan je trouwens geen kabel tv abbo meer krijgen als er een glasvezel aansluiting in huis is.
Als het aanleggen gratis zou zijn had ik alles gewoon uitgeprobeerd, dus gewoon abonnement afsluiten en dan zie ik het wel. Echter, aangezien er een vastrechtvergoeding van 1900 euro is (een bedrag dat niet door iedereen zo kan worden neergelegd op de tafel) en daarbovenop misschien extra kosten komen wil ik alles graag zeker weten voordat ik iets doe.
Jullie begrijpen het hier veel beter, daarom ben ik ook hier.
Ik heb nu 150 mbps met 2x interactieve TV (tweede was gratis dus waarom niet) ontvanger afgesloten en ik zit nog steeds te twijfelen of ik de interactieve TV moet houden of niet, dat wil desbetreffende persoon wel graag hebben.
Bovendien, is 150 mbps genoeg voor 2 personen die af en toe thuiswerken en voor de rest Netflixen (en straks als het goed werkt af en toe ook TV gaan kijken)?
Ik werk hier thuis met dezelfde programma's terwijl 2 anderen Netflixen en in Teams-vergaderingen zitten. Ik heb 50 mbps bij KPN via de kabel en heb nooit problemen, dus ik vermoed dat 150 mbps genoeg is voor hun.
De mogelijkheden met TV zijn: 150 mbps, 400 mpbs en 1 gbps, zonder TV heb je 250 mbps (of het hoger kan weet ik niet).
Liever heb ik een antwoord van jullie, de experts, in plaats van dat ik zelf conclusies ga trekken.
Anoniem: 1174526
Gewoon uit interesse, hoe bevalt de Interactieve TV?hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:13:
[...]
Even in zijn algemeenheid; waarom zou ik geen abonnement kunnen afsluiten/onderzoek kunnen doen naar de mogelijkheden? Ik stel, als je kijkt naar de kennis van de gemiddelde Nederlander over dit soort zaken, gewoon normale vragen. Ik ben geen specialist maar met het rondsnuffelen op het internet en het lezen van deze forums kom ik best een eind ver. Ik heb tot nu toe i.i.g. al de conclusie kunnen trekken dat ik het beste glasvezel kan laten leggen.
Als het aanleggen gratis zou zijn had ik alles gewoon uitgeprobeerd, dus gewoon abonnement afsluiten en dan zie ik het wel. Echter, aangezien er een vastrechtvergoeding van 1900 euro is (een bedrag dat niet door iedereen zo kan worden neergelegd op de tafel) en daarbovenop misschien extra kosten komen wil ik alles graag zeker weten voordat ik iets doe.
Jullie begrijpen het hier veel beter, daarom ben ik ook hier.
Ik heb nu 150 mbps met 2x interactieve TV (tweede was gratis dus waarom niet) ontvanger afgesloten en ik zit nog steeds te twijfelen of ik de interactieve TV moet houden of niet, dat wil desbetreffende persoon wel graag hebben.
Bovendien, is 150 mbps genoeg voor 2 personen die af en toe thuiswerken en voor de rest Netflixen (en straks als het goed werkt af en toe ook TV gaan kijken)?
Ik werk hier thuis met dezelfde programma's terwijl 2 anderen Netflixen en in Teams-vergaderingen zitten. Ik heb 50 mbps bij KPN via de kabel en heb nooit problemen, dus ik vermoed dat 150 mbps genoeg is voor hun.
De mogelijkheden met TV zijn: 150 mbps, 400 mpbs en 1 gbps, zonder TV heb je 250 mbps (of het hoger kan weet ik niet).
Liever heb ik een antwoord van jullie, de experts, in plaats van dat ik het zelf doe.
Ik heb alles pas eergisteren afgesloten, er moet nog worden gegraven en alles moet nog worden aangesloten, maar ik ben ook benieuwd hoe het zal bevallen.Anoniem: 1174526 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:20:
[...]
Gewoon uit interesse, hoe bevalt de Interactieve TV?
Momenteel 7 mbps down- en 1 mbps upload, dus in principe is alles boven dat al beter
Werken met ''virtual desktop'' (VMWare Horizon Client, Squid etc.) dat soort programma's gebruikt de één, de ander gewoon Word, Teams en dat soort dingen, maar niet de hele dag/week door, dus ik vermoedde ook al dat het genoeg zou zijn, i.i.g. bedankt voor je reactie.rfbroek schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:23:
Met 150 Mbit zit je meestal al vrij ruim voor 1 huishouden met huis-tuin-keukengebruik. Als er veel gedownload wordt van bv usenet is het krapjes. Wat jij beschrijft is 150 neer dan genoeg
O.a. De tv gids heeft een iets andere look and feel. Andere wijzigingen zijn onbekend.
Kies na het inschakelen van de tv gids maar eens voor OPT. Wow! En Sjappooo
Eindelijk tv gids onder elkaar. En deze blijft als “favoriete weergave” staan!
Verder kunnen de foto’s bij de radiozenders bij de instellingen uit worden gezet.
[ Voor 48% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-04-2021 23:17 ]
Wordt deze update uitgerold naar alle TV ontvangers?Sjakie0101 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:48:
Er staat splinternieuwe software op de decoders. Versie 4.0 (ipv 3.6).
O.a. De tv gids heeft een iets andere look and feel. Andere wijzigingen zijn onbekend.
Kies na het inschakelen van de tv gids maar eens voor OPT. Wow! En Sjappooo![]()
![]()
![]()
Dat is al gedaan.hdhv schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:57:
[...]
Wordt deze update uitgerold naar alle TV ontvangers?
Top verbetering! Moet zeggen dat de interface ook sneller is. Behoorlijke verbetering!Sjakie0101 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:48:
Er staat splinternieuwe software op de decoders. Versie 4.0 (ipv 3.6).
Kies na het inschakelen van de tv gids maar eens voor OPT. Wow! En Sjappooo![]()
![]()
![]()
Verder kunnen de foto’s bij de radiozenders bij de instellingen uit worden gezet.
Aan de kpn router (experia box) had ik een Arcadyan wifi access point hangen.
Vraag is nu of ik achter de Caiway genexis platinum 7840 router de Arcadyan (kpn) access point werkend kan krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Beun_de_Haas op 08-04-2021 15:50 ]
Glas op 25 mrt besteld, levering op 9 apr. Tot op heden geen installatiepakket ontvangen.
Bevestiging gaf een standaard prijs aan i.p.v. prijzen zoals bij Pricewise afgenomen.
Coax binnen zichttermijn opgezegd, wel factureren én incasseren.
'Spoed' mailadres gemaild op advies van klantenservicemedewerker:
Bold was door hen included. Inmiddels zijn we als we goede vrijdag als vrije dag zien vier werkdagen verder zonder reactie.Wij beantwoorden uw e-mail zo snel mogelijk, in uitzonderlijke gevallen kan dit twee werkdagen duren.
Andere klantenservicemedewerker zegt dat het een mate van interpreteren is en dat ze hiermee bedoelen dat er in uitzonderlijke gevallen binnen twee werkdagen gereageerd wordt. Volgens mij is het bij Caiway verplicht om een onvoldoende te scoren in begrijpend lezen en Nederlands om te mogen solliciteren bij het klantcontactcenter.
Mijn commerciële tip aan Delta Fiber Networks, laat het zo lang mogelijk niemand toe op het netwerk want anders zijn er er echt direct mensen weg.
[ Voor 4% gewijzigd door True op 08-04-2021 16:18 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Zonder dat ding te kennen lijkt me dat wel zo logisch, want accesspoint zoals elk ander accesspoint dus ik zou me daar niet al te druk over makenBeun_de_Haas schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:48:
Aan de kpn router (experia box) had ik een Arcadyan wifi access point hangen.
Vraag is nu of ik achter de Caiway genexis platinum 7840 router de Arcadyan (kpn) access point werkend kan krijgen?
We zullen zien... Ik verwacht dat dit nog lang niet rond is of wellicht wel helemaal niet gaat gebeuren
Interface is (althans zolang het geen oud multiscreen-pakket betreft) identiek op het logo na....hdhv schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:08:
Weet iemand of er een verschil zit tussen de interactieve TV ontvangers/de interface van DELTA en Caiway?
Wat jij gewoon moet doen is Caiway nemen en een bedrijf de boel laten verdelen/opzetten op het moment dat je straks meerdere huishoudens in hetzelfde huis hebt!hdhv schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:26:
Ik zit nu te twijfelen tussen delta en caiway, ze gebruiken hetzelfde glasvezelnetwerk volgens mij. Delta biedt nu 3 gratis gigawifipunten aan maar Caiway is goedkoper en biedt meer zenders aan. Wat moet ik doen/is er een verschil in de betrouwbaarheid van de twee providers?
Al dat getwijfel heeft weinig nut en vertraagt alleen maar je aansluiting die blijkbaar alleen Caiway wil vergoeden qua graafkosten en dergelijke...
