[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.689 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:51
Rohem schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:06:
Zojuist ook de mail met de wijziging binnen;

[Afbeelding]

Gaat om regio Twente.
Het loont om te kijken of het 400 Mbit pakket goedkoper is of meer voordelen biedt.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Het loont om te kijken of het 400 Mbit pakket goedkoper is of meer voordelen biedt.
Dan betaalt hij 8 euro meer per maand voor 50mbit/s extra?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SkyThes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:39:
Zijn er ook andere gebruikers van de Genexis Platinum 7840 welke sinds de laatste firmware update van december problemen ervaren met de ingebouwde DHCP server?

Ik heb met enige regelmaat dat de DHCP server niet meer werkt waardoor nieuwe devices of devices waarvan de lease is verstreken geen nieuw IP meer uitgereikt krijgen. Enige wat dan nog helpt is rebooten van de Genexis.

Caiway gebeld maar die zien niks geks in het modem en willen hem niet vervangen...
Welke firmware versies staan er bij jou vermeld in de WebGUI van de Genexis 7840 :?

Dit zijn mijn versies en ik heb nergens last van :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
System information
Platform : Lunar
Product name : Platinum-7840
Product number : 99615009
Product date : July 2, 2018
Hardware revision : 1.3
Bootloader revision : bootloader-lunar-3.2.0-R
Firmware revision : geneos-lunar-3.14.0-R

:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Dan betaalt hij 8 euro meer per maand voor 50mbit/s extra?
Geen idee, dat is de vraag. Het schijnt dat sommige varianten die naar 600 Mbit gaan hetzelfde krijgen met een pakket van 1 Gbit en ook het nieuwe tv platform, dus helemaal gek is deze vraag niet.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Een prijsverhoging van je maandtarief met 5,5 gulden per maand !!
Dat zou vroeger nooit gebeuren in het gulden tijdperk!

Wat een dieven zijn het toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dolopfriet schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:55:

Een prijsverhoging van zeker 15 zilverlingen!
Dat zou in het Romeinse tijdperk nooit gebeuren!

;)

(ben het overigens met je eens dat het teveel van het goede is, zeker voor een ongevraagde snelheidsverhoging)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2021 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:55:

Ter referentie, vroeger betaalde ik 89 gulden voor een 10/1 (denk ik, weet het niet meer zeker) verbinding bij Telekabel/UPC. Nu betaal ik 49,50 voor een 500/500 verbinding. Nou poeh poeh, wat is het allemaal duurder geworden. Volgens mij zijn we in Nederland nog een van de goedkoopste landen, zeker gezien de kwaliteit van de verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Ter referentie, vroeger betaalde ik 89 gulden voor een 10/1 (denk ik, weet het niet meer zeker) verbinding bij Telekabel/UPC. Nu betaal ik 49,50 voor een 500/500 verbinding. Nou poeh poeh, wat is het allemaal duurder geworden. Volgens mij zijn we in Nederland nog een van de goedkoopste landen, zeker gezien de kwaliteit van de verbindingen.
Wat was er op tegen geweest om 600Mbit naar 700Mbit te zetten met een geringe verhoging en een nieuw 1 Gbit pakket te introduceren. Men komt nu met een forse ongevraagde verhoging met een liederlijke prijsverhoging, Je wordt gedwongen te downgraden (wat ik ook ga doen) naar een lager pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
B2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Ter referentie, vroeger betaalde ik 89 gulden voor een 10/1 (denk ik, weet het niet meer zeker) verbinding bij
Dit betaalde we in 2010 voor Internet Only via Caiway glasvezel in Krimpen en Loenen

25MB down 3MB up voor €32,40
50MB down 5MB up voor €49,90
90MB down 90MB up voor €69,90

Snelste pakket kost nu 79 euro dus zo'n grote prijsstijging is het niet geweest in 11 jaar. Snelheid daar in tegen is wel fors voorruit gegaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52
Man, man, man...Wat een zurigheid toch hier.....Voert Caiway een snelheidsverhoging door is het niet goed (want niet genoeg extra snelheid), komt er een nieuwe streaming mogelijkheid is het niet goed, komen er HD zenders bij maar niet voor ARD239 is het niet goed (want ik moet het nieuws in 4K zien), gaan ze DD5.1 doorgeven is het niet goed (want ik wil de Teletubbies in Dolby Atmos zien).....

Ze kunnen ook helemaal niets doen en elk jaar de prijzen verhogen.....Feit is gewoon dat ze zeer stabiel internet leveren, genoeg zenders voor 'average-joe' (die aan de camping zenders meer dan genoeg heeft) en vergelijkbare prijzen voor wat er geleverd wordt.

Wellicht eens zelf solliciteren bij Caiway en de boel van binnenuit aanpakken?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:26:
Man, man, man...Wat een zurigheid toch hier.....Voert Caiway een snelheidsverhoging door is het niet goed (want niet genoeg extra snelheid), komt er een nieuwe streaming mogelijkheid is het niet goed, komen er HD zenders bij maar niet voor ARD239 is het niet goed (want ik moet het nieuws in 4K zien), gaan ze DD5.1 doorgeven is het niet goed (want ik wil de Teletubbies in Dolby Atmos zien).....

Ze kunnen ook helemaal niets doen en elk jaar de prijzen verhogen.....Feit is gewoon dat ze zeer stabiel internet leveren, genoeg zenders voor 'average-joe' (die aan de camping zenders meer dan genoeg heeft) en vergelijkbare prijzen voor wat er geleverd wordt.

Ik neem aan dat je mij niet bedoelt! Ik ben door de bank genomen tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Helemaal mee eens. Voor Caiway had ik XS4all, prima provider, maar of het nou het premium bedrag waard is tov Caiway? Nee. Niet meer in ieder geval.

Caiway levert zoals al eerder gezegd een prima verbinding, heerlijk ook gewoon zonder poes pas als PPPoE ed. Maar sommige mensen zijn nooit tevreden met wat ze hebben, ook hier niet blijkt. Altijd het “ja maar” gedrag. Of ze zijn zogenaamd kritisch, dat is ook zo’n mode woord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:46

RobertowNL

For your gear!

Svennos1 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:41:
Even een positieve noot! Van de week Caiway benaderd via Twitter over mijn IP adres uit Israël en het ongemak wat dat geeft ...... Ze hebben mij zojuist een ander adres gegeven, modem even opnieuw opstarten en alles werkt nu zoals het moet. Perfect geholpen, mijn dank @Caiway !! *O*
Het blijft hit of miss dus. Ik heb ze de laatste tijd daar benaderd, tweemaal via WhatsApp en telefonisch. Iedere keer weer kreeg ik een bericht dat dat niet kon.

Sterker nog, toen ik hier naar het forum verwees dat het wel kon zou desbetreffende Tweaker dat wel verzonnen hebben en het anders liggen.

Maar goed, gelukkig kan ik ook melden dat het probleem is opgelost. *O*

Afgelopen week 3x de Genexis aangesloten in plaats van mijn eigen modem. Eerste keer anderhalf uur, tweede keer 12 uur. Beide keren kreeg ik het zelfde ip terug.

Derde keer (48 uur) was scheepsrecht. En ik heb nu gewoon een Nederlands IP. Was wel even behelpen maar het is opgelost.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ja, het ligt er erg aan welke helpdesk medewerker je aan de lijn krijgt. Vergeet natuurlijk niet dat ze ook enorm veel n00b vragen krijgen, waarbij een standaard script de meeste problemen kan oplossen.

Deze 'desbetreffende Tweaker' moest ook een aantal keer aangeven in het gesprek dat IP adres vernieuwen direct kon. Je moet gewoon een beetje doordrammen..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00

Ze moeten alleen maar verhogen in snelheid en niet in prijs. Ze verdienen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Van mij hoeven ze helemaal niet te verhogen in snelheid. Ik vind namelijk 50 Mbps als snel zat. Als ik naar mijn omgeving kijk heeft het overgrote deel geen snellere verbinding nodig. Maar ja, glasvezel en een snelheidsverhoging is een mooie aanleiding voor een "onderbouwde" prijsverhoging.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben prima tevreden over Caiway (kijk maar naar eerdere berichten van mij) maar waarom steeds sneller en duurder?

Tuurlijk. Men moet de infra verbeteren, mee met de concurrentie, klanten willen Gbps verbindingen, we leven in 2021 etc. etc. Maar vraag en aanbod zit mijns inziens op dit moment ver uit elkaar.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:47
RobertowNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Sterker nog, toen ik hier naar het forum verwees dat het wel kon zou desbetreffende Tweaker dat wel verzonnen hebben en het anders liggen.

Maar goed, gelukkig kan ik ook melden dat het probleem is opgelost. *O*
Haha, waarom iemand dat zou verzinnen is me een raadsel. Ik was ook bang om van het kastje naar de muur te worden gestuurd gezien de berichten hier ..... Maar in 1x raak via Twitter. Fijn dat het voor jou ook is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ze kunnen ook helemaal niets doen en elk jaar de prijzen verhogen...
Dat laatste zit mij vooral dwars als Internet Only klant :
- Hoe lang gaat dat nog door ?
- Komt er op een bepaald moment ook een nieuw goedkoper abonnement ?

Al dat gedoe omtrent de zenders en al die Reclame TV zooi kan me verder niet zo schelen :)
Feit is gewoon dat ze zeer stabiel internet leveren, genoeg zenders voor 'average-joe' (die aan de camping zenders meer dan genoeg heeft) en vergelijkbare prijzen voor wat er geleverd wordt.
De internet verbinding is redelijk en niet meer dan dat IMHO en inderdaad op Ome Henk en Tante Truus niveau net als bij een ISP als Ziggo bijvoorbeeld die ook downtime kent op het moment dat er onderhoud wordt gepleegd :/
Zou graag willen, maar op het moment geen optie en ik gok ook dat ik afgewezen zou worden of uiteindelijk niks ermee zou opschieten door budget gerelateerde beperkingen bij Caiway :P :+
B2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:53:
Helemaal mee eens. Voor Caiway had ik XS4all, prima provider, maar of het nou het premium bedrag waard is tov Caiway? Nee. Niet meer in ieder geval.
Dat ligt eraan of je een echte Tweaker bent of niet ;)

Als ex-KPN abonnee zou ik graag zien dat Caiway wat meer op hun niveau komt qua service/voorzieningen!
Caiway levert zoals al eerder gezegd een prima verbinding, heerlijk ook gewoon zonder poes pas als PPPoE ed.
Daar is niks moeilijks aan, echter kan het IPTV gedoe gezeik geven, omdat er zoveel dingen niet helemaal gestandardiseerd zijn en de apparatuur soms rare "quirks" heeft :)
Maar sommige mensen zijn nooit tevreden met wat ze hebben, ook hier niet blijkt.
Zo zitten wij als mensen nou eenmaal in elkaar ;)
Altijd het “ja maar” gedrag. Of ze zijn zogenaamd kritisch, dat is ook zo’n mode woord.
Er zijn zat producten waarvan ik graag wat kritischere ervaringen had gelezen in het verleden, want alleen maar roepen dat alles oh zo geweldig is kan vaak tot een flinke teleurstelling achteraf zorgen! ;)
kraades schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:
Van mij hoeven ze helemaal niet te verhogen in snelheid. Ik vind namelijk 50 Mbps als snel zat. Als ik naar mijn omgeving kijk heeft het overgrote deel geen snellere verbinding nodig. Maar ja, glasvezel en een snelheidsverhoging is een mooie aanleiding voor een "onderbouwde" prijsverhoging.
Ik had vroeger 60/30 Mbps en soms was dat best wel krapjes dus IMHO moet je tegenwoordig toch wel gewoon minimaal 100/100 Mbps hebben of in (B)VDSL2 gebieden : 100/30 Mbps :)
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben prima tevreden over Caiway (kijk maar naar eerdere berichten van mij) maar waarom steeds sneller en duurder?
Dat laatste vraag ik mij dus ook af...
Tuurlijk. Men moet de infra verbeteren, mee met de concurrentie, klanten willen Gbps verbindingen, we leven in 2021 etc. etc. Maar vraag en aanbod zit mijns inziens op dit moment ver uit elkaar.
Het personeel zal ook wel steeds duurder worden, maar dan nog : Ik zie mezelf straks niet ineens € 60 betalen, terwijl ik met € 39 ben begonnen! 8)7

Kom maar op met dat nieuwe € 100/100 abonnement voor € 29 per maand of zo! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@nero355 : Je kunt toch gewqoon naar Alleen Internet 150 gaan? Betaal je EUR 41,95. Welgeteld 2,95 meer dan dat je begon....

Nog geen mail of brief gehad over wat er met mijn Alles-in-1-Glas-700 gaat gebeuren per 1 Maart, maar wel een mail dat ik de Caiway Interactieve-TV'-app kan gaan gebruiken. Ziet er aardig uit, alleen mis ik dan weer het zoeken naar een bepaald programma. Of ik ben kippig, òf die zit er gewoon niet in...

[ Voor 17% gewijzigd door MasterMaceMichu op 23-01-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MasterMaceMichu schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:20:
@nero355 : Je kunt toch gewqoon naar Alleen Internet 150 gaan? Betaal je EUR 41,95. Welgeteld 2,95 meer dan dat je begon...
Dan heb jij het topic niet goed gelezen! ;)

Dat is nu 250/250 Mbps en kost nu € 43,95 per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ho....nee, heb niet alles letterlijk nagelezen, zit zelf op de 'exoot' Alles-in-een-Glas-700 en hoop dat die naar de 1Gbps gaat, gewoon omdat het kan! ;)
Had even op de Caiway site gekeken: https://www.caiway.nl/internet/alleen-internet
Daar is 150 nog de 'langzaamste'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

MasterMaceMichu schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:54:
Had even op de Caiway site gekeken: https://www.caiway.nl/internet/alleen-internet
Daar is 150 nog de 'langzaamste'.
Komt omdat ze hun website zo goed bijhouden! Vooral tijdens storingen of onderhoud! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de discussie over prijzen wel interessant maar ik denk dat jullie de onderliggende waarheid vergeten. Caiway is van EQT, EQT heeft maar één prioriteit: geld verdienen voor de aandeelhouders. EQT denkt niet "hoeveel geld moeten we vragen om een beetje winst te draaien". Nee, EQT denkt "wat is de absolute maximum prijsverhoging waar we mee weg kunnen komen".

Hetzelfde geldt trouwens voor bijvoorbeeld een iMac. Apple baseert prijzen niet op kosten + winstpercentage, Apple steekt miljoenen in onderzoek naar wat de absolute maximum prijs is die ze kunnen vragen voor een product.

tldr: bedrijven willen boven alles geld verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Had altijd het 550/550 pakket hier in Krimpen a/d IJssel, blijkbaar hebben ze 'm nu omgezet naar 600/600?

Haal nu rond de 75MB/s op steam bijv, via speedtest rond de 630 :D

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:37:
Ik vind de discussie over prijzen wel interessant maar ik denk dat jullie de onderliggende waarheid vergeten. Caiway is van EQT, EQT heeft maar één prioriteit: geld verdienen voor de aandeelhouders. EQT denkt niet "hoeveel geld moeten we vragen om een beetje winst te draaien". Nee, EQT denkt "wat is de absolute maximum prijsverhoging waar we mee weg kunnen komen".

Hetzelfde geldt trouwens voor bijvoorbeeld een iMac. Apple baseert prijzen niet op kosten + winstpercentage, Apple steekt miljoenen in onderzoek naar wat de absolute maximum prijs is die ze kunnen vragen voor een product.

Exact. Ik moest ook stiekem wel een beetje lachen om de reactie dat de prijs niet verhoogd mocht worden maar de snelheid wel. Welkom in de wereld van het kapitalisme :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaakjwt
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:37:

Eens, en dat is mijn inziens ook de reden dat de Glasvezel-intrastructuur gelijk moet worden aan de stroom & gasinfrastructuur: één beheerder voor de infastructuur en iedere aanbieder is welkom.
Nu ontbreekt het aan gezonde concurrentie wat ten koste gaat van de klant, maar wel ten goede van een buitenlandse investeringsmaatschappij.

En aanvullend vind ik het echt absurd en zonde van de resources dat meerdere aanbieders infrastructuur gaan aanleggen, waardoor er een dubbele of driedubbele infrastructuur ontstaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Sjaakjwt schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:34:
[...]

Eens, en dat is mijn inziens ook de reden dat de Glasvezel-intrastructuur gelijk moet worden aan de stroom & gasinfrastructuur: één beheerder voor de infastructuur en iedere aanbieder is welkom.
Nu ontbreekt het aan gezonde concurrentie wat ten koste gaat van de klant, maar wel ten goede van een buitenlandse investeringsmaatschappij.

En aanvullend vind ik het echt absurd en zonde van de resources dat meerdere aanbieders infrastructuur gaan aanleggen, waardoor er een dubbele of driedubbele infrastructuur ontstaat 8)7
Ik begrijp dat KPN nieuws heeft voor Almelo binnenkort.
https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:41
Dat gaat over een nieuwbouwproject in Almelo.
In nieuwbouwprojecten legt KPN NetwerkNLvrijwel altijd direct glasvezel en geen koper meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Wf8vt2MwQoScQUv21iaQwWPR8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/65NYhDfkt9xUMH8UakOyfleT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dennis-L schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Dat gaat over een nieuwbouwproject in Almelo.
In nieuwbouwprojecten legt KPN NetwerkNLvrijwel altijd direct glasvezel en geen koper meer.

[Afbeelding]
Nope. De tekst geeft aan: wanneer de rest van Almelo wordt aangesloten hoor je binnenkort.
Als ik dezelfde site gebruik voor plaatsen in Twenterand, of rond Rijssen dan staat er een andere tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sjakie0101 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Nope. De tekst geeft aan: wanneer de rest van Almelo wordt aangesloten hoor je binnenkort.
Als ik dezelfde site gebruik voor plaatsen in Twenterand, of rond Rijssen dan staat er een andere tekst.
KPN NetwerkNL legt glasvezel.
Dat doet de provider KPN niet.

Op KPN NetwerkNL kan je heel mooi een kaart zien van Nederland en waar KPN NetwerkNL bezig is en of klaar is.
En dat is in Almelo alleen in nieuwbouwgebieden.

Als KPN in heel Almelo over glasvezel zou gaan leveren dan zou KPN WBA een active operator moeten worden op het netwerk van Cogas en daar zijn denk ik nog geen grote plannen voor.
@Barre73 ?

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 24-01-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dennis-L schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:58:
[...]

KPN NetwerkNL legt glasvezel.
Dat doet de provider KPN niet.

Op KPN NetwerkNL kan je heel mooi een kaart zien van Nederland en waar KPN NetwerkNL bezig is en of klaar is.
En dat is in Almelo alleen in nieuwbouwgebieden.

Als KPN in heel Almelo over glasvezel zou gaan leveren dan zou KPN WBA een active operator moeten worden op het netwerk van Cogas en daar zijn denk ik nog geen grote plannen voor.
@Barre73 ?
Waarom? Ze kunnen en en mogen toch zelf leggen? Cogas Infra is uitgetreden en het netwerk is van Delta.
Maar goed @Barre73 kan wellicht iets meer licht in de duisternis brengen. Maar het staat toch echt vermeld op de site van KPN. Ik krijg bij andere Twentse Cogas-plaatsen een andere tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 12:21
Ik heb geen idee waarom die tekst daar op de website staat. In de gaten houden zou ik zeggen, zoals er al staat.

[ Voor 85% gewijzigd door Barre73 op 24-01-2021 11:50 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:49:
Ik heb geen idee waarom die tekst daar op de website staat. In de gaten houden zou ik zeggen, zoals er al staat.
Er liepen pilots via het Cogas/Delta netwerk wat nu Delta is. Zouden ze er uit zijn? Het blijft een mogelijkheid.
Afwachten dan maar waar KPN mee gaat komen. Immers is dit bericht van KPN en niet van KPN Netwerk.
Ik ken ook geen Almelo postcodes en kan dus ook niet zien wat er op KPN Netwerk wordt vermeld bij een postcodecheck.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-01-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die netwerkkaart laat wel bizarre patronen zien. Halve nieuwbouwwijken op ADSL en de rest op glasvezel van KPN. En dan nog glas van Delta ernaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PaT schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:57:
Die netwerkkaart laat wel bizarre patronen zien. Halve nieuwbouwwijken op ADSL en de rest op glasvezel van KPN. En dan nog glas van Delta ernaast
Dat is minder vreemd dan het lijkt. De norm om bij nieuwbouw glas aan te leggen is bij Reggefiber en daarna KPN Netwerk NL (zelfde mensen) elk jaar naar beneden gehaald. Daardoor zijn er veel projecten die voor de eerste fase met minder dan 100 woningen geen glas kregen. Een paar jaar later was de norm bijvoorbeeld minimaal 50 woningen en de volgende fase van het project kreeg dus wel glasvezel.
Overigens lopen er wel in verschillende van dit soort wijken projecten om ook de bestaande woningen (dus de eerdere nieuwbouw) via de glasvezel nieuwbouw aannemer, alsnog te voorzien van glas. Niet tot in de woning maar kabel klaarleggen in de stoep. En dan gratis aansluiten bij het nemen van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Mijn broertje woont in die betreffende wijk sinds 2019 als ik het goed heb. Hij heeft vanaf de bouw direct zowel Cogas als KPN glasvezel geleverd gekregen. De wijk is nog in aanbouw, ook komen er wat commerciële stukken dacht ik. Of nog geen concrete plannen ingediend. Misschien daarom die gaten in de kaart.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sjakie0101 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Er liepen pilots via het Cogas/Delta netwerk wat nu Delta is. Zouden ze er uit zijn? Het blijft een mogelijkheid.
Afwachten dan maar waar KPN mee gaat komen. Immers is dit bericht van KPN en niet van KPN Netwerk.
Ik ken ook geen Almelo postcodes en kan dus ook niet zien wat er op KPN Netwerk wordt vermeld bij een postcodecheck.
Nou ja misschien is dat het inderdaad.
Mogelijk dat die bestaande pilot in Almelo wordt uitgebreid tot heel Almelo en later tot heel het Cogas gebied o.i.d.
Nu KPN-WBA met GPON bezig is zouden ze hun levergebied relatief goedkoop kunnen uitbreiden.
KPN kan dan in 1 klap op via glasvezel leverbaar in het Cogas gebied zonder dat KPN NetwerkNL hier voor hoeft te graven.
Win-win, voor KPN en de bewoners van het Cogas gebied ;)

Ik zie nu voor de komende 2 maanden in Almelo bij verschilende postcodes overigens nog geen upgrades staan.
7601AR 48, wel Caiway nog geen updates voor de komende 2 maanden
7601CK 2, wel Caiway nog geen updates voor de komende 2 maanden
7601SR 2, wel Caiway nog geen updates voor de komende 2 maanden
7601XE 59, wel Caiway nog geen updates voor de komende 2 maanden
7607HV 71 , zowel KPN als Caiway beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dennis-L schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Mogelijk dat die bestaande pilot in Almelo wordt uitgebreid tot heel Almelo en later tot heel het Cogas gebied o.i.d.
Nu KPN-WBA met GPON bezig is zouden ze hun levergebied relatief goedkoop kunnen uitbreiden.
KPN kan dan in 1 klap op via glasvezel leverbaar in het Cogas gebied zonder dat KPN NetwerkNL hier voor hoeft te graven.

Ik zie nu voor de komende 2 maanden in Almelo bij verschilende postcodes overigens nog geen upgrades staan.
We gaan het afwachten. Want we willen geen speculaties alhier. KPN die in heel Almelo gaat leveren via Delta, het kan. Ik kan me voorstellen dat ze dan niet meteen het hele gebied doen. Maar afwachten, dat KPN iets gaat doen blijkt uit hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Downgrade doorgevoerd naar 400 Mbit. Eerst telefonisch geprobeerd, maar toen begonnen ze te mekkeren over News+, dat zat er dan niet meer bij. Nu online gedaan, ik ben benieuwd of News+ er dan nog bij zit.

Dat zou wat zijn, jarenlang gehad en opeens pakken ze het af.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:14:
Downgrade doorgevoerd naar 400 Mbit. Eerst telefonisch geprobeerd, maar toen begonnen ze te mekkeren over News+, dat zat er dan niet meer bij. Nu online gedaan, ik ben benieuwd of News+ er dan nog bij zit.

Dat zou wat zijn, jarenlang gehad en opeens pakken ze het af.
Ze hadden mij al gedowngrade 2 dagen na mijn telefoontje. Had 1 maart opgegeven, kreeg bevestiging per mail dat het 4 februari werd. Afgelopen vrijdag was interactief al weg en sinds gisteren coax op zwart. Beetje vreemd maar maakt verder niet uit.

News+ staat nog gewoon actief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22

Patrick89

PSN : Gamesource

Roberto...... schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Ze hadden mij al gedowngrade 2 dagen na mijn telefoontje. Had 1 maart opgegeven, kreeg bevestiging per mail dat het 4 februari werd. Afgelopen vrijdag was interactief al weg en sinds gisteren coax op zwart. Beetje vreemd maar maakt verder niet uit.

News+ staat nog gewoon actief
Hier ging dat net zo, februari zou alles worden overgezet..

Scheelde wel mooi 15 euro 😁

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:47
Maar worden de nieuwe abonnementen mog ooit weergegeven in Mijn Caiway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ruvas schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:01:
Maar worden de nieuwe abonnementen mog ooit weergegeven in Mijn Caiway?
Zal wel per 1 maart 2021 zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dennis-L schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Kun je dat (kosten)-technisch verduidelijken over GPON?
Ik kan in zoverre meekomen dan graven in heel het Cogasgebied ook prijzig is. Maar hoe zit dat dan met de nieuwe techniek en hoe wordt deze ingezet zodat KPN meteen over heel het gebied levert.

Ik ken het verhaal van de befaamde tweede vezel die ooit voor KPN zou zijn. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Kun je dat (kosten)-technisch verduidelijken over GPON?
Ik kan in zoverre meekomen dan graven in heel het Cogasgebied ook prijzig is. Maar hoe zit dat dan met de nieuwe techniek en hoe wordt deze ingezet zodat KPN meteen over heel het gebied levert.

Ik ken het verhaal van de befaamde tweede vezel die ooit voor KPN zou zijn. :?
Dat kan ik heel globaal wel.
Bij AON heb je per PoP een switches nodig met voldoende poorten om iedereen die een abonnement afsluit en die aangesloten zijn op die PoP aan te kunnen sluiten.
Als je een wijk hebt met 3 PoPs en 3000 woningen per PoP dan kan je wel nagaan hoeveel switches je misschien wel nodig zou kunnen hebben.

Bij GPON (op de bestaande al aangelegde netwerken) heb je per PoP één of meerdere OLT's nodig en splitters.
De splitters zijn aangesloten op de OLT'en de woningen zijn aangesloten op de splitters.

Heel misschien dat @Barre73 heel globaal nog iets van aantallen heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 27-01-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verhaal klopt inderdaad. Dat is GPON op PoP niveau. Operator Jonaz doet dat bijvoorbeeld al een paar jaar in Amersfoort. Actieve switch in de hoofdpop en splitters in de wijkPoPs. Scheelt heel veel geld aan switches die 1 poort per klant hebben (en erg duur zijn). KPN doet dat nu sinds het laatste half jaar ook in vrijwel alle nieuwe PoPs.

Eerste verdeling zou normaal 1:4 zijn. Dus 1 poort op de OLT (GPON switch) per 4 klanten.

Dus ja, KPN zou het netwerk van Delta (Cogas) kunnen gebruiken en dan in de PoP GPON apparatuur plaatsen.
Maar ja... Dat kunnen ze al een paar jaar en die overeenkomst komt er maar niet. Ik denk niet dat de eenmalige apparatuur kosten veel uitmaken. Er speelt veel meer tussen Delta/EQT/Cogas en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:14:
Verhaal klopt inderdaad. Dat is GPON op PoP niveau. Operator Jonaz doet dat bijvoorbeeld al een paar jaar in Amersfoort. Actieve switch in de hoofdpop en splitters in de wijkPoPs. Scheelt heel veel geld aan switches die 1 poort per klant hebben (en erg duur zijn). KPN doet dat nu sinds het laatste half jaar ook in vrijwel alle nieuwe PoPs.

Eerste verdeling zou normaal 1:4 zijn. Dus 1 poort op de OLT (GPON switch) per 4 klanten.

Dus ja, KPN zou het netwerk van Delta (Cogas) kunnen gebruiken en dan in de PoP GPON apparatuur plaatsen.
Maar ja... Dat kunnen ze al een paar jaar en die overeenkomst komt er maar niet. Ik denk niet dat de eenmalige apparatuur kosten veel uitmaken. Er speelt veel meer tussen Delta/EQT/Cogas en KPN.
En toch gaat KPN binnenkort een aankondiging doen voor Almelo. We wachten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:51:
[...]

En toch gaat KPN binnenkort een aankondiging doen voor Almelo. We wachten af.
Dat concludeer je allemaal uit dat ene zinnetje op die website van KPN?
Ik hoop van harte voor je dat die tekst niet van twee jaar geleden is toen KPN als proef in twee Cogas PoPs ging zitten om bij enkele nieuwbouw projecten via Cogas glas te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:11:
[...]
...Dat concludeer je allemaal uit dat ene zinnetje op die website van KPN?....
Sommige mensen hebben nu eenmaal een bijzondere gave :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:25

-tom-562

Oliesjeik

Lekker dan. Vorige week donderdag heb ik een brief ontvangen dat ik mijn niet gebruikte Genexis Platinum modem terug te sturen binnen 14 dagen (dagtekening 15 januari, brief kreeg ik 21 januari binnen), ligt er vanochtend ineens een factuur van 114,67 euro op de mat voor het niet retourneren van het modem 8)7 Dagtekening op 21 januari 8)7 |:(
Het pakket heb ik vanochtend weg gebracht toevallig. Ondertussen hang ik al aan de (whatsapp)lijn met de klantenservice, maar daar komt tot nu toe niet veel zinnigs uit. Ben geenszins van plan om te betalen natuurlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had iets soortgelijks. Gewoon klantenservice bellen (afdeling betalingen kiezen) en het is zo geregeld.
Alleen sta je wel eerst een kwartier in de wacht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:25

-tom-562

Oliesjeik

rfbroek schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:43:
Ik had iets soortgelijks. Gewoon klantenservice bellen (afdeling betalingen kiezen) en het is zo geregeld.
Alleen sta je wel eerst een kwartier in de wacht 8)7
Ik heb het uiteindelijk via Whatsapp (ideaal, geen wachttijd :P) opgelost. Ik moest een foto van het retourlabel maken en dan zou het geregeld moeten zijn. Slordig is het wel iig :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vittok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 12:33
@Ruvas @Methew @lier
Nog even hier op terug komend omdat jullie zo vriendelijk waren om mij te ondersteunen.

Ik heb nog wat gespeeld met de kanaal settings in het modem. Het zorgde voor een kleine verbetering maar het beeld bleef wegvallen. Nu hadden we nog een oude coax aansluiting in de buurt zitten en ik heb maar gewoon een coaxkabel direct op de tv aangesloten. Niet de perfecte oplossing maar moeders was al lang blij
dat ze van de tweede afstandsbediening af was en weer stabiel beeld had.

Bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Net ook bericht gehad: Alles-In-1-G700 wijzigt niet, ook niet qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:16:
Net ook bericht gehad: Alles-In-1-G700 wijzigt niet, ook niet qua prijs.
Van wie heb je bericht gehad dan? In die wijziging mail staat niks over Alles-In-1-G700.

[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 30-01-2021 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
In de mail stond alleen dat start tarief van bellen van 12 naar 14 cent ging. Dus even geschat met een medewerker (die direct beschikbaar was) en die heeft dit obv mijn klantgegevens gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23
LOL. Net caiway gebeld om een wijziging door te geven. Alle menu opties doorlopen maar bij alles wordt de lijn opgehangen na verloop van tijd. Dit meerdere malen.

Wat het zo grappig maakt. Op de website staat het volgende bij klantcontact.
“ We hangen niet op tot het probleem opgelost is” 8)7 |:(

Heeft iemand het e-mail adres van de klantenservice. Deze is verstopt op de website cq niet te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door internet4me op 30-01-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

ofc

internet4me schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:41:
Heeft iemand het e-mail adres van de klantenservice. Deze is verstopt op de website cq niet te vinden.
In email die ze versturen, gebruiken ze het volgende reply-to adres: klantenservice@caiway.nl

Op hun site melden ze:
Onze medewerkers staan voor je klaar. Telefonisch, via de chat, WhatsApp of via social media.
De chat mogelijkheid, of gewoon een email adres en/of vragenformulier heb ik nog niet kunnen ontdekken. Vreemd dat ze voornamelijk gebruik maken van externe services als whatsapp, facebook en twitter (waar ik geen van allen gebruik van maak). Als geocities nog bestond, hadden ze daar hun homepage gehost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ofc schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:14:
[...]

In email die ze versturen, gebruiken ze het volgende reply-to adres: klantenservice@caiway.nl

Op hun site melden ze:

[...]

De chat mogelijkheid, of gewoon een email adres en/of vragenformulier heb ik nog niet kunnen ontdekken. Vreemd dat ze voornamelijk gebruik maken van externe services als whatsapp, facebook en twitter (waar ik geen van allen gebruik van maak). Als geocities nog bestond, hadden ze daar hun homepage gehost ;)
Bellen kan prima, maar je moet gelijk gaan voor een optie in het 1e menu waarbij je iemand aan de lijn krijgt is mijn ervaring. Ik had meteen weer iemand die er een paar dagen werkte natuurlijk :-). Dus ik ben maar ingelogd via MijnCaiway en heb de aanpassing daar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 23:11
Weet iemand toevallig of er een signaal staat op de kabel en/of glasvezel als je geen abonnement hebt?

Ik heb een tijd geleden een huis gekocht met glasvezel aansluiting. De vorige bewoners hebben hem 99.9% zeker nooit gebruikt. Ik ben bijna klaar met een grote verbouwing, het doosje zit alleen op een flink onhandige plek in de (toekomstige) keuken. Bij de verbouwing is hij mogelijk beschadigd, dus het zou handig zijn als ik kon zien of hij nog werkt voordat er een keuken tegenaan komt.

Ik heb zo'n media converter aan de FTU gehangen, maar die ziet geen signaal. Coax moet ik nog proberen, maar daar zat uberhaupt geen doosje voor aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
APBaguette schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:01:
Weet iemand toevallig of er een signaal staat op de kabel en/of glasvezel als je geen abonnement hebt?

Ik heb een tijd geleden een huis gekocht met glasvezel aansluiting. De vorige bewoners hebben hem 99.9% zeker nooit gebruikt. Ik ben bijna klaar met een grote verbouwing, het doosje zit alleen op een flink onhandige plek in de (toekomstige) keuken. Bij de verbouwing is hij mogelijk beschadigd, dus het zou handig zijn als ik kon zien of hij nog werkt voordat er een keuken tegenaan komt.

Ik heb zo'n media converter aan de FTU gehangen, maar die ziet geen signaal. Coax moet ik nog proberen, maar daar zat uberhaupt geen doosje voor aan de muur.
Als het nieuwbouw betreft dan is er alleen glasvezel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
APBaguette schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:01:

De lijn wordt pas gepatched wanneer er een abonnement is afgenomen. Je zal dus nu geen actieve lijn hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23
Ter info klantenservice@caiway.nl werkt niet. Caiway bounced de e-mail daarop. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door internet4me op 01-02-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

ofc

internet4me schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:11:
Ter info klantenservice@caiway.nl werkt niet. Caiway bounced de e-mail daarop. 8)7
Vreemd dat ze dat adres wel gebruiken in reply-to.

In 2018 heb ik email uitgewisseld via info@service.caiway.nl
Misschien werkt dat adres nog.

Ik heb de chat ondertussen gevonden. Die werd pas getoond nadat ik de ad blocker uitgezet had:
https://www.caiway.nl/klantenservice/contact/chat/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het Rekam netwerk is alsnog overgenomen door Delta. Dus in Gouda krijgt men alsnog weer Delta/Caiway via COAX. Verder legt Rekam geen glas meer aan, dat doet Delta. Overigens is het COAX netwerk niet meer up to date, zal wel niet meer gebeuren,

Ander nieuws: NPO 1 Extra HD nu ook al bij Ziggo. Caiway/Delta loopt weer ver achter de muziek aan,

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-02-2021 07:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 13:14

nexhil

BAM!

Sjakie0101 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:18:
Het Rekam netwerk is alsnog overgenomen door Delta. Dus in Gouda krijgt men alsnog weer Delta/Caiway via COAX. Verder legt Rekam geen glas meer aan, dat doet Delta. Overigens is het COAX netwerk niet meer up to date, zal wel niet meer gebeuren,

Ander nieuws: NPO 1 Extra HD nu ook al bij Ziggo. Caiway/Delta loopt weer ver achter de muziek aan,
Ja heel eerlijk, boeit het echt iemand of NPO extra in HD is of niet? Dat soort kanalen, kijken daar uberhaupt nog mensen naar? Meestal als ik/wij dan iets op tv kijken dat is dat iets wat elke week op dezelfde tijd wordt uitgezonden en dan nemen we de reclames even voor lief. Verder is alles on demand.

Als ze NPO extra (Of wat andere exotische themakanalen) weg zouden halen dan zou ik het niet eens merken. Wij zijn natuurlijk maar 1 huishouden, maar mijn gevoel zegt me dat onze situatie steeds vaker van toepassing is. Ik kan er naast zitten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
nexhil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Ja heel eerlijk, boeit het echt iemand of NPO extra in HD is of niet? Dat soort kanalen, kijken daar uberhaupt nog mensen naar? Meestal als ik/wij dan iets op tv kijken dat is dat iets wat elke week op dezelfde tijd wordt uitgezonden en dan nemen we de reclames even voor lief. Verder is alles on demand.

Als ze NPO extra (Of wat andere exotische themakanalen weg zouden halen dan zou ik het niet eens merken. Wij zijn natuurlijk maar 1 huishouden, maar mijn gevoel zegt me dat onze situatie steeds vaker van toepassing is. Ik kan er naast zitten natuurlijk.
Dat bedoel ik maar omdat andere provider hem in HD heeft wil ik hem ook. Echt ook ik kijk maar een aantal kanalen en voor de rest ist allemaal bagger. Voor mij is stabiliteit het allerbelangrijkste en dat is glasvezel echt wel. Ik denk dat 90-95% gewoon tevreden is over wat er aangeboden wordt _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
nexhil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Ja heel eerlijk, boeit het echt iemand of NPO extra in HD is of niet?
*knip*. NIet op de man spelen, maakt het er niet gezelliger op. Maak een TR aan als je het niet eens bent.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 03-02-2021 07:55 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er zijn heus velen die niet on demand kijken. NPO2 Extra zend mooie films, documentaires en conferences en toneel uit. Dat kijkt echt prettiger in HD.

