Ziggo problemen? Waren er problemen?
Ik ben dit weekend maar eens begonnen en het was wel weer erg wennen. Gelukkig kan je nu van te voren de rol van je voorkeur aangeven, wat een hoop discussie vooraf tegen gaat.
Tot nu toe nog maar 1 keer m'n "off" rol gehad, Top. Voor de rest, Janna. De champ die ik door en door ken en nu weer muscle memory voor aan het opbowwen ben.
Wat me tot nu toe verbaasd is de general "ease and calm" van de community. Toen ik op top zat en echt totaal niet meer wist wat ik aan het doen was met Jarvan en al m'n banner+spears miste en ik dat zei in de chat, werd er heel normaal en respectvol op gereageerd.
Ook toen ik voor het eerst met een Kallista (AWESOME champion design btw) in de lane stond en ze die ult gebruikte en ik: wait, what, uhm, help! zat, legde de speler netjes uit wat de bedoeling was. Het ging nog een paar keer niet helemaal goed, maar toch. In beide gevallen(en meerdere gevallen) was de rest van het team echt super tof in met elkaar omgaan. Ook het motiveren van elkaar en dingen als "gj" "nice one" etc kwam erg vaak voor.
Dit was erg wennen, gezien toen ik stopte het merendeel heel erg toxic was. Is dit al lang het geval? Want I like
Natuurlijk heb ik ook een toxic retard mee gemaakt, maar dat was meer uitzondering dan regel. Een Lucian die natuurlijk vond dat hij de beste ADC in de geschiedenis van LoL is, over extend, z'n capslock aan heeft staan en elke death op mij afscheept. Niet de brains hebben om te cs-en wanneer de enemy adc je al 2 keer dood heeft waarvan 1 first blood en dus niet alleen in levels maar ook in items veel sterker is dan hij.
Vooral de hoeveelheid: SHIELD ME! die voor bij kwam was hilarisch en dat terwijl dat schild al lang weg was van alle damage die hij al had gesoaked. Het mooiste was toen hij met 2 levels minder, een volle enemy minion wave en vol hp op de enemy support en adc dacht er even in te duiken, dus ik whirlwind, shield, slow etc. Hij geeft het op, maja, hij heeft een paar turret shots getanked met me schield en gaat vervolgens dood. Hij weer schelden dat ik niet shield. Ik reageer: It was on cooldown mate, I used it so you could tank those turret shots. Daarna heeft hij niets meer gezegd.
Ik heb me heerlijk mee geamuseerd. Wat ik zeg, bijna geen toxic chat en flaming en dan die ene adc wel, een hele verbetering. Plus als ik me kan amuseren met de enkeling die dat wel doet, dan is het niet eens heel erg