[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste
Acties:
  • 414.977 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:06
rfbroek schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 02:58:
Ik zie dat Solcon ook hier op glas levert (Twente). 1 euro duurder dan Delta.
En ze zijn onderdeel van KPN. Dat wordt voor mij een reële optie. Modem kan in bridge.

Dan NLziet, Discovery + en Disney als alternatief voor TV.. Samen iets duurder dan wat ik nu bij Caiway heb, maar veel meer mogelijkheden en alle zenders die ik nu ook kijk.

Wel beetje jammer dat ik dan geen COAX meer heb, had net overal in huis coax getrokken. maar volgens iemand hier op het forum gaat dat toch verdwijnen op den duur.

Dus dan maar investeren in 2 Chromecast 2020 met Android TV.
Helden van nu is ook een betere optie dan Caiway/Delta.
Heb er ik zelf goede dingen over gehoord van familieleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben benieuwd wat dit concreet betekent voor 2023

D_Jeff in "Netwerk en COAX opbouwdozen maken, wat is een goede manier?"
Voor dit jaar (2021) staat het in ieder geval NIET gepland om de COAX uitzetten.
Verder mag ik niets zeggen
Dat het coaxnetwerk van Caiway dit jaar en volgend jaar nog niet uitgaat.

[ Voor 43% gewijzigd door PaT op 16-01-2021 18:56 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
Het toegevoegde zinnetje zegt overigens wel voldoende. Er liggen wel beleidsplannen en men is al lang aan het onderhandelen met Ziggo. Van uitzetten daar zal geen sprake van zijn, men zal de boel in dat geval verkopen. Delta sorteert er helemaal al op voor. Kies je voor glasvezel dan krijg je geen COAX-signaal meer.

Voor zover ook niets nieuws, ik riep het hier al eerder. Het is een simpele rekensom van twee netwerken houden. Dat loont niet meer op den duur. COAX wordt door Caiway zeker niet meer onderhouden en is ook niet klaargemaakt voor 1 Gbit zoals bij Delta. HD kanalen worden alleen toegevoegd als het echt niet anders kan. Delta geeft aan dat een heel groot deel van de signalen bij Delta als HD binnen komt en men heeft een roadmap waarbij men zo veel mogelijk op Interactief alles in HD wil doorgeven, simpel omdat dit handiger is.

Voor COAX moet men allerlei truukje uithalen om weer een omzetting naar SD te doen.

Voor het internetsignaal kan men de klanten van Caiway sowieso nu al of op termijn verplichten over te gaan naar glasvezel. De noodzaak om voor internet op COAX te blijven zie ik niet eerlijk gezegd.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-01-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom zouden ze de COAX verkopen?
Hebben alle klanten dan al glasvezel?
Ze hebben volgens mij nog meer dan genoeg klanten die niet op glasvezel TV kunnen kijken.
Willen ze die klanten dan kwijt aan bv Ziggo?

[ Voor 14% gewijzigd door rfbroek op 16-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rol-Co schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:22:
Ik heb ook zo'n genexis platinum 7840 gekregen van delta (ook caiway) nu heeft die 4 lan poorten dus dacht daar gewoon even mijn switch mee te elimineren maar dat kan het modem niet lijkt het?

Kortom, niet top, monteur al 2 x geweest, lijkt het allemaal goed, die gooit wat switch neer en tp link deco ac1300 wifi acces points, maar guess what, in de avond weer bagger, reset de spullen en dan werken de deco's niet meer en zijn rood, geen lan .
Had ook de gateway veranderd in 192.168.1.254 maar ik heb wat logging die staat ingesteld op een gateway van 192.168.1.1 dus die weer veranderd, gelijk weer lastig om alles aan de praat te krijgen/houden.

Ik vraag mij af, is dat modem een probleem kindje?
Er gaat bij jou iets gruwelijk mis, maar wat dat zou moeten zijn : Geen idee! :-(

De Genexis Platinum 7840 is geen geweldig uitgebreid ding, maar moet in principe gewoon zonder gezeik kunnen doen wat die kan doen : NAT Routertje spelen voor wat (W)LAN apparaten :)
meintje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:27:
Ik had gehoopt dat Caiway daarom een pakket met lagere snelheid zou gaan aanbieden. Maar daar hebben ze nog niets over gecommuniceerd.
Daar zal het wel langzaam aan tijd voor worden, want ineens zit je straks als € 39,95 abonnee elke maand zomaar € 50+ te betalen! 8)7
Ruvas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:13:
Ik hoop wel voor je dan dat je niet de Aria 7x krijgt.
Deze heeft helaas geen s/pdif of coaxiaal aansluiting voor audio.
Als je Caiway glasvezel hebt aangevraagd zou ik daar toch even na kijken.
Het is alweer 2021 dus wordt het niet tijd voor een Versterker met wat HDMI poorten erop :? ;) :+
Roberto...... schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:45:
Wat een gezeur zeg. Bijna 2 jaar hebben ze geen prijsstijging gehanteerd op de nieuwe pakketten. Nu doen ze het en krijg je nog wat Mbits erbij. Kan veel slechter hoor.

Complimenten naar Caiway toe, nog geen uitval gehad vorig jaar en zeker icm thuiswerken/Corona een must! _/-\o_
Dan zitten jij en ik bij twee verschillende Caiway's ;)

- € 39,95 werd naar € 41,95 en nu dus € 43,95 verhoogd tussen Januari 2019 en Januari 2021 :P
- Tijdens onaangekondigd onderhoud die je ook niet ergens op hun website kan vinden gaat de verbinding elke keer gewoon strak om 00:00 down en dat is niet altijd even handig! :/
mjvdzwet schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:02:
Volgens mij is er dadelijk ook een 100/100 abonnement.
Gewoon even de klantenservice bellen. Je mag, in verband met de prijsverhoging, gratis downgraden.
Hoe kom je aan die informatie :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

@nero355

Het draait nu heel redelijk, kan gewoon via 1 van de 2 apple airport extreme verbinden maar zodra ik de tv aan zet gaan de verbindingen op zwart en dus geen internet.

Deco's zitten weer in de doos, misschien later nog eens, maar het lijkt uit de tv unit te komen dat er iets mis gaat. Morgen die eens rechtstreeks naar het modem trekken en niet via de airport extreme poorten.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rol-Co schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:40:
zodra ik de tv aan zet gaan de verbindingen op zwart en dus geen internet.
Multicast Storm doordat de TV iets van Chromecast/AirPlay support heeft :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

nero355 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Multicast Storm doordat de TV iets van Chromecast/AirPlay support heeft :?
Nee, niet dat ik weet, maar die Amino Kamai 7X tv unit misschien? Die gaat dan aan.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
@nero355 Je hebt wel gelijk een goede tv en versterker met ARC kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rol-Co schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:51:
Nee, niet dat ik weet, maar die Amino Kamai 7X tv unit misschien? Die gaat dan aan.
Kan ook, want IPTV via Multicast, echter zou dat ook zonder IGMP ingrepen moeten werken zonder gezeik ;)
Ruvas schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:56:
@nero355 Je hebt wel gelijk een goede tv en versterker met ARC kanaal.
ARC vind ik dan weer niet altijd handig, maar gewoon :

Apparaat -> Versterker -> TV

Volledig via HDMI is gewoon fijn om te hebben tegenwoordig :)

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 16-01-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Waar geen glasvezel ligt maar wel coax blijft men leveren ook na 2023. Zelfs recentelijk een bericht van Delta Fiber Nederland dat men coax gaat opwaarderen in het buitengebied van Westland. Ook in mijn woonplaats wordt zelfs nog een analoge pakket aangeboden.

Je kopieert een bericht van iemand en dat is dan gelijk de waarheid. Beetje fakenieuws aan het verspreiden.
Graag bron Caiway/Delta Fiber dat ze stoppen met leveren via coax mbt klanten die ook aangesloten zijn op glasvezel.

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto...... op 16-01-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Sjakie0101 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Het toegevoegde zinnetje zegt overigens wel voldoende. Er liggen wel beleidsplannen en men is al lang aan het onderhandelen met Ziggo.
Waarom zou Delta Fiber Nederland dat doen?? Geef me 1 goede reden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roberto...... schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Waar geen glasvezel ligt maar wel coax blijft men leveren ook na 2023. Zelfs recentelijk een bericht van Delta Fiber Nederland dat men coax gaat opwaarderen in het buitengebied van Westland. Ook in mijn woonplaats wordt zelfs nog een analoge pakket aangeboden.

Je kopieert een bericht van iemand en dat is dan gelijk de waarheid. Beetje fakenieuws aan het verspreiden.
Graag bron Caiway/Delta Fiber dat ze stoppen met leveren via coax mbt klanten die ook aangesloten zijn op glasvezel.
Doe even normaal zeg. Ik kom een uitspraak tegen in een heel ander topic wat helemaal niet over de producten van Caiway ging (maar over het wegwerken van een netwerk en coaxkabel) en ik vraag mij af wat daar van klopt en wat dat eventueel voor over 2 jaar betekent en dan beticht jij mij van het verspreiden van nepnieuws (want zo heet dat gewoon in goed Nederlands).

Doe niet zo belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Roberto...... schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Je kunt zo veel mensen vinden die het overkomen is.
https://www.zeelandnet.nl...met-internet-via-de-kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Ja is een topic van Delta/Zeelandnet en dus niet Caiway. Caiway heeft lokale kabelboeren opgekocht en dus verplichtingen afgegeven en contracten afgeloten. Delta/Zeelandnet is een ander verhaal. Niet te vergelijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Doe niet zo belachelijk.
Je geeft de echte meneer fakenieuws wel voeding met je bericht en dus ben je indirect verantwoordelijk.

https://www.zeelandnet.nl...jktijdig/page2#post189738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Roberto...... schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Ja is een topic van Delta/Zeelandnet en dus niet Caiway. Caiway heeft lokale kabelboeren opgekocht en dus verplichtingen afgegeven en contracten afgeloten. Delta/Zeelandnet is een ander verhaal. Niet te vergelijken dus.
Nou ik heb het hier ook voorbij zien komen.
https://caiway.gebruikers.eu/news.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Het blijft overigens jammer dat Deltafiber het glasnetwerk de eerste 12-24 maanden gesloten houd voor andere partijen buiten Caiway en Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:32:
[...]
Hoe kom je aan die informatie :?
https://tweakers.net/nieu...e-snelheidsverhoging.html

[ Voor 23% gewijzigd door mjvdzwet op 17-01-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Je geeft de echte meneer fakenieuws wel voeding met je bericht en dus ben je indirect verantwoordelijk.

https://www.zeelandnet.nl...jktijdig/page2#post189738
Je hebt gelijk, nepnieuws beweegt zich als een sneeuwbal.
Bronnen zijn niet gecheckt. Ik maak me ook wel eens schuldig aan speculaties.
En voor je het weet denkt men dat dit waarheid is.

Maar het is toch simpel, Internet via COAX wordt niet meer geupgrade en HD zenders worden niet meer ondersteund. Alle HD toeovoegingen worden gedaan op glasvezel. Caiway is echt wel aan het downscalen.
Zo lang ze coax ondersteunen zullen ze het ook onderhouden. Maar het is al jaren niet meer het Core product waarop Caiway volop nog inzet. QAM256 is alleen in het Cogasgebied toegepast (overigens door Ziggo) MPEG2 is niets mee gedaan, 1Gbit Docsis3.1. niet (meer) doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05 20:03
Zijn er wijzigingen bekend van Caiway in Twente?
Wij zitten nog op het oude gewoon slim abbo (500/500).

Ook mooi trouwens dat op het klantenpaneel 450 mbit staat terwijl ik nog echt de brief hier van lang geleden heb over verhoging naar 500 mbit :P

[ Voor 3% gewijzigd door MerlijnD op 17-01-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb nog geen mail gehad over de snelheidsverhoging/wijziging abonnement. Misschien komt dat omdat ik een 'apart' pakket heb; 'Buitengewoon voordelig' (actiepakket van Glasvezel Buitenaf, 150/150 mbit + TV).
Mocht mijn abonnement ook gewijzigd worden, dan stap ik weer terug over naar Ziggo. Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden.
Snelheid is heel erg onstabiel, ene moment volle bak, 170 mbit, andere keer maar 90 mbit en als dieptepunt net 5 mbit down/1 mbit up in de kerstvakantie :( (was voorbij na een reset van de modem). Ook valt regelmatig de internetverbinding weg, met Ziggo had ik nergens last van. Het is het allemaal 'net niet'

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:17
Klinkt meer als een brak modem. Heb je die al eens omgeruild of er (tijdelijk) eens een eigen modem aangehangen?
Met glasvezel zou je niet zulke verschillende snelheden mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EDIT schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:50:
Klinkt meer als een brak modem. Heb je die al eens omgeruild of er (tijdelijk) eens een eigen modem aangehangen?
Met glasvezel zou je niet zulke verschillende snelheden mogen hebben.
Ik had een Genexis Platinum, maar die heb ik om laten ruilen voor een Genexis Titanium omdat ik mijn eigen router wilde gebruiken. Er zijn meer mensen hier in de buurt die klachten hebben over een onstabiele snelheid.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is een oud bestaand 100/100 Mbps abonnement incl. TV en geen NIEUW abonnement die Internet Only en goedkoper is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Weet iemand wat de plannen zijn met de ontvangers want word tijd voor vervanging.