*knip*

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 03-02-2021 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind een zender in SD echt niet meer kunnen hoor in 2021. De televisies worden steeds groter dus de beeldkwaliteit moet wel meegroeien met de schermgroottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Het gaat me benieuwen wanneer Caiway ingaat zetten op 4k zoals wel gebeurt bij Delta.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruvas op 02-02-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Er zijn heus velen die niet on demand kijken. NPO2 Extra zend mooie films, documentaires en conferences en toneel uit. Dat kijkt echt prettiger in HD.

De genen die roepen om demand te kijken praten ook namens zichzelf, praat aub niet voor anderen!
Mijn observatie is dat zelfs de gemiddelde Omroep Max kijker tegenwoordig meer on demand kijkt dan lineair.

Daarnaast heb ik nou niet echt het idee dat NPO2 Extra een zender is die door honderd duizenden tegelijk bekeken wordt, dus om daar nou haast mee te maken, nee, dan weet ik nog wel dingen met meer prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvas
B2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Mijn observatie is dat zelfs de gemiddelde Omroep Max kijker tegenwoordig meer on demand kijkt dan lineair.

Daarnaast heb ik nou niet echt het idee dat NPO2 Extra een zender is die door honderd duizenden tegelijk bekeken wordt, dus om daar nou haast mee te maken, nee, dan weet ik nog wel dingen met meer prioriteit.
Om te beginnen een degelijke en toekomst bestendigen ontvanger die bijv 4k ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Vreemde reactie de NPO Extra App (on demand) heeft deze zenders al in HD. En ja, deze worden bekeken, zeker nu er bele confernces, cultuurfilms, opera’s, toneel etc op te zien is. Juist dat is de reden geweest dat deze zender tijdelijk naar het basispakket is verhuist en door de NPO in HD is doorgezet naar de providers.
Alleen Caiway en Delta hebben de zaken niet voor elkaar. Echt alle providers geven NPO 2 Extra in Hd door.
NPO1 Extra HD is nu ook aangeboden aan alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Want? Hoe kan mijn observatie een vreemde reactie zijn? Leg dat eens uit.
Alleen Caiway en Delta hebben de zaken niet voor elkaar. Echt alle providers geven NPO 2 Extra in Hd door.
NPO1 Extra HD is nu ook aangeboden aan alle providers.
Dan ga je toch naar een andere provider? Probleem opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener. Als je niet tevreden bent, dan ga je toch naar een andere provider!

Dat kan je zeggen als die persoon ook afdoende keuze heeft.
Als dat er niet is, zoals op de glasvezel van Delta Fiber, begrijp ik goed dat je bepaalde vooruitgang mist die andere aanbieders wel voor elkaar hebben.
Daar is HD als minimale norm er één van , zeker op grote televisies. Maar ook dat de televisie ontvangers van Caiway en Delta slechts stereo geluid doorgeven, terwijl mensen die kijken via de coax of bij KPN gewoon Dolby Digital geluid hebben op veel kanalen en dat al jaren !!

Als iemand bij voorbeeld niet voor Ziggo kan kiezen , is dat een hard gelach. Ook KPN zit nog bij velen op een antieke koperlijn en biedt met zijn lage internetsnelheden voor velen geen soelaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Want? Hoe kan mijn observatie een vreemde reactie zijn? Leg dat eens uit.

[...]

Dan ga je toch naar een andere provider? Probleem opgelost.
Ik zou niet weten waarom. Ik ben tevreden over Caiway/Delta in het algemeen, maar wellicht is je dat ontgaan, je doet alsof hier geen kritische noten mogen worden gekraakt wanneer Caiway met zaken 2 maanden achter loopt op alle andere providers. Ik benoem het slechts, Jij koppelt het aan algehele ontevredengheid, dat is voor jou rekening, En wanneer er fatsoenlijke alternatieven voorhanden waren als KPN of Ziggo dan het je een punt,

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-02-2021 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:33:
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener. Als je niet tevreden bent, dan ga je toch naar een andere provider!
Over het algemeen werkt dat zo. Als er ergens geen tevredenheid over bestaat wordt er een alternatief gezocht.
Dat kan je zeggen als die persoon ook afdoende keuze heeft.
Dat kan ik inderdaad vanaf hier niet bepalen. Zijn er echt geen alternatieven? Vaak is kan niet meer wil niet. NLZiet is er als app alternatief, een VDSL lijn kan tegenwoordig ook al 100mbit+. Of een schotel voor je tv, bestaat dat nog? In het uiterste geval ga je verhuizen :)
Sjakie0101 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:50:
[...]
je doet alsof hier geen kritische noten mogen worden gekraakt

Jij koppelt het aan algehele ontevredengheid, dat is voor jou rekening
Nee hoor, ik geef je alleen een tip. Doe er mee wat je wil. Niet zo slecht over mij denken, nergens voor nodig ;)
En wanneer er fatsoenlijke alternatieven voorhanden waren als KPN of Ziggo dan het je een punt,
Zie reactie op @dolopfriet hierboven.

[ Voor 30% gewijzigd door B2 op 03-02-2021 06:52 . Reden: Nlziet + Extra quotes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Wederom weer wat posts aangepast. Zullen we het vanaf nu gezellig houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

Caiway is laatste. Tuurlijk bij zo'n onderzoek kan je ook je twijfels hebben maar is toch een teken aan de wand.
Overname heeft Caiway niet veel goeds gebracht. Veel winst maken is nu het motto en weinig investering ten koste van de klant.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 03-02-2021 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Roberto...... schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:08:

Caiway is laatste. Tuurlijk bij zo'n onderzoek kan je ook je twijffels hebben maar is toch een teken aan de wand.
Overname heeft Caiway niet veel goeds gebracht. Veel winst maken is nu het motto en weinig investering ten koste van de klant.
En Delta is weer de gedeelt beste, typisch consumentenbond: een totaal niets zeggend onderzoek

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
MeNTaL_TO schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:13:
[...]

En Delta is weer de gedeelt beste, typisch consumentenbond: een totaal niets zeggend onderzoek
Dat betreft Delta coaxkabel en geen glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 08:47

Caiway is laatste. Tuurlijk bij zo'n onderzoek kan je ook je twijffels hebben maar is toch een teken aan de wand.
Is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt ..... Ze scoren nog steeds een 6.9 gemiddeld. Niet perse slecht O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Dat betreft Delta coaxkabel en geen glasvezel
En in Zeeland hebben ze niets anders, dus geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De klantgerichtheid van Caiway is al jaren ver te zoeken. Wel programma's leveren over de coaxkabel maar het aanbod verbeteren naar HD zit er niet in.
Televisie kastjes voor de glasvezel met uitsluitend stereo geluid en een zeer onhandige EPG.
Al jaren doet Caiway hier niets aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Caiway is laatste. Tuurlijk bij zo'n onderzoek kan je ook je twijfels hebben maar is toch een teken aan de wand.
Dit alleen al :
De top 4 best scorende providers in het vierde kwartaal van 2020 zijn:

1. DELTA Kabel: 7,9
1. XS4ALL Glasvezel: 7,9
2. KPN DSL: 7,6
2. KPN Glasvezel: 7,6
Kan nooit kloppen!

Maar gezien de manier van testen en beoordelen :
Afbeeldingslocatie: https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/gallery/cbhippowebsite/tests/alles-in-1/afbeeldingen/beste-alles-in-1-provider-q4-2020.png/beste-alles-in-1-provider-q4-2020.png/cbhippowebsite%3Aplcl
Vind ik dat ook helemaal niet zo raar! _O- :')

Dus ik ben het helemaal eens met :
MeNTaL_TO schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:13:
Typisch consumentenbond: een totaal niets zeggend onderzoek
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
nero355 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Dit alleen al :

[...]

Kan nooit kloppen!

Maar gezien de manier van testen en beoordelen :
[Afbeelding]
Vind ik dat ook helemaal niet zo raar! _O- :')

Dus ik ben het helemaal eens met :

[...]

d:)b
Waarom noemen ze Delta Glasvezel niet?
Is dit alleen vanwege het weinig aantal klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik wilde net de Multiscreen app installeren op mijn Chromecast met Google TV, maar ik kan die app niet eens vinden in de play store. Probeer ik iets wat niet kan of is het anderen wel gelukt om die app te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:45:
Ik wilde net de Multiscreen app installeren op mijn Chromecast met Google TV, maar ik kan die app niet eens vinden in de play store. Probeer ik iets wat niet kan of is het anderen wel gelukt om die app te installeren?
Doe het eens andersom : Login @ https://play.google.com en zoek daar de app op en kijk vervolgens eens op welke apparaten je die kan installeren :)

Mijn gokje : Er is geen Android TV variant van beschikbaar :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Doe het eens andersom : Login @ https://play.google.com en zoek daar de app op en kijk vervolgens eens op welke apparaten je die kan installeren :)

Mijn gokje : Er is geen Android TV variant van beschikbaar :?
Klopt. Zal er ook niet komen, De nieuwe app is ook nog niet beschikbaar voor AndroidTV. Kost geld om dat voor de klanten voor elkaar te maken. Gaat Caiway en Delta dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:29:
Klopt. Zal er ook niet komen, De nieuwe app is ook nog niet beschikbaar voor AndroidTV. Kost geld om dat voor de klanten voor elkaar te maken. Gaat Caiway en Delta dus niet doen.
Als dat echt zo is dan wordt het dus sideloaden en nog wat tools gebruiken die het mogelijk maken om touchscreen zooi onder Android TV te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er is eem softwareupdate doorgevoerd op de Amino 7x.
De laatste versie is nu 3.5.5..

Dolby?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik kwam zojuist dit bericht tegen op Twitter van de Caiway webcare.
https://twitter.com/Caiway/status/1357383825718996994?s=19

Blijkbaar worden klanten op de oude omgeving nu toch overgeschakeld naar de nieuwe app? Ben benieuwd wat dit gaat betekenen (aangezien ik zelf ook op de oude omgeving zit). Kijk uit naar de genoemde email wat er gaat gebeuren. Of zullen dit weer eens loze nikszeggende woorden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Hmm, dat is wel waardeloos. Ik verwacht over een tijdje een tv op zolder te hebben waar geen coax beschikbaar is. Ik dacht het mooi met een CCGTV op te kunnen lossen, zeker nu ik hierboven lees dat de oude platformers gemigreerd worden naar het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Hmm, dat is wel waardeloos. Ik verwacht over een tijdje een tv op zolder te hebben waar geen coax beschikbaar is. Ik dacht het mooi met een CCGTV op te kunnen lossen, zeker nu ik hierboven lees dat de oude platformers gemigreerd worden naar het nieuwe platform.
Zo te zien alleen de app, nog niet de decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pfft, 'nu nog niet bekend', kom op zeg.

Alle grote en kleine providers hebben een app voor GTV of ATV. Zelfs Solcon kwam ik tegen. En Caiway, die blijft in het stenen tijdperk hangen.

[ Voor 65% gewijzigd door PaT op 05-02-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:08:
Pfft, 'nu nog niet bekend', kom op zeg.

Alle grote en kleine providers hebben een app voor GTV of ATV. Zelfs Solcon kwam ik tegen. En Caiway, die blijft in het stenen tijdperk hangen.
Klopt wel het abo verhogen met als reden “de diensten verbeteren”. Maar ze doen geen donder.
HD zenders die alle providers doorgeven, geven ze niet door. Zo goed als alle providers hebben al een 4K zender, Dolby doorgeven op de decoder en een app voor de tv zodat je de decoders niet nodig bent,
Stik er in! Graaien graaien graaien en zin mogelijk leveren.
Dat is al zo sinds we verplicht moesten overstappen. En goede alternatieven zijn niet verkrijgbaar en houden ze buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Denk aan je hart, Sjakie! Ik heb met m'n 'oude' Alles-in-1-Glas géén verhoging van prijs gehad, maar wél de nieuwe App. Kids casten nu via een Chromecast naar hun TV, iedereen heppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:49:
Denk aan je hart, Sjakie! Ik heb met m'n 'oude' Alles-in-1-Glas géén verhoging van prijs gehad, maar wél de nieuwe App. Kids casten nu via een Chromecast naar hun TV, iedereen heppie!
Ik weet het ik overdrijf. Maar ze mogen beste wel uit de luie stoel. Andere providers blijven stappen maken, daar waar Caiway alleen reageert wanneer klanten massaal klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Wordt Alles-in-1 Glas G700 nog wel verhoogd?
Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.