Toon posts:

[PC/Mac] League of Legends - Deel 11 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:
  • 68.332 views

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:21
JapieTalent schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:20:
Maar verder helemaal met je eens: de nieuwe champ select is echt een hele verbetering. Enige tweak die ik wel zou willen zien is een kleine versnelling van het proces. Zeker als je een of twee dodgers/niet lockers tegenkomt wordt het gauw een lang verhaal.
Klopt, iets meer tempo mag wel. Zeker omdat teambuilder foetsie is. Kortere tijden is ook één van de suggesties die Rito op het oog heeft. Dus who knows...

[Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-02-2016 14:32]

• Death1ord
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-12 10:30
Vicarious schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:52:

Verder wel positief dat je nooit meer gezeik hebt tijdens de champ select. Maakt het flamen er ingame niet minder op, maar dan heb je in ieder geval nog het voordeel dat je een rol speelt die je ligt en je je er dus minder aan ergert. Zo irritant als je in de support rol gedwongen was en vervolgens je jungler hopeloos ziet falen ;(
Dit klopt maar nu kan je nog steeds support gaan of enige andere rol gaan waarbij je je afvraagt waarom de mensen in jouw team net die rollen en champs willen spelen omdat ze er niks van bakken.

Het "mid or feed" is weg maar het niveau is er zeker niet op vooruit gegaan.

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Tjeeeee... wat is er aan de hand met het inloggen -,-' Plek over 20k en 16 minuten wachten..

• Shadow771
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:13
weer EUW server problemen.. :)

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17:14
Lesje geleerd, Mundo jungle kiezen als hun een Vayne hebben werkt niet. Ik had beter Wukong kunnen spelen, of Jax. Ik dacht dat ik er wel mee weg zou komen omdat we al Tahm top hadden Braum support.
Maar ja. Vayne werdt al snel fed tegen een lucian en begon daarna alle tanks af te slachten.

Ik koos juist mundo omdat hun verder alleen een full ad team hadden, afgezien van Ryze, maar die was aan het feeden.

• Gimmy62
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07-03-2016
Xanthian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:37:
Lesje geleerd, Mundo jungle kiezen als hun een Vayne hebben werkt niet. Ik had beter Wukong kunnen spelen, of Jax. Ik dacht dat ik er wel mee weg zou komen omdat we al Tahm top hadden Braum support.
Maar ja. Vayne werdt al snel fed tegen een lucian en begon daarna alle tanks af te slachten.

Ik koos juist mundo omdat hun verder alleen een full ad team hadden, afgezien van Ryze, maar die was aan het feeden.
Had jou Lucian first pick ? of had de Vayne first pick ? want als de Vayne first pick had dan zou Lucian een andere Champion moeten kiezen? Jou gedachte is goed btw. Maar als je als Wukong nog niet gefed bent en je wilt een vayne contesten die misschien 2/3 kills heeft ( not sure ) ben je waarschijnlijk dood. Je clone gebruiken heeft niet veel zin tegen een Vayne tenzij je haar kan one shotten ;) otherwise she shall use her ULT. ( Pink ward ) xD

But GG :P

[Voor 11% gewijzigd door Gimmy62 op 05-02-2016 09:31]

Life's not about how hard of a hit you can give... it's about how many you can take, and still keep moving forward.”

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
Xanthian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:37:

Dat laatste wist je natuurlijk nog niet in champion select.

Klinkt verder gewoon als een ongelukkig potje: je kunt ze helaas niet allemaal winnen. Voor hetzelfde geld hadden jullie wel een solid laning phase gespeeld en was je juist unkillable doordat zij niet genoeg dmg hadden om jou pijn te doen.

[Voor 10% gewijzigd door Jaap. op 05-02-2016 09:50]

• Xanthian
Gimmy62 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:29:
[...]

Had jou Lucian first pick ? of had de Vayne first pick ? want als de Vayne first pick had dan zou Lucian een andere Champion moeten kiezen? Jou gedachte is goed btw. Maar als je als Wukong nog niet gefed bent en je wilt een vayne contesten die misschien 2/3 kills heeft ( not sure ) ben je waarschijnlijk dood. Je clone gebruiken heeft niet veel zin tegen een Vayne tenzij je haar kan one shotten ;) otherwise she shall use her ULT. ( Pink ward ) xD

But GG :P
Ik weet niet meer wie first pick, ik dacht vayne. En uit mijn hoofd is lucian een lane bully die early game toch wel iets tegen vayne moet kunnen doen. Moet wel zeggen, die Vayne had een goede Alistar support, maar onze Braum was ook niet slecht.

Ik had Wukong gekozen omdat ik zo een beter engage had. Nu hadden we alleen Ekko die goed bezig was, maar ideaal was het niet. Met Wukong zou ik dan Vayne kunnen duiken en dan kan Ekko veel beter (en veiliger in het team duiken en Vayne killen.) Maar als Vayne niet zo fed was hadden we de game ook wel moeten kunnen winnen.

Wat we nu deden was met Braum, Ekko en mijn Mundo terug proberen te kiten, maar dat was gewoon niet goed uitgevoerd, mede door mij omdat ik wel eens verkeerd stonden. We hadden zeker kunnen winnen met dit team, maar Wukong had beter geweest denk ik.
JapieTalent schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:49:
[...]

Dat laatste wist je natuurlijk nog niet in champion select.

Klinkt verder gewoon als een ongelukkig potje: je kunt ze helaas niet allemaal winnen.
Ik was 4e pick, en hun hadden Kha, Zed, en Vayne. Veel AP kan er dan niet bijkomen, ja Ryze uiteindelijk maar dat maakt dan niet zoveel meer uit.

• MonkeySleeve
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-11 20:59

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Na mijn placements in Brons 1 terecht gekomen, 2 - 8 men placement uit gekomen. Gister 2x een Quadra gehaald in een ranked game met Ekko, bij de tweede keer net geen penta gehaald verdorie :(

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Gimmy62
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07-03-2016
[quote]Xanthian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:59:
[...]

Ik weet niet meer wie first pick, ik dacht vayne. En uit mijn hoofd is lucian een lane bully die early game toch wel iets tegen vayne moet kunnen doen. Moet wel zeggen, die Vayne had een goede Alistar support, maar onze Braum was ook niet slecht.

Ik had Wukong gekozen omdat ik zo een beter engage had. Nu hadden we alleen Ekko die goed bezig was, maar ideaal was het niet. Met Wukong zou ik dan Vayne kunnen duiken en dan kan Ekko veel beter (en veiliger in het team duiken en Vayne killen.) Maar als Vayne niet zo fed was hadden we de game ook wel moeten kunnen winnen.

Wat we nu deden was met Braum, Ekko en mijn Mundo terug proberen te kiten, maar dat was gewoon niet goed uitgevoerd, mede door mij omdat ik wel eens verkeerd stonden. We hadden zeker kunnen winnen met dit team, maar Wukong had beter geweest denk ik.

[...]

Ahh duidelijk :P

Life's not about how hard of a hit you can give... it's about how many you can take, and still keep moving forward.”

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:19
MonkeySleeve schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:00:
Na mijn placements in Brons 1 terecht gekomen, 2 - 8 men placement uit gekomen. Gister 2x een Quadra gehaald in een ranked game met Ekko, bij de tweede keer net geen penta gehaald verdorie :(
Ik denk dat er mensen benieuwd zijn naar je rank waarmee je s5/preseason geeindigd hebt?

• Jaap.
Xanthian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:59:
[...]

Ik was 4e pick, en hun hadden Kha, Zed, en Vayne. Veel AP kan er dan niet bijkomen, ja Ryze uiteindelijk maar dat maakt dan niet zoveel meer uit.
Dat Ryze ging feeden wist je toen nog niet bedoelde ik ;)

Verder, ook na je uitleg blijf ik er bij dat je op zich qua gedachtegang weinig verkeerd hebt gedaan, maar gewoon een ongelukkige game hebt gespeeld.Shit happens, zoals ik al zei kan je ze helaas niet allemaal winnen.
Recrush schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat er mensen benieuwd zijn naar je rank waarmee je s5/preseason geeindigd hebt?
Hoog Silver(2/1) of misschien Gold 5 gok ik.

[Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 05-02-2016 10:07]

• kokkie1
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09-11 08:46
Ik ben van plan twisted fate op te pakken voor mijn champion pool. Ik heb hem nu in een paar normals opgepakt en ik vind hem all round erg goed in de mid lane. Je hebt hoge damage met korte cooldowns en daarbij geen mana problemen. Verder kan je na een aantal levels ook goed pushen en andere lanes makkelijk helpen. Alleen over zijn building path ben ik nog niet zeker. Zou frostfangs claim nog steeds goed werken op TF, zelfs na de nerfs aan dit item. En verder staat er op champion.gg dat er veel rod of ages wordt gebouwd. Naar mijn idee is dit een matig item omdat dit item je powerspike erg vertraagd ten opzichte van wat je het liefst hebt. Ter verduidelijking, je eerste ult wil je eigenlijk al op level 6, 7 of 8 gebruiken terwijl je met RoA nog maar over weinig AP beschikt.

• Jaap.
kokkie1 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:25:
Ik ben van plan twisted fate op te pakken voor mijn champion pool. Ik heb hem nu in een paar normals opgepakt en ik vind hem all round erg goed in de mid lane. Je hebt hoge damage met korte cooldowns en daarbij geen mana problemen. Verder kan je na een aantal levels ook goed pushen en andere lanes makkelijk helpen. Alleen over zijn building path ben ik nog niet zeker. Zou frostfangs claim nog steeds goed werken op TF, zelfs na de nerfs aan dit item. En verder staat er op champion.gg dat er veel rod of ages wordt gebouwd. Naar mijn idee is dit een matig item omdat dit item je powerspike erg vertraagd ten opzichte van wat je het liefst hebt. Ter verduidelijking, je eerste ult wil je eigenlijk al op level 6, 7 of 8 gebruiken terwijl je met RoA nog maar over weinig AP beschikt.
Ik heb 'm een tijdje gespeeld (met redelijk succes), maar RoA meed ik altijd om dezelfde reden als jij noemt. Wellicht dat deze gebouwd wordt omdat het je net iets meer HP geeft (voor de mana hoef je het gezien je blue card eigenlijk niet te doen).

Zelf ging ik eigenlijk altijd voor Luden's > Zhonya's > Deathcap > Void Staff. Nadeel is wel dat je erg squishy bent en dus goed op positioning moet letten. Ik heb 'm na een tijdje weer laten vallen vanwege mijn gestuntel met kaarten pakken: ik had te vaak dat ik de de verkeerde kaart op het verkeerde moment pakte.

Nu ik dit zo typ heb ik eigenlijk wel zin om 'm weer eens op te pakken: blijf het een leuke champ vinden. Net als Nidalee overigens :+

• Xanthian
JapieTalent schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:06:
[...]

Dat Ryze ging feeden wist je toen nog niet bedoelde ik ;)

Verder, ook na je uitleg blijf ik er bij dat je op zich qua gedachtegang weinig verkeerd hebt gedaan, maar gewoon een ongelukkige game hebt gespeeld.Shit happens, zoals ik al zei kan je ze helaas niet allemaal winnen.
Aha, duidelijk. Ik had je verkeerd begrepen.

Nog een vraagje, heeft Sejuani nog een plek in deze meta?
Voorheen had ze nog wel wat damage, maar dat is weggenerfed volgens mij.

Verder heeft ze een geweldige ultimate maar daar is het dan ook meteen mee gezegd.
Wanneer zou ik Sejuani moeten kiezen eigenlijk? Ik heb het idee dat ze nog al zwaar afhankelijk is van het team die iets met je ultimate moet doen.

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:58:
[...]
Nog een vraagje, heeft Sejuani nog een plek in deze meta?
Voorheen had ze nog wel wat damage, maar dat is weggenerfed volgens mij.

Verder heeft ze een geweldige ultimate maar daar is het dan ook meteen mee gezegd.
Wanneer zou ik Sejuani moeten kiezen eigenlijk? Ik heb het idee dat ze nog al zwaar afhankelijk is van het team die iets met je ultimate moet doen.
Nou ja, early is Seju betrekkelijk zwak, en games zijn nou eenmaal wat sneller klaar tegenwoordig. In die zin is het geen meta jungler...maar ja, wat is wel meta. Het is ook maar net wat je er zelf van maakt.

Gelet op de zwakke early game heb je bijv meer aan een Volibear, die ook tanky is maar early beduidend maar presence heeft.

Maar goed, dat is een ander type jungler. Meer een sterke tank die ook vooral goed is in skirmishes en 1v1's duels. Voli heeft niet die aoe ult cc hard engage zoals Seju dat heeft. Voli kun je bijv nog wel kiten, een goede Seju ult niet... Dus wanneer Seju kiezen? Simpel, als je een tanky cc jungler nodig hebt die voor de nodige hard engage moet zorgen, en als je verder genoeg dmg in je team hebt en wellicht wat meer AP dmg nodig hebt. Al kun je dan ook Amumu/Zac overwegen.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Recrush schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:03:
[...]

Niet echt bijster bijzonder, geëindigd in Silver 2. In ranked 3v3 mezelf nog wel naar Gold 3 weten te halen voor de rewards.

Maar ja, placements gingen echt bagger. Paar keer echt met wat teammates gezeten... Niet dat ik zelf echt fantastisch ging ofzo maar laning ging prima maar ja dan raakt ineens een andere lane gefeed.

• Shadow771
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:13
[b][message=45756849,noline]
Tegen een full AD team zou ik juist Rammus kiezen als tank...

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Nou ja, early is Seju betrekkelijk zwak, en games zijn nou eenmaal wat sneller klaar tegenwoordig. In die zin is het geen meta jungler...maar ja, wat is wel meta. Het is ook maar net wat je er zelf van maakt.

Gelet op de zwakke early game heb je bijv meer aan een Volibear, die ook tanky is maar early beduidend maar presence heeft.

Maar goed, dat is een ander type jungler. Meer een sterke tank die ook vooral goed is in skirmishes en 1v1's duels. Voli heeft niet die aoe ult cc hard engage zoals Seju dat heeft. Voli kun je bijv nog wel kiten, een goede Seju ult niet... Dus wanneer Seju kiezen? Simpel, als je een tanky cc jungler nodig hebt die voor de nodige hard engage moet zorgen, en als je verder genoeg dmg in je team hebt en wellicht wat meer AP dmg nodig hebt. Al kun je dan ook Amumu/Zac overwegen.
Duidelijk verhaal.

Laatste games ook al, je krijgt gewoon niet zo vaak de mogelijkheid om Sejuani te kiezen. Als je 1e of 2e pick bent dan is het nog een risico of je wel in het team past. aangezien er gewoon betere early picks zijn.
Ik denk ook dat Amumu en Zac meer damage leveren, of ieder geval beter scalen met AP items dan Sejuani.

Hoe dan ook, sta 5-3 in placements, mede dankzij Trundle.
Vorige potje matige score gehad met iets 4/3/xx toch veel kunnen doen door 4 toren en een inhib neer te halen. Ik denk dat ik Trundle de komende tijd wel blijf spelen.

Ook een keer een matchup gehad tegen een Malphite met Trundle, was benieuwd wie dat zou winnen, maar dat is natuurlijk Trundle, al is Malphite killen vrij lastig te killen zonder hulp van de jungle.

• jwgoverg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 10:07
pff ik zit nu al een kwartier op een game te wachten. Het duurt gemiddeld 4 minuten voor de ready button komt dan wordt er eerst een aantal keer door iemand niet op ready gedrukt. En dan komt je eindelijk in de champ select dodge er iemand en dat 3 keer op rij.

• Koekiemonsterr
Wilde eigenlijk een klaagzang houden over het niveau in Silver wat regelmatig tot droefenis stemt....

Maar i.p.v. dat, is misschien nuttiger ff iets positievers te melden: Corki mid.

In preseason speelde ik dat al met plezier, en in LCS zie je het ook af en toe op mid. Zijn burst is al met een Sheen scary te noemen, met package heeft ie nog wat extra teamfight/skirmish potentie, redelijk safe in lane en prima longe range poke, en sinds changes doet ie nóg meer magic dmg. Types als Ahri, Fizz en zelfs Diana kun je vrij goed van winnen. Alleen LB en Zed zijn tricky. LB kan nog als je haar op lvl 1 flink aanpakt; anders wordt lastig.
jwgoverg schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:58:
pff ik zit nu al een kwartier op een game te wachten. Het duurt gemiddeld 4 minuten voor de ready button komt dan wordt er eerst een aantal keer door iemand niet op ready gedrukt. En dan komt je eindelijk in de champ select dodge er iemand en dat 3 keer op rij.
Het valt bij mij nu erg mee. Gemiddeld halve minuut wachten ofzo.

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op maandag 08 februari 2016 @ 01:17:
Wilde eigenlijk een klaagzang houden over het niveau in Silver wat regelmatig tot droefenis stemt....

Maar i.p.v. dat, is misschien nuttiger ff iets positievers te melden: Corki mid.

In preseason speelde ik dat al met plezier, en in LCS zie je het ook af en toe op mid. Zijn burst is al met een Sheen scary te noemen, met package heeft ie nog wat extra teamfight/skirmish potentie, redelijk safe in lane en prima longe range poke, en sinds changes doet ie nóg meer magic dmg. Types als Ahri, Fizz en zelfs Diana kun je vrij goed van winnen. Alleen LB en Zed zijn tricky. LB kan nog als je haar op lvl 1 flink aanpakt; anders wordt lastig.

[...]

Het valt bij mij nu erg mee. Gemiddeld halve minuut wachten ofzo.
Corki zag ik de laatste paar games ook, in mijn team en ze deden het allemaal erg goed.
Er was laatst bij EU LCS (donderdag?) ook stukje verteld over Corki mid, waarom die zo goed was en waarom LCS spelers hem met enige regelmaat spelen. Was aan het begin van de show.

Anyway, ik ben door mijn placements heen, Silver 1 geëindigd. Was vorig seizoen Gold 4 dus dat valt allemaal mee. Van 1-3 naar 7-3.

Ik sta nu al weer met 50 LP in silver 1 dus dat gaat lekker.

Het enige wat jammer is is dat ik geen jungle meer kan spelen. Ik krijg echt (bijna) altijd top. Terwijl dat mijn secundaire keuze is. Speel voornamelijk Garen, Trundle en Malphite nu. Ik speel ook graag Mundo of Jax, maar beide zijn vaak gebanned.

• Recrush
Xanthian schreef op maandag 08 februari 2016 @ 07:50:
[...]

Corki zag ik de laatste paar games ook, in mijn team en ze deden het allemaal erg goed.
Er was laatst bij EU LCS (donderdag?) ook stukje verteld over Corki mid, waarom die zo goed was en waarom LCS spelers hem met enige regelmaat spelen. Was aan het begin van de show.

Anyway, ik ben door mijn placements heen, Silver 1 geëindigd. Was vorig seizoen Gold 4 dus dat valt allemaal mee. Van 1-3 naar 7-3.

Ik sta nu al weer met 50 LP in silver 1 dus dat gaat lekker.

Het enige wat jammer is is dat ik geen jungle meer kan spelen. Ik krijg echt (bijna) altijd top. Terwijl dat mijn secundaire keuze is. Speel voornamelijk Garen, Trundle en Malphite nu. Ik speel ook graag Mundo of Jax, maar beide zijn vaak gebanned.
Afaik is mid nog de meest gewilde rol, dus je kunt proberen die eens als secondary te kiezen. Jammer natuurlijk als je zo het systeem moet verslaan maar ja. Ik vind overigens ook dat ze je pas secondary moeten geven als de queue langer dan een minuut of twee duurt bijv.

Ik ben van 0-2 in m'n placements inmiddels naar 4-4 gegaan. Vanuit Silver II (met gelukkig een hogere mmr) hoop ik in ieder geval in Silver te blijven. We'll see.

• jwgoverg
Je moet toch level 30 zijn voor ranked? Heb namelijk een rammus in mijn team zonder masteries.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

jwgoverg schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:58:
Je moet toch level 30 zijn voor ranked? Heb namelijk een rammus in mijn team zonder masteries.
Kan zijn dat die net bezig was met zijn masteries en niet op tijd was om ze op te slaan. Heb ik ook gehad :')

• Vicarious
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-10-2020

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MonkeySleeve schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:01:
[...]

Kan zijn dat die net bezig was met zijn masteries en niet op tijd was om ze op te slaan. Heb ik ook gehad :')
Zoiets zal het zijn idd. Lege pagina gekozen om ze opnieuw in te delen en te laat of vergeten te bevestigen.

Vicariously I live while the whole world dies

• jwgoverg
Nogal kansloos in een ranked game.

Ik word nu ook elke game geroflstompt door tegenstanders die nu gold zijn en vorig season platinum en dan zijn wij met z'n alle silver en vorig season silver/gold, zo is de lol er ook snel vanaf.

[Voor 74% gewijzigd door jwgoverg op 08-02-2016 19:14]

• Koekiemonsterr
jwgoverg schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:42:
Ik word nu ook elke game geroflstompt door tegenstanders die nu gold zijn en vorig season platinum en dan zijn wij met z'n alle silver en vorig season silver/gold, zo is de lol er ook snel vanaf.
Als je wilt ruilen met de Silver tards die ik hele tijd in me team krijg op me smurf in Silver II, dan roep maar :P

Vooral junglers zijn hier in mid Silver zó matig. Of beter gezegd, het niveauverschil tussen de ene(my) jungler en de andere jungler. Pathing is vaak om te janken, regelmatig zie ik early game ganking junglers a la Lee Sin enkel farmen i.p.v. ganken, eenvoudige gank kansen worden niet gezien en ze erop wijzen helpt ook niet, items zijn ook om te huilen vaak (een Sejuani met Ludens + RoA en geen MR of armor item is natuurlijk buitengewoon nuttig als frontline), en het afstammen van de jungle champ op de rest van het team blijkt altijd buitengewoon moeilijk...

• JoeBravo
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-02 11:41
Gisteravond voor het eerst een rank S game gespeeld (Braum support, normal). Niet gedacht dat ik het in me had :P
Zelfs met 5 killsteals (winter's bite OP, lol) werd ik nog door alle 4 teammembers (geen friends) gehonored plus een honorable opponent van de tegenpartij. :D

Met dit potje in m'n achterhoofd kan ik wel weer een flinke portie toxicity verdragen. :')

• Xanthian
Gisteren kwalitatief teleurstellende potjes gehad.

Eerste win kwam door een afk. Hun 7/0 jayce kwam opeens niet meer opdagen.
Daardoor konden wij terug in de game komen die anders verloren zou zijn.

Daarna game verloren door een AFK in ons team. Onze Jhin midlane had wat bugsplat problemen zij hij.
Dit was jammer want onze Riven ging goed en ik begon ook sterk te worden met Udyr. Uiteindelijk gewoon gesurrendered omdat iedereen aan het flamen was.

3e potje zelf lopen feeden op toplane. Ben gewoon 3x dood gegaan met Trundle tegen een Lucian. Lucian was wel een plat speler en speelde naar mijn idee goed. Maar ik was gewoon dom bezig om CS te pakken die ik had moeten laten liggen.

Uiteindelijk een goed potje met Garen gespeeld, tegen een Olaf toplane. Twee kills kunnen maken op Olaf + dikke CS voorsprong. Toren neergehaald en gaan roamen. We hadden ook een Yi in onze game, maar die was vooral bezig met farmen. Hij heeft hier en daar wel een kill gepakt, maar was in het begin tijdens teamfights vooral afwezig. We begonnen langzaam te verliezen, maar na 35 minuten begon Yi opeens mee te vechten tijdens teamfights waardoor we die makkelijk konden winnen.

• Pete_Sampras
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2020

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Xanthian schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:20:
Gisteren kwalitatief teleurstellende potjes gehad.
We hadden ook een Yi in onze game, maar die was vooral bezig met farmen. Hij heeft hier en daar wel een kill gepakt, maar was in het begin tijdens teamfights vooral afwezig. We begonnen langzaam te verliezen, maar na 35 minuten begon Yi opeens mee te vechten tijdens teamfights waardoor we die makkelijk konden winnen.
Als jungler heb ik hier een vraag over. Heeft hij nu goed gejungled of niet?
Ja, hij ontbrak early game maar blijkbaar kwam hij door zijn farm op het juiste moment in de game?

Old school gamer met een lag en een traan.

• Martin0
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-12 08:48
Pete_Sampras schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:24:
[...]

Ja, hij ontbrak early game maar blijkbaar kwam hij door zijn farm op het juiste moment in de game?
Wat yi gedaan heeft is waarschijnlijk power farmen om zo snel mogelijk zijn sated devour te krijgen. daarna is hij mee gaan doen in teamfights. Over het algemeen is dat goed het is alleen zo dat yi echt late game pas goed word nadat hij een paar items heeft(jungle item + sated devour, botrk en ie). en echt late late game waar tanks echt groot en sterk zijn dan heeft yi er ook problemen mee maar over het algemeen lees ik zo dat hij het goed gedaan heeft, misschien iets te laat gereageerd op de teamfights maar uiteindelijk wel een win :)

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• Recrush
Xanthian schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:20:
We hadden ook een Yi in onze game, maar die was vooral bezig met farmen. Hij heeft hier en daar wel een kill gepakt, maar was in het begin tijdens teamfights vooral afwezig
Ik vraag me af wat je dan had gewild.. Ten eerste is het een Yi, die wordt pas relevant als hij een paar items heeft. Daarnaast ging hij hoogstwaarschijnlijk Devourer waardoor hij er ook nog voor moest zorgen dat hij Sated werd. Als Yi early game alleen maar was gaan groupen en z'n gold income en devourer links had laten liggen was het helemaal niks geworden :)

• Xanthian
Pete_Sampras schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:24:
[...]

Het niet ganken tijdens laning fase is niet echt goed natuurlijk, maar niet meedoen aan teamfights is kwalijker. Als je al niet mee doet, zorg er dan voor dat je een toren pakt of dragon doet, dan vind ik het veel minder erg.

Het enige wat hij goed deed is efficient farmen.
Martin0 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Wat yi gedaan heeft is waarschijnlijk power farmen om zo snel mogelijk zijn sated devour te krijgen. daarna is hij mee gaan doen in teamfights. Over het algemeen is dat goed het is alleen zo dat yi echt late game pas goed word nadat hij een paar items heeft(jungle item + sated devour, botrk en ie). en echt late late game waar tanks echt groot en sterk zijn dan heeft yi er ook problemen mee maar over het algemeen lees ik zo dat hij het goed gedaan heeft, misschien iets te laat gereageerd op de teamfights maar uiteindelijk wel een win :)
Yi ging hier voor Sated + Rageblade. Zelfs toen hij dit had na 20 minuten was er nog steeds geen Yi in teamfights. Altijd maar lanes farmen of in de jungle. Met dee build sloop je ook tanks. Malphite en zelfs Rammus moeten oppassen vanwege de True Damage.
Recrush schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Ik vraag me af wat je dan had gewild.. Ten eerste is het een Yi, die wordt pas relevant als hij een paar items heeft. Daarnaast ging hij hoogstwaarschijnlijk Devourer waardoor hij er ook nog voor moest zorgen dat hij Sated werd. Als Yi early game alleen maar was gaan groupen en z'n gold income en devourer links had laten liggen was het helemaal niks geworden :)
Yi is al relevant vanaf level 3. Je kan prima ganken met Yi, maar dan moet je mechanisch wel goed zijn en een makkelijke lane ganken. Yi heeft early game zeker wel wat outplay potentie.

Pas na 30 minuten komen groupen is veel te laat. Sated + Rageblade is een gigantische powerspike.

• Jaap.
Xanthian schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:01:
[...]

Het niet ganken tijdens laning fase is niet echt goed natuurlijk, maar niet meedoen aan teamfights is kwalijker. Als je al niet mee doet, zorg er dan voor dat je een toren pakt of dragon doet, dan vind ik het veel minder erg.

Het enige wat hij goed deed is efficient farmen.
Het wordt nogal als misplaatst feit aangenomen dat junglers moeten ganken. Waar staat dit?
Indien ze tijd over hebben en op zo'n manier een lane kunnen helpen is dat mooi meegenomen, maar een laner zou in principe hier niet afhankelijk moeten zijn.

Concreet voor jou game (en extreem kort door de bocht): ik ben geneigd om Ja te zeggen; toen hij z'n items had kwam hij fighten en wonnen jullie de game. Eind goed al goed, daar gaat het uiteindelijk om.

Dat de game wellicht beter / sneller had kunnen verlopen doordat hij ganks had geplaatst, of andere beslissingen anders had genomen, is misschien waar, maar daar kan niemand hier iets zinnigs over zeggen zonder de replay te bekijken.

• Xanthian
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:18:
[...]

Het wordt nogal als misplaatst feit aangenomen dat junglers moeten ganken. Waar staat dit?
Indien ze tijd over hebben en op zo'n manier een lane kunnen helpen is dat mooi meegenomen, maar een laner zou in principe hier niet afhankelijk moeten zijn.

Concreet voor jou game (en extreem kort door de bocht): ik ben geneigd om Ja te zeggen; toen hij z'n items had kwam hij fighten en wonnen jullie de game. Eind goed al goed, daar gaat het uiteindelijk om.

Dat de game wellicht beter / sneller had kunnen verlopen doordat hij ganks had geplaatst, of andere beslissingen anders had genomen, is misschien waar, maar daar kan niemand hier iets zinnigs over zeggen zonder de replay te bekijken.
Over het feit dat junglers niet moeten ganken ben ik het wel mee eens. En met Yi die niet ganked is ook niet nieuws en kan ik mee leven.

Laten we het er op houden dat het dit keer heeft gewerkt. Maar je loopt wel risicos dat een game uit handen wordt gegeven. Als ik niet zo sterk was met Garen was de game al lang over geweest.

Toegegeven, Yi speel ik zelf ook maar ik had het anders gedaan. Daarom die frustratie soms ook.
Maar goed, een win is een win en LP is LP.

Sowieso zal ik eens een replay ter beschikking stellen voor de geïnteresseerden.

[Voor 3% gewijzigd door Xanthian op 09-02-2016 14:35]

• Recrush
Xanthian schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:01:
Yi is al relevant vanaf level 3. Je kan prima ganken met Yi, maar dan moet je mechanisch wel goed zijn en een makkelijke lane ganken. Yi heeft early game zeker wel wat outplay potentie.

Pas na 30 minuten komen groupen is veel te laat. Sated + Rageblade is een gigantische powerspike.
Eerst was het na 35 minuten, nu na 30 minuten.. Ik overdrijf ook altijd met cijfers wanneer ik mij aan iemand stoor (bijvoorbeeld vanaf welke minuut iemand afk ging, ging feeden etc), dus ik ga er maar vanuit dat hij effectief vanaf minuut ~25 zich bij het team voegde en dat lijkt mij geen gekke tijd voor een devourer jungler. Wat Japie ook al aan gaf, er staat nergens dat een jungler moet ganken. Sure, ik probeer het ook altijd te doen, ook wanneer ik devourer ga. Zie ik echter geen goede kansen of ben ik aan de verkeerde kant van de map (like the bronzie I am) wanneer zich er ergens anders een goede kans voordoet, dan ga ik niet alles laten vallen om hopelijk misschien wellicht nog iets te kunnen doen voor iemand anders. Op een devourer jungler ga ik geen high risk low/medium reward plays maken (of zelfs high risk high reward for that matter) Zo snel mogelijk devourer stacken is je safe bet en wat je wilt doen.

Ik zie persoonlijk overigens niet wat Yi een prima early ganker maakt. Je hebt geen cc, hebt geen attack speed om voldoende (true) damage te doen of je Q te resetten en zelfs met lichte cc als een slow ben je al useless. Wanneer de enemy laner van de lane die je gankt al mega low is kun je er misschien nog wat uit halen maar realistisch gezien, hoe vaak gebeurt dat? Yi is geen early game champion dus je wilt ook geen early plays proberen te maken en je devourer 5-10 minuten uitstellen.

Wanneer ik devourer jungler ga kan ik er overigens nooit zo goed tegen als teammates niet respecteren dat ik dat doe. M.a.w. roekeloos hun lane spelen en janken dat ze geen ganks krijgen wanneer ze daardoor verliezen. Heb regelmatig 100 pings op m'n dak gekregen omdat ik weinig ganks deed, maar grappig genoeg kwam dat altijd van mensen die niet wisten hoe ze hun lane moesten houden en die zelf op hun fed enemy laner in bleven hakken ondanks een achterstand op hen. Maar in de meeste gevallen komt het gewoon goed zodra ze niet verder feeden en ik m'n twee core items heb. Leuk om te zien hoe mensen dan hun bek houden zodra je iedereen sloopt doordat je zo snel mogelijk je powerspike hebt gehaald ipv tijd verdoen bij mensen die niet safe kunnen spelen :)

• Jaap.
Xanthian schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Over het feit dat junglers niet moeten ganken ben ik het wel mee eens. En met Yi die niet ganked is ook niet nieuws en kan ik mee leven.

Laten we het er op houden dat het dit keer heeft gewerkt. Maar je loopt wel risicos dat een game uithanden wordt gegeven. Als ik niet zo sterk was met Garen was de game al lang over geweest.

Toegegeven, Yi speel ik zelf ook maar ik had het anders gedaan. Daarom die frustratie soms ook.
Maar goed, een win is een win en LP is LP.
Dat is ook het gevaar van die devourer junglers: die zijn enkel met zichzelf bezig, want ze moeten zsm de stacks hebben, waarbij ze (zeker in de lagere regionen) het teambelang uit het oog verliezen. In het geval van Udyr en Shyvana kan ik er nog mee leven aangezien die twee dusdanig snel clearen dat ze wel tijd over houden, maar verder heb ik ze liever niet in mijn game. Ik merk ook een grotere vorm van ongerustheid over het eindresultaat van een potje als ik mijn jungler Yi zie inlocken dan wanneer hij pak 'm beet Volibear of Reksai pakt.
Recrush schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:40:
[...]
Ik zie persoonlijk overigens niet wat Yi een prima early ganker maakt. Je hebt geen cc, hebt geen attack speed om voldoende (true) damage te doen of je Q te resetten en zelfs met lichte cc als een slow ben je al useless. Wanneer de enemy laner van de lane die je gankt al mega low is kun je er misschien nog wat uit halen maar realistisch gezien, hoe vaak gebeurt dat? Yi is geen early game champion dus je wilt ook geen early plays proberen te maken en je devourer 5-10 minuten uitstellen.
Dit statement kan ik nog wel enigszins begrijpen (hoewel er wel aanzienlijk betere alternatieven zijn). Als je op level 3 met doublebuff top ganked kan je (afhankelijk van hoe je toplaner de lane heeft bewerkt) redelijk eenvoudig achter de enemy komen -> hit = redbuff proc en dus slow. Je Q heb je nog voor wanneer hij flashed oid.
Recrush schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Eerst was het na 35 minuten, nu na 30 minuten.. Ik overdrijf ook altijd met cijfers.....
Overdrijven maakt de zaak duidelijk 8)

[Voor 34% gewijzigd door Jaap. op 09-02-2016 14:49]

• Rasmalluin
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-11 15:11
[...]

[...]
Moeten is een groot woord, maar de vraag is: wat heeft een jungler voor nut als hij na 20 minuten sated wordt, maar meerdere lanes in de eerste 20 minuten dermate zijn gedomineerd door een early enemy jungler, waardoor teamfights alsnog worden verloren?
Als je met bijvoorbeeld Yi voor een snelle sated gaat, dan is het voor de lanes belangrijk om safe te spelen. Helaas komt het hieronder in brons vaak genoeg voor dat dat niet lukt...

IGN LoL: Rasmalluin

• Martin0
Rasmalluin schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:16:
[...]

Moeten is een groot woord, maar de vraag is: wat heeft een jungler voor nut als hij na 20 minuten sated wordt, maar meerdere lanes in de eerste 20 minuten dermate zijn gedomineerd door een early enemy jungler, waardoor teamfights alsnog worden verloren?
Als je met bijvoorbeeld Yi voor een snelle sated gaat, dan is het voor de lanes belangrijk om safe te spelen. Helaas komt het hieronder in brons vaak genoeg voor dat dat niet lukt...
Geloof mij, silver en gold geen verschil hoor, vanaf high gold en hoger weten ze een beetje wat safe play is.
Sterker nog de laatste tijd krijg ik echt stumperts als teammates terwijl de enemy wel redelijk goede mensen krijgt. heb nu al 3 a 4 games gehad waar we gewoon gerofl stomped worden en dat ik als support er gewoon niks aan kan doen anders dan veilig te spelen om zelf teminste een goede game te hebben.

bvb laatst had ik een ryze die doodleuk iedere keer als hij niet dood was 5 man + turret in rende. en daarna ons flamen dat wij hem niet volgde terwijl als we hem zouden volgen we 3 vs 5 kwamen te staan aangezien we niet compleet waren.
Daarnaast ban ik nu standaard jhin, niet omdat hij nou zo op is maar juist omdat hij als ADC nutteloos is en ik niet naast een jhin wil staan. op t moment 2 games met hem gestaan en alle 2 deed hij gewoon GEEN damage, ik als tank support outdamage hem nog bijna. zo kansloos.

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:03

Turismo

Clobberin' time!

Martin0 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:35:
[...]

Geloof mij, silver en gold geen verschil hoor, vanaf high gold en hoger weten ze een beetje wat safe play is.
Sterker nog de laatste tijd krijg ik echt stumperts als teammates terwijl de enemy wel redelijk goede mensen krijgt. heb nu al 3 a 4 games gehad waar we gewoon gerofl stomped worden en dat ik als support er gewoon niks aan kan doen anders dan veilig te spelen om zelf teminste een goede game te hebben.

bvb laatst had ik een ryze die doodleuk iedere keer als hij niet dood was 5 man + turret in rende. en daarna ons flamen dat wij hem niet volgde terwijl als we hem zouden volgen we 3 vs 5 kwamen te staan aangezien we niet compleet waren.
Daarnaast ban ik nu standaard jhin, niet omdat hij nou zo op is maar juist omdat hij als ADC nutteloos is en ik niet naast een jhin wil staan. op t moment 2 games met hem gestaan en alle 2 deed hij gewoon GEEN damage, ik als tank support outdamage hem nog bijna. zo kansloos.
Ik herken het probleem met Jhin ook, wat een kansloze champ is dat als ADC.

Doet amper damage, is mega traag met dps, en heeft geen cc of dash om zichzelf van een gank te redden.
Daarbij van wat ik zie blijven ze liever op afstand om hun ult te doen ipv echt actief mee te doen in team fights.

Andere kant ben ik wel weer blij als de enemy Jhin locked >:)

Werkbak

• xStacke
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 03-04-2019
Turismo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:45:
[...]

Ik herken het probleem met Jhin ook, wat een kansloze champ is dat als ADC.

Doet amper damage, is mega traag met dps, en heeft geen cc of dash om zichzelf van een gank te redden.
Daarbij van wat ik zie blijven ze liever op afstand om hun ult te doen ipv echt actief mee te doen in team fights.

Andere kant ben ik wel weer blij als de enemy Jhin locked >:)
Ben het hier wel mee eens ja. Hij heeft gewoon de DPS niet om tegenover andere ADC's te staan. Ik heb hem een aantal games gespeeld op de PBE en in mijn persoonlijke ervaring is het meer een champion voor de mid-lane. Hier word hij wel gecountered door assasins maar tegen mages kan hij makkelijk op.

Wel altijd weer mooi als je als ADC ziet dat ze Jhin locken ja :P freelo incoming

'There are only 3 certainties in life: Honor, Death and Hangovers...''

• jwgoverg
Jhin vind ik ook beter in de midlane werken. Je traps komen veel beter tot hun recht in de korte lane. Toen hij net uit was ik speelde ik hem een paar matches als ADC. Braum en Lucian samen zijn wel echt een harde counter. Alleen Braum al kan je ult nutteloos maken als je niet oplet.

• Jaap.
Ik vraag me af of Jhin wel daadwerkelijk zo slecht is of dat 'ie nog nieuw is en de spelers 'm nog niet optimaal kunnen spelen. Ben benieuwd wat zijn stats gaan doen na een paar maand en wat ze in de tussentijd aan z'n cijfers gaan tweaken.

Zelf heb ik 'm nog niet gespeeld en over de enemies/teammates die ik had die Jhin speelden waren de resultaten wisselend, maar zonder duidelijke trend.

• Recrush
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:13:
Ik vraag me af of Jhin wel daadwerkelijk zo slecht is of dat 'ie nog nieuw is en de spelers 'm nog niet optimaal kunnen spelen. Ben benieuwd wat zijn stats gaan doen na een paar maand en wat ze in de tussentijd aan z'n cijfers gaan tweaken.

Zelf heb ik 'm nog niet gespeeld en over de enemies/teammates die ik had die Jhin speelden waren de resultaten wisselend, maar zonder duidelijke trend.
Ik denk dat mensen zich vooral blindstaren op de lage DPS en vergeten wat hem sterk maakt. Bij een AMA heeft Riot zelf aangegeven dat ze hem als een low mobility/high damage (maar low dps) champion ontworpen hebben. Zet je hem tegenover een traditionele AD Carry die alleen eenmalig rechtermuisknop hoeft te doen dan voelt hij wel zwak aan ja. Met Jhin moet je rond zijn kit spelen, en dat is in lane je vierde shot niet op een minion wasten en ervoor zorgen dat je je root landt (en als het even kan je grenade juist laten bouncen). Als je met een support coördineert dat je alleen gaat traden als je 1-3 shots beschikbaar hebt en er dus zeker van bent dat je de vierde ook op een enemy champion raakt, dan is hij wel degelijk sterk. En dus ook weten wanneer je een stap terug moet nemen, waar je normaal met AD Carries gewoon kunt blijven auto attacken.

Een vriend van me, die van zichzelf al meer een caster-type is dan een ADC, heeft tot zover erg goede resultaten met Jhin. De Jhin's waar ik tegenover heb gestaan proberen hem echter op een traditionele manier te spelen en die zijn inderdaad ook zwak en komen niet aan genoeg gold om relevant te zijn. Als je dan en geen items hebt en je bent niet in de gelegenheid om je kit juist te gebruiken, dan gaat hij heel zwak aan voelen ja.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Gewoon 2 potjes ranked achter elkaar minimaal 1 persoon in mijn team die ineens gedisconnect raakt en gewoon er 5 min uit ligt.... WTF zijn deze servers...

• Koekiemonsterr
Moeten is een groot woord, maar als jungler word je in principe wel geacht te ganken.

Uiteraard moeten laners niet afhankelijk zijn van jungle hulp, maar zo'n ideale situatie (waarin elke speler zich in lane goed kan redden en met enig verstand speelt) is vaak ver te zoeken. Je wílt toch als jungler z.s.m. een lane op voorsprong zetten met een first blood.
Rasmalluin schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:16:
Juist ja, ik zie dat je me de woorden uit de mond haalt :) Dit is precies het probleem. Ja er zijn situaties waarin je als jungler lekker kan powerfarmen, maar wat heb je daarin als je een early game jungler tegenover je hebt die vóór minuut 20 de boel eigenlijk al beslist heeft?

Er zijn genoeg van die devourer junglers als Udyr en Yi die ook prima kunnen ganken op lvl 3. Udyr zeker. Zelfs Diana en WW kunnen dat, al is het bij hen niet echt aan te raden. Maar voor de rest is er doorgaans geen excuus om afwezig te zijn door enkel te farmen. Zelfs in LCS, daar waar je toch mag vertrouwnes op degelijkheid van je laners, zie je ze geen powerfarm junglers spelen maar junglers die via ganks het verschil kunnen maken.

• JoeBravo
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:13:

M'n goeie Braum game van eergisteren was met een Jhin ADC. En dat 'geen damage' kon ik me in die game iig niet in vinden. (anders haal je geen 23/6/11 denk ik )
Maar mss dat Jhin+Braum vs Ashe+LuLu wel een gunstige lane was.

• Martin0
JoeBravo schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 07:55:
[...]

M'n goeie Braum game van eergisteren was met een Jhin ADC. En dat 'geen damage' kon ik me in die game iig niet in vinden. (anders haal je geen 23/6/11 denk ik )
Maar mss dat Jhin+Braum vs Ashe+LuLu wel een gunstige lane was.
denk dat dit meer te maken heeft met het feit dat braum zowel ashe als lulu hard countered. gebruik je unbreakable shield en ashe en lulu kunnen niks meer. daarnaast heb je ook nog eens een knockup en semi stun in je kit. ashe is sowieso een adc die ik niet snel hoop te zien aangezien ik haar saai vind en weinig te bieden vind hebben. er zijn gewoon ADC's die het beter kunnen.
zelf ben ik fan van lucian mits goed gespeeld en jinx. en bij jinx speel ik altijd de jinx tresh combo want dat is snare in snare in snare in snare en je bent dood, zeker late game, dan is jinx gewoon hyper carry.

• Jaap.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:56:
[...]

Moeten is een groot woord, maar als jungler word je in principe wel geacht te ganken.

Uiteraard moeten laners niet afhankelijk zijn van jungle hulp, maar zo'n ideale situatie (waarin elke speler zich in lane goed kan redden en met enig verstand speelt) is vaak ver te zoeken. Je wílt toch als jungler z.s.m. een lane op voorsprong zetten met een first blood.
Eens, maar jij weet ook dat het in de praktijk niet zo werkt. Hoevaak heb jij al gehoord "OMG GANK MID, ENEMY JUNGLER GANKED 3X ALREADY!" met andere woorden: de enemy jungler ganked, dus moet jij ook (ongeacht de situatie).

Ik ben het wel met je eens hoor, maar er moet wel mogelijkheid tot ganken zijn! En daar zit net het probleem: er naar mijn idee te vaak geforceerd gezocht naar mogelijkheden om te ganken (want dat zou de taak van jungler zijn), met als gevolg dat het mislukt met alle gevolgen van dien.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:56:
[...]

Juist ja, ik zie dat je me de woorden uit de mond haalt :) Dit is precies het probleem. Ja er zijn situaties waarin je als jungler lekker kan powerfarmen, maar wat heb je daarin als je een early game jungler tegenover je hebt die vóór minuut 20 de boel eigenlijk al beslist heeft?

Er zijn genoeg van die devourer junglers als Udyr en Yi die ook prima kunnen ganken op lvl 3. Udyr zeker. Zelfs Diana en WW kunnen dat, al is het bij hen niet echt aan te raden. Maar voor de rest is er doorgaans geen excuus om afwezig te zijn door enkel te farmen. Zelfs in LCS, daar waar je toch mag vertrouwnes op degelijkheid van je laners, zie je ze geen powerfarm junglers spelen maar junglers die via ganks het verschil kunnen maken.
Dat is precies het probleem van devourer in SoloQueue dat ik gister ook al aangaf: leuk als het werkt, maar over het algemeen zijn de junglers te druk met zichzelf en hun stacks en verliezen voor het gemak het teambelang even uit het oog.
Martin0 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:59:
[...]

denk dat dit meer te maken heeft met het feit dat braum zowel ashe als lulu hard countered. gebruik je unbreakable shield en ashe en lulu kunnen niks meer. daarnaast heb je ook nog eens een knockup en semi stun in je kit. ashe is sowieso een adc die ik niet snel hoop te zien aangezien ik haar saai vind en weinig te bieden vind hebben. er zijn gewoon ADC's die het beter kunnen.
zelf ben ik fan van lucian mits goed gespeeld en jinx. en bij jinx speel ik altijd de jinx tresh combo want dat is snare in snare in snare in snare en je bent dood, zeker late game, dan is jinx gewoon hyper carry.
Ik vind Ashe qua kit juist een van de betere ADC's, alleen past ze totaal niet in de huidige meta vanwege haar lage mobility en de trend dat zo goed als iedereen tegenwoordig een gapcloser heeft.

• Xanthian
Martin0 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Ashe heeft zeker wel wat te bieden, maar dat is iets wat ongebruikelijk is voor een ADC.
Ze heeft namelijk een engage. Geen enkele andere ADC heeft zo'n harde engage. Daarnaast is ze wel afhankelijk van een juiste support, thresh, Lulu, Braum e.d. die haar kunnen beschermen, net als Jinx en Jhin.

Daarnaast kan ze eeuwig kiten, heeft ze een gratis blue trinket en scaled ze heel aardig in de late game.
Een beetje saai klopt wel, maar dat ze niets te bieden heeft vind ik niet correct.

Ik wil eigenlijk wel eens iets anders zien dan Lucian/Ezreal in elke game.

• jwgoverg
De frustratie begint nu wel toe te slaan. Ik zit nu op een losing streak van 12 ranked games ben gedropt van silver 1 naar silver 3 en hard op weg naar bronze. Maandag 8 games verloren (dagje vrij van werk), dus ik denk gister zal wel beter gaan maar niet is minder waar. Het top punt is toch wel een vayne bot die niet kon cs'en dacht dat hij gosu was en elke 1 vs 2 ging spelen en feeden uiteraard. En daarna leuk zeggen gg bad jungler. Ik snap echt niet wat ik moet doen om nog een game te mogen winnen het zit er gewoon niet in keer op keer.

Enige lichtpuntje was Jhin te mogen spelen in een ARAM dat is wel echt lachen.

• Xanthian
jwgoverg schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:29:
De frustratie begint nu wel toe te slaan. Ik zit nu op een losing streak van 12 ranked games ben gedropt van silver 1 naar silver 3 en hard op weg naar bronze. Maandag 8 games verloren (dagje vrij van werk), dus ik denk gister zal wel beter gaan maar niet is minder waar. Het top punt is toch wel een vayne bot die niet kon cs'en dacht dat hij gosu was en elke 1 vs 2 ging spelen en feeden uiteraard. En daarna leuk zeggen gg bad jungler. Ik snap echt niet wat ik moet doen om nog een game te mogen winnen het zit er gewoon niet in keer op keer.

Enige lichtpuntje was Jhin te mogen spelen in een ARAM dat is wel echt lachen.
Ja, lullig. Maar soms is daar niet veel aan te doen.
Je kan kijken of je zelf wat meer carry junglers kan spelen zoals Yi, Jax, Shyvana en nog enkele anderen.

Anders misschien maar even XCOM2 spelen? Even iets doen wat je op dat moment WEL leuk vind. Zo speel ik tussendoor ook andere games, zoals Diablo, Darkest Dungeon en Xcom.

• Rasmalluin
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-11 15:11
JapieTalent schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:10:
[...]

Eens, maar jij weet ook dat het in de praktijk niet zo werkt. Hoevaak heb jij al gehoord "OMG GANK MID, ENEMY JUNGLER GANKED 3X ALREADY!" met andere woorden: de enemy jungler ganked, dus moet jij ook (ongeacht de situatie).

Ik ben het wel met je eens hoor, maar er moet wel mogelijkheid tot ganken zijn! En daar zit net het probleem: er naar mijn idee te vaak geforceerd gezocht naar mogelijkheden om te ganken (want dat zou de taak van jungler zijn), met als gevolg dat het mislukt met alle gevolgen van dien.

[...]
Daarom ben ik een fan van Shaco! Met veel junglers moet je eerst te voorschijn komen alvorens je kan engagen met een skillshot of iets dergelijks. Met Shaco kun je je met je Q netjes achter de enemy champ positioneren, waarbij de meeste teamgenoten wel weten dat dat een moment is om te engagen. Hierdoor is het minder noodzakelijk om de enemy helemaal naar je eigen tower te laten pushen om makkelijk te kunnen ganken.

En oh, het is natuurlijk ook gewoon fun om mensen te kiten met Shaco of vanaf midgame een adc vanuit het niets binnen 1 sec te killen O-)

IGN LoL: Rasmalluin

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01-12 13:00

Wootlock

Evilution

Waarom stop je niet even met spelen als je op zo'n losing streak bent ?

"Don't let your dreams be memes"

• jwgoverg
Xanthian schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Ja, lullig. Maar soms is daar niet veel aan te doen.
Je kan kijken of je zelf wat meer carry junglers kan spelen zoals Yi, Jax, Shyvana en nog enkele anderen.

Anders misschien maar even XCOM2 spelen? Even iets doen wat je op dat moment WEL leuk vind. Zo speel ik tussendoor ook andere games, zoals Diablo, Darkest Dungeon en Xcom.
Ik was niet de jungler, ben zelf niet zo'n goede jungler dus dat speel ik niet in ranked. Wat dat betreft ben ik wel blij met de nieuwe champion select.

Ja ik stop even met ranked. Gewoon weer normals afwisselen met andere games. En als het zelfvertrouwen weer terug is weer ranked proberen. Sowieso is het toxic gehalte in normals veel lager (in mijn ervaring). Het liefste speel ik Gangplank top alleen hij komt nu gewoon niet goed tot zijn recht zonder teamwork. De ult is meestal om mensen te redden in ranked omdat het altijd een stompfest is. En nu zeker na de nerf kun je je ult niet zomaar verspillen. Als ik top blijft om een tower te pakken dan engaged me team 4v5 mid en dan is het report gangplank nooit in teamfight etc. Terwijl ze alleen even hoeven te wave clearen voor de tower.

Het is beter om dan zelf malphite te spelen of een andere tanky toplane.

Ik vind zelf de leukste games wanneer je als GP wordt gecounterpicked door een Pantheon/Renekton e.d. met ignite om dan je lane te surviven vervolgens meer pressure hebben op de map met je ult en split push en hem daarna te outscalen. Alleen gebeurd dit dan weer vooral in normals. Tegen Malphite heb ik dan weer echt een grote hekel met de belachelijke dives met jungler follow up.

• Recrush
jwgoverg schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:32:
[...]

Ik was niet de jungler, ben zelf niet zo'n goede jungler dus dat speel ik niet in ranked. Wat dat betreft ben ik wel blij met de nieuwe champion select.

Ja ik stop even met ranked. Gewoon weer normals afwisselen met andere games. En als het zelfvertrouwen weer terug is weer ranked proberen. Sowieso is het toxic gehalte in normals veel lager (in mijn ervaring). Het liefste speel ik Gangplank top alleen hij komt nu gewoon niet goed tot zijn recht zonder teamwork. De ult is meestal om mensen te redden in ranked omdat het altijd een stompfest is. En nu zeker na de nerf kun je je ult niet zomaar verspillen. Als ik top blijft om een tower te pakken dan engaged me team 4v5 mid en dan is het report gangplank nooit in teamfight etc. Terwijl ze alleen even hoeven te wave clearen voor de tower.

Het is beter om dan zelf malphite te spelen of een andere tanky toplane.

Ik vind zelf de leukste games wanneer je als GP wordt gecounterpicked door een Pantheon/Renekton e.d. met ignite om dan je lane te surviven vervolgens meer pressure hebben op de map met je ult en split push en hem daarna te outscalen. Alleen gebeurd dit dan weer vooral in normals. Tegen Malphite heb ik dan weer echt een grote hekel met de belachelijke dives met jungler follow up.
Als ik jou was zou ik gewoon even afstappen van wat je nu graag speelt. Zeker als je al zo'n dikke losestreak hebt (wat je mmr ook zeker aantast) is het zeer waarschijnlijk dat je met steeds meer mensen in een team terecht komt die niet snappen wat ze met jouw splitpush aan moeten. Ik zou een andere champion (en role eventueel) pakken waarmee carrien makkelijker is of waar je teamfights beter mee kunt turnen.

In zulke games waar slechte calls worden gemaakt is het imo vaak alsnog beter daarin 100% mee te committen in plaats van hun het met z'n vieren laten doen. Sure, op sommige momenten kun je beter je eigen gang gaan en 1 of 2 objectives pakken terwijl je team afgemaakt wordt, maar of dat altijd worth is? Stel dat je team een slechte baron bait doet terwijl je al achter staat maar jij wel de sterkste in je team bent. Je kunt dan wijs weglopen omdat het een slechte call is, wetende dat je 4 teamgenoten sowieso afgemaakt worden en de enemy baron krijgt, of je kunt erin meegaan en het beste ervan maken. Je hebt dan in ieder geval meer kans dan wanneer je je team 4v5 achter laat, en dat kunnen weleens fights worden waarop je games turned. Met dat in je achterhoofd is het niet handig om met GP te gaan splitten en alleen je ult te gebruiken wanneer je team niet begrijpt dat ze met 4v5 niet moeten engagen of out of position gepicked moeten worden.

• Xanthian
Ben benieuwd naar Xin.
Zal wel weer pick/ban worden of nog steeds niet relevant.

Mischien maar weer eens toplane met hem spelen aangezien hij nu nog harder scaled.
Full AD Xin met Duskblade lijkt me best leuk.

• jwgoverg
Recrush schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:49:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon even afstappen van wat je nu graag speelt. Zeker als je al zo'n dikke losestreak hebt (wat je mmr ook zeker aantast) is het zeer waarschijnlijk dat je met steeds meer mensen in een team terecht komt die niet snappen wat ze met jouw splitpush aan moeten. Ik zou een andere champion (en role eventueel) pakken waarmee carrien makkelijker is of waar je teamfights beter mee kunt turnen.

In zulke games waar slechte calls worden gemaakt is het imo vaak alsnog beter daarin 100% mee te committen in plaats van hun het met z'n vieren laten doen. Sure, op sommige momenten kun je beter je eigen gang gaan en 1 of 2 objectives pakken terwijl je team afgemaakt wordt, maar of dat altijd worth is? Stel dat je team een slechte baron bait doet terwijl je al achter staat maar jij wel de sterkste in je team bent. Je kunt dan wijs weglopen omdat het een slechte call is, wetende dat je 4 teamgenoten sowieso afgemaakt worden en de enemy baron krijgt, of je kunt erin meegaan en het beste ervan maken. Je hebt dan in ieder geval meer kans dan wanneer je je team 4v5 achter laat, en dat kunnen weleens fights worden waarop je games turned. Met dat in je achterhoofd is het niet handig om met GP te gaan splitten en alleen je ult te gebruiken wanneer je team niet begrijpt dat ze met 4v5 niet moeten engagen of out of position gepicked moeten worden.
Bedankt voor de tips het is inderdaad beter om te followen met 5v4 winnen ze toch, met 5v5 is die kans dan kleiner. En dan meer sterke teamfight Champions spelen en dan moet het wel goed komen. Malphite e.d. zijn veel te sterk in dit soort ARAM midlane fights.

Speel ook soms met een aantal mensen die platinum zijn en dan gebeurd er precies het tegenovergestelde, maar goed dan wordt er ook niet gethrowed. Zij leren me juist te split pushen als tegenstander alle 5 mid zijn. Of enemy TP naar dragon ofzo, maar goed met 6.3 wordt dragon ook weer meer waard.

• Recrush
jwgoverg schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor de tips het is inderdaad beter om te followen met 5v4 winnen ze toch, met 5v5 is die kans dan kleiner. En dan meer sterke teamfight Champions spelen en dan moet het wel goed komen. Malphite e.d. zijn veel te sterk in dit soort ARAM midlane fights.

Speel ook soms met een aantal mensen die platinum zijn en dan gebeurd er precies het tegenovergestelde, maar goed dan wordt er ook niet gethrowed. Zij leren me juist te split pushen als tegenstander alle 5 mid zijn. Of enemy TP naar dragon ofzo, maar goed met 6.3 wordt dragon ook weer meer waard.
Mensen uit hogere elo's zullen je inderdaad splitpushen en dat soort gein willen leren, maar wat je zegt, dan wordt er minder (nog steeds wel dus :P) gethrowed omdat mensen daar beginnen te snappen wat ze moeten doen als dat gebeurt. Speel je op low elo dan snappen mensen simpelweg niet dat je niet 4v5 moet engagen terwijl er iemand op je team split. Het is dus niet dat je niets aan de kennis hebt die ze je geven, het is alleen lastiger toepassen als andere mensen het nog niet weten. In dat opzicht moet je dus ook denken vanuit je teammates.

• Martin0
Xanthian schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:19:
Ben benieuwd naar Xin.
Zal wel weer pick/ban worden of nog steeds niet relevant.

Mischien maar weer eens toplane met hem spelen aangezien hij nu nog harder scaled.
Full AD Xin met Duskblade lijkt me best leuk.
Ik speel xin eigenlijk vanuit season 3 al hetzelfde, semi tank, alleen zijn de items een beetje veranderd, tegenwoordig pak ik: jungle item + devour, botrk, black cleaver/Trinity force, sunfire cape, spirit visage(als ze wat ap hebben)/thornmail(als ze full ad zijn of low ap damage) en raduin's omen.

Late game kan je hiermee all in gaan en als je team followed win je makkelijk, noem xin eigenlijk altijd yi 2.0. ongeveer gelijk aan damage, maar veel tankier.(yi heeft meer damage i know maar met je w attack speed boost doe je al snel net zo veel damage)

• Xanthian
Martin0 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
[...]

Ik speel Xin eigenlijk vanuit season 3 al hetzelfde, semi tank, alleen zijn de items een beetje veranderd, tegenwoordig pak ik: jungle item + devour, botrk, black cleaver/Trinity force, sunfire cape, spirit visage(als ze wat ap hebben)/thornmail(als ze full ad zijn of low ap damage) en raduin's omen.

Late game kan je hiermee all in gaan en als je team followed win je makkelijk, noem xin eigenlijk altijd yi 2.0. ongeveer gelijk aan damage, maar veel tankier.(yi heeft meer damage i know maar met je w attack speed boost doe je al snel net zo veel damage)
Ja, zo speelde ik hem ook.
Maar met zijn buffs overweeg ik het anders te doen. (Voor in de jungle)

- Geen devourer meer in jungle, want devourer werkt niet met crit. (Je hebt altijd 3 hits nodig.)
- Warrior als jungle item. AD scaled nu met heal en crit!
- W maxen voor crit damage. Van 25% naar 75% is veel. Waarom? Een paar redenen. Normaal max ik E, maar sinds die CD nu statisch 12 sec. heeft dat minder zin. Bovendien mis je de AS van devourer dus snel die extra AS is nice.
- Met Duskblade ben een zeer sterke assasin. Dus Warrior > Rageblade > Duskblade/Ghostblade. Zoveel AD, zoveel AS en zelfs AP!

Ik ga hem zeker spelen binnenkort.

• Terrie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:14
Ik ben sinds een jaar weer begonnen en geplaatst in Bronze IV... Dat wordt mezelf weer omhoog carryen.
Ik heb alleen het probleem dat ik soms ingame krijg :"reconnecting please wait" en dan blijft mn champ staan en loopt hij niet terug naar de base. De internetverbinding werkt dan overal perfect behalve op league of legends.. Ik moet dan eerst m'n pc restarten voordat de verbinding het weer doet. Iemand suggesties?

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Terrie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:57:
Ik ben sinds een jaar weer begonnen en geplaatst in Bronze IV... Dat wordt mezelf weer omhoog carryen.
Ik heb alleen het probleem dat ik soms ingame krijg :"reconnecting please wait" en dan blijft mn champ staan en loopt hij niet terug naar de base. De internetverbinding werkt dan overal perfect behalve op league of legends.. Ik moet dan eerst m'n pc restarten voordat de verbinding het weer doet. Iemand suggesties?
Klinkt toch echt als een netwerk issue bij jou thuis.
Misschien e.e.a eens herstarten (buiten je PC om)

• Wes46
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 11:21

Wes46

Keep it simple.

Mijn broertje en ik hadden gisteren meerdere malen exact hetzelfde. Ik geloof niet dat dit in ons eigen netwerk zit. Tevens omdat er nog een speler in het team ook last van had.

iRacing

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Gisteren had ik dat probleem in een ARAM. De (meest snelle) oplossing was om even alles m.b.t. LoL geforceerd te sluiten via taakbeheer en daarna het spel opnieuw te starten. Normaal gesproken heb ik hier nooit last van - vrienden gaven ook al aan dat connectieproblemen meer voor lijken te komen afgelopen dagen.

• Koekiemonsterr
Razr schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:52:
Gisteren had ik dat probleem in een ARAM. De (meest snelle) oplossing was om even alles m.b.t. LoL geforceerd te sluiten via taakbeheer en daarna het spel opnieuw te starten. Normaal gesproken heb ik hier nooit last van - vrienden gaven ook al aan dat connectieproblemen meer voor lijken te komen afgelopen dagen.
Ik heb precies hetzelfde gehad de afgelopen dagen.

Inderdaad zo'n moment dat je "attempting to reconnect" message ingame krijgt, en je champ niet meer beweegt.

Ook had ik in de client in champ select problemen. Daardoor iets van 20 punten verloren omdat ik twee keer een dodge veroorzaakte. Client bleef dan hangen bij een andere speler, en ondertussen was ik aan de beurt maar kon niks doen...

Eerlijk gezegd verdenk ik hier Ziggo van. Jullie toevallig ook Ziggo?
jwgoverg schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:29:
Ja het is klote, maar betrek het a.u.b. niet teveel op jezelf.

Ik zit met smurf al ff 'vast' in Silver II, simpelweg omdat Rito ineens speciaal voor mij een groot blik idioten heeft opengetrokken.

Heb het al vaker gezegd, maar het is grotendeels een kwestie van geluk hebben. Je kunt weinig anders doen dan gewoon doorspelen en zorgen dat jij je ding gewoon goed doet. En dan maar hopen....

In één van me laatste games raakte ik met Corki mid al snel behoorlijk fed; enemy Lux had niet zoveel in te brengen. Met package ook onze Ryze top wat geholpen met kills. Leek allemaal wel goed te komen, tot ik in de teamfights 0,0 peel kreeg en natuurlijk onze Nida jungle door de mand viel met 0 inbreng, iets wat je vanaf de nida pick in champ select natuurlijk al kon voorspellen...
Andere game kreeg ik Graves op top tegenover me. Ik was Malphite. Dat is niet echt gezellig. Moest heel wat farm opgeven, maar ik bleef wel in leven. Gelukkig had onze Lee Sin door dat enige hulp op top met een zwaar pushende graves wel handig was. Hij kwam paar keer langs, kills meegepakt, en daarna was ik Graves de baas en de game kantelde al vrij snel in ons voordeel.

Dit zijn wat voorbeelden van hoezeer je geluk moet hebben in je teammates.
Deze Lee Sin was zowaar een goeie jungler die begreep dat je een Graves v Malphite matchup op top z.s.m. moet ganken. Zonder die hulp had ik nauwelijks kunnen voorkomen dat Graves nogal sterk zou worden en had ik steeds achter de feiten aan gelopen. In die Corki game trof ik teammates die niet begrepen wat peel betekent, en hadden we een nutteloze Nida jungle die in teamfights natuurlijk useless is. Ik won me lane, was fed, hielp andere lanes aan kills, deed verreweg meeste dmg van iedereen, maar mocht niet baten. Kansloos in teamfights. Doe je weinig aan...

[Voor 45% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-02-2016 17:21]

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-11 15:40
Ligt het aan mij, of heeft nog niemand het gehad over de LCS finales in Rotterdam? Ik neem aan dat er toch ook enige Tweakers gaan kijken?

• Terrie
Koekiemonsterr schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:06:
[...]

[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad de afgelopen dagen.

Inderdaad zo'n moment dat je "attempting to reconnect" message ingame krijgt, en je champ niet meer beweegt.

Ook had ik in de client in champ select problemen. Daardoor iets van 20 punten verloren omdat ik twee keer een dodge veroorzaakte. Client bleef dan hangen bij een andere speler, en ondertussen was ik aan de beurt maar kon niks doen...

Eerlijk gezegd verdenk ik hier Ziggo van. Jullie toevallig ook Ziggo?
Ja ik heb ook Ziggo

[Voor 58% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-02-2016 18:57]

• Wes46
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 11:21

Wes46

Keep it simple.

Hier ook Ziggo.
TheBrut3 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:42:
Ligt het aan mij, of heeft nog niemand het gehad over de LCS finales in Rotterdam? Ik neem aan dat er toch ook enige Tweakers gaan kijken?
Zou wel willen gaan kijken, lijkt me wel leuk maar helaas kan ik dat weekend niet.

iRacing

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het is bij mij om de hoek maar het trekt me eerlijk gezegd niet zo ondanks dat ik LCS wel volg.

• Koekiemonsterr
Dat had ik gemist, thx voor die heads up, wel leuk!
Vicarious schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:00:
[...]

Het is bij mij om de hoek maar het trekt me eerlijk gezegd niet zo ondanks dat ik LCS wel volg.
Ja dat heb ik eigenlijk ook: volg LCS wel maar voel me niet direct heel angetrokken tt zo'n evenement. Maar toch, misschien wel eens geinig om dat van dichtbij te aanschouwen. Doen we daarna met alle tweakers afterparty bij Vica :P
Eerder heb ik dergelijke klachten al gehad. Jaartje geleden ofzo. Enkele keren met Ziggo erover gebeld, maar men kon er niet precies achter komen wat het was. Het verdween toen ook weer. Lange tijd niet meer gehad, nu was het er ineens weer. Had in afgelopen dagen ook enkele keren na twaalven in nacht dat verbinding eruit vloog; router reset loste dat weer op. En volgens mij waren er geen geplande onderhoudsbeurten die nacht, zoals Ziggo dat wel vaker heeft. Dus doet me vermoeden dat het Ziggo is...

[Voor 40% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-02-2016 19:17]

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Same, toennet weer een game gehad...

• Terrie
Koekiemonsterr schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:07:
[...]

Dat had ik gemist, thx voor die heads up, wel leuk!

[...]

Ja dat heb ik eigenlijk ook: volg LCS wel maar voel me niet direct heel angetrokken tt zo'n evenement. Maar toch, misschien wel eens geinig om dat van dichtbij te aanschouwen. Doen we daarna met alle tweakers afterparty bij Vica :P

[...]

[...]

Eerder heb ik dergelijke klachten al gehad. Jaartje geleden ofzo. Enkele keren met Ziggo erover gebeld, maar men kon er niet precies achter komen wat het was. Het verdween toen ook weer. Lange tijd niet meer gehad, nu was het er ineens weer. Had in afgelopen dagen ook enkele keren na twaalven in nacht dat verbinding eruit vloog; router reset loste dat weer op. En volgens mij waren er geen geplande onderhoudsbeurten die nacht, zoals Ziggo dat wel vaker heeft. Dus doet me vermoeden dat het Ziggo is...
MonkeySleeve schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:25:
[...]
Same, toennet weer een game gehad...
Is dan zeker Ziggo zijn fout, misschien ligt het wel aan de ports waarmee de verbinding werkt. Het ligt zeker weten niet aan de verbinding op zichzelf, omdat ik tijdens andere game er geen last van heb.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik heb dit sinds deze week ook. En je raadt het al, ook Ziggo :/

Sterker nog, ik heb het NU :S

Router gerestart. Kijken of het werkt.

[Voor 39% gewijzigd door Pete_Sampras op 10-02-2016 22:07]

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Razr schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:52:
Wat betreft mijn ervaring; ook met Ziggo :/ Kan nu niet eens meer inloggen nadat ik de client wou herstarten. Krijg wel dat de authenticatie gelukt is, daarna een "Connection failure: unable to connect to the PvP server."

Met DNS zit ik al tijden op Google's 8.8.8.8, dat kan het in ieder geval niet zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Razr op 10-02-2016 22:09]

• Carnagy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-10 10:01
Gisteren twee potjes ranked gespeeld. 1 potje deed ik t zelf wel goed, stond 5/1/0 voor op kalista top met pantheon. Fout die ik toen gemaakt heb was niet actief genoeg mid pressuren die zwaar aan t winnen was op orianna (enemy talon). Uiteindelijk mede daardoor de pot verloren.

2e potje udyr jungle en daar prima gespeeld. Hele snelle makkelijke winst..

wat betreft de connectie problemen: ook gehad en ook ziggo...

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Router restart heeft het niet gefixt :/ In zat in game, nu weer reconnecting. Internet radio had ook heel ff een hickup, doet het nu wel weer :((((

• Zuaro
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17:24
Wil nieuwe duskblade graag een keer op kha'zix proberen, ben heel erg benieuwd heel snel je dan individuele targets down krijgt! Vandaag paar potjes ranked na m'n placement gedaan (4/6, helaas, wel Silver IV). 1x Twitch dik gewonnen en 1x kha ook dik gewonnen dus gaat wel lekker.

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:03

Turismo

Clobberin' time!

Zuaro schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:58:
Wil nieuwe duskblade graag een keer op kha'zix proberen, ben heel erg benieuwd heel snel je dan individuele targets down krijgt! Vandaag paar potjes ranked na m'n placement gedaan (4/6, helaas, wel Silver IV). 1x Twitch dik gewonnen en 1x kha ook dik gewonnen dus gaat wel lekker.
Ik vind het een mooi item, maar ik merk dat het build path nogal onhandig is.

Meestal build je 2 longs swords en dan Serrated Dirk op meeste AD assassins zoals Talon, Zed etc.

Enkel dan moet je dus kiezen of door te farmen tot je B.F. sword kan veroorloven, wat een behoorlijke delay op je powerspike is, zeker als je op lvl 6 ook door kan gaan voor Ghostblade.

Daarbij komt het vaak genoeg voor dat je tussendoor eerst een hexdrinker bouwt tegen heavy AP midlaners.

Ik heb iig niet echt een kans gezien om die Duskblade te bouwen, meestal is het ghostblade => hexdrinker => bork => situational item

Werkbak

• Koekiemonsterr
Turismo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:27:
Enkel dan moet je dus kiezen of door te farmen tot je B.F. sword kan veroorloven, wat een behoorlijke delay op je powerspike is, zeker als je op lvl 6 ook door kan gaan voor Ghostblade.
Welkom in het rijk der midlaners, daar waar we al tijden ellenlang moeten sparen voor Needlessly Large Rod :P

• Ero-Sensei
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-11 11:14
In de jungle is het al een stuk makkelijker. Gisten op Xin: Devourer --> Duskblade --> Rageblade/Defense
Max W eerst. Werkt heel fijn dat item.

Heb ook geprobeerd met Warrior, maar dan mis je toch wat attack speed, waardoor je eerst een zeal wil hebben voordat je aan Duskblade begint. Dat duurt qua build te lang.

• Martin0
Koekiemonsterr schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Welkom in het rijk der midlaners, daar waar we al tijden ellenlang moeten sparen voor Needlessly Large Rod :P
Hoeft niet hoor, sinds dat zed,talon en yasuo geen Needlessly large rod nodig hebben. die sparen al euwen voor BF sword XD

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:19:
In de jungle is het al een stuk makkelijker. Gisten op Xin: Devourer --> Duskblade --> Rageblade/Defense
Max W eerst. Werkt heel fijn dat item.

Heb ook geprobeerd met Warrior, maar dan mis je toch wat attack speed, waardoor je eerst een zeal wil hebben voordat je aan Duskblade begint. Dat duurt qua build te lang.
Ik zou geen zeal bouwen, je hebt geen Crit chance nodig met Xin aangezien die nu standaard crit met elke 3e attack. I.p.v. zeal zou ik gewoon AS runes gebruiken.

• Xzito
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-02 10:05
ben 2x bij LCS geweest in Duitsland cologne destijds nog was wel gezellig echter een hekel aan de random mensen die TSM chanten of constant praten aan hun vriendin/ouders die de game niet begrijpen en alles uitleggen. Ook zijn er tegenwoordig weinig EU LCS teams naast H2K en UOL zijn er weining teams die interstant zijn, ook het niv van casters is erg slecht in EU. ik miss Deaman en Joe.

LOL EU: InXzitoWeTrust

• Koekiemonsterr
Zag toevallig dat ik me laatste 5 corki mid games allemaal heb gewonnen.
Eén daarvan was zelfs met Japie, dus dat zegt al heel wat :P

Echt wel een aanrader op dit moment. Elke van die games topte ik de dmg meters. Niet alleen door zijn poke, maar die burst na je Sheen is bepaald niet misselijk.
Xzito schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:20:
ook het niv van casters is erg slecht in EU. ik miss Deaman en Joe.
Yep, sorely missed! Deficio vind ik wel een goede color caster, maar voor de rest is het weinig soeps. Krepo kan ik echt niet uitstaan.... Ook wel grappig dat die Pyratechnics (of hoe die gast ook heet) ineens heel wat stemverheffingen toepast. Vorig seizoen was ie nogal bleu, maar kennelijk is daar wat van gezegd :) Tot aan schreeuwen toe nu :)

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Xzito schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:20:
ben 2x bij LCS geweest in Duitsland cologne destijds nog was wel gezellig echter een hekel aan de random mensen die TSM chanten of constant praten aan hun vriendin/ouders die de game niet begrijpen en alles uitleggen. Ook zijn er tegenwoordig weinig EU LCS teams naast H2K en UOL zijn er weining teams die interstant zijn, ook het niv van casters is erg slecht in EU. ik miss Deaman en Joe.
Ik ben in Brussel geweest destijds bij de world championchip en moet zeggen dat was wel heel cool gedaan.
Denk dat ik ook wel probeer kaarten te fixen in Rotterdam.
Maar ik deel de mening dat de EU LCS niet heel interresant is qua teams / casters.
Sjokz tho O+

• JoeBravo
Wootlock schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:01:
[...]

Ik ben in Brussel geweest destijds bij de world championchip en moet zeggen dat was wel heel cool gedaan.
Denk dat ik ook wel probeer kaarten te fixen in Rotterdam.
Maar ik deel de mening dat de EU LCS niet heel interresant is qua teams / casters.
Sjokz tho O+
Brussel ben ik ook geweest en dat was idd erg cool gedaan.
Rotterdam valt in het weekend dat de verjaardag van m'n zoon gevierd wordt, moet nog even zien of ik dan tijd ga hebben.

• Jaap.
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 02:25:
Zag toevallig dat ik me laatste 5 corki mid games allemaal heb gewonnen.
:N

• Martin0
heb het item op xin geprobeerd en vind het niet echt een verbetering. Heb liever devour + botrk + tf/bc en dan semi tank. full ad is xin een te grote glasscannon, xin is ook een all in champ, die heeft gewoon wat tankyness nodig anders kan je 3 hits doen en ben je verloren.
Geef mij dus maar devour xin :D

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Yep, sorely missed! Deficio vind ik wel een goede color caster, maar voor de rest is het weinig soeps. Krepo kan ik echt niet uitstaan.... Ook wel grappig dat die Pyratechnics (of hoe die gast ook heet) ineens heel wat stemverheffingen toepast. Vorig seizoen was ie nogal bleu, maar kennelijk is daar wat van gezegd :) Tot aan schreeuwen toe nu :)
Krepo is vervelend maar verbetert zichzelf op zich wel (alhoewel het langzamer gaat dan bij Deficio destijds). Daarnaast geeft hij wel gewoon goede info en analyses en daar zit hij voor. Vooral Quickshot vind ik vervelend met zijn accent, continue herhalende zinnetjes en overdreven articulatie. Deficio is prima en Pira en Stress vind ik beide niet echt opvallen wat inhoudt dat ze voor mij in ieder geval goed genoeg zijn.

• kokkie1
  • Laatst online: 09-11 08:46
Ik speel ook nog wel eens met Japie en laatst begon hij met carrien. Zelf een onmogelijk winnend lijkende potje. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

• Damien
  • Laatst online: 30-11 13:04
kokkie1 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:34:
[...]

Ik speel ook nog wel eens met Japie en laatst begon hij met carrien. Zelf een onmogelijk winnend lijkende potje. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Het enge daaraan is echter dat als het 1 of 2x voorkomt dat Japie gelijk zijn trademark champions uit de kast haalt en je vervolgens weer beseft dat het Talent weer verborgen is. (Nidalee, Jayce, Ezreal, <insert iets met een skillshot>.

Dus beter is het als het niet te vaak voorkomt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Jaap.

• JoeBravo
En de ignite ticks blijven lopen _O-

• Xanthian
Ik carry eigenlijk nooit een game.
Soms heb ik wel eens een groot aandeel, maar echt solo carryen vind ik moeilijk.
Komt ook door mijn champions die ik speel zoals Mundo, Malphite, Trundle, Jax en Garen.

Ooit een keer 12/1/7 gestaan met Mundo, maar meestal is het iets 6/1/xx of of 7/2/xx als ik een goede game heb met een champion.

• Martin0
Xanthian schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:55:
Soms heb ik wel eens een groot aandeel, maar echt solo carryen vind ik moeilijk.
Komt ook door mijn champions die ik speel zoals Mundo, Malphite, Trundle, Jax en Garen.

Ooit een keer 12/1/7 gestaan met Mundo, maar meestal is het iets 6/1/xx of of 7/2/xx als ik een goede game heb met een champion.
Trundle en garen zouden op zichzelf een game moeten kunnen carrien. zo heb ik in s3 of s4 eens een game gehad met garen(28-3-x) waarbij wij 4 vs 5 staan omdat onze TEEMO adc of support afk was voor ongeveer 30 a 40 minuten.

Doordat ik zwaar gefeed was die game heb ik ons in leven kunnen houden door gewoon full tank overal in te rennen en telkens hun 2 carries te killen(draven die wel geod speelde en gragas die eigenlijk zelf zwaar noob was) en toen kwam teemo terug en konde we de game outpushen nadat hij wat lvltjes en items kreeg. doordat ik zo tanky was kon ik gewoon 2 tot 3 man killen voordat ik t teamfight uit moest(3 keer dood in 40 a 50 min game is wel nice).

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:55:
Tja wat is carryen eigenlijk? :)

Wil geen defintiediscussie starten, maar carryen in de traditionele zin van het woord is best mogelijk met dit rijtje. Oók met Malphite. Zeker in Silver kun je uitstekend met Malph carryen. Zelfs als je bijna full tank bouwt. Regelmatig gehad dat ik meeste dmg deed van iedereen....als bijna full tank.

• Xanthian
Martin0 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:53:
[...]

Trundle en garen zouden op zichzelf een game moeten kunnen carrien. zo heb ik in s3 of s4 eens een game gehad met garen(28-3-x) waarbij wij 4 vs 5 staan omdat onze TEEMO adc of support afk was voor ongeveer 30 a 40 minuten.

Doordat ik zwaar gefeed was die game heb ik ons in leven kunnen houden door gewoon full tank overal in te rennen en telkens hun 2 carries te killen(draven die wel geod speelde en gragas die eigenlijk zelf zwaar noob was) en toen kwam teemo terug en konde we de game outpushen nadat hij wat lvltjes en items kreeg. doordat ik zo tanky was kon ik gewoon 2 tot 3 man killen voordat ik t teamfight uit moest(3 keer dood in 40 a 50 min game is wel nice).
Dit soort dingen dus. Maar dit gebeurd gewoon vrij weinig, 1 op de 20 games speel ik echt heel goed en heb ik het idee dat ik carry, voor de rest heb ik het idee dat ik gewoon me ding doe.
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Tja wat is carryen eigenlijk? :)

Wil geen defintiediscussie starten, maar carryen in de traditionele zin van het woord is best mogelijk met dit rijtje. Oók met Malphite. Zeker in Silver kun je uitstekend met Malph carryen. Zelfs als je bijna full tank bouwt. Regelmatig gehad dat ik meeste dmg deed van iedereen....als bijna full tank.
Als je met Malphite een 4 man ult pakt een een carry killed is dat een goede actie. Maar dat is ook je taak. Persoonlijk vind ik dat niet echt carryen.

Een zed die 3 man killed in een teamfight duikt en blijft leven is wel zwaar aan het carryen.

• Ketho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04:44
Bij elke announcement van Riot worden die comments ondergespammed.
Geef ik dat even aan, wordt er niet zoveel aan gedaan en wordt alles nog even gedownvoted.
http://euw.leagueoflegend...n-release/loves-true-test
http://boards.euw.leagueo...erated-against-scam-links

Laat wel zien dat het niemand geen **** interesseert dat er naïeve mensen gescammed worden en het gewoon vervelende spam is.

Best wel kut die site van Riot :X

[Voor 11% gewijzigd door Ketho op 12-02-2016 20:32]

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee