[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Stuur maar een DM met je mailadres. Ik zal deze post updaten met de beschikbaarheid
Nog beschikbaar: 2 invites
Vermeld in de dm aub ook je mailadres!
[ Voor 10% gewijzigd door SuperCrisz op 30-01-2025 11:21 ]
Ter info, heb deze vandaag gebruikt om na een maande trial te verlengen en werkt effectief nog.grun93 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:22:
[...]
Deze aanbieding is recenter en goedkoper, maar ik weet niet of hij nog werkt.
De goedkoopste die ik online heb gevonden.
ze zijn op! kan mijn eigen post helaas niet meer wijzigenSuperCrisz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:00:
Ik heb op dit moment 6 Drunkenslug invites beschikbaar. Wie eerst komt, eerst maalt!
Stuur maar een DM met je mailadres. Ik zal deze post updaten met de beschikbaarheid
Nog beschikbaar: 0 invites
Vermeld in de dm aub ook je mailadres!
Aahh net te laat zie ikSuperCrisz schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:15:
[...]
ze zijn op! kan mijn eigen post helaas niet meer wijzigen
Nee hoor, stuur me maar een DM met je emailadres.
Dear valued user,
Since 2001, Eweka has consistently provided access to the most reliable European Usenet backbone, the most accurate search results, and an industry-leading 5400+ days of binary and text retention. Providing the best Usenet experience is our highest priority, and we have always invested in our service to optimize for speed, performance, and retention.
Although we’ve kept our prices stable over the past 20 years, we are required to make substantial investments into our infrastructure. Due to the exponential growth of the daily Usenet feed, as well as higher energy costs, and increases in hosting and network costs, we are required to raise prices by €2 per month to maintain our premium service levels. This will take place on your upcoming billing cycle.
In addition to expanding our network, we have formed a partnership with Easynews which gives you access to a web-based Usenet search tool, along with PrivadoVPN to improve your online security.
What is Easynews?
Easynews provides Eweka users with web-based Usenet service via your web browser, giving you the following:
Browse on any device - Access 110,000+ newsgroups on your preferred web browser.
Built-in search tool - Find articles quickly without a newsreader or any additional set-up.
5,400+ days of retention - Enjoy more accurate search results with industry-leading retention rates across all newsgroups.
Premium Tier-1 network and routing - Get faster Usenet access on EU and US servers. Easynews buys bandwidth directly from ISPs to provide fast and unlimited speed.
What is PrivadoVPN?
PrivadoVPN is a premium virtual private network (VPN) that provides:
Powerful encryption - PrivadoVPN uses 256-bit AES encryption for more advanced security.
Ad blocker - Block advertisements on YouTube and other websites.
Threat detection - Protection against malware and phishing attacks.
Geo-unblocking - Avoid censorship and easily navigate content restrictions.
Zero-log - Ensure your online activity is never tracked or monitored.
To access PrivadoVPN and Easynews, or to make any changes to your Eweka subscription, visit My Eweka.
Thank you,
Eweka
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Nog niks gehad maar heb ook nog voor bijne een jaar.
Bovenstaande Eweka acties zijn nog steeds actief. Ik heb net weer een jaartje opgetopt - tot 2e helft 2027. De 12 maanden actie is voordeliger dan de 15 maanden actie die nu totaal 45 euro is..CrashOverDrive schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:47:
Er lijken er wel 2 verschillende actief te zijn:
12 maanden @ 2,50 + 500GB easy
https://www.eweka.nl/nl/landing/special-deal-evm-1
15 maanden @ 2,50 + 1000GB easy
https://www.eweka.nl/nl/landing/promo-deal-evm-1
Vreemd genoeg ben ik op beide smaakjes via dezelfde linkjes (uit zowel dit draadje als op reddit) terecht gekomen. Hij lijkt soms nog ea te redirecten tijdens het inloggen lijkt het wel. Maar daarna handmatig naar 1 van die 2 werkt wel gewoon. Eweka
Misschien later nog een extra jaartje al wordt dat wel erg ver in de toekomst kijken......
Ik kan ook geen wachtwoord vergeten link aanvragen, mijn emailadres herkent hij niet...
Ik vind het heel vaag allemaal.
Ik kan wel gewoon gebruik maken van eweka... 🧐
Edit: Ik heb betaald met mijn curve creditkaart, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt..?
[ Voor 11% gewijzigd door PeaceFreak op 17-02-2025 21:28 ]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Wat voor mij dan heel vaag is. Geen Eweka account wel toegang tot Eweka hoe doe je dat dan?PeaceFreak schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:18:
Even een vraagje, hoe verleng ik mijn eweka account. Ik heb afgelopen september wel een betaling gedaan, maar nooit op de website een account gekregen. Dus bij deze, hoe los ik dit op?
Ik kan ook geen wachtwoord vergeten link aanvragen, mijn emailadres herkent hij niet...
Ik vind het heel vaag allemaal.
Ik kan wel gewoon gebruik maken van eweka... 🧐
Edit: Ik heb betaald met mijn curve creditkaart, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt..?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ik heb (als ik me goed herinner) op een Reddit link/actie van Eweka geklikt. Zo ook betaald, en afgeschreven. Toen bij Sabnzbd de login ingevoerd, dus een username en password. Alleen weet ik dat password niet meer. Ik verwachtte dat dat maar mijn mail werd gestuurd (user+pass) plus een link om ergens in een omgeving te kunnen inloggen.RobbyTown schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:12:
[...]
Wat voor mij dan heel vaag is. Geen Eweka account wel toegang tot Eweka hoe doe je dat dan?
Nu heb ik alleen het betalingsbewijs en een username.
Geen password meer (dat werd eenmaal weergegeven op een webpagina na het betalen als ik me goed herinner).
Misschien moet ik even de Eweka support contacten, want als ik mijn emailadres invoer bij "wachtwoord vergeten" staat er "user not found".
Dat vind ik zo vaag, het lijkt alsof er helemaal geen account bestaat met mijn emailadres...
Zal ik dan maar even Eweka support contacten?
Heb even advies nodig omdat ik nu niet weet hoe ik ooit mijn account zou kunnen verlengen o.i.d..
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
https://www.eweka.nl/nl/myeweka/password
https://www.eweka.nl/en/myeweka/password
Mocht dat niet werken. Dan is denk ik je emailadres fout. Beste wat je dan kan doen support mailen. Die reageren best vlot.
Helaas op beide paginas de "User not found" error.RobbyTown schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:32:
Nu weet ik niet als Eweka net als Amazon (.nl en .de) onderscheid maakt
https://www.eweka.nl/nl/myeweka/password
https://www.eweka.nl/en/myeweka/password
Mocht dat niet werken. Dan is denk ik je emailadres fout. Beste wat je dan kan doen support mailen. Die reageren best vlot.
Ik heb zonet hun support aangeschreven.
Dank voor de hulp @RobbyTown !
Edit: Ik heb van hun support gehoord, en wat blijkt nu?
Ik had een ander emailadres gebruikt tijdens de registratie.
Zij hebben mij het emailadres doorgegeven en nu wachtwoord reset aangevraagd en gekregen.
Ook weer opgelost!
Nogmaals bedankt voor de hulp hier!
[ Voor 21% gewijzigd door PeaceFreak op 18-02-2025 23:19 ]
Ik krijg sinds vandaag geen verbinding meer op news.vipernews.com:563 in SAB.
Heb ook al 443 en zonder SSL geprobeerd maar geeft altijd dezelfde foutmelding.
Server address "news.vipernews.com:563" is not valid. (in geval van poort 563)
ik heb support al gecontacteerd.
ja, je vult url en poortnummer apart in.
ik snap er niets van, er is niets veranderd en ineens komt ie hiermee.
Kan je ergens in windows zien wanneer een URL wordt geblokkeerd ofzo ergens in firewall settings/log?
maar bij news.vipernews.com zegt ie dast het voor iedereen plat ligt, (zeker omdat het alleen openbare 8080 urls checkt....
Ja, zag vandaag een afschrijving dat mijn abo van 30 naar 57 ophoog was gegooid. Ze hebben dat uiteindelijk weer naar 30 gebracht na emailen, maar rare manier van zaken doen al zeg ik het zelf.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:52:
Meer mensen hier (toevallig) dat Tweaknews de terugkerende betaling gestopt heeft (oftewel, wederom eenzijdig het contract verbreekt?)
Alvast een waarschuwing, dit zal volgend jaar weer gebeuren, blijkbaar is de toezegging dat het altijd 30 zal zijn niet bij de rest daar bekend.Cardinal schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 23:37:
[...]
Ja, zag vandaag een afschrijving dat mijn abo van 30 naar 57 ophoog was gegooid. Ze hebben dat uiteindelijk weer naar 30 gebracht na emailen, maar rare manier van zaken doen al zeg ik het zelf.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Eweka is voornemens om over 2 weken een bedrag van 96 euro af te schijven van mijn rekening voor 12 maanden gebruik. Dat lijkt me wat veel? Ik zie althans een speciale aanbieding staan voor 6,99 per maand.Vanwege de zeer sterke groei van de dagelijkse Usenet-feed, evenals hogere energiekosten en stijgende hosting- en netwerkkosten, zijn we genoodzaakt om de prijzen met € 2 per maand te verhogen om onze premium serviceniveaus te behouden. Dit zal ingaan bij uw eerstvolgende betaalcyclus.
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met de prijsverhoging.
Ik heb vorige maand gebruik gemaakt van een van die korting paginas. Er waren er 2. Een voor 12 maanden en 1 voor 15. Ik geloof dat ik de 12 mnd heb gepakt (€30 voor 12mnd). De 12 maanden worden boven op je huidige abo gezet dus dan hoeven ze niets af te schrijven (je geeft dan wel direct toestemming om via de opgegeven manier af te schrijven wat bij mij ideal was, na 2 dagen afgeschreven). Ik had nog geen vpn bij hun, dat had ik bij Surfshark. Maar ik kreeg van de week ook de mail van Surfshark dat ze gaan afschrijven (veel hoger bedrag dan normaal) dus die heb ik gelijk maar opgezegd (want vpn zou nu ook via eweka moeten kunnen, dat merk ik eind maart als Surfshark afloopt).krijtbord schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:30:
Eweka is voornemens om over 2 weken een bedrag van 96 euro af te schijven van mijn rekening voor 12 maanden gebruik. Dat lijkt me wat veel? Ik zie althans een speciale aanbieding staan voor 6,99 per maand.
