[PC] League of Legends - Deel 10 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste
Acties:
  • 112.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik zou op elise ook voor Juggernaut gaan voor de hp en tenacity, daarbij magic pen boots en een haunting guise en je hebt leuke flat magic pen. Bouw daarbij randuis, locket en als laatste item wat je verder nodig denkt te hebben en je bent tanky en doet leuke damage omdat je goede magic pen hebt en veelal % damage doet met je Q.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

steel123 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:27:
(En Bear Cavalry Sejuani eens proberen)
Traditional Sejuani en Bear Cavalry Sejuani hebben me nog niet heel erg kunnen overtuigen :P

Ik denk dat ze marginaal beter is geworden als jungler, met name omdat haar W scaled met hp en de % max targets dmg, en dat laatste kun je beter op haar jungle ability (W) hebben dan op Q. Mana issues hebben ze ook goed aangepakt. Early lvls zijn misschien nog wel iets zwaarder dan voorheen, maar gaandeweg het wordt snel beter.

Maar het is niet een spectaculaire change die heel veel verbetert. Ze zal hiermee nog niet top of the line worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Koekiemonsterr schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:11:
[...]

Traditional Sejuani en Bear Cavalry Sejuani hebben me nog niet heel erg kunnen overtuigen :P
Poro Rider Sejuani incomming O+

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Net een paar potjes sejuani gespeeld maar god... wat is die early game slecht. 3 camps kan je net aan doen en daarna kan je terug. In het begin ben je best wel even bezig met HP pots te kopen omdat je gewoon vrij traag cleared.

Later doet W meer damage, maar daar heb je alleen in teamfights wat aan aangezien je niet als de beste kan chasen. Farmen gaat later wel beter maar je doet niet superveel damage.

Ik heb Zac ook nog gespeeld en dat gaat een stuk beter dan ik had verwacht. HP problemen heb je niet echt aangezien je met je Slingshot bij wolves of de razorboaks meteen 3 á 4 blobs krijgt die je op kan pakken. En met je W kan je goed farmen. Lekker potje gehad met 3/2/16 als eindscore. Zac kan trouwens engagen als de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:41:
[...]

Met een Machete en 2 pots moest ik al vrij snel back dus denk dat je met boots alleen 2 camps kan clearen. Tenzij ik iets hopeloos verkeerd doe
Om hier nog even op terug te komen:

Je doet iets hopeloos verkeerd.

Ik heb net samen met Damien een potje gespeeld en ben tot level 6 zonder back in de jungle gebleven, plus een gank op top. Voordat ik 6 werd stond ik op ongeveer 75% health, na frog en blue rond de 45-50% gevolgd door een back met veel items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:21:
[...]

Ik heb net samen met Damien een potje gespeeld en ben tot level 6 zonder back in de jungle gebleven, plus een gank op top. Voordat ik 6 werd stond ik op ongeveer 75% health, na frog en blue rond de 45-50% gevolgd door een back met veel items.
Ik zie toch net Saintvicious op Shyvanna jungle na 3 camps base moeten met 10hp over, krugs, red, raptors, benieuwd hoe jij dat doet :S

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Fanatic_FS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:25:
[...]

Ik zie toch net Saintvicious op Shyvanna jungle na 3 camps base moeten met 10hp over, krugs, red, raptors, benieuwd hoe jij dat doet :S
Haha ik zat ook al te denken... een derde camp had ik misschien NET gered maar ik durfde het niet aan. Had overigens dezelfde route als Saint.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:21:
[...]

http://matchhistory.euw.l...6660363/255470?tab=builds

Met 3 hp potjes, 3% lifesteal/spellvamp en wat puntjes in defence zal je inderdaad wel verder komen ja..

http://matchhistory.na.le...0765518/165082?tab=builds

Als ik hier naar kijk heeft hij veel minder gold na zijn eerste trip back (wat vast zal komen doordat ie low health was).

Best interresante masteries iniedergeval die je gebruikt, deze ga ik ook eens proberen op andere junglers die hier misschien mee overweg kunnen :)

Maar hopeloos verkeerd? :o

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:11:
[...]

http://matchhistory.euw.l...6660363/255470?tab=builds

Met 3 hp potjes, 3% lifesteal/spellvamp en wat puntjes in defence zal je inderdaad wel verder komen ja..
Is dat een misdaad dan? Je doet net alsof er een soort geschreven regel is voor runes/masteries...

Als ik mijn masteries indeel en ik clear makkelijk, en een ander doet de standaard 21/9 en staat met 10HP na 2 camps, wie doet het dan fout? Last I checked zijn masteries vooral early game relevant, dus laat ik ze early game voor me werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:15:
[...]

Is dat een misdaad dan? Je doet net alsof er een soort geschreven regel is voor runes/masteries...

Als ik mijn masteries indeel en ik clear makkelijk, en een ander doet de standaard 21/9 en staat met 10HP na 2 camps, wie doet het dan fout? Last I checked zijn masteries vooral early game relevant, dus laat ik ze early game voor me werken.
Dat zeg ik niet, ik zeg zelfs dat die masteries best interessant zijn om te gebruiken, vooral op junglers die geen goede sustain hebben in de jungle en dat zijn er momenteel best veel :(

Vond alleen je reactie op Vic wat vaag aangezien de meeste spelers het liefst 21/9 masteries gebruiken en dan niet zo lang in de jungle kunnen blijven..

Misschien handig om de volgende keer te vermelden welke masteries je gebruikt zodat we gelijk weten hoe je het zo lang hebt vol weten te houden in de jungle? Ik heb maar even je matchhistory bekeken :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind 21/ helemaal niet relevant op Shyvana. Je bent geen assassin of iemand die uiteindelijk met 400 AD rondbanjert, dus die paar % extra damage levert me uiteindelijk niet veel op. Shyvana heeft magic en physical spells die on-hit toepassen, dus vamp/lifesteal% is veel relevanter in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik gebruikte overigens 0/21/9 van een standaard tank jungle page die ik nog in mn masteries had staan. De masteries van Rudy zijn zo te zien efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:41:
Ik gebruikte overigens 0/21/9 van een standaard tank jungle page die ik nog in mn masteries had staan. De masteries van Rudy zijn zo te zien efficienter.
Dat denk ik dan ook wel ja, de damage die mist kan je altijd goedmaken met wat offensieve items :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:53
Rek’Sai Champion Spotlight is uit; https://www.youtube.com/w...=UU2t5bjwHdUX4vM2g8TRDq5g

[ Voor 21% gewijzigd door Mmore op 10-12-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:41:
Probleem is dat je met /21/9 geen sustain haalt uit Utility en tevens geen clearspeed hebt door het ontbreken van offense. Ik weet verder niet hoe je runes waren, maar je gaat flink Aspd nodig hebben om dan nog vlug je rondje te maken. Enkel de onderste laag van Defense is relevant. Die 4 punten in regen zijn verspilde moeite op Shyv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:51:
[...]

Probleem is dat je met /21/9 geen sustain haalt uit Utility en tevens geen clearspeed hebt door het ontbreken van offense. Ik weet verder niet hoe je runes waren, maar je gaat flink Aspd nodig hebben om dan nog vlug je rondje te maken. Enkel de onderste laag van Defense is relevant. Die 4 punten in regen zijn verspilde moeite op Shyv.
attackspeed marks, movespeed quints. Ik heb er niet veel aandacht aan besteed en gewoon pages gepakt die ik beschikbaar had. Die leken wel enigszins op wat gebruikelijk was en had niet verwacht dat er nog flinke voordelen behaald konden worden met andere runes/masteries. Jij hebt er wat beter over nagedacht en een slimmere setup genomen en blijkbaar maakt dat dus wel een flink verschil. Zal het nog eens proberen met jouw setup.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Hoewel het gebruik van smite op dit moment nog even wennen is, begint de jungle toch steeds meer te bevallen en gelukkig nog steeds op dezelfde junglers. Lee/J4 en co. zijn nog steeds lekker om te spelen en met nog wat extra experimenteren puur op het jungle picks heb ik wel vertrouwen in het doel voor S5.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Welke volgorde van je camps doe je op Jarvan? Ik heb eigenlijk geen moeite met de jungle op de meeste champions maar met Jarvan ben ik altijd te low om na mijn tweede buff te ganken. Meestal clear ik nu 3 camps en dan ga ik gelijk back voor Rangers.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Slivv schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:56:
Welke volgorde van je camps doe je op Jarvan? Ik heb eigenlijk geen moeite met de jungle op de meeste champions maar met Jarvan ben ik altijd te low om na mijn tweede buff te ganken. Meestal clear ik nu 3 camps en dan ga ik gelijk back voor Rangers.
Volgorde maakt in feite niet veel uit, want in principe vang je met J4 in beide routes relatief veel dmg waardoor je genoodzaakt bent vroegtijdig te recallen.

Pants are Dragon adviseert om met J4 red side te beginnen met Krugs, red and wraiths en dan te backen.

Dus inderdaad, 3 camps clearen en backen, zodat je zsm terug bent voor (je laatste buff en) een gank. Als je na 3 camps nog verder door gaat, duurt het alleen maar langer voordat je weer in staat bent een gank te plaatsen omdat je toch eerst zal moeten recallen.

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Opzich wel vreemd om 0/21/9 en MS quints op Shyvana te gaan runnen, aangezien ze toch haar eigen ingebouwde speed-up heeft om zo sowieso al snel genoeg te zijn in de jungle. Maar goed laten we die discussie niet nogmaals hebben, want ik denk dat ik het antwoord al weet waarom men ervoor kiest.

21/9/0 op Shyvana vind ik overigens een erg rare keuze want dat deed je zelfs in lane al amper tenzij je zeker wist dat je early game de trades makkelijk zou winnen. Over het algemeen is een Shyvana in lane niet veel meer dan een Gnar qua buildpath, dus 1 offensive item en vervolgens tanky aanvullen. Het gaat een beetje voorbij aan je algemene rol in teamfights.

Gisteren overigens zelf de fout gemaakt om bruiser Nidalee te spelen. Qua score leek het nog wel aardig, maar ik ga het nu toch maar als AP top proberen. Denk dat de damage-output dan ook iig vele malen beter zal zijn. Eerder op de avond nog Riven mid gespeeld met vanaf level 1 15% CDR, en dat bevalt me erg goed. Het begon wat stroef vs Orianna maar vanaf level 3 gingen de trades prima, ondanks dat ik dus geen MR had.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:08:
Opzich wel vreemd om 0/21/9 en MS quints op Shyvana te gaan runnen, aangezien ze toch haar eigen ingebouwde speed-up heeft om zo sowieso al snel genoeg te zijn in de jungle. Maar goed laten we die discussie niet nogmaals hebben, want ik denk dat ik het antwoord al weet waarom men ervoor kiest.

21/9/0 op Shyvana vind ik overigens een erg rare keuze want dat deed je zelfs in lane al amper tenzij je zeker wist dat je early game de trades makkelijk zou winnen. Over het algemeen is een Shyvana in lane niet veel meer dan een Gnar qua buildpath, dus 1 offensive item en vervolgens tanky aanvullen. Het gaat een beetje voorbij aan je algemene rol in teamfights.

Gisteren overigens zelf de fout gemaakt om bruiser Nidalee te spelen. Qua score leek het nog wel aardig, maar ik ga het nu toch maar als AP top proberen. Denk dat de damage-output dan ook iig vele malen beter zal zijn. Eerder op de avond nog Riven mid gespeeld met vanaf level 1 15% CDR, en dat bevalt me erg goed. Het begon wat stroef vs Orianna maar vanaf level 3 gingen de trades prima, ondanks dat ik dus geen MR had.
Hoe kom je aan 15% lv1? Ik heb 7,50% uit Glyphs en 4% uit Masteries :c

• Damien
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:56:
[...]

Hoe kom je aan 15% lv1? Ik heb 7,50% uit Glyphs en 4% uit Masteries :c
Ik run 1 CDR Quint dat icm 7,50% uit de glyphs en vanuit masteries 5% zit ik dan op 15%.

Dus ik start niet met 15AD maar met 13AD.

[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 11-12-2014 10:01 ]

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Fanatic_FS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:40:
[...]

20euro voor een hoed waar je nog niet dood mee gevonden wilt worden?
If you could take satans hat, wouldnt you?

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

http://matchhistory.euw.l...41/200735443?tab=overview

Altijd lekker om zo'n game te spelen tegen ex-LCS junglers :p. Nieuwe jungle begint goed te bevallen. M'n mechanics zijn ondertussen niet zo bagger meer als de laatste twee maanden, dus ik hoop dat het zo blijft. Vooral veel jungle geoefend op smurfs om te wennen (low dia elo) en nu dan toch maar kijken hoe ver ik nog kom in pre-season. Zou altijd handig zijn als de MMR iets hoger is.

[ Voor 21% gewijzigd door Rordarok op 11-12-2014 14:50 ]

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-07 13:32
Rordarok schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:29:
http://matchhistory.euw.l...41/200735443?tab=overview

Altijd lekker om zo'n game te spelen tegen ex-LCS junglers :D. Nieuwe jungle begint goed te bevallen. M'n mechanics zijn ondertussen niet zo bagger meer als de laatste twee maanden, dus ik hoop dat het zo blijft.
Nice :) !!!

Side note : Die AP Rengar though...Op dat niveau.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Arghhh en gisteren maar weer eens ondervonden waarom ik echt 100% tanks in soloqueue spelen echt 10x ruk vind. Want je bent afhankelijk van je teammates om dan toch daadwerkelijk de damageoutput te leveren om het enemy team te killen. Nou dat gebeurde dus niet. Onze botlane kon geen potten breken, onze mid deed het wel goed maar vanuit de jungle (de beste jongen wilde zo graag Rengar spelen en vroeg dus om een tanky top) was het een drama. Ik merkte het al op bij het pakken van de dragons, elke smite was veelste vroeg en mijn vermoeden werd later dus ook bevestigd. We waren bezig met onze 2e baron (eerste werd met geluk door Twitch binnengehaald door een poison proc) en ja hoor daar kwam weer de smite (ook enorm knap, je hebt tegenwoordig de smite damage onderin staan en er staat met koeieletters op Baron hoeveel HP hij nog heeft en toch nog weten te falen) waarna Lux met een simpele E eventjes Baron wegkaapte. En daar begon de ellende.

Ik was als Maokai inmiddels flink tanky dus kon redelijk wat damage soaken en met Orianna hadden we een goede initiate. Het enige wat Twitch en Rengar nog hoefden te doen is de focus te leggen op de enemy Kog'maw. Maar nee hoor, Twitch verkoos de tanky Leona (die notabene ACHTER Kog'maw stond) als priority, Rengar komt er vervolgens ingeult en ja hoor hij jumpt boven op een minion. Nou die minion vertelde het idd niet meer na, Rengar ook niet want die werd daarna binnen enkele schoten neer geburst door Kog'maw. Waarna ik als 1 van de laatsten nog mijn dansje deed tussen het enemy team.

De enemy pushed hard door en krijgt beide Nexus turrets neer, maar we weten ze toch nog 1 maal te killen. Ik geef aan dat ze nu een alles of niets push moeten doen om te winnen. Inmiddels spawn ik weer en TP ik naar de enemy base om mijn team te helpen. Beide nexus turrets zijn doen en de nexus is op half HP. Maar toen gebeurde het... Twitch besluit vanuit het niets dat het beter is om NIET op de nexus te schieten maar om nog even achter de enemy aan te rennen voor die ene kill. Je weet wel die kill die je score er nog beter uit laat zien. Geen probleem, Kog'maw spawned, poept 1x op Twitch en hoi, game voorbij. Defeat.

Toen nog even gekeken naar de damage-output. Zoals verwacht sta ik lager dan de AD en AP carry (zoals het wat mij betreft ook hoort) maar wacht eens... Rengar heeft aanzienlijk minder damage geleverd dan ik. Waarom moest ik ook alweer tank spelen? Precies om mijn jungler tegemoet te komen zodat hij BIG DAMAGE kon doen. Nou bedankt knul, weer een loss well deserved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Iemand al met Rek'Sai gespeeld? Ik heb alleen nog maar gespeeld in een Custom game.
Wat mij direct opviel was het volgende:

- Q met hydra is erg sterk. Waveclear als de beste.
- Passive sustain is niet top, zeker level 1 tot 3 niet.
- Goed opletten waar je de tunnels plaatst, zorg ervoor dat er een "netwerk" komt.
- Na je 8ste tunnel verdwijnt de eerste, redelijk irritant aangezien je eigen netwerk op die manier sloopt
- Stalker's blade is erg goed als je wilt ganken, anders moet je counter jungler en de poacher nemen.
- Rek'Sai kan erg veilig counter junglen. Bv. Via baron pit erin, camps clearen en hup er weer uit.
- E damage is ook niet top, je maxed waarschijnlijk eerst Q, en je E doet dan maar 200 true damage op max fury.

Ik kijk al uit naar mijn volgende potjes met Rek'Sai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Xanthian schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:42:
Iemand al met Rek'Sai gespeeld? Ik heb alleen nog maar gespeeld in een Custom game.

- Goed opletten waar je de tunnels plaatst, zorg ervoor dat er een "netwerk" komt.
- Na je 8ste tunnel verdwijnt de eerste, redelijk irritant aangezien je eigen netwerk op die manier sloopt
- Stalker's blade is erg goed als je wilt ganken, anders moet je counter jungler en de poacher nemen.
- Rek'Sai kan erg veilig counter junglen. Bv. Via baron pit erin, camps clearen en hup er weer uit.
- E damage is ook niet top, je maxed waarschijnlijk eerst Q, en je E doet dan maar 200 true damage op max fury.

Heb hem gisteren ook eens gespeeld. Q met Hydra is zeker sterk, en viel me op dat ik in de jungle makkelijk met farm bij kon blijven bij de laners, ook wel omdat we vrij hard de lanes verloren en ik door alle hulp daar best wel wat minions farm kreeg.

Ik had geen probleem om 4 camps te doen incl 2 buffs voor mijn eerste back.
Stalkers Blade is zeker goed, die slow heb je ook wel nodig heb ik het idee. Zit er wel over te denken de volgende keer anders te builden:
Geen Hydra, maar BORK en dan de Stalkers blade inruilen voor Skirmisher sabre.
Een kijken hoe dat werkt.

Zijn ganks zijn prima, maar vond hem in teamfights te snel dood. Hoewel wanneer je het goed doet wel een kill mee kan pakken. Vandaar dat ik neig naar BORK om vervolgens meer tanky stats te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Xanthian schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:42:

Ja paar potjes Rek'Sai gespeeld. Kan jou bevindingen onderbouwen. Hoewel ik alsnog de aoe smite item bouw op haar icm de feral flare enchantment. Poachers klinkt erg tof maar ik vind het maar meh, De passive is best wel ok maar niet de moeite waard. ook al kun je redelijk vaak makkelijk counterjunglen, het kan niet altijd het is dus absoluut alleen aan te raden als je zelf zeker weet dat je het lef hebt.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
AP Rek'Sai is anders ook wel heel sterk door de snelheid en range van Q, je Q's hebben uiteindelijk +- 4 a 5 seconden cooldown en ze hitten een carry makkelijk voor 40-50% van zijn hp met wat items. Eigenlijk is hij dan gewoon de oude nidalee maar zonder mana :). Heb het zelf nog niet geprobeerd maar zag Nightblue3 er gisteren succes mee hebben, ga het vanavond zeker een keer proberen! Zijn base damage is blijkbaar al vrij hoog daarom dat je je een AP route kunt veroorloven.

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Blijf het jammer vinden dat ze nieuwe champs ook gelijk enablen voor ranked games. Niet omdat ik Rek'sai OP vind of iets dergelijks, maar meer om mensen van zichzelf te beschermen. We hebben niet voor niets gamemodes als Teambuilder en Normal games om champions te oefenen/testen. Nu ben je merendeel van de tijd alweer genoodzaakt om een ban te doen op elke nieuw uitgebrachte champ om je iig te behoeden dat iemand in je eigen team haar oppakt.

Oh well, ze ziet er wel grappig uit. Zal haar vandaag ook eens proberen. Misschien dat Rudy nog een leuke analyse heeft aangezien ik zie dat hij haar toch 3x heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Greenpearl schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:29:
AP Rek'Sai is anders ook wel heel sterk door de snelheid en range van Q, je Q's hebben uiteindelijk +- 4 a 5 seconden cooldown en ze hitten een carry makkelijk voor 40-50% van zijn hp met wat items. Eigenlijk is hij dan gewoon de oude nidalee maar zonder mana :). Heb het zelf nog niet geprobeerd maar zag Nightblue3 er gisteren succes mee hebben, ga het vanavond zeker een keer proberen! Zijn base damage is blijkbaar al vrij hoog daarom dat je je een AP route kunt veroorloven.
Als je een carry voor 40-50% doet met die ene AP skill die je hebt, en je hebt dus 6 seconden nodig om hem 2x te doen, én dan mag er nog geen minions tussen zitten, en verder is je AD 113 zonder items op lvl 18, dan lijkt me AP toch redelijk suboptimaal aangezien je truedmg met AD scaled.

Ik geloof best dat Nightblue er succes mee kan hebben, maar die heeft dat succes waarschijnlijk ook met een Ryze ADC, Braum mid en Thresh jungle. Dat maakt de champ/role/build combinatie niet meteen heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Laatst online: 04-04-2022
Ero-Sensei schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:42:
[...]

Als je een carry voor 40-50% doet met die ene AP skill die je hebt, en je hebt dus 6 seconden nodig om hem 2x te doen, én dan mag er nog geen minions tussen zitten, en verder is je AD 113 zonder items op lvl 18, dan lijkt me AP toch redelijk suboptimaal aangezien je truedmg met AD scaled.

Ik geloof best dat Nightblue er succes mee kan hebben, maar die heeft dat succes waarschijnlijk ook met een Ryze ADC, Braum mid en Thresh jungle. Dat maakt de champ/role/build combinatie niet meteen heel sterk.
Het zal misschien de sterkste optie zijn maar lijkt mij in ieder geval leuk om te spelen met wat vrienden en dan een goeie poke comp er rond bouwen (denk zelf aan een varus en jayce erbij ofzo) zelf een rylais bouwen zodat je teammates hun poke weer net wat makkelijker kunnen maken. Heb nog niet geprobeerd zelf dus het is theoretisch / van wat ik gezien heb :p wil het toch zeker wel eens proberen.

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Greenpearl schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:07:
[...]

Het zal misschien de sterkste optie zijn maar lijkt mij in ieder geval leuk om te spelen met wat vrienden en dan een goeie poke comp er rond bouwen (denk zelf aan een varus en jayce erbij ofzo) zelf een rylais bouwen zodat je teammates hun poke weer net wat makkelijker kunnen maken. Heb nog niet geprobeerd zelf dus het is theoretisch / van wat ik gezien heb :p wil het toch zeker wel eens proberen.
Zeker doen, ik neem het je niet kwaijk dat je LoL in LoL wilt hebben, maar om dat te zeggen dat hij 'heel sterk' is in AP build lijkt me wat overdreven voor de mensen die hem nog niet gespeeld hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik zit toch te twijfelen met Rek'Sai qua build.

Op dit moment gebruik AD reds, Armor yellows, 5% cdr blues met een beetje MR. Samen met 21/9/0 masteries begin je met 10% cdr. Als je dan Warrior enchantment neemt met ghostblade i.p.v. Hydra heb je al 30% cdr, met SV of blue zit je op 40%. Je mist wat AD, maar met ghostblade heb je meer armor pen, een speedboost, ms en As.

Oh, en voor ik het vergeet. Je ult gebruiken vanuit een base met Homegaurds is echt te gek. Net als teleport met homeguards. Epic ganks.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanthian op 12-12-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xanthian schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:53:
Ik zit toch te twijfelen met Rek'Sai qua build.

Op dit moment gebruik AD reds, Armor yellows, 5% cdr blues met een beetje MR. Samen met 21/9/0 masteries begin je met 10% cdr.
Neem aan dat dit dan een lane build is oid? 21/9 geeft je terribad jungle clear. 9/12/9 werkt een stuk beter.
Als je dan Warrior enchantment neemt met ghostblade i.p.v. Hydra heb je al 30% cdr, met SV of blue zit je op 40%. Je mist wat AD, maar met ghostblade heb je meer armor pen, een speedboost, ms en As.
Devourer is een betere Enchant. Met deze champ kun je je het eigenlijk niet veroorloven om te veel te gaan ganken. Ze heeft geen tank steroids of stats, maar je moet wel damage vangen. Ze heeft geen tank selfbuffs zoals Amumu, Malph, Sejuani maar wordt wel geacht dezelfde rol te vervullen. Je kunt je dus eigenlijk geen Gold-tekort veroorloven en het is dus uiteindelijk beter om een tunnel-netwerk op te bouwen en slechts ganks te plaatsen wanneer je meer dan 80% zeker bent een kill eruit te kunnen halen. Je hebt geen zieke Lee/J4/Xin base damage, dus een paar minuten lang een lane campen zit er niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Damienx2 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:35:
Blijf het jammer vinden dat ze nieuwe champs ook gelijk enablen voor ranked games. Niet omdat ik Rek'sai OP vind of iets dergelijks, maar meer om mensen van zichzelf te beschermen. We hebben niet voor niets gamemodes als Teambuilder en Normal games om champions te oefenen/testen. Nu ben je merendeel van de tijd alweer genoodzaakt om een ban te doen op elke nieuw uitgebrachte champ om je iig te behoeden dat iemand in je eigen team haar oppakt.

Oh well, ze ziet er wel grappig uit. Zal haar vandaag ook eens proberen. Misschien dat Rudy nog een leuke analyse heeft aangezien ik zie dat hij haar toch 3x heeft gespeeld.
Tja, moet je mensen gaan beschermen voor hun noobheid? Een ervaren speler zal eerst zelf ervaring opdoen om daarna waarna hij de champ goed kent pas ranked te spelen. Helaas denken sommige dat ranked het nieuwe normal is. Ik heb soms normal games gehad waarbij het niveau 10x hoger lag, ondanks dat het vrijwel identieke MMR was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Douweegbertje schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:22:
Tja, moet je mensen gaan beschermen voor hun noobheid? Een ervaren speler zal eerst zelf ervaring opdoen om daarna waarna hij de champ goed kent pas ranked te spelen. Helaas denken sommige dat ranked het nieuwe normal is.
Verander dat 'sommige(n)' maar in 'verreweg de meesten'.

We weten allemaal wat een irritatie ranked nogal eens kan opwekken, mede omdat mensen champs niet beheersen of andere zaken onnodig verknallen.

De meesten hier op dit forum zullen niet zo snel geheel onervaren een ranked game in duiken; enerzijds omdat dat voor onszelf niet zo handig is, maar ook omdat je je medespelers ermee kan duperen. Het minste wat je kan doen is ervoor zorgen dat je in normals wat ervaring opdoet en de basics onder knie hebt.

Spijtig genoeg zijn er veel te veel spelers die daar lak aan hebben. Dat soort lui mag Rito wel eens flink aanpakken, al gebeurt dat nooit. Bijvoorbeeld: waarom doen ze niks aan die oenen die met een tier 1 of een half(lege) rune page in ranked verschijnen?

En zo'n nieuwe champ restricten voor ranked doen ze helaas ook niet, want dat zal de champion minder interessant maken om te kopen, dus daar winnen de commerciële belangen het helaas weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat ik maar meer moet duoqueuen... Op dit moment speel ik redelijk goede potjes in mijn lane, maar doordat de rest minder speelt... Ik ben met een vrije val omlaag gegaan van silver 2 naar bronze 3 :o

offtopic:
disclaimer; ja, ik speel ook heus wel verkeerde potjes... maar dit gaat te ver :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Als je van Silver 2 naar Bronze 3 gaat dan heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat je niet altijd goede potjes hebt ;)
Koekiemonsterr schreef op zondag 14 december 2014 @ 01:01:
[...]

Verander dat 'sommige(n)' maar in 'verreweg de meesten'.

We weten allemaal wat een irritatie ranked nogal eens kan opwekken, mede omdat mensen champs niet beheersen of andere zaken onnodig verknallen.

De meesten hier op dit forum zullen niet zo snel geheel onervaren een ranked game in duiken; enerzijds omdat dat voor onszelf niet zo handig is, maar ook omdat je je medespelers ermee kan duperen. Het minste wat je kan doen is ervoor zorgen dat je in normals wat ervaring opdoet en de basics onder knie hebt.

Spijtig genoeg zijn er veel te veel spelers die daar lak aan hebben. Dat soort lui mag Rito wel eens flink aanpakken, al gebeurt dat nooit. Bijvoorbeeld: waarom doen ze niks aan die oenen die met een tier 1 of een half(lege) rune page in ranked verschijnen?

En zo'n nieuwe champ restricten voor ranked doen ze helaas ook niet, want dat zal de champion minder interessant maken om te kopen, dus daar winnen de commerciële belangen het helaas weer eens.
Volgens mij overschat je de Tweakers community een beetje. Er hangen hier ook genoeg retards rond hoor.

[ Voor 83% gewijzigd door Slivv op 14-12-2014 03:05 ]

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Outerspace schreef op zondag 14 december 2014 @ 02:47:
Ik denk dat ik maar meer moet duoqueuen... Op dit moment speel ik redelijk goede potjes in mijn lane, maar doordat de rest minder speelt... Ik ben met een vrije val omlaag gegaan van silver 2 naar bronze 3 :o

offtopic:
disclaimer; ja, ik speel ook heus wel verkeerde potjes... maar dit gaat te ver :P
Beetje een inkopper dit, maar van Silver 2 naar Bronze 3 betekent dat er waarschijnlijk wel meer aan de hand is dan het argument van nubs als teammates.

Dat laatste hebben we allemaal vaak genoeg last van, maar als je in Silver 2 hebt gezeten moet je toch makkelijk in staat kunnen zijn om te verhinderen dat je weer terugvalt naar Bronze.

Kijk dus ook eens stuk kritischer naar jezelf. Waar kan je verbeteren?

Maar dit gezegd hebbende, duo queue is altijd een aanrader. Gezelliger, beter samenwerken en minder kans op een nub in je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sja, ik blijf maar weer hetzelfde adviseren: Kijk potjes terug waarin je verliest, en waar dan de verschillen zitten tussen jou en je tegenstanders.

Zo ben ik al een stuk beter gaan spelen nadat ik me eerst op map pressure/splitpushen en algemeen overzicht focuste, vervolgens bleek erg veel te halen te zijn bij het lasthitten, en momenteel probeer ik mijn zwakke early laning te verbeteren door specifiek op minion aggro, enemy jungler en positionering te letten.

Tegen de tijd dat dat me niet meer het hardst naar beneden sleept ga ik eens kijken waar op dat moment het meeste te halen is.

Deze manier van oefenen heb ik geleerd bij het boogschieten; daar komt het er op neer om elke keer exact hetzelfde te doen en wil je dus elk facet van de beweging zo strak mogelijk in je spiergeheugen krijgen. En je kan niet overal tegelijk volle focus op leggen.

Morgen heb ik waarschijnlijk weer tijd om een paar games te spelen, denk dat ik gewoon alleen Olaf ga spelen. En dan hopen op ranged toplaners tegen, want met name die matchups weet ik vaak eigenlijk niet wat ik moet doen. En het voelt gewoon kudt om door een Lulu lane uit geschopt te worden :P

ej Outerspace :w

[ Voor 19% gewijzigd door McGryphon op 14-12-2014 03:14 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekie, Lulu jungle in competitive play!
https://www.youtube.com/watch?v=9ut2nOsHxRc&t=8m45s

Game 3 van de serie tussen Final Five en Coast in het NA LCS promotion toernooi.

spoiler:
Lulu verloor hard, voegde weinig toe en werd geraped door de enemy jungler Pantheon

[ Voor 23% gewijzigd door Vicarious op 14-12-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zal vast wel verkeerde keuzes hebben gemaakt, dat zonder meer. Ik ben wel eens te eager om te denken dat de passive van voli sterk genoeg is om op low level de turrets aan kan :P Verder speel ik voornamelijk support, mogelijk dat promomatches minder snel aan bod komen?

Ik zal nog eens kijken waar het mis gaat. Volgens mij eigenlijk bij het soloq'en ipv duoq. En ik speel net te weinig om een goede flow door te zetten.

offtopic:
he gryph

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 14-12-2014 11:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ach ja. Voli passive tegen turrets, dat heb ik wel eens met Olaf à la "ik kan nu vast wel omdraaien en een doublekill pakken want OP passive", maar dat werkt niet als je op lvl 4 gewoon genuked wordt :+
Al overkomt het me ook nog te vaak dat iemand ingaat, ik besluit "dit moet ik kunnen winnen", en dan als ik commit de jungler er ineens doorheen komt schuiven. Wanneer leer ik nou eens dat de meeste verstandige spelers niet zonder backup een Olaf melee proberen te all-innen :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:42:
Koekie, Lulu jungle in competitive play!
https://www.youtube.com/watch?v=9ut2nOsHxRc&t=8m45s

Game 3 van de serie tussen Final Five en Coast in het NA LCS promotion toernooi.
Yeey, zal het later eens bekijken. Thanks voor link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
pfff net mijn promo's weer verloren. ben ook aan het streamen... mijn thresh support gaat ff lekker 0-7 in lane terwijl ik hem aangeef niet aggro te gaan en gewoon voorzichtig te spelen na 2 deaths van ons...

Gewoon door blijven gaan met Leona pullen... en daarna aan het einde van de game mij reporten omdat ik useless ben. GG WP RITO PLZ.

Iig iedereen is welkom @ www.twitch.tv/best_junglah_euw Kom mij gezelschap houden:P

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het hele weekend NA LCS Promotion tournament gekeken. Leuke en spannende series. Het niveau is niet bijzonder hoog (veel spelers erg wisselvallig) maar wel leuke potten met veel actie en spanning. Mocht je het terug willen zien: http://www.reddit.com/r/L...014_expansion_tournament/

spoiler:
De spelers die de meeste indruk op me hebben gemaakt:
- Curse Academy: Cop laat zien dat hij gewoon LCS waardig is. BunnyFufu erg sterk op Thresh en solide op andere support picks. Keane heeft veel rare picks op mid (o.a. Hecarim!) en was ook een zekerheidje. Over het algemeen was Curse Academy het meest consistente team. Kunnen wel games pakken van LCS teams.
- Coast: Eigenlijk alleen Impaler. De rest was erg wisselvallig en met name de botlane viel me erg tegen. Sheep was nog wel ok, maar lang niet zo goed als veel mensen hem inschatten en Mashme was meestal onzichtbaar, niet alleen tegen Fusion. Cris verliest meestal top lane en Jesiz speelt super passief waardoor de enemy mid laner zorgeloos kan roamen. Ze hebben het uiteindelijk gehaald, maar ook mede door het falen van Fusion. Denk dat dit team alleen wellicht van Team8 kan winnen in de LCS.
- Fusion: Nien was monsterlijk. Consistent goede scores, ook in games die ze verloren en liep altijd voor in farm tov zijn tegenstander. Hij moet alleen geen shotcaller zijn, want dat was hun grootste probleem. Nintendudex soms godlike, soms onzichtbaar. Zijn Elise vond ik over het algemeen erg goed, vooral zijn Lee Sin viel tegen. Huhi was wel redelijk solide maar de grootste tegenvallers waren Maknoon en Gleeb. Gleeb choket hard en Maknoon was vaak overaggressief. Gunde het dit team eigenlijk meer dan Coast omdat ik de spelers individueel beter vind, maar de shotcalling laat te wensen over.
- Final Five: Vooral Rhux was erg goed van dat team, verder eigenlijk het minst op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

spoiler:
Maknoon was in de laatste rondes imho niet eens top 4 in het NACS circuit, zeker niet LCS waardig. Jammer dat hij niet heeft kunnen laten zien dat hij (potentieel) beter is. Ik had Fusion het wel gegund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

spoiler:
Ik snap eigenlijk echt niet waarom Maknoon zo wordt opgehemeld door mensen in mijn omgeving. Ja, als ik alles van het afgelopen jaar terugkijk heeft ie wel wát leuke plays, maar eigenlijk elke andere toplaner die in dezelfde kanalen langskomt heeft die imo meer, met minder feeden tussendoor.

Wel blijf ik het leuk vinden om naar Jesiz' Ziggs te kijken, als Ziggs mid main leer ik daar toch elke keer weer van. Die champion ligt hem wel zó goed, ik vind het op zijn minst altijd leuk om naar te kijken :)

Oh, en Saint mag toch echt wel eens aan z'n smites gaan werken. Wederom duidelijk waarom SaintVicious en Failsmite gewoon uitwisselbaar zijn eigenlijk. Te vroeg of helemaal niet smiten, allebei niet heel handig.

[ Voor 41% gewijzigd door McGryphon op 15-12-2014 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

McGryphon schreef op maandag 15 december 2014 @ 02:24:
spoiler:
Ik snap eigenlijk echt niet waarom Maknoon zo wordt opgehemeld door mensen in mijn omgeving. Ja, als ik alles van het afgelopen jaar terugkijk heeft ie wel wát leuke plays, maar eigenlijk elke andere toplaner die in dezelfde kanalen langskomt heeft die imo meer, met minder feeden tussendoor.

Wel blijf ik het leuk vinden om naar Jesiz' Ziggs te kijken, als Ziggs mid main leer ik daar toch elke keer weer van. Die champion ligt hem wel zó goed, ik vind het op zijn minst altijd leuk om naar te kijken :)

Oh, en Saint mag toch echt wel eens aan z'n smites gaan werken. Wederom duidelijk waarom SaintVicious en Failsmite gewoon uitwisselbaar zijn eigenlijk. Te vroeg of helemaal niet smiten, allebei niet heel handig.
spoiler:
Volgens mij is er 1 dragon van hem weggestolen en verder niets. Daarnaast heeft hij een dragon gestolen van een Nunu. Circlejerk much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
spoiler:

Vrij simpel, Maknoon was tijden lang 1 van de betere toplaners in Korea. Echter door het vele trainen kwam ook hij in een dip terecht. Waarna hij een break nam en eigenlijk nooit weer echt terug is gekomen op zijn oude niveau. Ik zie hem nu ook meer als entertainer dan serieuze optie voor een toplane. Hij speelt nu voornamelijk zijn eigen solo-queue stijl wat je ook terugzag in de games van Fusion. De ene keer lukt het, de andere keer wordt hij hard afgestraft. Neemt niet weg dat hij nog steeds een geweldige speler is, maar hooguit voor een middenmoter in de NA of EU LCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:

In S2 was hij de beste top laner, ook speelde hij echt fantastisch op worlds S2.

Terug komend op het duo-q'en, ik heb juist ervaren dat ik solo vele malen meer games win dan als ik duo q ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
DuoQ heeft zo z'n voor- en nadelen. Voordelen zijn al vaak benoemd, je hebt veel betere communicatie onderling en kans op 1 troll minder in het team.

Nadeel is dat je vaak een beter team tegen krijgt of mindere teamgenoten omdat je MMR een kleine boost krijgt als je duo speelt.

Mijn ervaring is dat ik niet graag met duo's speel. Over het algemeen zijn ze meer toxic en vaak willen ze premade bot en feeden dan hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik ben bang dat Rek'Sai geen buffs gaat krijgen. Na een paar dagen is haar winrate al op 48%... dat is veel meer dan Kallista, Gnar en menig andere champions hadden na hun release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook veel liever Solo. Ik hoorde laatst Wildturtle ook zeggen dat met SoloQ zn winrate vele malen hoger lag dan als hij Duo'de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na veel meelezen meld ik me ook maar eens in dit topic. Sinds een tijdje - had ooit al een LoL account aangemaakt - ben ik vrij actief aan het spelen. Ik ben nog wel echt een beginner (lvl 21) maar voor mijn gevoel gaat het erg lekker. Momenteel speel ik vooral Leona als support.

Echter de laatste tijd merk ik vaak dat een verlies terug te leiden is aan een van de volgende zaken:
  • Iemand van de groep die AFK is/gaat
  • Een jungler (Yi vaak gezien) die 4x gekilled wordt heel early en dan "Surrender at 20 or I afk/feed"
  • Domme fouten (of misschien expres) waardoor het enemy team snel gefeed wordt
Zelf maak ik natuurlijk ook fouten, maar toch zou ik graag wat serieuzer spelen met andere mensen die het ook zo zien :P. Wellicht is dit ook omdat het natuurlijk nog wat beginnner-achtig is en wordt dit wel beter naarmate je hoger komt. Maar het is soms wel jammer dat je een paar games verliest omdat er iemand onnodig loopt te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Razr schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:05:
Na veel meelezen meld ik me ook maar eens in dit topic. Sinds een tijdje - had ooit al een LoL account aangemaakt - ben ik vrij actief aan het spelen. Ik ben nog wel echt een beginner (lvl 21) maar voor mijn gevoel gaat het erg lekker. Momenteel speel ik vooral Leona als support.

Echter de laatste tijd merk ik vaak dat een verlies terug te leiden is aan een van de volgende zaken:
  • Een jungler (Yi vaak gezien) die 4x gekilled wordt heel early en dan "Surrender at 20 or I afk/feed"
Zelf maak ik natuurlijk ook fouten, maar toch zou ik graag wat serieuzer spelen met andere mensen die het ook zo zien :P. Wellicht is dit ook omdat het natuurlijk nog wat beginnner-achtig is en wordt dit wel beter naarmate je hoger komt. Maar het is soms wel jammer dat je een paar games verliest omdat er iemand onnodig loopt te kloten.
Ik kan alleen maar zeggen, wen er maar aan >:)

De meeste games valt het wel mee hoor, maar het is gewoon dat de meeste mensen graag een ander de schuld geven. En soms heb je nu eenmaal 4 / 5 games achter elkaar dat gezeur. Probeer de reeksen dat je het niet hebt ook te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gisteren voor de grap eens op mijn smurfje op EUNE gespeeld. Alleen had ik volgens mij de pech dat ik in een game kwam waarbij echt iedereen nieuw was in de game.

http://matchhistory.eune....95/204340807?tab=overview

Best apart, aangezien ik toch duidelijk had ingevuld ervaring te hebben met RTS games :/. Dan mag ik toch verwachten dat de matchmaking mij niet loslaat op volkomen nieuwe spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Na de jungle opgegeven te hebben. Heb ik azir gekocht, want dat leek mij op dit moment wel een sterke midlaner. Hij heeft poke, veel aoe dmg, een aardige ult, knock-ups en kan ook veilig op een afstandje damage doen.

Tot nu toe bevalt hij wel, paar echte fail potjes gehad, maar ik begin hem nu toch wel een beetje door te krijgen. Echt wat een bazen champion, hij heeft zeker z'n zwakke punten, maar ook heel veel sterke punten :D

Daarnaast nog 2 potjes ADC gespeeld, de eerste met corki en de 2e met lucian, beide met een maat van mij op blitz, de eerste game raakte hij op 1 pull na de hele game alles, 20 min surrender was dat ook van de tegenstander, alleen hun zed had 5 kills en ik stond 11-1-4 :+ Snowball corki OP zullen we maar zeggen. En in het mom van skin to win en het feit dat het december is dragonwing corki gekocht; fireworks :D

De 2e ging iets lastiger(omdat de noob zo nodig pulls moest missen), maar met een score van 33-12-8 toch nog vrij hard weten te carrien, de score luid er misschien niet naar, maar het was toch een vrij spannende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garriej schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:46:
en het feit dat het december is dragonwing corki gekocht; f
Chinese/Lunar New Year is in februari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Razr schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:05:
Dat klinkt alsof je LoL speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Laatste tijd gaat het stukken beter... Leer nu meer en meer van mijn fouten en begin het "spel" op verschillende rollen steeds beter te snappen.

Zit nu in promo's van Gold 5 naar Gold 4. Grootste fout ooit gemaakt is veel duo spelen met iemand uit bronze en silver die echt slecht is (maar wel een vriend :)).. Dat zijn nu al enige tijd normal games ipv ranked.

50% winrate nu gemiddeld, echter als ik kijk naar deze "ELO" heb ik op het moment toch wel een 80% winrate.

Vanavond maar weer eens 3 potjes spelen naar de sportschool.... Mensen die me willen toevoegen om te specen en me eventueel te leren, ingame name in sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuitelf schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:20:
Laatste tijd gaat het stukken beter... Leer nu meer en meer van mijn fouten en begin het "spel" op verschillende rollen steeds beter te snappen.

Zit nu in promo's van Gold 5 naar Gold 4. Grootste fout ooit gemaakt is veel duo spelen met iemand uit bronze en silver die echt slecht is (maar wel een vriend :)).. Dat zijn nu al enige tijd normal games ipv ranked.

50% winrate nu gemiddeld, echter als ik kijk naar deze "ELO" heb ik op het moment toch wel een 80% winrate.

Vanavond maar weer eens 3 potjes spelen naar de sportschool.... Mensen die me willen toevoegen om te specen en me eventueel te leren, ingame name in sig.
Ik zit zelf momenteel ook rond jou elo.
Misschien kunnen we een keer een duo proberen?
Duo is meestal makkelijker omdat je op de andere kan vertrouwen en zijn of haar kwaliteiten kent in dit het spel. als je het vindt mijn IGN: Homer Simpson247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56
Holy shit ging net "even" een Aram doen. Duurde uiteindelijk 51 minuten, geëindigd met 43/16 op Caitlyn met een pentakill. Toegegeven dat ik speelde met een vriendin van level 23, dat maakt het helemaal een te lang potje, al zaten er volgens mij ook wel wat kleine smurfs in enemy team. Grappig was het in ieder geval wel. Iedereen van mijn team (inclusief ik) ging ook achter elkaar dood door shrooms van enemy Teemo. gelukkig dacht ik er na 35 minuten pas aan om een Lightbringer te kopen. Dat maakte het wel een stuk makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanFr12
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik zoek ook nog iemand om mee te duo'en, ben afgelopen 6 weken van G5 naar gold 1 gegaan, hoop vanavond in platinum te zitten. het liefst iemand die main support aangezien ik main adc ben. iemand rond G3-Plat3 heeft mijn voorkeur.

Zijn er verder nog mensen die veel Rek'sai hebben gespeeld? vind het echt een dikke champion, ook top lane is hij super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai dat is jammer, ben zelf in de afgelopen week ook van G5 naar G1 gegaan. ( Na heel wat maanden niet gespeeld te hebben ) Maar main ook ADC. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanFr12
  • Laatst online: 16-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:00:
Ai dat is jammer, ben zelf in de afgelopen week ook van G5 naar G1 gegaan. ( Na heel wat maanden niet gespeeld te hebben ) Maar main ook ADC. :(
ik jungle/top ook wel graag dus als je zin hebt kunnen we nog wel duo Q vanaaf als je wilt,
Add me maar : StefanFR12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-07 15:28
Howdy,

Eigenlijk sinds de grote Sum.Rift overhaul krijg ik het niet meer voor elkaar om nog normal/ranked games te kunnen recorden.
Ik heb LoLReplay gebruikt wat voor de update werkte en hierna nooit meer echt heeft gewerkt. Ik ben overgestapt naar BaronReplays en gek genoeg kan ik wel custom games opnemen, maar Normal/Ranked games geven steevast de prachtige error: Recording failed: Reason is reason.

Iedereen uit mijn team heeft hier last van; hebben jullie dit ook? Zijn er misschien tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Sinds de VU werkt Baronreplays bij mij ook niet meer. Ik heb nog geen update geprobeerd, misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:42
Hey,

Ik zou ook graag beginnen met dit spel en vroeg me af of er een Tweakers guild zit op LoL?
Of mede-tweakers die ik kan toevoegen om samen af en toe een potje te spelen?
Let op: ik moet nog veel leren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Benosa schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:17:
Hey,

Ik zou ook graag beginnen met dit spel en vroeg me af of er een Tweakers guild zit op LoL?
Of mede-tweakers die ik kan toevoegen om samen af en toe een potje te spelen?
Let op: ik moet nog veel leren 8)
Join het Got channel in de game, lees guides, lees hier mee een kijk streams, dan leer je snel genoeg. En er zijn vast wel mensen die met een newb willen spelen :P Dat doen de meeste van ons(incl. myself) toch elke game :+

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 15-12-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

garriej schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:10:
[...]

Join het Got channel in de game,
Hoe heet die channel nou eigenlijk precies...? Gewoon GoT?
lees guides, lees hier mee een kijk streams, dan leer je snel genoeg. En er zijn vast wel mensen die met een newb willen spelen :P
Ik stel me in de beperkte tijd dat ik online ben best beschikbaar, speel toch al met wat beginnende vrienden van me mee de laatste tijd :)
Dat doen de meeste van ons(incl. myself) toch elke game :+
Ik durf geen full tank toplaners meer te spelen vanwege precies dit :X

Even wat anders.
Als je als ultende Olaf een teamfight in rent word je nog steeds zoor Azir's ult teruggeduwd. OK, prima, dat schijnt intended te zijn en door muren rennen is ook niet helemaal logisch.

Maar op dat moment kan een Yasuo ook de ultende olaf ulten, wat voor geen enkele andere terrainrelated displacement (trundle pillar, jarvan ult, anivia wall...) geldt. En gedurende de ult word je dan gewoon door Yasuo in de lucht gehouden, oftewel disabled. Rito, fix dit, dit slaat echt als een lul op een drumstel. Heb hier inmiddels 3 teamfights door verloren die ik anders als enigszins fed viking waarschijnlijk had kunnen turnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ben er sinds kort achter dat er een champ erg OP is... makkelijkste elo gains ever :)

http://euw.op.gg/summoner/userName=Damey

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik denk dat Ashe niet zozeer OP is, als meer dat mensen haar in SoloQ niet kunnen handlen. Frost shot countert natuurlijk redelijk wat champs (waaronder mijn top/junglemains Olaf en Udyr :-( ) en je ult is een erg goede engage als je hem van een afstandje raakt, maar in teamfight-dps legt ze het toch af tegen zo goed als elke meer meta-conforme ADC.

Ik ben echter maar een lage silverscrub ;) maar waarom werkt Ashe specifiek dan zo goed voor jou? Bovengenoemde redenen of zit er meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Mensen zijn op dat niveau gewoon nog niet goed genoeg om een Ashe af te straffen. Ze heeft overduidelijke minpunten, als je die weet te abusen heb je een erg makkelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Dat is echt de grootste onzin. 1-6 is ze zo dominant dat als je haar goed speelt je je lane 100% gewonnen hebt. Je moet alleen geen domme positie fouten maken omdat je dan gedwongen bent te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Xzito schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 01:24:
Dat is echt de grootste onzin. 1-6 is ze zo dominant dat als je haar goed speelt je je lane 100% gewonnen hebt. Je moet alleen geen domme positie fouten maken omdat je dan gedwongen bent te flashen.
Niet om heel vervelend te zijn, maar op die manier kan ik ook stellen dat Udyr vanaf lvl 9 elke teamfight singlehanded kan winnen zo lang je kan flanken.
Wat zijn nou de punten waardoor Ashe zo ontzettend uitblinkt dan? Als ik het zo even met Corki vergelijk, die heeft significant meer (single target' :P damage per minuut door de kortere cooldowns op z'n Q en E dan Ashe op d'r volley heeft, evenals dat hij twee offensieve (damage) skills heeft in plaats van één.
Ik bedoel, ik wil in principe best aannemen dat ik verkeerd zit, maar dan zie ik wel graag onderbouwde argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Passive voor in lane en als je je ult goed gebruikt win je alleen daar al een teamfight mee. Makkelijkste ult van alle adc's om je jungler te laten ganken. En met je Q is kiten van champs zonder gap closer zo makkelijk dat ik het 'op' kan noemen.

Of het niveau van diamond 5 nou wel of niet hoog genoeg is heeft er totaal niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Xzito schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 01:39:
Passive voor in lane en als je je ult goed gebruikt win je alleen daar al een teamfight mee. Makkelijkste ult van alle adc's om je jungler te laten ganken. En met je Q is kiten van champs zonder gap closer zo makkelijk dat ik het 'op' kan noemen.
Dus toch de permaslow en ult, waar ik als toplaner mezelf al vaak op heb misrekend :+
Maar hoe deal je dan met champs als Corki, Graves en Lucian, die alle drie behoorlijk populair zijn momenteel? Met Corki weet ik de zeldzame Ashe die ik tegenkom op mijn niveau vaak compleet de lane uit te schoppen namelijk. Gewoon omdat ik na een goede engage van support of jungler mijn valkyrie offensief kan gebruiken om een bak burst op d'r te gooien waar ze geen antwoord op heeft, en in de window of opportunity van een Ashe ult ik meestal nog niet afsterf en Valkyrie juist defensief kan toepassen :P
Of het niveau van diamond 5 nou wel of niet hoog genoeg is heeft er totaal niets mee te maken.
Dat probeerde ik ook helemaal niet te impliceren. Ik speel zelf in silver met slechts een handvol ranked games, maar hoe het nou allemaal exact werkt vind ik toch interessant. Zeker gezien ik mezelf probeer te verbeteren, niet zozeer om in rank te stijgen (rank kan me aan mijn aars oxideren) maar gewoon omdat ik LoL niet speel om maar op baggerniveau aan te blijven prutsen :P en gezien jij in Diamond hebt weten te komen speel je kennelijk beter dan ik en probeer ik daar mijn voordeel mee te doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 16-12-2014 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Ik denk dat het belangrijk is dat je in lane(als je lane in komt na recall bijv) je passive goed gebruikt, als je: Passive AA - W - AA doet, dan heb je meer burst dan welke adc dan ook. Late game though hebben een hoop andere adc's betere burst, dus moet je er voor zorgen dat als je 1v1 komt je je ult niet mist, doe je dat wel dan is het vaak gg. Als je raakt dan is de enemy dood voordat hij uit de stun komt. Hier de matchups waar ik tot nu toe tegen gespeeld heb. Geen Corki dus dat kan ik je niet zeggen. Na 6 win ik dat denk ik wel.

Ezreal 5x
Vayne 1x
Jinx 2x
Lucian 4x
Kalista 1x
Draven 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Kijk, daar kan ik wat meer mee, thanks :)

Volgens mij helpt die range van Ashe (iirc meer base range dan elke ADC behalve Cait?) ook wel behoorlijk, maar die crit passive heeft me wel eens redelijk laten schrikken inderdaad. Corki is post-6 redelijk afhankelijk van de tegenstander eerst met rockets neer te poken tot ie zijn triforce heeft, gok dat je aan triforce Corki die goed speelt nog een behoorlijk taaie zou hebben, maar dat gaan we vanzelf merken :P als je hem pre-triforce kort weet te houden is hij een stuk minder gevaarlijk.

Ik vraag me overigens wel eigenlijk af waarom Ezreal ineens zo enorm populair is. Tear is voor zover ik weet eigenlijk alleen maar generfed, de buildpath naar Manamune is wel iets praktischer geworden maar dan nog.. Hij is ook niet zo'n enorm sterke laner, early tot late-midgame heeft hij in mijn ogen met name als voordeel dat zijn E hem een behoorlijk veilige laner maakt en met Q relatief makkelijk poket, maar daar is hij in League of Dashes al lang niet meer uniek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zodra ik een Ashe botlane zie weet ik al welke lane ik moet campen als jungler. Er zijn tegenwoordig zoveel ADC's met escapes en mobility dat bot lane ganken best wel moeilijk is als ze niet "out of position" zijn.

Maar Ashe kan je juist helemakkelijk ganken met jungler die een goede gap-closer heeft (Zoals elke jungler die ik speel, Rek'Sai, Jarvan, Sejuani.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Rordarok schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 01:22:
Mensen zijn op dat niveau gewoon nog niet goed genoeg om een Ashe af te straffen. Ze heeft overduidelijke minpunten, als je die weet te abusen heb je een erg makkelijke game.
Deze is veel te makkelijk gesteld, Als je naar de winrate kijkt van de afgelopen 7 dagen (welke in lijn zijn van winrate afgelopen maand) dan zie je juist dat op Bronze haar winrate 48% is en elke tier die je verder kijkt, stijgt die winrate. Op Plat en diamond zelfs de hoogste winrate van alle champs: 56% en 59%.

Master ruim 65% en op Challanger is ze niet gepicked.

Als je dan kijkt naar pickrates dan zien we dat 8 van de top 10 champions gabclosers (wat haar zwakte zou moeten zijn lijkt me) hebben of in ieder geval mobilitybuffs. Dit laatste kan ik echter even niet vinden op Tier niveau.

Ik zou bijna willen concluderen dat ze inderdaad vrij sterk is op het moment. Maar ik heb het huiswerk gedaan, dan laat ik de conclusies over aan mensen die veel meer verstand van LoL hebben dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Met deze stelling is elke ADC goed. Want deze gaat ook op voor bijvoorbeeld een Varus. Denk dat je met name zo succesvol bent omdat men er simpelweg geen antwoord op heeft. Men heeft in tijden geen Ashe gezien, dus hoppa haal maar uit de kast en iedereen staat zich weer af te vragen hoe je er tegen moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Even een vraagje, ik heb een beetje een probleem met de eerste clear van J4. Of ik nu met 21/9 begin of 9/21 de eerste clear met drie camps is erg moeilijk. Dat gaat namelijk allemaal net aan en soms moet ik nog een smite gebruiken op de wolfs of razorbeaks. Runes zijn: AD Quints, Armor Seals, MR/lvl glyphs en ArmPen Marks.

Meestal begin met gromp/golems > red/blue > wolves/razorbeaks.

Hoe doen jullie de eerste clear van Jarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:13:
[...]

Deze is veel te makkelijk gesteld, Als je naar de winrate kijkt van de afgelopen 7 dagen (welke in lijn zijn van winrate afgelopen maand) dan zie je juist dat op Bronze haar winrate 48% is en elke tier die je verder kijkt, stijgt die winrate. Op Plat en diamond zelfs de hoogste winrate van alle champs: 56% en 59%.

Master ruim 65% en op Challanger is ze niet gepicked.
En hier maak je eigenlijk een rare conclusie. Je control group is te klein. Op de hoogste niveau's zijn er dagen waar ze compleet niet gespeeld wordt. Dan kunnen we dus makkelijk stellen dat er 1-2 spelers zijn die af en toe Ashe spelen. Als deze op een dag 2/3 games winnen, staat Ashe al op 66% win. Ik zie zelfs dagen met 100% winrate, en ik durf te wedden dat dat 1 speler is geweest die misschien 1-2 games heeft gewonnen die dag.

Op Platinum zie ik een soortgelijke trend. Een champ schommelt niet van 43% naar 55%+ van de ene dag naar de ander als de groep spelers daadwerkelijk groot zou zijn. We hebben het dus weer over een handjevol spelers (<300 durf ik rustig te wedden) die de statistieken hier vullen.

De dag dat ze het minst gepicked is, heeft ze ook de hoogste winrate. Dat is geen toeval. Op Platinum 101 picks/games en 61 games gewonnen. Dat betekent dat enkele games, gehele %en aftrekken en toevoegen aan deze stats.

Diezelfde logica passen we op Urgot toe, die laatst een 58% winrate had op Platinum, maar slechts 31 keer gespeeld werd. Dit betekent dat 1 win of loss deze stat met meer dan 3% laat droppen of stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Xanthian schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:35:Hoe doen jullie de eerste clear van Jarvan?
Gromp (Smite)
Blue
Red (Smite)
En daarna kijken hoeveel HP je nog hebt voor een camp of back.

Het makkelijkst is om met squishy junglers red buff als 2e te pakken en met smite omdat je best veel HP terug krijgt als je die smite. Het is ook de meest veilige weg. Of deze het meest efficient is...
Als ik nu streams kijk van OddOne en NightBlue3 zie ik ze regelmatig net een camp pakken (met 30hp over ofzo) of soms zelfs net dood gaan en dat zijn pro's. Dan speel ik het zelf liever op safe.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 16-12-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:44:
[...]

En hier maak je eigenlijk een rare conclusie. Je control group is te klein. Op de hoogste niveau's zijn er dagen waar ze compleet niet gespeeld wordt. Dan kunnen we dus makkelijk stellen dat er 1-2 spelers zijn die af en toe Ashe spelen. Als deze op een dag 2/3 games winnen, staat Ashe al op 66% win. Ik zie zelfs dagen met 100% winrate, en ik durf te wedden dat dat 1 speler is geweest die misschien 1-2 games heeft gewonnen die dag.

Op Platinum zie ik een soortgelijke trend. Een champ schommelt niet van 43% naar 55%+ van de ene dag naar de ander als de groep spelers daadwerkelijk groot zou zijn. We hebben het dus weer over een handjevol spelers (<300 durf ik rustig te wedden) die de statistieken hier vullen.

De dag dat ze het minst gepicked is, heeft ze ook de hoogste winrate. Dat is geen toeval. Op Platinum 101 picks/games en 61 games gewonnen. Dat betekent dat enkele games, gehele %en aftrekken en toevoegen aan deze stats.

Diezelfde logica passen we op Urgot toe, die laatst een 58% winrate had op Platinum, maar slechts 31 keer gespeeld werd. Dit betekent dat 1 win of loss deze stat met meer dan 3% laat droppen of stijgen.
Even rectificatie: Ik maak geen conclusie, ik gaf platte cijfers. Wat jij verteld klopt helemaal natuurlijk, er is een selecte groep spelers welke Ashe picken, en deze zijn dan waarschijnlijk aardig skilled met haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ero-Sensei schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:04:
[...]

Even rectificatie: Ik maak geen conclusie, ik gaf platte cijfers. Wat jij verteld klopt helemaal natuurlijk, er is een selecte groep spelers welke Ashe picken, en deze zijn dan waarschijnlijk aardig skilled met haar.
Kunnen wij uit de cijfers ook niet afleiden. Hoe je het ook stelt, bijna de helft van alle Ashe games zijn losses. In dit geval kun je kijken naar die 50-60%, maar zoals we duidelijk kunnen zien, zijn er ook dagen wanneer een paar enkele losses dat getal ineens naar de 40% toe schoppen.

tl:dr; De cijfers die jij gebruikt zijn totaal niet representatief en geven geen indicatie van hoe goed Ashe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Speel Ashe gewoon een keer zelf, aangezien niemand hier dat waarschijnlijk gedaan heeft sinds season 3, en oordeel dan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Dat zijn echt geweldige tegenargumenten die mijn stelling totaal onderuit halen? Nee, dat zijn ze niet. De burden of proof om te bewijzen dat Ashe goed/viable is ligt op jou aangezien jij die aanname maakte een aantal posts geleden. Slecht positionen om te flashen kan net zo goed betekenen dat de tegenstander niet in staat is om jou slecht te laten positionen, wat vaak genoeg voorkomt op dat ELO en daarom helemaal niet zo'n gekke conclusie is. Ashe is een zeer matige duelist, totaal reverse-skillcap afhankelijk (het gaat namelijk om de enemy outplays, niet om de jouwe, je hebt namelijk geen outplay potential) en scaled ZEER slecht in de late game. Ze heeft geen escape, weinig mobility, is compleet ult afhankelijk en haar laning-phase is niet half zo dominant als jij doet voorkomen. Lucian, Graves en Vayne hebben een heerlijke lane tegen Ashe en dan hoeven ze niet eens goed te zijn.

Het feit dat Ashe niet eens in de buurt komt van een 1% pickrate op de ADC role op hoog elo en competitive play geeft denk ik al aan dat er duidelijke mankementen zijn met haar kit. Dat kan leuk zijn voor soloQ, maar daar vernietig ik mensen op dat elo ook met AD LeBlanc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een topic report was een beter idee geweest
Rordarok schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:40:Dat kan leuk zijn voor soloQ, maar daar vernietig ik mensen op dat elo ook met AD LeBlanc.
Dit vooral... Als iemand zéér goed is met Ashe en haar als main heeft in SoloQ is de kans groot dat wanneer deze speler in Master veel speelt Ashe een hoge winrate krijgt omdat bijna niemand anders met Ashe speelt. Volgens mij kan een champ pas soloq OP zijn als deze in alle tiers een hoge pick/ban + win ratio heeft, zoals Warwick bij 4.20.

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 16-12-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Reacties op offtopic reactie's zijn niet nodig

In other news, Legend of the Poro king is uit. Heb net een potje gedaan, je kunt iig niet zeuren over inbalanced teams, want je mag bannen en zelf je champ picken. Ik vond het iig wel grappig met name de mechanic met het poro-gooien. Het werkt als een Lee Sin Q met een langere range.

[ Voor 53% gewijzigd door Gropah op 16-12-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Reactie op offtopic reactie

Anyway, Xzito, kan het niet gewoon een gevalletje zijn waarbij het voor jou prima werkt omdat de champion je erg goed ligt en er zelfverzekerd mee speelt? Voordat patch 4.20 er was, was Warwick ook een erg matige jungler maar ik had er meestal wel succes mee omdat de champion zelf me gewoon erg goed ligt en ik er veel games mee gespeeld heb. Objectief gezien was een jungler als Elise op een bepaald moment veel sterker, maar ik kan gewoon niet met die spinnenhoer overweg.

Ik denk dat dat in dit geval net zo geldt. Ashe heeft een aantal voordelen, waaronder:
- Goede ult met CC waardoor ganks eenvoudig op te zetten zijn en een low-health lane opponent vrijwel altijd gekilld kan worden
- Goede kite mogelijkheden met W en Q
- Extra vision met E is nooit verkeerd als je een bosje in wilt lopen om te warden of wilt checken of enemy jungler aanwezig is voordat je een all-in doet
- Met de crit passive soms verrassend veel damage

Maar ook een flink aantal nadelen:
- Slecht scalende skills waardoor ze lategame als AD Carry zo'n beetje het minste damage heeft
- Geen mobility waardoor ze in lane makkelijk gecampt kan worden en in teamfights door goede engages makkelijk gepakt kan worden.
- Geen heel grote attack range zoals bijv. Caitlyn of lategame Kog/Tristana om het gebrek aan mobility of scalende skills goed te maken

Voor de rol die ze moet vervullen (lategame carry) is Ashe mijns insziens zo'n beetje de minste keuze van alle AD carries. Ik speel haar nog regelmatig als ik per ongeluk AD carry moet, maar dat is dan meer omdat ik heel slecht ben in de rol en met haar tenminste nog een redelijk aantal games op mijn naam heb staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 16-12-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:22:
[...]

Objectief gezien was een jungler als Elise op een bepaald moment veel sterker, maar ik kan gewoon niet met die spinnenhoer overweg.
Haha wees iets aardiger voor haar, dan bijt ze niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:22:
Reactie op een offtopic reactie

Anyway, Xzito, kan het niet gewoon een gevalletje zijn waarbij het voor jou prima werkt omdat de champion je erg goed ligt en er zelfverzekerd mee speelt? Voordat patch 4.20 er was, was Warwick ook een erg matige jungler maar ik had er meestal wel succes mee omdat de champion zelf me gewoon erg goed ligt en ik er veel games mee gespeeld heb. Objectief gezien was een jungler als Elise op een bepaald moment veel sterker, maar ik kan gewoon niet met die spinnenhoer overweg.

Ik denk dat dat in dit geval net zo geldt. Ashe heeft een aantal voordelen, waaronder:
- Goede ult met CC waardoor ganks eenvoudig op te zetten zijn en een low-health lane opponent vrijwel altijd gekilld kan worden
- Goede kite mogelijkheden met W en Q
- Extra vision met E is nooit verkeerd als je een bosje in wilt lopen om te warden of wilt checken of enemy jungler aanwezig is voordat je een all-in doet
- Met de crit passive soms verrassend veel damage

Maar ook een flink aantal nadelen:
- Slecht scalende skills waardoor ze lategame als AD Carry zo'n beetje het minste damage heeft
- Geen mobility waardoor ze in lane makkelijk gecampt kan worden en in teamfights door goede engages makkelijk gepakt kan worden.
- Geen heel grote attack range zoals bijv. Caitlyn of lategame Kog/Tristana om het gebrek aan mobility of scalende skills goed te maken

Voor de rol die ze moet vervullen (lategame carry) is Ashe mijns insziens zo'n beetje de minste keuze van alle AD carries. Ik speel haar nog regelmatig als ik per ongeluk AD carry moet, maar dat is dan meer omdat ik heel slecht ben in de rol en met haar tenminste nog een redelijk aantal games op mijn naam heb staan.
Opzich vind ik haar attack range nog niet zo slecht hoor. Voor de rest ben ik het wel met je statement eens.

Ik heb overigens zelf de plicht maar gedaan voor een topicreport. Want schijnbaar was eenmaal dit topic sluiten niet voldoende voor sommige...

[ Voor 1% gewijzigd door Gropah op 16-12-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Dit hele Ashe verhaal doet me denken aan die gozer die ooit met Rumble Mid kwam. Ja, kan werken voor jou maar de rest heeft er gewoon niks aan want zodra die het gaan proberen mislukt het allemaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Xanthian op 16-12-2014 15:03 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:36:
[...]

Opzich vind ik haar attack range nog niet zo slecht hoor. Voor de rest ben ik het wel met je statement eens.
De range is ook niet slecht, maar ze heeft geen sterke skills lategame, net zoals bijv. Caitlyn. De Q van Cait is early game best goed, maar lategame heb je zelfs MINDER DPS met je Q dan dat je in die tijd gewoon auto-attackt. Nu maakt Cait dat goed doordat ze de langste base attack range heeft van de AD carries, maar Ashe heeft die range dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:43:
[...]

De range is ook niet slecht, maar ze heeft geen sterke skills lategame, net zoals bijv. Caitlyn. De Q van Cait is early game best goed, maar lategame heb je zelfs MINDER DPS met je Q dan dat je in die tijd gewoon auto-attackt. Nu maakt Cait dat goed doordat ze de langste base attack range heeft van de AD carries, maar Ashe heeft die range dus niet.
Dat verschil is 50. Echter zit er bij Cait meer achter dan alleen de range. Cait heeft een passive die WEL nuttig is voor late game. Cait heeft een magere escape maar het is iig een escape, wederom niet aanwezig bij Ashe.

Punt wat ik een beetje heb met deze hele statement die gedaan is dat Ashe OP is. Misschien ben je juist wel een hele goede ADC en had je dit ook met Varus, Quinn en Miss Fortune kunnen doen. Hetzelfde voor de jongen destijds die Rumble mid speelde. Ik twijfel niet aan jullie skill, ik twijfel wel aan jullie statements. Maar de toon waarop deze discussie langzamerhand doorgaat is gewoon niet meer gewenst in dit topic. Dus als we eens kunnen stoppen nu met het over en weer wijzen van non-relevante feiten, it'll all be cool.

Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden