[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ero-Sensei schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:12:
Geen idee wat er aan de hand is. Elke jungle game die ik speel hetzelfde verhaal: 3 keihard losing lanes.
Persoonlijk zou ik de jungle rol wat meer loslaten en kiezen voor een lane van waaruit je kan carryen (en dat zeg ik als jungle liefhebber).

Zeker als je nu gedemote bent naar Bronze I. Op dat elo wil je gewoon mid lane ownen, carryen en de games kort houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Koekiemonsterr schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:51:
[...]

Persoonlijk zou ik de jungle rol wat meer loslaten en kiezen voor een lane van waaruit je kan carryen (en dat zeg ik als jungle liefhebber).

Zeker als je nu gedemote bent naar Bronze I. Op dat elo wil je gewoon mid lane ownen, carryen en de games kort houden.
Terwijl IMO een sterke gank jungler als ervaren speler -alle- lanes zou kunnen 'helpen' waardoor je de overige 4 man een voordeel kan geven. Excepties zijn uiteraard aanwezig, maar indien je de lanes gaat babysitten of op zijn minst even langs loopt (bijv. dwars door mid etc.) kun je zeer zeker het verschil maken.
Het enige is dat je dan niet zomaar elke jungler kan pakken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:27:
[...]

Terwijl IMO een sterke gank jungler als ervaren speler -alle- lanes zou kunnen 'helpen' waardoor je de overige 4 man een voordeel kan geven. Excepties zijn uiteraard aanwezig, maar indien je de lanes gaat babysitten of op zijn minst even langs loopt (bijv. dwars door mid etc.) kun je zeer zeker het verschil maken.
Het enige is dat je dan niet zomaar elke jungler kan pakken hiervoor.
En 'even' een game carryen doe je ook niet zomaar.

Om echt een game solo te carryen, moet je skill-level ook wel een flink stuk hoger liggen.
Met 'stukje' beter zijn dan de rest, red je het niet om een heel team te carryen. Daarvoor moet je gewoon heel erg goed zijn, en niet alleen beter dan de retards in je eigen team, maar ook de spelers aan de andere kant van de map ;)

Je MMR moet dus wel heel broken zijn, als je tegen mensen uit wilt komen, waarbij je makkelijk de game kan carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:47
Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:27:
[...]

Terwijl IMO een sterke gank jungler als ervaren speler -alle- lanes zou kunnen 'helpen' waardoor je de overige 4 man een voordeel kan geven.
In theorie wel, maar als lanes 1op1 niet kunnen overleven zonder te sterven: good luck with being in 3 lanes at once, want dat gaan ze verwachten.

Daarnaast geldt het omgekeerde van wat je stelt natuurlijk net zo hard: als je bijvoorbeeld een capabele mid of top bent kan je je lane winnen waardoor de jungler zich niet om jou hoeft te bekommeren en andere lanes kan helpen.

Van welke wijze je het ook aanvliegt: elke rol heeft dezelfde importantie en impact op een game en je zult het nu eenmaal met z'n allen moeten doen. En als er een onwillend persoon in je team zit, door wat voor reden dan ook, sta je gewoon al met 1-0 achter en wordt het een stuk lastiger om die victory te zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Wel leuk, iedereen zeurt over Warwick (en ja, hij is super sterk) maar Nightblue3 zegt op zijn stream net de sterkste junglers: Lee, Xin en Fiddle top 3 met daar achter Pantheon, Nunu en Rengar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
TheBrut3 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:41:
Wel leuk, iedereen zeurt over Warwick (en ja, hij is super sterk) maar Nightblue3 zegt op zijn stream net de sterkste junglers: Lee, Xin en Fiddle top 3 met daar achter Pantheon, Nunu en Rengar.
Sinds wanneer is Nightblue3's mening een geschreven wet? In soloqueu is Warwick enorm sterk, in competitive echter niet omdat je betere communicatie hebt en betere tactieken om zulke dingen te counteren. Daarom is Master Yi in Bronze/Silver/Gold succesvol en verder zie je hem amper ergens.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

RonnieB82 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:36:
[...]

En 'even' een game carryen doe je ook niet zomaar.

Om echt een game solo te carryen, moet je skill-level ook wel een flink stuk hoger liggen.
Met 'stukje' beter zijn dan de rest, red je het niet om een heel team te carryen. Daarvoor moet je gewoon heel erg goed zijn, en niet alleen beter dan de retards in je eigen team, maar ook de spelers aan de andere kant van de map ;)

Je MMR moet dus wel heel broken zijn, als je tegen mensen uit wilt komen, waarbij je makkelijk de game kan carryen.
Ja akkoord, maar dan geld dit precies voor vrijwel elke andere lane. Wat ik bedoel te zeggen is dat je als jungler net zo veel invloed kan uitoefenen als een mid. Zelfs top eigenlijk.. Dit gaat dan voornamelijk op in het begin uiteraard.

Overigens zo net weer een 4vs5 game gewonnen. Speelde wel kata waarbij ik normaliter wel een sterke tegenstander voor moet hebben om daarmee te verliezen :+ Vorige games daar al 34/5 en 27/4 mee gespeeld. 8)7 Snap eigenlijk niet waarom ze hem niet iets gaan nerven qua damage output. Vooral na lvl 11 / 16 wordt het eigenlijk al snel 'insane'. Ult van in totaal 2200+ damage vs 5 man is gewoon.. dot dot dot. Het zal vast moeilijker worden in de wat betere games richting gold/plat maar man man man :p

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 08-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:05:
[...]

Ja akkoord, maar dan geld dit precies voor vrijwel elke andere lane. Wat ik bedoel te zeggen is dat je als jungler net zo veel invloed kan uitoefenen als een mid. Zelfs top eigenlijk.. Dit gaat dan voornamelijk op in het begin uiteraard.

Overigens zo net weer een 4vs5 game gewonnen. Speelde wel kata waarbij ik normaliter wel een sterke tegenstander voor moet hebben om daarmee te verliezen :+ Vorige games daar al 34/5 en 27/4 mee gespeeld. 8)7 Snap eigenlijk niet waarom ze hem niet iets gaan nerven qua damage output. Vooral na lvl 11 / 16 wordt het eigenlijk al snel 'insane'. Ult van in totaal 2200+ damage vs 5 man is gewoon.. dot dot dot. Het zal vast moeilijker worden in de wat betere games richting gold/plat maar man man man :p
Excuses dat was de vorige patch al :<, nee geen nerfs meer inc.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 08-12-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Gister mijn ex-main (Season 3, start Season 4) gespeeld op mid : Nidalee.

Aangezien ze laatst nerfs had gekregen met betrekking tot haar top lane role, dacht ik dat mid waarschijnlijk werd aangemoedigd... My God I was so wrong.

Nidalee is echt zo ongelofelijk weak op het moment. Ik begreep dat ze momenteel rond een 43% winrate zit? Bizar hoe weinig damage je spears doen (met 300 ap) op een adc en ook haar Takedown heeft rake klappen gehad.

Voorlopig mag ze dus weer terug in de kast, want als je het mij vraagt heeft Nidalee 0,0 carry potential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:27:

Aangezien ze laatst nerfs had gekregen met betrekking tot haar top lane role, dacht ik dat mid waarschijnlijk werd aangemoedigd... My God I was so wrong.

Nidalee is echt zo ongelofelijk weak op het moment. Ik begreep dat ze momenteel rond een 43% winrate zit? Bizar hoe weinig damage je spears doen (met 300 ap) op een adc en ook haar Takedown heeft rake klappen gehad.

Voorlopig mag ze dus weer terug in de kast, want als je het mij vraagt heeft Nidalee 0,0 carry potential.
47%, dus zo ernstig is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06

Verschilt per regio, maar het is inderdaad niet heel erg hoog.. Zie winrates van 44% tot 47%.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Dat heeft volgens mij meer met de skillcap te maken dan dat de champion per se zwak is. Ik haal er nog steeds uitstekende resultaten mee van gold tot hoog diamond. (S4 Nid main)

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Bizar hoe weinig damage je spears doen (met 300 ap) op een adc en ook haar Takedown heeft rake klappen gehad.

Ik ervaar eerder het tegenovergestelde. Heb Nida 2.0 pas een paar dagen geleden opgepakt, en mij valt het niet tegen eerlijk gezegd.

Zo lang je maar niet vanaf point blank range je speren gooit, doen ze nog behoorlijk veel dmg op squishies.

Zoals Rorda terecht opmerkt, met Nida is de skillcap wel erg bepalend. Ze is niet eenvoudig te masteren, dus dat percentage van de winrate zou ik niet teveel conclusies aan verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rordarok schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:59:
Dat heeft volgens mij meer met de skillcap te maken dan dat de champion per se zwak is.
Dit dus. Dat spears geen 1k+ meer doen komt het spel alleen maar ten goede. Dat een zwaar spammable Q 75% HP van een ADC/Mage pakt lategame is natuurlijk fucked up. En ookal ben je niet goed in richten, je kreeg tientallen pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren weer eens niet mijn favoriete lane mogen spelen in ranked, maar ik mag niet klagen over mijn vervanger uiteindelijk. Ik had voor de ranked game een normal gedaan met enkele tweakers waar ik ook weer eens de jungle in gestuurd werd en toen maar Kayle uitprobeerde. Na de game vroeg mijn duo of ik zin had in een ranked game en omdat ik wederom in de jungle moest (zo'n populaire rol tegenwoordig :+) koos ik nogmaals voor Kayle. Ditmaal wel met een aanpassing in de mastery, aangezien ik dat vergeten was in de game met de Tweakers mensen. De start ging niet super lekker maar dat kwam meer omdat onze support het nodig vond om voor mijn golems langs te dansen waardoor ik de aggro niet echt super kon managen en dus meer damage ving dan had gehoeven.

Geen probleem, dan maar door naar red, wat vervolgens wel goed ging. Uiteindelijk 2x de jungle kunnen clearen met behoorlijk wat HP over en ondertussen begon onze Xerath op mid al de Nidalee meerdere keren te killen. Top ging helaas dood vs Nasus omdat hij een aantal keren ging towerdiven en dan werd gewithered. Maar geen enkel gebitch in de hele game, oftewel gewoon een leuk team om mee te spelen. Mijn duo had ietswat last van lag maar uiteindelijk pakte ze toch 2 kills op met Jinx en vanuit daar begon het ook goed te lopen. Toen maar mijn aandacht gelegd op het behalen van dragons (mid helpen met warden) en voor de rest de focus op top leggen zodat Nasus niet een probleem zou worden.

Uiteindelijk de game gewonnen zonder dood te gaan. En opzich een leuke jungler er aan over gehouden. De start is wat moeizaam maar vanaf het punt dat je je devourer enchant hebt wordt het gewoon vrij vlot clearen. En richting late-game smelt je eigenlijk vrij vlot je tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tsjonge jonge, die TF jungle... Gisteren tegen iemand gespeeld die wss de IEM heeft gezien en dus TF jungle ging, wat een easy game was dat. En hij maar toxic doen over zijn teamleden, want die deden alles mis! Zelf had hij AP runes (uhmm... ok?) en hij was 4x dood binnen een min of 8, 3x door mij (Xin jungle) en 1x een execute door jungle mobs. Hij had volgens mij ook geen idee hoe hij tegen de jungle mobs moet spelen. Bij de gollems stond ik in de bosjes te wachten op hem en terwijl hij de gollems deed bleef hij gewoon stil staan en pakte de grote eerst. Easy kill dus voor mij.

Zelf daarna een custom aangemaakt om de clear van TF te bekijken, hij is niet veel trager dan sommige andere bekende junglers na de 4.20 update. Ik had 3 camps gepakt, recall + smite upgrade en daarna verder.

Ik denk dat zo'n TF jungle wel aantoont dat de OP'ness in 4.20 komt door de devourer enchantment en niet door alle champs die er goed gebruik van kunnen maken.
Damienx2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:30:
Sinds wanneer is Nightblue3's mening een geschreven wet?
Hij had wat goede argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
TheBrut3 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:45:
Ik denk dat zo'n TF jungle wel aantoont dat de OP'ness in 4.20 komt door de devourer enchantment en niet door alle champs die er goed gebruik van kunnen maken.
Zoals hier ook al door een aantal mensen werd aangegeven. Champs nerfen is geen oplossing, een betere versie van Feral Flare nerfen echter wel.
Hij had wat goede argumenten.
Die had Saintvicious ook. En beide hebben ook wel gelijk imo. Ik verwacht dat men in Diamond/Master/Challenger wel kan afrekenen met een Warwick en zeker in competitive ranked games moet het helemaal lukken dmv betere communicatie en beter in aanpassen.

Warwick, Xin Zhao, Master Yi, Udyr etc zijn eigenlijk met name in de regionen waar ik zelf zit een drama, omdat we slecht kunnen aanpassen. Zelfde voor een Nasus top, slechts zelden krijgt een Nasus top in Diamond/Master/Challenger tijd om te farmen om relevant te zijn, nou niet waar ik speel hoor. Dan wachten we rustig tot 40+ minuten zodat we weinig tot niets meer tegen een Nasus kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Dus hier even de shameless plug: We gaan weer STREAMEN: www.twitch.tv/best_junglah_euw

Kom gezellig langs en noem me Dragon Chrysofeed^^
Stream is 720p/60 FPS met shitty muziek en achterlijk commentaar van yours truly.

Mocht je twitch laggen als fuck heb ik hier btw een tip voor de VLC gebruikers onder ons tweakerino's
http://sourceforge.net/projects/twitch-hls/

Dit handige scriptje laat je heel handig een twitch stream openen in VLC media player en meestal heb je dan 0 lag. pop de twitch chat out en GG WP.

'Ben een beetje gek' is geen excuus om dusdanig sarcastische posts te plaatsen, je weet ook dat het topic daar al vaak genoeg door ontspoort is.

[ Voor 63% gewijzigd door BM op 10-12-2014 07:31 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 22:25

steel123

Cryman9

Hij heeft wel gewoon gelijk hoor. Aanpassen tegen iets compleet nieuws is vrij lastig als je minder ervaring hebt(zoals 90% hier, ik ook).
Het is echt wonderbaarlijk hoe lang games door kunnen gaan zonder dat er gefinished wordt. Het meest frustrerende wat ik dan meemaak is dat mensen de lane gaan pushen waarvan de inhibitor al kapot is 8)7

Ik baal dan altijd zo dat ik ze niet aan het verstand kan brengen om dan via een andere lane de basis binnen te dringen. En dat dan door Platinum mensen! Elke keer ben ik weer verbijsterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02
steel123 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:03:
Hij heeft wel gewoon gelijk hoor. Aanpassen tegen iets compleet nieuws is vrij lastig als je minder ervaring hebt(zoals 90% hier, ik ook).
Het is echt wonderbaarlijk hoe lang games door kunnen gaan zonder dat er gefinished wordt. Het meest frustrerende wat ik dan meemaak is dat mensen de lane gaan pushen waarvan de inhibitor al kapot is 8)7

Ik baal dan altijd zo dat ik ze niet aan het verstand kan brengen om dan via een andere lane de basis binnen te dringen. En dat dan door Platinum mensen! Elke keer ben ik weer verbijsterd.
Euh is dat nou niet juist slim? Super minions komen de enemy base in, waardoor de enemy geforceerd wordt hun nexus turrets te verdedigen.

Hierdoor kan je met 4/5 man een andere lane pressuren en wellicht een turret oppakken of gewoon vrij een dragon doen.

Het is altijd een goede tactiek om de enemy de kant op te duwen waar jij het wilt lijkt mij...zo heb je ze letterlijk cornered.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik ben een paar dagen geleden begonnen te junglen met Amumu en DAMN that ownage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanFr12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Soundless schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:13:
Ik ben een paar dagen geleden begonnen te junglen met Amumu en DAMN that ownage!
Probeer Sejuani is, die ganks zijn echt ook echt gruwelijk ! :o ook early level 3-6.

BTW Trynda is momenteel ook echt OP! gister 4 games mee gespeeld top 3/4 games won waarvan alle 4 de games top zwaar gedomineerd . 30% att speed runes en je Wint lane easy tegen meeste champs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:19
Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:11:
[...]

Euh is dat nou niet juist slim? Super minions komen de enemy base in, waardoor de enemy geforceerd wordt hun nexus turrets te verdedigen.

Hierdoor kan je met 4/5 man een andere lane pressuren en wellicht een turret oppakken of gewoon vrij een dragon doen.

Het is altijd een goede tactiek om de enemy de kant op te duwen waar jij het wilt lijkt mij...zo heb je ze letterlijk cornered.
Ik denk dat hij juist bedoelde wat je zelf zegt. Dat de lane al door de super minions zelf richting de nexus wordt gepushed, dus dat het vaak handiger is op een andere lane druk te zetten of objectives te pakken, in plaats van dat je met de super minions mee de enemy base in wandelt. Daar valt toch niet zoveel meer te halen tenzij je een fight sowieso gaat winnen of kunt finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
StefanFr12 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:17:
BTW Trynda is momenteel ook echt OP!
Er is alleen een bug waardoor hij in zijn ult toch dood kan, maar deze al in 4.21 vast weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Recrush schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:18:
[...]
Ik denk dat hij juist bedoelde wat je zelf zegt. Dat de lane al door de super minions zelf richting de nexus wordt gepushed, dus dat het vaak handiger is op een andere lane druk te zetten of objectives te pakken, in plaats van dat je met de super minions mee de enemy base in wandelt. Daar valt toch niet zoveel meer te halen tenzij je een fight sowieso gaat winnen of kunt finishen.
Misschien had ik het beter moeten verwoorden, maar dit inderdaad.

Gisteravond had ik echt de raarste game in een zeer lange tijd. Game begon vrij normaal, totdat bot FB weggaf. Announcement disconnected, nou vooruit hij zal dadelijk wel terugkomen. Niet heel lang erna nog een DC in de botlane. Waarschijnlijk premade op hetzelfde internet?
Mijn motivatie om door te gaan was dus nihil, alleen de anderen 2 wilden niet in de fountain afwachten. Toch doorgegaan, ganks van jungler(Wukong) leverde wat kills op. Mid(Zed) stond dus voor, ik op top als Akali vs Rumble was iets lastiger. Maar een gank en ben zelf maar gaan roamen.
Schijnbaar was hun jungler ook afk gegaan, stond op 0/0/0 maar dit had ik vrij laat door. Hun team bestond uit Draven en 4 AP squishie(3 dus zonder Fiddle). Met Zed en Akali heb je dan mooie targets. We kregen er weer zin in door het gefeed van het andere team. Ons team speelde ook perfect, nooit 3v4 vechten. Goede picks maken over de hele map.
Uiteindelijk hebben ze maar surrenderd, want ze werden overal steeds gekilled. Alleen is het lastig pushen met 3 man. En ineens begint Fiddlesticks te praten: WTF, how did they win.

Al met al wel een mooie game voor ons, maar kan me voorstellen dat het uitermate frustrerend was voor de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StefanFr12 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:17:
[...]

Probeer Sejuani is, die ganks zijn echt ook echt gruwelijk ! :o ook early level 3-6.

BTW Trynda is momenteel ook echt OP! gister 4 games mee gespeeld top 3/4 games won waarvan alle 4 de games top zwaar gedomineerd . 30% att speed runes en je Wint lane easy tegen meeste champs.
30%...? Beetje overkill lijkt me zo. Sowieso zou ik wat Crit Chance pakken of AD/LS quints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanFr12
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:04:
[...]

30%...? Beetje overkill lijkt me zo. Sowieso zou ik wat Crit Chance pakken of AD/LS quints.
Ik pak liever Att speed dan Crit change : De reden, met att speed bouw je crit change op, en je hit sneller waardoor je nogmaals meer change op normals/crits heb. ook krijg je met att speed meer fury door de snellere hits... oftewel veel meer voordeel uit att speed dan uit crit runes... Dit is hoe ik het zie in elk geval.

De rune page die ik gebruik is mijn 6e page voor als je benieuwd ben. verder ook armor naast de att speed.

Groetjess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
steel123 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:58:
[...]

Misschien had ik het beter moeten verwoorden, maar dit inderdaad.

Gisteravond had ik echt de raarste game in een zeer lange tijd. Game begon vrij normaal, totdat bot FB weggaf. Announcement disconnected, nou vooruit hij zal dadelijk wel terugkomen. Niet heel lang erna nog een DC in de botlane. Waarschijnlijk premade op hetzelfde internet?
Mijn motivatie om door te gaan was dus nihil, alleen de anderen 2 wilden niet in de fountain afwachten. Toch doorgegaan, ganks van jungler(Wukong) leverde wat kills op. Mid(Zed) stond dus voor, ik op top als Akali vs Rumble was iets lastiger. Maar een gank en ben zelf maar gaan roamen.
Schijnbaar was hun jungler ook afk gegaan, stond op 0/0/0 maar dit had ik vrij laat door. Hun team bestond uit Draven en 4 AP squishie(3 dus zonder Fiddle). Met Zed en Akali heb je dan mooie targets. We kregen er weer zin in door het gefeed van het andere team. Ons team speelde ook perfect, nooit 3v4 vechten. Goede picks maken over de hele map.
Uiteindelijk hebben ze maar surrenderd, want ze werden overal steeds gekilled. Alleen is het lastig pushen met 3 man. En ineens begint Fiddlesticks te praten: WTF, how did they win.

Al met al wel een mooie game voor ons, maar kan me voorstellen dat het uitermate frustrerend was voor de tegenstander.
Zed telt dan ook minimaal voor 2 champs door zijn shadows, maar zonder kidding een fed Zed kan met gemak 2 enemies man handlen, zelfde geldt inderdaad ook voor Akali als er weinig cc in het andere team zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:37:
[...]

Zed telt dan ook minimaal voor 2 champs door zijn shadows, maar zonder kidding een fed Zed kan met gemak 2 enemies man handlen, zelfde geldt inderdaad ook voor Akali als er weinig cc in het andere team zit.
Akali en Zed in de zelfde match levert leuke resultaten op :)

https://www.youtube.com/w...w&feature=youtu.be&t=8m4s

[ Voor 196% gewijzigd door Uzuhl op 09-12-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Uzuhl schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:39:
[...]

De hoofd reden waarom Fiora in de top staat is omdat ze met de weinige keren dat ze gespeeld werd een hoge win rate had. Daarbij komt dat niemand echt weet hoe je haar countert, en late game(als ze dat red) whooped ze sh*t met haar ult :)

Enemy team: "who is that?"
Enemy team: "Dunno"
Enemy team: "Fiora?"
Enemy team: "what does she do?"
Enemy team: "Dunno, didnt know it was a playable champion"

:+
Lol Fiora wordt door alle tanky champions gecountered zowiezo, Renekton, Shen, Dr. Mundo, Malphite, Shyvana ga zo maar door, dat is altijd al zo geweest.

Maar ook een Riven,Jax en Irelia zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen, door het gebrek van een stun van Fiora.

De hoogste winrate in Season 4 heb ik ook met Fiora top trouwens (74% 33w 12l)
Fiora werkt goed tegen champs zoals Lee Sin, Xin Zhao, Yasuo, Gangplank

[ Voor 7% gewijzigd door Turismo op 09-12-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:45:
[...]

Lol Fiora wordt door alle tanky champions gecountered zowiezo, Renekton, Shen, Dr. Mundo, Malphite Dat is altijd al zo geweest.

Maar ook een Riven,Jax en Irelia zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen.

Klopt, maar met "zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen" beantwoord je het zelf al.
Je moet er goed voor spelen, ze is relatief naar maar als je d'r kan hebben dan is ze geen probleem.

En een Jax/Riven of Irelia zou ze makkelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Makkelijk zou ik niet zo snel zeggen, dat is alleen wanneer Jax/Riven early wil gaan traden wat ze zowiezo niet moeten doen.

Met deze champs geldt dan vaak ook degene die het eerst first blood heeft snowballed.

Voor de rest ze wordt te makkelijk gecountered in top zoals ik al zei door vrijwel elke tanky champion.
Oh ik denk dat Darius ook geen doen is voor Fiora trouwens, die zou ik zonder twijfel picken tegen haar.

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 09-12-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:51:
Makkelijk zou ik niet zo snel zeggen, dat is alleen wanneer Jax/Riven early wil gaan traden wat ze zowiezo niet moeten doen.

Met deze champs geldt dan vaak ook degene die het eerst first blood heeft snowballed.

Voor de rest ze wordt te makkelijk gecountered in top zoals ik al zei door vrijwel elke tanky champion.
Dat zou de win rate verklaren. Zo te zien schat jij haar ook niet al te hoog in, als dit ook gebeurd tijdens de match en zoals je al zei - ze gaan early traden losen ze het. En inderdaad dan gaat Fiora snowballen en ben je best wel done :)

Pas ging ik 1vs1 met een maat, hij Braum ik Fiora. Fiora is nergens op dat moment, ik won de game met een k/d van 3/10. Enkel omdat zij harden towers pushed dan Braum. 1vs1 is ze shite :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Uzuhl schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:55:
[...]

Dat zou de win rate verklaren. Zo te zien schat jij haar ook niet al te hoog in, als dit ook gebeurd tijdens de match en zoals je al zei - ze gaan early traden losen ze het. En inderdaad dan gaat Fiora snowballen en ben je best wel done :)

Pas ging ik 1vs1 met een maat, hij Braum ik Fiora. Fiora is nergens op dat moment, ik won de game met een k/d van 3/10. Enkel omdat zij harden towers pushed dan Braum. 1vs1 is ze shite :+
Ik schat Fiora net zo hoog in als Jax/Irelia/Riven, typische champs dat wanneer ze snowballen er geen houden meer aan is, maar ze is niet uber OP ofzo en ze is gewoon met mega veel champs te counteren, waar jij beweert dat ze amper te counteren is.

Ik heb games gehad waar een 5 man team gewoon consistent voor me weg rende zodra ik op ze af kwam, ik kon vrijwel dat hele team solo uitschakelen.

En deze champs kunnen waves snellen pushen en towers gewoon hard neerhalen.

Mijn hoge winrate met Fiora was rond de periode dat Yasuo net uit was, maar ook Zed kan geen sh*t doen tegen haar, als hij ult dan ult je gewoon terug, zeg maar dag tegen je extra damage op deathmark.

+ het is bijna gewoon een assassin een mid of adc schakel je binnen een paar klappen uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Turismo op 09-12-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote][b][message=43376285,noline]
Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:45:
[...]

Lol Fiora wordt door alle tanky champions gecountered zowiezo, Renekton, Shen, Dr. Mundo, Malphite Dat is altijd al zo geweest.

Maar ook een Riven,Jax en Irelia zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen.

Maar ook een Riven en Irelia zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen.
Irelia heeft het nog best lastig, aangezien Fiora W je Q+Triforce sowieso blokkeren, waarna het een melee-gevecht wordt. Dat, en je kunt de W trigger grotendeels ontwijken door een goed getimede ult en haar R slopen met een Ignite.
Ik pak liever Att speed dan Crit change : De reden, met att speed bouw je crit change op, en je hit sneller waardoor je nogmaals meer change op normals/crits heb. ook krijg je met att speed meer fury door de snellere hits... oftewel veel meer voordeel uit att speed dan uit crit runes... Dit is hoe ik het zie in elk geval.

De rune page die ik gebruik is mijn 6e page voor als je benieuwd ben. verder ook armor naast de att speed.

Groetjess
Vooral early zie ik het voordeel van volledig Aspeed gaan niet echt. Marks en Glyphs- oke, dat levert 15-20% op, maar volledig lijkt me niet erg slim. Aspeed geeft je weinig voordeel in early trades en farmen. Je gaat immers niet als een gek lopen pushen en trades bestaan ook vaak niet uit veel auto-attacks. Vooral Tryn is erg gevoelig voor de creepwave die zich tegen hem keert i.t.t. tanky top laners die waarschijnlijk met DShield of Cloth5 gaan beginnen tegen je.

Greeetzzzz
Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:51:
Waarom zouden Jax en Riven early niet willen traden? Op lv3-4 hebben deze beide een vrij grote powerspike waar Fiora weinig aan kan doen vanwege de stuns. Ik stond gisteren als Fiora tegen Jax, die constant met E-Q-W-Auto trades deed en vervolgens weer de creepwave in holde terwijl ik stunned was. Om dat terug te pakken zou ik sowieso 3-4 auto-attacks moeten doen, waardoor creeps mij voor een paar 100 gaan raken. Daar doe je als melee early game vrij weinig tegen. Het enige wat mij de overwinning bracht op top was een gank nadat ik FB op divende Jax pakte, gekoppeld met het feit dat hij geen Ignite nam tegen mijn Lifesteal en zijn skillrotatie verspilde.
Uzuhl schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:55:
1v1 is ze shite? Lol? Klinkt alsof je hard outplayed ben door die maat van je. Braum slowed je en doet eventueel een ult, wat jij in enkele seconden terug lifestealed en hem genadeloos sloopt, mits je Hydra+LW al af hebt. Fiora is een briljant 1v1 champion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:59:
[...]

Ik schat Fiora net zo hoog in als Jax/Irelia/Riven, typische champs dat wanneer ze snowballen er geen houden meer aan is, maar ze is niet uber OP ofzo en ze is gewoon met mega veel champs te counteren, waar jij beweert dat ze amper te counteren is.

Ik heb games gehad waar een 5 man team gewoon consistent voor me weg rende zodra ik op ze af kwam, ik kon vrijwel dat hele team solo uitschakelen.

En deze champs kunnen waves snellen pushen en towers gewoon hard neerhalen.
Ik beweer zeker niet dat ze amper te counteren is, het is gewoon een feit dat weinig mensen weten(wisten) hoe vervelend Fiora kon zijn. En nee OP is ze niet. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:03:
[quote][b][message=43376285,noline]

1v1 is ze shite? Lol? Klinkt alsof je hard outplayed ben door die maat van je. Braum slowed je en doet eventueel een ult, wat jij in enkele seconden terug lifestealed en hem genadeloos sloopt, mits je Hydra+LW al af hebt. Fiora is een briljant 1v1 champion.
Mogelijk ja, plus early wint Braum het. En nee die items had ik nog niet, het was zomaar even een quick game omdat de rest met MTG bezig was.

[ Voor 26% gewijzigd door Uzuhl op 09-12-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Uzuhl schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:04:
[...]

Ik beweer zeker niet dat ze amper te counteren is, het is gewoon een feit dat weinig mensen weten(wisten) hoe vervelend Fiora kon zijn. En nee OP is ze niet. :)
Ik zal in ranked zowiezo nooit Fiora first picken, in urf mode was Fiora wel uber OP haha oneindig mana en elke 2 seconde je abilities niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:08:
[...]

Ik zal in ranked zowiezo nooit Fiora first picken, in urf mode was Fiora wel uber OP haha oneindig mana en elke 2 seconde je abilities niet normaal meer.
Kwam urf nog terug? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:56:
[...]

Zoals hier ook al door een aantal mensen werd aangegeven. Champs nerfen is geen oplossing, een betere versie van Feral Flare nerfen echter wel.

[...]

Die had Saintvicious ook. En beide hebben ook wel gelijk imo. Ik verwacht dat men in Diamond/Master/Challenger wel kan afrekenen met een Warwick en zeker in competitive ranked games moet het helemaal lukken dmv betere communicatie en beter in aanpassen.

Warwick, Xin Zhao, Master Yi, Udyr etc zijn eigenlijk met name in de regionen waar ik zelf zit een drama, omdat we slecht kunnen aanpassen. Zelfde voor een Nasus top, slechts zelden krijgt een Nasus top in Diamond/Master/Challenger tijd om te farmen om relevant te zijn, nou niet waar ik speel hoor. Dan wachten we rustig tot 40+ minuten zodat we weinig tot niets meer tegen een Nasus kunnen beginnen.
Ik speel best veel Warwick en Nasus op Diamond niveau en je krijgt ongeveer elke game de kans om te farmen. Sowieso was Warwick met de oude feral flare ook al best broken. Maar dan moest je er wel een minuut of 15-18 afk voor farmen en alleen ganken als je ult van cd is. Waarna soms de game wel eens gesnowballt is, maar dat gebeurt eigenlijk vaker op lagere elos omdat die sukkels niet snappen dat ze gewoon moeten farmen en safe spelen tot Warwick level 6. Dan gaan ze gewoon 10 keer hun lane pingen als je level 3 bent.
Communicatie is ook echt niet beter als je hoger komt alleen mechanics, voor sommige misschien ook game kennis maar de meeste echt helemaal niet.
Junglers mogen trouwens wel een buff krijgen als devourer generfed word, ze krijgen echt amper geld binnen met die dikke timers op camps en geen gp/10 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
TF jungle the dream, inspired by UOL:

http://www.lolking.net/summoner/euw/31027345#matches

6 matches gewonnen allen met een aardige KDA. Ik ga niet roepen dat TF OP is maar vermakelijk is het zeker. Speel hem met AS marks en quints plus scaling armor en mr op respectievelijk seals en glyps. Clearen gaat prima alleen moet je opassen dat de buffs niet 10x terug lopen en gaan healen.

Probleem met bv een TF jungle (maar ook andere devourer junglers) is dat de meeste junglers passief farmen en er weinig gecountered wordt. Early is tf prima te counterjungelen of zelf te killen in zijn eigen jungle.

Qua items met devourer plus wit's end en de nodige AS doe je tons of dmg. Hierna ga ik dan ook meestal volledig tank i.c.m. runes betekend dit dat je ook prima kan engagen met je ult.

[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 09-12-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:12:
[...]
omdat die sukkels niet snappen dat ze gewoon moeten farmen en safe spelen tot Warwick level 6. Dan gaan ze gewoon 10 keer hun lane pingen als je level 3 bent.
Haha, heel herkenbaar. Een van de redenen waarom ik een tijd geen Warwick gespeeld heb, ondanks dat het eigenlijk een van mn favoriete champ is (ja ja, brainless, makkelijk, i know, dont care). Nu maakt het me geen zak meer uit en speel ik wat ik wil. Als jungler krijg je hoe dan ook toch wel gezeik over je heen als mensen hun lane 1v1 verliezen.
Junglers mogen trouwens wel een buff krijgen als devourer generfed word, ze krijgen echt amper geld binnen met die dikke timers op camps en geen gp/10 meer.
Weinig gold, maar ook weinig XP. Als je ganks geen kills opleveren maar alleen een flash burnen ga je midgame gewoon achterlopen. Maarja, jungle heeft door de jaren heen vrijwel alleen maar nerfs gekregen omdat iemand die uit de bosjes komt om je te ganken al gauw OP aanvoelt, zelfs al heeft hij 2 levels minder en slechtere duel-items.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:12:
[...]

Ik speel best veel Warwick en Nasus op Diamond niveau en je krijgt ongeveer elke game de kans om te farmen. Sowieso was Warwick met de oude feral flare ook al best broken. Maar dan moest je er wel een minuut of 15-18 afk voor farmen en alleen ganken als je ult van cd is. Waarna soms de game wel eens gesnowballt is, maar dat gebeurt eigenlijk vaker op lagere elos omdat die sukkels niet snappen dat ze gewoon moeten farmen en safe spelen tot Warwick level 6. Dan gaan ze gewoon 10 keer hun lane pingen als je level 3 bent.
Communicatie is ook echt niet beter als je hoger komt alleen mechanics, voor sommige misschien ook game kennis maar de meeste echt helemaal niet.
Dan is mijn verwachting helaas onterecht geweest. Zou toch opzich wel wat betere teamplay verwachten met zoveel LCS spelers/Challenger circuit deelnemers om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Mvdbeld schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:20:

6 matches gewonnen allen met een aardige KDA. Ik ga niet roepen dat TF OP is maar vermakelijk is het zeker. Speel hem met AS marks en quints plus scaling armor en mr op respectievelijk seals en glyps. Clearen gaat prima alleen moet je opassen dat de buffs niet 10x terug lopen en gaan healen.

Probleem met bv een TF jungle (maar ook andere devourer junglers) is dat de meeste junglers passief farmen en er weinig gecountered wordt. Early is tf prima te counterjungelen of zelf te killen in zijn eigen jungle.

Qua items met devourer plus wit's end en de nodige AS doe je tons of dmg. Hierna ga ik dan ook meestal volledig tank i.c.m. runes betekend dit dat je ook prima kan engagen met je ult.
Balen dat ik juist in een van je slechtere TF games meespeelde :(
Al werd er toen juist wel gecounterjungled. Verder is dat nog niet veel voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Er is een nieuwe... Ik wist niet dat er een nieuwe was. Bij deze nog even excuses voor mijn gedrag in deeltje 9.

Gister paar potjes gespeeld, 1 game ging belachelijk goed met lucian, de rest wil ik niet over praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:34:
[...]

Dan is mijn verwachting helaas onterecht geweest. Zou toch opzich wel wat betere teamplay verwachten met zoveel LCS spelers/Challenger circuit deelnemers om je heen.
Noemde die gast (Cyanide?) niet al dat alles in solo queue gewoon fucked was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

SoloQ blijft ook bagger. Bij mij is het verschil in ieder geval dat ik niet meer boos word en gewoon brainless die game speel met hier en daar een 'GJ', hoe erg het ook is. Dan ben ik in ieder geval niet meer echt geirriteerd als ik iets verlies, dat maakt het wel zo makkelijk. Mensen hebben toch nog steeds geen idee hoe ze moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kan ook bijna geen teamplay hebben met 4 vreemden. Ja op een gegeven moment word je wel beter in ques oppikken van wanneer iemand erin gaat of juist eruit. Maar het blijft behelpen.

Edit: Trouwens zelfs in de challenger scene is er super slechte teamplay. Als je die matches van G2 bijvoorbeeld bekijkt engagen ze eigenlijk nooit tegelijk. En die gasten spelen uren met elkaar voor een paar maanden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:13:
Maar je kan ook bijna geen teamplay hebben met 4 vreemden. Ja op een gegeven moment word je wel beter in ques oppikken van wanneer iemand erin gaat of juist eruit. Maar het blijft behelpen.

Edit: Trouwens zelfs in de challenger scene is er super slechte teamplay. Als je die matches van G2 bijvoorbeeld bekijkt engagen ze eigenlijk nooit tegelijk. En die gasten spelen uren met elkaar voor een paar maanden.
Tja solo queue he :)
vaak is het degene met de meest gewonnen lanes wint. En hopen dat je een leuke jungler hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Doelde meer op het feit dat jullie pool aan spelers minder is dan de onze (alles vanaf gold en lager). De kans dat ik met dezelfde Gold speler ga spelen is behoorlijk klein, waar ik toch wederom verwacht dat jullie gemiddeld (indien jullie op dezelfde tijden queuen) vaak met dezelfde teams zitten. Na verloop van tijd ga je toch wel wat op elkaar ingespeeld raken lijkt mij?

Edit: Weet je wat ik betrek gewoon weer CS erbij. Ik zat vroeger vaak op dezelfde servers als een aantal andere spelers uit NL en hoe meer je met elkaar samenspeelde hoe meer je wist hoe hij/zij speelde. En daar kon je op inhaken.

[ Voor 23% gewijzigd door Damien op 09-12-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Als ik spelers herken komt het vaak omdat ze zo debiel deden de vorige game(s) dat ik niet anders kan dan de naam te herinneren en denken: ''-3LP? Sure...why not..''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
steel123 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:44:
[...]

Balen dat ik juist in een van je slechtere TF games meespeelde :(
Al werd er toen juist wel gecounterjungled. Verder is dat nog niet veel voorgekomen?
Nee dat is eigenlijk de enige van de 6 games waar ik early onder druk werd gezet in mijn eigen jungle. Door zowel enemy jungle (volibear) en mid (Fed Lee sin die met Q's door mijn jungle vloog), maar zelfs die game werd ik ook wel relevant na een tijdje farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mvdbeld schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:20:

Geïnspireerd door dit soort avonturen en die malle doch succesvolle en zeer vermakelijke TF jungle game van UOL heb ik Lulu weer eens afgestoft en in de jungle geprobeerd.

Ging boven verwachting. Lulu is behoorlijk goed in staat om te kiten zonder dat ze zelf in de problemen komt. Ik was op een gegeven moment lvl 4 met 75% hp en had beide pots nog. Moet dan uiteraard wel met golems beginnen zodat je die stun hebt.

Trailblazer werkt natuurlijk prima met Pix erbij. Lulu's jungle farm gaat behoorlijk rap, en qua ganks brengt ze uiteraard genoeg CC en een sterke teamfight ult.

Ga ook niet beweren dat ze een briljante jungler is, maar wel erg leuk :) Aanrader voor de Lulu fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Komen er binnenkort nog eens runepages in de aanbieding? Ik heb er nog wel een stuk of 6 extra nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Patch 4.21 notes:

Sejuani:
De % target max health dmg is van Q naar W gegaan, en de W aoe component scaled met % total health. Dat zou jungle clears wat moeten versnellen. Q heeft nu een hogere base dmg ervoor terug gekregen. E slow blijft fixed op 1.5 secs en iets omlaag in dmg, maar de cd gaat wel omlaag met elke rank.
Eens kijken of het iets verbetert.

Shyvana:
Burnout doet nu 20% bonus dmg op monsters. Gaan we dus wellicht ook weer vaker in de jungle zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-12-2014 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik denk dat ze Warwick nu in 1x helemaal kapot hebben generft. De W + R krijgen een nerf en daarbij ook nog de Skirmisher + Devourer. Ik denk dat de Skirmisher + Devourer nerf voldoende zou zijn.

Ik ben ook benieuwd of de Trailblazer nerf nog effect gaat hebben op junglers die een moeilijke early hebben en die 15 sec cooldown heel goed konden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
@Mvdbeld: van harte gefeliciteerd man :) nog vele jaren

@Warwick: Dit scheelt me alweer 1 ban in soloqueue, tot ziens <3

Gisteren 4 potjes gespeeld, met wisselende resultaten. Gelukkig stond ik voor het eerst in tijden weer top in het laatste potje die ik met Rudy speelde. Helaas pickte het enemy team Irelia, dus moest ik uitwijken naar een andere optie. Dus dan maar Jax, iets wat ik al in tijden niet gespeeld had en het ging heerlijk. Ondanks dat onze mid redelijk emo was nadat Akali zijn 3e kill had opgepakt en hij aangaf dat we de game al niet meer konden winnen, ging alles vrij simpel. Rudy securede als jungler netjes 3 dragons voor ons. Irelia was inmiddels ook vrij over de zeik, nadat ik namelijk 2-0 was gegaan in de lane (solo kills) kwamen mijn teammates ook nog even langs om haar nog eens te killen. Dus dat doet wel iets met iemands motivatie om nog te spelen.

Maar om dan toch nog even de voorgaande matches erbij te halen waar ik tweemaal niet echt lekker ging en tevens de rest van het team niet. Het valt me bij mijzelf de laatste tijd op dat ik ook weinig zin tegenwoordig nog heb om mijzelf te motiveren om een 1-10 (teamscore) te gaan proberen om te draaien. Dus met andere woorden extreem hard je best doen om er toch nog een win uit te slepen. Eerder kon ik mij er nog wel druk om maken, maar als ik tegenwoordig een top/mid en botlane zie die alle 3 keihard verliezen ben ik er eigenlijk wel weer klaar mee en ga ik liever naar de volgende game.

Overigens kijk ik nu regelmatig de stream van incarnati0n, maar het is ook wel vermakelijk om te zien hoe de nummer 1 in ranking ongeveer elke keer dat hij streamed in een enorme loss-spree terecht komt. Het voordeel hieruit is dat je toch ook eens een andere kant ziet van een "goede" speler en hoe hij ermee omgaat. (in zijn geval zet hij zijn stream gewoon uit :+)

[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 10-12-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ze maar geen watered-down/jungelende versie van Akali moeten kiezen op mid lol.

Verder snapte ik die Fiddle op enemy team ook niet. Geen enkele poging om Drake te soloen. Waarom pick je dan Fiddles. Als je wil lane kamperen, pak dan Xin, J4 of Lee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:34:
Had ze maar geen watered-down/jungelende versie van Akali moeten kiezen op mid lol.

Verder snapte ik die Fiddle op enemy team ook niet. Geen enkele poging om Drake te soloen. Waarom pick je dan Fiddles. Als je wil lane kamperen, pak dan Xin, J4 of Lee.
Hij vond het leuk om mij te bezoeken ipv dragon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

TheBrut3 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:00:
Ik denk dat ze Warwick nu in 1x helemaal kapot hebben generft. De W + R krijgen een nerf en daarbij ook nog de Skirmisher + Devourer. Ik denk dat de Skirmisher + Devourer nerf voldoende zou zijn.

Ik ben ook benieuwd of de Trailblazer nerf nog effect gaat hebben op junglers die een moeilijke early hebben en die 15 sec cooldown heel goed konden gebruiken.
Pfoeh een jungler als Rammus zal het met die Trailblazer smite cooldown nerf zwaar gaan krijgen ben ik bang. De nerfs op Warwick zijn denk ik wel heftig, maar ik denk dat hij nog steeds relevant blijft. Hij is nog steeds een van de veiligere junglers met vanaf level 6 uitstekende ganks. In competitieve games (LCS etc.) denk ik dat hij nu wel verdwijnt.

Ik ben vooral benieuwd naar Shyvana, die ga ik zo eens proberen. Was er vroeger altijd wel fan van ondanks de wat zwakkere ganks, maar met die buff op haar Q en W (op monsters meer dmg) zou ze zomaar weer eens de snelste clearer van allemaal kunnen zijn waardoor je een hoger level hebt tijdens skirmishes.

[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 10-12-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 23-08 20:08
Sejuani buffs <3

Sowieso is ze nu beter in de jungle, maar ik ben ook benieuwd of ze nu ook viable op top is.
Je hebt nu geen Q meer nodig om damage te doen, dus dat scheelt grote hoeveelheden mana. Volgens mij kan je aardig traden met W, die nu toch wel aardig sterk is. Je hebt waveclear en je kan mooi ganks opzetten met R en Q. Daarnaast is Sejuani gewoon cool. En om niet te vergeten, ze heeft ook nog een escape met Q.

Nadeel is wel, je hebt nul sustain (Enigzins te counteren met Catalyst en RoA) en ze is nu ook niet het beste in traden of poken. Ik ga dit vandaag eens uitproberen denk ik met een tanky build zoals Moakai.

Ik mag mijn portomonnee ook weer open trekken voor:
- Bloodmoon Thresh
- Poro Rider Sejuani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al games meegemaakt dat je 5 dragons down hebt en ook nog de baron?
Gisteren heb ik mijn eerste gehad; http://matchhistory.euw.l...EUW1/1865145583/207277636
Als team ben je echt niet meer te stoppen en kunnen de minions het zelfs voor je afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
De jungle changes vind k wat vreemd. Je gaat zometeen 10 gold per large monster krijgen door je Machete. Echter geven monsters minder gold. Dit betekend dat je na twee camps echt gold tekort komt om je jungle items te upgraden. Betekend dat je met een non-sustain jungler altijd aan redbuff side moet beginnen voor de smite op Red, zodat je in ieder geval 3 camps kan doen. Eenmaal geupgrade geeft je jungle item 20 gold bonus p/lmonster. Dus na je eerste back heb je wel een wat grotere gold income.

Het goede nieuws: welcome back negatron cloak. Eindelijk van die dubbele Null-Mantles af.

Vreemd overigens die Yasuo buffs, leek me niet dat er iets mis was met Yasuo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nou ik heb Shyvana geprobeerd en ben niet onder de indruk. De clear is wel ok, maar je hebt geen sustain dus moet alsnog redelijk vaak back en pots kopen. Daardoor level je niet (veel) sneller dan de andere jungler. Aangezien je ganks ook ruk zijn moet je het dan echt van je lategame scaling hebben (je scalet over het algemeen beter dan pantheon, lee sin etc.). Misschien deed ik het verkeerd, maar voorlopig pick ik shyvana niet voor de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:17:
De jungle changes vind k wat vreemd. Je gaat zometeen 10 gold per large monster krijgen door je Machete. Echter geven monsters minder gold. Dit betekend dat je na twee camps echt gold tekort komt om je jungle items te upgraden. Betekend dat je met een non-sustain jungler altijd aan redbuff side moet beginnen voor de smite op Red, zodat je in ieder geval 3 camps kan doen. Eenmaal geupgrade geeft je jungle item 20 gold bonus p/lmonster. Dus na je eerste back heb je wel een wat grotere gold income.

Het goede nieuws: welcome back negatron cloak. Eindelijk van die dubbele Null-Mantles af.

De Patch notes zeggen toch dat de Machete 10 gold extra geeft? Dat houd dan in dat je ongeveer dezelfde hoeveelheid gold krijgt. Na de upgrade krijg je inderdaad meer.
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:22:
Nou ik heb Shyvana geprobeerd en ben niet onder de indruk. De clear is wel ok, maar je hebt geen sustain dus moet alsnog redelijk vaak back en pots kopen. Daardoor level je niet (veel) sneller dan de andere jungler. Aangezien je ganks ook ruk zijn moet je het dan echt van je lategame scaling hebben (je scalet over het algemeen beter dan pantheon, lee sin etc.). Misschien deed ik het verkeerd, maar voorlopig pick ik shyvana niet voor de jungle.
Welke jungle item heb je gepakt eigenlijk? Misschien helpt het om na je eerste upgrade van je machete een vamp scepter te halen. Daarna Ranger's trailblazer en Botrk? Dat was mijn eerste gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik had trailblazer gepakt. Je kan inderdaad voor een vamp scepter gaan, maar het duurt best een tijd voordat je die hebt en tegen die tijd ben je wel tanky genoeg om ook zonder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je gold income bij je eerste clear blijft gewoon hetzelfde, na je jungle item upgrade is je gold income zelfs hoger.
Doel hiervan is dat laners minder gold krijgen van je jungle mobs waardoor het minder interesant is om jungle te clearen als laner en zo je jungler gold te denien. Ook wordt counterjunglen hierdoor sterker.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:22:
En wat is daar anders aan dan vroeger? Toen ze overigens een god tier pick was in de jungle? Ze heeft nooit sustain gehad, maar snelle clear. Die clear is nu vrij meh, dus vandaar de buffs op W, zodat die clear weer in orde komt. Het hele punt van Shyvana is niet godlike ganks, maar de enorme presence in teamfights. Ze is in R-form super tanky en doet in verhouding tot andere bruisers immens veel burst en sustained damage.

Waarom mensen in godsnaam Trailblazer op haar pakken ontgaat me even. Dat is misschien wel de laatste die ik zou pakken. Skirmisher pak je natuurlijk of als het nodig is Stalker . Q past 2x on-hit toe en scaled 1:1 met AD, waardoor je, wanneer juist getimed, 3x auto-attacked binnen een seconde. Gekoppeld met Smite doet dit dus 3x de True Damage proc in een seconde.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
De jungle changes vind k wat vreemd. Je gaat zometeen 10 gold per large monster krijgen door je Machete. Echter geven monsters minder gold. Dit betekend dat je na twee camps echt gold tekort komt om je jungle items te upgraden.
Minder gold? Ik kom precies op hetzelfde uit. Bij elk camp is 10 gold weg gehaald en deze komt er met de machete bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:03:
Waarom mensen in godsnaam Trailblazer op haar pakken ontgaat me even. Dat is misschien wel de laatste die ik zou pakken. Devourer of Warrior pak je natuurlijk.
Omdat Trailblazer een upgrade is en Devourer en Warrior enchantments? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:50:
Ik had trailblazer gepakt. Je kan inderdaad voor een vamp scepter gaan, maar het duurt best een tijd voordat je die hebt en tegen die tijd ben je wel tanky genoeg om ook zonder te kunnen.
Als je nou gewoon tijdens je eerst back ja machete upgrade pakt van 350 gold en een paar pots. Daarna farm je nog even 800 gold (geen idee of dat lukt.) en pak je een vamp scepter. Ik denk dat je i.p.v Trailblazer misschien ook wel Stalker's Blade kan pakken. Die slow kan ze zo goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:04:
[...]

Omdat Trailblazer een upgrade is en Devourer en Warrior enchantments? 8)7
Fixed. Haalde wat dingen door elkaar. Blijft nog dat Trailblazer een slechte upgrade is tegenover Skirmisher of misschien zelfs nog Stalker. Smite + triple hit doet vrij veel damage en anders de slow voor ganks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, straks maar weer eens wat Topdyr proberen in blind pick. Kans op slechte matchups is zeer aanwezig, maar ook die moet ik gewoon beter leren spelen. En als ik slecht ga dan ga ik gewoon voor phoenix en splitpush ik in de midgame de gemiste farm wel terug :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Shyvana was er ook meer om ervoor te zorgen dat de enemy jungler geen kans kreeg een impact op de game te hebben. Het ging niet om het ganken maar juist om het counterjunglen. Tja, als je ermee wilt ganken zijn er betere picks dan Shyvana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 13:32
TheBrut3 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:03:
[...]

Minder gold? Ik kom precies op hetzelfde uit. Bij elk camp is 10 gold weg gehaald en deze komt er met de machete bij.
Ik vind het nogal onduidelijk omschreven in de patch notes. Als je "jungle camps" moet interpreteren als jungle monster, dan is er voor je 2e jungle item wel degelijk minder gold.
Zij zijn onduidelijk of er -10 gold op alle jungle monsters is, of -10 op het clearen van 1 totale "camp", of -10 Gold op alleen de large monster is, wat weer gecompenseerd wordt door +10 van Machette.

Als het -10 Gold is op alle jungle monsters, dan :

NOTES:

GO BACK TO YOUR LANE All jungle camps now give 10 less gold
THIS IS MY JUNGLE Hunter's Machete now grants +10 gold per large jungle monster

Als ik de patch notes op alle monsters reflecteer dan, even een voorbeeld:

Raptor totaal camp 4.20:
Large monster : Crimson Raptor 42 Gold
3 small monsters Raptor 12 gold per stuk
Totaal : 78 Gold

Raptor totalee camp 4.21:
Large Monster: Crimson Raptor 32+10(Machette) Gold = 42 Gold
3 small monsters Raptor 2 gold per stuk = 6 Gold
Totaal: 48 Gold

heeft iemand hier meer duidelijkheid in ? Riot faalt wat dat betreft in duidelijke uitleg hierin... :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Het camp geeft je 10 gold minder, 1 large monster geeft je 10 gold meer.

Je vergelijking is volledig krom en ik zie niet in waarom het onduidelijk is uitgelegd.

Als je camp 78 gold is in 4.20 dan is het nu 68 Gold total en krijg je gewoon 10 gold extra voor de large monster = 78 gold.

Je gold blijft dus gewoon gelijk en een jungle camp zijn ALLE monsters TEZAMEN dus 1 camp 10 gold minder is niet 4x10 gold minder voor raptors bijvoorbeeld.

Het is imo ook niet slecht omschreven door Riot maar je denkt er gewoon veel te hard over na.

TL;DR Camp != monsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gromp - from 72 to 62
Ancient Krug - from 66 to 60
Krug - from 18 to 14
Greater Murkwolf - from 48 to 42
Small Murkwolf - from 14 to 12
Crimson Raptor - from 42 to 41
Raptor from 12 to 9
Blue Sentinel - from 42 to 36
Small Sentry - from 22 to 20
Red Brambleback - from 42 to 36
Cinderling - from 22 to 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:03:
[...]

En wat is daar anders aan dan vroeger? Toen ze overigens een god tier pick was in de jungle? Ze heeft nooit sustain gehad, maar snelle clear. Die clear is nu vrij meh, dus vandaar de buffs op W, zodat die clear weer in orde komt. Het hele punt van Shyvana is niet godlike ganks, maar de enorme presence in teamfights. Ze is in R-form super tanky en doet in verhouding tot andere bruisers immens veel burst en sustained damage.

Waarom mensen in godsnaam Trailblazer op haar pakken ontgaat me even. Dat is misschien wel de laatste die ik zou pakken. Skirmisher pak je natuurlijk of als het nodig is Stalker . Q past 2x on-hit toe en scaled 1:1 met AD, waardoor je, wanneer juist getimed, 3x auto-attacked binnen een seconde. Gekoppeld met Smite doet dit dus 3x de True Damage proc in een seconde.
Niets anders dan vroeger, behalve dan dat vroeger de jungle makkelijker en sneller te clearen was en je niet zoveel damage van de monsters kreeg. Daardoor kon je zo snel je jungle leegtrekken dat je qua levels voorliep. En dat heb je juist nodig om die impact te maken in de teamfights. Anders ben je gewoon weer een standaard budget-tank, maar in dit geval dus zonder CC. Verder heb ik nu pas 1 normal game met haar gespeeld, dus heb nog niet heel uitgebreid bestudeerd welk jungle item het beste zou zijn. De meest veilige keuze is dan trailblazer, vandaar dat ik daarvoor ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 13:32
TheBrut3 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:35:
Gromp - from 72 to 62
Ancient Krug - from 66 to 60
Krug - from 18 to 14
Greater Murkwolf - from 48 to 42
Small Murkwolf - from 14 to 12
Crimson Raptor - from 42 to 41
Raptor from 12 to 9
Blue Sentinel - from 42 to 36
Small Sentry - from 22 to 20
Red Brambleback - from 42 to 36
Cinderling - from 22 to 20
Thanks! Dit was de informatie die mijn inziens ontbrak bij de officiëele notes. Die 10 gold minder op camps moet natuurlijk ergens vandaan komen ;)

Zo wijzigt de totale gold income als jungle met Machette inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Over de jungle gold income en voor degenen voor wie het nog niet duidelijk is.

De basis gold reward voor een jungle camp is 10 gold lager.
Als je een hunter's machete hebt, dus als je de jungler bent, krijg je als compensatie 10 gold meer voor een large monster. Dat betekent dat als je als laner een junglecamp pakt, je er 10 gold minder voor krijgt dan normaal. Ben je de jungler dan verlies je er niks op.

Upgrade je je hunter's machete naar een tier 2 jungle item, dan krijg je voor elke large monster 20 gold meer. Effectief krijg je dan dus voor elke jungle camp 10 gold meer dan voorheen, en een laner 10 gold minder dan.
We're seeing a lot of junglers having difficulty keeping up in gold generation, but if we just throw more gold onto the camps we'd probably see laners stealing monsters instead
M.a.w. jungle camps leveren voor een jungler meer op en voor een laner minder. Ingewikkelder dan dit is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:23:
Hebben jullie al games meegemaakt dat je 5 dragons down hebt en ook nog de baron?
Gisteren heb ik mijn eerste gehad; http://matchhistory.euw.l...EUW1/1865145583/207277636
Als team ben je echt niet meer te stoppen en kunnen de minions het zelfs voor je afmaken.
Ja man heb ik ook gehad, waarvan ik 4 dragons solode met mijn heimerdinger. Heimer speelt echt zoooo flex!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
TheBrut3 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:03:
[...]

Zoals al meerdere malen is gezegd en uitgelegd ondertussen, heb je inderdaad gelijk. Ik had alleen nog neit goed bedacht over het waarom. Ik dacht dat het was om de gold income te verhogen van de jungler ( wat pas na de upgrade dus ook is) om zo na 2 camps je upgrade te kunnen krijgen. Wanneer ik nu jungler heb ik na 2 camps + recall ongeveer 330 gold. Dit betekend dus nog 10 seconden wachten voordat je de upgrade kan kopen.

Dit is bijvoorbeeld met Shyvana zo (je clear is vrij vlot, maar je sustain 0). 3 camps haal ik niet met haar wanneer ik blue side start, met red side haal ik het wel natuurlijk. Ik vind zeker 10 seconden downtime vrij fors eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik de enige die er last van heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bij couterjunglen heeft het nu ook meer effect als je het grote monster steelt. Jij krijgt, bij een geupgrade smite tussen de 10 en 19 meer gold welke de andere jungler mist. En die krijgt dan ook nog eens minder voor de small monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ero-Sensei schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:40:
[...]

Zoals al meerdere malen is gezegd en uitgelegd ondertussen, heb je inderdaad gelijk. Ik had alleen nog neit goed bedacht over het waarom. Ik dacht dat het was om de gold income te verhogen van de jungler ( wat pas na de upgrade dus ook is) om zo na 2 camps je upgrade te kunnen krijgen. Wanneer ik nu jungler heb ik na 2 camps + recall ongeveer 330 gold. Dit betekend dus nog 10 seconden wachten voordat je de upgrade kan kopen.

Dit is bijvoorbeeld met Shyvana zo (je clear is vrij vlot, maar je sustain 0). 3 camps haal ik niet met haar wanneer ik blue side start, met red side haal ik het wel natuurlijk. Ik vind zeker 10 seconden downtime vrij fors eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik de enige die er last van heeft :).
Ik heb juist met de meeste junglers meer moeite als ik aan de red side start. Camp->-Blue->Wolves->Red Lukt eigenlijk op elke jungler (waar ik tot nu toe mee gespeeld heb) wel, je smite op rood geeft namelijk best wel veel HP terug. Wel oppassen voor counter jungle, want je bent hoe dan ook laag hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Gromp starten op tank junglers, Krugs starten op fighter junglers die veelal autoattacken is de beste route.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:19:
Shyvana was er ook meer om ervoor te zorgen dat de enemy jungler geen kans kreeg een impact op de game te hebben. Het ging niet om het ganken maar juist om het counterjunglen. Tja, als je ermee wilt ganken zijn er betere picks dan Shyvana.
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:36:
[...]

Niets anders dan vroeger, behalve dan dat vroeger de jungle makkelijker en sneller te clearen was en je niet zoveel damage van de monsters kreeg. Daardoor kon je zo snel je jungle leegtrekken dat je qua levels voorliep. En dat heb je juist nodig om die impact te maken in de teamfights. Anders ben je gewoon weer een standaard budget-tank, maar in dit geval dus zonder CC. Verder heb ik nu pas 1 normal game met haar gespeeld, dus heb nog niet heel uitgebreid bestudeerd welk jungle item het beste zou zijn. De meest veilige keuze is dan trailblazer, vandaar dat ik daarvoor ben gegaan.
Damien zegt het eigenlijk al. En een upgrade aan W zou haar counterjungle en clear weer aantrekkelijk moeten maken, waardoor ze weer gaat voorlopen. Zou in ieder geval weer leuk zijn, Boots starten en weer fijn op Master Yi's met half HP jagen :+

Shyvana rooft nu al een camp vrij snel leeg, dus dat wordt alleen maar erger. Overigens is ze niet een standaard "budget-tank" aangezien ze een ziekelijk uitgebreide statpool heeft/krijgt door ult en alles AoE +HP% damage pakt. Ze ruilt CC in voor erg tanky zijn met daarbij erg hoge mixed damage. Ik zie weinig andere tanks die dat hebben of uberhaupt de flexibiliteit hebben om te wisselen tussen magic/phys damage op Warwick na, die veel minder tanky is (helemaal als hij tijdelijk niet kan lifestealen). Het is enkel erg jammer dat je teamcomp moet inspelen op een tank zonder CC, wat in solo queue weinig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Opzich alleen maar beter dat de jungler meer gold krijgt in de jungle ipv laners. Als ze dat ook nog even zouden willen toepassen ten opzichte van XP dan zou het helemaal fijn zijn. Al denk ik dat ze dat niet snel zullen doen want dan worden alle counter-jungle champs (Nunu, Udyr, Shyvana etc) ineens immens populair en zie je vervolgens Amumu (om maar een voorbeeld te noemen) weer nergens. Maar ik geef toe, Riot zit het nu tenminste wel netjes te balanceren, er lijkt iig meer structuur in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:36:
Opzich alleen maar beter dat de jungler meer gold krijgt in de jungle ipv laners. Als ze dat ook nog even zouden willen toepassen ten opzichte van XP dan zou het helemaal fijn zijn. Al denk ik dat ze dat niet snel zullen doen want dan worden alle counter-jungle champs (Nunu, Udyr, Shyvana etc) ineens immens populair en zie je vervolgens Amumu (om maar een voorbeeld te noemen) weer nergens. Maar ik geef toe, Riot zit het nu tenminste wel netjes te balanceren, er lijkt iig meer structuur in te komen.
Ik denk inderdaad dat het belangrijkste obstakel nu is overkomen, namelijk de moeilijkheidsgraad van de monsters. Is deze te makkelijk, dan kan enkele jandoedel met willekeurige items (hoi S2/3) er doorheen banjeren en even met vol HP de lane induiken. Op counterjungling en ganks na, was junglen een vrij simpele manier om Gold/EXP te vangen zonder al te veel druk van menselijke tegenstanders. Er waren ook bijna geen situaties waar ik zoiets had van "nog even camp pakken voor lv6 en back, of binnen een minuut ganken?" want dat kon namelijk gewoon vrijwel altijd allebei. Ik merk zelf dat ik die afweging nu wat vaker maak, net als dat laners een soortgelijke afweging maken tussen farmen/kills/items kopen.

Nu inderdaad alleen nog even zorgen dat de laners geen groot voordeel van neutrals krijgen. (RIP Rudy mid Ziggs)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Oh en dan nog een complimentje richting Riot, de store is opzich redelijk snel. Ik had eind vorige week iets besteld en kreeg het gisteren (eigenlijk maandag al maar toen was er niemand om het in ontvangst te nemen) kwam het al binnen. Netjes verpakt en kwalitatief goed materiaal (mag natuurlijk ook wel voor de prijzen die ze hanteren). Toch netjes, aangezien ik mijn twijfels had bij de levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Game of throws, altijd jammer. Was fed op Zed, m'n maat met Ryze kwam na een stroeve start ook hard terug. Helaas ging het de jungler en botlane wat minder goed af met een bedroevende kda en farm. Na een verloren dragon+fight ging het dan ook bergafwaarts. En wat uiteindelijk de echte throw was was mijn beslissing om te splitten terwijl m'n team op mid pressure uitoefende. Verwachtte dat ze zich gingen redden, zware inschattingsfout van mijn kant want ze werden geraped, wat ik zo hard aan had moeten zien komen, en enemy team ging finishen. Hun jungler zocht me op en interrupte m'n recall en dat was dat. Nu had het enemy team al gold advantage teruggewonnen, maar nog was het misschien anders afgelopen als ik gewoon mid was gegaan en dat respecteerde ipv negeerde. Oh well..

http://matchhistory.euw.l...94/200792910?tab=overview

Wel maar een normal overigens, maargoed dan wil je nog steeds winnen natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Recrush op 10-12-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recrush schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:07:

http://matchhistory.euw.l...94/200792910?tab=overview

Wel maar een normal overigens, maargoed dan wil je nog steeds winnen natuurlijk.
Vanwaar de Zephyr? Veel CC heeft enemy team niet en Thresh en Zac hebben CC dat door Tenacity niet gepakt wordt. Met iets als Hydra kun je lekker damage pakken door de active. Of gelijk een IE omdat je toch al crit hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Damienx2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:51:
Oh en dan nog een complimentje richting Riot, de store is opzich redelijk snel. Ik had eind vorige week iets besteld en kreeg het gisteren (eigenlijk maandag al maar toen was er niemand om het in ontvangst te nemen) kwam het al binnen. Netjes verpakt en kwalitatief goed materiaal (mag natuurlijk ook wel voor de prijzen die ze hanteren). Toch netjes, aangezien ik mijn twijfels had bij de levertijden.
De prijzen zijn absurd. Mijn god, leuk verzonnen, maar alleen de Teemo hat is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Pak dan een Mercurial zodat je enemy zed zijn deathmark kunt removen/uit thresh zijn Q kunt wegkomen of gewoon een randuins voor de armor/hp

Verder doet het mij pijn om geen sweeper trinkets te zien :(
(Void Staff where are you bro?)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Uzuhl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:36:
[...]

De prijzen zijn absurd. Mijn god, leuk verzonnen, maar alleen de Teemo hat is het waard.
20euro voor een hoed waar je nog niet dood mee gevonden wilt worden?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Fanatic_FS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:40:
[...]

Ik zie het meer als een jachttrofee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:57:
[...]

[...]
En een upgrade aan W zou haar counterjungle en clear weer aantrekkelijk moeten maken, waardoor ze weer gaat voorlopen. Zou in ieder geval weer leuk zijn, Boots starten en weer fijn op Master Yi's met half HP jagen :+
Met een Machete en 2 pots moest ik al vrij snel back dus denk dat je met boots alleen 2 camps kan clearen. Tenzij ik iets hopeloos verkeerd doe lijkt het me sterk dat je dan sneller junglet dan Yi en ook nog tijd/health en combat stats van levelups hebt om hem in zijn eigen jungle te vinden en killen. Dat is dus wat ik bedoel: de clear valt ondanks de buff tegen en omdat je geen sustain hebt en de camps best zwaar zijn loop je niet voor zoals je in S2/S3 met Shyvana deed. Dat je slechte ganks hebt noemde ik er terloops bij omdat ze dat OOK al niet heeft maar wordt op een of andere manier geïnterpreteerd alsof ik beweer dat dat normaal wel een sterk punt van haar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Fanatic_FS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:40:
[...]

Na tijd zoeken op festivals heb ik hem voor 15 euro gekocht. Lijkt echt of verdoemd goede namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:41:
[...]

Met een Machete en 2 pots moest ik al vrij snel back dus denk dat je met boots alleen 2 camps kan clearen. Tenzij ik iets hopeloos verkeerd doe lijkt het me sterk dat je dan sneller junglet dan Yi en ook nog tijd/health en combat stats van levelups hebt om hem in zijn eigen jungle te vinden en killen. Dat is dus wat ik bedoel: de clear valt ondanks de buff tegen en omdat je geen sustain hebt en de camps best zwaar zijn loop je niet voor zoals je in S2/S3 met Shyvana deed. Dat je slechte ganks hebt noemde ik er terloops bij omdat ze dat OOK al niet heeft maar wordt op een of andere manier geïnterpreteerd alsof ik beweer dat dat normaal wel een sterk punt van haar was.
In eerdere seizoenen was een aanvaardbare manier van levelen op Shyvana boots kopen, ward droppen bij enemy 2nd buff, lv2 worden op red met leash, asap met je boots/W/Ms Quints naar enemy jungle toelopen om daar de pannekoek in kwestie bij zijn red/blue te slopen. Die mogelijkheid is er nu best weer als clearspeed omhoog gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:24:
[...]

Vanwaar de Zephyr? Veel CC heeft enemy team niet en Thresh en Zac hebben CC dat door Tenacity niet gepakt wordt. Met iets als Hydra kun je lekker damage pakken door de active. Of gelijk een IE omdat je toch al crit hebt.
Tenacity is ook niet de voornaamste reden dat ik Zephyr nam. Ondanks dat de Bork en Ghostblade active al genoeg attack speed zouden moeten zijn vind ik het altijd wel fijn om hem erbij te hebben. Ook vanwege de ms en cdr. Maar moet toegeven dat gezien de situatie waar ik hem in kocht achteraf ook niet ideaal was.
Fanatic_FS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:36:
Pak dan een Mercurial zodat je enemy zed zijn deathmark kunt removen/uit thresh zijn Q kunt wegkomen of gewoon een randuins voor de armor/hp

Verder doet het mij pijn om geen sweeper trinkets te zien :(
(Void Staff where are you bro?)
Mercurial (eveneens IE) heb ik wel overwogen ipv de BT, maar Zac deed me al niks en Zed gebruikte zelden zijn ult op mij, telkens wanneer hij dat wel deed schakelde ik hem eerder uit dan hij mij, dus daar ik sowieso niet veel gehad. Had wel iets voor Randuin's kunnen swappen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Shyvanna :r
Praat liever over Elise!

Gister haar voor het eerst uit de kast getrokken in de nieuwe jungle, maar het was niet super. 1W/1L
Pro's: Zeer safe in jungle, altijd hoog hp en geen pots nodig. Goede ganks.
Con's: Langzaam, squishy wanneer damage georienterende build.

Ik speelde vooral met Magus enchantment en de tanky AP items zoals gewoonlijk(heb 12W/3L, 80% winrate). En om kort te zijn, het was ruk!
De damage die je doet gaat niet echt hard omhoog met items, zeker omdat junglers in de nieuwe jungle minder geld te besteden hebben.
Vanavond eens proberen om te jungle als fulltank Elise met Juggernaut. Ik hoop op betere resultaten.

(En Bear Cavalry Sejuani eens proberen)

[ Voor 3% gewijzigd door steel123 op 10-12-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

steel123 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:27:
Shyvanna :r
Praat liever over Elise!

Gister haar voor het eerst uit de kast getrokken in de nieuwe jungle, maar het was niet super. 1W/1L
Pro's: Zeer safe in jungle, altijd hoog hp en geen pots nodig. Goede ganks.
Con's: Langzaam, squishy wanneer damage georienterende build.

Ik speelde vooral met Magus enchantment en de tanky AP items zoals gewoonlijk(heb 12W/3L, 80% winrate). En om kort te zijn, het was ruk!
De damage die je doet gaat niet echt hard omhoog met items, zeker omdat junglers in de nieuwe jungle minder geld te besteden hebben.
Vanavond eens proberen om te jungle als fulltank Elise met Juggernaut. Ik hoop op betere resultaten.

(En Bear Cavalry Sejuani eens proberen)
Caccoon bot tank elise werkt momenteel het beste :P AP burst mage Elise werkt ook wel in early to mid, maar de h[-ap items werken niet zo goed meer als eerst.
Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden