Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 287 Laatste
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40
Sharky schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:01:
Over acteurs gesproken die zo nu en dan uitschieten; Ik ben fan van de humor van Jim Carrey, maar Eternal sunshine of the spotless mind is imho zijn beste film. Ik wil best meer acteurs zien die afwijken van hun standaard materiaal en overtuigend iets heel serieus of juist heel grappigs neerzetten.
Beste voorbeeld vind ik Robin Williams in Awakenings. Prachtige subtiele rol; Robert De Niro kreeg een Oscarnominatie voor die film maar Williams is voor mij de ster. Ook zijn werk in Moscow on the Hudson, The World According to Garp, One Hour Photo en Insomnia is fantastisch. Ironisch genoeg kreeg hij een Oscar voor Good Will Hunting wat ik nog de minste van zijn serieuze rollen vind.

Edit: Ander goed voorbeeld is Harrison Ford in The Mosquito Coast, zwaar ondergewaardeerde film van Peter Weir. Iets bekender is Witness, die Ford ook maakte met Weir en waarvoor hij zijn enige Oscarnominatie kreeg. Fantastische films allebei.

En als we het over Peter Weir en Robin Williams hebben mag Dead Poets Society niet ontbreken. In mijn puberteit vond ik dat een van de beste films ooit, maar door het cynisme dat met de jaren komt is daar wel wat glans af gegaan. Niettemin nog steeds een goede film met een (grotendeels) serieuze Robin Williams.

Nog eentje dan: Audrey Hepburn in Wait Until Dark. Erg goede thriller. Hepburn was ook erg overtuigend in The Nun’s Story, prachtige film van Fred Zinneman. Iets dichter bij haar romcom roots ligt Two For the Road, een scherpe kijk op een huwelijk door de jaren heen. Mooie sixties aankleding maar ook een opmerkelijk hedendaags script nog steeds.

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-01-2022 12:10 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-12 14:09

Sharky

Skamn Dippy!

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Beste voorbeeld vind ik Robin Williams in Awakenings. Prachtige subtiele rol; Robert De Niro kreeg een Oscarnominatie voor die film maar Williams is voor mij de ster van die film. Ook zijn werk in Moscow on the Hudson, The World According to Garp, One Hour Photo en Insomnia is fantastisch. Ironisch genoeg kreeg hij een Oscar voor Good Will Hunting wat ik nog de minste van zijn serieuze rollen vind.
One hour photo is een goed voorbeeld, die film past hij perfect in. Moscow on the Hudson vond ik minder. Ik vind Ben Stiller in The secret life of Walter Mitty ook goed te pruimen, niet superserieus maar serieuzer dan zijn overige rollen :P

This too shall pass

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53

Vrijdag

De Zwarte

Vince Vaughn in True Detective vond ik ook sterk.

Oh, en Meg Ryan met In the cut was ook wel eens wat anders dan haar lieve ideale schoondochter imago. Niet echt een hele bijzondere film helaas.

[ Voor 60% gewijzigd door Vrijdag op 14-01-2022 11:02 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
Dat is de crux he, against type spelen is één ding maar het succesvol doen is maar weinigen gegeven. Neem Robert DeNiro: Analyse This was nog wel ok maar daarna is hij gaan grossieren in komische rollen en dat heeft zijn reputatie wat mij betreft weinig goed gedaan.

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:09
Sharky schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:01:
Over acteurs gesproken die zo nu en dan uitschieten; Ik ben fan van de humor van Jim Carrey, maar Eternal sunshine of the spotless mind is imho zijn beste film. Ik wil best meer acteurs zien die afwijken van hun standaard materiaal en overtuigend iets heel serieus of juist heel grappigs neerzetten.
Nicolas Cage in Adaptation, ook geschreven door Charlie Kaufman, is ook zo'n goed voorbeeld. Nicolas Cage kan echt een goede acteur zijn als hij een goede rol krijgt maar hij staat gewoon bekend om de cheesy actiefilms. Hij was ook redelijk goed in Lord of War, maar Adaptation is zover ik gezien heb zijn beste film.

Adam Sandler was ook erg goed in Uncut Gems, alhoewel hij ook in Punch-Drunk Love gespeeld heeft, maar die moet ik nog kijken.

steam: failsnail, Letterbox

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

GEVAARLIJK (2021)Dangerous (2021)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
spoiler:
Dit is een film met de zoon van Clint eastwood. Scott Eastwood. Hij lijkt echt heel erg op zijn vader.
Ik had weinig verwachtingen van deze film maar ik vond het verassend leuk!!!
Scott is een psycho die zijn leven wil beteren. Dit doet hij mbv psychiater Mell Gibson. Scott zijn bro is overleden op een mysterieus eiland waar zijn familie woont.
Het eiland wordt bezocht door een groep slechterikken en natuurlijk gaat scott dan in de verdediging. Het leuk aan deze film vond ik de vondst van een submarine uit ww2 vol met goud. Dat werkt voor mij altijd wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:49
Darkman is natuurlijk gewoon een superheldenfilm, nog voordat het populair werd.

• P-Rock
markdm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Nicolas Cage in Adaptation, ook geschreven door Charlie Kaufman, is ook zo'n goed voorbeeld. Nicolas Cage kan echt een goede acteur zijn als hij een goede rol krijgt maar hij staat gewoon bekend om de cheesy actiefilms. Hij was ook redelijk goed in Lord of War, maar Adaptation is zover ik gezien heb zijn beste film.

Adam Sandler was ook erg goed in Uncut Gems, alhoewel hij ook in Punch-Drunk Love gespeeld heeft, maar die moet ik nog kijken.
En Kevin James, die andere acteur die bijna alleen maar komische rollen speelt en vaak met Sandler samenwerkt, speelt een gevaarlijke neo-nazi in Becky (2020).

• Honesty
  • Laatst online: 10:04

Honesty

kattenneus!

markdm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Ligt ook aan de regisseur natuurlijk adaptation moet ik zeker nog een keer herzien was toen onder de indruk van zijn dubbelrol.
Lord of war vond ik ook sterk, 2e keer wel minder..
Hij heeft ook een film dat die kapitein is op een oorlogsschip en de atoombom vervoert die viel me ook positief op maar hij heeft ook een berg bagger gemaakt.

Festina lente

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12 11:16
Voor de mensen die houden van een film zonder hoog niveau maar welke wel lekker wegkijkt; Soul Plane. Een van mijn favorieten. Met op zich wel aardig wat A-B acteurs ( Kevin Hart, Snoop Dogg ).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

New Jack City (1991)New Jack City (1991)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: R
Gisteren deze film maar weer eens opgezet. Een groepje criminelen zetten een eigen drugsimperium op in een appartementencomplex in New York. Een team van outcast agenten wil ze stoppen en gebruikt onconventionele methodes.

Ah, een typische vroeg jaren 90 actiefilm. Met veel vaart, wat drama, een snufje clichés en lekker compromisloos grof taalgebruik en geweld. Leuk om de jongere versies van Snipes, Van Peebles, Ice T en Chris Rock te zien. Voor de liefhebbers is de soundtrack prima, met veel funky hip-hop en een gastrolletje van Public Enemy.

Wat ook wel goed gedaan was, was dat de hoofd karakters niet volledig ééndimensionale karikaturen zijn. Ze krijgen een klein beetje verdieping mee gelukkig.

In de film wordt het karakter van Snipes beschuldigd dat hij zijn eigen mensen misbruikt voor eigen gewin. Later, in Blade, vecht hij tegen vampieren die hetzelfde doen. Hindsight, maar ik vond het wel grappig.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
Honesty schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Ligt ook aan de regisseur natuurlijk adaptation moet ik zeker nog een keer herzien was toen onder de indruk van zijn dubbelrol.
Lord of war vond ik ook sterk, 2e keer wel minder..
Hij heeft ook een film dat die kapitein is op een oorlogsschip en de atoombom vervoert die viel me ook positief op maar hij heeft ook een berg bagger gemaakt.
Zoals die film waarin hij kapitein is op een oorlogsschip dat de atoombom vervoert ;)

Dat verhaal is in 1975 al veel beter verfilmd.

• P-Rock
Meest recente 'normale' rol van Cage is natuurlijk Pig.

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 09:22
Dinictus208 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:17:
GEVAARLIJK (2021)[Afbeelding: Dangerous (2021)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
spoiler:
Dit is een film met de zoon van Clint eastwood. Scott Eastwood. Hij lijkt echt heel erg op zijn vader.
Ik had weinig verwachtingen van deze film maar ik vond het verassend leuk!!!
Scott is een psycho die zijn leven wil beteren. Dit doet hij mbv psychiater Mell Gibson. Scott zijn bro is overleden op een mysterieus eiland waar zijn familie woont.
Het eiland wordt bezocht door een groep slechterikken en natuurlijk gaat scott dan in de verdediging. Het leuk aan deze film vond ik de vondst van een submarine uit ww2 vol met goud. Dat werkt voor mij altijd wel.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Moet je echt deze kijken, speelt ie echt een kl..zak in https://www.imdb.com/title/tt11083552
Ik ken deze film trouwens als Wrath of Man...

• P-Rock
Jason Statham speelt toch altijd hetzelfde personage? Die heb ik echt nog nooit in een ander soort rol gezien...

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:29

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Vrijdag schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:58:
New Jack City (1991)[Afbeelding: New Jack City (1991)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: R
Gisteren deze film maar weer eens opgezet. Een groepje criminelen zetten een eigen drugsimperium op in een appartementencomplex in New York. Een team van outcast agenten wil ze stoppen en gebruikt onconventionele methodes.

Ah, een typische vroeg jaren 90 actiefilm. Met veel vaart, wat drama, een snufje clichés en lekker compromisloos grof taalgebruik en geweld. Leuk om de jongere versies van Snipes, Van Peebles, Ice T en Chris Rock te zien. Voor de liefhebbers is de soundtrack prima, met veel funky hip-hop en een gastrolletje van Public Enemy.

Wat ook wel goed gedaan was, was dat de hoofd karakters niet volledig ééndimensionale karikaturen zijn. Ze krijgen een klein beetje verdieping mee gelukkig.

In de film wordt het karakter van Snipes beschuldigd dat hij zijn eigen mensen misbruikt voor eigen gewin. Later, in Blade, vecht hij tegen vampieren die hetzelfde doen. Hindsight, maar ik vond het wel grappig.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Judgment Night al gezien? Ook een top soundtrack (Metal meets Hiphop).

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:00
P-Rock schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:24:
Die staat nu eindelijk op Pathé Thuis, dus die wil ik binnenkort wel een keer huren. Heb alleen nog een lijstje andere films die ik ook nog wil huren, dus dat wordt kiezen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 14:41

Quicksilver

Catch these hands

Daar vond ik hem dus ook weer echt ouderwets goed in.

Over Sandler trouwens, totaal geen fan van hem. Maar kan me herinneren dat hij in Reign over me, samen met Don Cheadle een goede dramatische rol speelde nadat ik hem alleen van flutkomedies kende. Vond ik destijds bijzonder.

En bij Williams had ik dat al bij The Fisher King. Die kan ik sowieso niet met droge ogen kijken.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Edit: Ander goed voorbeeld is Harrison Ford in The Mosquito Coast, zwaar ondergewaardeerde film van Peter Weir. Iets bekender is Witness, die Ford ook maakte met Weir en waarvoor hij zijn enige Oscarnominatie kreeg. Fantastische films allebei.
Die film moet ik nog steeds kijken. Heb die al zo lang thuis liggen en nooit aan begonnen. Gaan we bij deze snel doen!

Een andere goede film van Robin Williams is trouwens Good Will Hunting, ook al is het maar een bijrol. Echt geweldig hoe hij die rol neerzette!

Tomorrow is not today!

• Dr. Strangelove
The Mosquito Coast is echt een topfilm, één van mijn favorieten. Geen makkelijke film trouwens en ik begrijp waarom hij nooit aangeslagen is bij het grote publiek. Zonder enige twijfel Harrison Ford's beste rol en dit van iemand die Raiders of the Lost Ark de beste film aller tijden vindt :)
Pig moet ik ook nog zien; Cage is wel lichtjes bezig met een comeback trouwens, best wat aardige films in de laatste paar jaar. Zeker beter dan de crap die een beetje zijn signature was geworden het laatste decennium.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-01-2022 13:47 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:39

gws24

Thinking is hard!

P-Rock schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Eens, ik vond het een vermakelijke sci-film met aardig acteerwerk en verrassend goeie special effects. Het is eigenlijk een mini-serie van 4 uur die ze naar een film van 2,5 (of in sommige landen 2) uur hebben geknipt.
Ah, daarom krijg ik 2 resultaten als ik zoek op Prime naar Blackout: een film en een serie met dezelfde acteurs. Vroeg mij al af wat het verschil was.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dwarlorf schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Judgment Night al gezien? Ook een top soundtrack (Metal meets Hiphop).
Jaa, geweldig! Film heb ik op de middelbare school gezien. Vriendje luisterde vooral naar hip-hop en rap, en ik naar metal. Hij kwam er toen mee "moet je deze soundtrack eens luisteren!" 8) In Nederland had je toen Osdorp Posse die ook met Nembrionic het album Briljant, hard en geslepen maakten. Mooie tijden 8)

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:44:
Pig moet ik ook nog zien; Cage is wel lichtjes bezig met een comeback trouwens, best wat aardige films in de laatste paar jaar. Zeker beter dan de crap die een beetje zijn signature was geworden het laatste decennium.
Ik zie weinig verschil eerlijk gezegd. Ook toen wisselde hij af tussen redelijke films en regelrechte bagger. Dat doet ie eigenlijk al vanaf het begin van zijn carriere. ;)

• P-Rock
Vrijdag schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Jaa, geweldig! Film heb ik op de middelbare school gezien. Vriendje luisterde vooral naar hip-hop en rap, en ik naar metal. Hij kwam er toen mee "moet je deze soundtrack eens luisteren!" 8) In Nederland had je toen Osdorp Posse die ook met Nembrionic het album Briljant, hard en geslepen maakten. Mooie tijden 8)
En wat later eentje met Latin-metalband Laberinto.

• Dr. Strangelove
P-Rock schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Ik zie weinig verschil eerlijk gezegd. Ook toen wisselde hij af tussen redelijke films en regelrechte bagger. Dat doet ie eigenlijk al vanaf het begin van zijn carriere. ;)
https://www.rottentomatoes.com/celebrity/nicolas_cage

Laatste drie jaar toch wel wat beter gemiddeld dan de 15 jaar ervoor. Maar ja, hij is enorm productief en heeft ook toegegeven veel films gewoon voor het geld te doen; hij schijnt nogal wat domme financiële beslissingen gemaakt te hebben waardoor hij de centen gewoon nodig heeft.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:15:
[...]

https://www.rottentomatoes.com/celebrity/nicolas_cage

Laatste drie jaar toch wel wat beter gemiddeld dan de 15 jaar ervoor. Maar ja, hij is enorm productief en heeft ook toegegeven veel films gewoon voor het geld te doen; hij schijnt nogal wat domme financiële beslissingen gemaakt te hebben waardoor hij de centen gewoon nodig heeft.
Zo erg dat het nu films oplevert zoals "The Unbearable Weight of Massive Talent" :+
Die mij trouwens erg leuk lijkt, dus mijn centen krijgt hij alvast.

4POX schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:43:
[...]

Wel grappig dat de acteur in deze film en Venom doorelkaar worden gehaald.

spoiler:
Ik zie upgrade als soort matrix moment. Vanaf upgrade kregen heel veel actiefilm een meedraaiend camera effect.
Oh nee hoor, ik haal ze niet door elkaar. Dat zei ik alleen omdat...
spoiler: Dikke spoiler over Upgrade op Netflix
....Venom over een parasiterende aliën gaat die de hele tijd tegen de eigenaar van het lichaam praat of de besturing overneemt. Net als Stem!

Maar naast een betere Venom was Upgrade inderdaad ook een betere Matrix 4 :+

Dat zit wel Schnorr.

• P-Rock
Stukfruit schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Zo erg dat het nu films oplevert zoals "The Unbearable Weight of Massive Talent" :+

[...]

Oh nee hoor, ik haal ze niet door elkaar. Dat zei ik alleen omdat...
spoiler: Dikke spoiler over Upgrade op Netflix
....Venom over een parasiterende aliën gaat die de hele tijd tegen de eigenaar van het lichaam praat of de besturing overneemt. Net als Stem!

Maar naast een betere Venom was Upgrade inderdaad ook een betere Matrix 4 :+
Hij heeft het erover dat de acteurs Tom Hardy en Logan Marshall Green nog wel eens verward worden met elkaar.

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:48:
[...]

[...]
Ja die ga ik wel kijken, lekker meta :P

• Stukfruit
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Hij heeft het erover dat de acteurs Tom Hardy en Logan Marshall Green nog wel eens verward worden met elkaar.
Snap ik, maar het leek een reactie te zijn op wat ik schreef. Als je Upgrade hebt gezien dan begrijp je wat ik bedoel :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 14-01-2022 14:57 ]

Dat zit wel Schnorr.

• P-Rock
Stukfruit schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Snap ik, maar het leek een reactie te zijn op wat ik schreef. Als je Upgrade hebt gezien dan begrijp je wat ik bedoel :)
Gelukkig heb ik Upgrade ook gezien. ;)

• Sydney08
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:44:
The Mosquito Coast is echt een topfilm, één van mijn favorieten. Geen makkelijke film trouwens en ik begrijp waarom hij nooit aangeslagen is bij het grote publiek. Zonder enige twijfel Harrison Ford's beste rol en dit van iemand die Raiders of the Lost Ark de beste film aller tijden vindt :)
Ja, ik ben een enorme Harrison Ford fan. Blade Runner is mijn favoriete film aller tijden, maar heb dus The Mosquito Coast nog niet gezien. Dit weekend maar even kijken of ik tijd kan vrijmaken :)

Edit: Zie trouwens dat Paul Schrader de schrijver is van The Mosquito Coast _/-\o_ . Die heeft ook Taxi Driver en The Card Counter (aanrader!) geschreven! The Card Counter is een trage film, maar vond hem echt heel goed geschreven en geacteerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Sydney08 op 14-01-2022 16:13 ]

Tomorrow is not today!

• P-Rock
Sydney08 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Ja, ik ben een enorme Harrison Ford fan. Blade Runner is mijn favoriete film aller tijden, maar heb dus The Mosquito Coast nog niet gezien. Dit weekend maar even kijken of ik tijd kan vrijmaken :)

Edit: Zie trouwens dat Paul Schrader de schrijver is van The Mosquito Coast _/-\o_ . Die heeft ook Taxi Driver en The Card Counter (aanrader!) geschreven! The Card Counter is een trage film, maar vond hem echt heel goed geschreven en geacteerd.
Mishima: A Life in Four Chapters is ook fantastisch.

• Sydney08
P-Rock schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Mishima: A Life in Four Chapters is ook fantastisch.
Moest even opzoeken wat de link met mijn bericht was, maar ook van Paul Schrader dus. Geen titel die direct in het oog springt, maar staat genoteerd d:)b

Tomorrow is not today!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Blue Bayou (2021)Blue Bayou (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Mooie film over een immigrant die in de VS met wettelijke regels te maken krijgt die grote invloed op zijn leven hebben. Mooie verhaallijnen en goed geacteerd, maar sommige rollen zijn nogal karikaturaal. Einde is zeer sentimenteel. (Zelfs ik, nuchtere Hollander, kreeg tranen)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:58
The Guilty (2021)The Guilty (2021)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Op zoek naar wat te kijken kwam ik deze tegen op Netflix. Een gedegradeerde politieagent komt op de 911-meldkamer te werken en wordt gebeld over een ontvoerde vrouw. Grappig concept, aangezien de gehele film zich op één locatie (de meldkamer) afspeelt. De mede-hoofdrolspelers komen niet in beeld en zul je dus zelf moeten fantaseren. Best een spannende film, maar duurde mij te lang. Het eindeloze gesnik/gejammer aan de telefoon begon mij op een gegeven moment ook te irriteren.
spoiler:
De plottwist dat de vrouwelijke beller uiteindelijk de 'dader' blijkt te zijn was dan wel interessant, zag ik niet aankomen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2022 23:01 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

AvK

Ready Set Go

ThinkPad schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:41:
The Guilty (2021)[Afbeelding: The Guilty (2021)]
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Op zoek naar wat te kijken kwam ik deze tegen op Netflix. Een gedegradeerde politieagent komt op de 911-meldkamer te werken en wordt gebeld over een ontvoerde vrouw. Grappig concept, aangezien de gehele film zich op één locatie (de meldkamer) afspeelt. De mede-hoofdrolspelers komen niet in beeld en zul je dus zelf moeten fantaseren. Best een spannende, maar duurde mij te lang. Het eindeloze gesnik/gejammer aan de telefoon begon mij op een gegeven moment ook te irriteren.
spoiler:
De plottwist dat de vrouwelijke beller uiteindelijk de 'dader' blijkt te zijn was dan wel interessant, zag ik niet aankomen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Deze heb ik een aantal maanden geleden ook gezien. Het is eigenlijk een eenakter. Je ziet alleen de hoofdpersoon, er zijn geen anderen. Dat maakt de film ook weer uniek. Vind em erg goed. Goed verhaal, goed verbeeld en vooral goed geacteerd. Behoorlijk ingetogen ook. Totdat de waarheid boven komt. Voor mij was het een 7,5

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:58
Ik kon Jake Gyllenhaal in Nightcrawler (2014) wel goed waarderen trouwens. Ook wel een vermakelijke film.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2022 23:04 ]

• josh-hill
Ik zou gewoon het origineel kijken (Den Skyldige). Toen in de bioscoop gezien en ik vond hem erg sterk. Is ook iets korter dan de remake.

Staat nu op Amazon Prime.

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 15-01-2022 00:37 ]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:40
Als we het hebben over acteurs die je doen verbazen als ze een andere rol spelen...
Arnold Schwarzenegger, wie kent hem niet als de rauwe/harde actie held?

Nou dan kijk deze film eens.

Ik had nooit verwacht dat hij een serieuze rol kon spelen in een drama, hier doet hij dat echt goed. Het verbaasde mij positief :)
Maggie (2015)Maggie (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png0 / 10

• copyer
  • Laatst online: 06-12 09:22
Arjantje72 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 02:55:
Als we het hebben over acteurs die je doen verbazen als ze een andere rol spelen...
Arnold Schwarzenegger, wie kent hem niet als de rauwe/harde actie held?

Nou dan kijk deze film eens.

Ik had nooit verwacht dat hij een serieuze rol kon spelen in een drama, hier doet hij dat echt goed. Het verbaasde mij positief :)
Maggie (2015)[Afbeelding: Maggie (2015)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Ook End of Days een x zien dan https://www.imdb.com/title/tt0146675, speelt ie in een horror film. 8)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 17:49

Superkiwi

Hoi doei

Kiwi lurkt al enige jaren met plezier in dit topic en dacht: "waarom zelf ook niet eens een review achterlaten?"
Dus bij dezen ;)

Bird Box (2018)Bird Box (2018)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: R

Gisteravond Bird Box eens opgezet. Na het zien van de trailer verwachtte ik een soort
A Quiet Place en hoewel de films wel wat raakvlakken hebben is Bird Box toch totaal iets anders. Maar goed, mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik was zeer benieuwd naar de reden waarom de hoofdrolspelers de gehele film met een blinddoek op lopen. Wat kan er in hemelsnaam zó erg zijn dat ze niet willen of mogen zien?

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: het verlangen naar het antwoord op dat mysterie ebt in de loop van de film al vrij snel weg en dat is jammer.
De film begint vrij sterk met een aantal bizarre gebeurtenissen waardoor je interesse in het onbekende gewekt wordt. Tevens helpt één van de grote gebeurtenissen in het begin je de vastberadenheid en drijfveer van de hoofdpersoon te begrijpen. Deze gebeurtenis leidt tot zo'n beetje de enige emotionele uiting in de film. Malorie (gespeeld door Sandra Bullock) is dan ook gelijk het enige karakter in de film waar ik enige mate van gevoel voor kon opbrengen.
spoiler:
Gezien de gebeurtenissen aan het begin (een hele hoop doden, hoofd-/bijrolspelers die kinderen/echtgenoten ed verliezen) zou je meer emotie verwachten maar dat blijft (grotendeels) uit. De enige keer dat de emotie goed tot uiting komt is als Malorie Tom vertelt dat haar zus dood is.

De rest van de karakters, zowel aan de goede als de slechte kant, hadden zo uit een slasher horrorfilm kunnen komen. Ja ze zijn nodig voor het verhaal maar ze voegen in mijn ogen vrij weinig toe omdat ze allemaal vrij oppervlakkig zijn.

Het duurt allemaal net te lang. Het verlangen om uiteindelijk te weten te komen waar we niet naar mogen kijken werd steeds minder en minder en naar het einde toe werd het steeds lastiger om mijn aandacht erbij te houden.
spoiler:
De enige hints die de film ons geeft zijn een schaduw en wat opvliegende bladaren. En dat enkele keren verspreid over de film.

In tegenstelling tot andere mysterieuze films die ons achterlaten met een vraag lukt het deze film niet om datzelfde te bewerkstelligen.
Van mij krijgt de film een 4 vanwege oppervlakkige karakters, spanning die vrij snel weg ebt en een te simpel einde. Sandra Bullock als vastberaden, paniekerige moeder houdt de film nog enigszins overeind.
spoiler:
Voor een stel blinden in een onbekende omgeving bewegen ze zich wel heel snel voort. Zo rent ze op het eind geblinddoekt en in een onbekend bos met 2 kinderen in haar armen weg voor het 'mysterie' terwijl ze zich de hele film aan een touwtje en op de tast heeft voortbewogen.
Ook de scene waarin ze met zijn vieren op gps (want de ramen zijn afgeplakt) in de auto naar de supermarkt rijden komt een beetje absurd over: Stapvoets manoeuvreren ze zich met behulp van de proximity sensors om alle stilstaande auto's en rotzooi heen. Totdat ze de schaduw zien, dan gaat het gas er vol op en blijken ze ware Verstappens waarbij opgemerkt moet worden dat ze nog steeds niks zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 18:31
Eternals (2021)Eternals (2021)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: PG-13
Gisteravond op Disney+ deze recente Marvel film gekeken. Waar ik de meeste Marvel films prima popcorn vermaak vind met meestal leuke humor, en bij sommigen me van begin tot eind helemaal in de film getrokken voel, had ik dat bij deze film niet. Het hele concept van die Celestials, Eternals en Deviants staat zo ver van mijn bed, en dan het overvloedige gebruik van CGI, zorgde er voor dat het geheel gewoon geen emotionele impact had. Visueel ziet het er goed verzorgd uit, maar het is allemaal zo nep dat het je niet raakt. Ook miste ik de toch wel kenmerkende Marvel humor. Voor mij persoonlijk de eerste onvoldoende voor de Marvel films. Blij dat ik geen bioscoopkaartje voor deze film gekocht had.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35
Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:00:
Ik mis Kevin Spacey, mag ik dat alweer zeggen?
Mag je zeker zeggen. :) Er lijkt terug wat beweging op zijn IMDB pagina te komen.

Volgens IMDB zou in maart de thriller Peter Five Eight met Spacey uit komen. Alleen vreemd dat er nu nog geen plot en trailer zijn en dat de releasedatum enkel voor de US is. Verder heeft de regisseur enkel grote films als visual effects artist op zijn palmares. Het zal dus waarschijnlijk geen bioscoopfilm zijn.

En in oktober 2021 zou de Italiaanse film The Man Who Drew God zijn uit gekomen al lijkt die enkel in Italië te zijn gereleased.

Verder had ik nog ergens gelezen dat hij zou worden gelinkt aan een andere Europese film. Het lijkt er dus op dat de deur in Hollywood nog niet open staat en Spacey voorlopig B/indie en Europese films zal doen?

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 15-01-2022 13:22 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Haay schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:40:
Eternals (2021)[Afbeelding: Eternals (2021)]
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: PG-13
Gisteravond op Disney+ deze recente Marvel film gekeken. Waar ik de meeste Marvel films prima popcorn vermaak vind met meestal leuke humor, en bij sommigen me van begin tot eind helemaal in de film getrokken voel, had ik dat bij deze film niet. Het hele concept van die Celestials, Eternals en Deviants staat zo ver van mijn bed, en dan het overvloedige gebruik van CGI, zorgde er voor dat het geheel gewoon geen emotionele impact had. Visueel ziet het er goed verzorgd uit, maar het is allemaal zo nep dat het je niet raakt. Ook miste ik de toch wel kenmerkende Marvel humor. Voor mij persoonlijk de eerste onvoldoende voor de Marvel films. Blij dat ik geen bioscoopkaartje voor deze film gekocht had.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
Het enige verrassende aan die film was de post-credit scene.

spoiler:
Al hoop ik niet dat ze van Blade net zo'n bloedeloze, saaie en duffe kneuzenfestijn maken als Venom en Carnage, maar hem de Deadpool behandeling geven. Of nog beter, net zo'n sfeer neerzetten als de originele eerste Blade. We hebben weer een écht BLOODBATH! nodig, niet dat kleuterige, kleurige wereldje van de staat van MCU nu. /rant :P

• Dwarlorf

Dwarlorf

D-Three schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:40:
[...]

.

Verder had ik nog ergens gelezen dat hij zou worden gelinkt aan een andere Europese film. Het lijkt er dus op dat de deur in Hollywood nog niet open staat en Spacey voorlopig B/indie en Europese films zal doen?
Geheel in de Europese traditie. (Roman Polanski).

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:20:
[...]

spoiler:
Al hoop ik niet dat ze van Blade net zo'n bloedeloze, saaie en duffe kneuzenfestijn maken als Venom en Carnage, maar hem de Deadpool behandeling geven. Of nog beter, net zo'n sfeer neerzetten als de originele eerste Blade. We hebben weer een écht BLOODBATH! nodig, niet dat kleuterige, kleurige wereldje van de staat van MCU nu. /rant :P
Nou, dat laatste wat je daar zegt begint voor mij ook wel een dingetje te worden.

De reden waarom ik Marvel interessanter vond dan DC (op Nolan's Batman na) is omdat ze probeerden om het tegen een wat meer realistische achtergrond te plaatsen.

Dat beginnen ze steeds verder los te laten. Niet alleen qua verhaal. De outfits bevinden zich nu weer in dezelfde staat als in de Schumacher-tijd en eindgevechten vinden steeds vaker plaats in een onherkenbare wereld. Wie kan zich bijvoorbeeld nog herinneren waar op aarde (was het überhaupt op aarde?) het eindgevecht in Endgame was?

/ook-rant :p

Dat zit wel Schnorr.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:05

heuveltje

KoelkastFilosoof

The General's Daughter (1999)The General's Daughter (1999)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: R
Ik zag op amazon dat deze 15 bijna verdween.
Kon me herinderen dat ik hem de eerste keer goed vond, dus nog een keer gekeken.

verhaal is goed, acteer werk is ook prima wat mij betreft.
niks is super, maar de combinatie is prima.
Blijft gewoon een goede who-dunnit.

Als ik nu alleen eens kon bedenken waarom Madeleine Stowe me zo bekend voorkomt
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Stukfruit
  • Niet online
The Door Into Summer (2021)The Door Into Summer (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: N/A
Japanse tijdreisfilm over een jonge wetenschapper met passie voor robots die beroofd wordt van zijn levenswerk door vriendin en zakenpartner.

De film is gebaseerd op het gelijknamige verhaal van Robert A. Heinlein en bevat naast een paradox (want: tijdreizen) een enigszins controversieel einde, afhankelijk van hoe je het interpreteert. Kijkers met meer achtergrondkennis van deze schrijver zullen dit waarschijnlijk al verwachten; zo is de beste man bijvoorbeeld bekend van Starship Troopers (de basis voor het verhaal achter de film van Paul Verhoeven).

Ondanks bovenstaande probeert deze film niet echt dieper in te gaan op zulke onderwerpen en blijf je als kijker met een raar en ongemakkelijk gevoel achter. Ach, misschien is men er dan toch wel in geslaagd om de kijker te prikkelen.

Heinlein zou trots zijn. Maar van mij krijgt hij een omgekeerde nein.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 17:43

Kheos

FP ProMod
P-Rock schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:01:
Jason Statham speelt toch altijd hetzelfde personage? Die heb ik echt nog nooit in een ander soort rol gezien...
In Snatch speelt hij niet zijn typische actie-rol

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:20:
[...]

spoiler:
spoiler:
Blade? Was dat Blade? Dane is toch de Black Knight?
Wikipedia: Black Knight (Dane Whitman)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12 19:52
Audiovisueel een toffe film. Maar het verhaal was niet zo bijzonder en het tempo wisselde teveel. Ik vond de karakters maar weinig diepgang hebben, evenals de Deviants die ongeinspireerd waren uitgevoerd. De "twist" vond ik wel leuk, maar daar werd dan weer veel teveel meegedaan.

spoiler:
Ik vind het wel bijzonder dat de Eternals er dus altijd zijn geweest en zij zich altijd afzijdig hebben gehouden. Dat wordt ook kort toegelicht. Maar tijdens al dit gebeuren zijn de Avengers kennelijk met vakantie? :+ Terwijl op TV wordt uitgezonden wat er in Londen is gebeurd zijn zij volledig afzijdig. Bijzonder. Eigenlijk is er geen enkele verbinding met het MCU - behalve dat de Snap en Dr. Strange worden genoemd - terwijl je die juist op Aarde wel verwacht.

Voor mij is het samengevat een film van gemiste kansen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ferra schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:41:
[...]

spoiler:
Blade? Was dat Blade? Dane is toch de Black Knight?
Wikipedia: Black Knight (Dane Whitman)
spoiler:
Die stem die je dan hoort is van de acteur die Blade gaat spelen: https://heroichollywood.c...ucer-reveals-blade-cameo/

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Army of the Dead (2021)Army of the Dead (2021)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 148 min | MPAA: R
Zack Snyder, bekend van onder andere 300, Watchmen en Justice League leverde in 2001 deze film af aan Netflix.

Het verhaal is simpel: een groep huurlingen krijgt de opdracht de kluis van het Bly's casino in Las vegas te beroven, middenin het laatst overgebleven Zombie bolwerk van Amerika. Is dit het? Nee, het verhaal krijgt nog enkele leuke twists waardoor de druk er wat meer op komt te liggen om haast te maken.

Voor een zombiefilm vond ik hem bijzonder goed te pruimen. De acteurs zijn goed gecast en spelen hun rol uitstekend waardoor de groep als geheel een fraai zootje ongeregelde en zeer diverse huurlingen vormt.
De film draait voor 99% op de zombies en de missie van deze groep maar ze hebben (helaas, zou ik willen zeggen) ook 1% gebruikt om er wat vader/dochter relatieperikelen in te stoppen. Vanaf de eerste keer dat we kennis maken met de dochter merken we al dat het een vrij opstandige dame is waardoor ik een "nee toch, niet zo'n standaard domme muts alsjeblieft" niet kon onderdrukken. Gelukkig viel ze wat dat laatste betreft reuze mee.

Ik heb weinig kunnen ontdekken waar ik me aan stoorde en zelfs aan het bij- en herladen van de wapens is in deze film gedacht.
Hij valt een beetje in het straatje van de Resident Evil films en die ervaar ik ook als zeer vermakelijk, dus 1 en 1 is al snel 2.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12 12:02
Army of the Dead (2021) Army of the Dead (2021)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 148 min | MPAA: R
Zack Snyder, bekend van onder andere 300, Watchmen en Justice League leverde in 2001 deze film af aan Netflix.
Volgens mij was de kijkvolgorde: Dawn of the Dead, Army of Thieves en dan Army of the Dead. >:)

• josh-hill
City of God (2002)City of God (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Deze film begint met een berg aan enorm korte shots met een handheld camera. Niet mijn ding. Ook gebeurt er van alles waarbij niet duidelijk is hoe of wat of waarom. Chaotisch.

Maar goed, het begin vond ik over het algemeen lastig te volgen en vond het niet echt sterk (op dat moment). Gelukkig wordt het daarna een stuk beter en op een gegeven moment komt alles weer samen.

Er wordt regelmatig door de hele film gebruik gemaakt van aparte camera bewegingen. Verder heeft het allemaal vaak een beetje het gevoel van een documentaire. Het is ook gebaseerd op een situatie die zich echt heeft afgespeeld in Rio.

Het verhaal zit uiteindelijk toch wel goed in elkaar en deed me denken aan het veel recentere Gomorra en een andere film die me nu even niet te binnen schiet.

Aftrek vanwege de wat mij betreft te drukke shots hier en daar, maar verder een hele goede film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Out Stealing Horses (2019)Out Stealing Horses (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 123 min | MPAA: Not Rated
Deze film is prachtig geschoten. Ook wordt er goed in geacteerd.

Het verhaal is echter maar half half. Allereerst speelt een deel van het verhaal zich af rond de eeuwwisseling en een ander deel rond de tweede wereldoorlog. Daar wordt regelmatig tussen geschakeld, maar het bestaan van deze meerdere delen van het verhaal voegt weinig tot niets toe. Ook mist het allemaal gewoon zijn impact. Het is dat het verder wel mooi gemaakt is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Bad Day for the Cut (2017)Bad Day for the Cut (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: Not Rated
Ik vind revenge films normaal gezien wel leuk, en deze was op zich ook nog wel te pruimen, maar het is allemaal niet echt van een hoog niveau en het wordt uiteindelijk steeds onwaarschijnlijker, ondanks dat het niet gigantisch over-the-top is. Beetje zoals You Were Never Really Here, behalve dat je hier meestal wel soort van in beeld ziet hoe iemand wordt toegetakeld.

Pig (2021)Pig (2021)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Ik hoorde wat lovende kritieken over de film. Eindelijk weer eens een goeie film van ol' Nic.

Ik kan er kort over zijn: Nicolas Cage acteert in deze film behoorlijk nep, bijna alles is geposeerd voor de camera i.p.v. dat het natuurlijk oogt. Het verhaal slaat nergens op (beetje van het niveau van John Wick). Wat hou je dan nog over? Ik weet het niet, maar ik kan dit onmogelijk een voldoende geven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• P-Rock
Superkiwi schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:09:
Army of the Dead (2021)[Afbeelding: Army of the Dead (2021)]

Het verhaal is simpel: een groep huurlingen krijgt de opdracht de kluis van het Bly's casino in Las vegas te beroven, middenin het laatst overgebleven Zombie bolwerk van Amerika. Is dit het? Nee, het verhaal krijgt nog enkele leuke twists waardoor de druk er wat meer op komt te liggen om haast te maken.

Voor een zombiefilm vond ik hem bijzonder goed te pruimen. De acteurs zijn goed gecast en spelen hun rol uitstekend waardoor de groep als geheel een fraai zootje ongeregelde en zeer diverse huurlingen vormt.
De film draait voor 99% op de zombies en de missie van deze groep maar ze hebben (helaas, zou ik willen zeggen) ook 1% gebruikt om er wat vader/dochter relatieperikelen in te stoppen. Vanaf de eerste keer dat we kennis maken met de dochter merken we al dat het een vrij opstandige dame is waardoor ik een "nee toch, niet zo'n standaard domme muts alsjeblieft" niet kon onderdrukken. Gelukkig viel ze wat dat laatste betreft reuze mee.

Ik heb weinig kunnen ontdekken waar ik me aan stoorde en zelfs aan het bij- en herladen van de wapens is in deze film gedacht.
Hij valt een beetje in het straatje van de Resident Evil films en die ervaar ik ook als zeer vermakelijk, dus 1 en 1 is al snel 2.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Je had geen moeite met de ontelbare plotgaten in het verhaal en domme, onlogische acties van het team?

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Arjan90 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:53:
Audiovisueel een toffe film. Maar het verhaal was niet zo bijzonder en het tempo wisselde teveel. Ik vond de karakters maar weinig diepgang hebben, evenals de Deviants die ongeinspireerd waren uitgevoerd. De "twist" vond ik wel leuk, maar daar werd dan weer veel teveel meegedaan.

spoiler:
Ik vind het wel bijzonder dat de Eternals er dus altijd zijn geweest en zij zich altijd afzijdig hebben gehouden. Dat wordt ook kort toegelicht. Maar tijdens al dit gebeuren zijn de Avengers kennelijk met vakantie? :+ Terwijl op TV wordt uitgezonden wat er in Londen is gebeurd zijn zij volledig afzijdig. Bijzonder. Eigenlijk is er geen enkele verbinding met het MCU - behalve dat de Snap en Dr. Strange worden genoemd - terwijl je die juist op Aarde wel verwacht.

Voor mij is het samengevat een film van gemiste kansen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
spoiler:
- Thor is op pad met de Guardians.
- Iron man, Natasha en Cap weten we allemaal.
- Bruce is geen (Professor)Hulk meer (zoals na Chang-Chi was te zien)
- Captain Marvel is ergens ver weg.
- Dr. Strange zou nog kunnen, maarja met alleen hem erbij ga je het denk ik ook weer niet winnen, Tevens deden de Eternals zelf grotendeels al wat hij ook kan.
- Spider-man, niemand weet meer dat hij er is/wie hij is.

Zo heel veel is er dan ook niet meer over van de Avengers..

[ Voor 42% gewijzigd door Gekkenhuis op 16-01-2022 22:47 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:41
P-Rock schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Je had geen moeite met de ontelbare plotgaten in het verhaal en domme, onlogische acties van het team?
Ik heb hem net ook maar even gezien... Viel me ook best mee. Veel actie dus ik kon wel 2.5 uur wakker blijven. Ja, plot holes wellicht. Matige keuzen, soms ook wat onnozel
spoiler:
treuzelen bij het instappen
maar goed... De muziek maakt ook veel goed:)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

P-Rock schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:31:
[...]
Bij een film als deze, waarvan je op voorhand al weet dat het puur vermaak is, heb ik daar niet zo veel moeite mee inderdaad. Sommige films zijn niet bedoeld om tot in den treure te analyseren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 17-01-2022 09:31 ]

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-12 13:52
Pleasure (2021)Pleasure (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
Soms dan kijk ik wat die top 10 is van een website waar ik soms misschien niet helemaal legaal wat films vandaan haal.

Van de week stond deze op plek 9 of 10. Waarom? Geen idee maar het sprak me ergens aan. Dus op een zondagmiddag deze aangezet.
Deze valt echt wel onder de categorie: softporn. Er wordt niets geschuwd en de lullen slaan je letterlijk om de oren. Toch heeft het verhaal iets boeiends en als je langs de porno kijkt zie je toch het onschuldige Zweedse meisje van 19 dat graag de beste in de pornowereld wil worden. Dat deze weg de nodige tegenslagen en letterlijke opofferingen vereist blijkt maar weer.

De film is gewoon Engels gesproken op een klein stukje Zweeds na tijdens een telefoongesprek.

Voor als je geen zin hebt in porno en toch een "leuke" film wilt kijken
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-12 08:53

snmght

imho dan he

The Secret Life of Walter Mitty gezien (met Ben Stiller, niet het origineel) en ik was ontzettend teleurgesteld. For some reason had ik er hoge verwachtingen van; al vaker positieve recensies gelezen en toevallig veel liedjes van de soundtrack ook in mijn Spotify. Maar deze film vond ik onderhoudend en er zaten mooie shots in maar verder vond ik geen enkel karakter echt sterk en het verhaal ditto. Een 5 van mij; het was ook weer niet zo tenenkrommend dat ik hem uit wilde zetten.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-12 08:53

snmght

imho dan he

Sunfalls schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:16:
Zo benieuwd waar je op doelt met "leuke" ipv leuke in deze zin.. Een film met toch wat vrouwelijk (onbedekt) schoon? :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Sunfalls schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:16:
Pleasure (2021)[Afbeelding: Pleasure (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
Soms dan kijk ik wat die top 10 is van een website waar ik soms misschien niet helemaal legaal wat films vandaan haal.

Van de week stond deze op plek 9 of 10. Waarom? Geen idee maar het sprak me ergens aan. Dus op een zondagmiddag deze aangezet.
Deze valt echt wel onder de categorie: softporn. Er wordt niets geschuwd en de lullen slaan je letterlijk om de oren. Toch heeft het verhaal iets boeiends en als je langs de porno kijkt zie je toch het onschuldige Zweedse meisje van 19 dat graag de beste in de pornowereld wil worden. Dat deze weg de nodige tegenslagen en letterlijke opofferingen vereist blijkt maar weer.

De film is gewoon Engels gesproken op een klein stukje Zweeds na tijdens een telefoongesprek.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Drei Schwedinnen auf der Reeperbahn? :Y)

Ik moet deze film ook nog zien, maar wat ik uit de trailer en de IMDB pagina opmaak zie ik een hoop bekende namen. Ik zag zelfs een bekende dungeon :P Is deze film nu eigenlijk een beetje te vergelijken met de film Deep Throat, en de film die dáár weer op gebaseerd is?

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-12 13:52
snmght schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Zo benieuwd waar je op doelt met "leuke" ipv leuke in deze zin.. Een film met toch wat vrouwelijk (onbedekt) schoon? :D
Leuke is meer gebaseerd op het feit dat ik in een pornofilm iemand met een grote voorgevel zou verwachten en dat valt in deze film wel tegen. Daarnaast zijn er wel grote *piep* te zien in vol ornaat maar daarvoor ging ik de film nou juist niet kijken. :X

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 17-01-2022 11:57 . Reden: Dat woord wordt niet meer algemeen geaccepteerd en laten we dus achterwege aub. ]

• JanW
  • Laatst online: 12:43
Focus (2015)Focus (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Een soort van Oceans Eleven, maar dan geschreven door schrijvers met aanzienlijk minder talent. Flink wat plotgaten, onnozele twists en gewoon geen pakkend verhaal.

Will Smith is een gerenommeerde tasjesdief die samen met andere tasjesdieven samen werkt om heel veel tasjes te jatten. Margot Robbie is het mooie meisje wat ook tasjes wil jatten, maar nog niet zo goed is als the man himself.

Het verhaal vliegt van hot naar her, zonder echt boeiend te zijn. Je moet 't vooral doen met wat grapjes, mooie shots van New Orleans o.a. en de plottwists die bedacht zijn door een 11-jarige.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Layer Cake (2004)Layer Cake (2004)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Gelukkig was dit een betere film. Daniel Craig is een dealer die op het punt staat om ermee te stoppen. Genoeg geld verdiend, tijd om te gaan leven. Zijn baas heeft andere plannen en vanaf daar komt de film lekker los. Daniel Craig speelt zijn rol heel goed en wist me vanaf 't begin in 't verhaal te trekken.

Het verhaal kan soms wel wat ingewikkeld om te begrijpen zijn, er zijn wat wisselingen tussen karakters her en der, dus 't is goed om de aandacht erbij te houden. Zeker richting het einde, dan gebeurt er veel en niet alles is even logisch of goed te volgen.

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55
Zack Snyder's Justice League (2021)Zack Snyder's Justice League (2021)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 242 min | MPAA: R
Eindelijk aan toe gekomen om dit 4 uur(!) durende epos te zien. Echt onvoorstelbaar wat een verschil met de versie van Joss Whedon. Naast alle toegevoegde scenes klopt de film nu gewoon helemaal met de nieuwe kleurstelling en muziek. Toch jammer dat dit universum (waarschijnlijk) niet meer wordt uitgebreid. En stiekem is Ben Affleck ook wel mijn favoriete Batman.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 13:26
Glass (2019)Glass (2019)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Saaie film waarvan ik nog steeds niet weet wat ik er van moet vinden. Unbreakable en met name Split vind ik goeie films waarbij ik de aandacht goed erbij kan houden.
Maar bij Glass had ik dat totaal niet, het verhaal slaat nergens op en wordt niet spannend.

De onvermijdelijke "plot twist" van Shyamalan maakt het er niet beter op.

Unbreakable en Split hebben een betere film als afsluiting verdiend.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• josh-hill
What Maisie Knew (2012)What Maisie Knew (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 99 min | MPAA: R
De ouders van een jong meisje hebben constant ruzie en gaan uit elkaar. Zoals zo vaak willen ze allebei volledig ouderlijk gezag over het kind.

Klinkt als een tien in een dozijn film? Dat is het niet. Deze film is vanuit het oogpunt van het kind en ook al zie je de ontknoping van verre af aan komen, en zou veel eigenlijk afschuwelijk moeten zijn om aan te zien, is het een toch echt een topfilm vanwege de geweldige acteurs als ook het goed lopende verhaal.

Als je dit een mooie film vindt, kan ik de Russische film Loveless ook van harte aanbevelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Army of Thieves (2021)Army of Thieves (2021)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: TV-MA

Na het goed bevallen Army of the Dead kon de prequel Army of Thieves natuurlijk niet uitblijven.
In deze film maken we kennis met kluizenkraker Sebastian Schlencht-Wöhnert, een nogal sullig introvert mannetje met een grote liefde voor kluizen en dan met name de vier zogenaamde 'Wagner kluizen'. Hij plaatst enkele enthousiaste filmpjes op zijn Youtube kanaal en is door het dolle als hij ziet dat hij een view én comment heeft op één van zijn filmpjes, te weten: een uitnodiging om zijn skills in de praktijk te testen. Nadat hij besluit daarop in te gaan behoort hij al snel tot een groep internationale bankovervallers die, je verwacht het niet, een kluizenkraker nodig hebben.

Men neme een hoofdrolspeler waar de knulligheid en ongemakkelijkheid vanaf spat, een zelfverzekerde sexy dame die ook nog eens goed blijkt in karate, een jaloers Wolverine-like alfamannetje, een Latina feestbeest tech-girl en een snelle chauffeur met een voorliefde voor sandwiches. Voeg daar een overijverige Franse Interpol agent aan toe die deze Wagner-kraken belangrijker vindt dan de net uitgebroken zombie-uitbraak en de cast is compleet.
Net als bij Army of the Dead zijn de karakters in deze film zeer divers maar ook hier pakt het goed uit. Opvallend is dat het kapsel en de kleding van Gwendoline Starr (die we kennen als Missandei uit GoT) tijdens elke akte significant verandert, terwijl de rest van de cast de gehele film zonder noemenswaardige uiterlijke veranderingen doorkomt.

Omdat het een prequel is van Army of the Dead had ik iets meer zombies verwacht maar verder dan een nieuwsbericht dat er zich in Las Vegas een zombievirus aan het verspreiden is komt het niet. Hadden ze dit weggelaten dan had de film zich ook prima staande kunnen houden; de zombie uitbraak voegt mijns inziens weinig toe aan deze film. Maar ja, de zombies in het vervolg kunnen niet zomaar uit het niks komen natuurlijk.
spoiler:
En niet te vergeten dat de vierde kluis, die ze deze film niet gaan kraken, zich in Las Vegas bevindt.

Door het ontbreken van zombies is de film iets 'serieuzer' te nemen ten opzichte van zijn voorganger, toch heb ik enkele keren smakelijk moeten lachen (denk aan Ocean's Eleven achtige humor). Vooral de klungelige hoofdrolspeler kan erg grappig uit de hoek komen.

Waar het bij de gemiddelde bankoverval film draait om het buitmaken van zoveel mogelijk geld is de insteek hier anders: de queeste van het kraken van de vier Wagner kluizen, iets wat nog nooit iemand gelukt is, is waar het om te doen is. Tenminste, voor een deel van de overvallers. Uiteraard zijn de anderen wél op geld uit dus onderling trammelant is gegarandeerd.

Wat als flinke positieve noot (pun intended) aangemerkt kan worden is de muziek. Hans Zimmer en Steve Mazzaro prijken op het affiche maar het is Der Ring des Nibelungen van Wagner die de show steelt. Ben je hier niet bekend mee, geen probleem. Na het zien van de film ben je dermate op de hoogte van dit meesterwerk dat je zonder problemen indruk kunt maken aan de keukentafel.

Kortom: wederom een erg leuke en vermakelijke film d:)b

Mijn kijkvolgorde is wellicht niet hoe het hoort maar buiten dat de films wél op elkaar aansluiten kunnen ze wat mij betreft prima los en/of in willekeurige volgorde bekeken worden.
Google stelt het volgende:
Should I watch Army of Thieves before Army of the Dead?
If the concept of cracking 'uncrackable safes' is an exciting feat for you, Army of Thieves is definitely the movie you should watch. However, to avoid scratching your head during the movie, we highly suggest you watch Army of the Dead first for some context, in fact, major context.

Dawn of the Dead werd even hierboven als eerste van de drie genoemd maar deze staat, zo leer ik op het grote internet, los van deze twee "Army of" films.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 17-01-2022 23:13 ]

• P-Rock
Mijn kijkvolgorde van Army of Thieves en Army of the Dead is als volgt:

Army of Thieves

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

P-Rock schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:28:
Mijn kijkvolgorde van Army of Thieves en Army of the Dead is als volgt:

Army of Thieves
Ga eens heel snel die andere kijken dan!
:+

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:56
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: PG-13
Dertien in een dozijn superheldenfilm. Het ziet er top uit maar het verhaal is vrij matig. Nou ben ik helemaal niet goed thuis in de Marvel wereld, maar voor superhelden die duizenden jaren op aarde zijn en door gigantische wezens zijn geschapen komen ze vrij zwak op mij over? Ik heb nou niet echt krachten gezien waarvan ik dacht 'wauw'. Zou zo'n onverwoestbare hulk niet heel makkelijke korte metten maken met die Deviants? De 'Eternal Prime' moest zichzelf nog verdedigen met een geweer.. ik denk die wuift haar hand en alles is kapot, maar nee.

Ik weet niet, het is oké kijkplezier maar niet meer dan dat.

• X-DraGoN
  • Laatst online: 19-12 23:03
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: PG-13
Dertien in een dozijn superheldenfilm. Het ziet er top uit maar het verhaal is vrij matig. Nou ben ik helemaal niet goed thuis in de Marvel wereld, maar voor superhelden die duizenden jaren op aarde zijn en door gigantische wezens zijn geschapen komen ze vrij zwak op mij over? Ik heb nou niet echt krachten gezien waarvan ik dacht 'wauw'. Zou zo'n onverwoestbare hulk niet heel makkelijke korte metten maken met die Deviants? De 'Eternal Prime' moest zichzelf nog verdedigen met een geweer.. ik denk die wuift haar hand en alles is kapot, maar nee.

Ik weet niet, het is oké kijkplezier maar niet meer dan dat.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ben ik het mee eens,
spoiler:
zelfs de scene helemaal op het einde waar Ikaris wroeging krijgt voor zijn daden leek mij zo goedkoop, vond er niet zoveel aan

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Persian Lessons (2020)Persian Lessons (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 127 min | MPAA: N/A
Gilles, een jonge joodse man uit antwerpen red zijn leven in een concentratiekamp door te beweren dat hij perzisch kan spreken, een officier wil deze taal wel leren omdat hij het idee heeft 'ooit' naar Perzie te gaan als een 'droomdoel' (hij wil er een restaurant openen, een 'duits' restaurant).
omdat Reza, zoals hij zich gaat noemen verder helemaal geen perzisch spreekt, verzint hij alle woorden, om te kunnen blijven overleven moet hij steeds meer woorden verzinnen en steeds verder in zijn zelf-bedachte wereld zich inleven, en ergens ook mogelijk een deel van zijn eigen persoon opgeven

De film heeft zeker een tragikomische werking, maar wordt nooit echt tot een 'lichte' komedie over concentratiekampen zoals bv La vita é bella.
Het blijft ook een donkere en dreigende situatie

Beide hoofdfiguren Reza (sterk gespeeld door Nahuel Pérez Biscayart) en Hauptsturmführer Koch (eveneens een sterke rol van Lars Eidinger) werken beide zowel geloofwaardig, maar ook als verdwaalde zoekende figuren met een ietwat surreale tint.
Bij bv Koch blijf je afvragen wat bv zijn motieven zijn om Perzisch te willen leren en is er soms een afwisseling tussen de vraag of hij nu sympathiek is, een 'redder' of juist een machtswellusteling en manipulator.
Reza wil overleven, maar wekt ook de vraag op tegen welke prijs je dat moet willen bereiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• josh-hill
On Body and Soul (2017)On Body and Soul (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: Not Rated
Dit is wellicht naar mijn beleving de beste film die ik ooit gezien heb!

Een origineel verhaal met raakvlakken met veel van mijn favoriete films, zoals Fúsi, Grave en Aloys.

De film heeft een
spoiler:
fantasy
aspect, maar verder is het enorm realistisch neergezet. Ik heb van begin tot eind genoten, waarbij ik vaak tegen mezelf zei "wat een geweldige film is dit!".

De film speelt zich grotendeels af in een Hongaars slachthuis. Kun je niet tegen bloed e.d. dan kun je hem beter niet kijken. Het slachten van het vee komt ook in beeld, daarbij is het doden soort van off camera. Overigens gaat de film daar eigenlijk niet over.

spoiler:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook autisme heb, dus wellicht heeft de film daarom ook een streepje bij mij voor.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Heist (2015)Heist (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: R
Actiethriller waarin een bus gekaapt wordt en de snelweg op gaat. Speed-achtig gedoe, maar het verhaal is nog onrealistischer en Speed is een betere film. Wel een boeiend en goed verhaal. DeNiro speelt hier een bandiet wat beter is dan die komediezooi van 'm. Het is geen superfilm maar het is beter dan een aflevering van The Voice.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• P-Rock
josh-hill schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:12:
On Body and Soul (2017)[Afbeelding: On Body and Soul (2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: Not Rated
Dit is wellicht naar mijn beleving de beste film die ik ooit gezien heb!

Een origineel verhaal met raakvlakken met veel van mijn favoriete films, zoals Fúsi, Grave en Aloys.

De film heeft een
spoiler:
fantasy
aspect, maar verder is het enorm realistisch neergezet. Ik heb van begin tot eind genoten, waarbij ik vaak tegen mezelf zei "wat een geweldige film is dit!".

De film speelt zich grotendeels af in een Hongaars slachthuis. Kun je niet tegen bloed e.d. dan kun je hem beter niet kijken. Het slachten van het vee komt ook in beeld, daarbij is het doden soort van off camera. Overigens gaat de film daar eigenlijk niet over.

spoiler:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook autisme heb, dus wellicht heeft de film daarom ook een streepje bij mij voor.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Als dit de beste film is die je ooit hebt gezien, waarom dan geen 10/10?

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12 12:02
@P-Rock Zoals de poster al aan gaf ondanks zijn autisme dat het naar zijn mening een goede film is. Ik snap jouw agressieve reactie hier niet op. De film hier genoemd is best diepgaand en kan bepaalde emoties triggeren. Laat iemand in zijn waarde.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Sluissie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:48:
@P-Rock Zoals de poster al aan gaf ondanks zijn autisme dat het naar zijn mening een goede film is. Ik snap jouw agressieve reactie hier niet op. De film hier genoemd is best diepgaand en kan bepaalde emoties triggeren. Laat iemand in zijn waarde.
.
  • wat is er exact agressief aan de reactie van @P-Rock ?
  • Waar zou uit blijken dat @P-Rock de poster niet in zijn waarde laat?

Strava | AP | IP | AW

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 18:17
P-Rock schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Altijd een beetje ruimte overlaten voor films die je niet gezien hebt :-)

• Dwarlorf

Dwarlorf

snmght schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:29:
The Secret Life of Walter Mitty gezien (met Ben Stiller, niet het origineel) en ik was ontzettend teleurgesteld. For some reason had ik er hoge verwachtingen van; al vaker positieve recensies gelezen en toevallig veel liedjes van de soundtrack ook in mijn Spotify. Maar deze film vond ik onderhoudend en er zaten mooie shots in maar verder vond ik geen enkel karakter echt sterk en het verhaal ditto. Een 5 van mij; het was ook weer niet zo tenenkrommend dat ik hem uit wilde zetten.
Klinkt als de gemiddelde blaxploitation film. De muziek is van de hoogste kwaliteit, de film bedroevend slecht.

• josh-hill
P-Rock schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Dat vroeg ik me zelf ook af. Ik heb altijd een marge gehouden en geen enkele film ooit een 10 gegeven, omdat elke film toch wel ergens een klein minpuntje heeft. Maar bij deze kan ik die eigenlijk niet echt bedenken, dus een 10 is wellicht beter op zijn plaats.

edit:
Neem bijvoorbeeld Fight Club. Dit is natuurlijk ook een steengoede film, en denk ik ook een 9.5 (of wellicht een 9). Geen 10 omdat ik de CGI van het einde niet om aan te gluren vind. Maar ik ben dan ook altijd heel erg kritisch, dat ligt in mijn aard.
spoiler:
Dit laatste zie je overigens ook terug in On Body And Soul, en o.a. dat vind ik dan ook zo fantastisch.

Overigens heb ik tot voor kort enkel met hele sterren gewerkt en heb ik dan ook een redelijk aantal films met 5 sterren (uit 5) beoordeeld. Maar sinds ik deze nu een 1-10 cijfer geef, met halve cijfers, heb ik 6 films met een 9.5 beoordeeld. Allemaal steengoede films. En ik weet dus niet of On Body And Soul daar nu echt bovenuit stijgt, maar hij zit voor mij zeker op hetzelfde niveau.

De 9.5 films:
Kapringen (A Hijacking) (2012)
Dare Mo Shiranai (Nobody Knows) (2004)
Victoria (2015)
Dylda (Beanpole) (2019)
Teströl És Lélekröl (On Body And Soul) (2017)
Fúsi (Virgin Mountain) (2015)

Ondanks dat ik een goede Engelstalige film ook wel kan waarderen, is het opvallend dat het films zijn in allemaal verschillende talen.

[ Voor 59% gewijzigd door josh-hill op 21-01-2022 12:07 ]

• Dr. Strangelove
Een tien is in principe foutloos. Ik heb nooit een film gezien die ik foutloos vond, maar wel een paar die ik heel erg goed vond en waar de fouten me niet stoorden. Het zijn er niet veel, ik denk 10-15 op de slordige 3500 die ik gezien heb.

• P-Rock
Sluissie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:48:
Agressief? Nou nou, niet zo lichtgeraakt hoor. Het is toch een normale vraag?
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:49:
Een tien is in principe foutloos. Ik heb nooit een film gezien die ik foutloos vond, maar wel een paar die ik heel erg goed vond en waar de fouten me niet stoorden. Het zijn er niet veel, ik denk 10-15 op de slordige 3500 die ik gezien heb.
Geen enkele film is 100% foutloos, maar er zijn er een aantal die dat wat mij betreft zo goed als zijn. Die zouden dan een 9,6-7-8 of 9 krijgen, wat afgerond wordt naar 10.

The Shining en Stalker bijvoorbeeld. Deze films doen naar mijn idee weinig fout. Je zou het The Shining kunnen aanrekenen dat het een slechte boekverfilming is, maar als je het daar los van ziet is het een regelrecht meesterwerk. Bij Stalker kan ik eigenlijk geen slechte punten bedenken.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het hangt er misschien ook wel af van wat je als fout bestempelt. Is dat een inconsistent script of bepaalde rol? Continuiteitsfout? Onlogische handelingen, zelfs in de betreffende setting? Anachronismes of geschiedvervalsing? Goedkope SFX? Ongeinspireerd acteerwerk?

Voor mij is het allerbelangrijkste dat een film mij vermaakt. Dat kan dom popcornvermaak zijn (zomerblockbusters etc.) maar ook ontroering, verwondering, mede/in-leven, me aan het nadenken zet etc. Suspension of disbelief speelt natuurlijk ook een grote rol, en een goede hero story helpt mij wel daarbij. Iets wat niet altijd goed naar voren komt wat mij betreft.

Het hoeft geen miljoenen kostende productie te zijn met een sterrencast en de beste regisseur ter wereld, ook kleine films kunnen dat. Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik toch niet heel vaak indiefilms kijk.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
10 voor mij zou de beste film zijn die je ooit zag, en smaak is heel subjectief en dus grotendeels nutteloos over te oordelen wat nu de "juiste" score is van een film.

• josh-hill
Het zal me niet verbazen als er ook mensen zijn die On Body And Soul een 1 zouden geven, dus inderdaad, het is allemaal heel subjectief.

Op IMDb en Letterboxd heeft hij overigens wel een 10 van mij, want die doen niet in halve cijfers. :)

edit:
Ik zie op IMDb inderdaad een review met een 1. :P

[ Voor 39% gewijzigd door josh-hill op 21-01-2022 11:11 ]

• markdm
Van de 600 films die ik gezien heb, heb ik er slechts 12 een 5/5 gegeven, namelijk:

Cinema Paradiso 1998
Liz and the Blue Bird 2018
Tamako Love Story 2014
Parasite 2019
Adaptation. 2002
Synecdoche, New York 2008
Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion 1997
Blade Runner 2049 2017
Monty Python and the Holy Grail 1975
The Departed 2006
Barry Lyndon 1975

Van elke film kan ik eigenlijk wel iets kleins qua kritiek uiten, aangezien niks echt perfect is. Daarom vind ik het zelf maar moeilijk of ik ze dan een 9,5 of een 10 moet geven.

• Dr. Strangelove
Mijn lijstje met tienen, ik ben er misschien een paar vergeten.

- 20,000 Leagues Under the Sea (1954)
- The Godfather Part 2 (1974)
- Jaws (1975)
- Raiders of the Lost Ark (1981)
- E.T. The Extra-Terrestrial (1982)
- The Silence of the Lambs (1991)
- The Remains of the Day (1993)
- Pulp Fiction (1994)
- Heat (1995)
- The Big Lebowski (1998)
- Spirited Away (2001)
- Lost in Translation (2003)

Verder zijn er films die ik zo nu en dan een tien geef maar als je er wat verder vanaf staat en vergelijkt met de andere tienen, bij nader inzien toch wat minder scoren. Zo heb ik hier op GoT Nomadland en Midnight Run allebei tienen gegeven, die films zou ik nu net wat lager scoren. En er zijn van die twijfelgevalletjes, zo vind ik The Fellowship of the Ring een absolute topper maar vind ik het lastig om die film op zichzelf staand te beoordelen.

Edit: Grappig trouwens dat de lijstjes van @markdm @josh-hill en mij nergens overlappen. That's personal taste for you :)

Edit 2: Ik realiseerde me onlangs dat het geen toeval is dat van dit lijstje hierboven ik veruit de meeste films in mijn late teens / young adult jaren voor het eerst gezien heb; de leeftijd waarin je de wereld gaat ontdekken en alles een enorme indruk op je maakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-01-2022 12:09 ]

• P-Rock
Films die bij mij een dikke 10 scoren zijn Blade Runner, Stalker, The Shining, Aliens, The Thing, My Neighbour Totoro, Monty Python and The Holy Grail, Evil Dead 2, Fear and Loathing in Las Vegas, Pulp Fiction, Only Yesterday, NGE: The End of Evangelion, In the Mood for Love en Memories of Murder.

• markdm
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:35:
Mijn lijstje met tienen, ik ben er misschien een paar vergeten.

- 20,000 Leagues Under the Sea (1954)
- The Godfather Part 2 (1974)
- Jaws (1975)
- Raiders of the Lost Ark (1981)
- E.T. The Extra-Terrestrial (1982)
- The Silence of the Lambs (1991)
- The Remains of the Day (1993)
- Pulp Fiction (1994)
- Heat (1995)
- The Big Lebowski (1998)
- Spirited Away (2001)
- Lost in Translation (2003)

Verder zijn er films die ik zo nu en dan een tien geef maar als je er wat verder vanaf staat en vergelijkt met de andere tienen, bij nader inzien toch wat minder scoren.
[...]
Edit: Grappig trouwens dat de lijstjes van @markdm @josh-hill en mij nergens overlappen. That's personal taste for you :)
Goede lijst en zover ik gezien heb ook allemaal geweldige films, ik zal komende week wel eens Heat (1995) kijken.

Ik kan nu ook nog wel iets van 15 films opnoemen die echt net niet van mij een perfecte score krijgen. Zo vind ik zelf Raiders of the Lost Arc uit jouw lijst ook bijna perfect, maar als ik terug kijk zie ik toch genoeg kleine foutjes zoals af en toe wat onhandige editing, alsof sommige scenes achteraf in post-productie een minuutje korter gemaakt zijn. Het is iets kleins, maar zulke kleine dingen maken of breken toch net die 10/10 score.
Hetzelfde geld voor Spirited Away. Geweldige film, maar ik had toch iets meer coherentie in het verhaal willen zien.
P-Rock schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:14:
Films die bij mij een dikke 10 scoren zijn Blade Runner, Stalker, The Shining, Aliens, The Thing, My Neighbour Totoro, Monty Python and The Holy Grail, Evil Dead 2, Fear and Loathing in Las Vegas, Pulp Fiction, Only Yesterday, NGE: The End of Evangelion, In the Mood for Love en Memories of Murder.
Ook een mooie lijst! Blade Runner, Stalker, My Neighbour Totoro en In the Mood for Love zijn allemaal ook echt sommige van mijn favouriten. Ik heb hier al Totoro en Spirited Away gehoord van Miyazaki, maar toevallig is Castle in the Sky van favouriet van hem.

Nu we toch bezig zijn met lijstjes wil ik toch nog een paar verdere Honorable Mentions geven. Films die op een of andere manier voor mij echt enorm uitblinken en daarom het vermelden waard zijn, maar die ik wegens kleine puntjes toch niet perfect kan noemen:
- The Human Condition trilogie 1969-1961
- Love Exposure 2008
- The Thin Red Line 1998
- Ran 1985
- Lawrence of Arabia 1962
- 12 Angry Men 1957
- Perfect Blue 1997
- Ikiru 1952
- Moonrise Kingdom 2012
- Die Hard 1988
- Django Unchained 2012

• P-Rock
Ik zie dat ik Grave of the Fireflies nog ben vergeten. Maar ja, die kijk ik 1x in de 5 jaar, aangezien het een erg deprimerende film is, zeker als je weet dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen.

• josh-hill
P-Rock schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:29:
Ik zie dat ik Grave of the Fireflies nog ben vergeten. Maar ja, die kijk ik 1x in de 5 jaar, aangezien het een erg deprimerende film is, zeker als je weet dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen.
Een van de weinige Ghibli films die ik nog niet gezien heb, maar altijd al heb willen zien. Is niet te krijgen via bol.com of op streaming. Zal dus wel UK import worden.

• Dr. Strangelove
Prachtige film. Eén keer gezien, weet niet of ik dat een tweede keer trek :'( Vooral als je je realiseert dat die film een microcosmos is voor vele miljoenen vergelijkbare verhalen, dan is het echt teveel voor me.

Eigenlijk zou die film mandatory viewing moeten zijn op elke middelbare school.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-01-2022 13:08 ]

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Prachtige film. Eén keer gezien, weet niet of ik dat een tweede keer trek :'( Vooral als je je realiseert dat die film een microcosmos is voor vele miljoenen vergelijkbare verhalen, dan is het echt teveel voor me.

Eigenlijk zou die film mandatory viewing moeten zijn op elke middelbare school.
Wijlen filmcriticus Roger Ebert was er ook zeer over te spreken:

https://www.rogerebert.co...ave-of-the-fireflies-1988
Yes, it’s a cartoon, and the kids have eyes like saucers, but it belongs on any list of the greatest war films ever made.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Is alweer een tijd geleden dat ik die film heb gezien. Maar ik durf niet. Ben bang dat de zeespiegel gaat stijgen omdat ik zo moet janken :'(

• Dr. Strangelove
markdm schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Nu we toch bezig zijn met lijstjes wil ik toch nog een paar verdere Honorable Mentions geven. Films die op een of andere manier voor mij echt enorm uitblinken en daarom het vermelden waard zijn, maar die ik wegens kleine puntjes toch niet perfect kan noemen:
Nou ok ik ook dan ;) Tienen die nét geen tienen zijn om een of andere reden. Zeker niet compleet.

1950s
- Around the World in 80 Days
- Bridge on the River Kwai

1960s
- Breakfast at Tiffany's
- Dr. Strangelove or: How I Stopped Worrying and Love the Bomb
- 2001: A Space Odyssey

1970s
- Close Encounters of the Third Kind
- Apocalypse Now
- The Godfather
- The Sting
- The Three Musketeers / The Four Musketeers

1980s
- The Mosquito Coast
- Ghostbusters
- The Empire Strikes Back
- Die Hard
- Broadcast News
- The Untouchables
- The Last Emperor
- A Fish Called Wanda
- Midnight Run

1990s
- Goodfellas
- Casino
- Fargo
- Se7en
- The Shawshank Redemption
- JFK
- The Usual Suspects
- The Fugitive
- The Thin Red Line
- In the Name of the Father
- Awakenings
- The Insider
- Schindler's List
- Toy Story 2

2000s
- The Lord of the Rings
- Der Untergang
- The Incredibles
- The Dark Knight
- The Secret of Kells

2010s
- Arrival
- Skyfall
- The Tale of the Princess Kaguya
- Song of the Sea

2020s
- Nomadland

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 18:17
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:27:
[...]

1970s
- Close Encounters of the Third Kind
Die krijgt van mij ook een 10 :) En Solaris! (nee, niet de remake)

• P-Rock
Ik kan je My Neighbours The Yamadas van harte aanbevelen, als je Princess Kaguya leuk vindt. Is ook van Isao Takahata, in dezelfde stijl gemaakt en gaat over het wel en wee van een Japanse working class familie. In plaats van één verhaal zijn het allemaal losse verhaaltjes, maar er loopt wel een rode draad doorheen.

• josh-hill
The Tale Of Princess Kaguya is de enige Ghibli film die ik op blu-ray heb (tenzij je The Red Turtle ook meerekent). Wat een prachtige animatie!

Maar My Neighbors The Yamadas is ook echt geniaal inderdaad.

Wel grappig dat ik nog steeds niet echt duplicaten zie tussen de lijstjes, ook al zitten er veel films tussen die ik ook geweldig vind.

Solaris (het Russische film origineel inderdaad) vond ik de eerste keer dat ik hem zag ook absoluut geweldig. Tweede keer een stuk minder. Geen idee waarom. Stalker vond ik de eerste keer weer niks. Wellicht wordt die beter als ik hem nog een keer kijk, maar ik heb er een hard hoofd in. Ergerde me te veel aan van allerlei dingen.

[ Voor 38% gewijzigd door josh-hill op 21-01-2022 17:12 ]

Pagina: 1 ... 158 ... 287 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.