En die worden steeds groter. Ik weet nog dat Suse maar 2 DVD's goot was.CreativeS schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:22:
[...]
Ik download meer gericht nu... wat vaker dezelfde Linux distro
Tegenwoordig veel problemen met incomplete artikels bij Eweka. Nog iemand dit probleem?
Nog niks van gemerkt, alles nog compleet maar ik heb deze maand nog maar 45GB opgehaald. Mogelijk hele oude of hele bijzondere artikelen?Loolladin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
Tegenwoordig veel problemen met incomplete artikels bij Eweka. Nog iemand dit probleem?
Nee bestanden van 3 weken oud, maar ik merk het de laatste tijd vaker.DjoeC schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:39:
[...]
Nog niks van gemerkt, alles nog compleet maar ik heb deze maand nog maar 45GB opgehaald. Mogelijk hele oude of hele bijzondere artikelen?
Niets van gemerkt, tot hiertoe.Loolladin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
DMCA ...?Loolladin schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
Terecht want Linux is geil.CreativeS schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:22:
[...]
Ik download meer gericht nu... wat vaker dezelfde Linux distro
[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 08-05-2025 16:23 ]
Ja ik vrees ervoor. Vroeger had ik met Eweka daar veel minder last van.
Weet iemand toevallig of usenetdeal.com nog actief is?
Reden: Ik heb pakweg 6 maanden geleden een blockaccount gekocht, maar nooit gebruikt. Die staat op "niet actief" in mijn account, dus wilde navragen waar dat door komt. Het contactformulier op de website werkt echter niet en mailtjes komen als onbestelbaar terug.
Reden: Ik heb pakweg 6 maanden geleden een blockaccount gekocht, maar nooit gebruikt. Die staat op "niet actief" in mijn account, dus wilde navragen waar dat door komt. Het contactformulier op de website werkt echter niet en mailtjes komen als onbestelbaar terug.
Volgens mij zijn die nog wel actief. Bulknews hoort daar ook bij, zelfde eigenaar, zelfde KVK. Probeer anders eens te mailen naar Bulknews en om op die manier contact te krijgen met ze. En heb jij ook al geprobeerd om te mailen met support@usenetdeal.com of alleen via hun contact formulier?Boompje123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:31:
Weet iemand toevallig of usenetdeal.com nog actief is?
5400WP (ZW)
vind het op Tweaknews nog redelijk goed gaan...
al heb ik wel het idee dat er wel "minder" gepost wordt dan eerder.. tenzij ik X-rated content mee ga rekenen..?
en gelukkig heb ik door wat slim routeer werk op ook weer toegang tot alles wat Ziggo moet blokkeren vanuit rechtbank / brein..
al heb ik wel het idee dat er wel "minder" gepost wordt dan eerder.. tenzij ik X-rated content mee ga rekenen..?
en gelukkig heb ik door wat slim routeer werk op ook weer toegang tot alles wat Ziggo moet blokkeren vanuit rechtbank / brein..
404 Signature not found
Iemand een idee of spotnet nog bestaat? Dat was 'vroegah' echt een ding, maar lees nu vooral dat alles een beetje dood is?
Ach FTD is al 14 jaar weg, t boeit me weinig allemaal nog, op 1 soort downloads na.iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Iemand een idee of spotnet nog bestaat? Dat was 'vroegah' echt een ding, maar lees nu vooral dat alles een beetje dood is?
En nu leggen ze hier in de grote oude steden opeens glas aan, zeg maar 20 jaar aan de late kant, heb nu genoeg aan 100 Mbit.
Bedoel spotnet of usenet?iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Spotnet (opvolger van FTD) word nog gewoon actief gespot in elk geval.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Zet spotweb in een Docker op je systeem en ga vrolijk verder....iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Ik maak er nog regelmatig gebruik van. Als ik vaak iets Nederlandstalig zoek, wat niet op samurai staat, is het vaak daar wel te vinden (of andersom).iaxe393 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:09:
Even een crosspost vanuit een ander subforum:
QuizzNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:55:
Veel nieuwsgroepen-gebruikers hier zijn ongetwijfeld bekend met Spotnet en Spotweb.
Spotnet is een manier om content op nieuwsgroepen te indexeren via nieuwsgroepen. Spotweb biedt applicatie die de index uitleest en opslaat, met daarbij een user-interface waarmee de index doorzocht kan worden. Deze index bevat onder andere veel Nederlandstalige content die elders minder goed te vinden is.
Omdat ik zelf vooral media beheer via de bekende *Arr applicaties (Sonar, Radarr, Prowlarr etc.) leek het me wel handig om een applicatie te hebben die Spotnet indexeert en direct beschikbaar stelt aan deze applicaties via het newznab protocol.
Spotweb kan dit ook, maar heeft een aantal issues:
- De zoekresultaten vallen tegen omdat de index niet geoptimaliseerd is voor zoeken via Newznab
- De applicatie voelt nogal verouderd en eigenlijk heb ik de UI niet nodig, alles wordt namelijk via de *Arrs aangestuurd.
Dus ik presenteer: Spottarr, een spotnet client en index specifiek voor integratie met andere *Arrs.
Gebouwd in C#, en opgezet om makkelijk te draaien in een container zonder al te veel extra configuratie.
[Afbeelding]
https://github.com/Spottarr/Spottarr
Voel je vrij om het uit te proberen en laat me vooral weten of het bevalt.
Tja, ik lees dit maar begrijp niet welk (spotweb) probleem dit oplost. Ook in het spotweb topic kan ik niks inhoudelijks vinden.
Nou gebruik ik geen *arr stack oid, gewoon spotweb met integratie naar sabnzbd, allemaal onder docker met 12 jaar historie en dat werkt gewoon. Tja, je moet als je op meerdere woorden zoekt een plusje (+) voor elk woord zetten en da's gebrekkig maar te overkomen lijkt mij. Of zelf effe de code aanpassen en dat automagisch doen.....
Misschien mis ik wel iets heel handigs door de *arr spullen niet te gebruiken - al hoort een verdere discussie misschien in een ander (bestaand) topic thuis?
Ik kan deze vraag wel beantwoorden denk ik. Wanneer je tools zoals Sonarr of Radarr gebruikt dan zet je een serie of film in een wishlist. Je geeft hierbij de minimale kwaliteit aan. Vooral voor films die nog niet uitgekomen zijn, of series die nog lopen is dit erg handig. Het automatiseert namelijk de zoekopdracht die je zelf nu met de hand uitvoert. Daarnast kun je meerdere bronnen koppelen, dus niet alleen Spotnet, maar bijvoorbeeld ook andere NZB indexers (of torrent indexers).DjoeC schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:02:
[...]
Tja, ik lees dit maar begrijp niet welk (spotweb) probleem dit oplost. Ook in het spotweb topic kan ik niks inhoudelijks vinden.
Nou gebruik ik geen *arr stack oid, gewoon spotweb met integratie naar sabnzbd, allemaal onder docker met 12 jaar historie en dat werkt gewoon. Tja, je moet als je op meerdere woorden zoekt een plusje (+) voor elk woord zetten en da's gebrekkig maar te overkomen lijkt mij. Of zelf effe de code aanpassen en dat automagisch doen.....
Misschien mis ik wel iets heel handigs door de *arr spullen niet te gebruiken - al hoort een verdere discussie misschien in een ander (bestaand) topic thuis?
Al deze bronnen worden automatisch doorzocht en de beste match wordt automatisch gedownload.
Dus vandaar dat de UI van spotweb dan ook overbodig wordt, het enige wat er dan nog nodig is, is een newznab integratie vanuit de *arrs naar spotnet.
Spotweb kan dit ook, maar geeft niet altijd even goede resultaten op basis van de queries vanuit Radarr of Sonarr (denk aan zoeken op IMDB ID of specifiek seizoen / afleveringsnummer).
De keuze was dus: bijdragen aan Spotweb, een tool die niet bepaald volgens moderne standaarden is opgezet en ook niet out-of-the-box beschikbaar is als docker container (excl 3rd party) of zelf een nieuwe tool bouwen die er alleen maar is om spotnet te indexeren en beschikbaar te stellen aan de *arrs, zonder de verdere functionaliteiten die spotweb biedt.
[ Voor 0% gewijzigd door QuizzNL op 16-05-2025 12:37 . Reden: Typo ]
Daarnaast, als je het koppelt aan Prowlarr of NZBHydra2 kun je op die manier ook Spotweb doorzoeken (en meteen ook andere providers usenet/torrent).QuizzNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:33:
[...]
Ik kan deze vraag wel beantwoorden denk ik. Wanneer je tools zoals Sonarr of Radarr gebruikt dan zet je een serie of film in een wishlist. Je geeft hierbij de minimale kwaliteit aan. Vooral voor films die nog niet uitgekomen zijn, of series die nog lopen is dit erg handig. Het automatiseert namelijk de zoekopdracht die je zelf nu met de hand uitvoert. Daarnast kun je meerdere bronnen koppelen, dus niet alleen Spotnet, maar bijvoorbeeld ook andere NZB indexers (of torrent indexers).
Al deze bronnen worden automatisch doorzocht en de beste match wordt automatisch gedownload.
Dus vandaar dat de UI van spotweb dan ook overbodig wordt, het enige wat er dan nog nodig is, is een newznab integratie vanuit de *arrs naar spotnet.
Spotweb kan dit ook, maar geeft niet altijd even goede resultaten op basis van de queries vanuit Radarr of Sonarr (denk aan zoeken op IMDB ID of specifiek seizoen / afleveringsnummer).
De keuze was dus: bijdragen aan Spotweb, een tool die niet bepaald volgens moderne standaarden is opgezet en ook niet out-of-the-box beschikbaar is als docker container (excl 3rd party) of zelf een nieuwe tool bouwen die er alleen maar is om spotnet te indexeren en beschikbaar te stellen aan de *arrs, zonder de verdere functionaliteiten die spotweb biedt.
NVT
[ Voor 98% gewijzigd door CreativeS op 24-05-2025 12:26 ]
Beste Tweakers,
Even een vraagje: Begin dit jaar overgestapt naar Odido als netwerkprovider, helaas hebben zij geen usenet/nieuwsgroepen server dus die kan ik niet meer gebruiken.
Nou gebruik ik het niet heel veel, miss ééns in de 2 maanden eens een keer iets downloaden, maar het zou wel handig als het gewoon werkte.
Nu zat ik nog eens te kijken om miss een accountje te kopen bij een provider, maar ik zie door de bomen het bos niet meer als ik bijv de website "Usenet Providers vergelijken" gebruik.
Ik heb geen idee welke "goed" is, of aan mijn eisen voldoet, tevens ook geen idee hoeveel connecties oid ik moet hebben etc.
Ik wil gewoon een accountje ergens hebben waar ik maandelijks (hooguit €5) voor betaal en ik gewoon altijd kan gebruiken.
Snelheid is niet zo boeiend, ik zou bij wijze van met 10MB per seconde al blij zijn. Gaat er mij meer om dat ik gewoon iets zonder problemen kan downloaden wanneer ik dat zou willen.
Ik gebruik Spotnet (Classic?) en die vind ik toch wel heel erg fijn werken dus als het ff kan blijf ik dat gewoon doen.
Mits er iets anders aangeraden wordt is ook prima, maar dan moet ik daar ff induiken hoe dat werkt.
Graag zie ik jullie tips en/of adviezen tegemoet!
Even een vraagje: Begin dit jaar overgestapt naar Odido als netwerkprovider, helaas hebben zij geen usenet/nieuwsgroepen server dus die kan ik niet meer gebruiken.
Nou gebruik ik het niet heel veel, miss ééns in de 2 maanden eens een keer iets downloaden, maar het zou wel handig als het gewoon werkte.
Nu zat ik nog eens te kijken om miss een accountje te kopen bij een provider, maar ik zie door de bomen het bos niet meer als ik bijv de website "Usenet Providers vergelijken" gebruik.
Ik heb geen idee welke "goed" is, of aan mijn eisen voldoet, tevens ook geen idee hoeveel connecties oid ik moet hebben etc.
Ik wil gewoon een accountje ergens hebben waar ik maandelijks (hooguit €5) voor betaal en ik gewoon altijd kan gebruiken.
Snelheid is niet zo boeiend, ik zou bij wijze van met 10MB per seconde al blij zijn. Gaat er mij meer om dat ik gewoon iets zonder problemen kan downloaden wanneer ik dat zou willen.
Ik gebruik Spotnet (Classic?) en die vind ik toch wel heel erg fijn werken dus als het ff kan blijf ik dat gewoon doen.
Mits er iets anders aangeraden wordt is ook prima, maar dan moet ik daar ff induiken hoe dat werkt.
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Als je zo weinig download zou ik een block account nemen. Betaal je voor een aantal GB en dat is doorgaans onbeperkt houdbaar.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Zo te zien rekenen ze je na dat 1e jaar automatisch gelijk 2e jaar voor volle mep. Goh waarom hou ik daar niet van...
Dat is de manier om geld binnen te harken.Sjah schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Zo te zien rekenen ze je na dat 1e jaar automatisch gelijk 2e jaar voor volle mep. Goh waarom hou ik daar niet van...
Vaak mooie lokkers met "Save 90%" voor 1/2/3 jaar.
Maar men vergeet dat je toestemming verleend voor automatisch incasso.
En "vergeten" hun abbo net voor die tijd en Tjakaa... bedrijf trekt gelijk een rip uit je lijf.
Of het nou voor usenet/vpn betreft steeds meer diensten zie je met deze rare en walgelijke praktijken.
Vaak is het na betaling -> gelijk stoppen van abbo mogelijk om dit te voorkomen.
Maar helaas zijn er ook bedrijven die de knop automatisch verlengen ook weg halen en vervangen door stop abonnement invoeren en gelijk stopt.
Hmm, heb dat nog niet meegemaakt, en lijkt me contractbreuk. Zou me vrij link maken.PatRamon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:30:
[...]
helaas zijn er ook bedrijven die de knop automatisch verlengen ook weg halen en vervangen door stop abonnement invoeren en gelijk stopt.
Ze zijn er, maar er zijn ook wel bedrijven die keurig een week van te voren je informeren en dat je het makkelijk kan opzeggen. Verder, omdat het een automatische verlenging betreft, kan je het alsnog opzeggen met een maand opzegtermijn. Maar goed, gewoon een mailtje sturen om te informeren zou niet te veel moeite moeten zijn voor ze.PatRamon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:30:
[...]
Dat is de manier om geld binnen te harken.
Vaak mooie lokkers met "Save 90%" voor 1/2/3 jaar.
Maar men vergeet dat je toestemming verleend voor automatisch incasso.
En "vergeten" hun abbo net voor die tijd en Tjakaa... bedrijf trekt gelijk een rip uit je lijf.
Of het nou voor usenet/vpn betreft steeds meer diensten zie je met deze rare en walgelijke praktijken.
Vaak is het na betaling -> gelijk stoppen van abbo mogelijk om dit te voorkomen.
Maar helaas zijn er ook bedrijven die de knop automatisch verlengen ook weg halen en vervangen door stop abonnement invoeren en gelijk stopt.
5400WP (ZW)
Daar zit ik dan ook weer niet echt op te wachten, beetje jammer. Zag er verder wel prima uit.Sjah schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Iemand anders nog suggesties?
Ik kan m zo niet terug vinden maar zoek eens op de aanbieding van bulkhews met - en daar gaat het om - naar ik meen de aanbiedingscode bf20 kleine letters. De post moet de opmerking kleine letters erbij hebben staan.....Milo44 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:57:
Beste Tweakers,
toch nog gevonden: DjoeC in "Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14"
[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 30-05-2025 22:49 ]
@DjoeC Hoppa, lekker bezig! Dat is ook prima, nu kan ik wel eventjes vooruit. Alleen nog even uitzoeken hoe ik deze in kan stellen met de nieuwsserver e.d.
Hartstikke bedankt tot zover!
Hartstikke bedankt tot zover!
Ik ben even met Spottarr aan de slag gegaan. Het is redelijk brainless om op te zetten en te configureren in bijvoorbeeld Prowlarr.dimmak schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:10:
Even een crosspost vanuit een ander subforum:
Al wil je alle spots van alle tijden importeren dan kan je de volgende environment variable gebruiken:
• SPOTNET__RETRIEVEAFTER=2009-11-01T00:00:00Z
De SQLIte database wordt dan wel iets van 8,7 GB.
Hou er rekening mee dat de eerste import best wel veel geheugen kan verbruiken op een beperkt systeem. De standaard batch grootte (10000) is best wel hoog. Je kan deze verlagen met environment variable:
• SPOTNET__IMPORTBATCHSIZE=1000
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Goed om te horen dat mensen er wat aan hebben!The Zep Man schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:14:
[...]
Ik ben even met Spottarr aan de slag gegaan. Het is redelijk brainless om op te zetten en te configureren in bijvoorbeeld Prowlarr.
Al wil je alle spots van alle tijden importeren dan kan je de volgende environment variable gebruiken:
Hou er rekening mee dat de eerste import best wel veel geheugen kan verbruiken op een beperkt systeem. De standaard batch grootte (10000) is best wel hoog. Je kan deze verlagen met environment variable:
Spottarr voert elke nacht om 02:00 UTC maintenance uit om de SQLite database te optimaliseren. Aangezien je aangeeft alle spots sinds 2009 geimporteerd te hebben maar ook beperkte resources hebt was ik eigenlijk wel benieuwd of die taak er redelijk goed doorheen komt.
Je ziet dit terug in de logs als "info: Spottarr.Services.DatabaseMaintenanceService[2138632013] Database optimization finished at 06/07/2025 02:01:09 +00:00. "
Mijn spotweb vanaf 2009-11-01 in mariadb is 7.6GB waarvan 5.6GB data en 2GB indexes. En dat samen met nog veel meer database spul is nauwelijks belasting op een Pi4. maar ik draai (nog) geen arr stack, kan nu al niet bijbenen wat er allemaal nog op voorraad staat..... En steeds vaker is spotweb - helaas - ook niet de "bron" voor de nzb's.The Zep Man schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:14:
[...]
Ik ben even met Spottarr aan de slag gegaan. Het is redelijk brainless om op te zetten en te configureren in bijvoorbeeld Prowlarr.
Mijn batchsize staat op 5.000, comments en reports staan ook aan. Natuurlijk kun je dit niet vergelijken met Spottarr, misschien moet ik toch eens naar arr stacks kijken - hoewel: alles wat binnenkomt moet "iets" mee gedaan worden en ik ben geen kat met 9 levens, er is er 1 en daar gebeurt meer in
Spotarr kan nauwkeuriger zoeken t.o.v. Spotweb, heb ik begrepen. Mogelijk zit daar nog winst voor je.DjoeC schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:43:
En steeds vaker is spotweb - helaas - ook niet de "bron" voor de nzb's.
[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 07-06-2025 15:57 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Als ik t goed begreep is dat binnen de arr stack omdat ie daar automatisch de plusjes voor de woorden/cijfers/etc zet. In spotnet moet je dat zelf doenThe Zep Man schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:57:
[...]
Spotarr kan nauwkeuriger zoeken t.o.v. Spotweb, heb ik begrepen. Mogelijk zit daar nog winst voor je.
In 2019 heb ik 2 6 TB block bij Bulknews.eu gekocht.
Deze waren altijd als 12 TB zichtbaar. Stacken heeft dus gewerkt, en heb hier ook een e-mail van gehad.
Nu heb ik deze maand weer eens gekeken hoeveel ik nog over had (was het nog meer dan 11 TB? Ik gebruik volgens SABNZB dit blok bijna niet).
Wat schetst mijn verbazing: ik heb nog maar 1 x 6TB block (het laatst gekochte).
Het eerst gekochte is "verdwenen" uit de administratie van bulknews.
Op een mail via de website is nog niet gereageerd.
Zijn er meer tweakers met deze vervelende ervaring?
Deze waren altijd als 12 TB zichtbaar. Stacken heeft dus gewerkt, en heb hier ook een e-mail van gehad.
Nu heb ik deze maand weer eens gekeken hoeveel ik nog over had (was het nog meer dan 11 TB? Ik gebruik volgens SABNZB dit blok bijna niet).
Wat schetst mijn verbazing: ik heb nog maar 1 x 6TB block (het laatst gekochte).
Ja, hier idem als ik naar de statuspagina kijk. Als ik bestellingen bekijk staat mijn bestelling van november 2024 erin maar die van november 2023 niet (meer).....MariosCube schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:16:
Overigens zegt sabnzbd dat ik nog 10.7TB quotum heb wat klopt met een blok van 5TB (2023) en een blok van 6TB (2024).
Hou ons op de hoogte van de reactie!
Dat zou zomaar kunnen, ik ben er al lang niet meer mee bezig geweestMariosCube schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:40:
@DjoeC
Is "Quota" niet iets dat je zelf instelt?
Dus inderdaad 12TB -/- verbruik.
Als ik bij Bulknews kijk onder 'Usenet' dan zie ik nog keurig mijn resterende quota staan.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HCTelEopcx71i63MHPO9k00O.jpg?f=user_large)
En ja, bij 'Bestellingen' staat enkel mijn laatste gekochte blok van 6TB.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HCTelEopcx71i63MHPO9k00O.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 26-06-2025 17:56 ]
Nope, mijn verbruik toont alleen het laatste blok terwijl ik maar 35GB van 11TB verbruikt heb.....CreativeS schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:53:
Als ik bij Bulknews kijk onder 'Usenet' dan zie ik nog keurig mijn resterende quota staan.
[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde als bij @DjoeC
Bij Dashboard staat:
/f/image/fcsHB4ZLVH0XYkZmyTWZJimo.png?f=fotoalbum_large)
Bij Usenet:
:strip_exif()/f/image/379rnpmcdHbDkV4MtqFzczQZ.png?f=user_large)
Bij Bestellingen:
niets
Er ontbreekt dus 1 x 6TB block
Het lijkt erop dat dit block is verdwenen nadat er iets aan de website (en dus mogelijk ook aan de achterkant van de site) is veranderd. Ik heb al een tijdje (jaar?) niet meer ingelogged. Alles werkte toch goed bij deze betrouwbare partij?
Bij Dashboard staat:
/f/image/fcsHB4ZLVH0XYkZmyTWZJimo.png?f=fotoalbum_large)
Bij Usenet:
:strip_exif()/f/image/379rnpmcdHbDkV4MtqFzczQZ.png?f=user_large)
Bij Bestellingen:
niets
Er ontbreekt dus 1 x 6TB block
Het lijkt erop dat dit block is verdwenen nadat er iets aan de website (en dus mogelijk ook aan de achterkant van de site) is veranderd. Ik heb al een tijdje (jaar?) niet meer ingelogged. Alles werkte toch goed bij deze betrouwbare partij?
@MariosCube Exact. We wachten even of jij een, en welke, reactie krijgt. Ik ga ervan uit dat zij een herstelactie kunnen doen en anders gaat @bulknieuws uit mijn "aanbevolen" lijst.
Ik ook kennelijk, vanmorgen een blok van 6TB bijgekocht voor 15 euro en dat ging prima. Bij bestellingen staat niet alleen het blok van vanmorgen maar ook dat van de vorige keer. Bij verbruik staat keurig de 6TB van vanmorgen plus het restant van het vorige blok, als 1 getal.
Ik heb maar 1 block, vorig jaar gekocht bij Bulknews, maar heb na deze ervaringen toch maar even screenshots gemaakt en factuur opgeslagen.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ja, zo zag dat er bij mijn vorige inlog (paar maanden geleden) ook nog uit....grun93 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:03:
[...]
Ik ook kennelijk, vanmorgen een blok van 6TB bijgekocht voor 15 euro en dat ging prima. Bij bestellingen staat niet alleen het blok van vanmorgen maar ook dat van de vorige keer. Bij verbruik staat keurig de 6TB van vanmorgen plus het restant van het vorige blok, als 1 getal.
Factuur moet je natuurlijk altijd opslaan/bewaren in je mailKillerBee schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:32:
Ik heb maar 1 block, vorig jaar gekocht bij Bulknews, maar heb na deze ervaringen toch maar even screenshots gemaakt en factuur opgeslagen.
CreativeS schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Factuur moet je natuurlijk altijd opslaan/bewaren in je mail
Hij staat online in je account, dit is meestal geen probleem natuurlijk, maar nu...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Tsja... meestalKillerBee schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:58:
Hij staat online in je account, dit is meestal geen probleem natuurlijk, maar nu...
Hmm, ik zag net een topic op Reddit. Veel mensen die hun (extra) blok of soms hun enige blok op Bulknews kwijt zijn. Speels inmiddels een dag of 8, niemand krijgt antwoord op mails...
Voor nu zou ik zeggen: breng je geld naar elders.....
Heb je een link naar het topic? Mijn account is ook foetsie, mijn e-mail bestaat ook niet meer voor ze.DjoeC schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:04:
Hmm, ik zag net een topic op Reddit. Veel mensen die hun (extra) blok of soms hun enige blok op Bulknews kwijt zijn. Speels inmiddels een dag of 8, niemand krijgt antwoord op mails...
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 28-06-2025 21:47 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Ik denk deze: https://www.reddit.com/r/...lknews_6tb_block_expired/Mr. Freeze schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:46:
Heb je een link naar het topic?
Vraagje aan SABnzbd users:
Als je bij instellingen>> servers kijkt >> en naar je (block)server kijkt bij bandbreedte >> totaal... Daar zie ik bij mij 1.7TB staan, is dat wat ik verbruikt heb, of wat ik nog over heb (heeel toevallig zie ik bij Demon dat ik nog 1.7 TB over heb, maarja toeval bestaat)? En hoe kan ik zien wanneer het meten begon, want ook dat zie ik niet. Enige dat ik weet is dat install van deze linux/Ubuntu en dus SAB van Aug. '22 is.
Als je bij instellingen>> servers kijkt >> en naar je (block)server kijkt bij bandbreedte >> totaal... Daar zie ik bij mij 1.7TB staan, is dat wat ik verbruikt heb, of wat ik nog over heb (heeel toevallig zie ik bij Demon dat ik nog 1.7 TB over heb, maarja toeval bestaat)? En hoe kan ik zien wanneer het meten begon, want ook dat zie ik niet. Enige dat ik weet is dat install van deze linux/Ubuntu en dus SAB van Aug. '22 is.
Dat is wat je gebruikt hebt. Sab kan niet weten wat je over hebt.Sjah schreef op maandag 30 juni 2025 @ 01:30:
Dit telt waarschijnlijk vanaf het moment dat je de server hebt toegevoegd
Hoi!
Je ziet in SAB wat je hebt verbruikt in de periode die je zelf bovenaan de pagina kunt aangeven, je kunt dus ook kijken hoeveel van je block je in de afgelopen week/maand/jaar hebt gebruikt. Als je de range aanpast naar een datum vóór je het block hebt gekocht, zie je dus je totale verbruik.Sjah schreef op maandag 30 juni 2025 @ 01:30:
Ik heb iets vergelijkbaars met Bulk. Van mijn 6T was 4T opeens verbruikt in twee maanden. Daar deed ik eerder 3 jaar over. Op diverse mails met screenshots werd niet gereageerd.MariosCube schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:16:
Bulk zit in Almere en deelt adres en telefoonnummer metRapie schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:00:
[...]
Ik heb iets vergelijkbaars met Bulk. Van mijn 6T was 4T opeens verbruikt in twee maanden. Daar deed ik eerder 3 jaar over. Op diverse mails met screenshots werd niet gereageerd.
Members only:
Zing het uit zolang het gaat en neem je verlies als het blok op is. De berichten (ook op Reddit) zijn niet gunstig.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Er zijn mensen die al 2 jaar (!!) wachten op een reactie. Maar, het is een Nederlands bedrijf en dus kun je melding maken bij Consuwijzer/ACM of fraudehelpdesk over oneerlijke handelspraktijken.
Wilde het net melden.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Meer mensen bij wie Tweaknews onbereikbaar is?
Serveradres "news.tweaknews.eu:443" is niet geldig.
Serveradres "news.tweaknews.eu:563" is niet geldig.
Succesvol verbonden!
[ Voor 32% gewijzigd door CreativeS op 16-07-2025 21:53 ]
Nooit een reactie gehad.DjoeC schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:10:
@MariosCube Exact. We wachten even of jij een, en welke, reactie krijgt. Ik ga ervan uit dat zij een herstelactie kunnen doen en anders gaat @bulknieuws uit mijn "aanbevolen" lijst.
Ik laat het er maar bij zitten:
- ik heb een heel goedkoop abo bij een andere provider en hoeveel linux ISO's kan je downloaden en installeren.
- bijna nooit een block nodig (minder dan 1 a 10 Gb per maand)
- de 6TB die ik nog als bulknews block heb is voorlopig de komende 5 a 50 jaar nog wel genoeg (bij 10 Gb per maand nodig = 50 jaar!)
Tja, dus Bulknieuws en die andere met hetzelfde telefoonnummer niet meer aanbevolen. Die nemen gewoon je lifetime blok van 6TB af! Ook van mij.MariosCube schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:00:
[...]
Nooit een reactie gehad.
Ik laat het er maar bij zitten:
- ik heb een heel goedkoop abo bij een andere provider en hoeveel linux ISO's kan je downloaden en installeren.
- bijna nooit een block nodig (minder dan 1 a 10 Gb per maand)
- de 6TB die ik nog als bulknews block heb is voorlopig de komende 5 a 50 jaar nog wel genoeg (bij 10 Gb per maand nodig = 50 jaar!)
Wat is er aan de hand met nzbserver.com en clubnzb.com? Ik zie alleen nog maar spots maar van dezelfde sender. Is dit het einde van deze spotnet servers? Tot twee dagen geleden was clubnzb nog top.
Bulknews neemt je block af. Wat heb ik gemist?DjoeC schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:54:
[...]
Tja, dus Bulknieuws en die andere met hetzelfde telefoonnummer niet meer aanbevolen. Die nemen gewoon je lifetime blok van 6TB af! Ook van mij.
Ah, eerst lezen en niet impulsief reageren. Mijn block lijkt er iig nog te zijn.
Oh wacht, ik had ook twee blocks.
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 23-07-2025 09:58 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zowel bij mij als bij @MariosCube als bij anderen (zie ook Reddit) verdwijnen extra lifetime blokken die je hebt aangekocht "spontaan" uit je tegoed en de facturen uit je facturenlijst. Bulknieuws reageert op geen enkele melder die probeert helderheid te krijgen en corrigeert/compenseert ook - tot heden - bij niemand.
Dat heb je dus waarschijnlijk gemist.
Dan zou je dus denken dat Bulknews meldingen oppakt en erop reageert.....CreativeS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:07:
Er zijn inderdaad mensen die hun meerdere blocks nog hebben... ik check regelmatig even, maar heb ze nog gewoon.
[Afbeelding]
Ik heb geen glazen bol...DjoeC schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:15:
Dan zou je dus denken dat Bulknews meldingen oppakt en erop reageert.....
Hier ook met Bulknews jaren geleden een 1tb block account voor downloaden van Linux distro iso's.
Toen ook 2 jaar geleden de 6TB aangeschaft. Staat wel in overzicht (bestel)
Maar resterende overzicht is nog maar die 1TB versie. en 6TB= Weg.
Maak wel nieuw account aan met die 6tb. dan staat er geen oud pakket meer in het geheugen.
# Lig niet wakker van die lage kosten.
@DjoeC Het verhaal spontaan / extra hier ook het geval.
Toen ook 2 jaar geleden de 6TB aangeschaft. Staat wel in overzicht (bestel)
Maar resterende overzicht is nog maar die 1TB versie. en 6TB= Weg.
Maak wel nieuw account aan met die 6tb. dan staat er geen oud pakket meer in het geheugen.
# Lig niet wakker van die lage kosten.
@DjoeC Het verhaal spontaan / extra hier ook het geval.
Beide geven bij mij allerhande resultaten?meesje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:26:
Wat is er aan de hand met
Ik gebruik ze verder nooit, dus ik kan niet vergelijken met "vroeger".
Niets aan de hand?meesje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:26:
Wat is er aan de hand met nzbserver.com en clubnzb.com? Ik zie alleen nog maar spots maar van dezelfde sender. Is dit het einde van deze spotnet servers? Tot twee dagen geleden was clubnzb nog top.
*knip*. Net iets meer dan Linux iso's te zien.
[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 23-07-2025 19:48 ]
Even niet bij stilgestaan. Ik vond het al veel verschillende distro’s, om gek van te worden. Excuses @rens-br!
* CreativeS duikt weer onder…
* CreativeS duikt weer onder…
Ze doen het weer. Nu weer gevarieerd aanbod te zien.CreativeS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:22:
[...]
Niets aan de hand?
[mbr]*knip*. Net iets meer dan Linux iso's te zien.
[/]
Vorig jaar leuke deal gescoord bij newshosting (de naam is zo generiek dat je denkt..ja welke dan
). Was iets van 23.xx dollar voor heel jaar, werkte perfecto, 6000+ dagen retentie unlimited speeds (gigabit lekker voltrekken) en 100 connecties maar aangezien dat ging verlopen eind deze maand:
- ticket gestuurd joh kunnen jullie die mooie deal verlengen?
- Nee kon niet, wel voor iets van 44.xx dollar jaartje, maar als ik andere aanbiedingen zag geef het door dan kijken we er naar.
- via good old Reddit (providerdeals) een deal van 25.05 dollar voor 15 maanden gespot bij ze (Eweka en Sunny net een tikje duurder, bovendien staat de dollar voor ons gunstig). Dus doe mij die maar
1e verwerking van verlenging ging niet goed (44.xx dollar abo werd aangegegeven in mailbevestiging) maar ff ze er aan herinnerd dat ze de 15 maanden deal gingen inkloppen en met nette excuses dat er aan hun kant iets niet goed was uitgevoerd nu alsnog geregeld volgens de mail: check het uiteraard aan het eind van deze maand als ze paypal gaan triggeren.
deelde account enige jaren met maatje via cheapnews, maar ja dat werd ineens vage boekhoudingsbende zoals we weten dus daar klaar mee...
- ticket gestuurd joh kunnen jullie die mooie deal verlengen?
- Nee kon niet, wel voor iets van 44.xx dollar jaartje, maar als ik andere aanbiedingen zag geef het door dan kijken we er naar.
- via good old Reddit (providerdeals) een deal van 25.05 dollar voor 15 maanden gespot bij ze (Eweka en Sunny net een tikje duurder, bovendien staat de dollar voor ons gunstig). Dus doe mij die maar
1e verwerking van verlenging ging niet goed (44.xx dollar abo werd aangegegeven in mailbevestiging) maar ff ze er aan herinnerd dat ze de 15 maanden deal gingen inkloppen en met nette excuses dat er aan hun kant iets niet goed was uitgevoerd nu alsnog geregeld volgens de mail: check het uiteraard aan het eind van deze maand als ze paypal gaan triggeren.
deelde account enige jaren met maatje via cheapnews, maar ja dat werd ineens vage boekhoudingsbende zoals we weten dus daar klaar mee...
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hebben hier meer mensen tweaknews?
En is het bij neer mensen een issue in te verbinden? Krijg een server error, maar heb ook net router vervangen hier en twijfel nu of het mogelijk daaraan ligt.
En is het bij neer mensen een issue in te verbinden? Krijg een server error, maar heb ook net router vervangen hier en twijfel nu of het mogelijk daaraan ligt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
hier geen problemen met tweaknews. al jaren trouwe klant, met eigenlijk geen problemen.Rubman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:40:
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070
Nope, nergens last van. De snelheid was wel een tijdje wat lager, maar dat lag aan de VPN-server die ik gelijktijdig aanhad voor torrents. Andere VPN-server en alles weer maximaal. Ja, VPN voor torrents, niet voor usenet.Rubman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:40:
Dan ligt het aan mijn nieuwe router ben ik bang.
Grmbl, dat wordt even uitzoeken, sowieso nog even wat ports forwarden uitzoeken want was even vergeten de instellingen van de Zyxel t56 op te schrijven om te gebruiken in de Ubiquiti.
Grmbl, dat wordt even uitzoeken, sowieso nog even wat ports forwarden uitzoeken want was even vergeten de instellingen van de Zyxel t56 op te schrijven om te gebruiken in de Ubiquiti.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Goedemorgen,
weten we al wat meer over bulknews.eu?
Ik las alle berichten over een 6Tb bundel die weg was of verlopen, terwijl er toch staat life time valid.
Na anderhalf jaar is mijn 1Tb bij vipernews bijna op, en ik zie dat ik voor hetzelfde bedrag 6TB kan krijgen bij bulknews. (15€)
discount code bf241. Dat is wel heel goedkoop. Als ik hun paketten bekijk, kost de 6TB 140€ zonder die code.
Maar ja, als ze binnenkort de stekker eruit trekken, of zomaar je bundel verwijderen, en niet te bereiken zijn.
Daarom check ik nog even jullie input
Ik las alle berichten over een 6Tb bundel die weg was of verlopen, terwijl er toch staat life time valid.
Na anderhalf jaar is mijn 1Tb bij vipernews bijna op, en ik zie dat ik voor hetzelfde bedrag 6TB kan krijgen bij bulknews. (15€)
discount code bf241. Dat is wel heel goedkoop. Als ik hun paketten bekijk, kost de 6TB 140€ zonder die code.
Maar ja, als ze binnenkort de stekker eruit trekken, of zomaar je bundel verwijderen, en niet te bereiken zijn.
Daarom check ik nog even jullie input
/f/image/H9ESQFvb4X7HwjI6GZSfXhlV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door berns op 19-08-2025 08:50 ]
Nog weer eens gecontroleerd: 1 van mijn 2 blokken is nog steeds verdwenen, op mail wordt niet gereageerd.berns schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:57:
Goedemorgen,
Daarom check ik nog even jullie input[Afbeelding]
Als je al koopt neem niet meer dan 1 blok en stapel niet om yet risico te beperken. Voor mijzelf: ik zal er nooit meer bijbestellen als dit blok op is of verdwijnt. Ook niet bij hun partnerbedrijf met hetzelfde adres....
Edit: schijnbaar niet meer zo populair… dan niet
[ Voor 93% gewijzigd door CreativeS op 19-08-2025 20:29 ]
Ik heb ooit eens mijn bundel pakket verhoogt met die actie die jij aangeeft.berns schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:57:
Goedemorgen,
Daarom check ik nog even jullie input[Afbeelding]
Had hier voor 1TB.
Gevolg bij mij van 2 a 3 jaar geleden aangeschaft 6tb = verdwenen..
Koop je die 6TB, doe het dan wel voor de zekerheid op een nieuw account en niet bestaande.
Voor de rest prima dienst. al jaren.
*Denk door site update/layout dit probleem is gekomen.
Ik krijg bij Tweaknews regelmatig fouten in sabnzbd i.v.m. het aantal gelijktijdige connecties, dat lijkt niet te matchen met wat ze adverteren. Dat negeer ik gewoon en verder geen problemen... Maar misschien is dat wat jij ook ziet?Rubman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:40:
Ik gebruik al jaren torrents, deels handmatig via Qbittorrent (met handige ingebouwde Search Engine) en deels geautomatiseerd met Medusa op een Synology.
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de https://trash-guides.info...e/How-to-set-up/Synology/ en heb nu programma's als Prowlarr, Sonarr, Radarr, Bazarr en Overseerr draaien op de Synology binnen Docker.
Nu wil ik mijn verouderde media bibliotheek om zetten in hogere kwaliteit, ik loop echter tegen het probleem aan dat de content die ik zoek vaak al 5-10 jaar oud is, ik vind dus wel wat ik nodig heb, maar downloads zijn traag of staan zelfs stil, zodoende ben ik me dus aan het inlezen in dit topic aangezien 1 van de voordelen natuurlijk de retentie en snelheid is.
Als ik het goed begrijp heb ik dus een newsreader nodig zoals SABnzbd en moet ik een abonnement nemen op een nieuwsserver zoals Eweka of Newshosting.
Omdat het voor mij nieuw is wil ik niet gelijk een abonnement nemen voor een jaar, maar liever iets van een maand of zo. Ook las ik in de OP iets over Account Sharing dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn maar geen idee hoe dat dan precies werkt, is het dan gewoon een gebruikersnaam/ww dat je van iemand moet hebben/krijgen?
Iemand verder nog tips of suggesties voor mijn gebruik? Verder ben ik ook erg benieuwd of ik daar ook meer ga vinden t.o.v. bij torrent indexers, kan iemand daar nog iets zinnigs over zeggen?
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de https://trash-guides.info...e/How-to-set-up/Synology/ en heb nu programma's als Prowlarr, Sonarr, Radarr, Bazarr en Overseerr draaien op de Synology binnen Docker.
Nu wil ik mijn verouderde media bibliotheek om zetten in hogere kwaliteit, ik loop echter tegen het probleem aan dat de content die ik zoek vaak al 5-10 jaar oud is, ik vind dus wel wat ik nodig heb, maar downloads zijn traag of staan zelfs stil, zodoende ben ik me dus aan het inlezen in dit topic aangezien 1 van de voordelen natuurlijk de retentie en snelheid is.
Als ik het goed begrijp heb ik dus een newsreader nodig zoals SABnzbd en moet ik een abonnement nemen op een nieuwsserver zoals Eweka of Newshosting.
Omdat het voor mij nieuw is wil ik niet gelijk een abonnement nemen voor een jaar, maar liever iets van een maand of zo. Ook las ik in de OP iets over Account Sharing dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn maar geen idee hoe dat dan precies werkt, is het dan gewoon een gebruikersnaam/ww dat je van iemand moet hebben/krijgen?
Iemand verder nog tips of suggesties voor mijn gebruik? Verder ben ik ook erg benieuwd of ik daar ook meer ga vinden t.o.v. bij torrent indexers, kan iemand daar nog iets zinnigs over zeggen?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
De OP is denk ik wel een beetje verouderd. Je had het zelf over torrent indexers. Die heb je bij usenet ook nodig. Er staan twee voorbeelden van in de OP, maar die zijn beide niet meer in de lucht.Greatsword schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:47:
Ik gebruik al jaren torrents, deels handmatig via Qbittorrent (met handige ingebouwde Search Engine) en deels geautomatiseerd met Medusa op een Synology.
Je hebt gratis varianten en betaalde varianten of op invite.
nzbgeek.info bijvoorbeeld, al weet ik niet of die nu gratis is.
Oke bedankt, ik zag in dit topic een linkje naar wat aanbiedingen https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providerdeals/Nicap schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:00:
[...]
De OP is denk ik wel een beetje verouderd. Je had het zelf over torrent indexers. Die heb je bij usenet ook nodig. Er staan twee voorbeelden van in de OP, maar die zijn beide niet meer in de lucht.
Als ik dan bij de aanbiedingen van Eweka en Newshosting kijk staat er:
Free 1 TB news account / 250 GB news account.
Zijn dat dan de data limieten voor de downloads en geld die limiet dan per maand?
https://www.eweka.nl/en/landing/promo-deal-evm-e
https://controlpanel.news...p/index.php?promo=o-1mwwz
Gewoon een accountje aanmaken op Eweka ja, of anders een block aanschaffen van zeg 6 TB......alleen zelfs ik weet niet meer wie nou nog echt goedkoop is en goed met blockaccounts....als je dat echt wilt, dan raad ik je aan tot BlackFriday (November) te wachten, en dan de tips op reddit in de gaten houden (komen in dit topic ook langs wel).
Denk dat je echte probleem is vinden van een goede indexer, mag in dit topic niet over gepraat worden (nouja min of meer, de rem staat erop).
Denk dat je echte probleem is vinden van een goede indexer, mag in dit topic niet over gepraat worden (nouja min of meer, de rem staat erop).
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 22-08-2025 21:25 ]
Niet helemaal het topic om sit te zeggen, maar misschien jun je eens kijken of een dienst als real-debrid je snelheid wat kan verhogen?Greatsword schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:47:
Top, heb die van het weekend geïnstalleerd i.c.m. Sabnzbd en Sonarr op mijn Synology in Docker en werkt als een trein.Nicap schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:00:
[...]
De OP is denk ik wel een beetje verouderd. Je had het zelf over torrent indexers. Die heb je bij usenet ook nodig. Er staan twee voorbeelden van in de OP, maar die zijn beide niet meer in de lucht.
Eweka voor een maandje onbeperkt aangeschaft en voor oude bestanden is het echt perfect, heb een Gigabit verbinding en download hier echt met 100 MB/s. Mijn NAS draait nu overurenSjah schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:22:
Gewoon een accountje aanmaken op Eweka ja, of anders een block aanschaffen van zeg 6 TB......alleen zelfs ik weet niet meer wie nou nog echt goedkoop is en goed met blockaccounts....als je dat echt wilt, dan raad ik je aan tot BlackFriday (November) te wachten, en dan de tips op reddit in de gaten houden (komen in dit topic ook langs wel).
/f/image/RARSNLAnIvL7wyFjSxsMDpD6.png?f=fotoalbum_large)
Sinds vorige week heb ik ook TRaSH guides custom formats ingesteld bij Radarr en Sonarr, in combinatie met Huntarr heeft mijn server vorige mijn hele bibliotheek geüpgraded. Het is een beetje spelen en afstemmen, maar uiteindelijk had ik dit veel eerder moeten doen.
Ik had al een paar keer een mailtje van Eweka en Sunny Usenet. Beide haddrn ze een aanbieding.
Bij Sunny Usenet 1.99 p.m., Ongelimiteerde snelheid en data.
Synny Usenet Deal
Bij Eweka 2,50 p.m. Ongelimiteerde snelheid en data + gratis vpn.
Ik heb mijn abonnement bij Eweka verlengt. Je betaalt 12 maanden, maar krijgt 15 maanden toegang.Eweka Deal
Bij Sunny Usenet 1.99 p.m., Ongelimiteerde snelheid en data.
Synny Usenet Deal
Bij Eweka 2,50 p.m. Ongelimiteerde snelheid en data + gratis vpn.
Ik heb mijn abonnement bij Eweka verlengt. Je betaalt 12 maanden, maar krijgt 15 maanden toegang.Eweka Deal
[ Voor 32% gewijzigd door Askjeeves op 04-09-2025 08:56 ]
Ik kreeg de voorbije 2 weken ook allerhande crazy aanbiedingen, waaronder van XLned.Askjeeves schreef op donderdag 4 september 2025 @ 06:50:
Ik had al een paar kewr een mailtje van Eweka en Usenetdeal. Beide haddrn ze een aanbieding.
Na een abonnement afgenomen te hebben met een promo, was de verlenging terug aan "volle pot", hoewel er ook promo's waren op dat moment.Ik heb mijn abonnement bij eweka verlengt. Je betaalt 12 maanden, maar krijgt 15 maanden toegang.
Ik heb een tijd geleden mijn "huidig" abonnement dus opgezegd en neem over enkele weken terug zo'n super promo van €2,50 voor 15maanden.
Van promo naar promo verlengen leek niet mogelijk.
Hoe heb jij dat gedaan?
Ik heb wel met een ander emailadres een nieuw account aangemaakt. De deal vind je hier: Eweka DealCafe Del Mar schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:24:
[...]
Ik kreeg de voorbije 2 weken ook allerhande crazy aanbiedingen, waaronder van XLned.
[...]
Na een abonnement afgenomen te hebben met een promo, was de verlenging terug aan "volle pot", hoewel er ook promo's waren op dat moment.
Ik heb een tijd geleden mijn "huidig" abonnement dus opgezegd en neem over enkele weken terug zo'n super promo van €2,50 voor 15maanden.
Van promo naar promo verlengen leek niet mogelijk.
Hoe heb jij dat gedaan?
Toevallig vorige week Eweka genomen (nadat Usenetserver de prijs weer eens omhoog gooide) en nog steeds de Koningsdagaanbieding kunnen gebruiken. €37,50 voor 15 maand incl. VPN
Overigens vind ik 12 maanden € 71,88 (normale prijs) ook nog best netjes. Bij Usenetverver liep ik al tegen de €140 per jaar aan.
Overigens vind ik 12 maanden € 71,88 (normale prijs) ook nog best netjes. Bij Usenetverver liep ik al tegen de €140 per jaar aan.
[ Voor 27% gewijzigd door Geim op 04-09-2025 09:02 ]
Hier sinds deze week ook Eweka voor een maandje genomen met andere account want apart genoeg kon ik met 1e account alleen een jaaraanbieding kopen. Ook bij Xsnews elite voor 5,- maar omdat ie niet alles leek binnen te halen compleet eweka ook genomen.
Wat is er mis bij Eweka?
Afgelopen zondag een usenet bonnement afgesloten. Account aangemaakt en netjes betaald via Ideal. Omdat ik foutmeldingen kreeg van gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct een mailtje naar support gestuurd dat mijn accountgegevens niet kloppen en ook kan ik nergens een betaling terugvinden. Kreeg redelijk vlot een reactie dat het was doorgezet naar de financiële afdeling en enkele dagen zou duren. "enkel dagen"??? We zijn 5 dagen verder en nog kan ik er geen gebruik van maken.
Het is de 3e keer al dat wanneer ik gebruik maak van een aanbieding en betaal ik altijd contact moet opnemen dat de accountgegevens niet kloppen of de betaling niet in "mijn eweka" staat.
Op zich ben ik tevreden met Eweka, maar dit soort euvels zou anno 2025 niet meer moten kunnen.
Iemand met soortgelijk ervaring?
Edit: 13.45 u. Bericht van Eweka dat het account geactiveerd is.
Afgelopen zondag een usenet bonnement afgesloten. Account aangemaakt en netjes betaald via Ideal. Omdat ik foutmeldingen kreeg van gebruikersnaam en/of wachtwoord niet correct een mailtje naar support gestuurd dat mijn accountgegevens niet kloppen en ook kan ik nergens een betaling terugvinden. Kreeg redelijk vlot een reactie dat het was doorgezet naar de financiële afdeling en enkele dagen zou duren. "enkel dagen"??? We zijn 5 dagen verder en nog kan ik er geen gebruik van maken.
Het is de 3e keer al dat wanneer ik gebruik maak van een aanbieding en betaal ik altijd contact moet opnemen dat de accountgegevens niet kloppen of de betaling niet in "mijn eweka" staat.
Op zich ben ik tevreden met Eweka, maar dit soort euvels zou anno 2025 niet meer moten kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Askjeeves op 13-09-2025 15:19 ]
Zouden ze hier meelezen?Askjeeves schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:59:
Wat is er mis bij Eweka?
Let op:
VERPLICHT LEESVOER
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
Een handig overzicht met alle usenet backbones.
VERPLICHT LEESVOER
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
- Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
- Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
- Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
- Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
- Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.
Een handig overzicht met alle usenet backbones.