[ Voor 3% gewijzigd door rfbroek op 11-04-2021 13:09 ]
Ik heb nl nu TV via coax bij caiway en internet vdsl van xs4all/kpn. Er ligt glas van caiway. Stel ik wil nu internet only via glasvezel. Wat zou dan een reden zijn om TV af te sluiten?
Om te voorkomen dat je een product afneemt zonder er voor te betalen? Dat is maar een wilde gok hoor...fmrama schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:59:
Bij internet only heb je toch alleen internet via glas.? Waarom zouden ze dan TV via coax afsluiten.
Ik heb nl nu TV via coax bij caiway en internet vdsl van xs4all/kpn. Er ligt glas van caiway. Stel ik wil nu internet only via glasvezel. Wat zou dan een reden zijn om TV af te sluiten?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Natuurlijk betaal ik dan gewoon voor TV. Wordt dan wel een extra kostenplaatje.
Dus een abo glas internet only en TV abo via coax. Je verliest dan wel je telefoonaansluiting via internet. Dat gaat hem dan niet worden.
Ik laat het weten , als ik antwoord heb van caiway.
[ Voor 26% gewijzigd door fmrama op 11-04-2021 15:43 ]
Alles in 1 is dan goedkoper, en je behoud dan COAX en je kan via glasvezel kijken.fmrama schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:08:
Ik heb de vraag even bij caiway gedropt,
Natuurlijk betaal ik dan gewoon voor TV. Wordt dan wel een extra kostenplaatje.
Dus een abo glas internet only en TV abo via coax. Je verliest dan wel je telefoonaansluiting via internet. Dat gaat hem dan niet worden.
Ik laat het weten , als ik antwoord heb van caiway.
Goedemiddag François, een goede vraag. Het is alleen niet mogelijk om een internet only pakket en een tv only pakket te nemen.
Als je een internet only pakket neemt, dien je ergens anders een tv pakket te nemen. Of je kunt een alles in 1 glas abonnement bij ons nemen. Dan heb je tv en internet via glasvezel maar blijft ook het coax signaal intact.
Het bevestigt wat @Sjakie0101 hierboven al zegt.
Dat vermoeden had ik al. En was idd met name benieuwd of ze de coax vervolgens actief afsluiten (want daar moeten ze dan actie voor ondernemen) of dat het signaal er "stiekem" gewoon op blijft staan.fmrama schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:05:
Antwoord van caiway:
Goedemiddag François, een goede vraag. Het is alleen niet mogelijk om een internet only pakket en een tv only pakket te nemen.
Als je een internet only pakket neemt, dien je ergens anders een tv pakket te nemen. Of je kunt een alles in 1 glas abonnement bij ons nemen. Dan heb je tv en internet via glasvezel maar blijft ook het coax signaal intact.
Het bevestigt wat @Sjakie0101 hierboven al zegt.
Als we voor 16 juni 30% aan inschrijvingen hebben, is het zo ver; Dan wordt ook ons dorpje door Deltafiber voorzien van glastvezel.
Wij hebben de luxe dat we kunnen kiezen uit maar liefst 4 providers:
- Delta zelf
- Caiway
- Online.nl
- Helden van nu
Caiway is het goedkoopst en geeft de eerste 6 maanden ruim 50% korting. Delta is ietsje duurder, maar geeft geen korting. Daar tegenover staat dan weer gratis 'installatie tot in de nok' en 'giga goede wifi'. Met een Ruckus Wifi installatie en een pfSense router in de meterkast hebben die twee helaas niet zoveel waarde voor mij.
Dus Caiway. Maar ik lees veel slechte ervaringen met Caiway, En ik wil mijn pfSense router rechtstreeks aan het internet hebben. Dus bridge mode, of een SFP(+) module in mijn router. Ik heb nog niet eens uitgezocht of pfSense met VLANs op de WAN NIC overweg kan...
Wie kan mijn vertellen of Caiway een goede keuze is, of dat ik beter voor Delta kan gaan? Ik denk namelijk niet dat ik van de helpdesk veel wijzer wordt, anders dan of het een goede helpdesk en of de wachtrijen lang zijn.
Tja het internet van Caiway (glasvezel) vind ik prima. ik heb een paar maanden terug wel een paar keer problemen met TV gehad (geen signaal voor 1,5 week door kabelbreuk ergens) maar het is de laatste weken rustig, en daarbuiten kijk ik niet veel klassiek TV zeg maar.MindBender schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:11:
Beste mede-tweakers,
Als we voor 16 juni 30% aan inschrijvingen hebben, is het zo ver; Dan wordt ook ons dorpje door Deltafiber voorzien van glastvezel.
Wij hebben de luxe dat we kunnen kiezen uit maar liefst 4 providers:De laatstgenoemde is gericht op het MKB, dus dat is niet de beste keuze voor ons. Online biedt maximaal 500Mbit/s up en down. Als dat uit realisme is geboren is dat geen slechte keuze, maar wij tweakers houden van specs, dus als de 'kwaliteit' in 1 getal is samen te vatten, moet dat natuurlijk zo hoog mogelijk zijn.
- Delta zelf
- Caiway
- Online.nl
- Helden van nu
Caiway is het goedkoopst en geeft de eerste 6 maanden ruim 50% korting. Delta is ietsje duurder, maar geeft geen korting. Daar tegenover staat dan weer gratis 'installatie tot in de nok' en 'giga goede wifi'. Met een Ruckus Wifi installatie en een pfSense router in de meterkast hebben die twee helaas niet zoveel waarde voor mij.
Dus Caiway. Maar ik lees veel slechte ervaringen met Caiway, En ik wil mijn pfSense router rechtstreeks aan het internet hebben. Dus bridge mode, of een SFP(+) module in mijn router. Ik heb nog niet eens uitgezocht of pfSense met VLANs op de WAN NIC overweg kan...
Wie kan mijn vertellen of Caiway een goede keuze is, of dat ik beter voor Delta kan gaan? Ik denk namelijk niet dat ik van de helpdesk veel wijzer wordt, anders dan of het een goede helpdesk en of de wachtrijen lang zijn.
Helden van nu kun je als particulier wel gewoon aanvragen btw factuur vragen.MindBender schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:11:
Beste mede-tweakers,
Wij hebben de luxe dat we kunnen kiezen uit maar liefst 4 providers:De laatstgenoemde is gericht op het MKB, dus dat is niet de beste keuze voor ons. Online biedt maximaal 500Mbit/s up en down. Als dat uit realisme is geboren is dat geen slechte keuze, maar wij tweakers houden van specs, dus als de 'kwaliteit' in 1 getal is samen te vatten, moet dat natuurlijk zo hoog mogelijk zijn.
- Delta zelf
- Caiway
- Online.nl
- Helden van nu
Hoor zelf alleen goede verhalen over deze provider van familie leden.
Dat maakt niets uit, zitten op hetzelfde netwerk.[b]MindBender in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"MindBender schreef op maandag 19 april 2021 @ Wie kan mijn vertellen of Caiway een goede keuze is, of dat ik beter voor Delta kan gaan? Ik denk namelijk niet dat ik van de helpdesk veel wijzer wordt, anders dan of het een goede helpdesk en of de wachtrijen lang zijn.
Mijn ervaring met beiden is ook goed. Ga je ook tv afnemen?
Hoezo niet?Dat maakt niets uit, zitten op hetzelfde netwerk.
Off-topic:Mijn ervaring met beiden is ook goed. Ga je ook tv afnemen?
Ik denk het niet, maar dat is een heel ander verhaal. Wij kijken eigenlijk nooit lineair TV meer, al 15+ jaar niet meer. Heel af en toe Discovery of Kitchen24, maar daardoor hebben we bij Ziggo wel meteen het grootste pakket nodig, en uit stomme gewoonte ook maar aangehouden. Als 1 van de providers TV via de kabel aanbiedt, zoals ik hier las, is dat interessant. Maar ik ga niet 4 settop-boxen installeren; Dat vindt ik zonde van mijn Hirschmann installatie en high-end decoders in mijn TVs.
Wel vervelend dat alle providers zich hebben ingegraven met tripple play; De twee overige diensten kosten maar een paar Euro per maand. Als je maar 1 dienst afneemt, betaal je meteen de hoofdprijs. Dus als ik naast glasvezelinternet ben aangewezen op TV van Ziggo, is het interessanter om kabeltv dan maar te laten vallen, en in te ruilen voor MagellanTV/CuriousityStrem/TheGreatCoursesPlus.
Gezien dit verhaal en je technische kennis en setup zou ik dan toch meteen gaan voor Helden van Nu. Ook voor consumenten, zeker als het alleen internet betreft en een kleine club mensen die snel reageren en ook de technische kennis in huis hebben om je te ondersteunen als het toch een keer nodig is.MindBender schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:08:
[...]
Hoezo niet?
[...]
Off-topic:
Ik denk het niet, maar dat is een heel ander verhaal. Wij kijken eigenlijk nooit lineair TV meer, al 15+ jaar niet meer. Heel af en toe Discovery of Kitchen24, maar daardoor hebben we bij Ziggo wel meteen het grootste pakket nodig, en uit stomme gewoonte ook maar aangehouden. Als 1 van de providers TV via de kabel aanbiedt, zoals ik hier las, is dat interessant. Maar ik ga niet 4 settop-boxen installeren; Dat vindt ik zonde van mijn Hirschmann installatie en high-end decoders in mijn TVs.
Wel vervelend dat alle providers zich hebben ingegraven met tripple play; De twee overige diensten kosten maar een paar Euro per maand. Als je maar 1 dienst afneemt, betaal je meteen de hoofdprijs. Dus als ik naast glasvezelinternet ben aangewezen op TV van Ziggo, is het interessanter om kabeltv dan maar te laten vallen, en in te ruilen voor MagellanTV/CuriousityStrem/TheGreatCoursesPlus.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ze delen letterlijk het netwerk, ik krijg onder andere nog steeds de Caiw DNS servers toegewezen. En een tracert leert me dat er nog een aantal caiw hops tussen zitten.MindBender schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:08:
Hoezo niet?
Hm, als ze niet alleen het netwerkt, maar ook routers, DNS en servers delen, dan maakt het inderdaad niet veel uit wie ik kies. Problemen bij de 1 zullen dan niet zonder problemen bij de ander zijn.Ze delen letterlijk het netwerk, ik krijg onder andere nog steeds de Caiw DNS servers toegewezen. En een tracert leert me dat er nog een aantal caiw hops tussen zitten.
Het zullen vast competente mensen zijn, maar die competentie heb ik alleen nodig om het in eerste plaats aan de gang te krijgen en later in het geval van netwerkproblemen. En dan is 89,48 (inc BTW) wel een fors verschil met 63,95.Gezien dit verhaal en je technische kennis en setup zou ik dan toch meteen gaan voor Helden van Nu.
Ik zal de informatieavond maar eens afwachten. In elk geval dank voor de hulp!
Gefeliciteerd!MindBender schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:11:
Denk niet te moeilijk en neem de beste deal van de twee : KLAAAR!!!Dus Caiway. Maar ik lees veel slechte ervaringen met Caiway, En ik wil mijn pfSense router rechtstreeks aan het internet hebben. Dus bridge mode, of een SFP(+) module in mijn router. Ik heb nog niet eens uitgezocht of pfSense met VLANs op de WAN NIC overweg kan...
Wie kan mijn vertellen of Caiway een goede keuze is, of dat ik beter voor Delta kan gaan?
Vraag is nu even hoe de periode september tot aan daadwerkelijke plaatsing glasvezelaansluiting te overbruggen. Caiway levert volgens mij enkel glas, dus die kunnen daarvoor niet voorzien? En bij een ander nieuw abonnement zit je natuurlijk vast aan een jaar. Iemand tips in deze?
- Caiway via Coax ?mefjoew schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:31:
Vraag is nu even hoe de periode september tot aan daadwerkelijke plaatsing glasvezelaansluiting te overbruggen. Caiway levert volgens mij enkel glas, dus die kunnen daarvoor niet voorzien? En bij een ander nieuw abonnement zit je natuurlijk vast aan een jaar. Iemand tips in deze?
- KPN xDSL ?
- Een of andere 4G oplossing ?
Er moet toch iets te regelen zijn
Dat is wel erg goedkoop!mefjoew schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:31:
Aangezien ik geen noemenswaardige verschillen kan ontdekken v.w.b. ervaringen, denk ik dat we voor Caiway gaan. Deze is namelijk het snelst (250mb) en goedkoopst (€ 325 voor een jaar).
Internet Only is nu iets van € 43 per maand...
[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 20-04-2021 16:15 ]
Zal ook vast wel, maar dacht dat mensen in dit topic wellicht al eens met zo'n bijltje gehakt hadden. Daarom even ervaringen opvragen over hoe dit handig te regelen.nero355 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:12:
[...]
- Caiway via Coax ?
- KPN xDSL ?
- Een of andere 4G oplossing ?
Er moet toch iets te regelen zijn
Eerste zes maanden voor een tientje per maand.[...]
Dat is wel erg goedkoop!
Internet Only is nu iets van € 43 per maand...
Hierover heb ik inmiddels 3x contact gehad en 2x is toegezegd dat dit binnen 4 werkdagen is aangepast. We zijn nu 3 maanden verder en er is nog steeds niks gebeurd.
Je zou denken dat ze alleen moeilijk doen bij een downgrade van je abonnement..
Hoi-tom-562 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:43:
Ik heb nog geen mail gehad over de snelheidsverhoging/wijziging abonnement. Misschien komt dat omdat ik een 'apart' pakket heb; 'Buitengewoon voordelig' (actiepakket van Glasvezel Buitenaf, 150/150 mbit + TV).
