Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 108 Laatste
Acties:

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:15
Martinspire schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:16:
[...]

Ik denk dat wat de prequels het meeste heeft geschaad is dat die-hard fans eigenlijk niks wilden veranderen aan hun geliefde franchise en dat dus elke verandering hard werd neergesabeld en de nieuwe delen wel slecht moeten zijn.
Dat je niks mag veranderen is pas sinds iedereen op internet een grote nostalgie boner heeft, dat was in 1999 nog niet zo heftig.

De originele trilogie blinkt uit in zijn eenvoud en was al voornamelijk fantasy: rebellen tegen het keizerrijk, een boerenjongen die een prinses moet redden, de oude leermeester met toverkrachten. Episode 1 begint echter met een geblokkeerde handelsroute en dat onderhandelingen stuk lopen. En dat is de opmaat hoe de republiek een keizerrijk wordt. De taaie senaat scenes staan in schril contrast met de slapstick capriolen van Jar Jar Binks. Dan is er ook nog de bizarre dubbelrol van Natalie Portman als Amidala en Padme wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet snap.

Het rare is dat Episode 1 zoveel 'exposition' nodig heeft om de basis te leggen voor de vervolgfilms, terwijl het niet eens de eerste film is in de serie. Omdat er zoveel verteld moet worden, zit er ook meer tijd tussen de films dat moet worden opgevuld met uitleg in de opening crawl.
Waar Darth Vader de antagonist is in de originele trilogie hebben de prequels geen vaste vijand. Darth Maul is veel te weinig aanwezig in Phantom Menace, al heeft zijn zeer beperkte rol wel de meeste indruk achter gelaten, in Attack of the Clones is Count Dooku de grote bozerik (al verschijnt die volgens mij ook pas vrij laat in beeld) en in Revenge of the Sith is dat plotseling General Grievous.Maar die laatste twee halen het bij lange na niet bij Darth Maul, laat staan bij een legendarisch icoon als Darth Vader.

De prequels films voelen niet zo samenhangend aan als de originele trilogie en ook de nieuwe trilogie is wat dat betreft veel meer coherent, met The Last Jedi die meteen begint waar The Force Awakens is geëindigd en vrijwel dezelfde spelers bevat als het vorige deel.

Het helpt natuurlijk ook niet dat George Lucas eigenlijk geen goede regisseur is. Ten minste, geen 'first unit' regisseur, second unit kan hij als de beste. En misschien had iemand ook wel naar de scripts moeten kijken, want die heeft hij ook alleen gedaan voor de prequels.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Droefsnoet schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:27:
eizerrijk wordt. De taaie senaat scenes staan in schril contrast met de slapstick capriolen van Jar Jar Binks. Dan is er ook nog de bizarre dubbelrol van Natalie Portman als Amidala en Padme wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet snap.
Ehh hoezo dubbelrol? Het personage ís Padmé Amidala? :?
[...]

Waar Darth Vader de antagonist is in de originele trilogie hebben de prequels geen vaste vijand. Darth Maul is veel te weinig aanwezig in Phantom Menace, al heeft zijn zeer beperkte rol wel de meeste indruk achter gelaten, in Attack of the Clones is Count Dooku de grote bozerik (al verschijnt die volgens mij ook pas vrij laat in beeld) en in Revenge of the Sith is dat plotseling General Grievous.Maar die laatste twee halen het bij lange na niet bij Darth Maul, laat staan bij een legendarisch icoon als Darth Vader.
Ik weet niet hoor, maar is Palpatine niet het "legandarische" icoon en vaste vijand in de prequels? Die wordt in alle films doorgebouwd als personage, tot aan de climax in deel 3.

[Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 23-12-2019 10:00]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:48
IMDB: Lucy in the Sky (2019)

Wat een tegenvaller. Begint sterk maar wordt halverwege een rommeltje.
Jammer, want ik keek uit naar deze film.

[Voor 4% gewijzigd door deBennie op 23-12-2019 10:55]

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:44

Martinspire

Awesomeness

[...]

De originele trilogie blinkt uit in zijn eenvoud en was al voornamelijk fantasy: rebellen tegen het keizerrijk, een boerenjongen die een prinses moet redden, de oude leermeester met toverkrachten. Episode 1 begint echter met een geblokkeerde handelsroute en dat onderhandelingen stuk lopen. En dat is de opmaat hoe de republiek een keizerrijk wordt. De taaie senaat scenes staan in schril contrast met de slapstick capriolen van Jar Jar Binks.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een film waar een hele fantasiewereld wordt gemaakt (grote sets, veel kostuums, etc) wat voor die tijd echt wel groot was (nu niet meer, maar dat is logisch). Verder veel special effects en 1 van de eerste films met CGI. Het is achteraf gezien juist een enorm groot project.

Verder is Jar Jar een grote comic relief, maar in de sequels is dat ook gewoon C3PO, R2D2 en Chewy. Dat gepiep wat dan wat betekend, vond ik ook altijd al heel muf en ook wel een beetje storend. Wellicht ben ik daarbij in de minderheid, maar ik vond ze ook weinig toevoegen dan wat afleiding. Daarnaast is het duidelijk dat Jar Jar er vooral in zit voor de kinderen. Wellicht een eis van hogerop. Maar mensen onderschatten hoe lastig het was om Jar Jar in de film te zetten in de begindagen van de moderne CGI. Het mag weinig toevoegen, maar ik vind de technische prestatie erg knap.

Een groot deel van de film heeft die onderhandelingen als achtergrond, maar er gaat ook gewoon een verhaal van een klein arm jongetje welke een jedi wordt en later zelfs een princes aan de haak slaat (wat qua leeftijden totaal niet overeen komt, maar goed). In de sequels wordt ook eerst de stage gezet met hoe groot en boos de empire is en het enorme wapen wat ze hebben gebouwd. Hun strijd tegen de rebellen is ook politiek, dat heeft in elke film gezeten. In de sequels gaat het over hoe de empire steeds harder wordt en de kanselier meer macht wil hebben. Geen eenvoudig verhaal.

Ik moet de nieuwe film nog zien, maar vond de eerdere 2 delen een prima gemiddelde van de 2 voorgaande trilogieën. Ik had alleen gewild dat ze wat origineler verhaal deden, want death stars is wat mij betreft gewoon een gepasseerd station. Zeker als je kijkt hoeveel overmacht ze uberhaupt al hadden met de hoeveelheid troepen en schepen. Je maakt jezelf met zo'n ding alleen maar kwetsbaarder en met de grootte van het heelal kun je er maar een klein deel echt mee bereiken. Met alle technieken die ze hebben, had ik eerder iets anders verwacht. Maar het script wordt natuurlijk veel makkelijker als er maar 1 ding opgeblazen hoeft te worden :+

Martinspire - PC, PS4, X1

• Droefsnoet
Angeloonie schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:58:
[...]

Ehh hoezo dubbelrol? Het personage ís Padmé Amidala? :?
Haha, zie je nou hoe verwarrend het is. Als ze met Qui-Gon en Obi-Wan mee gaat naar Tatooine doet ze dat niet als Queen Amidala, maar doet ze net alsof ze een van de handmaidens is genaamd Padmé. Later onthult ze zich als de echte Queen Amidala waarop menigeen verbaast reageert: YouTube: Gungan Alliance - The Phantom Menace [1080p HD]
Ik weet niet hoor, maar is Palpatine niet het "legandarische" icoon en vaste vijand in de prequels? Die wordt in alle films doorgebouwd als personage, tot aan de climax in deel 3.
Nee, vind ik niet. Palpatine is natuurlijk wel degene die alles in gang zet, maar het is niet de vijand waar tegen gevochten wordt in de eerste twee episodes. Vergelijk het met Grand Moff Tarkin in A New Hope. Hij was de baas van Darth Vader, maar als je mensen vraagt naar de slechterik uit die film zal niemand Tarkin noemen.
Martinspire schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:51:
Daarnaast is het duidelijk dat Jar Jar er vooral in zit voor de kinderen. Wellicht een eis van hogerop.
Serieus? George Lucas is een indie filmmaker, er zat geen studio boven hem die hem dingen oplegt. Alle beslissingen werden door Lucas zelf genomen en in achter de schermen documentaires is te zien dat de beste man geen enkele tegenspraak kreeg.
In de sequels gaat het over hoe de empire steeds harder wordt en de kanselier meer macht wil hebben. Geen eenvoudig verhaal.
Precies, dat bedoel ik dus. Het verhaal is te complex, zeker vergeleken met de eenvoudige verhalen uit de originele trilogie. Lucas heeft veel te veel moeten vertellen in de prequels en dat gaat ten koste van het avontuur. De manier waarop hij Anakin heeft afgebeeld in Attack of the Clones, als een verontwaardigt kind dat zijn zin niet krijgt, heeft ook niet geholpen aan een goede ontvangst bij het publiek. Lucas had de scripts en regie aan een ander moeten uitbesteden.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Droefsnoet schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:21:
[...]

Haha, zie je nou hoe verwarrend het is. Als ze met Qui-Gon en Obi-Wan mee gaat naar Tatooine doet ze dat niet als Queen Amidala, maar doet ze net alsof ze een van de handmaidens is genaamd Padmé. Later onthult ze zich als de echte Queen Amidala waarop menigeen verbaast reageert: YouTube: Gungan Alliance - The Phantom Menace [1080p HD]
Ze was soort van "undercover" gegaan uit vrees voor haar leven, en terecht gezien die aanslag. Dus toen was het makkelijker om niet haar volledige naam te voeren ;) En ook zag ze er anders uit als Padmé dan als Queen Amidala, dus snap best dat niet iedereen het doorhad dat ze dezelfde waren in de film. Dus undercover geslaagd.
Als kijker zou je dit wel door moeten hebben though :P

• MatHack
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Overigens werd de decoy (Sabé) in The Phantom Menace niet gespeeld door Natalie Portman, maar door Keira Knightley. Leuke anekdote hierover is dat als ze beiden de make-up van de koningin ophadden zelfs hun moeders hun niet uit elkaar konden houden, zo erg leken die twee op elkaar op die jonge leeftijd (+ lading make-up/kleding).

Factorio: MatHack • D3: MatHack#2293

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:13

-36-

Trust me. I'm an amateur

Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Qua visueel spektakel is dit het beste wat Hollywood momenteel kan leveren, 9.5/10. Als je echter een beetje kritisch door de visuele betovering heen kijkt gaat het verhaal van hak op talk en is nogal gemakzuchtig op het stompzinnige af geschreven. daarvoor een 3/10.
spoiler:
zo crashen ze bv (tot 2x aan toe) letterlijk op het verstopte artefact waar ze naar op zoek zijn. Om een imperial cruiser te enteren hoef je kennelijk enkel (edit: een token te krijgen) erop te landen en 3 stormtroopers neer te schieten. En om te voorkomen dat honderden ruimteschepen een planeet verlaten hoef je slechts één communicatietoren uit te schakelen. Zo kan ik nog wel even verder gaan. Door het hoge tempo valt het niet zo op maar er zijn eigenlijk amper karakters of verhaallijnen die opbouw hebben of logisch in elkaar steken.
Ook de vaste Star Wars elementen en gast optredens begonnen nogal sleets aan te voelen. Als gemiddelde levert dat voor mij een 7/10 op. Leuk bioscoop entertainment maar een 2e keer hoef ik hem niet te zien.
7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[Voor 14% gewijzigd door -36- op 25-12-2019 23:47. Reden: spoilers]

• SirLeopold
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-12-2019
Tweakers: 6.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
The Rise of Skywalker is een vermakelijke film, The Fast & The Furious onder de Star Wars films. Een film waar veel plezier aan te beleven is, maar die qua verhaal, personages en emoties niet veel voorstelt. Ze casten goede acteurs (Oscar Isaac & John Boyega) in The Force Awakens die na die film niet veel meer te doen hebben, behalve af en toe een grap te vertellen. Daarnaast kost het doorlopen van het verhaal ook niemand enige moeite. Aan het eind voel ik hierdoor weinig bij wat iedereen doormaakt. Hiervoor leunen ze dan weer teveel op oude personages. Leuke film om te zien, maar het had veel meer kunnen/moeten zijn.
6.5 / 10

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
@SirLeopold Dat heb je als Disney de boel overneemt. Dan telt alleen commercie nog maar. Kijk maar naar al die remakes van tekenfilms met zogenaamd levende figuren. Zelfs mijn kinderen beginnen daar niet aan.

4,5,6 top, 1,2,3, al fors minder en nu 7,8,9, tja. En die losse verhalen er tussendoor vond ik echt waardeloos. Is nu zelfs een serie op Disney. :'(

[Voor 15% gewijzigd door Greenisthebest op 24-12-2019 12:42]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-36- schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:05:
Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)[Afbeelding: Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)]
Tweakers: 7.6 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Om een imperial cruiser te enteren hoef je er kennelijk slechts op te landen en 3 stormtroopers neer te schieten
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
spoiler:
Ehh, je hebt het stuk waar ze een "token" van een Captain hadden en daarmee als "Friendly" geïdentificeerd werden gemist? Dat verklaart waarom er niemand in die hangar was en ze naar binnen konden. Toen die stormtroopers gingen kijken kregen ze pas argwaan, maar toen waren ze al binnen.

• deBennie
Angeloonie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:50:
[...]
spoiler:
Ehh, je hebt het stuk waar ze een "token" van een Captain hadden en daarmee als "Friendly" geïdentificeerd werden gemist? Dat verklaart waarom er niemand in die hangar was en ze naar binnen konden. Toen die stormtroopers gingen kijken kregen ze pas argwaan, maar toen waren ze al binnen.
spoilerrrrrrrrrrrr

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En zijn hele review niet dan? :P Maar goed, gooi er wel tags omheen :P

• deBennie
Ook! ;)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:44

Martinspire

Awesomeness

Greenisthebest schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:41:
@SirLeopold Dat heb je als Disney de boel overneemt. Dan telt alleen commercie nog maar. Kijk maar naar al die remakes van tekenfilms met zogenaamd levende figuren. Zelfs mijn kinderen beginnen daar niet aan.

4,5,6 top, 1,2,3, al fors minder en nu 7,8,9, tja. En die losse verhalen er tussendoor vond ik echt waardeloos. Is nu zelfs een serie op Disney. :'(
Je kunt er bij voorbaat over gaan klagen, maar als je die remakes niet gezien hebt, moet je niet zeuren hoe goed of slecht ze zijn. Aladdin was prima te doen bijvoorbeeld. Dat het wellicht het niveau van de oude films niet haalt, maakt het niet meteen slechte films. knip

En de serie op Disney is ook gewoon prima. Traag, maar verder prima. Als het je niet bevalt kun je het ook gewoon negeren en lekker laten zitten voor degenen die er wel plezier aan beleven. *knip*laten we er gewoon normaal over doen zoals iedereen hier zijn mening mag geven. Zonder drama.

Laat op de man reageren achterwege

[Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 25-12-2019 00:20]

Martinspire - PC, PS4, X1

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen, let a.u.b. even op spoilers in de reviews, zeker voor films die net uit zijn en mensen nog willen bekijken, voor spoilers over The Rise of Skywalker hebben we: The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

Climate dashboard

• Greenisthebest
Martinspire schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:47:
[...]

Je kunt er bij voorbaat over gaan klagen, maar als je die remakes niet gezien hebt, moet je niet zeuren hoe goed of slecht ze zijn. Aladdin was prima te doen bijvoorbeeld. Dat het wellicht het niveau van de oude films niet haalt, maakt het niet meteen slechte films. Dat je kinderen er niet aan beginnen, maakt je niet stoer of zo. Nobody cares.

En de serie op Disney is ook gewoon prima. Traag, maar verder prima. Als het je niet bevalt kun je het ook gewoon negeren en lekker laten zitten voor degenen die er wel plezier aan beleven. Bij voorbaat afgunst hebben op iets maakt je niet interessant, ben je niet stoer en ook niet slim dus laten we er gewoon normaal over doen zoals iedereen hier zijn mening mag geven. Zonder drama.
Knip
Rest van de discussie is verwijderd

[Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 25-12-2019 00:24]

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:20
6 Underground (2019)6 Underground (2019)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Wazig verhaal waar geen touw aan vast te knopen is. Locaties kloppen niet.

Actie was dan wel weer lekker lomp en over the top.
3 / 10

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:42
Ik weet niet of ik lichtelijk off-topic mag gaan hier maar voor de mensen die Letterboxd gebruiken Hoe goed bedoeld, het hoort hier niet en neigt naar spam

[Voor 157% gewijzigd door tweakduke op 25-12-2019 00:28]

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:07
Dit leest inderdaad als een verkooppraatje.

[Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 24-12-2019 22:40]

• robcoenen
P-Rock schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:39:
Dit leest inderdaad als een verkooppraatje.
Ik heb alle commerciële praat verwijderd. De mensen die de dienst gebruiken kunnen de sale wel vinden als ze interesse hebben. ;)

• robcoenen
Voor de filmliefhebbers die zich vervelen deze vakantie. Ik heb een lijst gemaakt, welke beschikbaar is in Excel, met daarin de beste films aller tijden op basis van recensies op IMDb, Rotten Tomatoes, Metacritic, Letterboxd, erkende lijsten van critici etc.

Naast deze Excel heb ik een overzicht gemaakt welke films beschikbaar zijn op Netflix, Prime Video en Disney Plus.

Mochten jullie (legaal) filmtips zoeken dus dan hoop ik jullie hiermee een beetje geholpen te hebben. :)

Van de 1065 films zijn er 69 beschikbaar op Netflix, 60 op Amazon Prime Video en 50 op Disney Plus.

[Voor 5% gewijzigd door robcoenen op 24-12-2019 23:08]

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Love, Actually (2003)Love, Actually (2003)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 135 min | MPAA: R
Een film zo zoet dat het filmrolletje gemaakt is van pure suiker en het net zo subtiel is als mijn voorgaande vergelijking.

8 verschillende koppels/personen worden in de weken voor kerst gevolgd in hoe ze met hun liefdesleven omgaan. Iedereen is verliefd maar de liefde lijkt ongrijpbaar. Ik denk dat echt iedereen al kan voorspellen hoe hij zal eindigen dus er is ook niet veel meer plot om uit te leggen. Kerstfilms en romcons hoeven niet diepzinnig of genuanceerd te zijn, soms is het wel oke om iets zoetsappigs, optimistisch en romantisch te kijken zonder veel diepgang dus ik ga dat ook niet eisen voor deze film. Echter mijn grootste probleem met deze film is dat het maar liefst 8 verschillende relaties volgt, wat dus neerkomt op een gemiddelde van maar 18 minuten per koppel. Ik heb series gezien waarin 20 minuten meer dan genoeg was om je genoeg om een nieuw personage te laten geven. Bijvoorbeeld aan het einde van aflevering 10 van Violet Evergarden (geweldige serie) was ik echt als een waterval aan het huilen voor een personage die aan het begin van de aflevering was geïntroduceerd. Dit was bij deze film echter totaal niet het geval, per relatie had je maar de tijd voor 4 ofzo ontmoetingen zodat je nauwelijks ontwikkeling kon maken. Hierdoor geeft je ook niet echt veel om de personages, die door het gebrek aan tijd ook allemaal oppervlakkig overkomen. Het acteerwerk is echter goed, zoals je van de sterrencast kan verwachten en dat draagt de film echt naar iets wat nog wel vermakelijk en leuk is. Als laatste vond ik de film soms niet al te gezonde en oppervlakkige interpretaties van liefde promoten, maar dat is ook wel erg ver zoeken in een film zoals dit. Over het algemeen wel grappig en ik heb me niet verveeld door de goede cast, maar niet veel aan.
4.5 / 10

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• TNW
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 06-04 10:17
Martinspire schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:51:Maar mensen onderschatten hoe lastig het was om Jar Jar in de film te zetten in de begindagen van de moderne CGI. Het mag weinig toevoegen, maar ik vind de technische prestatie erg knap
Begindagen van de moderne CGI? In 1999? 8)7 Films zaten toen al vol CGI, zie Starship Troopers, Galaxy Quest e.d.

Als je wilt weten wat een technische uitdaging was qua CGI dan moet je eens een "making of" van Terminator 2 opzoeken op YouTube.
George Lucas heeft bewust afgewacht tot CGI een volwassen techniek was, dit wordt zelfs op de Wikipediapagina van The Phantom Menace vermeld.

Weblog | Straling!

• P-Rock
TNW schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:22:
[...]

Begindagen van de moderne CGI? In 1999? 8)7 Films zaten toen al vol CGI, zie Starship Troopers, Galaxy Quest e.d.
Backdraft, Jurassic Park, Terminator 2, The Crow, Casper, Dragonheart, Titanic, de re-release van de originele Star Wars trilogie.

De begindagen van de moderne CGI begon toch echt al in de jaren '80.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Tweakers: 6.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Audiovisueel spektakel dat het best tot zijn recht komt in de bioscoop. Thuis tril je wat minder weg bij de zware donkere stem.
spoiler:
[Ook gaan de stormtroopers wel erg snel dood, je vraagt je af hoe dat nou kan gezien ze van top tot teen onder de bescherming zitten. Dit kan gewoon niet kloppen.

Het verhaal maakt weinig indruk. De hoofdpersoon Rey vind ik een beetje slapjes. Nu ik er zo over nadenk vind ik eigenlijk alle personages een beetje slapjes. Kylo Ren is op zich een boeiend personage maar komt in deze film wat minder tot zijn recht dan in de vorige. Palpatientje is goed bedacht en heeft een lekker trillende stem.

Wat ik me afvraag is wie er echt is en wie computeranimaties. Is Palpatientje echt? Leia? Je weet het niet meer tegenwoordig.

Ik heb deze film 3 keer in de bios gezien, pas na meerdere keren kan ik deze film beter waarderen. De eerste keer vond ik hem maar middelmatig maar de volgende keren kon ik meer genieten van het audiovisuele spektakel.

Abrams is een figuur die goed kijkbare audiovisuele spektakels op het witte doek weet te toveren, maar die op zich weinig diepgang hebben en het ook niet moeten hebben van het briljante verhaal. Dit zien we bij star trek en ook bij star wars.
8 / 10

[Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 25-12-2019 15:15]

The enemy within

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Jojo Rabbit (2019)Jojo Rabbit (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Ik zag een trailer voorbij komen in de bioscoop. Over JoJo, een jochie dat in de hitlerjugend zit en de grootste fanboy is van Adolf. Op een dag komt ie erachter dat zijn moeder een joods meisje genaamd Elsa laat onderduiken in hun eigen huis.

Taika Watitie weet met deze film met humor de tweede wereldoorlog neer te zetten. De bekende kenmerken (Adolf zelf, de hitlergroet, Gestapo, hitlerjugend, het verzet, razzia's) komen voorbij. Toch is het niet alleen komedie want op bepaalde momenten laat de film de gruwelijkheden zien uit de tweede wereldoorlog.

Een eigentijdse manier om de tweede wereldoorlog zo te belichten vanuit het perspectief van een 10 jarig jochie. Menig film over WOII wordt als documentaire ingeschoten en/of zwaarbeladen zonder humor. Taika laat zien dat het ook anders kan. Met satire.
8.5 / 10

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:54
Kan er niet beter een algemeen star-wars topic gemaakt worden waar de discussie voortgezet wordt? Voor m'n gevoel is de helft van de laatste 3 pagina's geen filmreview.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

LA-384 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:39:
Kan er niet beter een algemeen star-wars topic gemaakt worden waar de discussie voortgezet wordt? Voor m'n gevoel is de helft van de laatste 3 pagina's geen filmreview.
Die is er al.

• Joosie200
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:39:
The Force Awakens - The Last Jedi - The Rise of Skywalker

• LA-384
@ciris @Joosie200 Dat is geen algemeen star wars topic, maar een specifiek topic :) . Of de discussie daar voorgezet mag worden is mij om het even, zolang het maar niet hier is.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Greenisthebest
6 Underground (2019)6 Underground (2019)
Tweakers: 4.1 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Dit was hem echt....DE slechtste film van het jaar die ik heb gezien. Een combi van Bourne, Bond, Fast and the Furious met geluiden en knallen uit Transformers. Heb het een uur volgehouden en kon het toen niet meer aan zien. Verhaal, welk verhaal? Het is alleen maar achtervolgingen, schieten, explosies en de standaard stoere mannetjes met bijbehorende lekkere vrouwen. Tijdsverspilling.
1 / 10

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Modbreak:Wederom off-topic discussie over andermans reacties en moderatie in het topic. -> trash.

Wanneer je het ergens niet mee eens bent, denk eerst na of het de moeite waard is om er überhaupt over te discussiëren, en als het echt nodig is, reageer dan hier: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• yorroy
  • Laatst online: 22:22
Greenisthebest schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:59:
6 Underground (2019)[Afbeelding: 6 Underground (2019)]
Tweakers: 4.1 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Dit was hem echt....DE slechtste film van het jaar die ik heb gezien. Een combi van Bourne, Bond, Fast and the Furious met geluiden en knallen uit Transformers. Heb het een uur volgehouden en kon het toen niet meer aan zien. Verhaal, welk verhaal? Het is alleen maar achtervolgingen, schieten, explosies en de standaard stoere mannetjes met bijbehorende lekkere vrouwen. Tijdsverspilling.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Ik heb me heerlijk vermaakt met deze film, lekker over de top actie met veel vuurwerk.
Alleen jammer van de opvallende fouten in bepaalde scènes. Als hier iets meer aandacht voor geweest was dan was het voor mij een 8 waard.

Ieder zn ding, en gelukkig maar :)

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08-04 23:57
Yorroy: Serieus? Ik heb een poging gedaan 6 Underground te kijken. Na 3 kwartier wilde ik hem afzetten, en na een klein uur heb ik dat ook echt gedaan. Dit is geen film, maar een zooi actiescenes achter elkaar geplakt. En Ryan Reynolds speelt een rijkere versie van Deadpool, zonder al teveel te hoeven doen dit keer.

Michael Bay heeft iets voor elkaar gekregen dat ik voor onmogelijk hield: Een film maken die nog ongeloofwaardiger is dan de Fast & Furious franchise. Verhaallijn, heb je dat nodig? Nee joh....

Edit: Salvatron:
spoiler:
Carrie Fisher overleed voor de opnames voor TroS begonnen waren.
Dus ik gok dat Leia archiefmateriaal is of CGI.

[Voor 13% gewijzigd door AcidBurn op 25-12-2019 19:49]

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Joosie200 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:38:
Jojo Rabbit (2019)[Afbeelding: Jojo Rabbit (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Ik zag een trailer voorbij komen in de bioscoop. Over JoJo, een jochie dat in de hitlerjugend zit en de grootste fanboy is van Adolf. Op een dag komt ie erachter dat zijn moeder een joods meisje genaamd Elsa laat onderduiken in hun eigen huis.

Taika Watitie weet met deze film met humor de tweede wereldoorlog neer te zetten. De bekende kenmerken (Adolf zelf, de hitlergroet, Gestapo, hitlerjugend, het verzet, razzia's) komen voorbij. Toch is het niet alleen komedie want op bepaalde momenten laat de film de gruwelijkheden zien uit de tweede wereldoorlog.

Een eigentijdse manier om de tweede wereldoorlog zo te belichten vanuit het perspectief van een 10 jarig jochie. Menig film over WOII wordt als documentaire ingeschoten en/of zwaarbeladen zonder humor. Taika laat zien dat het ook anders kan. Met satire.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Waar heb je deze gezien?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Joosie200
  • Niet online
Bij Pathé Zwolle.

• P-Rock
Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R
Deze keer bekeken vanaf de luie bank in plaats van de bioscoop en het is me een stuk beter bevallen. In de bioscoop is het nogal een lange zit, maar daar had ik thuis helemaal geen last van. In de bios ben ik snel afgeleid, maar nu kon ik me volledig focussen op de film. Het verhaal is voor Tarantino's doen deze keer redelijk simpel: We volgen Jack Dalton en zijn stuntman Cliff Booth die in Hollywood aan het werk proberen te blijven. Hij woont naast het kersverse stel Roman Polanski en Sharon Tate, die van hun zorgeloze jet set leventje genieten, terwijl Jack elke kutklus moet aannemen om in de picture te blijven en vooral wordt getypecast als de bad guy. Tarantino schetst met Once Upon a Time in Hollywood een alternatieve realiteit en wat er gebeurd zou zijn met Sharon Tate en de Manson family als Jack en Cliff haar buren waren geweest. Het acteerwerk is weergaloos en Di Caprio en ook Pitt verdienen die Oscar wel. Ik ken het werk niet van Sharon Tate dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal wat betreft Robbie's interpretatie van haar, maar ze deed het wel leuk. Bruce Lee leek ook wel redelijk te kloppen met het archiefbeeldmateriaal wat ik van hem heb gezien, al waren de erven Lee het daar niet helemaal mee eens. De film ziet er goed uit en de soundtrack is - zoals altijd bij een film van Tarantino - top. De Playboy Mansion scene en Tate die haar eigen film bekijkt in de bioscoop voegen echter weinig toe aan de film (behalve om Tarantino's voetenfetisj te belichten) en ook de voice-over van Kurt Russell in de tweede helft is een bizarre keuze. De film heeft dit namelijk helemaal niet nodig.
8.5 / 10

• Greenisthebest
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe. Hier is het offtopic.

[Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 26-12-2019 21:44]

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 06-04 16:27
Er is een dvdscreener uit. Dus waarschijnlijk via iets minder legale wegen.

• LA-384
Ad Astra (2019)Ad Astra (2019)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Onlangs deze film gezien.
Hoewel ik de hele film geboeid heb gekeken, kon het mijn verwachtingen niet waarmaken. Constant zat ik te wachten tot er wat ging gebeuren, maar er gebeurde niets. De film gaat over een astronaut die een reis naar Neptunus maakt, op zoek naar zijn vader die daar onderzoek doet naar buitenaards leven.

Een ideaal recept om een hardcore scifi film van te maken, maar we krijgen meer een uiteenzetting van de reis die door een emotieloos hoofdpersonage wordt gemaakt. Dingen gebeuren, er worden verhaallijnen geïntroduceerd, maar deze vinden geen vervolg. De film volgt enkel het hoofdpersonage, waardoor nevenzaken buiten beeld plaatsvinden.

Daar komt dan nog bij dat het ruimtereizen an sich vrij snel en zonder obstakels plaatsvind.

We hebben dus een film zonder spanning, zonder actie, zonder plotwendingen, zonder diepgaand verhaal, zonder obstakels, zonder echte scifi en zonder antagonist.

Visueel zitten er wel leuke stukken bij, maar dat is dan ook het enige.

Ad Astra
- 5/10
5 / 10

Joker (2019)Joker (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Gisteren deze film gezien.
De trailer van de film zat erg goed in elkaar en gaf mij het gevoel dat dit een spectaculair verhaal zou worden over de geboorte van de Joker.
Het laatste deel van die zin lijkt te kloppen*, maar spectaculair is het allerminst.

Joaquin Phoenix zet een goede rol neer, maar de film lijkt meer een psychologisch drama, dan een misdaadthriller.
Er was vooraf veel te doen over het "exorbitante geweld", maar een gemiddelde 80's actiefilm rent rondjes om deze film als het daarom gaat.

Verder heb ik er niet zoveel over te zeggen. Het is een prima film, maar je moet er wel met de juiste verwachtingen in gaan.

*
spoiler:
Het einde lijkt te suggereren dat het allemaal in zijn hoofd afspeelde

Joker - 7/10
7 / 10

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:53

Honesty

kattenneus!

Cats (2019)Cats (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Comedy, Drama, Family, Fantasy, Musical | Runtime: N/A | MPAA: PG
Ik vond het een mooie beleving, 80% van de liedjes was mooi, ik vond zelf de liedjes vertolkt door de oudjes echt een stuk minder, er zat een beetje humor in en misschien werkt het in mijn voordeel maar de musical heb ik nooit gezien, was ook een reden om deze te gaan zien. De scenes zijn goed, de acteurs ook, volgens mij is er nergens op bespaard alleen lijkt het me wel een Engelse productie, niet dat dat fout is maar kan me voorstellen dat als het als Hollywood film was geweest het onterecht beter was bekeken.
eind scene was ook heel mooi

Biijzonder was wel dat na de pauze meer dan twee derde niet meer terug kwam, dus deze film heeft wel zoiets wat ik ervoor dacht of een 4 of een 8, voor mij was het een 8 maar ook omdat ik wist wat er kwam(muziek, katten)
8 / 10

festina lente

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:18
Honesty schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:16:
Cats (2019)[Afbeelding: Cats (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Comedy, Drama, Family, Fantasy, Musical | Runtime: N/A | MPAA: PG
Ik vond het een mooie beleving, 80% van de liedjes was mooi, ik vond zelf de liedjes vertolkt door de oudjes echt een stuk minder, er zat een beetje humor in en misschien werkt het in mijn voordeel maar de musical heb ik nooit gezien, was ook een reden om deze te gaan zien. De scenes zijn goed, de acteurs ook, volgens mij is er nergens op bespaard alleen lijkt het me wel een Engelse productie, niet dat dat fout is maar kan me voorstellen dat als het als Hollywood film was geweest het onterecht beter was bekeken.
eind scene was ook heel mooi

Biijzonder was wel dat na de pauze meer dan twee derde niet meer terug kwam, dus deze film heeft wel zoiets wat ik ervoor dacht of een 4 of een 8, voor mij was het een 8 maar ook omdat ik wist wat er kwam(muziek, katten)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Respect dat je deze film gezien hebt. Op Twitter zie ik vreselijke CGI voorbij komen met kakkerlakken met gezichten, muizen met baby gezichten, Rebel Wilson die kakkerlakken opeet, decors die continue qua verhoudingen anders zijn en katten met handen en voeten (en trouwringen... ).

Was dit trouwens Cats 1.0 of 1.1 ?

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:39
@LA-384

Is The Joker een zinnige film, wanneer je geen echte kennis van Batman en consorten hebt?

De trailers en commentaren zorgen ervoor, dat ik deze film best kan pruimen, lijkt me, maar dan moet ie wel losstaand zijn.
Als de film direct gelinkt is aan Batman en de hele wereld van hem, dan wil ik mijn tijd niet opofferen.

@Salvatron

Da's mooi, dan ga ik die film kijken.

De vis wordt duur betaald in het leven, dus gekken en dwazen geven mij een betere blik op de echte wereld. Die is rauw en hard. })

[Voor 22% gewijzigd door mavaros op 28-12-2019 14:11]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

mavaros schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:39:
@LA-384

Is The Joker een zinnige film, wanneer je geen echte kennis van Batman en consorten hebt?

De trailers en commentaren zorgen ervoor, dat ik deze film best kan pruimen, lijkt me, maar dan moet ie wel losstaand zijn.
Als de film direct gelinkt is aan Batman en de hele wereld van hem, dan wil ik mijn tijd niet opofferen.
Ja hoor, het gaat gewoon over een menneke die langzaam doordraait en uitgekotst wordt door de samenleving. Dat is iets waar we ons allemaal wel in herkennen. >:)
LA-384 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:43:
Er was vooraf veel te doen over het "exorbitante geweld", maar een gemiddelde 80's actiefilm rent rondjes om deze film als het daarom gaat.
Nee, niet over het exorbitante geweld, maar over het realistische verhaal wat copycats op ideeën zou brengen. Jeweetwel, van die lone wolves die uitgekotst worden door de samenleving en daarom doordraaien.

[Voor 27% gewijzigd door Salvatron op 28-12-2019 13:44]

The enemy within

• LA-384
@LA-384

De film speelt zich af in het batman universum, maar dan in een tijd dat er nog geen batman was. Er zijn wat dingen die je zult herkennen als je iets van de batman franchise hebt gezien, maar in geen geval is enige kennis daarvan noodzakelijk voor deze film. Het gaat gewoon over een man die psychisch niet oke is en nog verder afglijdt door gebeurtenissen in zijn omgeving.
Salvatron schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:41:
Nee, niet over het exorbitante geweld, maar over het realistische verhaal wat copycats op ideeën zou brengen. Jeweetwel, van die lone wolves die uitgekotst worden door de samenleving en daarom doordraaien.
Ah, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Vind ik wel wat vergezocht om daarom aanstoot te nemen aan deze film.

• Bor
  • Laatst online: 22:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Princess Switch (2018)The Princess Switch (2018)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Romance | Runtime: 101 min | MPAA: TV-PG
Een lekkere romantische feel good movie die nergens echt uitblinkt maar (gezien het genre waar je de zaken echt niet te serieus moet nemen) ook nergens echt steken laat vallen. Voorspelbaar zoals bij het genre past maar toch leuk en fris. Pluspunt vond ik de rol van Vanessa Hudgens.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
@LA-384

Zeker! Misschien maakt de beleving het zelfs nog wel beter als je niets/weinig weet van Batman, zodat je redelijk "blanco" de film gaat kijken :)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Klaus (2019)Klaus (2019)
Tweakers: 5.4 | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 96 min | MPAA: PG
Mijn vrouw beloofd om tijdens kerst een film van Netflix te gaan kijken en deze stond wel hoog op het lijstje. Het is een kerstverhaal met een twist. Dat je weet wie de kerstman is dat zie je van mijlenver aankomen maar de weg er naar toe is zeker een leuke! De film deed mij nog het meest denken aan The Emperors new Groove. Zelfde idee maar dan zonder het kerst thema.
8 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:49

HMC

Pluviophile

The Lighthouse (2019)The Lighthouse (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: R
Tweede film van Eggers, na The Witch (VVitch). Zeer duister, geen jump scares. Horror zoals het moet.
Als je VVitch leuk vond, dan zal deze film je zeker ook bekoren. Het is duidelijk dat het dezelfde regiseur is, maar de setting is compleet anders.

Weer eens een steengoeie rol van Willem Dafoe, en een helper die de boel in de vuurtoren aan de gang moet houden. Kolen scheppen, verschepen, etc.

Dafoe is de baas van de toren en windt daar geen doekjes om.

De film gaat over het spel tussen de vuurtorenmeester en de knecht.
En toen kwam er een storm.
8 / 10

Betaalde Kremlin-troll

• Greenisthebest
Vrijdag schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:22:
[...]

Zeker! Misschien maakt de beleving het zelfs nog wel beter als je niets/weinig weet van Batman, zodat je redelijk "blanco" de film gaat kijken :)
Het is toch wel aardig als je weet wie de familie Wayne is en Bruce. Maar eens, is niet noodzakelijk.

Beats (2019)Beats (2019)
Tweakers: 1.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: TV-MA
Middelmatige film over een jongen die iets dramatisch heeft meegemaakt, een talent heeft voor drum loops componeren en een moeder die overbezorgd is. Geen hoogvlieger en alleen kijken als je voor de rest niets meer op de plank hebt liggen en teveel tijd hebt.Tijd tussen Kerst en Oudjaar dus.
6 / 10

[Voor 138% gewijzigd door Greenisthebest op 28-12-2019 18:50]

• Bor
  • Laatst online: 22:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tweakers: 6.7 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Een prima en waardig deel. Goed en logisch verhaal zonder echt grote verrassingen. Stiekem mis ik de Star Wars helden van vroeger en kan Rey mij niet helemaal bekoren. Er zit in deze film net iets te veel "social justice" naar mijn smaak op een manier dat het soms echt gaat opvallen. De CGI was indrukwekkend en de muziek als vanouds subliem. Een welverdiende 8.
8 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

LA-384 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:09:
Ah, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Vind ik wel wat vergezocht om daarom aanstoot te nemen aan deze film.
Het is al een keer eerder gebeurd dat iemand the joker schijnt te hebben nagedaan door een batmanfilm:

20 juli: Schietpartij tijdens nachtelijke première in Colorado
Een 24-jarige man richt tijdens de nachtelijke première van The Dark Knight Rises in het Amerikaanse stadje Aurora , vlakbij Denver, een bloedbad aan. De verdachte, James Holmes, draagt een gasmasker en roept volgens sommige getuigen dat hij The Joker is. De bioscoopzaal waarin de schietpartij plaatsvindt zit vol bezoekers die verkleed zijn ter gelegenheid van de Batman-première. De schutter komt de zaal in via de achterdeur, gooit eerst een traangasgranaat en opent daarna massaal het vuur. Er worden zelfs kogels in de andere zalen teruggevonden. Bij de schietpartij komen minsten twaalf mensen om het leven en vallen nog eens 59 gewonden. Niet lang na de schietpartij wordt de schutter, met vier wapens op zak, op een nabijgelegen parkeerterrein opgepakt.

https://www.vpro.nl/cinem...he-Dark-Knight-Rises.html

Wikipedia: Schietpartij in Aurora op 20 juli 2012

The enemy within

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Salvatron schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:52:
[...]

Het is al een keer eerder gebeurd dat iemand the joker schijnt te hebben nagedaan door een batmanfilm:
....
Dat is nogal een stelling om te zeggen dat het door de film kwam... En dat zie ik ook niet terug in de tekst die je quote. Als ik een Intertoys overhoop schiet en ondertussen "Elsa" roep, komt het dan door Frozen?

[Voor 11% gewijzigd door sig69 op 29-12-2019 01:03]

• ByteMe_
  • Niet online
Joker (2019)Joker (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R

Wat een sterke film. Geen gebruikelijke Batman actiefilm (er zitten wel verwijzingen in), maar een opbouwend drama van iemand die al de nodige problemen heeft en steeds verder gepushed wordt. Je ziet goed de beleving van iemand die compleet in zijn eigen wereld leeft en door niemand serieus genoemd wordt waardoor er consequenties volgen. Eindelijk een drama die me intrigeert.

Dat ongemakkelijke lachje van hem alleen is al geniaal.

9 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Samsung 50ru7170

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:20
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Hele bijzondere film dit :) het vertelt op een grappige manier het verhaal van Johannes (Jojo) Rabbit, een 10 jarige Hitlerjugend fanatiekeling met Adolf Hitler als denkbeeldige vriend. Er zitten veel bekende acteurs in en de eerste helft is erg grappig, daarna kakt de film wel een beetje in.
7.5 / 10

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

pven schreef op zondag 24 november 2019 @ 07:42:
[...]

Ik heb hem inmiddels ook gezien. Leuke film!

Enige wat ik niet snap:
spoiler:
Waarom steekt ie mister Park nou neer?
spoiler:
Omdat die vond dat-ie stonk

Parasite, leuke film! :)

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
LA-384 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:09:
Ik woon in Amerika en daar werd veel hierover gepraat, ik zag de film op de dag van de release en er liep best wat meer politie rond dan normaal. Het was niet zozeer dat lui aanstoot namen aan de film, maar dat zij zich identificeren met de Joker, omdat het een outcast is. Kennelijk werd er ook over gepraat op incel forums dat deze film het perfecte moment zou zijn om "iets" te doen.

Do what you love, do it often

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:41

Punkrocker

Mostly harmless

Roboshark (2015)Roboshark (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated
Afgelopen kerst deze gezien.
Een haai bijt een rare UFO, verandert in een robot-achtige haai en gaat helemaal los.

Slecht geacteerd, slechte CGI, slecht uitgewerkt verhaal. Inclusief cheesy rollen als Bill Glades (...) en stereotype militairen. _O-

Maar ik heb met goed geamuseerd. Lag af en toe dubbel van het lachen.
2 / 10

Midsommar (2019)Midsommar (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: R
Nog nooit een thriller/horror gezien met zoveel daglicht. 8)

Een groep Amerikaanse student gaat met hun studiemaatje mee naar zijn thuisland Zweden, naar zijn dorpje. Daar is elke 90 jaar een ritueel midzomerfestival en ook de Amerikaanse gasten mogen mee feesten.

Nooit echt eng of spannend maar het wordt steeds bizarder.
Sommige dingen zie je al van verre aankomen maar het slot is wel bevredigend.
The Wickerman op zijn Zweeds.

Goed gemaakt.
8 / 10

[Voor 34% gewijzigd door Punkrocker op 29-12-2019 11:55]

"What do you get if you multiply six by nine..."

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:07
@LA-384

Gisteren gezien en ik vond het wel jammer dat er wel referenties waren naar dat Batman gebeuren. De film had dat niet nodig en was veel krachtiger geweest als die er niet waren.

Vond de hoofdrolspeler erg veel lijken op Phil Dunphy daardoor was de film wat moeilijk serieus te nemen :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Honesty
  • Laatst online: 21:53

Honesty

kattenneus!

Vue Den Bosch draaide die ook al maar echt ongunstige tijden 23:30 ofzo,
hoop na 2 januari wel dat die op normale tijden draait omdat mijn zoontje ook meewil.

festina lente

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
sig69 schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:50:
[...]

Dat is nogal een stelling om te zeggen dat het door de film kwam... En dat zie ik ook niet terug in de tekst die je quote. Als ik een Intertoys overhoop schiet en ondertussen "Elsa" roep, komt het dan door Frozen?
Laat het gaan man, laat het gaan :(:)

• mavaros
wodkabuikje schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:59:
[...]

Gisteren gezien en ik vond het wel jammer dat er wel referenties waren naar dat Batman gebeuren. De film had dat niet nodig en was veel krachtiger geweest als die er niet waren.

Vond de hoofdrolspeler erg veel lijken op Phil Dunphy daardoor was de film wat moeilijk serieus te nemen :)
Ik vond hem de tweelingbroer van Hans Teeuwen. Dezelfde kop en dezelfde motoriek. Dan zit je toch anders naar het verhaal te kijken. _O-

• Falcon Heavy
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 178 min | MPAA: PG-13
Blijft erg leuk. Vooral veel nostalgische waarde en een kerst gevoel voor mij.

Destijds kwam deel 1 uit rond de kerst in de bios.

Een jaar later met kerst deel 2 uit in de bios en de extended edition in de verkoop.
Die ik dan keek als marathon, eerst deel 1 dan deel 2 in de bios en daarna de extended edition van deel 1 thuis.

Een jaar later hetzelfde ritueel, marathon deel 1 2 en 3 in de bios en deel 1 en 2 de extended editions.

Een jaar later extended edition met kerst aanschaffen en als marathon deel 1 2 en 3 als extended editions kijken met alle extra's.

Afgelopen weekend begonnen met de deel 1 en de extras, op naar deel 2 en 3 met extra's.
9 / 10

PS4: 500GB PSN: Bierbeer TV: Sony 50W755C

• Greenisthebest
Hustlers (2019)Hustlers (2019)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Het zit me wel mee. Net de slechtste film van het jaar gezien, zie mijn vorige review, komt dit gedrocht op mijn scherm. Echt jongens, heb het een kans gegeven, maar na 3 kwartier toch echt uitgezet. Het is dat Jeniffer Lopez er nog zalig uitziet ondanks haar leeftijd en lekker met alles langs een paal draait anders had ik deze film ook wederom een 1 gegeven. Niet aan beginnen aan deze of je moet echt gefrustreerd zijn en de weg naar Redtube nog niet hebben gevonden en dan hier wat wulpse bewegingen van dames willen zien. Meer dan dat is het niet. Deed me een beetje denken aan de mislukking van Paul Verhoeven lang geleden: IMDB: Showgirls (1995)
2 / 10

Zombieland: Double Tap (2019)Zombieland: Double Tap (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R
Woody Harrelson is altijd lachen. Verhaallijn is wel erg dun. Met wat borrels op na de Kerst is hij te doen en aardig tijdverdrijf, maar niet meer dan dat. Kijken en weer snel vergeten.
6 / 10

[Voor 28% gewijzigd door Greenisthebest op 30-12-2019 17:16]

• HMC

HMC

Pluviophile

Niets mis met Showgirls van Verhoeven.
Verhaallijn is wel erg dun. Met wat borrels op na de Kerst is hij te doen en aardig tijdverdrijf, maar niet meer dan dat. Kijken en weer snel vergeten.
Zodat je 'em nog een keer kan kijken? :P

[Voor 110% gewijzigd door HMC op 30-12-2019 17:29]

Betaalde Kremlin-troll

• Greenisthebest
HMC schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:04:
Niets mis met Showgirls van Verhoeven.
Daarom heeft de hoofdrolspeelster het ook zover geschopt na deze film en die kinderserie waar ze ooit in begon. _O-

• HMC

HMC

Pluviophile

Tijd voor een nieuw deeltje, @Albantar ? :D
Conan the Barbarian (2011)Conan the Barbarian (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 113 min | MPAA: R

Niets als de originele Arnie-versie. Meer een swords 'n' sandals film, en daar houd ik van . :D
Verstand op nul en gaan met die banaan.
Zeker het kijken waard als je even niet meer weet welke zwaardgevechtfilm je nu weer eens moet gaan kijken.
6 / 10

Betaalde Kremlin-troll

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:07
mavaros schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:05:
[...]

Ik vond hem de tweelingbroer van Hans Teeuwen. Dezelfde kop en dezelfde motoriek. Dan zit je toch anders naar het verhaal te kijken. _O-
Hahahaha, inderdaad, nu je het zegt! Zie op het internet dat ook veel mensen Hans Teeuwen zagen. Qua gedrag zou het zomaar kunnen ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• ByteMe_
  • Niet online
Scary Stories to Tell in the Dark (2019)Scary Stories to Tell in the Dark (2019)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13

Een verhaal over een overleden verwaarloosd meisje die enge verhalen vertelt in een boek waarbij de personages erachter komen dat hun diegenen zijn waarover het verhaal gaat. Het was wel leuk op zich, weer eens wat anders dan de gebruikelijke geestenfilms. Deed me denken aan Tales from the Crypt Demon Knight, dat was ook zoiets.

6.5 / 10

Haunt (2019)Haunt (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R

Echt een typische film die je al tig keer voorbij hebt zien komen: groepje vrienden komen in een spookhuis waarbij ze 1 voor 1 gepakt worden. Er zitten wel leuke twists in met reacties die je niet had verwacht, toch is het niet bepaald een hoogvlieger.

6 / 10

• LA-384
wodkabuikje schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:15:
[...]

Hahahaha, inderdaad, nu je het zegt! Zie op het internet dat ook veel mensen Hans Teeuwen zagen. Qua gedrag zou het zomaar kunnen ;)
Ik heb ooit het verhaal gehoord dat Hans Teeuwen zich regelmatig vrijwillig liet opnemen. Had anders zomaar een biografie kunnen zijn.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Star Trek Beyond (2016)Star Trek Beyond (2016)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13

Wat mij betreft de beste van de 3 Abrams star trek reboot films. Deze film heeft de sterkste verhaallijn, de beste antagonist en de mooiste computergraphics. Ook mooi hoe de dood van Leonard Nimoy in de film is verwerkt. Alasaravasavasa (of hoe ze ook heet) uit The Expanse komt ook nog even voorbij om de kijkertjes te verblijden met haar donkere stem. Wel matig dat Spock zoveel emoties heeft in deze film. Ook zit er teveel fantasie in deze film, ipv serieuze toekomstige technologie.

Een ander punt is dat de star trek gedachte van een paradijs op aarde waarin mensen zichzelf verbeteren in de Abrams films niet goed uit de verf komt. Dit maakt deze film meer een standaard sf/fantasiefilm in plaats van een typische star trek film, omdat het unieke aan star trek niet zo aanwezig is. En het unieke aan star trek is juist het positieve toekomstbeeld.

Soms dan wens ik dat ik een paar eeuwen later was geboren, in een technologisch paradijs zoals Star Trek dat voorspiegelt, waarin iedereen welvaart heeft en we betere mensen zijn geworden. Maar daarna denk ik, met het oog op klimaatverandering, de 6e massa uitsterving en dat soort dingen, dat wij het als mensheid niet gaan redden. Dat als ik over een paar eeuwen geboren zou zijn en ik om me heen zou kijken, dat ik zou moeten concluderen dat er van de optimistische droom niets terecht is gekomen. Dat ik teleurgesteld zou zijn wanneer ik zie dat de mensheid zijn leefomgeving tot de grond toe heeft afgebroken, de zee meters is gestegen en half nederland onder water staat, dat er hele volksverhuizingen geweest zijn omdat grote delen van de aarde onbewoonbaar zijn geworden vanwege de hitte door klimaatverandering. Dat ik er verdriet van zal hebben dat de droom van star trek in rook op is gegaan.

Geen utopie maar een dystopie!
8.5 / 10

The enemy within

• autje
  • Laatst online: 20:35
Greenisthebest schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:07:
[...]

Daarom heeft de hoofdrolspeelster het ook zover geschopt na deze film en die kinderserie waar ze ooit in begon. _O-
Dat puriteinse Amerikanen niet om konden / kunnen gaan met zo'n film en haar rol daarin is niet haar schuld (of de schuld van Verhoeven).

Overigens is 25 jaar na dato de mening van menig serieus filmkijker over deze film wel gewijzigd, zeker in bijvoorbeeld een land als Frankrijk, toch wel een bakermat van goede cinema. Zij zien de satire en de subversiviteit in de film. Amerikanen misschien ook wel (inmiddels wel), maar die worden liever niet met hun neus op de feiten gedrukt.

• ByteMe_
  • Niet online
Zombieland: Double Tap (2019)Zombieland: Double Tap (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R

Ik had genoten van deel 1, gewoon lekker flauwe humor in een zombieslasher, ik verwacht nooit echt veel van opvolgers, maar toch valt deze film best mee. Het gaat natuurlijk nergens over, precies wat je van dit soort films ook moet verwachten. En die Madison, FFS zeg, wat een figuur :')

7 / 10

• AcidBurn
Christmas Inheritance (2017)Christmas Inheritance (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Wat een slechte en extreem voorspelbare kerstfilm.... En toch een paar behoorlijk goede/bekende acteurs. De enige reden die ik had om deze film te kijken, is de hoofdrolspeelster: Eliza Taylor. Sinds ik verslaafd ben geraakt aan The 100, kijk ik eigenlijk alles waar ze in speelt. Ze is geen wondertalent, maar wel goed genoeg om haar eigen draai aan karakters te geven als het materiaal dat toelaat.
Ook in deze film zet ze de ontwikkeling van haar karakter geloofwaardig neer.

De film geef ik een 5, Eliza Taylor een 7 ;)
5 / 10

• LA-384
Freaks (2018)Freaks (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Na het lezen van de korte review van @Sniffels is deze film op mijn radar gekomen, vandaag was dan de dag dat ik em gezien heb.

Het is aan te raden om niet meer over deze film te lezen of te kijken dan de beschrijving van het plot:
"A bold girl discovers a bizarre, threatening, and mysterious new world beyond her front door after she escapes her father's protective and paranoid control."

De film heeft oa het genre sci-fi gekregen, maar ik vind niet dat deze film daar binnen valt. Het is wel een vrij grove film (rated R), wat ik niet direct had verwacht. Voor het plot voegt dit niet bijzonder veel toe, maar ik ben ergens ook wel blij dat de tijd van geforceerd softe films voorbij lijkt.

Het plot ontvouwt zich langzaam, maar is erg origineel. Ik werd eigenlijk constant op het verkeerde been gezet en zag veel dingen dan ook niet aankomen, de film is alles behalve datgene wat je er van verwacht. Naar het eind toe verliest het wel wat in kracht, maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken.

Het acteerwerk is grotendeels goed en overtuigend. Enige nadeeltje vond ik de misplaatste actrice van Hawaii five o (Grace Park), die haalt de kwaliteit wel wat naar beneden.

Meer kan ik er eigenlijk niet over kwijt zonder te spoilen.

Freaks - 8/10
8 / 10

• Piet_Piraat7
Maleficent: Mistress of Evil (2019)Maleficent: Mistress of Evil (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 119 min | MPAA: PG
Na de eerste tien minuten wilde ik de film eigenlijk afzetten. Het was zó mierzoet en kinderlijk, alsof ik naar een reclame van een nieuwe barbie-pop keek. Gelukkig werd de film hierna wel oke maar nergens spannend of vernieuwend.
spoiler:
De eindstrijd (die vrijwel elke film in dit genre heeft) ging wel erg snel van genocide naar iedereen happy en bloemetjes.
6.5 / 10

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:23
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Geweldige fiml, met veel meer diepgang dan je op basis van de trailer zou verwachten. De trailer is ook mijn grootste kritiekpunt: deze dekt de lading van de film niet.
De film zelf weet haarfijn van diep drama naar humor te springen, en weer terug,
9 / 10

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:46
Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Uit nieuwsgierigheid deze film ook bekeken. Ik vond het enig zins een kinderlijke uiteenzetting van wat normaal een zwaar beladen verhaal is. En dat is niet perse een negatieve benadering. De ene keer is het zwarte humor, andere keer humor uit een kinderfilm. Met daarover heen een dikke laag emotie.
Ik denk dat het wel een film is die je helemaal af moet kijken. (halverwege had ik de film een mager zesje gegeven)
Roman Davis (de hoofdrol) steekt kwa acteer prestaties ver boven de rest van de cast uit. Daar gaan we nog veel van zien denk ik.
7.5 / 10

Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R
Ik ben een groot Tarantino fan. Al vaak gehoord dat dit niet direct een film is vergelijkbaar met zijn voorgaande producties. Zo ben ik er ook voor gaan zitten. In een vrij relaxte stemming in alle rust aangezet. En halverwege in alle rust weer uitgezet. Ik zal het een andere keer nog eens een kans geven.
5 / 10

[Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 03-01-2020 08:31]

MENTAL SHUTDOWN

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

ppeterr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:22:
Jojo Rabbit (2019)
...
Ik denk dat het wel een film is die je helemaal af moet kijken. (halverwege had ik de film een mager zesje gegeven)
...

Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)

...
En halverwege in alle rust weer uitgezet.
...
Ah. Juist...

• ppeterr
@Punkrocker Vind je dat apart ? De helft van Once upon at time, is ongeveer net zo lang als heel JoJo Rabbit. Ik denk dat bij JoJo Rabbit het verhaal beter tot zijn recht komt als je hem af kijkt. En dat gevoel had ik niet bij de tarantino. Althans, ik ga hem vast nog wel eens afkijken. Misschien kom ik er dan nog op terug.

MENTAL SHUTDOWN

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

ppeterr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:41:
@Punkrocker Vind je dat apart ? De helft van Once upon at time, is ongeveer net zo lang als heel JoJo Rabbit. Ik denk dat bij JoJo Rabbit het verhaal beter tot zijn recht komt als je hem af kijkt. En dat gevoel had ik niet bij de tarantino. Althans, ik ga hem vast nog wel eens afkijken. Misschien kom ik er dan nog op terug.
Best wel ja.

Je had overal kunnen lezen dat die film lang was en pas op het eind Tarantino-esk wordt (wat dat ook mag zijn).

Ieder zijn smaak. Ik heb me er in ieder geval wel mee vermaakt. Hopelijk jij de tweede keer ook.

• ppeterr
Zo is dat, ieder zijn smaak. En eerlijk, normaal gesproken waardeer ik juist wel films zoals het eerste uur loopt van Once upon a time. Beetje rustig, mooie beelden. Fijne muziek. Maar toch denk ik dan dat de "verwachting van voorgaande films" de interesse een beetje deed afnemen. Ik ben er juist heel blanco ingestapt, dat doe ik vaker met films die ik graag wil zien. Eigenlijk lees ik alleen de recenties hier in dit topic, de rest laat ik voor wat het is.

Next up: Joker (hopelijk ga ik die afkijken) :)

MENTAL SHUTDOWN

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Omdat we morgen "the rise of skywalker " gaan zien, hebben de dochters en ik all star wars films terug gezien. In volgorde dat we ze zagen :

Episode IV – A New Hope (1977) : 9/10
Film houd stand tegen de tijd. Verhaal begint eenvoudig en bouwt op, special effects (dit was een
remake van de originele zonder lucas wijzigingen) houden stand.

Episode I – The Phantom Menace (1999) : 5/10
De humoristische pogingen staan teveel tegenover de meer serieuze films die ervoor kwamen.
En erger: het is zelf niet grappig. Verhaal op zich gaat nog maar is vooral weeral een opbouw.

Episode II – Attack of the Clones (2002) : 7/10
Episode III – Revenge of the Sith (2005) : 8/10

Gewoon goed gemaakte films die star wars verder zetten, je kan zien hoe anakin door de jedi's als door
externe factoren gepushed word in een bepaalde richting tot hij uiteindelijk doorslaat .
Special effects en verhaallijn houden stand tegen de tijd .

Rogue One: A Star Wars Story (2016) : 8.5/10
Film die perfect op zich kan staan en die (redelijk) goed in het hele verhaal past. Eind scene hadden ze
eruit mogen laten imho.

Episode V – The Empire Strikes Back (1980) :8/10
Episode VI – Return of the Jedi (1983) :7/10

Goede verderzetting van de evolutie van luke, logisch uitgewerkt (buiten wat rare keuzes in ROTJ)
Character evolutie, diepgang, slechtste deel is het gevecht met de ewoks dat had veel beter uitgewerkt
moeten worden. Goede conclusie van die story arc.

Episode VII – The Force Awakens (2015) : 7/10
Typisch disney stijl , beetje breuk met vorige films maar het werkt wel ten dele, verhaal word deftig
neergezet, de links met de vorige films zijn er , special effects en meeste van de casting is gewoon goed.
Problemen liggen hem vooral in die disney stijl: doen wat werkt waardoor deze film een copie word van
de eerste episode IV. Ook het "deux ex machine" "fake drama" word beetje vermoeiend naar het einde.

Episode VIII – The Last Jedi (2017) : 5/10
Disney stijl overheerst en verhaal is gewoon niks, logica is grotendeels verdwenen voor wat apart
loshangende scenes die nergens op slaan weeral massaal veel deux ex machina's en fake drama's,
zware teleurstelling gezien het budget en de wereld waarop disney kon verderbouwen.

[Voor 147% gewijzigd door k995 op 04-01-2020 00:33]

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Punkrocker schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Best wel ja.

Je had overal kunnen lezen dat die film lang was en pas op het eind Tarantino-esk wordt (wat dat ook mag zijn).

Ieder zijn smaak. Ik heb me er in ieder geval wel mee vermaakt. Hopelijk jij de tweede keer ook.
Zelfde reactie hier echter hebben we wel uitgekeken.
Maar 80% van de film ging over niks en ging nergens naartoe. Leuk dat iemand een homage wou maken van die tijd maar echt niet mijn ding.

• AcidBurn
The Grudge (2020)The Grudge (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 94 min | MPAA: R
Wat een aanfluiting, regelrechte bagger. Wie dit horror durft te noemen, mag direct door naar de afdeling kinderfilms.
Wie een enge film verwacht bij het zien van deze titel, verwijs ik door naar het Japanse origineel: Ju-On The Grudge.
Alle remakes zijn slecht, maar deze spant de kroon.
3 / 10

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Parasite (2019)Parasite (2019)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Tja wat moet ik zeggen, een aparte film, dat zeker. Maar een goede film? Nee. Vond ik tenminste absoluut niet. Het is een film die lastig in een categorie in te delen is, daarom valt hij ook onder het genre Comedy, Drama en Thriller. Het valt inderdaad wel onder die drie genre's. Zelf vond ik het verhaal niet erg goed. Veel zaken vond ik totaal ongeloofwaardig. Het is inderdaad weer eens iets anders, ik kan de film dan ook niet echt met een film vergelijken die ik eerder gezien heb, dat maakt de film enigszins 'verfrissend', maar dat maakt het helaas geen echte goede film.
4 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik lees niet waarom je het een slechte film vindt. Ben wel benieuwd. Parasite wordt als één van de beste films van het jaar onthaald. Vond hem zelf ook erg goed. Het acteerwerk en de beelden vind ik ben hoog niveau. En natuurlijk het symbolisme dat in de film zit is erg goed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Het enige wat ik iets minder vond van Parasite, is dat het als een 3 uurs film aanvoelt. Ik gok omdat de film soort van 3 hoofdstukken heeft, net 3 'short' stories aan elkaar geplakt. Maar ik vond hem ondanks dat wel een 8-/10 waard hoor, een 4 is wel grof eigenlijk :P

Mijn YouTube

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 02:34:
Ik lees niet waarom je het een slechte film vindt. Ben wel benieuwd. Parasite wordt als één van de beste films van het jaar onthaald. Vond hem zelf ook erg goed. Het acteerwerk en de beelden vind ik ben hoog niveau. En natuurlijk het symbolisme dat in de film zit is erg goed.
De film wist me gewoon helemaal niet te boeien. Ik vond veel zaken erg onrealistisch:
spoiler:
De vader van het arme gezin, die normaal veel plannen maakt en alles tot in de puntjes samen met zijn gezin uit denkt gooit alles weg om de vader van het rijke gezin te vermoorden terwijl het motief erg zwak is. En ja ik weet wat zijn motieven zijn, maar alsnog vind ik het erg zwak.

Daarnaast vind ik het erg onrealistisch wat er allemaal in de kelder gebeurt als dat gezin naar beneden valt en ze gefilmd worden. Die oude huishoudster zou het filmpje waarschijnlijk niet snel aan de rijke familie laten zien, ze zouden namelijk ook meteen zien dat ze in die kelder zijn, dan gaan ze zich vast ook afvragen waarom ze in die kelder zijn en komt het hele verhaal van die huishoudster ook uit en wordt waarschijnlijk haar man alsnog vermoord door de mensen bij wie hij geld geleend heeft.
kevz schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 02:39:
Het enige wat ik iets minder vond van Parasite, is dat het als een 3 uurs film aanvoelt. Ik gok omdat de film soort van 3 hoofdstukken heeft, net 3 'short' stories aan elkaar geplakt. Maar ik vond hem ondanks dat wel een 8-/10 waard hoor, een 4 is wel grof eigenlijk :P
Tja, het is gewoon een mening. Het is dat ik het symbolisme wel goed vond dat hij een 4 krijgt, anders was het nog vele malen lager geweest.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• deBennie
Sfeer, atmosfeer, goed verhaal, goede acteurs, mysterieus en science fiction, beide films hebben het (voor mij) allemaal:

IMDB: Under the Skin (2013)
Een 9

IMDB: Midnight Special (2016)
Een 9.5

• P-Rock
Tweakers: 6.2 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Het laatste deel in de trilogie en ook gelijk de slechtste. Je kunt merken dat JJ Abrams en crew alles ongedaan wilden maken wat er in het door 'fans' verguisde The Last Jedi is gebeurd. Jammer genoeg slaagt hij daar deze keer helemaal niet in. Deze film hangt van toevalligheden aan elkaar en bevat plotgaten zo groot dat je er een Star Destroyer doorheen kunt vliegen. Welke dat zijn ga ik hier niet allemaal uit de doeken doen, want er is genoeg over te vinden op Youtube. Finn en Poe krijgen deze keer betrekkelijk weinig te doen en ook Rose is in geen velden of wegen te bekennen, terwijl ze in The Last Jedi toch best een grote rol had. Het meest interessante personage blijft Kylo Ren, die prima vertolkt wordt door Adam Driver. Daisy Ridley vind ikzelf ook geen goede keuze voor Rey. In alle delen lijkt ze slechts één gezichtsuitdrukking te kennen; Die van totale verwarring en boosheid. Maar het grote probleem met deze trilogie is dat het niet als een geheel aanvoelt. Ze hebben overduidelijk geprobeerd om van The Rise of Skywalker een vervolg op The Force Awakens te maken en dat werkt niet als er nog een film tussenzit. Gelukkig ziet het er allemaal wel goed uit en ook de soundtrack van John Williams is prima, maar dat kan de film niet redden. Naast Attack of the Clones de slechtste Star Wars film die ik heb gezien. Ik kijk nog liever beide Ewok-films.
4 / 10

• mavaros
table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]13 Hours (2016)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9]13 Hours (2016)[/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History, Thriller, War | Runtime: 144 min | MPAA: R
De fim heet eigenlijk 13 hours the secret soldiers of benghazi.

Ik ga geen hele recensie van deze film schrijven. Het is te complex en te gevoelig, wanneer ik Trump wel een geniale gek vind. Trump heeft iets voorkomen op een trumpiaanse wijze. De meesten pruimen het niet.

De film gaat over de overrompeling van de ambassade en de publiek geheime basis van de CIA in Libië. Benghazi dus.

Chaos tot op het bot. Niks klopt, alles is anders en je wordt verraden door je bazen. Een gemiddelde militaire uitzending dus, alhoewel het voor burgers schokkend kan overkomen.

Het is een goede verfilming van een waargebeurd verhaal. Vooral de chaos is heel erg sterk verfimt. De spannig spat ervanaf en Je gaat aan je water voelen dat het fout gaat lopen.

Het mooiste uit de film vond ik de mevrouw van de ambassade die uiteindelijk luchtsteun aanvroeg, maar die kwam dus niet, want geen autorisatie. Het was treffend, hoe alles mis kan gaan door onzinnige hiërarchie en totale wegkijkerij van de opperhoofden.

Dit verraad is ook in ex-Joegoslavië gepleegd. Het wordt dit 25 jaar geleden en het is niet een op een te leggen, maar het komt wel neer op hetzelfde. Uiteindelijk verraden en in de steek geladen worden, op het belangrijkste moment.

En niemand die je daarna begrijpt of snapt, maar dat is meer iets voor deel 2.

Een prima film en het past prima in de gebeurtenissen van afgelopen tijd. Trump heeft een boodschap afgegeven, die de andere knakkers nooit hebben gegeven toen het er echt om ging.

Dat verraad dat daar in Benghazi gepleegd is op hun eigen mensen, zit velen nog erg dwars. Bij mij in een andere setting, maar wel hetzelfde.

Superfilm als je een klein inkijkje wilt krijgen in de slachtoffers van het grotere spel. Denk je dat Batman ineens komt opdagen om de vijand een lesje te leren? Nee, die bestaat helemaal niet. Ga lekker naar de speeltuin en geniet van het leven als dat je insteek is.

Ik vind een 10 het ultieme. Ik geef het een 7,5. De chaos is in werkelijkheid nog veel en veel erger. Deze film maakt dit best goed duidelijk, maar als echt de pleuris uitbreekt, dan valt er geen scenario tegenop te schrijven.

Aanrader.

[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right]0 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

MazeWing

passionate & cynical

Als er 1 film is die prima halverwege (of praktisch na elke scène) uit te zetten is en verder te kijken op een later moment, is het Once Upon a Time in Hollywood wel!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:34
mavaros schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:40:
table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]13 Hours (2016)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: 13 Hours (2016)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History, Thriller, War | Runtime: 144 min | MPAA: R
De fim heet eigenlijk 13 hours the secret soldiers of benghazi.

Ik ga geen hele recensie van deze film schrijven. Het is te complex en te gevoelig, wanneer ik Trump wel een geniale gek vind. Trump heeft iets voorkomen op een trumpiaanse wijze. De meesten pruimen het niet.

De film gaat over de overrompeling van de ambassade en de publiek geheime basis van de CIA in Libië. Benghazi dus.

Chaos tot op het bot. Niks klopt, alles is anders en je wordt verraden door je bazen. Een gemiddelde militaire uitzending dus, alhoewel het voor burgers schokkend kan overkomen.

Het is een goede verfilming van een waargebeurd verhaal. Vooral de chaos is heel erg sterk verfimt. De spannig spat ervanaf en Je gaat aan je water voelen dat het fout gaat lopen.

Het mooiste uit de film vond ik de mevrouw van de ambassade die uiteindelijk luchtsteun aanvroeg, maar die kwam dus niet, want geen autorisatie. Het was treffend, hoe alles mis kan gaan door onzinnige hiërarchie en totale wegkijkerij van de opperhoofden.

Dit verraad is ook in ex-Joegoslavië gepleegd. Het wordt dit 25 jaar geleden en het is niet een op een te leggen, maar het komt wel neer op hetzelfde. Uiteindelijk verraden en in de steek geladen worden, op het belangrijkste moment.

En niemand die je daarna begrijpt of snapt, maar dat is meer iets voor deel 2.

Een prima film en het past prima in de gebeurtenissen van afgelopen tijd. Trump heeft een boodschap afgegeven, die de andere knakkers nooit hebben gegeven toen het er echt om ging.

Dat verraad dat daar in Benghazi gepleegd is op hun eigen mensen, zit velen nog erg dwars. Bij mij in een andere setting, maar wel hetzelfde.

Superfilm als je een klein inkijkje wilt krijgen in de slachtoffers van het grotere spel. Denk je dat Batman ineens komt opdagen om de vijand een lesje te leren? Nee, die bestaat helemaal niet. Ga lekker naar de speeltuin en geniet van het leven als dat je insteek is.

Ik vind een 10 het ultieme. Ik geef het een 7,5. De chaos is in werkelijkheid nog veel en veel erger. Deze film maakt dit best goed duidelijk, maar als echt de pleuris uitbreekt, dan valt er geen scenario tegenop te schrijven.

Aanrader.

[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Goed omschreven, ik heb ook erg genoten van deze film

• AcidBurn
Zodiac (2007)Zodiac (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 157 min | MPAA: R
Prima film, die wel even tijd nodig heeft om op gang te komen. De cast bevat namen waar je U tegen zegt, zowel op A-list main cast gebied als ervaren supporting actors. Vooral Downey en Gyllenhaal zetten hun karakters goed neer. Gedurende het verloop van de film verplaatst de focus van het verhaal zich over verschillende karakter en weet zo je aandacht prima vast te houden.
7.5 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Droefsnoet
mavaros schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:40:

Wat heeft Trump voorkomen dan? De film is gebaseerd op een gebeurtenis uit 2012.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ford v Ferrari (2019)Ford v Ferrari (2019)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Dit is al de tweede race film die ik erg goed vond, terwijl ik totaal geen race fan ben. Die andere was Rush. Vond dit erg mooi gefilmd, goed geacteerd en een mooi verhaal die op sommige vlakken vast wel wat aangedikt zal zijn.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
Picnic at Hanging Rock (1975)Picnic at Hanging Rock (1975)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 115 min | MPAA: PG
Tijdens een zomeruitje van een dure kostschool in 1900 verdwijnen drie tienermeisjes en hun juf. Ze zouden het laatst zijn gezien terwijl ze Hanging Rock aan het verkennen waren, een grote rotsformatie in het Australische landschap. Picnic at Hanging Rock ziet er prachtig uit, met mooie fotografie en de soundtrack - die grotendeels uit zweverige panfluitmuziek bestaat - geeft de film een dromerige sfeer. Er wordt ook goed geacteerd, hoewel de stugheid van bepaalde personages wel even wennen is. Het is zeker geen film voor iedereen, want het tempo ligt laag en een conclusie blijft uit. Al met al een mooie, mysterieuze en dromerige film die de carriere van Peter Weir (Dead Poets Society, The Truman Show) als regisseur een verdiende boost gaf.
8 / 10

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
P-Rock schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:26:
Picnic at Hanging Rock (1975)[Afbeelding: Picnic at Hanging Rock (1975)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 115 min | MPAA: PG
Tijdens een zomeruitje van een dure kostschool in 1900 verdwijnen drie tienermeisjes en hun juf. Ze zouden het laatst zijn gezien terwijl ze Hanging Rock aan het verkennen waren, een grote rotsformatie in het Australische landschap. Picnic at Hanging Rock ziet er prachtig uit, met mooie fotografie en de soundtrack - die grotendeels uit zweverige panfluitmuziek bestaat - geeft de film een dromerige sfeer. Er wordt ook goed geacteerd, hoewel de stugheid van bepaalde personages wel even wennen is. Het is zeker geen film voor iedereen, want het tempo ligt laag en een conclusie blijft uit. Al met al een mooie, mysterieuze en dromerige film die de carriere van Peter Weir (Dead Poets Society, The Truman Show) als regisseur een verdiende boost gaf.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Was hier niet ook een remake van?
Pagina: 1 ... 101 ... 108 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True