[ Voor 105% gewijzigd door Ruvas op 17-01-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Dat is een oud bestaand 100/100 Mbps abonnement incl. TV en geen NIEUW abonnement die Internet Only en goedkoper is :?
Ik had niet begrepen dat het om internet only ging, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakjwt
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-11-2022
Ruvas schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:53:
Weet iemand wat de plannen zijn met de ontvangers want word tijd voor vervanging.
Dan heb je het denk ik over de TV-ontvangers? Toevallig zaterdag gevraagd aan Caiway of ik de Aria 7X kan laten vervangen door een ander model, omdat ik die 22 seconden vertraging erg irritant vind. Ze gaven aan dat er geen andere modellen beschikbaar zijn.
Op de vraag hoe ze dan in gaan spelen op UHD-ontwikkelingen was het antwoord:
"Zodra de tijd daar is, zullen we dit gaan aanbieden. Hoe dit precies ingevuld zal worden is nog niet bekend."

Zijn hier er ook Caiway (op het nieuwe platform, dus met Aria 7x en Caiway TV app) die zeker weten dat ze de 22-seconden niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjaakjwt schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:11:
[...]

Zijn hier er ook Caiway (op het nieuwe platform, dus met Aria 7x en Caiway TV app) die zeker weten dat ze de 22-seconden niet hebben?
Nee ook niet met de Kamai7x. Overigens tussen analoog en digitale tv zat toen ook al een vertraging van een paar seconde. Als je nog coax hebt dan zal ik bv voetballen daarop kijken. De tijd van radio aan met Langs de Lijn Jack van Gelder icm tv beeld (iptv) is voorbij. Is de vertraging echt zo'n probleem voor je?

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto...... op 18-01-2021 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakjwt
Roberto...... schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:52:
[...]

Nee ook niet met de Kamai7x. Overigens tussen analoog en digitale tv zat toen ook al een vertraging van een paar seconde. Als je nog coax hebt dan zal ik bv voetballen daarop kijken. De tijd van radio aan met Langs de Lijn Jack van Gelder icm tv beeld (iptv) is voorbij. Is de vertraging echt zo'n probleem voor je?
Ik ben inderdaad bewust van verschil tussen analoog en digitaal. De 22 seconden verschil is t.o.v. andere glasvezel gebruikers van Caiway of KPN. En ik weet dat er meer mensen last van hebben, omdat mensen klagen dat ze tijdens het aftelmoment met Oud&Nieuw 22 seconden te laat waren.

De Kamai 7x is een ander kastje, had graag geprobeerd of dat bij mij het probleem op zou lossen.

Het is in die zin een probleem dat we tijdens wedstrijden van Ajax actieve WhatsApp gesprekken hebben, waar ik graag in mee praat. Maar als ik weet wat er gaat gebeuren, is de spanning en lol van het voetbal kijken er wel een beetje af.
Dan kan je zeggen 'leg je telefoon weg', maar ik hoop dat Caiway een oplossing weet te vinden. Zeker met het oog op het EK. Vind het ook echt een onzinning probleem wat wat mij betreft niet voor hoort te komen in deze tijd waar geadverteerd wordt met razendsnel glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
4K kan ook via de Aria 7x (upscale). Maar de Amino 7x geeft keihard 4K door.

Die vertraging en buffering is men volop mee bezig om dit te verkleinen, zo ook met Dolby en Dolby Atmos.

4K komen ze in de loop van het jaar met Eurosport 4K en Ziggo Sport 4K niet omheen.
Mogelijk zelfs NPO 1 4K.

*knip*

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 22-01-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 13:46
Roberto...... schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:52:
[...]

Net ook ff gecontroleerd COAX en KAMAI 7X en het verschil is ook rond de 20 sec.
En ik was nog een van de gelukkigen die vorig jaar deze kreeg. Ze hadden KAMAI afgesproken en kreeg dus die andere. Dreigde met opzeggen, want kwamen afspraak niet na een dag erop KAMAI gekregen :)
Was echt in staat om alles in een grote komozak te stoppen en persoonlijk af te leveren bij CAIWAY
Via twitter werd expliciet vermeld dat ik kamai kreeg en dat ze die ook standaard gingen leveren.
Ja caiway en helder communiceren
Maar ach nu ik de kamai heb staat die zelden aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Migow op 18-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:47
MerlijnD schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:59:
Zijn er wijzigingen bekend van Caiway in Twente?
Wij zitten nog op het oude gewoon slim abbo (500/500).

Ook mooi trouwens dat op het klantenpaneel 450 mbit staat terwijl ik nog echt de brief hier van lang geleden heb over verhoging naar 500 mbit :P
Net vandaag de mail gehad waarbij de kosten van €65.50 naar €68,00 gaat met een verhoging van 450mbit naar 600mbit. Volgens mij was het idd gewoon 500mbit en geen 450mbit vorig jaar op hun officiële brief 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Sjaakjwt schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:11:
[...]

Dan heb je het denk ik over de TV-ontvangers? Toevallig zaterdag gevraagd aan Caiway of ik de Aria 7X kan laten vervangen door een ander model, omdat ik die 22 seconden vertraging erg irritant vind. Ze gaven aan dat er geen andere modellen beschikbaar zijn.
Op de vraag hoe ze dan in gaan spelen op UHD-ontwikkelingen was het antwoord:
"Zodra de tijd daar is, zullen we dit gaan aanbieden. Hoe dit precies ingevuld zal worden is nog niet bekend."

Bij mij is de Caiway Tv app 2 sec eerder dan mijn Aria 7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dijkstra88 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Net vandaag de mail gehad waarbij de kosten van €65.50 naar €68,00 gaat met een verhoging van 450mbit naar 600mbit. Volgens mij was het idd gewoon 500mbit en geen 450mbit vorig jaar op hun officiële brief 😅.
En dat is precies mijn jaarlijkse kritiek. Ik wordt vam 600Mbit naar 1 Gig gezet en betaal de hoofdprijs.
Iemand anders met een oud pakket gaat naar 600Mbit voor een prijs waarbij ik ook wel 600Mbit had willen houden, maar zo’n pakket levert Caiway niet.

