Vandaar mijn lage cijfer ipv een 9 zoals IMBDD. Ninjai schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:37:
[...]
Ik ben zelf ook een liefhebber van het verhaal (lees het 1x in de twee jaar) maar ik vind het wel een goede verfilming. De hart en ziel van het verhaal hebben ze goed weten vast te leggen. Het boek draait niet om It maar over het opgroeien als kind en hoe je daar als volwassene naar terugkijkt. Maar dat laatste gaan we pas in deel 2 zien in combinatie met flashbacks zoals het boek ook is opgebouwd. En dan komen een aantal gebeurtenissen wel terug die ze voor deze film vanwege het budget hebben moeten schrappen: hun ondergrondse clubhuis en het rookritueel.
Verder is het duidelijk merkbaar dat ze scenes hebben moeten schrappen vanwege de tijdsframe. In de advanced screenings hadden Henry, Stan en Mike veel meer screentime dan nu. Het stenengevecht duurde ook langer. En ik kan bevestigen uit een interview met de regisseur dat er een Director's Cut komt waardoor de film 15 minuten langer wordt en dat komt het tempo en ontwikkeling zeker ten goede.
Ik ben het ook niet eens met sommige wijzigingen zoals het omdraaien van de rollen van Ben en Mike, het bouwen van de dam is weg en het versimpelen van de magie van Silver, "He thrusts his fists" en de schildpad. Wat Patrick in het boek deed gaat erg ver dus de wijziging snap ik wel om een NC-17 rating te voorkomen want dan draait ie in geen enkele biosIk had liever ook een Netflix/HBO-serie gezien maar waar It om draait is zo goed gedaan in de film en dat merkte ik ook in de zaal. Ik zat naast een jongedame die moest snikken tijdens de bloodoath en toen was het voor mij duidelijk dat deze film de gevoelige snaren uit het boek heeft weten te vertalen en dat is belangrijker dan elke gebeurtenis zo nauwkeurig mogelijk te verfilmen.
Maar je bent zeker niet de enige liefhebber die het vond tegenvallen. Je merkt aan alle kanten dat de makers zo trouw mogelijk aan het boek wouden zijn, maar het is een visie/interpretatie en die kan gewoon niet door iedereen gedeeld worden
Ontopic:
Ik las gisteren dat Ben ook degene is die achterblijft in Derry.
Maar een serie zou echt wel gaaf zijn. Absoluut.
Afijn, ik heb mijn mening gedeeld, ik houd er over op
100 mensen, 100 wensen