[PC/Mac] League of Legends - Deel 11 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste
Acties:
  • 72.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:01:
[...]

Mocht je serieus weer willen gaan spelen en een beetje willen weten hoe alles reilt en zeilt op het moment, nou dan snipper eerst maar eens een middagje om bij te lezen aangezien er zo links en rechts, zeg maar, ongeveer, bijna alles veranderd is ;)

Wat mij betreft is het antwoord op je vraag dus nee: ik zelf zie alle veranderingen en voornamelijk het tempo waarin deze zich (blijven) opvolgen wel als een steeds groter wordende beperking van de feestv.. ik bedoel spelvreugde. Het wordt meer een studie dan een game, wil je (naar eigen vermogen) op niveau blijven presteren.
Haha dank voor ieder zijn uitleg!
Ik probeer met wat vrienden terug te komen en wat bij te leren af en toe is het een leuk spel haha.
Ik ben zo goed * kuch* 8)7 zal helemaal goed komen hahaha!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:00:
[...]

Tijdens preseason moet je gewoon een iets andere instelling hebben dat je gewoon bepaalde dingen wilt uit proberen en je niet druk gaat maken om commentaar, scores, defeats, flames en afk's. Focus op je eigen doel zoals de nieuwe items en champions uit proberen.

Als je daar niet teveel tijd voor hebt, check dan sites zoals champion.gg, Lolking voor guides, Summoner School voor tips en andere dingen of vraag hier wat rond over specifieke champions, items en builds. Ook hier is veel kennis aanwezig.

Bovendien vergeten mensen dat ARAM, Dominion en Twisted Treeline ook nog bestaan. Deze spelvormen zijn een prima afleiding en meer gefocussed op fun. De laatste keer dat ik geflamed werd op Dominion kan ik niet meer herinneren.... de laatste game trouwens ook niet meer, maar dat terzijde.

Teambuilder en ADC locken is altijd een optie, weinig mensen die zullen zeuren als je het wat minder doet daar.

Preseason duurt nog wel een maandje, dus nog alle tijd om te oefenen.
Aram en al die andere gametypes zijn nooit echt iets voor mij geweest om eerlijk te zijn.
Op een of andere manier trekken die game modes me totaal niet aan.
Maar zal wel fftjes een paar site's opzoeken haha, hoe meer informatie des te beter :P
Snipperdag? maak er maar een snipperweek van haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:21
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:03:
[...]

Haha dank voor ieder zijn uitleg!
Ik probeer met wat vrienden terug te komen en wat bij te leren af en toe is het een leuk spel haha.
Ik ben zo goed * kuch* 8)7 zal helemaal goed komen hahaha!!
Ik reageerde ietwat overdreven gechargeerd, maar het ligt voornamelijk aan wat je ambitie is. Wil je ranked de ladders bestormen om een zo hoog mogelijke ranking te behalen zul je er inderdaad meer tijd in moeten steken om een beetje op de hoogte te zijn van de meta, wat wel en niet werkt etc. Enerzijds is dit ook wel noodzakelijk wil je zelf niet de oorzaak zijn van alle geflame elk potje als je weer een rits items koopt die niet echt lekker viable meer zijn.

Wil je met vrienden premade leuke potjes spelen en maal je minder om de uitkomst en kun je verliezen accepteren terwijl je de meta stukje bij beetje bijleert: is de drempel wat mij betreft niets hoger dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:44:
Heya Folks,

Ik ben gestopt met LOL zodra Season 6 aankwam! ik wil weer beginnen maar twijfel of adc en jungle nog playable zijn aangezien dat mijn main roles zijn.
Natuurlijk heb ik het zelf geprobeerd het beviel me wel als de ADCarry, maar zodra ik de JUNGLE inging had ik al direct spijt. Nou is mijn ELO niet al te goed maar ik wist me altijd te redden in de jungle maar vind het nu al wat pittiger om al tot lvl 3 te komen. :F
Nou is mijn vraag ligt het aan mij of ben ik de enige die twijfelt om het weer te spelen of niet met al deze updates+items?
Groet
Tja zoals al door anderen is opgemerkt, lees je een beetje in en ga vooral in normals (team builder) zaken uitproberen. Gewoon experimenteren, proberen. Daar is het preseason ook voor :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 13-12-2015 15:23 . Reden: Verwijzing naar weggeknipte discussie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:06:
[...]

Ik reageerde ietwat overdreven gechargeerd, maar het ligt voornamelijk aan wat je ambitie is. Wil je ranked de ladders bestormen om een zo hoog mogelijke ranking te behalen zul je er inderdaad meer tijd in moeten steken om een beetje op de hoogte te zijn van de meta, wat wel en niet werkt etc. Enerzijds is dit ook wel noodzakelijk wil je zelf niet de oorzaak zijn van alle geflame elk potje als je weer een rits items koopt die niet echt lekker viable meer zijn.

Wil je met vrienden premade leuke potjes spelen en maal je minder om de uitkomst en kun je verliezen accepteren terwijl je de meta stukje bij beetje bijleert: is de drempel wat mij betreft niets hoger dan voorheen.
Haha geen probeem!
Ja ik ga niet echt extreem lopen gamen, wil alleen wat rond dollen met vrienden en wat bijleren en wanneer ik genoeg denk te weten zou ik misschien naar gold 5 willen komen ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:07:
Tja zoals al door anderen is opgemerkt, lees je een beetje in en ga vooral in normals (team builder) zaken uitproberen. Gewoon experimenteren, proberen. Daar is het preseason ook voor :)
Teambuilder ADcarry instalocked haha.Gaat helemaal goed komen! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Gropah op 13-12-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Verwijderd

Hoe bevalt Poppy na de rework ? Heb nu paar keer tegen me gehad, lijkt vrij gebalanceerd voor de verandering.

[ Voor 75% gewijzigd door Gropah op 13-12-2015 15:25 ]

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
De nieuwe Poppy is leuk, zelf alleen nog maar in de jungle gespeeld.
Clear is vrij snel dankzij de Q en het gebrek aan een damage cap op monsters.
Ook de schild die je krijg is erg nuttig voor de "sustain" in de jungle.

Ganks zijn eh... niet altijd erg effectief. Je kan de W gebruiken voor een degelijke MS bonus, maar dan heb je geen tijd meer om dashes te stoppen. Daarnaast kan je nog je E gebruiken voor de dash into muur, maar die moet er maar net zijn.

Poppy valt of staat met haar ult die overigens een vrij hoge CD heeft.
Situatie die slecht uitpakken omdat toevallig ook een Lee Sin komt ganken kunnen dan vrij eenvoudig worden afgeweerd waardoor je misschien alsnog een kill kunt pakken.

Leuke champion met niet teveel damage. Ziet er inderdaad ook vrij balanced uit.
Overigens is Illaoi ook vrij balanced. Ze kan soms wat OP lijken in sommige gevechten maar ze heeft so veel zwakke kanten.

• Jaap.
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:13:
Hoe bevalt Poppy na de rework ? Heb nu paar keer tegen me gehad, lijkt vrij gebalanceerd voor de verandering.
Heb gister 2 potjes gespeeld en, natuurlijk, zat hij in beide potjes in het enemy team (nadat we'm vakkundig uit ons team hadden geweerd ;) ).. Lijkt inderdaad prima. Alleen die ult, daar moet ik nog wel even aan wennen :')

[ Voor 33% gewijzigd door Gropah op 13-12-2015 15:26 . Reden: referentie oude weggeknipte discussie ]

• Damien
Snap niet waarom hier wordt gezegd dat Poppy staat of valt dmv de ult. Want die ult heb ik gisteren hooguit eenmaal gebruikt bij het maken van een kill op Tryndamere die niet meer onder zijn toren weg durfde te komen.

Voor de rest heb ik juist handig gebruik gemaakt van de W en de E skills van Poppy. W als Tryndamere weg wou slashen en E om hem te beletten van ulten en dan de muur in beuken. Q voor harras en dus zeer situationeel die ult.

Ze is imo erg leuk nu, en de visual update is ook echt prachtig. Ik kan bijna niet wachten tot ze Irelia eens onder handen nemen (al was het al puur voor het visual gedeelte). Shieldje is net als bij Kassadin een goed middel om een snelle trade te maken.

Kortom Poppy is geslaagd, mag ook wel eens gezegd worden dat Riot's rework team toch echt wel goed werk doet.

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Xanthian schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:58:
Poppy valt of staat met haar ult die overigens een vrij hoge CD heeft.
Situatie die slecht uitpakken omdat toevallig ook een Lee Sin komt ganken kunnen dan vrij eenvoudig worden afgeweerd waardoor je misschien alsnog een kill kunt pakken.
Haar ult is toch alleen nuttig in disengage? Denk niet dat je er veel aan hebt als ze de enemy heel de map over slaat. Misschien dat als mensen al wat meer kundig zijn, dat ze op bot de adc naar top slaan om vervolgens daar een paar kills te pakken? Ze is nog wel steeds tanky as hell.

• Xanthian
ThaAresX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:01:
[...]

Haar ult is toch alleen nuttig in disengage? Denk niet dat je er veel aan hebt als ze de enemy heel de map over slaat. Misschien dat als mensen al wat meer kundig zijn, dat ze op bot de adc naar top slaan om vervolgens daar een paar kills te pakken? Ze is nog wel steeds tanky as hell.
Nee hoor, een Mundo weg slaan is zeer nuttig, meteen de front line weg of je ADC kan op iets anders focussen dan Mundo. Het is uitstekend om 5v5 naar 5v4 of 5v3 te maken. Dan maar geen ace, maar wel meteen drie kills, een baron of een dragon.

• Jaap.
Damien schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:54:
Snap niet waarom hier wordt gezegd dat Poppy staat of valt dmv de ult. Want die ult heb ik gisteren hooguit eenmaal gebruikt bij het maken van een kill op Tryndamere die niet meer onder zijn toren weg durfde te komen.

Voor de rest heb ik juist handig gebruik gemaakt van de W en de E skills van Poppy. W als Tryndamere weg wou slashen en E om hem te beletten van ulten en dan de muur in beuken. Q voor harras en dus zeer situationeel die ult.

Ze is imo erg leuk nu, en de visual update is ook echt prachtig. Ik kan bijna niet wachten tot ze Irelia eens onder handen nemen (al was het al puur voor het visual gedeelte). Shieldje is net als bij Kassadin een goed middel om een snelle trade te maken.

Kortom Poppy is geslaagd, mag ook wel eens gezegd worden dat Riot's rework team toch echt wel goed werk doet.
Helemaal eens! Vind de visuals erg goed gelukt. Wat dat betreft zijn er nog wel een paar champions meer die wat liefde mogen krijgen.

Trouwens, ik heb ook geen probleem met de ult, alleen is het een primeur dat je iemand zo ver kan verwijderen van de actie en daar maakte ik gister hardhandig kennis mee. Even wennen dus.

• Xanthian
Damien schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:54:
Met mijn beperkte ervaring vond ik de rest van Poppy's kit wat matig tijdens teamfights. Ik ging ook niet héél goed in de jungle. Ze heeft niet zoveel damage met maar 1 item want ik heb alleen Warrior gebouwd en daarna full tank.

Early game heeft ze de ult niet heel hard nodig, maar later als de teamfights beginnen wel. Met alleen een W die dashes stop en minimale damage doet (omdat ik die als laatste levelde) heb je alleen nog een E die kan mogelijk kan stunnen. Haar echte waarde zat hem voor mij in die ultimate, de front line wegslaan zodat je makkelijk bij de carries kan komen.

Verwijderd

Xanthian schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:53:
[...]
. Haar echte waarde zat hem voor mij in die ultimate, de front line wegslaan zodat je makkelijk bij de carries kan komen.
True dat _/-\o_

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Gisteren Quinn gekocht en gekeken of het mogelijk is om daar iets mee te doen op de botlane.
Valt niet tegen al voelt de ult nu wel een beetje onwennig; je kan hem niet gebruiken in de lane, want er zit een casttime op maar aan de andere kant is hij na 20 minuten wel heel erg handig om vanuit spawn snel op een plek te komen.
Misschien volgende keer eens kijken hoe het werkt in de jungle, dan lijkt de ult me wel weer fijn voor een gank.
Moet wel zeggen in lane dat de Q + E + AA en thunderlord proc erg handig is om trades te winnen, zeker gezien je de passive drie keer kan proccen :9

[ Voor 25% gewijzigd door Gropah op 13-12-2015 15:23 . Reden: Verwijzing naar weggeknipte discussie ]

"Don't let your dreams be memes"

• Koekiemonsterr
ThaAresX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:01:
[...]
Haar ult is toch alleen nuttig in disengage? Denk niet dat je er veel aan hebt als ze de enemy heel de map over slaat.
Volgens mij is die ult niet alleen te gebruiken als disengage.

Heb haar één keer gedaan (in de jungle) en in het begin deed ik die ult verkeerd. Althans, ik vergat even dat er een channel is a la bijv Xerath's Q die de range steeds groter maakt. Ik drukte eigenlijk meteen al af: het effect was dat de knockup je enemy target champion recht omhoog beukt als ware het een vertraagde Malphite ult knockup. Op die manier is het geen disengage maar eerder een aardige CC knockup. Maar zal dat wellicht wat meer moeten testen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
So far bevalt me het pre-season wel.
Afgelopen weke van silver 3 naar gold 3 gegaan, krijg nu voor een loss -11, voor een win +28.
Effe MMR opbouwen voordat S6 begint en de placements weer beginnen. Veel mundo gespeeld, nu een 80% winrate met mundo. 25wins 7 losses volgens mij. Ook met udyr veel wins kunnen halen in zowel jungle als toplane. Andere go-to picks voor mij is Olaf, Nasus en Vi.

Gisteren tegen een poppy gespeeld; in het begin vond ik haar erg sterk, ook die shield op haar hammer pick-up hielp haar veel. Ze pakte ook first-blood op me. Door de game heen outscalede ik haar behoorlijk met mundo. Na mijn level 11 (level2 ult) kon ik haar 1v1 vrij gemakkelijk aan. Enige nadeel was dat ze dan haar ult had om te disengagen

Hopelijk kan ik s6 voor Plat gaan :)

[ Voor 28% gewijzigd door Dazzler2120 op 10-12-2015 12:02 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:47:
[...]

Volgens mij is die ult niet alleen te gebruiken als disengage.

Heb haar één keer gedaan (in de jungle) en in het begin deed ik die ult verkeerd. Althans, ik vergat even dat er een channel is a la bijv Xerath's Q die de range steeds groter maakt. Ik drukte eigenlijk meteen al af: het effect was dat de knockup je enemy target champion recht omhoog beukt als ware het een vertraagde Malphite ult knockup. Op die manier is het geen disengage maar eerder een aardige CC knockup. Maar zal dat wellicht wat meer moeten testen.
Helaas heb ik Poppy nog niet kunnen spelen, maar wat ik me afvraag: is de zogenoemde knockup (a la Malphite) ook met eenzelfde radius als Malphite? Oftewel, kun je meerdere spelers de lucht in slaan of heeft de ult een smalle radius en moeten ze dus echt op elkaar gepropt staan?

IGN: Rasmalluin

• Jaap.
Rasmalluin schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:10:
[...]

Helaas heb ik Poppy nog niet kunnen spelen, maar wat ik me afvraag: is de zogenoemde knockup (a la Malphite) ook met eenzelfde radius als Malphite? Oftewel, kun je meerdere spelers de lucht in slaan of heeft de ult een smalle radius en moeten ze dus echt op elkaar gepropt staan?
Ik zou zeggen: zoek even een paar video's op, dat visualiseert direct wat er gebeurd.
Short: als je niet laat channelen krijg je een soort van Malphite knockup, channel je wel krijg je een soort van improved Jayce E die naargelang de tijd dat je channeled de enemies struck verder weg slaat.

• Rasmalluin
Ja, ik heb al enkele filmpjes gezien, maar kon daar niet direct uithalen hoe groot de radius is van champs die worden 'geknockupt'. In het Spotlight filmpje staan er namelijk 3 champs zo'n beetje in elkaar, dus ik snap dat ze dan alle drie de lucht in gaan. Bij een Malphite ult is de radius alleen redelijk groot en gaan champs die verder uit elkaar staan ook allemaal de lucht in, vandaar mijn vraag.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kan je yasuo een beetje pesten met deze ult? Als hij er net in wilt springen, ult erbij, en hij duikt mee fountain in >:)

Of yi, die in alpha strike zit?

Hmmm, ik troll misschien teveel :x (maar alleen met vrienden ;))

• Koekiemonsterr
Rasmalluin schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:24:
Ja, ik heb al enkele filmpjes gezien, maar kon daar niet direct uithalen hoe groot de radius is van champs die worden 'geknockupt'. In het Spotlight filmpje staan er namelijk 3 champs zo'n beetje in elkaar, dus ik snap dat ze dan alle drie de lucht in gaan. Bij een Malphite ult is de radius alleen redelijk groot en gaan champs die verder uit elkaar staan ook allemaal de lucht in, vandaar mijn vraag.
Wellicht dat iemand met meerdere uren in de nieuwe Poppy hier wat meer over kan zeggen, maar mijn indruk was dat die knockup radius een beduidend stukje kleiner is dan die van Malphs ult.

Dat is ook wel wat de breedte van de R indicator en de uiteindelijke animatie suggeren. Filmpjes over die ult bevestigen dat ook, zoals deze willekeurige video

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 15:58
Ik heb een stuk of drie games gespeeld met poppy denk ik, en wat ik zo zag is dat ze aardig dicht bij elkaar moeten staan. Tevens moet je goed uitkijken of je wilt blijven chargen of gewoon een knockup wilt doen, aangezien met ult vaak gecanceld werd door enemy spells in de charge tijd.

Verwijderd

Xanthian schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:08:
[...]

Nee hoor, een Mundo weg slaan is zeer nuttig, meteen de front line weg of je ADC kan op iets anders focussen dan Mundo. Het is uitstekend om 5v5 naar 5v4 of 5v3 te maken. Dan maar geen ace, maar wel meteen drie kills, een baron of een dragon.
Werkt die ult van haar eigenlijk ook met de Yasuo ult ?

• Rasmalluin
Voor zover ik heb gelezen werkt de ult van Yasuo niet met de ult van Poppy. Ik verwacht ook niet dat Alpha Strike van Yi dan wel werkt, maar je weet het nooit #bugs :)

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Terwijl je in de lucht hangt ben je volgens mij untargetable

PS4 PSN: Dazzler2120

• IdieEasy

IdieEasy

Rasmalluin schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:47:
Voor zover ik heb gelezen werkt de ult van Yasuo niet met de ult van Poppy. Ik verwacht ook niet dat Alpha Strike van Yi dan wel werkt, maar je weet het nooit #bugs :)
Wat? Lekker consistent weer.. xD Een kleine knockup zoals van trundle pillar is wel genoeg, maar enorm hoog in de lucht vliegen niet? *zucht* Riot please....

Niet dat ik vind dat yasuo nog meer knock ups nodig heeft, maar dit zou hem wat lastiger maken om samen te kiezen met poppy xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
IdieEasy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:56:
[...]

Wat? Lekker consistent weer.. xD Een kleine knockup zoals van trundle pillar is wel genoeg, maar enorm hoog in de lucht vliegen niet? *zucht* Riot please....
Eens dat het elkaar nogal tegenspreekt:

Last Breath
ACTIVE: Yasuo blinks to the nearest visible airborne enemy champion

Keeper's Verdict
Impacted enemies are knocked back towards their fountain. Releasing the ability instantly cancels the channel, damaging and knocking up all enemies around Poppy instead.

Maar direct onder deze passage text staat;
"Poppy has Sight icon sight of Airborne icon airborne enemies and they are rendered untargetable for the duration, with the distance increasing based on how long Keeper's Verdict was channeled.

Additional Information:

Keeper's Verdict is the only airborne ability that does not allow the activation of Yasuo Yasuo's Last Breath, as the targets are rendered untargetable for the duration of knockback or knockup."
Dus ook Yi's Alpha Strike zal niet werken aangezien enemies dus untargetable zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 11-12-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:08
tresh hook icm poppy ult, cancelled die de hook (dus tresh kan niet meer naar target springen) of cancelled die de knockback?
Ik vermoed het eerste, maar niet alles is altijd even logisch bij Riot.

Vraag me hetzelfde af met de diverse aanwezige roots eigenlijk: welke krijgt voorrang, of gaat de root mee met de knockback?

[ Voor 24% gewijzigd door JoeBravo op 11-12-2015 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
JoeBravo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:56:
tresh hook icm poppy ult, cancelled die de hook (dus tresh kan niet meer naar target springen) of cancelled die de knockback?
Ik vermoed het eerste, maar niet alles is altijd even logisch bij Riot.