Er ontstaan opnieuw oneerlijke ongelijkheden. De een kan voor prijs X naar 600 Mbit en ik moet downgraden maar 400Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteaRic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 21:19
Vandaag ook mail gehad, heb een Buitengewoon Slim abonnement. En ga van 350Mbit (€63) naar 500Mbit (€65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Migow schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Maar ach nu ik de kamai heb staat die zelden aan :)
Wilde eigenlijk overstappen naar Internet Only maar als ik spijt krijg en terug wil dan ben ik mijn 2 Kamai 7x kwijt en krijg ik de Aria ervoor terug. Ook Delta levert inderdaad nu de Aria7x en dus heeft overstappen naar hun ook geen zin.

Eigenlijk zit ik nu vast aan dit abonnement door hun iptv ontvangers. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewf2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Sjakie0101 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:55:

Die vertraging en buffering is men volop mee bezig om dit te verkleinen, zo ook met Dolby en Dolby Atmos.

En nee dit zijn geen speculaties.
Ik heb, ik dacht meer dan een jaar geleden, ook al eens gelezen dat Dolby Digital er toch echt aan kwam.... :O
Nu zelfs Dolby Atmos!...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Roberto...... schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:51:
[...]
...Eigenlijk zit ik nu vast aan dit abonnement door hun iptv ontvangers. :'(
Waarom geen internet only, en wat streamingdiensten voor TV?
Daar zijn er een heleboel van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:47
Sjakie0101 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:18:
[...]

En dat is precies mijn jaarlijkse kritiek. Ik wordt vam 600Mbit naar 1 Gig gezet en betaal de hoofdprijs.
Iemand anders met een oud pakket gaat naar 600Mbit voor een prijs waarbij ik ook wel 600Mbit had willen houden, maar zo’n pakket levert Caiway niet.

Er ontstaan opnieuw oneerlijke ongelijkheden. De een kan voor prijs X naar 600 Mbit en ik moet downgraden maar 400Mbit.
Ja klopt, oneerlijke ongelijkheden door deze praktijken. Ik zit te denken aan internet only van 1gb voor 64. 95 plus een abbo op NLziet voor 7.95€ en delen met 2 mensen, zo betaal je dus rond de 4€ pp en heb je inclu terugkijken voor totaal 69€. Bij caiway komt er nog 5€ bij voor interactieve tv. Voordeel is dus 400mbit meer voor eindelijk een geringe meerprijs 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:53
Goedemorgen,

Zou graag even jullie mening willen horen. Moeders heeft sinds kort een abonnement bij Caiway voor televisie en internet. Gaat in dit geval even over de TV

TV in de slaapkamer gaat via een Amino 7x kastje. Gezien er geen kabel loopt en mogelijkheid is om een kabel te trekken heb ik hier een TP-Link wr820n neergezet als wifi client en de Animo hieraan verbonden.
Probleem is dat zo nu en dan het beeld weg valt (zwart wordt) of stil staat.

Om uit te sluiten of het aan de Amino ligt heb ik een kabel direct vanaf de modem aan de Amino gehangen en dat gaat goed zonder problemen.
Issue lijkt dus wel bij de TP-Link te liggen. Ik heb deze in WISP modus ingesteld en verder eigenlijk niks ingesteld behalve de wifi credentials. De afstand van de TP-Link en Modem zou zo'n 5 meter zijn.

Concreet is mijn vraag of er nog iets in te stellen valt aan de TP-Link om van het wegvallende beeld af te zijn of dat dit een zodanige work around is dat dit soort problemen te verwachten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 21:21

lier

MikroTik nerd

Denk dat je de oplossing niet in de TP-Link gaat vinden, @Vittok. Je zou nog wel in het glasmodem kunnen kijken of er iets (kanalen/zendvermogen/etc.) op automatisch staat. Daarnaast, je TP-Link ondersteunt alleen de 2,4GHz radio...en die band is (tenzij je moeder ergens ver weg van de bewoonde wereld woont) verzadigd.

Een kabel trekken kan altijd (de afwerking is hooguit een uitdaging), als je het echt goed wil doe je een kabel trekken. Alternatief is om via de 5GHz je (nieuw aan te schaffen) wireless client te laten werken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittok
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:53
lier schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:13:
Denk dat je de oplossing niet in de TP-Link gaat vinden, @Vittok. Je zou nog wel in het glasmodem kunnen kijken of er iets (kanalen/zendvermogen/etc.) op automatisch staat. Daarnaast, je TP-Link ondersteunt alleen de 2,4GHz radio...en die band is (tenzij je moeder ergens ver weg van de bewoonde wereld woont) verzadigd.

Een kabel trekken kan altijd (de afwerking is hooguit een uitdaging), als je het echt goed wil doe je een kabel trekken. Alternatief is om via de 5GHz je (nieuw aan te schaffen) wireless client te laten werken.
Ja natuurlijk! Dat ding draait op 2.4GHz en ze woont in een groot flatgebouw. Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat daar het probleem in zit. Ik zal eens een poging wagen om met de kanalen te knutselen maar ben er bang voor.

Kabel trekken blijft een ding, oud huurhuis, maar ik kan wel even verder zo. Dank voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migow
Sjakie0101 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:44:
[...]

Klopt + Twitterwebcare Caiway
dat twitterwebcare zegt ook maar wat :)

Vorig jaar dus Kamai gevraagd en werd er zelfs gezegd door medewerker dat Caiway GEEN andere meer uitlevert hahaha Dus ik geloof er geen snars meer van.
klein stukje uit DM op twitter

Dit zei gisteren uw medewerker

Wij leveren nu standaard de Amino Kamai 7X. Je zult dus direct een Amino Kamai 7X ontvangen :)

^PE
6 mrt. 2020 12:03 p.m.

Was zo tevreden maar nu geloof ik meer mensen die hetzelfde hebben gehad. Sorry dit kastje gaat retour en aub asap een kamai 7x anders stap ik helemaal over.
6 mrt. 2020 12:05 p.m.

Oeps, we sturen gelijk de Kamai 7X op. Kun je je verzendbewijs toesturen van de Entone en de Aria die je terugstuurt? ^AB

Trouwens ik nog heb geen mail/brief gehad betreffende nieuwe tarieven of duurt dat ook weken voordat iedereen die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 10:26
Vandaag email/brief gekregen.
Ga met mijn gewoon voordelig abbo van €53,50 naar €56,00 en van 250 naar 350 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Migow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:54:
[...]

dat twitterwebcare zegt ook maar wat :)

Vorig jaar dus Kamai gevraagd en werd er zelfs gezegd door medewerker dat Caiway GEEN andere meer uitlevert hahaha Dus ik geloof er geen snars meer van.
klein stukje uit DM op twitter

Dit zei gisteren uw medewerker

Wij leveren nu standaard de Amino Kamai 7X. Je zult dus direct een Amino Kamai 7X ontvangen :)

^PE
6 mrt. 2020 12:03 p.m.

Was zo tevreden maar nu geloof ik meer mensen die hetzelfde hebben gehad. Sorry dit kastje gaat retour en aub asap een kamai 7x anders stap ik helemaal over.
6 mrt. 2020 12:05 p.m.

Oeps, we sturen gelijk de Kamai 7X op. Kun je je verzendbewijs toesturen van de Entone en de Aria die je terugstuurt? ^AB

Trouwens ik nog heb geen mail/brief gehad betreffende nieuwe tarieven of duurt dat ook weken voordat iedereen die heeft?
Ze hebben inderdaad de Kamai 7x uitgeleverd eind 2019 tot begin2019 dit omdat de voorraad Aria 7x niet meer leverbaar was door de corona crisis in azie waar het gemaakt word.
Maar sinds april mei 2020 werden ze niet meer uitgeleverd omdat ze ook op waren en Aria weer langzaam op voorraad kwam.

[ Voor 62% gewijzigd door Ruvas op 19-01-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ruvas schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Ze hebben inderdaad de Kamai 7x uitgeleverd eind 2018 begin2019 dit omdat de voorraad Aria 7x niet meer leverbaar was door de corona crisis in azie waar het gemaakt word.
Maar sinds april mei 2020 werden ze niet meer uitgeleverd omdat ze ook op waren en Aria weer langzaam op voorraad kwam.
Ze zijn zo op dat Delta nu ook de Aria 7x moet leveren. Kortom dit lijkt op dit moment een voorraadprobleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
Vittok schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:51:
Goedemorgen,

Zou graag even jullie mening willen horen. Moeders heeft sinds kort een abonnement bij Caiway voor televisie en internet. Gaat in dit geval even over de TV

TV in de slaapkamer gaat via een Amino 7x kastje. Gezien er geen kabel loopt en mogelijkheid is om een kabel te trekken heb ik hier een TP-Link wr820n neergezet als wifi client en de Animo hieraan verbonden.
Probleem is dat zo nu en dan het beeld weg valt (zwart wordt) of stil staat.

Om uit te sluiten of het aan de Amino ligt heb ik een kabel direct vanaf de modem aan de Amino gehangen en dat gaat goed zonder problemen.
Issue lijkt dus wel bij de TP-Link te liggen. Ik heb deze in WISP modus ingesteld en verder eigenlijk niks ingesteld behalve de wifi credentials. De afstand van de TP-Link en Modem zou zo'n 5 meter zijn.

Concreet is mijn vraag of er nog iets in te stellen valt aan de TP-Link om van het wegvallende beeld af te zijn of dat dit een zodanige work around is dat dit soort problemen te verwachten zijn?
Het kan zijn dat de platinum geen WMM ondersteund (multicast over WiFi), je kunt een PLC setje overwegen en hiermee de stb 'bekabeld' aansluiten. Ik denk dat dit mogelijk wel gaat werken, wellicht zijn er hier ervaringen binnen dit topic.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruvas
Methew schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Het kan zijn dat de platinum geen WMM ondersteund (multicast over WiFi), je kunt een PLC setje overwegen en hiermee de stb 'bekabeld' aansluiten. Ik denk dat dit mogelijk wel gaat werken, wellicht zijn er hier ervaringen binnen dit topic.
@Vittok
Powerline adapters werken goed ze worden zelfs ook ondersteund.
De TL-WPA8630P word het meeste aangeraden deze heeft wifi uiteraard is er ook een zonder wifi TL-PA8033P.
Anders Devolo setjes werken ook goed zolang het boven de gigabit is.
Bron:
https://twitter.com/bus_f89/status/953923954770612224?s=21

[ Voor 7% gewijzigd door Ruvas op 19-01-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
Ruvas schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Ze hebben inderdaad de Kamai 7x uitgeleverd eind 2018 begin2019 dit omdat de voorraad Aria 7x niet meer leverbaar was door de corona crisis in azie waar het gemaakt word.
Denk dat je 2019-2020 bedoelde want in 2019 hadden we die coronashit nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Migow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Denk dat je 2019-2020 bedoelde want in 2019 hadden we die coronashit nog niet
Ja inderdaad 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00

RobertowNL

For your gear!

zwelgh schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Dit kan nu trouwens wel opgelost worden door de klantenservice. Je kunt het beste de klantenservice via Whatsapp benaderen. Dat zit je snel bij de juiste afdeling.

[...]
Nou; dat gaat ook nog niet geweldig:
Hoi Robert, vervelend om te horen dat je hier nog steeds problemen mee ervaart. Helaas kan ik je niet direct helpen bij je probleem. Het is voor ons helaas handmatig niet mogelijk om je te voorzien van een ander IP adres. Ik denk echter graag met je mee.

Heel simpel gezegd heb ik twee opties die ik je aan kan bieden.

Optie 1:
Je zou tijdelijk een VPN abonnement kunnen nemen bij een NordVPN of dergelijke aanbieden. Dit kost zo'n €10,- per maand en ik ben bereid om de kosten hiervan op onze rekening te nemen.

Optie 2:
Ik kan proberen om je een nieuw modem te laten toesturen. Officieel valt jouw geval niet onder een van de voorwaarden die er zijn om een modem te vervangen. Deze is namelijk niet defect. Een ander modem, met een ander mac-adres, zou echter wel een ander IP adres voor je kunnen realiseren. Ik zou in dat geval de melding voor een andere oorzaak aanmaken en hopen dat ze 'm voor je vervangen
Leuk dat de medewerker meedenkt natuurlijk. Maar ik gebruik mijn eigen apparatuur (lees: mediaconverter + modem). Ze kunnen natuurlijk prima de lease van het IP even clearen en mij een nieuwe geven, maar het is niet standaard blijkbaar.

Heb nu het volgende gedaan:
- Mac van Genexis gekloond (kreeg geen nieuw IP naar herstart)
- Genexis zelf aangesloten (wel een nieuw IP);
- na 12 uur eigen spul weer terug met gekloonde mac ('foute' IP weer terug)

Ik heb nu de Genexis weer aangesloten. De Genexis hangt er nu bijna 24 uur aan; en dan maar hopen dat de lease op mijn andere IP verloopt.
Heeft iemand een idee hoe lang dat duurt?

Ik heb weinig zin om mijn apparatuur te vervangen; mijn halve smarthome draait via mijn eigen spulletje; en een ander modem zou betekenen dat ik alles opnieuw in moet gaan stellen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
Wat een aparte suggesties van die medewerker. Een VPN abonnement vergoeden?

Ik heb nu een niet standaard Titanium modem en een niet standaard Jamai STB. Maar hopen dat er niks kapot gaat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

kraades schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:02:
Wat een aparte suggesties van die medewerker. Een VPN abonnement vergoeden?

Ik heb nu een niet standaard Titanium modem en een niet standaard Jamai STB. Maar hopen dat er niks kapot gaat.
Ja, dat vond ik ook wat bijzonder.
Nu had ik dat overigens zelf voor de korte termijn ook al bedacht en geregeld. Zou netjes zijn als ze dat met terugwerkende kracht nog even vergoeden.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
Ze kunnen gewoon een release en renew doen op afstand. Vorig jaar monteur van Caiway over de vloer gehad omdat mijn snelheidsverhoging niet 'door kwam'. Die belde op en met 5 minuten was er een nieuw IP. Later zelf nog een keer gebeld omdat ik had zitten klooien en ik GEEN verbinding meer kreeg. Simpelweg gezegd "graag m'n IP adres releasen en renewen en binnen 15 minuten kon ik weer door.

Je moet wel de juiste helpdesk medewerker treffen bij Caiway.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 21:21

lier

MikroTik nerd

RobertowNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:58:
Heeft iemand een idee hoe lang dat duurt?
De DHCP Lease Time staat op 30 minuten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

lier schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:58:
[...]

De DHCP Lease Time staat op 30 minuten.
Top, dan sluit ik vanmiddag de boel weer aan.
Wellicht heb ik de vorige keer pech gehad dat ik het zelfde ip weer terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 07:02
RobertowNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Top, dan sluit ik vanmiddag de boel weer aan.
Wellicht heb ik de vorige keer pech gehad dat ik het zelfde ip weer terug kreeg.
Ik heb diverse keren al geprobeerd (in Twente) zonder resultaat ..... zelfs na uren blijf ik zitten met het adres uit Israël ...... Begint me inmiddels wel te irriteren. Al jaren een tevreden klant bij @Caiway maar deze issue geeft veel ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Migow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Nog geen brief binnen wel al een downgrade gedaan naar Internet Only 250Mbit. 45 minuten in de wacht gestaan maar wel nog een leuke korting gekregen. _/-\o_

Nu hopen dat het ook administratief goed verwerkt gaat worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Roberto...... schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Nog geen brief binnen wel al een downgrade gedaan naar Internet Only 250Mbit. 45 minuten in de wacht gestaan maar wel nog een leuke korting gekregen. _/-\o_

Nu hopen dat het ook administratief goed verwerkt gaat worden :X
Wat voor korting heb je ontvangen? En er is dus een nieuw abonnement voor glas 250 Ipv 400?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
RobertowNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Wat voor korting heb je ontvangen? En er is dus een nieuw abonnement voor glas 250 Ipv 400?
Goed lezen heb het over Internet Only. Ik zou zeggen bel ze eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Roberto...... schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Goed lezen heb het over Internet Only. Ik zou zeggen bel ze eens op :)
Internet only is toch verhoogd naar 400? Dus naar mijn idee is er dus geen 250 meer. Vandaar de vraag.

Daarnaast is het altijd leuk/goed om aanbiedingen te delen en te vergelijken. Dan kun je mooi zien of er nog meer uit te halen valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We hebben net de brief van Caiway binnen. Oud alles in 1 abonnement (coax geen iptv) gaat van 250 naar 350 mbit/s

Dus niet alles gaat van 250 naar 400 mbit/s. Mijn gemeten snelheden kloppen dan ook keurig.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 20-01-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:22:
We hebben net de brief van Caiway binnen. Oud alles in 1 abonnement (coax geen iptv) gaat van 250 naar 350 mbit/s

Dus niet alles gaat van 250 naar 400 mbit/s. Mijn gemeten snelheden kloppen dan ook keurig.
Zo blijven oude pakketten in stand en blijven er ongelijkheden tussen abonnees.
De een wil graag 600 Mbit houden maar wordt vrolijk naar 1 Gig gezet voor de hoofdprijs en de andere krijgt juist een verhoging naar 600 Mbit.

Er is ook geen touw meer aan vast te knopen. Stel jij zou naar 400 Mbit gaan wordt het dan aantrekkelijker voor jouw (nieuwe pakket) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Het is wel een zooitje zo als iedereen zijn eigen abonnement blijft behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
RobertowNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Internet only is toch verhoogd naar 400? Dus naar mijn idee is er dus geen 250 meer. Vandaar de vraag.
Niemand weet het meer door de verschillende pakketten. :+
Internetonly nu 150 Mbit wordt per 1 maart 250 Mbits.
Zie website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Scidd0w schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:14:
Vandaag email/brief gekregen.
Ga met mijn gewoon voordelig abbo van €53,50 naar €56,00 en van 250 naar 350 Mbit/s
Ik denk dat je bedoeld dat je van 150 naar 250mbit gaat. Die snelheid zou je nu al moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Zo blijven oude pakketten in stand en blijven er ongelijkheden tussen abonnees.
De een wil graag 600 Mbit houden maar wordt vrolijk naar 1 Gig gezet voor de hoofdprijs en de andere krijgt juist een verhoging naar 600 Mbit.

Er is ook geen touw meer aan vast te knopen. Stel jij zou naar 400 Mbit gaan wordt het dan aantrekkelijker voor jouw (nieuwe pakket) ?
Nee, 150 is voor ons gebruik wel genoeg. 250 was leuk voor de speedtest, maar 350 is gewoon overkill voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
PaT schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Nee, 150 is voor ons gebruik wel genoeg. 250 was leuk voor de speedtest, maar 350 is gewoon overkill voor ons.
Ik heb ook Voordelig 150 Mbit en word overgezet na 250 Mbit voor €2,50.
Voor mij prima wat meer ruimte in huis op het netwerk.

[ Voor 47% gewijzigd door Ruvas op 20-01-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
RobertowNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Daarnaast is het altijd leuk/goed om aanbiedingen te delen en te vergelijken. Dan kun je mooi zien of er nog meer uit te halen valt.
Wanneer je nog een oud abo hebt of op COAX zit en naar glasvezel gaat dan kun je Caiway prima bellen voor een nieuw abo en vragen of men korting wil geven. Meestal krijg je dat wel.

Dat geldt ook wanneer je downgrade en aangeeft jezelf voor 12 maanden vast te leggen volgens mij.
Het alternatief is naar Delta hollen en dan moet feitelijk dezelfde club je ook korting gaan geven. Ze zitten onder 1 dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 28-05 10:26
wian schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:59:
[...]
Ik denk dat je bedoeld dat je van 150 naar 250mbit gaat. Die snelheid zou je nu al moeten hebben.
Nee klopt wel!

Zie wat verder terug in deze draad.. Sommigen waaronder ik hebben een oud abonnement die door de jaren heen steeds verhoogt is en die is nu van 250 naar 350 Mbit/s is gegaan met een prijs verhoging van €2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-03 16:38
Is het ook mogelijk de multiscreen tv app te installeren op een android televisie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaakjwt
robster19 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:30:
Is het ook mogelijk de multiscreen tv app te installeren op een android televisie?
Het zou mijn voorkeur hebben om met je mobiel je streamen via de (ingebouwde) chromecast. Dat vind ik prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robster19
Sjaakjwt schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Het zou mijn voorkeur hebben om met je mobiel je streamen via de (ingebouwde) chromecast. Dat vind ik prima werken.
Werkt dat al of is dat een wens van je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaakjwt
robster19 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Werkt dat al of is dat een wens van je?
Even checken: zit jij op het nieuwe of oude platform van Caiway? Toen ik overging naar het nieuwe platform, kreeg ik ook een andere app: Caiway TV heet die nu, en niet meer Multiscreen.

Naast de nadelen van het nieuwe platform (22 seconden vertraging, ok ik hou er over op...), vind ik de Caiway TV app echt top! Programma's terugkijken werkt makkelijk, streamen naar Chromecast werkt goed, je kan 'm gebruiken buiten je eigen WiFi netwerk.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ie het wachtwoord zo nu en dan vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
Sjaakjwt schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Even checken: zit jij op het nieuwe of oude platform van Caiway? Toen ik overging naar het nieuwe platform, kreeg ik ook een andere app: Caiway TV heet die nu, en niet meer Multiscreen.

Naast de nadelen van het nieuwe platform (22 seconden vertraging, ok ik hou er over op...), vind ik de Caiway TV app echt top! Programma's terugkijken werkt makkelijk, streamen naar Chromecast werkt goed, je kan 'm gebruiken buiten je eigen WiFi netwerk.
Ik zit op het oude...

Heb de APK al gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Sjaakjwt schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Het enige dat ik nog mis is de PiP modus in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Mooi man ik krijg nu mails van caiway dat m'n factuur klaar staat en dan een incasso van delta fiber...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
In net AD een heel stuk over de aanhoudende monopoliepostie van Delta/Caiway in Almelo.
De wond is weer open gekrabt nu Delta de aandelen van Cogas Infra heeft overgekocht,
De woede laait weer op over het ontbreken van fatsoenlijke alternatieven op dit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

imdos schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:46:
Vreemd; ook even de stekker eruit en erin en hij start weer gewoon opnieuw op zonder een update.

Ik heb al wel een tijdje het iTV abo en zit nog op het oude platform. Ik kan ook nog niet de iTV app voor iOS of Android gebruiken.

Zou dat er mee te maken hebben :?
Dat is de oorzaak ja, andere mensen hebben het over een update voor het Amino platform. Jij zit nog op het oude platform.

Betreft de nieuwe app moet je nog even geduld hebben, links en rechts worden klanten overgezet van Multiscreen naar de nieuwe Amino apps. Kan niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 1174526 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Betreft de nieuwe app moet je nog even geduld hebben, links en rechts worden klanten overgezet van Multiscreen naar de nieuwe Amino apps. Kan niet lang meer duren.
Dat is voor het eerst dat ik dat lees. Staat er dan ook Caiway interactieve tv in plaats van Multiscreen in de Mijn Caiway omgeving?

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 21-01-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Dat is voor het eerst dat ik dat lees. Staat er dan ook Caiway interactieve tv in plaats van Multiscreen in de Mijn Caiway omgeving?
Zeker, alleen heb ik nog niet van Multiscreenklanten gehoord dat ze nieuwe decoders kregen en de nieuwe app. Tot nu toe moest je dan maar een nieuw pakket. Bovendien is de overgang een verslechtering. Het nieuwe tv product heeft wel meer HD maar er schort nog heel veel aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
In net AD een heel stuk over de aanhoudende monopoliepostie van Delta/Caiway in Almelo.
De wond is weer open gekrabt nu Delta de aandelen van Cogas Infra heeft overgekocht,
De woede laait weer op over het ontbreken van fatsoenlijke alternatieven op dit netwerk.
Ze zijn wel heel slecht in traumaverwerking daar in de Achterhoek zeg!

Overal in Nederland zijn de afgelopen tientallen jaren kabelnetten overgenomen, maar er is maar één gebied in Nederland wat er maar niet overheen lijkt te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
Nee, er is maar 1 (of enkele personen) die er niet overheen lijkt te komen. De rest van Twente is er al lang overheen ;)

En Twente is geen achterhoek :+

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 22-01-2021 06:48 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 06:47:
Nee, er is maar 1 (of enkele personen) die er niet overheen lijkt te komen. De rest van Twente is er al lang overheen ;)

En Twente is geen achterhoek :+
Ik zou het AD lezen... ik meld alleen maar.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 22-01-2021 08:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:29:
[...]

Ik zou het AD lezen... ik meld alleen maar.
Je suggereert dat "heel" Twente weer "woedend" is, en als je een bron citeert is het ook wel net zo netjes ff de bron erbij te zetten zodat anderen het in de context kunnen lezen zoals het geschreven is.

https://www.ad.nl/almelo/...bruik-glasvezel~abca246f/

Ik ken dus (los van 1 of 2 personen in dit topic) werkelijk niemand in Twente die zich hier aan stoort / ergert.

We hebben gewoon een super snelle stabiele internetverbinding tegen een eerlijke prijs.

En inderdaad, er zijn niet veel alternatieven, maar die hebben we ook niet voor Vitens of de belastingdienst. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, daarop door blijven hameren in dit topic heeft naar mijn bescheiden mening geen nut.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:04
dolopfriet schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:45:
[...]
Ze zijn wel heel slecht in traumaverwerking daar in de Achterhoek zeg!
Ze zijn wel slecht in topografie in de rest van Nederland zeg :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

The.Terminator

Un boer met bier

Herax10NL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Ze zijn wel slecht in topografie in de rest van Nederland zeg :X
Haha dat valt me wel vaker op met de denkwijze uit de randstad :)
Maar hier (Twente) geen probleem met Caiway. Het probleem toen met zwart beeld op de TV ivm een wijziging is toen netjes terug gedraaid door hun.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 27-05 15:10

B2

wa' seggie?

Grolsch schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:59:
[...]

We hebben gewoon een super snelle stabiele internetverbinding tegen een eerlijke prijs.
Precies, dat mag ook wel eens gezegd worden. Caiway levert naar mijn idee een super stabiele internet verbinding voor (bij mij) nog geen 10 cent per Mb aan snelheid. Dat ga je niet redden bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wederom wat reacties verhuisd naar de trashcan. Geruchten verspreiden, zonder afdoende bronnen is niet de bedoeling en verziekt de sfeer enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

PaT schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Denk ik niet. Je houd gewoon je oude contract maar krijgt toegang tot de nieuwe app. De oude app is niet meer van deze tijd, daar willen ze vast zo snel mogelijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 16:42

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Sjakie0101 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Zeker, alleen heb ik nog niet van Multiscreenklanten gehoord dat ze nieuwe decoders kregen en de nieuwe app. Tot nu toe moest je dan maar een nieuw pakket. Bovendien is de overgang een verslechtering. Het nieuwe tv product heeft wel meer HD maar er schort nog heel veel aan!
Wat schort er dan aan het nieuwe TV pakket? Ik zit vooral bij Caiway omdat ik TV ook nog via de coax krijg en ze eerst het alleenrecht op glasvezel hadden. Er zijn nu wel wat alternatieven in IJsselstein; maar geen idee hoe goed dat is.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Je suggereert dat "heel" Twente weer "woedend" is, en als je een bron citeert is het ook wel net zo netjes ff de bron erbij te zetten zodat anderen het in de context kunnen lezen zoals het geschreven is.

https://www.ad.nl/almelo/...bruik-glasvezel~abca246f/

Ik ken dus (los van 1 of 2 personen in dit topic) werkelijk niemand in Twente die zich hier aan stoort / ergert.

En inderdaad, er zijn niet veel alternatieven, maar die hebben we ook niet voor Vitens of de belastingdienst. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, daarop door blijven hameren in dit topic heeft naar mijn bescheiden mening geen nut.
Wil je mij niet betrekken daarin!!! Je drukt een stempel op mij die volkomen onterecht is. Ik ben alleen de berichtgever van het persbericht., niet de negatieveling, ja er kan veel worden vebeterd bij Caiway, maar ontvreden ben ik al lang niet meer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Wil je mij niet betrekken daarin!!! Je drukt een stempel op mij die volkomen onterecht is. Ik ben alleen de berichtgever van het persbericht., niet de negatieveling, ja er kan veel worden vebeterd bij Caiway, maar ontvreden ben ik al lang niet meer!
Ik betrek jou er helemaal niet in, jij bent volgens mij zelf degene die onderstaand bericht heeft gepost: (Of je account is gehackt :+ )
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
Zoals jij het hierboven schrijft lijkt het alsof het jouw mening is, je citeert namelijk niets, gebruikte geen quote's of " " tekens, en je vermeld geen bron.

Blijkbaar bedoelde je dit niet zo, maar zo komt het wel over op ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:53
Zijn er ook andere gebruikers van de Genexis Platinum 7840 welke sinds de laatste firmware update van december problemen ervaren met de ingebouwde DHCP server?

Ik heb met enige regelmaat dat de DHCP server niet meer werkt waardoor nieuwe devices of devices waarvan de lease is verstreken geen nieuw IP meer uitgereikt krijgen. Enige wat dan nog helpt is rebooten van de Genexis.

Caiway gebeld maar die zien niks geks in het modem en willen hem niet vervangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 12:14
Ruvas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Het enige dat ik nog mis is de PiP modus in de app.
Op mijn iPad Pro doet de PiP het automatisch bij de nieuwe app.
Bij de oude app weer niet :)

Ik heb geen interactieve tv maar via de ingebouwde DVB-C ontvanger. Via deze app kan ik alsnog programma’s van de commerciële zenders terugkijken en vervolgens met AirPlay kijken op de Apple TV die is aangesloten op dezelfde tv.
Hoewel ik geen gewone tv meer kijk, is het toch een mooie bijkomstigheid.

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 22-01-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb ondertussen als afnemer van het 'Buitengewoon voordelig' actiepakket ook een mail gekregen over de verhoging, van 52 euro naar 54 euro en van 150mbit naar 250 mbit. Grappig, want afgelopen week kreeg ik nog van de klantenservice, via FB chat, te horen dat de 'Buitengewoon voordelig' pakketten niet gewijzigd worden...
Mogelijk dat ik weer terug ga naar Ziggo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 29-05 07:02
Even een positieve noot! Van de week Caiway benaderd via Twitter over mijn IP adres uit Israël en het ongemak wat dat geeft ...... Ze hebben mij zojuist een ander adres gegeven, modem even opnieuw opstarten en alles werkt nu zoals het moet. Perfect geholpen, mijn dank @Caiway !! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik betrek jou er helemaal niet in, jij bent volgens mij zelf degene die onderstaand bericht heeft gepost: (Of je account is gehackt :+ )

[...]

Zoals jij het hierboven schrijft lijkt het alsof het jouw mening is, je citeert namelijk niets, gebruikte geen quote's of " " tekens, en je vermeld geen bron.

Blijkbaar bedoelde je dit niet zo, maar zo komt het wel over op ons.
*knip*, op de man spelen over niet-Caiway zaken voegt niets toe aan het topic

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-01-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23
Zojuist ook de mail met de wijziging binnen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32TrNmkspx9oiXNNv_9Nx7y6ISI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Um9DOGhoXPeDSo4fZxwgL5Y4.png?f=user_large

Gaat om regio Twente.
Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.