Mocht mijn abonnement ook gewijzigd worden, dan stap ik weer terug over naar Ziggo. Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden.
Snelheid is heel erg onstabiel, ene moment volle bak, 170 mbit, andere keer maar 90 mbit en als dieptepunt net 5 mbit down/1 mbit up in de kerstvakantie(was voorbij na een reset van de modem). Ook valt regelmatig de internetverbinding weg, met Ziggo had ik nergens last van. Het is het allemaal 'net niet'
Sorry dat ik jou even quote, maar ik ben zoekende naar de ervaringen.
Hier op dit moment nog gebruiker van Internet Compleet van Ziggo (300Mbit\30Mbit) icm basis TV. Ik ben kijkende naar Caiway (Internet Only, 250Mbit up en down).
De snelheid van Ziggo is voldoende voor mij (ook de upload) en het enige dat me bij Ziggo houdt op dit moment is Ziggo Sport én het gemak dat ik geen glasvezel naar de meterkast hoef te brengen.
Daarnaast is ZiggoGo op zich perfect voor op de tablets en AndroidTV's, zodat ik incidenteel (2x per maand) andere content kijk dan Netflix, Videoland of YouTube.
Als ik voor Caiway glas zou gaan, dan zou ik dus enkel voor de F1 iets moeten regelen (F1TV Pro voor maximaal € 65 per jaar (kan met mazzel voor iets minder)) en ben ik volledig aangewezen op wisselende apps (NPO Start, etc).
Uiteindelijk zou ik een € 100 kunnen besparen (na aftrek kosten F1 en Ziggo geeft elk jaar wel een bepaalde korting als je belt) en heb ik dus als voordeel dat ik meer upload heb (gebruik ik eigenlijk niet).
Belangrijkste voor mij is dat mijn verbinding thuis echt heel stabiel is; er is maar zelden storing. Als ik jouw ervaring zo lees, dan is dat in het geval van Caiway dus niet zo (en ik zit ook in het gebied van GlasvezelBuitenaf). Hoe zijn je ervaringen nu we 3 maanden verder zijn?
De voordelen van combinaties met bv Vodafone en Hollandsenieuwe vind ik verder niet heel relevant, het extra pakket Ziggo Sport Compleet is nice to have, maar van ervaringen uit het verleden weet ik dat ik dat mogelijk 1x per maand aanzap uit verveling.
Benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 21-04-2021 10:57 ]
Dus maar iemand in de chat geroepen, die raadde aan mijn wachtwoord te wijzigen terwijl ik wel mail op kan halen en mijn.caiway kan benaderen. Ze gaan het nu uitzoeken, hoop dat ik voor zaterdag antwoord heb....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Voor de nieuwe IPTV omgeving moet je inloggen met het eerste gedeelte van jouw Caiway e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord (dus als jouw e-mailadres stormtrooper@caiway.nl is, dan inloggen met gebruikersnaam stormtrooper). Het wachtwoord is het wachtwoord dat je ook voor dat e-mailaccount gebruikt.
Mocht je dat wachtwoord niet meer weten, dan kan je op https://mijn.caiway.nl/myTv.interactiveTv.logic het wachtwoord opnieuw instellen. Daar vind je ook de gebruikersnaam terug.
Zit je nog op de oude IPTV omgeving, dan staan de gebruikersnaam en wachtwoord voor de app in Mijn Caiway bij het IPTV gedeelte. Daar kan je het wachtwoord eventueel ook opnieuw instellen. Let er wel op dat je met deze gegevens niet bij de nieuwe IPTV app of website in kan loggen en dat je daarvoor dus nog de oude app nodig hebt (kortom: zorg ervoor dat je op de juiste omgeving probeert in te loggen. Inloggen met de gegevens van de nieuwe IPTV omgeving op de oude app gaat ook niet werken uiteraard).
[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 21-04-2021 14:08 ]
Als ik eerlijk ben hebben we denk ik 1x in de 2 maanden iets van een storing gehad (maar dat heeft het hele dorp/omliggende dorpen dan ook). Verder ben ik wel tevreden nu. Ik ben er dus wel achter dat het slome internet echt veroorzaakt wordt door mijn Netgear router, maar ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om die te flashen met andere firmware. Met ziggo had ik daar nooit last van overigensfredkroket schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:55:
[...]
Hoi.
Sorry dat ik jou even quote, maar ik ben zoekende naar de ervaringen.
Hier op dit moment nog gebruiker van Internet Compleet van Ziggo (300Mbit\30Mbit) icm basis TV. Ik ben kijkende naar Caiway (Internet Only, 250Mbit up en down).
De snelheid van Ziggo is voldoende voor mij (ook de upload) en het enige dat me bij Ziggo houdt op dit moment is Ziggo Sport én het gemak dat ik geen glasvezel naar de meterkast hoef te brengen.
Daarnaast is ZiggoGo op zich perfect voor op de tablets en AndroidTV's, zodat ik incidenteel (2x per maand) andere content kijk dan Netflix, Videoland of YouTube.
Als ik voor Caiway glas zou gaan, dan zou ik dus enkel voor de F1 iets moeten regelen (F1TV Pro voor maximaal € 65 per jaar (kan met mazzel voor iets minder)) en ben ik volledig aangewezen op wisselende apps (NPO Start, etc).
Uiteindelijk zou ik een € 100 kunnen besparen (na aftrek kosten F1 en Ziggo geeft elk jaar wel een bepaalde korting als je belt) en heb ik dus als voordeel dat ik meer upload heb (gebruik ik eigenlijk niet).
Belangrijkste voor mij is dat mijn verbinding thuis echt heel stabiel is; er is maar zelden storing. Als ik jouw ervaring zo lees, dan is dat in het geval van Caiway dus niet zo (en ik zit ook in het gebied van GlasvezelBuitenaf). Hoe zijn je ervaringen nu we 3 maanden verder zijn?
De voordelen van combinaties met bv Vodafone en Hollandsenieuwe vind ik verder niet heel relevant, het extra pakket Ziggo Sport Compleet is nice to have, maar van ervaringen uit het verleden weet ik dat ik dat mogelijk 1x per maand aanzap uit verveling.
Benieuwd.
Ik werk sinds vorig jaar zo'n beetje fulltime thuis, dus een stabiele verbinding is ook echt een must voor mij. Daar heb ik dus weinig over te klagen. De keren dat we storing hadden, was 's avonds.
Als het via Glasvezelbuitenaf loopt, dan zou ik mij altijd aanmelden. Zelfs al neem je ziggo er naast en dan het goedkoopste Caiway abonnement, goedkoper aan glasvezel komen kan niet (later laten aanleggen kan wel, maar kost geloof ik meer geld dan een jaar abonnement Caiway o.i.d.).
Voor F1 heb ik overigens een abonnement op F1 TV genomen
Vaak bu'j te bang!
Dat gezeik heb ik ook gehad toen ik een nieuw pakket nam met het nieuwe platform.Stormtrooper schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:41:
lijkt wel of het gewoon niet geactiveerd is op mijn account. Ik kom ook nergens en Mijn Caiway een IPTV gedeelte tegen.
Eerste 10 dagen zonder iptv gezeten.
En de helpdesk hield vol dat alles in orde was.

Uiteindelijk bleek dat een bijbehorend profiel van het product niet was aangemaakt
[ Voor 9% gewijzigd door rfbroek op 21-04-2021 23:31 ]
Vanmiddag ook niets meer gehoord, ga ze morgen maar eens bellen....rfbroek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:50:
[...]
Dat gezeik heb ik ook gehad toen ik een nieuw pakket nam met het nieuwe platform.
Eerste 10 dagen zonder iptv gezeten.
En de helpdesk hield vol dat alles in orde was.
Uiteindelijk bleek dat een bijbehorend profiel van het product niet was aangemaakt
Ik geloof dus niet dat er (zeker in de kern van een dorp of stad) veel kosten bij zullen komen voor het aanleggen achteraf. Immers, als dat zo is dan stappen mensen vrijwel zeker niet over naar glasvezel.-tom-562 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:58:
[...]
Als het via Glasvezelbuitenaf loopt, dan zou ik mij altijd aanmelden. Zelfs al neem je ziggo er naast en dan het goedkoopste Caiway abonnement, goedkoper aan glasvezel komen kan niet (later laten aanleggen kan wel, maar kost geloof ik meer geld dan een jaar abonnement Caiway o.i.d.).
Ik zal eens kijken of ik de switch dan nu toch ga maken, ben immers niet geheel ontevreden over Ziggo en de voordelen zijn voor mijn gevoel een beetje zo-zo.
Ik denk dat je je daar aardig in vergist. Ik weet dat in Krimpen er ook mensen waren die door slechte (onware) berichten in de media toen afzagen van een gratis aansluiting. Mensen die daar naderhand toch flink spijt van hadden.fredkroket schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:22:
[...]
Ik geloof dus niet dat er (zeker in de kern van een dorp of stad) veel kosten bij zullen komen voor het aanleggen achteraf. Immers, als dat zo is dan stappen mensen vrijwel zeker niet over naar glasvezel.
Ik zal eens kijken of ik de switch dan nu toch ga maken, ben immers niet geheel ontevreden over Ziggo en de voordelen zijn voor mijn gevoel een beetje zo-zo.
Waarom zou je die aansluiting niet laten maken, of je het nou gaat gebruiken of niet, het kan er maar liggen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik zou gewoon mee doen, doe je het nu niet, dan kost het een stuk meer. Volgens mij staat het ook op de site van Glasvezelbuitenaf ergens (ik meen mij te herinneren dat het een bedrag van 1000 euro o.i.d. was).+fredkroket schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:22:
[...]
Ik geloof dus niet dat er (zeker in de kern van een dorp of stad) veel kosten bij zullen komen voor het aanleggen achteraf. Immers, als dat zo is dan stappen mensen vrijwel zeker niet over naar glasvezel.
Ik snap niet waarom je het niet zou doen. Glasvezel wordt in de toekomst niet slechter ofzo. Bij ons in het dorp zie je dat eigenlijk iedereen het heeft afgenomen. Alleen een paar hele eigenwijze (oude) lui niet. Zelfs m'n buurman van 80 heeft het afgenomen, niet zozeer voor hemzelf, maar wel voor degene die wss over een aantal jaar in zijn huis gaat wonen.
Wat ik zo zag bij ons in het dorp, is dat ze de fiberkabel tot aan de stoep voor de voordeur leggen bij huizen die niet mee hebben gedaan met het aanleggen van gasvezel. Dus ja, dat zal uiteindelijk wel wat meer kostenTrue schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:26:
@fredkroket De aansluiting kosten in mijn appartement omdat de vorige bewoners het niet wilden; enkel de FTU aansluiten op de al aanwezige fibers (in de meterkast) en testen&labelen bij mij en in de POP was 328€ incl. btw. Als glas nog getrokken/doorgeschoten moet worden vanuit de stoep gaat dit je waarschijnlijk meer kosten.
[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 22-04-2021 13:22 ]
Vaak bu'j te bang!
Verstandige buurman!-tom-562 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:21:
Zelfs m'n buurman van 80 heeft het afgenomen, niet zozeer voor hemzelf, maar wel voor degene die wss over een aantal jaar in zijn huis gaat wonen.
Als er in hetzelfde gebied twee huizen tekoop staan die identiek aan elkaar zijn, maar de eene geen glasvezel heeft dan zou ik die lekker voor iemand anders overlaten!

Ik lees nog niets over Dolby in dit Wij van WC eend artikel, wel dat ze het er over eens zijn dat klanten de hoogste kwaliteit van de zenders (HD) verlangen en daar lijken dus weer uitbreidingen in de pen te zitten:
“Hoe interactieve tv er in de toekomst uitziet?” Een korte pauze en dan een glimlach op Jeffrey’s gezicht: “Klanten verwachten een nog breder aanbod aan zenders in de hoogst mogelijke kwaliteit. Plus we blijven werken aan de gebruiksvriendelijkheid van interactieve tv op alle apparaten. Er kan nog zó veel met interactieve tv. Ik heb het gevoel dat we pas net begonnen zijn! De toekomst ziet er zonnig uit.”
De latency is constanter en ca. 2.3 ms lager. Ik heb sindsdien nog geen storingen gehad. De periode is wat kort om conclusies te trekken, maar wellicht zijn de (mijn) netwerkproblemen nu opgelost...
Oude meting op 2021-02-27 vanuit web interface van Genexis Platinum-7840:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 64 bytes from 8.8.8.8: seq=0 ttl=119 time=4.634 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=1 ttl=119 time=4.567 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=2 ttl=119 time=4.552 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=3 ttl=119 time=4.550 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=4 ttl=119 time=4.574 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=5 ttl=119 time=4.599 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=6 ttl=119 time=4.555 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=7 ttl=119 time=9.717 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=8 ttl=119 time=4.559 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=9 ttl=119 time=12.146 ms |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 64 bytes from 8.8.8.8: seq=0 ttl=120 time=2.373 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=1 ttl=120 time=2.313 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=2 ttl=120 time=2.277 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=3 ttl=120 time=2.282 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=4 ttl=120 time=2.281 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=5 ttl=120 time=2.281 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=6 ttl=120 time=2.324 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=7 ttl=120 time=2.298 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=8 ttl=120 time=2.275 ms 64 bytes from 8.8.8.8: seq=9 ttl=120 time=2.310 ms |
Dit topic is gesloten.