Nou; dat gaat ook nog niet geweldig:
Hoi Robert, vervelend om te horen dat je hier nog steeds problemen mee ervaart. Helaas kan ik je niet direct helpen bij je probleem. Het is voor ons helaas handmatig niet mogelijk om je te voorzien van een ander IP adres. Ik denk echter graag met je mee.
Heel simpel gezegd heb ik twee opties die ik je aan kan bieden.
Optie 1:
Je zou tijdelijk een VPN abonnement kunnen nemen bij een NordVPN of dergelijke aanbieden. Dit kost zo'n €10,- per maand en ik ben bereid om de kosten hiervan op onze rekening te nemen.
Optie 2:
Ik kan proberen om je een nieuw modem te laten toesturen. Officieel valt jouw geval niet onder een van de voorwaarden die er zijn om een modem te vervangen. Deze is namelijk niet defect. Een ander modem, met een ander mac-adres, zou echter wel een ander IP adres voor je kunnen realiseren. Ik zou in dat geval de melding voor een andere oorzaak aanmaken en hopen dat ze 'm voor je vervangen
Leuk dat de medewerker meedenkt natuurlijk. Maar ik gebruik mijn eigen apparatuur (lees: mediaconverter + modem). Ze kunnen natuurlijk prima de lease van het IP even clearen en mij een nieuwe geven, maar het is niet standaard blijkbaar.
Heb nu het volgende gedaan:
- Mac van Genexis gekloond (kreeg geen nieuw IP naar herstart)
- Genexis zelf aangesloten (wel een nieuw IP);
- na 12 uur eigen spul weer terug met gekloonde mac ('foute' IP weer terug)
Ik heb nu de Genexis weer aangesloten. De Genexis hangt er nu bijna 24 uur aan; en dan maar hopen dat de lease op mijn andere IP verloopt.
Heeft iemand een idee hoe lang dat duurt?
Ik heb weinig zin om mijn apparatuur te vervangen; mijn halve smarthome draait via mijn eigen spulletje; en een ander modem zou betekenen dat ik alles opnieuw in moet gaan stellen.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)