Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste
Acties:

• kolderindekop
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-09 16:55
Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Het begin van de film denk je huh wat is dit ,wat moet ik hiervan denken. Daarna loopt het lekker door wel een beetje raar gefilmd af en toe het erom heen draaien.3d kwam redelijk uit de verf,al met al een aardige film.
7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:30

OMX2000

By any means necessary...

quote:
Tom schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:39:
[...]

Mee eens. Ik ben gisteravond geweest. Vooraf leek het mij eigenlijk niks. Een beetje kinderlijk Justin Bieber-achtig type als misdadiger in een soort actiefilm. Ik kreeg het idee dat het een soort Fast and Furious met slechte cast zou zijn, maar dan met een jonge gast om een soort puberpubliek te trekken (de naam hielp ook niet mee..). En dan dat gedoe met zaken die op de maat van de muziek gingen. Het leek mij niks en vergezocht.

Maar gelukkig zat ik er helemaal naast, wat een geweldige film :) Het script past waarschijnlijk op één A4,
spoiler:
het liefdesverhaal is een cliché
maar de uitwerking is fantastisch gedaan. Geen standaard 13-in-dozijn film, ondanks dat het verhaal dat eigenlijk wel is.
9,5
Het is niet standaard 13 in een dozijn. Maar als de hele film gaat om de muziek en het ritme vind ik dat een gemiste kans. Had eerst begonnen met een heel goed verhaal, en doe er dan een "laag" van muziek en ritme overheen. Met de cast had je alle kanten op gekund, het acteren zelf vond ik heel goed. Hoewel, ik ergerde me aan de hoofdrolspeler, hij greep mij niet. Maar da's persoonlijk.

Dus bij mij krijgt ie een 6 min, grappige film en niet meer dan dat.

• OMX2000
  • Laatst online: 21:30

OMX2000

By any means necessary...

quote:
MrVegeta schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:58:
[...]

Ik bedoel meer dat hij als een zombie (door zijn pijnstillerverslaving?) door de films acteert. Er komt binnenkort weer een film met Bruce uit maar ziet er niet echt interessant uit.
Misschien moettie uitgedaagd worden. Glass (pre-productie) lijkt me daarom wel interessant: IMDB: Glass (2019)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-09 15:12
Dunkirk (2017)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
De hoge score op IMDB, de lovende reviews van bekenden en de trailers maakten mij enorm enthousiast voor de film. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze film mij enorm tegenviel. Het verhaal volgt drie verschillende eenheden/mensen/soldaten waarvan de scenes goed in elkaar overlopen. Regelmatig zijn de beelden prachtig gemaakt en komen de angstige momenten die deze soldaten beleefden erg sterk over.

Helaas houden daar de positieve punten voor mij op. Diepgang in het verhaal is er niet, net als de personages. Het is sterk neergezet hoe ieder van de personages terug wil naar Engeland en je leeft met ze mee, maar zonder namen/achtergronden/vriendschappen/ontwikkelingen lijkt de film nergens heen te gaan. Het voelde alsof ik naar een Discovery special keek over Dunkirk met achtereenvolgens archiefbeelden van schietende soldaten/boten/vliegtuigen. Van begin tot eind is het actie. Gelukkig niet de expendables-actie maar dialogen zijn er nauwelijks. Sterker nog, sommige personages hebben maar drie regels tekst in het hele script. Nee, geen film voor mij.
5 / 10

About a month before he died, my uncle had his back covered in lard. After that, he went down hill fast.

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 13:35

Geteisem

Tuig van de richel

Los Inocentes / The Innocents (2015) via Netflix

IMDB: Los Inocentes (2015)

Matige film met acteerwerk van hetzelfde bedroevende niveau. Klonk wel interessant als concept voor een Horror. Al komt de film nooit op gang en ligt de nadruk de hele film vooral op de behoeftes van Pa.
Het is ook meer een Drama geworden dan Horror. Deze titel kunt met een gerust hart overslaan.

* 3/10 voor de moeite.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:01
quote:
Piet_Piraat7 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:45:
Dunkirk (2017)[afbeelding]
De hoge score op IMDB, de lovende reviews van bekenden en de trailers maakten mij enorm enthousiast voor de film. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze film mij enorm tegenviel. Het verhaal volgt drie verschillende eenheden/mensen/soldaten waarvan de scenes goed in elkaar overlopen. Regelmatig zijn de beelden prachtig gemaakt en komen de angstige momenten die deze soldaten beleefden erg sterk over.

Helaas houden daar de positieve punten voor mij op. Diepgang in het verhaal is er niet, net als de personages. Het is sterk neergezet hoe ieder van de personages terug wil naar Engeland en je leeft met ze mee, maar zonder namen/achtergronden/vriendschappen/ontwikkelingen lijkt de film nergens heen te gaan. Het voelde alsof ik naar een Discovery special keek over Dunkirk met achtereenvolgens archiefbeelden van schietende soldaten/boten/vliegtuigen. Van begin tot eind is het actie. Gelukkig niet de expendables-actie maar dialogen zijn er nauwelijks. Sterker nog, sommige personages hebben maar drie regels tekst in het hele script. Nee, geen film voor mij.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Je had mijn gevoel over deze film niet beter kunnen verwoorden. Historisch gezien hadden ze natuurlijk iets erg bijzonders (300.000 soldaten die via veelal burgervaartuigjes worden geëvacueerd), maar dan moet je er dus een nog verhaaltje bij verzinnen om er een film van te maken ipv een documentaire. En dat is naar mijn mening niet gelukt. De beelden en met name geluid waren dan wel weer prachtig, op de nogal snel zinkende boten na dan.

• ImdaMned
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 02:17
Als je wat googled dan zie dat oorlogsschepen uit de 2e wereldoorlog zelfs binnen 20 seconden koppie onder kunnen gaan. En ja, dat kan teleurstellend zijn.

ImdaMned wijzigde deze reactie 06-08-2017 12:16 (13%)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:48
Alien: Covenant (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Eergisteren en gisteren heb ik deze film bekeken. Nee niet omdat ik em zo goed vond, de eerste keer (en eigenlijk ook de tweede keer) ben ik in slaap gevallen. Dat vat eigenlijk al goed samen wat ik van deze film vond.

De eerste Alien films heb ik (nog) niet gezien, ik begreep dat die wel een stuk beter zijn dan de laatste twee films in dit universum. Wat me een beetje tegenhoud is het feit dat ze al wat ouder zijn, met bijbehorende gedateerde special effects.

Die special effects zit wat dat betreft wel goed in deze laatste Alien film. Ik vond de alien overtuigend neergezet worden. De planeet en het ruimteschip zagen er ook zeer mooi uit. Met de gore zit het wel goed. En (gelukkig) geen freaky vervormde mensen zoals in Prometheus.

Wat de film voor mij echter saai maakte, was het vrij lange eerste gedeelte waarin bijna niets gebeurd. Dit zien we vaker in films, maar dan wordt er aandacht besteed aan de karakters en krijg je als kijker meestal een binding. Dat is de regisseur volledig ontgaan, want een binding had ik aan het eind totaal niet. Het tweede stuk bevat wel weer actie, maar heeft een totaal gebrek aan opbouwende spanning. Ik vond de alien ook veel te kordaat optreden, als ware het een jaren 80/90 Arnold Schwarzenegger karakter. Ik had gehoopt op wat meer taktiek van de alien, het is tenslotte een soort roofdier. Maar ook de menselijke karakters konden wel wat meer taktiek gebruiken, in dat opzicht deden hun acties me een beetje denken aan Starship Troopers. Als dit het beste is wat de mensheid kan sturen voor kolonisatie van een nieuwe planeet, dan is het wel ernstig gesteld.

Omdat de film beter is dan Prometheus en de special effects wel netjes ogen, krijgt het van mij een krappe voldoende.

Alien Covenant - 5,5/10
5.5 / 10

LA-384 wijzigde deze reactie 06-08-2017 13:06 (3%)

Het grote subwoofer topic - Subwoofer overzicht | 4050wp (dak)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:37

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
PatrickC schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Je had mijn gevoel over deze film niet beter kunnen verwoorden. Historisch gezien hadden ze natuurlijk iets erg bijzonders (300.000 soldaten die via veelal burgervaartuigjes worden geëvacueerd), maar dan moet je er dus een nog verhaaltje bij verzinnen om er een film van te maken ipv een documentaire. En dat is naar mijn mening niet gelukt. De beelden en met name geluid waren dan wel weer prachtig, op de nogal snel zinkende boten na dan.
Dunkirk is dan ook niet gemaakt om een soort Pearl Harbor te zijn. De film gaat over de gebeurtenissen te land, ter zee en in de lucht. De personages zijn van ondergeschikt belang om dit verhaal te kunnen vertellen. Dat is ook meteen de reden dat je niet te horen krijgt dat vrouw lief 3 maanden zwanger is of dat de verloofde thuis zit te wachten etc. Geen zoetsappige details dus die van de gebeurtenis afleiden.

Met dit in het achterhoofd is de film dan ook zeer goed geslaagd. Ook de muziek draagt een behoorlijk steentje bij aan het onbehaaglijke gevoel. Ik vond de film dan ook erg goed. Helaas was de kwaliteit van het beeld en geluid in de plaatselijke bioscoop verschrikkelijk slecht en heeft dat de film voor mij in grote mate verpest. :-(

"When you grow up your heart dies"

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:01
quote:
sjaool schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

Dunkirk is dan ook niet gemaakt om een soort Pearl Harbor te zijn. De film gaat over de gebeurtenissen te land, ter zee en in de lucht. De personages zijn van ondergeschikt belang om dit verhaal te kunnen vertellen. Dat is ook meteen de reden dat je niet te horen krijgt dat vrouw lief 3 maanden zwanger is of dat de verloofde thuis zit te wachten etc. Geen zoetsappige details dus die van de gebeurtenis afleiden.

Met dit in het achterhoofd is de film dan ook zeer goed geslaagd. Ook de muziek draagt een behoorlijk steentje bij aan het onbehaaglijke gevoel. Ik vond de film dan ook erg goed. Helaas was de kwaliteit van het beeld en geluid in de plaatselijke bioscoop verschrikkelijk slecht en heeft dat de film voor mij in grote mate verpest. :-(
Ok, dan begrijp ik nu beter wat het doel van deze film was. Pearl Harbor ben ik ook geen fan van, maar er zijn genoeg oorlogsfilms waarbij het wel gelukt is historie en verhaal goed te combineren en dan vond ik in dit geval gewoon niet zo goed gelukt. Maar dat soort meningen zijn natuurlijk persoonlijk. :)

Wel jammer dat het beeld en geluid bij jou zo slecht waren, want dat zijn toch wel juist de sterkere punten van de film. Ik heb 'm in een IMAX zaal gezien (Pathé Eindhoven) en met name het geluid vond ik erg goed. Het beeld was ook prima maar bij sommige scenes leek het alsof er nogal wat beeldruis/onscherpte in zat, maar over de hele lijn was het beeld erg goed.

• sjaool

sjaool

@PatrickC ach, Ik kijk hem met een paar maanden wel op de home cinema. Dan is het sowieso goed. Helaas maar een 50 inch plasma, maar voor thuis groot zat. :D

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 02:09
quote:
sjaool schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

Dat kan wel de bedoeling zijn geweest van de regisseur, prima, maar daar moet je dan wel van houden. Voor mij was de film minder geslaagd, omdat ik graag karakterontwikkeling, dialoog, en in het geval van het oorlogsgenre ook bloed wil zien. Al die hoge beoordelingen want 'Nolan' of want 'Mooi geluid' etc. vind ik wat overdreven. Voor mij heeft een film meer nodig.. een dik geluid ergens onder zetten vandaag de dag kan elke regisseur waarschijnlijk prima. En het geluid bij de luchtgevechten was wel gaaf, maar voor de rest vond ik het niet denderend.
Die tikkende muziek, spanning opbouwend, maar uiteindelijk geen climax leidde mij juist af. Ik vond het irritant.

Voor mij dus nipt een voldoende, maar ieder zijn ding of course. Geef mij maar SPR, Band of Brother, Unsere mütter, unsere väter, etc. :)

• sjaool

sjaool

@remzor tja, soms zijn waar gebeurde verhalen ook niet zo spannend als ze niet geromantiseerd worden. Als je er zelf had gestaan in 1940 was het een heel ander verhaal geweest. ;)

Dat de film mij wel aanspreekt komt denk ik omdat de geschiedenis rondom de tweede wereldoorlog mij erg boeit. Wat ook wel meespeelt is dat de film hier in de buurt is opgenomen. :)

• remzor
  • Laatst online: 02:09
quote:
sjaool schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:57:
@remzor tja, soms zijn waar gebeurde verhalen ook niet zo spannend als ze niet geromantiseerd worden. Als je er zelf had gestaan in 1940 was het een heel ander verhaal geweest. ;)

Dat de film mij wel aanspreekt komt denk ik omdat de geschiedenis rondom de tweede wereldoorlog mij erg boeit. Wat ook wel meespeelt is dat de film hier in de buurt is opgenomen. :)
Ik ben júist erg geinteresseerd in de geschiedenis, heb zelf een tijd geschiedenis gestudeerd en vrijwel elke oorlogsfilm of andere geschiedenis film/serie gezien.
Het heeft hier dan ook niet veel te maken met romantiseren, maar vanwege het feit dat er dus niet wordt ingezoomed op de karakters en dat de vijand dus niet in beeld komt (voor sommigen juist een pré, voor mij niet). Overigens is het juist minder realistisch dat er geen bloeit vloeit na alle bominslagen en dat er zo weinig mensen op het strand te zien zijn.
Maar zoals ik eerder al eens zei, dat zal ook wel te maken hebben met het commerciële belang van PEGI 13 zodat er een breder publiek een kaartje kan kopen. En omdat men het niet nodig vond, kan ook, maar vond ik dus jammer. De rauwheid, angst, massaliteit, etc. kwam bij mij gewoon niet goed over.

• LA-384
Coherence (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: NOT RATED
Ik kende deze film niet en ben er op geattendeerd door een youtube filmpje over onbekende must-see films in het genre “scifi”.

De film gaat over een groep van 8 vrienden die elkaar na een langere tijd weer eens zien en spreken tijdens een etentje. Als er een komeet over komt, gebeuren er vreemde dingen en wordt de geestelijke gesteldheid van de groep op de proef gesteld.

Coherence is een film die mij qua verhaal wel interesseert. Het steekt vrij goed in elkaar, hoewel er op het eind wat steekjes vallen. Het deed me een beetje aan Primer en Man From Earth denken, hoewel het alweer een tijdje geleden is dat ik die films heb gezien.

Het camerawerk is iets wat je vaker ziet bij dit soort lowbudget films. Er zit naar mijn smaak wat teveel shaky cam en out-of-focus scenes in. Hoewel dat laatste enigszins bijdraagt aan de verwarring van de karakters, leidt het ook vooral onnodig af.

Het is een film waarbij je enigszins goed moet opletten, omdat bepaalde gebeurtenissen later in de film verklaard worden. Echter is het geen film die je enkele keren gezien moet hebben om het volledig te begrijpen.

Coherence - 7,5/10
7.5 / 10

• Roodey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:07
Tot wanneer draait Dunkirk in de bios?

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:24
quote:
Roodey schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:37:
Tot wanneer draait Dunkirk in de bios?
Nog 11 tot maximaal 14 dagen, de mainstream programmering dan. Ik denk dat hij soms nog wel een keer gedraaid wordt, maar dan niet meer elke dag.

Imax stopt over 10 dagen meen ik

Hobbykok wijzigde deze reactie 06-08-2017 22:14 (5%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:07

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
remzor schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Dat kan wel de bedoeling zijn geweest van de regisseur, prima, maar daar moet je dan wel van houden. Voor mij was de film minder geslaagd, omdat ik graag karakterontwikkeling, dialoog, en in het geval van het oorlogsgenre ook bloed wil zien. Al die hoge beoordelingen want 'Nolan' of want 'Mooi geluid' etc. vind ik wat overdreven. Voor mij heeft een film meer nodig.. een dik geluid ergens onder zetten vandaag de dag kan elke regisseur waarschijnlijk prima. En het geluid bij de luchtgevechten was wel gaaf, maar voor de rest vond ik het niet denderend.
Die tikkende muziek, spanning opbouwend, maar uiteindelijk geen climax leidde mij juist af. Ik vond het irritant.

Voor mij dus nipt een voldoende, maar ieder zijn ding of course. Geef mij maar SPR, Band of Brother, Unsere mütter, unsere väter, etc. :)
Dunkirk is meer een ervaring dan een film. Het gebrek aan bloed deed voor mij niets af aan de film. De angst van de soldaten bij het geluid van een aankomend vliegtuig of een boot die zinkt was voelbaar in de bios. Er zijn niet veel films die zo goed zonder een script een ervaring kunnen bieden. Max Mad Fury Road was er ook zo een. Vrijwel geen karakterontwikkeling of dialoog, maar wat een ervaring.

En dat kan je niet aanstaan natuurlijk, maar de kern van de film was het laten zien hoe het was op het strand. Hoe die mannen en jongens zich voelden, en je kan niet ontkennen dat dat gelukt is ;). Voor mij past Dunkirk goed in het lijstje van indrukwekkende oorlogfilms.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Hobbykok
quote:
MrVegeta schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:30:
Max Mad Fury Road was er ook zo een. Vrijwel geen karakterontwikkeling of dialoog, maar wat een ervaring.
Die heb ik nog niet gezien, had hem wel, maar toen ik keek was die zwart wit. Ik had eerst niet door dat er kennelijk soms zwart wit special editions waren, dus ik dacht eerst: mijn hdmi kabel is kapot 8)7

Ik ben uiteindelijk een half uur aan het onderzoeken geweest waarom dat ding nu zwart wit was, dat irriteerde me vervolgens zo dat ik hem niet meer gekeken heb. Maar ik begrijp dat de kleurenversie dus wel goed is? Vorige mad maxen vond ik altijd wat matig, maar deze leek me gezien de kleurentrailer wel tof.

Waarom brengen ze trouwens af en toe films nu uit in zwart/wit. Is dat iets voor de verzamelaar ofzo?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Hobbykok schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Die heb ik nog niet gezien, had hem wel, maar toen ik keek was die zwart wit. Ik had eerst niet door dat er kennelijk soms zwart wit special editions waren, dus ik dacht eerst: mijn hdmi kabel is kapot 8)7

Ik ben uiteindelijk een half uur aan het onderzoeken geweest waarom dat ding nu zwart wit was, dat irriteerde me vervolgens zo dat ik hem niet meer gekeken heb. Maar ik begrijp dat de kleurenversie dus wel goed is? Vorige mad maxen vond ik altijd wat matig, maar deze leek me gezien de kleurentrailer wel tof.

Waarom brengen ze trouwens af en toe films nu uit in zwart/wit. Is dat iets voor de verzamelaar ofzo?
Max Max Fury Road is samen met The Raid de beste actie film van de afgelopen 10 jaar ;). Vrij goed dus. De chrome editie (zwart/wit) is voor de fans. Ik heb 'um zelf niet gezien, maar sommige fans wilde dat wel, dus waarom niet.

MrVegeta in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"

Was wel een beetje een polariserende film met stevige ... discussies.

MrVegeta wijzigde deze reactie 06-08-2017 22:40 (8%)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Exocet
  • Niet online
quote:
[...]

Dunkirk is meer een ervaring dan een film. Het gebrek aan bloed deed voor mij niets af aan de film. De angst van de soldaten bij het geluid van een aankomend vliegtuig of een boot die zinkt was voelbaar in de bios. Er zijn niet veel films die zo goed zonder een script een ervaring kunnen bieden. Max Mad Fury Road was er ook zo een. Vrijwel geen karakterontwikkeling of dialoog, maar wat een ervaring.
Fury road was geweldig. Spijt dat ik deze niet in de bios heb gezien.
De soundtrack is fantastisch, kijk daar ook zeker de making of van. Tom Holkenborg heeft daar veel video's van gemaakt met uitleg.

• lj_tree
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 09:12
quote:
[...]

En dat kan je niet aanstaan natuurlijk, maar de kern van de film was het laten zien hoe het was op het strand. Hoe die mannen en jongens zich voelden, en je kan niet ontkennen dat dat gelukt is ;). Voor mij past Dunkirk goed in het lijstje van indrukwekkende oorlogfilms.
Helemaal mee eens! Ik was ontzettend onder de indruk van Dunkirk. Perfect neergezet als je het mij vraagt. Zelden zo veel meegeleefd in een film als nu. Heerlijk geluid, goed camerawerk, en ik leefde ontzettend mee met alle personages. ik zag een 8,5 op IMDB en wat mij betreft ruimschoots verdient!

Xbox gamertag: control1983

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-09 16:22
Why Him? (2016)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 111 min | MPAA: R
Zaterdag zin om een comedy te kijken. Had de trailer een tijdje geleden gezien en hij leek me wel grappig. Enfin deze dus maar aangezet.
Tijdens een diner ter ere van zijn 50e verjaardag komt tijdens een facetime sessie met zijn dochter komt Ned erachter dat ze een vriend heeft. Tijdens de kerstvakantie gaan ze haar opzoeken en mogen blijven slapen bij haar vriend die nogal een excentrieke multimiljonair blijkt te zijn. Als hij vervolgens aangeeft dat met haar wil trouwen word Ned helemaal gek en probeert hij dit te voorkomen.

De film is met vlagen best grappig maar net iets te vaak over de top. Op sommige momenten heb ik wel krom gelegen door de onwetendheid van Ned. Het is ook wel leuk om Bryan Cranston te zien in een niet al te serieuze film (ik ken hem alleen maar van Breaking Bad), en het pakt wel goed uit. James Franco zet de rol als sociaal incompetent goed neer en floept alles er uit wat op zijn hart met grappige situatie tot gevolg.

Al met al een grappige film die je lekker kan kijken met een bakje popcorn en een pilsje er bij.
6.5 / 10

Yavu Steam Profile Lanithro

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

@Lanithro
quote:
Op sommige momenten heb ik wel krom gelegen door de onwetendheid van Ned. Het is ook wel leuk om Bryan Cranston te zien in een niet al te serieuze film (ik ken hem alleen maar van Breaking Bad), en het pakt wel goed uit. James Franco zet de rol als sociaal incompetent goed neer en floept alles er uit wat op zijn hart met grappige situatie tot gevolg.
Nooit Malcom in the Middle gezien? Daar heeft hij die rol in kunnen perfectioneren ;)

Last.fm | Code Talks

• Lanithro
quote:
Afvalzak schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:56:
@Lanithro

[...]

Nooit Malcom in the Middle gezien? Daar heeft hij die rol in kunnen perfectioneren ;)
Nope nooit gezien... Weet het shame on me....

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
Lanithro schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Nope nooit gezien... Weet het shame on me....
Ach, je kan ook niet alles zien ;)
Blijkbaar is Cranston zijn specialiteit het spelen van een klungelig persoon. :+

Last.fm | Code Talks

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:41

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
LA-384 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:59:
Alien: Covenant (2017)[afbeelding]
Eergisteren en gisteren heb ik deze film bekeken. Nee niet omdat ik em zo goed vond, de eerste keer (en eigenlijk ook de tweede keer) ben ik in slaap gevallen. Dat vat eigenlijk al goed samen wat ik van deze film vond.

De eerste Alien films heb ik (nog) niet gezien, ik begreep dat die wel een stuk beter zijn dan de laatste twee films in dit universum. Wat me een beetje tegenhoud is het feit dat ze al wat ouder zijn, met bijbehorende gedateerde special effects.

Die special effects zit wat dat betreft wel goed in deze laatste Alien film. Ik vond de alien overtuigend neergezet worden. De planeet en het ruimteschip zagen er ook zeer mooi uit. Met de gore zit het wel goed. En (gelukkig) geen freaky vervormde mensen zoals in Prometheus.

Wat de film voor mij echter saai maakte, was het vrij lange eerste gedeelte waarin bijna niets gebeurd. Dit zien we vaker in films, maar dan wordt er aandacht besteed aan de karakters en krijg je als kijker meestal een binding. Dat is de regisseur volledig ontgaan, want een binding had ik aan het eind totaal niet. Het tweede stuk bevat wel weer actie, maar heeft een totaal gebrek aan opbouwende spanning. Ik vond de alien ook veel te kordaat optreden, als ware het een jaren 80/90 Arnold Schwarzenegger karakter. Ik had gehoopt op wat meer taktiek van de alien, het is tenslotte een soort roofdier. Maar ook de menselijke karakters konden wel wat meer taktiek gebruiken, in dat opzicht deden hun acties me een beetje denken aan Starship Troopers. Als dit het beste is wat de mensheid kan sturen voor kolonisatie van een nieuwe planeet, dan is het wel ernstig gesteld.

Omdat de film beter is dan Prometheus en de special effects wel netjes ogen, krijgt het van mij een krappe voldoende.

Alien Covenant - 5,5/10
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5.5 / 10
Ook ik was teleurgesteld na deze film. I vond Prometheus eigenlijk beter...

Inderdaad een suf en saai eerste stuk.
Het laatste deel bevat een beetje actie en gore, maar de Aliën speelt eigenlijk maar een bijrolletje. Ridley had 'm niet eens in de film hoeven stoppen.

Wat mij nog het meest stoort is dat de bemanning de één na de andere domme fout maakt. Een schip vol kolonisten... En dan leg je hun leven in de handen van een stel domkoppen.
En dat de kapitein rustig naar dat ei toe loopt om er in te kijken, iets ziet bewegen en dan gewoon blijft staan...
Het einde was nogal voorspelbaar ook, als de scene halverwege tijdens een gevecht ineens stopt dan weet je wat er komen gaat.

Ik kom niet verder dan een 4 voor deze film.

Over de eerste Aliën films: Ga ze kijken!! Ook de eerste film is zéker niet gedateerd en retespannend. Deel 2 gooit het over een heel andere boeg en is zowel spectaculair als spannend. Deel 3 is wat minder maar ook nog de moeite waard :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• YaaD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-09 09:49
Mine (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Thriller, War | Runtime: 106 min | MPAA: UNRATED
Een verhaal over een soldaat welke vast komt te zitten in een verraderlijk woestijn.

Twee soldaten worden na een mislukte moordpoging de woestijn in gejaagd om op zoek te gaan naar een extraction point.
In de woestijn komt hij vast te zitten en moet er voor zorgen dat ie niet gek wordt en kan ontsnappen uit zijn benarde situatie.

Goed verhaal, anders dan je gewend bent in een oorlogsverhaal.

Leuke interactie tussen de enkele acteurs die in de film zitten.
Verhaalvertelling van tegen personen is goed en verfrissend.

Leuk verfrissend verhaal
Sterk uitgewerkte interactie tussen acteurs
7 / 10

The Wall (2017)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 88 min | MPAA: R
Een sniper en zijn metgezel moeten op een binnengekomen radiosignaal af, en treffen een bijzonder ritueel aan.
Het begin vond ik wat onrealistisch overkomen. Er ontstaat wat chaos, worden domme fouten gemaakt en vervolgens begint de mindgame.
Er wordt wat mij betreft ook wat teveel gescholden, tot het vervelende aan toe. Mijn inziens komt dat de emotie van het karakter niet ten goede.
Het psychologische aspect in de film is dan weer wel erg goed neergezet.

Het einde vind ik wat afgeraffeld en daar had wat mij betreft meer in kunnen zitten.

Zoals gezegd een prima film na een dag hard werken.

Door de matige verhaallijn, slecht einde, aparte fouten gemaakt door de soldaten en het hoge scheldgehalte krijgt deze film van mij een 6/10
6 / 10

bl44t

• Hobbykok
quote:
Nyarlathotep schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:52:
Over de eerste Aliën films: Ga ze kijken!! Ook de eerste film is zéker niet gedateerd en retespannend.
Even als aanvulling erop, maar waarschijnlijk maar voor een enkeling mogelijk: als je een premium abonnement op www.tested.com hebt kan je tijdens het kijken van de film de stream van het bekijken van deze film opzetten. Zie http://www.tested.com/pre...ed-commentary-alien-1979/

Adam en Norm leggen veel uit aan Simone die de film nog nooit gezien heeft.

Ze gaan vanaf nu vaker old school SF / Fantasy movies voorzien van een soort directors commentary _/-\o_

Hobbykok wijzigde deze reactie 07-08-2017 16:28 (8%)

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013

Geteisem

Tuig van de richel

quote:
LA-384 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:07:
Coherence (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: NOT RATED

Het is een film waarbij je enigszins goed moet opletten, omdat bepaalde gebeurtenissen later in de film verklaard worden. Echter is het geen film die je enkele keren gezien moet hebben om het volledig te begrijpen.

Coherence - 7,5/10
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Eerste keer dat ik hier van hoor. Klinkt interessant. Van het weekend even kijken denk ik :)

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:25
quote:
Nyarlathotep schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Ook ik was teleurgesteld na deze film. I vond Prometheus eigenlijk beter...

Inderdaad een suf en saai eerste stuk.
Het laatste deel bevat een beetje actie en gore, maar de Aliën speelt eigenlijk maar een bijrolletje. Ridley had 'm niet eens in de film hoeven stoppen.

Wat mij nog het meest stoort is dat de bemanning de één na de andere domme fout maakt. Een schip vol kolonisten... En dan leg je hun leven in de handen van een stel domkoppen.
En dat de kapitein rustig naar dat ei toe loopt om er in te kijken, iets ziet bewegen en dan gewoon blijft staan...
Het einde was nogal voorspelbaar ook, als de scene halverwege tijdens een gevecht ineens stopt dan weet je wat er komen gaat.

Ik kom niet verder dan een 4 voor deze film.

Over de eerste Aliën films: Ga ze kijken!! Ook de eerste film is zéker niet gedateerd en retespannend. Deel 2 gooit het over een heel andere boeg en is zowel spectaculair als spannend. Deel 3 is wat minder maar ook nog de moeite waard :)
Apart, in vond Prometheus minder, juist omdat de karakters daar nog veel grotere idioten waren (op de piloot na) :X
En vond het stiekem wel mooi dat dat irritante mens uit Prometheus niet veel geluk heft gehad })

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:49
Dracula Untold (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 92 min | MPAA: PG-13
Niet mijn film. Niet echt interessant.
4 / 10

Once Upon a Time in Venice (2017)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: N/A
Af en toe gewoon absurd. Meestal gewoon stom. Bruce Willis wordt oud.
4 / 10

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
maximiliaan_nl schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:20:
@Cerenas Persoonlijk houd ik wel van oorlogsfilms die er geen doekjes om winden. Ook al zijn die er bjna niet, want in de meeste films lijken soldaten wel een soort supermensen of gaan ze juist meteen dood van één kogel... Als ik het goed begrijp is deze film meer een drama dan oorlogsfilm...
Heb m gisteren gezien .... Wow (dunkirk)

Vriendin lag net niet te maffen, ik heb met open mond, kippenvel en zonder te knipperen de film gezien. Zij vond er geen reet aan, ik vond het de beste oorlogs film in tijden. Je voelt de hopeloosheid en ongeloof.

Het is een film met weinig dialoog, de beelden spreken voor zich.

spoiler:
enige kritiek, het verlies van oorlogstuig en grootschaligheid van evacuatie vond ik niet goed tot recht komen. 8 kapotte trucks, en .... 10000 man. In realiteit ging het om 10000 en voertuigen, en 400000 man. Hoe men in de 'val' zat - door de Duitse omsingelen had beter overgebracht kunnen worden.

Rating 9/10

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:36:
[...]

Heb m gisteren gezien .... Wow

Vriendin lag net niet te maffen, ik heb met open mond, kippenvel en zonder te knipperen de film gezien. Zij vond er geen reet aan, ik vond het de beste oorlogs film in tijden. Je voelt de hopeloosheid en ongeloof.

Het is een film met weinig dialoog, de beelden spreken voor zich.

spoiler:
enige kritiek, het verlies van oorlogstuig en grootschaligheid van evacuatie vond ik niet goed tot recht komen. 8 kapotte trucks, en .... 10000 man. In realiteit ging het om 10000 en voertuigen, en 400000 man. Hoe men in de 'val' zat - door de Duitse omsingelen had beter overgebracht kunnen worden.

Rating 9/10
Vertel d'r volgende keer bij over welke film het gaat aub .... moest nu 4 quotes terug ofzo .... }:O

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5X --- Synology DS213 --- RPi3 met OSMC --- Nvidia Shield Tablet

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

MazeWing

passionate & cynical

The Fate of the Furious (2017)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Met afstand de meeste realistische en geloofwaardige film in de serie...

Vergeleken met dit deel zijn de vorige 7 delen documentaires over zwaartekracht, pyrotechniek en auto's. Het is de bekende formule die vanaf deel 5 (met succes) geïntroduceerd werd en in die zin krijg je weer precies wat je verwacht. Helaas heeft het verhaal dusdanige plotholes en onlogica dat dit de film toch enigszins verpest. Vooral het hele hacking gebeuren is - wederom - zwaar nep en doet flink afbreuk aan de gehele film.

Verder zat er deze keer wat meer humor in dan in de vorige 2 delen en refereren ze behoorlijk aan voorgaande gebeurtenissen en zijn veel grappen hier ook op gebaseerd. Daarnaast was Jason Strathom in dit deeltje een stuk beter te pruimen en had hij een paar erg leuke scenes met The Rock.

Kijken we naar het hele verloop van de serie dan verwacht ik dat deel 9 zich af zal spelen op de Maan en deel 10 het team op Mars weet te krijgen. Zet deze lijn door dan zal het mij ook niets verbazen als de gehele franchise ooit nog eens terecht komt in het Marvel Cinematic Universe of zijn eigen Sci-Fi spin-off op Netflix gaat krijgen...
6.5 / 10

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02:13
quote:
MazeWing schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:11:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Fate of the Furious (2017)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
[justify]
Kijken we naar het hele verloop van de serie dan verwacht ik dat deel 9 zich af zal spelen op de Maan en deel 10 het team op Mars weet te krijgen. Zet deze lijn door dan zal het mij ook niets verbazen als de gehele franchise ooit nog eens terecht komt in het Marvel Cinematic Universe of zijn eigen Sci-Fi spin-off op Netflix gaat krijgen...
Deel 11 zal gaan over illegale podraces. Met spinning... ja, wat eigenlijk? :+

• Hobbykok
quote:
MazeWing schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:11:
Met afstand de meeste realistische en geloofwaardige film in de serie...
Lol, ik had de rest niet gezien en was ze ook niet echt van plan te gaan bekijiken omdat ik deze niet trok (loopt nooit de bios uit, maar dat kreeg deze film voor elkaar).

Maar dit is dus de meeste realistische :D

• Jorgen
De minst realistische. :)

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Cerenas

Light

quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:44:
[...]

Lol, ik had de rest niet gezien en was ze ook niet echt van plan te gaan bekijiken omdat ik deze niet trok (loopt nooit de bios uit, maar dat kreeg deze film voor elkaar).

Maar dit is dus de meeste realistische :D
De eerste 2/3 films vond ik nog vrij vermakelijk vanwege de hevig aangepaste auto's en races, daarna werden het gewoon pure actie films met bijbehorende onzin die je er nu in ziet. :+

Website | PC specs | Steam

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:49

MazeWing

passionate & cynical

Maar de laatste 3 films slaan wel erg door, waarbij zeker de laatste 2 elke vorm van geloofwaardigheid verloren. Daarnaast vond ik het erg opvallend en regelmatig storend dat er behoorlijk wat CG in zat. Zeker bij deeltje 8 werd dit te pas en te onpas gedaan.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Lanithro
Gone Girl (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 149 min | MPAA: R
Deze film stond al een tijdje naar me te lonken en gisteren maar op gezet. Moet zeggen dat ik geen spijt heb gehad.
Op de dag van het eerste lustrum van hun huwelijk verdwijnt plots de vrouw van Nick Dunne onder verdachte omstandigheden. Aangezien zij Amazing Amy is, een meisje dat centraal staat in de kinderboeken van haar ouders, komt er een heel media circus op gang. Wanneer hij als hoofdverdachte wordt aangewezen probeert hij, ondanks dat hij alle schijn tegen heeft, zijn onschuld te bewijzen.

Dit is niet een standaard film. Het zit in mijn ogen goed in elkaar. Het plot is goed en na de twist denk je dat de film snel afgelopen is maar gaat toch nog even door. In het verhaal mocht de hoofdpersoon wel wat meer uitgediept worden. Hij heeft blijkbaar erg geleden onder het gedrag van zijn vrouw, maar dat komt slecht uit de verf. Qua acteerwerk zit het wel snor. Alles is goed geacteerd en zeker de actice die Amazing Amy portretteerd is erg sterk.

De film is goed vooral vanwege het einde van de film.
8.5 / 10

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 23:49
Ik zag vanavond The Meaning of life.

IMDB: The Meaning of Life (1983)

Ik ken Monty Python. Ik was nog klein, en ik snapte er vaak niks van. Later werd het beter, en ontstond er een grote glimlach op mijn gezicht.

Deze film ga ik niet uitleggen. Het is een soort van cultureel filmgoed.

Ik realiseer me wel dat dit soort films tegenwoordig niet meer gemaakt kunnen worden, door het hele klimaat van politiek correctheid. Als je nu een neger (een donker mens) zo zou neerzetten, zoals in deze film wordt gedaan, dan wordt je massaal aangevallen door rare mensen die opkomen voor anderen, terwijl die daar niet om vragen. De Christenen worden belachelijk gemaakt, maar vandaag de dag durft niemand meer die andere religie aan te pakken. Drag queens lopen daar gewoon als elk ander mens normaal rond. Niemand doet daar raar over in die film. Nu is het een exclusieve diersoort geworden, en moet er gevochten worden voor hun rechten.

Het mag dan allemaal wel satire zijn, maar het is er in die 35 jaar na deze film, absoluut niet beter op geworden. Wel blijft het een mooi stukje kunst, met visionaire vertolkingen van de gekkigheden van de Mens.

Absolute aanrader!

Als jullie op een luchtige wijze het verhaal van Jezus willen leren, dan raad ik The Life Of Brian aan. Net zo absurdistisch, en van dezelfde makers als deze film. Mooi om eens aan de familie te laten zien tijdens Kerst.

mavaros wijzigde deze reactie 10-08-2017 00:30 (8%)

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:57
Dit stukje uit de film doet mij altijd lachen, simpel maar de acteurs maken er iets geweldigs van. Ik lig elke keer weer dubbel.

apollo13 wijzigde deze reactie 10-08-2017 11:17 (13%)

apollo13

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Heerlijke film om naar te kijken. Veel humor, goede muziek en wat ik ook leuk vind van dit soort films is dat actie/vecht scenes qua geluid worden voorzien van jaren 70-80 muziek, dat geeft toch een hele andere invulling daaraan :)
Tip: kijk ook de aftiteling helemaal (ja, echt helemaal) af!

Kan niet wachten op deel 3
8 / 10

specs | You're just jealous because the voices only talk to me

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
The Mummy (2017)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Wat een draak van een film.Semi grappig doen door Cruise (en ik vind deze acteur normaal al niets). Langdradig, totaal niet spannend en echt een onzin verhaal met plotholse die te gek voor woorden zijn. Zonde van mijn tijd en tot nu toe de slechtste film van het jaar. Next .........!
3 / 10
King Arthur: Legend of the Sword (2017)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Typische aanpak van Guy Ritchie op een traditioneel verhaal. Heb me wel vermaakt met deze combi van Lotr actie met King Arthur Legende in combinatie met de subtiele humor die er af en toe in zit. Geen hoogvlieger, maar leuk om eens gezien te hebben.
7 / 10
Itt sommige hier vind ik deze echt niet slecht. Maar ik vond Prometheus ook niet slecht. Ik vind het juist knap dat ze het toch voor elkaar krijgen het verhaal over de Alien verder uit te diepen in combi met wat actie. Het zal natuurlijk nooit meer zo origineel zijn als deel 1 en ze mogen nu onderhand er wel een eind aan breien, maar heb me gewoon goed vermaakt.
7 / 10
T2 Trainspotting (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Zalige film vind ik, maar er zullen er zijn die dit helemaal niets vinden. Niet zo rauw als de eerste, maar zeker als je die kent (en anders die eerst kijken) is deze film een mooie aanvulling hoe het met de hoofdrolspelers van destijds is vergaan en hoe het afloopt. Deze stijl van films vind je alleen in Engeland en I love it. Zeker voor mij loopt de tijdlijn lekker parallel met mijn eigen leven (gelukkig iets rustiger van aard) en dat maakt het nog mooier te kijken.
8 / 10

Musicmasters wijzigde deze reactie 10-08-2017 14:36 (15%)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:57

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
Deruxian schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:17:
Wanneer je dunkirk in imax kijk, hoe hard staat het geluid? Loop je met gehoorbeschadiging de bios uit? Heb horrorverhalen gehoord namelijk
Zojuist naar Dunkirk in IMAX Pathé Arena geweest en het is / was de eerste en tevens laatste keer dat ik een IMAX zaal binnenstap. Het volume is echt abnormaal hard en ik heb simpelweg geen zin om met oordoppen naar een film te kijken. Naderhand nog 2 uur een dof gevoel in mijn oren gehad. Dan liever gewoon thuis in een "love-seat" (lees bank) en mijn eigen 5.1 Genelec set een film kijken.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Jorgen
The Great Wall (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Zojuist The Great Wall bekeken, op UHD blu-ray voorzien van HDR en True HD. Wat een ervaring is deze film, zeg! Een op zich simpel, maar onderhoudend verhaal: een groepje huurlingen is op zoek naar wapens en rijkdom en komt daarbij aan bij de Chinese muur, alwaar een aantal van hen betrokken raakt bij een strijd tegen een spannende tegenstander. Matt Damon zet een prima rol neer en hij wordt daarin bijgestaan door oudgediende Willem Dafoe (Platoon; Grand Budapest Hotel) en Pedro Pascal (GoT; Narcos en The Mentalist). Daarnaast bestaat de main cast van de film volledig uit Aziatische acteurs (China, Hong Kong, Taiwain), waaronder Tian Jing (Kong: Skull Island) en Andy Lau (Detective Dee). Ondanks dat ik al wat reviews hier had gezien, heb ik min of meer bewust verder maar heel weinig van de film mee gekregen van te voren, aangezien me dit juist een mooie spektakelfilm leek om mijn UHD-speler mee in te wijden. Ik ben in elk geval niet teleurgesteld. Zoals ik hierboven al zei; het verhaal is simpel, maar onderhoudend. De karakters worden prima neergezet en de 2 belangrijkste karakters (door Damon en Jing) krijgen door de film heen ook meer diepgang. Voor een echte blockbuster is er in elk geval genoeg karakterontwikkeling. De visuals zijn overweldigend. Ondanks dat je weet dat het nep is, zijn de "tegenstanders" goed en vrij origineel vormgegeven. De Chinese Muur voelt echt en massief en alle Chinese soldaten zien er werkelijk fantastisch uit. De heldere kleuren; de wapens; de choreografie van de gevechten: ik ben onder de indruk. Ik kan me voorstellen dat deze film in de bioscoop op het grote scherm en met een Atmos-soundtrack overweldigend kan zijn. Ik heb hem echter thuis gezien en ook daar is het een film om van te genieten. The Great Wall is een zeer fijne actiefilm die ik over een tijdje zeker nog eens ga bekijken.
8.5 / 10

• Musicmasters
  • Niet online
Gold (2016)
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
Deze film is een beetje een combi van IMDB: War Dogs (2016) en IMDB: The Wolf of Wall Street (2013)
Heb ook het vermoeden vanwege de rol die Matthew McConaughey in deze laatste film had, hij deze ook mocht spelen. Hij speelt in deze film ook weer goed. Toch knap dat een acteur die vroeger verguist werd nu toch kwaliteit weet weg te zetten. Verbaast mij dat er op dit forum bijna niet wordt gesproken over deze film want ik vond hem zeker niet slecht. Iedereen die genoten heeft van de eerder genoemde films zal deze ook aanspreken. Ik zeg, gewoon kijken. Weer eens wat anders dan de blockbusters.
7 / 10

The Wall (2017)
Verder deze IMDB: Phone Booth (2002) 2.0 gekeken. Weinig origineel voor mij om die reden. Het einde moet zogenaamd verrassend zijn maar ik zie hem al van mijlen ver aankomen. Met een laag budget een goede film maken is moeilijk en dat blijkt wel weer met deze film. Geen onvoldoende, maar een mager zesje.
6 / 10

NB: wel triest dat ik door het weer in Nederland me nu al weer op mijn filmverslaving stort. :'(

Musicmasters wijzigde deze reactie 12-08-2017 13:56 (44%)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Musicmasters schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:58:
Gold (2016)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
Deze film is een beetje een combi van IMDB: War Dogs (2016) en IMDB: The Wolf of Wall Street (2013)
Heb ook het vermoeden vanwege de rol die Matthew McConaughey in deze laatste film had, hij deze ook mocht spelen. Hij speelt in deze film ook weer goed. Toch knap dat een acteur die vroeger verguist werd nu toch kwaliteit weet weg te zetten. Verbaast mij dat er op dit forum bijna niet wordt gesproken over deze film want ik vond hem zeker niet slecht. Iedereen die genoten heeft van de eerder genoemde films zal deze ook aanspreken. Ik zeg, gewoon kijken. Weer eens wat anders dan de blockbusters.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10

The Wall (2017)[afbeelding]
Verder deze IMDB: Phone Booth (2002) 2.0 gekeken. Weinig origineel voor mij om die reden. Het einde moet zogenaamd verrassend zijn maar ik zie hem al van mijlen ver aankomen. Met een laag budget een goede film maken is moeilijk en dat blijkt wel weer met deze film. Geen onvoldoende, maar een mager zesje.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10

NB: wel triest dat ik door het weer in Nederland me nu al weer op mijn filmverslaving stort. :'(
Leuk, Gold :) Vanavond ook kijken.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:54

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Joosie200 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:59:
Atomic Blonde (2017)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Aan de hand van de trailer verwachtte ik een soort van vrouwelijke James Bond tijdens de nadagen van de koude oorlog. Het plot, een MI6 agente die richting Berlijn gestuurd wordt ivm de vermissing van enkele verdwenen agenten wees daar wel op. Het is evenwel geen James Bond film, maar heeft een eigen smoel. Ja, het is doordrenkt met spionage en dubbelspionen. Er zijn een aantal gevechtscenes en een korte achtervolging per auto.

Zowel Charlize Theron en Sofia Boutella duiken op als spionnes. Op den duur wordt het meer een Who dunnit ala Wie is de Mol? Daarbij duurt het niet lang om als kijker erachter te komen wie de uiteindelijke mol is. Het mooie aan het plot vind ik dat de hele undercover operatie in Berlijn als debriefing wordt gepresenteerd eenmaal terug in Londen.

Beide dames zetten hun rol overtuigend neer en hun tegenspeler James MacAvoy slaagt daar ook in. De sfeer van de koude oorlog in Berlijn, het verschil tussen West en Oost is leuk gepresenteerd. Dat zowel de Amerikanen, Engelsen, Fransen en Russen elk elkaar najagen is wel zo treffend. De film duurt uiteindelijk net geen twee uur. Toch voelt de filmer langer aan dan dat.

De eerste helft verloopt vlot, maar het laatste half uur had ik op een punt het idee: fade to Black, het einde. Maar dat bleek niet zo te zijn. Er ontvouwde zich een toegift zo je wilt. Eentje die ik toegegeven wel had verwacht omdat ik een bepaald stukje uit de trailer nog niet had terug zien komen. De combinatie tussen muziek, actie en gevechtscenes zijn leuk gemonteerd. Een bepaalde gevechtscene was hoewel zeer gruwelijk zo komisch als ik een gevechtscene ooit gezien heb. Vooral omdat twee personages maar niet wisten van ophouden _O- Dus de film heeft ook zijn humoristische momenten.

Het begint al met dat het zich niet serieus neemt. (This film is set in the last days of the Cold War, but it isn't just another movie about it.) Atomic Blonde heeft mij positief verrast, net zoals Baby Driver dat deed. Valt mij op dat hij zo laag scoort op Imdb.com. Met een goede cast, vlotte montage en interessant plot vind ik het echt wel het cijfer waard.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Honderd procent met de 8,5 eens. Gisteren pas deze film gezien (Dolby Atrmos, Euroscoop Tilburg) en het was genieten. Mooie stijl van filmen, shots en vooral de soundtrack. Vooral de scene met daaroverheen de cover van 99 Luftbal;lons van Kaleida O+ Ook weer eens een fatsoenlijke 16+ film. Telkens dat softe 12+ word ook een beetje moe van.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 12:56
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Ik hoorde al 2 jaar na de 5th element dat dit er aan zat te komen. Mede ook omdat er een link zou zijn naar de 5th element. Echter na het zien van deze film kwam ik er een beetje bedrogen uit. Te veel karakters, die niet genoeg tijd krijgen om uitgediept te worden. Rihanna er ergens ingepropt. En ik kreeg totaal geen connectie met Dane DeHaan. (wat ik wel had met Amazing spiderman 2). Visueel is het wel een spektakel maar het verhaal is een beetje dunnetjes
7 / 10

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• LA-384
quote:
FeaR schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Honderd procent met de 8,5 eens. Gisteren pas deze film gezien (Dolby Atrmos, Euroscoop Tilburg) en het was genieten. Mooie stijl van filmen, shots en vooral de soundtrack. Vooral de scene met daaroverheen de cover van 99 Luftbal;lons van Kaleida O+ Ook weer eens een fatsoenlijke 16+ film. Telkens dat softe 12+ word ook een beetje moe van.
Na het succes van deadpool mag ik hopen dat dit genre weer eens hoogtijdagen gaat vieren. De actiefilms van de jaren 80 en 90 waren gewoon lekker grof en dat met een 12+ rating. Ze zijn ergens compleet doorgeslagen met die ratings waardoor er de afgelopen jaren eigenlijk maar weinig memorabele actiefilms zijn verschenen.

King Arthur: Legend of the Sword (2017)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Ik vind het wat lastig om een goede mening te vormen over deze film. Enerzijds waardeerde ik het fantasie-gebeuren, zeker het eerste stuk was best leuk om te zien
spoiler:
o.a. die mega grote olifanten die alles aan gort sloegen
. Aan de andere kant vond ik de manier van editen totaal niet bij deze film passen en dat haalt het punt voor mij wel flink naar beneden. De film was vooral warrig in elkaar gezet, doordat een bepaalde gebeurtenis telkens kort werd afgewisseld met scenes die de aanleiding vormen voor die gebeurtenis. Nou is dit volgens mij de stijl van Guy Ritchie en die paste goed bij een film als Snatch en Lock, Stock and Two Smokin Barrels, maar niet bij deze film. Er had voor mijn gevoel veel meer ingezeten.

Het acteergedeelte was redelijk. Charlie Hunnam als Arthur deed mij toch wel erg denken aan zijn rol in SOA, Astrid Bergès-Frisbey was helaas erg emotieloos en houterig. Jude Law deed zijn ding en de rest van de cast was niet belangrijk genoeg voor het verhaal om iets noemenswaardigs neer te zetten.

Ik heb me redelijk vermaakt met deze film, maar de editing gooit roet in het eten.

King Arthur: Legend Of The Sword - 6/10
6 / 10

• Musicmasters
  • Niet online
quote:
LA-384 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Aan de andere kant vond ik de manier van editen totaal niet bij deze film passen en dat haalt het punt voor mij wel flink naar beneden. De film was vooral warrig in elkaar gezet, doordat een bepaalde gebeurtenis telkens kort werd afgewisseld met scenes die de aanleiding vormen voor die gebeurtenis. Nou is dit volgens mij de stijl van Guy Ritchie en die paste goed bij een film als Snatch en Lock, Stock and Two Smokin Barrels, maar niet bij deze film. Er had voor mijn gevoel veel meer ingezeten.
Dat maakt deze King Arthur in mijn ogen juist leuk. Anders was het de zoveelste doorsnee editie van dit verhaal geworden. Smaken verschillen.

Sleepless (2017)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Vergeten bij mijn laatste post.

Deze vooral niet kijken. Na een half uur uitgezet. Waardelooooooooooos. Het kan nog erger dan The Mummy blijkbaar. Deze is met stip het slechtste van het jaar. Voorspelbaar, slecht geacteerd, etc etc. Rest mt case.
1 / 10

• Hobbykok
Een 1?

Smaken verschillen inderdaad :P

• LA-384
The Guest (2014)
IMDb: 6.7 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Ik had deze film al een tijdje op de "to-watch" lijst staan, maar heb em telkens overgeslagen. Ik had geen trailers gezien of andere reviews gelezen, dus wist niet goed wat ik er van moest verwachten.

Het verhaal begint direct met Dan Stevens' karakter's introductie aan de familie van een gesneuvelde mede-soldaat. Na het winnen van diens vertrouwen, mag hij een aantal dagen in hun huis verblijven. Hij helpt hun met wat dagelijkse bezigheden en lost her en der wat problemen op. Kort daarna komt de familie erachter dat hij niet echt is wie hij zegt te zijn.

Het verhaal van de film lijkt op een 13 in een dozijn verhaal, maar de uitvoering stijgt naar mijn idee grotendeels wel iets boven het gemiddelde uit. Het eerste uur deed mij een beetje denken aan de film Drive, zowel qua persoonlijkheid van het hoofdkarakter, als de jaren 80 sfeer van de muziek. Helaas zijn de gebeurtenissen in het laatste half uur wel wat cliché, wat weer afbreuk doet aan de goede start.

Desondanks vond ik het toch een vermakelijke film, maar niet goed genoeg om nog een keer te bekijken. Althans niet binnen enkele jaren.

The Guest - 6,5/10
6.5 / 10

• Musicmasters
  • Niet online
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:07:
Een 1?

Smaken verschillen inderdaad :P
Als heel het gezin na een half uur zegt: "Wat is dit voor voor prutfilm!" Ja een 1. 8)

Before I Fall (2017)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13
IMDB: Groundhog Day (1993) meets IMDB: St. Elmo's Fire (1985) of een andere tienerfilm. Het is zomertijd dus ik kijk nu maar wat films waar ik niet teveel van verwacht en op de HD staan. Weinig hoogdravend verhaal met moraal. Aardig niemendalletje en meer ook niet. Een zes voor de moeite.
6 / 10

Musicmasters wijzigde deze reactie 13-08-2017 15:45 (78%)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Dit weekend een Pirates of the Caribean marathon gehouden:

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
De eerste in de reeks van ( op dit moment ) 5 films. We maken kennis met Jack Sparrow. De altijd , zo het lijkt, dronken niet al te snuggere maar toch erg handige piraat. Door een samenloop van omstandigheden krijgt hij het aan de stok met de Engelsen, een aantal undead piraten die op zoek zijn naar verlossing van hun vloek.

Deze film is gewoon erg goed. De humor, de cast , de effecten maar vooral het verhaal is goed bedacht en wordt erg leuk gebracht. Mede door de vele komische situaties van de hoofdrolspeler als ook van een aantal sidekicks.
8.5 / 10
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13
De tweede film uit de reeks waarbij het draait om een akkefietje dat Jack Sparrow heeft met niemand minder dan Davy Jones ( the flying dutchman). De film bewandeld hier hetzelfde pad als zijn voorganger. Nergens wordt het verhaal te moeilijk maar is het vooral een feest der herkenning.
De muziek van de eerste film was al erg goed en paste helemaal bij de beelden maar in deze film wordt dat, naar mijn mening, nog eens overklast door de muziek die bij Davy Jones gebruikt wordt. Bill Nighy zet dit karakter trouwens erg goed neer.
8 / 10
Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13
De laatste in de reeks met de Engelsen als tegenstander. We zien ook hier weer de vele sidekicks, grappen en grollen van Jack Sparrow en zijn kompanen. In deze film is echter wel een klein beetje een filosofisch sausje te vinden wat een beetje vreemd aandoet. Wat ik ook jammer vond is het verhaal tussen William Turner en zijn vader. Dit gegeven ( dat William dus een vader heeft die nog leeft en dient onder Davy Jones) is leuk in de vorige film uit de serie maar wordt hier een beetje uitgemolken.

Wat mij hier een beetje irriteerde was de rol van Keirra Knightly. Haar karakter ( ms. Swann) lijkt met alle winden mee te waaien en blijkt op den duur zelfs gevoelens te hebben voor James?
7.5 / 10
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Een nieuw verhaal, nieuwe karakters ( Orlando Bloom en keira knightley wilden even iets anders doen) maar wat oude vertrouwden er in. Dat is eigenlijk een recept voor disaster en hoewel we weer een kenmerkende Jack Sparrow zien en ook de nodige vechtscene's is alles aan deze film tohc echt een heel stuk minder dan de vorige drie delen.

Er wordt teveel gebruik gemaakt van vorige grappen en grollen maar die passen totaal niet bij de nieuwe characters. Ook is de rol van de oude vertrouwden ( zoals Captain Barbossa) een beetje dubieus en doet raar aan om aan het eind van de film weer een eind goed al goed te tonen. De koek begint hier een beetje op te raken.
6.5 / 10

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• Jorgen

Ik ben opnieuw aan de Harry Potter-reeks begonnen. Ik had ze nog nooit allemaal achter elkaar gezien en dat is nu wel de bedoeling. Ik zal deze post dan ook updaten met de reviews van de volgende films. Wat erg goed is aan de boeken, is dat J.K. Rowling er een zeer duidelijke balans in heeft gebracht, d.m.v. een chiasme / kruisstelling. Zie ook deze post op reddit: (pas op spoilers). Ik hoop dat deze verwevenheid bij het kijken van de complete serie ook goed tot uiting komt. Voor de reviews zal ik hoofdzakelijk de Nederlandse namen gebruiken, aangezien ik de boeken ook in het Nederlands gelezen heb, en met Nederlandse ondertiteling kijk.

Harry Potter - de achtdelige filmreeks (2001 - 2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG
Harry Potter is een ontzettend vermakelijke filmreeks die prima past tussen de andere grote fantasy films die we de afgelopen jaren gezien hebben. Het totaal is in dezen groter dan de som der delen, doordat J.K. Rowling een ontzettend rijke wereld geschapen heeft, met onvergetelijke personages, zijn eigen mythen en folkore en gebeurtenissen die allemaal bijdroegen aan de rode draad. Waar elke film an sich zijn eigen tegenstander en plot heeft, is het grotere geheel altijd zichtbaar. Rowling heeft zeer goed nagedacht over het verhaal en laat volgens mij weinig losse eindjes ongemoeid. De reeks die aanvankelijk met 2 kinderfilms startte is dat stempel meer dan ontgroeit. We hebben de hoofdpersonen in 7 jaren op Zweinstein niet alleen ouder, maar ook wijzer zien worden en elke keer werd er een significante bijdrage gedaan aan de wereld van Rowling en Potter. De kruisstelling die ik al genoemd heb, is inderdaad mooi aanwezig. Soms subtiel, soms heel duidelijk. Je kunt van Harry Potter houden, of het niks aan vinden, maar wat mij betreft is het een zeer fijne franchise die meer dan de moeite waard is.
9 / 10

Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG
Héél lang geleden heb ik deze film in de bioscoop gezien en na het op disc uitbrengen van Fantastic Beasts vond ik het dan ook wel weer eens tijd op Harry Potter af te stoffen en opnieuw aan de serie te beginnen. Ik moet zeggen dat de film de tand des tijds goed heeft doorstaan. Ondanks dat er een paar special effects waren die tegenwoordig wat beter kunnen, is dit nog steeds een heel geloofwaardige film als het om CGI gaat. Zo zijn de dieren in deze film prachtig en levensecht. Het kasteel van Hogwarts / Zweinstein waar alles zich afspeelt, voelde over het algemeen massief en echt aan, op een paar kleine momenten na. Wat de film redelijk tijdloos maakt, is dat er weinig "nieuwerwetse dingen" in beeld worden gebracht en de tovenaarswereld zijn eigen aankleding heeft. Deze film had wat dat betreft daarom ook gewoon gisteren opgenomen kunnen zijn. Als je deze film over 10 jaar zal bekijken, is hij daarom nog steeds niet perse verouderd. Het verschil met de latere films is ook duidelijk: niet alleen zijn Harry, Ron en Hermelien (Hermione) gewoon nog erg jonge kinderen, de hele sfeer is ook minder donker en veel luchtiger dan de latere films in de serie. Een duidelijk verschil met Fantastic Beasts is er ook: HP speelt zich hoofdzakelijk af in de tovenaarswereld en FB juist meer in de onze. Het verhaal van The Sorcerer's Stone (Philosopher's Stone) gaat over de jongen Harry Potter die niet weet dat hij een belangrijke tovenaar zal worden. Hij beleefd allerlei avonturen op zijn nieuwe school, waarmee hij de eerste stappen zet richting het uitgroeien tot de grote held die hij later zal worden. Ook maken we in dit deel al een klein beetje kennis met de grote booswicht uit het verhaal. Harry Potter and the Philosopher's Stone is een kinderfilm, met veel kindacteurs, die het over het algemeen prima doen. Zij moeten ook nog aan hun rollen wennen, maar het is gewoon erg leuk om nadien nog eens deze film te zien. De film bestaat verder uit een groot aantal herkenbare en geliefde karakters, waaronder Perkamentus / Dumbledore en Hagrid en we maken kennis met veel dingen die de Potter-serie zo eigen maken: leuke toverspreken, tovernaarshumor, fabeldieren en allerlei curieuze gebruiken. Daarnaast natuurlijk de uitstekende en herkenbare soundtrack. Een prima begin van de reeks.
7.5 / 10

Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 161 min | MPAA: PG
Dit is het tweede deel in de Harry Potter-reeks en we zien dezelfde acteurs en personages weer terug. Nu allemaal een jaartje ouder. Het zijn nog steeds jonge kinderen en onervaren acteurs, maar je merkt al dat ze meer in hun rol gegroeid zijn. De wisselwerking tussen de 3 hoofdpersonen wordt steeds beter en ook de rol krijgt meer body. Het verhaal wordt langzaamaan wat spannender en ook nu merk je al meer van de rode lijn Harry vs Voldemort. Wat dat betreft is dit deel erg belangrijk, want we krijgen een hoop uitleg en achtergrond naarmate de film vordert. Ook in deze film is de CGI dik in orde - op één moment na, wat me erg deed denken aan het einde van Raiders of the Lost Ark. Dat had anno 2002 wat beter in beeld gebracht kunnen worden. De scènes met de dieren waren ook nu uitstekend. Als voorbeeld Felix de Fenix: een werkelijk prachtige vogel die je zo in het oerwoud of Avifauna zou kunnen bewonderen. De zo kenmerkende Harry Potter-soundtrack keert terug en ook dat geeft direct een gevoel van herkenning. Wat ik mooi vind, is dat niet alleen Harry, Ron en Hermelien karakteruitdieping krijgen, maar ook de aan de andere personages meer body en achtergrond wordt gegeven. Dat geldt voor Perkamentus en Hagrid, maar evenzo voor Voldemort en de familie Malfidus. The Chamber of Secrets is daarmee een erg leuke film, die samen met deel 1 een goede basis weet te leggen voor de rest van de serie. Ik heb er met groot plezier naar gekeken.
7.5 / 10

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 142 min | MPAA: PG
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban is het derde deel uit de HP-reeks en daarmee ook het laatste deel voor de helft en de grote omslag. We zien hoe de drie personages meer en meer hun eigen plek in de tovenaarswereld gevonden hebben en elk hun sterke en minder sterke punten aan het ontwikkelen zijn. Je merkt heel goed dat de acteurs niet alleen beter op elkaar ingespeeld raken, maar dat ze ook meer en meer in hun rol groeien. De kinderen van 11 zijn nu 14 en dat maakt op die leeftijd al een wereld van verschil. Langzaamaan krijgt de luchtige kinderserie een steeds donkerder toon en krijgen de personages en hun verhalen steeds meer gewicht. Harry leert in dit deel dingen die veel verder gaan dan alleen de basis van toverij. Met de kennis en ervaring die hij in deze film opdoet, zal hij het moeten gaan opnemen tegen alle grote en kleine gevaren die op de loer liggen in de wereld. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban zit vol humor en heeft tegelijkertijd een serieuzere toon; temeer omdat Harry meer over zijn verleden te weten krijgt. Verraad en intrige staan tegenover vertrouwen en vriendschap in deze film. De wereld is voor een jong persoon al een hele klus om te doorgronden; zeker als dat hand in hand met allerlei ellende gaat. En ellende is er, zeker als de Dementors en Sirius Zwarts ten tonele verschijnen. Gelukkig voor Harry, Ron en Hermelien is daar o.a. professor Lupos, die hen bijstaat. De Gevangene van Azkaban is mijn favoriete deel uit de eerste helft van de serie en dat komt hoofdzakelijk door de ontwikkelingen in het verhaal en de karakterontwikkeling bij de personages.
8.5 / 10

Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 157 min | MPAA: PG-13
Harry Potter and the Goblet of Fire gaat over de Vuurbeker, een prijs die wordt uitgereikt aan de tovenaar of heks die het Triwizard-Tournament weet te winnen. Harry, Ron en Hermelien hebben zich tot nu toe goed staande weten te houden, maar zullen in deze film merken wat hun vriendschap en loyaliteit waard is. Niet alleen op het gebied van bovennatuurlijke gebeurtenissen, maar vooral ook op interpersoonlijk vlak. Daarnaast vindt er in deze film een gebeurtenis plaats die op iedereen weldra van grote invloed zal zijn. Na deze film ziet de toverwereld er totaal anders uit en zullen de 3 vrienden opnieuw hun rug moeten rechten, verbonden moeten sluiten en nog meer op hun hoede moeten zijn. In eerste instantie had ik het idee dat deze film minder goed was dan het vorige deel, maar vrij snel wordt het verhaal een stuk beter. Veel mensen vinden Harry Potter maar niks en dat is hun goed recht. Als je echter de boeken kent en/of alle films achter elkaar kijkt, zit er wel veel meer in en is het een behoorlijk goed in elkaar stekend verhaal. Nog steeds vind ik deel 3 de betere film, maar ook deze film heeft na een hoop goede aspecten. Al was het maar dat we nog meer karakterontwikkeling zien en dat ook de duistere plannen steeds zichtbaarder zijn. Daarnaast biedt de competitie van het Triwizard-Tournament een leuke afwisseling ten opzichte van de voorgaande films en wordt ook de Harry Potter-wereld in deze film weer een heel stuk groter. Ook wordt in deze film het aantal belangrijke personages weer een stukje verder uitgebreid en krijgen bekende personages wat meer body.
8 / 10

Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13
Een nieuw begin wordt de vrienden door de strot geduwd in Harry Potter and the Order of the Phoenix. Het ministerie van toverkunst neemt de leiding op Zweinstein, waardoor Harry, Ron en Hermelien ondergronds moeten gaan. Tegenwerking, sabotage en propaganda zijn grote thema's in deze film. De antagonist is lijkt wel een grote karikatuur van een dictator, maar is daardoor niet minder gevaarlijk. Deze film laat goed zien voor hoeveel ellende onwil, angst en onmacht kunnen zorgen. Het kost de hoofdpersonen dan ook ontzettend veel moeite om dit het hoofd te bieden, naast alle ellende die hen nog te wachten staat. Ik vond Professor Omber (Umbridge) misschien wel het vervelendste personage uit de serie, maar dat komt vooral door de stringente en onredelijke regels die ze iedereen oplegt en de manier waarop ze haar eigen verhaal gelooft. Kruis Stalin met een suikerspin en je krijgt een idee. Het is mooi om te zien hoe de acteurs en daarmee ook hun personages steeds volwassener worden en hoe ook nu het verhaal nog altijd steeds meer body en inhoud weet te krijgen. De thema's worden daarmee ook volwassener en actueler. Wie zegt dat Harry Potter vooral voor kinderen is, kijkt in elk geval niet verder dan Professor Omber. Wat mooi tot uiting komt in deze film is dat het zaaien van tweedracht ook een tegengesteld effect kan hebben. Wie er doorheen prikt, en zijn vriendschappen koestert, komt er uit eindelijk bovenop. Harry Potter wordt langzaam volwassen.
8 / 10

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 153 min | MPAA: PG
Wat mij betreft is Harry Potter and the Half-Blood Prince het meest aangrijpende deel tot nu toe. Zowel vanwege de beklemmende sfeer die er in een deel van de film hangt, alsmede door een aantal zeer bepalende momenten in deze film. Nadat een aantal dingen weer hun normale gang hebben genomen op Zweinstein is wel duidelijk dat niks meer hetzelfde is. Alles draait nu om de aanvankelijke beschietingen richting de eindstrijd. Wie zet zijn stukken het beste neer? Welke maatregelen kan je nog nemen? Zijn er nog geheime wapens? Harry zal zijn roem als Chosen One moeten gaan waarmaken en dat weet hij. Naast aangrijpend is dit deel ook het meest serieus van alle films tot nu toe. Er is nog steeds de kenmerkende toverhumor, maar waar eerst fabeldieren en vrolijke magie een plaats hadden, is dit nu een stuk minder. Het wordt voor de hoofdpersonen duidelijk dat er geen ontkomen meer aan is en alles waar ze bang voor waren echt gaat gebeuren. Ondanks dat ik de film al eerder gezien heb, heb ik hem aan het einde even gepauzeerd, voordat ik weer verder ben gaan kijken. Harry lijkt af en toe even te vergeten dat hij niet alleen staat en ook dan blijkt weer dat vriendschap en loyaliteit sterker zijn dan (duistere) magie en alle navenante ellende. Ook op momenten dat écht alles tegenzit. Als opmaat voor de finale vond ik dit een sterke film in de reeks en samen met deel 3 de beste tot nu toe. Wat knap is van JK Rowling, is dat ik geen moment het idee heb gehad dat ik alleen naar fillers tot aan de eindstrijd zit te kijken. Elk verhaal en elk avontuur draagt bij aan de ontwikkeling van de personages en de voortgang van het verhaal. Alle films in korte tijd achter elkaar zien, heeft absoluut een zeer grote meerwaarde.
8.5 / 10

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 146 min | MPAA: PG-13
Harry Potter and the Deathly Hallows gaat over het zevende boek in de reeks en zal is verdeeld over 2 films: part 1 en part 2. We staan aan de vooravond van de totale oorlog op Zweinstein. Voldemort en zijn Dooddoeners staan tegenover Harry en zijn vrienden. Om de overmacht van Voldemort weerstand te kunnen bieden gaan Harry, Ron en Hermelien op zoek naar de Gruzielementen (Horcruxes): magische voorwerpen die van grote importantie voor Voldemort zijn. Deathly Hallows Part 1 richt zich vooral op die zoektocht. We zien hoe "being the Chosen One" leidt tot een soms ondragelijke en vaak ontzettend eenzame last die soms doet denken aan de zware beproevingen van Frodo en Sam in Return of the King. Harry wordt wederom bijgestaan door Ron en Hermelien, en dat helpt hem bij zijn loodzware opdracht. Eenzaamheid en zinloosheid zijn belangrijke thema's in deze film, die ondertussen het stadium van kinderfilm meer dan ontgroeit is. Dit deel is het minst spectaculair van de hele serie. De film presenteert zich als een zware, donkere thriller in een wereld die eens zo fijn sprankelde van magie en humor. De sfeer die men heeft proberen neer te zetten komt echt heel goed over. Wellicht is deze film daardoor wel anders dan de rest, maar qua verhaallijn wel een heel goede.
8 / 10

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Harry Potter and the Deathly Hallows: part 2 is het afsluitende deel van het fantasy epos over Harry Potter. In dit allerlaatste deel komt alles tot de onvermijdelijke climax: de clash tussen Voldemort en Harry Potter. Strijd, wraakzucht, megalomanie en zelfopoffering zijn belangrijke thema's in deze film. Na Part 1, dat zich presenteerde als een thriller waarin vooral langzaam werd geleden, is Part 2 een compleet andere film. Hier gaat het veel meer om de gevechten tussen de volgelingen van Voldemort enerzijds en de leerlingen en profesoren van Zweinstein en hun bondgenoten. Waar natuurlijk de confontatie tussen de Heer van het Duister en Hij die Overleefde centraal staat, is er ook veel ruimte voor Ron en Hermelien; de Orde van de Feniks en alle andere personages die er toe doen. De rol van de Relieken des Doods (Deathly Hallows) had voor mij nog wat uitgebreider mogen zijn, maar verrijkten niettemin nogmaals de Potterwereld. Het is knap dat Rowling tot op het laatst aandacht heeft gehad voor karakter- en wereldontwikkeling en daarmee een wereld heeft geschapen die niet alleen leuk en interessant is, maar zich ook kan meten met de grote epen van Lewis (Narnia) en Tolkien (Middel-Aarde). In deze laatste film komt alles tot een einde en worden de verhalen van de personages en de inmiddels haast mythische Harry Potter netjes afgerond én wordt ons als kleine bonus nog een blik in de toekomst gegund. The Deathly Hallows Part 2 is een uitstekende film om het heldenverhaal van Harry Potter te beëindigen.
8.5 / 10

Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
In december in de bioscoop gezien en nu op UHD blu-ray thuis. Ik kan mijn recensie van toen eigenlijk grotendeels overnemen: Newt Scamander is een leuke hoofdpersoon. Een tikkeltje vreemd, maar ook zeer likeable. De andere hoofdrolspelers bestaande uit Schouwer Tina, haar gedachten lezende zus Queenie en dreuzel Jacob Kowalski maken het kwartet compleet. De wereld is heel herkenbaar, maar tegelijkertijd ook erg anders, doordat hij zich ruim voor Voldemort en Hary Potter afspeelt en er veel meer interactie is met "onze wereld". De tovenaarswereld is op dat moment in de greep van Grindelwald; de grootste en gevaarlijkste "dark wizard" tot dan toe. De dieren zijn zoals we gewend zijn ontzettend fantasierijk en worden allemaal mooi vormgegeven. Het verhaal an sich is best onderhoudend, en vult de film goed voor wat betreft de verhaallijn over Newt. De verhaallijn over Grindelwald en de heksen-hetze vond ik dan weer een stuk minder duidelijk overkomen. De CGI is prachtig uitgevoerd en het is dan ook een plezier om naar de film te kijken. Fantastic Beasts and Where to Find Them is eigenlijk een schoolboek van Harry Potter en in die hoedanigheid is het dan ook beschikbaar. Voor de verhaallijn van deze film heeft J.K. Rowling zelf de dop weer van de pen gehaald en een nieuw, origineel verhaal geschreven. Ook de komende vervolgen zal zij gaan schrijven. Fantastic Beast and Where to Find Them is een fijne vernieuwing en een prettige hereniging met een vertrouwde wereld.
8 / 10

Mooie, inhoudelijke discussie over wie de beste Perkamentus was, te lezen op Quora

Jorgen wijzigde deze reactie 23-08-2017 22:17 (220%)

• dasfrikandel
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20-09 10:06
Oldboy (2003)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
erg harde actie film. Derhalve toch een zeer sterk verhaal!
8 / 10

iemand nog een aanrader die ook op netflix staat?

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:35
Is het een idee om erbij te zetten hoe je de film hebt gezien? Dus via Bios/Netflix/Ziggo/Pathé thuis/etc?

Want films zoals Oldboy kan je op Netflix vinden. Dan kan ik hem meteen in "mijn lijst" zetten. (Wat ik ook net gedaan heb :+ )
quote:
dasfrikandel schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:36:

Wel een hele goeie serie, namelijk Ozark

streamnl wijzigde deze reactie 14-08-2017 08:47 (31%)

• streamnl
  • Laatst online: 21:35
Dubbel, sorry

streamnl wijzigde deze reactie 14-08-2017 08:46 (92%)

• Purehz
  • Laatst online: 20-09 16:45
quote:
Oldboy (2003)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
erg harde actie film. Derhalve toch een zeer sterk verhaal!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10

Weet niet wat voor film je zoekt maar kan Death Sentence, Contraband, The Kingdom en 3:10 to Yuma aanraden. Deze vallen in het genre Actie/thriller bij Netflix.

Verder vindt ik Netflix persoonlijk meer voor de series geschikt, meeste films op Netflix al gezien.

• LA-384
Ben het met Purehz eens. Death sentence, wat een onverwacht gave film was dat toch. Ideaal om met wat vrienden te kijken. Ik was deze film eigenlijk alweer vergeten, maar ga em binnenkort nog weer eens aanzwengelen. 3.10 to Yuma zeker een aanrader. Mooie film.

• Piet_Piraat7
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze leuker vond dan deel 1. Een paar keer gewoon hardop moeten lachen en visueel zag het er ook weer prima uit. Het verhaal kon mij niet zo boeien al was het ook niet slecht. Al met al echt prima vermaak voor een filmavond. Ik ging vooral stuk bij:
spoiler:
"Haha you look like Marry Poppins."
"Is he cool?"
"...Yeah, very."
"Hey I'm Marry Poppins y'all!!" :')
8.5 / 10

About a month before he died, my uncle had his back covered in lard. After that, he went down hill fast.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:03

HMC

Pluviophile

Black Death (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: R
Leuk genoeg voor de liefhebber van "swords 'n' sandals" films. Afgoderij, hekserij, Godsliefde vs. Godsloosheid, heksenjachten, martelingen, wat zwaardenactie en een paar niet al te diepe plot twists aan het einde. Al dit in de setting van de veertiende eeuw. Gewoon leuk vermaak, als je van het genre houdt. Ik vond 'em zeker wel tof.
7 / 10

Ik heb spulletjes

• KleinDraakje
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
Ik ga in dit topic vaak terug komen :D Wij hebben een PUG (Pathe Unlimited Gold) abonnement en wonen praktisch naast de bioscoop. We hebben ook een netflix abonnement en géén reguliere tv kanalen meer 8) Verder hebben we een dvd/blu-ray collectie van ongeveer 700 items. We kijken dus voornamelijk films en series. Komend weekend gaan we naar The Hitman's Bodyguard en Everything, Everything. In september gaan we ook naar het PAC festival. We zullen ze niet allemaal gaan zien maar tegen die tijd zal ik reviews van een aantal schrijven.

Hierbij korte samenvattingen van de films die ik in juli/aug heb gezien:
  • 2:22
  • Baby Driver
  • Spider-Man Homecoming
  • Cars 3
  • War For The Planet Of The Apes
  • Jack Reacher: Never Go Back
  • Vaiana (Moana) [/i]
Waar ik nog een review over moet schrijven:
  • Dunkirk
  • Girls Night Out
  • Atomic Blonde
  • The Big Sick
  • Valerian And The City Of A Thousand Planets
2:22 (2017)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13
Gezien in de bioscoop.

Interessant verhaal, maar met een voorspelbaar plot. Entertaining maar niet heel speciaal.

Bioscoopwaardig: nee
Zou ik hem kijken op Netflix: als ik niks anders te kijken heb
Zou ik hem kopen op blu-ray: nee
5 / 10
Baby Driver (2017)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Music | Runtime: 112 min | MPAA: R
Gezien in de bioscoop.
Geweldige muziek. Goed verhaal en leuke personages. We gaan deze waarschijnlijk nog wel een keer kijken voordat hij uit de bioscoop gaat :)

Bioscoopwaardig: ja
Zou ik hem kijken op Netflix: ja
Zou ik hem kopen op blu-ray: JA, zeker waard om in de collectie op te nemen
8 / 10
Spider-Man: Homecoming (2017)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Gezien in de bioscoop.

Entertaining. Ik vind deze Spider-Man leuk en zie waar het verhaal naartoe gaat. Het is echt een beginneling en hij moet nog veel leren om uiteindelijk bij 'de grote jongens' mee te mogen doen. Mijn vriend vond hem matig, maar hoopt dat ze snel een niveau verder gaan en het inderdaad een beter verhaal gaat worden.

Bioscoopwaardig (zou ik erheen gaan zonder PUG abonnement): nee
Zou ik hem kopen op blu-ray: ja, al is het alleen omdat we de meeste Marvel films op blu-ray hebben
6.5 / 10
Cars 3 (2017)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: G
Gezien in de bioscoop.

Wel grappig. Ik hou van animatie films maar deze serie vind ik matig interessant. Deel 3 was wellicht wel de leukste van allemaal.

Zou ik hem kijken op Netflix: nee
Zou ik hem kopen op blu-ray: nee, tenzij scherp afgeprijsd voor de buurtkinderen
5 / 10
War for the Planet of the Apes (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Gezien in de bioscoop.

Geweldig 'einde' van de serie. De eerste 2 vonden we erg goed. Dit laatste deel raakte ons emotioneel dieper, terwijl het nog steeds een goed verhaal was. Jammer dat hij zo kort was :D

Bioscoopwaardig (zou ik erheen gaan zonder PUG abonnement): ja
Zou ik hem kopen op blu-ray: ja
8 / 10
Jack Reacher: Never Go Back (2016)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Gezien in de openlucht bioscoop.

Ik heb bijna alle Jack Reacher boeken gelezen. Het boek vond ik beter dan de film. De enige reden dat ik hem een voldoende geef is dat de ervaring van een openlucht bioscoop (op het dak van de Cinemec Utrecht) erg leuk was wat de film ook leuker maakte.

Zou ik hem kijken op Netflix: misschien
6 / 10
Moana (2016)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Gezien op Netflix

In de EU heet hij Vaiana. Wat een geweldige muziek! Wou dat ik deze in de bioscoop had gezien. Onze buurmeisjes vonden hem ook erg leuk (8 en 10 jaar). Goed verhaal, leuke personages en muziek die past bij het thema. Mooie achterliggende boodschap over uitzoeken wie jij bent en wat jouw doel is.

Bioscoopwaardig (zou ik erheen gaan zonder PUG abonnement): ja
8.5 / 10

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:33
Advantageous (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Family, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Sciencefiction waar de klemtoon niet ligt op de special effects, vreemde wezens of verre toekomstverhalen. De film lijkt zich af te spelen in een nabije toekomst. Technologie heeft de mensheid vooruit geholpen en de meeste jobs worden inmiddels ingevuld door machines. Verwacht geen Skynet-verhaal maar wel een focus op de relatie tussen een moeder en een dochter, en wat een ouder over heeft voor zijn kind. De film blijft kleven en roept interessante vragen op over hoe we technologie gebruiken, hoe we onze maatschappij vorm geven en hoe we mens-zijn definiëren. (Vrij) Traag en mooi.
8 / 10

Dunkirk (2017)
Er zijn al meerdere recensies gepasseerd hier en ik sluit me aan bij de meest lovende kritieken. Ik vind de film enorm meeslepend en een herdefiniëring van het genre/medium. Ik heb nog maar weinig zulke imponerende prenten gezien. Audiovisueel van de bovenste plank. Een absolute must see.
9 / 10

Aegir81 wijzigde deze reactie 16-08-2017 17:04 (21%)

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:02
Kill Switch (2017)
IMDb: 5.5 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 91 min | MPAA: R
Zeker een leuke film als je van FPS games houd, en speel grotendeels in Amsterdam af :)
hoofdrolspeler gespeeld door Dan Stevens (Legion).
een beetje vergelijkbaar met Hardcore Henry, en speelt alsof je zelf de hoofdrolspeler bent, en een missie te volbrengen hebt.

en bijna een reclame filmpje voor AfterEffects :)
7 / 10

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
The Hitman's Bodyguard (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: R
Ik heb mij prima vermaakt met de Hitman's Bodyguard. Het is geen hoogvlieger, maar door de interactie tussen Samuel L Jackson en Ryan Reynolds heb ik meerdere malen moeten lachen. Kincaid (Jackson) is een huurmoordenaar, Bryce (Reynolds) een CIA special delivery guy. Hij moet Kincaid van Londen naar Den Haag krijgen als kroongetuige tegen een Mladovic type van Wis Rusland. Er is namelijk een rechtszaak gaande tegen deze president maar niemand wil getuigen (of raakt op mysterieuze wijze verdwenen) Kincaid moet op tijd in Den Haag zijn voor zijn getuigenverhoor. De verdachte wil dit niet laten gebeuren dus schakelt zijn handlangers in. Het is een knotsgekke rollercoaster aan achtervolgingen in Amsterdam, Den Haag en daar tussenin.

Tegelijkertijd is er een mol binnen de CIA dus iedereen die Kincaid dood willen zien maken jacht op hem tijdens zijn ritje van Londen naar Den Haag. Komt hij op tijd bij het internationaal strafhof aan? En op wie heeft Bryce een crush maar durft dit niet toe te geven? Het is een over de top actiekomedie die je weet te vermaken. Niet perse een publiekstrekker of een die je zal bijblijven. Maar wel een goede actiekomedie.
7.5 / 10

• KleinDraakje
  • Registratie: november 2015
  • Niet online
quote:
Joosie200 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:19:
The Hitman's Bodyguard (2017)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: R
Ik heb mij prima vermaakt met de Hitman's Bodyguard. Het is geen hoogvlieger, maar door de interactie tussen Samuel L Jackson en Ryan Reynolds heb ik meerdere malen moeten lachen. Jackson speelt een huurmoordenaar, Reynolds een CIA special delivery guy. Hij moet Kincaid (Jackson) van Londen naar Den Haag krijgen als kroongetuige tegen een Mladovic type van Wis Rusland. Er is namelijk een rechtszaak gaande tegen deze president maar niemand wil getuigen (of raakt op mysterieuze wijze verdwenen) Kincaid moet op tijd in Den Haag zijn voor zijn getuigenverhoor. De verdachte wil dit niet laten gebeuren dus schakelt zijn handlangers in. Het is een knotsgekke rollercoaster aan achtervolgingen in Amsterdam, Den Haag en daar tussenin.

Tegelijkertijd is er een mol binnen de CIA dus iedereen die Kincaid dood willen zien maken jacht op hem tijdens zijn ritje van Londen naar Den Haag. Komt hij op tijd bij het internationale strafhof aan? En op wie heeft Bryce een crush maar durft dit niet toe te geven? Het is een over de top actiekomedie die je weet te vermaken. Niet perse een publiekstrekker of een die je zal bijblijven. Maar wel een goede actiekomedie.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Lijkt mij vooral leuk om de scenes hier in Nederland te zien :D Ik ga er vrijdag naar toe 8)

Daarnaast het vervolg van mijn review van afgelopen juli/aug met nu:
  • Dunkirk
  • Girls Night Out
  • Atomic Blonde
  • The Big Sick
  • Valerian And The City Of A Thousand Planets
Overigens ga ik ook naar Dark Tower zodra hij uit is :) Na dit weekend zullen reviews van The Hitman's Bodyguard en Everything, Everything volgen.

Dunkirk (2017)
Gezien in de bioscoop.

Bij de Cinemec vertellen ze altijd een leuk feitje voor de film. Als ik het goed heb onthouden vertelden ze bij Dunkirk dat normaal de broer (?) van de producer de dialogen schrijft maar die kon niet bij deze film zijn. Daarom heeft Nolan toen gezegd dat hij geen poging ging doen dat 'te schrijven' maar zich zou focussen op het neerzetten van de gebeurtenis op zich.

Je kan zeker niet spreken van een 'gebrek' aan tekst. Het is een adembenemende film. Een combinatie van gruwelijk (is dat echt gebeurt/besloten?) en spannend. In het begin had ik moeite met het switchen tussen de verhaallijnen. Er zijn 3 tijdslijnen die je te zien krijgt en op het hoogtepunt wissel je elke seconden hiertussen. Desondanks een ingrijpende film. Nog dagen over nagedacht nadat we hem gezien hebben.

Zou ik erheen gaan zonder PUG abonnement - bioscoopwaardig?: ja
9 / 10

Rough Night (2017)
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: R
Gezien in de bioscoop tijdens Ladies Only Night.

Bij Pathe stond hij als 'Girls Night Out'. Een beetje verwarrend. Overigens de eerste keer dat ik naar een ladies only night ging. Tevens de laatste keer. Allemaal vrouwen die bijna nooit naar de bioscoop gingen of al dronken om 20 uur in hun stoel zaten. Verschrikkelijk! Dat vat ook tevens de film wel samen. Vol met cliché's, voorspelbare acties en foute grappen. De enige reden dat hij geen 1 heeft is vanwege de handjevol grappen waar ik wel om kon lachen.

Zou ik erheen gaan zonder PUG abonnement - bioscoopwaardig?: nee
2 / 10

Atomic Blonde (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Gezien in de bioscoop tijdens de Pathe Unlimited Night.

Veel van verwacht maar viel tegen. Naar mij idee veel te veel bloot en schaars geklede vrouwen dan nodig was. Deed de vrouwelijke hoofdrol geen goed, zou haar sterker hebben gevonden als het niet zo neer was gezet. Overigens is dat niet alleen de mening van een vrouw, ook mijn vriend vond het veel te veel over de top. Verder een goed verhaal/idee maar uitwerking matig.

5 / 10

The Big Sick (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 120 min | MPAA: R
Gezien in de bioscoop.

Wat een bijzondere film. Gekeken met de informatie dat het een waargebeurd verhaal is. En de hoofdrolspeler zichzelf speelt (het is dus zijn verhaal). Het is ongelofelijk dat in de huidige wereld nog zo krampachtig wordt omgegaan met verschillen in geloof. Een heel mooi verhaal wat nog lang bij je zal blijven.

Zou ik erheen gaan zonder PUG abonnement - bioscoopwaardig?: ja
9 / 10

Gezien in de bioscoop.

Verwachting dat het een combinatie van Avatar en andere fantasiewerelden zou zijn. Helaas viel het tegen. Het verhaal en de karakters waren oppervlakkig. Ik zou veel meer willen weten over de verschillende wezens, hoe de City is ontstaan, over The Pearls en de andere kapiteins. De 2 hoofdrolspelers doen het aardig, maar niet spectaculair. Ik vond hun band ook meer broer/zus dan waar ze 'mee eindigen'.

Sommige werelden of scenes waren wel erg mooi gemaakt, maar dat was dan ook het enige waar ik een beetje enthousiast over was.

Zou ik hem kijken op Netflix: heel misschien
5.5 / 10

• Johrivaneerd
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-09 14:45
quote:

Geen idee of ze ook op Netflix staan, maar de volgende films met Oldboy-achtige vibes vond ik persoonlijk erg goed:

- Memories of Murder
- I Saw the Devil

In het genre erg harde actie heb ik me ook prima vermaakt met The Raid & The Raid 2 :)

• Cerenas

Cerenas

Light

quote:
Johrivaneerd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:04:
[...]

Geen idee of ze ook op Netflix staan, maar de volgende films met Oldboy-achtige vibes vond ik persoonlijk erg goed:

- Memories of Murder
- I Saw the Devil

In het genre erg harde actie heb ik me ook prima vermaakt met The Raid & The Raid 2 :)
Weet iemand toevallig hoe ik op IMDB de Engelstalige titels kan zien? Telkens als ik een Koreaanse of Japanse film zoek zie ik de 'echte' titels en kan ik er niet veel mee.

Ook nu bij Memories of Murder. Ik zoek hem op en in de search zie ik de Engelse, klik hem vervolgens aan en het is Koreaans. :P

OT: I Saw the Devil is zeker een aanrader en Memories of Murder in m'n watchlist, thanks. :)

• zwiep
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07-09 21:19
Baby Driver (2017)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Music | Runtime: 112 min | MPAA: R
Gezien in de bioscoop

Ik had een bon voor een avondje film en na de goede kritieken op rottentomatoes voor deze film gekozen, ik had die avond zeker geen zin in een zware film als Dunkirk.

Ik vond het een super leuke beleving van begin tot eind. Ik ben blij dat ik in de bioscoop ben gaan kijken want het hoofdelement in deze film is de muziek.
Het verhaal is wat je ongeveer kan verwachten van een heist movie, de cast beloofde ook veel goeds. Ik apprecieer dat er eigenlijk op geen enkel personage behalve het hoofdpersonage dieper wordt in gegaan. Toch zetten de acteurs heel overtuigende personages neer, niet al te serieus maar toch bij momenten verrassend.
Ik heb op tweakers ook al reviews gelezen van de film en de concensus is toch wel dat het een goede thriller/actie film is met een leuke soundtrack. Hier zou ik graag iets dieper op ingaan. Muziek staat namelijk centraal in deze film, zelfs als er geen muziek was waren en wel geluidseffecten en zelfs dialoog of beweging op het ritme van de muziek die net gespeeld had of nog ging komen. Het moet een ongelofelijk karwei geweest zijn om dit allemaal zo in beeld te brengen en goed te krijgen op de set. Als je de film kijkt, zeker de openings scene, dan is dit vrij duidelijk. Maar het zijn de kleine nuances en de momenten waar het niet direct opviel die het voor mij echt afmaken, altijd was er wel een ritme te bespeuren, niet alleen de muziek, maar elke actie, elke beweging, elke dialoog werd betrokken bij de soundtrack.

Het maakt Baby Driver voor mij een film zoals ik er nog nooit een heb gezien, een film die dankzij deze invalshoek voor mij per direct bij de klassiekers gerekend mag worden en een grote aanrader om in de bioscoop te gaan kijken zo lang het nog kan.
9 / 10

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01:24
quote:
Cerenas schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:09:
Weet iemand toevallig hoe ik op IMDB de Engelstalige titels kan zien? Telkens als ik een Koreaanse of Japanse film zoek zie ik de 'echte' titels en kan ik er niet veel mee.

Ook nu bij Memories of Murder. Ik zoek hem op en in de search zie ik de Engelse, klik hem vervolgens aan en het is Koreaans. :P
Vreemd, bij mij laat ie altijd de Engelse titel zien, met de originele taal eronder (screenshot). Mocht je een account hebben, kun je het ook instellen bij 'update general site preferences' (screenshot).

• Cerenas

Cerenas

Light

quote:
Tweakmans schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Vreemd, bij mij laat ie altijd de Engelse titel zien, met de originele taal eronder (screenshot). Mocht je een account hebben, kun je het ook instellen bij 'update general site preferences' (screenshot).
Thanks! Display Country op United States gezet en nu is het goed. :)

• Hobbykok
Chinese Rambo film die mooi is voor de Rambo liefhebbers om in de gaten te houden, moet een top hit in China zijn:

YouTube: WOLF WARRIOR 2 (2017) Official Trailer | Wu Jing Action Film

• HBx2000
  • Laatst online: 20-09 13:56
Omdat Sniper: Ultimate Kill binnenkort verschijnt, maar eens de gehele Sniper-reeks bekeken.

Sniper (1993)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Hier kan ik kort over zijn: Spannend! Dynamiek tussen de hoofdrolspelers is prima.
8 / 10
Sniper 2 (2002)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Geen slecht vervolg. De verandering van de jungle naar het Oostblok pakt goed uit.
7.5 / 10
Sniper 3 (2004)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Duidelijk een stuk minder, ondanks meer achtergrond voor het hoofdpersonage. Dat kung fu gebeuren hoorde er gewoon niet in thuis, vond ik.
6 / 10
Sniper: Reloaded (2011)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Zomaar uit het niets is hier de zoon van. Als je daar overheen stapt is het verder een prima film. Lekker gewelddadige climax ook.
7.5 / 10
Sniper: Legacy (2014)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Thriller, War | Runtime: 95 min | MPAA: R
Vader en zoon worden herenigt in dit 5e deel van de reeks. Verhaal begint met een leuk uitgangspunt, maar mist duidelijk de spanning van voorgaande delen.
6.5 / 10
Sniper: Ghost Shooter (2016)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
Film begint goed, is ook wat spannender en het einde is prima. Helaas is het stukje van Beckett in de sneeuw wat minder en ook jammer van de matig uitziende CGI.
7 / 10

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:50

defiant

Moderator General Chat
Met Convenant probeert Ridley Scott weer grip te krijgen op het verhaal en het universum van de Alien franchise. Het probleem is dat het universum al niet erg consistent was, zeker met Prometheus en dan vergeten we de predator cross-overs voor het gemak.

Het probleem is dat Covenant er niet in slaagt de consistentie te verhogen, de film roept meer vragen op dan het kan beantwoorden. En dat is dan ook meteen het zwakste punt van de hele film. Tijdens het kijken krijg je niet het gevoel dat je een logisch samenhangend verhaal voorgeschoteld krijgt, in plaats daarvan gebeuren er allerlei zaken die voor interpretatie vatbaar. Een hoop van die interpretaties heb ik online moeten lezen, o.a. in interviews met Ridley Scott. Maar daar zit ik niet op te wachten, de film moet de boodschap zelf duidelijk over kunnen brengen. Dezelfde zwakheid zag je terug in Prometheus, o.a. over de motivatie en achtergrond van de engineers.

Buiten de verhaallijn schort het ook aan de opbouw van de film, de combinatie van actie en horror werkt niet.

Het universum van Alien en de consistentie ervan was in het begin bijzaak, maar naar mate dat steeds meer een hoofdrol krijgt bepaald dat uiteindelijk de toekomst van het universum. Tot nu toe ziet het er niet positief uit.
5 / 10

Climate dashboard

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:40
quote:
defiant schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 01:40:
Alien: Covenant (2017)[afbeelding]
Met Convenant probeert Ridley Scott weer grip te krijgen op het verhaal en het universum van de Alien franchise. Het probleem is dat het universum al niet erg consistent was, zeker met Prometheus en dan vergeten we de predator cross-overs voor het gemak.

Het probleem is dat Covenant er niet in slaagt de consistentie te verhogen, de film roept meer vragen op dan het kan beantwoorden. En dat is dan ook meteen het zwakste punt van de hele film. Tijdens het kijken krijg je niet het gevoel dat je een logisch samenhangend verhaal voorgeschoteld krijgt, in plaats daarvan gebeuren er allerlei zaken die voor interpretatie vatbaar. Een hoop van die interpretaties heb ik online moeten lezen, o.a. in interviews met Ridley Scott. Maar daar zit ik niet op te wachten, de film moet de boodschap zelf duidelijk over kunnen brengen. Dezelfde zwakheid zag je terug in Prometheus, o.a. over de motivatie en achtergrond van de engineers.

Buiten de verhaallijn schort het ook aan de opbouw van de film, de combinatie van actie en horror werkt niet.

Het universum van Alien en de consistentie ervan was in het begin bijzaak, maar naar mate dat steeds meer een hoofdrol krijgt bepaald dat uiteindelijk de toekomst van het universum. Tot nu toe ziet het er niet positief uit.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Kun je wat voorbeelden geven? Ik kon het voor mijn gevoel prima volgen. Geen topper verder, maar wel een solide 7 voor mij.

• absrnd
Dave Made a Maze (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Horror | Runtime: 80 min | MPAA: N/A
Een heerlijke anders dan anders Indie film, en heb er van genoten.
ik houd veel van dit soort films die lijken gebaseerd op dromen, en ontstaan na een flink glas bier :), en deed me een beetje denken aan "Nothing"
IMDB: Nothing (2003)
Ook de acteurs zijn goed gekozen, en passen goed in het verhaal, vooral de geluidsman.
vooral de manier hoe karakters aan hun einde komen is zeer grappig.
8 / 10

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
absrnd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:13:
Dave Made a Maze (2017)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Horror | Runtime: 80 min | MPAA: N/A
Een heerlijke anders dan anders Indie film, en heb er van genoten.
ik houd veel van dit soort films die lijken gebaseerd op dromen, en ontstaan na een flink glas bier :), en deed me een beetje denken aan "Nothing"
IMDB: Nothing (2003)
Ook de acteurs zijn goed gekozen, en passen goed in het verhaal, vooral de geluidsman.
vooral de manier hoe karakters aan hun einde komen is zeer grappig.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10

[video]
Klinkt goed, waar heb je deze gezien?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• absrnd
quote:
Tomba schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Klinkt goed, waar heb je deze gezien?
Een MKV'tje :)
Maar is ook in de iTunes store

absrnd wijzigde deze reactie 20-08-2017 10:57 (8%)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
absrnd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Een MKV'tje :)
Maar is ook in de iTunes store
Thanks! Hoopte m eigenlijk ergens in de bios mee te pakken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:50

defiant

Moderator General Chat
quote:
Hoijong schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:37:
Kun je wat voorbeelden geven? Ik kon het voor mijn gevoel prima volgen. Geen topper verder, maar wel een solide 7 voor mij.
spoiler:
Bijvoorbeeld de uitleg waarom David de Engineers aanviel:
Ridley Scott explains why David bombed the Engineers
Wat de motieven waren van de Engineers:
Ridley Scott Explains Why The Engineers Wanted To Kill Mankind & David’s Motives
En de vragen die de film niet beantwoord:
https://www.theverge.com/2017/5/24/15682548/alien-covenant-prometheus-questions-answers-ridley-scott-explainer

Als de motieven van David en Engineers beter zou zijn uitgelegd in de film, dat zou het beter zijn geweest. Ridley Scott was tevens niet te spreken over Prometheus, dat zou kunnen verklaren waarom veel zaken niet goed uitgelegd of niet beantwoord worden:
Ridley Scott considers Prometheus a mistake

Climate dashboard

• ruudbekkerst
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-09 23:01
Gisteren The Hitman's Bodyguard gezien. Wat een waardeloze film was dit zeg. De bekende poep en plasgrappen vliegen je om de oren. Tevens is er geen chemie tussen de hoofdrolspelers en de effecten deden mij denken dat dit een B-film was. Het verhaal was ook compleet oninteressant!

4,5/10

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:13
quote:
Hoijong schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

spoiler:
Ik kon het prima volgen, tot het moment dat ze op het plein uitkwamen (met alle lijken) en daar dat gebouw/grotten in gingen met die vent die al weet ik veel hoe lang op die planeet zat. Al was die vent weer een robot bleek achteraf dacht ik. Ik wist op een gegeven moment niet meer wie wie daarin was: de robot vanaf het schip of die vent die al op de planeet zat al die tijd... Ik had erg veel moeite om dat stuk te volgen (terwijl ik dat normaal nooit heb tijdens films)

• Musicmasters
  • Niet online
A Monster Calls (2016)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Ze zijn er nog .... pareltjes van films en dit is er 1! Mooie gevoelige film waarbij de gevoelens en worstelingen van de jongen door het monster worden gevisualiseerd middels verhalen die hij de jongen vertelt. Ik weet wat het is om jong iemand te verliezen dus zat met een trillende lip deze film te kijken. Kan je niet tegen verhalen waarbij iemand een ander verliest, dan ben je gewaarschuwd. Maar weglopen hiervoor is eigenlijk nooit de oplossing. Echt een film die je samen met je geliefden om je heen moet kijken en dan ben je dankbaar voor de kleine dingen en echt belangrijke zaken in het leven. Beter dan de gemiddelde kleffe kerstfilm die we jaarlijks zien.
9 / 10

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Hotel Transylvania 2 (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 89 min | MPAA: PG
Een tijdje geleden deel 1 hier van gezien (mijn review). Zoals wel vaker met het tweede deel speelt men vooral op safe. Ook in deze film is dat het geval en om heel eerlijk te zijn slaagt deze film daar met vlag en wimpel voor. Hebben weer dubbel gelegen van het lachen.

Waarom dan een lager cijfer? Omdat Adam Sandler dit keer toch een beetje uit zijn rol was. Vond zijn vertolking in deel 1 een stukje beter.
9 / 10

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• Jorgen
Baywatch (2017)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R
Na de wisselende kritieken hier op Tweakers - en geen enkele trailer gezien te hebben - ben ik zonder al te veel verwachtingen aan deze film begonnen. Ik ben blij dat ik hem gekeken heb. Dit is één van de leukere actie-komedies van de afgelopen jaren. Eindelijk weer eens geen film van het niveau huppeldepup-movie, maar gewoon een lachfilm met een redelijk consistent verhaal, leuke personages en humor die het grootste deel van de film gewoon werkt. De acteurs hadden zichtbaar lol in hun werk en dat is fijn om te merken. Alexandra Daddaria en Kelly Rohrbach waren een genot om naar te kijken. Een film met meer inhoud dan je vooraf zou denken. :)
8 / 10

Disclaimer: bovenstaande cijfer is gebaseerd op de grote lol die ik aan deze film beleefd heb. Dat is een heel andere beoordeling, dan wanneer ik Life of Pi zou bekijken bijvoorbeeld. Elke film staat in zijn eigen recht en in vergelijking met andere films uit hetzelfde genre.

Jorgen wijzigde deze reactie 20-08-2017 19:41 (6%)

• LA-384
Onlangs deze film gezien en heb me goed vermaakt. Net zoals deel 1 is het gewoon simpel vermaak. Visueel zit het goed in elkaar, het verhaal is simpel maar entertaining. Ik hoor dat veel mensen lyrisch zijn over de muziek, maar ik ben zelf wat terughoudend (was ik ook bij deel 1). De muziek is leuk en niet heel gebruikelijk, maar het heeft op mij geen blijvende indruk achtergelaten (iets wat bij een film als “Drive” wel het geval was). In dat opzicht valt de muziek icm deze film me eigenlijk een beetje tegen, zeker wanneer je je realiseert dat de muziek de basis vormde voor de scenes. Het schijnt zo te zijn dat bepaalde scenes op de muziek geschreven zijn, ipv andersom.

Het verhaal met
spoiler:
de vader van Starlord
vond ik in het begin wel leuk, maar ging al snel wat vervelen.
spoiler:
Kurt Russell zet de rol leuk neer
, daar ligt het niet aan, maar ik vond
spoiler:
de strijd tegen het einde
wat overdone. Hetzelfde geldt voor enkele grappen. Sommigen waren wel leuk, maar als dan de acteurs luidkeels beginnen te lachen om hetgeen ze net gezegd hebben, haalt dat voor mij wat van de humor er uit. Ik kan me niet herinneren dat dat in deel 1 ook zo sterk aanwezig was.

Verder vond ik
spoiler:
het einde van Yondu
mooi gevisualiseerd, maar vond tegelijkertijd dat de aanloop van dit moment een beetje onverwacht en plotseling kwam. Ik had niet de indruk dat
spoiler:
hij zoveel om Starlord gaf en vond zijn opoffering dan ook wat vergezocht. Het pastte dan wel weer in het verhaal met de biologische vader van Starlord, maar dat is dan ook volgens mij de enige reden, dat ze dit zo hebben gedaan.

Al met al was het gewoon een vermakelijke film.

Guardians Of The Galaxy Vol. 2 - 8/10
8 / 10

The Mist (2007)
IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R
Na het zien van wat scènes op youtube, leek me dit wel een leuke film om te kijken. In het begin heeft het een beetje weg van Cloverfield, maar al snel voert
spoiler:
het religieuze gebasel
de boventoon. Dit neemt dusdanig grote proporties aan, dat ik de film bijna afgezet had. Precies op dat moment werd ik uit mijn lijden verlost. Spijtig genoeg word de aanstichter van deze heuglijke gebeurtenis 1 minuut later
spoiler:
meegenomen door 1 van de monsters.

Vanaf dit punt werd de film eigenlijk weer interessant om te volgen. Ook omdat vanaf dit punt er wat muziek aan de scènes werd toegevoegd, iets wat de eerste 100 minuten niet het geval was.

De gebeurtenis in deze film heeft veel potentie, maar deze film weet daar zo ongeveer het minimale uit te halen. De acteerprestaties zijn matig tot slecht, het ontbreken aan muziek geeft de scènes een nòg amateuristischere vibe, de keuzes die de karakters maken zijn tenenkrommend en de nadruk waar de eerste 100 minuten op gelegd wordt is zonde van de tijd. Dat alles maakt dat ik deze film niet kan aanraden en gauw weer uit mijn geheugen ga wissen.

The Mist - 4/10
4 / 10

LA-384 wijzigde deze reactie 20-08-2017 22:30 (28%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Going in Style (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Een aardig brave film met een vrij laag tempo. Nergens grote verrassingen maar wel onderhoudend genoeg voor een (glim)lach. Feel good welke waarschijnlijk niet door iedereen gewaardeerd zal worden vanwege het gebrek aan echt goede grappen en spanning. Ondanks het vrij magere plot prima vermaak. Een 7.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Lanithro
quote:
LA-384 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:44:
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)[afbeelding]
Onlangs deze film gezien en heb me goed vermaakt. Net zoals deel 1 is het gewoon simpel vermaak. Visueel zit het goed in elkaar, het verhaal is simpel maar entertaining. Ik hoor dat veel mensen lyrisch zijn over de muziek, maar ik ben zelf wat terughoudend (was ik ook bij deel 1). De muziek is leuk en niet heel gebruikelijk, maar het heeft op mij geen blijvende indruk achtergelaten (iets wat bij een film als “Drive” wel het geval was). In dat opzicht valt de muziek icm deze film me eigenlijk een beetje tegen, zeker wanneer je je realiseert dat de muziek de basis vormde voor de scenes. Het schijnt zo te zijn dat bepaalde scenes op de muziek geschreven zijn, ipv andersom.

Het verhaal met
spoiler:
de vader van Starlord
vond ik in het begin wel leuk, maar ging al snel wat vervelen.
spoiler:
Kurt Russell zet de rol leuk neer
, daar ligt het niet aan, maar ik vond
spoiler:
de strijd tegen het einde
wat overdone. Hetzelfde geldt voor enkele grappen. Sommigen waren wel leuk, maar als dan de acteurs luidkeels beginnen te lachen om hetgeen ze net gezegd hebben, haalt dat voor mij wat van de humor er uit. Ik kan me niet herinneren dat dat in deel 1 ook zo sterk aanwezig was.

Verder vond ik
spoiler:
het einde van Yondu
mooi gevisualiseerd, maar vond tegelijkertijd dat de aanloop van dit moment een beetje onverwacht en plotseling kwam. Ik had niet de indruk dat
spoiler:
hij zoveel om Starlord gaf en vond zijn opoffering dan ook wat vergezocht. Het pastte dan wel weer in het verhaal met de biologische vader van Starlord, maar dat is dan ook volgens mij de enige reden, dat ze dit zo hebben gedaan.

Al met al was het gewoon een vermakelijke film.

Guardians Of The Galaxy Vol. 2 - 8/10
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Bedankt. Nu hoef ik geen hele review te schrijven. Alleen vooer mij wel een 7

• Piet_Piraat7
quote:
LA-384 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:44:Hetzelfde geldt voor enkele grappen. Sommigen waren wel leuk, maar als dan de acteurs luidkeels beginnen te lachen om hetgeen ze net gezegd hebben, haalt dat voor mij wat van de humor er uit.
Dit werkte voor mij weer erg aanstekelijk :p moest er zelf ook door lachen

@Musicmasters heb jij A Monster Calls op Netflix gezien toevallig, of staat die daar niet? Lijkt me een zeer mooie film.

• Musicmasters
  • Niet online
quote:
Piet_Piraat7 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Dit werkte voor mij weer erg aanstekelijk :p moest er zelf ook door lachen

@Musicmasters heb jij A Monster Calls op Netflix gezien toevallig, of staat die daar niet? Lijkt me een zeer mooie film.
Weet ik niet. Ik heb hem via de Piet Piraat weg gezien. :+

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 05:08
Waslijst aan films gezien afgelopen maanden maar laten we er drie uitlichten:

Besson schotelt ons een kleurrijk sci-fi avontuur in een universum dat vreemd genoeg klein aanvoelt. Wat de film goed doet is na de introductie ons midden in dat geheel storten zonder infodumps over waar we ons precies op dat moment bevinden.
Het verhaal ontvouwt zich daardoor vrij vlotjes maar wel aan de brave en makkelijk te voorspellen kant. Dat laatste is niet zo erg als de film het goed weet te verkopen en dat is gelukkig het geval.

DeHaan en Delevingne (acteert boven verwachting) doen het leuk als de twee hoofdpersonen maar lijken soms iets te serieus. Sowieso zijn de meeste karakters vrij serieus van aard in deze kleurrijke setting. Mismatch soms wat met de bonte omgevingen en aankledingen.

De film bevat eigenlijk vrij weinig actie scenes en zelfs de climax blijft eigenlijk erg rustig op dat gebied. En dat werkt best wel goed eerlijk gezegd.

Ja, leuke film.
8 / 10

The Danish Girl (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 119 min | MPAA: R
Wow, wat zijn Redmayne en Vikander ontzettend goed in deze film. Redmayne weet geweldig gestalte gegeven aan zijn getroubleerde personage Wegener. Maar het spel van Vikander mag absoluut niet onvermeld blijven. Ze tillen de film duidelijk naar een hoger niveau.

Het verloop van de film is bekend en tamelijk voorspelbaar en uit te stippelen maar dat deert vanwege bovengenoemde redenen helemaal nergens.
8.5 / 10

III: The Ritual (2015)
IMDb: 5.0 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 80 min | MPAA: N/A
Onbekend, staat op Netflix, dus kijken! Voor slechts 18.000 dollar gemaakt maar geweldig wat de regisseur met beperkte middelen doet.

De beelden in III zijn namelijk plaatjes. De film baad in erg mooie kleur omlijst met mooie shots die in de surreële wereld nog eens een extra boost krijgen. Heel erg mooi.
Dus dat hij maar blijft werken met wat hij heeft.

Soundtrack maakt het audio-visuele plaatje helemaal compleet.

Het verhaal is niet heel diepgaand maar de informatie die je krijgt is genoeg om de film draaiende te houden. De gore en horror is gelukkig minimaal (voor mij dan) en sfeer voert de boventoon.
8.3 / 10

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dat mensen door Guardians Of The Galaxy 2 kwamen. Na een uur vond ik het nog niks aan. Zooo enorm traag verhaal. Viel er van in slaap bijna. Na een dik uur heb ik hem uitgezet. Deel 1 had ik dan toen de tijd uitgekeken en die vond ik al niet veel aan, maar deel 2 is nog erger dan deel 1.

Ik heb dan ook echt helemaal niks met die personages. Vond alleen die wasbeer soms wel grappig, maar voor de rest niks.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 05:08
Guardians of the Galaxy vol2 is leuker dan vol1. Beter verhaal, betere schurk, betere kleuren (was voorheen Marvel issue).

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:41

Gekkenhuis

Are you ready?

The Dark Tower (2017)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
Zonder de boeken van Stephen King te hebben gelezen en verwachting ben ik zondag naar deze film geweest. Met ~90 minuten is het geen lange film. Het tempo zat er goed in wat niet iedereen even goed zal kunnen waarderen. Persoonlijk vind ik dat er echt meer aandacht besteed had moeten worden aan achtergrond info van de verhaallijn en geschiedenis/introductie. Door het snelle tempo zat dit er niet of nauwelijks is. Tevens zag je plot-holes en dat er dingen té snel afgeraffeld werden. Hierdoor waren er na de film nog genoeg vragen die onbeantwoord bleven. Mogelijk dat een deel II dit oplost, hier kan makkelijk een trilogy of zelfs een serie van gemaakt worden. Het einde van de film vond ik wel een beetje erg makkelijk, De kleine voldoende komt doordat ik aangenaam verrast was door het concept en waar een leuke potentie in zit.

Vragen die voor mij onbeantwoord bleven en iemand anders mij misschien antwoord op kan geven:
spoiler:
- Wat is er met Mid-world gebeurd? Het leek mij een "hedendaagse" beschaving gezien de restanten van de achtbanen en waar is deze beschaving naartoe gegaan?
- Hoeveel werelden zijn er?
- Waar komen de "ratten" vandaan en hoe komen ze als de minions van Walter?
- Hoe is Walter op zijn "troon" gekomen en waarom was hij zo evil?
- Hoe komt Walter aan zijn magie?
- Waarom heeft geen enkele sharpshooter Walter kunnen vermoorden? Walter kon mensen beïnvloeden van dichtbij, een sharpshooter kon dus rustig van een afstandje een kogel door zijn kop jagen.
- De vader van Jake had voor mij 0 toegevoegde waarde om hem er steeds bij te betrekken (op die keer in het bos na) of mis ik iets?
- Wie zit er in de tower en bewaakt deze?
- Wie heeft de Excalibur revolvers gemaakt en hoe komen ze magisch?
- Enz. enz. er zijn echt teveel losse eindjes.
7 / 10

 rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S1  TV 4

• Hobbykok
Aftermath (2017)
IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R
pfff, wilde een relaxt filmavondje en dacht: ik ga een arnold schwarzenegger film kijken, lekkere actie. Zet ik aftermath op, volgens moviemeter en imdb een drama / thriller. Nou, hoe ze op thriller komen, dat ontgaat me volledig. Man, wat een zware film. Ik ben er helemaal naar van.

Eerst maar even een sterke borrel nu, dit is geen film om te kijken op een leuk filmavondje. Ik kan me trouwens geen enkel geschikt moment voor deze heftige film bedenken. Dit is gewoon naar om te zien allemaal.
9 / 10

• vanaalten
  • Laatst online: 20-09 17:10
Baywatch (2017)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R
Goed, ik had eerdere reviews hier gemist, maar kwam afgelopen week wel deze tegen:
Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
...dus ik dacht "mwah, misschien toch een aardige film".

Misrekening dus.
Ik had gehoopt en gerekend op gewoon een lange aflevering Baywatch, in ongeveer dezelfde stijl. Maar nee, dat is deze film dus niet. Ze hebben wel de setting van Baywatch overgenomen, een verhaal dat ook nog prima in een ouderwetse aflevering zou kunnen, maar de sfeer en stijl hebben een nieuwe invulling gekregen: in plaats van een lichte drama/thriller met hier-en-daar humor heeft met geprobeerd een film met vooral veel humor en een licht thriller-element te maken. Maar humor is gevaarlijk: dat kan zomaar verkeerd vallen.

En dat is er dus mis mee: de humor. Ze hebben een poging gedaan om echt *elke* zin die uitgesproken wordt grappig te maken. Veel en veel en veel te dik er op gelegd. Daar waar de originele serie een serieuze setting had, kan je hier echt niets serieus in ontdekken.

Plus, wat mij betreft is elke poging tot humor mislukt. Een groot deel van de grappen zijn vooral plat, kinderachtig. Ik vermoed dat het prima te verteren is als je deze film halfdronken bekijkt, maar helaas: ik wat nuchter en heb geen grappig moment ervaren.

Dus, kan er weinig positiefs van maken. Mooie vrouwen, dat dan nog wel, maar dat maakt de film nog geen aanrader. Jorgen en ik hebben een verschillend gevoel voor humor, denk ik. :)
4.5 / 10

Everything, Everything (2017)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Leuke verrassing!

Drama, romantiek, maar vrij licht gebracht met voldoende humor. Ongetwijfeld bedoeld voor tienerpubliek, maar desondanks kon ik 'm ook prima kijken.

Enkel op tweederde van de film
spoiler:
...als ze net terugkomt uit Hawaii

begint het even in te zakken en verloor ik m'n aandacht even. Rond het einde pakte de film de draad weer op en sloot goed af.
7 / 10
Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*