ja klopt ik schrijf er normaal ook niks over maar dit is jeugdsentiment 🤣.
Ik heb wel meer slechte films gezien maar dit......wauw en met zo groot budget Hobbykok schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:36:
[...]
Ik denk dat ik hem ook niks ga vinden, maar heb nog geen tijd gehad om hem te bekijken. Maar bij slechte films schrijf ik niet snel een review, behalve als ik 1 van de eerste ben hier, maar na een paar maand neem ik voor slechte films vaak niet de moeite en schrijf ik liever een keer iets over een goede film.
Dus nee, ik denk niet dat je de enige bent. De reacties een tijdje terug waren ook niet zo heel goed voor deze film, denk gemiddeld een 5,5 wat ik mij kan herinneren.
Ik ben eerder verbaasd dat je er nu pas negatief over bent.guyver3636 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:12:
Zucht.....eindelijk einde van de film transformers the last knight wat slaapverwekkend zelfs de actie was oninteressant ik had bij geen een personage enig gevoel van compassie het spannendste vond ik of bee zijn stem terug kreeg is er nu niemand geweest die tegen Michael Bay heeft gezegd van "nee nu ff serieus wanneer ga je de film afmaken" wauw zo veel geld om dit geweldig te maken en dan kom je met dit, ben ik nu de enige zo negatief over deze film ?
Ik heb deze film niet gezien, want jouw verhaal had wmb prima bij 1 en 2 gekund, en toen heb ik de serie opgegeven.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
It (2017) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R Ben samen met me vriendin naar de bios geweest, heb het orgineel tot grote spijt nog nooit gezien. Ik vond de film eerder lachwekkend door het gedrag van Pennywise, terwijl ik hem eng had verwacht. Helaas misde ik aan het eind van de film een van de belangrijkste onderdelen, het verleden van Pennywise en waarom die zo geworden is, dit kwam tot mijn grote verbazing niet in de film voor. Ondanks dat deze horror film meer uitdraaide op een komische film was het zeker die 2 uur waard. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon: ik verwacht dat we in deel 2 een kijkje in de achtergrond van Pennywise krijgen, gezien dit verhaal een tweeluik is. Net zoals de originele film, die eigenlijk ook een mini-serie is.
spoiler:
dat, en het feit dat er wel scenes zijn opgenomen die daarmee te maken hebben, maar uiteindelijk dit eerste deel niet gehaald hebben om tijd en ratings redenen.
G_Dragon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:46:
Genereer je eigen UBB code review
It (2017) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R Ben samen met me vriendin naar de bios geweest, heb het orgineel tot grote spijt nog nooit gezien. Ik vond de film eerder lachwekkend door het gedrag van Pennywise, terwijl ik hem eng had verwacht. Helaas misde ik aan het eind van de film een van de belangrijkste onderdelen, het verleden van Pennywise en waarom die zo geworden is, dit kwam tot mijn grote verbazing niet in de film voor. Ondanks dat deze horror film meer uitdraaide op een komische film was het zeker die 2 uur waard.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
spoiler:
Ik heb de film niet gezien dus ik weet niet in hoeverre het verhaal van het boek is gevolgd, maar Pennywise is slechts een gedaante van 'het monster'. Een biografie van Pennywise zelf wordt daarom erg lastig.
Oeh, kijktip voor mij.Sargan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:55:
Gerald's Game (2017) [afbeelding] IMDb: 9.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: N/A Een Netflix film gebaseerd op een verhaal van Stephen King.
Een man en zijn vrouw willen hun sexleven een boost geven en brengen hun weekend door in hun vakantiehuis.
Zij wordt vastgeketend aan het bed, maar als het haar te ruw wordt wilt ze stoppen ermee. maar voordat ze losgemaakt kan worden krijgt haar man een hartaanval en overlijdt ter plekke...
Het is knap van de regisseur dat hij er zo'n boeiende film van heeft weten te maken, de film speelt zich vrijwel alleen af in de slaapkamer.
Film is best creepy met momenten en het einde zorgde voor een ongemakkelijk gevoel.
ik was aangenaam verrast![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Lang geleden het boek gelezen en ik herinner me nu ineens details.
Deze ga ik kijken.
thanks
Ahum, je bent de moeder van Bambi zeker vergeten? Of Mufasa? Hoe durf je!Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:04:....(oh nee Disney, daar gaat nooit iemand dood op een gruwelijke manier)....
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik ken het verhaal als "De spelbreker" en dat vond ik indertijd best indrukwekkend omdat het inderdaad in een kleine ruimte zich afspeelt.Sargan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:55:
Gerald's Game (2017) [afbeelding] IMDb: 9.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: N/A Een Netflix film gebaseerd op een verhaal van Stephen King.
Een man en zijn vrouw willen hun sexleven een boost geven en brengen hun weekend door in hun vakantiehuis.
Zij wordt vastgeketend aan het bed, maar als het haar te ruw wordt wilt ze stoppen ermee. maar voordat ze losgemaakt kan worden krijgt haar man een hartaanval en overlijdt ter plekke...
Het is knap van de regisseur dat hij er zo'n boeiende film van heeft weten te maken, de film speelt zich vrijwel alleen af in de slaapkamer.
Film is best creepy met momenten en het einde zorgde voor een ongemakkelijk gevoel.
ik was aangenaam verrast![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Ik ga eens Netflixen!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In 2049 wordt er nog op gas gekookt?
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Even de locatie van die scène bekijken. Zonne-energie en stroom via een kabel gaat wat moeilijk ;-)Salvatron schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:34:
In 2049 wordt er nog op gas gekookt?
Dit verhaal komt me zo herkenbaar voor. Kan het zijn dat een soortgelijke film al bestaat?Sargan schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:55:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Maar die vrouw doet het wel...pasajo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:13:
[...]
Even de locatie van die scène bekijken. Zonne-energie en stroom via een kabel gaat wat moeilijk ;-)
Sluit me hier volledig bij aan, erg genoten van deze film!jimz93 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:22:
Wind River (2017) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R Gisteren in de VUE deze film maar eens aangedaan.
Ik kan er redelijk kort over zijn; Het is een film die de tijd neemt om op te bouwen en daar ook prettig mee doorzet (voor mijn gevoel geen 'dode' momenten). De regisseur van deze film; http://www.imdb.com/name/nm0792263/?ref_=tt_ov_dr kennen we als schrijver van Sicario en Hell or High water, hoewel deze laatste mij totaal niet aansprak werd ik prettig verrast door Wind River. Het gevoel van de mensen uit de regio en hoe zij tegen het leven aan kijken wordt mooi weergegeven.
Minpuntje wat een beetje afbreuk deed aan het geheel;
spoiler:Wanneer het gevecht in en rondom de container plaatsvind;
shotgun kogels incasseren op 1m afstand met je borst en het overleven? volgens mij gaat je dat nooit lukken, ook niet met een kogelvrij vest...
Als Jeremy Renner aan het 'snipen' slaat wordt op een gegeven moment 1 van de bandieten die in de container staat door het raam geschoten, hierbij vliegt hij met nogal wat geweld naar achteren en deed erg denken aan een stukje in django unchained (YouTube: Django Unchained Revenge / End Scene - Hollywood + Mankatha Theme wat ernstig onrealistisch over kwam (iets wat ik totaal niet bij deze film vond passen).
Al met al was het een heerlijke film waar ik erg van heb genoten!![]()
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
spoiler:
Het schot met de shotgun was inderdaad ongeloofwaardig. Misschien had ze geluk omdat 'ie door zo'n dikke deur heen schoot? Ik vond het trouwens ongeloofwaardiger dat de sporen nog zo goed te zien waren toen die meid dood werd aangetroffen. Er was al een tijdje een dikke sneeuwstorm aan de gang.
Op Netflix gisteren "Our souls at night" met Jane Fonda en Robert Redford gezien. Waanzinnig hoe die twee 80ers niet alleen de sterren van de hemel spelen maar ook een chemie met elkaar hebben.
Zal ongetwijfeld (mede) komen doordat ze al meerdere films samen gespeeld hebben door de jaren heen.
Qua verhaal is het misschien wat minder sterk, maar het blijft een genot deze kanjers weer samen te zien.
Wat mij betreft een aanrader!
Zal ongetwijfeld (mede) komen doordat ze al meerdere films samen gespeeld hebben door de jaren heen.
Qua verhaal is het misschien wat minder sterk, maar het blijft een genot deze kanjers weer samen te zien.
Wat mij betreft een aanrader!
Vraagje, ik wil naar Kingsmans maar nu hoorde ik (en lees ik hier) dat dit deel 2 zou zijn.
Zoals je al merkt, ik heb deel 1 nooit gezien. Is dat nodig voor 'KINGSMAN: THE GOLDEN CIRCLE'?
Zoals je al merkt, ik heb deel 1 nooit gezien. Is dat nodig voor 'KINGSMAN: THE GOLDEN CIRCLE'?
