Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 09:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M160yuVSxj0T9i4hzgmv4dnF/full.png

Shorts

Cast

Ryan GoslingK
Robin WrightLieutenant Joshi
Harrison FordRick Deckard
Ana de ArmasJoi
Sylvia HoeksLuv
Mackenzie DavisMariette

Plot

De LAPD wordt versterkt door Blade Runner Officer P (Ryan Gosling). Hij ontdekt een geheim dat een bedreiging vormt voor de mensheid. Dit leidt hem naar Rick Deckard (Harrison Ford), een Blade Runner die dertig jaar eerder vermist raakte.

Nieuws op T.net

Trailer toont beelden Blade Runner 2049
Blade Runner 2049 verschijnt ook voor vr-brillen van Oculus

Beknopte begrippenlijst

Voor degenen die BR2019 niet kennen en het boek niet hebben gelezen.

Blade RunnerAgent die replicanten op Aarde opspoort en 'met pensioen' stuurt.
Do androids dream of electric sheep?Het boek waarop BR2019 gebaseerd is, van de Amerikaanse auteur Philip Kindred Dick.
KippleAlles wat waardeloos is. En alles kan kipple zijn, objecten en mensen. Uiteindelijk zal alles vervallen tot kipple.
Off worldBuitenaardse koloniën.
ReplicantEen androïde. Replicanten worden off world ingezet als arbeiders voor zware taken en entertainment. Na een gewelddadige opstand zijn replicanten niet langer welkom op Aarde.
Skin jobZie Replicant.
SpinnerVliegende auto. Spinners worden voornamelijk door de politie gebruikt.
Voig(h)t-KampffDe naam van zowel een test als de machine die tijdens de test gebruikt wordt om mensen en replicanten van elkaar te onderscheiden. De machine registreert ademhaling, hartslag, blozen en oogbewegingen. De spelling van de naam verschilt tussen het boek en de film BR2019.

[ Voor 61% gewijzigd door Wodanford op 09-10-2017 19:30 . Reden: shorts, aanvulling cast ]

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ben wel benieuwd naar deze film. Ik ben namelijk bang dat ze het origineel geen eer aan doen en het een totaal andere, te moderne/hippe, sfeer hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De film is in zeer bekwame handen. Lijkt me fantastisch te worden gebaseerd op het talent dat er aan werkt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
Ik denk dat je voor deze film het origineel even los moet laten. De trailer ziet er interessant uit, maar ik denk wel dat de stijl helemaal anders zal zijn. Waar de eerste film nogal wat filosofische vragen stelt, denk ik dat deze film luchtiger en/of eenvoudiger gaat zijn. Aan de andere kant heeft gosling in "drive" ook wel laten zien dat ie wel wat kan neerzetten als acteur, dus misschien (hopelijk) is het toch meer dan een cashcow uit Hollywood.

Ben benieuwd of er ook zo'n memorabele scène in gaat zitten als die rutger hauer in deel 1 wist neer te zetten. "I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
@MrVegeta Die opmerkingen over Rich Evans onder de trailer op YT waren me een raadsel. :? Tot ik die video zag. En ik moet zeggen, Gosling komt inderdaad... eh 'stoïcijns' over.
712641 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:37:
Ben wel benieuwd naar deze film. Ik ben namelijk bang dat ze het origineel geen eer aan doen en het een totaal andere, te moderne/hippe, sfeer hebben gegeven.
Als de trailer een goede indruk van de film geeft, zit het met de sfeer wel goed. Maar ga er maar van uit dat er een sfeer wordt gecreëerd die moderner aan zal voelen. Niet alleen zal de film natuurlijk een stuk gepolijster zijn dan eentje uit de jaren 80, ook vindt BR2049 nou eenmaal 30 jaar na BR2019 plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wodanford schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:26:
@MrVegeta Die opmerkingen over Rich Evans onder de trailer op YT waren me een raadsel. :? Tot ik die video zag. En ik moet zeggen, Gosling komt inderdaad... eh 'stoïcijns' over.

[...]

Als de trailer een goede indruk van de film geeft, zit het met de sfeer wel goed. Maar ga er maar van uit dat er een sfeer wordt gecreëerd die moderner aan zal voelen. Niet alleen zal de film natuurlijk een stuk gepolijster zijn dan eentje uit de jaren 80, ook vindt BR2049 nou eenmaal 30 jaar na BR2019 plaats.
Ford toonde in de eerste film ook nauwlijks emoties met zijn strakke gezicht. Wat dat betreft is Gosling een goede keuze als hij een zelfde karakter gaat neerzetten. We weten natuurlijk nog niet hoe zijn karakter zich zal ontwikkelen in de film...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Wodanford schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:26:

[...]

Het is een kwestie van keuzes, want ik ken een aantal hedendaagse films die er prima in slagen. Ik hoop dat ze het een beetje hebben weten behouden, want als die film de melancholie en duisterheid van het origineel niet heeft, dan zou ik dat erg jammer vinden.

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 11:21

PJ.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 21:30

Jiffy

God, you're ugly!

Barbaar. :P

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 09:35

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:10:
[...]

Goeie bijdrage aan het topic (Y)
dankje, jij ook met deze opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Fantastisch:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DIqaJTSXUAAauO6?format=jpg

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ben zeker wel benieuwd naar deze film al zal het de eerste nooit overtreffen gok ik. Ook ivm nostalgie etc.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmm... Ik zie op IMDB dat de inmiddels 84 jarige Syd Mead wel weer betrokken was bij deze film. Aan hem danken wij de unieke visuele stijl van de eerste film!

Hoewel Vangelis er niet meer bij is heb ik erg veel zin in deze film!
Het lijkt er op dat ze niet de eerste film proberen te kopiëren. Dat zou denk ik ook niet werken en uitlopen op een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 14:53
LA-384 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:24:
Ben benieuwd of er ook zo'n memorabele scène in gaat zitten als die rutger hauer in deel 1 wist neer te zetten. "I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die".
Precies en dan met de muziek van Vangelis eronder. Dat wordt dus nu Hans Zimmer, ook een prima composer maar geen Vangelis en ben bang dat de hele film (en muziek) wat hipper wordt. En dat is nou juist net niet waar ik op zit te wachten.

YouTube: Blade Runner - Final scene, "Tears in Rain" Monologue (HD)

Het goede begint vanaf ongeveer 01:30.

Maar wie weet heb ik het helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
Geteisem schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:35:
Ben zeker wel benieuwd naar deze film al zal het de eerste nooit overtreffen gok ik. Ook ivm nostalgie etc.
Iedereen is de originele Blade Runner (1982) vergeten. De meeste mensen kennen alleen de directors cut van tien jaar later. De oorspronkelijke theatrical release was met een ongeïnspireerde voice-over van Harrison Ford die zijn tekst van een papiertje oplas en had een ander einde. Die was niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

[b][message=52734187,noline]
Het lijkt er op dat ze niet de eerste film proberen te kopiëren. Dat zou denk ik ook niet werken en uitlopen op een teleurstelling.
Er is heel duidelijk aangegeven dat dit geen kopie is of probeert te zijn. Deze film staat op zichzelf, eerste reviews (die erg positief zijn) geven dan ook aan dat de film ook bekeken kan worden als men het origineel niet gezien heeft. Al zal dat natuurlijk wel iets van het kijkplezier wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik kreeg laatst trouwens een e-mail over een nieuwe short die de originele film en deze, 2049, met elkaar moet verbinden. Ik had geen idee dat er shorts waren, maar ik ga er maar even goed voor zitten. De eerste 2 zijn live action en de 3e is geanimeerd.

Short 1 - 2036: Nexus Dawn:

Short 2 - 2048: Nowhere to Run:

Short 3 - Black Out 2022:
http://www.crunchyroll.com/blade-runner-black-out-2022
(waarschijnlijk in SD en met reclame gratis te kijken en met abo in HD en zonder reclame)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:24:
Hmm... Ik zie op IMDB dat de inmiddels 84 jarige Syd Mead wel weer betrokken was bij deze film. Aan hem danken wij de unieke visuele stijl van de eerste film!

Hoewel Vangelis er niet meer bij is heb ik erg veel zin in deze film!
ja fuck man geen Vangelis. Ik draai die soundtrack nog ongezond veel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:17
De 3e short is ook door Warner Bros zelf gereleased in 1080P op Youtube:

De eerste reviews zijn al buiten gekomen, de meesten zijn redelijk positief. De rest komt wss volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:21
Jullie hadden het stukje gezien bij de DWDD toen Sylvia Hoeks te gast was?

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/377135
Vanaf 07:25
Een enorme verwijzing naar de Deckard ‘photo enhance’ scene.

Maar ook de weerspiegeling van het licht in het water, ook een dikke verwijzing naar de originele film.

Voor de geinteresseerden, de totstandkoming van de score door Vangelis van de originel film:
http://www.nemostudios.co.uk/bladerunner/

[ Voor 36% gewijzigd door deBennie op 01-10-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik zie dat Blade Runner 2049 in Pathe in 6 plaatsen draait, maar niet in Zwolle:
https://www.pathe.nl/film/21998/blade-runner-2049

Iemand enig idee wanneer de film in Zwolle komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Ik kan mij niet voorstellen dat Pathe deze film niet alle bioscopen uitbrengt. Dit gaat één van de grote films worden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
De programmering voor Zwolle is inmiddels aangevuld.
Zit alleen te twijfelen tussen 3d (dolby atmos laser) of 2d (dolby digital 7.1) en neig naar het laatste.

Roger Deakins zelf 2d aan:

https://www.rogerdeakins....ade-runner-2049-2d-or-3d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
3D lijkt me zonde van het geld. Ik vind (jaja, mening) het nog altijd werkelijk niets toevoegen. Het is een gimmick, niet meer dan dat. Wat een film goed maakt, is het plot, de dialoog, camerawerk, acteerwerk, soundtrack. 3D leidt daar alleen maar van af.

De shorts heb ik compleet gemist. Ik ga voor vrijdag nog eens wat huiswerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat ik graag zou willen weten, moet je het origineel gezien hebben om deze film beter te begrijpen? Ik ga vrijdag naar de nieuwe Blade Runner, anders kijk ik nog snel het origineel nog even. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
Zoals altijd wil Hollywood zoveel mogelijk geld verdienen op een zo gemakkelijk mogelijke manier. Dat betekent dat deze film prima te begrijpen is als je deel 1 niet gezien hebt. Maar ik zou het zeker wel aanraden. Kijk de Director's Cut of de Final Cut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 09:35
Inmiddels gereserveerd voor vrijdag, 3D. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Slavy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:59:
Wat ik graag zou willen weten, moet je het origineel gezien hebben om deze film beter te begrijpen? Ik ga vrijdag naar de nieuwe Blade Runner, anders kijk ik nog snel het origineel nog even. :)
Het zou mooi zijn als het origineel ook in de bioscoop te zien zou zijn. Ik heb hem zo lang geleden gezien dat nog een keertje kijken wel leuk en nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ultra schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:54:
[...]

Het zou mooi zijn als het origineel ook in de bioscoop te zien zou zijn. Ik heb hem zo lang geleden gezien dat nog een keertje kijken wel leuk en nodig is.
Net als close encounters of the third kind die deze week in pathe draaide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:45
maratropa schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:03:
[...]
ja fuck man geen Vangelis. Ik draai die soundtrack nog ongezond veel.
I.d.d., de filmscore had van Vangelis moeten zijn.
Iedere keer als je de soundtrack van de originele Bladerunner hoort dan krijg je de rillingen over de rug.
Vraag me dan ook af wat ze weerhouden heeft hiervan.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 03-10-2017 23:19 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
snah001 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:18:
[...]

I.d.d., de filmscore had van Vangelis moeten zijn.
Iedere keer als je de soundtrack van de originele Bladerunner hoort dan krijg je de rillingen over de rug.
Vraag me dan ook af wat ze weerhouden heeft hiervan.
Ik ben ook een enorme fan van de vangelis bladerunner filmscore, maar de ‘aangepaste’ stukken vangelis muziek uit de trailers van 2049 vind ik een stuk ‘stoerder/spannender klinken. De filmscore van bladerunner (1982j klinkt veel te braaf en gaat noway werken met een film als 2049.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-04 14:49
deBennie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 06:40:
[...]

Ik ben ook een enorme fan van de vangelis bladerunner filmscore, maar de ‘aangepaste’ stukken vangelis muziek uit de trailers van 2049 vind ik een stuk ‘stoerder/spannender klinken. De filmscore van bladerunner (1982j klinkt veel te braaf en gaat noway werken met een film als 2049.
En waarom zou dit niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
rodnaZ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

En waarom zou dit niet werken?
Omdat de sfeer van 2049 anders is dan de originele film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
deBennie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Omdat de sfeer van 2049 anders is dan de originele film. :)
Afgaande op de trailer neem ik aan? In die zin ben ik het geheel met je eens. Maar nadat de embargo afgelopen vrijdag verviel heb ik stiekem gekeken wat de ervaringen waren van sommige fans. Schijnbaar zou de trailer totaal niet representatief zijn voor de film, zeker op muzikaal gebied. Ik ben benieuwd! Kaartjes zijn in ieder geval gereserveerd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
rodnaZ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:32:
[...]

Afgaande op de trailer neem ik aan? In die zin ben ik het geheel met je eens. Maar nadat de embargo afgelopen vrijdag verviel heb ik stiekem gekeken wat de ervaringen waren van sommige fans. Schijnbaar zou de trailer totaal niet representatief zijn voor de film, zeker op muzikaal gebied. Ik ben benieuwd! Kaartjes zijn in ieder geval gereserveerd :9~
Naja, ik heb geen ervaringen gelezen, maar wel artikelen gelezen over waarom Villeneuve Jóhannsson verving voor Zimmer and Wallfisch. Villeneuve wilde de score meer op de originele score van Vangelis laten lijken.
Maar ben ook benieuwd, morgen ga ik m zien, 6 oktober kan ik de score downloaden (heb de score op 2cd gekocht) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:32

Hyped :D

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
rodnaZ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:32:
[...]

Laten we het hopen, want de trailer die ik op tv zag leek de zoveelste scifi action movie. Totaal niet wat de eerste film was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
LA-384 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Laten we het hopen, want de trailer die ik op tv zag leek de zoveelste scifi action movie. Totaal niet wat de eerste film was.
Evenals de posters. Zo standaard en inspiratieloos, zo niet Blade Runner... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

deBennie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Naja, ik heb geen ervaringen gelezen, maar wel artikelen gelezen over waarom Villeneuve Jóhannsson verving voor Zimmer and Wallfisch. Villeneuve wilde de score meer op de originele score van Vangelis laten lijken.
Maar ben ook benieuwd, morgen ga ik m zien, 6 oktober kan ik de score downloaden (heb de score op 2cd gekocht) :)
Hier kan je alvast een preview krijgen van de OST

http://www.game-ost.ru/al...otion_picture_soundtrack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Hebben jullie de originele film nog recent gezien? Niet teveel ophemelen in je gedachten. Ik heb hem gisteravond na 30 jaar weer eens gekeken, en vond hem audiovisueel nog steeds prachtig, maar ook wel wat te traag qua verhaalontwikkeling. Een bijzondere film, maar net als Alien 1 viel die mij vandaag de dag ietsje tegen, nostalgie is een verdomd sterke emotie.

Blade runner 2049 zojuist gezien in 3d 4k atmos. Iets toegankelijker dan deel 1 wellicht, maar ik vond hem zeer mooi en een waardige opvolger. Meer karakterontwikkeling, een verhaal met meer diepgang (!), goede cast en tenslotte was het beeld en geluid echt bijzonder hoogstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Heb 2049 ook gezien en vind de originele Blade Runner ook traag en ouder, maar wat de Blade Runner uit 1982 apart zet van heel heul veel films is de muziek van Vangelis.

2049 had van mij niet gehoeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Vindt je niet dat 2049 het origineel aanvult, versterkt? Het had niet gehoeven wellicht, maar ik ben niet rouwig om deze beste SF in tijden :)

De soundtrack van Vangelis is uniek, maar de soundtrack van 2049 vind ik toch ook zeer de moeite waard, iets dynamischer ook.
De veel meer aanwezige bassen waren echt fantastisch te voelen in atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nee, de score van 2049 is gewoon een score, het is opvullende muziek. De score van Vangelis ondersteund de originele Blade Runner film in het sci-fi genre. Vangelis zet een sfeer neer die je in 2049 niet terug vindt, ondanks de mooie beelden. :)

The Rosen Corporation bv heeft een op Vangelis Bladerunner geinspireerde plaat gemaakt, de muziek van die plaat heeft al zoveel meer sfeer dan de score van 2094.
https://soundcloud.com/th.../vangelis-inspired-tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
Ik weet niet zo goed wat ik van BR2049 moet vinden. Visueel indrukwekkend. Maar dat was dan ook het enige wat ik indrukwekkend vond. De muziek is niet indrukwekkend te noemen behalve wanneer er teruggegrepen wordt naar Vangelis. Het verhaal is redelijk voorspelbaar. De nieuwe lijn zie je mijlenver van tevoren aankomen. Een kleine plottwist hier en daar mag geen naam hebben. De film duurde naar mijn bescheiden mening echt veel te lang. Het acteerwerk is goed, maar dat mag je van zo'n cast ook wel verwachten. Die achten en negens en 100%-scores die je links en rechts om de oren vliegen, kan ik niet begrijpen. Ik kom niet verder dan "meh".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Een hollywood sequel die ze gewoon niet verpest hebben? Ik was blij verbaasd. Ik zit de soundtrack (score) @pasajo ;) nu een paar keer te luisteren (- de jaren 60 nummers), ik vind het best lekker, en goede ondersteuning voor de beelden, zei het wat simpeler en meer ambient. Te veel Vangelis na willen doen moet je ook niet willen, terwijl de thematiek wel een beetje terugkwam. Oa. Wallace, Mesa, Joi & Sea Wall zijn wel lekker om hard aan te zetten.

Verhaal van de originele bladerunner was natuurlijk ook niet heel diep & speciaal (de thematiek zelf wel) en draaide op visuals en muziek; ik vond 2049 genoeg aanvulling & vervolg om boeiend te zijn.

Ik vond de rust, duur en traagheid een groot pluspunt..

spoiler:
De onduidelijkheid over hoe "levend" Joi was vond ik ook wel intrigrerend, icm met het hypocrite gedrag naar Joi toe van Mariette. Luv die ongeinteresseerd arme drommels droned vond ik ook wel een sterke scene.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
pasajo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:05:
Hebben jullie de originele film nog recent gezien? Niet teveel ophemelen in je gedachten. Ik heb hem gisteravond na 30 jaar weer eens gekeken, en vond hem audiovisueel nog steeds prachtig, maar ook wel wat te traag qua verhaalontwikkeling. Een bijzondere film, maar net als Alien 1 viel die mij vandaag de dag ietsje tegen, nostalgie is een verdomd sterke emotie.
Idd, zulke herinneringen kunnen toch mooi verbloemt zijn. Wat ik merkte toen ik hem overnieuw zag, dat ik aantal dingen dacht te kunnen herinneren maar na het zien kwam ik er achter dat die herinneringen niet van film waren maar van de video-game. :D

Goed teken eigenlijk dat game de sfeer en omgeving perfect had overgenomen.
Iemand die game wel eens gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
maratropa schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:42:
Verhaal van de originele bladerunner was natuurlijk ook niet heel diep & speciaal
Hierover zullen we fundamenteel van mening verschillen. :D En het verhaal van BR2049 vond ik ook vrij diep gaan. Ik zal maar niet ingaan op waarom want dat kan ik niet zonder een heel belangrijk deel prijs te geven. Ik vond het alleen geen verrassing toen het aan het licht kwam. Te voorspelbaar door de manier waarop het verhaal verteld/getoond werd. Dat vond ik jammer.
maratropa schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:42:
spoiler:
De onduidelijkheid over hoe "levend" Joi was vond ik ook wel intrigrerend, icm met het hypocrite gedrag naar Joi toe van Mariette.
Dat is typerend voor de verhalen van Philip Dick. Spelen met de realiteit, met de vraag wat echt is en wat het betekent om mens te zijn. Om jezelf als mens te gedragen ook al ben je het niet, of je dat nu weet of niet. Dat dit niet uit de pen van Dick is gekomen maar door iemand die het verhaal van BR wilde aanvullen, is dan heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Wodanford ok ik was wat ongenuanceerd; het verhaal van deel 1 zoals je het voorgeschoteld kreeg was niet "diep"; diender Deckard popt gemaakte mensen en wordt en passant verliefd op eentje. De onderliggende thematiek is natuurlijk wel stof tot nadenken, en daar gaat 2049 best goed mee om imho. Qua plottwists is 2049 zelfs wat beter bedeeld. Maar er zijn natuurlijk meer criteria, deel 1 was natuurlijk ook goed juist door wat er niet gezegd werd. We hebben spoiler tags, ik ben benieuwd wat je bedoelde :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
maratropa schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:16:
diender Deckard popt gemaakte mensen en wordt en passant verliefd op eentje
Nou ja dat is een wel heel sterke vereenvoudiging van het verhaal. :+ Als je het zo bekijkt, kun je alles wel reduceren tot oppervlakkig.
maratropa schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:16:
We hebben spoiler tags, ik ben benieuwd wat je bedoelde
Vooruit, iedereen gewaarschuwd. :)

spoiler:
Dat replicanten nakomelingen kunnen produceren, is een aardig idee. Ik schrijf heel bewust "aardig", omdat het motto van Tyrell Corp al "more human than human" was. Dat replicanten dan dingen kunnen die mensen ook kunnen, mag geen grote verrassing heten. Dat K vervolgens kind van replicanten blijkt te zijn, of een kopie ervan wat inhoudt dat iemand zeer dicht bij hem kind van replicanten is - een en ander nog heel even in het midden gelaten want we hebben nu eenmaal een plottwist nodig - vond ik dan ook geen grote verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wodanford schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Nou ja dat is een wel heel sterke vereenvoudiging van het verhaal. :+ Als je het zo bekijkt, kun je alles wel reduceren tot oppervlakkig.

[...]

Vooruit, iedereen gewaarschuwd. :)

spoiler:
Dat replicanten nakomelingen kunnen produceren, is een aardig idee. Ik schrijf heel bewust "aardig", omdat het motto van Tyrell Corp al "more human than human" was. Dat replicanten dan dingen kunnen die mensen ook kunnen, mag geen grote verrassing heten. Dat K vervolgens kind van replicanten blijkt te zijn, of een kopie ervan wat inhoudt dat iemand zeer dicht bij hem kind van replicanten is - een en ander nog heel even in het midden gelaten want we hebben nu eenmaal een plottwist nodig - vond ik dan ook geen grote verrassing.
spoiler:
Je weet dat K juist niet een kind van Deckard is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
Daarom schreef ik juist:

spoiler:
"Een en ander nog heel even in het midden gelaten want we hebben nu eenmaal een plottwist nodig"

:)

Eerst wordt er op gehint en later lijkt het anders te zijn. Maar als het bij optie een was gebleven, was het voorspelbaar. Dat het optie twee geworden is, vond ik geen geweldige plottwist aangezien die mogelijkheid natuurlijk al openstond. En in die zin was ook optie twee voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Sowieso heb ik het idee dat films tegenwoord het meer 'moeten' hebben van plottwists..? terwijl 1982 het meer moet hebben van de 'reis' zelf. Batty wiens battie er mee ophoud op het einde is nog soort van een twist maar ik heb het idee dat ze steeds heftiger moeten zijn voor een 'goede' film. Maar misschien zit het in mijn hoofd, 'Darth' was ook ineens z'n Vader natuurlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
Plotwendingen zijn er inderdaad altijd al wel geweest. Maar misschien dat het sinds Shyamalan populairder is geworden. Nu moet ik zeggen dat ik Batty's einde geen plotwending vond, hoor. "Zijn" groep was juist op Aarde om degene(n) te kunnen zoeken die hun langer kon laten leven, en voor zijn einde inluidde zag je al de eerste tekenen dat het er aan zat te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJ.

PJ.

Oh man, wat heb ik genoten van deze film. Beste film ervaring voor mij van dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33
Persoonlijk erg genoten van de film, het grootste minpunt van de film vond ik:
spoiler:
Het plot dat de het kind van Deckard en Rachael nodig hadden voor het maken van meer replicants.
Voor een film die bijna drie uur in duurt is er mijn inziens voldoende gelegenheid om dit iets meer uit te diepen. Om te voorkomen dat Blade runner een sci-fi versie van The Truman Show met K en Joi in de hoofdrol zou worden hebben ze dit plot bedacht om het verhaal vooruit te helpen en is dit mijn inziens wel het zwakste punt van de film.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
In Cinemec te Nijmegen (Lent) in zaal 1 naar de Premium voorstelling van Blade Runner 2049 geweest. En ik raad dat iedereen af!

Ik kan niets anders dan zeggen dat het een baggervoorstelling is. Ik ga al bijna veertig jaar naar de bioscoop en er is nog nooit één film geweest, waarbij ik na afloop kwaad de zaal verliet - bij Blade Runner 2049 wel. Nou kwaad, meer dan dat. De Engelsen zouden zeggen 'royally pissed off'. Dan heb ik het niet eens over de inhoud van de film - die barstte van de losse draadjes en deus ex machina's - maar over het geluid.

De dialogen waren op fatsoenlijk niveau en verstaanbaar, maar de geluidseffecten waren zo bombastisch overgeproduceerd dat ik er bijna onpasselijk van werd. Ik wilde hierdoor de zaal al na vijf minuten verlaten, maar ik gaf de film nog een kans. Dat geluid stond gewoonweg veel te hard en bovendien startte meer dan de helft van die effecten op momenten in de film waarvan ik dacht "Nou nee, waar slaat dat nu op." Vooral het Vangelis synth brass geluidje kwam heel vaak voor, alsof er elke tien minuten een 'gedenkwaardig' moment opgedirkt moest worden. Totaal overbodig en super storend.

En zo mooi en crisp de beelden in de originele Blade Runner waren, zo wazig waren ze hier. Een groot deel van Blade Runner 2049 gaat schuil in mist, nevel of stof. Ik weet niet waar het budget aan besteed is, maar in ieder geval niet aan de visuals.

Het hielp ook niet dat ik één personage in mijn hoofd Gepetto noemde en een ander personage Fagin.

Ik weet niet of dat komt door de Premium-voorstelling (want dan weet ik dat ik die voortaan niet hoef te kiezen), door een gehoorgestoorde operator van www.cinemec.nl of dat het zo door de regisseur bedoeld is. Het geluid vergalde in ieder geval voor mij de hele film.

[ Voor 13% gewijzigd door mark_vs op 24-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 18:40
in de traditie van Aliens en The Empire Strikes Back,
is dit een van de weinige vervolgen
die het origineel overtreffen

briljant, meeslepend, traag doch dwingend, opslokkend

wat een meesterwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
mark_vs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:11:
En ik raad dat iedereen af!

De dialogen waren op fatsoenlijk niveau en verstaanbaar, maar de geluidseffecten waren zo bombastisch overgeproduceerd dat ik er bijna onpasselijk van werd. Ik wilde hierdoor de zaal al na vijf minuten verlaten, maar ik gaf de film nog een kans. Dat geluid stond gewoonweg veel te hard en bovendien startte meer dan de helft van die effecten op momenten in de film waarvan ik dacht "Nou nee, waar slaat dat nu op." Vooral het Vangelis synth brass geluidje kwam heel vaak voor, alsof er elke tien minuten een 'gedenkwaardig' moment opgedirkt moest worden. Totaal overbodig en super storend.
Ik ben het hier mee eens. Ik ben wel in een andere bioscoop geweest (namelijk Vue Alkmaar) maar ook ik vond de geluidseffecten overmaats aanwezig.

De film zelf vond ik op momenten wel langdradig. Waar een scene vanaf een bepaald shot al bekend was wat er zou gebeuren. Voor mij was de film te voorspelbaar.

Mijn vriendin viel bijna in slaap :+ ze kon het verhaal niet zo goed volgen.

Ieder z'n eigen smaak natuurlijk! Ikzelf had er wel een ander beeld van. Volgende film beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 21:30

Jiffy

God, you're ugly!

Bazzz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:12:
[...]
Mijn vriendin viel bijna in slaap :+ ze kon het verhaal niet zo goed volgen.
Ok, dat je een film niet leuk of interessant vindt, dát snap ik. Maar wat kon ze niet volgen aan het verhaal?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Jiffy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Ok, dat je een film niet leuk of interessant vindt, dát snap ik. Maar wat kon ze niet volgen aan het verhaal?
Het was vooral het begin, waarin verteld werd hoe deze "mensen" waren ontstaan en dat er oude en nieuwe types waren. Voor details zou ik het na moeten vragen :9 Omdat ik de film zelf ook niet leuk vond, heb ik geen poging gedaan alles uit te leggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren eindelijk geweest en dat was bepaald geen straf zeg :)

Indrukwekkende film. Mooie beelden, en zeer indrukwekkend geluid!
Ze hebben het origineel eer aan gedaan door er juist geen schaamteloze kopie van te maken. Je hoort elementen van de soundtrack van de eerste film terug, maar verder staat deze op zichzelf. Die dreigende bombast en dark ambiënt stukken kunnen mij wel bekoren!

Mijn gedachten even in spoiler tags:
spoiler:
Ook heerlijk hoe het verhaal eigenlijk weer alle kanten op kan. Is Deckard wél of geen replicant? Ook in deze film wordt dat in het midden gelaten.

Ook ben ik niet 100% zeker dat K géén kind van Deckard is. In het begin had je natuurlijk het dwaalspoor met 2 kinderen met hetzelfde DNA. Was het wel een dwaalspoor? Kinderen van twee replicants (ervan uitgaande dat Deckard er één is) kunnen wel hetzelfde DNA hebben. We weten verder natuurlijk ook niets van de genetic makeup van een replicant.
Deckard was ook niet bij de zwangerschap en bevalling aanwezig. Dus had hij niet kunnen weten dat Rachael bevallen is van een zoon én dochter.
Dochterlief werd 'opgesloten' onder het mom van 'je hebt een auto immuunziekte'. Omdat zij vrouw is en zich voort kan planten wilde men haar veilig houden. K kreeg andere herinneringen geïmplanteerd? En ze wisten niet van elkaars bestaan.
Dochterlief (naam even kwijt) vond K toen ze haar eigen herinnering zag in zijn gedachten. Is het toeval dat ze haar herinnering juist bij hem 'inbracht'? Misschien zag zij van tevoren zijn DNA opmaak en zag dat deze identiel is aan die van haar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
Dat Deckard geen replicant is moet onderhand toch wel een gegeven zijn.

Spoilers voor 2049:
spoiler:
Hij verwekt notabene een kind bij die ene special replicant Rachel. Zo ver de enige replicant (waarvan wij weten) die in staat blijkt te zijn om een kind te baren. Als Deckard een replicant zou zijn geweest, zou hij een ouder model zijn geweest, zelf niet weten dat hij er eentje is en een werkend geslachtsorgaan hebben. Kan mij niet voorstellen dat ze zo eentje vrij rond laten lopen. Bovendien wordt in de originele film heel duidelijk gemaakt dat Rachel speciaal is, misschien wel uniek.Ook zou Eldon Tyrell wel iets anders hebben gereageerd op de terugkomst van zijn 'prodigal son' Deckard. Hij was immers bijzonder trots op Rachel.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
Dat Deckard een replicant is moet onderhand toch wel een gegeven zijn. :+

Je doet een aanname dat Deckard een ouder model is. Wie weet is hij juist ook een experimenteel model, net als Rachael. De film start bij zijn opdracht om Batty en de zijnen op te sporen, maar zijn "leven" misschien ook. Dan is er nog de "verspreking" dat er vijf replicanten ontsnapt zijn, of waren het er zes? En was er een uitgeschakeld voordat Deckard op de rest werd losgelaten, of twee? Hoe kun je de eenhoorn verklaren die Gaff voor Deckard achterlaat, als Deckard geen replicant is? Ten slotte heeft Scott zelf verklaard dat Deckard een replicant is.

spoiler:
Als Deckard geen replicant is en Rachael wel, hoe kunnen ze dan nageslacht produceren? En als dat kan, met een van de twee een replicant zijnde, waarom zou dat dan niet kunnen als ze beiden replicant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
Deckard is al tijden actief als Runner, Batty en zijn clubje zijn niet zijn eerste. Hij heeft een geschiedenis met oa. Gaff en zijn teamchef. Hij kan niet een nieuwer model zijn als Rachel. Dat de LAPD in het geheim toen al replicants inzet zou kunnen maar is bijzonder ver gezocht. Zeker als je nagaat dat hij dan zou opereren in een team met replicant killers en dat de kans op 'rogue' gaan ook enorm groot is.

Dat zou ook betekenen dat zijn relatie met Rachel vooropgezet is. Nogmaals dat zou kunnen maar is ver gezocht. Dat hij een mens is van vlees en bloed en gewoon verliefd wordt op Rachel is waarschijnlijker.

In 2049 zie je dat ze juist wel replicants als BladeRunner gebruiken. Maar die worden gechecked en verguisd binnen het team.

Voor wat betreft de eenhoorn, tja misschien heeft Deckard Gaff wel verteld over zijn droom. Who knows?

Harrison Ford heeft juist altijd volgehouden dat Deckard een mens is.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Lees deze theorie maar eens, interessant!
http://www.gavinrothery.c...er-of-electric-sheep.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:45
Vanavond eerst maar weer eens de originele Blade Runner gekeken en blijft toch mijn alltime favoriet vóórdat ik "2049" ga zien.
En wat blijft de music score van Vangelis toch geweldig.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodanford
Sorry voor de erg late reactie. :+ En een beetje een off topic reactie aangezien het niet over BR2049 gaat.
Cobb schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:50:
Deckard is al tijden actief als Runner, Batty en zijn clubje zijn niet zijn eerste. Hij heeft een geschiedenis met oa. Gaff en zijn teamchef.
We weten alleen dat dat Deckard en ons, de kijkers, verteld is. We hebben het niet gezien. Het kan deel uitmaken van het creëren van een werkelijkheid voor Deckard waar hij deel van denkt uit te maken. Voor ons, zowel de kijker als Deckard, begint zijn leven pas met zekerheid bij het lezen van de krant op straat.
Hij kan niet een nieuwer model zijn als Rachel. Dat de LAPD in het geheim toen al replicants inzet zou kunnen maar is bijzonder ver gezocht. Zeker als je nagaat dat hij dan zou opereren in een team met replicant killers en dat de kans op 'rogue' gaan ook enorm groot is.
Ik schrijf niet dat hij een nieuwer model dan Rachael is. Laat ik mezelf citeren: "Wie weet is hij juist ook een experimenteel model, net als Rachael." Je doet een aanname dat de LAPD iets in het geheim doet. Geheim voor wie? Nogmaals; het kan deel uitmaken van een werkelijkheid die voor Deckard en andere reps gecreëerd wordt. Net als dat er voor Rachael een werkelijkheid gecreëerd is; ze wist niet eens dat ze een rep is. Zolang Deckard niet weet dat hij een rep is, is de kans dat hij "overloopt" niet heel groot.

Bijzonder ver gezocht? Welkom in de wondere wereld van scifi. :)
Dat zou ook betekenen dat zijn relatie met Rachel vooropgezet is. Nogmaals dat zou kunnen maar is ver gezocht. Dat hij een mens is van vlees en bloed en gewoon verliefd wordt op Rachel is waarschijnlijker.
Zijn relatie met Rachael hoeft helemaal niet vooropgezet te zijn. Het kan, misschien als test. Een samenwerkingsverband tussen Tyrell Corp en de LAPD. Maar het hoeft niet; er is geen directe aanleiding voor. Voor het verloop van het verhaal maakt het zelfs niet eens zo gek veel uit. Batty en de zijnen kunnen nog altijd achterna gezeten worden, Deckard kan nog altijd een rep zijn net als Rachael. De reden waarom een relatie interessant is voor ons als kijker, is omdat het helpt de vraag "wat maakt ons mens" te versterken.
In 2049 zie je dat ze juist wel replicants als BladeRunner gebruiken. Maar die worden gechecked en verguisd binnen het team.
Dat zegt niets over wie of wat Deckard is.
Voor wat betreft de eenhoorn, tja misschien heeft Deckard Gaff wel verteld over zijn droom. Who knows?
Als dat zo is, wat is volgens jou de functie van de eenhoorn dan? Misschien ziet Deckard Rachael als zijn eenhoorn, als in ongrijpbaar wezen, en droomt hij dus over haar. Iets dat hij niet kan hebben en alleen bestaat in fantasie. Maar Rachael is geen fantasie en hij krijgt haar. Ook al is het maar van beperkte duur. Maar zoals Gaff al zegt: "It's too bad she won't live. But then again, who does?"
Harrison Ford heeft juist altijd volgehouden dat Deckard een mens is.
Ridley Scott: "He is definitely a replicant." Link
Fred Kaplan: "Deckard, the replicant-hunting cop, is himself a replicant. Mr. Scott confirmed this: 'Yes, he's a replicant. He was always a replicant.'" Link

Pagina: 1