Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:37
@vanaalten haha, dat mag gelukkig. Ik vond hem in elk geval veel leuker dan de meeste komedies van de laatste tijd.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:30
quote:
Jorgen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:48:
@vanaalten haha, dat mag gelukkig. Ik vond hem in elk geval veel leuker dan de meeste komedies van de laatste tijd.
Inderdaad. Kan mij prima voorstellen dat andere mensen hem wel leuk vinden, de IMDB score is dan ook hoger dan wat ik 'm geef, dus dat geeft al aan dat ik, wat deze film betreft, een bovengemiddelde zuurpruim ben. ;)

Hij deed mij vooral ook denken aan de film 21 jump street, die eenzelfde behandeling kreeg: een serieuze drama-serie met soms wat humor die omgezet werd in een pure komedie met vooral platte humor. Als je dan goede herinneringen hebt aan de originele baywatch & 21 jump street series, en geen fan bent van dit soort humor, dan gaan deze films slecht vallen.

Dus dan ben ik wel benieuwd: hebben we bij 21 jump street eenzelfde verschil in smaak en kon jij die film wel waarderen?

• Jorgen
@vanaalten Ik heb inderdaad ook aan 21 Jump Street moeten denken. Ik kan zo gauw geen review van mezelf vinden over die film, maar volgens mij vond ik die ook wel aardig.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:39
quote:
Bor schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:00:
Going in Style (2017)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Een aardig brave film met een vrij laag tempo. Nergens grote verrassingen maar wel onderhoudend genoeg voor een (glim)lach. Feel good welke waarschijnlijk niet door iedereen gewaardeerd zal worden vanwege het gebrek aan echt goede grappen en spanning. Ondanks het vrij magere plot prima vermaak. Een 7.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Inderdaad een leuke film met goede acteurs. :)

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-09 14:11
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:36:
[...]

Heb m gisteren gezien .... Wow (dunkirk)

Vriendin lag net niet te maffen, ik heb met open mond, kippenvel en zonder te knipperen de film gezien. Zij vond er geen reet aan, ik vond het de beste oorlogs film in tijden. Je voelt de hopeloosheid en ongeloof.

Het is een film met weinig dialoog, de beelden spreken voor zich.

spoiler:
enige kritiek, het verlies van oorlogstuig en grootschaligheid van evacuatie vond ik niet goed tot recht komen. 8 kapotte trucks, en .... 10000 man. In realiteit ging het om 10000 en voertuigen, en 400000 man. Hoe men in de 'val' zat - door de Duitse omsingelen had beter overgebracht kunnen worden.

Rating 9/10
Mijn vriendin zat net als ik met open mond en kippenvel te kijken: voor ons was nog het meest aangrijpende de manier waarop Hans Zimmer alludeert op Variatie 6 uit de Enigma variaties en Pomp and circumstance, beiden van Elgar. Variatie 6 wordt veel gebruikt op militaire begrafenissen.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:04
quote:
redfox314 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:
Mijn vriendin zat net als ik met open mond en kippenvel te kijken: voor ons was nog het meest aangrijpende de manier waarop Hans Zimmer alludeert op Variatie 6 uit de Enigma variaties en Pomp and circumstance, beiden van Elgar. Variatie 6 wordt veel gebruikt op militaire begrafenissen.
Voor wie dit net als ik niet helemaal begreep, dit geeft duidelijkheid: Wikipedia: Enigmavariaties

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Jorgen
Ik heb inmiddels alle 9 films uit het Harry Potter-universum gezien; inclusief Fantastic Beasts. Alle recensies zijn ondertussen toegevoegd en kan je hier vinden: Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-09 14:53

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:22:
Aftermath (2017)[afbeelding]
IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R
pfff, wilde een relaxt filmavondje en dacht: ik ga een arnold schwarzenegger film kijken, lekkere actie. Zet ik aftermath op, volgens moviemeter en imdb een drama / thriller. Nou, hoe ze op thriller komen, dat ontgaat me volledig. Man, wat een zware film. Ik ben er helemaal naar van.

Eerst maar even een sterke borrel nu, dit is geen film om te kijken op een leuk filmavondje. Ik kan me trouwens geen enkel geschikt moment voor deze heftige film bedenken. Dit is gewoon naar om te zien allemaal.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Ik heb Aftermath nog niet compleet gezien, maar ome Arnold laat met zijn laatste films zien dat hij meer dan alleen spieren en een accent is. Net zoals bij Maggie is hij gewoon een oude, aardige, maar zeker ook kwetsbare man. Ik ga Aftermath nu toch even verder kijken. Bedankt voor de reminder!

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, HTC 10, Asus G750 rammelbak.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Logan Lucky (2017)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Logan Lucky gaat over de Logan broers en zus. Jimmy Logan is een mijnwerker, Clyde Logan is een bartender. Clyde heeft als veteraan op een missie zijn arm verloren door een bermbom. Iedereen in de omgeving heeft het over de Logan curse waardoor niemand met de Logans gezien wil worden.

Enfin.. waar Logan Lucky over gaat is dat beide broers met behulp van hun zus als getaway driver en Daniël Graig als Joe Bang, een bomexpert een kluis willen leeghalen. Niet zo maar een kluis, maar de kluis van de thuishaven van de NASCAR races in North Carolina. Qua sfeer ademt het in alles de Dukes of Hazard aan.

Als je die serie vroeger tof vond en de remake film van wat jaren terug wel te doen vond.. dan gaat deze film je niet teleur stellen. Het is van dezelfde makers als Ocean 11, 12 en Magic Mike. Het heeft dezelfde humor als in de Ocean films, Magic Mike heb ik nooit gezien.

Net zoals ik zei bij de Hitman's Bodyguard dat het geen hoogvlieger was noch je zal bijblijven gaat ook op bij Logan Lucky. Maar ik heb wel twee uur lang vermaak op het witte doek gezien. Het is een beetje Babydriver meets the Dukes of Hazard meets Ocean 11/12.
7,5 / 10

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Terminator 2: Judgment Day (1991)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: R
Kom net van de film. Eindelijk mijn all time favo film in de bios kunnen bekijken. Het 3d effect was achteraf gezien toch wel geslaagd! Gehele film een met een grote greins gekeken en mn jeugd herleefd :)
10 / 10

iMac 27 5K (2014) - Macbook Pro 15 (2012) - iMac Mini (2011) - Galaxy S6

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:38
quote:
vanaalten schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:08:
Baywatch (2017)[afbeelding]
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R
Goed, ik had eerdere reviews hier gemist, maar kwam afgelopen week wel deze tegen:
Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
...dus ik dacht "mwah, misschien toch een aardige film".

Misrekening dus.
Ik had gehoopt en gerekend op gewoon een lange aflevering Baywatch, in ongeveer dezelfde stijl. Maar nee, dat is deze film dus niet. Ze hebben wel de setting van Baywatch overgenomen, een verhaal dat ook nog prima in een ouderwetse aflevering zou kunnen, maar de sfeer en stijl hebben een nieuwe invulling gekregen: in plaats van een lichte drama/thriller met hier-en-daar humor heeft met geprobeerd een film met vooral veel humor en een licht thriller-element te maken. Maar humor is gevaarlijk: dat kan zomaar verkeerd vallen.

En dat is er dus mis mee: de humor. Ze hebben een poging gedaan om echt *elke* zin die uitgesproken wordt grappig te maken. Veel en veel en veel te dik er op gelegd. Daar waar de originele serie een serieuze setting had, kan je hier echt niets serieus in ontdekken.

Plus, wat mij betreft is elke poging tot humor mislukt. Een groot deel van de grappen zijn vooral plat, kinderachtig. Ik vermoed dat het prima te verteren is als je deze film halfdronken bekijkt, maar helaas: ik wat nuchter en heb geen grappig moment ervaren.

Dus, kan er weinig positiefs van maken. Mooie vrouwen, dat dan nog wel, maar dat maakt de film nog geen aanrader. Jorgen en ik hebben een verschillend gevoel voor humor, denk ik. :)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4.5 / 10

Everything, Everything (2017)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Leuke verrassing!

Drama, romantiek, maar vrij licht gebracht met voldoende humor. Ongetwijfeld bedoeld voor tienerpubliek, maar desondanks kon ik 'm ook prima kijken.

Enkel op tweederde van de film
spoiler:
...als ze net terugkomt uit Hawaii

begint het even in te zakken en verloor ik m'n aandacht even. Rond het einde pakte de film de draad weer op en sloot goed af.
Toevallig van de week ook gezien. Deze film is een review niet eens waard. Het is gewoon een 13 in een dozijn wannabee comedy. Een paar competing "hunks" een stel mooie vrouwen met een sulletje op sleeptouw. Deze is van het niveau Police academy 10, American pie 23 etc.

Misschien dat ze nog quit kunnen spelen, maar gewoon zonde van het budget.

Gelukkig deed Daddario mee :9

• ReRichard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:20
quote:
SYQ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:45:
Terminator 2: Judgment Day (1991)[afbeelding]
Kom net van de film. Eindelijk mijn all time favo film in de bios kunnen bekijken. Het 3d effect was achteraf gezien toch wel geslaagd! Gehele film een met een grote greins gekeken en mn jeugd herleefd :)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]10 / 10
Het 3d vond ik zelf een tegenvaller maar wat was het genieten om T2 weer in de bioscoop te zien.

Pathe Quiz gewonnen, krijg je een dvd van bad neighbours....... :+

• Hobbykok
quote:
Stormtrooper schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:28:
Ik heb Aftermath nog niet compleet gezien, maar ome Arnold laat met zijn laatste films zien dat hij meer dan alleen spieren en een accent is. Net zoals bij Maggie is hij gewoon een oude, aardige, maar zeker ook kwetsbare man. Ik ga Aftermath nu toch even verder kijken. Bedankt voor de reminder!
Ik vond het einde best goed, al zijn emoties niet Arnold zijn beste kant :P
Hij is nu 70 zag ik net, damn, dat had ik niet verwacht.
quote:
Jorgen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:20:
Ik heb inmiddels alle 9 films uit het Harry Potter-universum gezien; inclusief Fantastic Beasts. Alle recensies zijn ondertussen toegevoegd en kan je hier vinden: Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Fantastisch, staat hier ook op de planning. Ik ben begonnen om voor mijn vrouw en kinderen de harry potter boeken voor te lezen, net begonnen met boek 1 en na het uitlezen van het boek gaan we elke keer de film met zijn 4en bekijken. Maar het is wel een plan voor de langere adem, we lezen 20 pagina's per dag en als ik het zo uitreken zijn we minimaal 2 maand per boek / film bezig, dus over 1 a 1,5 jaar mijn reviews :D
quote:
ReRichard schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:44:
Het 3d vond ik zelf een tegenvaller maar wat was het genieten om T2 weer in de bioscoop te zien.

Pathe Quiz gewonnen, krijg je een dvd van bad neighbours....... :+
Heb je misschien een foto gemaakt van de quiz vragen? Ik vind ze altijd leuk om te doen, maar heb momenteel geen pathe pas en mis dit nu.

Hobbykok wijzigde deze reactie 24-08-2017 10:56 (55%)

• ReRichard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:20
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Heb je misschien een foto gemaakt van de quiz vragen? Ik vind ze altijd leuk om te doen, maar heb momenteel geen pathe pas en mis dit nu.
Helaas heb ik geen foto gemaakt van de vragen.

Degene die ik me nog kan herinneren zijn:

Welk jaar kwam de film uit
Welke oscar heeft T2 NIET gewonnen
Welke staat was Schwarzenneger gouverneur
Naam van regisseur (lol)
Naam van actrice Sarah Connor in T: Genysis
Wie was de stuntman voor Arnie
Rekensommetje met salaris
3 vragen die ik me niet eens kan herinneren :)

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:46

s0kkie

RIP COD 6-5-2016

Terminator 2: Judgment Day (1991)
Nooit gedacht om in mijn leven te kunnen zeggen dat ik deze film in de bioscoop heb mogen kijken. Gisteravond naar de 3D premiere geweest van mijn meest favoriete film ever.
Behalve dat ik natuurlijk alles al uit mijn hoofd weet en de film zeker 20+ keer al heb gezien, gaf de 3D versie toch een nieuwe dimensie aan de film en was het gelukkig ook zeer goed uitgewerkt voor een film van 26 jaar oud :)
Het is een van de meest succesvolste sequels uit een franchise ooit gemaakt. James Cameron en Stan Winston zijn een goude combinatie en natuurlijk ook Schwarzenegger heeft deze film ook een klassieker gemaakt. Als je fan bent van de film moet je deze zeker in 3D kijken nu het nog kan!
10 / 10

PC Specs / Steam: yodathehutt / Origin: Hasta_La_Pizza85 / PSN: s0kkie-NL

• s0kkie
  • Laatst online: 16:46

s0kkie

RIP COD 6-5-2016

quote:
ReRichard schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Helaas heb ik geen foto gemaakt van de vragen.

Degene die ik me nog kan herinneren zijn:

Welk jaar kwam de film uit
Welke oscar heeft T2 NIET gewonnen
Welke staat was Schwarzenneger gouverneur
Naam van regisseur (lol)
Naam van actrice Sarah Connor in T: Genysis
Wie was de stuntman voor Arnie
Rekensommetje met salaris
3 vragen die ik me niet eens kan herinneren :)
Naam acteur T-1000
Geboorteland Arnie

De laatste weet ik ook niet meer :P

PC Specs / Steam: yodathehutt / Origin: Hasta_La_Pizza85 / PSN: s0kkie-NL

• Jorgen
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:51:
[...]

Ik vond het einde best goed, al zijn emoties niet Arnold zijn beste kant :P
Hij is nu 70 zag ik net, damn, dat had ik niet verwacht.

[...]

Fantastisch, staat hier ook op de planning. Ik ben begonnen om voor mijn vrouw en kinderen de harry potter boeken voor te lezen, net begonnen met boek 1 en na het uitlezen van het boek gaan we elke keer de film met zijn 4en bekijken. Maar het is wel een plan voor de langere adem, we lezen 20 pagina's per dag en als ik het zo uitreken zijn we minimaal 2 maand per boek / film bezig, dus over 1 a 1,5 jaar mijn reviews :D

[...]

Dan ben je inderdaad lang bezig. Pas ook op dat het niet te lang gaat duren. Dan verslapt de aandacht en komt het grote verhaal misschien wel minder uit de verf.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:20
quote:
Nooit gedacht om in mijn leven te kunnen zeggen dat ik deze film in de bioscoop heb mogen kijken. Gisteravond naar de 3D premiere geweest van mijn meest favoriete film ever.
Behalve dat ik natuurlijk alles al uit mijn hoofd weet en de film zeker 20+ keer al heb gezien, gaf de 3D versie toch een nieuwe dimensie aan de film en was het gelukkig ook zeer goed uitgewerkt voor een film van 26 jaar oud :)
Het is een van de meest succesvolste sequels uit een franchise ooit gemaakt. James Cameron en Stan Winston zijn een goude combinatie en natuurlijk ook Schwarzenegger heeft deze film ook een klassieker gemaakt. Als je fan bent van de film moet je deze zeker in 3D kijken nu het nog kan
Hebben ze nog wat special effects ge-update of verbeterd ?

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:33
quote:
absrnd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Hebben ze nog wat special effects ge-update of verbeterd ?
Wat CGI raampjes etc :P

http://screenrant.com/ter...hanges-james-cameron-cgi/

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Jorgen
Arrival (2016)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Arrival is een zeer intrigerende science fictionfilm over een natuurkundige en een linguïst die samen een poging moeten doen de taal van buitenaardse bezoekers te doorgronden. De film is heerlijk traag en neemt overal uitgebreid de tijd voor. Je ziet hoe de personages stap voor stap vorderen. Ondanks het lage tempo houdt de film de spanning goed vast. Het einde was mij niet geheel duidelijk. het voelde in elk geval niet alsof het de opmaat was voor een tweede deel, maar ook niet alsof we nu weten hoe het zit. Wellicht was dat de bedoeling van de schrijvers, maar ik vind het toch wel een beetje jammer. Het einde voelde daardoor als "een beetje niks". Dat gezegd hebbende vind ik het wel een erg mooie film.
8.0 / 10

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
@Jorgen je vind het een mooie film en geeft het een halve ster? :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jorgen
quote:
miicker schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:14:
@Jorgen je vind het een mooie film en geeft het een halve ster? :+
Hahaha, dan stond mijn numlock weer eens uit. Dan is 8 ineens pijltje omhoog. :P
Zal hem even aanpassen.

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:17
Alien: Covenant (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Ik keek voor het achtergrondverhaal om meer te weten na Prometheus. Helaas verzinkt het verhaal over de Engineers in het niet bij een drama van een emotioneel instabiele crew. Om in de realiteit als astronaut te worden gestuurd moet je zware psychologische testen ondergaan maar Weyland Industries slaat dat deel over. De personages slaan meteen in paniek en ik zat de hele tijd te grommen van frustratie.

Positieve punten vond ik de CGI en de wereld is even mooi als in Prometheus. De android is interessanter dan de mens zoals in de vorige film, dus daar kan je nog wel even bij stil staan.

Ik denk dat deze film geen meerwaarde biedt, ook al ben ik grote fan van de Alien reeks.
4 / 10

• ikbenerniet
  • Laatst online: 23:15
Death Note (2017)
IMDb: N/A | Genre: Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Waar de originele serie redelijk wat aflevering nodig had, lukt het bij deze film om alles in 1 uur en 40 minuten te stoppen. Dit heeft als gevolg dat er erg veel ingeleverd wordt op verhaal, karakterontwikkeling, achtergrondinformatie en atmosfeer. Doe jezelf een plezier, als het verhaal je enigszins interessant lijkt, kijk deze film niet maar kijk de originele anime (http://www.imdb.com/title/tt0877057/)
5 / 10

• mincedmeat
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online

mincedmeat

Walk on home boy

quote:
algalid schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:01:
Alien: Covenant (2017)[afbeelding]
Ik keek voor het achtergrondverhaal om meer te weten na Prometheus. Helaas verzinkt het verhaal over de Engineers in het niet bij een drama van een emotioneel instabiele crew. Om in de realiteit als astronaut te worden gestuurd moet je zware psychologische testen ondergaan maar Weyland Industries slaat dat deel over. De personages slaan meteen in paniek en ik zat de hele tijd te grommen van frustratie.

Positieve punten vond ik de CGI en de wereld is even mooi als in Prometheus. De android is interessanter dan de mens zoals in de vorige film, dus daar kan je nog wel even bij stil staan.

Ik denk dat deze film geen meerwaarde biedt, ook al ben ik grote fan van de Alien reeks.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Eens. Erg jammer, want het Alien-universum is natuurlijk ontzettend cool. De 'astronauten' in deze film gedragen zich een beetje als drie jaar oude jankballen: alles bij wijze van spreken in de mond stoppen en paniekeren en rennen zodra de poep de ventilator raakt. Zonde, ik zie liever een badass Ripley.

Serve in heaven or reign in hell

• sanre4l
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:29
quote:
algalid schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:01:
Alien: Covenant (2017)[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Ja ik had veel hoop voor deze film en ik vond Prometheus echt bijzonder goed. Prometheus liet mij gewoon veel vragen stellen, kijkende naar al de mystieke referenties en Ancient Alien-achtige tekens die erin verwerkt waren.
Maar deze film was echt een teleurstelling. Dit was meer een episode van een serie, en een filler dan ook nog.
Het gesprek tussen de twee robots was te cryptisch, terwijl ze daar juist wat meer betekenis aan hadden kunnen geven wat toch iets duidelijker zou zijn dan dat het was.
Hè, wat jammer dat ze het mooie wat ze hadden met Prometheus moesten verpesten met deze onzin :(

• Hobbykok
quote:
ikbenerniet schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:09:
Death Note (2017)[afbeelding]
Waar de originele serie redelijk wat aflevering nodig had, lukt het bij deze film om alles in 1 uur en 40 minuten te stoppen. Dit heeft als gevolg dat er erg veel ingeleverd wordt op verhaal, karakterontwikkeling, achtergrondinformatie en atmosfeer. Doe jezelf een plezier, als het verhaal je enigszins interessant lijkt, kijk deze film niet maar kijk de originele anime (http://www.imdb.com/title/tt0877057/)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Belachelijk dat de originele anime weg is nu van netflix toen de film uitkwam :(
Ik was op iets over de helft van de anime,... kijk,hem wel op een andere manier af, maar waarom halen ze het origineel weg? Gaat nergens over als ze de rechten om een remake te maken wel hebben.

Hobbykok wijzigde deze reactie 26-08-2017 09:33 (4%)

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:06
quote:
Jorgen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:56:
Arrival (2016)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Arrival is een zeer intrigerende science fictionfilm over een natuurkundige en een linguïst die samen een poging moeten doen de taal van buitenaardse bezoekers te doorgronden. De film is heerlijk traag en neemt overal uitgebreid de tijd voor. Je ziet hoe de personages stap voor stap vorderen. Ondanks het lage tempo houdt de film de spanning goed vast. Het einde was mij niet geheel duidelijk. het voelde in elk geval niet alsof het de opmaat was voor een tweede deel, maar ook niet alsof we nu weten hoe het zit. Wellicht was dat de bedoeling van de schrijvers, maar ik vind het toch wel een beetje jammer. Het einde voelde daardoor als "een beetje niks". Dat gezegd hebbende vind ik het wel een erg mooie film.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.0 / 10
spoiler:
Je hebt wel door dat die vrouw de gave heeft gekregen om in de toekomst te kunnen kijken? Dat het begin doet blijken dat je elke keer flashbacks ziet, maar tegen het eind duidelijk wordt dat ze eigenlijk de toekomst zag.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Jorgen
quote:
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

spoiler:
Je hebt wel door dat die vrouw de gave heeft gekregen om in de toekomst te kunnen kijken? Dat het begin doet blijken dat je elke keer flashbacks ziet, maar tegen het eind duidelijk wordt dat ze eigenlijk de toekomst zag.
spoiler:
Ja dat had ik begrepen. :) Vond alleen het weggaan van de aliens zo vreemd. Er was geen "einde", ze gingen gewoon. Die dame krijgt de gave; generaal Chang vermoedelijk ook en hup weg zijn de aliens.

Going in Style (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Wat doe je als je je pensioen kwijtraakt wanneer je werkgever failliet is gegaan en deze jouw zuurverdiende potje voor de oude dag opmaakt om met schulden te schuiven? Voor deze vraag komen 3 bejaarde werknemers te staan als het bedrijf waar ze voor werkten hen volledig in de kou laat staan. Ziektekosten? Niet meer te betalen. De hypotheek? Ook niet meer op te hoesten. De drie vrienden moeten daarom een plan bedenken dat hun financiële toekomst weer enigszins veiligstelt. Na het zwartgallige commentaar op de situatie à la Waldorf & Stattler, besluiten de 3 sarcastische linkmiegels om het heft in eigen hand te nemen en de bank waar hun pensioen ooit stond te overvallen. Dat levert een aantal zeer leuke situaties op. Verwacht geen onderbroekenlol zoals in Baywatch, maar gewoon lekker ouderwetse gortdroge opmerkingen; zwarte humor en een visie op het leven die gevoed is door de nukken en grillen van het systeem. Alan Arkin, Michael Caine en Morgan Freeman zijn perfect op elkaar ingespeeld in deze film en dat leidt tot een erg leuke film die het niveau van de gemiddelde komische film overstijgt. Dit is een Heist-movie met een serieuze ondertoon en een vette knipoog. Top!
8.5 / 10

@vanaalten Is Going in Style meer jouw humor?

Jorgen wijzigde deze reactie 27-08-2017 17:19 (69%)

• vanaalten
quote:
Ah, ja, die was inderdaad wel leuk, ja. Iets langdradig. 6,5 of zo, misschien een 7.
En nou ben ik niet persé tegen flauwe of platte humor, hoor - ik vond destijds The Hangover echt wel een leuke film. Maar ja, soms werkt het, soms werkt het niet.

Ook 'Arrival' vond ik destijds een prima film, dus het is niet alsof onze smaken helemaal uit elkaar liggen. :)

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:20
The Recall (2017)
IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Mijn God wat een film, en dat Wesley Snipes zich voor deze film heeft laten strikken, maar ze zullen wel een flink zak met geld voor zijn deur hebben gezet :)
De film is een aaneenschakeling van clichés, en op nog een hele slechte manier gedaan, een echte foute tienerfilm, waar de tieners, die kijken ook met hun ogen zullen rollen :)

Het eind lijkt een vervolg of serie te suggereren, en ik hoop van niet.
5 / 10

The Circle (2017)
IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Een film die duidelijk probeert te maken wat al die openheid en permanent verbonden met social media met je doet, en waar je privacy blijft.
Alles is wel een beetje overdreven en een duidelijk link naar Apple, terwijl die juist iets meer doet aan privacy ?!
Ook geeft het goed beeld van de reactie/hysterie die mensen hebben als er iets gebeurd, en dat ze allen gelijk als schapen naar hun mobiel grijpen, en dat is een beetje hoe het tegenwoordig gaat.
het is een interesante film die door de acteurs aardig nergezet wordt.
7.5 / 10
Absolutely Anything (2015)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 85 min | MPAA: R
Ik ben een fan van Simon Pegg en zijn humor,
deze film is een beetje zwak, maar kijkt met popcorn lekker weg, en de grappen zijn niet allemaal sterk.

spoiler:
De cast van Monty Python als aliens is wel grappig, maar een beetje te geforceerd met de grappen.
En was het laatste werk van Robin Williams R.I.P.
7 / 10

Firefox (1982)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 136 min | MPAA: PG
Wat kan ik hier nog over zeggen, een klassieker en gewoon een goede film uit de tijd van de echte spionage films,
met Clint Eastwood, wat wil je nog meer :)
De special effects vallen zeker niet tegen, het luchtgevecht aan het einde is, en blijft spannend gefilmd.
9 / 10

absrnd wijzigde deze reactie 27-08-2017 18:39 (94%)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:52

sjaool

Every life should have 9 cats

@absrnd The Recall doet mij en beetje denken aan een jaren '80 film. Sommige scènes lijken regelrecht uit The Evil Dead te komen. Ik ga hem ondanks jouw 5 wel op mijn lijstje zetten. :P

Goed de film dus net gekeken. De vergelijking met The Evil Dead gaat op voor zover het een cabin in the woods betreft verder is het een totaal andere film. Het gegeven is op zich wel leuk maar had best nog wat beter uitgewerkt kunnen worden. Voor de rest is het best een vermakelijke B-film. Voor mij een 6.5 waard.

spoiler:
Het lijkt nu meer een opzet voor een soort superheldenfilmserie met buitenaardse wezens sci-fi invloeden.

sjaool wijzigde deze reactie 27-08-2017 23:46 (54%)

"When you grow up your heart dies"

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-09 13:23
Now You See Me 2 (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Now you see me vond ik een erg vermakelijke film. Deeltje twee is nog steeds een leuke film, maar aanzienlijk minder dan deeltje 1.

The Horsemen zijn na de grote heist van de radar verdwenen. Echter hun leider is bezig met een comeback. De comeback loopt niet als gepland en ze eindigen op een totaal andere plek. Hier worden ze ingehuurd door een geniale tech waar ook een draadje los zit in de bovenkamer.
Voor Atlas dé kans om zich te profileren als leider.

Waar het bij deel 1 ging om de trucs is het in deze film een stuk minder. Ook snap ik sommige keuzes niet die zijn gemaakt tijdens het schrijven van het script. De humor is ver te zoeken en het verhaal ietwat voorspelbaar. Maar alsnog een leuk om op zetten.
Wat me wel is opgevallen dat Daniel Radcliffe niet echt een goede acteur is.
6 / 10

Yavu Steam Profile Lanithro

• Jorgen
Wellicht dat naast Morgan Freeman en Michael Caine veel meer mensen schril afsteken?

• Jorgen

Jurassic Park (1993)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Wie net als ik in de jaren '80 en '90 opgroeide, kent de iconische avonturenfilms natuurlijk wel: Indiana Jones, Back to the Future en Jurassic Park. Films die je na tig keer kijken nog een keer kunt zien, omdat ze gewoon meer dan mooi zijn. Ze horen bij een stukje filmgeschiedenis en waarschijnlijk heeft elke filmfan ze wel eens (of vaker) gezien.

Jurassic Park is de eerste film uit deze franchise van Steven Spielburg en is gebaseerd op het boek van Michael Crighton. Jurassic Park gaat over een nieuw, groot opgezet dierenpark dat ontsproten is aan het brein van John Hammond. Hij heeft samen met een berg geleerden en dierenexperts het voor elkaar weten te krijgen om dinosauriërs te klonen. 65 Miljoen jaar na hun uitsterven lopen er op een Costa Ricaans eiland ineens tientallen exemplaren rond. Sommige zijn herbivoor; helaas zijn andere carnivoor. Die laatste zorgen vanzelfsprekend voor problemen als tijdens een eerste jeepritje door het park alles mis gaat. De kleinkinderen van Hammond komen samen met een aantal volwassenen midden tussen de roofdieren terecht, met alle ellende van dien.

24 Jaar na het uitkomen van Jurassic Park, heeft de film nog niks in kracht ingeboet. Een groot deel van het spektakel wat je ziet, is gebouwd met animatronics. Robotdino's die met veel zorg en liefde in elkaar gezet zijn. Dat maakt ook dat decennia later de monsterlijke wezens nog altijd even tastbaar en echt overkomen. Natuurlijk passen de computers en telefoons niet meer in deze tijd, maar voor de rest had Jurassic Park ook gisteren gemaakt kunnen zijn. De dieren zijn echt en eng en het verhaal is nog altijd groots en meeslepend; avontuurlijk en spannend.

Mocht je Jurassic Park nog nooit gezien hebben, dan heb je echt wat gemist. Niet alleen één van de meest gave avonturenfilms ooit gemaakt, maar ook een film die je daar echt met verwondering en spanning in meezuigt. Het moge duidelijk zijn dat Jurassic Park één van mijn favoriete films aller tijden is. Ook nu nog een dikke aanrader.
9.5 / 10

The Lost World: Jurassic Park (1997)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Deel 2 in de franchise is gebaseerd op het tweede boek van Michael Crighton, dat hij schreef naar aanleiding van het succes van de eerste film. Jurassic Park was namelijk zo'n succes dat Steven Spielburg aan Michael Crighton vroeg om een tweede verhaal te schrijven over de dinosauriërs.

In dit vervolg maken we kennis met Site B: de plek waar alle dino's zich konden ontwikkelen van ei tot volwassen beest. Door de gebeurtenissen in het eerste park werd de stekker eruit getrokken en werden de dino's aan hun lot overgelaten. Het resultaat: een eiland waar T-rexen, raptors en zulks vrij en blij rondstampen en bijten. We zien 2 groepen mensen op dit eiland gedropt worden: documentairemakers die deze ongewone habitat willen beschermen en een stel huurlingen die wat dino's moeten vangen voor de investeerders van InGen - het bedrijf dat de dino's kloonde. In deze film keren 4 personages terug uit het eerste deel: Hammond en de kinderen echter alleen voor een paar minuutjes. Ian Malcolm, 1 van de hoofdpersonen uit de eerste film, heeft nu ook een grote rol. Voor een deel volgt de film dezelfde weg als Jurassic Park deed: verwondering met oh's en ah's wordt al snel gevolgd door blinde paniek en aaaaaaaaaaaarghs. De jagers en huurlingen maken namelijk al snel een zooitje van het eiland en verstoren daarmee de relatieve rust. Hierdoor duurt het niet lang, of we komen weer terecht in een achtbaan waar oerinstinct, scherpe tanden en klauwen de dienst uitmaken.

Aan het einde van de film had ik een beetje het gevoel dat de makers wilden proberen steeds een nog grotere climax aan het verhaal toe te voegen. Op 1 moment na, vond ik de dino's weer bijzonder goed gemaakt. The Lost World: Jurassic Park is een leuk vervolg in de serie, met op zich een logische voortzetting van het verhaal uit deel 1. De spanning uit Jurassic Park is voor een groot deel terug, maar het gevoel van avontuur mist een beetje in dit deel. Dat gezegd hebbende is The Lost World een prima avonturenfilm, waarmee ik me goed heb vermaakt, alleen dan zonder de uitmuntende klasse van de eerste Jurassic Park.
7.5 / 10

Jurassic Park III (2001)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 92 min | MPAA: PG-13
Jurassic Park III is het laatste deel uit de originele trilogie. Na de gebeurtenissen uit deel 1 en 2, worden alle eilanden tot verboden gebied verklaard. Dat voorkomt echter niet een nieuw soort ramptoerisme. Mensen willen stiekem toch zien hoe de dino's eruit zien en dus worden er boot- en vliegtochtjes gepland om aan deze wens te voldoen. Tijdens één van deze tochtjes gaat het mis en raken 2 mensen vermist op het eiland. Dr. Alan Grant keert terug in Jurassic Park III - ook hij was één van de hoofdpersonen uit de eerste film; net als Ian Malcolm die in deel 1 en 2 voorkwam - en wordt onder valse voorwendselen meegelokt naar het eiland. Aldaar blijkt al gauw dat het niet gaat zoals gepland en dat we wederom zien hoe iedereen het vege lijf probeert te redden.

Wat me overigens opviel was dat de velocirapters er elke keer minstens even goed, of zelfs beter uitzien, maar dat sommige andere dino's meer plastic lijken. Qua verhaal volgen deel 1, 2 en 3 elkaar redelijk op: de introductie van het park waarin alles misgaat in Jurassic Park; de ecologische en financiële overwegingen om wat met de overblijvende dino's te doen in The Lost World en als laatste de toeristen in Jurassic Park III. Dat, samen met de terugkeer van bekende personages (Malcolm (2), Grant (3)) en de dino's die groot, groter, grotesk zijn, maken dit een leuke trilogie en zorgt ervoor dat Jurassic Park III nog altijd wel de moeite van het kijken waard is. Ook voor de fans van de boeken, omdat sommige scènes die wel in de boeken van Crighton zitten, nog niet in deel 1 en 2 zaten.

Het blijkt wel lastig om deel 1 te evenaren, laat staan te overtreffen en dat is dan ook absoluut niet gelukt. Ik heb ook het gevoel dat ik liever meer bekende personages had teruggezien in de hoofdrollen en dat daarmee de films meer een eenheid hadden geweest.
7 / 10

Jurassic World (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Jurassic World is het vooralsnog laatste deel uit de serie, maar zal hoogstwaarschijnlijk juni 2018 een vervolg krijgen. In deze 4e film zien we hoe de droom van Hammond uiteindelijk werkelijkheid is geworden. Op een ander deel van het originele eiland is nu Jurassic World verrezen. Een gigantische dierentuin alwaar de bezoekers zich aan de dino's kunnen vergapen. Er zijn stukken waar je à la Beekse Bergen zelf door heen kunt gaan en er is een enorme waterpartij die zo uit het Dolfinarium had kunnen komen. Waar het in eerste instantie nu wel allemaal goed lijkt te gaan, moet het natuurlijk allemaal mis gaan. Zeker wanneer persoonlijk financieel gewin een grote drijfveer blijkt voor sommige personages.

In Jurassic World maken we kennis met 2 nieuwe kinderen, hun tante en een nieuwe dino-kenner. Prima personages die redelijk uitgediept worden. Daarnaast krijgen we meer persoonlijke interactie met de dieren te zien en dat niet alleen qua ellende en chaos. Dat geeft wel een nieuwe dimensie aan het verhaal. De velociraptors stelen opnieuw de show v.w.b de CGI. Die dieren zijn echt fenomenaal in beeld gebracht. Ook de andere monsters lijken dit keer minder van plastic dan in Jurassic Park III. Wat dat betreft een vooruitgang ten opzichte van die film.

Jurassic World moet het begin zijn van de tweede Jurassic Park-trilogie. De links naar deel 1 en de daaruit volgende gebeurtenissen zijn echter duidelijk aanwezig. Zo zien we bekende attributen en plaatsen terug en ook de welbekende Jeeps hebben nog een kleine rol. Ook nu is er een oude bekende: Dr. Henry Wu heeft de leiding over het lab waar de dinosauriërs worden gemaakt. Zo kijk je dus enerzijds naar een compleet nieuwe film en anderzijds is er wel een fijne tie-in met het verleden. Wat dat aangaat hoop ik ook dat we in de volgende delen Alan Grant of Ian Malcolm nog eens terug zien en dat op zijn minst Chriss Pratt als Owen Grady terugkomt. Jurassic World is een nieuw park, vol herkenning en met de beoogde grandeur. Qua avontuur blijft het achter bij Jurassic Park, maar die film was helemaal nieuw en zette een hoge standaard. Ondanks het gemis aan favoriete personages is Jurassic World wel een prima actie- en avonturenfilm.
7.5 / 10

Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk spoilers weg te geven over personages en gebeurtenissen. Schrijven over één van je favoriete films (Jurassic Park) is lastig, als je niks wil verklappen. Wat ik ook hier gemerkt heb, is dat sommige films beter overkomen als je ze allemaal achter elkaar ziet. Dan komt de rode draad veel beter over en krijg je ook veel meer het gevoel dat je naar een doorlopend verhaal zit te kijken. Ondanks dat het allemaal semi-losstaande dino-films zijn, is die rode draad natuurlijk heel duidelijk aanwezig. De grote droom die in duigen valt > de rokende puinhoop die achterblijft > de blijvende aantrekkingskracht > de uiteindelijke verwezenlijking > JP5 2018...

Jurassic Park is een iconische film waarin zowel de mensen als de dieren de show stelen en die ons in een legendarisch avontuur meeneemt. Ik kijk met grote interesse uit naar Jurassic Park 5 / Jurassic World 2

Jorgen wijzigde deze reactie 01-09-2017 23:41 (191%)

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Icarus (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: N/A
Zo, wat vond ik dit een goede documentaire! Verhaal is goed te volgen en wordt goed opgebouwd. Kan ook niet anders, want wat je ziet is allemaal puur. Korte samenvatting: Bryan Fogel wil weten wat het effect van doping is en of hij een manier kan vinden om de testen te omzeilen. Hij komt in aanraking met de Russische Grigory Rodchenkov die de directeur was van het doping laboratorium in Rusland. De rest van het verhaal is geschiedenis in wellicht een van de grootste dopingsschandelen in de sport.
9 / 10

https://www.dkrol.nl

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:07
quote:
Jorgen schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:29:
spoiler:
Ja dat had ik begrepen. :) Vond alleen het weggaan van de aliens zo vreemd. Er was geen "einde", ze gingen gewoon. Die dame krijgt de gave; generaal Chang vermoedelijk ook en hup weg zijn de aliens.
spoiler: arrival
De enige taak van de aliens was om (iemand van) de mensheid hun taal te leren. Die taak zat er aan het einde op, dus hoeven ze niet langer rond te hangen. Een mogelijke andere reden kan zijn dat de aliens "gezien" hebben dat hun aanwezigheid uiteindelijk mogelijk negatieve consequenties heeft. Dat kan een machtige groepering zijn die er minder vredelievende gedachtes op na houdt, maar ook de drang om hun techniek en kennis te doorgronden, om in no time op hetzelfde niveau te zitten en tegen de tijd dat ze de mensheid nodig hebben, mogelijk ruim te overtreffen, met als gevolg dat de mensheid weer minder bereid is te helpen. Ik noem maar een paar suggesties.

Het grote subwoofer topic - Subwoofer overzicht | 4050wp (dak)

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:41
quote:
LA-384 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:33:
[...]

spoiler: arrival
De enige taak van de aliens was om (iemand van) de mensheid hun taal te leren. Die taak zat er aan het einde op, dus hoeven ze niet langer rond te hangen. Een mogelijke andere reden kan zijn dat de aliens "gezien" hebben dat hun aanwezigheid uiteindelijk mogelijk negatieve consequenties heeft. Dat kan een machtige groepering zijn die er minder vredelievende gedachtes op na houdt, maar ook de drang om hun techniek en kennis te doorgronden, om in no time op hetzelfde niveau te zitten en tegen de tijd dat ze de mensheid nodig hebben, mogelijk ruim te overtreffen, met als gevolg dat de mensheid weer minder bereid is te helpen. Ik noem maar een paar suggesties.
Arrival
spoiler:
Voor zover ik had begrepen zochten de Aliens hulp voor in de toekomst. Het leren van de taal was de taak die de aliens moesten uitvoeren, dat was gelukt, taak zat erop.

• sh4d0wman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-09 15:59

sh4d0wman

Long live the King!

quote:
[b][message=52228529,noline]dasfrikandel schreef op maandag 14 augustus 2017 @
iemand nog een aanrader die ook op netflix staat?
Geen idee of ze op netflix staan:
Sympathy for Lady Vengeance (2005)
Sympathy for Mr. Vengeance (2002)

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• Jorgen
@LA-384 @deBennie
spoiler: Arrival
Die redenen kan ik me indenken ja. Blijft nog altijd een erg vaag einde waar je zelf je betekenis aan kunt geven.

Down Periscope (1996)
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG-13
Down Periscope valt het best te vergelijken met Police Academy, maar dan onder water. Tom Dodge droomt van zijn eigen atoomonderzeeër, maar niet alle hoge omes zien het in hem zitten, vanwege een wat roekeloze geschiedenis. Om hem één laatste kans te geven, "mag" hij het met de grootste dieselroestbak van de marine opnemen tegen de crême de la crême onder de onderzeeërs geleid door zijn oude kapitein en een admiraal - die hem beiden het liefst zien falen. Zou zijn bemanning nog top zijn geweest, dan had hij misschien nog een kleine kans, maar ook hier wordt hem een oor aan genaaid. Dodge wordt namelijk opgescheept met een groep klungels en dombo's die zijn weerga niet kent. Vanzelfsprekend blijkt het zooitje ongeregeld zo over hun eigen kenmerkende talenten te beschikken. Dat is het startschot voor een grappig kat-en-muisspel met een hoop geslaagde grappen. Zowel de humor als de situaties kunnen zich meten met de leukste situaties uit Police Academy. Die film schat ik uiteindelijk wel hoger in, maar voor een lollige avond is ook Down Periscope prima geschikt.
7 / 10

• masterjula
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:53
quote:
deBennie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:50:
[...]

Arrival
spoiler:
Voor zover ik had begrepen zochten de Aliens hulp voor in de toekomst. Het leren van de taal was de taak die de aliens moesten uitvoeren, dat was gelukt, taak zat erop.
Dit is volgens mij helemaal juist.

spoiler:
Door dat wij deze 'taal' zijn gaan begrijpen als mensen, kunnen wij ons nog veel sneller gaan ontwikkelen.
We kunnen bijvoorbeeld gedachten lezen en communiceren met onze gedachten, zelfs met mensen aan de andere kant van de wereld (voorbeeld met de hoofdpersoon en ik geloof de leider van China).

Waardoor wij als ras, dat bijvoorbeeld potentieel gezien erg goed zou kunnen zijn in samenwerken. Maar ook in het (relatief gezien, de aliens kiezen ons tenslotte niet voor niets uit) razendsnel verleggen van grenzen en het bevorderen van nieuwe technieken, een grote kans hebben om de Aliens in de toekomst hun gewenste/benodigde oplossing te kunnen bieden (geloof op een soort ziekte die zij dragen, waardoor zij zullen gaan (uit)sterven).

Echter denk ik wel, dat de Aliens op vele diverse planeten hun kennis verspreiden en hopen dat zij uiteindelijk van één planeet hun gewenste oplossing krijgen.

Tenminste, zo heb ik het begrepen! Correct me if i'm wrong, want ik vond deze film echt ontzettend interessant en het heeft me weken bezig gehouden. Het zette me gewoon aan het denken als mens. Vragen zoals; hoe bizar is het dat wij op onze planeet, zo veel moeite hebben met het sluiten van vrede en elkaar vertrouwen. Of; Als dit echt zou gaan gebeuren, hoe zouden wij dan als ras reageren?

Maar goed, dat zijn weer andere discussies ;)

• Malfunctions
  • Laatst online: 16:59
quote:
Jorgen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:18:
@LA-384 @deBennie
spoiler: Arrival
Die redenen kan ik me indenken ja. Blijft nog altijd een erg vaag einde waar je zelf je betekenis aan kunt geven.

Down Periscope (1996)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG-13
Down Periscope valt het best te vergelijken met Police Academy, maar dan onder water. Tom Dodge droomt van zijn eigen atoomonderzeeër, maar niet alle hoge omes zien het in hem zitten, vanwege een wat roekeloze geschiedenis. Om hem één laatste kans te geven, "mag" hij het met de grootste dieselroestbak van de marine opnemen tegen de crême de la crême onder de onderzeeërs geleid door zijn oude kapitein en een admiraal - die hem beiden het liefst zien falen. Zou zijn bemanning nog top zijn geweest, dan had hij misschien nog een kleine kans, maar ook hier wordt hem een oor aan genaaid. Dodge wordt namelijk opgescheept met een groep klungels en dombo's die zijn weerga niet kent. Vanzelfsprekend blijkt het zooitje ongeregeld zo over hun eigen kenmerkende talenten te beschikken. Dat is het startschot voor een grappig kat-en-muisspel met een hoop geslaagde grappen. Zowel de humor als de situaties kunnen zich meten met de leukste situaties uit Police Academy. Die film schat ik uiteindelijk wel hoger in, maar voor een lollige avond is ook Down Periscope prima geschikt.
Down Periscope vind ik persoonlijk leuker dan Police Academy, maar misschien komt dat vooral door Kelsey Grammer. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Jorgen
Die had ook echt een geweldige rol :)

• Shadow_J
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-09 13:17
quote:
absrnd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:15:

The Circle (2017)

The Circle dit weekend ook gezien en sprak mij wel aan. Het is natuurlijk een grote combinatie tussen Apple, Facebook, Google en nog enkele andere in 1 groot bedrijf. Je ziet stilaan dat het een manier van leven wordt en ook een manier dat stilaan druk uitoefent om mee te zijn. Het verdwijnen van privé wordt heel goed in beeld gebracht en dit geeft een mooie reminder van waar we niet naartoe moeten :)

spoiler:
Vooral het deel dat the Circle onder dwang een deel van je identiteit wordt om te kunnen gaan stemmen is (momenteel nog) niet realistisch, maar daar zal ongetwijfeld al aan gedacht zijn door boven genoemde bedrijven :p

Shadow_J wijzigde deze reactie 29-08-2017 11:54 (3%)

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:55

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

quote:
Jorgen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:21:

Jurassic Park (1993)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Wie net als ik in de jaren '80 en '90 opgroeide, kent de iconische avonturenfilms natuurlijk wel: Indiana Jones, Back to the Future en Jurassic Park. Films die je na tig keer kijken nog een keer kunt zien, omdat ze gewoon meer dan mooi zijn. Ze horen bij een stukje filmgeschiedenis en waarschijnlijk heeft elke filmfan ze wel eens (of vaker) gezien.

Jurassic Park is de eerste film uit deze franchise van Steven Spielburg en is gebaseerd op het boek van Michael Crighton. Jurassic Park gaat over een nieuw, groot opgezet dierenpark dat ontsproten is aan het brein van John Hammond. Hij heeft samen met een berg geleerden en dierenexperts het voor elkaar weten te krijgen om dinosauriërs te klonen. 65 Miljoen jaar na hun uitsterven lopen er op een Costa Ricaans eiland ineens tientallen exemplaren rond. Sommige zijn herbivoor; helaas zijn andere carnivoor. Die laatste zorgen vanzelfsprekend voor problemen als tijdens een eerste jeepritje door het park alles mis gaat. De kleinkinderen van Hammond komen samen met een aantal volwassenen midden tussen de roofdieren terecht, met alle ellende van dien.

24 Jaar na het uitkomen van Jurassic Park, heeft de film nog niks in kracht ingeboet. Een groot deel van het spektakel wat je ziet, is gebouwd met animatronics. Robotdino's die met veel zorg en liefde in elkaar gezet zijn. Dat maakt ook dat decennia later de monsterlijke wezens nog altijd even tastbaar en echt overkomen. Natuurlijk passen de computers en telefoons niet meer in deze tijd, maar voor de rest had Jurassic Park ook gisteren gemaakt kunnen zijn. De dieren zijn echt en eng en het verhaal is nog altijd groots en meeslepend; avontuurlijk en spannend.

Mocht je Jurassic Park nog nooit gezien hebben, dan heb je echt wat gemist. Niet alleen één van de meest gave avonturenfilms ooit gemaakt, maar ook een film die je daar echt met verwondering en spanning in meezuigt. Het moge duidelijk zijn dat Jurassic Park één van mijn favoriete films aller tijden is. Ook nu nog een dikke aanrader.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10

De recensies van deel II tot en met IV volgen later en worden wederom aan deze post toegevoegd.
Poe weet nog was 5 toen die uitkwam en mijn ouders gingen naar bios.(ik zwaar pissed uiteraard dat ik niet mee mocht uiteraard, maar logisch want was 5 )
Paar jaar later mocht ik hem voor eerste keer zien en HOOKED EVER SINCE.
Keek hem toen als kind denk elke maand een keer als niet meer was.
Paar jaar terug nog naar de 3d voorstelling geweest ervan, eerste keer bios ervaring van deze film en was genieten als een klein kind op kerstdag.
Staat bij mij wel in de top 5 beste films en denk misschien wel op plek 1 zelfs.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL Mijn corsa b W.I.P/ x5670@4.4ghz||rx480 4gb saphire nitro@ 1400/1870mhz|| 12gb @1771mhz||850evo 256gb||

• Jorgen
@v8power67 Hij blijft ook gewoon gaaf. Ik heb hem speciaal op blu-ray gekocht, gewoon om hem weer te kunnen kijken.

• v8power67

v8power67

quote:
Jorgen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:50:
@v8power67 Hij blijft ook gewoon gaaf. Ik heb hem speciaal op blu-ray gekocht, gewoon om hem weer te kunnen kijken.
Heb toen die trilogy box gekocht op bluray, en deze weer ingeruild destijds voor de nieuwere met jurassic world erbij.
En heb een speciale versie ervan op mn mediaplayer staan met de officiele bios versie qua geluid en beeld ook geloof ik de 35mm versie.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL Mijn corsa b W.I.P/ x5670@4.4ghz||rx480 4gb saphire nitro@ 1400/1870mhz|| 12gb @1771mhz||850evo 256gb||

• Jorgen
Die 4-box heb ik ook ja. Ben nu zelf met deel II bezig.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:01
Doe jezelf een plezier en kijk de laatste film in de serie niet .. Dat is gewoon en gedrocht en een slechte poging tot reboot.

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 14:02
quote:
Webgnome schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:19:
Doe jezelf een plezier en kijk de laatste film in de serie niet .. Dat is gewoon en gedrocht en een slechte poging tot reboot.
Vond hem best ok. Tuurlijk deel1 met kop en schouders erboven. alleen al qua muziek wat gewoon icoonisch is.

Maar ook een goed stuk jeugdsentiment wat we nu gewoon niet meer hebben met het laatste deel.

• Hobbykok
quote:
Ik vond dat stuk met die vogels wel gaaf, maar het is wel jammer dat het inderdaad wel heel erg lijkt op deel 1. Maar die vogels vond ik echt genieten, heerlijke vleesetende grote beesten :D

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 13:12
quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:25:
[...]
Ik vond dat stuk met die vogels wel gaaf, maar het is wel jammer dat het inderdaad wel heel erg lijkt op deel 1. Maar die vogels vond ik echt genieten, heerlijke vleesetende grote beesten :D
Vogels? Nu is er veel voor te zeggen dat vogels afstammelingen van dinosauriers zijn, maar pterosauriërs waren zeker geen vogels.

Overigens, overdrijven jij en je mede Jurassic Park fanaat niet een klein beetje? Jurassic Park is in zijn genre een prima film die ook nu nog behoorlijk overeind blijft, maar behorende tot de beste films die er zijn? Dan heb jullie of heel weinig (soorten) films gezien of we hebben een andere definitie van "beste films". Uit oprechte nieuwsgierigheid, welke andere vier films staan in jouw top vijf?

• v8power67

v8power67

quote:
Nee sorry zou je deel 3 gezegd hebben gaf ik je gelijk maar jurassic world heb ik echt van genoten.
Om eindelijk een park te zien zoals ze het bedoeld hebben in deel 1.
Nee hij is niet beter dan deel 1, maar damn heb er wel erg van genoten.
quote:
arsimo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:41:
[...]

Vogels? Nu is er veel voor te zeggen dat vogels afstammelingen van dinosauriers zijn, maar pterosauriërs waren zeker geen vogels.

Overigens, overdrijven jij en je mede Jurassic Park fanaat niet een klein beetje? Jurassic Park is in zijn genre een prima film die ook nu nog behoorlijk overeind blijft, maar behorende tot de beste films die er zijn? Dan heb jullie of heel weinig (soorten) films gezien of we hebben een andere definitie van "beste films". Uit oprechte nieuwsgierigheid, welke andere vier films staan in jouw top vijf?
Tja heb geloof zon beetje alles van top 250 imdb gezien. ( Met hoop ervan niet mee eens qua imdb cijfer btw).
Heb echt heel veel.soorten films gezien.
Maar heb gewoon een zwakte voor films met grote dieren erin.
King kong skull island, cloverfield, jurassic park noem maar op. Dit zijn echt mijn favorite soort films.

En ja jurassic park 1 is gewoon echt goud in bijna alles. Ja het heeft foutjes, maar er is ook zo ontzettend veel goed gedaan.
De chemie tussen de characters is gewoon briliant.
Sowieso de characters op zichzelf zijn echt heel goed neer gezet.
De opbouw is gewoon geniaal, en ja de graphics zelfs nu nog plausibel.
Kan gewoon jeugd sentiment zijn maar ik kan deze film elke week wel kijken en gewoon weer van eerste tot laatste minuut genieten als een klein kind.

v8power67 wijzigde deze reactie 29-08-2017 18:18 (59%)

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-09 12:13

Tijntje

Hello?!

Het mooie bij Jurassic Park is dat het niet alleen over dino's gaat maar dat er onderlagen in de film zitten.
Bij Jurassic World ligt de focus op de special effects en de dino's.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Webgnome
quote:
v8power67 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:10:
[...]

Nee sorry zou je deel 3 gezegd hebben gaf ik je gelijk maar jurassic world heb ik echt van genoten.
Om eindelijk een park te zien zoals ze het bedoeld hebben in deel 1.
Nee hij is niet beter dan deel 1, maar damn heb er wel erg van genoten.

[...]
Meningen zijn persoonlijk maar serieus? Heb je van deel 4 genoten? Zowat alles was slecht aan die film. Zelfs het 3d effect was bar bar slecht gedaan. Ik herinner mij nog de scene met de helikopter die over het eiland vliegt waarbij je overduidelijk kunt zien dat het perspectief van geen kant klopt. En inderdaad wat Tijntje zegt. Ze hebben het dino gedeelte uit deel 1 gepakt, wat herkenningspunten van deel 1 erin gestopt en vervolgens tadaa nieuwe film. Zelfs de remix van de filmmusic.. bah bah..

Webgnome wijzigde deze reactie 29-08-2017 18:58 (12%)

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:58
quote:
Tijntje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:55:
....bij Jurassic World ligt de focus op de special effects en de dino's.
En dat is ook prima, het grootste gedeelte van shit die Jurassic World over zich heen krijgt/kreeg is absoluut onverdiend.
Hij is niet beter dan deel 1 maar dat hoeft ook niet, JW op zich is een prima film.

Net als met Star Wars leunt met een beetje te veel op de nostalgische "gevoelens" die men bij de eerste delen heeft.

• vanaalten
quote:
Webgnome schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:58:
[...]

Meningen zijn persoonlijk maar serieus?
466k mensen die het gemiddeld een 7 geven... meningen zijn persoonlijk, maar je zal toch moeten toegeven dat het gros van de mensen het blijkbaar een erg leuke film vindt.
quote:
Heb je van deel 4 genoten? Zowat alles was slecht aan die film.
Sterker nog, op basis van die score zou een reactie van mij kunnen zijn "wat, vond je het een slechte film? Serieus? Bijna alles was goed aan die film!"... ;)
quote:
Zelfs het 3d effect was bar bar slecht gedaan. Ik herinner mij nog de scene met de helikopter die over het eiland vliegt waarbij je overduidelijk kunt zien dat het perspectief van geen kant klopt.
Nou ben ik het wel enigszins met je eens, hoor... ik heb JW ook gezien en vond het maar een saaie oninteressante boel. Maar heb 'm thuis in 2D gekeken, dan vallen dat soort slechte 3D dingen niet zo op. ;)
Maar gezien de score geef ik dan wel gewoon toe dat de film blijkbaar voor een meerderheid prima te pruimen is. Zal het dan wel aan mij liggen dat ik 'm niet zo vond.

• sjaool

sjaool

Hoe je het ook wendt of keert Jurassic Park is wel een landmark in de filmgeschiedenis qua visual effects waaraan nog steeds film afgemeten worden. Hij hoort zeker op mijn lijst met favoriete films aller tijden thuis. :)

sjaool wijzigde deze reactie 29-08-2017 22:30 (3%)

• ruudbekkerst
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-09 23:01
Jurassic Park was echt ongelofelijk goed gemaakt. De spanningsopbouw is van een ongekend niveau! Dan hebben we Jurassic World en die laat precies zien hoe het NIET moet! Echt alles was slecht aan die film. Geen spanning, waardeloze karakters, effecten die nergens op leken en het meest irritante waren de vele cliches in die film. Kan begrijpen dat de wat jongere kijker het nog leuk vindt, maar een volwassen persoon zou toch wel moeten kunnen zien dat dit regelrechte troep was.

• RobPete89
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 31-08 15:43
Nu weer een ander onderwerp dan JP/JW? :)

The Hitman's Bodyguard (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: R
Erg geestige film door de chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Vaker moeten lachen dan om een gemiddelde comedy film. Actie zag er ook prima uit in het voor ons bekende Amsterdam. Met een paar plotholetjes hier en daar toch prima vermaak.
7 / 10

• Jorgen
Wat 1 review over Jurassic Park al niet losmaakt. :)

• Webgnome
quote:
Jorgen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:28:
Wat 1 review over Jurassic Park al niet losmaakt. :)
doet mij een beetje denken aan het debacle over een niet nader te noemen m:m film.. ;)

• Hobbykok
quote:
arsimo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:41:
overdrijven jij en je mede Jurassic Park fanaat niet een klein beetje? Jurassic Park is in zijn genre een prima film die ook nu nog behoorlijk overeind blijft, maar behorende tot de beste films die er zijn?
Dat heb ik volgens mij niet gezegd, maar ik had volgens mij wel wat bier op toen ik dit bericht gepost had. Ik vind het niet behorende tot de beste films, maar ik geniet er wel van.

Deel 1 vind ik wel in de top 10 van zijn genre thuis horen en het 1e deel kan je na al die jaren nog echt prima zien.

Hobbykok wijzigde deze reactie 30-08-2017 18:19 (10%)

• Jorgen
quote:
Webgnome schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

doet mij een beetje denken aan het debacle over een niet nader te noemen m:m film.. ;)
m:m?? schrijf je antwoord maar in heel kleine lettertjes dan

• vanaalten
quote:
Jorgen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

m:m?? schrijf je antwoord maar in heel kleine lettertjes dan
Ik gok dat 'ie de film MAD MAX : Fury Road bedoeld. Wanstaltig gedrocht van een film. ;)

* vanaalten rent haastig weg uit deze discussie...

• Majin Buu
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Wonder Woman (2017)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Te lange film met onderpresterende Gal en matige CGI
5.2 / 10

i7 7700 / B150M BAZOOKA PLUS / 8GB DDR4 2666 / GTX 1050Ti

• HhK1907
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
Death Note (2017)
Voor iemand die de originele niet kent kan het wel een aardig verhaal zijn, echter als je de originele serie hebt gezien dan merk je wel hoe moeilijk het is om bijna 40 afleveringen te stoppen in 1 film van geen 2 uur. Er missen cruciale momenten, die t verhaal een niveau omhoog hielpen. Ook irriteert het gewoon om een japanse anime gespeeld zien te worden door amerikaanse acteurs. Al met al een 5 omdat ik denk dat mensen zonder voorkennis, het wel een aardige film zullen vinden. En anders was mijn cijfer nog lager geweest.
5 / 10

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:28
quote:
vanaalten schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Ik gok dat 'ie de film MAD MAX : Fury Road bedoeld. Wanstaltig gedrocht van een film. ;)

De eerste keer dat ik hem keek vond ik het ook 10x niks en na ongeveer 25-30 minuten uitgezet :X Maar hij draait binnenkort weer eenmalig in de bioscopen (Chrome Edition) dus dan ga ik het weer proberen :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties

• Musicmasters
  • Niet online
Fargo (2014–)
IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 53 min | MPAA: TV-MA
Ok, het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar iedere liefhebber van deze film IMDB: Fargo (1996) moet gewoon deze serie ook kijken. Man, man, man wat is dit nu al avonden genieten. Geweldig, dat sfeertje, maffe figuren en plotwendingen. Kijken, kijken, kijken.
9 / 10

• Hobbykok
quote:
Erulezz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:17:
De eerste keer dat ik hem keek vond ik het ook 10x niks en na ongeveer 25-30 minuten uitgezet :X Maar hij draait binnenkort weer eenmalig in de bioscopen (Chrome Edition) dus dan ga ik het weer proberen :P
Waarom jezelf pijnigen als je hem na 30 minuten al uitzet? Ik had eerst per ongeluk de chrome editie gekeken, dacht dat mijn tv kapot was..., dat maakt de film er niet beter op vind ik.

Hobbykok wijzigde deze reactie 31-08-2017 13:08 (8%)

• Koos2009
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 12:20
Shot Caller (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Gisteren deze film gekeken en hoewel ik een "verwrongen in een bende waarin het blanke ras boven alles gaat" ging het eigenlijk om iets wat met de | juiste" pech en in iedere organisatie voor kan komen. Naar mijn idee was het behoorlijk realistisch neergezet over hoe je verzeilt raakt in zulke dingen. Helaas was het rond het einde niet helemaal duidelijk of wie wat gedaan had en of het nou echt gewoon zo verder ging of dat er "buiten de film" wat wisselingen van de wacht waren.

Gelukkig was er geen boventoon in rassen/soorten mensen die opgehemeld werden behalve dan natuurlijk de hoofdpersoon die zijn familie probeert te beschermen.
Dat zou iedereen doen, maar geen zwarte transgender die even de wereld red ofzoiets gelukkig. Gewoon een lekker rauwe film.
8 / 10

@Hobbykok Chrome? Is dat dan nog meer glimmend en zo?
@Erulezz Mad Max FR is gewoon zo'n standaard film. De echte van vroeger krijg je gewoon niet meer.

PSN: DucttapeGuyXXL

• Hobbykok
quote:
Koos2009 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:11:
@Hobbykok Chrome? Is dat dan nog meer glimmend en zo?
Eerder glimmend zwart/wit. Ik dacht echt dat mijn hdmi kabel van de tv stuk was, die heb ik nog vervangen voordat ik op internet ging zoeken waarom ik geen kleur had 8)7

Ik zie echt niet de toegevoegde waarde, de kleurenversie is veel mooier. Bloed wil je toch in het rood zien? Doet me denken aan Duitse games vroeger waar het bloed voor dat land in het blauw moest 8)7

• lj_tree
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:54
quote:
vanaalten schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat hij Mega Mindy bedoeld. Ik was ook helemaal niet te spreken over de verwarrende verhaallijn, het matige acteerwerk en de soundtrack van mega mindy. Viel me vies tegen en dat terwijl de verwachtingen ZO HOOG waren:S

lj_tree wijzigde deze reactie 31-08-2017 13:31 (4%)

Xbox gamertag: control1983

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Eerder glimmend zwart/wit. Ik dacht echt dat mijn hdmi kabel van de tv stuk was, die heb ik nog vervangen voordat ik op internet ging zoeken waarom ik geen kleur had 8)7

Ik zie echt niet de toegevoegde waarde, de kleurenversie is veel mooier. Bloed wil je toch in het rood zien? Doet me denken aan Duitse games vroeger waar het bloed voor dat land in het blauw moest 8)7
Over zwart/wit gesproken; ik vond dat wel weer mooi gedaan in de Sin City films.
Dit maakte de sfeer intenser/rauwer.

apollo13

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
apollo13 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Over zwart/wit gesproken; ik vond dat wel weer mooi gedaan in de Sin City films.
Dit maakte de sfeer intenser/rauwer.
Ik denk wel dat een grijs/afwijkend kleurenschema iets gaat toevoegen aan een film.
Idd sin city en schindlers list zijn daar prima voorbeelden van, maar ook bv 300 die een vreemde kleursetting had.

Echter ik geloof niet dat dat mijn problemen met M.Max op zou lossen. Ik vond dat echt een bagger film.
Dus ik vraag me af waarom eurulez hem nog een keer wil proberen, hij word er niet bepaald beter op na 30minuten :P

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Musicmasters schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:00:
Fargo (2014–)[afbeelding]
IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 53 min | MPAA: TV-MA
Ok, het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar iedere liefhebber van deze film IMDB: Fargo (1996) moet gewoon deze serie ook kijken. Man, man, man wat is dit nu al avonden genieten. Geweldig, dat sfeertje, maffe figuren en plotwendingen. Kijken, kijken, kijken.
Er is ergens een apart Series-topic. :)
Edit: Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

Mbt S1 ben ik het met je eens, daarvoor heb ik op mijn vakantie een databundel bijgekocht zodat ik nog wat afleveringen kon downloaden van Netflix. :$ S2 vind ik wat minder tot nu toe, maar zeker niet slecht.

Nomen nescio

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:28
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Waarom jezelf pijnigen als je hem na 30 minuten al uitzet? Ik had eerst per ongeluk de chrome editie gekeken, dacht dat mijn tv kapot was..., dat maakt de film er niet beter op vind ik.
Toen ik hem keek was dat in niet al te beste kwaliteit ;) Misschien is de ervaring op het grote scherm nu toch net wat leuker. En zo niet: het kost mij niks met de Unlimited kaart en ik loop weg en stap naar binnen bij een andere film :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties

• ruudbekkerst
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-09 23:01
Logan Lucky (2017)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Van de maker van Oceans 11 en dat zie je er ook aan af. Vergelijkbaar verhaal met ook aparte karakters. Ik vind deze echter net iets minder, maar wel vermakelijk.
7 / 10

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:56

KipCurreh

Nightcrawler

Net Donnie Darko voor de eerste keer gezien, ik ga met heel wat vragen gaan slapen vrees ik...

Setup | Steam

• Zuluman
  • Registratie: september 2001

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

The Mummy (2017)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Top film! Ik vond de oorspronkelijke The mummy uit 1999 geweldig. Een hoog indiana jones gehalte met actie humor en avontuur. Ik verwachtte eigenlijk niet veel van de 2017 versie. Het is zeer zeker geen remake van de versie uit 1999. Niet te vergelijken. Een eenvoudig verhaal maar uitstekend verteld. En wat serieuzer dan de versie van 1999. Iets donkerder maar nog er is ook nog wel wat humor aanwezig. Goede vermakelijke film.
9 / 10

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
American Made (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Biography, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: R
Ik heb Tom Cruise voor het eerst gezien in de Mission Impossible reeks. Eerder dit jaar nog in The Mummy. En dan vanavond in American Made als een piloot genaamd Barry Seal. De film plaatst zich in de jaren 80 van Ronald Reagan met een levendige koude oorlog die gaande is. Seal wordt overgehaald om voor de CIA te gaan werken nadat ie zijn huidige baan als piloot van gewone burgervluchten saai begint te vinden en besluit om goederen zoals drugs en sigaren vanuit Midden Amerika Amerika en Canada in te smokkelen.

Ik heb reviews gelezen dat American Made een kruising is tussen Topgun en de Narcos Netflix series. En ik begrijp dat wel. Voor de CIA is Seal zo goed bezig als piloot om foto's te maken van de communistische rebellen en drugskartels dat zijn takenpakket uitgebreid wordt. Per klus dat ie doet verdiend is steeds meer geld. Op den duur weet Seal van gekkigheid niet wat ie ermee aan moet.

De drugskartels in Nicaragua, Colombia en dergelijke krijgen hem in het vizier waardoor hij door Pablo Escobar als gunst drugs naar Amerika moet zien te krijgen. Op den duur vervult ie een dubbelrol en tegelijkertijd probeert Seal zijn eigen gezin draaiende te houden. Er zit genoeg humor, actie in. En de film ademt een jaren 80 sfeer uit. Cruise komt in deze film echt beter tot zijn recht dan in de Mummy als een soort Indiana Jones wat ie echt niet is. Maar als piloot in een film gelijk aan Topgun meets Narcos komt ie echt tot zijn recht. Het is een goede film en leuk om te gaan kijken als je Narcos gekeken hebt of Topgun.
8 / 10

• Jorgen
Zo, ook de Jurassic Park franchise kan ik doorstrepen van mijn lijstje. Alle recensies vind je in deze post: Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Conclusie: deel 1 by far het beste, maar al met al een erg leuke filmserie waarin de dino's de show stelen. Top!

Nu maar eens even bedenken wat ik als volgende serie ga bekijken. :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-09 14:42
Wonder Woman (2017)
Ik heb deze film na ongeveer 45 minuten af gezet. Het leek wel een kinderfilm. Flauw humor, verkleedpartijen en schurken in gekke pakjes. Die gifmevrouw met haar porceleinen kaak of wat het ook voor moest stellen, echt kom op zeg. De hoeveelheid slomo's in de eerste 30 minuten is ook belachelijk. De hele vechtscene op het strand; salto na spin na salto in slomo. Superheldenfilms kunnen leuk zijn, maar dit was echt geen reet aan.
3 / 10

About a month before he died, my uncle had his back covered in lard. After that, he went down hill fast.

• Musicmasters
  • Niet online
quote:
Bra-Jo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:25:
[...]

Er is ergens een apart Series-topic. :)
Edit: Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

Mbt S1 ben ik het met je eens, daarvoor heb ik op mijn vakantie een databundel bijgekocht zodat ik nog wat afleveringen kon downloaden van Netflix. :$ S2 vind ik wat minder tot nu toe, maar zeker niet slecht.
Je genoemde topic is wel enigszins dood. S3 al gezien met Mr Varga? Wederom geweldig.

• Jorgen
@Musicmasters Ik heb geprobeerd dat topic nog een beetje in leven te houden, maar het wordt inderdaad bijna niet gebruikt.

• LA-384
Op zich ook niet zo vreemd eigenlijk. Een serie varieert in kwaliteit per seizoen en soms ook nog per aflevering. Meestal kun je pas aan het eind van een seizoen een redelijk oordeel geven, maar dat geldt dan weer niet voor alle seizoenen, waardoor constante aanpassing nodig is. Pas aan het eind van de serie kun je een compleet oordeel geven, hoewel je bij langlopende series de eerste seizoenen alweer vergeten bent.

Vaak wordt het na het einde ook niet meer of slechts beperkt uitgezonden of zijn de seizoenen slechts beperkt beschikbaar (zonder een box set te kopen), waardoor potentiële nieuwe kijkers er weer niet zoveel aan hebben en de start-drempel te hoog ligt.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
Raiders of the Lost Ark (1981)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 115 min | MPAA: PG
Blijft een lekkere wegkijkfilm. Niet meer dan dat. Zitten wat uitgerekte scenes in die een stuk korter hadden gekund, de vechtscene bij het vliegtuig bijvoorbeeld :z

Daarnaast het gemak waarmee iedere tegenslag binnen een paar minuten weer teniet is gedaan, omdat Indy of iemand anders zorgt voor een snelle ontsnapping. Het zorgt ervoor dat het een leuke wegkijkfilm is, maar niet meer dan dat.
6.5 / 10

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

• Musicmasters
  • Niet online
quote:
Zuluman schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:24:
The Mummy (2017)[afbeelding]
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Top film! Ik vond de oorspronkelijke The mummy uit 1999 geweldig. Een hoog indiana jones gehalte met actie humor en avontuur. Ik verwachtte eigenlijk niet veel van de 2017 versie. Het is zeer zeker geen remake van de versie uit 1999. Niet te vergelijken. Een eenvoudig verhaal maar uitstekend verteld. En wat serieuzer dan de versie van 1999. Iets donkerder maar nog er is ook nog wel wat humor aanwezig. Goede vermakelijke film.
Geintje zeker? Topfilm? Ik vond het zo ongeveer het slechtste wat ik dit jaar en in jaren heb gezien. Tom Cruise en lollig doen werkt niet, het verhaal gaat nergens over en zit vol met plotholes. Niveau B, nee C film. Maar goed smaken verschillen en ieder zijn ding.

• Zuluman
  • Registratie: september 2001

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

quote:
Musicmasters schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:34:
[...]

Geintje zeker? Topfilm? Ik vond het zo ongeveer het slechtste wat ik dit jaar en in jaren heb gezien. Tom Cruise en lollig doen werkt niet, het verhaal gaat nergens over en zit vol met plotholes. Niveau B, nee C film. Maar goed smaken verschillen en ieder zijn ding.
smaken verschillen idd. maar bedankt dat je moeite nam voor deze reactie.

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-09 14:42
Despicable Me 3 (2017)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 90 min | MPAA: PG
Zeker niet het niveau van 1 of 2, maar alsnog prima vermaak. Hopelijk wel de laatste in de reeks want het is inmiddels een beetje uitgemolken. Het feit dat Gru zijn tweelingbroer vindt biedt niks extra's voor de film, maar de jaren 80 schurk is wel weer leuk.
7 / 10

About a month before he died, my uncle had his back covered in lard. After that, he went down hill fast.

• vanaalten
Wonder Woman (2017)
Leuke film, beter dan ik verwacht had.

Natuurlijk genoeg op aan te merken: karakters die er weinig toe doen (zou wat mij betreft al bijna voldoende zijn als WW met de piloot de strijd ingaat, rest van de karakters is meer vulling) en gaten in de plot
spoiler:
als IK er achter zou komen tijdens een training dat ik magische krachten had door m'n armen te kruisen, zou ik echt flink doorvragen bij m'n familie waar dat vandaan komt, of dat erfelijk is enzo.

Wonder Woman zet in elk geval een leuk interessant karakter neer, prima actrice voor de rol. Vond haar in gewone kleding mogelijk nog geloofwaardiger overkomen dan in d'r stoeipak. Vond haar ook wel wat weghebben van Lara Croft.

Tweede helft van de film werd wat langdradig en de gevechten weinig meer dan een hoop geschreeuw en over-en-weer gooien van zware dingen. Maar goed, het geheel was leuk!
7 / 10

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:35
quote:
KipCurreh schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:14:
Net Donnie Darko voor de eerste keer gezien, ik ga met heel wat vragen gaan slapen vrees ik...
Cellar door? :+ :P

Blijft toch 1 van mijn favoriete films, heerlijke muziek ook. :)

Specs, X360, PS3

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:56

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Albinoraptor schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:42:
[...]

Cellar door? :+ :P

Blijft toch 1 van mijn favoriete films, heerlijke muziek ook. :)
Nu ik wat naslagwerk heb gedaan; begin ik het allemaal wel een beetje te snappen (Tangent Universe enz).. Misschien mocht het boek 'The Philosophy of time travel' misschien net iets prominenter aanwezig in de film zelf, had het iets makkelijker gemaakt om te begrijpen ;)

Wel enkele knappe acteer-prestaties ook

Setup | Steam

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:32

Hahn

Tegendraads

quote:
KipCurreh schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:26:
[...]

Nu ik wat naslagwerk heb gedaan; begin ik het allemaal wel een beetje te snappen (Tangent Universe enz).. Misschien mocht het boek 'The Philosophy of time travel' misschien net iets prominenter aanwezig in de film zelf, had het iets makkelijker gemaakt om te begrijpen ;)

Wel enkele knappe acteer-prestaties ook
Donnie Darko is (voor mij) een film die beter wordt als je 'm vaker ziet, dus in plaats van allerlei theorieën erover te gaan lezen zou ik 'm vooral gewoon nog een keer (of twee) kijken :Y)

The devil is in the details.

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:30
quote:
Hahn schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:29:
[...]
Donnie Darko is (voor mij) een film die beter wordt als je 'm vaker ziet, dus in plaats van allerlei theorieën erover te gaan lezen zou ik 'm vooral gewoon nog een keer (of twee) kijken :Y)
Mee eens, gewoon nog eens zien!

Voor mij was de recap (of ode aan / parodie op) van Tim Minchin (minder dan anderhalve minuut) een pima mogelijkheid om de film iets beter te "snappen". Let op, uiteraard spoilers in de recap.

• LA-384
Total Recall (1990)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Vandaag sinds lange tijd nog eens de originele Total Recall gekeken. De laatste keer is alweer heel wat jaartjes geleden, maar is me altijd bijgebleven alszijnde een leuke film.

Nu het weer gezien te hebben, heb ik er een dubbel gevoel aan over gehouden. Enerzijds doet het aan als een enorme B-film. De acteerprestaties zijn matig, het verhaal is simpel, maar niet altijd even logisch, karakters worden niet uitgediept en de “futuristische designs” zijn eigenlijk wel een beetje lachwekkend. Desondanks is het lang geleden dat een film me geen moment verveeld heeft. De film duurt bijna 2 uur, maar deze speelduur is voorbij gevlogen. Dat is iets wat zelfs hedendaagse blockbusters nog maar moeilijk voor elkaar krijgen. Ik ben er nog niet helemaal uit waarom er zo’n groot verschil zit in entertainment waarde, wellicht willen hedendaagse films gewoon teveel zijn.

Wat overigens wel opvallend was, was de hoeveelheid gore en geweld. Het duurt ongeveer 20 minuten voor de eerste slachtoffers vallen en vanaf dat punt gaan ze met bosjes neer.
spoiler:
Het zijn zeker niet alleen de badguys die het loodje leggen en er wordt ook niet zuinig omgegaan met de hoeveelheid kunstbloed. Daarnaast zien de misvormde marsianen er echt weerzinwekkend uit, volgens mij trok ik zelfs een vies gezicht bij de eerste scènes in “Venusville”.
Dit zie ik echter niet als een negatief punt, het benadrukt wel hoe soft hedendaagse films zijn vergeleken met jaren 80-90 films.

Het is geen goede film, maar ik heb me wel goed vermaakt.

Total Recall - 7/10
7 / 10

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:23
quote:
LA-384 schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:44:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Total Recall (1990)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
[justify]V

Wat overigens wel opvallend was, was de hoeveelheid gore en geweld. Het duurt ongeveer 20 minuten voor de eerste slachtoffers vallen en vanaf dat punt gaan ze met bosjes neer.
Niet direct hetzelfde maar films zijn tegenwoordig veel softer geworden. Heel veel (grote) actiefilms zijn PG-13 wat zoiets inhoudt dat het enige moment dat je bloed ziet dit van de held is voordat hij door de sexy chick/dokter een pleister krijgt en heel hard "AUW" mag roepen. Actiefilms die net zo bloederig zijn als destijds Punisher, Cobra, Commando of Predator zie je veel minder in de bios. Natuurlijk zijn ze er wel maar op dit moment is Deadpool één van de weinigen.
Waar dat aan ligt en of dat goed of slecht is? Dat is een andere discussie ;)

Zie:
YouTube: WTF Happened to PG-13?

en

YouTube: Does PG Mean Anything Anymore?

• sjaool

sjaool

@LA-384 Wees blij dat je het origineel hebt gekeken. Dat is toch wel een Verhoeven/Schwarzenegger klassieker. De remake vind ik gewoon ronduit slecht.

• LA-384
@Vrijdag ik ben idd op de hoogte van pg13 en hoe dat is veranderd in de tijd. Ik vond het geweld in deze film vooral verfrissend eigenlijk en dacht even terug aan het moment dat ik deze film als 10 of 12 jarige samen met mijn ouders op de buis zag en hoe "normaal" dat toen was. Deadpool vond ik toch weer op een andere manier geweldadig. Als ik me goed herinner is al het geweld daar gericht op de badguys en wordt het op komische wijze benadert. Bij Total recall is beide dus niet het geval, daar wordt er juist niet bij stilgestaan en dat maakt het eigenlijk nog wat grover.

@sjaool die heb ik ook gezien, of iig de eerste 10 minuten en de aftiteling en wat flarden tussendoor :+ Ik ben iig in slaap gevallen bij die film, volgens mij leek het verhaal ook nergens op het origineel.

LA-384 wijzigde deze reactie 03-09-2017 22:38 (9%)

• sjaool

sjaool

@LA-384 Klopt het verhaal leek totaal niet op het origineel. Ze hadden de film gerust een andere titel kunnen geven en dan was niemand het opgevallen. ;)

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*