Vraag me hetzelfde af met de diverse aanwezige roots eigenlijk: welke krijgt voorrang, of gaat de root mee met de knockback?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L77Cmsaa_3s]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Zq4eGl_0c-U]

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 11-12-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:08
daar zitten dus wel weer een paar verrassingen tussen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Gisteravond voor het eerst met Olaf gespeeld (free to play) en direct gekocht: wat een champ! Redelijk tanky bouwen en bij teamfights all in met de ult. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Rasmalluin schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:55:
Gisteravond voor het eerst met Olaf gespeeld (free to play) en direct gekocht: wat een champ! Redelijk tanky bouwen en bij teamfights all in met de ult. Heerlijk!
Ik probeer hem te combineren als tank + dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Leuke champ! Mocht je nog tips willen: McGryphon is een fervent Olaf speler. Die kan je vast helpen :)

Oh en Koekz, congrats met je nieuwe job. *O* We zullen proberen lief te zijn <3 :Y
psychoclown in "Come to the dark side, we have cookies!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Tips zijn altijd welkom, dus de vraag is: leest McGryphon dit forum nog? :)

In de gespeelde potjes stond ik top lane en ging ik meestal als eerst voor Black Cleaver. Omdat ik voornamelijk vs AD champs speelde, ging ik daarna voor Titanic Hydra. Afhankelijk van de game en tegenstander kies ik als derde item voor Dead Men's Plate (voor meer armour) of Spirit Visage (voor meer MR). Oh, en tussendoor natuurlijk boots... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik ben geen Olaf expert maar van tijd tot tijd speel ik hem nog wel eens.
Zelf gebruik ik twee builds

Masteries of 12/0/18 met Grasp of the Undying als Keystone. Of 18/0/12 met fervor of battle.
Je stackt de fervor wel erg snel met 2 stacks per ability en per AA.

Naar mijn idee heb je twee keuzes qua builds.
Of je maxed je Q en koopt black cleaver of je maxed E en je koopt Trinity Force. Q is ook goed tegen ranged champions zoals Teemo, Vlad of Quinn (Al hoewel je de lane niet gaat winnen van Quinn.)
Persoonlijk laat ik de Titanic Hydra links liggen, liever koop ik meteen Dead Man's plate.

Onthou overigens goed dat als je de ult activeerd je hoop tankiness verliest qua resistances. Daarintegen krijg je wel weer een berg AD en CC immunity, maar je bent wel meer squishy.

Overigens, gefeliciteerd Koekie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rigged! Must have been an inside job. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:41:
[...]

Rigged! Must have been an inside job. ;w
Ach ja, zolang jij je enigszins gedraagt hier, zal het allemaal best meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
Ben ik de enige die Rengar momenteel een ban waard vind? Ik zat gisteren in een potje tegen een Rengar jungle. Ik vond m wel érg sterk in de jungle en met ganks waardoor hij makkelijk veel kills kreeg.

Gisteren trouwens wel weer een heerlijk potje gehad met Tristana. Zat in lane met een Sona tegen een Graves en Lux. Laning phase ging best rustig, geen deaths, rustig kunnen farmen maar toch genoeg presure hebben om Drake te pakken. Potje geëindigd met 17/5/8.

Maar ik heb een aantal vragen over de build van Tristana. Persoonlijk ga ik eerst IE en daarna Rapid Firecannon met Berserker Greaves. Maar meer tegen end build aan zit ik met vraagtekens. Gisteren had ik IE - Berserker Greaves - Rapid Firecannon - Blade of the Ruined King - Lord Dominik's Regards.. Maar daarna wist ik niet welk item ik moest halen. Defensive items had ik niet nodig, ik had een goede tankline en zij hadden geen jumps waardoor ze bij mij konden komen. Toen heb ik Bloodthirster gekocht, boots verkocht voor Phantom Dancer. Eerst dacht ik, ik doe alleen Bloodthirster maar dan miste Attack Speed die ik wel wilde. Vandaar deze keuze. Maargoed, is deze build goed of kan ik nog enige dingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Xanthian schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:49:

Of je maxed je Q en koopt black cleaver of je maxed E en je koopt Trinity Force.
Ik heb al een hele tijd geen olaf meer gespeeld, maar wat is het idee achter trinity. Black cleaver kan ik goed begrijpen, dit werkt goed met je passive. Ik neem aan dat je eerst sheen koopt als je E maxt voor de extra damage maar in het uiteindelijke plaatje zie ik black cleaver als de betere optie. Zeker vanwege de 20% CDR die je erbij krijgt.
Voor de rest zijn Sterak's Gage en deathman's plate erg sterk op olaf.

@ThaAresX
Ik zelf vind rengar ook heel vervelend echter zie ik hem niet vaak genoeg om hem elk potje te bannen.

Je tristana build zou ik iets aanpassen. IE werkt beter als je al crit hebt, een eerste item stattik shiv of rapidfire cannon is daarom ook beter. Je krijgt hierdoor ook beter push op zowel towers als minions. Daarna kan je een IE halen voor de damage. Als de tegenstander op dit punt armor heeft gebouwd haal je een armor penetration item. Zo niet dan haal je bloodthirster/blade of the ruined king. Bloodthirster is naar mijn mening sterker in een algemene situatie. Laatste item is situatie afhankelijk als je een blade of the ruined king heb gehaald zou je genoeg attackspeed moeten hebben en kan je meer ad halen. Met één attackspeed item zou je het beste een 2e kunnen halen.

Hoe werkt het nu eigenlijk met de stattik shiv en rapidfire cannon combo? De damage stackt niet meer?

[ Voor 33% gewijzigd door kokkie1 op 14-12-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:44:
[...]
Ach ja, zolang jij (lees:Damien) je enigszins gedraagt hier, zal het allemaal best meevallen ;)
QFT!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:15:
Oh en Koekz, congrats met je nieuwe job. *O* We zullen proberen lief te zijn <3 :Y
psychoclown in "Come to the dark side, we have cookies!"
Verwacht eigenlijk wel dat jullie allemaal in rij gaan staan en netjes een buiging maken nu! :P

Thx met de felicitaties voor het krijgen van deze enige baan waarin ik de ontspoorde kinders in het gareel mag houden :) Of Koekiemonsterr vreet ze gewoon op, sneller en effectiever, mjam!

Ben ook maar een gemiddelde Olaf speler, dus we wachten met smart op McGryphon om zijn Olaf-kennis met ons te delen :)

Olaf is de laatste tijd vrij populair geworden op top, maar vergeet niet dat ie ook een prima jungler blijft. Misschien niet de allerbeste ganks, maar wel een sterke 1v1 dueller, vrij snelle clear, prima tank en teamfighter, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
kokkie1 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:33:
[...]

Ik heb al een hele tijd geen olaf meer gespeeld, maar wat is het idee achter trinity. Black cleaver kan ik goed begrijpen, dit stackt goed met je passive. Ik neem aan dat je eerst sheen koopt als je E maxt voor de extra damage maar in het uiteindelijke plaatje zie ik black cleaver als de betere optie. Zeker vanwege de 20% CDR die je erbij krijgt.
Voor de rest zijn Sterak's Gage en deathman's plate erg sterk op olaf.
De nieuwe Trinity is beter nu deze 10% CDR heeft en geen AP meer geeft. En de Black Cleaver is maar 300 gold goedkoper dan Trinity Force. Voorheen was de Black Cleaver veel goedkoper tegenover Trinity en was de BC altijd een betere item voor Olaf. De nieuwe Black Cleaver is ook niet verkeerd en is goed i.c.m Q maxen voor ranged champions.

Het idee achter trinity force is die damage proc steeds gebruikt. Dit kan heel makkelijk of je nu je E maxed of je Q maxed en die bij steeds oppakt. Als je veel trades kan maken tegen andere melee's is dit prima.

Je hebt geen armour shredding meer met Trinity Force, maar daarom is het juist leuk om E te maxen voor True Damage.

Kortom, omdat Trinity nu volledig AD is en 10% CDR heeft en de Black Cleaver nu duurder is, is het nu ook viable om Trinity Force te bouwen. Ik zou trouwens eerst Phage bouwen en daarna pas Sheen, maar Sheen eerst kan ook. Hangt er van af of je de HP van Phage wil hebben of niet.

Maar goed, ik laat mij graag verbeteren natuurlijk. Mijn inzicht is ook maar beperkt door mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:44:
[...]

Ach ja, zolang jij je enigszins gedraagt hier, zal het allemaal best meevallen ;)
Waarschijnlijk heb ik deze week mijn handen al vol met het verschonen van luiers... oftewel ik krijg niet eens de kans om Koekie werk te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
Nu moet ik eerlijk bekennen dat de hele verandering naar CDR op sheen mij volledig is ontgaan. Ik heb daarbij nooit trinity force op olaf gebouwd dus weet ook niet wat voor damage hij hiermee doet, maar het ziet er uit als een goed item voor olaf.

Nog een puntje dat ik ben vergeten te melden. Als je olaf speelt is het handig dat je een 2e champ in je team hebt die ook bij de backline kan komen.
Xanthian schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:57:
[...]
Mijn inzicht is ook maar beperkt door mijn ervaringen.
Dat geldt voor iedereen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Sterak's Gage is inderdaad ook erg goed op Olaf, maar tot op heden heb ik die slechts één keer kunnen bouwen, omdat andere items naar mijn idee beter waren. Op zich kan ik Titanic Hydra vervangen door Sterak's Gage (= 900 gold goedkoper! :o )
Voordeel: door het schild meer sustain om backline te halen en meer damage.
Nadeel: geen AoE damage meer, dus minder snelle clear

Trinity force moet ik ook maar een keer gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:06:
[...]

Waarschijnlijk heb ik deze week mijn handen al vol met het verschonen van luiers... oftewel ik krijg niet eens de kans om Koekie werk te bezorgen.
He, bijna gefeliciteerd! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zouden een van jullie lieve leden van elke champ een build list (items) kunnen maken.
kom er maar niet uit wat iedereen tegenwoordig build etc en wat beter is op welke champ.

<3<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:46:
Hallo,

Zouden een van jullie lieve leden van elke champ een build list (items) kunnen maken.
kom er maar niet uit wat iedereen tegenwoordig build etc en wat beter is op welke champ.

<3<3
Daar hebben we sites voor. :)

www.lolking.net heeft veel nuttige guides.
Zoek er één uit voor een champion die je wilt spelen, kijk wat je er van vindt en stel eventuele vragen terug hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:49:
[...]

Daar hebben we sites voor. :)

www.lolking.net heeft veel nuttige guides.
Zoek er één uit voor een champion die je wilt spelen, kijk wat je er van vindt en stel eventuele vragen terug hier.
Held _/-\o_ direct checken dan maar.
Btw MF AP still playable or no :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:36
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:46:
Hallo,

<3<3
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EvXMimX.jpg

Vragen of iemand even voor 100+ champions een build guide wilt maken.. Lekker hoor :+
Wat Xanthian zegt. Gewoon even op lolking o.i.d. kijken. Wel erop letten dat je alleen kijkt naar guides die fresh zijn zodat ze ook changes en nieuwe items bespreken. Verder niet de eerste beste guide die je aanklikt als voorbeeld aannemen. Verschillende spelers spelen verschillende champions op verschillende manieren en daar horen verschillende builds bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:51:
[...]

Held _/-\o_ direct checken dan maar.
Btw MF AP still playable or no :P ?
De AP scalings op MF zijn dramatisch slecht dus lijkt me geen goed plan. Zeker niet nu AP items ook nog duurder zijn in verhouding met AD items.

edit: @hierboven: gebruik champion.gg eens. Daar worden de meest frequente builds en de builds met highest winrate weergegeven, inclusief runes en masteries. Als je dat een beetje volgt kun je nauwelijks ECHT verkeerd zitten. Zelf nadenken en je aanpassen aan de omstandigheden van de game blijft echter ALTIJD belangrijk!

[ Voor 32% gewijzigd door Vicarious op 14-12-2015 13:55 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recrush schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:54:
[...]

[afbeelding]

Vragen of iemand even voor 100+ champions een build guide wilt maken.. Lekker hoor :+
Wat Xanthian zegt. Gewoon even op lolking o.i.d. kijken. Wel erop letten dat je alleen kijkt naar guides die fresh zijn zodat ze ook changes en nieuwe items bespreken. Verder niet de eerste beste guide die je aanklikt als voorbeeld aannemen. Verschillende spelers spelen verschillende champions op verschillende manieren en daar horen verschillende builds bij ;)
My bad bedoelde van de ADC's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:54:
[...]

De AP scalings op MF zijn dramatisch slecht dus lijkt me geen goed plan. Zeker niet nu AP items ook nog duurder zijn in verhouding met AD items.

edit: @hierboven: gebruik champion.gg eens. Daar worden de meest frequente builds en de builds met highest winrate weergegeven, inclusief runes en masteries. Als je dat een beetje volgt kun je nauwelijks ECHT verkeerd zitten. Zelf nadenken en je aanpassen aan de omstandigheden van de game blijft echter ALTIJD belangrijk!
Cheers ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Recrush schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:54:
[...]

[afbeelding]

Hehe, moest toch even gniffelen.. ;)

Maar met de meerdere comments zou je vooruit moeten kunnen ImraneZ. Daarnaast kan je ook de topicstart nog kunnen raadplegen voor andere interessante sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik zat er ook aan te denken om champion.gg te linken maar ik vind dat geen geschikte site voor beginnende spelers. Die site laat alleen statistieken zien van Platinum en hoger spelers. Op dat niveau word gewoon anders gespeeld dan op silver en bronze.

Verder staat er geen uitleg bij en moet je zelf maar bedenken waarom dit goed is.
Daarnaast moet je die site ook niet blindelings overnemen want de build met de hoogste winrate moet je niet altijd nemen. lolking.net's guides geven vaak nog enige vorm van uitleg waarom een item goed is op een champion. Of waarom Spirit Visage een situational item is op Jax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:54:
Ik zat er ook aan te denken om champion.gg te linken maar ik vind dat geen geschikte site voor beginnende spelers. Die site laat alleen statistieken zien van Platinum en hoger spelers. Op dat niveau word gewoon anders gespeeld dan op silver en bronze.

Verder staat er geen uitleg bij en moet je zelf maar bedenken waarom dit goed is.
Daarnaast moet je die site ook niet blindelings overnemen want de build met de hoogste winrate moet je niet altijd nemen. lolking.net's guides geven vaak nog enige vorm van uitleg waarom een item goed is op een champion. Of waarom Spirit Visage een situational item is op Jax.
Anders gespeeld is waar, maar de itembuilds op plat zouden echt niet anders moeten zijn dan in silver. En als dat wel zo is, is dat eerder door een kennisgebrek bij de silver spelers. Wel mee eens dat hij niet echt voor de beginnende spelers is vanwege het gebrek aan uitleg, maar voor de al wat doorgewinterde speler die even een nieuwe champ wil proberen of zoekt naar optimalisatie in de runes/masteries is hij prima geschikt. Daarom voor mij dus ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Vicarious schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:23:
[...]

