[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.661 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 22:13
het verschil is maar enkele AD. het schaalt op een % van je Armor dus early game is het niet gek veel. Het word pas relevant als je level 5 W hebt en dikke armor boost krijgt. Dan kan het net dat verschil maken.

Imo zijn health quints ook zeker prima. en het is niet perse nodig om armor quints te gaan speccen het was merely a suggestion.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 17:13
blamauci schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:25:
het verschil is maar enkele AD. het schaalt op een % van je Armor dus early game is het niet gek veel. Het word pas relevant als je level 5 W hebt en dikke armor boost krijgt. Dan kan het net dat verschil maken.

Imo zijn health quints ook zeker prima. en het is niet perse nodig om armor quints te gaan speccen het was merely a suggestion.
En ik geef ook alleen maar de berekening erachter ;) we willen hier toch meer onderbouwen tegenwoordig? Dan help ik daar graag aan mee ;).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:30:
[...]

En ik geef ook alleen maar de berekening erachter ;) we willen hier toch meer onderbouwen tegenwoordig? Dan help ik daar graag aan mee ;).
true dat shizzle my wizzle kafrizzle. Ik onderbouw mijn shizzle ook. niet met nummers though want ik ben retarded met nummertjes, maar met down to earth uitlegerino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:19:
[...]

Laten we het dan eens bekijken via berekeningen EHP op level 1:

Je huidige setup
Setup 1:
3x HP Quints (78 HP)
9x Atk speed Marks (15% atk speed afgerond)
9x Armor Seals (+9 Armor)
5x Flat MR (+ 6,7 MR)
4x Scalling MR (0,6 MR) = Dus 7 MR op level 1

Andere opties
Setup 2 (aanbevolen setup volgens LoLking nummer 1 guide):
3x Armor Quints (12,8 Armor - hanteren dus 12 Armor)
9x Armor Seals (+9 Armor) = totaal 21 Armor
9x Scalling MR (1,4 MR - hanteren dus 1 MR)

Setup 3:
3x Movement Speed = (4.5% MS)
9x Armor Seals (+9 Armor)
9x Scalling MR (1,4 MR - hanteren dus 1 MR)

Uitgaande van dezelfde masteries voor alle 3 de rune-setups, komen de volgende stats er nog bij
+36 HP
+3% Max HP
+5 Armor
+5 MR
+4 Armor en +2 MR (per enemy champ, dus voor de jungle niet relevant)
Daarbij nemen we dan NIET de reduces mee die je nog krijgt uit je andere masteries (zijn eigenlijk nog wel relevant, maar ik wil de berekening nog enigszins berekenbaar houden :D)

Base-stats van Rammus op level 1:
564 HP
31 Armor
32 MR

Met masteries word dat dus:
618 HP
36 Armor
37 MR

Nu de berekening per setup.
Health * (100 + Armor or Magic Resistance)/100 = Effective health

Setup 1 = 698 * (100 + 45)/100 = 1012 Physical Effective Health en 698 * (100 +44)/100 = 1005 Magical Effective Health
Setup 2 = 618 * (100 + 56)/100 = 964 Physical Effective Health en 618 * (100 + 38)/100 = 852 Magical Effective Health
Setup 3 = 618 * (100 + 45)/100 = 896 Physical Effective Health en 618 * (100 + 38)/100 = 852 Magical Effective Health

Dus inderdaad voor je EHP is je huidige runesetup het beste, ondanks dat ik nog niet eens de skills heb meegenomen in de berekening. Misschien nog een idee om te kijken hoeveel verschil die extra armor maakt icm met zijn passive (voor zijn damage-output).

Also, as always correct me if I'm wrong. Of dat ik een fout heb gemaakt in de berekening.
Rammus krijgt er op level 1 met zijn W nog 40 armor en 40 MR bij na activatie. Dat laat de EHP nog meer in het voordeel van mijn setup uitvallen lijkt me.

Zijn passive geeft hem een bonus AD van 25% van zijn armor. Die 12 armor van armor quints geven dus nog 3 extra AD erbij ten opzichte van mijn setup met health quints. Dat zou 1 auto-attack kunnen schelen in sommige gevallen.

Edit: @ Blaumauci, ik bereken het meestal gewoon niet omdat ik het teveel moeite vind :+ Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind. Desondanks is een berekening altijd erg nuttig. Je zag het toen bijv. Hecarim net uitkwam dat mensen zwaar gingen experimenteren met movespeed based builds om zijn damage op te hogen. Echter bleek na enkele berekeningen dat je dan zoveel geld en andere stats aan het weggooien was, dat het totaal niet de moeite waard was. Zonder berekening kom je daar niet zo makkelijk achter. Thanx voor het uitzoeken Damien !

[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 04-12-2014 13:41 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:38:
[...]

Rammus krijgt er op level 1 met zijn W nog 40 armor en 40 MR bij na activatie. Dat laat de EHP nog meer in het voordeel van mijn setup uitvallen lijkt me.

Zijn passive geeft hem een bonus AD van 25% van zijn armor. Die 12 armor van armor quints geven dus nog 3 extra AD erbij ten opzichte van mijn setup met health quints. Dat zou 1 auto-attack kunnen schelen in sommige gevallen.

Edit: @ Blaumauci, ik bereken het meestal gewoon niet omdat ik het teveel moeite vind :+ Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind. Desondanks is een berekening altijd erg nuttig. Je zag het toen bijv. Hecarim net uitkwam dat mensen zwaar gingen experimenteren met movespeed based builds om zijn damage op te hogen. Echter bleek na enkele berekeningen dat je dan zoveel geld en andere stats aan het weggooien was, dat het totaal niet de moeite waard was. Zonder berekening kom je daar niet zo makkelijk achter. Thanx voor het uitzoeken Damien !
Zeker true gasten. Dit was ook wat ik zei, de armor quints geven early maar een marginaal verschil. zodra je later in de game zit en je veel meer armor hebt maakt het iets meer verschil maar imo zijn hp quints of AS quints of eventueel movespeed quints veel meer de moeite waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403024

Hoewel het wat laat is voor een toernooi gerelateerd bericht wil ik toch nog namens mij en mijn team o.a. Wambam bedanken! (Zit niet zo vaak op het forum) Jammer dat je het zo negatief hebt ervaren.. Wij hebben namelijk ontzettend genoten als deelnemers zijnde :D

Hoop niet dat ik de enige ben die graag nog een keer een tweakers toernooi ziet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Anoniem: 403024 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:47:
Hoewel het wat laat is voor een toernooi gerelateerd bericht wil ik toch nog namens mij en mijn team o.a. Wambam bedanken! (Zit niet zo vaak op het forum) Jammer dat je het zo negatief hebt ervaren.. Wij hebben namelijk ontzettend genoten als deelnemers zijnde :D

Hoop niet dat ik de enige ben die graag nog een keer een tweakers toernooi ziet? :D
Je bent niet de enige. En er zijn ondertussen al voorbereidingen voor nieuwe edities. Op een meer actievere basis, dus niet meer 1x in de zoveel maand.

Overigens moet ik denk ik Jeffro ook maar eens aanspreken omtrent zijn website. Er staat me iets van bij dat je daar ook teams kon maken etc. Als we de layout daarvan updaten heb je opzich ook een prima hosting site voor een LoL-cup.

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 04-12-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:21:
[...]

Het zal niet wereldschokkend zijn, maar wellicht kun je je flat HP quints eens vervangen door nog meer attack speed. Of Movement speed of zelfs flat armor. Die flat HP quints lijken me niet de optimale keus.
Sowieso ben ik niet voor Aspeed op tank junglers zoals een Amumu of Rammus. Dan hebben we het over 0.06 attacks extra per seconde. Dus 1 extra auto-attack per 17 seconden. Gebundeld met het feit dat er geen relevante on-hit aan deze auto-attacks vastzit, zie ik het nut er niet van in wanneer we dit vergelijken met Noct/WW/Xin die er veel sustain uit gaan halen en deze stat ook daadwerkelijk gebruiken tijdens ganks.

Veel damage komt op tanks van persistent skills (Amumu W, Rammus W) en niet zozeer van rake klappen dmv auto-attacks. Dan zou ik op beide liever Armor op Marks pakken, en in het geval Amumu pak ik gewoon Mpen, wellicht helpt dit niet met clearen, maar wel met PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Anoniem: 420148 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:56:
[...]

Sowieso ben ik niet voor Aspeed op tank junglers zoals een Amumu of Rammus. Dan hebben we het over 0.06 attacks extra per seconde. Dus 1 extra auto-attack per 17 seconden. Gebundeld met het feit dat er geen relevante on-hit aan deze auto-attacks vastzit, zie ik het nut er niet van in wanneer we dit vergelijken met Noct/WW/Xin die er veel sustain uit gaan halen en deze stat ook daadwerkelijk gebruiken tijdens ganks.

Veel damage komt op tanks van persistent skills (Amumu W, Rammus W) en niet zozeer van rake klappen dmv auto-attacks. Dan zou ik op beide liever Armor op Marks pakken, en in het geval Amumu pak ik gewoon Mpen, wellicht helpt dit niet met clearen, maar wel met PvP.
Amumu passive geen relevantie on hit op auto attacks??? op deze verbaasd me... -15MR op jungle creeps is niet relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

blamauci schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:58:
[...]

Amumu passive geen relevantie on hit op auto attacks??? op deze verbaasd me... -15MR op jungle creeps is niet relevant?
Brengt dat de jungle creeps dan ook op negatieve magic resist of is 0 een harde ondergrens? Ik heb hier al verschillende dingen over gehoord namelijk. Voor zover ik weet zijn dragon en Baron ook de enige creeps met meer dan 0 magic resist, maar ook dat durf ik al niet met zekerheid te zeggen. Ik heb nooit amumu gespeeld (buiten ARAM als ie free is) en nog maar weinig ervaring met de nieuwe jungle, buiten Olaf en Udyr :)

Overigens is het in de nieuwe jungle wel een stuk riskanter om met Olaf low health manmode te clearen, maar als je het goed doet kan je early gewoon sneller clearen dan Phoenix Udyr, heerlijk :D
Hybrid Udyr zal er om spannen, dat lijkt me genoeg zeggen. En voor mijn gevoel is de harde clear van Udyr (en dus ook Olaf) nog steeds een van de snelste clears in de nieuwe jungle, ik heb dit nog niet getest though.

Puur focusend op diehard clearen, welke junglers zijn dan eigenlijk momenteel het snelst? In de oude jungle waren dat Yi, Udyr, Shyvana en manmode-Olaf voor zover ik weet. Shyvana nog niet geprobeerd en Yi speel ik uit principe niet, maar Udyr en Olaf zijn nog steeds heerlijk in het keihard clearen en counterjunglen :)

Semi-gerelateerd, hoe besluit je eigenlijk wanneer het precies tijd is om te gaan groupen en teamfighten, en als dat moment komt, hoe maken jullie dan de afweging (als toplaner/jungler vooral) tussen groupen met je team en splitpushen of objectives pakken?

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 04-12-2014 14:22 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
brengt normale jungle creeps op negatieve MR, dragon en baron werden vroeger ook verlaagd maar dat gebeurt nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Thanks. Dat is inderdaad wel relevante onhit dan lijkt me, gezien de AoE magicdamage waarmee je cleart :)

Oh, en: Yay, nieuw topic *O*
Ik heb het laatste toernooi (weer) niet gevolgd, maar ik wil best een poging doen tot casten bij een volgend toernooi als dat nodig is. Aan de organisatie is de keuze of ze me genoeg vertrouwen op m'n gamekennis :P

[ Voor 54% gewijzigd door McGryphon op 04-12-2014 14:25 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blamauci schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:58:
[...]

Je leest niet goed. Ik leg je net uit dat dit slechts 1x per 17 seconden een extra auto oplevert. Ergo, bijna geen enkel voordeel tenzij je dus meer dan 15 seconden op iets loopt te bashen. Die MR reductie is binnen enkele seconden al op max. Dus ook daar weinig voordeel. Mijn argument voor Aspd is dat het enkel nuttig is bij sustain of wanneer er on-hit extra damage wordt gedaan. Komt nog eens bij dat tank base Aspd lager is i.t.t. bruisers.

Aspeed wordt als tank nuttiger wanneer je physical damage omhoog gaat (wat bij tanks enkel base damage/lvl betekent) en op het punt dat dit een relevant aantal wordt, clear je bij wijze van spreke elke jungle camp met een enkele skillrotatie.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 04-12-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
McGryphon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:23:
Thanks. Dat is inderdaad wel relevante onhit dan lijkt me, gezien de AoE magicdamage waarmee je cleart :)

Oh, en: Yay, nieuw topic *O*
Ik heb het laatste toernooi (weer) niet gevolgd, maar ik wil best een poging doen tot casten bij een volgend toernooi als dat nodig is. Aan de organisatie is de keuze of ze me genoeg vertrouwen op m'n gamekennis :P
Als 1 van de organisatoren, ben je wat mij betreft gewoon welkom. Niet alles draait om ingame kennis, als jij enthousiast je verhaal kunt brengen tijdens de games is het wat mij betreft ook prima ;). Joe Miller, had opzich ook maar beperkte lol kennis (voornamelijk CS caster), maar kon wel verdomd goed verslagleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hoy, Joe Miller wordt er direct bijgehaald, dat ga ik nooit waar kunnen maken :+

Maar laat maar wat weten tegen de tijd dat het weer relevant wordt hoor :)

Ik ben net MonteCristo want ik kan er geen bal van maar er oeverloos over lullen lukt wel :Y)

Overigens heb ik gisteren van een vriend de tip gekregen eens vaker BotrK te proberen als ik top Olaf speel tegen een tanky champ. Ik bouwde die eigenlijk alleen tegen Voli en Mundo omdat AS op Olaf voor mijn gevoel enigszins een wasted stat is, maar voor je 5 levels in je W hebt cap je je AS natuurlijk nog niet zomaar. Vanavond maar eens wat spelen en wat met builds experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 23:04

Rordarok

De enige echte

Olaf is wel vrij AD based qua damage, dan loop je waarschijnlijk wel veel van je burst mis vergeleken met hydra.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:24:
Olaf is wel vrij AD based qua damage, dan loop je waarschijnlijk wel veel van je burst mis vergeleken met hydra.
Maar meer attackspd zorgt weer voor meer E's, daarnaast heeft je W een cd van 16s.
Hydra vindt ik toch meer een ad caster item voor champs als riven, talon, pantheon, khazix, rengar.
Op Jax bouw je ook een botrk, dus waarom niet op olaf :)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Momenteel is mijn core build van Olaf Hydra + Frozen Heart + Spirit Visage, dan zit ik ook op volle CDR en dát geeft al heel veel dmg extra. Q resets natuurlijk, maar ook meer poke, snellere E cooldown, en heel behoorlijke uptime met W. Vaak gooi ik hier een Bloodthirster achteraan; dit item geeft nog wat AD voor zowel E als auto's, en met een Hydra erbij betekent dat als je op W drukt dik 60% AoE lifesteal... LS is een tankstat op Olaf want je probeert toch wel mensen te meppen en er is weinig dat je daar volledig van verhindert :P

Op lvl 18 met mijn huidige Olaf runes en masteries heb ik overigens 2,5AS als ik onder pakweg 40% health op W druk, lvl 18 zijnd. Dat is waarom ik de attackspeed van bork niet volledig gebruik gevoelsmatig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door McGryphon op 04-12-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:29:
[...]

Maar meer attackspd zorgt weer voor meer E's, daarnaast heeft je W een cd van 16s.
Hydra vindt ik toch meer een ad caster item voor champs als riven, talon, pantheon, khazix, rengar.
Op Jax bouw je ook een botrk, dus waarom niet op olaf :)
Omdat Olaf minder heeft aan de Aspeed en vooral met een early Botrk er zwaar uitgeklapt gaat worden. Zoals Rorda al aangeeft, hij scaled met AD, niet zozeer met AS. Botrk geeft geen bakken AD voor de betaalde prijs, het geeft on-hit. Daarbij geeft Hydra regen en beschouw ik Olaf eerder als caster dan als volwaardig auto-attacker, omdat het meeste toch van Q en E afkomt.

Laat Jax nou net een poppetje zijn dat het van on-hit moet hebben. Jax heeft de on-hit elke 3 klappen en een auto-atk reset. Dus veel meer baat bij %HP damage on-hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik durf het ook wel aan om zowel Hydra als Bork in mijn build te verwerken hoor, ik zie vanzelf of dat goed werkt. Bork rushen lijkt me hoe dan ook onhandig though :P

Oh, en @Rorda, ik ben vooral benieuwd hoe Bork helpt in all-ins en teamfights. Trades winnen toch maar heel weinig toplaners van Olaf, ook als je geen damage bouwt maar eerst tankstats, dus ik dènk dat het risico wel meevalt.

En Rudy, Olafs passive en W synergizen dan wel weer mooi met de %health onhit van bork, waarmee ik incidenteel wel eens een Mundo of Volibear goed mee heb kunnen verrassen. Tegen bepaalde champions is het wel lastig om lang genoeg in de buurt te blijven om het ècht te abusen, maar er is geen compleet gebrek aan logica :P

Eigenlijk ben ik ook wel een beetje aan het zoeken naar wat de meeste early kill pressure geeft, want als je een of twee vroege kills kan pakken loopt het al snel volledig uit de hand zoals ik Olaf bouw en speel. Niemand heeft zin om in zijn eentje de splitpushende Olaf te confronteren die een BT en Hydra in zijn inventory heeft zitten, en ghost en ult beschikbaar heeft :+

[ Voor 89% gewijzigd door McGryphon op 04-12-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Als ik kijk naar olaf zijn kit, passive, W, E (cd reduce door te auto attacken) zegt mij dit dat hij meer auto attacker is dan ad caster.

Ik zou ook niet een botrk gaan rushen, eerst wat tanky bouwen en dan pas de botrk afmaken.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik rush bijna altijd Hydra, die passive is erg fijn met zijn W namelijk. Eventueel tussendoor een glacial shroud of spectre's cowl voor je hem afmaakt, maar ASAP een vampsceptre. Die kan dan eventueel ook door naar BT of botrk, dus dat hoeft niet per se te veranderen iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McGryphon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:38:
Eigenlijk ben ik ook wel een beetje aan het zoeken naar wat de meeste early kill pressure geeft, want als je een of twee vroege kills kan pakken loopt het al snel volledig uit de hand zoals ik Olaf bouw en speel. Niemand heeft zin om in zijn eentje de splitpushende Olaf te confronteren die een BT en Hydra in zijn inventory heeft zitten, en ghost en ult beschikbaar heeft :+
Early zou Botrk juist niet echt geweldig zijn, omdat je vaak niet de kans krijgt om een lange tijd te rechtermuizen. Vaak zijn top vs top fights met 1-2 skillrotaties en een Ignite al opgelost, eerder als de jungler meedoet. Vaak harrass je met Q/E, wacht tot 1/2e HP en dan ga je all-in. Vaak is dan een Q, E, Ignite en nog een klap na voldoende. Kan me niet herinneren dat ik vaak duels voerde waarbij ik ellenlang aan het melee-en was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Anoniem: 420148 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:39:
[...]

Early zou Botrk juist niet echt geweldig zijn, omdat je vaak niet de kans krijgt om een lange tijd te rechtermuizen. Vaak zijn top vs top fights met 1-2 skillrotaties en een Ignite al opgelost, eerder als de jungler meedoet. Vaak harrass je met Q/E, wacht tot 1/2e HP en dan ga je all-in. Vaak is dan een Q, E, Ignite en nog een klap na voldoende. Kan me niet herinneren dat ik vaak duels voerde waarbij ik ellenlang aan het melee-en was.
Niet geheel duidelijk wellicht, maar vandaar het woordje "ook" :)
Ik ben toch al enigszins aan het experimenteren met build, en hoewel ik benieuwd ben wat Botrk voor Olaf doet zoek ik ondertussen naar de meest efficiënte earlybuild :P

En wat ik laatst tegen Lulu deed was Hydra rushen met tussen vampsceptre en tiamat door een hexdrinker, tegen de tijd dat mijn Hydra klaar was plus een vampsceptre was het gewoon zaak om boven half health te zijn en te wachten op mijn ult. Zodra ik die had rende ik op Lulu af, en wist ik dmv axes goed genoeg te blijven plakken om haar vanaf eender welk health gewoon dood te slaan. Ze had dan niet genoeg burst om me in een keer af te maken, en ik lifestealde vanaf dat moment door de damage heen tijdens het chasen. Ondanks de Morellonomicon. Dat leek dus wel behoorlijk te werken, ik had tot dat moment een achterstand maar vanaf dat moment kon die hele Lulu me weinig meer maken :)

Overigens was die morellonomicon in teamfights dus wèl echt schijtvervelend.. Olaf houdt niet van grievous wounds :-(

Alleen een beetje jammer dat er toen een 8/1 Ahri bleek rond te rennen in Lulu's team.

Betreft bork, in teamfights heb je vaak wèl de tijd (zelfs noodzaak) om veel te rechtermuizen, en de overgang naar teamfights vanuit lane is toch al een beetje een heikel punt voor me dus ik hoop vooral dat het daarbij helpt.

[ Voor 9% gewijzigd door McGryphon op 04-12-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 08:39

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

McGryphon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:38:
En Rudy, Olafs passive en W synergizen dan wel weer mooi met de %health onhit van bork, waarmee ik incidenteel wel eens een Mundo of Volibear goed mee heb kunnen verrassen. Tegen bepaalde champions is het wel lastig om lang genoeg in de buurt te blijven om het ècht te abusen, maar er is geen compleet gebrek aan logica :P
Gebrek aan logica niet nee, maar zoals hier al wordt gezegd, het is niet ideaal.

Je gaat pas écht veel hebben aan de on hit van botrk als Olafs hp zeg maar onder de 50% zit en er een 1v1 gevecht uitbreekt op leven en dood. Dan gaat je AS in combi met je W dermate omhoog dat je er iets aan kan hebben. Maar goed, dat is lang niet altijd en zoals al gezegd, op de weg naar je botrk lever je wel wat burst in. Je zal het toch in eerste instantie van je Q en E moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik ga zo gewoon eens wat dingen proberen :P
Tot nu toe heb ik botrk inderdaad alleen gebouwd om healthstackers zoals Voli en Mundo te counteren, anders leek het me niet geheel worth, maar we zullen zien.

Ook tegen Udyr lijkt het me bijvoorbeeld nog wel handig, gezien die toch tegen me aan _moet_ komen staan :P

[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 04-12-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

BORK is met name goed als je snowballt want het geeft je wat meer mobility waar Olaf toch een gebrek aan heeft. Voor traden is Hydra inderdaad beter.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren weinig LoL gespeeld op 1 normal na mijn duo-partner wilde Xerath eens proberen (1ste keer ooit) dus gingen we met z'n 2en bot. Ik op Lux, zij op Xerath. Nou het was mij het potje wel :+. Onze mid begon al vanaf de eerste seconde te bitchen dat de combo Xerath / Lux niet zou werken, no shit sherlock. Ze (mijn duo) begon al goed met haar ult ;), zegt ze "huh? Ik kan maar 2x mijn ult vuren", even later "Wtf mijn ult gaat niet eens af". Ondertussen begon ik als support Lux de 1 na de andere kill binnen te harken en onze mid(Katarina) werd volledig in elkaar gebeukt door de enemy Ezreal, dus de surrender votes begonnen al binnen te stromen. En toen kwam het! "Ohhhh now I know how the ult works, I need to stop moving and use R multiple times" :'). Helaas was de game toen al gespeeld maar ik heb genoten van de eerste tot de laatste minuut. En ja ik weet dat het niet de ideale setup was om op bot te spelen, maar het was een normal blind pick game voor de fun. Imo is dat laatste zeker gelukt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-06 09:04
Hey Dudes,

Ik lees al een tijdje mee, maar wil toch graag even jullie gedachten weten.
Gisteren 3 potten ranked gedaan, waarvan 2 keihard verloren.
Reden was vrij simpel : Overly fed Master Yi.

Normaal gesproken, is CC de sleutel tot succes tegen een Yi, maar ondanks dat lukte ons team ( Renekton(ik) , Ahri, Phanteon, Blitz ) het niet om hem te pakken te krijgen. Deels omdat Ahri haar charms miste, of solo aan het pushen was ergens, of omdat Yi zijn Q's masterlijk timede en ons kon 2-3 shotten. Wji hadden dan geen tijd om onze CC te landen op Yi.

Mid game, komt Yi uit de jungle met BORK en stalkersblade+devourer, of de rangerstrailblazer + devourer.
Die damage output met slechts BORK en het jungle item is echt insane, ik heb het idee dat het nieuwe jungle item hem nog sterker maakt dan Feral flare destijds, delen jullie de ervaring ook ?

Ik neig naar een Ban in ranked op Yi, gewoon weg omdat men in mijn Elo ( Silver 3) geen raad weten tegen een Yi.

Tips :D?

PS match history: http://euw.op.gg/summoner/userName=Dharak88

[ Voor 3% gewijzigd door BruceAllMikety op 05-12-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503428

Vaak kan je op dat elo je team niet vertrouwen. En de CC komt dan meestal op jezelf aan. Je hebt een goede pick tegen Yi, als Renekton. Je kan thornmail / frozen heart bouwen tegen hem en het hem daarmee zeer lastig maken.

En gewoon bannen kan ook, heb ik ook gedaan met succes in silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Semi-offtopic :

Iemand ervaring met LoL over 4G? Hoeveel data kost een match bijvoorbeeld ? en is het laggy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
desimal90 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:20:
Semi-offtopic :

Iemand ervaring met LoL over 4G? Hoeveel data kost een match bijvoorbeeld ? en is het laggy ?
Als ik je naam zo lees, doet het me denken aan iemand met wie ik vroeger WoW heb gespeeld ;). Zal wel toeval zijn.

Anyway, het spelen schijnt wel goed te doen te zijn (vriend van me deed dat ook voor een langere periode toen hij in Zweden zat). Hoeveel data het per game kost dat durf ik echter niet te zeggen. Zal eens vragen of hij daar nog naar gekeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:26:
[...]

Als ik je naam zo lees, doet het me denken aan iemand met wie ik vroeger WoW heb gespeeld ;). Zal wel toeval zijn.

Anyway, het spelen schijnt wel goed te doen te zijn (vriend van me deed dat ook voor een langere periode toen hij in Zweden zat). Hoeveel data het per game kost dat durf ik echter niet te zeggen. Zal eens vragen of hij daar nog naar gekeken had.
Dat zou best kunnen, Heb dat zo'n 5 jaar actief gespeeld :).

Ik ga het vanmiddag denk ik gewoon is uitproberen, hopelijk is mijn data bundel daarna niet op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
desimal90 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:30:
[...]

Dat zou best kunnen, Heb dat zo'n 5 jaar actief gespeeld :).

Ik ga het vanmiddag denk ik gewoon is uitproberen, hopelijk is mijn data bundel daarna niet op :D
Hangt natuurlijk van je bundel af ;). Ik heb zelf 1 van 3gb, maar met het kijken naar streams is het zo weg gedurende een maand (met name tijdens worlds gedaan). Ik verwacht echter dat een LoL game aanzienlijk minder zal zijn, aangezien je de meeste data al geladen hebt op je Client. Het is iig niet laggy.

Offtopic:
Toevallig een resto-shaman? En je kent toevallig mensen als Petsoul? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:07
Semi-offtopic :

Toen een maar van mij een slechte verbinding had op kamers gebruikte hij een dongle van KPN. Ging opzich prima, alleen werd voice erbij wat lastiger ivm storend geluid, dus verschillende programma's geprobeerd om zo min mogelijk bandbreedte te gebruiken.

Wat je kunt doen is een data counter installeren en aanzetten tijdens een match. Dan weet je het gelijk. Weet zelf niet meer wat het verbruikte, maar geloof dat het niet zo veel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:15

Secsytime

Automagisch

blamauci schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:10:
Ja, helemaal eens met Rordarok.

Ik vond het toernooi erg leuk om te spelen. Helaas was er wat flame hier en daar. ook vanuit mijn kant moet ik eerlijk over zijn.
Secsytime mijn oprechte excuses voor mijn klotehouding tijdens onze laaste match die we samen speelden.
Ik denk dat dat ook wel de druppel was waarom je er de laaste match niet was. Gelukking konden we een vervanger regelen op snelle basis maar weet wel die speelde echt niet veel beter als jou.:P (hier zit ergens een verkapt compliment)

Verder inderdaad jammer van de ''caster'' maar die ene jongen deed het casten best aardig op dag 1.
Ach iedereen wil winnen, wanneer dit moeilijk wordt.. dan raken mensen gestressed, wat de gemoederen niet bevordert. Ik weet dat ik niet goed speelde, daar is geen excuus voor. Helaas ben ik niet meer zo scherp als eerder, puur omdat ik gewoon weinig speel de laatste tijd.

@Wambam ik vond het toernooi heel erg leuk, laat je niet beinvloeden door negatieve uitingen van mensen. Probeer hier een beetje doorheen te kijken, want er zijn genoeg mensen (die jammer genoeg altijd minder vocaal zijn) die het geweldig leuk vonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Semi-offtopic :

3/4G heeft sowieso een hoge latency, dus altijd hoge ping en onstabiel. Hoe meer mensen er tegelijk op dezelfde mast zitten, des te langzamer en onstabieler. Ik zou het niet fijn vinden als mijn teammates zouden queuen op zoiets onstabiels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 10:53
Volgens fora kost het zo'n 30 tot 50 MB data per game.
Om het geen one-liner te laten zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Ero-Sensei op 05-12-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:48:
[...]

3/4G heeft sowieso een hoge latency, dus altijd hoge ping en onstabiel. Hoe meer mensen er tegelijk op dezelfde mast zitten, des te langzamer en onstabieler. Ik zou het niet fijn vinden als mijn teammates zouden queuen op zoiets onstabiels.
Ik vermaak me tijdens de reis ook wel met bots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

She/Her

Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:48:
[...]

Dit valt nog best mee, ik heb soms als mijn internet er weer eens uitligt dat ik ga gamen op mijn 4g bundel (heb toch onbeperkt).
Maar ik heb sinds de servers in Amsterdam staan maar 13 ping, en een goede verbinding.
Ik heb nog geen enkele keer last gehad van dat de verbinding dropped.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 503428 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:14:
Vaak kan je op dat elo je team niet vertrouwen. En de CC komt dan meestal op jezelf aan. Je hebt een goede pick tegen Yi, als Renekton. Je kan thornmail / frozen heart bouwen tegen hem en het hem daarmee zeer lastig maken.

En gewoon bannen kan ook, heb ik ook gedaan met succes in silver.
Waarom zou je op Renekton een Frozen Heart willen bouwen? Je gooit sowieso al e.e.a. aan stats weg voor de mana die je niet nodig hebt en er zijn prima andere opties beschikbaar die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.). Verder zie ik niet zo goed in waarom specifiek Renekton zo goed tegen Yi is. Er is niets in zijn skillset dat nou echt een "counter" voor Yi is. Ik denk dan eerder aan een champ als Rammus, die veel armor bouwt van nature en hem kan taunten en zichzelf kan laten damagen.

Hoe dan ook: hoe lager de MMR, hoe lastiger het wordt om met een fed Yi te dealen. Als de Yi een beetje op de achtergrond blijft totdat de fight goed en wel gestart is en de meeste CC weggegooid is kan hij vaak eenvoudig de clean-up crew spelen. Al je CC bewaren voor de Yi houdt weer in dat je de teamfight 4v5 misschien niet eens wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:06:
[...]

Waarom zou je op Renekton een Frozen Heart willen bouwen? Je gooit sowieso al e.e.a. aan stats weg voor de mana die je niet nodig hebt en er zijn prima andere opties beschikbaar die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.). Verder zie ik niet zo goed in waarom specifiek Renekton zo goed tegen Yi is. Er is niets in zijn skillset dat nou echt een "counter" voor Yi is. Ik denk dan eerder aan een champ als Rammus, die veel armor bouwt van nature en hem kan taunten en zichzelf kan laten damagen.

Hoe dan ook: hoe lager de MMR, hoe lastiger het wordt om met een fed Yi te dealen. Als de Yi een beetje op de achtergrond blijft totdat de fight goed en wel gestart is en de meeste CC weggegooid is kan hij vaak eenvoudig de clean-up crew spelen. Al je CC bewaren voor de Yi houdt weer in dat je de teamfight 4v5 misschien niet eens wint.
Ik zou dan idd voor een Rammus of Malphite gaan. Die bieden beide met hun kit een betere tegenstand tegen een Master Yi dan een Renekton. Ik denk zelfs dat Fiora en Irelia betere picks zijn dan Renekton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

BruceAllMikety schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:56:
Hey Dudes,

Ik lees al een tijdje mee, maar wil toch graag even jullie gedachten weten.
Gisteren 3 potten ranked gedaan, waarvan 2 keihard verloren.
Reden was vrij simpel : Overly fed Master Yi.

Normaal gesproken, is CC de sleutel tot succes tegen een Yi, maar ondanks dat lukte ons team ( Renekton(ik) , Ahri, Phanteon, Blitz ) het niet om hem te pakken te krijgen. Deels omdat Ahri haar charms miste, of solo aan het pushen was ergens, of omdat Yi zijn Q's masterlijk timede en ons kon 2-3 shotten. Wji hadden dan geen tijd om onze CC te landen op Yi.

Mid game, komt Yi uit de jungle met BORK en stalkersblade+devourer, of de rangerstrailblazer + devourer.
Die damage output met slechts BORK en het jungle item is echt insane, ik heb het idee dat het nieuwe jungle item hem nog sterker maakt dan Feral flare destijds, delen jullie de ervaring ook ?

Ik neig naar een Ban in ranked op Yi, gewoon weg omdat men in mijn Elo ( Silver 3) geen raad weten tegen een Yi.

Tips :D?

PS match history: http://euw.op.gg/summoner/userName=Dharak88
Als Renekton: Ga naast je carry staan, wacht tot Yi op jullie springt en doe Fury'd up W op hem. Stun duration is lang genoeg om hem instantly te killen.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Slivv schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:33:
[...]

Als Renekton: Ga naast je carry staan, wacht tot Yi op jullie springt en doe Fury'd up W op hem. Stun duration is lang genoeg om hem instantly te killen.
En als hij zijn Q goed timed, kijk je rustig aan toe hoe je ADC in elkaar gebeukt wordt, als je tijd hebt om te kijken. Een Taunt van Rammus icm met shield en thornmail lijkt me prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Slivv schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:33:
[...]

Ondanks dat ik het helemaal met je uitleg eens ben. Is de kans dat jij in het midden van een teamfight een Fury'd W hebt niet altijd haalbaar. Tevens is de focus in soloqueue vaak vrij beperkt en hoe lager je komt des te slechter het wordt. Ik zou in dit geval meer aan de support vragen om exhaust op ALLEEN Yi te gebruiken en niet elke willekeurige voorbijganger die ze toevallig kan bereiken. (en hopen dat je support iets als een Leona, Taric, Braum, Thresh heeft gepakt of anders een Nami zodat als Yi dived de bubble op de ADC komt en vervolgens Yi vlot wordt afgemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Ero-Sensei schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:42:
[...]

En als hij zijn Q goed timed, kijk je rustig aan toe hoe je ADC in elkaar gebeukt wordt, als je tijd hebt om te kijken. Een Taunt van Rammus icm met shield en thornmail lijkt me prettiger.
Mja, dat was inderdaad vaak het probleem. Net te laat met de CC. PLus het feit dat Furry up hebben in TF of Skirmish niet altijd haalbaar is.
Rammus top lijkt me echter geen viable pick... ? Als jungler ok, maar dat heb je niet altijd in de hand.
Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:52:
[...]

Ondanks dat ik het helemaal met je uitleg eens ben. Is de kans dat jij in het midden van een teamfight een Fury'd W hebt niet altijd haalbaar. Tevens is de focus in soloqueue vaak vrij beperkt en hoe lager je komt des te slechter het wordt. Ik zou in dit geval meer aan de support vragen om exhaust op ALLEEN Yi te gebruiken en niet elke willekeurige voorbijganger die ze toevallig kan bereiken. (en hopen dat je support iets als een Leona, Taric, Braum, Thresh heeft gepakt of anders een Nami zodat als Yi dived de bubble op de ADC komt en vervolgens Yi vlot wordt afgemaakt).
Vooral dat hopen op een goede support slaat de spijker op zijn kop. In beide games : Een Blitzcrank die Tanks grabbed (Alistar in je team trekken, ERRUG slim). Laatste game een fiddle support. In lane erg sterk welliswaar, daarbuiten : "Just another snack for the Wuju master" ..
Maargoed, andere blamen is makkelijker dan kijken hoe je zelf de game had kunnen turnen...

Misschien was een Malphite top i.c.m. Frozen hearth of een Jax top een betere optie. Renekton pakt Irelia hard (Lane dan ook easy gewonnen) maar misschien minder goed tegen Yi. Jax/Malphite kunnen dat beter denk ik.

Over het algemeent speel ik top. Zit altijd met de eeuwige strijd : TP of Ignite.
Hoewel ik Irelia wist te counteren met Renekton, toch safe gegaan voor TP. Met ignite had ik wat killetjes kunnen oppakken op Irelia, maar waren verschillende turrets eerder down gegaan, (TP om turret te saven, zonde eigenlijk :'( ) OOk voor Drake control/ Baron control kan TP game changing zijn. Maar wellicht is TP ook minder van belang in mijn Elo _/-\o_ ??

Wat pakken jullie eigenlijk in Yolo qeue ? TP of Ignite ?

PS: Thanks voor de tips trouwens, inhoudelijk discusieren kan wel dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
BruceAllMikety schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:02:
[...]

Mja, dat was inderdaad vaak het probleem. Net te laat met de CC. PLus het feit dat Furry up hebben in TF of Skirmish niet altijd haalbaar is.
Rammus top lijkt me echter geen viable pick... ? Als jungler ok, maar dat heb je niet altijd in de hand.
[...]

Vooral dat hopen op een goede support slaat de spijker op zijn kop. In beide games : Een Blitzcrank die Tanks grabbed (Alistar in je team trekken, ERRUG slim). Laatste game een fiddle support. In lane erg sterk welliswaar, daarbuiten : "Just another snack for the Wuju master" ..
Maargoed, andere blamen is makkelijker dan kijken hoe je zelf de game had kunnen turnen...

Misschien was een Malphite top i.c.m. Frozen hearth of een Jax top een betere optie. Renekton pakt Irelia hard (Lane dan ook easy gewonnen) maar misschien minder goed tegen Yi. Jax/Malphite kunnen dat beter denk ik.

Over het algemeent speel ik top. Zit altijd met de eeuwige strijd : TP of Ignite.
Hoewel ik Irelia wist te counteren met Renekton, toch safe gegaan voor TP. Met ignite had ik wat killetjes kunnen oppakken op Irelia, maar waren verschillende turrets eerder down gegaan, (TP om turret te saven, zonde eigenlijk :'( ) OOk voor Drake control/ Baron control kan TP game changing zijn. Maar wellicht is TP ook minder van belang in mijn Elo _/-\o_ ??

Wat pakken jullie eigenlijk in Yolo qeue ? TP of Ignite ?

PS: Thanks voor de tips trouwens, inhoudelijk discusieren kan wel dus :+
Voor mij is het afhankelijk waar ik tegenover sta en hoe mijn team in elkaar steekt (zwakkere teamfights -> TP voor het splitpushen).

Ignite:
- Kill potential in lane;
- Sustaining toplaner vs mij met weinig roaming potential (Dr. Mundo bijv);
- Solo-queue games (waarbij de kans dus klein is om goede communicatie met mijn team te hebben omtrent dragons);
- Optie om de game te snowballen (als ik bijv Riven, Jayce of Akali top speel);

Teleport:
- Duo-buddy = jungler;
- Duo-buddy = support;
- vs een roamende toplaner;
- vs een toplaner die bijna standaard met TP staat (denk aan een Nasus/Ryze);
- Wanneer er weinig kill potential in lane is en het puur een farmfest wordt;
- Wanneer ik in een matchup sta die ik hoogstwaarschijnlijk ga verliezen en hierdoor dus regelmatig kan TP'en om iig door te kunnen blijven farmen onder mijn toren;
- Een champion speel die snel towers kan ompushen (Nidalee bijv);

Denk dat dit wel mijn voornaamste redenen zijn voor de keuze tussen ignite/teleport. Dit kan natuurlijk bij iedereen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Laatst online: 17-06 13:57
Hele toernooi gemist, ik zou ooit nogeens supporten voor wambam, excuses voor het gebrek aan communicatie van mijn kant. Ben weer terug bij silver 5, blijf nu schommelen tussen silver 5 en 2/1 nu al twee keer de klim/val gemaakt. Merk wel dat als ik mid of adc ga ik makkelijker klim dan als support, terwijl ik als support toch aardig de plays kan maken. Ben nu veel met Kalista aan het spelen en die is niet OP maar wel enorm leuk om te spelen. Wat bouwen jullie op haar?

Ik probeer nu meestal op de eerste back minimaal een bf te hebben, soms boots en potions erbij. Dan IE en shiv. Heb al vanalles voorbij zien komen overigens, botrk rush, zerker rush, meeste werkt wel aardig op haar.

Qua supports is kalista ook wel aardig flexible, bij een morgana of nami is haar w erg makkelijk te raken door de range en als de support er te diep in gaat kan je die redden met je ult. (Morgana zonyas ult daarna terug met jou ult zodat ze nog vanaf de backline kan stunnen met Q)

Tanky supports zijn ook erg sterk, veel synergy met alistar, leona en naut. Braum nog niet kunnen testen, maar lijkt me ook een logische keuze. kalista ult +thresh hook is ook bijzonder leuk om te zien en nogal effectief. Kalista ult thresh naar voren, thresh gooit lantern naar achter en hooked iemand die probeert te ontsnappen. vervolgens thresh ult en kalista die de damage doet.

Iemand anders al ervaring met haar en tips qua build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503428

[...]

Klopt, zijn allemaal viable opties. Maar dat Renekton tegen Yi kan spelen, is met de dash en stun. Desnoods flash erbij gooien. Omdat hij in zijn game een Renekton speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Sowieso praat je nu al over een andere role (top vs een jungler) waarbij de top laner veel makkelijker gold bij elkaar verzamelt dan een Rammus. Rammus heeft een slome clear en zal met een lage Gold gain en zal kunnen bijblijven puur omdat zijn skills achterlijk veel Ar/Mr geven. Die kan niet even casual een FH kopen, aangezien dat niet standaard buildpath is voor Rammus. Die moet op HP focussen om via zijn absurde (buffed) defenses zijn EHP omhoog te krijgen.

Daarbij is het mana-gedeelte een non-punt. Er zijn genoeg Sheen/Triforce/Lich Bane users die ook geen voordeel halen uit de 400g die voor mana wordt neergeteld. Dit geldt uberhaupt voor passives/actives. Zed bouwt ook standaard Botrk, terwijl een overdaad aan Aspd hem niet echt gaat helpen.Bij een AD-heavy team waarbij allied tankgehalte laag is, zie ik liever wel dat Renek de FH bouwt. Vooral in pre-nerf FF-tijd veel Frozen Hearts gezien op characters zoals Renekton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:04:
[...]

Sowieso praat je nu al over een andere role (top vs een jungler) waarbij de top laner veel makkelijker gold bij elkaar verzamelt dan een Rammus. Rammus heeft een slome clear en zal met een lage Gold gain en zal kunnen bijblijven puur omdat zijn skills achterlijk veel Ar/Mr geven. Die kan niet even casual een FH kopen, aangezien dat niet standaard buildpath is voor Rammus. Die moet op HP focussen om via zijn absurde (buffed) defenses zijn EHP omhoog te krijgen.

Daarbij is het mana-gedeelte een non-punt. Er zijn genoeg Sheen/Triforce/Lich Bane users die ook geen voordeel halen uit de 400g die voor mana wordt neergeteld. Dit geldt uberhaupt voor passives/actives. Zed bouwt ook standaard Botrk, terwijl een overdaad aan Aspd hem niet echt gaat helpen.Bij een AD-heavy team waarbij allied tankgehalte laag is, zie ik liever wel dat Renek de FH bouwt. Vooral in pre-nerf FF-tijd veel Frozen Hearts gezien op characters zoals Renekton.
We hebben het nooit over rollen gehad. Voor hetzelfde geld was die fed yi gewoon jungler. Ik bedoel gewoon dat de skillset van Rammus meer een counter voor Yi is dan de skillset van Renekton. Tevens heb ik nooit geroepen dat Rammus een FH moet kopen.

En het mana-gedeelte alleen is inderdaad een non-punt, maar niet als je daarbij optelt dat er in dat geval voor Renekton betere alternatieven zijn die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.) terwijl dat in het geval van BotRK en Lich Bane meestal niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 16:15
Gaat het hier niet meer om de aura van Frozen Heart die er voor zorgt dat de tegenpartij minder attack speed heeft dan om de extra armor? Een Randuin's Omen doet hetzelfde, maar dan zou Master Yi Renekton moeten focussen en dat zie ik Master Yi nou niet zo snel doen :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:17:
Gaat het hier niet meer om de aura van Frozen Heart die er voor zorgt dat de tegenpartij minder attack speed heeft dan om de extra armor? Een Randuin's Omen doet hetzelfde, maar dan zou Master Yi Renekton moeten focussen en dat zie ik Master Yi nou niet zo snel doen :)
En in het geval van het aura van Frozen Heart is het beter dat de support hierop inspeelt. Want ik ben het met Vicarious eens dat het op Renekton een loss van stats veroorzaakt en dat is met name voor een champion als Renekton die sowieso late game al afvalt geen optie. En anders dus een tanky jungler mocht het team die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 16:15
Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:50:
[...]

En in het geval van het aura van Frozen Heart is het beter dat de support hierop inspeelt. Want ik ben het met Vicarious eens dat het op Renekton een loss van stats veroorzaakt en dat is met name voor een champion als Renekton die sowieso late game al afvalt geen optie. En anders dus een tanky jungler mocht het team die hebben.
Supports kunnen dit item ook alleen maar kopen als ze goed gaan in lane en tijdens teamfights.. En als ze verder al niet erg veel HP hebben hebben ze nou ook weer niet echt veel aan die armor. Het is geen item die ik zo snel mogelijk probeer te kopen als support en ook niet op alle supports.

Daarnaast maakt Renekton met zijn ult die loss van stats het wel weer waard, want dan heeft ie uiteindelijk ook nog wat aan de armor(100 tegenover 70 van Randuin's Omen). En laten we ook niet de 20% cooldown reduction vergeten die Renekton ook best goed kan gebruiken :) Iets wat Randuin's Omen weer niet heeft.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:55
Zeker tegen een fed Yi zou Blitz zowieso FH al moeten hebben naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:05:
[...]

En het mana-gedeelte alleen is inderdaad een non-punt, maar niet als je daarbij optelt dat er in dat geval voor Renekton betere alternatieven zijn die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.) terwijl dat in het geval van BotRK en Lich Bane meestal niet het geval is.
Daar ben ik het op zich niet met je eens. Dan blijven er sowieso weinig tanks over die liever een paar 100 HP inruilen voor een paar 100 Mana. Je geeft aan, Randuins en Sunfire zijn beter, maar je moet FH niet zien als een vervanger van een tank item. Dit item geeft weliswaar Armor, maar daarbij veel utility stats, namelijk CDR, Mana en Aura debuff. Die +100 Armor is enkel nuttig wanneer je hier ook de HP pool voor hebt. Tot die tijd is het enkel utility en wat resistance tegen physical burst.

Op elke tank ga je de HP van Randuins/Sunfire OOK nodig hebben. Het is niet of FH of Sunfire, het is FH én Sunfire.
Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:50:
[...]

Ik doelde er meer op als Renek de enige tank is. En genoeg potjes wil iedereen maar al te graag de assassin uithangen, vooral low Silver. Al vaak genoeg gezien dat de enige tank-achtige van beide teams op top stond.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 05-12-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:42:
[...]

Daar ben ik het op zich niet met je eens. Dan blijven er sowieso weinig tanks over die liever een paar 100 HP inruilen voor een paar 100 Mana. Je geeft aan, Randuins en Sunfire zijn beter, maar je moet FH niet zien als een vervanger van een tank item. Dit item geeft weliswaar Armor, maar daarbij veel utility stats, namelijk CDR, Mana en Aura debuff. Die +100 Armor is enkel nuttig wanneer je hier ook de HP pool voor hebt. Tot die tijd is het enkel utility en wat resistance tegen physical burst.

Op elke tank ga je de HP van Randuins/Sunfire OOK nodig hebben. Het is niet of FH of Sunfire, het is FH én Sunfire.
Nouja op bijvoorbeeld Nasus bouw ik vrijwel standaard een Frozen Heart. Die kan de CDR goed gebruiken voor zijn Q stacking, de armor voor tankyness en de aura tegen auto-attackers. Daarnaast bouw ik dan meestal een spirit visage: die geeft extra CDR maar ook redelijk wat health, wat de EHP voor physical damage ook weer een boost geeft vanwege de 100 armor die ik al heb van FH.

Naast Nasus zijn de beste kandidaten voor een Frozen Heart imo:
Warwick (ook Spirit Visage + FH combo)
Alistar
Amumu
Cho'Gath
Irelia
Malphite
Maokai
Olaf
Yorick

Of voor de volgende supports:
Blitzcrank
Braum
Leona
Alistar

Als je 100 armor nodig hebt nadat je al veel health hebt opgebouwd dmv bijvoorbeeld Sunfire of Randuin kun je ook een Thornmail kopen, die is dan goedkoper. Die geeft dan wel geen CDR en aura, maar laat wel gold over om ook offensief iets te kunnen kopen. Een fulltank Renekton valt namelijk wat tegen qua damage en kan gewoon genegeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:53:
[...]

Naast Nasus zijn de beste kandidaten voor een Frozen Heart imo:
Warwick (ook Spirit Visage + FH combo)
Lijken me dan de twee laatste items op WW. Vaak komt menig WW niet verder dan Devourer+Botrk+Sunfire+Boots.

Verder heb je eigenlijk een lijst gemaakt van alle tanks in LoL, exclusief Renekton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 420148 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:03:
[...]

Lijken me dan de twee laatste items op WW. Vaak komt menig WW niet verder dan Devourer+Botrk+Sunfire+Boots.

Verder heb je eigenlijk een lijst gemaakt van alle tanks in LoL, exclusief Renekton ;)
Hmm de sunfire bouw ik meestal eigenlijk niet op Warwick maar nu je het zegt klinkt het eigenlijk ook wel goed. Gedurende die ult heb je natuurlijk 3 ticks gratis damage van je sunfire erbovenop... nooit aan gedacht.

Verder zijn er ook andere tanks waarop ik FH niet zo snel zou bouwen, zoals bijv. Mundo, Hecarim, Lee Sin,, Shyvana, Zac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:22:
[...]

Supports kunnen dit item ook alleen maar kopen als ze goed gaan in lane en tijdens teamfights.. En als ze verder al niet erg veel HP hebben hebben ze nou ook weer niet echt veel aan die armor. Het is geen item die ik zo snel mogelijk probeer te kopen als support en ook niet op alle supports.

Daarnaast maakt Renekton met zijn ult die loss van stats het wel weer waard, want dan heeft ie uiteindelijk ook nog wat aan de armor(100 tegenover 70 van Randuin's Omen). En laten we ook niet de 20% cooldown reduction vergeten die Renekton ook best goed kan gebruiken :) Iets wat Randuin's Omen weer niet heeft.
Renekton kan zijn CDR voldoende halen uit een Brutilizer/Spirit Visage, 2 items die qua stats hem niet verder onderuit schoffelen. Dus voor de CDR is het al overbodig, de 30 armor difference wordt op Randuins alweer goed gemaakt door een betere EHP, en dan hou je vervolgens de mana over een totaal nutteloze stat voor Renekton.

Waar tegenover staat voor de supports,
Armor, een aura, mana, CDR. 3 stats en een aura waar ongeacht welke support je ook speelt iets aan heeft. Van "Squishy" tot "Tanky" support. Tevens speelt een support in op de situatie die zich voordoet, is er teveel AP damage bouwt de support aura items om dit te reducen en in dit geval dus een fed Yi die afgestopt dient te worden.

Dat er squishy supports zijn die liever een deathcap bouwen betekent niet gelijk dat deze voor het team spelen ;).

In other news:

Goodbye xPeke en Cyanide. xPeke zien we op korte termijn denk ik wel terug, Cyanide heeft echter aangegeven voorlopig te stoppen. Van zijn facebook kon ik deze quote dan wel weer erg waarderen, zoals ik hem als speler ook altijd enorm kon waarderen.
I will still focus on improving but luckily soloQ is a totally different game in which I don't have to worry about my teammates as they are going to be stupid anyway.

[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 05-12-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:59:
Gisteren weinig LoL gespeeld op 1 normal na mijn duo-partner wilde Xerath eens proberen (1ste keer ooit) dus gingen we met z'n 2en bot. Ze (mijn duo) begon al goed met haar ult ;), zegt ze "huh? Ik kan maar 2x mijn ult vuren", even later "Wtf mijn ult gaat niet eens af". En toen kwam het! "Ohhhh now I know how the ult works, I need to stop moving and use R multiple times" :').
Misschien dat ze na deze revelatie er nog wel eens achter komt dat Xerath bij vlagen OP kan aanvoelen :)

Gister trouwens eens Nida mid (AP) opgepakt. Eerste keer dat ik haar weer eens van stal haalde sinds die remake.

Ging - tot mijn eigen verbazing - als een trein. De kleinere hitbox van de Q speer had ik niet zo'n last van en toch doet die speer op de squishies nog een behoorlijke pak dmg. Die passive followup na een geraakte Q of W is ook wel echt sterk.

Ik kan me herinneren dat er wat wijzigingen zijn doorgevoerd op Nida 2.0, waardoor AP ook weer viable werd. Is AD (bruiser) Nida nog viable atm na de nerfs? De top lane Nida AD figuren zie ik namelijk nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:45:
[...]

Goodbye xPeke en Cyanide. xPeke zien we op korte termijn denk ik wel terug, Cyanide heeft echter aangegeven voorlopig te stoppen. Van zijn facebook kon ik deze quote dan wel weer erg waarderen, zoals ik hem als speler ook altijd enorm kon waarderen.

[...]
Zat er aan te komen en misschien maar goed ook. Je zag aan Fnatic dat ze zich eigenlijk alleen konden opladen als het er ECHT om ging (om Worlds of plaatsing daarvoor) en alleen dan op de top van hun kunnen speelden. Daaruit blijkt gewoon dat ze motivatieproblemen hadden. En als je alleen echt je best doet in die paar games per jaar word je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147715

Tof toernooitje dit, zal niet spoilen. Saint cast wel goed trouwens vind hem gelijk al beter dan zon Deficio bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Nvm, 4 Nations heb je het over natuurlijk :)

[ Voor 86% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-12-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wow, wat een performance van een recent gejoind EU LCS team. Ik ben verkocht, dit wordt mijn nieuwe team die ik kan waarderen naast Alliance in EU. De lef tijdens pick and ban en dan ook nog de prestatie erbij. Heerlijke overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

spoiler:
Geen idee wat TSM aan het doen was. Ze liepen echt als verdwaalde schaapjes over de map heen. UOL speelde goed, dat was een leuk team om te zien. Ben echt benieuwd naar de volgende rondes..

@Koekie, IEM San Jose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147715

Echt heerlijk ik hoop dat TSM dit niveau vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 09:51
FM vs UWM is echt een zeer vermakelijke match om te bekijken (4 nations championship).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Dit was wel de laatste keer keer dat ik op een zondag ranked games ga spelen. Supports die een seeker's armguard belangerijker vinden dan een sightstone, jungle Yi die op iedereen wat aan te merken heeft maar zelf toch even dapper toren dived op level 2. Nee dank je, ik hoef niet meer zo nodig te ranken in het weekend. 3 losses op rij hebben mij doen genezen. Ook niet 1x mijn main role kunnen spelen dat maakte het helemaal geweldig.

Verder naar IEM gekeken, heerlijke matches gezien tussen C9 en Alliance. Ondanks dat de eerste game voornamelijk aftasten was, kwam er na 20 minuten eindelijk meer actie in. Wickd weer eens met erg merkwaardige builds, maar met name botlane was best aardig om te zien. Sneaky vs Rekkles zag er erg goed uit.

Helaas was de finale net wat te laat voor mij, dus zal ik de games later vandaag terugkijken (ondanks dat ik al weet wie er heeft gewonnen) Ik ben echter wel nieuwsgierig naar de Poppy game :D. Gezien de score ging hij namelijk wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ook de matches tussen C9 en ALL gezien. De eerste match werd goed uitgespeeld door C9, de 2e door ALL maar bij de 3e heeft ALL het wel wat vergooid imo.

Die ARAM game daarna ging echt nergens over. Was wel leuk om te zien, ook met 6 casters. De finale verder niet gezien, maar ik gok dat C9 gewonnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 147715 schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:03:
Echt heerlijk ik hoop dat TSM dit niveau vasthoud.
:') was niet veel dit keer, maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt gedurende het seizoen. Saint casting was wel erg goed trouwens inderdaad, droge humor ook. "I'm surprised he managed to recover from that devastating level 3 Warwick gank"

[ Voor 21% gewijzigd door Vicarious op 08-12-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:49:
[...]

:') was niet veel dit keer, maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt gedurende het seizoen. Saint casting was wel erg goed trouwens inderdaad, droge humor ook. "I'm surprised he managed to recover from that devastating level 3 Warwick gank"
Ik denk echter niet dat ze C9 volgend seizoen voorbij streven. Toch mooi om te zien dat C9 zonder rosterchanges gewoon op een erg goed niveau blijft door spelen. Kunnen nog heel wat teams een voorbeeld aan nemen. Maar de EU LCS ziet er ook wel goed uit voor komend seizoen. UoL heeft laten zien voor een nieuwkomer dat ze het niveau wel aankunnen. Ik had er opzich weinig vertrouwen in voor het toernooi, maar het tegendeel is bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
UoL was echt tof om naar te kijken ! Twisted fate jungle, Lux mid, Poppy Top, Kayle Jungle, Hecarim top.
Picks die wat interessanter zijn dan in de games van C9 en ALL.
Mid en Toplane van UoL zijn erg goed, vooral op Leblanc, doet me denken aan de S3/S4 plays van xPeke op Leblanc.

C9 vs Alliance: Had echt meer verwacht van Alliance. Rekkles zoals altijd : speelt goed. Maar Shook en Froggen speelde echt onder de maat - De constante Xerath pick van Froggen (op Lissandra na), volgens mij kon je na game 1 al zien dat dit niet ging werken met een Jarvan jungle in the enemy team...

Heb me wel enorm vermaakt, een terrechte winnaar, wanprestatie TSM, UoL wordt een leuk team in de EU LCS ! _/-\o_

Back to Solo qeue : Nog Gnar spelers hier ? Begin Gnar steeds beter onder de knie te krijgen, hij heeft een game changing ultimate in lategame fights. Waardevolle pick, hoewel zijn ult lastig te timen is gezien zijn rage opbouw.
Hoe builden jullie hem? Ik neig, afhankelijk van tegenstander in lane ofcourse, snel Armor/MR te stacken, en midgame items als brutalizer / Phage te bouwen en dan Trinity na de main tank items.
Als ik fed raak --> Trinity Force komt dan eerder.
BORK heb ik ook welleens geprobeerd, maar heb het idee dat dit minder effectief is dan Trinity.
Trinity geeft een mooie burst van de passive, je spamt je Q als Gnar, en W ook in Mega vorm.
De movement speed bonus is mooi voor stickyness, De AD en AP scalen met je skills + de Health skilled ook met je E. Mana is wasted.

BORK zou ik alleen overwegen als ik sustain in lane nodig heb, of als er een Tank tegenover me staat. Dan nog, je ragebar full krijgen en transformen geeft je ook HP, kun je ook gebruiken als sustain (duurt langer welliswaar).

Kijken naar de de PRO's : Die builden ook maar wat raak. Darien, Dyrus, Westrice, ZionSpartan : Ik zie BORK ,tank,
Trinity tank,
Ghostblade, tank
Static shiv, tank

Trinity offtank build lijkt voor mij te werken.
Runes / masteries : Runes MR glyphs, Armor seals,AD Marks en AD Quintesces (15 AD) Ik zie ook wel varianten met attack speed erin (zelfde runes als Irelia/Vi/Xin) Masteries pak ik 21/9/0 voor early damage en last hitten, 9/21/0 pak ik eigenlijk nooit, wellicht in een AP match up om het gebrek van base MR bij Gnar op te lossen....

Thoughts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Waar kan ik die 4 nations games en die UoL games en zo terugkijken? LoL eSports op YouTube heeft niets sinds de worlds geplaatst, er is geen directe link op de EUW pagina over 4 nations, en ik zie ook niet zo snel een goede Twitch link via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:15

Secsytime

Automagisch

Skyclad schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:28:
Waar kan ik die 4 nations games en die UoL games en zo terugkijken? LoL eSports op YouTube heeft niets sinds de worlds geplaatst, er is geen directe link op de EUW pagina over 4 nations, en ik zie ook niet zo snel een goede Twitch link via Google.
Weet niet of je deze bedoelde?

http://en.intelextrememas...anjose/#YouTubeVideos-LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ja, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Heerlijk LoL weekend (nouja vanaf donderdag) gehad: 13 ranked games - 13 losses. Het gevolg een demote van S5 naar Bronze 1. 13 games eerder zat ik nog in promo's naar S4.

Nou kan ik weer 20 games winnen en krijg je weer maar 10 LP per win :S.

Geen idee wat er aan de hand is. Elke jungle game die ik speel hetzelfde verhaal: 3 keihard losing lanes.
Wanneer ik mid speel en ga roamen zijn alle lanes gepushed.
Wanneer ik support speel krijg ik een adc die wanneer hij 3-0 staat en ik dus 3 assists heb, ineens groot commentaar en gaat het kindeke mid trollen.
Wanneer ik top speel is er altjid een AFK in het team (meestal de jungler).

Het is gebaseerd op 25 games misschien, maar er lijkt werkelijk en patroon in te zitten. En uiteraard heb ik zelf ook slechte games ertussen. Er zijn nog wel wat obstakels: als jungler gaan het tot lvl 10 meer dan prima, daarna ronduit kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

BruceAllMikety schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:09:
UoL was echt tof om naar te kijken ! Twisted fate jungle, Lux mid, Poppy Top, Kayle Jungle, Hecarim top.
Picks die wat interessanter zijn dan in de games van C9 en ALL.
Mid en Toplane van UoL zijn erg goed, vooral op Leblanc, doet me denken aan de S3/S4 plays van xPeke op Leblanc.

C9 vs Alliance: Had echt meer verwacht van Alliance. Rekkles zoals altijd : speelt goed. Maar Shook en Froggen speelde echt onder de maat - De constante Xerath pick van Froggen (op Lissandra na), volgens mij kon je na game 1 al zien dat dit niet ging werken met een Jarvan jungle in the enemy team...

Heb me wel enorm vermaakt, een terrechte winnaar, wanprestatie TSM, UoL wordt een leuk team in de EU LCS ! _/-\o_

Back to Solo qeue : Nog Gnar spelers hier ? Begin Gnar steeds beter onder de knie te krijgen, hij heeft een game changing ultimate in lategame fights. Waardevolle pick, hoewel zijn ult lastig te timen is gezien zijn rage opbouw.
Hoe builden jullie hem? Ik neig, afhankelijk van tegenstander in lane ofcourse, snel Armor/MR te stacken, en midgame items als brutalizer / Phage te bouwen en dan Trinity na de main tank items.
Als ik fed raak --> Trinity Force komt dan eerder.
BORK heb ik ook welleens geprobeerd, maar heb het idee dat dit minder effectief is dan Trinity.
Trinity geeft een mooie burst van de passive, je spamt je Q als Gnar, en W ook in Mega vorm.
De movement speed bonus is mooi voor stickyness, De AD en AP scalen met je skills + de Health skilled ook met je E. Mana is wasted.

BORK zou ik alleen overwegen als ik sustain in lane nodig heb, of als er een Tank tegenover me staat. Dan nog, je ragebar full krijgen en transformen geeft je ook HP, kun je ook gebruiken als sustain (duurt langer welliswaar).

Kijken naar de de PRO's : Die builden ook maar wat raak. Darien, Dyrus, Westrice, ZionSpartan : Ik zie BORK ,tank,
Trinity tank,
Ghostblade, tank
Static shiv, tank

Trinity offtank build lijkt voor mij te werken.
Runes / masteries : Runes MR glyphs, Armor seals,AD Marks en AD Quintesces (15 AD) Ik zie ook wel varianten met attack speed erin (zelfde runes als Irelia/Vi/Xin) Masteries pak ik 21/9/0 voor early damage en last hitten, 9/21/0 pak ik eigenlijk nooit, wellicht in een AP match up om het gebrek van base MR bij Gnar op te lossen....

Thoughts ?
Geen Gnar speler, maar als ik kijk naar zijn skillset en speelstijl scalet hij met name met AD en wil je vooral voor zijn Mega Gnar form tankyness hebben omdat je dan melee bent. In dat licht bezien lijkt BotRK me sowieso geen handige keuze aangezien die voor de cost maar weinig AD geeft (meer AS). Static Shiv wordt denk ik alleen gekocht als er veel behoefte is aan waveclear, want dat item heeft verder ook weinig synergie met de skillset van Gnar. Ghostblade iets meer vanwege de AD, armorpen en active die altijd nuttig is, maar Triforce als offensief item lijkt mij de meest logische keuze inderdaad.

Qua runes zit je denk ik ook wel goed met je AD runes aangezien hij daar het beste mee scalet. 21/9/0 voor de sterkere early game lijkt me ook een prima keuze omdat Gnar een behoorlijke lane bully kan zijn in zijn mini-vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Ik weet dat het al een keer gezegd is en algemeen bekend is, maar het is niet normaal hoe sterk warwick is. En als ik kijk naar de PBE changes wordt het niet echt veel slechter voor Warwick.

Verder speel ik nu ook weer Volibear, die doet het toch echt niet slecht in de jungle op dit moment. Lekker devourer bouwen, voor de rest tanky. 9/21/0 masteries en gaan. Early game en mid game erg sterk. En hoewel ik vaak op voorsprong kom, kan ik toch niet echt carrien of anderen mij laten carrien. Komt natuurlijk omdat ik iets teveel kills neem.

Ik kan het hier helaas niet opzoeken, maar om je midlaner blue te geven, moet jij die dan eerst smiten of niet? Ik heb er eigenlijk niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:12:
Heerlijk LoL weekend (nouja vanaf donderdag) gehad: 13 ranked games - 13 losses. Het gevolg een demote van S5 naar Bronze 1. 13 games eerder zat ik nog in promo's naar S4.
Op zondag is het sowieso een cess pool. Beter geen ranked doen. En voor demote van 5->1 moet je wel heel erg je best doen...
Nou kan ik weer 20 games winnen en krijg je weer maar 10 LP per win :S.
Dan vind het systeem dat je MMR eigenlijk nog lager is dan je huidige niveau. Wanneer het systeem groeit verwacht/vereist krijg je sowieso boven de 15. Zelf zit ik in Gold 3 en wil het systeem me overduidelijk hoger hebben, want ik krijg nu 24 per win, zelfde voor Damien die ook in dit bracket zit op zijn main account.
Geen idee wat er aan de hand is. Elke jungle game die ik speel hetzelfde verhaal: 3 keihard losing lanes.
Daar heb je zelf natuurlijk ook een hand in. Gisteren ook nog even een dikke loss gespeeld waarbij enkel top redelijk speelde en toch nog drake gesolo'd, een aantal shutdowns kunnen maken en een teamfight kunnen omdraaien als jungler. Uiteindelijk raged de support er hard uit en alsnog een loss, maar als jungler mag je zelf ook wel verantwoordelijkheid dragen voor je lanes.

Misschien kun je je lolking posten o.i.d. na 25 zure games is er immers maar één constante variabele.
Wanneer ik mid speel en ga roamen zijn alle lanes gepushed.
Dan farm je door of kies je characters met dive potentieel. Op Akali, Katarina of Ahri durf ik prima de bot toren in te duiken om een squishy met 1/2e - 3/4e HP genadeloos af te slachten.
Wanneer ik support speel krijg ik een adc die wanneer hij 3-0 staat en ik dus 3 assists heb, ineens groot commentaar en gaat het kindeke mid trollen.
Praat niet terug en/of mute hem. Hij krijgt alleen maar voldoening als je meedoet.
Er zijn nog wel wat obstakels: als jungler gaan het tot lvl 10 meer dan prima, daarna ronduit kut.
Hoe bedoel je als jungler? Dat je zelf hard afvalt? Welke junglers speel je dan? Momenteel zijn er een aantal makkelijke junglers die flink viable zijn en midgame zeker relevant zijn. Amumu, Panth, Rammus, Warwick, Udyr, Lee om er maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581373

Ik snap de mensen hier niet die zeuren over solo q, of over op ''zondag'' te spelen. Als je goed genoeg bent carry je wel en win je wel, zoniet hoor je gewoon thuis op dat elo. Ik zie hier veelte vaak dat mensen zich druk maken om bijvoorbeeld een jungler die een bepaalde item build gaat of een support die geen sightstone gaat. Maak je daar niet druk om en kijk naar je zelf, het heeft totaal geen zin om voor andere mensen hun builds te gaan bepalen of wat dan ook, daar bereik je niks mee en win je de game uit eindelijk ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Anoniem: 581373 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:31:
Ik snap de mensen hier niet die zeuren over solo q, of over op ''zondag'' te spelen. Als je goed genoeg bent carry je wel en win je wel, zoniet hoor je gewoon thuis op dat elo. Ik zie hier veelte vaak dat mensen zich druk maken om bijvoorbeeld een jungler die een bepaalde item build gaat of een support die geen sightstone gaat. Maak je daar niet druk om en kijk naar je zelf, het heeft totaal geen zin om voor andere mensen hun builds te gaan bepalen of wat dan ook, daar bereik je niks mee en win je de game uit eindelijk ook niet mee.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel als mijn toplaner 10x achter elkaar doodgaat is dat natuurlijk mijn eigen schuld. Gaat mijn midlaner bitchen als een klein kind en vervolgens AFK, is dat ook uiteraard mijn eigen schuld.

Want de meeste 3vs5 of 4vs5 games hoor je over het algemeen te winnen. Mijn excuses, ik geef het eerlijk toe ik ben niet goed genoeg in het spelletje om 3vs7 of 4vs6 te winnen. Ik heb de hoop ook opgegeven dat ik ooit een 100% winrate zal halen.

En voordat iemand hier een report aan uitdeeld, dit is dus mijn oprechte mening!

Het kan je mening zijn maar waarom gelijk sarcasme gebruiken? zo ontstaan dus de discussies die in het velreden zo vaak uit de hand zijn gelopen. Hier verder niet op inhaken aub.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 08-12-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:40:
[...]

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel als mijn toplaner 10x achter elkaar doodgaat is dat natuurlijk mijn eigen schuld. Gaat mijn midlaner bitchen als een klein kind en vervolgens AFK, is dat ook uiteraard mijn eigen schuld.

Want de meeste 3vs5 of 4vs5 games hoor je over het algemeen te winnen. Mijn excuses, ik geef het eerlijk toe ik ben niet goed genoeg in het spelletje om 3vs7 of 4vs6 te winnen. Ik heb de hoop ook opgegeven dat ik ooit een 100% winrate zal halen.

En voordat iemand hier een report aan uitdeeld, dit is dus mijn oprechte mening!
Buiten dat: al is de AFK/feeder in het andere team, dan nog heb je geen leuke game. En je speelt het spel toch uiteindelijk voor de fun (of krijg je betaald met een hogere MMR?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 13:51

rSNNN

Titel ondertitel

[...]

Het is simpelweg allemaal jouw schuld. Als ik 3x achter elkaar verlies is het nog steeds jouw schuld. Die regel is vanaf nu ingegaan. Zoals hierboven door jezelf aangegeven.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

Als je een lagere bracket speelt dan waar je thuis hoort, dan kan ik me nog wel voorstellen dat je de fouten van 1-2 andere teamspelers kan opvangen. Maar als je eenmaal op een bepaald niveau speelt dan is dat niet mogelijk. Ik ben het er dan ook absoluut niet mee eens dat je alleen jouw eigen spel in oogschouw moet nemen en dat je anders maar op dat niveau thuis hoort.

Het is gewoon een teamspel en dat maakt de resultaten wat wisselvallig. Als je nu een eigen 'clan' had en elke keer met dezelfde 5 personen zou spelen dan is dat al een stuk minder. Natuurlijk is het altijd vervelend als je degradeert naar een lagere bracket omdat je een boel slechte matches hebt gehad en ik ben het er wel mee eens dat vast niet 100% van die matches een loss waren omdat anderen slecht presteerden.

En met een X aantal goede matches ga je vanzelf wel weer omhoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zo bedoel ik het helemaal niet, in S1/S2 dacht ik er precies zo over. De games waarin mensen AFK gaan oke, die vallen natuurlijk niet te winnen ( 9/10 niet dan ). Maar games waarin je toplaner feed of je mid feed, zijn gewoon te carryen. Je speelt namelijk tegen het zelfde niveau. Ik weet niet wat je role/elo is maar als je ziet dat je wel es je lane verliest ( en nee blame niet je support ) en/of outplayed word, dan hoor je gewoon op dat elo thuis...

Als ik nu terug in silver/gold ga spelen, zou ik elke botlane (ik main adc) makkelijk winnen en de meeste games uit eindelijk ook carryen. Er zullen altijd games tussen zitten waar ik verlies, maar vaak komt dat ook door men eigen mis plays etc.

Ik val je ook niet aan of zoiets, ik wil je alleen maar helpen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Anoniem: 581373 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:48:
[...]

Zo bedoel ik het helemaal niet, in S1/S2 dacht ik er precies zo over. De games waarin mensen AFK gaan oke, die vallen natuurlijk niet te winnen ( 9/10 niet dan ). Maar games waarin je toplaner feed of je mid feed, zijn gewoon te carryen. Je speelt namelijk tegen het zelfde niveau. Ik weet niet wat je role/elo is maar als je ziet dat je wel es je lane verliest ( en nee blame niet je support ) en/of outplayed word, dan hoor je gewoon op dat elo thuis...

Als ik nu terug in silver/gold ga spelen, zou ik elke botlane (ik main adc) makkelijk winnen en de meeste games uit eindelijk ook carryen. Er zullen altijd games tussen zitten waar ik verlies, maar vaak komt dat ook door men eigen mis plays etc.

Ik zie het ook niet als een aanval. Echter zitten er games bij dat het niet uitmaakt hoe lekker ik als toplaner speel (god wat mis ik de tijd dat ik nog regelmatig top speelde). Als je in die games een champ hebt die lategame toch begint af te vallen. Dan kan ik WILLEN carryen zo hard als ik wil, maar indien het team daar niet in mee wil gaan komt toch echt het Defeat schermpje naar boven.

Echter waarom ik zondag noemde, ik heb nog geen zondag gehad (en dat zijn er inmiddels al talrijke) waarbij ik geen games had zitten die echt aan alle kanten totale faal waren. En dan niet alleen bij mijn teammates maar ook bij mijzelf. En dan zegt men, laat je carryen nou dat gebeurt dan helaas ook niet meer. En wat betreft afgeven op je support, nee ik zal niet snel ingame op mijn support lopen zeuren. Maar er zitten er toch echt teveel in de game die denken dat ze altijd een underfed AP carry moeten spelen. Dat was er al in SIlver, dat was er al in Gold en in Plat kom ik ze ook nog regelmatig tegen.

Dus je hebt gelijk, merendeel van de game kun je zelf opvangen door beter te spelen, maar ook een groot gedeelte niet. Het blijft vooralsnog een teamgame, en zonder functionerend team wordt het nooit wat.

Voorbeeld van gisteren: We konden met gemak de eerste dragon oppakken. Maar omdat Rudy de verkeerde ping gebruikte (echt nogmaals, te stom voor woorden dat dit als excuus werd aangedragen) kwam onze botlane die hun eigen lane had uitgepushed NIET naar Dragon toe en verloren we alsnog Dragon omdat de enemy botlane WEL reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan is door die losses je elo wel heel erg hard gezakt. Je kan alleen van Silver 5 naar Bronze 1 droppen als je elo 1 hele divisie lager (dus Bronze 5) komt, voor zover ik heb begrepen.
Xanthian schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:46:
maar het is niet normaal hoe sterk warwick is.
Eens dat hij met Skirmisher + Devourer te sterk is. Maar tijdens de IEM kwam het niet echt overtuigend over, ALL (met Warwick) werd er echt uitgespeeld door C9. Vooral door een jungler te kiezen met een sterke early game zetten ze de lanes zo erg op voorsprong dat Warwick gewoon niet meer terug komt, gezien Warwick toch tot level 6 in zijn jungle zit (ook bij de pro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Damien, volgens mij hebben wij met onze geweldige duoQs gezien hoe elohell, ondanks de verkeerde term, prima bestaat. Ook de games met BigCheeze laatst waarvan er 1 a 2 gewoon verloren waren als er niet een 'smurf' op mid was om de 1/12 suicide top heimerdinger op te vangen.

Elohell bestaat niet als er honderden games gespeeld worden (hey, toevallig wat al die pro-spelers ook doen en daarom de term ontkrachten). Nee, als ik smurf heb ik daar ook geen last van, omdat ik ver boven dat bracket zit. Iemand die rondom het niveau zit waar hij thuis hoort zal onwaarschijnlijk 4v5 of 4v6 games gaan carryen. En als je dan inderdaad niet de tijd hebt om er uit te grinden dan blijf je vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Anoniem: 581373 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:48:
[...]

Jij gaat er nu vanuit dat iedereen persé vindt dat ie hoger moet, dat is niet waar natuurlijk. Eenmaal op je "true elo" aangekomen heb je 1 probleem: Als je op skill de helft wint en verliest, ben je voor de rest op het lot aangewezen. En ja, dan betekend het wanneer je 20 games in de week speelt waarvan er 15 op zaterdag/zondag, dat je als een baksteen valt :).

@Rudy
Bedankt voor je antwoorden, maar ik ben realistisch genoeg om de constante factor er in te zien hoor :).
Het is alleen zo raar, van promos naar S4 in 13 games demoten (kreeg ook -22 per loss, dus ondanks dat ik in promo's kom vind het systeem me te slecht.

Daarnaast ben ik begonnen dit seizoen in B5, dus heb me eerst aardig weten op te werken (voor mijn doen dan :)), schijnabar ben ik nu ineens te slecht geworden.

Ik heb nu 330 wins en 323 losses (begin van het seizoen wat tijd teveel denk). De opmars van early season meegenomen mag je er dus van uitgaan dat ik inderdaad in S5 meer verloren dan gewonnen heb.

Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het één grote bende qua spelers was dit weekend. Bij die 13 losses heb ik echt een paar aardige tot goede games gespeeld, maar nooit was het genoeg. En het geluk dat je een keer gecarried wordt in slechte games zat er ook niet in.

Gelukkig heb ik nu weer een uitdaging voordat S5 start :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 581373 schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:31:
Je kan een support zeker wel zeggen dat er een Sightstone moet komen. Immers heeft iedereen daar last van. Dat een Lee een Sunfire pakt ipv een Randuins is inderdaad triviaal, maar het ontbreken van dat soort items niet. Het is ronduit achterlijk, net als een jungler die drake gaat soloen en niet even een trinket bij mid en een pinkie dropt bij drake om te kijken of het daadwerkelijk veilig is. Sommige items zijn wel een must die een game kunnen slopen.

Zondag is overigens een dag waar ik liever niet op speel. Je merkt dat het niveau erg slecht is. Zo heb ik door een aantal maanden wisselvallige werk/schooltijden ook doordeweeks tussen 13:00-16:00 leukere games gehad en begon het daarna echt af te vallen. De aanwezigheid van jonge kinderen komt het spel niet ten goede. Om daar nou alles op af te schuiven: nee, maar het verziekt wel de sfeer, waardoor ik al sneller zoiets heb van "kutspel, bok maar op voor vandaag" ipv nog met goede moed door te gaan. Met een sample size van een paar 100 games kan ik rustig zeggen dat het niveau en sfeer doordeweeks in de middag een stuk hoger ligt.

Daarbij is het overigens een grind en reflecteert je Division/Tier niet je niveau. Ik wordt nu al regelmatig met en tegen Plats gezet, terwijl ik in Gold 3 zit. Dat je bij je promos komt en er misschien nog wel doorheen, betekent niet dat je MMR ook voldoende is. Er zitten zoveel mensen vanwege gunstige placements of een lucky promo in Gold 5 die er echt niets te zoeken hebben qua MMR. Rito heeft ervoor gezorgd dat er niet meer 0 LP wordt gegeven zoals in S3, dus iedereen kan promoten. het hele systeem is zo ook betekenisloos geworden. D/T geeft je ongeveer een inzicht in iemands spelniveau, maar ook heel oppervlakkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 03-06 11:14
Zou Rek'Sai deze week komen (Patch 4/21)? Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe jungler. Eerste week laat ik hem toch links liggen, want of hij wordt gebanned of hij word al gekozen. Na de eerste week wordt de IP van hem toch verlaagd en kan ik hem gewoon kiezen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-06 13:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik merk dat vele toch weinig tegen iets kunnen. Ik hou namelijk wel van een beetje sportiviteit als in 'fanatiek' maar blijkbaar zit iedereen als een @()#*! op de report button te drukken. Je kunt soms maar beter helemaal niets zeggen voordat je een report aan je broek hebt.
Heel af en toe geef ik een sneer, meestal laat in de avond (lees: nacht) wat je wel zou kunnen bestempelen als semi offensive maar niet iets waar je wakker van zou liggen.

Af en toe vind ik het vrij kinderachtig; "plz report player X, ty" of gewoon zo'n premade bot die je game verpest die dan even de andere 3 een report geeft.

Ik heb zelf ook vaak te horen gekregen van 'you suck' of iets in die trend, maar dan ben ik wel mans genoeg om te zeggen dat dat klopt en dat ik enorm ruk speel. Ik hou zelf er niet echt van om schijnheilig te doen en gezellig te gaan lopen praten. Voornamelijk uit mijn CS (counterstrike) periode ben ik het wel gewent om even wat te chatten. Het 'helpt' af en toe om iets te zeggen om mensen gefrustreerd te maken. Je hoeft niet te schelden of wat dan ook, maar gewoon even een zinnetje. Blijkbaar moet/mag je alleen super aardig doen..

Ik stond gister 28/2 en maakte een opmerking dat ik meer kills had dan heel de enemy bij elkaar.. nja gelijk report ofc :+ Niet eens iets met dat hun slecht waren of wat dan ook. In feite een 'grappige' opmerking. Moet toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420148 schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:22:
[...]

Je kan een support zeker wel zeggen dat er een Sightstone moet komen. Immers heeft iedereen daar last van. Dat een Lee een Sunfire pakt ipv een Randuins is inderdaad triviaal, maar het ontbreken van dat soort items niet. Het is ronduit achterlijk, net als een jungler die drake gaat soloen en niet even een trinket bij mid en een pinkie dropt bij drake om te kijken of het daadwerkelijk veilig is. Sommige items zijn wel een must die een game kunnen slopen.

Zondag is overigens een dag waar ik liever niet op speel. Je merkt dat het niveau erg slecht is. Zo heb ik door een aantal maanden wisselvallige werk/schooltijden ook doordeweeks tussen 13:00-16:00 leukere games gehad en begon het daarna echt af te vallen. De aanwezigheid van jonge kinderen komt het spel niet ten goede. Om daar nou alles op af te schuiven: nee, maar het verziekt wel de sfeer, waardoor ik al sneller zoiets heb van "kutspel, bok maar op voor vandaag" ipv nog met goede moed door te gaan. Met een sample size van een paar 100 games kan ik rustig zeggen dat het niveau en sfeer doordeweeks in de middag een stuk hoger ligt.

Daarbij is het overigens een grind en reflecteert je Division/Tier niet je niveau. Ik wordt nu al regelmatig met en tegen Plats gezet, terwijl ik in Gold 3 zit. Dat je bij je promos komt en er misschien nog wel doorheen, betekent niet dat je MMR ook voldoende is. Er zitten zoveel mensen vanwege gunstige placements of een lucky promo in Gold 5 die er echt niets te zoeken hebben qua MMR. Rito heeft ervoor gezorgd dat er niet meer 0 LP wordt gegeven zoals in S3, dus iedereen kan promoten. het hele systeem is zo ook betekenisloos geworden. D/T geeft je ongeveer een inzicht in iemands spelniveau, maar ook heel oppervlakkig.
Natuurlijk, ik geef je hier ook geen ongelijk in. Alleen ben ik het er niet mee eens dat de games op zondag niet te carryen vallen. Toen ik na een lange tijd gestopt te zijn geweest weer begon te spelen, zat ik in silver 1. ( Gedemote door inactiviteit ) Ik speelde een paar normalls als ADC waarna ik vervolgens weer ranked ging doen, ik heb geen game verloren tot aan gold 2 en sloeg gold 4 dan ook over. Als ik nu verder ga spelen ben ik er van overtuigt makkelijk zonder enige moeite in plat te komen. Of die games nou op zondag zijn of niet... En ja oke, dit komt natuurlijk door men MMR, maar als ik op een vriend zn account speel die in silver 3 zit, win ik die games ook makkelijk terwijl hij zelf zegt dat hij niet hoger komt door '' elo hell , slechte teammates ''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Anoniem: 581373 schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:35:
[...]

Natuurlijk, ik geef je hier ook geen ongelijk in. Alleen ben ik het er niet mee eens dat de games op zondag niet te carryen vallen. Toen ik na een lange tijd gestopt te zijn geweest weer begon te spelen, zat ik in silver 1. ( Gedemote door inactiviteit ) Ik speelde een paar normalls als ADC waarna ik vervolgens weer ranked ging doen, ik heb geen game verloren tot aan gold 2 en sloeg gold 4 dan ook over. Als ik nu verder ga spelen ben ik er van overtuigt makkelijk zonder enige moeite in plat te komen. Of die games nou op zondag zijn of niet... En ja oke, dit komt natuurlijk door men MMR, maar als ik op een vriend zn account speel die in silver 3 zit, win ik die games ook makkelijk terwijl hij zelf zegt dat hij niet hoger komt door '' elo hell , slechte teammates ''.
Opnieuw: jij gaat er vanuit dat men altijd maar vind dat ze 2 tiers te laag zitten. Als jij Plat/diamond niveau bent dan snap ik dat je 'makkelijker' kunt carryien. Iemand die Silver niveau is echter, die het misschien ook wel leuk zou vinden om een keer van Silver 3 naar 2 te gaan is kan waarschijnlijk niet ALLE games in ALLE roles carryen, en dan wordt je ineens een stuk afhankelijker van je team.

Zie het maar als Lex Immers bij Feyenoord. Kan prima mee op het niveau maar is voor een goede of slechte wedstrijd van zijn club afhankelijk van zijn teamgenoten. Qua spel is hij niet degene die een wedstrijd alleen beslist zoals Messi dat wel kan.

In jou voorbeelden zeg je telkens dat Immers 'carried' in een 6e klas reserve team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja oke, klopt..
Ik probeer er alleen maar mee te zeggen dat als je in silver 3 zit en je komt niet hoger, dat grotendeels aan je zelf ligt. ( Niet verkeerd/slecht bedoelt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 17-06 12:00

steel123

Cryman9

Waarom spelen jullie op die zondagen dan niet gewoon Normals? Is het niveau verschil zo groot vergeleken met Normal games? Vooral in mijn Normal 5x5 Draft zijn er echt zeer zelden afk'ers of echt ruk games. Er is natuurlijk een grotere spreiding van de Leagues van mensen. Zo speel ik tegen voornamelijk Platinums met een variatie van Gold/Diamond 5.

Zelf speel ik geen ranked vandaar dat ik het vraag. Misschien toch maar eens proberen. Ben eigenlijk pas van plan om het volgende seizoen wel meer ranked te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Misschien moet ik hetzelfde maar doen, voor dat kleine beetje MMR hoef ik het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
steel123 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:55:
Waarom spelen jullie op die zondagen dan niet gewoon Normals? Is het niveau verschil zo groot vergeleken met Normal games? Vooral in mijn Normal 5x5 Draft zijn er echt zeer zelden afk'ers of echt ruk games. Er is natuurlijk een grotere spreiding van de Leagues van mensen. Zo speel ik tegen voornamelijk Platinums met een variatie van Gold/Diamond 5.

Zelf speel ik geen ranked vandaar dat ik het vraag. Misschien toch maar eens proberen. Ben eigenlijk pas van plan om het volgende seizoen wel meer ranked te spelen.
Het verschil is dat ranked je min of meer tegen en met mensen van jouw niveau plaatst. Het is niet altijd erg accuraat, maar vaker dan in normals. Ik heb veel wins over losses in normals, en als resultaat wordt ik soms met unranked en bronze spelers aka spelers die de basis nog niet eens doorhebben, tegen een vol team platinum en diamonds gezet. Dan kun je vanaf de eerste minuut toekijken hoe je hele team er bijna compleet uitgespeeld wordt en surrender@20.

Vandaar liever geen normals voor mij in ieder geval. Dat en met normals bereik je geen doel en geen rewards aan het einde van het seizoen.
Anoniem: 581373 schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:35:
[...]

Natuurlijk, ik geef je hier ook geen ongelijk in. Alleen ben ik het er niet mee eens dat de games op zondag niet te carryen vallen.
Beweer ik ook niet, maar het gehalte huilkinders is een stuk hoger en daarmee de kans op AFK of ander geneuzel, wat het een stuk lastiger maakt. Het is een teamgame. Ik zeg ook niet dat ik in Diamond thuishoor, dus dat ik zo goed moet spelen dat ik iemand die misschien realistisch 100 MMR onder mij ligt freelo bezorg is onreeel.

Ik ben geen pro-speler en in een teamspelletje met lineaire progressie vind ik niet dat je moet verwachten dat ik als een Challenger speel en de afkende Thresh die de hele game al roept dat z'n adc "kk moet krijgen" een gratis win bezorg. Als iemand consistent daadwerkelijk zo goed is dat hij/zij dit kan, dan zou Riot deze speler ook een flinke boost richting een paar Tiers hoger moeten geven na de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mijn normal matchmaking klopt vaak best aardig! Meestal met Silvers/Golds en soms een Bronze of Plat er tussen, afhankelijk met wie ik que.

Wanneer het bij mij vaak mis gaat is als er een level 30-'er bij zit. Dan raakt de matchmaking blijkbaar helemaal van streek en gooit hij vanalles door elkaar. Ook bij teambuilders wil het nog wel eens mis gaan.

Maar het bekende gezegde luidt: Normals MMR =/= Ranked MMR
Pagina: 1 2 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden