[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.680 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:49:
[...]

[...]

Staat bij jullie wel Hardware NAT Offload aan :?

Dat is het enige wat ik zo gauw kan bedenken...
Een snelle zoekactie vertelt me dat ik dan met de Cli aan de slag moet. Ik heb daar geen ervaring mee, dus daar moet ik mij dan in verdiepen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PaT schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:42:
Een snelle zoekactie vertelt me dat ik dan met de Cli aan de slag moet. Ik heb daar geen ervaring mee, dus daar moet ik mij dan in verdiepen.
Kan het niet via de WebGUI zoals bij de USG : backupdevice in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
PaT schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Wie heeft gezegd dat een oud pakket met 250Mbit een upgrade krijgt naar 400Mbit? Ik denk eerder dat 350Mbit je max wordt en een extra prijsverhoging omdat je niet overstapt :) Zal ff wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Edgerouter hebben een compleet andere GUI dan de USG's (dat is ook, wat mij betreft het sterker punt van de USG). Maar de USG bestond nog niet toen ik de Edgerouter kocht, dus ik zal het met de CLI moeten doen. Ik heb net wat zitten kijken, dat moet wel te doen zijn.

@Roberto...... Tuurlijk jongen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonzie666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 16:58
Bartkramer0103 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Net de update uitgevoerd, en kan nu direct op VLAN100 alle IPTV zenders zien, voorheen had ik last dat 1 t/m 10 zwart beeld gaven. Kan ook zijn omdat ik vandaag ben overgegaan op een UDM-Pro.
Bedankt voor de tip!
Ik heb al een paar maanden een UDMP en zat diezelfde tijd te wachten op update voor dual VLAN aan de WAN zijde.
TV is VLAN 101 internet VLAN 100.
Tot nu maar TV via de app gekeken. Ik had dan tot nu ook geen enkele TV zender met alleen VLAN100.
Nu is inderdaad VLAN 101 niet meer nodig. Update forceren door de stekker van de voeding van de ontvanger er even uit te halen, update kwam en alles werkte. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Zucht., Het blijft toch aanmodderen met sommige dingen met Caiway hoor.

Ik wil vanmiddag Ajax - PSV kijken. Dus ik ga losse wedstrijd aanschaffen, heb ik vaker gedaan bij Caiway.

Oh, daar zijn ze mee gestopt.

Nou dan zet ik wel voor een maand Fox sports aan een keertje.

Dit duurt 3 werkdagen.....

De wedstrijd is over 2 uur. Top geregeld wel. En ja, ik weet het, ik had het van de week al kunnen regelen, maar komop dit is niet meer de steentijd kwa internet zaken regelen hoor. 3 werkdagen... om een vinkje aan te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
ActualFantasy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:09:
Zucht., Het blijft toch aanmodderen met sommige dingen met Caiway hoor.

Ik wil vanmiddag Ajax - PSV kijken. Dus ik ga losse wedstrijd aanschaffen, heb ik vaker gedaan bij Caiway.

Oh, daar zijn ze mee gestopt.

Nou dan zet ik wel voor een maand Fox sports aan een keertje.

Dit duurt 3 werkdagen.....

De wedstrijd is over 2 uur. Top geregeld wel. En ja, ik weet het, ik had het van de week al kunnen regelen, maar komop dit is niet meer de steentijd kwa internet zaken regelen hoor. 3 werkdagen... om een vinkje aan te zetten....
Twitter Webcare zet het zo aan voor je.

Wat ik bezopen vind is dat ik € 2.50 euro extra moet gaan betalen voor 3 zenders die ik niet wil om mijn club te zien voetballen (mede omdat mijn aangeschafde jaarkaart dit jaar geen toegang geeft tot de stadions).

Kortom ik wordt dubbel genaaid. Andere providers hebben een sportpakket a 20 euro met ESPN en Ziggo Sports zodat de pijn wordt verzacht, anderen hebben wel degelijk nog Eredivisie (al dan niet via een Extra pakket).
Kortom er is van alles wel mogelijk maar Caiway wil graaien,
Mijn internetabo gaat ook met 6,50 omhoog, ik ga gewoon 9 euro per maand meer betalen vanaf dit jaar.
"We doen maar wat en graaien wat we graaien kunnen" :( :( :( :(

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Twitter Webcare zet het zo aan voor je.

Wat ik bezopen vind is dat ik € 2.50 euro extra moet gaan betalen voor 3 zenders die ik niet wil om mijn club te zien voetballen (mede omdat mijn aangeschafde jaarkaart dit jaar geen toegang geeft tot de stadions).

Kortom ik wordt dubbel genaaid. Andere providers hebben een sportpakket a 20 euro met ESPN en Fox zodat de pijn wordt verzacht, anderen hebben wel degelijk nog Eredivisie (al dan niet via een Extra pakket).
Kortom er is van alles wel mogelijk maar Caiway wil graaien,
Mijn internetabo gaat ook met 6,50 omhoog, ik ga gewoon 9 euro per maand meer betalen vanaf dit jaar.
"We doen maar wat en graaien wat we graaien kunnen" :( :( :( :(
Ik heb ook via twitter een bericht gestuurd naar @caiway, nog geen reactie.

Ik snap ook echt niet waarom ze een perfect werkend iets als losse wedstrijden eruit halen? Ja die waren bijna net zoveel als een maandabbo, dus dat is voor hun zelfs nog veel beter. En dan zetten ze dat gewoon uit.

[ Voor 10% gewijzigd door ActualFantasy op 10-01-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09

zwelgh

-**-

zwelgh schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:06:
Zijn er meer mensen die Prime video en Disney+ niet kunnen gebruiken via Caiway? Bij Prime krijg je melding dat je VPN of een proxy service gebruikt, bij Disney kan ik vaak niet inloggen. Zowel via kabel als WiFi. Dit zou volgens de helpdesk van beide streaming services aan het ip-adres liggen, Caiway schijnt dynamische ip-adressen gebruiken. De helpdesk van Caiway geeft aan dat “IP adressen werken met databases om locaties weer te geven. Als deze databases niet up to date zijn, worden er andere locaties weergegeven dan daadwerkelijk het geval is. Wij hebben de databases opnieuw aangeschreven met het verzoek dit zo snel mogelijk aan te passen”.
Ze kunnen niet aangeven hoe lang dit duurt. Ik vind het een vreemd verhaal. We zijn nu een paar dagen verder en ik kan nog niet gebruik maken van Disney en Prime. Netflix werkt overigens wel.
Nu eindelijk een ander ip-adres gekregen waardoor we weer op een normale manier (zonder gebruik van VPN) gebruik kunnen maken van o.a. Prime en Disney+. Tot vorige week hadden we een ip-adres uit Israël 8)7, waardoor we tegen allemaal lokalisatie problemen aanliepen. Het heeft even geduurd, bijna 10 maanden, maar uiteindelijk heeft het dreigen met overstappen als het contract met Caiway afliep (Maart), geholpen. Jammer dat het zo moest en de oplossing niet eerder geboden kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
En het wordt nog gekker.

ESPN, voorheen fox sports, biedt dus geen abbo aan, zonder dat je een TV abbo hebt bij een kabelprovider.
Dus je kan geen kant op, ik moet eerst een TV abbo aanschaffen, en dan ESPN activeren om vervolgens die account te linken aan mijn ESPN app, zodat ik via een internet stream ESPN kan kijken.

Wie bedenkt dit? Serieus, En waarom verkoopt de KNVB zijn rechten aan zulke incapabele bedrijven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:46
nero355 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:49:
[...]

[...]

Staat bij jullie wel Hardware NAT Offload aan :?

Dat is het enige wat ik zo gauw kan bedenken...
Net even gekeken, die staat in m'n USG wel aan. Echter zit m'n pc achter een extra router op zolder. Daar staat nog een WND4300, misschien dat die roet in het eten gooit. Zal hem zo eens een reboot geven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:59:
De Edgerouter hebben een compleet andere GUI dan de USG's (dat is ook, wat mij betreft het sterker punt van de USG).
Nou... NEE :/

Was het maar zo'n feest! :+

Maar ik bedoelde ook uiteraard de GUI van de EdgeRouter zelf en niet dat die hetzelfde in elkaar zit/eruit ziet als die van de USG in de UniFi Controller, want dat is inderdaad niet zo :)
Maar de USG bestond nog niet toen ik de Edgerouter kocht, dus ik zal het met de CLI moeten doen. Ik heb net wat zitten kijken, dat moet wel te doen zijn.
d:)b
Rohem schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:07:
Net even gekeken, die staat in m'n USG wel aan. Echter zit m'n pc achter een extra router op zolder. Daar staat nog een WND4300, misschien dat die roet in het eten gooit. Zal hem zo eens een reboot geven :Y)
Die zou ik hooguit als switch gebruiken niet als router, want echt vreselijk oud en je voorkomt een NAT achter NAT situatie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:35:
En het wordt nog gekker.

ESPN, voorheen fox sports, biedt dus geen abbo aan, zonder dat je een TV abbo hebt bij een kabelprovider.
Dus je kan geen kant op, ik moet eerst een TV abbo aanschaffen, en dan ESPN activeren om vervolgens die account te linken aan mijn ESPN app, zodat ik via een internet stream ESPN kan kijken.

Wie bedenkt dit? Serieus, En waarom verkoopt de KNVB zijn rechten aan zulke incapabele bedrijven???
Druk maken heeft niet zo veel zin. Zoek het juiste abonnement met de juiste acties of kijk naar alternatieven.
Caiway is een bedrijf gericht op geld verdienen. Interesse in de klant is er niet. Dus kijk naar je eigen voordeeltjes.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakjwt
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-11-2022
Heb zelf de update van de Aria 7x gehad: was wellicht ijdele hoop dat het opgelost zou zijn, maar de 22-25 seconden vertraging zit er nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhWaU75j6aVkMsBPsopM_KUtjTM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uxG0odfzOjeS5KOsUO5R2CNI.png?f=user_large

er wordt nu ook gesproken over : Internet en Televisie Giga Snel op de website van Caiway

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
Dit zijn de nieuwe abo's en tarieven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0srz447mpVyzLjcZ7-vdZEKu8IY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jWyinznZ9HLhkMXSqrV1wFmL.png?f=user_large

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52

Patrick89

PSN : Gamesource

Nou weer 2,50 euro duurder.. Voor mij het besluit om toch over te gaan op internet only..

Ook het nieuwe platform valt mij een beetje tegen eigenlijk.. Sommige series qua opname zijn niet fatsoenlijk meer te annuleren en bij evenementen (Zoals speech van Rutte) wordt de kwaliteit enorm omlaag geschroefd wanneer het te druk wordt..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
Patrick89 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:01:
Nou weer 2,50 euro duurder.. Voor mij het besluit om toch over te gaan op internet only..
Zo denk ik er ook over. Pakket Slim (400Mbit) naar internet only. (250Mbit). Besparing 20, 05 euro. Overigens als je ook nog overstapt met gas/stroom via gaslicht.com (onafhankelijke energievergelijker) krijg je daar een half jaar gratis NLZiet. Zo bespaar je dubbel kosten en verbeter je het tv product :+

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto...... op 11-01-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik ga downgraden naar 400 Mbit, dat scheelt me ongeveer de prijsstijgingen.
Wat dien ze qua tv eigenlijk? En wat doen ze met oude abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Sjakie0101 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:21:
Ik ga downgraden naar 400 Mbit, dat scheelt me ongeveer de prijsstijgingen.
Wat dien ze qua tv eigenlijk? En wat doen ze met oude abonnementen?
Daar ben ik ook benieuwd naar, naar oude abonnementen. Ik heb nu TV (over coax), betaal voor 400Mb/s, maar haal 550, en heb bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Jassy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:53:
Dit zijn de nieuwe abo's en tarieven.

[Afbeelding]
Lekker dan... als die prijzen kloppen ga ik van 53,50 voor 250/250 naar 64,00 voor 400/400. Als dat zo is downgrade ik wel naar 100/100. Maar goed, eerst maar eens afwachten, want heb nog een apart contract omdat we destijds door de Cogas gedwongen werden om van Ziggo naar Caiway te gaan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Nou... NEE :/

Was het maar zo'n feest! :+

Maar ik bedoelde ook uiteraard de GUI van de EdgeRouter zelf en niet dat die hetzelfde in elkaar zit/eruit ziet als die van de USG in de UniFi Controller, want dat is inderdaad niet zo :)

[...]

d:)b

[...]

Die zou ik hooguit als switch gebruiken niet als router, want echt vreselijk oud en je voorkomt een NAT achter NAT situatie :)
Ik heb net even in de CLI gekeken, ik krijg de volgende output
IP offload module : loaded
IPv4
forwarding: enabled
vlan : disabled
pppoe : disabled
gre : disabled
bonding : disabled
IPv6
forwarding: disabled
vlan : disabled
pppoe : disabled
bonding : disabled

IPSec offload module: loaded

Traffic Analysis :
export : disabled
dpi : disabled
Dit is wel uit mijn comfort zone qua netwerken. Staat de offload nou aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Rohem schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Lekker dan... als die prijzen kloppen ga ik van 53,50 voor 250/250 naar 64,00 voor 400/400. Als dat zo is downgrade ik wel naar 100/100. Maar goed, eerst maar eens afwachten, want heb nog een apart contract omdat we destijds door de Cogas gedwongen werden om van Ziggo naar Caiway te gaan ;w
Dat staat er niet he. Wat er met oude abonnementen gedaan wordt staat (nog) nergens vermeld.
Ik ga downgraden, scheelt me 12 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PaT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:56:
Ik heb net even in de CLI gekeken, ik krijg de volgende output

[...]

Dit is wel uit mijn comfort zone qua netwerken. Staat de offload nou aan of uit?
Van wat ik me kan herinneren en ook begrijp uit dit verhaal : https://help.ui.com/hc/en...outer-Hardware-Offloading
Staat het nu aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.caiway.nl/wijzigingen2021

Hier de officiële link. Erg duister en vreemd dat er niet wordt gesproken over de oude pakketten...
Is dat om het vergelijken onmogelijk te maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...niet-overal-van-de-grond/

Dit artikel geeft maar weer eens aan dat Delta en Caiway nieuwe glasvezelinitatieven nauwelijks meer van de grond krijgen. Het is ook niet vreemd. Ze laten KPN en andere vooraanstaande providers niet toe en hebben zelf een inferieur tv-product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Wacht maar weer af morgen met de persconferentie van Rutte. Dan krijgen de interactieve kijkers bij Delta en Caiway weer haperingen en wazig beeld, omdat de capaciteit van hun iptv platform niet toereikend is.
Dat is al zo vaak gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:59:
[...]
Raak je dan niet je coax kwijt? Die wordt namelijk niet meer vermeld bij de nieuwe pakketten.
Als dat zo is neem ik alleen nog internet af en ga streamen. Alles beter dan die waardeloze IPTV van Caiway.

Ik heb trouwens (nog?) geen brief of mail ontvangen van Caiway

[ Voor 19% gewijzigd door rfbroek op 11-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Patrick89 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:01:
Me too. Voorheen kon ik altijd wel downgraden en zo de prijsstijging weer ongedaan maken. Maar nu zit ik met 100/100 Mbps al aan de bodem.

Overstappen naar Internet only a €44 per maand en NLziet a €8 per maand geeft dezelfde prijs. En ik heb geen TV die een NLziet app kan draaien dus dat is hier thuis ook niet uit te leggen.

:(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kraades schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Me too. Voorheen kon ik altijd wel downgraden en zo de prijsstijging weer ongedaan maken. Maar nu zit ik met 100/100 Mbps al aan de bodem.

Overstappen naar Internet only a €44 per maand en NLziet a €8 per maand geeft dezelfde prijs. En ik heb geen TV die een NLziet app kan draaien dus dat is hier thuis ook niet uit te leggen.

:(
De nieuwe Chromecast kopen en daar de NLZiet app op installeren. Kan de tv gewoon met 1 afstandsbediening bediend worden en kan je eventueel Discovery+ er ook gelijk op zetten (39,99 per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Raak je dan niet je coax kwijt? Die wordt namelijk niet meer vermeld bij de nieuwe pakketten.
Als dat zo is neem ik alleen nog internet af en ga streamen. Alles beter dan die waardeloze IPTV van Caiway.

Ik heb trouwens (nog?) geen brief of mail ontvangen van Caiway
Ook niet duidelijk. Als dat zo is dan zou COAX uberhaupt niet meer werken vanaf 1 maart, immers ik zot al op de nieuwste paketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
PaT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:56:
[...]

De nieuwe Chromecast kopen en daar de NLZiet app op installeren. Kan de tv gewoon met 1 afstandsbediening bediend worden en kan je eventueel Discovery+ er ook gelijk op zetten (39,99 per jaar)
De app installeer je op de Chromecast zelf? Dus geen tablet of phone nodig waarvan gecast wordt? Wist niet dat dit kon...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kraades schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:28:
[...]

De app installeer je op de Chromecast zelf? Dus geen tablet of phone nodig waarvan gecast wordt? Wist niet dat dit kon...
Klopt, met de nieuwste chromecast kan je apps gewoon op de CC installeren. Daar draait Android TV op.
Ik heb hem hier al een tijdje draaien met Netflix en Disney+. Dat werkt prima en ook ik denk wel eens na over een internet only abonnement met dan een los NLZiet en Discovery+ abbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:23
[...]

Ja moet je wel de Chromecast hebben van 2020.
Deze is nog niet officieel uitgebracht in Nederland maar in duitsland wel te koop bij de MM.
https://tweakers.net/medi...-tv_p1188442/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@PaT @vasquez86
Oke, interessant. Bedankt. Ik heb nu een Raspberry Pi met Kodi en daarop Netflix maar die kan ik dan ook vervangen door een Chromecast met Android TV.

Ik ga ook nog eens kijken of ik misschien geen goedkoper internet abonnement kan vinden voor Rhoon / gemeente Albrandswaard. Ik vrees het ergste maar goed...

Edit:
Oh wacht, ik moet dan wel kijken hoe dat met m'n receiver samenwerkt... Nou ja, maar eens kijken...

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 11-01-2021 22:20 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kraades schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:18:
@PaT @vasquez86
Oke, interessant. Bedankt. Ik heb nu een Raspberry Pi met Kodi en daarop Netflix maar die kan ik dan ook vervangen door een Chromecast met Android TV.

Ik ga ook nog eens kijken of ik misschien geen goedkoper internet abonnement kan vinden voor Rhoon / gemeente Albrandswaard. Ik vrees het ergste maar goed...
We zijn plaatsgenoten. Vergeet het maar. Caiway heeft zich met het kopen van het gemeentelijke cai netwerk en het aanleggen van glasvezel door CIF een riante positie verworven in ons dorp.

Ik heb de Chromecast 2020 trouwens bij het Franse FNAC vandaan. Werd tot mijn verbazing de volgende dag bezorgd.

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 11-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Sjakie0101 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Dat staat er niet he. Wat er met oude abonnementen gedaan wordt staat (nog) nergens vermeld.
Terecht punt, ik heb het inderdaad zo geïnterpreteerd. Denk dat er niets zeker is tot de brief er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
PaT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:20:
[...]

We zijn plaatsgenoten. Vergeet het maar. Caiway heeft zich met het kopen van het gemeentelijke cai netwerk en het aanleggen van glasvezel door CIF een riante positie verworven in ons dorp.

Ik heb de Chromecast 2020 trouwens bij het Franse FNAC vandaan. Werd tot mijn verbazing de volgende dag bezorgd.
Online.nl internet voor €36 per maand. Ik denk via DSL?

Jouw maximale internetsnelheid is 5 Mb/s down en 1 Mb/s up.

Ik hoop dat men MB/s bedoeld. Maar wat ik lees over online.nl geeft mij ook niet echt een warm gevoel...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Zo mijn nieuwe Platinum wifimodem van Caiway is al kapot.

Ik had gelukkig de Titanium (melkpak) nog liggen en heb die weer in gebruik genomen, met mijn eigen router eraan. Werkte perfect..

Een week later krijg ik een factuur van 65 euro omdat het Melkpak nog niet was teruggestuurd.
Ik had overigens überhaupt het verzoek om te retourneren niet eerder gehad.

Liefst hield ik het melkpak. Lang verhaal kort: Ik kan hoogspringen en laagspringen, maar hij MOET terug.
Intussen een nieuwe Platinum gekregen, en heb nu dus NAT achter NAT :-(
Maar ik wil mijn eigen wifirouter gebruiken, en niet mijn LAN meer aan het modem hangen.

Waarom doen ze zo moeilijk over de Titanium (gebridged) houden, of het bridgen van de Platinum?
Weet iemand dat?

[ Voor 3% gewijzigd door rfbroek op 11-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
kraades schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Online.nl internet voor €36 per maand. Ik denk via DSL?

Jouw maximale internetsnelheid is 5 Mb/s down en 1 Mb/s up.

Ik hoop dat men MB/s bedoeld. Maar wat ik lees over online.nl geeft mij ook niet echt een warm gevoel...
Online is toevallig wel te verkrijgen op dit glasnetwerk van Delta Infra.
Maar Online staat nog slechter bekend als Caiway,
Ze weten echt wel welke providers men wel toelaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
PaT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Is het makkelijk gegaan bestellen bij fnac.fr bij de .be werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vasquez86 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Is het makkelijk gegaan bestellen bij fnac.fr bij de .be werkt het niet.
Ja, zo gedaan. Het helpt als je een beetje Frans kan lezen, maar anders moet je de bestelpagina even door Google translate halen.

https://www.fnac.com/Pass...c-Google-TV/a15115582/w-4

Edit, ow 'Indisponible en ligne', online dus niet beschikbaar op het moment.

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 12-01-2021 07:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rfbroek schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:35:
<knip>
Maar ik wil mijn eigen wifirouter gebruiken, en niet mijn LAN meer aan het modem hangen.
Met een mediaconverter (pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L), een 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km SFP module (https://www.fs.com/de/en/products/29892.html) en een LC APC to SC APC simplex glasvezelkabel (https://www.fs.com/de/en/products/41663.html) sluit je je eigen router direct aan op het aansluitpunt en kan het modem terug in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wian schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Met een mediaconverter (pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L), een 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km SFP module (https://www.fs.com/de/en/products/29892.html) en een LC APC to SC APC simplex glasvezelkabel (https://www.fs.com/de/en/products/41663.html) sluit je je eigen router direct aan op het aansluitpunt en kan het modem terug in de doos.
En dan geen gezeur met VLAN's e.d.? Of zijn die inmiddels bekend die tags?
Ik hoop eigenlijk niet dat ik met deze overstap een ander modem moet, ik begreep van de helpdeskmedewerker dat het abonnement (zie hieronder) voor mij zou worden omgezet en dat ik alleen de 2x ip-tv kastjes moet terugsturen. Wel belachelijk slechte dingen die ik allang 3 x heb betaald via het maandbedrag maar fuck it. Ik geloof zelfs dat ik er 1 kwijt ben :').

Ik heb nu overigens mijn alles in 1 pakket (80 euro p/m, 700/700mbit, 2x ip-tv en bellen) omgezet naar 1000/1000 alleen internet "gigasnel". Scheelt 16 euro per maand. De vrouw kijkt sinds een paar maanden alles via NL Ziet, Netflix en Plex. Ik ben benieuwd of de Coax op de lijn blijft, dat zal wel niet. Gelukkig kan ergens anders wel een TV-Headend server draaien mocht dat nodig wezen ooit.

* Kecin is een happy camper

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Je router moet wel VLANs ondersteunen. Voor internet VLAN100 en gaan. Heb je ook Caiway IPTV is het wat ingewikkelder en heb je ook VLAN101 of VLAN102 nodig en moet je extra truken uithalen.

Twijfel zelf ook over internet only. NLZiet is meer dan genoeg, eigenlijk kijken we hier alleen NPO1/2/3 en netflix/youtube.

Als je in dit draadje terugleest moet je er niet op rekenen dat Caiway vergeet je COAX af te sluiten. Caiway is wat dat betreft veel actiever dan Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 16-09 14:17

nexhil

BAM!

wian schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:45:
Je router moet wel VLANs ondersteunen. Voor internet VLAN100 en gaan. Heb je ook Caiway IPTV is het wat ingewikkelder en heb je ook VLAN101 of VLAN102 nodig en moet je extra truken uithalen.

Twijfel zelf ook over internet only. NLZiet is meer dan genoeg, eigenlijk kijken we hier alleen NPO1/2/3 en netflix/youtube.

Als je in dit draadje terugleest moet je er niet op rekenen dat Caiway vergeet je COAX af te sluiten. Caiway is wat dat betreft veel actiever dan Ziggo.
Ik heb of in dit topic of in het Ubiquiti topic gelezen is dat sinds de decoder update van afgelopen week ook tv over VLAN 100 gaat. Zelf nog niet getest met mijn UDMP-pro.

edit: Een paar posts hierboven dus:
Fonzie666 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Bedankt voor de tip!
Ik heb al een paar maanden een UDMP en zat diezelfde tijd te wachten op update voor dual VLAN aan de WAN zijde.
TV is VLAN 101 internet VLAN 100.
Tot nu maar TV via de app gekeken. Ik had dan tot nu ook geen enkele TV zender met alleen VLAN100.
Nu is inderdaad VLAN 101 niet meer nodig. Update forceren door de stekker van de voeding van de ontvanger er even uit te halen, update kwam en alles werkte. Hopen dat het zo blijft.

[ Voor 31% gewijzigd door nexhil op 12-01-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Online is toevallig wel te verkrijgen op dit glasnetwerk van Delta Infra.
Maar Online staat nog slechter bekend als Caiway,
Ze weten echt wel welke providers men wel toelaat helaas.
Online glasvezel is er inderdaad ook maar dan betaal je gelijk weer €50 per maand voor 100/100. Nog duurder dan Caiway.

De €36 per maand is via KPN DSL. Ik heb geen super snelheid nodig dus waar mij betreft ook prima.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nexhil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb of in dit topic of in het Ubiquiti topic gelezen is dat sinds de decoder update van afgelopen week ook tv over VLAN 100 gaat. Zelf nog niet getest met mijn UDMP-pro.

edit: Een paar posts hierboven dus:

[...]
Dat was inderdaad in dit topic. Wellicht handig om aan de TS toe te voegen hoe je dit zelf goed instelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Rohem schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Terecht punt, ik heb het inderdaad zo geïnterpreteerd. Denk dat er niets zeker is tot de brief er is.
Voorlopig lijkt het er ook op dat wij geupgrade zijn naar 350/350 ipv 400/400 dus ga ik ervan uit dat de prijs daar ook naar is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Inmiddels is ook Ziggo voorbereidingen aan het treffen voor de eerste UHD-zender.
Er staat er eentje bij hun klaar op een frequentie. Maar op zich ben ik zelf blij met het HD beleid van Caiway en Delta.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-01-2021 20:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:33:
Inmiddels is ook Ziggo voorbereidingen aan het treffen voor de eerste UHD-zender.
Er staat er eentje bij hun klaar op een frequentie. Maar op zich ben ik zelf blij met het HD beleid van Caiway en Delta.
Lekker boeiend : Via de schotel zijn er al veel meer Ultra HD zenders te bekijken dus ze lopen beiden al vreselijk achter! :P
Koop een bestaand Android TV kastje en je bent er ook! ;)

Goedkoop : Xiaomi Mi Box modellen.
Duurder : Nvidia Shield TV 2019 modellen.

Is precies hetzelfde als een TV met daarop Android TV dus als je een dergelijk model hebt dan hoef je die losse kastjes misschien niet eens te kopen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@nero355
Ja, zou ook nog kunnen. Ik heb nu een RPi-tje voor Kodi en Netflix. Prettig omdat een RPi voor van alles is in te zetten. Mijn Philips TV is 8 jaar oud met een dramatisch slechte Smart TV afdeling dus helaas. Misschien moet ik eens een nieuwe kopen...

Ik ga eerst de Caiway alternatieven eens goed bekijken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:48:
[...]
Wellicht handig om aan de TS toe te voegen hoe je dit zelf goed instelt?
Ja dat wil ik ook graag weten!
En eerder in dit topic las ik iets over dat VLAN100 risico's met zich meebrengt. Maar precies wat weet ik niet meer. Ik heb dus de klok horen luiden maar de klepel ben ik kwijt.

Is er hier iemand die alsjeblieft kan uitleggen hoe het werkt en hoe je het (veilig) instelt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
wian schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Hoe dat werkt en geïnstalleerd moet worden, en hoe de router in te stellen dus :) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

PaT schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:48:
[...]

Dat was inderdaad in dit topic. Wellicht handig om aan de TS toe te voegen hoe je dit zelf goed instelt?
Per router zal dit anders zijn. Wat screenshots plaatsen voor de UDM-Pro (of andere Unifi apparatuur) is makkelijk, maar ik neem aan dat niet iedereen Unifi spullen heeft :)

Misschien is het zelfs verstandiger om het niet te doen als je geen idee hebt wat een vlan is.
Maar goed, hierbij een screenshot van mijn WAN2 (sfp) interface uit de unifi controller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYMStiuHC3uwA4Eixdm_xueF7u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XiCsczkKxgCz2Av5b98v8hh2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door B2 op 12-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

B2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Per router zal dit anders zijn. Wat screenshots plaatsen voor de UDM-Pro (of andere Unifi apparatuur) is makkelijk, maar ik neem aan dat niet iedereen Unifi spullen heeft :)

Misschien is het zelfs verstandiger om het niet te doen als je geen idee hebt wat een vlan is.
Maar goed, hierbij een screenshot van mijn WAN2 (sfp) interface uit de unifi controller.

[Afbeelding]
Het ging mij niet om de apparatuur afhankelijke instellingen, maar een overzicht of vlan100 nu internet is en vlan101 tv of dat nu alles over vlan100 gaat enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Heb geen interactieve TV, dus kan dat niet testen. Maar dat zou best weleens abonnement afhankelijk kunnen zijn. Ik heb een oud abonnement en als ik kijk naar de VLAN tags die voorbij komen zie ik VLAN 100 (internet) en VLAN 102 (TV), geen VLAN 101. Maar in dit draadje gebruiken de meeste mensen VLAN 101 voor interactieve TV en sommigen zeggen dat alles ook gewoon over VLAN 100 werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:16
PaT schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Het ging mij niet om de apparatuur afhankelijke instellingen, maar een overzicht of vlan100 nu internet is en vlan101 tv of dat nu alles over vlan100 gaat enz.
Bij mij gaat nu alles over VLAN100. Voorheen kon dit ook al, maar kreeg ik zwart beeld op zenders 1 t/m 10. Nu is dit met de laatste decoder update verholpen, en kan alles over VLAN100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Welk abonnement heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:16
Ben even de naam kwijt, maar die met 1000 up&down. En interactieve TV uiteraard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

PaT schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:59:
[...]

Dat haalde ik niet uit je opmerking, vandaar.
In generieke zin kun je zeggen dat ‘internet’ altijd over vlan 100 gaat. Daarna lijkt het inderdaad gebieds/abonnements afhankelijk of je vlan 101 of 102 voor (i)tv moet gebruiken, of dat het inmiddels ook via vlan 100 gaat.

Ik heb geen TV pakket, dus dat kan ik niet voor je uit testen.

Daarnaast wordt ook nog vlan 6 gebruikt om de aansluiting te activeren. Maar dat is eenmalig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
rfbroek schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Ja dat wil ik ook graag weten!
En eerder in dit topic las ik iets over dat VLAN100 risico's met zich meebrengt. Maar precies wat weet ik niet meer. Ik heb dus de klok horen luiden maar de klepel ben ik kwijt.

Is er hier iemand die alsjeblieft kan uitleggen hoe het werkt en hoe je het (veilig) instelt? _/-\o_
Dit ging over VLAN 1, als je direct een switch aan de glasvezel hangt. Veel simpelere switches, welke VLAN's aankunnen, hebben default VLAN 1 welke je niet kan uitzetten (aka. in theorie kan dan bijv; je buurman met glasvezel ook op jouw LAN terecht komen via VLAN 1 als er op die switch LAN devices zitten).

Sidenode VLAN's zijn niet echt bedoeld als security boundry, duurdere switches hebben opties om of vlan uit te zetten of niet goed getagged verkeer te droppen, maar volgens mij is het te spoofen.

TL;DR; hang geen switch direct aan de glasvezel als hier ook LAN devices opzitten (tenzij je zeker bent van je zaak, just don't).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 07:02
Even een vraagje voor de glasvezel experts hier.
Heb momenteel internet via 4g en verdeel dat soms via een wifi router. (goed genoeg voor wat ik er mee doe, ben ook niet veel thuis)
Nu zijn ze in ons gebied (waspik / dongen, raamsdonkveer) glasvezel aan het aan leggen via DeltaFiber.
De aansluiting is gratis als je een abbonement voor 1 jaar afsluit. Om het huis toch een beetje future proof te houden zat ik er aan te denken om het goedkoopste abbonement voor een jaartje te doen. Bij Caiway zie ik 43,95 per maand waarbij 6 maanden voor 9,95. Totaal ±324 euro voor een fiber aansluiting.
In mijn belevenis is dit best goedkoop, misschien wel te goedkoop. Zie ik hier nu iets gigantisch over het hoofd?
Mijn idee is dus om voor een jaartje een abbonement te doen, zorgen dat de kabel geinstalleerd wordt en daarna opzeggen. Als ik dan in de toekomst wel wat stabieler internet wens dan heb ik tenminste wat meer opties dan alleen ziggo. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
  • Laatst online: 05-09 09:45
Een vraag, ik kom er niet uit: ik ben onlangs overgestapt van caiway naar delta glasvezel (ivm aanbieding en mooi internetonly tussen abbo van 400mbit). De oude glasmodem moest ik inleveren en nu zit ik ook met een genexis opgescheept die niet kan bridgen.

Ik heb de TP-Link mc220l mediaconverter aangeschaft en een managed switch (TP-Link TL-SG105E). Mijn huidige router TP-LINK AX6000 ondersteunt helaas geen vlans, vandaar de switch ertussen.

Echter krijg ik het niet aan de praat. de mediaconverter werkt prima, alleen krijg ik ip adressen toegewezen in de 10.84.x range.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svvgJxHc0uGKeoMqHRlAxij6N1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXjMokrvPXHlRSAkf6L7gK3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Dat doet me vermoeden dat ik de vlan = 100 niet goed instel. Hieronder een screenshot van de switch instellingen zoals ik dacht dat ze zouden moeten. Op poort 1 zit de mediaconverter en op port 2 de router (of mn pc). Ik heb ook mac adres gespoofed indien dat het probleem zou zijn. Als ik de glasvezelkabel weer terugplaats in de genexis heb ik direct weer internet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpUkCr7IJLHX_timOLwE3oPXvKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ur5uF3DGt9tDWRRBamGWmXJR.jpg?f=user_large

Wat doe ik fout? ik heb variaties geprobeerd maar kom er niet verder mee. Of kan het niet met een switch ertussen, moet het direct een router zijn aan de mediaconverter?

[ Voor 7% gewijzigd door frankrox op 13-01-2021 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
frankrox schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:21:
Een vraag, ik kom er niet uit: ik ben onlangs overgestapt van caiway naar delta glasvezel (ivm aanbieding en mooi internetonly tussen abbo van 400mbit). De oude glasmodem moest ik inleveren en nu zit ik ook met een genexis opgescheept die niet kan bridgen.

Ik heb de TP-Link mc220l mediaconverter aangeschaft en een managed switch (TP-Link TL-SG105E). Mijn huidige router TP-LINK AX6000 ondersteunt helaas geen vlans, vandaar de switch ertussen.

Echter krijg ik het niet aan de praat. de mediaconverter werkt prima, alleen krijg ik ip adressen toegewezen in de 10.84.x range.
[Afbeelding]

Dat doet me vermoeden dat ik de vlan = 100 niet goed instel. Hieronder een screenshot van de switch instellingen zoals ik dacht dat ze zouden moeten. Op poort 1 zit de mediaconverter en op port 2 de router (of mn pc). Ik heb ook mac adres gespoofed indien dat het probleem zou zijn. Als ik de glasvezelkabel weer terugplaats in de genexis heb ik direct weer internet:

[Afbeelding]

Wat doe ik fout? ik heb variaties geprobeerd maar kom er niet verder mee. Of kan het niet met een switch ertussen, moet het direct een router zijn aan de mediaconverter?
Ik vermoed dat je ergens een PVID kan instellen (ander scherm meestal), deze zal default op 1 staan voor poort 2 (poort waar je router aan zit?). Aka verkeer van je router (wat nog untagged is) wordt nu getagged voor VLAN 1.
Stel de PVID van poort 2 op 100 in en dan werkt het hopelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankrox
Xanthorax schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Ik vermoed dat je ergens een PVID kan instellen (ander scherm meestal), deze zal default op 1 staan voor poort 2 (poort waar je router aan zit?). Aka verkeer van je router (wat nog untagged is) wordt nu getagged voor VLAN 1.
Stel de PVID van poort 2 op 100 in en dan werkt het hopelijk.
Thanks voor de tip, had ik idd nog niet ingesteld. Ik krijg nu geen 10.84.x ip-adres meer! Echter ook nog geen extern ip-adres helaas. Wellicht moet de dhcp lease nog verlopen.. in de tussentijd nog meer tips?

edit: waarschijnlijk de dhcp lease, het werkt nu!! thanks!!!

[ Voor 4% gewijzigd door frankrox op 13-01-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
frankrox schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Thanks voor de tip, had ik idd nog niet ingesteld. Ik krijg nu geen 10.84.x ip-adres meer! Echter ook nog geen extern ip-adres helaas. Wellicht moet de dhcp lease nog verlopen.. in de tussentijd nog meer tips?

edit: waarschijnlijk de dhcp lease, het werkt nu!! thanks!!!
Mooi :)

ps. deze switch heeft altijd vlan 1 op alle poorten (kun je ook niet uitzetten), dus het is niet ondenkbaar dat andere mensen bij de admin interface van de switch kunnen komen. Dus zorg er tenminste voor dat je het wachtwoord aanpast van de default waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankrox
Xanthorax schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Mooi :)

ps. deze switch heeft altijd vlan 1 op alle poorten (kun je ook niet uitzetten), dus het is niet ondenkbaar dat andere mensen bij de admin interface van de switch kunnen komen. Dus zorg er tenminste voor dat je het wachtwoord aanpast van de default waarde.
Wachtwoord al aangepast. Je kan wel de default vlan1 waarde aanpassen voor een port btw zodra er andere vlans zijn ingesteld. Zal dat idd ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Xanthorax schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:34:
Dat is wel bizar, want dan ga je aan het hele idee van VLAN's voorbij en is de security gewoon bagger! 8)7
frankrox schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:40:
Wachtwoord al aangepast. Je kan wel de default vlan1 waarde aanpassen voor een port btw zodra er andere vlans zijn ingesteld. Zal dat idd ff doen.
Als dat toch wel kan moet je er gewoon voor zorgen dat op de poort waarop de WAN kant zit alleen VLAN 100 actief is en verder helemaal niks!

Dan zit je IMHO gewoon volledig veilig qua eventuele benadering van de Management WebGUI van je switch d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 16-09 17:07
HanM schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:38:
Even een vraagje voor de glasvezel experts hier.
Heb momenteel internet via 4g en verdeel dat soms via een wifi router. (goed genoeg voor wat ik er mee doe, ben ook niet veel thuis)
Nu zijn ze in ons gebied (waspik / dongen, raamsdonkveer) glasvezel aan het aan leggen via DeltaFiber.
De aansluiting is gratis als je een abbonement voor 1 jaar afsluit. Om het huis toch een beetje future proof te houden zat ik er aan te denken om het goedkoopste abbonement voor een jaartje te doen. Bij Caiway zie ik 43,95 per maand waarbij 6 maanden voor 9,95. Totaal ±324 euro voor een fiber aansluiting.
In mijn belevenis is dit best goedkoop, misschien wel te goedkoop. Zie ik hier nu iets gigantisch over het hoofd?
Mijn idee is dus om voor een jaartje een abbonement te doen, zorgen dat de kabel geinstalleerd wordt en daarna opzeggen. Als ik dan in de toekomst wel wat stabieler internet wens dan heb ik tenminste wat meer opties dan alleen ziggo. Alvast bedankt voor de reacties.
Nee, je ziet niets over het hoofd. Zo ga ik het in Rhenen ook doen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Let wel dat je ws verslaafd raakt aan glasvezel (stabiel, lage ping, hoge upload) en na een jaar niet meer terug wil naar ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wian schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:48:
Let wel dat je ws verslaafd raakt aan glasvezel (stabiel, lage ping, hoge upload) en na een jaar niet meer terug wil naar ziggo :)
Internet via glasvezel is ook top. Het is jammer dat Caiway niet echt meekomt in zijn tv-product tov andere providers. Hoewel Caiway het toch aardig goed doet qua HD. UHD is nog ver weg en dat men niet standaard een 4K box uitdeelt is bedroevend natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Voor de mensen hierboven die allemaal glaskabels, sfp connectoren etc gaan bestellen.

Als je een Genexis 7840 hebt dan kun je gewoon de sfp connector met glas uit je modem halen en in de WAN poort van je UDM pro prikken. Wel ff het zegeltje verbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik heb ook zo'n genexis platinum 7840 gekregen van delta (ook caiway) nu heeft die 4 lan poorten dus dacht daar gewoon even mijn switch mee te elimineren maar dat kan het modem niet lijkt het?

Kortom, niet top, monteur al 2 x geweest, lijkt het allemaal goed, die gooit wat switch neer en tp link deco ac1300 wifi acces points, maar guess what, in de avond weer bagger, reset de spullen en dan werken de deco's niet meer en zijn rood, geen lan .
Had ook de gateway veranderd in 192.168.1.254 maar ik heb wat logging die staat ingesteld op een gateway van 192.168.1.1 dus die weer veranderd, gelijk weer lastig om alles aan de praat te krijgen/houden.

Ik vraag mij af, is dat modem een probleem kindje?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:18

filthy rich

löp wa los

Mijn oom heeft een schuur zo'n 80m van zijn woning staan. In zijn woning heeft hij internet van Caiway met 3 tv's (daarvoor heeft ie het nieuwe genexis modem gekregen die is aangesloten op een edgerouter/hij heeft ook de oude nog evt.). Tevens ligt er 1 UTP-kabel naar een managed switch in de schuur waar hij dan ook werkend internet heeft.

Nu is mijn vraag, voordat ik er helemaal heenrijd, is het mogelijk om zowel internet als TV over die ene UTP kabel te laten lopen via de ER of moeten daarvoor 2 kabels de grond in?

[ Voor 3% gewijzigd door filthy rich op 14-01-2021 23:36 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

filthy rich schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:28:
Mijn oom heeft een schuur zo'n 80m van zijn woning staan. In zijn woning heeft hij internet van Caiway met 3 tv's (daarvoor heeft ie het nieuwe genexis modem gekregen die is aangesloten op een edgerouter/hij heeft ook de oude nog evt.). Tevens ligt er 1 UTP-kabel naar een managed switch in de schuur waar hij dan ook werkend internet heeft.

Nu is mijn vraag, voordat ik er helemaal heenrijd, is het mogelijk om zowel internet als TV over die ene UTP kabel te laten lopen via de ER of moeten daarvoor 2 kabels de grond in?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

filthy rich schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:28:

Ik heb hier alles over dezelfde kabels lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
De mail met prijsverhoging is hier binnen (Regio Twente).
Ik neem Internet-Only af met 150 mbit snelheid.
Prijsverhoging van €41,95 naar €43,95 en snelheidsverhoging naar 250 mbit.
Ik heb die extra snelheid echter helemaal niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54

RobertowNL

For your gear!

meintje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:38:
Zelfde mail hier ontvangen. Toch best gortig weer 2 euro erbij.

Toen ik tekende was het nog €39,95.
Waar ik overigens nooit een mail van de prijsverhoging naar €41,95 heb ontvangen. Deze heb slordig genoeg nooit ontvangen. Waarschijnlijk omdat mijn aansluiting toen nog niet gereed was.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
meintje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:38:
Bij een gemiddelde inflatie van 2% hadden ze 80 cent van mij mogen verhogen. Ze kiezen er voor om € 1,20 extra te vragen. Dat is hun recht, net zoals het jouw recht is om dan meteen op te zeggen.

Ze hadden ook € 1,20 extra kunnen verhogen en je snelheid op 150 laten staan. Ondanks dat jij het niet nodig hebt, vind ik het wel netjes om het zo te doen, een verhoging met iets extra's voor de klant. Dat zie je niet vaak.

[ Voor 4% gewijzigd door __BlackEyed__ op 15-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
__BlackEyed__ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Bij een gemiddelde inflatie van 2% hadden ze 80 cent van mij mogen verhogen. Ze kiezen er voor om € 1,20 extra te vragen. Dat is hun recht, net zoals het jouw recht is om dan meteen op te zeggen.

Ze hadden ook € 1,20 extra kunnen verhogen en je snelheid op 150 laten staan. Ondanks dat jij het niet nodig hebt, vind ik het wel netjes om het zo te doen, een verhoging met iets extra's voor de klant. Dat zie je niet vaak.
Ik zeg ook niet dat ik niet meer wil betalen voor meer snelheid. Ik zeg dat ik het niet nodig heb. 3 jaar geleden begon ik met een internet only pakket van 75 mbit voor €39,95. Ondertussen gaan we dus naar 250 mbit voor €43,95. Wat financiële verhoging betreft een prima aanbieding. Ik vind het qua snelheidsverhoging echter een behoorlijke stijging. Ik had gehoopt dat Caiway daarom een pakket met lagere snelheid zou gaan aanbieden. Maar daar hebben ze nog niets over gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
Zal er nog iets gebeuren met de indeling van de TV pakketten voor Caiway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, juist bij Caiway aangemeld omdat ik het zat was dat Ziggo steeds elk jaar de tarieven ophoogt, ook na ongevraagde snelheidsverhogingen. Caiway is dus net zo.

Klopt het trouwens dat de settopbox geen 5.1 geluid doorgeeft? Converteren zij alle tv audio naar stereo dan, ondanks dat er vele zenders met DD5.1 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Hmm, juist bij Caiway aangemeld omdat ik het zat was dat Ziggo steeds elk jaar de tarieven ophoogt, ook na ongevraagde snelheidsverhogingen. Caiway is dus net zo.

Klopt het trouwens dat de settopbox geen 5.1 geluid doorgeeft? Converteren zij alle tv audio naar stereo dan, ondanks dat er vele zenders met DD5.1 zijn?
Als het goed is levert Caiway alles in stereo aan .

[ Voor 81% gewijzigd door Ruvas op 15-01-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ruvas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Als het goed is levert Caiway alles in stereo aan .
Niet goed dus ;) heb liever dat ze leveren wat elke zender uitzendt. Maar dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Niet goed dus ;) heb liever dat ze leveren wat elke zender uitzendt. Maar dank voor je antwoord.
Ik hoop wel voor je dan dat je niet de Aria 7x krijgt.
Deze heeft helaas geen s/pdif of coaxiaal aansluiting voor audio.
Als je Caiway glasvezel hebt aangevraagd zou ik daar toch even na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ruvas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Ik hoop wel voor je dan dat je niet de Aria 7x krijgt.
Deze heeft helaas geen s/pdif of coaxiaal aansluiting voor audio.
Als je Caiway glasvezel hebt aangevraagd zou ik daar toch even na kijken.
Het is afwachten of het doorgaat, nog niet genoeg mensen hebben zich aangemeld in de buurt, maar het zal zeker nog wel een jaar gaan duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjakie0101
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Klopt. Behoorlijke verhogingen terwijl het tv product niet op orde is,
Geen Dolby 5.1, geen tv app rechtstreeks op de tv, slecht werkende en trage decodersoftware met een ruk tvgids.

Verhogen prima, maar dan ook de diensten er naar leveren. Die snelheidsverhoging had niet gehoeven!

Maar goed, ik ga downgraden om eea te compenseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-01-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Mijn jaarcontract met COAX en IPTV loopt tot augustus. Mag ik dan toch downgraden naar internet only 150 Mbit als ik het niet eens ben met een prijsverhoging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvas
rfbroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:57:
Mijn jaarcontract met COAX en IPTV loopt tot augustus. Mag ik dan toch downgraden naar internet only 150 Mbit als ik het niet eens ben met een prijsverhoging?
Zoals Caiway zelf op de site zegt is dat iedereen mag overstappen omdat het contract word gewijzigd.
Staat vermeld zelfs als het contract nog niet is afgelopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Ruvas op 15-01-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
RobertowNL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Zelfde mail hier ontvangen. Toch best gortig weer 2 euro erbij.
Zeker ook elk jaar overgestapt van je Zorgverzekering, Gas/electra, autoverzekering, rechtsbijstand enz enz.

Wat een gezeur zeg. Bijna 2 jaar hebben ze geen prijsstijging gehanteerd op de nieuwe pakketten. Nu doen ze het en krijg je nog wat Mbits erbij. Kan veel slechter hoor.

Complimenten naar Caiway toe, nog geen uitval gehad vorig jaar en zeker icm thuiswerken/Corona een must! _/-\o_
Sjakie0101 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Maar goed, ik ga downgraden om eea te compenseren.
*knip* op de man is nergens voor nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 16-01-2021 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Roberto...... schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:45:
[...]
Complimenten naar Caiway toe, nog geen uitval gehad vorig jaar en zeker icm thuiswerken/Corona een must!
Dan vermoed ik dat je geen IPTV afneemt.
Internet is niets op aan te merken. Nou ja behalve dat mn nieuwe wifmodem al kapot was na 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
[...]

Zeker ook elk jaar overgestapt van je Zorgverzekering, Gas/electra, autoverzekering, rechtsbijstand enz enz.

Wat een gezeur zeg. Bijna 2 jaar hebben ze geen prijsstijging gehanteerd op de nieuwe pakketten. Nu doen ze het en krijg je nog wat Mbits erbij. Kan veel slechter hoor.

Complimenten naar Caiway toe, nog geen uitval gehad vorig jaar en zeker icm thuiswerken/Corona een must! _/-\o_

[...]

Alweer Mister Fakenieuws. Zei je vorig jaar ook 8)7
Nou Caiway is best goed behalve het IPTV gedeelte zeker de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik zie dat Solcon ook hier op glas levert (Twente). 1 euro duurder dan Delta.
En ze zijn onderdeel van KPN. Dat wordt voor mij een reële optie. Modem kan in bridge.

Dan NLziet, Discovery + en Disney als alternatief voor TV.. Samen iets duurder dan wat ik nu bij Caiway heb, maar veel meer mogelijkheden en alle zenders die ik nu ook kijk.

Wel beetje jammer dat ik dan geen COAX meer heb, had net overal in huis coax getrokken. maar volgens iemand hier op het forum gaat dat toch verdwijnen op den duur.

Dus dan maar investeren in 2 Chromecast 2020 met Android TV.

[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 16-01-2021 03:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
meintje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik niet meer wil betalen voor meer snelheid. Ik zeg dat ik het niet nodig heb. 3 jaar geleden begon ik met een internet only pakket van 75 mbit voor €39,95. Ondertussen gaan we dus naar 250 mbit voor €43,95. Wat financiële verhoging betreft een prima aanbieding. Ik vind het qua snelheidsverhoging echter een behoorlijke stijging. Ik had gehoopt dat Caiway daarom een pakket met lagere snelheid zou gaan aanbieden. Maar daar hebben ze nog niets over gecommuniceerd.
Volgens mij is er dadelijk ook een 100/100 abonnement.
Gewoon even de klantenservice bellen. Je mag, in verband met de prijsverhoging, gratis downgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

[...]

Dat is hier wel anders, de glasvezelbuitenaf verbinding was de eerste maanden zeer matig. Nu werkt het overigens goed qua stabiliteit.

Ik nam een abonnement voor 39,95 eind 2019 en ben in 2021 aangesloten. Tussen de afsluit mail en het aansluiten 0 communicatie gehad vanuit Caiway. In juli 2020 is de eerste afschrijving ineens 41,95. Nu verhogen ze het weer 2 euro.

Voor mijn gevoel zit er 4 euro tussen. Dus ja, dat is toch behoorlijk, naar mijn mening.

Overigens nog steeds problemen met mijn ip-adres. Ik ben één van de gelukkigen die een adres uit Israël heeft ontvangen. Ondanks het forceren van een update van veel databases zijn er nog steeds een groot aantal die er erg lang over doen.
Eén van de gevolgen is dat de Google store, Stadia bijvoorbeeld niet werken.

Caiway kan er natuurlijk niets aan doen als je de support vraagt.
mjvdzwet schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 07:02:
[...]

Volgens mij is er dadelijk ook een 100/100 abonnement.
Gewoon even de klantenservice bellen. Je mag, in verband met de prijsverhoging, gratis downgraden.
Kijk, dat is goed nieuws. De snelheid heb ik persoonlijk niet nodig (de symmetrische upload wil ik overigens niet meer kwijt).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Laatst online: 19:09

zwelgh

-**-

RobertowNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Overigens nog steeds problemen met mijn ip-adres. Ik ben één van de gelukkigen die een adres uit Israël heeft ontvangen. Ondanks het forceren van een update van veel databases zijn er nog steeds een groot aantal die er erg lang over doen.
Eén van de gevolgen is dat de Google store, Stadia bijvoorbeeld niet werken.

Caiway kan er natuurlijk niets aan doen als je de support vraagt.
Dit kan nu trouwens wel opgelost worden door de klantenservice. Je kunt het beste de klantenservice via Whatsapp benaderen. Dat zit je snel bij de juiste afdeling.
zwelgh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Nu eindelijk een ander ip-adres gekregen waardoor we weer op een normale manier (zonder gebruik van VPN) gebruik kunnen maken van o.a. Prime en Disney+. Tot vorige week hadden we een ip-adres uit Israël 8)7, waardoor we tegen allemaal lokalisatie problemen aanliepen. Het heeft even geduurd, bijna 10 maanden, maar uiteindelijk heeft het dreigen met overstappen als het contract met Caiway afliep (Maart), geholpen. Jammer dat het zo moest en de oplossing niet eerder geboden kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
rfbroek schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:57:
Dat mag je zeker !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

zwelgh schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Dit kan nu trouwens wel opgelost worden door de klantenservice. Je kunt het beste de klantenservice via Whatsapp benaderen. Dat zit je snel bij de juiste afdeling.

[...]
Dat willen ze hier dus niet doen. Ik ga het nogmaals vragen!
Disney werkt inderdaad ook niet. Erg vervelend.

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.