Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
D. Ninjai schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:37:
[...]

Ik ben zelf ook een liefhebber van het verhaal (lees het 1x in de twee jaar) maar ik vind het wel een goede verfilming. De hart en ziel van het verhaal hebben ze goed weten vast te leggen. Het boek draait niet om It maar over het opgroeien als kind en hoe je daar als volwassene naar terugkijkt. Maar dat laatste gaan we pas in deel 2 zien in combinatie met flashbacks zoals het boek ook is opgebouwd. En dan komen een aantal gebeurtenissen wel terug die ze voor deze film vanwege het budget hebben moeten schrappen: hun ondergrondse clubhuis en het rookritueel.

Verder is het duidelijk merkbaar dat ze scenes hebben moeten schrappen vanwege de tijdsframe. In de advanced screenings hadden Henry, Stan en Mike veel meer screentime dan nu. Het stenengevecht duurde ook langer. En ik kan bevestigen uit een interview met de regisseur dat er een Director's Cut komt waardoor de film 15 minuten langer wordt en dat komt het tempo en ontwikkeling zeker ten goede.

Ik ben het ook niet eens met sommige wijzigingen zoals het omdraaien van de rollen van Ben en Mike, het bouwen van de dam is weg en het versimpelen van de magie van Silver, "He thrusts his fists" en de schildpad. Wat Patrick in het boek deed gaat erg ver dus de wijziging snap ik wel om een NC-17 rating te voorkomen want dan draait ie in geen enkele bios :P Ik had liever ook een Netflix/HBO-serie gezien maar waar It om draait is zo goed gedaan in de film en dat merkte ik ook in de zaal. Ik zat naast een jongedame die moest snikken tijdens de bloodoath en toen was het voor mij duidelijk dat deze film de gevoelige snaren uit het boek heeft weten te vertalen en dat is belangrijker dan elke gebeurtenis zo nauwkeurig mogelijk te verfilmen.

Maar je bent zeker niet de enige liefhebber die het vond tegenvallen. Je merkt aan alle kanten dat de makers zo trouw mogelijk aan het boek wouden zijn, maar het is een visie/interpretatie en die kan gewoon niet door iedereen gedeeld worden ;)
Vandaar mijn lage cijfer ipv een 9 zoals IMBD ;)

Ontopic:
Ik las gisteren dat Ben ook degene is die achterblijft in Derry. :? Zou niet weten waarom. En ik ben ook benieuwd hoe ze Henry in deeltje 2 gaan gebruiken...
Maar een serie zou echt wel gaaf zijn. Absoluut.

Afijn, ik heb mijn mening gedeeld, ik houd er over op ;)

100 mensen, 100 wensen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 11:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben lui geweest en heb ergens een audioboek geluisterd.
Wat belangrijk is om te weten dat IT als boek meer dan 1000 pagina's heeft. Net zoals LOTR moet er gewoon gekozen worden wat er wel en niet wordt getoond. Het is dan vooral lastig om de juiste momenten te kiezen en ik vind dat ze het tot nu toe redelijk hebben gedaan.

Ik heb de film gezien op de 16e en ik vond het geweldig. Er waren een paar kleine haakjes en ogen. Zo vond ik het ontwerp van Pennywise iets te eng gemaakt voor iets wat door moet gaan als een clown die tot kinderen weet te spreken. De stem van It vond ik ook soms wat twijfelachtig.

Voor de rest vond ik de film erg goed. Zeker dichter bij het verhaal dan de miniserie uit de jaren 90. Let ook op dat er een deel twee gaat komen want deze film eindigt met de woorden; "einde van deel 1"
Deel 2 zal gaan over hoe de hoofdrolspelers als volwassenen zijn en er is al gespoiled dat we ook de geschiedenis van Pennywise krijgen te zien.

Ik snap wel waarom de boxoffice van It goed is en de reviews goed zijn. De film is zeker een succes en ik kijk uit naar deel 2.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Het cijfer op IMDB is inmiddels ook al beetje gezakt ;)
Maar sowieso is het gewoon een feit dat het qua horror de beste film van dit jaar was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:15:
[...]

Als je gehecht bent aan Nederlandse ondertitels moet je er bij Zavvi wel goed op letten.
Plak je er toch een SRT bestandje bij? Doe ik ook altijd. :+ O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Iemand de nieuwe trailer voor de trailer van tomb raider gezien? WTH is dat voor B film gehalte? :S 8)7

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HsUp1Hjiu48]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

Paulus07 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:04:
Iemand de nieuwe trailer voor de trailer van tomb raider gezien? WTH is dat voor B film gehalte? :S 8)7

[video]
Nou is het een teaser voor een trailer maar ben het met je eens dat het er niet bijster goed uitziet :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

LA-384 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:35:
The Fountain (2006)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Ik heb na een lange tijd deze film voor de tweede keer opgezet. De film heeft altijd een diepe indruk achtergelaten en ik was benieuwd “hoe film ook alweer ging”.

Ik kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen, zonder dingen van het verhaal weg te geven, maar ik kan wel zeggen dat de film duidelijk toewerkt naar een climax. Het is met vlagen een visueel en bijna constant een muzikaal spektakel. Dit gecombineerd met een sterke, emotionele rol van Hugh Jackman, maakt deze film een bijzondere ervaring. Het is een film die je niet echt in een genre kan plaatsen, redelijk vergelijkbaar met een film als Baraka of Samsara, maar dan met een (duidelijker) verhaal.

Dit is niet een film die je kijkt met vrienden, of met je vriend/vriendin die er niet voor open staat. Als je deze film wilt bekijken, zorg dan dat je open-minded de film in gaat. Laat alles op je af komen, neem alles in je op en probeer dingen niet te begrijpen voordat de film het einde heeft gehaald. Hierna valt alles waarschijnlijk wel op zijn plek.

Ook na een tweede bezichtiging vind ik het nog steeds een van de meest bijzondere en mooie films die ik gezien heb. Het is een ervaring op zich.

Mijn interpretatie van het verhaal:
spoiler:
Nadat ik deze film de eerste keer zag, heb ik heel wat dagen nagedacht hoe alles nu eigenlijk in elkaar stak. Nu ik de film voor de tweede keer heb gezien, denk ik dat mijn interpretatie redelijk overeenkomt met de visie van Darren Aronofsky.

Er zijn eigenlijk drie verhaallijnen, maar de film speelt zich af in (vanuit ons perspectief gezien) de toekomst.

In (voor ons) de toekomst is Hugh Jackman in een futuristisch ruimteschip op weg naar “Xibalba” of eigenlijk een ster die op het punt staat supernova te gaan. Regelmatig ervaart hij herinneringen aan zijn vrouw die in de film worden weergegeven als flashbacks.

In (voor ons) het heden (wat eigenlijk herinneringen zijn van future Jackman) komen we erachter dat Jackman een wetenschapper is, die erop gebrand is tijdig een medicijn tegen hersenkanker te vinden. Al snel ontdekken we zijn drijfveer; zijn vrouw Izzi lijdt namelijk aan hersenkanker en bevind zich reeds in een vergevorderd stadium. Izzi is verder bezig met een eigen boek te schrijven, wat zich afspeelt in de tijd van de Spaanse inquisitie.

In dit boek wordt het verhaal vertelt van een ridder die in naam van de koningin op zoek moet gaan naar de “tree of life” die Spanje uit de greep van de kerk moet halen. Izzi heeft het boek echter nooit af kunnen maken en heeft Jackman verzocht dit voor haar te doen.

Jackman is echter te gefocust op het vinden van een medicijn en spendeert daarom te weinig tijd aan zijn vrouw. Als hij dan eindelijk een medicijn heeft gevonden (met behulp van een sample van een zuid-amerikaanse boom, wat later de “tree of life” blijkt te zijn), blaast zijn vrouw net haar laatste adem uit.

Verscheurt door verdriet en spijt, raakt Jackman gebrand op het verfijnen van het eerder ontdekte medicijn, wat ook cel-verjongende/cel-genezende eigenschappen (en daarmee het eeuwige leven) blijkt te hebben. Zijn doel is om uiteindelijk weer samen met zijn vrouw herenigd te kunnen worden in Xibalba. Gaande weg vinden ze de oorsprong van het eerder genoemde sample wat geleid heeft tot de eerste ontwikkeling van dit medicijn. Een vrucht van deze tree of life, wordt door Jackman bij het graf van Izzi gepland, wat uiteindelijk de boom wordt die we in het futuristische ruimteschip zien.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het begin van de film even weggedoezeld ben, mogelijk dat hier de betekenis van Xibalba werd uitgelegd. Op dit moment is het mij dus nog niet helemaal duidelijk wat Jackman precies denkt te bereiken met zijn reis naar Xibalba.

The Fountain 8/10
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
De film maakt alles gewoon duidelijk, hoor.
spoiler:
Isabel is bezig met het schrijven van een boek die plaatsvind in het verleden. Zij is ziek, en haar man geeft alles om haar leven te redden. Zij vraagt hem om het verhaal af te maken, wat Tom dus ook doet: Hij voltooid haar boek met een scifi epic.

En nu ik toch bezig ben:

Jullie meningen over Logan Lucky en Alien:Covenant zijn absurd. Beide films zijn uitzonderlijk goed.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
@Ra5a Zo duidelijk is het dus niet, aangezien jij het weer anders interpreteert dan ik. En volgens mij is dat de bedoeling bij dergelijke films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:19
Paulus07 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:04:
Maakt niet uit, Alicia Vikander O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ra5a schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:11:
[...]
Jullie meningen over Alien:Covenant zijn absurd. Beide films zijn uitzonderlijk goed.
Jij vond het dus ook briljant dat ze bij de lander, eerst de mensen naar buiten sturen voordat de robot naar buiten komt.
En de crew die zonder pak/masker gewoon gaat rondlopen, want ja ze moeten geinfecteerd worden (vanwege plot), en tja de scriptwriters waren op vakantie.

Ook het feit dat ze al vele decennia op weg zijn naar de beloofde planeet en drie weken voordat ze daar zijn van richting veranderen. (vooral dat die keuze zo makkelijk gemaakt wordt.)

Binnen een half-uur/3-kwartier waren er al zoveel plotfouten dat ik hem maar heb afgezet.

Ik heb echt het idee dat ik zelf een beter script had kunnen schrijven, en dat gevoel heb ik een hekel aan, het is imho een beetje de bedoeling dat ik voel dat ik dat juist nooit had kunnen doen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:37:
[...]

maar die nek?.......

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKBP8R8W4AAsGl2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:40
[...]

Ik vind dr helemaal niks aan. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen gaan voor de dame die ook de stem inspreekt in de games. Die lijkt er nog beter op ook.

en ziet er ook niet onaardig uit :+ (zie Californication)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gekke houding plus een aardig staaltje photoshop gok ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 23:12
Ra5a: Alien: Covenant heb ik niet gezien, want sci-fi is niet echt mijn ding, maar Logan Lucky vond ik matig. Leuk idee, een paar goede scenes maar de film in zijn geheel pakte me gewoon niet. Als jij hem wel goed vond, is dat prima. Ieder zijn eigen smaak toch?

Ikzelf heb ook enkele films hoge cijfers gegeven waar anderen van fronsen.

Ik merk wel dat ik de lat steeds hoger leg voor nieuwe films, heb de afgelopen maanden geen enkele film meer dan een 8 gegeven. Maar er komen nog wat kanshebbers aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Transformers: The Last Knight (2017)Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/images/740435e8342f99ecb0b3e206f177ebb9.jpg
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13
Positief: Spetterende en fantastische CGI.
Negatief: Ongeveer al het andere. De film duurde een uur te lang, de humor was dramatisch, het verhaal was niet aanwezig. Geen enkel moment kon enig karakter me boeien. Dus als ze vervolgens anderhalf uur lang aan het vallen en schieten zijn...ach...meh.

Slaapverwekkend saai dus eigenlijk. Waar ik normaal bij films vol aktie op het puntje van mijn stoel zit, greep ik nu regelmatig naar de mobiel. Een puntje extra voor de effecten, maar verder 1 van de allerslechtste blockbuster films die ik ooit gezien heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 19-09-2017 11:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:48
Malfunctions schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:38:
[...]

Ik vind dr helemaal niks aan. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen gaan voor de dame die ook de stem inspreekt in de games. Die lijkt er nog beter op ook.

en ziet er ook niet onaardig uit :+ (zie Californication)
Idd 0 Lara Croft vibes bij haar, laten we maar niet beginnen over teaser, dat leek meer op project van paar studenten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Om alleen mooie vrouwen te zien zijn er andere soort films op de markt. Zie je ze nog naakt in actie ook. Vul de rest maar zelf in. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:36:
[...]

Om alleen mooie vrouwen te zien zijn er andere soort films op de markt. Zie je ze nog naakt in actie ook. Vul de rest maar zelf in. O-)
Gewoon Allison Carroll gebruiken voor deze film. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

LA-384 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 05:46:
@Ra5a Zo duidelijk is het dus niet, aangezien jij het weer anders interpreteert dan ik. En volgens mij is dat de bedoeling bij dergelijke films.
Ik sta open voor verschillende interpretaties maar de film maakt toch wel duidelijk dat Lizzie een boek aan het schrijven is en dat ze Tom over de streep moet krijgen om het af te maken. In de flashbacks naar de conquistador zien we het verhaal wat Lizzie heeft geschreven. In de flash-forward met Tom en de levensboom zien we dus hoe haar man het verhaal voortzet. Als ik me niet vergis krijgen we ook vaak genoeg een vulpen en de de stem van Lizzie "finish it". :)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
@Ra5a In mijn beleving zit het dus anders. We zien na het sterven van lizzie alsnog die levensboom voorbij komen in de setting van de conquistadors. Haar verhaal houdt op bij de confrontatie met die maya priester. In mijn beleving speelt de film zich af in de scènes met de boom en dat glazen ruimteschip (ver in de toekomst, waarin het onsterfelijkheidsmedicijn is verfijnd). De scènes met lizzie en het onderzoek op de apen is een herinnering (deze gedachte wordt nog versterkt omdat sommige scènes twee keer voorbij komen, met elk een andere keuze, denk hierbij aan de scène dat lizzie op kantoor komt en vraagt of Tom mee naar buiten komt. De eerste keer doet hij dat niet en werkt door, de tweede keer doet hij dat wel). De scènes met de conquistadors is (een herinnering aan) het boek van lizzie. Maar jouw versie kan ook natuurlijk. De versie van Aronofsky zal ergens in het midden liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 19-09-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 09:10
Ra5a schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:11:
[...]

De film maakt alles gewoon duidelijk, hoor.
spoiler:
Isabel is bezig met het schrijven van een boek die plaatsvind in het verleden. Zij is ziek, en haar man geeft alles om haar leven te redden. Zij vraagt hem om het verhaal af te maken, wat Tom dus ook doet: Hij voltooid haar boek met een scifi epic.

En nu ik toch bezig ben:

Jullie meningen over Logan Lucky en Alien:Covenant zijn absurd. Beide films zijn uitzonderlijk goed.
>:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Gemiste kans 9:20:
"Movie wastes runtime and movie magic in order to show us Michael Fassbender fingering his flute."

:P

Imperfectionist.

• Paulus07
  • Niet online

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De 2 vorige tomb raider films waren nog niet beroerd genoeg, dus smijten ze er nog maar eentje tegenaan. The world has gone bloody mad...

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Transformers: The Last Knight (2017)Transformers: The Last Knight (2017)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13
Ik had hier zoveel meer van verwacht...maar absoluut niet gekregen. Tsjongejonge...wat een tegenvaller zeg! Onsamenhangend begin, barstensvol aannames om op die manier grote sprongen te kunnen maken in het verhaal. Humor die naar mijn idee niet geslaagd was. Zelfs de inzet van Sir Anthony Hopkins hielp niet.

Ik kan er weinig meer van zeggen...ik heb de film wel door gekeken in de hoop dat het in het 2e helft beter zou worden, maar nee...
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De transformers films kijk ik vaak alleen puur voor het audiovisuele geweld. Dat zit altijd wel goed in elkaar op de bluray. Goede beeldkwaliteit met een lompe audiotrack eronder :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

Ziet er uit als een lekker campy filmpje met slechte humor, platte karakters (behalve hopelijk Lara niet :P ) en over de top actie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Vrijdag schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:53:
[...]
(behalve hopelijk Lara niet :P )
Lara ziet er vrij plat uit in die trailer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Hadden ze beter Camilla Luddington (uit de laatste games) kunnen vragen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41

Vrijdag

De Zwarte

Salvatron schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:02:
[...]

Lara ziet er vrij plat uit in die trailer
Wachten op een 3dFX patch dan maar ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
Moana (2016)Moana (2016)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Een tijdje geleden heb ik deze film op mijn netflix towatch list gezet om hem .. ja een keer te bekijken. Dit is een traditionele Disney animatie film in die zin dat er de nodige zang momenten in zitten, de wel bekende sidekicks. Nergens is het verhaal moeilijk en hij is zelfs een beetje voorspelbaar
spoiler:
Op het eind wordt duidelijk dat Te Ka eigenlijk Ti Fiti is. Maar dat zagen we natuurlijk al verre aankomen
.

Wat direct aan deze film opvalt is het kleur gebruik. Het ziet er allemaal mooi , natuurlijk en warm uit. Verder verrast de film nergens maar is het gewoon een leuke Disney film
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 114 min | MPAA: R
undefined
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

8/10

Echt een geweldige film, totaal niet wat ik er van verwacht had.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

prutser001 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:58:
The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)[afbeelding]
undefined
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10

8/10

Grappig, ik vond het boek leuk maar de film behoorlijk matig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bor schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:00:
[...]

Grappig, ik vond het boek leuk maar de film behoorlijk matig.
Denk dat het anders is als je er met 0 verwachting in gaat.
En ik denk dat er maar weinig films zijn die 'beter dan het boek' zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Deze bluray blijft audiovisueel een pareltje en zorgt ervoor dat de film elk jaar wel weer keer voorbij komt. Zeker qua audio (sorry buren) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Kingsman: The Golden Circle (2017)Kingsman: The Golden Circle (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R
Samen met mijn vriendin hierheen geweest, we hebben beiden enorm genoten. Als je deel 1 leuk vond ga je deze ook leuk vonden. Over the top actie scenes, leuke grappen en vooral veel spektakel. Verwacht hier geen diepgaande romances, sterke karakterontwikkelingen of plottwists waarbij je omver geblazen wordt. Het is een vrij simpele film en juist daarom leuk voor een avondje samen. Enige nadeel vond ik de niet zo sterke badguy in deze film, maar daar ga ik niet verder op in om spoilers te vermijden.

Er zitten wel wat leuke referenties aan deel 1. Die was laatst nog op tv, dus mocht je die net nog gezien hebben is dat wel een plus. Verder is het beeld en geluid prachtig in Imax. Wel jammer dat ik naast een TBS-figuur op proefverlof zat die constant aan zijn zak krabde en daarna uitgebreid aan zijn vingers ging ruiken. Maar dat mag niet afdoen aan de film. Zeker een aanrader :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ook ik ben gister naar Kingsman deel 2 geweest. We zijn naar de marathon geweest, dus eerst deel één gezien en toen deel 2. Deel één had ik al eens in de bios gezien en heeft me toen enorm weten te verrassen, ik ging toen met lage verwachtingen naar de film en werd toen enorm positief verrast.

Naar deel 2 ging ik dus met iets meer verwachtingen, alhoewel ik er wel vanuit zou gaan dat hij wat minder was dan deel 1. Uiteindelijk bleken die zorgen voor niets. Oké deel 1 was iets verrassender en vernieuwender. Ik zou niet zeggen dat deel 2 zomaar meer van hetzelfde is (grotendeels wel natuurlijk en dat is ook goed, want de kracht van Kingsman mag niet verloren gaan). Er zaten sommige scenes in die erg leken op scenes uit deel 1, maar dat vond ik verder niet storend. Ik vond deel twee weer een geniale film, met goede en vooral over de top actie scenes, leuke dialogen en goede grappen.

Wat ik zelf leuk vond is dat de president die af en toe een lijn tekst had duidelijk gebaseerd was op Trump en dat was gewoon erg grappig gedaan. Het acteerwerk was gewoon erg goed, net zoals deel 1. Zeker een aanrader in ieder geval!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:27
Paulus07 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:12:
De transformers films kijk ik vaak alleen puur voor het audiovisuele geweld. Dat zit altijd wel goed in elkaar op de bluray. Goede beeldkwaliteit met een lompe audiotrack eronder :)
Same here.

Een lekker spektakel om je gedachten even te verzetten.
Verhaal is dun, acteurs nou niet echt hogeschool, maar dat maakt in dit geval niet uit.
De film knalt van je scherm en uit de speakers, mijn sub maakte overuren O-), sorry buren.
Een paar van de Bots stalen de show, vooral die bekakte Engelse robot c.q. butler. Die was lekker over te top, net als eigenlijk de hele film.

apollo13

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Daniel36 schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:35:
Ik steek ff mijn hoofd om de hoek om te zeggen dat ik zo de verfilming van Tonio ga kijken, het boek van A.F.Th van der Heijden. ben zeer benieuwd, het boek vond ik erg goed.
Aanvulling van deze post volgt.
:)
Tonio (2016)Tonio (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Jawel, daar zijn we weer.

In eerste instantie afgehaakt na 20 minuten wegens te deprimerend (ja, wat verwacht je dan?).
Maar een paar dagen later de rest gekeken en ik moet zeggen dat ik van zowel Pierre Bokma als van Rifka lodeizen danig onder de indruk was.
Verder is het een in memoriam natuurlijk voor de beste jongeman en dat is degelijk gedaan.

Ontroerend? ja, boeiend? ja, goed vertolkt? ook.

Eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.png8 / 10

[ Voor 47% gewijzigd door Daniel36 op 23-09-2017 11:37 ]

Verwijderd

Shot Caller (2017)Shot Caller (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Wat is het toch de laatste tijd met films? Deze film had veel meer in zich gehad. Basis van het verhaal goed, maar teveel heen en weer gewiebel met flasbacks en terug naar het heden, maar op de een of andere manier mist de spanning en drama is ook maar mwaoh. Ik had het gevoel naar de eerste 2 inleidende afleveringen van een Netflix serie te kijken en het moet nog op gang komen. Jammer.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Baby Driver (2017)Baby Driver (2017)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Music | Runtime: 112 min | MPAA: R
Qua verhaal en spanning ook weer niet echt je van het. Een beetje de film IMDB: Drive (2011) waarin men geprobeerd heeft iets meer actie toe te voegen. Dan is Drive toch weer vele malen sterker. Wat voor mij wel helemaal de bom was, was de soundtrack en de manier hoe de hoofdpersoon hiermee omgaat. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog meer een muziek mafkees ben dan een film junk (zie mijn nickname) en ik ook de godsganze dag muziek draai en altijd op zoek ben naar pareltjes (en die zitten in deze film).
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Verwijderd

prutser001 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:58:
The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)[afbeelding]
undefined
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10

8/10

Klopt! Nu deze nog: IMDB: En man som heter Ove (2015)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Daniel36 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:32:
[...]

Tonio (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Jawel, daar zijn we weer.

In eerste instantie afgehaakt na 20 minuten wegens te deprimerend (ja, wat verwacht je dan?).
Maar een paar dagen later de rest gekeken en ik moet zeggen dat ik van zowel Pierre Bokma als van Rifka lodeizen danig onder de indruk was.
Verder is het een in memoriam natuurlijk voor de beste jongeman en dat is degelijk gedaan.

Ontroerend? ja, boeiend? ja, goed vertolkt? ook.

Eindelijk weer eens een goede Nederlandse film.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
'funfact', Tonio was ook een Tweaker (Tonio). Maakt voor mij dat het nog wat dichterbij komt.

• Ramon
Ra5a schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:52:
[...]

Gemiste kans 9:20:
"Movie wastes runtime and movie magic in order to show us Michael Fassbender fingering his flute."

:P
Ik realiseer me nu pas dat je in je eerdere bericht ook sarcastisch geweest zou kunnen zijn. Was dat zo? Ik heb gisteren Alien: covenant nogmaals gekeken, dit maal thuis. Vraag me niet waarom. Wordt er niet beter op en het gevoel van weg willen uit de bios kwam weer vol terug :P (en dat heb ik echt nog nooit eerder gehad)
Ziet er toch best leuk uit? en Nick Frost kan ik wel waarderen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:04:
Kingsman: The Golden Circle (2017)
Samen met mijn vriendin hierheen geweest, we hebben beiden enorm genoten. Als je deel 1 leuk vond ga je deze ook leuk vonden. Over the top actie scenes, leuke grappen en vooral veel spektakel. Verwacht hier geen diepgaande romances, sterke karakterontwikkelingen of plottwists waarbij je omver geblazen wordt. Het is een vrij simpele film en juist daarom leuk voor een avondje samen. Enige nadeel vond ik de niet zo sterke badguy in deze film, maar daar ga ik niet verder op in om spoilers te vermijden.
miicker schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:44:
Kingsman: The Golden Circle (2017)
Ook ik ben gister naar Kingsman deel 2 geweest. We zijn naar de marathon geweest, dus eerst deel één gezien en toen deel 2. Deel één had ik al eens in de bios gezien en heeft me toen enorm weten te verrassen, ik ging toen met lage verwachtingen naar de film en werd toen enorm positief verrast.

Naar deel 2 ging ik dus met iets meer verwachtingen, alhoewel ik er wel vanuit zou gaan dat hij wat minder was dan deel 1. Uiteindelijk bleken die zorgen voor niets. Oké deel 1 was iets verrassender en vernieuwender. Ik zou niet zeggen dat deel 2 zomaar meer van hetzelfde is (grotendeels wel natuurlijk en dat is ook goed, want de kracht van Kingsman mag niet verloren gaan). Er zaten sommige scenes in die erg leken op scenes uit deel 1, maar dat vond ik verder niet storend. Ik vond deel twee weer een geniale film, met goede en vooral over de top actie scenes, leuke dialogen en goede grappen.

Wat ik zelf leuk vond is dat de president die af en toe een lijn tekst had duidelijk gebaseerd was op Trump en dat was gewoon erg grappig gedaan. Het acteerwerk was gewoon erg goed, net zoals deel 1. Zeker een aanrader in ieder geval!
Net zoals bovenstaande tweakers ben ik naar de nieuwste Kingsman film geweest. Ik besloot ook de marathon te pakken want ik had deel een destijds niet opgemerkt in de bioscoop noch later op tv.

Kingsman: The Secret Service (2014)Kingsman: The Secret Service (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129 min | MPAA: R
Ik ging naar de Kingsman Night, kreeg een speciaal bandje om zodat ik tussen The Kingsman Secret Service en The Kingsman The Golden Circle even de bioscoop uit kon om een frisse neus te halen. Nu had ik Secret Service nog niet eerder gekeken, ik wist wel dat het a British Spy Movie zou zijn. Er zit genoeg humor en komedie in, terwijl het draait om in feite de selectie van een nieuwe MI6 spion nadat een vorige in het harnas is gestorven. De zoon van de spion groeit op als een straatschoffie en de spion die het slechte nieuws moest brengen ontmoet de zoon als ie in de penarie zit. Daarop volgt de fameuze: manners maketh man quote en krijg je toch een leuke gevechtscène te zien.

Enfin: de zoon van de voormalige spion wordt door diens collega gerekruteerd en moet de selectieprocedure te zien doorlopen. Ondertussen hebben we Samuel L Jackson in een soortgelijke rol als in Hitmans Bodyguard: hij speelt de badguy. En dat doet ie echt met verve. Het hele sfeertje wat in the Secret Service wordt neergezet is haast een parodie van een James Bond film met diverse sneren ernaar. Een bepaalde scène later in de film deed mij haast denken aan de nieuwste Far Cry, maar dit is precies een uitwerking van het listige plannetje van de bad guy.

Ik heb echt van deze film genoten. Dat belooft wat voor deel 2: dan verwacht je toch meer van hetzelfde...
Maar toen we begonnen om 00:00 uur met de nachtpremiere viel een ding al snel op: de nieuwe badguy, naja guy... girl vertolkt haar rol minder goed. Of naja, hoe zal ik het zeggen: waar Samuel L Jackson diens badguyness in deel 1 met verve wist te vertolken doet Julianne Moore dat minder op een aangename wijze. Ja ze speelt wel het volslagen in een eigen wereldje teruggetrokken goed, maar het heeft minder charme. Haar drijfveer en aanpak om haar plan te verwezenlijken resulteert erin dat the Kingsman de hulp zullen moeten inschakelen van hun co-collega's: the Statesmen. Hadden de diverse Kingsman nog leuke namen, ik weet niet wie het zo bedacht heeft maar de namen van de Statesman vond ik gewoon absurd. En ja, ze hebben een soortgelijke dekmantel als de Kingsman en om dat beter te verhullen voeren ze hun bedrijfsvoering zelfs door in hun eigen gekozen namen ter dekmantel. Maar toch...

De tweede film volgt in dezelfde stijl de eerste film op. Je wordt wederom getrakteerd op het eenvoudige verhaal: badguy/girl wil een plan uitvoeren, the Secret Service en/of Statemen moeten dit zien te voorkomen. Gelijk aan elke James Bond film qua script zo je wilt. Diverse gevechtscènes worden vergezeld van goede tracks. En toch is deel een mij beter bevallen. Misschien omdat het vervolg meer van hetzelfde is, wat lastig is te herhalen? Misschien ook omdat het eerste deel als tagline had: a British Spy movie. Deel twee is meer een slapstick weergave van Amerika en diens Statesmen. Het draait niet langer om een stel Britse Mi6 spionnen die de wereld van de ondergang moeten laten redden maar een team-up van Britten en Amerikanen waarbij de Amerikanen de spotlights overnemen haast.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Joosie200 de codenamen voor de statesman waren juist echt geniaal. Bij ons lag de hele zaal dubbel bij het horen van de code namen :P Ligt dus waarschijnlijk echt aan de humor waar je van houdt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Joosie200
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:52:
@Joosie200 de codenamen voor de statesman waren juist echt geniaal. Bij ons lag de hele zaal dubbel bij het horen van de code namen :P Ligt dus waarschijnlijk echt aan de humor waar je van houdt.
Oh, ik lag op genoeg momenten dubbel van het lachen. Maar toen niet. Al zag Ginger Ale er :9 uit. En oh die momenten van Elton John waren wel :D Vind het dus geen slechte film maar wel deel een beter dan twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wij hadden ook een vrij melige zaal, er werd flink gelachen. Deze film bevat meer mijn soort humor. Van bijvoorbeeld de grappen in de trailer van de nieuwe Thor, die voor de film getoond werd, gaat bij mij nog geen mondhoek omhoog.

Eerste stuk van de film, in Engeland, vond ik het minste. Het Amerikaanse deel vond ik een stuk leuker.

Voor een tweede deel vond ik 'm prima geslaagd in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The World's End (2013)The World's End (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Man, man wat heb ik gelachen. Geweldige absurdistische film. Beetje in de steil van Monthy Python. Je vindt dit echt leuk of je vindt het helemaal niets. Film begint als een Engelse film ala Trainspotting maar neemt dan plotseling een wending die je niet verwacht en niet serieus moet nemen. Vele malen leuker dan die zogenaamde komedies uit de States.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tulips, Honour, Love and a Bike (2017)Tulips, Honour, Love and a Bike (2016)
IMDb: N/A | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/A
De internationale titel zegt alles over de film, in de Nederlandse bioscoop heet het Tulipani. Ik zou zeggen: ik ga op reis en neem mee.. een fiets en een krat vol tulpenbollen.

Gauke is een Zeeuwse boerenzoon die net zoals tig andere Zeeuwen geëvacueerd word vanwege de Waternoodsramp. In het opvangtehuis neemt ie zijn vaders fiets met zich mee tot verbazing van de anderen. Zijn ouders blijken te zijn omgekomen zodat ie de boerderij met wat hectare grond erft. In het opvangtehuis komt Gauke Ria tegen in de trapgang. Het is verliefdheid op het eerste gezicht. In de holst van de nacht zoekt Gauke Ria op haar slaapzaal op. Nadien verkoopt Gauke aan een tafel zijn georven boerderij met grond aan een Zeeuw voor een prijs van tig gulden. Van dezelfde zeeuw krijgt ie een kratje met onbekende inhoud mee nadat Gauke liet weten dat ie op de fiets stapt en weg wil uit Nederland. Hij laat een brief achter voor Ria waarin ie vertelt wat ie van plan is. Na dagen fietsen valt ie letterlijk van de fiets om nadat ie het plaatsje Puglia in Italië heeft bereikt.

In Puglia begint ie aan een nieuw leven met dank aan de inhoud van het kratje vol met tulpenbollen. Gauke weet voor weinig lire een verlaten en vervallen boerderij met grond te kopen om de tulpenbollen te kweken tot tulpen. Hij stuurt opnieuw een brief naar Ria en laat weten dat hij bezig is om de boerderij op te knappen en dat zodra ie alles up en running heeft dat ze maar langs moet komen. In de tussentijd blijft hij voor de lunch en avondmaaltijd langs gaan bij het lokale café waar ie van het zoontje van de uitbaatster Italiaanse les krijgt. Het zou Italië niet zijn als ze de maffia er niet in betrekken. De uitbaatster wordt afgeperst en de maffiosi eisen meer beschermingsgeld. Dat geldt ook voor de smid en in het geval van de smid, van wie Gauke de boerderij had gekocht, besloot Gauke dat beschermingsgeld te betalen. Zonder dat Gauke wist dat ie van doen had met de maffia.

De rest ga ik niet verklappen maar het is een mooie film geworden met als thema: ik vertrek. Op voorhand wist ik niet echt waar de film over zou gaan. Eerst had ik de vrees dat het weer zo'n typische doorsnee Nederlandse film zou zijn met de nodige bekende cliché's. Maar dat is het niet. Het gaat om een Zeeuwse boerenzoon die zijn geluk elders beproeft na de waternoodsramp. Het is een eenvoudig plot wat mooi uit de doeken is gedaan. Het verhaal wie Gauke nu eigenlijk was wordt verteld aan zijn dochter door de uitbaatster en de zoon van de uitbaatster. De dochter van Gauke besluit na zoveel jaar opgegroeid te zijn in Canada om haar moeders laatste wens te honoreren door haar as in Puglia uit te strooien. En zo hopt de film van gebeurtenissen in het nu naar fragmenten van vroeger om het hele verhaal uit de doeken te doen. Anneke Sluiters is degene die het meeste opvalt als de dove Ria. Is het een kaskraker van jewelste? Nee. Zal het iedereen weten te interesseren? Evenmin. Maar desondanks vind ik de Nederlandse-Italiaanse coproductie van deze film geslaagd.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 24-09-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

prutser001 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:03:
[...]

Klopt, je moet deze film niet gaan kijken met het boek in het achterhoofd. Ik vond de film vooral flauw en een beetje een aaneenschakeling van losse flodders. Het kwam gewoon niet helemaal over. Dat was overigens ook een beetje de consensus die ik bij de meeste kijkers merkte. Te flauw voornamelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ramon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:54:
[...]

Ik realiseer me nu pas dat je in je eerdere bericht ook sarcastisch geweest zou kunnen zijn. Was dat zo? Ik heb gisteren Alien: covenant nogmaals gekeken, dit maal thuis. Vraag me niet waarom. Wordt er niet beter op en het gevoel van weg willen uit de bios kwam weer vol terug :P (en dat heb ik echt nog nooit eerder gehad)
[...]

Ziet er toch best leuk uit? en Nick Frost kan ik wel waarderen :P
Nee. Ik vind Alien: Covenant oprecht een goede film. Maar ik ga 'm nog een keer kijken.

Imperfectionist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:20:
The World's End (2013)[afbeelding]
Man, man wat heb ik gelachen. Geweldige absurdistische film. Beetje in de steil van Monthy Python. Je vindt dit echt leuk of je vindt het helemaal niets. Film begint als een Engelse film ala Trainspotting maar neemt dan plotseling een wending die je niet verwacht en niet serieus moet nemen. Vele malen leuker dan die zogenaamde komedies uit de States.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Zoals je review leest heb je de volgende 2 films nog niet gezien.
IMDB: Hot Fuzz (2007)
IMDB: Shaun of the Dead (2004)

Kan je je lol nog even wat langer op.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
prutser001 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:03:
[...]

Het is in veel gevallen ook gewoon onmogelijk om alle gebeurtenissen in een boek goed over te brengen naar film. Veel dingen die op papier goed werken, komen in een film niet goed uit de verf.
In een boek weet je doorgaans continue wat de hoofdpersoon denkt en hoe deze zich voelt.
Bij de verfilming valt of staat dat gegeven met de lichaamstaal van de acteur.

De verfilmingen die ik ken die heel dicht bij het boek in de buurt komen, zijn The Hunger Games en The Perks of Being a Wallflower. Die laatste voornamelijk doordat de schrijver de film zelf geregisseerd heeft ;)

De enige film die naar mijn idee beter is dan het boek: Silver Linings Playbook. Wat een saai en repetitief boek is dat zeg, niet te geloven. Vrijwel elke scene die de film luchtig hield, is erbij verzonnen.
Knap dat ze er nog zo'n onderhoudende film van hebben weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:20:
The World's End (2013)[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
En vergeet ook dan niet kijken naar:
Paul
IMDB: Paul (2011)

Niet met Pegg, maar zeker dezelfde humor
Dave made amaze
IMDB: Dave Made a Maze (2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:54
A Ghost Story (2017)A Ghost Story (2017)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: R
Kan er weinig over zeggen want het is echt een film waar je zelf naar moet kijken.
Wat dat betreft is de "simpelheid" ala Stalker / Primer niet heel makkelijk uit te leggen.

Het was te leeg, te langdradig te nietszeggend om me te raken. Heb de film wel uitgekeken maar het eind werd me teveel, na een boeiende eerste 15 minuten werd het "noch vlees noch vis" en dat bleef zich maar uitrekken. Visueel soms briljant maar veel vaker irritant. Ergens deed het me denken aan Antichrist echter het versnipperende premise maakte het een lange zit waar ik aan het eind echt een.. uhm ohkaj moment had. The Fall en zeker meer The Fountain zijn veel betere films uit het genre want het is geen horror noch Sci-Fi. Begrijp de 99% positieve reviews ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:40
AcidBurn schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:05:
De enige film die naar mijn idee beter is dan het boek: Silver Linings Playbook. Wat een saai en repetitief boek is dat zeg, niet te geloven. Vrijwel elke scene die de film luchtig hield, is erbij verzonnen.
Knap dat ze er nog zo'n onderhoudende film van hebben weten te maken.
Silver linings playbook is best leuk ja, maar Jennifer Lawrence is in die film echt :9~

Die dans-oefen outfits.. O+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Bad Brains schreef op maandag 25 september 2017 @ 00:16:
A Ghost Story (2017)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: R
Kan er weinig over zeggen want het is echt een film waar je zelf naar moet kijken.
Wat dat betreft is de "simpelheid" ala Stalker / Primer niet heel makkelijk uit te leggen.

Het was te leeg, te langdradig te nietszeggend om me te raken. Heb de film wel uitgekeken maar het eind werd me teveel, na een boeiende eerste 15 minuten werd het "noch vlees noch vis" en dat bleef zich maar uitrekken. Visueel soms briljant maar veel vaker irritant. Ergens deed het me denken aan Antichrist echter het versnipperende premise maakte het een lange zit waar ik aan het eind echt een.. uhm ohkaj moment had. The Fall en zeker meer The Fountain zijn veel betere films uit het genre want het is geen horror noch Sci-Fi. Begrijp de 99% positieve reviews ook niet.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4.5 / 10
Er zaten leuke ideeen in, mooie shots soms - al lag het te geregeld voor mij te bovenop van "kijk ons eens een shot met betekenis maken hier" - en het verhaaltje had uiteindelijk ook wel wat. Maar wat werd het uitgerekt, ongelofelijk. De bedoeling van het trage was wel duidelijk maar sloeg volkomen door - onnodig. Was veel beter als een short van 25 a 30 minuten of zoiets tot zijn recht gekomen. Heb hele stukken 2x of 4x versneld gekeken en zelfs toen was het traag. Gelukkig was het van te voren duidelijk te zien wanneer ik weer naar normal speed terug kon/moest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yourmovieguy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-10-2020
Kingsman: The Golden Circle is een actie film geregisseerd door Matthew Vaughn. Met onder andere Taron Egerton, Colin Firth en Julianne Moore.

Wanneer het hoofdkwartier van de Kingsman wordt vernietigd. Komen de Kingsman erachter dat ze Amerikaanse neefjes hebben. En ze samen moeten werken om een nieuwe badguy…girl te verslaan. Kingsman The Golden Circle is net zo onbeschaamd, gek, brutaal en over de top als zijn voorganger. En ik hou er van. Matthew Vaughn, regisseur van X-Men First Class/Kick-Ass en de eerste Kingsman, keert terug als schrijver en regisseur voor deze film. Wat hij nog nooit eerder gedaan heeft. De film zit weer vol met keiharde en ondenkbare actie. En weer heerlijke droge humor. Zoals Harry al in deel 1 zei ‘Give me a far-fetched theatrical plot any day.’

Eggsy heeft zijn plek in de Kingsman ranken gevonden maar wanneer zijn wereld onderste boven staat door een laffe aanval. Leert hij al snel dat de Kingsman er niet alleen voor staan. Het grote probleem met Sequels tegenwoordig is dat studio’s zich meer druk maken om het geld dat ze zullen verdienen dan wat het met karakters zal doen. Een film kijken zonder enig karakter ontwikkeling is niet leuk om naar te kijken. Heeft deze film hele diepe karakters, plotpunten? Nee, maar wel genoeg om de film interessant te houden. Ja de actie, humor en de ‘prachtige’ CGI helpen een groot stuk de film kijkbaar te houden. Maar het acteerwerk en het geschreven verhaal houden het project ook goed overeind. Deze film heeft best wat Oscar namen: Colin Firth, Jeff Bridges, Jullianne Moore, Halle Berry. Zelfs na het afschuwelijke Kidnap vond ik Berry nog best kunnen in deze film. Maar de andere daarom heen leveren ook top werk. Ik zou het bijna zonde vinden dat Egerton snel groen licht kreeg om terug te komen voor een vervolg. Aangezien hij hierdoor de kans moest laten lopen om een jonger Han Solo te spelen. Maar wat kon ik weer ontzettend genieten van deze jongen is zijn rol als Eggsy. Hij is als karakter al erg voor uit gegaan na het eerste deel, in zijn privé leven evenals in zijn leven als Kingsman. En je ziet hem samen met zijn trouwe partner in crime Merlin, gespeeld door Mark Strong, erg vooruitgaan. Er is zelf een kleine cameo waar ik erg van genoten heb. Plus de nieuwe cast, Channing Tatum, Jeff Bridges, Jullianne Moore en Pedro Pascal zijn een zeer prettige toevoeging.

Acteerwijze, directing choices, schrijfwerk er is niet veel te klagen. Naast wat hele hele hele kleine dingen dan. Het lag er meer aan de verhaal keuzes en vooral de trailer keuzes die zijn gemaakt. En ik denk dat je al een beetje weet waar ik na toe wil. Firth’s terugkeer als Harry Hart. Ten eerste een beetje zonde dat deze spoiler al snel werd weg gegeven in de trailers. Waardoor wij niet zo geschokt zijn als Merlin en Eggsy als ze erachter komen dat Harry nog leeft. Ik wil niet teveel in detail treden over zijn terug keer. Maar ik had mijn twijfels over hoe hij zou terug komen. Was bang dat het weer lekker cartoonachtig simpel zou gaan. Maar ik kan er wel mee leven. De keuze die gemaakt zijn helpen het verhaal en vooral het karakter zelf. Daarnaast had Jullianne Moore de taak om nu de badgirl te spelen en de schoenen te vullen van Samuel L. Jackson. Wat ze goed deed, haar plan was lekker over de top net als dat van Jackson. Alleen miste ik wat meer de reden waarom ze deed wat ze deed. In de film is er wel wat uitleg over. Maar één karakter had voor mij een betere motivatie om de grote boosdoener te zijn.

De film heeft van alles wat. Goede actie scenes, humor, maar ook een emotionele ondergrond. Waar je karakters op kan bouwen en een verhaal op kan laten rollen. De film is vermakelijk, leuk, en voor de 2,5 uur kijkt hij lekker weg. Hij lijkt veel op deel 1. Sommige dingen komen verdacht bekend voor maar dat maakt de film alleen maar leuker. Hij stijgt niet boven deel 1 uit. Merendeels omdat deel 1 nieuw en fris was en we nu weten wat we kunnen verwachten. Maar Kingsman: The Golden Circle is een leuk vervolg en bovendien een vermakelijke film. Wat wil je nog meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Paulus07 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:06:
Deze bluray blijft audiovisueel een pareltje en zorgt ervoor dat de film elk jaar wel weer keer voorbij komt. Zeker qua audio (sorry buren) :P

[video]
In Ouarzazate in marokko kan je de set nog bezoeken wat toevallig ook dient als set van game of thrones en wat andere meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Oei oei, nadat je die aanraad n.a.v. de 100jarige man had ik wel wat lichters verwacht dan dit!

The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)The 100 Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
Het verhaal is absurd en de muziek erbij ook. Als je fan bent van de serie Lilyhammer of andere Zweedse niet al te serieuze materiaal dan is dit ook een must. Ik heb echt van elke minuut genoten.

Ik heb het boek eerst gelezen en later de film op Netlfix gezien. Een boek is vrijwel altijd beter dan de verfilming er van tenzij je boeken haat. Deze film was erg leuk om te zien en vond het goed gelukt. Het kan zijn dat het een paar jaar geleden is dat ik het boek heb gelezen en de film recent pas zag.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
The 101-Year-Old Man Who Skipped Out on the Bill and Disappeared (2016)The 101-Year-Old Man Who Skipped Out on the Bill and Disappeared (2016)
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 108 min | MPAA: N/A
Ik zag dat deze ook op Netflix stond (onder de Engelse naam en een jaartje ouder natuurlijk "the 101 year old man"), ik heb het boek van dit deel niet gelezen, maar het is net zo leuk en bizar als de eerste film. De film gaat verder waar het vorige verhaal eindigde. Echter dit keer gaat het om de zoektocht naar een recept van Folk Soda.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
A Man Called Ove (2015)A Man Called Ove (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Waar de 100 jarige man gort droge humor is, is "A man called Ove" toch echt wel een redelijk depressieve film met wel enkele vergelijkbare trekjes met de 100 en 101 jarige man.

Het gaat in de film om een oude man die doet wat oude mannen het beste doen. Zeuren en zeiken op mensen die de regels overtreden en zich niet gedragen zoals hij 60 jaar geleden gewend was dat mensen zich zouden gedragen. De man wil er een einde aan maken maar of dit lukt... Tijdens de film ontmoet hij karakters en blikken we terug naar zijn verleden net als de 100 jarige man dat ook doet. Echter de 100 jarige man is een avontuur vol met grappen & grollen, met scenes waarbij dingen met humor verlopen en een licht sausje van drama heeft, is dit verhaal een serieuzere drama met verdriet, machteloosheid en boosheid met af en toe wat verlichtende/duistere comedy elementen.
Dit is geen avontuur wat je tijdens de film volgt, dit is een verhaal over een man waar je gedurende film steeds meer over te weten komt wat hem in het leven motiveert en motiveerde.

Het is dat ik een "flauwe" comedy verwachtte toen ik begon met kijken en ik denk dat dit mijn ervaring beïnvloed heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Joosie200 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:47:
[...]

. Het draait niet langer om een stel Britse Mi6 spionnen die de wereld van de ondergang moeten laten redden maar een team-up van Britten en Amerikanen waarbij de Amerikanen de spotlights overnemen haast.[/
Als je denkt dat de kingsman onderdeel zijn van Mi6 heb je toch ergens een essentieel stukje gemist :) wat ook meteen de aanwezigheid van de statesmen een stuk realistischer maakt.

Gister ook gezien in de bios
Ik niet veel problemen met de amerikanen opzich. deze pasten perfect in de film kwa verhaal. En waren ook niet te overheersend "ONLY usa can save the world "

Wel is er een dunne lijn tusse hommage en persiflage. Deel 1 wist die perfect te bewandelen, deze ging er af en toe al behoorlijk overheen.

Al met al niet zo goed als deel 1, maar nog steeds zwaar genoten.
En 10 keer liever deze film dan de laatste bond film

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 25-09-2017 22:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:16:
[...]
Als je denkt dat de kingsman onderdeel zijn van Mi6 heb je toch ergens een essentieel stukje gemist :) wat ook meteen de aanwezigheid van de statesmen een stuk realistischer maakt.

Gister ook gezien in de bios
Ik niet veel problemen met de amerikanen opzich. deze pasten perfect in de film kwa verhaal. En waren ook niet te overheersend "ONLY usa can save the world " Wel is er een dunne lijn tusse hommage en persiflage. Deel 1 wist die perfect te bewandelen, deze ging er af en toe al behoorlijk overheen.
Daar dacht ik wel aan ivm de gelijkenissen met James Bond en die is wel van MI6. Perfect zou ik het niet willen noemen, meer dat ze een last resort waren/blijken te zijn. Nee, niet in directe zin nee. Toch eisten ze meer de aandacht op dan de Britten vond ik dan iig. Met dat laatste ben ik het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Cult of Chucky (2017)Cult of Chucky (2017)
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Gelukkig vele malen beter dan 'The Curse Of' maar natuurlijk halen alle nieuwe Chucky delen niet meer het niveau van de eerste 2 films. Chucky is weer terug zoals we hem kennen en ook deze film gaat weer gepaard met het nodige gore. Brad Dourif is DE stem van Chucky maar zijn dochter als hoofdpersonage kan ik nog steeds niet aan wennen.
Er zit een twist in wat gelukkig niet in de trailers voorkomt wat deze film wel anders maakt dan de laatste film, maar nog steeds wordt er dramatisch geacteerd door de 'side characters'.
Als je een fan bent van Chucky is deze zeker wel lekker weg te kijken, maar verwacht niks spectaculairs :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yourmovieguy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-10-2020
Wind River (2017)Wind River (2017)
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R
Wind River is een thriller van regisseur Taylor Sheridan. Met onder andere Jeremy Renner, Elizabeth Olsen en Graham Greene.

Nadat Cory Lambert (Jeremy Renner) meldt een dood lichaam te hebben gevonden midden in een Reservaat wordt al gauw de FBI op de zaak gezet. En helpt hij agente in opleiding Jane Banner (Elizabeth Olsen) om de zaak op te lossen. Na het schrijven van Sicario en Hell or High Water keert Taylor nu ook weer terug als regisseur. En je kan wel zien dat hij een klein beetje heeft mee gekeken bij het maken van de Sicario. De spanning opbouwing en camera techniek die wordt gebruikt in Sicario zie je hier ook wel in terug komen. Het verhaal staat ook als een huis. We hebben goede karakters en een goed plot. Het feit dat de film gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal maakt de film nog intenser. Al valt dat tijdens de film best weg, niet omdat het ongeloofwaardig is maar meer omdat je denkt dat je naar een simpele ‘goodguys vs badguys’ film zit te kijken. Totdat de film je even flink met de neus op de feiten drukt.

Het acteerwerk is top! Sinds ik The Hurt Locker voorgeschoteld kreeg, kreeg ik Jeremy Renner behoorlijk in het vizier. En na The Town, Hawkeye in de MCU, Mission Impossible ben ik een echte fan geworden van deze acteur. En na het meesterlijke Arrival van vorig jaar zit stoppen voor deze acteur er nog niet in. Jeremy was weer fantastisch. Olsen wat ik iets kritischer naar voor de film. Haar acteerwerk tot nu toe heeft me nog niet echt omvergeblazen. Maar ook zij was hier zeker goed. Ziet er naar uit dat Hawkeye en Scarlett Witch zijn overgestapt naar Crime-fighting. (klonk veel leuker in me hoofd).

De film liet een behoorlijke impact achter. Mijn vriendin werd er zelfs een beetje ongemakkelijk van nadat de credits waren afgelopen. Het laat goed zien dat Taylor een goede schrijver is maar het ook goed op beeld weet te krijgen. En daarnaast zijn alle acteurs zo goed op elkaar ingespeeld, dat je er kippenvel van krijgt. Het gebeurd niet vaak dat ik niet echt goed weet uit te leggen wat een film super goed maakt, Ik weet het, het scheelt leeswerk. Kom maar door met die opmerkingen. Ik kan er gewoon niet vaak genoeg op terug komen dat het verhaal verbluffend is en het acteerwerk super goed. En dat het gewoon een film is die je moet kijken en het allemaal over je heen moet laten komen. Deze film zal 100% wel weer een Oscar nominatie krijgen voor Beste Screenplay. Zal hij voor de andere categorieën ook een nominatie krijgen, hopelijk wel, maar dat wachten we nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 13:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Death Note (2017)Death Note (2017)
IMDb: 4.7 | Genre: Adventure, Crime, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA
Aardige thriller / horror op Netflix. Ik houd eigenlijk niet van dit soort films, maar het verhaal sprak me wel aan. Nergens hoogstaand, maar op zich wel vermakelijk.

Transformers Prime Beast Hunters: Predacons Rising (2013)Transformers Prime Beast Hunters: Predacons Rising (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Action, Family | Runtime: 65 min | MPAA: NOT RATED
Dit is de afsluitende film van de Transformers Prime / Transformers Prime Beast Hunters serie. De serie (3 seizoenen) zelf vond ik erg vermakelijk en heb ik met veel plezier gekeken. Het is de meest volwassen Transformers-serie die op Netflix te zien is. De film sluit het onderhoudende verhaal goed af. De karakters zijn erg leuk en ook het uiterlijk van de serie sprak mij aan. Prima voor de Transformers-liefhebber.

Verder nog eens James Bond Spectre gezien. Blijft een erg leuke Bondfilm.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het kort houden. Sinds lange tijd weer echt eens een 'classic' gevoel bij een film. Geen special effects met één of ander helden verhaal maar een zeer goede en karakteristieke film. Sterk acteer werk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wild river wordt wel goed gewaardeerd, zet ik op mijn radar.

Brimstone nieuws waar ik toch wel blij van wordt, vond het een erg goede film toen ik hem in de bios zag (moet hem nog eens herzien thuis, maar niet aan toegekomen):

https://www.telegraaf.nl/...uden-kalf-winnaars-bekend

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 21:55

Silasje

www.Entjes.eu

Nou, ik post normaal nooit wat in dit topic, maar moet toch echt mijn ei even kwijt.

Zojuist heb ik OPERATION Dunkirk gekeken, wat een simpele en goedkopen film. Acteurs boeien mij niks, de settings zijn goedkoop en saai, animaties zijn overduidelijk slecht (gemiddelde game komt realistischer over) etc. het verhaal en de muziek zijn redelijk, maar de uitwerking.. niet om over naar huis te schrijven!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silasje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:16:
Nou, ik post normaal nooit wat in dit topic, maar moet toch echt mijn ei even kwijt.
Toch mooi dat er zo verschillend over een film gedacht kan worden, heb hem zelf niet gezien, maar wel een lange voortrailer van iets van 12 minuten en ik werd wat misselijk in imax (vond imax niet echt een geweldige ervaring, misschien moet je eraan wennen), maar dat voorstuk was interessant. Ik begrijp wel uit de recensies dat het geen standaard film is.

Zie het in iedergeval als iets moois, sommigen hier geven hem een 9 en jij een lager cijfer, toch mooi dat er zoveel verschillende voorkeuren zijn? Ik vind het zelf fijn als niet iedereen een dikke 10 geeft voor een film maar dat er ook wat kritische verhalen te lezen zijn (al kan ik niet echt uit jouw verhaal halen waarom het nu zo slecht is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Ik vind het zelf fijn als niet iedereen een dikke 10 geeft voor een film maar dat er ook wat kritische verhalen te lezen zijn (al kan ik niet echt uit jouw verhaal halen waarom het nu zo slecht is).
Excusses. In mijn optiek is de film zo enorm slecht omdat alle settings goedkoop zijn (1 oude fabriekshal en woning, voor de rest bos). Niks geen oorlogsruines of andere schade van gevechten, de grootste schade wat ik heb gezien is een granaatinslag van 1m2 etc. , duitsers in amerikaanse voertuigen rijden, animaties van vliegtuigen helemaal nergens op slaan.. qua verhaal is het redelijk.. maar ik zit zelf in de filmindustrie en de CGI is niet om aan te zien! alsof een stellentje MBO stagiaires het gedaan hadden in 2 weken tijd

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silasje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:24:
maar ik zit zelf in de filmindustrie en de CGI is niet om aan te zien!
Nou, dan mag ik hopen dat je hier vaker voorbij komt en het niet bij deze ene keer laat. Toch mooi om ook wat vanuit jouw oogpunt te horen.

Amerikaanse auto's met Duitsers zouden mij in iedergeval erg storen, maar ik moet de film nog zien (te druk op het werk om een pathe pas nu te houden, maar over een maand heb ik het gelukkig weer rustiger en komt de pas er weer en kan ik weer wat meekletsen hier met de nieuwe films).

• AcidBurn
<knip>
Ik vond Dunkirk zelf ook niet zo bijzonder. Het gevoel van wanhoop is wel duidelijk aanwezig bij de soldaten op het strand, en de dogfights zijn heel mooi in beeld gebracht. Maar daarbuiten kon hij mij niet echt boeien.

Hetzelfde geldt overigens ook voor Wind River. Krijgt hier hoge cijfers, maar ik vond de film maar een beetje voortkabbelen, spanning zat er niet in naar ons idee. De sfeer van isolatie en depressie werd wel goed in beeld gebracht, en samen met het uitstekende acteerwerk van Jeremy Renner levert dat wel alsnog een voldoende op.

Volgens mij heb ik zowel Dunkirk als Wind River een 6 of 6,5 gegeven :)
Het verschil tussen een 6 of 9 is ook afhankelijk van of een film je weet te pakken of niet, en dat ervaart iedereen anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 01-10-2017 20:23 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:30
Silasje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:24:
[...]
Excusses. In mijn optiek is de film zo enorm slecht omdat alle settings goedkoop zijn (1 oude fabriekshal en woning, voor de rest bos).
Hebben we het hier over dezelfde Dunkirk? Ik herinner me bijzonder weinig bos, vooral heel veel strand.

Verwijderd

From Dusk Till Dawn (1996)From Dusk Till Dawn (1996)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R
Naar aanleiding van IMDB: The World's End (2013) deze maar nog eens gekeken (was toch zeker zo'n 15 jaar geleden) omdat de opzet van deze daar erg veel op lijkt. Leuk om te zien, die jongen koppen van Clooney en Tarantino en Rip Harvey Keitel. Ik geniet altijd wel van dit soort films van Rodriquez en deze is ook weer waanzin ten top. Jammer dat dit genre, het cultiveren van de B-film, bijna niet meer voorbij komt. Het is zo overdreven dat het daardoor leuker wordt dan de echte B-films.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

rammes schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:57:
[...]

iedereen zijn mening maar wat zou ik het fijn vinden als ik sommige users kan filteren uit een topic.
Ik zou het fijn vinden als dit soort posts als de jouwe achterwege bleven en gewoon over films ouwehoeren. ;) Doe niet zo moeilijk en accepteer gewoon ieders mening en als jij daar anders over denkt, mooi toch.

Happy viewing! *O*

NB: volgens mij heb je zelf hier nog niet over 1 enkele film gepost. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2017 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:58:
From Dusk Till Dawn (1996)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R
Naar aanleiding van IMDB: The World's End (2013) deze maar nog eens gekeken (was toch zeker zo'n 15 jaar geleden) omdat de opzet van deze daar erg veel op lijkt. Leuk om te zien, die jongen koppen van Clooney en Tarantino en Rip Harvey Keitel. Ik geniet altijd wel van dit soort films van Rodriquez en deze is ook weer waanzin ten top. Jammer dat dit genre, het cultiveren van de B-film, bijna niet meer voorbij komt. Het is zo overdreven dat het daardoor leuker wordt dan de echte B-films.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Rip Harvey Keitel? Die beste man leeft nog gewoon hoor of bedoel je iets anders?

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:06:
[...]

Rip Harvey Keitel? Die beste man leeft nog gewoon hoor of bedoel je iets anders?
Haha, sorry je hebt helemaal gelijk. Ik word zelf oud en seniel denk ik. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Musicmasters Krijg je met die death hoaxes van tegenwoordig. :P

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Anakha schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:55:
[...]

Hebben we het hier over dezelfde Dunkirk? Ik herinner me bijzonder weinig bos, vooral heel veel strand.
Godv... Ik had operation Dunkirk te pakken! 8)7 die zuigt dus, de echte dunkirk moet ik nog zien

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Silasje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:34:
[...]

Godv... Ik had operation Dunkirk te pakken! 8)7 die zuigt dus, de echte dunkirk moet ik nog zien
Haha, wow... Misschien handig als je je eerste post over (Operation) Dunkirk even aanpast ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 21:51

Twhomp

Stayin' Alive

[...]

Een filminsider als jij weet dit natuurlijk allang, maar je hebt een productiehuis genaamd "The Asylum" die snelle en goedkope knockoffs maakt van big budget films met een iets andere titel, zodat nietsvermoedende filmkopers per ongeluk de verkeerde DVD kopen.

The Asylum... ;( :r

Bijvoorbeeld:
Operation Dunkirk vs Dunkirk
The Fast and the Fierce vs The Fast and the Furious
Alien Convergence vs Alien Covenant
Independents' Day vs Independence Day
Ghosthunters
Sinister Squad
San Andreas Quake
etc..

Ik geef het je te doen, een The Asylum film kijken :/

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Ramon
Twhomp schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:47:
[...]

Een filminsider als jij weet dit natuurlijk allang, maar je hebt een productiehuis genaamd "The Asylum" die snelle en goedkope knockoffs maakt van big budget films met een iets andere titel, zodat nietsvermoedende filmkopers per ongeluk de verkeerde DVD kopen.

Bijvoorbeeld:
Ghosthunters
Sinister Squad
San Andreas Quake
etc..

Alien: Convergence kan niet veel slechter zijn dan alien: covenant :p

Op het NFF een aantal films mogen aanschouwen.
Brimstone (2016)Brimstone (2016)
IMDb: 7.1 | Genre: Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R
Een western waarin een pastoor gedurende verschillende tijdsperiodes achter onze hoofdrolspeler aanzit, de stomme Liz. De film speelt zit af op het randje van beschaving, waar "immigranten" nét hun huizen hebben gebouwd en proberen een leven voor zichzelf op te bouwen.

De sfeer is echt heel goed neergezet. Muziek is subliem en de beelden zijn erg mooi. Verhaal komt goed binnnen ook!

Achteraf nog een Q&A gehad met Martin Koolhoven, Tom Holkenborg, Job ter Burg (editor) en de setbouwen waarvan ik nu de naam even ben vergeten. Erg leuk om de motivatie te horen achter sommige beslissingen die zijn genomen en het proces van het maken van de film.

Broers (2017)Broers (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Een coming-of-age film over een jonge broer die samen met zijn oudere broer (die echt alleen in het nu leeft) naar Frankrijk gaat. Mooie aangrijpende film waarbij ik steeds zat te denken "Laat die gast nou gaan, ga je eigen leven leiden!"

De dag dat mijn huis viel
IMDB: De dag dat mijn huis viel (2017)
Licht absurdistische (korte) film over een familie bestaande uit moeder en 3 volwassen zoons (~50) die in de middle of nowhere bij een tankstation woont. Door de trillingen van de passerende vrachtwagens blijft het huis niet overeind staan en moeten ze om de zoveel tijd het huis letterlijk rechttrekken. Op gegeven moment besluit de moeder er van door te gaan en zijn de zoons eindelijk "vrij" en gaan (dus) puberen. Maar krijgen ze het wel voor elkaar om het huis overeind te houden? Ik vond het een grappige en tegelijkertijd dramatische film, ook weer een soort coming-of-age verhaal, maar dan net even anders.

7/10

Cargo
IMDB: Cargo (2017)
Ook weer eenzelfde thema, een familie op een vissersboot moet beslissen wat hun toekomst hun gaat brengen als hun vader wegvalt. Hier geen greintje humor te bekennen en dat hoeft ook niet. Mooie beelden laten goed de emotie zien van mannen die graag gezien worden als sterke mannen en nauwelijks communiceren. Ook hier een Q&A achteraf; grappig om te horen dat de regisseur echt 3 dagen zeeziek is geweest op de boot :D en dat er een hele hoop research in is gegaan.

7/10

Verwijderd

[...]

Bijvoorbeeld:
Ghosthunters
Sinister Squad
San Andreas Quake
etc..

Je vergeet IMDB: Shaving Ryan's Privates (TV Movie 2002) _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Maar goed, jij claimde in de filmindustrie te werken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
Z-Nation is een tv-serie geproduceerd door The Asylum en die is best te doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan die films meestal wel waarderen. Paar goede titels:

Whore of the rings
American booty
Womb Raider
American Cream Pie
Whorey Potter and the Sorcerer’s Balls

_O-

Edit: ohja, niet op het werk gaan googlen naar deze titels O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2017 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:46:
[...]

Whore of the rings
American booty
Womb Raider
American Cream Pie
Whorey Potter and the Sorcerer’s Balls

_O-

Ik heb een paar van deze titels gekeken, en ze hebben best wel een magere verhaallijn en special effects. Praktisch geen budges voor CGI etc. Maar de passie en toewijding zoals de acteurs in deze titels laten zien zie je zelden!

• Jorgen
  • Laatst online: 13:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd maar dat zijn dan waarschijnlijk weer heel andere films dan The Asylum maakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Ik heb van de week Exodus 2017 gezien. Ik vond hem spectaculair en realistisch in beeld gebracht. Met de techniek van tegenwoordig kan natuurlijk heel veel. De plagen over Egypte (natuurrampen) zijn goed en mooi in beeld gebracht.
Vanmiddag met de kleinkinderen naar Dikkertje Dap geweest. Deze kan door jonge kinderen gezien worden omdat er niets engs in gebeurd. Ik vind er wel veel slecht camerawerk inzit. Zo vind ik een constant bewegende camera al storend.( uit de hand) Het ergste is dat er ook ontzettend veel camerawissels in zitten in fragmenten waarbij het gaat duizelen voor je ogen door het geflits. Een jong kind kan dit niet volgen. Dit heeft A.M.G.Smit zo nooit bedoeld. Die hield van rust, structuur en speels.

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:54:
Alien: Convergence kan niet veel slechter zijn dan alien: covenant :p
Ik ken al die films niet, maar heb net de trailer van Alien: Convergence bekeken en die is best goed (de trailer dan). Het is een soort film met straaljagers en draken. Ik snap alleen niet waarom die Alien heet, maar ik ben wel gek op draken, dus ik dacht: die zoek ik op op het grote internet, maar hij is lastig te vinden zeg :D

Ach, genoeg beter materiaal liggen, maar als je een soort top gun gemixed met game of thrones wilt zien in een redelijk dronken bui, dan is dit volgens mij nog best te doen :D

YouTube: Alien Convergence - Exclusive Trailer Premiere

Nou, voor zover mijn "nuttige" bijdrage, ik ga netflix eens starten en kijken of daar nog een leuke film te zien is, wat jaren 80 materiaal op een zaterdagavond is wel lekker, heb het rijk hier alleen, pootjes op de tafel en lekker kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:46:
[...]

Whore of the rings

Ik heb ff gegoogled en kwam er nog een review van iemand tegen die er wel tevreden over is _O-

IMDB: The Whore of the Rings Reviews & Ratings

I found that the story line was very gripping but often times I'd forget what was happening in the storyline due to seemingly random sex scenes that go on a lot throughout this film. I watched this film with my father and he found the storyline and special effects to be very cheesy but I think it's the best part of the film.

I really wish there were more porn films like this that actually had a good story and a great cast but once again I was really put off by the amount of sex scenes because it'd make me forget what was going on in the story.

met z'n vader... :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 08:59
transformers the last knight. Ik ben net op de helft van de film en ga nu al schijven........ik ben fan van af het begin maar deze film........wat een aan fluiting, niet te volgen verhaal, rare personages en totaal niet grapig waarschijnlijk de doodsteek van deze franchise echt jammer

[ Voor 10% gewijzigd door guyver3636 op 30-09-2017 21:52 ]

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 08:59
Zucht.....eindelijk einde van de film transformers the last knight wat slaapverwekkend zelfs de actie was oninteressant ik had bij geen een personage enig gevoel van compassie het spannendste vond ik of bee zijn stem terug kreeg is er nu niemand geweest die tegen Michael Bay heeft gezegd van "nee nu ff serieus wanneer ga je de film afmaken" wauw zo veel geld om dit geweldig te maken en dan kom je met dit, ben ik nu de enige zo negatief over deze film ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05
Dunkirk (2017)Dunkirk (2017)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
De vriend van mijn moeder had enkele tickets voor een film naar keuze en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Om eerlijk te zijn had ik eigenlijk meer zin om naar It te gaan, maar met het gezelschap dat mee was had ik daar helaas niet veel keuze in. Ik ben een groot fan van Nolan, maar om de één of andere reden wisten de trailers me niet echt te overtuigen. Ik had het gevoel dat ik het trucje van Nolan nu wel gezien had. Nu ik de film gezien heb, kan ik zeggen dat zijn trucje nog min of meer standhoudt. Het is zeker niet zijn beste, maar ook verre van zijn slechtste. Ik heb daarnet gezegd dat ik meer zin had in It, maar ook hier zat de spanning goed en mede door de opzwepende muziek zat ik ook bij deze film op het puntje van mijn stoel.

Er zijn heel wat mensen die vinden dat Hans Zimmer de plank hier behoorlijk mis slaat. Uiteraard is de soundtrack terug typisch Zimmer; lekker bombastisch met hier en daar melancholische trekjes. Maar ik vond het eigenlijk perfect passen met de daarbij horende scénes. Ik durf zelfs zeggen dat de muziek het grootste aandeel had in de adrenaline die mijn lichaam aan maakte gedurende de film. Nu maakt niet enkel een sterke soundtrack een film goed, maar ook cinegrafisch stond de film sterk in de schoenen. Ondanks dat de film in het blockbuster-seizoen uitkwam, was ik aangenaam verrast over het kunstzinnige aspect van de film. Een klein minpuntje vond ik wel de ietwat cleane uitstraling van de oorlog. Naar mijn mening kun je geen oorlogsfilm maken zonder de gruwel (expliciet) te tonen. Ook miste ik soms de chaos die oorlog teweeg brengt. In het begin was het alsof ze stonden te wachten om een ritje te maken in een achtbaan en niet om de gruwel te ontvluchten. Gelukkig maakte de film (en vooral de soundtrack) dit goed naarmate de film vorderde.

Andere minpuntjes is het gebrek aan Franse, Belgische en Duitse soldaten. Dat Duitse soldaten ontbreken kan ik nog rechtvaardigen door te zeggen dat dit deels ten goede komt aan de spanning (net als wat Steven Spielberg deed in Jaws door de haai amper in beeld te tonen), maar dat Franse en Belgische soldaten ontbreken vind ik een beetje de geschiedenis vervalsen. Het helpt in ieder geval niet dat de houding van de Britten in de film was dat hun leger voorrang had en de rest maar moest wachten op een alternatief. Ik weet niet of dat ook in het echt gebeurde, maar ik betwijfel het.

spoiler:
De dood van die jongen
vond ik ook vreemd. Het was alsof Nolan zo nodig een achtergrond moest verzinnen voor hem. Ik vond het eigenlijk beter als hij hetzelfde deed bij die jongen als wat hij deed met de soldaten. Door hen 'anoniem' te maken verduidelijkte hij de kracht van het collectief. En in mijn ogen was dat dan ook de boodschap van de film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Nee kom op, het moet nu klaar zijn. Ok aardige film, maar gewoon weer veel van hetzelfde en ik ken het nu wel. Ze hadden in dit deel Sparrow gewoon moeten laten dood gaan (oh nee Disney, daar gaat nooit iemand dood op een gruwelijke manier) en het zaakje moeten beëindigen. Vrees dat ik dezelfde ervaring nu ga krijgen met Star Wars wat nu ook in handen is van Disney. Maar ja, zolang de meerderheid van het volk er geld voor neertelt zal het wel doorgaan tot Sint Juttemus.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
guyver3636 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 21:50:
transformers the last knight. Ik ben net op de helft van de film en ga nu al schijven........ik ben fan van af het begin maar deze film........wat een aan fluiting, niet te volgen verhaal, rare personages en totaal niet grapig waarschijnlijk de doodsteek van deze franchise echt jammer
Ik vond het na deel 1 al een aanfluiting. Net als Pirates, herhaling van zetten en cashen maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Modbreak:Vragen / opmerkingen over moderatie? Niet in het topic.

Daarvoor hebben we: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

[ Voor 72% gewijzigd door Ramzzz op 02-10-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33
Dirty Grandpa (2016)Dirty Grandpa (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: R
Geen hoogstaand verhaal, maar wel erg om deze film gelachen. Goede cast. Eindelijk weer een goede Comedy, want zo veel zie je die niet meer tegenwoordig.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7,5 / 10

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:02

Sargan

Filmfreak...

Gerald's Game (2017)Gerald's Game (2017)
IMDb: 9.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: N/A
Een Netflix film gebaseerd op een verhaal van Stephen King.
Een man en zijn vrouw willen hun sexleven een boost geven en brengen hun weekend door in hun vakantiehuis.
Zij wordt vastgeketend aan het bed, maar als het haar te ruw wordt wilt ze stoppen ermee. maar voordat ze losgemaakt kan worden krijgt haar man een hartaanval en overlijdt ter plekke...

Het is knap van de regisseur dat hij er zo'n boeiende film van heeft weten te maken, de film speelt zich vrijwel alleen af in de slaapkamer.
Film is best creepy met momenten en het einde zorgde voor een ongemakkelijk gevoel.
ik was aangenaam verrast!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Gisteren in de VUE deze film maar eens aangedaan.
Ik kan er redelijk kort over zijn; Het is een film die de tijd neemt om op te bouwen en daar ook prettig mee doorzet (voor mijn gevoel geen 'dode' momenten). De regisseur van deze film; http://www.imdb.com/name/nm0792263/?ref_=tt_ov_dr kennen we als schrijver van Sicario en Hell or High water, hoewel deze laatste mij totaal niet aansprak werd ik prettig verrast door Wind River. Het gevoel van de mensen uit de regio en hoe zij tegen het leven aan kijken wordt mooi weergegeven.

Minpuntje wat een beetje afbreuk deed aan het geheel;

spoiler:
Wanneer het gevecht in en rondom de container plaatsvind;
shotgun kogels incasseren op 1m afstand met je borst en het overleven? volgens mij gaat je dat nooit lukken, ook niet met een kogelvrij vest...
Als Jeremy Renner aan het 'snipen' slaat wordt op een gegeven moment 1 van de bandieten die in de container staat door het raam geschoten, hierbij vliegt hij met nogal wat geweld naar achteren en deed erg denken aan een stukje in django unchained (YouTube: Django Unchained Revenge / End Scene - Hollywood + Mankatha Theme wat ernstig onrealistisch over kwam (iets wat ik totaal niet bij deze film vond passen).

Al met al was het een heerlijke film waar ik erg van heb genoten! O+

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guyver3636 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:12:
ben ik nu de enige zo negatief over deze film ?
Ik denk dat ik hem ook niks ga vinden, maar heb nog geen tijd gehad om hem te bekijken. Maar bij slechte films schrijf ik niet snel een review, behalve als ik 1 van de eerste ben hier, maar na een paar maand neem ik voor slechte films vaak niet de moeite en schrijf ik liever een keer iets over een goede film.

Dus nee, ik denk niet dat je de enige bent. De reacties een tijdje terug waren ook niet zo heel goed voor deze film, denk gemiddeld een 5,5 wat ik mij kan herinneren.
Pagina: 1 ... 58 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.