Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Top. Net uitgevoerd en je hebt gelijk.Gunner schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:49:
[...]
Zoals ook in de Reddit thread staat en bevestigd door een news hosting account. Ja het is stackable
To boldly go where no man has gone before...
Krijg (en zie) ik ineens aanbiedingen voor Usenetserver voorbij komen van $2 per maand en daarna $76 per jaar. Dan voel je je als bestaande klant toch compleet ver$%#@ als je dat voorbij ziet komen?
Yep. En goed dat je gestemd hebt met je voeten.....Geim schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:01:
Ik snap van de prijsstelling van Usenetserver helemaal niets meer. In augustus een verlengingsvoorstel gehad van $144 voor het volgende jaar, nadat ik van (jarenlang) $90 al naar $117 was gegaan vorig jaar. Dat werd me toch wat te gek. Overgegaan naar Eweka EUR35 voor 15 maand (ofzo)
Krijg (en zie) ik ineens aanbiedingen voor Usenetserver voorbij komen van $2 per maand en daarna $76 per jaar. Dan voel je je als bestaande klant toch compleet ver$%#@ als je dat voorbij ziet komen?
O ja, en bij Eweka kun je de aanbiedingen stapelen. Dus meteen tot 2030 of zo verlengen. Wel even in de gaten houden dat het administratief goed gaat, anders een mailtje naar support.
[ Voor 12% gewijzigd door DjoeC op 04-11-2025 12:15 ]
Dat is dus bij Eweka net zo.Geim schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:01:
Dan voel je je als bestaande klant toch compleet ver$%#@ als je dat voorbij ziet komen?
Promo = €2,50/maand
Normale prijs = €10/maand
Dus altijd verlengen in promo en niet automatisch laten gebeuren, want dan ben je genaaid.
Recent ook een abo opgezegd nadat ik een mailtje kreeg van een prijsverhoging van meerdere euri per maand, bovenop een al veel te hoge prijs. 5 minuutjes daarna een nieuw abo afgesloten voor nog geen 25% van de eerdere prijs, met een black friday linkjeGeim schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:01:
Ik snap van de prijsstelling van Usenetserver helemaal niets meer. In augustus een verlengingsvoorstel gehad van $144 voor het volgende jaar, nadat ik van (jarenlang) $90 al naar $117 was gegaan vorig jaar. Dat werd me toch wat te gek. Overgegaan naar Eweka EUR35 voor 15 maand (ofzo)
Kreeg ik nog een "exclusief aanbod", of ik toch niet wou terugkomen voor de 4 keer zo hoge prijs maar wél "3 extra maanden gratis"
Schaamteloos, dat soort praktijken.
Hoeveel betaalde je bij Usenetserver? Ik betaal al jaren USD 19.99 per jaar:Geim schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:01:
:strip_exif()/f/image/jLkB13OSHyFmcKNsnqqALc3E.png?f=user_large)
Vorig jaar wilden ze dit verdubbelen en heb ik een ticket geopend en hebben ze de lifetime USD 19.99 weer netjes verlengt.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Iets meer[b]TFHfony schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:07
Hoeveel betaalde je bij Usenetserver? Ik betaal al jaren USD 19.99 per jaar:
/f/image/me4WIq8MUCpMO7kGmZRyRHhb.png?f=fotoalbum_large)
Ik had er wel VPN bij, gebruikte ik ook best wel veel.
Maar goed da's nu afgelopen. Heb nog iets van 25 maanden Eweka (met VPN) voor de boeg.
Die VPN heb ik er ook bij zitten voor die USD 19,99 per jaar:Geim schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:28:
[...]
Iets meer![]()
[Afbeelding]
Ik had er wel VPN bij, gebruikte ik ook best wel veel.
Maar goed da's nu afgelopen. Heb nog iets van 25 maanden Eweka (met VPN) voor de boeg.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Vraagje, hoeveel diskspace gebruikt die spotarr voor indexering( diskspace) en wat is het datagebruik per maand van je bulknews block account om spotarr draaiende te houden?Zenix schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:55:
Ik geef de voorkeur aan high level private trackers, maar als je Nederlands talige ISO's wilt hebben, dan is Spotnet wel handig. Dus heb nu als fallback in Prowlarr Spotarr geconfigureerd, gemaakt door @QuizzNL dat werkt goed.
Ik gebruik hierbij bulknews block account met 6TB voor 15 euro werkt prima, hopelijk verdwijnt die hier niet.
Misschien neem ik nog klein block account op andere backbone erbij voor fallback, maar zie wel met BF.
DB is 2.2GB bij mij, gaat wel paar jaar terug en Bulknews laat het niet zien helaas. Hun dashboard werkt niet.sennevb schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:21:
[...]
Vraagje, hoeveel diskspace gebruikt die spotarr voor indexering( diskspace) en wat is het datagebruik per maand van je bulknews block account om spotarr draaiende te houden?
Jawel hoor, overstappen.Sjah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:27: Niet dat ik zoveel beter ben, maar echt hoor, lijkt wel of we met zijn allen denken dat we niks eraan kunnen doen, wat ook zo is helaas op deze manier.
1. Informeer u, oa via Tweakers, of iets "normaal" of "te verwachten" isSjah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:27:
Waarom gaat niemand woedend worden van zo een oplichting. Das misschien wel de makke van vandaag.... we pikken echt alles maar.... waar is de gevechtshouding ? Niet dat ik zoveel beter ben, maar echt hoor, lijkt wel of we met zijn allen denken dat we niks eraan kunnen doen, wat ook zo is helaas op deze manier.
2. Als uit "1" blijkt dat er beter te krijgen is en/of dat je bedrogen wordt, stem je met uw voeten en ga je elders.
Neem eens een abonnement af bij PFCorner: prijzen zijn best oké, maar de communicatie met "Hans" is zo geschift, dat je snel iets anders zoekt. Eweka is én vriendelijker én goedkoper én betere retentie én hogere snelheid.
Maar dat kom je niet "uit de lucht" te weten.
Een Spotnet database (dus alle data vanaf het prille begin) geïmporteerd in Spottarr zonder adult content heeft op dit moment iets van 8,8 GiB aan opslagruimte nodig. Na de initiële import is het dataverbruik bij de gebruikte usenetprovider om Spottarr actueel te houden waarschijnlijk verwaarloosbaar, want die database van 8,8 GiB is dus opgebouwd gebaseerd op data van een periode die ~16 jaar beslaat.sennevb schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:21:
Vraagje, hoeveel diskspace gebruikt die spotarr voor indexering( diskspace) en wat is het datagebruik per maand van je bulknews block account om spotarr draaiende te houden?
[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2025 08:57 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
En dan? Dan heb je je gal gespuwd? Dan krijg je een nietszeggend mailtje terug... en tegen de tijd dat je fysiek langsgaat, ben je weer agressief... omdat ze het verschil tussen agressie en assertiviteit niet kennen. Weegt toch niet op tegen de rompslomp die je ervan hebt. Ik heb Tweaknews opgezegd en nu kunnen ze ineens allemaal mailtjes sturen dat ze je niet kwijt willen en dergelijke. Ik was in de BF-marketing getrapt, @%$@%$@%$ 10 euro duurder dan wat ik had, maar toen toen was de bedenktijd al voorbijSjah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:27:
Waarom gaat niemand woedend worden van zo een oplichting. Das misschien wel de makke van vandaag.... we pikken echt alles maar.... waar is de gevechtshouding ? Niet dat ik zoveel beter ben, maar echt hoor, lijkt wel of we met zijn allen denken dat we niks eraan kunnen doen, wat ook zo is helaas op deze manier.
Odido doet (bijna) niets voor bestaande klanten, dus met Black Friday maar eens kijken of KPN een leuke aanbieding heeft. Nieuwe klanten krijgen is blijkbaar belangrijker dan bestaande klanten houden.
Dat is bij KPN niets anders hoorGeim schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:28:
Nieuwe klanten krijgen is blijkbaar belangrijker dan bestaande klanten houden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Pragmatisme dus....tja leidt tot passiviteit en jagen op de snelle oplossingen die werken, en niet focussen op wat het echte probleem is.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 06-11-2025 17:16 ]
Niets houdt je tegen er zelf wat aan te doen... succes!Sjah schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:04:
@Cafe Del Mar En @CreativeS
Pragmatisme dus....tja leidt tot passiviteit en jagen op de snelle oplossingen die werken, en niet focussen op wat het echte probleem is.
Zal wel lukken, als eenmans-leger...hehe.CreativeS schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:08:
[...]
Niets houdt je tegen er zelf wat aan te doen... succes!
Ik heb intussen ook spotarr draaien, die custom formats doe je gewoon aan de kant van prowlarr/radarr/... ? Want spotarr is enkel een API?dimmak schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Spotnet heeft veel Nederlandse content. Zoals eerder gemeld kun je spotweb in een docker draaien, maar zelf gebruik ik Spottarr (gemaakt door @QuizzNL) die ik toegevoegd heb aan Prowlarr.
Ik gebruik wel custom formats om meer resultaten te krijgen, want op spotnet is het soms lastig vinden als je alleen op taal zoekt.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26{ "name": "Language: Dutch", "includeCustomFormatWhenRenaming": false, "specifications": [ { "name": "Dutch Language", "implementation": "LanguageSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": 7, "exceptLanguage": false } }, { "name": "Flemish Language", "implementation": "LanguageSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": 19, "exceptLanguage": false } } ] }
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33{ "name": "Language: Dutch title", "includeCustomFormatWhenRenaming": false, "specifications": [ { "name": "NL Gesproken (Adjacent)", "implementation": "ReleaseTitleSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": "(?i)\\bNL gesproken\\b" } }, { "name": "NL Audio (Adjacent)", "implementation": "ReleaseTitleSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": "(?i)\\bNL audio\\b" } }, { "name": "Nederlands or Dutch", "implementation": "ReleaseTitleSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": "(?i)\\b(nederlands|dutch)\\b" } } ] }
Multi-lang kun je inderdaad ook met custom formats bewerkstelligen.
Custom formats stel je in in Radarr en Sonarr (Settings > Custom Formats). Vervolgens geef je die een score aan je profielen (Settings > Profiles).sennevb schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:14:
[...]
Ik heb intussen ook spotarr draaien, die custom formats doe je gewoon aan de kant van prowlarr/radarr/... ? Want spotarr is enkel een API?
Het index gedeelte is duidelijk, maar heeft Spottarr ook meteen een webinterface zoals Spotweb waarbij je ook handmatig kan bladeren door spots om te kijken wat er is of heb je daar een aparte installatie van Spotnet/Spotweb voor nodig?dimmak schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Spotnet heeft veel Nederlandse content. Zoals eerder gemeld kun je spotweb in een docker draaien, maar zelf gebruik ik Spottarr (gemaakt door @QuizzNL) die ik toegevoegd heb aan Prowlarr.
Ik gebruik wel custom formats om meer resultaten te krijgen, want op spotnet is het soms lastig vinden als je alleen op taal zoekt.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26{ "name": "Language: Dutch", "includeCustomFormatWhenRenaming": false, "specifications": [ { "name": "Dutch Language", "implementation": "LanguageSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": 7, "exceptLanguage": false } }, { "name": "Flemish Language", "implementation": "LanguageSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": 19, "exceptLanguage": false } } ] }
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33{ "name": "Language: Dutch title", "includeCustomFormatWhenRenaming": false, "specifications": [ { "name": "NL Gesproken (Adjacent)", "implementation": "ReleaseTitleSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": "(?i)\\bNL gesproken\\b" } }, { "name": "NL Audio (Adjacent)", "implementation": "ReleaseTitleSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": "(?i)\\bNL audio\\b" } }, { "name": "Nederlands or Dutch", "implementation": "ReleaseTitleSpecification", "negate": false, "required": false, "fields": { "value": "(?i)\\b(nederlands|dutch)\\b" } } ] }
Multi-lang kun je inderdaad ook met custom formats bewerkstelligen.
Yippie kayak, other buckets!
Dan moet je inderdaad Spotweb installeren. Deze is puur bedoeld om Prowlarr (oid) te voorzien van een extra bron. Met Prowlarr kun je er uiteraard ook gewoon in zoeken als je will, maar nieuwe spots in de gaten houden is het niet geschikt voor.jmk schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:40:
[...]
Het index gedeelte is duidelijk, maar heeft Spottarr ook meteen een webinterface zoals Spotweb waarbij je ook handmatig kan bladeren door spots om te kijken wat er is of heb je daar een aparte installatie van Spotnet/Spotweb voor nodig?
Doe je dat dmv je huidige mail adres te gebruiken?Delph1900 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:53:
[...]
Abo liep tot februari 2026 en loopt nu tot mei 2027.
Dank
Ik heb het vandaag pas geopend, en 1 linux iso gedownload.
[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 15-11-2025 12:17 ]
Inloggen -> Dashboard... daar staat je laatste aanschaf (niet per se allemaal) en dan naar Usenet waar de resterende hoeveelheid nog staat.W1ck1e schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:14:
Waar kan ik bij bulknews zien hoeveel ik van mijn "block hoeveelheid" verbruikt heb ?
Ik heb het vandaag pas geopend, en 1 linux iso gedownload.
Dank je wel,CreativeS schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:33:
Inloggen -> Dashboard... daar staat je laatste aanschaf (niet per se allemaal) en dan naar Usenet waar de resterende hoeveelheid nog staat.
[Afbeelding]
als ik op "Usenet" klik, dan flitst het scherm even en dan ben ik nog steeds in het "Dashboard"
Misschien dat er een nachtje overheen moet gaan
edit:
Ik kan het wel zien in de webinterface van nzbget. Maar dat kan ik dan niet vergelijken met een stand bij Bulknews.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 16-11-2025 11:59 ]
Ik heb helaas exact hetzelfde. Het heeft heel even gewerkt toen ik vorig jaar tijdens Black Friday 6TB blocks kocht. Inmiddels al het grootste gedeelte van het jaar dat er niks naar voren komt als je klikt op usenet.W1ck1e schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:39:
[...]
Dank je wel,
als ik op "Usenet" klik, dan flitst het scherm even en dan ben ik nog steeds in het "Dashboard"
De communicatie laat daar naast ook te wensen over helaas..
Op dit moment zal het geen probleem geven, het is voor mij de 2de server. De 1ste is die van SunnyUsenet, en per artikel wordt gekeken waar het gedownload kan worden. Ik download ongeveer 3TB per jaar, dus wanneer mijn Sunny contract afloopt (over 11 maanden) ga ik pas echt Bulk gebruiken. Dus ik schat zeker 1 jaar er mee te kunnen doen, misschien wel 2 (15 euro voor 24 maanden, is wel een slag goedkoper dan Sunny, op dit moment 2 euro per maand)houdoeken schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:34:
Ik heb helaas exact hetzelfde. Het heeft heel even gewerkt toen ik vorig jaar tijdens Black Friday 6TB blocks kocht. Inmiddels al het grootste gedeelte van het jaar dat er niks naar voren komt als je klikt op usenet.
De communicatie laat daar naast ook te wensen over helaas..
5 nachtjes verder en een berichtje van mij later, geen teller en geen reactie.W1ck1e schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:39:
Dank je wel,
edit:
Ik kan het wel zien in de webinterface van nzbget. Maar dat kan ik dan niet vergelijken met een stand bij Bulknews.
Communicatei lijkt niet het sterkste punt van Bulknews (en dat is nog een fors understatement).
Meerdere tweakers, waaronder ik, hebben hier aangegeven dat ze "ineens" een aangeschaft blok van 6TB "kwijt" zijn. Bulknews reageert niet op mailtjes. Ik heb ze maar opgegeven.
Daar was ik mij van bewust. Ik hoop er 2 jaar mee te kunnen doen, vergeleken met de 48 euro die ik bij sunny zou moeten betalen is het wel een slag goedkoper. Het is nu 15 euro voor die 6 TB.MariosCube schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:14:
@W1ck1e
Communicatei lijkt niet het sterkste punt van Bulknews (en dat is nog een fors understatement).
Meerdere tweakers, waaronder ik, hebben hier aangegeven dat ze "ineens" een aangeschaft blok van 6TB "kwijt" zijn. Bulknews reageert niet op mailtjes. Ik heb ze maar opgegeven.
Je hebt dan wel minder retentie bij Bulknews.
Mijn 2e block doet het ook nog steeds.
Voor € 15 kan je ook de gok wel wagen.
Ik had gelezen dat de retentie bij de blockaccounts oploopt tot 4000 dagen (geen idee waarom dat is)MariosCube schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:10:
@W1ck1e
Je hebt dan wel minder retentie bij Bulknews.
Mijn 2e block doet het ook nog steeds.
Voor € 15 kan je ook de gok wel wagen.
Volgens mij is sunny niet "langer"
Linux iso's van 11 jaar zijn ook niet meer van belang
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 20-11-2025 17:13 ]
Volgens bulknews zelf:W1ck1e schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:12:
[...]
Ik had gelezen dat de retentie bij de blockaccounts oploopt tot 4000 dagen (geen idee waarom dat is)
Volgens mij is sunny niet "langer"
:strip_exif()/f/image/DKrU3j1PbwLS4IfMupv24tRX.png?f=user_large)
Ik heb het niet getest, maar in het verleden was het korter (ca 1900 dagen o.i.d.).
Het zijn natuurlijk de obscure jaren oude Linux ISO's waar velen onder ons naar op zoek zijn.
Als test komt er nu iets binnen van een aantal jaren geleden.MariosCube schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:46:
Volgens bulknews zelf:
[Afbeelding]
Ik heb het niet getest, maar in het verleden was het korter (ca 1900 dagen o.i.d.).
Het zijn natuurlijk de obscure jaren oude Linux ISO's waar velen onder ons naar op zoek zijn.
Posted
Oct 30, 2013 09:57:16 (12.1 Yrs ago )
Bulknews zal het ergens vandaan halen, want de snelheid is lager (12MB/s ipv 40MB/s), maar de retentie is iets hoger.
Edit: Laatste 4GB niet binnen te halen.
Testje MKV met 11.1 Yrs oud... veel incompletes.
Testje MKV met 10.8 Yrs oud... komt binnen, geen incompletes.
Pak 'm beet 3800 dagen dus.
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 20-11-2025 18:33 ]
Ik kan in ieder geval ca 2900 dagen bevestigen.
Morgen eens kijken of ouder ook lukt.
Da's niet helemaal waar. Vergelijk het met de eerste Startrek's TOS uit de jaren 60, terugkijken naar hoe de technologie zich ontwikkelt vind ik ontzettend belangrijk!W1ck1e schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:12:
[...]
Volgens mij is Startrek toekomst.DjoeC schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:41:
[...]
Da's niet helemaal waar. Vergelijk het met de eerste Startrek's TOS uit de jaren 60, terugkijken naar hoe de technologie zich ontwikkelt vind ik ontzettend belangrijk!
Vandaag een trial bij een van de bekendere indexers aangevraagd. Downloadcliënt ingesteld met twee providers (newshosting als hoogste prio en tweaknews daarna).
Daarna de indexer en downloadcliënt in Radarr ingevoerd, en daar ging ie!
Tenminste, zo leek het. Want de ene na de andere nzb faalde na iets van 10 seconden vanwege missende delen. Ondanks dat het een Linux iso uit 2024 is.
Doe ik iets niet goed? Ik snap overigens ook niet waarom je bij newshosting ook iets als tweaknews en easynews krijgt.
Geen idee maar begin eens met een lokale spotweb, spotweb heeft een eigen topic. Ook met spullen van andere bronnen heb ik bij Eweka eigenlijk nooit problemen.HowsMyApple schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:54:
Na een hiatus van > 9 jaar heb ik eindelijk weer eens een Usenet abonnement aangeschaft. Daar waar ik toen nog met iets als Spotweb of het handmatig zoeken naar nzb's uit de voeten kon, lijkt het erop dat je nu wel een betaalde indexer moet hebben wil het een beetje werken.
Vandaag een trial bij een van de bekendere indexers aangevraagd. Downloadcliënt ingesteld met twee providers (newshosting als hoogste prio en tweaknews daarna).
Tenminste, zo leek het. Want de ene na de andere nzb faalde na iets van 10 seconden vanwege missende delen. Ondanks dat het een Linux iso uit 2024 is.
Doe ik iets niet goed? Ik snap overigens ook niet waarom je bij newshosting ook iets als tweaknews en easynews krijgt.