Anders gespeeld is waar, maar de itembuilds op plat zouden echt niet anders moeten zijn dan in silver. En als dat wel zo is, is dat eerder door een kennisgebrek bij de silver spelers. Wel mee eens dat hij niet echt voor de beginnende spelers is vanwege het gebrek aan uitleg, maar voor de al wat doorgewinterde speler die even een nieuwe champ wil proberen of zoekt naar optimalisatie in de runes/masteries is hij prima geschikt. Daarom voor mij dus ideaal
De basis is ook wel goed, maar beginnende spelers hebben meer aan wat uitleg voor bepaalde items.

Bijvoorbeeld:
Oh, ik sta tegen Vladimir top met Malphite, laat ik Sunfire rushen omdat het op champion.gg zo staat.
Een beetje guide gaat je vertellen dat je tegen Vlad gewoon een Banshee's of Spirit Visage moet bouwen, of desnoods een abyssal scepter of alleen de Spectre's cowl.

Daarnaast ben ik ook van mening dat (bijna) niemand op silver een Guardian Angel moet bouwen. Die passive wordt gewoon verknald.

Als je die basis kennis hebt kan je champion.gg gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:43:
[...]

De basis is ook wel goed, maar beginnende spelers hebben meer aan wat uitleg voor bepaalde items.

Bijvoorbeeld:
Oh, ik sta tegen Vladimir top met Malphite, laat ik Sunfire rushen omdat het op champion.gg zo staat.
Een beetje guide gaat je vertellen dat je tegen Vlad gewoon een Banshee's of Spirit Visage moet bouwen, of desnoods een abyssal scepter of alleen de Spectre's cowl.

Daarnaast ben ik ook van mening dat (bijna) niemand op silver een Guardian Angel moet bouwen. Die passive wordt gewoon verknald.

Als je die basis kennis hebt kan je champion.gg gaan gebruiken.
Daarom zei ik in mijn post al dat je wel moet blijven nadenken en je moet aanpassen aan de situatie ;) Voor spelers als jij en ik is het een heel handige site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damn de mastery Thunderlord Decree is nu echt (te) dominant geworden.

Eerder had ik al eens bericht over Thunderlord en hoezeer ik het in een eerdere patch al behoorlijk sterk (en beter dan Deathfire) vond op de gemiddelde AP burst mage.

Nu is het met patch 5.24 nog eens licht gebuffed.

De burst (early game al) die het geeft is erg sterk, met name op ranged champions die doorgaans wat makkelijker/sneller 3 keer een spell/attack kunnen landen.

Overigens zullen de gebufte Precision talent (armor en magic pen) en die nieuwe assassin talent in de Cunning tree ook wel debet zijn aan de verhoogde burst dmg van Thunderlord.

Merkte de burst power van Thunderlord vandaag bijvoorbeeld op Viktor. Ik kreeg de enemy Annie op lvl 2 al tot iets van 20% hp, iets wat me normaal eigenlijk nooit lukte vóór lvl 4 ofzo. Gewoon kwestie van goeie trades maken (soms nog nét ff een laatste aa landen om toch nog Thunderlord te proccen) en zoveel mogelijk gebruik maken van de Thunderlord procs... Ik deed al snel een burst die toch wel bijna 'ziek' te noemen was.
Had eerder ook een wisselvallige lane met Fiora tegen Teemo. Met name omdat ik toch nog wat verbaasd was over de Thunderlord burst en die onderschatte, kreeg Teemo me net ff een keer teveel neer.

Op de PBE zie je Rito alweer 'reageren' door de andere keystone masteries weer te buffen.
Het gejojo met nerfen/buffen is weer in volle gang uiteraard...

Maar goed, voor nu lijkt het devies: maak maximaal gebruik/misbruik van Thunderlord zolang het nog in de huidige staat verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Koekiemonsterr schreef op woensdag 16 december 2015 @ 01:09:
Damn de mastery Thunderlord Decree is nu echt (te) dominant geworden.

Eerder had ik al eens bericht over Thunderlord en hoezeer ik het in een eerdere patch al behoorlijk sterk (en beter dan Deathfire) vond op de gemiddelde AP burst mage.

Nu is het met patch 5.24 nog eens licht gebuffed.

De burst (early game al) die het geeft is erg sterk, met name op ranged champions die doorgaans wat makkelijker/sneller 3 keer een spell/attack kunnen landen.

Overigens zullen de gebufte Precision talent (armor en magic pen) en die nieuwe assassin talent in de Cunning tree ook wel debet zijn aan de verhoogde burst dmg van Thunderlord.

Merkte de burst power van Thunderlord vandaag bijvoorbeeld op Viktor. Ik kreeg de enemy Annie op lvl 2 al tot iets van 20% hp, iets wat me normaal eigenlijk nooit lukte vóór lvl 4 ofzo. Gewoon kwestie van goeie trades maken (soms nog nét ff een laatste aa landen om toch nog Thunderlord te proccen) en zoveel mogelijk gebruik maken van de Thunderlord procs... Ik deed al snel een burst die toch wel bijna 'ziek' te noemen was.
Had eerder ook een wisselvallige lane met Fiora tegen Teemo. Met name omdat ik toch nog wat verbaasd was over de Thunderlord burst en die onderschatte, kreeg Teemo me net ff een keer teveel neer.

Op de PBE zie je Rito alweer 'reageren' door de andere keystone masteries weer te buffen.
Het gejojo met nerfen/buffen is weer in volle gang uiteraard...

Maar goed, voor nu lijkt het devies: maak maximaal gebruik/misbruik van Thunderlord zolang het nog in de huidige staat verkeert.
Gister 2 potjes gespeeld als Tristana, beide hopeloze teams, maar door stoicijns door te farmen en met hier en daar wat geluk in de beslissende teamfights beide kunnen winnen. Ik twijfelde qua masteries nog tussen de door jou aangegeven keystone en de meest linker van de linker tree. Uiteindelijk laatstgenoemde gekozen, maar wellicht vanavond ofzo Thunderlord maar eens bekijken, zag dat deze wel vaker gebruikt wordt in Tristana games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
De masteries zijn behoorlijk krom nu. Hier een flowchart:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lXsmd/8ec4fbc75d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:28

Secsytime

Automagisch

kokkie1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:12:
De masteries zijn behoorlijk krom nu. Hier een flowchart:

[afbeelding]
Pantheon met de nieuwe armor pen masteries en full armor pen runes <33 hallo 24 armor pen op level 1.

• Recrush
En wat voor goede deals hebben jullie in de snowdown shop?

• Damien
Recrush schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:09:
En wat voor goede deals hebben jullie in de snowdown shop?
NIETS! :( :( :( :( :( :( :( :(

• Recrush
:+ :+ :+

Wat staat er bij jou dan? Not eligible?

• Jaap.
Recrush schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:22:
[...]

"Not eligible at this time, we are working very hard on new skins and chroma packs so you can give us more of your money." , zoiets toch Damien? :+

• Damien
Recrush schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:22:
[...]

JapieTalent schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:06:
[...]

"Not eligible at this time, we are working very hard on new skins and chroma packs so you can give us more of your money." , zoiets toch Damien? :+
Nee...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HOJR03y.jpg

• Jaap.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/avLbwV5.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5gkyxE3.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Fanatic_FS op 17-12-2015 17:46 ]

[specs]

• Recrush
Tss wat een amateurs bij Rito. Niet eens even een melding van "goh bedankt dat je ons al je moneys geeft helaas hebben we niks voor je tho"

Dit zijn overigens de mijne. Katarina en Ezreal koop ik nog wel, verder not sure :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yt2MDUq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Je bent te toxic geweest afgelopen jaar ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Wootlock schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:49:
[...]

Je bent te toxic geweest afgelopen jaar ! :*)
Ik vermoed dat hij alle skins al heeft waar ze bereid zijn korting op te geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

IdieEasy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:57:
[...]

Ik vermoed dat hij alle skins al heeft waar ze bereid zijn korting op te geven :P
FTFY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Rasmalluin schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:38:
Tips zijn altijd welkom, dus de vraag is: leest McGryphon dit forum nog? :)
Ja hoor, minder regelmatig dan anders, maar ik ben er nog steeds :Y)
In de gespeelde potjes stond ik top lane en ging ik meestal als eerst voor Black Cleaver. Omdat ik voornamelijk vs AD champs speelde, ging ik daarna voor Titanic Hydra. Afhankelijk van de game en tegenstander kies ik als derde item voor Dead Men's Plate (voor meer armour) of Spirit Visage (voor meer MR). Oh, en tussendoor natuurlijk boots... :)
Black Cleaver blijft het beste item op Olaf, hoewel Trinity sinds de sheen rework ook een goed item is. Titanic Hydra.. Zou ik niet als tweede item kopen. Over het algemeen is mijn tweede item een (off-)tankitem met resistances in plaats van enkel health, en dan niet altijd voor lane maar meer gericht op teamfights. black Cleaver is bijna altijd het eerste item. Heeft het andere team een fed ADC? Dan is mijn tweede item meestal deadmans of zelf Randuins. Is de enemy midlaner uit de bocht aan het vliegen? Spectre's Cowl, naar Visage of Banshee's afhankelijk van de rol in het team. Titanic is dan als derde item beter gezien je niet alleen meer health hebt die naar damage scalet, maar je ook tegen ofwel magic ofwel physical damage enorm veel sterker bent. Hydra sla ik vaak zelfs over, omdat ik eerder meer durability nodig heb dan meer damage tenzij we een echte tankjungler hebben.
Boots zijn sowieso cruciaal op Olaf. Als ik er mee weg kan komen ga ik voor swifties, en de ideale first back is imo als je phage+boots 1 kan halen.
Ook een optie als je team echt een carrytoplaner nodig heeft en zowel support als jungler tanky zijn is om 3 offensive items op Olaf te bouwen, waarvan minimaal 2 met lifesteal. Met een uiteindelijke build als, bijvoorbeeld, Black Cleaver/Ravenous Hydra/Bloodthirster/Sterak's Gage/Randuins/Merctreads. Gezien je dan zo squishy bent ben je wel van twee dingen afhankelijk: de initiation van de rest van je team, want je bent te squishy om iets te bruteforcen, en de mogelijkheid om te flanken. Als een Olaf met deze build bij de backline weet te komen sloopt hij alles, gezien de healing/lifesteal amp op zijn W. Ondanks die lifesteal blijft hij wel erg gevoelig voor burst, dus deze build is erg situationeel.
Dit hierboven gaat overigens allemaal over toplane. Vanuit de jungle bouw ik nooit meer damage dan een black cleaver, en zelfs dat niet altijd; gezien je bijna altijd minder gold income hebt is het efficiënter om full tank te gaan. Hoewel Olaf geen harde CC heeft is hij ook als full tank nog te gevaarlijk om zomaar te negeren, en de enige optie om hem te stoppen is hem dood te maken; als je solo 4 ulti's weet te happen en overeind te blijven betekent dat 4 ulti's waar de rest van je team zich geen zorgen meer over hoeft te maken. En zeker op lager MMR zijn Dyrus-ults (fuck, Olaf wordt rood, paniek, THROW EVERYTHING AT HIM -> unstoppable force en glacial prison op de niet te CC'en viking) echt een ding.
Xanthian schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:49:
Ik ben geen Olaf expert maar van tijd tot tijd speel ik hem nog wel eens.
Zelf gebruik ik twee builds

Masteries of 12/0/18 met Grasp of the Undying als Keystone. Of 18/0/12 met fervor of battle.
Je stackt de fervor wel erg snel met 2 stacks per ability en per AA.
Grappig, beide keystones gebruik ik nooit in lane. Ik ga standaard voor Thunderlord's Decree, als je een axe weet te landen kom je meestal wel aan de 3 hits, en die mastery voelt domweg overtuned aan zeker na de AD buff. Als ik een makkelijke lane-matchup heb? Stormraider's Surge. De engste Olaf is er eentje die de frontline als springplank gebruikt om met ghost, glory/ghostblade en stormraiders met 1400 movespeed op de ADC af te sprinten. Olaf is met de huidige items in veel matchups sterk genoeg om met die keystone alsnog lane te winnen.
Of je maxed je Q en koopt black cleaver of je maxed E en je koopt Trinity Force. Q is ook goed tegen ranged champions zoals Teemo, Vlad of Quinn (Al hoewel je de lane niet gaat winnen van Quinn.)
Persoonlijk laat ik de Titanic Hydra links liggen, liever koop ik meteen Dead Man's plate.
Triforce is wat mij betreft een item dat je koopt als je voor ligt, om de trades nog wat pijnlijker te maken, maar dat impliceert voor mij niet direct een E max. Ik max bijna altijd Q, tenzij ik tegenover Nasus, Alistar of oude Poppy sta. Nasus omdat het erg makkelijk is tegen hem E op cooldown te gebruiken early om hem van de minionwave af te duwen zonder aggro te pakken, en dan is het E tot lvl 3, daarna Q -> E -> W max. Q geeft gewoonweg meer sustained damage in een all-in, en daar is Olaf meer op gebouwd dan op traden. Kom op man, je bent een viking, go deep or go home.
Onthou overigens goed dat als je de ult activeerd je hoop tankiness verliest qua resistances. Daarintegen krijg je wel weer een berg AD en CC immunity, maar je bent wel meer squishy.
Dit is het meest merkbaar voordat je je eerste resistance item hebt gebouwd; daarna is het doorgaans gewoon zaak om op R te duwen zodra je door de eerste CC geraakt gaat worden.

Overigens, voor een Olaf streamer waarvan ik wel wat geleerd heb en die altijd bereid is antwoord te geven op vragen: Dralas :)
Streamt de meeste dagen vanaf 6 of 8 uur CST; 1:00 en 3:00 's nachts hier. Maar er is natuurlijk genoeg Olaf gameplay op z'n channel te vinden :)
NA Diamond 2, dus hij behaalt toch betere resultaten met Olaf dan de meesten hier full stop :P
Overigens, gefeliciteerd Koekie.
Dit inderdaad. Mooi rood naampje Koekie :>

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die op een 4k 28inch scherm speelt ? Ik krijg het beeld nog niet helemaal goed met de max resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:06:
Iemand hier die op een 4k 28inch scherm speelt ? Ik krijg het beeld nog niet helemaal goed met de max resolutie.
Misschien handig om te vertellen wat je niet goed krijgt? Er zullen niet veel mensen die op 4k en 28" spelen maar misschien wel mensen die je kunnen helpen als je omschrijft wat er niet goed is aan je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recrush schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:13:
[...]

Misschien handig om te vertellen wat je niet goed krijgt? Er zullen niet veel mensen die op 4k en 28" spelen maar misschien wel mensen die je kunnen helpen als je omschrijft wat er niet goed is aan je beeld.
Heb het inmiddels opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Top! Vooral dat anderen nu weten wat het probleem was en hoe je het opgelost hebt. Dat is wel zo prettig voor de mensen die in de toekomst googlen op "League of Legends 4k 28 inch problemen" o.i.d. Dat is toch het mooie en de kracht van een forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recrush schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:48:
[...]

Top! Vooral dat anderen nu weten wat het probleem was en hoe je het opgelost hebt. Dat is wel zo prettig voor de mensen die in de toekomst googlen op "League of Legends 4k 28 inch problemen" o.i.d. Dat is toch het mooie en de kracht van een forum :P
Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
McGryphon schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:04:
[...]
Dit inderdaad. Mooi rood naampje Koekie :>
Thx, tja had liever in het paars gehad, maar geloof dat ik nog te weinig kudo's heb voor die 'chroma pack' :P
Recrush schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:48:
[...]

Je mag ook altijd solliciteren Joomad :P

[ Voor 43% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-12-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:14:
[...]

Thx, tja had liever in het paars gehad, maar geloof dat ik nog te weinig kudo's heb voor die 'chroma pack' :P
Roze kan wel hoor, moet je ff aan een adje vragen :>
Op de MoaM een 1v1, bruh! :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:14:
[...]

[...]

Je mag ook altijd solliciteren Joomad :P
Solliciteren voor een 4k 28" testpanel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Nou ja, je zou in ieder geval even kunnen delen wat je nu hebt gedaan of is dit zo gek? Er nemen toch ook mensen de moeite om te reageren op je probleem.

Ben wel benieuwd trouwens of het er nu spectaculair anders uit ziet dan op bijvoorbeeld mijn 24 inch LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:47:
[...]
Ben wel benieuwd trouwens of het er nu spectaculair anders uit ziet dan op bijvoorbeeld mijn 24 inch LG.
Is je lg full hd of 4k? Ik ben van 24inch full hd naar 28inch 4k gegaan. Een spel zoals LOL heeft wel meer overzicht op 4k, maar qua graphics hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:49:
[...]

Is je lg full hd of 4k? Ik ben van 24inch full hd naar 28inch 4k gegaan. Een spel zoals LOL heeft wel meer overzicht op 4k, maar qua graphics hetzelfde.
Nee Full HD, 4k was destijds nog niet aan de orde ;) Maar als ik je zo hoor is wat LoL betreft het dus geen hele grote meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:54:
[...]

Nee Full HD, 4k was destijds nog niet aan de orde ;) Maar als ik je zo hoor is wat LoL betreft het dus geen hele grote meerwaarde.
Nee dat klopt, beter over gaan als je meerdere games speelt en ook wat zwaardere spellen. Bvb zoals BF4 en Ark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:28:
[...]

Nee dat klopt, beter over gaan als je meerdere games speelt en ook wat zwaardere spellen. Bvb zoals BF4 en Ark.
Buiten Fifa, Football Manager en incidenteel LoL speel ik niet zo veel meer, dus wat mij betreft is overstappen niet echt aan de orde. Was meer nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:34:
[...]

Buiten Fifa, Football Manager en incidenteel LoL speel ik niet zo veel meer, dus wat mij betreft is overstappen niet echt aan de orde. Was meer nieuwsgierigheid :)
Tsss neem je niet eens ook een penisverlengende monitor? :+

Mensen IEM Cologne nog een beetje gevolgd tot nu toe trouwens? Toch weer een kans om wat nieuwe rosters in actie te zien. Ziet er allemaal nog onwennig uit, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 19:30

RIP AP

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:21:
[...]

Tsss neem je niet eens ook een penisverlengende monitor? :+
Hahaha, nee sorry Vic. Ik ben heel tevreden met mijn huidige monitor. Kan ik in ieder geval het materiaal nog de schuld geven als ik weer een keer loop te feeden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Nou mijn snowdown skin sale bestond uit 2 lee sin skins 2 shen skins een olaf en een cait skin.
Volgens mij moet ik eens andere champs gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren na een enorm lange loss-spree dmv slecht spelen, afkers, trollers toch weer 2 games gewonnen. Beide als Renekton. 1 vs een Mundo die dermate salty werd dat hij maar zijn jungler ging flamen en 1 vs een Olaf die niet verwachtte dat Renekton het gevecht met hem aanging. Thunderlords werkt heerlijk op Renekton dat icm ignite levert een leuke snowball lane op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wootlock schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:05:
Nou mijn snowdown skin sale bestond uit 2 lee sin skins 2 shen skins een olaf en een cait skin.
Volgens mij moet ik eens andere champs gebruiken :+
Ik speel bijna alleen Olaf, en er zaten 2 sivir skins bij... Die kutchamp speel ik dus nooit hè. Sivir locken als je LoL wil spelen is alsof je een lashandschoen aandoet om te masturberen, het verneukt gewoon alle plezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Ik had 2 corki skins terwijl ik ufo en toboggan corki heb 8),
daarbij had ik nog een beun mordekaiser skin terwijl ik nog een andere beun skin van die gast heb. >:)
Zelfde geld voor caitlyn en nog iets wat ik niet eens meer kan herrineren, zo slecht was die :*)

enige leuke was arcade sona met 20% maar ik speel sona toch nooit en die 20% is niet eens is interessant.
dusja, dan maar niet he.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Ik mocht niet echt klagen, met o.a. Winter Wonder Orianna + Lulu, en Cottontail Fizz. Speel ze allen met enige regelmaat, en ook redelijke kortingspercentages bij deze skins.

Vind dit wel een vooruitgang, de manier hoe Rito nu om lijkt te gaan met skins en sails enzo: 4 skins sail per 3 dagen, nu met Snowdown die paar persoonlijke aanbiedingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Koekiemonsterr schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:30:
Ik mocht niet echt klagen, met o.a. Winter Wonder Orianna + Lulu, en Cottontail Fizz. Speel ze allen met enige regelmaat, en ook redelijke kortingspercentages bij deze skins.

Vind dit wel een vooruitgang, de manier hoe Rito nu om lijkt te gaan met skins en sails enzo: 4 skins sail per 3 dagen, nu met Snowdown die paar persoonlijke aanbiedingen, etc.
Denk je dat sale/sales bedoelt :P

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
MonkeySleeve schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:03:
[...]

Denk je dat sale/sales bedoelt :P
Nee want er varen toch elke 3 dagen 4 skin-koopjes naar ons uit? :P :X

Acties: