Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 287 Laatste
Acties:

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:29

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Zal ik ook maar eens mijn top 25 lijstje doen? Was er toevallig samen met een vriend mee bezig geweest een paar maanden terug. Niet allemaal 10en want is een mix van (jeugd) sentiment en de films die ik het beste vind. En hij is ook niet definitief. Er is vast een zwik aan films die ik ben vergeten of nog niet heb gezien hoewel ik de meeste mainstream en bekende films vanaf de jaren (60/)70 wel heb gezien in mijn leven.

Goodfellas
La Haine
The Good, The Bad and the Ugly
Heat
Arrival
Interstellar
Pulp Fiction
Terminator 2
Joker
Alien?
There Will be Blood
Logan
Lock Stock and Two Smoking Barrels
Brimstone
Phantom Thread
The Big Lebowski
The Raid
The Warriors
Death Wish
Only God Forgives
Big Trouble in Little China
40 Year Old Virgin
A View To A Kill
The Silence of the Lambs
Do The Right Thing

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 21-01-2022 17:19 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:49
josh-hill schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:07:
The Tale Of Princess Kaguya is de enige Ghibli film die ik op blu-ray heb (tenzij je The Red Turtle ook meerekent). Wat een prachtige animatie!

Maar My Neighbors The Yamadas is ook echt geniaal inderdaad.

Wel grappig dat ik nog steeds niet echt duplicaten zie tussen de lijstjes, ook al zitten er veel films tussen die ik ook geweldig vind.

Solaris (het Russische film origineel inderdaad) vond ik de eerste keer dat ik hem zag ook absoluut geweldig. Tweede keer een stuk minder. Geen idee waarom. Stalker vond ik de eerste keer weer niks. Wellicht wordt die beter als ik hem nog een keer kijk, maar ik heb er een hard hoofd in. Ergerde me te veel aan van allerlei dingen.
Ja, in principe is Stalker ook niet meer dan drie gasten die door een mysterieus landschap wandelen en allerlei filosofische gesprekken houden. Je moet van dit soort hard sci-fi houden. Het is lastig uit te leggen, maar misschien heeft mijn interesse in de film ook te maken met dat ik het boek Roadside Picnic heb gelezen en een groot fan ben van de S.T.A.L.K.E.R. games. ;)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik hou heel erg van Ghibli’s en trouwens ook andere animes met ‘every day’ settings; Ocean Waves bijvoorbeeld vond ik erg mooi. Maar ze scoren veelal tussen 8 en 9. Mononoke Hime bijvoorbeeld is een 9 voor me. Prachtige film in veel opzichten maar qua pacing en scripting wel wat haken en ogen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:52
P-Rock schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Ja, in principe is Stalker ook niet meer dan drie gasten die door een mysterieus landschap wandelen en allerlei filosofische gesprekken houden. Je moet van dit soort hard sci-fi houden. Het is lastig uit te leggen, maar misschien heeft mijn interesse in de film ook te maken met dat ik het boek Roadside Picnic heb gelezen en een groot fan ben van de S.T.A.L.K.E.R. games. ;)
Ik lees bijna alleen maar hard sci-fi boeken, eerlijk gezegd. Liefst uit de jaren 70.

Ik vond bepaalde keuzes van de hoofdpersoon compleet onlogisch. En dat de kleurenfilm op was, dat kan... maar daar stoorde ik me dus ook aan. Alles in kleur of alles in 1 tint vind ik prima, maar zo door elkaar raak ik van in de war. Maar goed, ik ben ook niet zo'n grote liefhebber van filosofische films, dus daar zal de grootste bottleneck wel zitten. :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:20:
Ik hou heel erg van Ghibli’s en trouwens ook andere animes met ‘normale’ settings; Ocean Waves bijvoorbeeld vond ik erg mooi. Maar ze scoren veelal tussen 8 en 9. Mononoke Hime bijvoorbeeld is een 9 voor me. Prachtige film in veel opzichten maar qua pacing en scripting wel wat haken en ogen.
Die vind ik dan weer vrij overgewaardeerd. :+

Prima animatie, fantastische soundtrack, maar een vaag verhaal waar je letterlijk middenin wordt gedropt en Miyazaki is letterlijk de man met de megafoon die in je oor schreeuwt wanneer het aankomt op de ecologische thema's. Ook had ik weinig binding met de personages. Dan liever Nausicaa of Ponyo.

• Dr. Strangelove
Zeker waar, het verhaal is niet top, maar ik vind het visueel een enorm aantrekkelijke film dus ik vergeef hem veel. En het was mijn eerste anime, dus misschien dat dat meespeelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-01-2022 17:29 ]

• P-Rock
josh-hill schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Ik lees bijna alleen maar hard sci-fi boeken, eerlijk gezegd. Liefst uit de jaren 70.

Ik vond bepaalde keuzes van de hoofdpersoon compleet onlogisch. En dat de kleurenfilm op was, dat kan... maar daar stoorde ik me dus ook aan. Alles in kleur of alles in 1 tint vind ik prima, maar zo door elkaar raak ik van in de war. Maar goed, ik ben ook niet zo'n grote liefhebber van filosofische films, dus daar zal de grootste bottleneck wel zitten. :)
Wellicht vind je het boek 'Roadside Picnic' waar de film enigszins is op gebaseerd wel leuker dan de film. Bevat ook wat meer echte sci-fi elementen, die één op één zijn overgenomen in de S.T.A.L.K.E.R. games.

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:29:
Zeker waar, het verhaal is niet top, maar ik vind het visueel een enorm aantrekkelijke film dus ik vergeef hem veel. En het was mijn eerste anime, dus misschien dat dat meespeelt.
het hele ecologische aspect vond ik beter uit de verf komen in Pom Poko. Daar is het ook ietwat 'on the nose', maar wat mij betreft minder vervelend dan bij Mononoke.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:20
Is de serie Shameless nog ergens te zien , ik kom hem bij mijn Abbo,s nergens tegen?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 17:49

Superkiwi

Hoi doei

Ik hou geen lijstjes bij gebaseerd op scores maar heb wel een drietal films die in mijn persoonlijke top 5 staan:
Joker
Three Billboards Outside Ebbing Missouri
Black Swan

De andere twee plekken in die top 5 wordt druk om gevochten door oa 12 Years a Slave, The Dark Knight, Pulp Fiction, Django Unchained enz enz.
Cunclusie: het is niet te doen; er zijn zo ontzettend veel goede films gemaakt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• josh-hill
Dwarlorf schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:16:
Zal ik ook maar eens mijn top 25 lijstje doen? Was er toevallig samen met een vriend mee bezig geweest een paar maanden terug. Niet allemaal 10en want is een mix van (jeugd) sentiment en de films die ik het beste vind. En hij is ook niet definitief. Er is vast een zwik aan films die ik ben vergeten of nog niet heb gezien hoewel ik de meeste mainstream en bekende films vanaf de jaren (60/)70 wel heb gezien in mijn leven.

Goodfellas
La Haine
Heat
Arrival
Interstellar
Pulp Fiction
Terminator 2
Joker
Alien?
There Will be Blood
Logan
Brimstone
Phantom Thread
The Big Lebowski
The Raid
The Warriors
Death Wish
Only God Forgives
40 Year Old Virgin
A View To A Kill
The Silence of the Lambs
Do The Right Thing
Mooi lijstje. La Haine. <3

Ik zie Only God Forgives in je lijst staan en een (internet)vriend van me vindt dat de beste film aller tijden! Ik heb hem zelf op blu-ray, maar ik snap de clou van de film geloof ik niet echt. :'(

• Dwarlorf

Dwarlorf

josh-hill schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Mooi lijstje. La Haine. <3

Ik zie Only God Forgives in je lijst staan en een (internet)vriend van me vindt dat de beste film aller tijden! Ik heb hem zelf op blu-ray, maar ik snap de clou van de film geloof ik niet echt. :'(
Ja, La Haine is wel 1 die richting de 10 gaat. Laatst nog weer gekeken in het forum in groningen, wel iets minder impact dan toen ie net uit was en ik hem zag maar nog steeds keigoed. Het allerbeste deel van die film is wat mij betreft de intro met Bob Marley's Burning and Looting en de echte footage van rellen die daar bij gebruikt wordt.

Wbt Only God Forgives. Daar vind ik vooral de sfeer insane. Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies wat de clou is. Ik vergeet ook snel weer veel details helaas. (dus probeer films vaker te kijken). Ik kan wel analytisch naar een film kijken als ik er voor ga zitten maar normaliter wil ik gewoon vermaakt worden en ben ik daar niet mee bezig. Ik vind het vooral mooi als films stijlvol zijn/sfeer hebben maar dat betekent niet dat ik films met een goed verhaal niet kan waarderen. Het varieert, en ik houd ook vaak rekening met het type film. Bij een actiefilm beoordeel ik de film eerder op de actie en hoe dat is uitgevoerd, dus meer op stijl. Terwijl ik een film als Fantom thread, There will be blood of Joker weer vooral waardeer vanwege het sterke acteerwerk. Maar het mooiste is natuurlijk een sterk verhaal gecombineerd met 1 of meerdere factoren die ik hierboven heb genoemd.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• josh-hill
Only God Forgives is inderdaad ook heel stijlvol, net als Drive.

Zelf vergeet ik vaak ook details. Op zich vind ik dat wel prettig, want dan ben ik de clou vaak genoeg weer vergeten als ik een film na lange tijd weer kijk. :)

• Dwarlorf

Dwarlorf

josh-hill schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:13:
Only God Forgives is inderdaad ook heel stijlvol, net als Drive
Ja, dat is ook het wel hoofdkenmerk van de regisseur. Ik vind Drive inderdaad ook heel stijvol en goed maar het broeierige van Only God Forgives maakt dat die wel op mijn lijst staat en Drive niet.
josh-hill schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:13:

Zelf vergeet ik vaak ook details. Op zich vind ik dat wel prettig, want dan ben ik de clou vaak genoeg weer vergeten als ik een film na lange tijd weer kijk. :)
Lol. Dat heb ik ook heel vaak. Werkt ook goed voor de herleesbaarheid bij boeken.

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12 12:02
Interstellar is een fantastische SF film.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Sluissie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:00:
Interstellar is een fantastische SF film.
Mee eens! Ik vind het een klassieke SF film vibe hebben á la 2001 A Space Odyssee Vooral vanwege het einde..

• Dr. Strangelove

Goodfellas
La Haine
Heat
Arrival
Interstellar
Pulp Fiction
Terminator 2
Joker
Alien?
There Will be Blood
Logan
Brimstone
Phantom Thread
The Big Lebowski
The Raid
The Warriors
Death Wish
Only God Forgives
40 Year Old Virgin
A View To A Kill
The Silence of the Lambs
Do The Right Thing
Lekker lijstje, zit wel wat overeenkomsten met die van mij bij ;)

Maarreh, ik moet het toch vragen: A View to a Kill - vertel :P

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:11:
[...]

Lekker lijstje, zit wel wat overeenkomsten met die van mij bij ;)

Maarreh, ik moet het toch vragen: A View to a Kill - vertel :P
Ja er zijn wel overeenkomsten, ben niet alleen zo'n grote Spielberg fan als jij.

A View To A Kill was de eerste James Bond die ik als 10/11 jarig jongetje in de bioscoop heb gezien. En ik was totaal onder de indruk van Grace Jones, zo'n type als haar had ik nog nooit gezien. Die film staat dus niet in de lijst vanwege een hoog cijfer. Maar als ik de beste James Bond film zou kiezen ipv A View To A Kill zou het (ook) Skyfall zijn.

Om er nog maar 1 uit te pikken:

Big Trouble in Little China heb ik voor mijn (ik gok 12e) verjaardagsfeestje gehuurd. Ik vroeg om een film met achtervolgingen maar kreeg niet helemaal te zien wat ik dacht (Ik bedoelde auto achtervolgingen) maar de film was een groot success.

[ Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 21-01-2022 23:54 ]

• josh-hill
American Sniper (2014)American Sniper (2014)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
Geen idee waarom ik ooit de blu-ray gekocht heb. Staat nu ook (nog maar heel even) op Amazon Prime, dus heb hem maar gestreamd uit luiheid.

Behoorlijk generieke Clint Eastwood film. Blijkbaar biografisch, maar zal wel overal behoorlijk aangedikt zijn. De muziek/geluidseffecten zijn nogal cliché en het verhaal is ook enorm cliché. Veel meer kan ik er niet van zeggen. Typische Amerikaanse oorlogsfilm en het probleem met weer normaal functioneren terug in het thuisland.

Bradley Cooper is op zich een prima acteur, maar het script laat het niet echt toe om daar enorm veel van te laten zien. Al was hij (ook voor deze film weer) genomineerd voor Best Actor. Ik vond Silver Linings Playbook een stuk beter.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• P-Rock
Laat ik ook maar een top 25 doen dan. ;)

1. Blade Runner [1982]
2. Aliens [1986]
3. The Thing [1981]
4. Stalker [1979]
5. Monty Python and the Holy Grail [1975]
6. The Shining [1980]
7. Pulp Fiction [1994]
8. My Neigbour Totoro [1988]
9. Evil Dead II: Dead by Dawn [1987]
10. Fear and Loathing in Las Vegas [1998]
11. Grave of the Fireflies [1988]
12. Memories of Murder [2003]
13. Patlabor 2: The Movie [1993]
14. Only Yesterday [1991]
15. Star Wars V: The Empire Strikes Back [1980]
16. Akira [1988]
17. Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion [1997]
18. My Neighbors the Yamadas [1999]
19. The Big Lebowski [1998]
20. Alien [1979]
21. Bram Stoker's Dracula [1992]
22. Rurouni Kenshin: Trust and Betrayal [1999]
23: Royal Space Force - The Wings Of Honneamise [1987]
24. Kikujiro [1999]
25. Jin-Roh: The Wolf Brigade [1999]

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik zie nog wel wat films voorbij komen die op de lijst kunnen als ik de 'slechte' (jeugd)sentiment films er uit haal. Bijvoorbeeld Blade Runner, Skyfall dus. Eventueel 2001 A Space Oddysee, The Godfather. Verder zijn American Beauty, No Country for Old Men, Parasite en Tenet kandidaten. En anders nog 1 of 2 Alien films (vind Prometeus ook heel vet) of mogelijk the French Connection of een andere jaren 70 film die ik over het hoofd zie. Maar deze films zou ik eerst moeten herzien voor ik ze op de lijst zet.

Misschien ook The Neon Demon maar die durf ik niet voor een 2e keer te kijken omdat ik hem dan mss minder goed vind. Dune wellicht ook (maar eerst deel 2 afwachten), die heb ik onlangs thuis gekeken en toen vond ik hem veel beter dan in de bios. Ik denk dat ik in de bios te dicht op het geluid heb gezeten waardoor dat heel erg aanwezig was. Thuis op stereo was het veel meer een harmonisch geheel met de beelden.

En wellicht een paar die ik niet heb gezien. Bijvoorbeeld Der Untergang en Schindlers List maar ik heb niet zo heel veel met WO2.

Oh en ik heb The Last of the Mohicans niet eens op mijn lijst en The Revenant ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 22-01-2022 13:48 ]

• josh-hill
Dit zijn de 5 sterren films in mijn spreadsheet. Een hoop heb ik al een hele tijd niet meer gezien, dus wellicht vind ik die niet meer een 9+ waard, maar toch goede indicatie:

21 Grams
A Simple Life
Calvary
Django Unchained
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Fight Club
Gone Baby Gone
In Bruges
Kapringen (A Hijacking)
Nobody Knows
Shoplifters
Still Walking
The Guard
The Hurt Locker
The Matrix
The Return
Victoria
Babel
Beanpole
Cast Away
Das Experiment
Dogman
Jackie Brown
On Body And Soul
Promising Young Woman
Tallulah
The Father Who Moves Mountains
Twinsters
Virgin Mountain (Fúsi)
Welcome To The Rileys
When I Saw You

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit topic gaat over welke film je laatst hebt gezien met bijbehorende review of korte discussie. De opsomlijstjes zijn leuk, maar voegen voor het topic niet veel toe. Een apart draadje kan, maar dan moet het topic wel wat inhoud hebben en niet alleen een opsomlijstje. Voor verdere discussie, doe dat graag in Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Tweakers Discord

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 18:31
Munich: The Edge of War (2021)Munich: The Edge of War (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Twee vrienden studeren samen af aan de universiteit van Oxford, in 1932. De een is Brit, en de ander Duitser. Na hun afstuderen bezoekt de Brit zijn vriend in Duitsland, waar hun verschillende politieke meningen over het opkomende Nazisme in Duitsland een einde aan hun vriendschap betekent. Jaren later werken ze beiden voor hun respectievelijke overheden als hoge ambtenaren, en probeert Engeland in 1938 met een wanhopige poging de vrede in Europa te bewaren. Duitsland heeft z'n zinnen gezet op Sudetenland in Tsjechië en dreigt met een gewelddadige inval in Tsjechië als Hitler z'n zin niet krijgt. Als dat gebeurt zijn Engeland en Frankrijk gebonden om Duitsland de oorlog te verklaren om Tsjechië te helpen. Maar de Engelse bevolking heeft helemaal geen zin in oorlog, dus probeert minister president Chamberlain via diplomatieke weg een vredesakkoord met Hitler te regelen. Binnen het kader rond Hitler bestaat een geheime verzetsgroep die klaar staat om Hitler af te zetten middels een staatsgreep, mocht Hitler daadwerkelijk Tsjechië willen binnenvallen. Hiervoor is het wel nodig dat Engeland het vredesverdrag over Sudetenland niet zal tekenen. De vroegere connectie tussen de twee oud-vrienden moet worden gebruikt om een staatsgeheim Duits verslag van een geheime vergadering van Hitler bij Chamberlain te krijgen voordat hij zal tekenen. Spannend tot het laatst!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Dr. Strangelove
Ja, hoe zal dat aflopen zeg ;)

Zonder gekheid, wil deze al een tijd zien, gebaseerd op een boek van Robert Harris dat me goed beviel.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mad Max (1979)Mad Max (1979)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: R
Max is een politieagent die de straten probeert veilig te houden.

Is erg gedateerd. Het geluid is slecht omdat het zo oud is. De botsingen zijn van goede kwaliteit. Niet indrukwekkend. Mel Gibson praat niet zoveel hier als in andere films.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-12 13:52
Hotel Transylvania: Transformania (2022)Hotel Transylvania: Transformania (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 98 min | MPAA: PG
"Als de mysterieuze uitvinding 'The Monsterfication straal' van Van Helsing compleet los gaat, worden Drac en zijn vrienden veranderd in mensen. Johnny wordt een monster. En dus moet de crew door de wereld reizen in een poging zichzelf te herstellen."

Na 3 films en 2 shorts is dit dan het laatste deel. (Zeggen ze). De film voelt wel weer vertrouwd aan. De gebruikelijke characters zijn weer aanwezig en als je de vorige 3 gezien hebt zijn er veel herkenningspunten. Toch blijven de grappen een beetje hetzelfde. Het verhaal is al matig bedacht en nog matiger uitgevoerd. Daarnaast duurt de film maar 1 uur en 20 minuten en dit had net iets langer mogen zijn om de serie en het verhaal goed af te ronden. Hopelijk houden ze woord en gaan ze geen nieuwe meer maken anders denk ik dat ik die over sla.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:15
@UBB code maker: is het een idee dat je in je UBB code de optie verwerkt dat je als reviewer kan aanvinken via welke aanbieder je de film die je reviewd hebt bekeken? Bv netflix, bios, prima, disney+

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 15:30
@Benn1e is inderdaad een goed idee.

offtopic:
ik moet die backlog is wegwerken..

Strava | AP | IP | AW

• Dwarlorf

Dwarlorf

Zolang het maar niet verplicht is.

• josh-hill
Blue Valentine (2010)Blue Valentine (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 112 min | MPAA: R
Deze film is een beetje zoals de Before trilogie, maar dan de eerste en derde film samengepakt in 1 film. Dit is natuurlijk wat simpel gezegd, want de film staat wel op zich, maar dat geeft wel een indruk.

De beelden en de performances van Ryan Gosling en Michelle Williams zijn van hoog niveau.

Toch mist de film het qua impact. Of dat nu komt doordat er minder tijd genomen is als bij de Before trilogie, of omdat het verhaal gewoon minder sterk is, dat durf ik niet precies te zeggen. Waarschijnlijk beide (waarbij het tweede ook voor een deel het gevolg is van het eerste).

Op zich prima film, met een toch wat bittere nasmaak.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:46

Vrijdag

De Zwarte

deBennie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:51:
@UBB code maker: is het een idee dat je in je UBB code de optie verwerkt dat je als reviewer kan aanvinken via welke aanbieder je de film die je reviewd hebt bekeken? Bv netflix, bios, prima, disney+
..."internet" :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:15
Weut ik, maar soms lees ik hier een goeie review, en als ik dan zie dat degene m of in de bios of op bv prime heeft gezien, kan ik bijna op mn klompen wel aanvoelen dat ie niet op netflix staat. Scheelt weer zoeken ;)

• Dr. Strangelove
En als er niks wordt ingevuld weet je ook precies waar je hem kan vinden ;)

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:10
Haay schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:29:
Munich: The Edge of War (2021)[Afbeelding: Munich: The Edge of War (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Twee vrienden studeren samen af aan de universiteit van Oxford, in 1932. De een is Brit, en de ander Duitser. Na hun afstuderen bezoekt de Brit zijn vriend in Duitsland, waar hun verschillende politieke meningen over het opkomende Nazisme in Duitsland een einde aan hun vriendschap betekent. Jaren later werken ze beiden voor hun respectievelijke overheden als hoge ambtenaren, en probeert Engeland in 1938 met een wanhopige poging de vrede in Europa te bewaren. Duitsland heeft z'n zinnen gezet op Sudetenland in Tsjechië en dreigt met een gewelddadige inval in Tsjechië als Hitler z'n zin niet krijgt. Als dat gebeurt zijn Engeland en Frankrijk gebonden om Duitsland de oorlog te verklaren om Tsjechië te helpen. Maar de Engelse bevolking heeft helemaal geen zin in oorlog, dus probeert minister president Chamberlain via diplomatieke weg een vredesakkoord met Hitler te regelen. Binnen het kader rond Hitler bestaat een geheime verzetsgroep die klaar staat om Hitler af te zetten middels een staatsgreep, mocht Hitler daadwerkelijk Tsjechië willen binnenvallen. Hiervoor is het wel nodig dat Engeland het vredesverdrag over Sudetenland niet zal tekenen. De vroegere connectie tussen de twee oud-vrienden moet worden gebruikt om een staatsgeheim Duits verslag van een geheime vergadering van Hitler bij Chamberlain te krijgen voordat hij zal tekenen. Spannend tot het laatst!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik vind het wel tegenvallen met die spanning. Voor de duur van de film gebeurde er ook niet erg veel. Verder vond ik de manier van filmen en camerawerk erg storend. Onrustig, veel snelle beweging, erg vermoeiend. Al met al, een tegenvaller en mij niet meer waard dan een 5-je.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:09
MASH (1970)MASH (1970)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 116 min | MPAA: R
Wegens de discussie in dit topic heb ik laatst deze film gekeken, maar echter heb ik er zelf niet zo enorm van genoten.
MASH gaat over chirurgen op het front in de Koreaanse oorlog. Om in de hoge werkdruk en horror van de oorlog toch nog iets menselijks te hebben, voeren ze allemaal kattenkwaad uit. Een andere interpretatie is dat ze als hoog opgeleide chirurgen zo onmisbaar zijn dat ze makkelijk weg kunnen komen met dit slechte gedrag. De realiteit is wat ingewikkelder met wat complexere personages, maar ik neig meer richting de eerste interpretatie.
Mijn grootste ergernis is echter dat ik het een beetje onduidelijk vind hoe dit "kattenkwaad" weergegeven wordt. De film lijkt niet echt een positie in te nemen, het verdedigd deze acties niet, maar het ondersteunt het ook niet echt. Een ding is echter wel duidelijk; de acties zijn komedisch bedoelt. Hier komt mijn probleem boven, aangezien sommige van deze acties gewoon onmiskenbaar seksuele intimidatie, uitbuiting en persterij zijn.
Over het algemeen heb ik nog wel af en toe kunnen lachen, de (mannelijke) personages waren redelijk goed, en de film gaf een uniek satirisch perspectief op oorlog, wat ik dan wel kon waarderen. Uiteindelijk een magere 5,5.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Heat (1995)Heat (1995)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R
Op aanraden van @Dr. Strangelove heb ik eindelijk eens Heat gekeken, en hier heb ik dan weer wel intens van genoten. Over het algemeen, wat ik al verwacht had, een enorm spannende en goede actie-thriller. Maar bovenop deze al vermakelijke actie en spanning verschaf het ook een buitengewoon goed perspectief van verschillende personages die prachtig op elkaar reflecteren; mannen die moeite hebben om houvast te vinden in hun leven. Ik heb al een tijdje geen actiefilms gekeken, maar deze was zeker leuk!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

The Tale of The Princess Kaguya (2013)The Tale of The Princess Kaguya (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Drama, Family | Runtime: 137 min | MPAA: PG
Zelf ben ik een groot fan van studio Ghibli en ben na 11 films nu eindelijk ook eens toegekomen aan The Tale of Princess Kaguya, Qua visuele stijl is de film al meteen anders dan het gros van Ghibli, maar zelf was ik daar alleen maar een fan van. De animatie is expressief en prachtig.
Daarnaast durf ik deze film ook haast de "slimste" Ghibli te noemen, met duidelijke thema's over de beperking van vrouwen in feudaal Japan, persoonlijke keuzevrijheid in relatie tot de intenties van anderen, uiting en gevolgen van schoonheid, en meer.
Echter, ik vind het zelf moeilijk te bestempelen waarom, maar ik voelde gewoon een stuk minder de puur emotionele kracht die ik zelf meer ondervind bij veel andere films van Ghibli. Uiteindelijk nog wel een goed punt en de film valt voor mij in de middenmoot van Ghibli; lager dan mijn Spirited Away en Castle in the Sky, maar hoger dan Porco Rosso en Grave of the Fireflies.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png7,5 / 10

City of God (2002)City of God (2002)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Geweldig beeld op misdaad in de sloppenwijken van Rio de Janeiro en hoe kinderen hier vast komen in een cirkel van misdaad. City of God springt hectisch van scene naar scene en van tijdstip naar tijdstip, om een wijd beeld van verschillende ontwikkelingen te laten zien. Hierin slaagt de film enorm; je hebt een gevoel van de progressie van tijd, van een gevoel van complexiteit in het leven, en van hoe de personages eigenlijk onderdeel zijn van het hectische leven in de grotere stad.

wat @josh-hill een weekje geleden ook al benoemde, soms is de camera toch echt te hectisch voor me wat soms echt enorm kan afleiden. Ik begrijp de intentie er achter in lijn met de bovenstaande thema's, maar soms ging het toch echt te ver.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

steam: failsnail, Letterbox

• Dr. Strangelove
Knap rijtje films, allemaal met een serieuze emotionele impact. Je hebt wel een glaasje verdiend na zo’n weekend :)

• Haay
PatrickC schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:17:
Ik vind het wel tegenvallen met die spanning. Voor de duur van de film gebeurde er ook niet erg veel. Verder vond ik de manier van filmen en camerawerk erg storend. Onrustig, veel snelle beweging, erg vermoeiend. Al met al, een tegenvaller en mij niet meer waard dan een 5-je.
Eens met de onrustige hand-held camera bewegingen de hele tijd. Wel storend. Waarom kunnen ze de camera tegenwoordig nog maar zelden gewoon 'steady' met een 'camera dolly' houden? 8)7

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 17:07
Mad Families (2017)Mad Families (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Comedy | Runtime: 90 min | MPAA: Not Rated
Was op tv. Charlie Sheen. Paar mooie meiden. Moet eerlijk zeggen dat ik 'm daarom niet afgezet heb. Zaten ook nog wel een paar grappige momenten in, maar verder niks speciaals.

Roomba E5 te koop

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

@markdm
Tja, M*A*S*H moet je dan ook in de tijdsgeest van toen bekijken. Ga je met de huidige tijdgeest kijken dan kun je een heleboel films of tv-series niet meer kijken. Een serie als All in the Family zou nu een heleboel verontwaardigde mensen opleveren. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 13:26
@markdm Heat, een van mijn favoriete films ooit, wordt binnenkort weer eens tijd voor een rewatch.
Zelf heb ik van het weekend ook wat films afgetikt, wat sterke en een minder sterke.

The Death of Stalin (2017)The Death of Stalin (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: R
Ik snap dat niet iedereen dezelfde humor heeft, maar dat mensen om deze film moeten lachen verbaast mij. Mijn vriendin en ik vonden hem nergens echt grappig en hebben hem na een uur zelfs afgezet. Niet ons ding.

Later heb ik hem wel afgekeken maar ook in het laatste half uur niet kunnen lachen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Dark Waters (2019)Dark Waters (2019)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Voor de film te hebben gezien dacht ik dat deze ging over de watervervuiling in Flinth. Dus het was mooi meegenomen dat het ging over een ander milieuschandaal waar ik bijna niets over wist, namelijk DuPont. Mark Ruffalo speelt sterk als advocaat die erachter komt dat DuPont het niet zo nauw neemt met alle regels en weet dat hun producten schadelijk zijn voor mens en dier.

Het is een waargebeurd verhaal en staat tot 16 februari op Netflix, ga snel kijken!

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Unforgiven (1992)Unforgiven (1992)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 130 min | MPAA: R
Ik ben van oudsher Gene Hackman fan en had deze film nog niet gezien.
Mooi gefilmd met een redelijk simpel verhaal, Clint Eastwood en Morgan Freeman gaan een bounty halen en in het stadje waarin Hackman de sheriff is. Wat ik voornamelijk aan deze film goed vind is dat Eastwood de "schurk" is, maar toch de sympathie opwekt en voor hem bent.

Hij duurt niet al te lang en iedereen speelt de sterren van het dak, de omgevingen zijn een plaatje om naar te kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• Dr. Strangelove
The Death of Stalin vond ik hilarisch maar ik ben dan ook groot fan van de humor van regisseur Armando Ianucci. De serie The Thick of It en de spin-off film In the Loop zijn bij de grappigste dingen die ik ooit gezien heb. Het is zeker wel een niche dus ik kan je score wel begrijpen.

Dark Waters vond ik ook wel goed maar vooral omdat het, in tegenstelling tot veel van dit soort films, niet overdreven is of achterhaald maar om een issue gaat dat nu speelt en zeer acuut is. Ook in Nederland is een fabriek die PFAS gebruikt, ik geloof in Barendrecht.

[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-01-2022 12:13 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

deBennie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:51:
Als het je gaat om snel te kunnen zien waar je hem kunt kijken is het misschien een idee om naast een imdb, youtube en wikipedia linkje ook een JustWatch linkje toe te voegen. Dan kun je exact zien op welke service hij gestreamed of gekocht kan worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 09:22
https://www.imdb.com/title/tt0324864

Kingdom Hospital gezien, (kan m niet vinden in de ubb code, waarschijnlijk omdat gecanselde serie is..)

Denk erg onder gewaardeerd, gebaseerd op en met Stephen King verhaal.
Erg goed geacteerd, vond ik, een verhaal met drama, mystery en horror.

Ik geef m een klein 8tje

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 09:39
Dr. Strangelove schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:46:
..

Dark Waters vond ik ook wel goed maar vooral omdat het, in tegenstelling tot veel van dit soort films, niet overdreven is of achterhaald maar om een issue gaat dat nu speelt en zeer acuut is. Ook in Nederland is een fabriek die PFAS gebruikt, ik geloof in Barendrecht.
Off topic:
Bijna goed. De Chemours (voormalig Du Pont) fabriek staat in Dordrecht.
De fabriek gebruikte in het verleden PFOA, tegenwoordig GenX. Dat lijkt net binnen bepaalde regeltjes te vallen maar is in potentie (bijna) net zo slecht als PFAS.
Er wordt in ieder geval aangeraden om geen eten uit je groentetuin te eten als je te dicht bij de fabriek woont. Mogelijk komt het zelfs in het regenwater terecht ...

Dan on topic:
De film staat op mijn "to watch" lijstje, maar ik heb nauwelijks tijd voor films tegenwoordig. Toch maar eens tijd voor maken. Dank voor de reminder.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:28

Tijntje

Hello?!

Is ook al een tijd gelden dat ik Dark Waters heb gereviewd, maar die film liet bij mij ook een ongemakkelijk gevoel achter omdat het (zelfs nu nog) actueel is en wel aangeeft hoe bedrijven opereren.
Tijntje in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

John Oliver heeft er recent ook aandacht voor gehad en ook die uitzending laat je de hoop in de schoenen zakken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• P-Rock
copyer schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:00:
https://www.imdb.com/title/tt0324864

Kingdom Hospital gezien, (kan m niet vinden in de ubb code, waarschijnlijk omdat gecanselde serie is..)

Denk erg onder gewaardeerd, gebaseerd op en met Stephen King verhaal.
Erg goed geacteerd, vond ik, een verhaal met drama, mystery en horror.

Ik geef m een klein 8tje
Een serie had hier sowieso niet gemogen, omdat het geen film is.

Kingdom Hospital is trouwens een remake van de Deense serie The Kingdom (Riget) van Lars von Trier.

[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 24-01-2022 18:58 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mad Max 2: The Road Warrior (1981)The Road Warrior (1981)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: R
Max Max 2: the road warrior.

Na een kernoorlog die een postapocalyptische bende heeft ingeluid krijgt Max het weer op zijn heupen wanneer hij de straat op gaat op zoek naar benzine.

Nog steeds verouderd, wel beter geluid dan de eerste. Betere film dan de eerste, vooral de lange achtervolging op de snelweg in de 2e helft van de film is sterk. De film bevat kwalitatief goede explosies en botsingen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

"Nog steeds verouderd"...
Mooie uitspraak. :D

John Oliver die plusjes krijgt. Oh jee. :o
Kap toch met al die scripted fun shows. :N

Ricochet (1991)Ricochet (1991)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: R
Dit blijft een toffe film voor mij.
Denzel W. speelt altijd sterk, in mijn opinie.
In deze film wordt hij zwaar te grazen genomen door een crimineel die hij ooit in het gevang heeft gezet.
De crimineel zet hem neer als een ... [spoiler] en de media gaat er maar al te graag in mee.

Hoe hij z'n weg terugpakt vind ik tof, alhoewel dat wel echt pas in het laatste deel van het vrij korte filmpje te zien is.
Het einde vind ik dan echter weer minder. Typisch 90's ding.
.
Eens in de zoveel jaar kijk ik deze weer eens.
Vooral vanwege de memorabele scenes waarin het echt allemaal hopeloos lijkt.

Eat the bugs, live in a pod

• JanW
  • Laatst online: 07:52
Mogen mensen zelf bepalen wat ze leuk vinden @HMC? Daar is dit hele topic toch ook voor...

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:28

Tijntje

Hello?!

HMC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:35:

Toch kort reageren :)
Kan me voorstellen dat als John Oliver een stukje heeft over iets van politiek dat dit niet je smaak is omdat hij een erg links beeld heeft. Echter zijn afleveringen zoals deze wel degelijk goed onderzocht en stellen een serieus probleem aan de kaak met een goed onderbouwde uitleg.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Haay
BlacKkKlansman (2018)BlacKkKlansman (2018)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 135 min | MPAA: R
Boeiende film gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen over een zwarte politie agent die zich via de telefoon bij de Ku Klux Klan naar binnen kletst, en een blanke collega van hem als stand-in gebruikt voor wanneer zijn fysieke aanwezigheid nodig is. Sterk gespeeld door John David Washington als de hoofdpersoon, met een goede bijrol van Adam Driver als zijn stand-in. Laat wederom zien hoe erg de discriminatie en rassen scheiding in de VS was (en nog steeds is). Het verhaal speelt zich af in de jaren '70 maar er zijn ook verwijzigingen naar recente gebeurtenissen, zoals het KKK plan om iemand uit hun gelederen uiteindelijk als president in het Witte Huis te krijgen (directe verwijzing naar Trump).
(gekeken op Netflix)

• P-Rock
Ik vraag me af wat er mis is met 'verouderde films'?

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
P-Rock schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:24:
Niks mis mee denk ik, maar niet iedereen kan daar wat mee. Zelfde geldt voor mij met Marvel en het bijna alleen maar groene scherm wat gebruikt wordt voor de special effects. Ik vind dat 3x keer niks en is gewoon mijn smaak niet. Oudere films daarin tegen kijk ik juist graag weer, ook al is het gedateerd.

Tomorrow is not today!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

komen er tegenwoordig nog wel goede films uit? voor mijn gevoel is het 'allemaal bagger' (enkele uitzonderingen). Of overdreven politiek correct, woke meuk, en meeste gevallen gewoon slecht plot/eind aan verhaal.

daarom kijk ik nauwelijks nog films van de afgelopen 3-4jaar. Het komt mij vooral over als 13 in een dozijn films. Allemaal zelfde heroisch verhaal, cgi meuk, kopen paar bekende koppen dan kijkt men wel [..]

denk dat we nu ook in periode zitten waarbij weinig 'goeie' films meer zijn. De meeste bekende schrijvers zijn opgekocht door streaming diensten, voor hun eigen producties. Lijkt wel of er geen fatsoenlijke schrijvers meer werken aan (hollywood) films.

voor mij persoonlijk eraar ik dit als een zwarte film periode, zooo veel bagger en op de massa gericht. Schijnbaar maken ze in scandinavie en hongarije nog wel 'normale' films.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• P-Rock
himlims_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:19:
[...]

komen er tegenwoordig nog wel goede films uit? voor mijn gevoel is het 'allemaal bagger' (enkele uitzonderingen). Of overdreven politiek correct, woke meuk, en meeste gevallen gewoon slecht plot/eind aan verhaal.
Dan kijk je duidelijk naar de verkeerde films. :Y

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

P-Rock schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Dan kijk je duidelijk naar de verkeerde films. :Y
Ja wellicht maar hij heeft wel een punt dat er veel de woke / inclusive movement erg aanwezig is in een aantal grote films.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien is het tegenwoordig makkelijker om films te maken, vergeleken met vroeger?

makkelijker:
- goedkoper
- CGI
- kickstarters, fundraising

Genoeg voor en tegenargumenten hiervoor,...

je gaat uiteindelijk toch vergelijken met films die je eerder/vroeger gezien hebt (nostalgie) ( star wars / die hard / alien / the rock / gladiator / leon / FMJ / BTTF / reservoir dogs ) ( vul maar zelf in )

Het is ook best lastig nieuw materiaal te ontdekken, zelfs al heb je netflix, prime, disney+.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Helemaal niets. Ik vond de uitdrukking "nog steeds verouderd" echter grappig. Alsof misschien op een later tijdstip de film niet meer verouderd zal zijn. :+

Over J. Oliver: Kan me niet schelen of het links or rechts is, maar die late night shows zijn pure conditionering.
Propaganda, bijna.
Ah well, erg off-topic weer allemaal van mij. :)

Eat the bugs, live in a pod

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

slechte beeld & geluidskwaliteit

• P-Rock
Salvatron schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:02:
[...]

slechte beeld & geluidskwaliteit
Wat een onzin.

• AvK
  • Laatst online: 11:09

AvK

Ready Set Go

himlims_ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:19:
[...]

daarom kijk ik nauwelijks nog films van de afgelopen 3-4jaar. Het komt mij vooral over als 13 in een dozijn films. Allemaal zelfde heroisch verhaal, cgi meuk, kopen paar bekende koppen dan kijkt men wel [..]

denk dat we nu ook in periode zitten waarbij weinig 'goeie' films meer zijn. De meeste bekende schrijvers zijn opgekocht door streaming diensten, voor hun eigen producties. Lijkt wel of er geen fatsoenlijke schrijvers meer werken aan (hollywood) films.

voor mij persoonlijk eraar ik dit als een zwarte film periode, zooo veel bagger en op de massa gericht. Schijnbaar maken ze in scandinavie en hongarije nog wel 'normale' films.
Snap wel wat je bedoelt hoor. Het is momenteel erg veel van het zelfde en ook veel politiek correct om het maar zo te zeggen. Met name de Hollywood ‘meuk’. Heeft inderdaad met snel geld te maken lijkt me. Tegelijkertijd zie ik toch met regelmaat ook goede films voorbij komen. En gelukkig kan ik me zo nu en dan prima vermaken met zo’n ‘meuk’ film. Vroegah was alles beter….. dus ook de films.

Heb onlangs Old Henry gezien. Een low budget film die voor mijn gevoel het Western genre opnieuw heeft uitgevonden, met name qua sfeer en aankleding. Goed verhaal ook met een twist die ik niet zag aankomen. Ik vloekte hardop en sloeg me op de knieën zo van… oh shit! Dat was voor mij dan wel weer een erg goede Hollywood productie. Kortom probeer de goede er tussen uit te halen. Daarom lees ik hier ook veel en post zo nu en dan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoezo wat een onzin? Wie heeft de film nou gezien, ik of jij?

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-12 11:01

PinusRigida

I put the p in pool.

Soms... héél soms kom je iets tegen dat, wanneer je beslist om ernaar te kijken, ZO slecht blijkt te zijn, dat je het niet kàn verder kijken omdat er zo'n schuldgevoel over je heen komt omdat je de tijd dat je er al naar keek, in iets veel leukers had kunnen steken, zoals bvb. aambeien krijgen en ze insmeren met Ghost Chili Pepper extract.

Vermits ik even problemen heb met de generator om m'n review hier -zoals het moet- te zetten (weet niet wat het probleem is), zet ik dit even gewoon 'naakt' hier, maar ik kan eigenlijk vrij kort zijn; àlle tijd dat ik nog in deze """"film"""" steek, is verloren tijd, maar ik wil m'n medemens beschermen, dus bij deze al een waarschuwing:

Het gaat om de film FarCry uit 2008 https://www.imdb.com/title/tt0400426/

Ik dacht: och, die games hebben me tot en met FC3 toch geweldig geamuseerd, en ik dacht ook nog: tja: The Witcher heb ik gebingewatched en vond ik heel erg vermakelijk en best dik in orde, hier en daar nog wat andere game-verfilmingen gezien dat ik niet eens halfbakken vond, sommigen zelfs goed, ik herinner me bvb. wat films (kortfilms) over het Halo Universe dat ik -ondanks dat het CGI was, best ok vond...

... dus ik dacht -soms denk ik veel- dit moet meevallen, die kijk ik...

...en eigenlijk had ik bij de aanzet al kunnen weten = NOPE...

...maar een zwak begin wil niet altijd zeggen dat de rest ook zwak is/blijft...

Hier wel: meer zelfs, het wordt erger...
Duitse B-acteurs die hun best doen om zo Amerikaans mogelijk over te komen (of mogelijks is het gedubd? ik realiseer me nu dat ik er niet eens op gelet heb, of ze zelf Engels spraken, of ze werden gedubd, maar sowieso, indien gedubd: werden ze gedubd door Duitstaligen wiens accent even duidelijk was als dat van Arnie (maar véél minder sympathiek)...
Enfin: het eindresultaat is even 'fout' als sokken in sandalen, bretellen over broeksriem, etc...

NOOIT heb ik denk ik al slechtere acteerprestaties gezien, ttz: die kerel uit John Carter, of die 2 pubers uit dat geflipte CGI spektakel van Valerian and 1000-ish planets of zoiets, lijken wel TOPacteurs naast de cast uit FarCry.

NOOIT heb ik een meer cliché, ongeraffineerde, onverfijnde, oninteressante, onoriginele verhaallijn in een film ontwaard als hier.

Ik laat het hierbij, dit is geen review, dat kan het ook bezwaarlijk worden gezien ik ongeveer halverwege eieren voor m'n geld gekozen heb, toen m'n levenslust nog nét boven de 50% zat, langer dan dat kon ik het -levend- niet meer uithouden.

Voor masochisten die houden van het geluid van doodpoppende hersencellen: DOEN!!

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 25-01-2022 16:20 ]

• josh-hill
Dat is natuurlijk ook wel in lijn met de score op IMDb (3.1) / RT (11%).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PinusRigida schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:18:
Soms... héél soms kom je iets tegen dat, wanneer je beslist om ernaar te kijken, ZO slecht blijkt te zijn, dat je het niet kàn verder kijken omdat er zo'n schuldgevoel over je heen komt omdat je de tijd dat je er al naar keek, in iets veel leukers had kunnen steken, zoals bvb. aambeien krijgen en ze insmeren met Ghost Chili Pepper extract.

Vermits ik even problemen heb met de generator om m'n review hier -zoals het moet- te zetten (weet niet wat het probleem is), zet ik dit even gewoon 'naakt' hier, maar ik kan eigenlijk vrij kort zijn; àlle tijd dat ik nog in deze """"film"""" steek, is verloren tijd, maar ik wil m'n medemens beschermen, dus bij deze al een waarschuwing:

Het gaat om de film FarCry uit 2008 https://www.imdb.com/title/tt0400426/

Ik dacht: och, die games hebben me tot en met FC3 toch geweldig geamuseerd, en ik dacht ook nog: tja: The Witcher heb ik gebingewatched en vond ik heel erg vermakelijk en best dik in orde, hier en daar nog wat andere game-verfilmingen gezien dat ik niet eens halfbakken vond, sommigen zelfs goed, ik herinner me bvb. wat films (kortfilms) over het Halo Universe dat ik -ondanks dat het CGI was, best ok vond...

... dus ik dacht -soms denk ik veel- dit moet meevallen, die kijk ik...

...en eigenlijk had ik bij de aanzet al kunnen weten = NOPE...

...maar een zwak begin wil niet altijd zeggen dat de rest ook zwak is/blijft...

Hier wel: meer zelfs, het wordt erger...
Duitse B-acteurs die hun best doen om zo Amerikaans mogelijk over te komen (of mogelijks is het gedubd? ik realiseer me nu dat ik er niet eens op gelet heb, of ze zelf Engels spraken, of ze werden gedubd, maar sowieso, indien gedubd: werden ze gedubd door Duitstaligen wiens accent even duidelijk was als dat van Arnie (maar véél minder sympathiek)...
Enfin: het eindresultaat is even 'fout' als sokken in sandalen, bretellen over broeksriem, etc...

NOOIT heb ik denk ik al slechtere acteerprestaties gezien, ttz: die kerel uit John Carter, of die 2 pubers uit dat geflipte CGI spektakel van Valerian and 1000-ish planets of zoiets, lijken wel TOPacteurs naast de cast uit FarCry.

NOOIT heb ik een meer cliché, ongeraffineerde, onverfijnde, oninteressante, onoriginele verhaallijn in een film ontwaard als hier.

Ik laat het hierbij, dit is geen review, dat kan het ook bezwaarlijk worden gezien ik ongeveer halverwege eieren voor m'n geld gekozen heb, toen m'n levenslust nog nét boven de 50% zat, langer dan dat kon ik het -levend- niet meer uithouden.

Voor masochisten die houden van het geluid van doodpoppende hersencellen: DOEN!!
Gauw Sky Sharks kijken dan maar. Dat is een absoluut Meisterwerk 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Vrijdag schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Gauw Sky Sharks kijken dan maar. Dat is een absoluut Meisterwerk 8)
Neeeehneneneee, Ik heb je door maat! :D

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 11:22

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dinictus208 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Ja wellicht maar hij heeft wel een punt dat er veel de woke / inclusive movement erg aanwezig is in een aantal grote films.
Maar dat komt omdat het gewoon even een hype is in Hollywood. Republikeinen maken er heel erg een punt van, dus krijg je vanuit Hollywood altijd automatisch een tegenreaktie, want bolwerk van democraten. Dat sterft vanzelf wel weer uit als e.e.a. genormaliseerd is. (of je kunt de tegengestelde mening toegedaan zijn: democraten maken er een punt van en daar gaat Hollywood in mee. Dat maakt me verder niet uit)

Maar tot die tijd hebben statistisch gezien te veel films een lesbisch koppeltje en een transgender ;)

Dit dus.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-12 22:37
Je kan je ook afvragen wat het je boeit?
Ik kan er werkelijk geen seconde wakker van liggen wat de geaardheid van een personage is als dat niet van belang is voor de verhaallijn. Is het wel van belang, dan boeit het me meer hoe het wordt gebracht en hoe het gebruikt wordt voor het verhaal. Maar het is imo wel heel onzinnig om daar politieke kanten bij te betrekken.
Ja, Democraten zijn daar over het algemeen veel liberaler in dan Republikeinen. Die laatste groep ziet volgens mij het liefst zelfs nog het vrouwen stemrecht teruggedraait worden tenzij het hun presidentskandidaat aan de winst helpt. Ik ben geen Amerikaan, maar qua persoonlijke overtuiging zou ik dan zeker een democraat zijn.

• josh-hill
josh-hill schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:43:
Afgelopen vrijdag met mijn moeder naar de film geweest. Ik had Shoplifters (Manbiki Kazoku) uitgekozen, o.a. omdat deze een score van 99% op Rotten Tomatoes heeft.

Shoplifters (2018)[Afbeelding: Shoplifters (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: N/A
Hirokazu Kore-eda op zijn best: een film waarin een gezin in een extreme situatie wordt gevolgd. Het is misschien een trucje, maar hij weet er toch weer een meesterwerk van te maken.

In deze film volgen we een armoedig gezin dat vaak voedsel/spullen jat om rond te komen. Ze zien een kind buiten in de kou en besluiten deze in het gezin op te nemen met alle gevolgen voor de dynamiek binnen het gezin. Kan er eigenlijk niet heel veel meer over zeggen zonder te gaan spoilen, dus dat doe ik dan ook maar niet.
spoiler:
Niet echt een spoiler, maar de film heeft een twist, die je eigenlijk wel aan ziet komen als je goed hebt opgelet.

Ik vond het in ieder geval een schitterend drama, van het niveau van Nobody Knows (2004) en Like Father, Like Son (2013). Niet voor niks dat hij de Gouden Palm heeft gewonnen.

De stukjes over één van de vrouwen in het gezin zijn wel wat awkward om met je moeder te bekijken, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het verhaal en de rest van de film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Gisteren na 3 jaar deze film weer gekeken.

Als ik kritisch moet zijn (en dat ben ik meestal wel), laat de film hier en daar toch wat steekjes vallen en zou het daarom geen 9 verdienen. Ik vind Like Father Like Son, Still Walking, en vooral Nobody Knows toch wel beter in hun focus. Geen idee waarom juist Shoplifters alle prijzen heeft binnen geharkt. Wellicht was het een optelsom van de vorige films.

Maar het blijft nog steeds een dijk van een film: 8/10.

Edit: overigens is dit wel een film die de eerste keer beter is.

• copyer
Terrified (2017)Terrified (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated
Deze film gezien en ben positief verrast, man, wat een creepy film..
Best goed geacteerd, de speciale effecten,ook goed gelukt.
Dit is er een om in het donker te kijken in samenwerking met een rondlopende, starende kat, voor de extra hart verzakkingen..

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
PinusRigida schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:18:
aambeien krijgen en ze insmeren met Ghost Chili Pepper extract.
Deed de naam Uwe Boll geen belletje rinkelen? ;)

Dat zit wel Schnorr.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12 14:10
AcidBurn schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:16:
Je kan je ook afvragen wat het je boeit?
Ik kan er werkelijk geen seconde wakker van liggen wat de geaardheid van een personage is als dat niet van belang is voor de verhaallijn. Is het wel van belang, dan boeit het me meer hoe het wordt gebracht en hoe het gebruikt wordt voor het verhaal. Maar het is imo wel heel onzinnig om daar politieke kanten bij te betrekken.
Ja, Democraten zijn daar over het algemeen veel liberaler in dan Republikeinen. Die laatste groep ziet volgens mij het liefst zelfs nog het vrouwen stemrecht teruggedraait worden tenzij het hun presidentskandidaat aan de winst helpt. Ik ben geen Amerikaan, maar qua persoonlijke overtuiging zou ik dan zeker een democraat zijn.
Het punt is denk meer dat het inderdaad niets toevoegt aan de verhaallijn maar dat er wel veel tijd aan wordt besteed. Het maakt mij ook echt niet uit of de stoere actieheld aan het eind van de film de avances van zijn vrouwelijke tegenspeler afslaat om vervolgens bij zijn vriend in de auto te stappen, maar ik hoef in een actiefilm niet te horen hoe moeilijk de hoofdpersoon het wel niet heeft gehad met uit de kast komen ofzo. Focus liever op goede verhalen en settings in plaats van checklists met alle geslachten, geaardheden en huidskleuren.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Stukfruit schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Deed de naam Uwe Boll geen belletje rinkelen? ;)
Neen, ik had totaal geen voorkennis, die naam zei me niks... dat is nu toch veranderd... toch iéts positiefs aan overgehouden. *O*

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Over de overdreven Woke-heid van Hollywood en hun knee-jerk doodsangst om sterke mannelijke rollen te casten in films waar ook vrouwen in meespelen, en hun drang om van alles vrouwelijke varianten te maken "Who cares if they completely and utterly suck and the story is shit" (ex. Ghostbusters, Charlies Angels,...).
En ja, ik vind dit ook het geval en ik ben allesbehalve politiek rechts sympathiserend, voor mij staat die feitelijke vaststelling compleet los van politieke voorkeur maar blijkbaar zijn de 2 in dit debat nogal moeilijk abstract te beoordelen, ik heb er nochtans weinig moeite mee vind ik persoonlijk. Ik hou van sterke vrouwelijke rollen en I couldn't care less wat hun seksuele geaardheid is... wanneer het goed is gedaan en niet opgedrongen vanuit een maatschappelijke problematiek om lip service te geven aan mensen en groeperingen die zich steeds wel door iéts beledigd voelen.

Anyhow: The Critical Drinker (YT) kan hier op een grappige maar pijnlijk herkenbare manier z'n mening over geven, ik kan z'n kanaal warm aanbevelen.
Vanuit het standpunt van een filmfan, hij chargeert, fulmineert, kent weinig takt maar slaat meer dan eens de nagel op de kop in dit debat.

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 28-01-2022 10:00 ]

• P-Rock
Ik vind Far Cry nochtans nog best watchable, al heeft het verhaal (vanwege budgettaire redenen) weinig meer van doen met die van de game. Boll heeft veel slechtere films gemaakt (House of the Dead, BloodRayne 2).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Girls with Balls (2018)Girls with Balls (2018)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 3.9 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 77 min | MPAA: N/A
Ik heb geen idee wat ik nou heb gezien. Is het horror? Is het comedy? Is het een ode aan bekende slashers? Of juist een persiflage? Wellicht dit allemaal en meer.

Er zitten heel veel referenties in naar bekende titels en werkelijk niemand neemt zichzelf serieus. Alles en iedereen wordt belachelijk gemaakt maar voor mij werkt het wel. Het is absoluut geen hoogstaand werk, het komt vaak best amateuristisch over. Maar dat vond ik eigenlijk ook wel grappig. Een hoop vuilbekkerij, over de top gore, alles gaat mis en vreselijk veel clichés.

Het verhaal gaat over een dames volleybal team die net gewonnen hebben. Eén of ander kampioenschap ofzo. Er is nog een scout die één van de dames in het landelijk team wil hebben. Na de wedstrijd gaan ze met de camper weer terug maar nemen de verkeerde afslag. Nuja, en dan gaat alles mis natuurlijk.

Het is een beetje een soort combinatie van Wrong Turn, Shaun of the Dead, The hills have eyes en Dodgeball. Heel erg goed is de film niet, maar wellicht vermakelijk als achtergrond terwijl je met wat vrienden een biertje drinkt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

P-Rock schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:12:
Ik vind Far Cry nochtans nog best watchable, al heeft het verhaal (vanwege budgettaire redenen) weinig meer van doen met die van de game. Boll heeft veel slechtere films gemaakt (House of the Dead, BloodRayne 2).
Rampage vond ik ook lang niet slecht van hem trouwens.

• P-Rock
Vrijdag schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Samen met Assault on Wall Street is dat wel één van zijn beste films.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
is het mogelijk om te zoeken in de reviews hier? of vai de generator welke films beoordeeld zijn?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 17:35
Vrijdag schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:13:
Girls with Balls (2018)[Afbeelding: Girls with Balls (2018)]
Tweakers: 2.0 | IMDb: 3.9 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 77 min | MPAA: N/A
Ik heb geen idee wat ik nou heb gezien. Is het horror? Is het comedy? Is het een ode aan bekende slashers? Of juist een persiflage? Wellicht dit allemaal en meer.

Er zitten heel veel referenties in naar bekende titels en werkelijk niemand neemt zichzelf serieus. Alles en iedereen wordt belachelijk gemaakt maar voor mij werkt het wel. Het is absoluut geen hoogstaand werk, het komt vaak best amateuristisch over. Maar dat vond ik eigenlijk ook wel grappig. Een hoop vuilbekkerij, over de top gore, alles gaat mis en vreselijk veel clichés.

Het verhaal gaat over een dames volleybal team die net gewonnen hebben. Eén of ander kampioenschap ofzo. Er is nog een scout die één van de dames in het landelijk team wil hebben. Na de wedstrijd gaan ze met de camper weer terug maar nemen de verkeerde afslag. Nuja, en dan gaat alles mis natuurlijk.

Het is een beetje een soort combinatie van Wrong Turn, Shaun of the Dead, The hills have eyes en Dodgeball. Heel erg goed is de film niet, maar wellicht vermakelijk als achtergrond terwijl je met wat vrienden een biertje drinkt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
En wat beweegt je ertoe om zoiets te bekijken? Als ik de affiche bekijk, heb ik eigenlijk al geen zin meer om te kijken :+
Het scheelt natuurlijk als het uitgangspunt van zo'n film is dat ze zichzelf niet te serieus nemen.

Ook wel beetje rare titel. Als je de dag van vandaag die titel opzoekt op google, kan je een gans ander genre van films tegenkomen :+
himlims_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:35:
offtopic:
is het mogelijk om te zoeken in de reviews hier? of vai de generator welke films beoordeeld zijn?
Via de link kom je op de pagina van de generator terecht waar je films kan opzoeken. Maar de beoordelingen niet. Is wel jammer. Zou wel handig zijn dat je per film de reviews zou kunnen bekijken. Maar het kan evengoed zijn dat ik gewoon niet weet waar ik moet kijken ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• AvK

AvK

Ready Set Go

offtopic:
Eehhh.... boven aan de pagina: Zoek in het Forum????

Titeltje intypen of een ander trefwoord.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kenhas schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:46:
[...]

En wat beweegt je ertoe om zoiets te bekijken? Als ik de affiche bekijk, heb ik eigenlijk al geen zin meer om te kijken :+
Het scheelt natuurlijk als het uitgangspunt van zo'n film is dat ze zichzelf niet te serieus nemen.

Ook wel beetje rare titel. Als je de dag van vandaag die titel opzoekt op google, kan je een gans ander genre van films tegenkomen :+

[...]
Ik had zin om iets te kijken waarbij ik zonder problemen ondertussen wat kon eten en een beetje op mijn telefoon rondklooien. En de film duurt net iets langer dan een uurtje, dus ook niet zo lang. (gelukkig :P )

Hehe, ja, maar die filmpjes staan op die "Irma - hamsterèèèn" site :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 26-01-2022 10:54 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

P-Rock schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:12:
Ik heb -gelukkig misschien- nog geen andere films van Boll gezien voor zover ik weet.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 17:07
Vrijdag schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Sterker nog, Rampage vond ik erg goed.

Roomba E5 te koop

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-12 19:24
HMC schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:35:

Ricochet (1991)[Afbeelding: Ricochet (1991)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: R
Dit blijft een toffe film voor mij.
Denzel W. speelt altijd sterk, in mijn opinie.
In deze film wordt hij zwaar te grazen genomen door een crimineel die hij ooit in het gevang heeft gezet.
De crimineel zet hem neer als een ... [spoiler] en de media gaat er maar al te graag in mee.

Hoe hij z'n weg terugpakt vind ik tof, alhoewel dat wel echt pas in het laatste deel van het vrij korte filmpje te zien is.
Het einde vind ik dan echter weer minder. Typisch 90's ding.
.
Eens in de zoveel jaar kijk ik deze weer eens.
Vooral vanwege de memorabele scenes waarin het echt allemaal hopeloos lijkt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Is dat die film waarin hij zich uitkleedt om de schurk af te leiden? Mooie scene is dat. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 15:30
offtopic:
de generator in ieder geval niet. Ik sla alleen de scores op en niet wie wat wanneer heeft gereviewed.

Strava | AP | IP | AW

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:44
copyer schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 06:44:
Terrified (2017)[Afbeelding: Terrified (2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Horror | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated
Deze film gezien en ben positief verrast, man, wat een creepy film..
Best goed geacteerd, de speciale effecten,ook goed gelukt.
Dit is er een om in het donker te kijken in samenwerking met een rondlopende, starende kat, voor de extra hart verzakkingen..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik ga hem binnenkort proberen! :9

• AvK

AvK

Ready Set Go

Cheezborger schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Ik ga hem binnenkort proberen! :9
Ja ben ook wel getriggerd. Hou wel van dit soort films (als ze inderdaad goed zijn).
Mijn dochter is er ook gek op. Misschien vanavond samen kijken..... :X :X

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Goodfellas
La Haine
Heat
Arrival
Interstellar
Pulp Fiction
Terminator 2
Joker
Alien?
There Will be Blood
Logan
Brimstone
Phantom Thread
The Big Lebowski
The Raid
The Warriors
Death Wish
Only God Forgives
40 Year Old Virgin
A View To A Kill
The Silence of the Lambs
Do The Right Thing
Mooi rijtje. Aanrader,
Casino (1995)Casino (1995)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 178 min | MPAA: R
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 40% gewijzigd door pizzacabonara op 27-01-2022 16:03 ]

Poah dikke Massey.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Zeker geen verkeerde film maar Goodfellas > Casino wmbt.

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Dwarlorf schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:23:
[...]

Absoluut, The Irishman is wat mij betreft ook een meesterwerk. Gangstgers in hun nadagen.

Poah dikke Massey.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Nul sterren? Zo gaat de Tweakersscore wel naar beneden. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Punkrocker schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Nul sterren? Zo gaat de Tweakersscore wel naar beneden. :+
Ah shit aangepast.

Poah dikke Massey.

• copyer
Vrijdag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:18:
The Superdeep (2020)[Afbeelding: The Superdeep (2020)]
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: N/A
De premisse was interessant. Lichtelijk gebaseerd op de mythes van het Kola boorproject. De trailer zag er veelbelovend uit in elk geval.

Maar de film... de film.... Editing was een bende, de acteurs hebben totaal geen "screen presence" en de hoofdrolspeelster had slechts één gezichtsuitdruking: Een mix van verbazing, onkunde en zoals een hertje in de koplampen van een aanstormende tientonner kijkt.

De film is ook veel te lang met bijna twee uur. Als er een half uur (minimaal) uit ge-edit zou zijn was het een stukje beter te behappen. Verder zit de film stampvol clichés. De waanzinnige wetenschapper, de roembeluste tweede garnituur wetenschapper, de stoicijnse militaire inlichtingen man, de bad-boy charmeur soldaat en de wetenschappers die volkomen onwetenschappelijk handelen, zeg maar net als in de laatste Alien films.

Wat dan wel weer leuk was om te zien, waren bij tijd en wijle de practical effects. Die pasten wel in het straatje The Thing, of hoe je het resultaat van Nurgle kan verwachten. Lekker smerig en organisch.

Puntje voor de fysiek verder wel aantrekkelijke roodharige hoofdrolspeelster (ja, ik ben oppervlakkig en kijk graag naar mooie vrouwen 8) ) maar verder zonde van je tijd. Als je een film wil zien over een groepje mensen in een claustrofobische ruimte en een onbekende dreiging, kan je beter het lichtelijk Lovecraftiaanse Underwater kijken. Waarin Kirsten Stewart laat zien dat ze naast alleen nors kijken ook nors kan kijken én een beetje redelijk acteren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Heb deez gezien en kan me eigenlijk heel goed vinden wat voorgaande Tweaker er van zegt.
De special effecten zijn erg goed, maar de acteurs, daar had ik een gevoel bij van, daar klopt iets niet..

Van mij krijgt ie alleen voor de effecten een 5.5

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Theory of Everything (2014)The Theory of Everything (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Gisteravond deze film voor de eerste keer gekeken, mijn vriendin had hem wel al een keer eerder gezien en wou hem nu graag een keer samen gaan kijken. De film verteld het levensverhaal van Stephen Hawking, het is niet nodig om uit te leggen wie hij was want het lijkt me raar dat iemand hem tegenwoordig niet kent. Hij heeft ondanks dat hij de diagnose ALS en een levensverwachting van 2 jaar kreeg, nog best een lang leven gehad en zich behoorlijk ingezet voor de wetenschap. Diep respect voor Jane die hem altijd heeft gesteund en bij hem is gebleven ondanks de grote tegenslagen die op hun pad kwamen.

Het is een aangrijpende film met een duidelijk verhaal, zeker een aanrader!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Dr. Strangelove
Beetje dunne review maar ik kan het er alleen maar mee eens zijn ;)
Dwarlorf schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:23:
[...]

Oeh die vind ik moeilijk. Het enige wat ik tegen Casino kan houden is dat die film een beetje lijkt op Goodfellas qua structuur, maar man man man, wat een enorm kontschoppende films zijn dit beiden.

En The Irishman is een waardige toevoeging aan deze onofficiële trilogie. Topfilms, alledrie.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gold (2022)Gold (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: N/A
Gold is een film met Zac Efron. In het verleden vond ik dit maar een irritant mannetje maar eerlijk gezegd wordt hij met de jaren beter. Zo ook in deze film.

Echter:

spoiler:
De film heeft te weinig verhaal. Samengevat:
Zac komt aan in de woestijn, krijgt een lift van een vage vent naar een vage locatie (niet relevant). onderweg stuiten ze op een ENORME goudklomp. Ze besluiten dat vage man teruggaat om een graver te halen want ze krijgen de goudklomp niet los. Dus zac moet een aantal dagen overleven in de woestijn. Er komt een vage vrouw langs. Zac slaat haar knock out vanwege haar rare gedrag. Na een aantal dagen gaat het slechter met Zac (want woestijn) zijn vage vriend is aan het terugkomen met de graver maar blijkt een oplichter en blijkt van en afstandje te wachten totdat zac dood gaat. Zac gaat dood..... De vage vriend loopt watertandend naar de goudklomp maar wordt dan neergeschoten door de vage vrouw die toch nog blijkt te leven... einde....

Al-met-al een ruige film met een ruig ogende Zac Efron. Een distopisch aanvoelend drama dat helaas minder indruk maakt dan zou kunnen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:51:
Oeh die vind ik moeilijk. Het enige wat ik tegen Casino kan houden is dat die film een beetje lijkt op Goodfellas qua structuur, maar man man man, wat een enorm kontschoppende films zijn dit beiden.
Goodfellas was niet de eerste film (Scarface komt direct in me op) waar de hoofdpersoon grote hoogten behaalt en daarna keihard valt maar Casino doet datzelfde truucje van Goodfellas over maar toch minder. Casino is dan weer wat meer glitter en glamour waar Goodfellas rauwer is. Persoonlijk hou ik iets meer van het rauwe. Maar wat voor mij vooral het verschil maakt is Joe Pesci. In beide speelt ie natuurlijk een ontzettende onbetrouwbare klootzak maar wat het verschil maakt is natuurlijk die ene legendarische performance van Pesci in Goodfellas.
Henry Hill : You're a pistol, you're really funny. You're really funny.

Tommy DeVito : What do you mean I'm funny?

Henry Hill : It's funny, you know. It's a good story, it's funny, you're a funny guy.

[laughs]

Tommy DeVito : What do you mean, you mean the way I talk? What?

Henry Hill : It's just, you know. You're just funny, it's... funny, you know the way you tell the story and everything.

Tommy DeVito : [it becomes quiet] Funny how? What's funny about it?

Anthony Stabile : Tommy no, you got it all wrong.

Tommy DeVito : Oh, oh, Anthony. He's a big boy, he knows what he said. What did ya say? Funny how?

Henry Hill : Jus...

Tommy DeVito : What?

Henry Hill : Just... ya know... you're funny.

Tommy DeVito : You mean, let me understand this cause, ya know maybe it's me, I'm a little fucked up maybe, but I'm funny how, I mean funny like I'm a clown, I amuse you? I make you laugh, I'm here to fuckin' amuse you? What do you mean funny, funny how? How am I funny?

Henry Hill : Just... you know, how you tell the story, what?

Tommy DeVito : No, no, I don't know, you said it. How do I know? You said I'm funny. How the fuck am I funny, what the fuck is so funny about me? Tell me, tell me what's funny!

Henry Hill : [long pause] Get the fuck out of here, Tommy!

Tommy DeVito : [everyone laughs] Ya motherfucker! I almost had him, I almost had him. Ya stuttering prick ya. Frankie, was he shaking? I wonder about you sometimes, Henry. You may fold under questioning
Vandaar Goodfellas over Casino any time.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind beide maar stomme films over te grote ego's die manipulatie en geweld als standaard oplossing zien.
Pagina: 1 ... 159 ... 287 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.