✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 6% gewijzigd door Dinictus208 op 18-01-2024 11:48 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Army of the Dead vond ik, in tegenstelling tot de rest van Tweakers (waar ze een gemiddelde van 4.2 scoort) ook erg vermakelijk, zie Superkiwi in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]".
Dat men het niet altijd eens is met mijn reviews kan ik begrijpen, eenzelfde verschil zie je vaak terug in de 'critics score' vs 'audience score'. Ik kijk films om vermaakt te worden, niet om te analyseren of alles klopt en elk plotgaatje gevuld wordt.
[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 18-01-2024 12:16 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik kan Spirited away aanradenP-Rock schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:40:
Over The Red Turtle kan overigens gediscussieerd worden of dit wel een volbloed Ghibli film is, aangezien er een stuk of zes andere studios aan hebben meegewerkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Sluissie op 18-01-2024 21:33 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Weet niet wat die drie films met elkaar gemeen hebben maar Interstellar is niet half zo slim als ik had gehoopt en Snatch is een remake van Lock Stock maar dan dumbed down voor de US market. Weinig out of the box aan.Sluissie schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:23:
Sucker Punch is echt wel een vreemde eend, maar cinematografisch wel een frisse insteek naar wat toendertijd beschikbaar was. Zeker met de muzikale insteek van Bjork als basis voor de duels. In mijn ogen een mooie film die ik, al zal je het raar vinden, naast Interstellar plaats. Net als Snatch. Uit de box denken met een mooie film.
Sucker Punch heb ik niet gezien en dat gaat ook niet gebeuren gezien de 22% RT score.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Soms wil ik gewoon vermaakt worden en dat kunnen deze films mijns inziens prima. Het is maar met welke verwachtingen naar de films gaat kijken.
Het is ook filmconnaisseur eigen om films die het grote publiek leuk of intelligent vindt af te kraken, soort van humble brag. Gebeurt in dit topic net zo goed, daar lees ik altijd snel overheen.Radko schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:07:
Ik heb me prima vermaakt met Sucker punch, Army of the dead, Interstellar, Rebel moon, Lock Stock en vooral ook Snatch.
Soms wil ik gewoon vermaakt worden en dat kunnen deze films mijns inziens prima. Het is maar met welke verwachtingen naar de films gaat kijken.
This too shall pass
Verder heb ik geen oordeel over Sucker Punch maar ik heb een back log van films die ik wil zien langer dan mijn arm dus films die erg slechte reviews krijgen skip ik doorgaans. Wat betreft Snyder: Mijn opmerking was niet bedoeld als een oordeel over de man maar hij maakt wel een bepaald type film doorgaans.
[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2024 10:16 ]
Self Reliance (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: R Tommy woont bij zijn moeder, en zit niet zo lekker in zijn vel. Totdat er een limo naast hem stopt met Andy Samberg erin die hem vraagt of hij mee wil doen met een spelshow. Vanaf dat moment kan Tommy niet meer alleen zijn, en dat zorgt voor de nodige situaties. Sinds New Girl heb ik sowieso een zwak voor Jake Johnson. Deze film is geregisseerd en geschreven door hem en hij speelt de hoofdrol. Dit is een leuk debuut als regisseur, flauw en absurdistisch maar ook af en toe oprecht. En een geinig origineel idee ook. Kijkt prima weg, duurt niet te lang, zaten wel een paar draadjes aan waar je niet te hard aan moet gaan trekken, maar dat mag de pret niet drukken. Paar keer goed gelachen ook. Leuk en origineel, niets uitzonderlijks. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Killers of the Flower Moon (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R Een van die mensen is oorlogsveteraan Ernest Burkhart. Hij is platzak en door een flinke buikwond gehandicapt en kan dus geen zwaar lichamelijk werk verrichten. Hij klopt aan bij zijn oom William Hale, die het liefst met de bijnaam King wordt aangesproken. William helpt zijn neef aan een baan als taxichauffeur. Een van zijn vaste klanten is Mollie, afkomstig van de Osage en met een flinke olie portemonnee. William overtuigt Ernest om met Mollie te trouwen. Ondertussen zet hij een plan in werking om Mollies familieleden uit te schakelen. Scorsese neemt in zijn zesentwintigste speelfilm zoals gezegd flink de tijd en investeert primair in de relatie tussen Ernest en Mollie. Zij en haar zussen hebben ook wel door waar het Ernest allemaal om te doen is. Maar hun onderlinge relatie is lastig in een zin te vatten. Er is wel degelijk sprake van wederzijdse liefde, ondanks het sterke onuitgesproken wantrouwen tussen de twee. Ernest, een ijzersterke rol van Leonardo DiCaprio met valse tanden en immer afbuigende mondhoeken, laat zich enorm beïnvloeden door zijn oom, maar veinst de zaak compleet in eigen hand te hebben. Robert De Niro, oudgediende van Scorsese, staat in het stadje Fairfax bekend als weldoener. Hij laat scholen en ziekenhuizen aanleggen, maar blijkt in werkelijkheid een wolf in schaapskleren. Wanneer het stelen van geld en kostbaarheden niet meer voldoet, deinst hij niet terug voor rigoureuze maatregelen. In feite is William een klassieke filmschurk, maar De Niro weet een boel nuanceringen en grijstinten in zijn personage te stoppen. Overigens bestond William King Hale net als veel andere personages echt. Western makers zijn niet al te sterk in compacte vertellingen, maar in Killers of the Flower Moon lijkt geen frame overbodig. Naast genoemde grote namen laat vooral Lily Gladstone in de rol van de aan suikerziekte lijdende Mollie een diepe indruk achter. In de jaren twintig van de vorige eeuw was behandeling van diabetes met insuline-injecties nog uiterst experimenteel en nauwelijks te betalen. Omdat Mollie zo goed in de slappe was zat, had ze toegang tot deze behandeling. Tegelijkertijd werden inheemse Amerikanen zoals de Osage handelingsonbekwaam geacht. Mollie moet om elke dollar zeuren bij de bank. Killers of the Flower Moon schetst op weergaloze wijze een tijdsbeeld, dat bovendien een ander licht laat schijnen op vele andere westerns. Het combineert drama en misdaad met historische gebeurtenissen zoals de opkomst van de Ku Klux Klan en het oprichten van de FBI. Scorsese's camerateam brengt het bovendien weergaloos in beeld. Ruim tweehonderd minuten lijken een flinke zit, maar de tijd vliegt voorbij. | |
*komt van: https://www.filmtotaal.nl/recensie/19222
Bij mij kriebelt het inmiddels wel een beetje om alle Scorseses eens te gaan kijken. Heb er een heel aantal nog niet gezien. Hij heeft ook veel docu's gemaakt, van de week naar aanleiding van de tentoonstelling Rolling Stones Unzipped zijn concertfilm Shine A Light gekeken.
Toen ik Lock Stock vanaf blu-ray keek was ik nogal teleurgesteld. Verhaal/trucje was ik onderhand moe en de film is in 16mm geschoten en ziet er wellicht daardoor niet uit. Kan ook komen dat het stiekem gewoon een upscale van een DVD is. Hadden ze in het begin ook wel een handje van, natuurlijk.
Maar dat geeft niet al te veel hoop in dat ik Snatch nog wel leuk vind. We zullen het uiteindelijk wel zien...
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Tot Army of the Dead was het zijn slechtste film.Dinictus208 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:48:
Sucker punch is echt niet zo slecht hoor.
Snatch heeft Dennis Farina, dat maakt veel goed.josh-hill schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:22:
Ik moet Snatch nog eens opnieuw kijken (voor het eerst vanaf blu-ray).
Toen ik Lock Stock vanaf blu-ray keek was ik nogal teleurgesteld. Verhaal/trucje was ik onderhand moe en de film is in 16mm geschoten en ziet er wellicht daardoor niet uit. Kan ook komen dat het stiekem gewoon een upscale van een DVD is. Hadden ze in het begin ook wel een handje van, natuurlijk.
Maar dat geeft niet al te veel hoop in dat ik Snatch nog wel leuk vind. We zullen het uiteindelijk wel zien...
Farina is heerlijk in Snatch. Totaal getypecast maar als iemand ergens goed in is moet je hem gewoon zijn gang laten gaan. Net als in Get Shorty. Van de week had mijn vrouw chili con carne gemaakt, wat me de kans gaf de quote ‘It’s Chili inside and it’s chilly outside. It’s a regular ****ing chili fest.’ weer van stal te halen
Kreeg uiteraard een bestraffende ‘not in front of the kids’ look van haar
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2024 16:21 ]
ik ben het er niet mee eens. Get out of here stalker. Dat einde is prachtig.P-Rock schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:01:
[...]
Tot Army of the Dead was het zijn slechtste film.
And finally, this question: The mystery of who’s story it will be. Of who draws the curtain. Who is it that chooses our steps in the dance? Who drives us mad, lashes us with whips and crowns us with victory when we survive the impossible? Who is it that does all these things? Who honours those we love with the very life we live? Who sends monsters to kill us and at the same time sings that we will never die?
Who teaches us whats real and how to laugh at lies? Who decides why we live and what We’ll die to defend? Who chains us? And who holds the Key that can set us free?
It’s you.
You have all the weapons you need.
Now Fight.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Mee eens. Ik heb niet al z'n films gezien maar wat ik gezien komt amper boven vermakelijk uit. Op zich niks mis mee (kijk het ook wel) maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom hij de reputatie heeft die hij heeft.P-Rock schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:24:
Als Zack Snyder alleen regisseert, kan er nog wel een vermakelijke film uitrollen, maar zodra hij een tweede Robert Rodriguez probeert te zijn, gaat het mis. Zie Sucker Punch, Army of the Dead en Rebel Moon.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Series ouwehoeren we trouwens hier over
Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]
[ Voor 62% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2024 20:04 ]
Bedankt voor de tip, zo kan ik hem wel vinden. thanks.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:03:
Moet wel kunnen. Even IMDb nummer invoeren.
Series ouwehoeren we trouwens hier over
Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]
[ Voor 98% gewijzigd door Linksquest op 20-01-2024 10:40 ]
Spuit 11 voegt niets toe en daarnaast maak anders een topic report.
[ Voor 72% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2024 11:13 ]
Een tr is voldoende.
[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 20-01-2024 11:13 ]
A Man Called Otto (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Tom Hank is een van mijn meest favoriete acteur die er is, en toen ik deze film vorig jaar op Netflix voorbij zag komen, had ik zo iets van, wat is dat voor iets? Samen met de vrouw deze film een kans gegeven en inmiddels heb ik hem al 3x gezien. Je zou deze film een beetje als een Moderne Ebenezer Scrooge kunnen neer zetten, alleen speelt het zich nog net niet met kerst af. De opbouw is leuk en ik vind de humor ook erg leuk gedaan. Handig dat Sony in het begin een waarschuwing neer zet, ik wil niet te veel spoilen, maar er gebeurt iets in de film en ze willen mensen hiervan bewust maken die eventueel een trauma hebben opgelopen. Ook de andere acteurs als Truman Hanks, Mariana Treviño, Rachel Keller en Mack Bayda (om er een paar op te noemen) zetten de rol heel goed neer. Mocht je deze film nog niet gezien hebben, ik raad hem wel aan en hij staat op moment van schrijven op Netflix. | |
Wellicht kan je het origineel ook waarderen https://www.imdb.com/title/tt4080728/ momenteel op prime.Linksquest schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:47:
Genereer je eigen UBB code review
A Man Called Otto (2022) [Afbeelding: A Man Called Otto (2022)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Tom Hank is een van mijn meest favoriete acteur die er is, en toen ik deze film vorig jaar op Netflix voorbij zag komen, had ik zo iets van, wat is dat voor iets? Samen met de vrouw deze film een kans gegeven en inmiddels heb ik hem al 3x gezien. Je zou deze film een beetje als een Moderne Ebenezer Scrooge kunnen neer zetten, alleen speelt het zich nog net niet met kerst af. De opbouw is leuk en ik vind de humor ook erg leuk gedaan. Handig dat Sony in het begin een waarschuwing neer zet, ik wil niet te veel spoilen, maar er gebeurt iets in de film en ze willen mensen hiervan bewust maken die eventueel een trauma hebben opgelopen.
Ook de andere acteurs als Truman Hanks, Mariana Treviño, Rachel Keller en Mack Bayda (om er een paar op te noemen) zetten de rol heel goed neer. Mocht je deze film nog niet gezien hebben, ik raad hem wel aan en hij staat op moment van schrijven op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Waarbij die je gezien hebt een hollywood remake van bovenstaande film is en de film zelf weer een boekverfilming.
The Last Voyage of the Demeter (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 118 min | MPAA: R Film over Dracula die huishoudt op het vrachtschip Demeter dat hem naar Engeland vervoert en de steeds kleiner wordende crew die in leven probeert te blijven. Gebaseerd op enkele stukken uit het logboek van de kapitein in het boek Dracula van Bram Stoker. The Last Voyage of the Demeter werd geregisseerd door André Øvredal, bekend van films als Trolljegeren, The Autopsy of Jane Doe en Scary Stories to Tell in the Dark. Dracula is in deze film niet de mysterieuze gentleman zoals we hem kennen uit bv. Francis Ford Coppola's filmversie, maar een wild, bovennatuurlijk beest die geen onderscheid maakt tussen mens of beest en hen slechts als voedsel ziet. Qua looks heeft hij wel iets weg van Count Orlok uit F. W. Murnau's Nosferatu (1922), maar dan nog beestachtiger. Wat dat betreft een uitermate effectief design. Het acteerwerk is prima, de special effects en cgi zien er puik uit en ook de soundtrack van Bear McCreary mag er wezen. Het bloed (van de crew) vloeit rijkelijk, maar jammer genoeg wordt de film voor de doorgewinterde horrorfan nooit echt nagelbijtend spannend en is het verhaal wat ze erbij hebben bedacht redelijk voorspelbaar. Niettemin is The Last Voyage of the Demeter goed voor bijna twee uur bloederig vermaak. | |
Moon (2009) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R In de toekomst mijnt een bedrijf helium3 voor kernfusie op de achterkant van de maan en astronauten moeten de installaties daar draaiende zien te houden. Het is wel ok, maar het verhaal vond ik maar zo-zo en de personages niet bijster boeiend. Wordt als goede film beoordeeld maar zo geweldig vond ik hem niet. Gewoon, een niemendalletje. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
No Hard Feelings (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R Plot: Wanneer ze op het punt staat om haar ouderlijk huis kwijt te raken, ziet Maddie (Lawrence) een opmerkelijke vacature: rijke helikopterouders zoeken iemand die met hun introverte 19-jarige zoon Percy wil ‘daten’ voordat hij naar de universiteit gaat. Maar Maddie komt er al snel achter dat de stugge Percy zich niet zomaar laat inpakken. Oordeel: Ik vond hem leuk. Een typische popcorn comedy waar je niet te veel van moed verwachten. Leuke grappen, prima acteerwerk voor een film als dit en precies goed wat betreft lengte. No Hard Feelings is geen hoogvlieger maar wel een van de leukere komedies die ik de laatste tijd heb gezien. Luchtig met een vleugje romantiek. Jennifer is nog steeds een genot om naar te kijken. Een typsiche film om niet te lang bij na te denken en goed geschikt om even stoom af te blazen na een drukke week. Prima vond ik het, voor dit genre een krappe 7. | |
Copenhagen Does Not Exist (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama | Runtime: 99 min | MPAA: N/A København Findes Ikke is een Deense film waarin Sander aan de tand wordt gevoeld door de vader en broer van zijn vermiste vriendin Ida. Gedurende de film (her)vertelt hij het verhaal hoe hij haar heeft leren kennen en de opmaat naar haar verdwijning De film ziet er mooi uit en je blijft continu raden naar wat er zich nu precies heeft afgespeeld. De film is dus niet uiterst voorspelbaar en ook op het eind weet je nog niet alles. Door zijn verliefdheid is alles wat Sander herinnert van Ida ook niet helemaal betrouwbaar. En hij vertelt misschien ook niet altijd de hele waarheid. Er zitten wat fragmenten in de film van "what if", wat een beetje verwarrend kan werken, maar vond dat op zich niet verkeerd gedaan. Het deed me ook denken aan Decision To Leave, een film die ik ook behoorlijk goed vond. Als je naar het gemiddelde op IMDb kijkt, zou je zeggen dat het een matige film is, maar daar ben ik het niet mee eens. Het scenario is o.a. geschreven door Eskil Vogt, bekend van pareltjes als The Worst Person In The World, Blind, Thelma, en The Innocents. Die laatste heb ik nog niet gezien, maar ik denk dat ik die dan ook maar ga kijken. | |
Wonka (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 116 min | MPAA: PG Gisteren met de laatste visite deze film nogmaals gekeken, hun hadden hem namelijk nog niet gezien. Voor ons was het weer net zoveel genieten, als toen we hem in de bioscoop zagen. Het blijft van begin tot eind een sterk verhaal met best wel veel gezang, maar wel precies goed gedaan met veel sterke liedjes. Soms krijg je door de vele zang wel het gevoel of je meer naar een musical zit te kijken dan een film maar het maakt de film zeker niet minder goed. Als je ons om een mening vraag, vinden wij het een prachtige film met een sterk en goed verhaal. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wonka (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 116 min | MPAA: PG Gisteren met het gezin naar de bios geweest. We wilden deze film al eerder zien, maar nu pas hadden we alle 4 tijd. Door de trailer was ik best al enthousiast, maar toen me dochter vertelde dat het een musical film was, zakte m'n verwachtingen gelijk een flink stuk. Musicals zijn niet echt mijn ding, al kan ik sommigen wel waarderen. Mijn hoop was dan ook iets met de kwaliteit van een Moulin Rouge of eventueel The Greatest Showman... en geen Into the Woods. Maar goed, met Timothee in de hoofdrol had ik er wel vertrouwen in. Mijn favoriete acteur van de 'nieuwe generatie'.Sinds 'The King' ben ik fan. De film was eerlijk gezegd boven verwachting leuk. Het geheel had echt een hele goede vibe en een prachtig kleurrijke en fantasierijke setting. Simpel van opzet, maar erg goed uitgevoerd. Het doet het origineel van Roald Dahl eer aan. De toon en de kinderlijke (niet kinderachtig) fantasie waren perfect. Heerlijk geacteerd. Precies net genoeg over the top. Larger than life i.p.v. ergerlijk. En dan tenslotte de liedjes.... tja... die vond ik echt ontzettend saai, zowel tekstueel als muzikaal. Gelukkig is het aantal momenten dat gezongen wordt matig genoeg om mij niet te irriteren. Al met al een leuke film. Zeker 1 van de betere familie-/kinderfilms die ik de afgelopen jaren heb gezien. Ik geef het een goede 7. Als het niets toevoegende gezang was vervangen door wat extra normaal acteerwerk was het voor mij wel een 8 waard geweest. | |
Monster (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Kaibutsu ("Monster") is een Japanse film van de hand van de meester van familiedramas, Hirokazu Kore-eda, mijn favoriete regisseur. De film is volgens de ratings op Letterboxd het beste drama van "2023", na Oppenheimer. De film draait sinds deze week ook in Nederland in de bioscoop. Kore-eda heeft meesterwerkjes opgeleverd als "Nobody Knows", "Still Walking", "Like Father, Like Son", "After The Storm", "Shoplifters", "Our Little Sister" en "Maborosi". Stuk voor stuk prachtige Japanse familiedramas. Zijn vorige twee films waren niet Japanstalig, "La Verité" en "Broker". Ik weet niet of het niet-Japans zijn van de films er aan bijgedragen heeft, maar ik vond deze twee films niet bijzonder sterk. Het courtroom drama "The Third Murder" was zelfs geen voldoende waard (maar ik ben dan ook geen fan van courthouse dramas). Maar tussen deze films in had hij ook nog het alom geprezen "Shoplifters" gemaakt, dus helemaal verleerd was hij het niet. "Monster" is na "Shoplifters" eindelijk weer een Japans familiedrama, dus ik had er wel hoop in dat het weer een goede film ging zijn. Het scenario heeft hij deze keer echter niet zelf geschreven en ook het edit-werk is blijkbaar niet allemaal van zijn hand, dus hoeveel inbreng Kore-eda nu eigenlijk had bij deze film is mij niet helemaal duidelijk. You don't know what you don't know, zullen we maar zeggen. Dat is eigenlijk ook meteen het thema van deze film. In de film krijg je een bepaalde situatie vanuit 3 verschillende perspectieven te zien. Vanwege het feit dat je als individu nooit alle feiten kunt hebben, zijn die perspectieven nogal verschillend van elkaar. Je zou zeggen dat ze in tegenspraak zijn, maar dat zijn ze eigenlijk niet. Alleen, de ontbrekende informatie zorgt er voor dat er verkeerde conclusies kunnen worden getrokken. Vanuit elk perspectief lijkt de persoon, van waaruit het perspectief is, te moeten vechten tegen een enorm monster, terwijl anderen hen als het monster zien. Ze proberen allemaal zo goed mogelijk vanuit hun eigen perspectief te handelen. De film wordt wel vergeleken met Kurosawa's Rashomon, maar daarin probeert iedereen het verhaal naar zijn eigen hand te zetten, i.p.v. dat het daadwerkelijk eerlijk vanuit hun eigen perspectief is. De film heeft daarom ook wel wat weg van de film die ik gisteravond gezien heb ("Copenhagen Does Not Exist"). Ook daarin is het beeld van wat er daadwerkelijk gebeurd vanuit het perspectief vertekend, al zitten daar wel meer leugens voor eigen gewin of bestwil in. De poster van "Monster" deed me denken aan een scene uit de film "Close". Ik was even bang dat het verhaal gejat was van die film. Nu heeft het verhaal inderdaad wel wat parallellen met die film, maar het is toch echt wel een op zichzelf staand verhaal. Afgezien van het spelen met perspectief, is er natuurlijk ook nog een echt verhaal in deze film. Deze is echter wel een beetje vaag. Het gaat dus niet alleen over wie/wat het monster is, of dat er wel een monster is, maar o.a. ook over (leven na) de dood. Meerdere personages in de film hebben van dichtbij met de dood te maken gehad. Tijdens het begin van de film merk je meteen dat je niet met een blockbuster uit Hollywood of zo te maken hebt, met een CGI brandend gebouw (niet echt overtuigend), maar die brand is wel een goede kapstok voor het verhaal. Ook het einde was me wat vaag. Het sluit wel aan de bij de thema's van de film, maar toch vond ik het een wat raar einde. Maar bovenal moet de film nog een beetje inzinken. Het is niet zo'n wegwerp film die je na een paar minuten alweer vergeten bent. Ben er daarom ook nog niet helemaal uit hoe ik de film moet raten t.o.v. andere films, maar ik denk dat een 8+ wel op zijn plaats is. Kore-eda is back! (al deed hij het deze keer dus niet alleen) | |
Ik lees vaak mee in dit topic om tips op te doen maar reageer eigenlijk nooit. Op deze moet ik echter toch ff luchten. Ik heb de film gezien tijdens sporten als licht vermaak en afleiding en daar is het prima voor. Maar het geeft me zo’n onbestemd gevoel. Als het niet deze actrice was geweest maar een b-lister was het een 6.5 geweest. Echter het ontgaat me dat deze AAA-actrice (obv populariteit) zich leent voor deze film, en al helemaal de naakt en sex scène. Alsof ze een up&coming is. Net of de film als vermaak ok is maar het een onbehaaglijk gevoel geeft dat deze actrice de rol speelt.Bor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:35:
No Hard Feelings (2023) [Afbeelding: No Hard Feelings (2023)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R Plot:
Wanneer ze op het punt staat om haar ouderlijk huis kwijt te raken, ziet Maddie (Lawrence) een opmerkelijke vacature: rijke helikopterouders zoeken iemand die met hun introverte 19-jarige zoon Percy wil ‘daten’ voordat hij naar de universiteit gaat. Maar Maddie komt er al snel achter dat de stugge Percy zich niet zomaar laat inpakken.
Oordeel:
Ik vond hem leuk. Een typische popcorn comedy waar je niet te veel van moed verwachten. Leuke grappen, prima acteerwerk voor een film als dit en precies goed wat betreft lengte. No Hard Feelings is geen hoogvlieger maar wel een van de leukere komedies die ik de laatste tijd heb gezien. Luchtig met een vleugje romantiek. Jennifer is nog steeds een genot om naar te kijken. Een typsiche film om niet te lang bij na te denken en goed geschikt om even stoom af te blazen na een drukke week. Prima vond ik het, voor dit genre een krappe 7.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Alsof dicaprio een hoofdrol heeft in American pie, het past gewoon niet. Ik ben geen fan van deze dame, noch van haar films. Maar moet toegeven dat het een verschrikkelijk mooie vrouw is….ze is tegenwoordig toch wel meer dan eyecandy?
[ Voor 3% gewijzigd door Lynx op 21-01-2024 19:59 ]
Ik kan 25 miljoen redenen bedenken: Jennifer Lawrence's No Hard Feelings Salary Was Reportedly $25 MillionLynx schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:56:
[...]
Ik lees vaak mee in dit topic om tips op te doen maar reageer eigenlijk nooit. Op deze moet ik echter toch ff luchten. Ik heb de film gezien tijdens sporten als licht vermaak en afleiding en daar is het prima voor. Maar het geeft me zo’n onbestemd gevoel. Als het niet deze actrice was geweest maar een b-lister was het een 6.5 geweest. Echter het ontgaat me dat deze AAA-actrice (obv populariteit) zich leent voor deze film, en al helemaal de naakt en sex scène. Alsof ze een up&coming is. Net of de film als vermaak ok is maar het een onbehaaglijk gevoel geeft dat deze actrice de rol speelt.
Alsof dicaprio een hoofdrol heeft in American pie, het past gewoon niet. Ik ben geen fan van deze dame, noch van haar films. Maar moet toegeven dat het een verschrikkelijk mooie vrouw is….ze is tegenwoordig toch wel meer dan eyecandy?
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 21-01-2024 20:11 ]
The devil is in the details.
Eehm, is zij zo ontzettend mooi? Voor mij is het een goed uitziend meisje from next door. Gewoon een normaal meisje. Mijn dochters zien er ook zo uit. What is the deal?Hahn schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:11:
[...]
Ik kan 25 miljoen redenen bedenken: Jennifer Lawrence's No Hard Feelings Salary Was Reportedly $25 Million
Ik ken er nog wel een dozijn. Of een mud. Het zal allemaal wel.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 22-01-2024 08:36 ]
Is "Causeway" een goede film? Nog niet gezien. Lijkt me wel een interessante film.
Aquaman and the Lost Kingdom (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Misschien ben ik superheldenfilms beu ofzo maar het kon me echt niet boeien. 90% komt uit de computer weer. Had het gevoel dat ze "toch ook nog iets met auqaman" moesten doen. Niks is echt spectaculair. Lekker links laten liggen is mijn advies. | |
Verder The Beekeeper met Jason Statham maar die vindt de ubb generator niet. Een vriendin van me vindt JS knap en vroeg me mee. Gegarandeerd actie altijd (met JS) en stelde niet teleur, gewoon wat je verwacht. 8je wat mij betreft.
[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 21-01-2024 23:07 ]
Ik vond haar ook prima in The Hunger Games, al is het geen bijzondere actrice verder.josh-hill schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:54:
Ze is zeker goed in "Silver Linings Playbook" en "Mother!"
Is "Causeway" een goede film? Nog niet gezien. Lijkt me wel een interessante film.
Als de sterren dus goed staan voor je dan kan het, onafhankelijk van hoe goed je professioneel gezien bent, heel hard gaan. Tegelijk heb je staying power nodig om in the picture te blijven, letterlijk. Soms lukt dat (Julia Roberts, Sandra Bullock, Matthew McConaughey), soms niet (David Caruso, Molly Ringwald).
Gone Girl (2014) | ![]() |
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149 min | MPAA: R "Gone Girl," geregisseerd door David Fincher en gebaseerd op het gelijknamige boek van Gillian Flynn, is een meesterlijke thriller die het genre op indrukwekkende wijze herdefinieert. De film opent met de mysterieuze verdwijning van Amy Dunne (Rosamund Pike), waarna haar echtgenoot Nick (Ben Affleck) in het middelpunt van een mediahetze belandt. Het verhaal neemt onverwachte wendingen en houdt de kijker voortdurend op het puntje van de stoel. De cinematografie van "Gone Girl" is ronduit verbluffend. David Fincher, bekend om zijn oog voor detail, levert opnieuw een visueel meesterwerk af. De donkere en sfeervolle beelden dragen bij aan de beklemmende atmosfeer van de film. Trent Reznor en Atticus Ross leveren een intrigerende soundtrack die de spanning verder verhoogt en naadloos past bij de grimmige sfeer. De acteerprestaties zijn indrukwekkend, met name Rosamund Pike, die een onvergetelijke rol neerzet als Amy. Haar veelzijdige vertolking van het complexe personage voegt diepte toe aan de film. Ben Affleck overtuigt als de ogenschijnlijk onschuldige echtgenoot, en de ondersteunende cast, waaronder Neil Patrick Harris en Carrie Coon, levert eveneens sterke bijdragen. De kracht van "Gone Girl" ligt in de slimme en onvoorspelbare plot, die de kijker voortdurend uitdaagt om zijn aannames bij te stellen. De film werpt vragen op over relaties, media-invloed en de zoektocht naar waarheid. "Gone Girl" is een meeslepende ervaring die zijn publiek met een verontrustend gevoel van ongemak achterlaat en de kijker nog lang na het einde laat nadenken over de duistere kanten van menselijke relaties. | |
ook dankzij het plot is de film maar 1 keer heel indrukwekkendX-DraGoN schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:02:
Gone Girl (2014) [Afbeelding: Gone Girl (2014)] Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 149 min | MPAA: R "Gone Girl," geregisseerd door David Fincher en gebaseerd op het gelijknamige boek van Gillian Flynn, is een meesterlijke thriller die het genre op indrukwekkende wijze herdefinieert. De film opent met de mysterieuze verdwijning van Amy Dunne (Rosamund Pike), waarna haar echtgenoot Nick (Ben Affleck) in het middelpunt van een mediahetze belandt. Het verhaal neemt onverwachte wendingen en houdt de kijker voortdurend op het puntje van de stoel.
De cinematografie van "Gone Girl" is ronduit verbluffend. David Fincher, bekend om zijn oog voor detail, levert opnieuw een visueel meesterwerk af. De donkere en sfeervolle beelden dragen bij aan de beklemmende atmosfeer van de film. Trent Reznor en Atticus Ross leveren een intrigerende soundtrack die de spanning verder verhoogt en naadloos past bij de grimmige sfeer.
De acteerprestaties zijn indrukwekkend, met name Rosamund Pike, die een onvergetelijke rol neerzet als Amy. Haar veelzijdige vertolking van het complexe personage voegt diepte toe aan de film. Ben Affleck overtuigt als de ogenschijnlijk onschuldige echtgenoot, en de ondersteunende cast, waaronder Neil Patrick Harris en Carrie Coon, levert eveneens sterke bijdragen.
De kracht van "Gone Girl" ligt in de slimme en onvoorspelbare plot, die de kijker voortdurend uitdaagt om zijn aannames bij te stellen. De film werpt vragen op over relaties, media-invloed en de zoektocht naar waarheid. "Gone Girl" is een meeslepende ervaring die zijn publiek met een verontrustend gevoel van ongemak achterlaat en de kijker nog lang na het einde laat nadenken over de duistere kanten van menselijke relaties.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
When Time Got Louder (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 114 min | MPAA: N/A De synopsis dekt de lading aardig goed, behalve dat ik het raar vind dat de zus bij naam wordt genoemd. Ik had het idee dat de film over de hele familie ging en vooral over de broer en zus samen. Ze had inderdaad wel meer scènes, maar dat is ook niet zo gek, omdat de broer niet zelfstandig is. De tweede synopsis van imdb vind ik de lading een stuk beter dekken. Het gaat dus over een familie waarvan de zoon/broer sterk autistisch is. Hij is niet verbaal en, zoals gezegd, niet zelfstandig en zal dat ook nooit kunnen zijn. De band tussen hem en zijn zus is prachtig. De liefde en dynamiek wordt mooi neergezet en ik voelde deze emoties zelf ook toen ik het aan het kijken was. De moeilijkheden worden getoond en wat voor een inzet dat vergt en hoe je daar mee om moet gaan als familie. Je ziet dus ook hoe de ouders er mee strijden en wat voor offers dat kost, ook om hun dochter een goed leven te geven. De liefde de ze geven en ook terugkrijgen komt sterk naar voren. Dat is het mooie aan deze film. Er zitten wel één raar detail in de film. Één van de ouders werkt, wat op zich niet heel gek is, maar ze klagen meerdere keren over geld, zeker nu de dochter naar de universiteit in Californië gaat, maar wonen in een kast van een huis. Kleiner wonen komt niet naar voren. Alle acteurs zetten een goede prestatie neer. Daar vind ik eigenlijk niks op aan te merken. Ik heb dit soort autisme nooit eerder gezien, dus ik weet niet hoe realistisch dat is neergezet. Één kritiek op het verhaal is dat de relatie van de dochter een beetje snel wordt neergezet. De vriendin wil, begrijpelijk, dat ze open is naar haar ouders over de relatie, maar ze liegt er telkens over. Ze zegt dat ze er klaar voor is, maar doet dat dan telkens niet. Dat gevoel van tijd miste een beetje, omdat het nogal snel ging. Er zitten cuts van weken tussen, waardoor ik mij niet helemaal in kon leven in de vriendin en het meer voelde om wat extra conflict in het verhaal te krijgen. | |
The Covenant (2023) | ![]() |
Tweakers: 3.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R Opgezet met lage verwachtingen, maar uiteindelijk zeer geboeid zitten kijken. Ondanks dat het verhaal redelijk voorspelbaar is wordt het naar mijn idee goed uitgevoerd. In tegenstelling tot andere tweakers vond ik het 'Murrica' gehalte juist wel meevallen. De Amerikaan in dit verhaal is een keer geen superman en de arabier is een keer de held. Ook wel eens verfrissend. Ik geef het een 8. Ook omdat Homelander erin zat en het toch heel even duurde voordat ik door had dat hij het was. | |
Lady and the Tramp (1955) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 76 min | MPAA: G Deze heb ik met de meiden zitten kijken toen mama er een avond niet was. Patatjes erbij en deze Disney klassieker opgezet. Hij bevat tegenwoordig een waarschuwing vooraf (op Disney+) wegens verouderde stereotyperingen. Ik neem aan dat ze daarbij doelen op de wijze waarop de Italiaanse restaurateurs worden weergegeven en misschien ook de rolverdeling tussen man en vrouw. Ik vind dat wat ver gaan in deze tekenfilm, maargoed. Dit is met recht een klassieker waar mijn meiden (7 & 5) vol overgave van hebben genoten. Het enige wat ze niet begrepen was de aftiteling die hier nog voor de film zit. Dat zijn de dames niet gewend.. | |
En om in te gaan op de discussie hierboven, Jennifer Lawrence is
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Wat was er zo-zo aan het verhaal?Salvatron schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:45:
Moon (2009) [Afbeelding: Moon (2009)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R In de toekomst mijnt een bedrijf helium3 voor kernfusie op de achterkant van de maan en astronauten moeten de installaties daar draaiende zien te houden.
Het is wel ok, maar het verhaal vond ik maar zo-zo en de personages niet bijster boeiend. Wordt als goede film beoordeeld maar zo geweldig vond ik hem niet. Gewoon, een niemendalletje.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Verder is Moon vooral een tour de force voor Sam Rockwell, aangezien hij de enige fysieke acteur in de film is (naast Kevin Spacey in een stemrol) en natuurlijk een prima low budget debuutfilm van Duncan Jones.
De zoon van David Bowie, ik vond het wel een goede film. Maar goed ieder zijn ding.P-Rock schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:21:
[...]
Wat was er zo-zo aan het verhaal?
Verder is Moon vooral een tour de force voor Sam Rockwell, aangezien hij de enige fysieke acteur in de film is (naast Kevin Spacey in een stemrol) en natuurlijk een prima low budget debuutfilm van Duncan Jones.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is geen big budget actiefilm, maar ik vond het een heerlijk traag verhaal en eentje waarbij ik niet zag aankomen wat er nou aan de hand was. Het onbestemde, onverklaarbare gevoel en vraag van “ wat is er nou?” bleef lang hangen tot de clue.Pierre schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:43:
[...]
De zoon van David Bowie, ik vond het wel een goede film. Maar goed ieder zijn ding.
Speak No Evil (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated Deze speelde vanavond op Filmbox (Ziggo kanaal 100), juist op het moment dat ik de tv aanzette. Even snel gecheckt of er al een review van was en jawel; @Shadow_J heeft hier rond Halloween een review over geschreven. Op basis daarvan besloten de film te blijven kijken en dat bleek de juiste keuze. Nadat een Deens en Nederlands gezin elkaar in Italië hebben ontmoet nodigen de Nederlanders de Denen uit voor een weekend bij hen thuis. Het begint gezellig begint maar al vrij snel neemt, mede door de verschillende opvattingen van de twee verschillende gezinnen, de spanning toe. De toenemende ongemakkelijkheid spat er vanaf en dat is, samen met de spanning, waar deze film het van moet hebben. Ondertussen wordt er toegewerkt naar een zeer onverwacht en vrij heftig einde. ShadowJ gaf deze film een 7,5 en daar kan ik prima mee inkomen. Kleine noot: de Deense vader is wel een beetje een pussy. | |
Er wordt wel vrij visueel
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 22-01-2024 23:23 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-01-2024 23:22 ]
Vele malen. Goede film.Webgnome schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:32:
@josh-hill had je No Country for Old men al eens gezien?
No One Will Save You (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13 Deze stond al enige tijd op mijn 'to see' lijst. Ik heb ik het verleden genoten van Love and Monsters van deze regiseur (ik ga deze zeker in de toekomst nog eens opzetten) & keek dus uit wat dit verhaal ging brengen. En ik moet zeggen dat het steeds top is om in een film te stappen waar je helemaal van vergeten bent wat je kan verwachten. Ik had enkele maanden geleden de revieuw gezien van @Stukfruit - https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76615464 & na deze terug te lezen kan ik er mij helemaal bij aansluiten. Het is mooi om te zien dat een film zonder dialoog ook heel sterk kan zijn & zelfs een goed verhaal kan brengen. De geluiden dat er in voorkomen zijn heel goed gekozen. EN ik ben er zelfs heel blij om dat er niet gekozen wordt voor jump scares. De muziek / geluiden in de film geven de sfeer heel goed weer. Ook de beelden zijn heel goed gedaan voor een budget dat toch niet overdreven is. Voor mij krijgt deze film een mooie 7.5/10 | |
Deze is dus voor mij eentje die ik nooit meer ga kijken. Ik ben dan bang dat ik juist niet dezelfde vibe krijg als bij de eerste keer. Misschien ooit nog een keertje doen als ik 60 ben en niet meer weet hoe die film gaat
Natuurlijk net even hoe je subtiel verstaat; ik vond em in bv Three Billboards etc. wel redelijk expliciet. Maar helemaal eens: vind het een hele fijne acteur om naar te kijken, zet het echt geloofwaardig neer. In The Way Way back is ie ook lekker aanwezig, soms wat over the top maar nog steeds een plezier op het doek (IMDB: The Way Way Back (2013))Dr. Strangelove schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:20:
Ik vond Moon ook erg sterk. Lekkere suspense film met een clou die ik zelf niet zag aankomen. Sam Rockwell is ook een beetje ondergewaardeerde acteur, altijd subtiele rollen.
No Country For Old Men moet ik nog eens opnieuw zien. Ben een groot Coen brothers liefhebber maar uitgerekend hun best gewaardeerde vond ik wat tegenvallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-01-2024 12:55 ]
NCFOM heeft niet dat absurde en gelaagde van bv Fargo, The Man Who Wasn't There, of zelfs The Big Lebowski maar is op zich (vind ik) een ijzersterke film die gedragen wordt door Brolin en Bardhem. Oh, ik vergeet uiteraard Burn after Reading, misschien wel de allersterkste waarbij het verhaal amper na te vertellen is. Eigenlijk alle films wel pareltjes.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:52:
Ik vind hem in See How They Run ook erg goed. En Seven Psychopaths. Het is een acteur die in zijn rol verdwijnt.
No Country For Old Men moet ik nog eens opnieuw zien. Ben een groot Coen brothers liefhebber maar uitgerekend hun best gewaardeerde vond ik wat tegenvallen.
Voor wie hem nog niet gezien heeft:Webgnome schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:50:
Moon is volgens mij typisch zo'n film waar je van houd of juist helemaal niet. Er gebeurd vrij weinig en dat wat er gebeurd heeft vrij subtiele hints naar hoe de vork uiteindelijk echt in de steel zit. Het past wat mij betreft in de categorie ' No country for old men'. Als je de film eenmaal gezien hebt dan is het klaar. Persoonlijk vind ik het echt een heel sterke film (Moon dus) maar ga deze niet meer opnieuw kijken omdat ik al ongeveer weet wat er komt en hoe het zich ontwikkeld.
Vanavond / vanacht op BBC2.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Eentje voor films die nog gemaakt moeten worden.
Darkhorizons
En eentje voor films die al klaar zijn.
Rotten Tomatoes
Die laatste is mijn ‘review gateway’. Ik heb geen favoriete reviewers, ik lees de blurbs op RT en kies daar her en der wat uit.
Oscar nominaties zijn bekend. Weinig verrassingen. Geen, als ik even snel scan.
https://editorial.rottent...ete-list-of-the-nominees/
[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-01-2024 19:13 ]
The Fast and the Furious (2001) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 | |
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 | |
2 Fast 2 Furious (2003) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 | |
Fast & Furious (2009) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 | |
Fast Five (2011) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 | |
Voor het eerst de reeks gekeken, buiten een enkele keer voor de helft Tokyo Drift 10 jaar geleden. Heel goed dit. De eerste film is gewoon zo goed. Ik heb wel vernomen dat het hierna redelijk snel achteruitgaat. Als ze waren gestopt bij Fast Five was het goud geweest. Dat einde met Danza Kuduro is perfect.
Wat ik wel jammer vind is dat het steeds minder over auto's en de underground street racing scene begint te gaan, wat ik heb vernomen is dat een lijn die zich ook voortzet in de films hierna.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Deel 10, écht de laatste in de reeks, bestaat uit 3 delen. De spin-off Hobbs&Shaw kun je ook beter overslaan.
Zou zeer terecht zijn, het geluid speelt een heel belangrijke rol. Helaas is de muziek niet genomineerd, maar met 5 nominaties heeft de film het uitstekend gedaan. Mijn #2 van 2023.josh-hill schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:11:
Het zou wat zijn als "The Zone Of Interest" met de award voor "Best Sound" er vandoor gaat...
Ook erg blij met 11 nominaties voor Poor Things, en zeer blij met Robot Dreams in Animatie.
Het maakt de film een stuk beklemmender. Zoals ik zei in mijn recensie:josh-hill schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:29:
Zeker terecht inderdaad. Heb de film nog niet gezien, maar van wat ik er van begrepen heb is het geluid "op de achtergrond" eigenlijk het belangrijkste element van de hele film.
This is continued in the impeccable and exemplary sound design which conjures up images of evil in our minds without actually having to show them, like an ambient genocide.
Leuke site btw. Bookmarked. Net de review van Monster gelezen.autje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:37:
[...]
Het maakt de film een stuk beklemmender. Zoals ik zei in mijn recensie:
[...]
Deel die mening, ook ik vond Tokyo Drift erg tof.Vrijdag schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:20:
Zowat iedereen en zijn moeder haat er op, maar ik vond Tokyo Drift best gaaf. Had ook veel meer dat "underground" sfeertje wat deel 1 en 2 nog hadden.
Het vervolg daarop, Calvin & Hobbes, is dan wel weer erg sterk.Superkiwi schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:23:
@RazorMaron dat klopt, ze gaan helaas snel achteruit (lol) na deeltje 5. Ik ben vanaf het begin groot fan van de serie (het was voor mij ook dé reden om een '96 Eclipse te kopen) en had mezelf voorgenomen om ze allemaal in de bios te gaan zien; na deel 7 heb ik het opgegeven, ze zijn het niet meer waard imo.
Deel 10, écht de laatste in de reeks, bestaat uit 3 delen. De spin-off Hobbs&Shaw kun je ook beter overslaan.
The Dig (2021) | ![]() |
Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Engeland, 1938. Basil Brown (Ralph Fiennes) wordt door de aristocratische weduwe Edith Pretty (Carey Mulligan) gevraagd om op haar landgoed in Suffolk nabij Sutton Hoo een aantal grafheuvels uit te graven. Brown heeft twijfels maar gaat toch aan de slag, en doet de grootste archeologische ontdekking ooit gedaan in Engeland. The Dig begint bedachtzaam en treedt, zoals een archeoloog, voorzichtig maar secuur door het verhaal. We leren over Basil's relatie met zijn echtgenote May, Edith's zoontje Robert en haar reden om de de grafheuvels uit te willen graven. Dit alles tegen de achtergrond van het Suffolkse landschap, dat regisseur Simon Stone met overduidelijke liefde in beeld brengt. De film voelt het eerste uur aan als het werk van Terence Malick en dat is een compliment. Mooi uitgebeeld ook is de historische setting waartegen dit zich alles afspeelt, de naderende oorlog. Het nabij kruipende onheil geeft een unheimisch gevoel, uitgebeeld door de vliegtuigen die regelmatig overvliegen, maar het zorgt ook voor filosofisch perspectief over de eindigheid van het leven. So far so good; een film die wat te zeggen heeft en dat met twee fantastische leads uitstekend doet. Maar dan valt het allemaal in duigen en dat moment kondigt zich aan met de komst van Peggy Piggot (Lily James), die samen met haar man komt assisteren bij de ontgraving. Peggy neemt een romantisch subplot mee waardoor met name Basil volledig naar de achtergrond verdwijnt. James is een goede actrice maar ook een erg mooie dame vind ik; eigenlijk te knap voor de rol, en Stone sexualiseert haar ook nog eens extra door haar anachronistisch weinig kleding aan te trekken in een aantal scenes. Het voelt allemaal alsof het in een heel andere film thuishoort. The Dig trekt dit ook niet meer echt recht naar het einde toe, al krijgen Basil en Edith wel weer wat meer ruimte in de laatste acte. Blijft over een sterke rol van Ralph Fiennes. Fiennes, geboren in Suffolk, dat mooie maar onbekende stukje Engeland, wat zo mooi in beeld gebracht wordt hier. Iets dat ik als voormalig inwoner van het gebied zeker kan waarderen. Een bonuspuntje dan toch nog maar. | |
Deze gaat volledig langs mij heenDr. Strangelove schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:04:
[...]
Het vervolg daarop, Calvin & Hobbes, is dan wel weer erg sterk.
Dit vervolg wordt in Nederland uitgebracht als Casper & Hobbes.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:04:
[...]
Het vervolg daarop, Calvin & Hobbes, is dan wel weer erg sterk.
Dark horizons ken ik nog niet, ga ik checken, thxDr. Strangelove schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:03:
Ik heb twee sites die ik dagelijks check.
Eentje voor films die nog gemaakt moeten worden.
Darkhorizons
En eentje voor films die al klaar zijn.
Rotten Tomatoes
Die laatste is mijn ‘review gateway’. Ik heb geen favoriete reviewers, ik lees de blurbs op RT en kies daar her en der wat uit.
Oscar nominaties zijn bekend. Weinig verrassingen. Geen, als ik even snel scan.
https://editorial.rottent...ete-list-of-the-nominees/
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Ik las je recensie en dacht dat die film veel ouder was. Ik heb kennelijk valse herinneringen aan het zien van deze film in een bepaalde periode, terwijl dat maximaal 2 jaar geleden kan zijn. Heel vreemd.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:41:
The Dig (2021) [Afbeelding: The Dig (2021)] Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Engeland, 1938. Basil Brown (Ralph Fiennes) wordt door de aristocratische weduwe Edith Pretty (Carey Mulligan) gevraagd om op haar landgoed in Suffolk nabij Sutton Hoo een aantal grafheuvels uit te graven. Brown heeft twijfels maar gaat toch aan de slag, en doet de grootste archeologische ontdekking ooit gedaan in Engeland.
The Dig begint bedachtzaam en treedt, zoals een archeoloog, voorzichtig maar secuur door het verhaal. We leren over Basil's relatie met zijn echtgenote May, Edith's zoontje Robert en haar reden om de de grafheuvels uit te willen graven. Dit alles tegen de achtergrond van het Suffolkse landschap, dat regisseur Simon Stone met overduidelijke liefde in beeld brengt. De film voelt het eerste uur aan als het werk van Terence Malick en dat is een compliment.
Mooi uitgebeeld ook is de historische setting waartegen dit zich alles afspeelt, de naderende oorlog. Het nabij kruipende onheil geeft een unheimisch gevoel, uitgebeeld door de vliegtuigen die regelmatig overvliegen, maar het zorgt ook voor filosofisch perspectief over de eindigheid van het leven. So far so good; een film die wat te zeggen heeft en dat met twee fantastische leads uitstekend doet.
Maar dan valt het allemaal in duigen en dat moment kondigt zich aan met de komst van Peggy Piggot (Lily James), die samen met haar man komt assisteren bij de ontgraving. Peggy neemt een romantisch subplot mee waardoor met name Basil volledig naar de achtergrond verdwijnt. James is een goede actrice maar ook een erg mooie dame vind ik; eigenlijk te knap voor de rol, en Stone sexualiseert haar ook nog eens extra door haar anachronistisch weinig kleding aan te trekken in een aantal scenes. Het voelt allemaal alsof het in een heel andere film thuishoort.
The Dig trekt dit ook niet meer echt recht naar het einde toe, al krijgen Basil en Edith wel weer wat meer ruimte in de laatste acte. Blijft over een sterke rol van Ralph Fiennes. Fiennes, geboren in Suffolk, dat mooie maar onbekende stukje Engeland, wat zo mooi in beeld gebracht wordt hier. Iets dat ik als voormalig inwoner van het gebied zeker kan waarderen. Een bonuspuntje dan toch nog maar.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Wel een toffe film overigens. Als ik het me goed herinner (onwaarschijnlijk dus..) vond ik een scene waarin hij in discussie gaat met mensen van het museum over de gewenste werkwijze heel grappig.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
He ja ik ook. ik heb deze film ook recent gezien. Wellicht op netflix vrijgekomen een paar jaar geleden oid?Malfunctions schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:54:
[...]
Ik las je recensie en dacht dat die film veel ouder was. Ik heb kennelijk valse herinneringen aan het zien van deze film in een bepaalde periode, terwijl dat maximaal 2 jaar geleden kan zijn. Heel vreemd.
Ferrari (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 124 min | MPAA: R Deze film gaat over Enzo Ferrari, de oprichter van het automerk Ferrari. Het gaat niet goed met het merk Ferrari in de jaren 50 en om zijn merk nog enigszins te redden moet hij de bekende race Mille Miglia zien te winnen. Een erg gave film met Adam Driver die Enzo speelt, Penelope Cruz die zijn vrouw speelt en Shailene Woodley speelt zijn mistress. De film draait in het begin met name om Enzo zelf en zijn priveleven. Hier wordt goed en rustig aandacht aan gegeven en dat doet de film goed. Zodra het duidelijk wordt dat het slecht gaat met het merk Ferrari, draait het meer om het merk en het racen dan om Enzo zelf. Ook dit doet de film goed. Michael Mann heeft deze film geregisseerd en dat zie je er wel vanaf. De film is erg mooi geschoten en brengt alles goed in beeld. Wel vond ik de ongelukken wat cartoonesk in beeld gebracht. Dit zag er wat raar uit, maar was verder niet storend. | |
Sick of Myself (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Syk Pike is een Noorse film waarin de draak wordt gestoken met wat cultuurverschijnselen die zelfs zonder deze overdreven benadering al wel wat uit de hand lijken te zijn gelopen. Zo lijkt onze wereld een kweekvijver voor narcisten te zijn geworden. Iedereen wil belangrijk zijn, opvallen. Kijk naar al die YouTubers, Instagrammers, etc. En als je dan tussen al dat geschreeuw niet meer opvalt, dan is dat naar. Dat lijkt het uitgangspunt van Syk Pike. In de film voert Singe een strijd met haar vriend over wie de meeste aandacht krijgt of moet krijgen. Haar vriend is een nogal aparte "kunstenaar" en lijkt amper oog voor haar te hebben. Als hij dan ook nog eens "ontdekt" wordt met zijn gestolen (ja, gestolen) designer meubelen, raakt Singe in paniek. Zij wil het middelpunt zijn. Om de aandacht op te eisen bedenkt ze een idioot plan. De film is hilarisch in zijn zwarte humor waarin cultuurverschijnselen op de hak worden genomen. Heel erg geloofwaardig is het verhaal op papier niet, maar als je er in mee gaat, dan gedragen ze zich eigenlijk toch nog best menselijk in hun paniek om de aandacht niet te willen verliezen. De film neemt ook de inclusiviteit van de huidige media op de hak. Je kan tegenwoordig blijkbaar geen Hollywood film of reclamespotje meer maken zonder inclusiviteit op de voorgrond te zetten. Ik denk dat inclusiviteit een groot goed is, maar je kan ook overdrijven. Met dat gegeven speelt Syk Pike ook. De weg die Singe en haar vriend zijn ingeslagen lijkt doodlopend. Vanuit Singe's perspectief zitten er een aantal fragmenten in de film waar haar fantasie de vrije loop neemt in wat haar toekomst gaat brengen als ze zo doorgaat of een bepaalde beslissing maakt. Het einde is zeker het minst sterke aan de film, maar ik heb smakelijk gelachen, ondanks dat het eigenlijk allemaal om te huilen was. De film heeft wel wat weg van de het werk van Ruben Östlund, met de absurditeit van Triangle of Sadness en de scherpe observaties van Turist en The Square. De filmploeg heeft blijkbaar ook aan The Worst Person In The World gewerkt, maar je zou eigenlijk kunnen zeggen dat wellicht Singe deze titel zou moeten dragen. | |
Wish (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Gisteravond deze film samen gekeken nadat mijn vriendin een middag bezig was geweest met het maken van onze trouwkaarten. Ik vind de animatie stijl van Wish erg vernieuwend en het kijkt ook fijn weg, van mij mogen ze hier wel meer films mee maken. Ook het grafische gedeelte dat de haren van Asha allemaal los van elkaar bewegen vind ik erg knap gedaan, dat zijn van die details waar je kan zien dat er veel tijd in de film is gestoken. Het verhaal is ook van begin tot eind gewoon goed en duidelijk, de film begint al vrij snel met gezang en dat komt ook meerdere malen terug. Maar de muziek en het gezang is wel van hoge kwaliteit zoals we van Disney zijn gewend! Waar ik wel even mijn ei over kwijt moet is dat als je kijkt naar de laatste Disney films is dat er alleen maar donkere of minder donkere hoofdrolspelers zijn, dit begint mij op te vallen. Waar zijn de blanke Disney prinsessen of hoofdrol speler gebleven, het is niet alsof die opeens verboden zijn en ik vind persoonlijk ook dat Disney dit niet zomaar kan negeren ondanks ze het wel doen. Overall en mooie film, die ontspannen wegkijkt met gezang en een goed verhaal. | |
The Net (1995) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Angela Bennett (Sandra Bullock) is een computer programmeur en thuiswerker avant la lettre met als enige real life contact haar demente moeder. Als ze in een programma dat haar wordt toegezonden een backdoor vindt die overheidssystemen kan hacken wordt ze het doelwit van assassin Jack Devlin (Jeremy Northam), die haar identiteit wist. Het is denk ik moeilijk voor 2020s audiences die The Net voor het eerst zien om enige plausibel plot element in Irwin Winkler's 90s thriller te vinden. In all fairness, toen ik de film in 1995 in de bioscoop zag was het al een Hitchcock-lite achtig verhaal maar om te zeggen dat deze film de tand des tijds niet goed doorstaan heeft is een understatement. De film draait volledig op de premise dat je als je alleen achter je computer leeft het mogelijk is om je te laten verdwijnen. Ik denk dat de ontwikkelingen van recente jaren het tegendeel hebben aangetoond. Of misschien juist niet. Discuss. Filosofische overwegingen daargelaten, hoe is The Net als film? Bullock doet prima werk hier denk ik, dit was haar eerste film na haar doorbraak in While You Were Sleeping en het was genoeg om mensen naar de bioscoop te krijgen die deze film anders geskipped hadden (guilty as charged, ik had een enorme crush op haar in die tijd). Zoals gezegd is het plot nogal dun maar de set pieces zijn effectief genoeg om de aandacht vast te houden. Het is gewoon de technologie die de film enorm gedateerd maakt; in 1995 was internet voor velen nog iets vaags en magisch. Dat is er inmiddels wel af. Blijft over een simpel thrillertje met die typische 90s vibe van jonge vrouw die door evil guy gestalked wordt (Angela, Devlin, get it???). We've been there. Kijken voor nostalgie en Sandra Bullock. | |
Was haar grote doorbraak niet een jaar eerder, met Speed in 1994? Sinds toen heeft ze grote bekendheid verworven.Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:37:
Bullock doet prima werk hier denk ik, dit was haar eerste film na haar doorbraak in While You Were Sleeping
The Flash (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Deze film onlangs in 2 delen bekeken, 2u25 minuten is heel veel tijd om op een weekdag vrij te maken Mijn verwachtingen waren heel erg laag bij deze film, wetende in welk vaarwater Ezra is terechtgekomen. Om al wat negativiteit uit de weg te gaan, val ik maar met de obvious in huis... CGI trekt waarlijk op niets. Het lijkt alsof het niet echt is afgewerkt. Nu dit zien we wel meer bij DCU films (remember Superman in dat interview in Justice League). Het stoorde wel en nam weg van de anders heel onderhoudende leuke film. Ezra Miller doet zijn taak behoorlijk goed, en zorgt meer dan eens voor een komische ondertoon. Batman (gespeeld door Ben Affleck en Keaton (again CGI is soms bedroevend)) kwijt zich goed van zijn taak en ook via Michael Keaton komt er wel wat humor in de film voor.) Naarmate de film vordert, blijkt dit ook een beetje een trip naar nostalgia land te gaan. Toen de Batmobiel verscheen die ik de eerste keer zag in 1989, (trouwens nog steeds met voorsprong de mooiste ooit!) kwam er wel een nostalgische glimlach op mijn gezicht. Dit verhaal gaat over de multiverse uiteraard en daarom dat ook Keaton en Affleck beide Batman spelen, het lijkt dan ook naarmate de film naar zijn einde toe loopt dat wij, ja ook jij en ik nu in een multiverse zitten en daar worden de aanwijzingen voor gegeven in de film. spoiler: Zo krijgen we Christopher Reeve(Superman), en de bloedmooie Helen Slater (Supergirl) nog eens te zien (met weliswaar slechte cgi, maar toch) en dan ook nog eens Nicolas Cage ook als Superman (blijkbaar heeft hij ooit de voice over gedaan in een film Teen Titans of zoiets, als Superman). We krijgen ook nog eens de originele Flash te zien Kara Zor-El wordt gespeeld door Sasha Calle en man...WAT EEN ONTDEKKING en wat een Supergirl pakje... spoiler: Barry Allen wordt zelf betrapt terwijl hij stiekem van haar een filmpje maakt, ik begrijp waarom... Ik zou het ook gedaan hebben Al bij al een film met gebreken. Gebreken die vermeden hadden kunnen worden. Jammer genoeg gebeurt het wel meer bij DC films. Deze had met wat extra budget/tijd zo veel beter kunnen zijn. 7/10 | |
Enkele foto's ter illustratie uiteraard
:strip_exif()/f/image/5quMfLpq5IXUA6nDnq0Kz966.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zP3ljQKkP20OfSnylL0tjyDz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-01-2024 09:57 ]
Helemaal duidelijk zo
Gegege no Kitarô (2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Animation, Fantasy, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: N/A Redelijke verfilming van een stokoude manga uit 1959. Kitaro is half mens en half yokai die de vrede tussen beide rassen probeert te bewaren. Wanneer een magische steen verdwijnt die de kracht heeft om beide werelden te beheersen, moet hij - samen een middelbare scholiere en haar jongere broertje - ervoor zorgen dat deze niet in verkeerde handen valt. Zijn ondankbare hulpje Ratman probeert tegelijkertijd van twee walletjes te eten en maakt het nog moeilijker voor Kitaro. Gelukkig kan hij altijd rekenen op de hulp van zijn yokai familie. Kitaro heeft meer weg van een kinderfilm, met overdreven acteerwerk en matige cgi. Af en toe zitten er wat momenten in die wellicht iets te spannend zijn voor de jonge koters, maar over het algemeen is het een vrij tamme bedoening. Wat opvalt in positieve zin zijn de fantasierijke yokai creaties. Kitaro is voor volwassenen iets te kinderlijk, maar ik heb me niettemin wel vermaakt. | |
Gegege no Kitarô: Sennen noroi uta (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 119 min | MPAA: N/A Kitaro, half mens en half yokai, schiet een jongedame te hulp die vervloekt is door een heks die zielen verzamelt zodat ze zelf weer mens kan worden. Samen met zijn familie en vrienden moet hij diverse instrumenten zien te vinden om de vloek ongedaan te kunnen maken. De tocht kent echter vele gevaren en de heks zit ook niet stil. Dit vervolg op is iets donkerder en minder kinderlijk. Net zoals bij de eerste film draait het vooral om de fantasierijke yokai creaties. De cgi is ook wat beter, omdat ze kennelijk wat meer budget hadden, maar oogt nog steeds redelijk nep. Voor mijn gevoel is het acteerwerk ook wat minder, vooral van onze held Kitaro. Hij maakt een uitgebluste indruk, alsof hij contractueel verplicht was om deze rol nog een keer te spelen. Zijn speciale krachten worden ook bijna niet ingezet, vergeleken met de eerste film. De film duurt ook net iets te lang en sommige scenes zijn lang uitgesponnen en redelijk overbodig. Echter, als je er niet teveel van verwacht is het best vermakelijk. | |
The Holdovers (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R Paul Hunham is een strenge hoogleraar op een prestigieuze kostschool die door zijn studenten en mede faculteit gehekeld wordt. Tijdens de kerstvakantie wordt hij opgezadeld met een stel studenten die over moeten blijven omdat ze voor wat voor redenen dan ook niet naar huis kunnen. Paul Giamatti en Alexander Payne die weer samenwerken, dat pakte in Sideways ook goed uit, althans naar mijn mening. Die heb ik intussen ook wel een keer of 5 gekeken. En ik moet zeggen dit is ook weer echt een pareltje. De 1970 look and feel. Het acteerwerk. De drie hoofdpersonen zijn echt helemaal goed. Paar keer goed gelachen, maar het is gewoon echt een hele fijne film. | |
Swan Song (2021) | ![]() |
Tweakers: 8.7 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: R Drama rond een man, gespeeld door Mahershala Ali, die door een ongeneeslijke ziekte zal overlijden en zijn familie niet wil verlaten of verdriet wil aandoen. Klinkt als een standaard dramafilm voor op de saaie woensdagavond bij RTL4, maar is dankzij de zeer sfeervolle shots en het acteerwerk van o.a. Ali uitstekend behapbaar. Hoewel de ziekte en sci-fi hier als vehikel worden gebruikt om een verhaal te vertellen is dit niet erg. Tevens vervalt de film op zijn eigen manier niet per se in standaard cliches, wat te prijzen is. Met andere woorden: dit is eigenlijk wel een goede film die lekker wegkijkt. Als je zelf je levenseinde zou kunnen bepalen, kun je dan tevreden zijn met de uitkomst? | |
Dat zit wel Schnorr.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.