Prowlarr nog toevoegen en meerdere indexers daarbij toevoegen en ook Spotarr https://github.com/Spottarr/Spottarr voor het zoeken met de arr suite.HowsMyApple schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:54:
Na een hiatus van > 9 jaar heb ik eindelijk weer eens een Usenet abonnement aangeschaft. Daar waar ik toen nog met iets als Spotweb of het handmatig zoeken naar nzb's uit de voeten kon, lijkt het erop dat je nu wel een betaalde indexer moet hebben wil het een beetje werken.
Verkeerd gelezenSjah schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:27:
Niet onder indruk BF aanbieding DrunkenSlug voor Ale.
[ Voor 10% gewijzigd door Arjantje72 op 22-11-2025 21:00 ]
Die is elk jaar zo… hoef je geen wereldactie van te verwachten, maar toch fijn 3 maanden extra. Lekker stacken. Flessen wijn stapelen.Sjah schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:27:
Niet onder indruk BF aanbieding DrunkenSlug voor Ale.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Leuk je enthousiasme (link is al wat vaker voorbijgekomen), maar de meeste deals van de belangrijkste indexers (geen USP) zijn zo’n beetje hetzelfde. Of wat korting of wat maanden extra. Maar goed, Black November is in de meeste gevallen toch overrated.
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 23-11-2025 10:48 ]
Ik vind Thundernews wel interessant, max 30, min 15 per jaar. Dan 1,25 per maand.CreativeS schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:19:
Leuk je enthousiasme (link is al wat vaker voorbijgekomen), maar de meeste deals van de belangrijkste indexers zijn zo’n beetje hetzelfde. Of wat korting of wat maanden extra. Maar goed, Black November is in de meeste gevallen toch overrated.
Wel jammer dat er geen bedragen genoemd worden. Om nou overal eerst accounts te maken voor je ziet wat er beschikbaar is......CreativeS schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:19:
[...]
Leuk je enthousiasme (link is al wat vaker voorbijgekomen), maar de meeste deals van de belangrijkste indexers (geen USP) zijn zo’n beetje hetzelfde. Of wat korting of wat maanden extra. Maar goed, Black November is in de meeste gevallen toch overrated.
Prima aanbieding. Ik heb mijn DS abo ook weer verlengd en heb dus nieuwe invites. Iemand belang bij? Heb er een stuk of 5 over. Bij interesse graag een pm met je emailadres 😊CreativeS schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:24:
[...]
Die is elk jaar zo… hoef je geen wereldactie van te verwachten, maar toch fijn 3 maanden extra. Lekker stacken. Flessen wijn stapelen.
Dat is nergens voor nodig. Als je bij de drie grootste en bekendste indexers een account aanmaakt, ben je binnen 5 minuten klaar. Ik noem geen namen maar ze komen hier regelmatig voorbij. Eentje daarvan is zelfs compleet gratis met een maximum van 5 downloads per dag. Die andere twee kosten wel geld, maar een fractie van wat een usp kost.DjoeC schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:10:
Wel jammer dat er geen bedragen genoemd worden. Om nou overal eerst accounts te maken voor je ziet wat er beschikbaar is......
Het belang van de juiste nzb wordt vaak onderschat en dus ook van de indexer waar je die juiste nzb kunt vinden. Daarnaast hechten velen aan NL subs, terwijl die als eerste geblokkeerd worden. Subs zijn niet belangrijk, die kun je later altijd nog los toevoegen. Neem gerust een versie in de originele taal, dat is het beste. Persoonlijk heb ik het liefst externe srt files, dan kun je achteraf van alles aanpassen: typo's, de grootte en plaats van de subs.
Usenet is een machtig prachtig medium maar je moet er iets voor doen. Om te beginnen bij de juiste downloader software, voor mij zijn dat er maar twee: sabnzbd of nzbget. Ik gebruik de eerste maar die andere is ook goed.
Dan de client. Vergeet de webbased spotnet 2.x. Je wordt gek van de users die in de reactie's om het password vragen, terwijl dat vaak gewoon in de nzb verstopt zit. Gebruik de spotnet classic in de laatste versie(s) en je hoeft nooit meer te vragen om een wachtwoord.
En dan natuurlijk een usp. Een goede usp heeft een retentie van minstens 5000 dagen en hoeft niet meer te kosten dan hooguit 50 euro per jaar, dat is al ruim geschat. Soms willen ze het tweede en volgende jaren de prijs verhogen met een vpn of zo, dus vraag ze ieder jaar opnieuw, een week voor de incasso, wat ze af gaan schrijven. Vraag ze netjes en beleefd om hetzelfde bedrag als afgelopen jaar, dat doen ze altijd. En zo niet, dan kun je altijd nog overstappen.
Vergeet niet om een paar keer per dag even te controleren wat er aan nieuwe posts en/of spots zijn, dan is het makkelijk bij te houden. Of ga de boel automatiseren met de vele *arrs die er zijn. Ik ben daar vaak aan begonnen maar het werkt nog steeds niet. Dat laatste ligt aan mij, niet aan de software.
Ik heb dan 1 vd 3, 5 per dag is meer dan ruim voldoende voor mij naast de "lokale" spotweb op een Pi - ik kom gemiddeld niet boven de 5 a 10 per week..... Met alles wat binnenkomt moet ook wat gebeurengrun93 schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:48:
[...]
Dat is nergens voor nodig. Als je bij de drie grootste en bekendste indexers een account aanmaakt, ben je binnen 5 minuten klaar. Ik noem geen namen maar ze komen hier regelmatig voorbij. Eentje daarvan is zelfs compleet gratis met een maximum van 5 downloads per dag. Die andere twee kosten wel geld, maar een fractie van wat een usp kost.
Het belang van de juiste nzb wordt vaak onderschat en dus ook van de indexer waar je die juiste nzb kunt vinden. Daarnaast hechten velen aan NL subs, terwijl die als eerste geblokkeerd worden. Subs zijn niet belangrijk, die kun je later altijd nog los toevoegen. Neem gerust een versie in de originele taal, dat is het beste. Persoonlijk heb ik het liefst externe srt files, dan kun je achteraf van alles aanpassen: typo's, de grootte en plaats van de subs.
Usenet is een machtig prachtig medium maar je moet er iets voor doen. Om te beginnen bij de juiste downloader software, voor mij zijn dat er maar twee: sabnzbd of nzbget. Ik gebruik de eerste maar die andere is ook goed.
Dan de client. Vergeet de webbased spotnet 2.x. Je wordt gek van de users die in de reactie's om het password vragen, terwijl dat vaak gewoon in de nzb verstopt zit. Gebruik de spotnet classic in de laatste versie(s) en je hoeft nooit meer te vragen om een wachtwoord.
En dan natuurlijk een usp. Een goede usp heeft een retentie van minstens 5000 dagen en hoeft niet meer te kosten dan hooguit 50 euro per jaar, dat is al ruim geschat. Soms willen ze het tweede en volgende jaren de prijs verhogen met een vpn of zo, dus vraag ze ieder jaar opnieuw, een week voor de incasso, wat ze af gaan schrijven. Vraag ze netjes en beleefd om hetzelfde bedrag als afgelopen jaar, dat doen ze altijd. En zo niet, dan kun je altijd nog overstappen.
Vergeet niet om een paar keer per dag even te controleren wat er aan nieuwe posts en/of spots zijn, dan is het makkelijk bij te houden. Of ga de boel automatiseren met de vele *arrs die er zijn. Ik ben daar vaak aan begonnen maar het werkt nog steeds niet. Dat laatste ligt aan mij, niet aan de software.
Wie de andere "goeie" zijn - serieus geen idee.
En voor de goeie orde, ik volg ook niet persee "alles" wat beschikbaar komt. TV komt van satelliet en daar zit ook heel veel op.
Waar zat ik toch met mijn gedachten... het mag gewoon! Drunkenslug, NZBGeek en misschien NinjaCentral? Ik heb overigens alleen Drunkenslug en NZBGeek, oja en nog een Duitse indexer Usenet 4All.
[ Voor 69% gewijzigd door CreativeS op 24-11-2025 11:17 ]
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Wat een misinformatie in dit topic. Het staat letterlijk in de topicwaarschuwing:
Vermelden van indexers kent dus een uitzondering in de regels. Je mag gerust bijvoorbeeld "DrunkenSlug", "NZB.su" en "NZBgeek" noemen. Je mag niet linken naar de betreffende websites of vragen naar invites.• Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2025 09:51 ]
Al wil je hiervan gebruik maken:
Neem vandaag of morgen even contact op via een PM en stuur mij je e-mailadres als je een uitnodiging wilt ontvangen. Om het transparant en open te houden graag een bevestiging/bedankje in dit topic bij ontvangst/gebruik. Dan kunnen anderen ook bijhouden of de drie uitnodigingen al vergeven zijn,
En drie uitnodigingen zijn verstuurd. Dat ging sneller dan verwacht, dus ik bewerk deze reactie maar even.
Veel plezier ermee, en overweeg ook om eens jouw uitnodigingen hier te delen (mits je er zelf geen voordeel aan hebt, uiteraard).
[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2025 15:12 ]
Thanks The Zep Man!The Zep Man schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:32:
Ik heb drie uitnodigingen voor DrunkenSlug beschikbaar die ik met mijn medetweakers kan delen. Hier zitten geen voordelen aan voor mij. dus is conform de topicwaarschuwing.
Al wil je hiervan gebruik maken:
Neem vandaag of morgen even contact op via een PM en stuur mij je e-mailadres als je een uitnodiging wilt ontvangen. Om het transparant en open te houden graag een bevestiging/bedankje in dit topic bij ontvangst/gebruik. Dan kunnen anderen ook bijhouden of de drie uitnodigingen al vergeven zijn,
Ik heb er ook nog 4 overKeiran schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:45:
[...]
Prima aanbieding. Ik heb mijn DS abo ook weer verlengd en heb dus nieuwe invites. Iemand belang bij? Heb er een stuk of 5 over. Bij interesse graag een pm met je emailadres 😊
[ Voor 20% gewijzigd door Bubble-BE op 25-11-2025 09:46 ]
Ja, ik dacht ook alvast even te verlengen... ik open het profiel en hmja.Keiran schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:45:
Prima aanbieding. Ik heb mijn DS abo ook weer verlengd en heb dus nieuwe invites. Iemand belang bij? Heb er een stuk of 5 over. Bij interesse graag een pm met je emailadres 😊
Role: Wine
Role Expiry Date: 2028-01-17 07:41:02
Invites: 9 (welke ik de vorige keer aan de straatstenen niet kwijtraakte, dus ... dan houdt het op)
Ik kijk volgend jaar of het jaar erop wel weer. Nu eerst een nieuwe USP uitzoeken. Tweaknews is redelijk goed, maar ook niet meer dan dat. Na jaren tijd voor wat nieuws -> and Eweka it is.
Hier zat tweaknews ook bij toch (bij eweka)?CreativeS schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:27:
[...]
Ja, ik dacht ook alvast even te verlengen... ik open het profiel en hmja.
Role: Wine
Role Expiry Date: 2028-01-17 07:41:02
Invites: X (welke ik de vorige keer aan de straatstenen niet kwijtraakte, dus ... dan houdt het op)
Ik kijk volgend jaar of het jaar erop wel weer. Nu eerst een nieuwe USP uitzoeken. Tweaknews is redelijk goed, maar ook niet meer dan dat. Na jaren tijd voor wat nieuws -> and Eweka it is.
Ik heb zelf momenteel 1 indexer (slug, door een invite) en ben benieuwd of ik alleen met deze uit de voeten kan. Het gaat om niets exotisch. Ik zal bij slug met ‘Ale’ al uitkomen. Is het het waard om dan nog een tweede indexer aan te schaffen of misschien eerst eens proberen?
Easynews. Wel dezelfde VPN als Tweaknews... Privado. Alleen uiteraard geen geolocatie.Krilo_89 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:39:
Hier zat tweaknews ook bij toch (bij eweka)?
[ Voor 55% gewijzigd door CreativeS op 26-11-2025 07:15 ]
Ik heb DS (graag gedaan 😉), geek (want lifetime is cheap) en nzb.su. Op zich prima, maar vandaag toch NinjaCentral voor 16 euro 2jaar (BF deal) erbij gehaald en die vond direct een item waar ik al een paar maanden naar opzoek was. Schijnbaar heeft Ninja ook een andere backbone waardoor hij soms andere items kan vinden.Krilo_89 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:39:
[...]
Hier zat tweaknews ook bij toch (bij eweka)?
Ik heb zelf momenteel 1 indexer (slug, door een invite) en ben benieuwd of ik alleen met deze uit de voeten kan. Het gaat om niets exotisch. Ik zal bij slug met ‘Ale’ al uitkomen. Is het het waard om dan nog een tweede indexer aan te schaffen of misschien eerst eens proberen?
Weet niet of je er wat aan hebt, maar my 2c
Ennnn… Bedankt!Bubble-BE schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:12:
Hmm, ik heb ook nog een heel pak Drunkenslug invites. Stuur maar een PB met een e-mail waar het naartoe kan.
En inmiddels allemaal vergeven.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 26-11-2025 15:38 ]
Dat maakt het niet makkelijker om te bepalen wat "de beste" is....Keiran schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:20:
[...]
Ik heb DS (graag gedaan 😉), geek (want lifetime is cheap) en nzb.su. Op zich prima, maar vandaag toch NinjaCentral voor 16 euro 2jaar (BF deal) erbij gehaald en die vond direct een item waar ik al een paar maanden naar opzoek was. Schijnbaar heeft Ninja ook een andere backbone waardoor hij soms andere items kan vinden.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar my 2c
Ik heb al mijn indexers in NZBHydra2 staan en die houdt ook stats bij, daarmee kan ik relatief eenvoudig zien welke indexer het meeste voor zijn kiezen krijgt.DjoeC schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:14:
[...]
Dat maakt het niet makkelijker om te bepalen wat "de beste" is....
En zo leer ik elke dag weer bijrens-br schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:38:
[...]
Ik heb al mijn indexers in NZBHydra2 staan en die houdt ook stats bij, daarmee kan ik relatief eenvoudig zien welke indexer het meeste voor zijn kiezen krijgt.
Bijkomend voordeel, als ik indexers toevoeg of wijzig o.i.d. dan hoef ik dat maar op één plek te doen, namelijk in NzbHydra2, in mijn andere *arr stack programma verwijs ik naar NzbHydra2, werkt ideaal.DjoeC schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:53:
[...]
En zo leer ik elke dag weer bijMaar dan wordt t voor mij wel erg uitgebreid. Ik kom er met de recent genoemde mogelijkheden wel uit
Een alternatief is Prowlarr, die ook de rest van de *arr stack automatisch configureert met individuele indexers. De rest van de *arr stack kan dan externe indexers direct benaderen, of je kan dit alsnog routeren via Prowlarr. Prowlarr ondersteunt ook torrent indexers, maar rapporteert volgens mij minder goed dan NZBHydra2 over indexergebruik.rens-br schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:54:
Bijkomend voordeel, als ik indexers toevoeg of wijzig o.i.d. dan hoef ik dat maar op één plek te doen, namelijk in NzbHydra2, in mijn andere *arr stack programma verwijs ik naar NzbHydra2, werkt ideaal.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2025 16:45 ]
Bij Eweka inloggen en daarna kan je verlengen.MaceNL schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:33:
[...]
Doe je dat dmv je huidige mail adres te gebruiken?
Dank
Nu kan je wel weer je resterende data zien. Ze hebben ook nieuwe aanbiedingen op de frontpage waarvan de 6 TB nu 2 euro duurder is dan vorig jaar. Ongetwijfeld om de 12gb goedkoper te laten ogen.W1ck1e schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:41:
[...]
Op dit moment zal het geen probleem geven, het is voor mij de 2de server. De 1ste is die van SunnyUsenet, en per artikel wordt gekeken waar het gedownload kan worden. Ik download ongeveer 3TB per jaar, dus wanneer mijn Sunny contract afloopt (over 11 maanden) ga ik pas echt Bulk gebruiken. Dus ik schat zeker 1 jaar er mee te kunnen doen, misschien wel 2 (15 euro voor 24 maanden, is wel een slag goedkoper dan Sunny, op dit moment 2 euro per maand)
Dank je wel voor de reactie. Ik kan nu inderdaad zien dat ik nog geen 5 GB heb gebruikt van mijn 6 TB. Volgend jaar voorafgaand aan BF verloopt mijn sunnyusenet (2 euro per maand). Dan tot BF even Bulknews gebruiken en dan met BF hopelijk weer een mooie deal met Sunnyusenet. Ik heb nu mijn gratis PrivadoVPN via Sunny geactiveerd, dus dat wil ik dan ook weer hebben. Omdat het kan.houdoeken schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:36:
[...]
Nu kan je wel weer je resterende data zien. Ze hebben ook nieuwe aanbiedingen op de frontpage waarvan de 15 TB nu 2 euro duurder is dan vorig jaar. Ongetwijfeld om de 12gb goedkoper te laten ogen.
Hoe kan ik het beste mijn Sunny opzeggen ?
zodat ik wel nog de resterende tijd waarvoor ik betaald heb kan blijven gebruiken, en hoeveel tijd van te voren kan ik dat dan het beste doen ?
Oftewel, wat gebeurt er wanneer ik op "account opzeggen" klik ?
Mijn tweede blok is nog steeds foetsie helaas.houdoeken schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:36:
[...]
Nu kan je wel weer je resterende data zien. Ze hebben ook nieuwe aanbiedingen op de frontpage waarvan de 15 TB nu 2 euro duurder is dan vorig jaar. Ongetwijfeld om de 12gb goedkoper te laten ogen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb dan ook toch maar gehapt, lekker nog 2 jaar toegang tot die halve liters bier.CreativeS schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:24:
[...]
Die is elk jaar zo… hoef je geen wereldactie van te verwachten, maar toch fijn 3 maanden extra. Lekker stacken. Flessen wijn stapelen.
[ Voor 47% gewijzigd door Sjah op 28-11-2025 21:00 ]
Mocht je ook nu weer achter het net vissen, ik heb nog wel wat invites. Je kan altijd een PM sturen.
[ Voor 50% gewijzigd door CreativeS op 02-12-2025 09:10 ]
Alles geconfigureerd met Prowlarr Sabnzbd en de rest van de ARR stack.
Wat zou DS voor verschil kunnen brengen?
Soms is er iets niet op NZBGeek aanwezig en wel op DrunkenSlug en andersom natuurlijk. Da's voor mij al reden genoeg.Greatsword schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:48:
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 02-12-2025 13:17 ]
Is dit wat? https://www.newsdemon.com/blackfriday2025Sjah schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:47:
Oja, nog iemand een stevige BF(mag maar hoeft niet) aanb. gezien qua een block? Zie een blocknews met 2 Tb voor 15 voor netnews backbone, maar heb nu al usenetExpress backbone, is dat niet zowat hezelfde? Wil een omicron.
Ik gebruik DS (free) nu ruim een jaar en heb pas 1-2 keer iets niet kunnen vinden dat ik zocht uit (blijkbaar) zo'n 800 grabs. Maar goed, veel van wat ik zoek is vrij recent en ik zoek niet veel nieuws meer, echt obscuurdere dingen die ooit met Kazaa cs te vinden waren komen op geen van die sites in betere kwaliteit voor.Greatsword schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:48:
Ik heb nu sinds een tijdje NZBgeek en Eweka.
Alles geconfigureerd met Prowlarr Sabnzbd en de rest van de ARR stack.
Het is allemaal maar net wat je wilt. Voor mijn behoefte loont het niet om hele stacks op te tuigen, lokale Spotweb, DS en Eweka brengen me vrijwel overal waar ik wezen wil.
LOL, no thanx, ben al 1x genaaid door hen, dus nee. Heb het huidige block bij hen lopen en ga desnoods naar Eweka non-block toe, maar niet dit. Wat er mis is? Ze hebben superveel van zeg 8 jaar en ouder niet.
[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 04-12-2025 00:08 ]
kom maar door!CreativeS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:58:
4 vergeven, nog 6 2 invites over voor DrunkenSlug... 3 bewaar ik.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
De laatste nog vrij ?CreativeS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:58:
5 vergeven, nog 6 1 invites over voor DrunkenSlug... 3 bewaar ik.
Stuur even via PB je e-mailadres waarmee je wil registreren… dan stuur ik je morgen de invite.Andre_J schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:10:
De laatste nog vrij ?
Op.CreativeS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:58:
6 vergeven, nog 6 0 invites over voor DrunkenSlug... 3 bewaar ik.
[ Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 04-12-2025 12:29 ]
VERPLICHT LEESVOER
Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
- Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
- Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
- Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
- Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
- Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.
Een handig overzicht met alle usenet backbones.