Ik had exact hetzelfde na het zien, echter kwam ik de volgende dag er achter dat in het echt Sharon Tate is vermoord door die Manson hippies.MazeWing schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:30:
Genereer je eigen UBB code review
Once Upon a Time ... in Hollywood (2019) [Afbeelding: Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)] Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R Gisterenavond deze film gezien. Ik had de keuze uit een aantal (langere) films, maar had besloten toch voor de nieuwe van Tarantino te gaan. Een goede film zou dan toch verzekerd moeten zijn, toch?
Wat had ik het fout en wat heb ik spijt dat ik mijn kostbare avond hier aan verspild heb!
Vooropgesteld is de film qua beeld en geluid gewoon prima. Ik heb 'm in 4K HDR gekeken en alles zag er prima uit. Het stijltje van eind jaren 60 komt er prima uit (alhoewel Nice Guys het met z'n jaren 70-stijl beter deed). Ook qua acteerprestaties is het prima en steelt, zoals gebruikelijk, DiCaprio de show. Wat blijft dat toch een steengoede acteur.
Waar het uiteindelijk helemaal de mist in gaat is het plot. De film duurt dik 2,5 uur en de film gaat uiteindelijk nergens naar toe. 90% van de scenes staan volledig los van elkaar en er lijkt geen sprake te zijn van 1 geheel. Daarnaast zijn de meeste scenes prima geacteerd maar zijn ze simpelweg "saai". Wanneer een scene nauwelijks wat toevoegt aan het verhaal, gaan saaie scenes extra opvallen. Het laatste deel van de film is typisch Tarantino (en tevens de enige keer in de film), maar staat weer volledig los van de rest van de film. Er is praktisch niets dat hiertoe lijdt. Als DiCaprio en Pitt opeens besloten een ruimtepak aan te trekken en met de Apollo 11 mee te reizen, zou het bijna net zo "logisch" zijn.
Uiteindelijk bleef ik dus met een zwaar onbevredigd gevoel achter en had ik spijt dat ik mijn avond niet gespendeerd had aan een andere film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Dit was dus bedoeld als een "Wat als...." film.
Dat maakte hem een stukje interessanter en had dat ook graag van te voren willen weten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.