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met de prijsverhoging.
De maanden staan niet op die pagina maar in mijneweka zijn de maanden er wel bijgezet.12 maanden @ 2,50 + 500GB easy
https://www.eweka.nl/nl/landing/special-deal-evm-1
15 maanden @ 3,33 + 1000GB easy
https://www.eweka.nl/nl/landing/promo-deal-evm-1
[ Voor 11% gewijzigd door rvk op 05-03-2025 20:45 ]
Die had ik volgens mij ook gebruikt een paar jaar terug, maar kennelijk was ongezien mijn abonnement van 12 x 2,50 naar 70+ euro gegaan, ik ga even een notitie maken dat ik volgend jaar het even in de gaten ga houden zodat ik niet weer ongezien opeens op een hoger bedrag zit.
Volgens mij is het een aanbieding voor 12 maanden 2,50 per maand, voor nieuwe accounts. ik wilde hem afsluiten, maar heb ooit (echt jáááren geleden) een eweka account gehad. Hij herkende mijn mailadres en ik kreeg toen ipv 2,50 per maand voor 12 maanden, een 'aanbieding' van 7 euro per maand voor 12 maanden.krijtbord schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:06:
Bedankt, ik ga die links proberen, ze lijken beiden nog actief. Ik heb gezien de 12 dagen dat mijn abonnement loopt niet 100% vertrouwen dat het goed gaat als ik de maanden erbij op laat tellen, dus heb mijn verlenging van mijn abonnement nu geannuleerd en sluit over een kleine 2 weken het opnieuw af met die aanbiedingslink.
Die had ik volgens mij ook gebruikt een paar jaar terug, maar kennelijk was ongezien mijn abonnement van 12 x 2,50 naar 70+ euro gegaan, ik ga even een notitie maken dat ik volgend jaar het even in de gaten ga houden zodat ik niet weer ongezien opeens op een hoger bedrag zit.
Hmm, bij verlenging (inloggen, dan afsluiten) zou je gewoon 12 maanden extra moeten krijgen. Werkte in februari tenminste nog: DjoeC in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14"koentje3 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:00:
[...]
Volgens mij is het een aanbieding voor 12 maanden 2,50 per maand, voor nieuwe accounts. ik wilde hem afsluiten, maar heb ooit (echt jáááren geleden) een eweka account gehad. Hij herkende mijn mailadres en ik kreeg toen ipv 2,50 per maand voor 12 maanden, een 'aanbieding' van 7 euro per maand voor 12 maanden.
Lijkt me opzich niet verkeerd voor 47€ 1 jaar.
Ik heb sinds 2020 ook een "levenslange" ultimate + VPN 12 maanden abonnement bij Tweaknews voor €30,- per jaar, krijg ik vandaag, 11 dagen voor de volgende incasso, deze mail van ze:MeNTaL_TO schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:55:
[...]
Alvast een waarschuwing, dit zal volgend jaar weer gebeuren, blijkbaar is de toezegging dat het altijd 30 zal zijn niet bij de rest daar bekend.
Hallo gebruiker,
Opgericht in 1998, zijn we er trots op een van de langstbestaande Usenet-providers in Europa te zijn. De afgelopen 25 jaar hebben we ons gericht op het bieden van een volledige service die niet beknibbelt op prestaties. Door de volledige binaire- en tekstretentie van alle nieuwsgroepen op te slaan, hebben onze gebruikers de beste zoekresultaten.
Zoals u wellicht weet, blijft de omvang van de dagelijkse Usenet-feed drastisch groeien. Dit heeft geresulteerd in een stijging van de kosten voor onze opslag- en netwerkvereisten. Om dit te compenseren, zullen we onze prijzen verhogen en zal er een verhoging van € 2 per maand zijn, met ingang van uw volgende rekening.
Log in op uw dashboard om uw TweakNews account bij te werken.
We waarderen uw klandizie en waarderen uw voortgaande steun.
Met vriendelijke groeten,
Het TweakNewsteam
Heb toen toch zeker een levenslang contract afgesloten volgens hun bewoording op de site.
Die is mooi!

Hier ook... heb een ticket aangemaakt, kijken wat de reactie zal zijn.Prince666 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:16:
[...]
Ik heb sinds 2020 ook een "levenslange" ultimate + VPN 12 maanden abonnement bij Tweaknews voor €30,- per jaar, krijg ik vandaag, 11 dagen voor de volgende incasso, deze mail van ze:
Hallo gebruiker,
Opgericht in 1998, zijn we er trots op een van de langstbestaande Usenet-providers in Europa te zijn. De afgelopen 25 jaar hebben we ons gericht op het bieden van een volledige service die niet beknibbelt op prestaties. Door de volledige binaire- en tekstretentie van alle nieuwsgroepen op te slaan, hebben onze gebruikers de beste zoekresultaten.
Zoals u wellicht weet, blijft de omvang van de dagelijkse Usenet-feed drastisch groeien. Dit heeft geresulteerd in een stijging van de kosten voor onze opslag- en netwerkvereisten. Om dit te compenseren, zullen we onze prijzen verhogen en zal er een verhoging van € 2 per maand zijn, met ingang van uw volgende rekening.
Log in op uw dashboard om uw TweakNews account bij te werken.
We waarderen uw klandizie en waarderen uw voortgaande steun.
Met vriendelijke groeten,
Het TweakNewsteam
Heb toen toch zeker een levenslang contract afgesloten volgens hun bewoording op de site.
Die is mooi!![]()
![]()
![]()
Edit: inmiddels bericht gekregen dat er een korting word toegepast 👍
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
https://www.spydeals.nl/a...net-voor-eur250-pm-213594
Failed to connect: timed out 42@news.eweka.nl:563 (news.eweka.nl)
Toch regelmatig last van recent dat ik overweeg een 2e provider erbij te nemen...
thx voor de tip, heb de aanpassing gedaan, kijken wat het opleverd.RobbyTown schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:22:
@masauri misschien helpt sslreader.eweka.nl ipv news.eweka.nl ?
Heeft de aanpassing gewerkt? Ik heb ook opeens sinds vandaag dat SABnzbd zegt "Cannot connect to server news.eweka.nl [Server name does not resolve]". Volgens hun eigen website is alles online and running en ik heb nooit wat in mijn instellingen aangepast, heeft sinds het begin (begin januari) hiermee gewerkt.masauri schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:06:
[...]
thx voor de tip, heb de aanpassing gedaan, kijken wat het opleverd.
Bij de "Test server" optie krijg ik deze foutmelding:
"Could not connect to news.eweka.nl on port 563. It appears that news.eweka.nl operates as a web server (port 80), possibly an indexer, not a usenet server. You have to fill a usenet server."
Toen ik vanmorgen nog keek was alles ok. Geen time outs meer gehad. Dus voorlopig lijkt het te werken ja!Melodicloud schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:57:
[...]
Heeft de aanpassing gewerkt? Ik heb ook opeens sinds vandaag dat SABnzbd zegt "Cannot connect to server news.eweka.nl [Server name does not resolve]". Volgens hun eigen website is alles online and running en ik heb nooit wat in mijn instellingen aangepast, heeft sinds het begin (begin januari) hiermee gewerkt.
Bij de "Test server" optie krijg ik deze foutmelding:
"Could not connect to news.eweka.nl on port 563. It appears that news.eweka.nl operates as a web server (port 80), possibly an indexer, not a usenet server. You have to fill a usenet server."
[ Voor 50% gewijzigd door Yariva op 27-03-2025 21:52 ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
En weer weg...Rodin10 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:50:
Ik probeer Spotnet te downloaden maar de spot-net.nl downloadlink geeft een error 500. Is er ergens anders nog een legitieme exe te downloaden? Ik zie een lading vage sites waar ik mn vingers niet aan wil branden.
[ Voor 45% gewijzigd door CreativeS op 18-03-2025 11:58 ]
Held, dankje!
[ Voor 18% gewijzigd door Rodin10 op 18-03-2025 11:58 ]
Geen dank, graag gedaan.Rodin10 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:54:
Held, dankje!
Ik heb het trouwens wel verwijderd, maar volgens mij moet het vermelden van de downloadlink gewoon mogen. Ja, ik twijfel... zoveel mag wel maar dan ook weer niet. Anyway, kan altijd via PB
Ja ik zag het, heb hem ook weer gewijzigd, ik kan in ieder geval weer verderCreativeS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:00:
[...]
Geen dank, graag gedaan.
Ik heb het trouwens wel verwijderd, maar volgens mij moet het vermelden van de downloadlink gewoon mogen. Ja, ik twijfel... zoveel mag wel maar dan ook weer niet. Anyway, kan altijd via PB
*knip* vragen om invites is niet de bedoeling.
[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 27-03-2025 20:49 ]
[ Voor 64% gewijzigd door Yariva op 27-03-2025 21:50 ]
[ Voor 0% gewijzigd door quadreg op 30-03-2025 17:46 . Reden: typo ]
Ik heb nog even de mail erbij gezocht van de bestelling destijds, en de aanbieding was inderdaad levenslang 81% korting.
Als je nu kijkt op de website van tweak dan is Ultimate + VPN voor 12 maanden EUR 9,07 per maand. In theorie zouden we dan dus minder moeten gaan betalen dan de 30 per jaar. Dat zou neerkomen op EUR 1,72 per maand
Edit: Ik heb al antwoord van ze; het wordt teruggedraaid en het teveel betaalde bedrag wordt gebruikt om 9 maanden extra te bekostigen. Vind het netjes.
[ Voor 56% gewijzigd door Blaffeh op 03-04-2025 10:41 ]
Hebben ze een 'kapitaalinjectie' nodig?Blaffeh schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:41:
Edit: Ik heb al antwoord van ze; het wordt teruggedraaid en het teveel betaalde bedtag wordt gebruikt om 9 maanden extra te bekostigen. Vind het netjes.
Ach, overal stijgen de kosten... en als men het als gebruiker niet eens is met de prijs, kan men toch ergens anders naartoe? Algemene Voorwaarden voorzien meestal wel in correcties, ook gedurende acties.Blaffeh schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:56:
Zal wel meevallen, denk eerder dat ze een beetje spijt hebben van die aanbieding toen.
[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 03-04-2025 10:37 ]
Ik had hier niet eens gekeken maar kreeg vandeweek ineens een paypal factuur van 54eu. Dus ticket gemaakt met "eh whatsup?" en kreeg toen het verhaal terug en de melding dat de mail waarschijnlijk in mijn spam stond.
Toen toch nog even terug gemaild dat ik een lifetime had en dat ik hier gelezen had dat mensen het ook hadden en dat die terug gedraaid waren.
Kreeg toen terug dat het terug gedraait ging worden en kon kiezen verschil terug betalen of meer dagen bijgeplust kon krijgen.
Nouja ik ben blij in elk geval
Voor NL is Spotnet toch wel meeste kans op succes denk ik.Ravian18 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:04:
Ik zoek wat Nederlands talige series die ik maar moeilijk kan vinden. DrunkenSlug heeft niet alles en nzb.su helaas ook niet. Nog andere indexers die ik kan proberen met API intergratie?
XBL gamertag StayingPow3r
Het is gelukt met NZBStars i.c.m. Sonarr, toch bedankt!Mr. Freeze schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:49:
[...]
Voor NL is Spotnet toch wel meeste kans op succes denk ik.
Als ik spotweb lees vraag ik me af of je niet beter zelf een spotweb container kunt draaien.... Zeker als de rr dingen al gebruikt. Gewoon met een goede newsserver (bij mij eweka en bulknews) eraan zou dat hetzelfde resultaat moeten leveren.Ravian18 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:12:
[...]
Het is gelukt met NZBStars i.c.m. Sonarr, toch bedankt!
Ik zou dat ook wel willen proberen, hoe kom je dan aan die api code van NZBstars?Ravian18 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:12:
[...]
Het is gelukt met NZBStars i.c.m. Sonarr, toch bedankt!
Het is ook niet gelinkt aan de retentie, want de lage snelheid is bij alle retenties.
Wat heb ik al geprobeerd
- news.eweka.nl of sslreader.eweka.nl geven hetzelfde resultaat
- aantal connecties verhoogd tot 50 (zo krijg ik nu 4-6MB/s en niet meer 1,5-2MB/s) https://help.eweka.nl/kb/...oes-my-account-come-with/
- SSL aan/uit -> geen verschil
- SSL 443/563 ->geen verschil
- een gratis test account bij Cheap News levert me wel mooi 10MB/s -> het is dus niet mijn ISP die "knijpt"
Nog mensen last van?
server: news.eweka.nl
poort: 119
connections: 20 (bij meer kakt de snelheid in)
lijn: 1Gb.
PC haalt meer snelheid maar daar staat geen client meer op
Als ik het aantal connecties verlaag van 50 naar 20, gaat de snelheid van 5MB/s naar 1,5MB/s.
Snelheid is ook heel instabiel, waar het vroeger een "recht lijntje" was, is het nu een bergkam.
Dan moet het wel mijn specifieke account bij Eweka zijn?
Of de routing van mijn ISP naar Eweka?
Tja.... Op welke manier heb je je PC, je ISP en Eweka uitgesloten? Routing kan natuurlijk, maar het kan ook dat er "ander verkeer" via je netwerk loopt of dat je PC gekke dingen doet. Een kabel die rot is?Cafe Del Mar schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:05:
Het is niet mijn pc, niet mijn ISP en niet Eweka "als provider"
Als ik het aantal connecties verlaag van 50 naar 20, gaat de snelheid van 5MB/s naar 1,5MB/s.
Snelheid is ook heel instabiel, waar het vroeger een "recht lijntje" was, is het nu een bergkam.
Dan moet het wel mijn specifieke account bij Eweka zijn?
Of de routing van mijn ISP naar Eweka?
Maar, wetende dat er geen Eweka issue is wordt t nu meer een netwerk support vraag
[ Voor 146% gewijzigd door RobbyTown op 23-04-2025 17:47 ]
( Wellicht dan iets "veiligs" zonder VPN testen?)
[ Voor 36% gewijzigd door Ted038 op 23-04-2025 17:53 ]
PCDjoeC schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:44:
Tja.... Op welke manier heb je je PC, je ISP en Eweka uitgesloten? Routing kan natuurlijk, maar het kan ook dat er "ander verkeer" via je netwerk loopt of dat je PC gekke dingen doet. Een kabel die rot is?
Maar, wetende dat er geen Eweka issue is wordt t nu meer een netwerk support vraag
Met een test-account van Cheapnews gaat het wel - zoals vroeger - aan 10-12MB/s en dus tot enkele maanden geleden haalde ik die snelheid wel gewoon
Verder kan je in SABnzbd een "simulatie" doen en ook daar blijkt dat PC (CPU en SSD) niet bepaald de bottleneck zijn
ISP
Ik heb een 100/40 VDSL sync en andere zaken (oa LOS-images) haal ik wel met de lijnsnelheid binnen
Eweka
Hierboven post(t)en mede-Tweakers dat ze vlot 20+MB/s halen, dus het is niet dat Eweka maar 5MB/s aankan
Netwerk support vraag
LAN: Gbit en dat haal ik ook echt
WAN: bij niet-NNTP verkeer haal ik gewoon lijnsnelheid, bij niet-Eweka NNTP-verkeer (Cheapnews test account) haal ik ook de lijnsnelheid. Lijkt me niets op netwerkniveau.
Ongeacht de retentie (oud/recent) noch de content.RobbyTown schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:44:
Het bestand misschien? Soms/ Ooit bij sommige posts Eweka traag elders snel. Of is het bij alle bestanden (oud of nieuw)?
Ik heb geen VPN actief.Ted038 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:53:
mogelijk een VPN die de vertraging oplevert ?
( Wellicht dan iets "veiligs" zonder VPN testen?)
En met VPN? Kan het me bijna niet voorstellen maar misschien knijpt je ISP Eweka verkeer.Cafe Del Mar schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:54:
Ik heb geen VPN actief.
Suggestie waar ik "eventjes" een snelle, betrouwbare VPN kan scoren
Ik heb geen VPN abonnement
Voegt voor usenet ook zeer weinig toe...Cafe Del Mar schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:11:
[...]
Suggestie waar ik "eventjes" een snelle, betrouwbare VPN kan scoren?
Ik heb geen VPN abonnement.
Kan denk ik wel met deze:Cafe Del Mar schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:11:
[...]
Suggestie waar ik "eventjes" een snelle, betrouwbare VPN kan scoren?
Ik heb geen VPN abonnement.
https://protonvpn.com/free-vpn
Wel merk ik dat ik bij lange na niet mijn download snelheid haal. Blijft op ongeveer 80Mbit/s hangen. Ziggo is 500 en deze wordt elk uur automatisch getest, door een tool op dezelfde server als waar nzbget op draait. En ik gebruik geen VPN overigens.
Raar probleem dus. Heb van alles gechecked, nu maar even de support van Eweka gevraagd of er toch niet iets mis is met het account. Ben benieuwd.
Maar ik dacht, ik deel even het feit dat het dus bij Eweka ook voor 2.50 kan ;-)
Qua snelheid lijkt het bij mij terug oké, al heb ik wel eens een tijdje max 50Mbps gehad. Even later dan weet terug 90Mbps. Ik had toen geen tijd om de VPN etc op te zetten, zoals hierboven gesuggereerd.
Dus de oorzaak van de lagere snelheid blijft mij onbekend.
[ Voor 6% gewijzigd door mrtl op 29-04-2025 16:03 ]
Dat zou prima kunnen, vandaar dat ik ook specifiek 2023 noem. Ik zie erg veel semi-privé content gewoon verdwenen uit dat jaar op Eweka's backbone, en wat er nog is kan langzaam binnenkomen (ongeveer 45 MB/s).Cafe Del Mar schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:10:
Ik haal prima 90Mbps met spul dat 4800 dagen oud is.
Allen gaan aan dezelfde snelheid (90Mbps).
31/12/2023 = 485 dagen
01/01/2023 = 849 dagen
Hmm, nog niks van gemerkt. Ik heb overigens Bulknews (blok) als backup erin zitten. Bij 4TB Eweka maar 16GB Bulknews verbruikt en alles wat ik zocht (denk ik....) kunnen vinden. bulknews.eu 6TB blok, mogelijk werkt discount code bf20 nog. Dan € 15,-.mrtl schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:14:
[...]
Dat zou prima kunnen, vandaar dat ik ook specifiek 2023 noem. Ik zie erg veel semi-privé content gewoon verdwenen uit dat jaar op Eweka's backbone, en wat er nog is kan langzaam binnenkomen (ongeveer 45 MB/s).
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Maar bij PFC ging de compleetheid als een malle, dus een tijdje Eweka als main gebruikt. Dat ging heel goed, zowel qua compleetheid als snelheid.
En met die €2,5/maand scheur je uw broek er niet aan
Met jouw huidige 400/40 verbinding haal je in theorie meer dan 4 TB binnen een dag.CreativeS schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:12:
Eweka en TweakNews hebben dezelfde backbone (Omicron), alleen is Eweka iets goedkoper. Maar goed, wat werkt hoef ik niet te vervangen, maar kan altijd nog eens kijken als TweakNews afgelopen is. Deze maand is gedurende 30 dagen van 3.1TB maar 18Gb via de bulk gepakt.
[Afbeelding]
Ik download meer gericht nu... wat vaker dezelfde Linux distroW1ck1e schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:20:
Met jouw huidige 400/40 verbinding haal je in theorie meer dan 4 TB binnen een dag.
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 30-04-2025 08:22 ]
En die worden steeds groter. Ik weet nog dat Suse maar 2 DVD's goot was.CreativeS schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:22:
[...]
Ik download meer gericht nu... wat vaker dezelfde Linux distro
Nog niks van gemerkt, alles nog compleet maar ik heb deze maand nog maar 45GB opgehaald. Mogelijk hele oude of hele bijzondere artikelen?Loolladin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
Tegenwoordig veel problemen met incomplete artikels bij Eweka. Nog iemand dit probleem?
Nee bestanden van 3 weken oud, maar ik merk het de laatste tijd vaker.DjoeC schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:39:
[...]
Nog niks van gemerkt, alles nog compleet maar ik heb deze maand nog maar 45GB opgehaald. Mogelijk hele oude of hele bijzondere artikelen?
Niets van gemerkt, tot hiertoe.Loolladin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
Tegenwoordig veel problemen met incomplete artikels bij Eweka. Nog iemand dit probleem?
DMCA ...?Loolladin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
Terecht want Linux is geil.CreativeS schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:22:
[...]
Ik download meer gericht nu... wat vaker dezelfde Linux distro
[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 08-05-2025 16:23 ]
Ja ik vrees ervoor. Vroeger had ik met Eweka daar veel minder last van.
Reden: Ik heb pakweg 6 maanden geleden een blockaccount gekocht, maar nooit gebruikt. Die staat op "niet actief" in mijn account, dus wilde navragen waar dat door komt. Het contactformulier op de website werkt echter niet en mailtjes komen als onbestelbaar terug.
Volgens mij zijn die nog wel actief. Bulknews hoort daar ook bij, zelfde eigenaar, zelfde KVK. Probeer anders eens te mailen naar Bulknews en om op die manier contact te krijgen met ze. En heb jij ook al geprobeerd om te mailen met support@usenetdeal.com of alleen via hun contact formulier?Boompje123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:31:
Weet iemand toevallig of usenetdeal.com nog actief is?
Reden: Ik heb pakweg 6 maanden geleden een blockaccount gekocht, maar nooit gebruikt. Die staat op "niet actief" in mijn account, dus wilde navragen waar dat door komt. Het contactformulier op de website werkt echter niet en mailtjes komen als onbestelbaar terug.
5400WP (ZW)
al heb ik wel het idee dat er wel "minder" gepost wordt dan eerder.. tenzij ik X-rated content mee ga rekenen..?
en gelukkig heb ik door wat slim routeer werk op ook weer toegang tot alles wat Ziggo moet blokkeren vanuit rechtbank / brein..
404 Signature not found
Ach FTD is al 14 jaar weg, t boeit me weinig allemaal nog, op 1 soort downloads na.iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Iemand een idee of spotnet nog bestaat? Dat was 'vroegah' echt een ding, maar lees nu vooral dat alles een beetje dood is?
En nu leggen ze hier in de grote oude steden opeens glas aan, zeg maar 20 jaar aan de late kant, heb nu genoeg aan 100 Mbit.
Bedoel spotnet of usenet?iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Iemand een idee of spotnet nog bestaat? Dat was 'vroegah' echt een ding, maar lees nu vooral dat alles een beetje dood is?
Spotnet (opvolger van FTD) word nog gewoon actief gespot in elk geval.
Zet spotweb in een Docker op je systeem en ga vrolijk verder....iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Ik maak er nog regelmatig gebruik van. Als ik vaak iets Nederlandstalig zoek, wat niet op samurai staat, is het vaak daar wel te vinden (of andersom).iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
QuizzNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:55:
Veel nieuwsgroepen-gebruikers hier zijn ongetwijfeld bekend met Spotnet en Spotweb.
Spotnet is een manier om content op nieuwsgroepen te indexeren via nieuwsgroepen. Spotweb biedt applicatie die de index uitleest en opslaat, met daarbij een user-interface waarmee de index doorzocht kan worden. Deze index bevat onder andere veel Nederlandstalige content die elders minder goed te vinden is.
Omdat ik zelf vooral media beheer via de bekende *Arr applicaties (Sonar, Radarr, Prowlarr etc.) leek het me wel handig om een applicatie te hebben die Spotnet indexeert en direct beschikbaar stelt aan deze applicaties via het newznab protocol.
Spotweb kan dit ook, maar heeft een aantal issues:
- De zoekresultaten vallen tegen omdat de index niet geoptimaliseerd is voor zoeken via Newznab
- De applicatie voelt nogal verouderd en eigenlijk heb ik de UI niet nodig, alles wordt namelijk via de *Arrs aangestuurd.
Dus ik presenteer: Spottarr, een spotnet client en index specifiek voor integratie met andere *Arrs.
Gebouwd in C#, en opgezet om makkelijk te draaien in een container zonder al te veel extra configuratie.
[Afbeelding]
https://github.com/Spottarr/Spottarr
Voel je vrij om het uit te proberen en laat me vooral weten of het bevalt.
Tja, ik lees dit maar begrijp niet welk (spotweb) probleem dit oplost. Ook in het spotweb topic kan ik niks inhoudelijks vinden.
Nou gebruik ik geen *arr stack oid, gewoon spotweb met integratie naar sabnzbd, allemaal onder docker met 12 jaar historie en dat werkt gewoon. Tja, je moet als je op meerdere woorden zoekt een plusje (+) voor elk woord zetten en da's gebrekkig maar te overkomen lijkt mij. Of zelf effe de code aanpassen en dat automagisch doen.....
Misschien mis ik wel iets heel handigs door de *arr spullen niet te gebruiken - al hoort een verdere discussie misschien in een ander (bestaand) topic thuis?
Ik kan deze vraag wel beantwoorden denk ik. Wanneer je tools zoals Sonarr of Radarr gebruikt dan zet je een serie of film in een wishlist. Je geeft hierbij de minimale kwaliteit aan. Vooral voor films die nog niet uitgekomen zijn, of series die nog lopen is dit erg handig. Het automatiseert namelijk de zoekopdracht die je zelf nu met de hand uitvoert. Daarnast kun je meerdere bronnen koppelen, dus niet alleen Spotnet, maar bijvoorbeeld ook andere NZB indexers (of torrent indexers).DjoeC schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:02:
[...]
Tja, ik lees dit maar begrijp niet welk (spotweb) probleem dit oplost. Ook in het spotweb topic kan ik niks inhoudelijks vinden.
Nou gebruik ik geen *arr stack oid, gewoon spotweb met integratie naar sabnzbd, allemaal onder docker met 12 jaar historie en dat werkt gewoon. Tja, je moet als je op meerdere woorden zoekt een plusje (+) voor elk woord zetten en da's gebrekkig maar te overkomen lijkt mij. Of zelf effe de code aanpassen en dat automagisch doen.....
Misschien mis ik wel iets heel handigs door de *arr spullen niet te gebruiken - al hoort een verdere discussie misschien in een ander (bestaand) topic thuis?
Al deze bronnen worden automatisch doorzocht en de beste match wordt automatisch gedownload.
Dus vandaar dat de UI van spotweb dan ook overbodig wordt, het enige wat er dan nog nodig is, is een newznab integratie vanuit de *arrs naar spotnet.
Spotweb kan dit ook, maar geeft niet altijd even goede resultaten op basis van de queries vanuit Radarr of Sonarr (denk aan zoeken op IMDB ID of specifiek seizoen / afleveringsnummer).
De keuze was dus: bijdragen aan Spotweb, een tool die niet bepaald volgens moderne standaarden is opgezet en ook niet out-of-the-box beschikbaar is als docker container (excl 3rd party) of zelf een nieuwe tool bouwen die er alleen maar is om spotnet te indexeren en beschikbaar te stellen aan de *arrs, zonder de verdere functionaliteiten die spotweb biedt.
[ Voor 0% gewijzigd door QuizzNL op 16-05-2025 12:37 . Reden: Typo ]
Daarnaast, als je het koppelt aan Prowlarr of NZBHydra2 kun je op die manier ook Spotweb doorzoeken (en meteen ook andere providers usenet/torrent).QuizzNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:33:
[...]
Ik kan deze vraag wel beantwoorden denk ik. Wanneer je tools zoals Sonarr of Radarr gebruikt dan zet je een serie of film in een wishlist. Je geeft hierbij de minimale kwaliteit aan. Vooral voor films die nog niet uitgekomen zijn, of series die nog lopen is dit erg handig. Het automatiseert namelijk de zoekopdracht die je zelf nu met de hand uitvoert. Daarnast kun je meerdere bronnen koppelen, dus niet alleen Spotnet, maar bijvoorbeeld ook andere NZB indexers (of torrent indexers).
Al deze bronnen worden automatisch doorzocht en de beste match wordt automatisch gedownload.
Dus vandaar dat de UI van spotweb dan ook overbodig wordt, het enige wat er dan nog nodig is, is een newznab integratie vanuit de *arrs naar spotnet.
Spotweb kan dit ook, maar geeft niet altijd even goede resultaten op basis van de queries vanuit Radarr of Sonarr (denk aan zoeken op IMDB ID of specifiek seizoen / afleveringsnummer).
De keuze was dus: bijdragen aan Spotweb, een tool die niet bepaald volgens moderne standaarden is opgezet en ook niet out-of-the-box beschikbaar is als docker container (excl 3rd party) of zelf een nieuwe tool bouwen die er alleen maar is om spotnet te indexeren en beschikbaar te stellen aan de *arrs, zonder de verdere functionaliteiten die spotweb biedt.
VERPLICHT LEESVOER
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
- Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
- Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
- Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
- Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
- Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.
Een handig overzicht met alle usenet backbones.