[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 06-10-2017 18:09 ]
Nodig is een groot woord, je kunt een 5 regel synopsis krijgen van k1 en dan weet je genoeg,
maar ik denk wel dat het beter is als je deel 1 toch eerst ziet, dan valt alles gewoon meteen op zijn plek.
maar ik denk wel dat het beter is als je deel 1 toch eerst ziet, dan valt alles gewoon meteen op zijn plek.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Plus, het eerste deel is ook gewoon echt leuk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
nee, je hoeft kingsman 1 niet gezien te hebben, ik heb hem ook niet gezien maar dacht niks te missen in deel 2
Blade Runner 2049 (2017) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R Schaamteloos van mezelf gekopieerd uit het dedicated topic. Ik weet niet zo goed wat ik van BR2049 moet vinden. Visueel indrukwekkend. Maar dat was dan ook het enige wat ik indrukwekkend vond. De muziek is niet indrukwekkend te noemen behalve wanneer er teruggegrepen wordt naar Vangelis. Het verhaal is redelijk voorspelbaar. De nieuwe lijn zie je mijlenver van tevoren aankomen. Een kleine plottwist hier en daar mag geen naam hebben. De film duurde naar mijn bescheiden mening echt veel te lang. Het acteerwerk is goed, maar dat mag je van zo'n cast ook wel verwachten. Die achten en negens en 100%-scores die je links en rechts om de oren vliegen, kan ik niet begrijpen. Ik kom niet verder dan "meh". | |
[ Voor 3% gewijzigd door Wodanford op 07-10-2017 15:26 . Reden: andere scoresoort ]
Firefox · Kubuntu · LibreOffice
American Assassin (2017) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R Rechttoe rechtaan spionage/actiefilm die wel uit te houden is met verstand op nul. Keaton speelt hier eigenlijk precies dezelfde rol als in SpiderMan, alleen wat fysieker en deze keer is hij een van de "good guys". De karakters komen naar mijn idee niet tot leven, het zijn puur karikaturen. Dylan komt erg goed over qua fysiek, maar echt overtuigen met zijn spel doet hij niet. Ben benieuwd of hij dat komend jaar beter doet in The Maze Runner: The Death Cure. Deze film geef ik een 6, en daar komt hij nog goed mee weg. | |
Verwijderd
The Hitman's Bodyguard (2017) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: R Wat een flauwe knullige film was dit weer? Een speedboot scene rechtstreeks gejat uit IMDB: Amsterdamned (1988), het sfeertje uit een gemiddelde Nederlandse film uit de jaren 80 en 90, gecombineerd met wat flauwe grappen en last but least achtervolgingen gekopieerd uit de Bourne cyclus. Een trieste bedoening die ik snel weer wil vergeten. Zonde van mijn tijd. | |
Ik ben ook niet onder de indruk van Blade Runner 2049, ik geef hem een 7. De naargeestige sfeer vond ik wel goed, maar het verhaal gaat traag en er is niet zoveel actie. De hoofdpersoon vond ik maar een beetje een slap figuur, Harrison Ford had er wat mij betreft ook weggelaten kunnen worden, ouwe knakker. Daarnaast is de film erg lang voor wat je te zien krijgt. Ik had er meer van verwacht, ook meer actie.
Captain America: The Winter Soldier (2014) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Normaal gesproken ben ik niet zo van de superhelden films maar om de een of andere reden kan ik Captain America altijd wel waarderen. Aangezien we afgelopen week een nieuwe tv gekocht hebben ( 55 inch oled ) moest ik natuurlijk wel even een actiefilm gaan kijken. De film is eigenlijk een recht toe recht aan actie film. Geen moeilijke levens vragen, geen al te grote plotholes. Wat mij vooral opviel aan deze film was het geluid. Dat was toch beter 5.1 geluid dan ik verwacht had. In de vele achtervolginscene's schrok ik toch wel eventjes als er weer eens een auto van links achter kwam aanrijden. Dat lukt niet veel 5.1 films eerlijk gezegd. Tel daarbij op het redelijk te pruimen verhaal en natuurlijk Samual L. Jackson en je hebt een leuke film te pakken. Het grote nadeel van deze film is eigenlijk dat hij veel te lang duurt? | |
Vond Blade Runner 2049 ook niet indrukwekkend, zelfs in IMAX. Veel momenten die gewoon oersaai zijn en waarbij de soundtrack dan ineens heel hard is om het publiek wakker te maken
. Had
Ik heb hem overal een 6/10 gegeven.
spoiler:
ook veel eerder in het verhaal verwacht. Als die dan eindelijk opduikt waren die scenes wel erg gaaf. Leukste momenten van de film waren nog de scenes met Ana de Armas Harrison Ford
Ik heb hem overal een 6/10 gegeven.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Girls Trip (2017) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 122 min | MPAA: R Girls Trip is een komedie film van regisseur Malcolm D. Lee. Met onder andere Regina Hall, Queen Latifah en Jada Pinkett Smith. Na hun leuke schooltijd als 4 besties komt hier al gauw een eind aan nadat er kinderen, relaties en carrières om de hoek komen kijken. Maar dat schuiven ze allemaal van zich af als ze met zijn 4e naar New Orleans gaan. De film ratelt dit al snel op. Wat veel tijd kan besparen als de film alsnog niet 20 minuten te lang doorgaat. Girls Trip is een lekkere vrouwen komedie, natuurlijk zouden mannen ook van deze film kunnen genieten. Er zijn namelijk grappen die ook bij mannen kunnen aanslaan. Maar, wat er te merken was met een zaal vol met dames, is dat er toch meer vrouwen humor inzit. Dus ik denk dat mannen deze beter kunnen overslaan, al ben ik van mening dat beter iedereen dat kan doen. De 4 actrices zijn niet vreselijk om naar te kijken maar ook niet fantastisch. Ik hoorde vooral veel dingen over Tiffany Haddish die een beetje het oversekste, los geslagen beest speelt. Al was ze op momenten wel grappig en vooral niet geforceerd grappig. Ben ik bang dat we haar net zoveel gaan zien nu als Melissa McCarthy, iedereen keer als hetzelfde karakter. Maar misschien leert Hollywood eens van zijn fouten….ooit. De 4 zijn oké op elkaar ingespeeld. Het zijn gewoon weer de 4 standaard karakters die je altijd met dit soort films hebt. De film is niet zo heel speciaal. Had gehoopt op een vrouwelijke versie van The Hangover maar helaas zat de film daar ver naast. Ik zet voor die ervaring Bridesmaids wel weer eens op. Als ik zo mag vertrouwen op mijn gevoel van de zaal zullen vrouwen deze film wel kunnen waarderen. Heerlijk voor een girls night out. Maar voor de mannen zal de film denk snel vervelen door het verhaal en de grappen. | |
Verwijderd
Nou, het activeren van de pathe unlimited kaart voor het najaar (ik kijk meestal van oktober tot april) is nog niet de moeite waard lees ik zo, wat een lage cijfers... moge er snel mooi spul komen voor ons allen.
Blade runner gezien. Fantastisch. 9.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
@ hierboven: goed verhaal, lekker...
Bad Moms (2016) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R Gekeken met mijn vrouw omdat ik hem tegenkwam op Netflix, of Videoland. Ik was sceptisch want "wijvenfilm" en ik vind Mila Kunis niet erg goed. Geen spijt van gehad! Zowel mijn vrouw als ik hebben een paar keer dubbel gelegen. Er zit net genoeg platheid in om het voor mij ook grappig te maken. Speciale vermelding voor Christina Applegate die met verve the bitch speelt. Tweede vermelding dan voor Kristen Bell die van zichzelf "lekker" is, om een populaire uitdrukking te gebruiken, maar in deze film niet! Een hele leuke film, geen goede want verhaaltje is flinterdun natuurlijk. | |
Kingsman: The Secret Service
Leuke vermakelijke film. Voorspelbaar maar ik heb genoten.
Dus een 7
En nu snel deel 2 kijken
Leuke vermakelijke film. Voorspelbaar maar ik heb genoten.
Dus een 7
En nu snel deel 2 kijken
Captain America: Civil War (2016) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 Na eerder Captain America: The Winter Soldier gezien te hebben is het nu de beurt aan de opvolger, Civil War. Eigenlijk meer van hetzelfde met een voortzetting van het vorige verhaal. Echter kon ik bij de vorige film, om de een of andere reden, de plotholes nog wel hebben is dat hier toch echt een stuk moeilijker. Ook hier weer specials effects goed, geluid uitstekend en verhaal niet al te lastig. Goede actiefilm. | |
In This Corner of the World (2016) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Drama, History | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Alweer enige tijd geleden gezien, bij het Camera Japan festival. Het is echter wel een film die je bijblijft. De boodschap is duidelijk: oorlog maakt alles kapot en dat schrijnende feit wordt "goed" in beeld gebracht. Het is niet zo depressief als Grave of the fireflies, maar toch: het komt hard aan. De hoofdpersoon is een vrouw (meisje in het begin) die een dagdromer is en graag tekent. Dan komt de 2e wereldoorlog en ze raakt gewond en familie overlijd, de atoombom valt... zoiets breekt een persoon uiteindelijk. Een kritiekpunt is echter wel de nogal eenzijdige weergave vanuit het Japanse perspectief. Net alsof de Amerikanen het monopolie hadden op geweld en aan de Japanse zijde alleen maar vreedzaamheid was. Haar man heeft een onduidelijk baantje bij een basis een een jeugdliefde zit op een hospitaalschip. Desondanks weet het overtuigend de rauwe werkelijkheid weer te geven van doorsnee mensen die langzaam de oorlogsellende worden ingesleept. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Stronger (2017) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R Dit is geen film die je even opzet voor een avondje leuk vermaak. Wel is het een uitstekend geacteerde film, waarin ze laten zien wat er met iemand gebeurd die slachtoffer wordt van een terroristische aanval en het overleefd. Hoe zo iemand geleefd wordt als hij niet duidelijk voor zichzelf opkomt. Maar ook worden zijn domme acties niet geschuwd. Jake Gyllenhaal zet (ik zou bijna zeggen: zoals gebruikelijk) weer een dijk van een rol neer. Tatiana Maslany doet het ook heel goed als de ex-vriendin die zich schuldig voeld. Ze staat hem bij waar ze kan, maar is ook niet bang om tegen hem in te gaan. De hele main cast levert goed werk. Ik hoorde meerdere mensen snikken bij sommige scenes, en bij de aftiteling zelfs een enkeling die wilde gaan klappen. | |
IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R Als diehard Blade Runner fan ben ik misschien bevooroordeeld en huiverig naar deze film, maar ik moet zeggen dat ik zeker genoten heb van de film, ze hebben er echt een vervolg van gemaakt en geen halve remake, en geen Hollywood actie flic, wat het publiek misschien verwacht had. Ook het ontbreken van de Vangelis muziek (op een paar stukjes na) baarde zorgen, het was een zeer belangrijk onderdeel van de sfeer van de originele film, maar gelukkig heeft Hans Zimnmer een stevige soundtrack neergezet, die de sfeer heel goed benadrukt en lekker overweldigend is. Het verhaal is niet al te ingewikkeld, dat was de eerste ook niet, en ze hebben er rustig de tijd ervoor genomen, lange sfeervolle scenes die heden ten dage niet meer zo gauw ziet, daardoor was het extra genot om de scenes, omgeving en muziek in je op te nemen. Over de acteer prestaties niks dan lof, maar Ford wordt echt wel een dagje ouder, zelfs op het eind verwachtte ik wel wat actie van Ford, maar bleef rustig zitten luchthappen ik twijfelde of er in een scene zijn hand digitaal stilgezet is, omdat hij misschien toch een beetje teveel trilde Ryan Gosling past prima in de rol, en is niet een soort remake Blade runner zoals Deckard. Ook zijn ze gelukkig niet teveel in de standaard clichés beland, de "verwachtte" cameo's van een aantal karakters was goed, kort en bondig gedaan. Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is echt wel een film die je als eerste in IMAX formaat moet beleven, en niet op een dvdtje | |
Kingsman: The Golden Circle (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R Gister weer eens naar de bios geweest met moeders de vrouw. Uit het huidige aanbod leek Kingsman ons het leukste, omdat we deel een erg leuk vonden. Deel 2 is vooral meer van hetzelfde, met over the top actie momenten en humor. Het plot is wat onzinnig, maar wordt wel leuk uitgevoerd. Toch hadden ze van mij wel iets meer een andere richting op mogen gaan dan deel 1. Daarom een 7, omdat we ons prima vermaakt hebben in de bios, maar het was geen topper. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Verwijderd
Wind River (2017) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R Aangenaam verrast door deze film. Kwa tempo deed het me denken aan bijvoorbeeld Fargo en dat is een goed ding, i.t.t. het camera geweld van o.a.Marvel met om de halve seconde een cut. Want dat is waar deze film juist in uitblinkt, de rust in alles: de dialogen, de opbouw en de sfeer. Wat mij betreft een verademing. De karakters worden oprecht en geloofwaardig neergezet, zodat je je betrokken voelt bij het verhaal. Plusje voor meneer Renner en mevrouw Olsen. | |
Idem. Werkelijk een audiovisueel meesterwerk. Hier zijn films van origine voor bedoeld, wat een creatieve vrijheid hebben de makers gekregen. Ik heb echt genoten, de sfeer is erg indrukwekkend.MrVegeta schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:30:
Het verhaal vond ik echt mooi doordacht en het acteerwerk van Gosling maar vooral ook van Sylvia Hoeks en Jared Leto was sterk.De wereld die is neergezet, is er één van hoge klasse. De geschiedenis en alles achtergrondverhalen, wauw. Ook zette het mijn fantasie over de toekomst aan het werk.
Ik begrijp echter wel goed dat deze film niet voor iedereen geschikt is. Dat gold ook voor de vorige film van deze regisseur (Denis Villeneuve) 'Arrival'. Mensen verwachten misschien veel actie-scenes, veel geweld etc. Maar deze film doet het anders, net als Arrival dat ook deed. De verhaal wordt op een doordachte en geloofwaardige manier gebracht en je begint als kijker langzamerhand mee te leven met Ryan Gosling; hoe hij begint te twijfelen over zijn doelstellingen en uiteindelijke bestemming. (zonder te te spoilen) Erg intrigerend.
Het zette me ook wel aan het denken; hoe vrij zijn makers van films tegenwoordig nog, en worden zij niet te veel beperkt door alle stakeholders. Die onder andere willen dat de film vele clichés kent, toegankelijker wordt en daardoor een groter publiek aanboort.
Hier ben ik het compleet mee eens, geweldige filmVerwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:20:
The World's End (2013) [afbeelding] IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R Man, man wat heb ik gelachen. Geweldige absurdistische film. Beetje in de steil van Monthy Python. Je vindt dit echt leuk of je vindt het helemaal niets. Film begint als een Engelse film ala Trainspotting maar neemt dan plotseling een wending die je niet verwacht en niet serieus moet nemen. Vele malen leuker dan die zogenaamde komedies uit de States.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Beetje mixed feelingsMrVegeta schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:30:

Als hij zeg maar 2 jaar de eerste film was uitgekomen had ik hem beter gevonden dan dat ik hem nu vind..
Bad guy is niet echt een bad guy, meer een plot element voor het verhaal.
Visueel geweldig, muziek trucje wordt iets te veel gebruikt.
Vond het geen slechte film, maar als hij niet gemaakt was had ik het ook niet erg gevonden.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Gisteren de film in IMAX gezien.Bokkie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:26:
[...]
Beetje mixed feelings
Als hij zeg maar 2 jaar de eerste film was uitgekomen had ik hem beter gevonden dan dat ik hem nu vind..
Bad guy is niet echt een bad guy, meer een plot element voor het verhaal.
Visueel geweldig, muziek trucje wordt iets te veel gebruikt.
Vond het geen slechte film, maar als hij niet gemaakt was had ik het ook niet erg gevonden.
Ik zit in het kamp die de film erg goed vindt, in lijn met de 1e film waarvan ik ook fan ben.
De punten van kritiek die ik hier eerder las, trage tempo, te weinig actie, ervoer ik juist als grote pluspunten.
Mijn angst was dat ze er een soort van actie franchise van zouden maken.
Ze hebben net als deel 1 het plot gebruikt als kapstok om grote thema's over menselijkheid en sterfelijkheid aan op te hangen. Tel daarbij op dat de film op audio/visueel gebied enorm overtuigend is, en je hebt, voor mij dan, een van de beste films van 2017. Dan nog iets over het acteerwerk; hier zijn ook geen zwakke punten te ontdekken. Gosling & Ford overtuigen, maar ook de overige rollen worden goed ingevuld.
Ik begrijp wel dat de film niet voor iedereen in, met name het tempo en de bijhorende editing ligt veel meer bij jaren 70 films. Wat mij betreft alleen maar mooi, echt een "slow-burn" van een film.
Laatste wat ik kwijt wil is dat dit, net zoals het origineel, net zozeer een neo-noir als een scifi film is.
Ook dat is niet voor iedereen.
[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 10-10-2017 14:25 . Reden: typo ]
Verwijderd
het is gewoon een pure kwaliteits sf film en ook nog eens mainstream, had ik niet verwacht, begrijp wel dat het niet voor iedereen is. Maar het is in mijn ogen een pareltje.smurfinmark schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:02:
Laatste wat ik kwijt wil is dat dit, net zoals het origineel, net zozeer een neo-noir als een scifi film is.
Een traag tempo is misschien niet zozeer het probleem, alswel dat het traag is, maar dat er veelal niet zo gek veel interessants gebeurt. Andere trage films kunnen me wel boeien maar blade runner 2049 wat minder, hoewel dus de naargeestige sfeer wel goed is.
IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R Maandag geweest in Dolby Atmos Cinema Super Mega 3D ultralaserkeihardgeluidenmegagrootschermenpopcorn. Onwijs genoten! 3D voegt overigens, behalve euro's voor het kaartje, weinig toe. Het verhaal zelf is niet heel spectaculair, maar ik ben wel erg onder de indruk van de schitterende beelden en prachtig geluid. Veel scènes voegen niet heel veel toe aan het verhaal, maar toch blijft de film boeien van begin tot eind. Thuis is het max. een 7+, maar op het grote doek echt een knaller! | |
Je zult het vast niet zo bedoelensmurfinmark schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:02:
Ik begrijp wel dat de film niet voor iedereen in, met name het tempo en de bijhorende editing ligt veel meer bij jaren 70 films. Wat mij betreft alleen maar mooi, echt een "slow-burn" van een film.
Toch vond ik BR2049 traag, voorspelbaar en weinig indrukwekkend. Misschien komt dat doordat BR2019 al zo goed was en ik daardoor verwend ben. Misschien komt dat door de stand van de moderne techniek, die androiden en andere geavanceerde middelen steeds minder aan de verbeelding overlaat en steeds meer realiteit maakt. Misschien komt dat doordat de langere shots niet echt goed gevuld waren met een extra laagje verdieping van het verhaal, of karakterontwikkeling. Geen idee. Maar ik vond de film in ieder geval niet matig omdat het genre me niet ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door Wodanford op 12-10-2017 00:00 . Reden: taal ]
Firefox · Kubuntu · LibreOffice
Niet neerbuigend bedoeld, ik reageerde op wat kritiek op de film die ik onterecht, en ongefundeerd vond.Wodanford schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:53:
[...]
Je zult het vast niet zo bedoelenmaar het komt een beetje neerbuigend over. "Ik vind bijzondere films mooi en kritiek komt uit de hoek die het niet begrijpt." Ik houd juist van wat jij jaren 70-films noemt. Langere shots maken het makkelijker om het verhaal te volgen en maken verdieping mogelijk, brengen emotie beter over. Neo-noir vind ik boeiender dan Twilight-drama of, nou ja, noem maar een willekeurige moderne actiefilm (waar ik niet vies van ben, maar neo-noir ligt me beter). En als dat alles verpakt wordt in echte scifi, heb je mijn interesse helemaal te pakken.
Toch vond ik BR2049 traag, voorspelbaar en weinig indrukwekkend. Misschien komt dat doordat BR2019 al zo goed was en ik daardoor verwend ben. Misschien komt dat door de stand van de moderne techniek, die androiden en andere geavanceerde middelen steeds minder aan de verbeelding overlaat en steeds meer realiteit maakt. Misschien komt dat doordat de langere shots niet echt goed gevuld waren met een extra laagje verdieping van het verhaal, of karakterontwikkeling. Geen idee. Maar ik vond de film in ieder geval niet matig omdat het genre me niet ligt.
Ik deel jouw ervaning van de film niet, dat kan altijd natuurlijk, maar vind het prettig dat jij onderbouwt waarom je de film wat minder vond. Zo kom je toch tot een soort van inbhoudelijk gesprek ;-)
Ik denk dat de trailer mensen misschien ook wat op het verkeerde been heeft gezet, aangezien daar gehint werd op iets meer actie.
Wat ik wel doodzonde vind is dat de film het zo slecht doet qua bezoekersaantallen. Dat betekent vaak dat soortgelijke projecten moeilijk van de grond komen, of we deze nu leuk vonden of niet....
Het duurde ook 10 jaar voor de mensen de originele Blade Runner gingen waarderen (bij de Directors Cut). BR deed het ook niet best in de bioscoop. De cijfers zien er inderdaad niet goed uit (40 miljoen box office, tegen 150 miljoen productiekosten en daar komen nog marketingkosten bij, die ook niet gering zullen zijn). Een vervolg zullen we voorlopig niet zien vrees ik. Ondanks de goede reviews zal de studio het zien als een flop.smurfinmark schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:20:
[...]
Wat ik wel doodzonde vind is dat de film het zo slecht doet qua bezoekersaantallen. Dat betekent vaak dat soortgelijke projecten moeilijk van de grond komen, of we deze nu leuk vonden of niet....
Klopt, de "cultclassic" status kwam geleidelijk, en inderdaad veel later. Heeft vaak ook te maken met hoe het andere filmmakers beïnvloedt, en niet zozeer met commercieeël succes.Destiny schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:13:
[...]
Het duurde ook 10 jaar voor de mensen de originele Blade Runner gingen waarderen (bij de Directors Cut). BR deed het ook niet best in de bioscoop. De cijfers zien er inderdaad niet goed uit (40 miljoen box office, tegen 150 miljoen productiekosten en daar komen nog marketingkosten bij, die ook niet gering zullen zijn). Een vervolg zullen we voorlopig niet zien vrees ik. Ondanks de goede reviews zal de studio het zien als een flop.
Ik vraag me af of BR baat heeft bij nog een sequel, maar het zit ook andere projecten in de weg, dat is zo zonde.
Hoewel ik BR 2049 erg geslaagd vind, verwacht ik niet dat deze film eenzelfde status als het origineel zal verwerven. Al is het maar omdat die film wat pionier-werk verrichte wat nu simpelweg al vervuld is, en simpelweg omdat maar weinig films dat gegeven zijn. Time will tell.
[ Voor 0% gewijzigd door smurfinmark op 12-10-2017 09:22 . Reden: typo ]
The Wailing (2016) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 156 min | MPAA: NOT RATED Ging blanco deze film kijken en het bleek erg goed te zijn. Beetje religieus tintje (Aziatisch vooral natuurlijk) met enkele verwijzing naar de Bijbel. Dit komt vooral door het goede en het kwade wat het dorpje teistert. Heb achteraf wel op moeten zoeken wie/wat nou goed of slecht was, maar dat kan komen omdat ik er niet altijd even goed bij was. | |
Wyrmwood: Road of the Dead (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 98 min | MPAA: NOT RATED Had een redelijke film verwacht, omdat een horror en een 6+ wel leuk zou moeten zijn in mijn ervaring. Viel me dat even goed tegen. Ik heb wel heb wel het gevoel gehad dat ze een soort humoristische horror wilde maken (a la Shaun of the Dead), maar dat is niet helemaal goed gegaan lijkt het. De serieuze en 'humoristische' stukjes wisselden elkaar af, waardoor ik nou niet wist hoe ik naar deze film moest kijken, ondanks het wel als comedy gecategoriseerd wordt. | |
The Dark Tower (2017) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13 Aardige film, maar had waarschijnlijk veel meer ingezeten. Ik heb de boeken nooit gelezen, maar had wel gezien dat er een hele reeks van is. Zonde dat ze dat dan in één film proberen te drukken, waardoor veel dingen onduidelijk waren en ik geen idee had van enig verhaal eromheen. De film voelt daardoor erg leeg, ondanks het prima acteerwerk en het interessant verhaal (voor zover dat in de film duidelijk werd). | |
IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R Blade Runner 2049 is een Sci-fi film van Denis Villeneuve. Met onder andere Ryan Gosling, Harrison Ford en Ana de Armas. Het vervolg van de bekende Blade Runner film uit 1982. Wanneer K, een jonge Blade Runner, stuit op een oud verborgen geheim. Komt hij gauw meer over zichzelf te weten en de wereld waarin hij leeft. Na eerst even te mogen genieten van het eerste deel was het nu tijd op onderuit te zakken en het nieuwst deel te zien, Blade Runner 2049! Zoals we al uit de titel opmaken speelt deze film zich af in 2049, 30 jaar na het eerste deel. Moet je na gaan over ruim 2 jaar komen Blade Runner’s eindelijk een keer op straat. Visueel ziet deze film er ge-wel-dig uit! We krijgen veel throwbacks naar het vorige deel met de voertuigen, neonverlichting, Atari maar het ziet er hier net iets beter uit. Mag ook natuurlijk wel met de gigantische stappen die computers in de tussen tijd gemaakt hebben. Het verhaal vind ik zeer goed, en sterk opgebouwd. De film weet ook goed met spanning om te gaan en dat loont. De film heeft een emotionele achtergrond, net als deel 1 komt er niet heel veel actie in voor. Maar wel genoeg om toch de vaart erin te houden, plus de actie ziet er vermakelijk uit. Al deze dingen komen natuurlijk merendeels door het schrijfwerk, maar ook het regie heeft wat te vertellen. En dan komen we uit bij Denis Villeneuve, die in een zeer korte tijd een van mij favoriete regisseurs is geworden. Deze man maakt meesterwerk na meesterwerk. En Blade Runner 2049 is daar niet heel anders van. Dit is, in mijn mening, een van de grootste films die deze regisseur in handen heeft gekregen. Veel omdat er natuurlijk die-hard fans zijn die je niet teleur wilt stellen. Maar ook weer een film moet neerzetten die ook aantrekkelijk is voor nieuwe kijkers. En daar heeft hij goed de balans in gevonden. Als je deel 1 niet gezien heb zal je sommige dingen missen, maar dat maakt de ervaring niet minder leuk. En als we kijken naar de vorige films van Denis: Enemy, Arrival, Sicario, Prisoners, is deze man erg van de diepe verhalen, complexe karakter ontwikkelingen. En ik kan begrijpen dat het lastig is om dit te verwerken in een big budget film. Petje af, hij flikt het toch. Het acteerwerk is ook fantastisch, Gosling is weer super goed als altijd. Ford weet zelfs na zijn terugkeer als Han Solo me weer kippenvel te bezorgen met zijn terugkeer als Deckard. Zelf Dave Bautista laat zien dat hij niks voor niks acteerlessen heeft genomen. Het was leuk om, naast haar rol als Claire Underwood in House of Cards, Robin Wright weer eens in iets anders te zien. Na Rutger Haur mag Sylvia Hoeks het nu doen als de Bad Girl, blijkbaar hebben deze films wat met Nederlanders en badguys spelen, maar ze deed het zeker niet verkeerd. Maar de persoon die me het meest verbaast heeft in deze film is toch wel Ana de Armas, deze prachtige Cubaan kreeg haar eerste Amerikaanse rol in de thriller Knock Knock. Hier kreeg ik een beetje het gevoel dat ze zo een standaard knap koppie op het scherm zou zijn. Daarna kwam ze in War Dogs waar ze al iets meer kon laten zien maar nog net niet genoeg. In Blade Runner laat ze zien wat ze kan, ze weet zelfs Gosling nog naar achter te schuiven als ze beide in beeld zijn. De enige die ik niet zo vond was Jared Leto, hij was weer standaard zichzelf, maar dan nu blind. Alles komt mooi samen met deze film. Niet elk verhaallijn wordt mooi afgesloten helaas. Maar dat buiten beeld gezet is dit een ontzettend sterk en vooral vermakelijk vervolg op Blade Runner. Iedereen zit er boven op en doet zijn werk uitstekend! Ik heb ontzettend van deze film genoten en ik denk dat ik hem zelfs nog beter vind dan zijn voorganger. Blade Runner 2049 is zeker het kijken waard! | |
Zojuist terug van de bios, Happy Death Day geprobeerd te kijken.
Dit is de tweede film binnen een jaar waar ik met dusdanig veel moeite en tegenzin de eerste helft heb afgekeken, dat ik het niet de moeite waard vond om de tweede helft af te wachten en dus in de pauze naar huis ben gegaan. Het boeit me ook geen reet wie die trut nou uiteindelijk probeert te vermoorden, want het is zo'n bitch dat ik het elke keer alleen maar leuk vond dat ze doodging. Geen cijfer wegens niet afgekeken.
Dit is de tweede film binnen een jaar waar ik met dusdanig veel moeite en tegenzin de eerste helft heb afgekeken, dat ik het niet de moeite waard vond om de tweede helft af te wachten en dus in de pauze naar huis ben gegaan. Het boeit me ook geen reet wie die trut nou uiteindelijk probeert te vermoorden, want het is zo'n bitch dat ik het elke keer alleen maar leuk vond dat ze doodging. Geen cijfer wegens niet afgekeken.
The Spectacular Now (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95 min | MPAA: R ''The best thing about now, is that there's another one tomorrow.'' Het is alweer een tijdje geleden dat ik tijd heb gemaakt om mij tot een kwalitatieve film te zetten, maar jongens.. wat een film. De film schetst een realistisch beeld over jongeren, jongeren die een keuze moeten gaan maken, die de maatschappij in moeten en alle ellende die bij jong zijn kan komen kijken. De film weet een perfecte mix van romantiek en drama te creëren. De film verloopt in een langzaam tempo en voelt enigszins beladen aan om te kijken, maar dit komt de film alleen maar ten goede. Super acteerwerk, een behapbaar verhaal met toch aardig wat diepgang, mooi geschoten maar bovenal een film met het hart op de juiste plaats. De film heeft voor iedereen wellicht wel punten van herkenning, en juist dat zet je aan het denken. Hoe gaat mijn toekomst eruit zien? | |
Loveless gezien van de week in de bioscoop. Russische film over een ruziend stel.
Ik vond hem deprimerend. De actrice die erin speelt is wel heel lekker.
Het acteerwerk is top. De film zit goed in elkaar. Mooie muziek/geluid , goede beelden waarin de deprimerende sfeer naar boven komt.
Ik vond alleen het totale verhaal wat mager. Er had wat mij betreft wel meer uitgewerkt mogen worden als je een zit van een 2 uur hebt. Zal hem niet weer gaan zien.
Geef hem een dikke 7
Ps: wilde de ubb generator gebruiken maar op een smartphone is dat niet te doen.
Ik vond hem deprimerend. De actrice die erin speelt is wel heel lekker.
Het acteerwerk is top. De film zit goed in elkaar. Mooie muziek/geluid , goede beelden waarin de deprimerende sfeer naar boven komt.
Ik vond alleen het totale verhaal wat mager. Er had wat mij betreft wel meer uitgewerkt mogen worden als je een zit van een 2 uur hebt. Zal hem niet weer gaan zien.
Geef hem een dikke 7
Ps: wilde de ubb generator gebruiken maar op een smartphone is dat niet te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 14-10-2017 09:42 ]
Baby Driver (2017) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Crime, Music | Runtime: 112 min | MPAA: R Er is al veel gezegd over deze film. Qua verhaal is het vrij simpel. De muziek maakt het echter tot een heel fijne beleving. Deze wordt namelijk niet alleen ingezet voor de sfeer/achtergrond, maar is een integraal deel van het verhaal, waarbij gebeurtenissen en geluid zoveel mogelijk één zijn. Dat is erg goed gedaan en behoorlijk origineel. Prima dus. | |
Gantz: O (2016) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Drama, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Op zoek naar een leuke science fictionfilm op Netflix, kwam ik bij Gantz:O uit. Een Japanse anime, gebaseerd op comics (manga) en een tv-serie. Het verhaal gaat over een aantal overleden mensen die door een mysterieuze zwarte bol genaamd Gantz weer tot leven gewekt worden, om allerlei bizarre monsters in Tokio en Osaka te bestrijden. Op zich ziet het er allemaal prima uit, maar het verhaal is gewoon erg raar. De animaties zijn mooi gemaakt. Er is vooral veel aandacht besteed aan het uiterlijk van vrouwen, waarbij de borsten bij elke stap, sprong of zucht zoveel mogelijk bewegen. Leuk maar ook afleidend | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Voor de mensen die in de herfstvakantie nog filmtips zoeken, de volgende lijst combineert de ratings van IMDb, Rotten Tomatoes, Metacritic, Letterboxd en iCheckMovies en genereert een lijst van de 1001 beste films.
- Link naar lijst op IMDb, Letterboxd, iCheckMovies.

Spider-Man: Homecoming (2017) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Gewaagde review, gezien de mengingen zeer verschillend zijn hierover. Er is een grote kamp die dit de diepste zinker van Marvel vindt. Ik juist het tegenovergestelde. Sterker nog! Ik vind dit misschien één van de beste Marvel films. En hij komt zeker op hetzelfde niveau als Deadpool. Duidelijk mag wel zijn dat de doelgroep iets anders is dan Deadpool. Je zult nu wel merken dat ik genoten heb van de film. Deze duidelijk popcorn film laat bij het begin een gedeelte zien van CA: Civil War. Duidelijk is dat spider-man (Peter Parker) als jonge leerling niet het niveau en ervaring heeft als de grote jongens, zoals Hulk/CA/Iron men/etc. In de film red hij daarom ook geen wereld, maar is hij de jongen die de buurt probeert veilig te houden en naar iets groters zoekt. Dit heeft de film echt perfect kunnen weergeven zonder saai te worden. De humor in deze film is leuk! Zelf ben ik geen persoon die snel lacht van humor in de aktie film, maar hier kwam toch paar keer een grinnik van mijn gezicht. Duidelijk moet wel zijn dat dit een Marvel film is en in de Marvel universe afspeelt. Verwacht dus geen horror momenten of diepzinnige verhalen. De badguy (Vulture) is CGI gezien zeer bruut. Enige nadeel is dat hij misschien wel iets meer screentime mocht hebben. Enige nadeel: Ondanks dat ik Vulture leuk vond en niet veel verwachte van het verhaal had ik toch het idee dat ik naar een film zat te kijken wat ik al eerder gezien heb. Natuurlijk was dit een remake en weet niet precies hoe het verhaal in de boeken verteld is, maar: spoiler: Dat de badguy de "papa van is" is iets wat ik volgens mij al twee keer gezien heb in de eerder spiderman films (spiderman 1 en amazing spiderman). De film zit vol met verwijzingen naar andere hero's, zoals Captian America, Hulk, Iron men, etc. De film geeft je wat je gewend bent van Marvel. Veel aktie en lekker weg te kijken. Prima film in de Marvel reeks. | |
interessante lijst. Doe ik vast wat langer over dan de Top 250 van IMDb. Al hoef ik pas bij nummer 80 te beginnenrobcoenen schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:42:
Voor de mensen die in de herfstvakantie nog filmtips zoeken, de volgende lijst combineert de ratings van IMDb, Rotten Tomatoes, Metacritic, Letterboxd en iCheckMovies en genereert een lijst van de 1001 beste films.
[afbeelding]
Bella Donna's (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Vriendin wilde hierheen en zoals verwacht was ik nagenoeg de enige man in de zaal. Het verhaal: een vriendin in de vriendengroep overlijdt en de overige drie gaan haar bucketlist afwerken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een paar keer goed gelachen heb. Wellicht als je vriendin naar een vrouwenfilm wil en je moet mee dan is dit geen hele verkeerde keuze | |
Verwijderd
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13 En de zoveelste prutfilm van dit jaar (lijkt erop dat dit jaar qua films niet meer dieper kan zinken). Een combinatie van Looper, Inception overgoten met een sprookjesverhaal. Daar deed het me aan denken. Op geen enkel moment pakt deze film me, wordt het spannend en is er totaal geen diepgang in het verhaal. Waarom wordt deze film dan gemaakt? Hopelijk is dit niet het begin van een nieuwe Stephen King hype (zoals in de eighties/nineties) want It is er ook alweer (nog niet gezien) want er zijn wat slechte films uit voortgekomen uit die hype destijds.Deze doet daar vrolijk aan mee. | |
War for the Planet of the Apes (2017) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Deze film houdt wel goed de aandacht vast en speelt goed in op je emotie, ondanks dat deze wordt opgewekt door de apen. Had van deze film heel iets anders verwacht, maar desondanks niet slecht. Blijft knap hoe ze met zoveel detail deze films kunnen maken (weet het computers kunnen veel, maar toch). Vond de eerste 2 beter en dit moet dan hopelijk wel echt de laatste zijn en dan was dit een mooie afsluiter (maar als het pegels oplevert, kunnen we weer wachten op deel 4 enz enz helaas). | |
Brawl in Cell Block 99 (2017) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: N/A Vince Vaughn speelt Brad, sorry... Bradley. Een principiële man die het beste probeert te bereiken voor zijn vrouw en kind. Maar het lot geeft hem telkens de keuze tussen "slecht" en "slechter". Gelukkig is hij een zwijgzame reus die kan vechten. Het is een rauwe film, met korte, nuchter gefilmde gevechten. Geen snelle cuts of hippe choreografie. En hoe die gevechten eindigen? Ken je de brandblusser nog van Irreversible of de liftscene van Driver nog? Nuff said. Het is een sadistische film waarbij iedereen een klootzak is. Een Grindhouse film. Doet me ook denken aan de jaren 80 revenge films (dat Don Johnson en Udo Kier meespelen versterkt dat alleen maar). Joh, het doet me zelfs aan een Koreaanse revenge film denken (ook dankzij een naar rolletje van een Koreaan). Allemaal good stuff. Vaughn doet het goed (wist je dat de auto-sloop scene "echt" was?). Het verhaal is echter wel rechtlijnig en simpel. En de dialogen zijn soms houterig (hoewel ik vermoed dat het de bedoeling was, maar toch). Een 8, ik hou wel van dit soort guilty pleasures. Ik kan niet wachten tot de volgende film van regisseur Zahler: Dragged Across Concrete, waar iedereen uit deze film ook in speelt + Mel Gibson. | |
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Blade Runner 2049 voor de 2de keer gezien, deze keer in Dolby Cinema (vorige keer IMAX). Wat een meesterwerk. 9.5/10
[ Voor 3% gewijzigd door PJ. op 15-10-2017 23:50 ]
Nu ga je zeker nooit meer terug naar IMAX?PJ. schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:50:
Blade Runner 2049 voor de 2de keer gezien, deze keer in Dolby Cinema (vorige keer IMAX). Wat een meesterwerk. 9.5/10
Blade Runner 2049 staat voor mij ook voor een tweede keer op de planning. De eerste keer was al fantastisch maar er zit genoeg in om hem voor een tweede keer te bekijken.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Zit nog te twijfelen om vanavond in Eindhoven naar Blade Runner te gaan, maar ik kan dan qua tijd alleen naar de 3D XD Atmos voorstelling. Is de Dolby Cinema echt veel beter?PJ. schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:50:
Ik ben al langere tijd groot fan van Dolby Cinema, naar mijn mening de beste bioscoopervaring die er in Nederland is. Helaas woon ik niet meer in de buurt van een Dolby Cinema zaal, alleen voor bijzondere films neem ik de moeite om erheen te gaan. Dat was dit jaar Dunkirk en dus Blade Runner 2049.
Ik zou zeggen probeer het eens uit. Ik vind het zelf van enorme toegevoegde waarde.
Geluiden zijn zo kraakhelder en realistisch...
Geluiden zijn zo kraakhelder en realistisch...
Steam ID = Ackerfiets
Verwijderd
Iemand hier die nog wat meegekregen heeft over de toekomstige pathe en vue bioscoop in Leeuwarden? Ik hoor er niet veel over en was benieuwd of iemand misschien al wat info heeft (bijv. een imax)? Ik wil binnenkort mijn pathe kaart weer activeren en ik meen dat binnen een jaar pathe leeuwarden open gaat, maar misschien neem ik wel een vue kaart terzijnertijd aangezien die bioscoop bij mijn voetbalclub in het stadtion komt en dat is wel een meerwaarde als voetbalfan.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2017 21:37 ]
The Mountain Between Us (2017) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Ik snap niet waarom deze film zo'n slecht cijfer krijgt, want de film is echt niet slecht. Wel zeer voorspelbaar en een aantal zaken zijn iets te toevallig, maar niet slecht. Het deed me direct denken aan de film Alive uit 1993, welke een behoorlijk vergelijkbaar verhaal heeft, met het verschil dat het daar een waargebeurd verhaal betrof. Wat deze film redt, is het sterke acteerwerk van Idris Elba en Kate Winslet. Vooral Winslet weet heel goed varierende emoties te tonen met enkel haar gezicht. Ik hoef deze film niet nog een keer te zien, en hij komt ook niet in mijn collectie, maar het goede spel van de beide hoofdrolspelers verdient absoluut wel een ruime voldoende. | |
The Mountain Between Us (2017) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Deze film gister in de Pathé Unlimited Night gezien. Op IMDB krijgt hij een 6je wat ik niet helemaal snap. Twee erg goede acteurs die goed op elkaar waren ingespeeld. Een journalist en een arts die neerstorten en moeten overleven in de koude wildernis. Dat creëert een band wat deze Winslet en Elba erg goed hebben neergezet. De humor van Winslet kwam telkens op het goede moment en de droge humor waar ik van houd. Het is een film waarvan ik het niet erg gevonden had als ik deze had gemist maar erg blij ben dat ik hem gezien heb. spoiler: De hond was een erg leuke toevoeging maar was de hele film bang dat er iets met hem zou gebeuren | |
Home Again (2017) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Home Again is een Romantische Comedy van regisseur Hallie Meyers-Shyer. Met onder andere Reese Whiterspoon, Michael Sheen en Pico Alexander. Alice is een alleenstaande moeder met 2 kids die de touwtjes in handen probeert te houden. Tot haar moeder met het idee komt om 3 jongens, die het willen maken in de film industrie, onderdak te bieden om weer wat spanning in haar leven te krijgen. Met deze RomCom kan je alle clichés weer aanvinken. 1. Een vrouwelijk hoofdpersonage dat in een dip zit. 2. Zeer slechte dialogen. 3. Een romantische vonk die ontloopt probeert te worden. 4. Een bijdehand klein kind en een iets oudere die een vast doel heeft maar de nodige twijfels. 5. Montages met beelden van mensen die lachen, reageren, praten maar niet verstaanbaar zijn door de constante muziek die eronder speelt. En nog veel meer. Deze film is dus behoorlijk voorspelbaar. De karkaters zijn oppervlakkig en gaan allemaal tegelijk door hun eigen crisis heen. De dialogen in deze film zijn soms niet om aan te horen. Voor een regisseur en schrijver als Shyer is dit een behoorlijke tegenvaller. Het acteerwerk is ook niet veel goeds. Hoewel ik al niet echt een fan ben van Reese kan ik haar in sommige rollen nog wel handelen. Maar niet echt in deze, ze acteert weer lekker typisch als een onhandige vrouw. Met denk de slechtste zinnen in de gehele film. Daarnaast heb je de 3 jongens, Pico Alexander, Nat Wolff en Jon Rudnitsky. Waarvan ik Pico wel het ergst vond. Bij Jon en Nat zag je dat ze hun best deden met wat ze op papier hadden. Maar het leek wel of Pico al gauw de handdoek in de ring gooide. De 2 dochters waren wel oké, aangezien beide nog jong zijn valt hier niet veel op aan te merken. Het lijkt erop dat iedereen gewoon weer toe was aan een payday. De film voelt een en al opgezet aan, niks voelt onverwachts. Ik kan op zijn tijd erg genieten van een goeie RomCom. Al heeft deze film op sommige momenten even een fris windje, vervalt deze al snel. Wat erg zonde is want het plot van de film had goed kunnen werken. Je hebt 3 jongens die het in de film industrie willen maken en onderdak krijgen bij een vrouw van wie haar vader en moeder het erg goed in die industrie gedaan hebben. Zo lastig zou dat toch niet moeten zijn! Typische ChickFlick. Het heeft alle ingrediënten alleen de kok is vreselijk. De film had veel potentie maar behaald er helaas geen een. De film zou door mij niet zo snel meer opgezet worden en door het slechte einde zal ik jouw aanraden hetzelfde te doen! | |
Wind River (2017) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R Geen idee wat ik moest verwachten van deze film, op imdb krijgt deze wel een goeie score dus dacht ik what the heck. Kort gezegd, er gebeurd een moord en een klein team heeft als doel deze op te lossen. Team bestaat uit een rookie FBI agente, sheriff & doorgewinterde sporenzoeker. het acteren is naar mijn mening echt wel sterk, waardoor je echt wel goed in het verhaal wordt meegetrokken. De film is 90% drama, maar de climax is echt wel pure actie en van een hoogstaand niveau. Achteraf deed de film me ook wel denken aan Fargo. Zeker een aanrader! | |
Ik weet niet. ik heb het boek gelezen en ik vond het erg tegen vallen. Verdrukte herinneringen afgewisseld met matig spannende momenten. Ik heb moeite om mij voor te stellen dat er een goede serie uit kan voorkomen; Vooral omdat de scènewisseling enkel de hut met haar herinneringen is.Daniel36 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Oeh, kijktip voor mij.
Lang geleden het boek gelezen en ik herinner me nu ineens details.
Deze ga ik kijken.
thanks
( of simpelweg gezegd; ik vond het een kort en slecht Steven King boek.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R Je moet er van houden. Misschien moet ik 'm nog een tweede keer kijken, maar dat doen we dan niet in de bios. Het verhaal is traag en af en toe mis je gewoon het hele waarom in het verhaal. De setting, muziek, sfeer en geluid waren wel buitengewoon, dus daarom nog een 5,5. | |
Detroit (2017) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 143 min | MPAA: R Detroit is een drama film geregisseerd door Kathryn Bigelow. Met onder andere John Boyega, Algee Smith en Will Poulter. Deze film speelt zich af tijdens de Detroit rellen in 1967. Om de film even mooi op te sommen. De film is behoorlijk intens, het is altijd moeilijk te begrijpen dat mensen zo racistisch waren in die tijd. En dan nog maar te bedenken dat deze rellen zich maar liefst 50 jaar geleden afspeelde. Wanneer de politie verdenkt dat er een sniper in een motel kamer zit wordt er zeer hardhandig naar de dader gezocht, wat leidt tot een verschrikkelijke avond vol misverstanden voor de aanwezigen. Ben erg onder de indruk van deze film. En dat heeft verschillende reden. Naast dat ik nog steeds aan het puzzelen ben hoe mensen in die tijd zo hebben kunnen denken. Is het verhaal gewoon goed opgebouwd. Leek de omgeving net echt en had ik de hele tijd het gevoel echt in de jaren 60 te zitten. Het verhaal is erg aangrijpend. Het is denk voor het eerst dat ik een film zie die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, waar al voordat de credits komen aangeven wordt dat sommige dingen gedramatiseerd zijn. Wat ik erg op prijs kan stellen. Het zal hoe dan ook een hel zijn geweest voor de mensen maar je moet toch tickets verkopen dus zullen sommige dingen wat overdreven worden. Of je haar nou kent vanwege haar zeer bekende film Point Break of van haar oorlogsdrama’s als The Hurt Locker en Zero Dark Thirty, Kathryn Bigelow heeft laten zien dat ze een van Hollywoods beste regisseuse is! Haar visie komt perfect door in deze film. Geeft de film het hart dat het nodig heeft en weet de scenes zo levendig mogelijk over te laten komen. De film ziet er dankzij haar onwijs goed uit en heeft het de perfecte mix van regisseer en schrijf werk. Het acteerwerk is ook geweldig. Algee Smith en Jacob Latimore waren voor mij redelijk onbekende namen, maar na hun opgezocht te hebben kwamen ze me al iets beter bekend voor. Ik heb erg van ze kunnen genieten maar ook erg met hun karakters mee kunnen leven. Denzel Washington Jr. (John Boyega) speelt ook ongelofelijk goed in deze film. Als hij een helaas op de verkeerde plek op het verkeerde moment aanwezig is wordt hij flink door de shit gehaald. Wat de film nog zwaarder maakt omdat zijn karakter het goede zelf is. Verder hebben we Will Poulter, deze jongen weet zich opeens razend snel te vestigen in Hollywood, het voelt alsof het gister was dat ik hem zag als dat irritante joch in Narnia. Jack Reynor , die helaas een rol had in Transformers 4, begint gelukkig ook bij te draaien. Ik zie hem steeds in betere rollen die veel beter voor hem zijn weggelegd. Kortom ik heb, sorry voor de slechte woordkeuze, ontzettend genoten van deze film. Van het regisseer werk tot de cinematografie, en van het acteerwerk tot het schrijfwerk. Het Oscar seizoen komt eraan en ik denk dat pareltjes als deze het ver gaan schoppen. Ik heb echt talent gezien op het scherm en ik hoop dat iedereen die betrokken is bij deze film in stijgende lijn zal doorgaan. Deze film is zeker het kijken waard en ik denk dat het goed benadrukt hoe racisme mensen helemaal kapot kan maken, vooral in deze extreme omstandigheden. Een fantastische film! | |
Verwijderd
In leeuwarden komen maar liefst 3 Pathe vestigingen 
http://www.lc.nl/friesland/Pathé-neemt-bioscopen-Tivoli-en-Cinema-Leeuwarden-over-22588703.html
Zou mooi zijn als er dan ook een imax komt en 1 van de bioscopen die ze overnemen voor PAC films.
Kan ik ook weer eens wat zinnigs bijdragen hier
http://www.lc.nl/friesland/Pathé-neemt-bioscopen-Tivoli-en-Cinema-Leeuwarden-over-22588703.html
Zou mooi zijn als er dan ook een imax komt en 1 van de bioscopen die ze overnemen voor PAC films.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 19:00 ]
In Schiedam is nu ook een Dolby Atmos theater geopend: https://www.euroscoop.nl/schiedam/
Ben er nog niet geweest maar als ik in de trein zit kom ik er langs. Gek genoeg ziet het er nog niet helemaal "af" uit, was ook verbaasd dat ze blijkbaar al wel open zijn.
Ben er nog niet geweest maar als ik in de trein zit kom ik er langs. Gek genoeg ziet het er nog niet helemaal "af" uit, was ook verbaasd dat ze blijkbaar al wel open zijn.
IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R undefined | |
Gisteravond op de valreep gezien.
Er is al veel over geschreven en de meningen lopen uiteen tussen Fantastisch tot Mehh. Als Die-hard fan van versie 1 hield ik mijn hart vast. Toch zit ik in het Fantastisch kamp. De beelden zijn oogverblindend mooi. Er wordt goed geacteerd. Muziek doet recht. Verhaal is prima. Die bijna 3 uur waren in een mum van tijd voorbij. Knap werk van de cast en regisseur.
Toch kan ik me voorstellen dat sommigen Mehh..... zeggen. Als je een actie-flic verwacht zit je fout. Het verhaal is niet heel ingewikkeld maar als je deel 1 niet gezien hebt mis je denk ik toch wel het eea. Als je een SF film verwacht alla Star Wars zit je ook fout.
Straks in mijn thuisbios nog maar eens kijken (op een wat kleiner scherm....).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Spider-Man: Homecoming (2017) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Gisteravond begonnen met volle moed aan de nieuwe spiderman film, ik wist van The Avengers al dat de film minder volwassen/serieus was door de hoofrolspeler. Ik vond het een zwakke film met geen goed verhaal en teveel humor, ze hadden met The Amazing Spiderman precies de juiste setting te pakken tot de hoofdrolspeler ermee stopte. Jammer om te zien dat nu ze het weer proberen het voor mij een mislukking is, | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het idee is om in 1 van de theaters wel een soort Arthouse sfeer te maken.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:56:
En in de nieuwe komt zeker IMAX
Verwijderd
Paul (2011) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: R Op aanraden hier deze gekeken. Kon af en toe wel een glimlach op mijn gezicht toveren, maar vond het over het algemeen maar flauwe hap als was die alien wel grappig met zijn gedrag. Wel geinig is voor de echte Sci-fi liefhebber de regelmatig subtiele verwijzingen naar andere films (maar dan moet je wel goed opletten). NB: kunnen diegene die iedere keer over bioscopen beginnen hier mee stoppen? Het aantal recensies over films is hier al minimaal en ik lees dit forum om leuke en goede tips te krijgen over films, niet over bioscopen. Sterker nog, heb een hekel aan de bios met dat gekraak en gevreet van popcorn en geslurp door een rietje. | |
Eens. Scheelt mij een post.G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:56:
Spider-Man: Homecoming (2017) [afbeelding] IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Gisteravond begonnen met volle moed aan de nieuwe spiderman film, ik wist van The Avengers al dat de film minder volwassen/serieus was door de hoofrolspeler. Ik vond het een zwakke film met geen goed verhaal en teveel humor, ze hadden met The Amazing Spiderman precies de juiste setting te pakken tot de hoofdrolspeler ermee stopte. Jammer om te zien dat nu ze het weer proberen het voor mij een mislukking is,[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 17:38 ]
Hoe zeker is dat (hebbie bron?)s0kkie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:40:
[...]
Het idee is om in 1 van de theaters wel een soort Arthouse sfeer te maken.
En in de nieuwe komt zeker IMAX
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Vantevoren nog even Blade Runner (The Final Cut versie) thuis op blu-ray gekeken vorige week (om m'n geheugen weer wat op te frissen) en dan gisteravond in de Pathé IMAX 3D in Eindhoven. Ik vond 'm beter dan het eerste deel. Goed gecast ook, maar bij Robin Wright had ik wel wat moeite om niet steeds aan Claire Underwood te denken (ben op dit moment nog bezig met het seizoen 5 van House of Cards). Mooie rol ook van Sylvia Hoeks en ook goed gespeeld. Ik vind haar op dit moment Nederlands beste actrice.AvK schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:24:
Blade Runner 2049 (2017) [afbeelding] IMDb: 8.5 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: R undefined[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8,5 / 10
Gisteravond op de valreep gezien.
Er is al veel over geschreven en de meningen lopen uiteen tussen Fantastisch tot Mehh. Als Die-hard fan van versie 1 hield ik mijn hart vast. Toch zit ik in het Fantastisch kamp. De beelden zijn oogverblindend mooi. Er wordt goed geacteerd. Muziek doet recht. Verhaal is prima. Die bijna 3 uur waren in een mum van tijd voorbij. Knap werk van de cast en regisseur.
Toch kan ik me voorstellen dat sommigen Mehh..... zeggen. Als je een actie-flic verwacht zit je fout. Het verhaal is niet heel ingewikkeld maar als je deel 1 niet gezien hebt mis je denk ik toch wel het eea. Als je een SF film verwacht alla Star Wars zit je ook fout.
Straks in mijn thuisbios nog maar eens kijken (op een wat kleiner scherm....).
3D voegde naar mijn mening wel niet zoveel toe. Thuis heb ik een 50" 3D plasma, maar als de blu-ray zo dadelijk uit is ga ik 'm eerst een keertje in 2D bekijken. Het was schijnbaar wel de laatse keer dat de film in IMAX 3D draaide in Eindhoven, wat me nogal verbaasde aangezien de film nog niet zo lang uit is? De zaal was dan ook goed gevuld voor een woensdagavond volgens mij.
Qua muziek/soundtrack vind ik dat ze de sfeer van het eerste deel goed benaderen. Hans Zimmer, die klinkt als Vangelis.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Goed nieuws, maar persoonlijk kijk ik hier naar uit:Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:56:
https://www.parool.nl/sta...n-pathe-de-munt~a4521151/
helaas weer die rijtijd van dik een uur en het parkeerverhaal...

Racer and the Jailbird (2017) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: N/A Een film van een Vlaamse regisseur. De meeste scenes spelen zich af in Brussel en aan de shots kan je zien dat er geen sets werden gebruikt maar de daadwerkelijke locaties (grauwe tunnels, kasseiwegen, Poelaertplein). We zijn zo gewend aan staged settings dat dit wel verfrissend is. De film is eerst en vooral een liefdesverhaal waarbij de regisseur de spanning tussen de twee hoofdpersonages de hoofdrol laat spelen. Opvallend is dat muziek bijzonder spaarzaam wordt gebruikt waardoor de dialogen en de stiltes meer de bovenhand krijgen. Adèle Exarchopoulos is bijzonder getalenteerd en vertolkt de emoties op een manier dat ze bij de kijker een gevoelige snaar aanraakt. De film heeft ook haar minpunten: ze duurt ruim twee uur en persoonlijk vind ik het 30 minuten te lang. Er zijn in het eerste deel van de film erg trage shots waarbij een personage zit te reflecteren. Op het einde van de film gaat alles weer razendsnel, het ritme zit niet echt snor. In de trailer wordt het race gebeuren op de voorgrond geplaatst maar voor het verhaal speelt het geen enkele rol. Je kon het evengoed vervangen door motocross of de 100 meter sprint, je zou er weinig van merken. Voor Belgische kijkers zijn er wel een paar "tijdsfouten" te merken. De film zou zich begin jaren 2000 afspelen (namelijk 2005 het jaar waarin in Belgie de plofkoffer werd verplicht). Je ziet dan een recent logo van de telecomoperator in beeld maar ook de telefooncel die niet meer bestaat. Een oude jeep die gebruikt werd door de politie is al jaren niet meer te zien maar daarnaast zie je een nieuwe Audi A6 break met automatische kofferbak. Ik zou de film aanraden voor op TV, ik zou er achteraf gezien geen hele trip naar de cinema voor doen. | |
Geostorm (2017) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Voornamelijk een visueel spektakel wat in 3D Imax goed tot zijn recht komt. Het klimaat verandert snel en de wereld wordt steeds meer geplaagd door stormen, vloedgolven en droogtes. Om dit proberen te reguleren is er een netwerk van satellieten om de aarde gemaakt die het weer kunnen beïnvloeden. Het systeem toont echter steeds meer kuren en het is aan Gerard Butler om te achterhalen wat er echt mis is. Het acteerwerk is prima (door Butler), het verhaal redelijk voorspelbaar en het beeld/geluid bijzonder goed (en wat is Abbie Cornish leuk om te zien | |
Ik vind juist de score een enorme teleurstelling. Er zit totaal geen sfeer in de muziek. De score bestaat over het algemeen ondefinieerbare achtergrond opvulling.PatrickC schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:39:
[...]
Qua muziek/soundtrack vind ik dat ze de sfeer van het eerste deel goed benaderen. Hans Zimmer, die klinkt als Vangelis.
De score van Vangelis daarentegen heeft identiteit, elk nummer heeft sfeer.
Ik heb de CD met de score van bladerunner 2049 gekocht (moet m nog ontvangen), maar die gaat meteen weer de verkoop in. Er zat ook een download van de score bij, heb de score de afgelopen weken bijna iedere avond beluisterd.
Nee, de score van Blade Runner 2049 kan nog niet eens in de schaduw van die van Vangelis staan, wat mij betreft.
Verwijderd
Hot Fuzz (2007) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 121 min | MPAA: R In het kader van Pegg films kijken deze nog maar eens gekeken. Typische Engelse film, ik blijf ervan houden en met name de droge humor die sommige mensen niet vatten. Voornamelijk het eerste uur is lachen, dan komt er een overbruggingsstuk, waarna de film weer lekker absurd eindigt. Blijft leuk deze. | |
Annabelle: Creation (2017) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Mijn dochter houdt nogal van horror (zal de leeftijd zijn) dus deze maar eens op. En ja hoor, echt een film voor pubers met van die doorsnee schrikmomenten (die ik al mijlen ver zie aankomen) en een zoooooooooo voorspelbaar verhaal. Blijft toch lastig in dit genre iets echt goeds te maken. | |
Waarom kan ik Thor: Ragnarok niet vinden met de UBB code review generator?
Bij mij vindt hij hem gewoon hoor, maar je kan ook de code van imdb gebruiken: tt3501632LordLynx schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:12:
Waarom kan ik Thor: Ragnarok niet vinden met de UBB code review generator?
Thor: Ragnarok (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A Afgelopen vrijdag gezien in de voorpremiere ter gelegenheid van de heropening van de verbouwde IMAX zaal in Pathe Schouwburgplein. Qua beeld en met name geluid zat het dus wel snor. Derde deel over de God of Thunder alweer (en nummer tig in het Marvel universum) en naar mijn mening de beste uit deze serie. Stukken meer humor dan de vorige 2, een beetje in de trend van Guardians of the Galaxy. De film en de acteurs nemen zichzelf heerlijk niet serieus en dat doet de film goed en levert een totaal ander soort film op dan Thor en The Dark World. Ondanks dat ik een beetje Marvel//comicverfilming moe aan het worden was smaakt deze naar meer. Geef hem een volle 8. | |
Verwijderd
Captain Underpants: The First Epic Movie (2017) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Animation, Action, Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: PG Vrijdagavond gezien op ons gezinsfilmavondje. Alleen mijn zoon vond hem wel leuk, wij als ouders hadden het er maar lastig mee. Vond de stemmen niet zo leuk, het hele verhaal ging nergens over, niet het niveau van andere werken van Dreamworks. Ik zou hem niet aanraden. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. | |
Ik echt totaal niet. Leuk voor in een pretpark, voor een film die er speciaal voor is gemaakt. Maar voor reguliere films gaat het denk ik snel vervelen en kan je niet goed van de film genieten.Daniel36 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:46:
[...]
Goed nieuws, maar persoonlijk kijk ik hier naar uit:
https://www.parool.nl/sta...n-pathe-de-munt~a4521151/
helaas weer die rijtijd van dik een uur en het parkeerverhaal...
+ heb medelijden met de schoonmaakdienst. De popcorn,chips, M&M's en cola die gaan vallen.......PJ. schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:43:
[...]
Ik echt totaal niet. Leuk voor in een pretpark, voor een film die er speciaal voor is gemaakt. Maar voor reguliere films gaat het denk ik snel vervelen en kan je niet goed van de film genieten.
Ik heb al een ruimte tijd Netflix, maar sinds een paar maanden gebruik mijn dochter het ook. Wat me (en mijn dochtertje) enorm irriteert is films die eraf gehaald worden, in de kids afdeling blijkbaar best vaak. Nu is sinds vandaag zelfs Zootropolis ook verwijderd!?
Staat er ergens een lijst van wanneer films actief zijn (bijv. Zootropolis actief tot 21 oktober 2017) als een soort gids? Mijn dochter houd er van om een film 20x te zien ofzo :-P vandaar de vraag. (ik heb al via een andere site gevonden/bevestigd dat Zootropolis inderdaad verwijderd is, dus die komt wss niet meer terug
).
Staat er ergens een lijst van wanneer films actief zijn (bijv. Zootropolis actief tot 21 oktober 2017) als een soort gids? Mijn dochter houd er van om een film 20x te zien ofzo :-P vandaar de vraag. (ik heb al via een andere site gevonden/bevestigd dat Zootropolis inderdaad verwijderd is, dus die komt wss niet meer terug
@semicon Dat Disneyfilms verwijderd worden, is niet leuk, maar was al een tijdje bekend. Disney begint in 2018 namelijk zijn eigen streamplatform (helaas vooraleerst alleen in de VS) en haalt daarom al zijn content van Netflix. Vooralsnog staan Marvel en Star Wars nog steeds op Netflix, maar je kunt erop wachten dat die ook verhuizen. Uiteindelijk zullen alleen de co-producties op Netflix blijven. Je vragen of ongerief daarover kun je het beste bespreken in het dedicated Netflix-topic: Netflix Nederland en België
[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 22-10-2017 21:25 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
En waarom heb ik ook alweer een NAS met eigen filmcollectie? Precies .....semicon schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:06:
Ik heb al een ruimte tijd Netflix, maar sinds een paar maanden gebruik mijn dochter het ook. Wat me (en mijn dochtertje) enorm irriteert is films die eraf gehaald worden, in de kids afdeling blijkbaar best vaak. Nu is sinds vandaag zelfs Zootropolis ook verwijderd!?
Staat er ergens een lijst van wanneer films actief zijn (bijv. Zootropolis actief tot 21 oktober 2017) als een soort gids? Mijn dochter houd er van om een film 20x te zien ofzo :-P vandaar de vraag. (ik heb al via een andere site gevonden/bevestigd dat Zootropolis inderdaad verwijderd is, dus die komt wss niet meer terug).
En waarom blijft men downloaden? Omdat abonneren op 3 platforms teveel van het goede is.
En nu weer graag over naar mooie filmtips!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2017 09:38 ]
Verwijderd
Ach, zo slecht is dat nu ook weer niet. Ik heb videoland en netflix (ok, videoland gratis gekregen van mijn ouders voor een jaartje als cadeautje) en spotify en ik heb ook ziggo movies en series (gratis bij mijn telefoon). En straks weer pathe unlimited. Maar om eerlijk te zijn, die bedragen was ik ook bij elkaar wel kwijt aan de videotheek + kopen van spul toen er nog geen internet was en ik heb nu 1000 keer meer keuze.
Ik vind het prima dat je download, begrijp me niet verkeerd. Ik begrijp alleen niet waarom je dat hier neerzet, kan je toch alleen maar gedonder van krijgen? Doe het gewoon, maar het is vandaag de dag niet meer legaal, ik zou het gewoon niet zo openbaar posten.
Netflix gaat (om weer ontopic te gaan zoals je aangeeft) volgend jaar 80 films uitbrengen, the babysitter is een aanrader voor de horror slash fans, meersterlijke film met mooie meiden en bloed enzo, voor wat betreft de kinderen die alles 20 keer bekijken: ze vinden wel weer wat anders, heb hier ook meermaals gezeur in huis als iets weg is, maar komop zeg, toen ik die leeftijd had was er alleen zaterdagochtend rtl telekids en de rest van de week moest ik het zonder tv stellen. Stelletje verwende kinderen, ze gaan hier al klagen als er 1 uur geen wifi is

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2017 23:16 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je moet zelluf aftappen!
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13 Ik heb zo'n slordige 4000 pagina's gelezen van de boekenserie. Wat ze met deze film gedaan hebben is fragmenten uit het boek te husselen, ideeën eruit te mixen, flarden te monteren en wat meuk zelf verzinnen om te komen tot een onbegrijpelijke film. Ik heb 'em eigenlijk alleen maar gekeken om te kijken hoe slecht ie was. Nou behoorlijk dus. | |
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Geostorm (2017) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Tja.. Film met potenties die hij niet liet zien. Het acteerwerk van Butler is prima en de effecten waren ook niet heel slecht. Maar de rest van de film.. Zo voorspelbaar. Wat mij ook dwars zit is dat zelfs de poster van de film niet klopt.. spoiler: Butler is het gehele event in de ruimte. Op de poster staat hij met zijn dochter voor een vloedgolf. Dit gebeurt dus nooit.. | |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.