The Mummy (2017) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Persoonlijk vind ik Tom Cruise een fijne acteur en ik kan dan ook genieten van veel van zijn films. Zo doet hij het bijv. prima als Jack Reacher in de gelijknamige films. Daarnaast vind ik The Mummy-films van Stephen Sommers met Brendan Fraser erg leuk. Groot was dan ook mijn interesse dat Tom Cruise in de reboot van de serie zou gaan spelen. The Mummy is overigens niet alleen maar de reboot van de serie, maar ook het begin van The Dark Universe-serie waar allerlei monsterfilms deel van moeten gaan uitmaken. Nu heb ik de film net bekeken en het is me toch wel tegen gevallen. Ik miste het gevoel avontuur dat de vorige Mummy-serie wel teweegbracht. Ook miste ik de humor. Tom Cruise deed het prima, net als Annabelle Wallis, maar het wist me niet te pakken. De sidekick van Cruise was aan het begin wel leuk, maar toen zijn personage "veranderde" vond ik hem eerder storend, dan iets toevoegen. De rollen van Boutella en Crowe vond ik wisselend geslaagd en dan weer helemaal niks. Dat lag echter meer aan het verhaal dan aan het acteren. Sowieso vond ik het plot hier en daar wat warrig. Als tussendoortje is het nog best een aardig film, maar meer ook niet. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Your Friendly Neighborhood Moderator