[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 17:13

Damien

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rtibuam.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/faaQPQt.png

Tournament 1: 1v1 Howling Abyss
Datum: 26 t/m 28 Juni
Stream: Ja
Casters: n.n.b.
Tijden: n.n.b.
Open voor: Iedereen

Tournament 2: 3v3 Twisted Treeline
Datum: 24 t/m 26 Juli
Open voor: Ieder team met minimaal 2 Tweakers leden met minimaal elk 150+ posts

Tournament 3: 5v5 Summoner's Rift
Datum: 28 t/m 30 Augustus
Open voor: Ieder team met minimaal 3 Tweakers leden met minimaal elk 150+ posts

Voor spelregels, prijzen, meer info, zie de volledige post van Damienx2:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44347286

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o7ti2at.png

Voor personen achter een firewall of andere restrictieve filters wordt er periodiek een PDF online gezet:

Patch 5.10 (PDF, 1.5MB)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TVwjJcp.png

League of Legends (LoL) is een gratis te spelen PC-game gebaseerd op DotA Allstars (een zeer bekende Warcraft 3 mod) en ontwikkeld door Riot Games. In het spel nemen twee teams met een gelijk aantal Champions het tegen elkaar op met als doel de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Je begint elk potje met je gekozen Champion op level 1 en zonder items. Gaandeweg level je je Champion tot 18 en breidt je hem uit met items die bij de situatie passen. Er zijn meer dan honderd verschillende Champions en items beschikbaar, waardoor vrijwel elk potje een unieke ervaring is.

Gratis? Ja! League of Legends is gratis om te spelen.

Wanneer je het spel begint heb je echter niet alle Champions tot je beschikking. Deze Champions kun je op twee manieren beschikbaar maken:
  • Door het spelen van het spel ontvang je Influence Points (IP) waarmee je, zonder hier dus voor te betalen, Champions kunt vrijkopen.
  • Diegenen die dit echter te lang vinden duren, kunnen er voor kiezen om met echt geld, Riot Points (RP) aan te schaffen waarmee je ook Champions kunt aankopen.
Ook is er wekelijks een select aantal Champions vrij beschikbaar die iedereen gratis kan spelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yJyqkWh.png

Om League of Legends te spelen heb je eerst een (gratis) account nodig die je krijgt als je registreert. Je kunt in het registratieformulier aangeven in welke region je wenst te spelen. Denk goed na over je keuze, want het kost geld om je account te verhuizen! Ter info: de meeste Tweakers spelen op de EUW region.

Klik hier om je te registreren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LqqNMYY.png

League of Legends is beschikbaar voor Windows en Mac OS X. Het spel schijnt slecht of soms niet te werken op Preview en Beta OS versies. Pas daar dus mee op.

Klik hier om League of Legends te downloaden

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y3F0E7B.png

NEW!
Ekko: The Boy Who Shattered TimeBard: The Wandering CaretakerKalista: The Spear of VengeanceAzir: the Emperor of the SandsGnar: the Missing LinkBraum: the Heart of the FreljordVel'Koz: the eye of the VoidYasuo: the UnforgivenJinx: the Loose CannonLucian: the PurifierAatrox: the Darkin BladeLissandra: the Ice WitchZac: the Secret WeaponQuinn and Valor: Demacia's WingsThresh: the Chain WardenVi: the Piltover EnforcerNami: the TidecallerZed: the Master of ShadowsElise: the Spider QueenKha'Zix: the VoidreaverSyndra: the Dark SovereignRengar: the PridestalkerDiana: Scorn of the MoonZyra: Rise of the ThornsJayce: the Defender of TomorrowDraven: the Glorious ExecutionerDarius: the Hand of NoxusVarus: the Arrow of RetributionHecarim: the Shadow of WarLulu: the Fae SorceressFiora: the Grand DuelistNautilus: the Titan of the DepthsZiggs: the Hexplosives ExpertSejuani: the Winter's WrathViktor: the Machine HeraldAhri: the Nine-Tailed FoxVolibear: the Thunder's RoarFizz: the Tidal TricksterShyvana: the Half-DragonGraves: the OutlawXerath: the Magus AscendantRiven: the ExileTalon: the Blade's ShadowSkarner: the Crystal VanguardWukong: the Monkey KingLeona: the Radiant DawnYorick: the GravediggerOrianna: the Lady of ClockworkVayne: the Night HunterRumble: the Mechanized MenaceBrand: the Burning VengeanceLee Sin: the Blind MonkNocturne: the Eternal NightmareJarvan IV: the Exemplar of DemaciaMaokai: the Twisted TreantKarma: the Enlightened OneRenekton: the Butcher of the SandsCaitlyn: the Sheriff of PiltoverCassiopeia: the Serpent's EmbraceTrundle: the Troll KingIrelia: the Will of the BladesLeBlanc: the DeceiverLux: the Lady of LuminositySwain: the Master TacticianSona: Maven of the StringsMiss Fortune: the Bounty HunterUrgot: the Headsman's PrideGalio: the Sentinel's SorrowVladimir: the Crimson ReaperXin Zhao: the Seneschal of DemaciaKog'Maw: the Mouth of the AbyssOlaf: the BerserkerMalzahar: the Prophet of the VoidAkali: the Fist of ShadowGaren: the Might of DemaciaKennen: the Heart of the TempestShen: Eye of TwilightEzreal: the Prodigal ExplorerMordekaiser: the Master of MetalPantheon: the Artisan of WarGragas: the Rabble RouserPoppy: the Iron AmbassadorNidalee: the Bestial HuntressUdyr: the Spirit WalkerShaco: the Demon JesterHeimerdinger: the Revered InventorNasus: the Curator of the SandsKatarina: the Sinister BladeCorki: the Daring BombardierMalphite: Shard of the MonolithJanna: the Storm's FuryDr. Mundo: the Madman of ZaunBlitzcrank: the Great Steam GolemTaric: the Gem KnightGangplank: the Saltwater ScourgeKassadin: the Void WalkerVeigar: the Tiny Master of EvilRammus: the ArmordilloAnivia: the CryophoenixCho'Gath: the Terror of the VoidAmumu: the Sad MummyKarthus: the DeathsingerTwitch: the Plague RatTryndamere: the Barbarian KingEvelynn: the WidowmakerZilean: the ChronokeeperSinged: the Mad ChemistWarwick: the Blood HunterTwisted Fate: the Card MasterTristana: the Megling GunnerTeemo: the Swift ScoutSoraka: the StarchildSivir: the Battle MistressSion: the Undead ChampionRyze: the Rogue MageNunu: the Yeti RiderMorgana: Fallen AngelMaster Yi: the Wuju BladesmanKayle: the JudicatorJax: Grandmaster at ArmsFiddlesticks: the Harbinger of DoomAshe: the Frost ArcherAnnie: the Dark ChildAlistar: the Minotaur

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GdDnO9H.png

League of Legends kent verschillende maps, elk met een eigen variant op het spel of geheel andere game mode. Het doel blijft altijd om de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Summoner's Rift
De oudste en populairste map in League of Legends. Twee teams van 5 Champions nemen het tegen elkaar op met als doel elkaars Nexus te vernietigen. Deze map ondersteund Normal Blind Pick, Normal Draft Pick, Ranked Solo Draft Pick en Ranked Team (5v5)

Twisted Treeline
Een vergelijkbare map als Summoner's Rift, maar dan gericht op teams van 3 Champions. Deze map kan ook als Ranked Team (3v3) worden gespeeld.

Crystal Scar
Deze map bracht een geheel nieuwe game mode naar League of Legends, genaamd Dominion. Het is vergelijkbaar met de Onslaught modus van Unreal Tournament. In deze modus vechten twee teams om vaste locaties in de map te bezetten. Het team met de minst bezette locaties verliest een aantal punten per seconde. Het team dat als eerste op 0 punten staat, verliest.

De voornaamste focus van Riot bij het ontwikkelen van deze game mode lag op het zo kort mogelijk houden van de speeltijd.

Howling Abyss
Ook deze map bracht een nieuwe game modus, genaamd ARAM. Dit is een afkorting voor All Random All Mid en is ontstaan uit een door de community bedachte variatie op het originele spel. Vanwege de grote populariteit heeft Riot besloten hier speciaal een map voor uit te brengen. In ARAM nemen twee teams van 5 willekeurige Champions het tegen elkaar op.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtcjPmU.png

In-game kun je met andere Tweakers spelen door het channel "GoT" te joinen vanuit je messenger.

Ook kan gebruik worden gemaakt van TeamSpeak3 om zo voice-communicatie te gebruiken. Tweaker ShadowBumble heeft een server opengesteld op het volgende adres:

spike.shadowbumble.nl
Tw34k3rs

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hXB5O6n.png

CLG Scarra - Twitch
US Master, vooral mid lane

Nightblu3 - [url="http://http://www.twitch.tv/nightblue3"]Twitch[/url] - YouTube
US Challenger, vooral jungle

SivHD - Twitch - YouTube
Nederlandse pro troll

LilyPichu - Twitch - YouTube
YouTube/Twitch Channel met random LoL music, Lore en grappige videos

Behkuh - Twitch
US Diamond Stream, vooral mid/top lane

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SG6U7u1.png

Riot Match History
De meest uitgebreide en officiele Match History tool van Riot Games.

euw.op.gg
Match history en gedetailleerde statistieken van spelers.

LoLNexus
Statistieken van teammates en vijanden in actieve games bekijken.

LoLKing
Statistieken, guides, artikelen, match history en ban/winrates.

LoLBuilder
Statistieken en builds van alle Champions, gefilterd op Diamond en hoger. Ook kan er een client worden gedownload na het aanmaken van een account, waarmee deze builds naar je League of Legends client worden geexporteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 03-06-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

She/Her

Toernooi zal gestreamed worden op: http://www.twitch.tv/wambamnl
We beginnen om 12:00 GMT +1

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Inmiddels weer flink actief aan het LOLlen geslagen, moet zeggen dat de mapupdate fraai is. Tot nu toe 1 keer een rare error disconnect gekregen, maar was zo weer verbonden. Die nieuwe champ is erg gaaf, zelf speel ik er (nog) niet mee ivm te laag IP om hem te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Na intern overleg en het versturen van vele berispingen n.a.v. de posts in het vorige deel hebben we besloten om deze topic reeks nog 1 kans te geven.

De waarschuwingen lijken me wel duidelijk maar nogmaals:

-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg
-Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.

Wat er in het verleden heeft gespeeld doet er niet meer toe, val daar niet steeds op terug zie dit als een nieuwe start. Laat die oude vetes met rust en begraaf je strijdbijl, agressie reageer je maar in-game af ;).

Een logisch gevolg van dit zero tolerance beleid: iemand die zich misdraagt kan een ban verwachten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:52
Chaoss schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:11:
Een logisch gevolg van dit zero tolerance beleid: iemand die zich misdraagt kan een ban verwachten.
Goed bezig heren (en dames?). Dit is duidelijkheid scheppen. Nu de naleving nog, van twee kanten welteverstaan. niet om te bitchen: maar wellicht kan je je post volgende keer even nalezen voor je post: bij je tweede punt mist een stuk zinsdeel en in de laatste zin "kan een ban kan verwachten."

Ontopic: Hoe is het toernooi eigenlijk afgelopen? Aangezien ik helaas door plotselinge andere omstandigheden niet meer mee kon doen :(

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 01-12-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:04
Top dat het zo opgelost is!

Om maar gelijk over iets actueels te beginnen, is het toernooi nog afgemaakt? Ik meen dat er gisteren meerdere teams met 3-1 zijn geëindigd in de derde ronde oid? Moet er nog een finale komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 08:39

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Recrush schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:20:
Om maar gelijk over iets actueels te beginnen, is het toernooi nog afgemaakt? Ik meen dat er gisteren meerdere teams met 3-1 zijn geëindigd in de derde ronde oid? Moet er nog een finale komen? :)
Ja dat dacht ik ook, al heb ik misschien iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Die laatste 3 games die dan gespeeld moeten worden zal ik niet verzorgen. Niet om iets ernstigs maar ik moet me de komende week heel erg op school gaan focussen wil ik het nog gaan halen.

Voor de rest heb ik positieve en negatieve reacties gehad op de organisatie van het toernooi. (Waren vooral negatieve).

De meest ongewaardeerde dingen van het toernooi:
- Ik ging matches switchen zodat er zoveel mogelijk matches gespeeld werden, dit zorde voor veel frustatie bij de teams en daardoor heb ik tehoren gekregen dat mensen meededen omdat ze mij niet wouden teleurstellen en dat hun probeerde om het voor mij zo goed kogelijk te laten lopen.
- de caster was 'slecht', dit punt vind ik vreselijk dat mensen nig het lef kunnen hebben om te gaan zitten bitchen op een erg verlegen meid die toch probeerd te casten omdat ik het gevraagd had. Ik vind het echt ronduit zwak hoe er in de comments over de casting gepraat werd.
- er was geen duidelijke tijdsaanduiding en blijkbaar heb ik niet doorgegeven of laten weten hoelaat het toernooi zou beginnen en zelfs niet op welke dag het toernooi was.

Dit zijn ook enkele van de 25 redenen dat ik geen zin meer heb om de laatste 3 matches te regelen en om nog een toernooi op te gaan zetten.
voor mij was dit eens maar nooit meer, behalve als er een goede reden is waardoor ik nog een toernooi zou opzetten.

Overigens als er mensen in het lol topic lurken die na het toernooi mij haat berichten in lol sturen dit leest, hou daar alsjeblieft mee op je schiet er niks mee op en het is verspilde moeite.

De stream staat nogsteeds beschikbaar als past broadcast op mijn twitch kanaal overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Heb inderdaad ook in de chat mensen héél erg zien klagen over de organisatie en vooral over de casters en het niveau van de spelers. Ik denk dan ook dat dit vooral mensen waren die de stream via Twitch vonden, en niet zozeer mensen die op dit forum meelezen en daarom keken. Degenen die wel van hier kwamen zouden immers weten hoe het georganiseerd is en wat het niveau ongeveer is, en dat het dus voor de fun is geweest.

Op wat kleine punten na vond ik dat je het prima geregeld hebt en heb ik de tijd die ik met de stream open door heb gebracht wel als leuk en gezellig ervaren. Dus zeker omdat je er toch twee volle dagen in gestoken hebt en er veel voorbereiding geweest is een compliment. Casters blijft altijd een lastig punt met een hobbymatig toernooi, maar vind het sowieso stoer van die meid dat ze 't gewoon gedaan heeft. Ik weet nog van het eerste toernooi dat ik met Rordarok een game heb gecast en het is gewoon niet makkelijk, dus dat mag ook wel gezegd worden. Enige wat ik vervelend vond is dat tegen het einde mensen enorm zaten te ouwehoeren en te kutten in het teamspeak(?) kanaal met muziek enzo waardoor je verder niks meer kon horen. Dat verpestte wel e.e.a. imo.

Maar maak je niet teveel druk om de haters in ieder geval ;) beste stuurlui staan aan wal zeggen we maar. En ze zullen het je ook zeker niet nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Recrush schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:49:
Heb inderdaad ook in de chat mensen héél erg zien klagen over de organisatie en vooral over de casters en het niveau van de spelers. Ik denk dan ook dat dit vooral mensen waren die de stream via Twitch vonden, en niet zozeer mensen die op dit forum meelezen en daarom keken. Degenen die wel van hier kwamen zouden immers weten hoe het georganiseerd is en wat het niveau ongeveer is, en dat het dus voor de fun is geweest.

Op wat kleine punten na vond ik dat je het prima geregeld hebt en heb ik de tijd die ik met de stream open door heb gebracht wel als leuk en gezellig ervaren. Dus zeker omdat je er toch twee volle dagen in gestoken hebt en er veel voorbereiding geweest is een compliment. Casters blijft altijd een lastig punt met een hobbymatig toernooi, maar vind het sowieso stoer van die meid dat ze 't gewoon gedaan heeft. Ik weet nog van het eerste toernooi dat ik met Rordarok een game heb gecast en het is gewoon niet makkelijk, dus dat mag ook wel gezegd worden. Enige wat ik vervelend vond is dat tegen het einde mensen enorm zaten te ouwehoeren en te kutten in het teamspeak(?) kanaal met muziek enzo waardoor je verder niks meer kon horen. Dat verpestte wel e.e.a. imo.

Maar maak je niet teveel druk om de haters in ieder geval ;) beste stuurlui staan aan wal zeggen we maar. En ze zullen het je ook zeker niet nadoen.
Ik vind het gewoon nogal zwak hoe mensen erop reageren.
Ik doe mijn best om een zo goed mogelijk toernooi neer te zetten (wat ondanks alles gefaald is).
En dan is de hele chat alles de grond in aan het boren, en gaan mensen kut opmerkingen maken.
De laatste 3 games was ik er ook gewoon klaar mee en ben ik gwn zelf lol gaan spelen en heb de caster de games laten maken maar ik moet toegeven dat dat ook best een rot streek was van mij.
Achja volgende keer als ik OOIT nog eens zin krijg om iets te organiseren ga ik het niet alleen doen dat is me te veel stress en moeite voor wat ik er aan dankbaarheid uitkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:04

Rordarok

De enige echte

Ik vond de toernooi matches sowieso leuk om te spelen. Ik denk dat iedereen die zich ingeschreven heeft voor het toernooi ook zin heeft deze games te spelen.

Met het casten ben ik het sowieso met je eens. Casten is belachelijk moeilijk om goed te doen - en dat is dan al vanuitgaande dat je de benodigde kwaliteiten hebt (stem, kennis over het spel). Dan vind ik de kritiek daarover normaal niet zo'n probleem. Behalve als het van een stelletje mietjes van de zijlijn komt. Dan ben je gewoon ronduit kinderachtig bezig. Ik zal niet ontkennen dat de casters inderdaad geen professionele casters waren, maarja, no shit - dat is toch te verwachten?

Over de toernooi opzet opzich: Ik vond het groupsfase systeem interessant, maar ook door de no-shows is het moeilijk om hier echt een goede conclusie uit te trekken. De kritiek op het switchen van matches vind ik een beetje irrelevant eigenlijk. De tegenstanders waartegen je speelt ken je als het goed is toch niet echt - en als je dan moet wachten kan dat alleen nog maar voor meer 'hype' zorgen? Als het op het punt van tijdsindeling aankomt, dan kan ik me daar wel in vinden. Aan de andere kant is dat ook gewoon eigen verantwoordelijkheid. De tijden stonden niet vast en konden stegen fluctueren; dan moet je daar rekening mee houden.

Uiteindelijk is het altijd makkelijk om (niet-)opbouwende kritiek te geven. Dat er bepaalde verwachtingen zijn is begrijpelijk, maar om dan als een verwend kind te zeuren dat er dingen niet goed lopen is ook alleen dat: kinderlijk gezeur. En daar hoeft, naar mijn mening, in toekomstige toernooien of events niet per se rekening mee worden gehouden.

Voor de komende toernooien lijkt het me handig om, onafhankelijk van wie het organiseert, vanaf het begin met een paar dingen rekening te houden en die dan ook te volgen, om vanaf de basis het toernooi zo goed mogelijk te structureren en dat in ieder geval de opzet weerstand kan bieden aan kritiek.

Dingen als (ideeën en input zeer welkom):

-Het bracket-systeem-

Als we bij het gemiddelde Tweakers toernooi rekening kunnen houden met 8-12 toernooien (die met subs of niet gewoon 5 man kunnen leveren per game), en we er ook meteen vanuit gaan dat het toernooi in 1 weekend gespeeld wordt (tenzij er meer animo is voor 2 weekenden natuurlijk), een knockout-bracket of een groupbracket met top 2/3 door de beste opties zijn.

-Prijzen/Reden om te spelen-

Gezelligheid en community-gevoel is denk ik wel het belangrijkste van een GoT-toernooi. Als we, wat nu helaas niet lukte, prijzen kunnen regelen via Riot is dat altijd mooi meegenomen en geeft een leuk extra gevoel als je een bepaalde plaats in het toernooi behaald. Een mogelijke extra cash prize (bv. eerdere toernooien door Damien, maar het gaat om het idee) of iets gesponsords (een muismatje, een muis, een koptelefoon) zorgt voor een serieuzer 'toernooi' gevoel en dat is denk ik alleen maar positief. Ook kunnen we daarbij afvragen wat Tweakers voor ons zou kunnen betekenen (helemaal omdat we zo'n geliefd stelletje zijn), qua exposure op de website of qua prijzen of iets dergelijks.

Puur vanuit het community gevoel is het denk ik wel belangrijk dat er een beetje rekening mee wordt gehouden wie mee speelt (Nederlander only imho, met bv. 1 uitzondering per team - en minstens 1 per team verwant aan Tweakers) zodat het een community toernooitje blijft. Ik had het gevoel dat sommige teams iets te willekeurig waren qua samenstelling en het constante idee van 'Wie zijn deze mensen?' doet wel afbreuk aan het bovenstaande gevoel.

Ook qua casters blijft het natuurlijk een moeilijk punt. Ik denk dat menigeen casters verkiest boven andere opties als muziek, maar een bepaalde kwaliteitsstandaard is overduidelijk gewenst. Of de mensen die tot nu toe gecast hebben aan deze eisen voldoen is niet aan mij, maar misschien zou dat in het vervolg voor het toernooi bekend gemaakt worden dat duidelijk is wie en wat er allemaal gaat gebeuren.

Maar goed, ik denk dat het belangrijk is dat iedereen zich afvraagt wat het doel is van zo'n toernooi.

@Wambam
Ik heb in ieder geval plezier gehad en ook met mensen gespeeld die ik eerst niet zo goed kende en dat beviel goed, dus dat zijn zeker positieve kanten. Ik vond het qua opzet enzo best prima, de stream was leuk. Er waren wat verbeterpunten, maar overal het algemeen vond ik het nog steeds geslaagd. Ik snap inderdaad wel die frustratie over de (niet-opbouwende) kritiek, helemaal aangezien dit het eerste toernooitje was. Maar als het komt tot nog een extra toernooitje, en op dit moment ben ik daar wel in geinteresseerd (ook voor organisatie), dan is het denk ik wel leuk als dat samen georganiseerd wordt.

@Recrush Precies, dat gevoel had ik ook. Ik zou het zeker niet persoonlijk opvatten, Wambam. Haters gonna hate.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 22:13
Ja, helemaal eens met Rordarok.

Ik vond het toernooi erg leuk om te spelen. Helaas was er wat flame hier en daar. ook vanuit mijn kant moet ik eerlijk over zijn.
Secsytime mijn oprechte excuses voor mijn klotehouding tijdens onze laaste match die we samen speelden.
Ik denk dat dat ook wel de druppel was waarom je er de laaste match niet was. Gelukking konden we een vervanger regelen op snelle basis maar weet wel die speelde echt niet veel beter als jou.:P (hier zit ergens een verkapt compliment)

Verder inderdaad jammer van de ''caster'' maar die ene jongen deed het casten best aardig op dag 1.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

@Rordarok

Ik ben in iedergeval blij met de positieve reacties binnen Tweakers en kreeg net een paar whatsapp's van klasgenoten die ook meededen wanneer het volgende toernooi er is >.<
Ik ben zeer zeker dankbaar voor de constructieve en inhoudelijke post van jou en Recrush, en die 2 posts zetten mij weer aan het denken van zal ik nog een toernooi organiseren, want het doel was inderdaad een toernooi voor tweakers maar outsiders mochten ook meedoen om de 8 teams te halen.
Riot was helaas gwn een zeikerd met dit toernooi en helaas was ik compleet blut anders had ik wel wat gesponsord (300 in het rood staan door school kosten is heel fijn.)
Ik moet wel eerlijk toegeven de stream is bijna volledig geautomatiseerd geweest behalve het joinen van een custom game, dat gaat immers niet.
Helaas waren in de meeste matches de niveau verschillen wel heel erg groot (kijk maar naar penguins vs unicorns) en was ikzelf ook echt totaal niet in top vorm want ik heb geen enkele keer mn lane gewonnen of enemy ADC outfarmed.
Maarja ik ga in ieder geval niet nog een toernooi organiseren in mijn eentje, dat zorgt voor veel te veel stress en problemen over het hele toernooi.
Ik vond de matches die ik speelde ook best leuk daar niet van maar het gevoel van hulpeloosheid was echt overduidelijk, en als ik dan de enige positieve speler ben in mijn team dan schiet het ook niet erg op.
Maarja ik heb weer wat geleerd in het toernooi, namelijk ik lane niet meer tegenover Dia+ ADC's dat is gewoon niet te doen en ik sla meteen op tilt.

@blaumaci

Die ene jongen is een scheidsrechter voor ijshockey toernooien dus ik vertrouwde er wel op dat hij een beetje kon praten in het niks :+
Maar helaas moest hij opeens invallen aangezien een andere ziek was dus kon hij de 2de dag niet casten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryada op 01-12-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Oh nou ik kan me bij het bovenstaande aansluiten. Thx Wambam voor de organisatie.

Dergelijke dankbaarheid lijkt me vanzelfsprekend; had niet verwacht dat er gezeik zou komen. Dus dan post ik hier ook nog maar even in geheel postieve zin.

Zo'n toernooi als dit is altijd leuk en jij hebt de boel georganiseerd en geregeld. Prima.

Zullen altijd wel verbeterpunten zijn, maar welke oen zit daar nou echt negatief over te doen. Zullen inderdaad niet degenen zijn die hier meestal zitten en met plezier hebben meegedaan.

Shoutcasters waren echt zo slecht niet, vooral die solo dude die het op gegeven moment van Yume Tsuki overnam. Niks ten nadele van Tsuki btw. En die gasten die met z'n tweeën of drieën waren, ook prima.
Sowieso maakt dat shoutcasten het ook gewoon leuk. Dat daar serieus nog kritiek op is geweest, doe het dan inderdaad zelf. Kennelijk staan er nog steeds beste stuurlui aan wal.

Wellicht enige puntjes voor shoutcasten:

- Het lijkt me enigszins een 'burden' om dat solo te doen. Niet voor niets zijn die LCS matches ook altijd met meerderen. Die pro commentatoren zouden het misschien nog wel solo kunnen doen, maar zeker voor ons amateurs is het wel prettig om met minstens twee te zijn. Niet alleen wordt het dan wat dynamischer en prettiger om naar te luisteren, maar ook heel praktisch als de één stilvalt, kan de ander ff inhaken.
- De meeste shoutcasters waren vooral van het type 'play-by-play': vooral becommentariëren wat er gebeurt. Dat is de meest voor de hand liggende manier van commentaar geven. Prima. Echter, iets te vaak was het misschien niet zozeer commentaar geven maar juist beschrijven. Pas wel op met overmatig veel beschrijven. We zien natuurlijk al wat er gebeurt, dus niet elke individuele handeling hoeft te worden benoemd. Focus op hetgeen volgens jou als shoutcaster benadrukt moet worden. Geef af en toe ook een mening, en focus ook af en toe op het grotere plaatje, om zodoende wat af te wisselen.
- Idealiter zou er een duo shoutcasters moeten zijn met één 'analyticus' (FlyingBroccoli heeft bijvoorbeeld relatief veel meer de neiging kennis over het geheel te delen en de boel te analyseren) en één play-by-play commentator.
- Misschien beetje raar, maar is het niet leuk om bij een volgend toernooi in het Engels te shoutcasten? Als er genoeg gegadigden zijn die het Engels goed genoeg machtig zijn, lijkt me dat wel mooi. Het klinkt gewoon wat beter en geeft het commentaar net wat meer cachet. En zolang er geen shoutcasters met al te dikke NL-accenten optreden dan zal er ook minder snel wat van gezegd worden dan als alles in het Nederlands gaat. Ondergetekende wil best een poging wagen tzt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb het toernooi slechts van de zijlijn gevolgd en een klein stukje casting gezien. Er was een gozer aan het casten en die deed het volgens mij best aardig voor iemand die dit niet vaak doet. Gezeik daarover is naar mijn mening, zeker in een community toernooitje, gewoon erg sneu.

Positieve punten:
- Er was een stream aanwezig met casting
- Swiss systeem is best leuk omdat de minder goede teams niet direct na 1 ronde klaar zijn en ook matches kunnen spelen tegen teams van ongeveer gelijke skill later in het toernooi
- Ruim van tevoren geregeld

Verbeterpunten:
- Alle matches achter elkaar spelen ipv alle matches binnen 1 ronde lijkt me niet heel handig. Het toernooi duurt daardoor erg lang en aangezien er geen tijden en vastomlijnd schema waren vraagt dat wel erg veel van de deelnemers. Ik zou zoiets doen: 12.00 Swiss ronde 1, 13.30 Swiss ronde 2, 15.00 Swiss ronde 3 en 16.30 Swiss ronde 4. Tweede dag kun je dan een bracket voor de top4 maken en die evt. Best of 3 laten spelen.
- Qua communicatie verliep het zo te zien niet heel lekker met veel afwezige teams of teams die lastminute nog invallers moesten regelen etc.

Denk dat we ook niet moeten vergeten dat het sluiten van het topic vlak voor het toernooi ERG ongelukkig uitkwam. Het topic is voor Tweakers HET centrale punt waarop e.e.a. voor het toernooi gecommuniceerd had kunnen worden en dat ging nu niet. Dit is iets wat volledig buiten de macht van WambamNL gebeurd en wat we hem dus ook niet kunnen aanrekenen.

Al met al had ik vanaf de zijlijn een redelijk positieve indruk. Jammer dat mensen in het toernooi die het wat minder positief waren dat niet op een constructieve manier kunnen brengen en de organisator met een kutgevoel opzadelen terwijl dat naar mijn mening niet terecht is.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt heel blij ben met de positieve posts hier in het topic, en dan ook zeker met de onderbouwde kritiek die jullie meegeven waardoor ik meer inzicht krijg in waarom het fout ging.
Ik was ook halverwege van mening dat het te lang duurde maar dan zit ik weer met de vraag welke match is het leukste om te gaan streamen, ik heb niet zomaar opeens 5 pc's tot mijn beschikking (eigenlijk wel maar dat even buiten beschouwing gelaten is het teveel werk om voor elke match een appart account te laten streamen en voor elke match een caster vinden)

Ik moet ook toegeven ik heb een aantal regels laten varen die ik in eerste instantie maandag bekend had gemaakt namelijk: geen last minute subs en nog een paar.
Dit heb ik gedaan omdat er anders op de eerste dag maar 4 matches gespeeld konden worden in principe wat ik veel te weinig vond voor de moeite die ik erin heb gestoken.

In iedergeval kan ik weer lachen en vrolijk zijn door al deze positieve reacties op Tweakers, iets wat tot een paar uur geleden onmogelijk was voor mij ^.^

Dan nu nog een bedankje van mijn kant.

Ik wil elke team dat mee heeft gedaan bedanken voor de deelname, helaas moest ik soms een match switchen of teams swappen wat voor frustratie heeft gezorgd.
Dit is ook volledig mijn fout dor het slecht regelen en na checken of teams wel optijd konden zijn en kompleet zouden zijn.
In iedergeval heb ik van de matches genoten en ik hoop echt dat jullie het leuk vonden en plezier hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-12-2022

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Opzich kan ik wel engels shoutcasten als het nodig is.

Ik kreeg ergens het idee dat ik plotseling er weer in bargde nadat ik plotseling verdween tijdens het shoutcasten. (Excuses daarvoor als ik over iemand heen heb gedenderd) Ook merkte ik dat op een bepaald moment de stream niet meer de match vertoonde en men niet meer kon zien wat er gebeurde. Weliswaar had ik het ook redelijk laat door. ^^;

Ik ben niet echt gewend aan veel praten, maar het is een goede oefening voor mij om toch wat beter te kunnen presenteren. Oefening baart kunst zeggen ze dan. ;)

Uiteraard irriteerde ik mezelf ook een beetje aan de muziek die door de shoutcast gespeeld werd door de drie heren die nog in de shoutcast chat zaten. Ten eerste hielden ze waarschijnlijk hun mic bij een speaker om het uberhaupt er doorheen te krijgen (Er bestaan soundboards mensen) wat voor slechte kwaliteit zorgde. Ik weet nou niet of dat nou was om te trollen, of omdat ze toch nog iets van een speld er probeerden in te krijgen.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 19:00
Er gingen zeker dingen mis in de organisatie van het toernooi, maar ik sluit me bij Recrush aan: trek je niet te veel aan van de haters. Ik denk dat ik voor de zwijgende meerderheid spreek als ik zeg het enorm te waarderen dat je überhaupt de tijd en moeite hebt genomen om dit toernooi op poten te zetten en ik heb bijzonder veel plezier beleefd aan het volgen ervan en aan mijn deelname.

't Niveau van de casters was wisselend, maar dat gezanik over hoe slecht het allemaal was, mocht wat mij betreft wel een tandje minder hoor. Matches met 'slecht' commentaar waren een stuk leuker om naar te kijken dan de uitzendingen zonder commentaar en wie het niet goed genoeg vond, had veel te hoge verwachtingen van een toernooi als dit.

Een volgende keer zou ik een wat strakker wedstrijdschema wel op prijs stellen. Zeker in het begin van het toernooi mogen er daartoe best wat wedstrijden parallel gespeeld worden. In de huidige opzet weet je niet hoe lang je moet wachten op andere matches en als hoeveelste je in een volgende ronde weer aan de beurt bent, maar gedurende het weekend moeten alle spelers wel bijna te allen tijde binnen tien minuten paraat kunnen staan. Dat is best een grote investering die je van pakweg 75 mensen vraagt, zelfs als ze dat weekend geen andere plannen maken. Ik denk dat aardig wat no-shows (en last-minute subs) voorkomen hadden kunnen worden als 's ochtends was aangekondigd dat de match tussen De Verschrikkelijke Kanaries en Quintet Kansloos om 14:00 gaat beginnen.

Een tip tot slot: het lijkt mij verstandig om een officieel kanaal te hebben waar de oppermachtige toernooidirectie kan communiceren met haar volgelingen wanneer er bijzonderheden zijn, zoals forfeits. Daar ontstond laatst nogal wat verwarring over.

In ieder geval dank aan iedereen die aan het toernooi heeft meegewerkt of -gespeeld. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

YumeTsuki schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:48:
Opzich kan ik wel engels shoutcasten als het nodig is.

Ik kreeg ergens het idee dat ik plotseling er weer in bargde nadat ik plotseling verdween tijdens het shoutcasten. (Excuses daarvoor als ik over iemand heen heb gedenderd) Ook merkte ik dat op een bepaald moment de stream niet meer de match vertoonde en men niet meer kon zien wat er gebeurde. Weliswaar had ik het ook redelijk laat door. ^^;

Ik ben niet echt gewend aan veel praten, maar het is een goede oefening voor mij om toch wat beter te kunnen presenteren. Oefening baart kunst zeggen ze dan. ;)

Uiteraard irriteerde ik mezelf ook een beetje aan de muziek die door de shoutcast gespeeld werd door de drie heren die nog in de shoutcast chat zaten. Ten eerste hielden ze waarschijnlijk hun mic bij een speaker om het uberhaupt er doorheen te krijgen (Er bestaan soundboards mensen) wat voor slechte kwaliteit zorgde. Ik weet nou niet of dat nou was om te trollen, of omdat ze toch nog iets van een speld er probeerden in te krijgen.
Jij ook hier :) jou had ik niet verwacht hierzo ;)

Dat met die muziek kreeg ik telaat door, iemand heeft dat via de ingame chat aan mij doorgegeven want zoals ik al zei was ik er totaal niet meer bij met de laatste paar matches, then again was dat wel echt mijn fout en had ik tenminste nog een beetje moeten op gaan letten.
Mijn excuses dat ik alles op jou heb afgeschoven Yume maar die laatste 3 matches zag ik het totaal niet meer zitten door alle haters die op mij afkwamen, ik hoop dat je dat enigsinds kan begrijpen.
Marcks schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:49:
Er gingen zeker dingen mis in de organisatie van het toernooi, maar ik sluit me bij Recrush aan: trek je niet te veel aan van de haters. Ik denk dat ik voor de zwijgende meerderheid spreek als ik zeg het enorm te waarderen dat je überhaupt de tijd en moeite hebt genomen om dit toernooi op poten te zetten en ik heb bijzonder veel plezier beleefd aan het volgen ervan en aan mijn deelname.

't Niveau van de casters was wisselend, maar dat gezanik over hoe slecht het allemaal was, mocht wat mij betreft wel een tandje minder hoor. Matches met 'slecht' commentaar waren een stuk leuker om naar te kijken dan de uitzendingen zonder commentaar en wie het niet goed genoeg vond, had veel te hoge verwachtingen van een toernooi als dit.

Een volgende keer zou ik een wat strakker wedstrijdschema wel op prijs stellen. Zeker in het begin van het toernooi mogen er daartoe best wat wedstrijden parallel gespeeld worden. In de huidige opzet weet je niet hoe lang je moet wachten op andere matches en als hoeveelste je in een volgende ronde weer aan de beurt bent, maar gedurende het weekend moeten alle spelers wel bijna te allen tijde binnen tien minuten paraat kunnen staan. Dat is best een grote investering die je van pakweg 75 mensen vraagt, zelfs als ze dat weekend geen andere plannen maken. Ik denk dat aardig wat no-shows (en last-minute subs) voorkomen hadden kunnen worden als 's ochtends was aangekondigd dat de match tussen De Verschrikkelijke Kanaries en Quintet Kansloos om 14:00 gaat beginnen.

Een tip tot slot: het lijkt mij verstandig om een officieel kanaal te hebben waar de oppermachtige toernooidirectie kan communiceren met haar volgelingen wanneer er bijzonderheden zijn, zoals forfeits. Daar ontstond laatst nogal wat verwarring over.

In ieder geval dank aan iedereen die aan het toernooi heeft meegewerkt of -gespeeld. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Je hebt zeker gelijk en een strakker tijdschema is ook handiger en fijner, maar helaas kom je telaat achter die dingen.
Dit is ook het eerste toernooi wat ik ooit heb opgezet in mijn eentje dus was het ook zeer zeker een leer moment voor mij.

Ik zit er wel aan te denken om nu alvast een groepje te maken om het volgende toernooi te organiseren (na de berichten hier heb ik er opzich wel zin in zolang ik er maar niet alleen voorsta)

De forfeits en no-shows waren voor mij het meest vervelende, tuurlijk is dat aan mij te danken van niet optijd dingen doorgeven en geen tijd schema hebben, maar ik moet dan weer gaan schuiven en dergelijke wat voor mij onnodige stress heeft opgeleverd. (het is en blijft mijn fout dat klopt)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 02-12-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Jammer dat die lui van de Geile Rakkers aan het trollen waren met hun muziek in de channel. Misschien dat het mogelijk is om een channel met een password te regelen voor de volgende keer zodat dit niet meer voorkomt? Overigens erg sneu dat dit het geval moet zijn; bij de vorige editie hadden we ook geen password op de caster channel en daar hebben we toen geen problemen mee gehad.

Wat betreft casting: Ondanks dat ik het ermee eens ben dat het niet altijd top was, vond ik het toch wel wat meer een toernooigevoel geven dat Yume het aan het casten was. Dat heb ik dan veel liever dan geen casting. Zelf heb ik ook een game solo gecast maar ik praat zeker de tijd niet vol tijdens gevechten want ik weet van mezelf dat ik daar totaal niet goed in ben. Dat verklaarde dus ook de vele stiltes in mijn casting. Idealiter heb je een play-by-play caster en een colour caster. Goed play-by-play casten is erg lastig, colour casten wat makkelijker (je hebt alleen een stem nodig waarbij mensen zichzelf niet ophangen en wat game knowledge).

Wat betreft schedule sluit ik me erbij aan dat er best matches naast elkaar gespeeld kunnen worden, zeker in de beginfase. Dat sommige games dan niet gestreamed worden is een noodzakelijk kwaad denk ik. In de poulefase kan je daar deels rekening mee houden door te zorgen dat er van elk team tenminste één game gestreamed wordt. Dat moet wel lukken door de volgorde van de matches een beetje slim aan te pakken denk ik. Dan kun je de knockout phase doen met 4 teams en die games allemaal individueel streamen.

Tot slot, hartelijk bedankt Wambam voor het opzetten van het toernooi. Ondanks dat ik maar 1 game heb meegespeeld en daarin keihard heb lopen feeden, vond ik het toch leuk om te doen, en zeker de matches met/tegen mensen die we allemaal kennen van Tweakers waren leuk.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Slivv schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 01:23:
Zelf heb ik ook een game solo gecast maar ik praat zeker de tijd niet vol tijdens gevechten want ik weet van mezelf dat ik daar totaal niet goed in ben. Dat verklaarde dus ook de vele stiltes in mijn casting. Idealiter heb je een play-by-play caster en een colour caster. Goed play-by-play casten is erg lastig, colour casten wat makkelijker (je hebt alleen een stem nodig waarbij mensen zichzelf niet ophangen en wat game knowledge).
Dat punt van een play-by-play caster en een colour caster noemde ik hierboven ook al. Dat zou zeker het ideale scenario zijn.

Ik noemde jou trouwens ook bij naam als voorbeeld van iemand die best geknipt is voor de rol van 'analyticus' (coulour caster dus), want dat is inderdaad echt jouw stijl.

Persoonlijk vond ik overigens die gast die na Yume kwam een betere shoutcaster; prettigere stem dan Yumi en qua commentaar allemaal iets vlotter en vloeiender.

Wellicht zijn er nog wel meer liefhebbers voor één van de twee rollen en dan kunnen we wellicht een groepje shoutcasters klaar hebben staan voor het komende toernooi.

Persoonlijk zou ik het wel mooi vinden als shoutcasters in het Engels commentaar geven, maar that's me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:55
Ik had geen tijd het te volgen helaas, en heb alleen gisteren even het eind van de stream gechecked om te kijken wie er had gewonnen. Helaas werd ik daar ook niet veel wijzer van (ook logisch als het nog niet klaar was).

De jongedame die castte was helemaal niet zo slecht, maar wat niet hielp was dat je de game te luid er doorheen hoorde en dat je af en toe ook anderen hoorden praten. Ook zou het helpen als ze aan het eind van de game ipv te zeggen dat 'blue' heeft gewonnen zou zeggen welk team heeft gewonnen (de team naam), en hoe ze in het klassement staan na de win. Is het een best of 3 en hebben ze er net 2 gewonnen dan is dat natuurlijk leuk om te vermelden ;)

Ik ben het eens dat het een eventuele volgende keer beter is om het in het Engels te doen, maar dan ook de rest van de organisatie in het Engels. Het inschrijfformulier was dit keer nog in het Nederlands, mogelijk dat als we een keer een groter toernooi willen hebben (eventueel eerst op basis van knockout rondes) we zowieso ook zullen moeten adverteren op het officiele LoL forum. Met als risico dat de newbie teams (waaronder dus vrijwel alle GoT teams) er meteen uit liggen aangezien we meer Dia+ teams zullen krijgen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat de meerwaarde van Engels hier verloren gaat. We zijn volgens mij 99% NL hier. Engels-sprekende leden werven moet niet hoeven. Daarbij moet er wel erg goed en vlot Engels worden gesproken om het begrijpelijk te houden, wat veel Nederlanders niet kunnen zonder het invoegen van verkeerde woorden of 'euhh' tijdens stiltes.

Verder leuk tournament, van wat ik er van beleefd en gezien heb. Met wat aanpassingen zeker weer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 420148 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:12:
Ik denk dat de meerwaarde van Engels hier verloren gaat. We zijn volgens mij 99% NL hier. Engels-sprekende leden werven moet niet hoeven.
Mee eens, ik zie de meerwaarde ook niet zo. De charme van een toernooitje als dit is juist dat het met grotendeels bekende spelers is en dat je makkelijk in het Nederlands met elkaar kunt babbelen. Als je teams van een hoger niveau wilt en meer internationale teams kun je volgens mij gewoon beter aan een Go4Lol toernooitje meedoen.

On another note: Fiora in de top win rate statistieken, wie had dat ooit gedacht :o Het competitieve seizoen is nog niet begonnen, maar zoals het er nu naar uitziet kunnen we wel flink wat wijzigingen in de gekozen champions verwachten, met name in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Ja dat kan ik volgende keer beter doen, de teams waren weliswaar zo door elkaar gegooit dat ik telkens de teams voor me had die niet op het programma stonden. Werd iets te verwarrend om mee te kunnen werken. Ik zal wat beter moeten informeren wie er precies spelen de volgende keer.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:51

rSNNN

Titel ondertitel

Ik heb ook meegedaan en vond het wel leuk om te spelen in het begin. Het enige probleem bij mij was dat je zo ontiegelijk lang moest wachten voordat je weer mocht. Ik zou zeggen om voortaan alle matches van de eerste ronde tegelijk te spelen en dan een match te kiezen om te streamen.

Qua casting, het was wel beter dat er iemand was dan dat er niemand is. Je kan ook niet verwachten bij zo'n toernooitje dat de casting van top niveau is dus moet zeggen dat dat wel prima was.

Voor de volgende editie zou ik toch proberen om prijzen te regelen zodat je nog ergens voor speelt. Zonde dat het deze keer niet gelukt is.

Maar overal vond ik het toch leuk om mee te hebben gedaan en ben alweer klaar voor de volgende editie:).

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637809

Als toeschouwer zal ik dan ook mijn mening geven omtrent het toernooi. Allereerst bedankt Wambamnl voor het hosten van zo'n toernooi, zo vaak komen ze niet voor en als er dan 1 gehouden wordt is het toch weer een leuk evenement om te aanschouwen.

Qua gekozen format, had ik echter gekozen voor 4 poules met 4 teams, en dan de beste nummers 2 door laten gaan naar een bracket-fase. Met eventueel een loser-bracket er nog bij in. Ik zou tevens kiezen om dit over een langere periode te laten gaan. Misschien een week tijd met dan in het weekend de brackets/finale.

Dan kun je er ook nog voor kiezen om alleen de interessante games te gaan streamen en ondertussen de andere matches door te laten gaan met behulp van een scheidsrechter (individueel).

Wat betreft het commentaar in Twitch-chat. Ik had persoonlijk niets anders verwacht dan een hoop gezeur en gezeik. Wat daar is gezegd is wat mij betreft ook niet relevant, gewoon de banhammer erop en weg ermee. Zero-tollerance, dan maar wat minder viewers. Uiteindelijk levert het toch geen enkele cent op.

Misschien is het mogelijk om voor het volgende toernooi wel prijzen te regelen, zodat je toch "ergens" voor speelt. Tuurlijk doe je mee voor de fun, maar een klein extra'tje zorgt wel voor meer motivatie.

Voor de casters van het toernooi, top werk. Nee het was geen LCS-materiaal, maar dat werd ook niet getoond op de map. Jullie hebben er allen een mooie invulling aan gegeven. En zoals al eerder aangegeven, hou het lekker Nederlands.

Als outsider ben ik toch van mening dat dit voor herhaling vatbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 14:17

Waywaith

Tja

Wanneer komt die ARAM met die poro's summoners spells en poro king uit ?

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik was eigenlijk niet meer van plan om hier te posten, maar dan toch bij deze. Ik heb in het verleden met redelijk succes een wekelijkse cup weten te hosten in CS (latenightcup), en ik zit er sterk aan te denken om dit nu ook maar eens te introduceren voor League of Legends. Er zitten hier voldoende users/lurkers op het forum om iedere vrijdag en/of zaterdag avond een cup te houden voor 8 teams.

Het idee is als volgt:
- 8 teams;
- 4 individuele admins (die vrij zijn om de games te streamen);
- Men start allemaal op hetzelfde tijdstip dus geen gedoe meer met wachten;
- De finale wordt sowieso gebroadcast;
- Prijzen aan het einde voor de winnaars;
- Alleen bracketfase oftewel kwartfinale, halve finale en finale;
- 5v5 summoner's rift;

Ik ga even kijken of ik dit kan fixen door middel van een eigen website, en anders kijken of er bij challonge genoeg opties zijn om het zo te maken naar mijn wensen. Ik zal tevens contact opnemen met Riot om te kijken of zij in de vorm zoals ik hem hier beschrijf willen sponsoren en anders ga ik even contact opnemen met oude sponsors van de CS versie.

Ik kan het dan desnoods zo maken dat er maandelijks een face-off is van alle winnaar van de afgelopen maand zodat we daar desnoods een Tweakers toernooi van maken (kwalificatie door middel van de wekelijkse cups) met uiteraard betere prijzen.

Anyway ik moet dit dus nog allemaal uitwerken maar ik denk opzich dat er wel iets leuks van te maken valt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het zou voor mij persoonlijk een uitkomst zijn, want op vrijdagavond kan ik geregeld wel een avondje vrijmaken voor een dergelijk toernooitje. Een heel weekend reserveren met een kleine thuis en een vriendin die ook nog wel eens wat leuks wil gaan doen is voor mij niet echt een optie meer. Ik ben alleen benieuwd of het gaat lukken om elke week 8 teams bij elkaar te krijgen en hoe je dat met prijzen wilt gaan doen. Elke week prijzen uitdelen lijkt me aardig in de papieren te gaan lopen en zou mijns insziens ook niet nodig moeten zijn.

Een andere mogelijke opzet, afgekeken van een toernooiformat dat ik hier eerder heb gepost:
- 4 teams die elke week tegen elkaar strijden
- Maak 4 teamcaptains die elke week meedoen
- Elke week kunnen spelers zich inschrijven, deze komen allemaal in een grote pool terecht. Geef hierbij je voorkeurspositie aan
- De teamcaptains kiezen elke week uit deze pool hun team volgens een draft systeem
- De teamcaptain die aan het einde van de rit de meeste punten heeft wint en krijgt eventueel een prijs
- Individuele scores zoals k/d/a, CS, gold, Win% etc. kunnen voor spelers worden bijgehouden (adhv endgame screenshots) om de beste speler per rol te bepalen en eventueel ook een prijsje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:58:
Het zou voor mij persoonlijk een uitkomst zijn, want op vrijdagavond kan ik geregeld wel een avondje vrijmaken voor een dergelijk toernooitje. Een heel weekend reserveren met een kleine thuis en een vriendin die ook nog wel eens wat leuks wil gaan doen is voor mij niet echt een optie meer. Ik ben alleen benieuwd of het gaat lukken om elke week 8 teams bij elkaar te krijgen en hoe je dat met prijzen wilt gaan doen. Elke week prijzen uitdelen lijkt me aardig in de papieren te gaan lopen en zou mijns insziens ook niet nodig moeten zijn.

Een andere mogelijke opzet, afgekeken van een toernooiformat dat ik hier eerder heb gepost:
- 4 teams die elke week tegen elkaar strijden
- Maak 4 teamcaptains die elke week meedoen
- Elke week kunnen spelers zich inschrijven, deze komen allemaal in een grote pool terecht. Geef hierbij je voorkeurspositie aan
- De teamcaptains kiezen elke week uit deze pool hun team volgens een draft systeem
- De teamcaptain die aan het einde van de rit de meeste punten heeft wint en krijgt eventueel een prijs
- Individuele scores zoals k/d/a, CS, gold, Win% etc. kunnen voor spelers worden bijgehouden (adhv endgame screenshots) om de beste speler per rol te bepalen en eventueel ook een prijsje te geven.
Bij de CS cup hadden we na verloop van tijd genoeg sponsoren die een duit in het zakje deden (of hardware aanboden) dus misschien pakt dit gelukkig uit en gebeurt hetzelfde voor deze opzet.

Nogmaals ik het allemaal nog even keurig uitwerken en ik denk dat als het allemaal goed in elkaar steekt dan moet het wel mogelijk zijn om wat sponsoren binnen te slepen. Met name een eigen website zou al een uitkomst zijn.

Ik ga mijn best doen, heb er persoonlijk zelf ook wel zin in. Niet perse om mee te doen maar wel om het te aanschouwen. Het kan ook een goede leerschool zijn voor menig speler waardoor we het niveau ook wat omhoog krikken. Plus zal het naar verloop van tijd tactischer eraan toe gaan. Iets wat voor de kijker natuurlijk ook plezierig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:06:
[...]

Bij de CS cup hadden we na verloop van tijd genoeg sponsoren die een duit in het zakje deden (of hardware aanboden) dus misschien pakt dit gelukkig uit en gebeurt hetzelfde voor deze opzet.

Nogmaals ik het allemaal nog even keurig uitwerken en ik denk dat als het allemaal goed in elkaar steekt dan moet het wel mogelijk zijn om wat sponsoren binnen te slepen. Met name een eigen website zou al een uitkomst zijn.

Ik ga mijn best doen, heb er persoonlijk zelf ook wel zin in. Niet perse om mee te doen maar wel om het te aanschouwen. Het kan ook een goede leerschool zijn voor menig speler waardoor we het niveau ook wat omhoog krikken. Plus zal het naar verloop van tijd tactischer eraan toe gaan. Iets wat voor de kijker natuurlijk ook plezierig is.
Voor de website wil ik best wel verantwoordelijk zijn (ben er toch voor aan het studeren gedeeltelijk)
Zeg het maar als je dat aan mij wilt overlaten of dat je dat zelf zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:53
Lijkt me niet echt leuk om voordat een toernooi begint om al 16 mensen (de niet-captains) uit te sluiten van prijzen. Verder vind ik een combinatie van jou ideeen en Damien's prima. Een soort competitieopzet ipv cup. Dat maakt het makkelijkers voor herhaling.

Ook de vrijdagavond zou voor mij qua deelname wel aardig zijn, meestal ben ik dan beschikbaar. Dat is namelijk het voordeel van kinderen hebben: 's avond ben je bijna altijd thuis :).

Leuk idee Damien, en mocht ik ergens mee kunnen helpen mag je me benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:08:
[...]

Voor de website wil ik best wel verantwoordelijk zijn (ben er toch voor aan het studeren gedeeltelijk)
Zeg het maar als je dat aan mij wilt overlaten of dat je dat zelf zou willen doen.
Ben je in staat om een registratie-systeem en bracketsysteem te maken Wambam? In dat geval, dan graag zelfs. Ik ben zelf namelijk maar een amateur php-prutser. Dus als iemand anders dit kan, dan graag dan is het iig sneller op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icefraction
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Een newbie vraag als het mag: Moet je in een bepaaldde division zitten ? Dus bijvoorbeeld minimaal Diamond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Icefraction schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:31:
Een newbie vraag als het mag: Moet je in een bepaaldde division zitten ? Dus bijvoorbeeld minimaal Diamond ?
Ik verwacht van niet. Het is de Tweakers community, gewoon voor de gezelligheid en een mooie gelegenheid voor silvers als ik om te leren van de Diamonds.

En een toernooi met maar 5 man wordt lastig :D

Maar ik maak de regels niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Komend weekend gaat IEM San Jose van start met de volgende deelnemende teams:
- Alliance (winnaar EU LCS split)
- TSM (winnaar NA LCS split)
- Cloud 9 (NA keuze op basis van votes)
- Unicorns of Love (NA keuze op basis van votes)
- Lyon Gaming (BR)
- paiN Gaming (BR)

Ben vooral benieuwd naar eventuele clashes tussen TSM, Alliance en C9. Ik heb het vermoeden dat met name Alliance sterk voor de dag zal komen; ze hebben allemaal een serieuze mentaliteit en zijn al flinke tijd aan het scrimmen in NA terwijl ik TSM en C9 voornamelijk heel veel soloqueue zie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:10:
[...]

Ben je in staat om een registratie-systeem en bracketsysteem te maken Wambam? In dat geval, dan graag zelfs. Ik ben zelf namelijk maar een amateur php-prutser. Dus als iemand anders dit kan, dan graag dan is het iig sneller op gezet.
Je wilt hem perse in php hebben?
Dan zal ik eens wat beter mijn best moeten doen in de les maar ik wil het best proberen en anders doen we het samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als dit op korte termijn moet kan ik eventueel inspringen, ben zeg maar wat verder gevorderd dan in-de-les PHP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Het hoeft overigens niet perse in php... ik noemde de enige variant op waar ik zelf nog iets van weet. Als men het in andere codeertalen kan vind ik het ook best. :) Zolang de gevraagde soorten maar geproduceerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik kan static HTML? :+

Nee ik heb vroeger wel basic PHP gedaan en een vrij uitgebreid leden- en clanwarsysteem gemaakt, maar die kennis is allemaal weggezakt. Maar ben benieuwd naar of er wat moois uit komt. Opzich leuk als er wat meer onderling gespeeld wordt behalve random normals via het GoT-kanaal enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik wil het anders zo oplossen
Ik doe de HTML/CSS (dus de layout en makeup)
en jullie doen de code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wambamNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:03:
Ik wil het anders zo oplossen
Ik doe de HTML/CSS (dus de layout en makeup)
en jullie doen de code
Anders doen we dit effe in de DMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 16:15
Als iemand voor de layout zorgt dan kan ik wel eventueel een VPS opzetten waar LAMP op staat.. PHP met MySQL is een van de makkelijkste talen om een registratie systeem mee op te zetten :)

Is het verder niet iets om met het volgende toernooi een MMR waarde aan te houden waarbij een team moet voldoen? Ik heb bijvoorbeeld een MMR van 1500 volgens lolking, als je dan totaal niet meer dan een bepaald ~MMR mag hebben kan je er voor zorgen dat bepaalde teams niet uit meer dan 2 dia/master/challanger players bestaat :) Of dit ook realiseerbaar is weet ik alleen niet..

Verder, toernooi was weer erg goed georganiseerd, hiervoor de pluspunten naar Wambam! Misschien de volgende keer 2 streams? 1 met cast en de ander zonder?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Anoniem: 420148 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:19:
[...]

Anders doen we dit effe in de DMs.
Lijkt me inderdaad handig.

Btw ik heb het gevoel dat rengar eigenlijk niet mee kan komen met de huidige jungle changes.
Je gaat snel dood als je geen armor built, terwijl veel junglers dit probleem niet hebben.
Ook viel de damage wel mee vergeleken met wat ik verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Mebus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:21:
Als iemand voor de layout zorgt dan kan ik wel eventueel een VPS opzetten waar LAMP op staat.. PHP met MySQL is een van de makkelijkste talen om een registratie systeem mee op te zetten :)

Is het verder niet iets om met het volgende toernooi een MMR waarde aan te houden waarbij een team moet voldoen? Ik heb bijvoorbeeld een MMR van 1500 volgens lolking, als je dan totaal niet meer dan een bepaald ~MMR mag hebben kan je er voor zorgen dat bepaalde teams niet uit meer dan 2 dia/master/challanger players bestaat :) Of dit ook realiseerbaar is weet ik alleen niet..

Verder, toernooi was weer erg goed georganiseerd, hiervoor de pluspunten naar Wambam! Misschien de volgende keer 2 streams? 1 met cast en de ander zonder?
Je kunt zo'n toernooi praktisch niet balancen op skill. Wat doe je met mensen die unranked zijn? Mensen die aardig kunnen spelen maar geen zin meer hebben in ranked en dus een lage rank hebben? Wat doe je met mensen die je (bijna) niet kent en low elo smurf accounts hebben? Een rank zegt verder ook niet heel veel over de skill van een persoon. Iemand kan zéér goede mechanics hebben maar slecht inzicht en shotcalling, en daardoor op een lage rank blijven steken. Zet je zo iemand met een of twee dia/plats in een team en hij zal veel beter spelen dan zijn rank doet geloven. Dat kun je niet meenemen.

Ik denk dat het belangrijkste bij community toernooien plezier blijft. Speel met een team dat je leuk/gezellig vindt. Of maak een toernooi dat maximaal om skill draait en probeer een all-star/dreamteam samen te stellen. Een tussenweg is er denk ik niet zo..

Opzich zou een tweede stream zonder casting wat zijn voor de mensen die het niks vinden om te horen, maar dan verdeel je het wel en leidt je wellicht de aandacht van het toernooi zelf af, plus vergt meer onderhoud dus een extra persoon die het moet hosten. Ik denk dat als iemand wilt kijken zonder casting diegene beter de stream kan muten en ingame iemand spectaten als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Selecteren op skill/MMR/whatever is inderdaad vrijwel niet te doen.

Dat zou hooguit kunnen als de animo zo overweldigend zou zijn dat er echt op ranked division kan worden geselecteerd, simpelweg omdat er zoveel deelnemers zijn. Voor nu mogen we blij zijn dat we met acht teams mee kunnen doen, getuige ook de twee teams die al dan niet noodgedwongen moesten afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:52
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:58:
Selecteren op skill/MMR/whatever is inderdaad vrijwel niet te doen.

Dat zou hooguit kunnen als de animo zo overweldigend zou zijn dat er echt op ranked division kan worden geselecteerd, simpelweg omdat er zoveel deelnemers zijn. Voor nu mogen we blij zijn dat we met acht teams mee kunnen doen, getuige ook de twee teams die al dan niet noodgedwongen moesten afhaken.
Daarnaast is rank naar mijn idee ook nog nooit een issue geweest dat de pret heeft gedrukt bij voorgaande edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:55
Er is op een gegeven moment sprake geweest van het adverteren op het officiele LoL forum toen er niet genoeg teams leken te zijn. Als je dat doet heb je kans dat een verveelt Master or Challenger team tegenover een Silver team komt te staan, en ik weet niet of dat nog leuk zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Wat is Nunu toch heerlijk broken in de nieuwe jungle, zo safe en ook nog snelle clear en geweldige invade.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren met Rudy enkele ranked matches afgewerkt. En het ging vrij goed tot het moment dat ik in mijn promo's kwam (Rudy's 2e promo match) blijkbaar vond het systeem dat de winstreak te lang had geduurd, en dus kregen we onze befaamde Gangplank top (die helemaal kapot werd gemaakt door de enemy Aatrox), op mid hadden we een Kayle die het wist te presteren om keihard te verliezen van de enemy Zed (ult werkte niet volgens onze Kayle, tja als je hem niet gebruikt zal hij inderdaad nooit werken, maar de delay was te lang :') aldus Kayle). En op bot dook onze Corki letterlijk OVERAL in :+. De mooiste insult kwam nog wel van onze Kayle die beweerde dat we allemaal Gold-boosted players waren en/of ons account van e-bay hadden geplukt.

En toch aan het einde van de game zat ik nog met een glimlach op mijn gezicht. Want gewoon de combinatie die matchmaking ons geleverd had, was priceless. En ja, het waren flamende kinderen, maar het had toch wel weer zijn charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
Ik blijf tot 4.21 nog even genieten van de brokeness van Warwick met Skirmisher + Devourer, gisteren weer wat potjes mee gewonnen. Wilde eigenlijk top spelen, maar steeds was iemand me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damienx2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:55:
Gisteren met Rudy enkele ranked matches afgewerkt. En het ging vrij goed tot het moment dat ik in mijn promo's kwam (Rudy's 2e promo match) blijkbaar vond het systeem dat de winstreak te lang had geduurd, en dus kregen we onze befaamde Gangplank top (die helemaal kapot werd gemaakt door de enemy Aatrox), op mid hadden we een Kayle die het wist te presteren om keihard te verliezen van de enemy Zed (ult werkte niet volgens onze Kayle, tja als je hem niet gebruikt zal hij inderdaad nooit werken, maar de delay was te lang :') aldus Kayle). En op bot dook onze Corki letterlijk OVERAL in :+. De mooiste insult kwam nog wel van onze Kayle die beweerde dat we allemaal Gold-boosted players waren en/of ons account van e-bay hadden geplukt.

En toch aan het einde van de game zat ik nog met een glimlach op mijn gezicht. Want gewoon de combinatie die matchmaking ons geleverd had, was priceless. En ja, het waren flamende kinderen, maar het had toch wel weer zijn charme.
"my ult didn't come out"
"boosted kids"

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Zo'n hekel aan dat soort mensen. :')

Doet me denken aan die tijd dat ik erachter kwam dat Morgana een Victorious skin kreeg. De hele week vroegen mensen of ik nog ranked wou doen, maar ik had S4 opgegeven gezien ik in Silver V bleef vasthaken en ik geen zin had om mezelf te martelen om een Victorious skin te krijgen van whatever champion Riot zou kiezen dat jaar. En toen zag ik de sneakpeek van victorious... Herkende natuurlijk meteen die lok voor haar linker oog, de markering bij het oog, en de puntoren. :P

Enfin, ik ging voor gold rushen. Haalde een game in Silver V waarin iemand van ons team in de eerste match besloot hoe idioot laag ik eigenlijk ingedeeld was en dus besloot met mij de duoqueuen gevolg, geen enkele loss gehaald in Silver V. Ik mocht zelfs een division skippen en ging dus direct naar Silver III. Volgende dag had hij niet echt tijd voor me dus besloot ik alleen verder te gaan, nog een ranking omhoog.
Uiteindelijk natuurlijk Silver I.

Eerste promo voor goud... Ik word naar top geforcet en morgana was verbannen. Ons gehele team behalve ik was Gold rank. Zitten we gewoon rustig te spelen, vervolgens begon er een gankfest gezien de enemy een Shaco had. Bot en midlane werden daar boos over en vonden dat onze Vi ook zo regelmatig moest ganken... Ik probeerde ze nog allemaal een beetje te kalmeren, maar toen besloten onze mid en ADC dat ze opzettelijk hard zouden gaan pushen zonder terug te trekken als er een enemy aan kwam. Ik had echt het gevoel dat ik probeerde met Bronze-ranks te communiceren... ;w;

Gelukkig gingen de rest van de promomatches wel goed. =w=;

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Ik zit gisteren met een vriend van me LoL te spelen. Enemy team barste van de CC, dus dat zeg ik voor de game tegen hem. Kreeg ik discussie of de ult van Morgana stunde, hij vond van niet namelijk. Even opgezocht en jahoor, de laatste tick deelt een 1.5sec stun uit.

Dat wist hij niet. Moet je nagaan wat je aan gamekennis nodig hebt in deze game, hij heeft verdomme 76% winrate met Morgana, en kende niet eens haar skills :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ero-Sensei schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:55:
Dat wist hij niet. Moet je nagaan wat je aan gamekennis nodig hebt in deze game, hij heeft verdomme 76% winrate met Morgana, en kende niet eens haar skills :D.
Maar een 76% winrate betekent niet gelijk dat hij Morgana veel speelt natuurlijk ;). Gisteren was er bijvoorbeeld weer zo'n testje op Reddit om te kijken of je via de W spel van Champions kon achterhalen om welke Champion het ging. En daar ging ik toch even pijnlijk de mist in door bij Riven's W naam te denken dat het om Shen ging... -_- Ki Burst =/= Ki Strike :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damienx2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:03:
[...]

Maar een 76% winrate betekent niet gelijk dat hij Morgana veel speelt natuurlijk ;). Gisteren was er bijvoorbeeld weer zo'n testje op Reddit om te kijken of je via de W spel van Champions kon achterhalen om welke Champion het ging. En daar ging ik toch even pijnlijk de mist in door bij Riven's W naam te denken dat het om Shen ging... -_-
True that, even gekeken, 21 ranekd games met Morgana :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Morgana, een veel gespeelde champ op support nowadays... Op het begin vond ik S4 grappig, omdat de comp die populair was in het begin niet veel kon doen tegen Morgana. Nu ben ik best wel vanbinnen gestorven gezien meer mensen tot deze conclusie kwamen. (Not sure gezien ik nooit de pro's volg, maar is er iemand geweest op een toernooi die morgana support speelde ergens rond S4 ofzo?) Iedereen begon morgana te spelen. Ik had het gevoel alsof ik terug was in S1/S2, behalve dan dat Morgana nu werd geinstalocked op support. Wederom werd mijn verwachting waar gemaakt: nog steeds kon 80% van de morgana's hun snare niet mikken. (Seriously though, ik was samen met mijn vrienden, waaronder ook WambamNL op Epicon geweest, waar "professionals", die speciaal uitgenodigd waren om daar te gaan spelen, in een klein toernooitje tegen elkaar speelden. Ik wilde die vent die Morgana support speelde van zijn stoel aftrappen en zijn plaats innemen. Ik zeg het niet vaak over mensen maar de keuzes die hij maakte waren slecht.)

Het meest irritante though, is dat ik in de tijd dat ik ranked matches heb gespeeld. Waarop mensen direct begonnen met "Are you sure you want to play Morgana on Top/Mid lane?" zodra ik Morgana pickte. Zeker wel dat ik zeker ben over mijn keuze. Morgana past zowat in elke lane behalve op de ADC rol. (Ik heb haar een keer ADC gespeeld voor de trolls in een normal match... Weliswaar had ik een positieve score, maar ik moet zeggen dat ik er niet echt plezier aan had.)

Ik kan me zelfs nog herinneren dat shoutcaters op een voorgaand Tweakers toernooi mijn eerste Morgana game zagen en ook aan mijn pick aan het twijfelen waren tegen de boze broeders.

Maarja, dat die gast niet wist dat morgana kan stunnen betekend dat hij nooit een speler succesvol heeft vast weten te houden in zijn stun. Wat betekend dat hij wss zijn ulti enkel als een DMG source gebruikte dan echt CC. Had hij uberhaupt een Zhonya's Hourglass gekocht?

Zulke mensen doen mij denken aan toen ik die keer smurfte op NA, omdat een stel vrienden van mij daar hun debuut maakte op LoL, besloot ik een keer morgana te gaan. Ik naar solo top gestuurd en ik vond het best bijzonder dat we uberhaupt een jungler hadden. In ieder geval, enemy had duo toplane zoals je verwacht op lagere levels. Dus fed was ik uiteindelijk wel.
Op een gegeven moment brak er een fight uit op top zonder mij, waarbij mijn twee vrienden probeerden 5 man te stoppen. Weliswaar gingen ze beiden dood gezien ze er een voor een inrenden en wat skills deden. Het enemy team hoopte erop dat ze mij ook konden vermoorden toen ik kwam aanrennen. Ik activeerde mijn ult, hun hele team was op me gedoken en ik triggerde mijn Zhonya's. Ze stonden een beetje verward om mij heen toen ik goud kleurde, niet wetende dat ze vervolgens allemaal tegelijk explodeerden door mijn tweede tic en ik een insta-pentakill had gehaald. Toen waren ze echt van slag.

Weliswaar vond ik het geen eerlijke penta gezien ze allemaal duidelijk nieuw waren in het spel. Wat ik vreemd vond want ik had mijzelf wel als ervaren speler aangevinkt toen ik in de "How skilled are you" menu was aangekomen.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:06:
[...]

True that, even gekeken, 21 ranekd games met Morgana :X
Dat moet toch verdomme genoeg zijn om je skill te begrijpen... Cast die gast dan elke keer z'n ult zonder iemand succesvol te stunnen? Je cast je ult.. wat. 5-10x per game? x21 dus 105-210 ultimate casts. En geen enkele keer had meneer door dat het een stun was? Of nog erger, honderden keren ontsnapte iedereen uit range? Sorry... maar dan moet je misschien een ander spelletje gaan spelen :')

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 03-12-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Anoniem: 420148 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:27:
[...]
Dat moet toch verdomme genoeg zijn om je skill te begrijpen... Cast die gast dan elke keer z'n ult zonder iemand succesvol te stunnen? Je cast je ult.. wat. 5-10x per game? x21 dus 105-210 ultimate casts. En geen enkele keer had meneer door dat het een stun was? Of nog erger, honderden keren ontsnapte iedereen uit range? Sorry... maar dan moet je misschien een ander spelletje gaan spelen :')
Sommige mensen kijken wat de pro's doen en besluiten dan dezelfde champs te spelen omdat ze blijkbaar goed zijn in de rol die de pro's spelen zonder echt te kijken naar de potentie van een champ.

Er was bijvoorbeeld een Nunu die dacht dat als hij alvast begon met ulten als ik mijn ult al had gecast en Zhonya's had gedaan dat hij mij kon raken omdat mijn zhonya's afgelopen zou zijn voordat ik hem kon stunnen. Weliswaar vergat hij dat zijn eigen channel ook 3 seconden nodig heeft om gebruikt te worden. En daarbij zet Zhonya's je in stasis voor 2.5 seconden. Nooit dat ik Mijn ult en mijn Zhonya's tegelijk in minder dan 0.5 seconden kan casten. Nunu vond mij een hacker. En ik wist gewoon dat hij een domme fout maakte die hij weigerde te leren.

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij snapte die Nunu gewoon niet dat op het moment dat jou ult de stun doet, dat zijn ult klapt, of hij nou klaar is met zijn channel of niet. (Zeg ik dat een beetje duidelijk?)

Ik merk toch ook wel dat, ondanks ik B1 ben, qua theorie best aardige kennis heb vergeleken met vele andere Silver/Gold spelers (nee, ik vergelijk mezelf niet met Plat/Dia/Master/Challenger/Pro's). Maar dan merk ik ook dat ik dat vaak weer inlever door verkeerd te anticiperen (of map wareness) en lichamelijke mechanics. Maar ik lees dan ook erg veel over het spel (vind ik zelf) en elke avond kijk ik in bed nog wel een streampje of filmpje van de champ die ik op dat moment wil leren. En ik merk ook heel goed dat ik in team met communicatie veel beter speel ookal speel ik dan wel met en tegen plats/diamonds. Ik speel dan niet net zo goed als die spelers, maar wel een stuk beter dan tegen de Silvers/Golds waar ik over het algemeen tegen gematched wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:03:
[...]

Maar een 76% winrate betekent niet gelijk dat hij Morgana veel speelt natuurlijk ;). Gisteren was er bijvoorbeeld weer zo'n testje op Reddit om te kijken of je via de W spel van Champions kon achterhalen om welke Champion het ging. En daar ging ik toch even pijnlijk de mist in door bij Riven's W naam te denken dat het om Shen ging... -_- Ki Burst =/= Ki Strike :(
Tja dat valt voor mij meer onder trivia dan kennis. Ik weet als ik tegen Morgana speel wat ze kan en wat haar sterke en zwakke punten zijn in de betreffende lane, maar vraag me niet om haar spells te benoemen. Ik denk dat als ik het van alle champions moet noemen dat ik er misschien 10 goed zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:44:
[...]

Tja dat valt voor mij meer onder trivia dan kennis. Ik weet als ik tegen Morgana speel wat ze kan en wat haar sterke en zwakke punten zijn in de betreffende lane, maar vraag me niet om haar spells te benoemen. Ik denk dat als ik het van alle champions moet noemen dat ik er misschien 10 goed zal hebben.
Ironisch genoeg waren de meeste die ik goed had van toplaners en/of junglers... de meeste mages wist ik simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Anoniem: 420148 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:27:
[...]

Precies. Of juist niet een ander spelletje doen, want hij speelt echt geen slechte Morgana, hij heeft gewoon zo weinig overzicht dat ie niet eens ziet dat er ineens 3 man 1.5 sec stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YumeTsuki

YumeTsuki

(/ ゚ヮ゚)/彡 ┻━┻

Ik denk dat die Nunu inderdaad niet begreep dat ik zijn ult vroeger liet activeren door mijn Stun-tic. Dat is een speciaal verschil tussen de AoE ults van verschillende champions. Al moet ik zeggen dat Nunu een van de gelukkigen is die nog damage doet als zijn channel faalt. Maarja, mijn Zhonya's voorkomt die damage vooralsnog.

Theorie leren is inderdaad een goede eerste manier om dingen te leren. Ik leer zelf heel snel een nieuwe champ kennen doordat mensen ze in mijn gezicht spammen zodra die released is.

Morgana heb ik zelf heel goed leren spelen door veel ervaring op te bouwen tegen vele soorten champions. (Ik heb letterlijk alles op mid langs zien komen, zoals de S1 comp van ADC mids (Ashe en Caitlyn vooral), de Mage mid comp (we know them), de fighter mid comp nadat fighters een zware boost hadden gekregen (Pantheon, Wukong, what ever, ze waren voor een korte tijd heel effectief)) Dus ik heb bijna tegen elke champion wel gespeeld op mid als morgana en weet hoe ik daar mee om moet gaan.

Mijn zwakke punt daarentegen is dat ik toch nog een beetje greedy kan worden voor kills en dan best wel impatient kan worden zeker als ik merk dat ik aan de winnende hand ben. Met morgana is dat een slechte eigenschap om te hebben, maar ook een goede oefening om dat geduld dan wel te krijgen. ;)

Lady Tableflip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:55:
blijkbaar vond het systeem dat de winstreak te lang had geduurd, en dus kregen we onze befaamde Gangplank top (die helemaal kapot werd gemaakt door de enemy Aatrox),
Kan ook andersom...

Net de befaamde GP top tegenover ons.

Kon helaas top niet picken om hem een kopje kleiner te maken. Nee onze Renek ging dat wel even doen. Door foutje van GP kreeg Renek op 1:15 al first blood op GP. Maar meneer eindigt 2/7 en GP snowballed volledig de pan uit. :?

Intussen was onze Diana ook uitstekend bezig tegen Viktor; mevrouw eindigt 1/10. Ja ze had wel 20 games met Diana gedaan en 15 gewonnen....Kortom, dat zou helemaal goed komen!

Was kennelijk nodig na een winstreak van maar liefst 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:56:
[...]

Kan ook andersom...

Net de befaamde GP top tegenover ons.

Kon helaas top niet picken om hem een kopje kleiner te maken. Nee onze Renek ging dat wel even doen. Door foutje van GP kreeg Renek op 1:15 al first blood op GP. Maar meneer eindigt 2/7 en GP snowballed volledig de pan uit. :?

Intussen was onze Diana ook uitstekend bezig tegen Viktor; mevrouw eindigt 1/10. Ja ze had wel 20 games met Diana gedaan en 15 gewonnen....Kortom, dat zou helemaal goed komen!

Was kennelijk nodig na een winstreak van maar liefst 2 games.
Onthou Koekie, het is niet altijd om belangrijk om te winnen. It's all about sending out a message. :+

Maar opzich ik moet zeggen dat er al een stuk minder frustraties aanwezig zijn dan voorheen. Ik heb gisteren alle games met Rudy genoten. Puur omdat je het lot toch niet veranderd. Dodgen kun je doen, maar de game erna kun je alsnog een stel mensen hebben waar je nog erger je twijfels bij hebt dan de voorgaande. Gewoon kijken naar de willekeurige acties van je medespelers. Gisteren bijvoorbeeld een Zed in het enemy team die ALLE skillshots mistte. Of mijn eigen Vi actie, tot 2x toe een Q missen en toch nog wegkomen omdat de enemy Jinx ook zo krom als een hoepel is. En Rudy is altijd verzekerd van sowieso 1 troll :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die Zed :+ makkelijkste Akali lane ooit. En die Veigar net zo in onze Fizz/Trist game. Mensen die echt gewoon totaal niet kunnen richten 30+min achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
lijkt mij wel. Dragon chrysofeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:22:
Onthou Koekie, het is niet altijd om belangrijk om te winnen. It's all about sending out a message. :+
Die krijgen ze toch wel te horen :P

Btw, alweer een paar dagen oud nieuws, maar vind wel jammer dat Joe Miller en mijn persoonlijke favoriet Leigh Smith (Deman) vertrekken als LCS shoutcasters. Demans aanstekelijke enthousiasme en die stem die 10 octaven omhoog gaat als het los gaat, dat ga ik wel missen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Koekiemonsterr op 03-12-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Koekiemonsterr schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:33:
[...]

Die krijgen ze toch wel te horen :P

Btw, alweer een paar dagen oud nieuws, maar vind wel jammer dat Joe Miller en mijn persoonlijke favoriet Leigh Smith (Deman) vertrekken als LCS shoutcasters. Demans aanstekelijke enthousiasme en die stem die 10 octaven omhoog gaat als het los gaat, dat ga ik wel missen :)
I CANNOT BELIEVE ~ Leigh ''Deman'' Smith and Joe ''Don't call me Joe'' Joe Miller. Erg jammer dat ze vertrekken. Ik verwacht dat ze op IEM's wel gaan casten aangezien die door ESL gehost worden. Ik hoop het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren wederom Gold III aangetikt. Maar ik merk nu dat ik amper nog LP krijg (17lp), ondanks dat het verschil ongeveer 15 wins in het voordeel is van de wins/losses. Dus ik ga ervanuit dat het systeem mijn Damien account nu ongeveer op de juiste positie vind zitten. Weet dus ook niet zeker of ik nog meer ranked ga spelen totdat het volgende seizoen begint. De games zijn over het algemeen ook van een vrij bedenkelijk niveau (ook van mijzelf overigens, gisteren ook een 12/11/7 Akali game gehad die echt nergens meer over ging). Tevens het gedreig dat men AFK gaat zodra men een keer dood gaat is ook behoorlijk gestegen de afgelopen tijd. Wel bijzonder opzich aangezien het AFK systeem nu stricter is, maar misschien dat het die mensen echt niet boeit. (Ze gaan overigens amper tot nooit AFK, het is meer gedreig maar goed).

Wat betreft de jungle ben ik nu wel redelijk gewend en die changes die ik op de PBE zie zullen hier weinig verandering in aanbrengen gok ik zo. Dus laat het nieuwe seizoen maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:07:
Tevens het gedreig dat men AFK gaat zodra men een keer dood gaat is ook behoorlijk gestegen de afgelopen tijd.
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd op mensen die "AFK" gaan. Gisteren ging onze top nog even in de laatste 10min de huilbaby uithangen en "AFK" aka janken op het summoners platform hoe slecht en toxic ik en de support waren (best ironisch voor een 2/9 Cho die dat volledig aan zichzelf te danken en heeft en vervolgens AFK gaat op platform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:39:
[...]

Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd op mensen die "AFK" gaan. Gisteren ging onze top nog even in de laatste 10min de huilbaby uithangen en "AFK" aka janken op het summoners platform hoe slecht en toxic ik en de support waren (best ironisch voor een 2/9 Cho die dat volledig aan zichzelf te danken en heeft en vervolgens AFK gaat op platform)
Ja het was gisteren een enorm verschil met je ten opzichte van de dag ervoor. Van Gold IV promo's naar een lossspree. Nou ja gelukkig heb je die laatste game wel gewonnen. En je krijgt iig meer LP dan ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik hoop toch op wat extra jungle en baron changes. Ik vind jungle op meerdere fronten echt te weinig impact hebben (mede ook door weinig XP) en het balancen en het viable maken van alle jungle roles en champions is daarbij ook niet echt gelukt. Ook mogen ze de Baron minion buff wel nerfen, als je nu 1/3/1 splitpusht of gewoon even de buff doorspeelt is het echt onmogelijk te defenden. Ironisch hoe Baron buff nu nog harder snowballt terwijl dat juist de aanleiding was voor de veranderingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:39:
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd op mensen die "AFK" gaan.
Volgens mij kijkt het systeem alleen naar mensen die daadwerkelijk de game leaven, of dat nou is door een ragequit, bug of internetfaal maakt volgens mij niet uit. Het is blijkbaar best een streng systeem. Of mensen die 'AFK' rond huppelen op het platform ook in de leaverque komen vraag ik me af.

Opzich een leuk systeem als je als gamemaker op je eigen product aan kan. Toch lullig als er een bug in een update zit waardoor men steeds blijft hangen bij het laden, zoals in 4.19 (was het toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:47:
Ik hoop toch op wat extra jungle en baron changes. Ik vind jungle op meerdere fronten echt te weinig impact hebben (mede ook door weinig XP) en het balancen en het viable maken van alle jungle roles en champions is daarbij ook niet echt gelukt. Ook mogen ze de Baron minion buff wel nerfen, als je nu 1/3/1 splitpusht of gewoon even de buff doorspeelt is het echt onmogelijk te defenden. Ironisch hoe Baron buff nu nog harder snowballt terwijl dat juist de aanleiding was voor de veranderingen..
Mee eens, de jungle geeft nu echt te weinig XP om bij te blijven en een impact te hebben als je niet een hele snelle clear hebt. Early gaat het nog wel aardig, maar vanaf level 11-12 wordt het echt lastiger als je niet af en toe een solo lane splitpusht voor XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:14:
[...]

Mee eens, de jungle geeft nu echt te weinig XP om bij te blijven en een impact te hebben als je niet een hele snelle clear hebt. Early gaat het nog wel aardig, maar vanaf level 11-12 wordt het echt lastiger als je niet af en toe een solo lane splitpusht voor XP.
Hmm over het algemeen weinig last van. Ja rond 6 tot 8 zit er een klein dipje in dat ik achter loop ten opzichte van de lane, maar dat compenseer ik dan wel dmv Dragon/counterjungling. En af en toe een lane doorpushen terwijl de laner waarvoor ik gegankt heb backed.

Er wordt gewoon van je gevraagd actiever te zijn met het ganken en niet alleen maar te farmen. Dat is dan het gedeelte dat me wel aanstaat. Echter dat je in de early levels vaak daar niet de HP voor hebt zorgt ervoor dat het dipje erin komt dat je achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:29:
[...]

Hmm over het algemeen weinig last van. Ja rond 6 tot 8 zit er een klein dipje in dat ik achter loop ten opzichte van de lane, maar dat compenseer ik dan wel dmv Dragon/counterjungling. En af en toe een lane doorpushen terwijl de laner waarvoor ik gegankt heb backed.

Er wordt gewoon van je gevraagd actiever te zijn met het ganken en niet alleen maar te farmen. Dat is dan het gedeelte dat me wel aanstaat. Echter dat je in de early levels vaak daar niet de HP voor hebt zorgt ervoor dat het dipje erin komt dat je achter loopt.
Met een jungler als Warwick, Udyr of Xin Zhao lukt me dat prima, maar met een jungler als Rammus kan ik niet bijblijven. Juist niet als ik ga ganken, want dan mis je alleen maar meer jungle XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:33:
[...]

Met een jungler als Warwick, Udyr of Xin Zhao lukt me dat prima, maar met een jungler als Rammus kan ik niet bijblijven. Juist niet als ik ga ganken, want dan mis je alleen maar meer jungle XP.
Dan krijg ik meestal nog lane-XP, plus met een succesvolle gank help ik mee de toren pushen. Dus nee ook met Rammus geen probleem.

Voorbeeld:
http://matchhistory.euw.l...407/24621972?tab=overview

Zoals je kunt zien loop ik gelijk met de rest van mijn team.

[ Voor 16% gewijzigd door Damien op 04-12-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:34:
[...]

Dan krijg ik meestal nog lane-XP, plus met een succesvolle gank help ik mee de toren pushen. Dus nee ook met Rammus geen probleem.

Voorbeeld:

Zoals je kunt zien loop ik gelijk met de rest van mijn team.
Ah bij jou in gold gaan ze niet als een gek back lopen pingen en met afk dreigen zodra je ook maar 1 auto-attack op een creep doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 12:00

steel123

Cryman9

Persoonlijk gank ik nog erg veel in de nieuwe jungle, meestal op lvl 3 al.

Ik ben alleen nog steeds niet uit over de jungle routes, aangezien ik zelf graag gank.
Met Elise/Pantheon/Vi doe ik Buff(smite), wolves, Buff(smite) en dan een gank met full hp. Als Udyr doe ik deze route ook wel eens, vooral met een zwakke/langzame early enemy jungler en dan invaden.
Met de andere route: camp(smite), buff, camp, buff(smite) ben je nog steeds level 3, langzamer en met sommige champs te laag hp voor een goede gank.

PS: Met Pantheon doe ik niet aan lvl 2/3 dragon cheese, want ik verwachtte al dat dit generfd ging worden. En ik heb gelijk als ik zo de PBE patches lees.
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:45:
[...]
Ah bij jou in gold gaan ze niet als een gek back lopen pingen en met afk dreigen zodra je ook maar 1 auto-attack op een creep doet?
Werkelijk nog nooit meegemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door steel123 op 04-12-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
[...]

Blaffende honden bijten niet hè, laat ze maar dreigen. Of je nou als jungler waardeloos bent of je top gaat AFK, dan kan je beter zelf relevant blijven en hopen dat ie toch blijft ;) .

Ik heb overigens ook moeite met écht relevant blijven als jungler. Met Xin lukt het goed, snelle clear, early ganks, gaat prima. Met Hecarim echter heb ik elke game hetzelfde probleem. Ik mis mijn Lizard. Vooral omdat ik elke keer rond lvl 10 merk dat ik 2/3 lvls achter ga lopen. Rond die tijd heb ik meestal 5 kills/assists door ganks, maar loop ik zover in lvl achter dat ik tank móet gaan bouwen. Vroeger was dat geen probleem met de Elder Lizard True dmg, dan begon ik gewoon wat later aan TF als ik tank nodig had. Nu echter krijg ik geen item meer af, omdat ik totaal irrelevant word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
[...]

Deze game was de enige klacht dat ik teveel in de jungle aan het farmen was. Met name de Azir vond dat ik totaal niet nuttig was. Dat ik af en toe wat minions uit zijn lane pakte vond hij niet erg hij ging namelijk roamen vanaf level 3 (Rammus never ganks, so I can't lane).

Dus Rudy geholpen om te snowballen en botlane ondersteuning geboden met dragons en ganks.

Maar goed, ik ben ook geen goede jungler dus ik verwacht elke game meestal wel klachten ;). Het is puur een rol die ik vervul omdat niemand anders het wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:34:

Voorbeeld:
Dat is ook de enige manier om Rammus viable te houden en dus bij te blijven: zoveel mogelijk ganken en betrokken zijn bij skirmishes.

Tijdens het afgelopen toernooi speelde ik één keer Rammus en ging 0/3/18. Ik was bij redelijk veel fights betrokken en had menig gank geïnitieerd.

Zo moet je hem ook spelen, want in de jungle is het behelpen. Daar vangt ie vrij veel dmg, simpelweg omdat zijn clear traag is en dus relatief lang klappen van de jungle camps krijgt.

Dit alles heeft natuurlijk wel het risico dat als je ganks niet goed uitpakken en je geen assist/kills kan meepakken, dat je dan geheid achterop raakt. Ook is ie erg kwetsbaar voor counterjungling. Rammus is in ieder geval geen jungler die er op vooruit is gegaan in deze preseason; al was het maar omdat ze zijn Q cooldown ook nog eens hebben generft. De idioten.

Trouwens, Volibear bevalt me beter dan gedacht in deze nieuwe jungle. Als je met E + smite start op de golems, daarna een hp pot bij red buff camp en dan door richting blue, dan blijft je hp vrij hoog en qua clear speed is het niet top maar wel acceptabel. Kan op lvl 3 of 4 prima nog een gank proberen alvorens verder te farmen of te backen.

[ Voor 13% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-12-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Met Udyr en Xin lukt het me prima:
http://matchhistory.euw.l...998/23383397?tab=overview (Udyr)
http://matchhistory.euw.l...512/23383397?tab=overview (Xin)
http://matchhistory.euw.l...653/23383397?tab=overview (Xin)

Met Rammus iets minder:
http://matchhistory.euw.l...131/23383397?tab=overview
http://matchhistory.euw.l...991/23383397?tab=overview

Maar ik moet zeggen: tijdens de game voelde het erger aan dan het uiteindelijke resultaat. Misschien ook wel omdat ik tijdens de game maar een solo lane ben gaan pakken om weer bij te komen, want ik heb soms gewoon 2 levels achter gelopen op de ADC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:50:
[...]

Deze game was de enige klacht dat ik teveel in de jungle aan het farmen was. Met name de Azir vond dat ik totaal niet nuttig was. Dat ik af en toe wat minions uit zijn lane pakte vond hij niet erg hij ging namelijk roamen vanaf level 3 (Rammus never ganks, so I can't lane).

Dus Rudy geholpen om te snowballen en botlane ondersteuning geboden met dragons en ganks.

Maar goed, ik ben ook geen goede jungler dus ik verwacht elke game meestal wel klachten ;). Het is puur een rol die ik vervul omdat niemand anders het wil doen.
Zelfs als je een goede jungler bent zul je die klachten nog krijgen.....

http://matchhistory.euw.l...974/24156701?tab=overview

Gisteren deze match gespeeld. De gnar en de leblanc waren beide aan het feeden vanaf minuut 1. Leblanc deed het aardig maar fizz is gewoon suicide voor leblanc. gnar though.. zomg wat een retard. Towerdiven vanaf level 3. Nasus komt en withered hem. toplane heeft een voorsprong hierna. Vraag gnar netjes om voorzichtig te spelen en wards te kopen... nope gewoon door diven. keer op keer.

Lekker bot gaan ganken en vooral door geganked. Daarna 2 counterganks op top en gnar was terug in de game. Leblanc ging ook mee roamen en ganken en kwam zo ook terug. Dit gaf mij de ruimte om 3 dragons aan een stuk te pakken en flink te farmen. Hierdoor lekker kunnen pushen en winnen.

Maar god wat had ik het gevoel alsof ik de eerste 15 minuten moest carryen zomg wat een retards. maargoed uiteindelijk easy win. maar geloof me vooral die gnar heeft me wat afgeflamed. aan het einde van de game zei die sorry en ty udyr for carrying me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Probeer je ons nou te overtuigen dat je een goede jungler bent, Blaumaci? Pfff. :D

Maar je hebt verder wel gelijk hoor. Ik denk dat mensen hoe dan ook wel altijd en overal wel iets vinden om op te zeiken, vanuitgaande dat ze dit willen. Laatst ook weer, speel ik een game met toch ruim mid Dia MMR en terwijl ik split (en dit ook zeer duidelijk aangeef met pings en on-my-way + turret spam) vindt het team het toch nog even nodig netjes 4v5 te engagen lategame, allemaal 4v0 dood te gaan en vervolgens: ''Jayce????? Wtf??''

Sorry jongens, ik weet dat het m'n fout was dat de tegenstander niet doorhad dat ik gratis turrets en inhibitors aan het wegslaan was. Jullie hadden of op kunnen letten en de ports kunnen stoppen, of ze half laten weg recallen en vervolgens de rest afslachten. Maar verliezen kan natuurlijk ook, np (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:45:
Probeer je ons nou te overtuigen dat je een goede jungler bent, Blaumaci? Pfff. :D

Maar je hebt verder wel gelijk hoor. Ik denk dat mensen hoe dan ook wel altijd en overal wel iets vinden om op te zeiken, vanuitgaande dat ze dit willen. Laatst ook weer, speel ik een game met toch ruim mid Dia MMR en terwijl ik split (en dit ook zeer duidelijk aangeef met pings en on-my-way + turret spam) vindt het team het toch nog even nodig netjes 4v5 te engagen lategame, allemaal 4v0 dood te gaan en vervolgens: ''Jayce????? Wtf??''

Sorry jongens, ik weet dat het m'n fout was dat de tegenstander niet doorhad dat ik gratis nexus turrets aan het wegslaan was. Jullie hadden of op kunnen letten en de ports kunnen stoppen, of ze half laten weg recallen en vervolgens de rest afslachten. Maar verliezen kan natuurlijk ook, np (:
Nee nee ik probeer je niet te overtuigen. Ik weet dat ik average ben:P

Ik kan best aardig junglen, ik bedoel niet dat ik pro ben ofzo. absoluut niet. Als er iemand consequent kijkt naar zichzelf en zijn fouten dan ben ik het tegenwoordig wel. Ik blame mezelf voor ieder klein foutje tegenwoordig omdat ik gewoon beter wil worden:P

http://www.twitch.tv/best_junglah_euw/c/5615785

Hier is de twitch highlight helaas heeft twitch mijn vod gemute dus GG WP

[ Voor 4% gewijzigd door blamauci op 04-12-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Haha het was een grapje, only love <3. Geen topic report pls :D

Niels trouwens naar de huidige lineup van Fnatic. Sterke soloQ speler, ben benieuwd hoe hij gaat presteren. In Korea lijkt dat toch altijd vrij goed te werken (bv. nieuwe Samsung team) maar hier in het Westen zijn we daar toch altijd huiverig mee. Zou dat kunnen omdat competitive experience overvalued wordt in onze LCS of omdat ze in Korea denken dat mensen zich vrij snel kunnen aanpassen aan het competitive systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Ik heb de vod ook gepost rorda. Ik ben sta ook zeker open voor commentaar op mijn plays. Dus iedereen doe me ff afzeiken want da is nuttig ^^

En no worries no topic reporterino. I dont care about tha dramas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:51:
Haha het was een grapje, only love <3. Geen topic report pls :D

Niels trouwens naar de huidige lineup van Fnatic. Sterke soloQ speler, ben benieuwd hoe hij gaat presteren. In Korea lijkt dat toch altijd vrij goed te werken (bv. nieuwe Samsung team) maar hier in het Westen zijn we daar toch altijd huiverig mee. Zou dat kunnen omdat competitive experience overvalued wordt in onze LCS of omdat ze in Korea denken dat mensen zich vrij snel kunnen aanpassen aan het competitive systeem?
Verschil zit hem met name in skillcap. Die ligt in Korea vele malen hoger (Aziatische spelers zijn over het algemeen gewoon beter in games, betere hand-oog coordinatie). In Europa is het over het algemeen een beter collectief, en NA heeft een beetje van beide (mede ook door de enorme dosis import-Aziaten). Dus ik kan me voorstellen dat ze juist om deze reden nogal huiverig zijn in Europa met het bij elkaar plukken van solo queue talenten voor een topteam. Het heeft in het verleden al vaak aangetoond dat dit niet altijd een succesformule is. NiP is een erg goed voorbeeld hiervan. Voor de Europese teams werkt over het algemeen de formule van 2 talenten met daaraan toegevoegd teamspelers om zo een succesvol team te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 12:00

steel123

Cryman9

blamauci schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:39:
[...]
Zelfs als je een goede jungler bent zul je die klachten nog krijgen.....

http://matchhistory.euw.l...974/24156701?tab=overview
Die Thresh had de game toch ook flink gecarried?

Achja, mensen zeiken altijd. De laatste tijd gaat het bij mij persoonlijk ook minder. Vooral sinds ik mid vaker probeer. Dan resulteert uiteraard in wat meer frustratie dan gewoonlijk. EN ik krijg steeds een Yi als jungler in mijn team. Nou die zijn echt afk t/m lvl 9.
2 rollen (jungle/top) spelen is wel weinig en botlane is gewoon ronduit kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Ja die thresh was zeker goed. botlane was de enige van de lanes die goedging in de early game en die thresh verdiende mad props :P

Zijn main was ook supp gaf ie aan in champ select.

kijk vooral naar de chat van gnar. Als ik aangeef dat zijn lane momenteel fucked is en dat ik niet kan komen ganken gaat ie in /all report udyr 0 ganks and flaming. Nergens flame ik daar...
leblanc aan de andere kant weet dat haar lane fucked is probeert safe te spelen en houd vooral haar smoel dicht. :P

overigens graag ook commentaar over de nieuwe overlay :P

[ Voor 62% gewijzigd door blamauci op 04-12-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik zit op dit moment te huilen op de uni, dus zal nu geen LoL stream gaan bekijken. Lekker een halve dag 'tussenuur', dus het commentaar zal op vanavond/morgen moeten wachten :P. In de match history viel het me sowieso al wel op dat de builds all-over uhh...vrij apart waren. Die van jouw viel gelukkig nog wel mee.
Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:56:
[...]Verschil zit hem met name in skillcap. Die ligt in Korea vele malen hoger (Aziatische spelers zijn over het algemeen gewoon beter in games, betere hand-oog coordinatie). In Europa is het over het algemeen een beter collectief, en NA heeft een beetje van beide (mede ook door de enorme dosis import-Aziaten). Dus ik kan me voorstellen dat ze juist om deze reden nogal huiverig zijn in Europa met het bij elkaar plukken van solo queue talenten voor een topteam. Het heeft in het verleden al vaak aangetoond dat dit niet altijd een succesformule is. NiP is een erg goed voorbeeld hiervan. Voor de Europese teams werkt over het algemeen de formule van 2 talenten met daaraan toegevoegd teamspelers om zo een succesvol team te worden.
Ja, dat is opzich wel logisch. Ik denk ook dat de befaamde 'support-staff' daar veel mee te maken heeft. Als je spelers met behulp van coaches/analysts kan laten integreren in een betere speelstijl, dan is raw skill zeker belangrijk. Maarja, als dat niet lukt zoals in het Westen dan heb je daar inderdaad niets aan (NiP, imho H2k).

[ Voor 65% gewijzigd door Rordarok op 04-12-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:08:
Ik zit op dit moment te huilen op de uni, dus zal nu geen LoL stream gaan bekijken. Lekker een halve dag 'tussenuur', dus het commentaar zal op vanavond/morgen moeten wachten :P. In de match history viel het me sowieso al wel op dat de builds all-over uhh...vrij apart waren. Die van jouw viel gelukkig nog wel mee.
Die van mij is een variatie op de oude Godyr build van Trick2G.

Ik speelde tiger Udyr dus ik had een hoop attack speed. Zephyr geeft me Tenacity 10% movespeed en 20% CDR en wat AD. Trinity force geeft attack speed/crit/movespeed etc. het is vrij effectief in het pushen van towers en het pakken van drakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Het zal niet wereldschokkend zijn, maar wellicht kun je je flat HP quints eens vervangen door nog meer attack speed. Of Movement speed of zelfs flat armor. Die flat HP quints lijken me niet de optimale keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Volgens mij zijn Flat HP quints op Rammus juist heel goed, met name doordat hij veel resistances krijgt van zijn W. Flat HP geeft dan heel veel effective hit points erbij. Voor de snelheid van de clear zal het niet helpen, maar ik betwijfel of 4,5% AS erbij nou zo'n wereld van verschil maakt. Movespeed heb ik vaak wel voldoende met die Q en een snelle mobi boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:39:
Volgens mij zijn Flat HP quints op Rammus juist heel goed, met name doordat hij veel resistances krijgt van zijn W. Flat HP geeft dan heel veel effective hit points erbij. Voor de snelheid van de clear zal het niet helpen, maar ik betwijfel of 4,5% AS erbij nou zo'n wereld van verschil maakt. Movespeed heb ik vaak wel voldoende met die Q en een snelle mobi boots.
Idd lekker HP quints houden of eventueel zelf Armor Quints van maken om gebruik te maken van Rammus passivo. Extra AD en armor op early clear helpt wel. Maar rammus draait toch vooral op mobi homegaurds rushen en ganken en niet zozeer om campjes clearen aangezien rammus zoiezo niet de vlotste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:39:
Laten we het dan eens bekijken via berekeningen EHP op level 1:

Je huidige setup
Setup 1:
3x HP Quints (78 HP)
9x Atk speed Marks (15% atk speed afgerond)
9x Armor Seals (+9 Armor)
5x Flat MR (+ 6,7 MR)
4x Scalling MR (0,6 MR) = Dus 7 MR op level 1

Andere opties
Setup 2 (aanbevolen setup volgens LoLking nummer 1 guide):
3x Armor Quints (12,8 Armor - hanteren dus 12 Armor)
9x Armor Seals (+9 Armor) = totaal 21 Armor
9x Scalling MR (1,4 MR - hanteren dus 1 MR)

Setup 3:
3x Movement Speed = (4.5% MS)
9x Armor Seals (+9 Armor)
9x Scalling MR (1,4 MR - hanteren dus 1 MR)

Uitgaande van dezelfde masteries voor alle 3 de rune-setups, komen de volgende stats er nog bij
+36 HP
+3% Max HP
+5 Armor
+5 MR
+4 Armor en +2 MR (per enemy champ, dus voor de jungle niet relevant)
Daarbij nemen we dan NIET de reduces mee die je nog krijgt uit je andere masteries (zijn eigenlijk nog wel relevant, maar ik wil de berekening nog enigszins berekenbaar houden :D)

Base-stats van Rammus op level 1:
564 HP
31 Armor
32 MR

Met masteries word dat dus:
618 HP
36 Armor
37 MR

Nu de berekening per setup.
Health * (100 + Armor or Magic Resistance)/100 = Effective health

Setup 1 = 698 * (100 + 45)/100 = 1012 Physical Effective Health en 698 * (100 +44)/100 = 1005 Magical Effective Health
Setup 2 = 618 * (100 + 56)/100 = 964 Physical Effective Health en 618 * (100 + 38)/100 = 852 Magical Effective Health
Setup 3 = 618 * (100 + 45)/100 = 896 Physical Effective Health en 618 * (100 + 38)/100 = 852 Magical Effective Health

Dus inderdaad voor je EHP is je huidige runesetup het beste, ondanks dat ik nog niet eens de skills heb meegenomen in de berekening. Misschien nog een idee om te kijken hoeveel verschil die extra armor maakt icm met zijn passive (voor zijn damage-output).

Also, as always correct me if I'm wrong. Of dat ik een fout heb gemaakt in de berekening.

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden