Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Mede-auteurs:
  • Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 17:13

Damien

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 16:24

Koekiemonsterr

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.computerhoy.com/sites/computerhoy.com/files/styles/fullcontent/public/novedades/lol.jpg?itok=sschC2wj

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YZa3wjQ.png
League of Legends (LoL) is een gratis te spelen PC-game gebaseerd op DotA Allstars (een zeer bekende Warcraft 3 mod) en ontwikkeld door Riot Games. In het spel nemen twee teams met een gelijk aantal Champions het tegen elkaar op met als doel de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Je begint elk potje met je gekozen Champion op level 1 en zonder items. Gaandeweg level je je Champion tot 18 en breidt je hem uit met items die bij de situatie passen. Er zijn meer dan honderd verschillende Champions en items beschikbaar, waardoor vrijwel elk potje een unieke ervaring is.

Gratis? Ja! League of Legends is gratis om te spelen.

Wanneer je het spel begint heb je echter niet alle Champions tot je beschikking. Deze Champions kun je op twee manieren beschikbaar maken:
  • Door het spelen level je je account steeds verder. Bij elke level up ontvang je een capsule waarin champions hards of Blue Essence (BE) in zitten. Hiermee kan je, zonder hier dus voor te betalen, Champions vrijkopen.
  • Diegenen die dit echter te lang vinden duren, kunnen er voor kiezen om met echt geld, Riot Points (RP) aan te schaffen waarmee je ook Champions kunt aankopen.
Ook is er wekelijks een select aantal Champions vrij beschikbaar die iedereen gratis kan spelen.

Om League of Legends te spelen heb je eerst een (gratis) account nodig die je krijgt als je registreert. Je kunt in het registratieformulier aangeven in welke region je wenst te spelen. Denk goed na over je keuze, want het kost geld om je account te verhuizen! Ter info: de meeste Tweakers spelen op de EUW region.

Klik hier om je te registreren

League of Legends is beschikbaar voor Windows en Mac OS X. Het spel schijnt slecht of soms niet te werken op Preview en Beta OS versies. Pas daar dus mee op.

Klik hier om League of Legends te downloaden

NEW!
Zoë:the Aspect of TwilightOrnn: the Fire below the MountainKayn: the Shadow ReaperXayah: the RebelRakan: the CharmerCamille: the Steel ShadowIvern: the Green FatherKled: the Cantankerous CavalierTaliyah: the StoneweaverAurelion Sol: the Star Forger Illaoi: The Kraken PriestressKindred: The Eternal HuntersTahm Kench: The River KingEkko: The Boy Who Shattered TimeBard: The Wandering CaretakerRek'Sai: The Void BurrowerKalista: The Spear of VengeanceAzir: the Emperor of the SandsGnar: the Missing LinkBraum: the Heart of the FreljordVel'Koz: the eye of the VoidYasuo: the UnforgivenJinx: the Loose CannonLucian: the PurifierAatrox: the Darkin BladeLissandra: the Ice WitchZac: the Secret WeaponQuinn and Valor: Demacia's WingsThresh: the Chain WardenVi: the Piltover EnforcerNami: the TidecallerZed: the Master of ShadowsElise: the Spider QueenKha'Zix: the VoidreaverSyndra: the Dark SovereignRengar: the PridestalkerDiana: Scorn of the MoonZyra: Rise of the ThornsJayce: the Defender of TomorrowDraven: the Glorious ExecutionerDarius: the Hand of NoxusVarus: the Arrow of RetributionHecarim: the Shadow of WarLulu: the Fae SorceressFiora: the Grand DuelistNautilus: the Titan of the DepthsZiggs: the Hexplosives ExpertSejuani: the Winter's WrathViktor: the Machine HeraldAhri: the Nine-Tailed FoxVolibear: the Thunder's RoarFizz: the Tidal TricksterShyvana: the Half-DragonGraves: the OutlawXerath: the Magus AscendantRiven: the ExileTalon: the Blade's ShadowSkarner: the Crystal VanguardWukong: the Monkey KingLeona: the Radiant DawnYorick: the GravediggerOrianna: the Lady of ClockworkVayne: the Night HunterRumble: the Mechanized MenaceBrand: the Burning VengeanceLee Sin: the Blind MonkNocturne: the Eternal NightmareJarvan IV: the Exemplar of DemaciaMaokai: the Twisted TreantKarma: the Enlightened OneRenekton: the Butcher of the SandsCaitlyn: the Sheriff of PiltoverCassiopeia: the Serpent's EmbraceTrundle: the Troll KingIrelia: the Will of the BladesLeBlanc: the DeceiverLux: the Lady of LuminositySwain: the Master TacticianSona: Maven of the StringsMiss Fortune: the Bounty HunterUrgot: the Headsman's PrideGalio: the Sentinel's SorrowVladimir: the Crimson ReaperXin Zhao: the Seneschal of DemaciaKog'Maw: the Mouth of the AbyssOlaf: the BerserkerMalzahar: the Prophet of the VoidAkali: the Fist of ShadowGaren: the Might of DemaciaKennen: the Heart of the TempestShen: Eye of TwilightEzreal: the Prodigal ExplorerMordekaiser: the Master of MetalPantheon: the Artisan of WarGragas: the Rabble RouserPoppy: the Iron AmbassadorNidalee: the Bestial HuntressUdyr: the Spirit WalkerShaco: the Demon JesterHeimerdinger: the Revered InventorNasus: the Curator of the SandsKatarina: the Sinister BladeCorki: the Daring BombardierMalphite: Shard of the MonolithJanna: the Storm's FuryDr. Mundo: the Madman of ZaunBlitzcrank: the Great Steam GolemTaric: the Gem KnightGangplank: the Saltwater ScourgeKassadin: the Void WalkerVeigar: the Tiny Master of EvilRammus: the ArmordilloAnivia: the CryophoenixCho'Gath: the Terror of the VoidAmumu: the Sad MummyKarthus: the DeathsingerTwitch: the Plague RatTryndamere: the Barbarian KingEvelynn: the WidowmakerZilean: the ChronokeeperSinged: the Mad ChemistWarwick: the Blood HunterTwisted Fate: the Card MasterTristana: the Megling GunnerTeemo: the Swift ScoutSoraka: the StarchildSivir: the Battle MistressSion: the Undead ChampionRyze: the Rogue MageNunu: the Yeti RiderMorgana: Fallen AngelMaster Yi: the Wuju BladesmanKayle: the JudicatorJax: Grandmaster at ArmsFiddlesticks: the Harbinger of DoomAshe: the Frost ArcherAnnie: the Dark ChildAlistar: the Minotaur

League of Legends kent verschillende maps, elk met een eigen variant op het spel of geheel andere game mode. Het doel blijft altijd om de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Summoner's Rift
De oudste en populairste map in League of Legends. Twee teams van 5 Champions nemen het tegen elkaar op met als doel elkaars Nexus te vernietigen. Deze map ondersteund Normal Blind Pick, Normal Draft Pick, Dynamic Ranked (5v5), waarbij je solo of met 1 t/m 4 teamgenoten samen ranked kan spelen. Een specifieke solo queue is nog in ontwikkeling en wordt in de komende maanden verwacht.

Twisted Treeline
Een vergelijkbare map als Summoner's Rift, maar dan gericht op teams van 3 Champions. Deze map kan ook als Ranked Team (3v3) worden gespeeld.

Howling Abyss
Ook deze map bracht een nieuwe game modus, genaamd ARAM. Dit is een afkorting voor All Random All Mid en is ontstaan uit een door de community bedachte variatie op het originele spel. Vanwege de grote populariteit heeft Riot besloten hier speciaal een map voor uit te brengen. In ARAM nemen twee teams van 5 willekeurige Champions het tegen elkaar op.

In-game kun je met andere Tweakers spelen door het channel "GoT" te joinen vanuit je messenger.

Een andere optie is via de Benelux Gaming Discord, te bereiken via https://discord.gg/CcHAx4W.

Riot Games - [url="http://http://www.twitch.tv/riotgames"]Twitch[/url]
LCS / LCK Matches en World Championship aan het einde van het jaar

Riot Games - [url="http://http://www.twitch.tv/riotgames2"]Twitch[/url]
LPL en World Championship aan het einde van het jaar

Junglers:

Nightblu3 - [url="http://http://www.twitch.tv/nightblue3"]Twitch[/url] - YouTube
US Challenger, vooral jungle

Trick2g - Twitch - YouTube
US Master/Diamond, vooral jungle focus ligt erop om solo je games te winnen dmv een bepaalde speelstijl

Foxdrop - Twitch - YouTube

Toplaners:

Irelia Carries U - Twitch - YouTube
US Challenger, voornamelijk Irelia

Solorenektononly - Twitch - YouTube

AD Carry:

imaqtpie - Twitch -
US Challenger, één van de meest populaire streamer van LoL op Twitch.

Riot Match History
De meest uitgebreide en officiele Match History tool van Riot Games.

euw.op.gg
Match history en gedetailleerde statistieken van spelers.

LoLNexus
Statistieken van teammates en vijanden in actieve games bekijken.

LoLKing
Statistieken, guides, artikelen, match history en ban/winrates.

LoLBuilder
Statistieken en builds van alle Champions, gefilterd op Diamond en hoger. Ook kan er een client worden gedownload na het aanmaken van een account, waarmee deze builds naar je League of Legends client worden geexporteerd.

Champion.GG
Gedetailleerde statistieken (zoals winrate, pickrate, builds, mastery en runes) van ranked matches vanaf Platinum tot Challenger van de NA, EUW, EUNE and Koreaanse servers.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap. op 24-10-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de ene kant omdat Damien graag van de enorme verantwoordelijkheid af wilde en anderzijds omdat we pagina 130 reeds weer voorbij waren: bij deze het nieuwe deel, met een geüpdate topicstart.

Suggesties voor streamers, sites of andersoortige kritiek? Ik hoor het wel!

Koek, zou jij de vorige kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
Had nog wat rp over :
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2v9x0zn.png

GG WP :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Mooi nieuw topic Japie.
Ik zal later nog wel wat streamers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:37
netjes rolando, ik heb die ez skin ook een keer door mistery box gekregen, stond echt te gillen als een klein meisje xD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30

MonkeySleeve

It's just Monkey business

25 punten verwijdert van mijn promo's naar Silver 5, hnnnnng

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren niet zo heel veel succes gehad met LP, sta nu 50LP verwijderd van mijn Gold promo's.
Maar goed, ik denk dat een deel van mijn probleem is dat de champions waar ik voorheen veel mee speelde niet altijd beschikbaar zijn of niet meer zo goed, zoals Malphite en Hecarim.

Op dit moment denk ik dat ik teveel verschillende champions speel. Misschien toch meer focussen op bepaalde champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Xanthian schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:08:
Gisteren niet zo heel veel succes gehad met LP, sta nu 50LP verwijderd van mijn Gold promo's.
Maar goed, ik denk dat een deel van mijn probleem is dat de champions waar ik voorheen veel mee speelde niet altijd beschikbaar zijn of niet meer zo goed, zoals Malphite en Hecarim.

Op dit moment denk ik dat ik teveel verschillende champions speel. Misschien toch meer focussen op bepaalde champions.
malphite is op het moment best wel een hot pick alleen moet je wel goed met hem kunnen spelen/ weten wanneer te engagen. Daarnaast is het meer een champion waarmee iedereen goed op jou moet ingespeeld zijn.
Heca heb ik de laatste tijd niet veel gezien nee, maar juist als je een champion goed kan spelen en je krijgt geen hard counter op je dak kan je juist iemand verrassen door die champion te picken.
Zo heb ik bvb in normals met swain top een hoop mensen verrast en verslagen. puur op te feit dat ze swain niet kennen en weten wat hij doet.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Martin0 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:15:
[...]

malphite is op het moment best wel een hot pick alleen moet je wel goed met hem kunnen spelen/ weten wanneer te engagen. Daarnaast is het meer een champion waarmee iedereen goed op jou moet ingespeeld zijn.
Heca heb ik de laatste tijd niet veel gezien nee, maar juist als je een champion goed kan spelen en je krijgt geen hard counter op je dak kan je juist iemand verrassen door die champion te picken.
Zo heb ik bvb in normals met swain top een hoop mensen verrast en verslagen. puur op te feit dat ze swain niet kennen en weten wat hij doet.
Wanneer een champion van 52% winrate naar 45% winrate gaat is dat reden genoeg voor mij naar iets anders te kijken. Het is ook niet zo dat ik 100 potjes met Hecarim gespeeld heb of zo.

Met Malphite had ik vorig seizoen 60% winrate en met Hecarim 54% dus dat zat wel ok.

Ik ga mij meer focussen op Diana, die had ik gisteren voor het eerst in S6 weer eens gespeeld en desondanks dat mijn score niet zo denderend was weet ik dat ze vrij sterk is. Ik moet alleen focussen om zo snel mogelijk lvl 6 te worden en mijn farm hoog te houden. Want zonder damage en items is ze vrij nutteloos.

Misschien ook maar meer Skarner spelen tegen squishy, all-in champions zoals Fizz, Talon, Zed en enkele mages. Daar werkte het altijd zo goed mee. Misschien ook wat meer Volibear spelen om meer controle te krijgen over de early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 15:29
Ik heb gisteren mijn tien matches gespeeld en ben uiteindelijk in Bronze 4 terecht gekomen. Ik was er al bang voor aangezien ik vorig seizoen Silver 5 geëindigd ben,Ik had alleen gehoopt was hoger in bronze terecht te komen :-)

Ik heb daarna maar een aantal ranked games gespeeld en dat waren vier ranked wins op een rij en een normal win ertussendoor. (ik wilde fiora een keer proberen).In de ranked wins heb ik allemaal kunnen carryen door als Pantheon top te spelen en shyvana en xin zhao jungle. Dit niveau kan ik wel prima aan dus ik verwacht wel wat te stijgen als ik nog een win scoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanthian schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:08:

Klopt wel Xanthian, maar in 3 van de 4 potjes hadden we gewoon iemand zitten die opzettelijk de boel aan het verstieren was, toxic liep te zijn en opzettelijk feedde. Dan kan je spelen wat je wil, maar als het enemy team hier goed mee omgaat ga je in een dergelijke 4v5 gewoon geen win behalen, wat in die potjes dus ook niet lukte.

Drop dus niet te snel champions, want van wat ik gister zag lagen de losses echt niet aan jou pick of speelstijl maar hadden we gewoon pech.

Offtopic: man wat haat ik het om tegen Darius te spelen, kunnen we die champ niet gewoon removen? :(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FCSsvbA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:39:
[...]
Ik ga mij meer focussen op Diana, die had ik gisteren voor het eerst in S6 weer eens gespeeld en desondanks dat mijn score niet zo denderend was weet ik dat ze vrij sterk is. Ik moet alleen focussen om zo snel mogelijk lvl 6 te worden en mijn farm hoog te houden. Want zonder damage en items is ze vrij nutteloos.
Persoonlijk zou ik Diana hooguit in de jungle gebruiken.

Vind haar niet zo goed vanuit mid op het moment.

Dat heeft mede te maken met de huidige populaire tegenstanders op mid. Maar ook met de gehele teamcomps die je vaak tegenover je ziet nu. Disengage tanks als Gragag verschijnen weer, en types als Naut ook. Voor Diana is het niet ideaal erin te springen met dat soort tanky cc lineups.

Laatst ging ik in een game 17/0/8 op LB, terwijl ik tegen Diana moest. Had op lvl 4 first blood op haar te pakken en kon van daaruit heerlijk snowballen. En dat terwijl Diana toch vaak wordt gezien als lastige klant voor LB.

Het is voor Diana mede wat lastiger op mid nu, door Thunderlord. In die LB game pakte ik hybrid pen marks en kreeg Diana elke keer als maar mogelijk een aa op haar dak + mijn normale combo. En daar komt dan nu Thunderlord nog bij, wat altijd een klein extra voordeel geeft aan ranged vs melee. Met een Ahri of Corki had ik waarschijnlijk wel hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JapieTalent schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:35:
[...]

Klopt wel Xanthian, maar in 3 van de 4 potjes hadden we gewoon iemand zitten die opzettelijk de boel aan het verstieren was, toxic liep te zijn en opzettelijk feedde. Dan kan je spelen wat je wil, maar als het enemy team hier goed mee omgaat ga je in een dergelijke 4v5 gewoon geen win behalen, wat in die potjes dus ook niet lukte.

Drop dus niet te snel champions, want van wat ik gister zag lagen de losses echt niet aan jou pick of speelstijl maar hadden we gewoon pech.

Offtopic: God wat haat ik het om tegen Darius te spelen, kunnen we die champ niet gewoon removen? :(
[afbeelding]
Echt slecht ging het niet, nee. En de fout lag ook niet echt bij mij maar ik had zeker wat meer kunnen doen.
Zeker in dat potje met Udyr had ik binnen 16 minuten sated omdat hun Warwick AFK ging maar het was nog bizar moeilijk. Ik kon wel towers en waves pushen maar voor mijn gevoel had ik gewoon meer kunnen doen en konden we sneller winnen.

De enige champion die drop is Hecarim, daar zijn nu betere keuzes voor zoals Volibear. Volibear is mij ook niet onbekend, maar daar is ook al een jaar niet meer mee gespeeld.
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Persoonlijk zou ik Diana hooguit in de jungle gebruiken.

Vind haar niet zo goed vanuit mid op het moment.

Dat heeft mede te maken met de huidige populaire tegenstanders op mid. Maar ook met de gehele teamcomps die je vaak tegenover je ziet nu. Disengage tanks als Gragag verschijnen weer, en types als Naut ook. Voor Diana is het niet ideaal erin te springen met dat soort tanky cc lineups.

Laatst ging ik in een game 17/0/8 op LB, terwijl ik tegen Diana moest. Had op lvl 4 first blood op haar te pakken en kon van daaruit heerlijk snowballen. En dat terwijl Diana toch vaak wordt gezien als lastige klant voor LB.

Het is voor Diana mede wat lastiger op mid nu, door Thunderlord. In die LB game pakte ik hybrid pen marks en kreeg Diana elke keer als maar mogelijk een aa op haar dak + mijn normale combo. En daar komt dan nu Thunderlord nog bij, wat altijd een klein extra voordeel geeft aan ranged vs melee.
Je hebt gelijk, ik bedoelde ook ook voor Jungle, want daar is haar winrate ook wel goed. En ze is één van de betere AP junglers. Zeker als Japie weer Gangplank mid wil spelen is meer AP wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Offtopic: man wat haat ik het om tegen Darius te spelen, kunnen we die champ niet gewoon removen? :(
Darius heeft tegenwoordig redelijk wat counters, wat betreft zijn ult: zhonyas als je ap bent en als je een kayle in je team hebt ben je sowieso goed(als de kayle een beetje haar ult goed kan gebruiken ipv wasten).

Heb tegenwoordig meer problemen met de ult van garen. die doet end game makelijk 1000+ damage. is echt belachelijk.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin0 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:28:
[...]

Darius heeft tegenwoordig redelijk wat counters, wat betreft zijn ult: zhonyas als je ap bent en als je een kayle in je team hebt ben je sowieso goed(als de kayle een beetje haar ult goed kan gebruiken ipv wasten).
Mijn frustratie gaat ook meer om de laning phase, level 1 t/m 11 pakweg, dan om lategame. Ik vind het, op de champions die ik top speel, gewoon enorm lastig om tegen een Darius bij te blijven met farm en niet mee te gaan in zijn pogingen om te harassen. Daarnaast bouw ik geen Zhonya's op Nasus/GP/Zac, dat valt niet helemaal onder efficiënt bouwen zeg maar. Kayle speelt überhaupt niemand op het moment

Fiora is ook zo'n champ waar een een enorme hekel aan heb. Hoewel ik als Nasus vanaf level 4 geen problemen meer heb om rustig te farmen tegen Fiora heb ik geen kill potential op hem aangezien hij (ondanks Wither) elke paar seconden weg kan dashen. Daarnaast is Fiora zo'n champ die zonder problemen 0 5 de lane uit kan gaan en alsnog relevant kan zijn later in de game.

Wat mij betreft dus gewoon removen die 2, wordt top een stuk leuker van ;) :+
Totdat er weer nieuwe champs veel gespeeld worden en ik me daaraan kan irriteren

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap. op 23-02-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:03:
[...]

Mijn frustratie gaat ook meer om de laning phase, level 1 t/m 11 pakweg, dan om lategame. Ik vind het, op de champions die ik top speel, gewoon enorm lastig om tegen een Darius bij te blijven met farm en niet mee te gaan in zijn pogingen om te harassen. Daarnaast bouw ik geen Zhonya's op Nasus/GP/Zac, dat valt niet helemaal onder efficiënt bouwen zeg maar. Kayle speelt überhaupt niemand op het moment

Fiora is ook zo'n champ waar een een enorme hekel aan heb. Hoewel ik als Nasus vanaf level 4 geen problemen meer heb om rustig te farmen tegen Fiora heb ik geen kill potential op hem aangezien hij (ondanks Wither) elke paar seconden weg kan dashen. Daarnaast is Fiora zo'n champ die zonder problemen 0 5 de lane uit kan gaan en alsnog relevant kan zijn later in de game.

Wat mij betreft dus gewoon removen die 2, wordt top een stuk leuker van ;) :+
Totdat er weer nieuwe champs veel gespeeld worden en ik me daaraan kan irriteren
Dan moet je ranged champions gaan spelen tegenover Darius. zo lang je uit de range van zijn e blijft kan je hem harrassen en zorgen dat hi jgeen farm krijgt :o .

Fiora is inderdaad een beetje unbalanced op het moment(vond ik eigenlijk al sinds haar rework) eventuele counter voor haar is jax, zolang je je jump + stun goed timed is fiora nutteloos.
Fiora zit momenteel met haar kit zo in mekaar dat ze nog steeds kan splitpushen ook al verliest ze de laning phase. of te wel ze is altijd nuttig waar andere champions op bepaalde momenten af vallen of tijd nodig hebben om juist damage te doen. Maar omdat ze zo veel gespeeld wordt in lcs en dergelijke gaat riot er waarschijnlijk niks aan doen. en ze hebben er wel wat maatregelen tegen getroffen door champions als malphite aantrekkelijker te maken maar in yoloq heb je hier gewoon weinig aan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin0 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Dan moet je ranged champions gaan spelen tegenover Darius. zo lang je uit de range van zijn e blijft kan je hem harrassen en zorgen dat hi jgeen farm krijgt :o .

Fiora is inderdaad een beetje unbalanced op het moment(vond ik eigenlijk al sinds haar rework) eventuele counter voor haar is jax, zolang je je jump + stun goed timed is fiora nutteloos.
Fiora zit momenteel met haar kit zo in mekaar dat ze nog steeds kan splitpushen ook al verliest ze de laning phase. of te wel ze is altijd nuttig waar andere champions op bepaalde momenten af vallen of tijd nodig hebben om juist damage te doen. Maar omdat ze zo veel gespeeld wordt in lcs en dergelijke gaat riot er waarschijnlijk niks aan doen. en ze hebben er wel wat maatregelen tegen getroffen door champions als malphite aantrekkelijker te maken maar in yoloq heb je hier gewoon weinig aan.
Onzin, Malphite werkt gewoon prima in soloQ. Niet voor niets in 9 van de 10 potjes een ban. Ook ben ik het niet met je eens dat Fiora unbalanced is, ik vind haar enkel vervelend om tegen te spelen. Qua kit lijkt me er weinig mis.

Wat betreft range tegen Darius, dat klopt wel. Maar pas wel op met wat je locked: er is immers ook nog een gamephase na de laning phase, en dan heb ik liever een iets minder gefarmde Nasus in mijn team (die dmv Wither nog steeds relevant is) dan een bijvoorbeeld een Vayne die misschien 20 cs meer heeft dan Darius maar bij de minste vorm van focus direct plat ligt. Bovendien is het vrij lastig om een ranged champ te picken als Darius na je pas wordt ingelocked :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 23-02-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:27:
[...]
Wat betreft range tegen Darius, dat klopt wel. Maar pas wel op met wat je locked: er is immers ook nog een gamephase na de laning phase, en dan heb ik liever een iets minder gefarmde Nasus in mijn team (die dmv Wither nog steeds relevant is) dan een bijvoorbeeld een Vayne die misschien 20 cs meer heeft dan Darius maar bij de minste vorm van focus direct plat ligt.
Of de 'fout' een Lulu te nemen, waarmee ik laatst in één van onze games die Darius pwnde in lane, om vervolgens na 20 mins te ontdekken hoe nutteloos je bent als je team achter de feiten aan loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708232

[...]

...

Wat betreft range tegen Darius, dat klopt wel. Maar pas wel op met wat je locked: er is immers ook nog een gamephase na de laning phase, en dan heb ik liever een iets minder gefarmde Nasus in mijn team (die dmv Wither nog steeds relevant is) dan een bijvoorbeeld een Vayne die misschien 20 cs meer heeft dan Darius maar bij de minste vorm van focus direct plat ligt. Bovendien is het vrij lastig om een ranged champ te picken als Darius na je pas wordt ingelocked :+
Ik neig altijd naar Kennen tegen Darius/Fiora. Aangezien Zhonyas hoe dan ook je eerste item is, kan je hem gewoon 'builden'. Rylais voor HP en om te 'kiten'. Lategame heeft ie goeie mogelijkheden in teamfights met ult+stun. Heb je echter wel een engage tank nodig als jungle of support, aangezien je zelf vrij squishy bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Onzin, Malphite werkt gewoon prima in soloQ. Niet voor niets in 9 van de 10 potjes een ban. Ook ben ik het niet met je eens dat Fiora unbalanced is, ik vind haar enkel vervelend om tegen te spelen. Qua kit lijkt me er weinig mis.

Bedoelde met de opmerking dat malphite in soloq niet echt nuttig is omdat op laag elo je vaak geen follow up hebt en je als tank dan 1 vs 5 staat door een engage terwijl je team weg rent bvb.

Als darius na je is in gelockt kun je er weinig aan doen.

Ryze, vlad zijn ook prima counterpicks voor darius. vlad heeft alleen geen hard engage maar kan met een rylais wel soft cc aanleggen in teamfights daarnaast doet hij ook nog vrij veel damage in combinatie met zijn ult. Ryze is gewoon hypercarry late game met een beetje hard cc(snare).

Ik ben zelf geen fan van ADC op top. te squicy waardoor je de support of jungle op een tank forceert(nou is dit niet een probleem want er zijn goede tanky supports voor engage en ook zat tanky junglers die dit kunnen) maar zie liever een tanky bruizer met hard cc op top en een semi tank/full tank met hard cc in de jungle en dan een tanky sup/ap sup met hard cc(sona, morgana, annie) waarbij mijn voorkeur ligt bij morgana en annie aangezien ik deze nog met wat tanky stats bouw waar sona en lux bvb volledig glasscanons zijn.

Dus conclusie het liefst tanky/bruiser op top, jungle met hard cc, glasscanon mid, sterke adc en engage support.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 14:15
Het is weer begonnen. Na bronze 2 geplaatst te zijn (kom van low S4 waarbij ik ongeveer 8x promo's heb gespeeld maar nooit gewonnen) kom ik nu hetzelfde tegen. Gelukkig krijg is, zoals vorige 8 keren, 1 gratis win :')

Hoe weet je dat je in bronze zit? Een "I main adc" met 13 kills en 120 farm aan 40 min die niet naar objectives kijkt, wanneer je Garen moet bannen omdat niemand weet hoe je er tegen speelt (i.e. focus garen zodat de fed enemy adc iedereen vermoord), wanneer junglers Nidalee nemen en denken dat ze altijd 1v5 kunnen gaan en gewoon feeden, ....

Maar het positieve: je komt zodanig veel achterlijke mensen en plays tegen dat het gewoon hartelijk vermaak is. Zeker wanneer iemand iedereen beschuldigd van te feeden en slecht te spelen maar nooit naar z'n eigen kijkt om zo te verbeteren. De games zijn dan ook meestal wel gewoon leuk maar het kan frustrerend zijn omdat het zo moeilijk is om als enige je team te carrien zelfs al snowball je sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Death1ord schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:55:
De games zijn dan ook meestal wel gewoon leuk maar het kan frustrerend zijn omdat het zo moeilijk is om als enige je team te carrien zelfs al snowball je sterk.
Dat is niet alleen in bronze hoor :) Dat is overal. In principe wint het team met de minste retards bijna altijd. Dan kun je zelf nog zo goed spelen...

Maar dat gekloot zal in bronze wel wat vaker voorkomen ja, klinkt wel vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 11:09
Bronze? Gewoon lak aan je score hebben. Heerlijk in een team met voldoende damage, maar weinig inzicht: zorg in je eentje voor voldoende lane pressure. Komt vanzelf het hele enemy team naar je toe, vervolgens ping je turrets in andere lanes, en de rest van je team haalt er zomaar twee neer.

Of wanneer je twee fed mensen hebt in je team, gewoon iets te vroeg richting enemy team erin duiken, geheid dat je ineens4 ults bait, waardoor het ondanks de 4vs5 makkelijk is voor jou team om ff op te ruimen.

De zwaktes die je eigen team heeft (en je zelf dus ook, je zit immers ook in bronze, en ik ook trouwens :)) die zwaktes heeft je tegenstander ook in het team. Maar er gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ero-Sensei schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:15:
Bronze? Gewoon lak aan je score hebben. Heerlijk in een team met voldoende damage, maar weinig inzicht: zorg in je eentje voor voldoende lane pressure. Komt vanzelf het hele enemy team naar je toe, vervolgens ping je turrets in andere lanes, en de rest van je team haalt er zomaar twee neer.

Of wanneer je twee fed mensen hebt in je team, gewoon iets te vroeg richting enemy team erin duiken, geheid dat je ineens4 ults bait, waardoor het ondanks de 4vs5 makkelijk is voor jou team om ff op te ruimen.

De zwaktes die je eigen team heeft (en je zelf dus ook, je zit immers ook in bronze, en ik ook trouwens :)) die zwaktes heeft je tegenstander ook in het team. Maar er gebruik van.
Hey, ik ben een zwaar fed renekton (bruiser build) en ik zorg dat er 4 man top komt .... laten we allemaal recallen of onze eigen jungle farmen want wie wil er nu pushen in mid/bot en laat die renekton maar hopeloos pingen, die irritante eikel.

Hey, laat ik een teamfight initieren door te pingen en dan een flash/stun/whatever op de enemy ADC zodat die nog 20 HP over heeft, dan ga je toch als team de tank focussen waardoor je ge-aced wordt en je die irritante teammate kan reporten voor het "feeden" en "bad teamfight".

Ja, je moet gebruik maken van de zwaktes en sterktes, maar daarvoor moet je team nog steeds enig inzicht hebben. Dat is vaak gewoon _niet_ aanwezig. Niemand kijkt waar de jungler is, niemand let op waar er geroamed wordt, niemand denkt na wanneer je wel of niet voor de turret moet gaan, supports denken dat ze 100% aggresief moeten zijn en constant diven, er wordt amper geward, ....

Dat zijn allemaal dingen dat je in je eentje niet kan doen, en het uittypen/pingen wordt meer dan vaak niet geapprecieerd. Maar soms heb je eens een team die toevallig wel de juiste dingen doet en dan win je enkele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Death1ord schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:42:
[...]

Hey, ik ben een zwaar fed renekton (bruiser build) en ik zorg dat er 4 man top komt .... laten we allemaal recallen of onze eigen jungle farmen want wie wil er nu pushen in mid/bot en laat die renekton maar hopeloos pingen, die irritante eikel.

Hey, laat ik een teamfight initieren door te pingen en dan een flash/stun/whatever op de enemy ADC zodat die nog 20 HP over heeft, dan ga je toch als team de tank focussen waardoor je ge-aced wordt en je die irritante teammate kan reporten voor het "feeden" en "bad teamfight".

Ja, je moet gebruik maken van de zwaktes en sterktes, maar daarvoor moet je team nog steeds enig inzicht hebben. Dat is vaak gewoon _niet_ aanwezig. Niemand kijkt waar de jungler is, niemand let op waar er geroamed wordt, niemand denkt na wanneer je wel of niet voor de turret moet gaan, supports denken dat ze 100% aggresief moeten zijn en constant diven, er wordt amper geward, ....

Dat zijn allemaal dingen dat je in je eentje niet kan doen, en het uittypen/pingen wordt meer dan vaak niet geapprecieerd. Maar soms heb je eens een team die toevallig wel de juiste dingen doet en dan win je enkele games.
Je bent veel te negatief. Gefrustreerd misschien wel.

Twee belangrijke dingen schjin je te vergeten:
- Jouw tegenstanders zijn ook niet allemaal even getalenteerd, evenals je eigen team
- Je zit zelf ook op dat niveau, dus misschien ben je wat slimmer qua gamekennis, maar dan zullen je mechanics wel niet goed genoeg zijn. Als je op alle vlakken in 90% van de gevallen boven je teammates uitsteekt, dan had je niet in Bronze gezeten.

Het is heel simpel, schijnbaar zit je niet heel ver van het niveau van je teammates af, anders ben je er zo weg. Net een dierentuin hoor dat ranked: de apen bij de apen en de tijgers bij de tijgers. En weet je wat? De tijgers zijn stoerder, maar heb je na even wel gezien. Bij de apen blijf je altijd kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Ero-Sensei schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:10:
[...]
Het is heel simpel, schijnbaar zit je niet heel ver van het niveau van je teammates af, anders ben je er zo weg.
Moeten we deze onzin nou echt wéér gaan ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ero-Sensei schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:10:
[...]

Je bent veel te negatief. Gefrustreerd misschien wel.

Twee belangrijke dingen schjin je te vergeten:
- Jouw tegenstanders zijn ook niet allemaal even getalenteerd, evenals je eigen team
- Je zit zelf ook op dat niveau, dus misschien ben je wat slimmer qua gamekennis, maar dan zullen je mechanics wel niet goed genoeg zijn. Als je op alle vlakken in 90% van de gevallen boven je teammates uitsteekt, dan had je niet in Bronze gezeten.

Het is heel simpel, schijnbaar zit je niet heel ver van het niveau van je teammates af, anders ben je er zo weg. Net een dierentuin hoor dat ranked: de apen bij de apen en de tijgers bij de tijgers. En weet je wat? De tijgers zijn stoerder, maar heb je na even wel gezien. Bij de apen blijf je altijd kijken :D
Zoals ik al heb aangehaald, ik bekijk het vaak van een afstand en vind het eigenlijk allemaal wel amusant de vetes tussen verschillende personen die elkander uitmaken.

Ik raak enkel maar wat gefrustreerd tijdens promo's omdat het dan lijkt of ik met de grootste malloten wordt gematched.

Ik ben vrij zeker dat m'n niveau rond de high silver - low gold zit maar ik ben geen ster speler. M'n mechanics zijn niet buitengewoon en m'n carry qualiteiten zijn niet dermate sterk. Ik ben geen grinder, ik ben geen speler die duizend games/jaar speelt. Ik heb momenteel een 13/15 W/L ratio in ranked en dus een vrij laag steekproefgehalte.

Het vervelende is dat je gewoon een gruwelijk aantal games moet spelen om ergens te raken in ranked. Door het handvol games/week dat ik speel weet ik ook maar al te goed dat dit geen goede referentie is, maar het is een referentie zoals dat veel mensen hebben.

Hoewel ik vaak afgeef op andermans fouten, zie ik zelf ook mijn eigen fouten in en probeer daar aan te werken. Maar het toeval wil gewoon dat ik geen geluk heb bij het matchen bij promo's. Ik ben meer een persoon die kan meespelen op hoger niveau dan dat ik nu zit, maar ik ben niet van het type hardcarry. Dan is de hamvraag: moet je een hardcarry zijn om te kunnen klimmen? Wat als je een support main bent? Ik ben er gewoon van afgestapt in bronze om support te spelen want 9/10 keer verlies je je game omdat je top/bot/mid keihard zuigt. Dan mag je nog zo goed initiaten als je wilt, je kan uiteindelijk niet de game carrien.

Ik heb geen grote dromen om platinum of diamond te zijn, ik will gewoon ff in een hoger ELO komen waarbij het leuk is om te winnen/verliezen omdat de ander beter was, of omdat je net dat kleine foutje hebt gemaakt. Niet in het ELO waar ik nu inzit waarbij je hele team full-retard mode gaat en de lead dat je hebt opgebouwd niet kan vertalen naar een werkelijke win.

http://matchhistory.euw.l...096/30948558?tab=overview

http://matchhistory.euw.l...841/30948558?tab=overview

Gewoon even kijken naar de gold lead in beide games. Wat was het probleem bij beide games? Verkeerde focus in teamfights, niet hard genoeg pushen wanneer er een groot advantage is omdat het team het inzicht niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wat een game net.

Ik ga niet veel zeggen, allen deze link posten, mogen jullie bedenken wat er gebeurt is.
http://matchhistory.euw.l...983/36571505?tab=overview
Team spirit zat er aardig in, geen enkele surrender vote, geflame of gezeur. Gewoon keihard gevochten voor deze game. Het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dat ziet er een leuke game uit. Niks is er zo leuk dat je door hard zwoegen en een goede laatste teamfight rechstreeeks de game kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 16:20
Klopt! Ik had zondagavond een game van 60+ minuten. Het grootste gedeelte van de game had ik het idee dat we aan de winnende hand waren; we hadden zelfs een kleine voorsprong. Het ging echter fout toen we de pot niet snel genoeg konden beslissen en iedereen full build was. Toen kwamen we er namelijk achter dat hun team samenstelling in late game teamfights net even sterker was en hebben we de game verloren. Hoe dan ook: het was een mooie pot!

http://matchhistory.euw.l...00/204165674?tab=overview

[ Voor 10% gewijzigd door Rasmalluin op 23-02-2016 19:12 ]

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 16:15
LoB.. Ik zet vrijwel altijd een pink neer bij mijn blue, zo ook mijn laatste ranked game, maar die werkte gewoon niet 8)7 Blue zag ik niet staan maar verscheen wel op de minimap. En Yi had mijn blue een keer gepakt zonder dat de timer was gereset.. Potje wel gewonnen uiteindelijk en m'n winrate met eve weer wat verbeterd :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Death1ord schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:44:
Ik heb geen grote dromen om platinum of diamond te zijn, ik will gewoon ff in een hoger ELO komen waarbij het leuk is om te winnen/verliezen omdat de ander beter was, of omdat je net dat kleine foutje hebt gemaakt. Niet in het ELO waar ik nu inzit waarbij je hele team full-retard mode gaat en de lead dat je hebt opgebouwd niet kan vertalen naar een werkelijke win.
Niet om je te ontmoedigen, maar dat ga je nooit bereiken. Dat ligt niet aan jou, maar dat ligt aan de game en aan de community.

Ik kan enkel oordelen tot hoog Gold / laag Plat aangezien ik ook nooit hoger ben geweest, maar gezien het percentage dat ik op basis van die rank al onder me laat, ga ik er voor het gemak vanuit dat het ook in hoog Plat / Diamond / Challenger qua community niet anders is. Mensen zijn niet ineens aardiger als iemand uit het team er met de pet naar gooit en binnen 10 minuten 0 5 staan, alleen omdat ze Diamond 3 zijn t.o.v. Silver 5. Rage en geëtter zijn dus niet alleen in Bronze aan de orde, maar ook daarboven. Daarnaast is het gewoon zo dat het merendeel van de game stomps zijn. Dus echt spannende games zullen schaars blijven.

Mijn advies is dus je mindset wat veranderen zodat je van de games die je speelt kan genieten. Speel wellicht duo, zodat je op teamspeak oid nog plezier hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:39:
[...]
Alleen pakken om assassin's mee te counteren, zoals bijvoorbeeld een Zed, Akali of Katerina. Ik zou haar eerlijk gezegd niet zomaar blind picken, aangezien ze een vrij zwakke start heeft tot level 6. Maar goed opzich spreek ik mijzelf daar weer tegen, want ik pak ook blind Akali die eigenlijk idem problemen heeft.
Martin0 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:15:
[...]
Klopt, je ziet tegenwoordig weer veel Malphite picks. En het meest ideale vind ik al het enemy team hem pakt en dan gaat junglen. Dan is het Udyr of Shyvana pakken en hem gewoon zijn jungle volledig afnemen en diep te warden voor je teammates. Gisteren nog zo'n game gehad, de arme jongen heeft amper een blue of red buff gehad. En toen ik level 12 was liep hij nog rond als level 8.
[...]
Gewoon Renekton of Fiora pakken. Rustig aan wat traden en niet teveel stacks "tanken", en inspelen op zijn CD's. Q en E van hem baiten en maar door blijven traden. Tevens hebben beide voldoende sustain om het Darius vrij lastig te maken.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Shit zeg! Ik zit al de hele tijd de site in de gaten te houden voor kaarten voor de LCS Spring Finals. Nu lees ik het stuk nog eens goed door en zie dat het 16 en 17 april is... En ik ga dus 15 april op vakantie |:( ;w
Rasmalluin schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:10:
Ik had zondagavond een game van 60+ minuten. Het grootste gedeelte van de game had ik het idee dat we aan de winnende hand waren; we hadden zelfs een kleine voorsprong.
http://matchhistory.euw.l...00/204165674?tab=overview
Maar weet je ook wat er uiteindelijk als team mis is gegaan en wat je mogelijk zelf anders kon doen?
Want rond 36 min hadden jullie een lead van meer dan 8k en die lead zat vooral op de 3 solo spelers, deze lead is ook in 9 minuten tijd verspeeld.
Verder lijkt het zo dat het potje vooral lang heeft geduurd omdat Jax totaal niet in het spel zat, mega weinig damage in een build met 4 damage items. Verder zie ik dat er 3 spelers geen Elixers hebben gebruikt. Van Jax snap ik het, die had toch bijna geen damage. Maar jij en Teemo hebben er ook geen gebruikt terwijl deze toch een aardige statboost geven in een teamfight.
Death1ord schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:44:ik will gewoon ff in een hoger ELO komen waarbij het leuk is om te winnen/verliezen
Bronze 5 en dan de laagste ELO, ge-wel-dig! Iedereen doet maar wat en je kan echt doen en bouwen wat je wil zonder dat er mensen gaan zeuren. Het boeit dan echt niet of je wint of verliest, het is echt lachen gieren brullen!

[ Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 24-02-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:14:
[...]

Alleen pakken om assassin's mee te counteren, zoals bijvoorbeeld een Zed, Akali of Katerina. Ik zou haar eerlijk gezegd niet zomaar blind picken, aangezien ze een vrij zwakke start heeft tot level 6. Maar goed opzich spreek ik mijzelf daar weer tegen, want ik pak ook blind Akali die eigenlijk idem problemen heeft.

[...]
Diana is mijn flex pick voor het geval er een AD mid en AD top is. Dus zo vaak speel ik het niet.
Misschien dat ik het vaker ga spelen maar dat weet ik nog niet. Sowieso zijn er vaak wel genoeg champions die je kan one-shotten zoals de meeste supports, ADC's en mids.

Er zijn natuurlijk ook andere AP junglers, maar daar ben ik niet zo goed mee.
Klopt, je ziet tegenwoordig weer veel Malphite picks. En het meest ideale vind ik al het enemy team hem pakt en dan gaat junglen. Dan is het Udyr of Shyvana pakken en hem gewoon zijn jungle volledig afnemen en diep te warden voor je teammates. Gisteren nog zo'n game gehad, de arme jongen heeft amper een blue of red buff gehad. En toen ik level 12 was liep hij nog rond als level 8.

[...]
Ik ben ook geen fan van Malphite jungle. Ik speel hem het liefst full tank top.
Daarnaast heeft Malphite alleen veel impact tijdens teamfights en wanneer hij een ult beschikbaar heeft.
Ik snap dan ook waarom iemand in godsnaam Malphite jungle speeld. Speel liever Sejuani, Amumu, Nautilus of Wukong. Allemaal kunnen ze een Malphite wel vervangen en vaak doen ze het nog beter ook.

Gisteren trouwens mijn Gold promos gespeeld.
Helaas niks geworden desondanks een paar goede games met Sejuani en Shyvana jungle.
Echter was het andere team gewoon beter bij een paar games.

Ach ja, voorlopig krijg ik 25 LP per win en verlies ik 15 per verlies. Dus ik doe zo weer mee voor Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:42:
[...]

Moeten we deze onzin nou echt wéér gaan ontkrachten?
Lekker makkelijk scoren, één zinnetje quoten. Ik ben het steeds in deze discussie juist eens met dat deze stelling op zichzelf onzin is. Met de andere stellingen erbij echter wordt hij steeds meer waar. Deathlord geeft in een post onder je aan dat hij momenteel een 13/15 win/loss heeft. Daarin zitten dus al 10 placements, dus het oordeel is al over 8 games. Dat is natuurlijk helemaal niks, en het al zeker niet waard om teammates de schuld te geven. Iedereen heeft soms winstreaks van 10 of lossstreaks van 10 games.

Maar mensen gebruiken het smoesje 'afk's en teammates die feeden' wel erg makkelijk. En we vergeten heel makkelijk wanneer we zelf 0-3 lane uitkomen en keihard gecarried worden door teammates. Nee, dan hebben we zelf goed 'binnen de mogeljikheden' weten te spelen zeker.

Ik zit nu voor het 3e seizoen op rij in dezelfde situatie: laag Bronze na promo's, moeiteloos 'vlieg' ik weer naar Bronze 1. En daar stokt het. Dan ga ik echt nog wel Silver halen hoor, maar gold lukt gewoon niet. Ik sta dit seizoen 37/31 w/l (best veel gespeeld eigenlijk). Laten die 6 extra wins nu de games zijn waar ik zelf heb weten te carriën. Daarnaast heb ik in al die games misschien 2 keer een afk gehad. Flamers wel meer, maar daar is mijn huid te dik voor. Feeders: volop, maar die zitten er bij de tegenstander ook vaak zat.
Maarja, als iemand binnen 12 minuten in je team 0-6 staat is het een feeder, en waneer je zelf 6-0 staat ben je goed aan het spelen. Schijnbaar is het besef dat je tegenstander dan ook gewoon een feeder is op dat moment niet aanwezig.

Het is gewoon heel simpel. Mijn ervaring leert dat het niveau verschil tussen Silver 2 en Bronze 0,000 is. Dus wanneer je zegt 'ik hoor in hoog-Silver maar blijf steken op Bronze 2, dan liegen de mensen niet. Het enige verschil tussen nu in Silver 3 zitten of in Bronze 1 / 2 is het aantal games dat gespeeld is:
Iedereen die Seizoen5 eindigde in mid Silver is Bronze 4-2 geworden.
De groep hiervan die 20 tot 35 games hebben gespeeld zitten nu Bronze 2/1 of Silver 5. De groep die meer games heeft (grindtijd) zit weer op het 'oude' niveau.

Zo zie ik het nu eenmaal, er is geen verschil tussen high Bronze of mid Silver. Mensen zitten niet 'veel' te laag. Ik kan 'makkelijk' mee als ik met vier gold 3 spelers speel. Maar toch telkens wanneer ik tegen een plat2 smurf sta, word ik keihard gestompt.

Zolang Riot het ranked scoresysteem niet aanpast, in dit mijn inziens de enige waarheid: iemand van plat niveau kan door pech in placements en promo's zomaar nog in Silver 1 hangen, als je net weer die 2 games verliest van je promo's. Door te grinden kom je er wel, maar vaak is een seizoen te kort daarvoor.

Maar blijven roepen dat je hoger hoort heeft geen zin. Je komt niet hoger, tenzij je verdomde veel geluk hebt, samen met die andere 4 apen in je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriSSjuH
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 16:05
Als ik naar een stream van lol kijk dan kijk ik graag naar froggen, alleen helaas streamed hij niet zo veel meer...

Zit nog een promo's doe rustig aan, heb niet alle tijd maar tot nu toe 7-0 helaas, last 2 seasons kom je in bronze... dus ik verwacht er nie veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Jongens, het is nog vroeg in het seizoen, bijna niemand hier zit nog op zijn "oude" rank.

Maar als je na 100 games nog niet uit bronze bent, dan hoor je daar gewoon thuis. Dan kan je het toch echt niet meer op pech af schuiven.

Daarnaast ben ik van mening dat er inderdaad weinig verschil zit tussen bronze 1 of Silver 5. Maar het verschil tussen bronze 3 of silver 3 is toch wel aanzienlijk. Een Silver 3 speler gaat niet met 10% tower diven, een bronze 3 wil dit nog wel eens doen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 09:20
Gaan er hier nog mensen naar de LCS in rotterdam? :D Ik ben aanwezig met 3 vrienden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Meh ik zie juist het probleem in mijn mindset. Het niet meegaan in discussies in een game werkt al enorm bevorderlijk. Gewoon mijn eigen ding doen, mensen die zeuren op mute zetten en door blijven spelen. Dan kun je na de game altijd nog wel een sneer richting die persoon doen. En tot dusver heeft het meer wins opgeleverd dan losses. Ik stond dus iets van 10 wins 25 losses. Dat is inmiddels al enorm bijgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damien schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:12:
Meh ik zie juist het probleem in mijn mindset. Het niet meegaan in discussies in een game werkt al enorm bevorderlijk. Gewoon mijn eigen ding doen, mensen die zeuren op mute zetten en door blijven spelen. Dan kun je na de game altijd nog wel een sneer richting die persoon doen. En tot dusver heeft het meer wins opgeleverd dan losses. Ik stond dus iets van 10 wins 25 losses. Dat is inmiddels al enorm bijgedraaid.
Op welk account speel je tegenwoordig? Ik checkte je "Damien" account nog regelmatig maar daar speel je niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Ero-Sensei schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:45:
[...]
Lekker makkelijk scoren, één zinnetje quoten. Ik ben het steeds in deze discussie juist eens met dat deze stelling op zichzelf onzin is. Met de andere stellingen erbij echter wordt hij steeds meer waar. Deathlord geeft in een post onder je aan dat hij momenteel een 13/15 win/loss heeft. Daarin zitten dus al 10 placements, dus het oordeel is al over 8 games. Dat is natuurlijk helemaal niks, en het al zeker niet waard om teammates de schuld te geven. Iedereen heeft soms winstreaks van 10 of lossstreaks van 10 games.

Maar mensen gebruiken het smoesje 'afk's en teammates die feeden' wel erg makkelijk. En we vergeten heel makkelijk wanneer we zelf 0-3 lane uitkomen en keihard gecarried worden door teammates. Nee, dan hebben we zelf goed 'binnen de mogeljikheden' weten te spelen zeker.
Tja, je zei zelf het volgende: Het is heel simpel, schijnbaar zit je niet heel ver van het niveau van je teammates af, anders ben je er zo weg.

Die stelling ontkracht je nu zelf al door een andere uitspraak:
Ero-Sensei schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:45:
Maar blijven roepen dat je hoger hoort heeft geen zin. Je komt niet hoger, tenzij je verdomde veel geluk hebt, samen met die andere 4 apen in je team.
Precies, je moet simpelweg flink wat geluk hebben. Je kunt niet enkel naar de statistieken op papier kijken en daaruit de conclusie trekken van: oh, dan hoor je zeker thuis waar je nu zit.

Die stelling kan ik ook zo ontkrachten door naar mezelf te kijken.

Me smurf heb ik al naar Gold geloodst; ging ook niet zonder slag of stoot trouwens... Mijn main was Gold 1 geëindigd vorig seizoen, dus zou je zeggen: na 2-8 placements en plaatsing in Silver II zijn we zo in Gold. Niet dus. Inmiddels teruggevallen naar Silver III, nu weer promo's terug. Win loss rate nog altijd lekker negatief. Als je puur naar die stats kijkt dan zou je kunnen zeggen: wellicht hoor je in Silver thuis. Maar durf nog wel te zeggen dat dat niet zo is. Maar als je wat veel pech hebt met je teammates, dan is dit vrij reëel.

Deze match is een aardig voorbeeld zoals veel losses gaan. Speelde zelf nog niet eens zo heel goed, maar pakte wel al op minuut 4 kill op Anivia met Lux. Deed uiteindelijk 40k dmg to champs, meeste van allemaal, Anivia 10k. Lane duidelijk gewonnen, maar ik kon helaas ook niet voorkomen dat enemy bot lane zo enorm fed raakte. Een 21/2 Vayne. Ja, daar sta je dan onder je tower, ook nog met een Lee die geen tanky cc jungler wilde spelen en ook nog zo nodig Duskblade op Lee moest bouwen...Amumu en co konden heerlijk free diven en we konden er geen reet tegen beginnen. GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ero-Sensei schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:
[...]

Op welk account speel je tegenwoordig? Ik checkte je "Damien" account nog regelmatig maar daar speel je niet meer op?
Daimi (originele Damien account ;), maar vanwege IP overschot voor de grap wat keren mijn naam gechanged).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damien schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Daimi (originele Damien account ;), maar vanwege IP overschot voor de grap wat keren mijn naam gechanged).
Oops! Error has occured! Can't find summoner name :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damien schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Ah kijk, daarom dus. Kan ik eindelijk mijn runepages weer eens bijwerken. Ja ik zal je eens een veer in je reet steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Koekiemonsterr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Oops! Error has occured! Can't find summoner name :)
Koekie, typ dan wat beter ;) http://euw.op.gg/summoner/userName=Daimi
Ero-Sensei schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Ah kijk, daarom dus. Kan ik eindelijk mijn runepages weer eens bijwerken. Ja ik zal je eens een veer in je reet steken :)
Ik voel me vereerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:45:
[...]
Maar weet je ook wat er uiteindelijk als team mis is gegaan en wat je mogelijk zelf anders kon doen?
Want rond 36 min hadden jullie een lead van meer dan 8k en die lead zat vooral op de 3 solo spelers, deze lead is ook in 9 minuten tijd verspeeld.
Verder lijkt het zo dat het potje vooral lang heeft geduurd omdat Jax totaal niet in het spel zat, mega weinig damage in een build met 4 damage items. Verder zie ik dat er 3 spelers geen Elixers hebben gebruikt. Van Jax snap ik het, die had toch bijna geen damage. Maar jij en Teemo hebben er ook geen gebruikt terwijl deze toch een aardige statboost geven in een teamfight.
[...]
Waar het mis ging? Ik weet niet alles meer precies, maar ik denk aan verschillende dingen:
- De hele game was RekSai sterk, mede door een early double kill op bot. Als Shaco kon ik hem daarom niet goed counteren/pesten.
- Teemo was midgame erg vervelend met al zijn mushrooms, maar lategame was RekSai zo tanky dat hij er geen last van had. Daarnaast waren de teamfights lategame niet in the middle of mushrooms, waardoor Teemo een stuk minder nuttig is.
- Aan het einde van de midgame fase kocht Kog'Maw een Sterak's gage; iets wat het mij als Shaco lastig maakte om hem in één keer te killen. Het lukte meerdere keren wel, maar kon dan niet veel meer doen en ging direct dood... Door goede positionering kon ik aan het einde niemand meer sneaky killen, dus dan wordt Shaco ineens een stuk minder nuttig...
- Blitz was de hele game voor mijn gevoel nutteloos... Weinig goede pulls: eerder enkele pulls van een tanky Rek'Sai...
- Late game liep Vayne rechtsstreeks in de armen van de enemy terwijl wij richting base kiten. Haar reactie: 'fck rito lag!'... Tja... 8)7

Hoe dan ook, het was een spannende game en zeer vermakelijk!

PS: Ik gebruik eigenlijk nooit Elixers.. :X Vind 500g voor 3minuten boost veel geld, dus gebruik het eerder voor andere permanente items. Is het wel aan te raden deze vaker te gebruiken? Vooral als je voor staat?

Iets anders: als iedereen toch low Silver/ high Bronze is: kunnen we dan niet vaker samen spelen? Even in GoT chat aanvragen en als 5man premade ranked spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rasmalluin schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:12:
[...]

...

PS: Ik gebruik eigenlijk nooit Elixers.. :X Vind 500g voor 3minuten boost veel geld, dus gebruik het eerder voor andere permanente items. Is het wel aan te raden deze vaker te gebruiken? Vooral als je voor staat?

Iets anders: als iedereen toch low Silver/ high Bronze is: kunnen we dan niet vaker samen spelen? Even in GoT chat aanvragen en als 5man premade ranked spelen :)
Ik denk dat vroegtijdige elixers alleen nuttig zijn op bepaalde mages met high kill potential+escape (e.g. LeBlanc, Ahri, Kassadin en misschien Ekko). Een eventuele kill waarbij je zelf ook sterft, doet natuurlijk de effectiviteit van het elixer doen dalen (i.v.m. death timer)

Wat betreft samenspel in Bronze/Silver vind ik wel een goed idee. Gewoon communiceren in GoT. Al begrijp ik dat t lastig is 5 mensen te vinden, want je wilt natuurlijk graag direct starten met een game i.p.v. op een team te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Anoniem: 708232 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat vroegtijdige elixers alleen nuttig zijn op bepaalde mages met high kill potential+escape (e.g. LeBlanc, Ahri, Kassadin en misschien Ekko). Een eventuele kill waarbij je zelf ook sterft, doet natuurlijk de effectiviteit van het elixer doen dalen (i.v.m. death timer)

Wat betreft samenspel in Bronze/Silver vind ik wel een goed idee. Gewoon communiceren in GoT. Al begrijp ik dat t lastig is 5 mensen te vinden, want je wilt natuurlijk graag direct starten met een game i.p.v. op een team te wachten.
Tegenwoordig kan je ook met 3 mensen of 4 mensen toch? Lijkt me dus gemakkelijk te vinden. Ik zal ook weer eens in de GoT channel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Rasmalluin schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:12:
Als een game nogal lang duurt en je zeg maar in een late game stage komt, waarin je al (bijna) full build hebt, dan zijn elixirs uiteraard must buys...simpelweg omdat je toch niet meer voor items hoeft te sparen en uiteraard boost het je power. Maar je zegt het zelf al, zou het niet veel eerder dan in verre late game kopen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-02-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zou tof zijn als er een pro eens een guide zou maken van de huidige elixirs (vooral het gebruik), die kan ik zo snel niet vinden.
Maar in mijn ogen begin je met het kopen van elixirs na het begin van de lategame, dus als je de core items hebt. Of je koopt ze wanneer je bijv een baronfight verwacht. Als je met een premadeteam speelt kan je dit makkelijker coördineren, dan kan je bij 25 min tegen iedereen zeggen dat je voor Baron wil gaan en of iedereen een elixir in zijn inventory wil doen. Het kost wat, 500 gold, maar als je die Baron daarmee pakt dan verdien je dat ook zo terug. Het is natuurlijk zonde als je verwacht om 3 minuten lang de lanes te pushen en jungle te clearen.

Ps.
Wat zouden jullie adviseren: Ik heb dit jaar pas 4 ARAM en 3 King Poro potjes gespeeld, de laatste normals/ranked potjes zijn een maand of 5-6 geleden. De S6 aanpassingen ken ik dus enkel van LCS kijken, dat doe ik wel gewoon maar hoe het precies in game zit als speler weet ik niet. Ik zag dit weekend dat zelfs het hele champ select voor spelers is aangepast (ik ken dus enkel het scherm wat je in LCS ziet :+ )
Zouden jullie gewoon met het huidige account normals spelen? Waar mensen dus verwachtingen hebben. Of een nieuw account aanmaken en daar normals spelen? Zodat ik iig de nieuwe (start)items ken.
Ook die nieuwe mastries zijn nog een beetje wtf voor mij, maar dat kopieer ik wel van probuilds ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door TheBrut3 op 24-02-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
TheBrut3 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:04:
Zou tof zijn als er een pro eens een guide zou maken van de huidige elixirs (vooral het gebruik), die kan ik zo snel niet vinden.
Maar in mijn ogen begin je met het kopen van elixirs na het begin van de lategame, dus als je de core items hebt. Of je koopt ze wanneer je bijv een baronfight verwacht. Als je met een premadeteam speelt kan je dit makkelijker coördineren, dan kan je bij 25 min tegen iedereen zeggen dat je voor Baron wil gaan en of iedereen een elixir in zijn inventory wil doen. Het kost wat, 500 gold, maar als je die Baron daarmee pakt dan verdien je dat ook zo terug. Het is natuurlijk zonde als je verwacht om 3 minuten lang de lanes te pushen en jungle te clearen.
<-- Geen Pro dat mag duidelijk zijn

Maar, elixirs zijn goed om te kopen als:
a. Je gaat voor de final push/teamfight om de game af te sluiten;
b. Je begint met teamfights en een powerboost nodig hebt, maar niet in staat ben om een volledig item te kopen dus je verwachting is gold te halen uit de teamfight om zo alsnog dat item te voltooien die je nog open hebt staan;
c. je op een 6-item build zit en je zoekt naar een goldsink. (en je hebt bijvoorbeeld je boots al vervangen door een ander item);

In deze 3 situaties begint het nut van elixirs te komen. Bij een voorsprong (oftewel snowball) kun je beter voor damage spike items gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Damien schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:56:
[...]
c. je op een 6-item build zit en je zoekt naar een goldsink. (en je hebt bijvoorbeeld je boots al vervangen door een ander item);
Akkoord met je bovenstaande punten maar ik vroeg me af in welke situatie je boots verkopen eigenlijk een goede optie is. Nu, ik kan wel begrijpen dat als je een GA hebt (die je kan verkopen voor een ander item en weer switched wanneer de passive van cooldown is, als je toch gold over hebt) ipv boots dat dat goed kan uitkomen maar vaak heb je toch ook wel nut aan boots?

Ik kan me zo inbeelden dat je een game net-niet wint omdat je niet snel genoeg kon lopen en de last hit op de nexus niet meer kon doen. Of dat je in de laatste teamfight niet snel genoeg skillshots kan dodgen/kiten omdat je te snel loopt.

Op wie zou je dan je boots verkopen? Een tank of toch ook op adcs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Damien schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:56:

Maar, elixirs zijn goed om te kopen als:
a. Je gaat voor de final push/teamfight om de game af te sluiten;
b. Je begint met teamfights en een powerboost nodig hebt, maar niet in staat ben om een volledig item te kopen dus je verwachting is gold te halen uit de teamfight om zo alsnog dat item te voltooien die je nog open hebt staan;
a en c (kunnen overlappen trouwens) inderdaad prima, b niet.

Ik zou in situatie dat je nog main items nodig hebt en wetende dat je solo queue speelt dus geen idee hebt of er uberhaubt een goede tf van de grond komt (en niet e.e.a. oen alweer voortijdig gepakt wordt), never nooit die gok van 500 gold nemen. Dat zou hooguit in samenwerkend premade team iets kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben de afgelopen dagen een beetje Syndra gaan uitproberen op mid (in normals), maar wat een heerlijke champion is dat zeg. Nooit eerder aan gedacht, omdat haar winrate zo ontzettend tegenvalt. Skill-floor is wel wat hoog, maar na een x-aantal games te hebben gespeeld begin ik de stun-range te kennen en kan ik vrij gemakkelijk 6-sphere ulties lossen.

Het is belangrijk dat je harrass'd in lane, maar eveneens uitkijkt dat je niet te hard pushen. En dan wanneer je een Q+E combo raakt: all-in. Is je E on cooldown: iet wat teruggetrokken spelen, omdat je ganks niet kan counteren.

Afgelopen game 15-1-6 gegaan. En dat tegen een Lux in lane, waartegen ik normaliter ongelooflijk veel moeite heb.

Kortom, Syndra iemand om aan m'n mid-laners toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Anoniem: 708232 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:22:
Ben de afgelopen dagen een beetje Syndra gaan uitproberen op mid (in normals), maar wat een heerlijke champion is dat zeg. Nooit eerder aan gedacht, omdat haar winrate zo ontzettend tegenvalt. Skill-floor is wel wat hoog, maar na een x-aantal games te hebben gespeeld begin ik de stun-range te kennen en kan ik vrij gemakkelijk 6-sphere ulties lossen.

Het is belangrijk dat je harrass'd in lane, maar eveneens uitkijkt dat je niet te hard pushen. En dan wanneer je een Q+E combo raakt: all-in. Is je E on cooldown: iet wat teruggetrokken spelen, omdat je ganks niet kan counteren.

Afgelopen game 15-1-6 gegaan. En dat tegen een Lux in lane, waartegen ik normaliter ongelooflijk veel moeite heb.

Winrate zegt inderdaad niet alles, Ryze top/mid heeft ook niet echt een denderende winrate, maar is best sterk als je z'n combo's goed kan plaatsen. Zelfde geld voor Azir :)

Voordeel is ook, omdat je champs met lage winrates vaak minder tegenkomt, dat veel mensen de matchup ook niet goed weten. Wat ook weer een voordeel is.

Gisteren werd de Irelia in mijn team met 270k mastery points en +300 ranked games ingemaakt door een Ekko ~10 ranked games, puur omdat ze de matchup niet kent. Ze kwam 0/5 uit lane maar wist dat goed te maken door 11/11/8 te eindigen, Ekko deed maar wat in TF's en was totaal niet tanky terwijl Irelia altijd op carry's kon komen en wel tanky was :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mebus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:26:
[...]

Winrate zegt inderdaad niet alles, Ryze top/mid heeft ook niet echt een denderende winrate, maar is best sterk als je z'n combo's goed kan plaatsen. Zelfde geld voor Azir :)

Voordeel is ook, omdat je champs met lage winrates vaak minder tegenkomt, dat veel mensen de matchup ook niet goed weten. Wat ook weer een voordeel is.

Gisteren werd de Irelia in mijn team met 270k mastery points en +300 ranked games ingemaakt door een Ekko ~10 ranked games, puur omdat ze de matchup niet kent. Ze kwam 0/5 uit lane maar wist dat goed te maken door 11/11/8 te eindigen, Ekko deed maar wat in TF's en was totaal niet tanky terwijl Irelia altijd op carry's kon komen en wel tanky was :)
Ryze was inderdaad ook zo'n champ welke ik voor de nerf speelde, aangezien je toen onbeperkt spells kon doen met passive actief. Nu met de cap van 5 vindt ik hem het niet meer waard om te spelen. Je mist voldoende stootkracht om toplane tanks te slopen.

Azir blijft tricky. Voordat je überhaupt je items hebt, is vaak de game al beslist (in je voordeel of niet). Heb het idee dat ik moeilijk kan carry'en met hem. Vergt toch ook veel skill om een goede ultimate of escape te plaatsen. Maar voelt wel goed als dat lukt en je bijvoorbeeld een multi-kill pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Anoniem: 708232 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:22:

Zeker leuke champ. Was tijd gedurende season 5 dat ze nogal populair was mid. Of was dat alweer season 4? Nou ja, toen hebben ze haar wat generft. Maar als je er goed mee kan omgaan, prima pick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
Tjonge jongen... Net een potje ranked gespeeld met Olaf top. VS Malphite meestal wel te doen, maar werd nogal gecampt door enemy Graves. Op zich niet erg: gewoon safe spelen. Toch twee keer dood gegaan en maar één kill kunnen pakken in het begin.

Jammer genoeg een Yi in mijn team die volgens mij dacht dat het ging om zoveel mogelijk deaths te halen. Na 15 minuten stond ie 1/8 geloof ik... Uiteindelijk is ie geëindigd met maar 4/15/4.

http://matchhistory.euw.l...42/204165674?tab=overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ook nogal een ranked game gehad na m'n gefaalde promo's. Janna misbruikte haar tornado's constant zodat ze zonder mana zat en dus niet kon disengagen wanneer het nodig was. Yasuo top vs Irelia was een lachtertje en onze Xin kon er ook goed van om early game goed te feeden. Zo had vayne 9 kills, irelia 16 kills en stond 3 volledige items voor op mij. Ik werd letterlijk ge-3-shot door vayne of geoneshot door irelia.

Ik had al opgegeven en een surrender gestart maar daar wou m'n team niet van weten. Na ettelijke slechte teamfights was ik de enige overlevende en aangezien vayne op onze nexus stond te kloppen met een hoop superminions kon ik er gewoon niet alleen op in gaan aangezien ze zo ver voorstond. Net op tijd werd Kayle gerespawned en hebben we nexus kunnen defenden.

Na nog een hels parkoer af gelegd te hebben begonnen we eindelijk teamfights te winnen. Waarom? Door de farm en late game was bijna iedereen full build en onze TF waren gewoon beter. De enemies waren zeer cocky geworden en gingen vaak 1v2 of 1v3 in op mijn team en verloren dan hard. Uiteindelijk nog met grootsheid gewonnen. (en +23 LP)

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2534259079/30948558

• Koekiemonsterr
Leuke match gehad gister met Japie en Kokkie.

Check voor de grap eens die link en zie wat een mooi bot duo we met z'n drieën moesten carryen :)

Vooral die Twitch was een prachtgeval. Regelmatig zag je hem in stealth gaan, en hoppa gaan met die banaan als ware het een frontline tank! Resultaat in the end: 17 keer dood en in 50 min game maar liefst 150 farm! Oftewel, 3 per minuut, zoals Japie opmerkte :) Brand supp met zijn 15 deaths was van zelfde laken een pak.

• rolandos582
  • Laatst online: 11-06 08:44
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 03:26:
Leuke match gehad gister met Japie en Kokkie.

Check voor de grap eens die link en zie wat een mooi bot duo we met z'n drieën moesten carryen :)

Vooral die Twitch was een prachtgeval. Regelmatig zag je hem in stealth gaan, en hoppa gaan met die banaan als ware het een frontline tank! Resultaat in the end: 17 keer dood en in 50 min game maar liefst 150 farm! Oftewel, 3 per minuut, zoals Japie opmerkte :) Brand supp met zijn 15 deaths was van zelfde laken een pak.
Dayummm 32 deaths. Dat is elke 1.5 minuut een death op bot lane 8)7 8)7

• Xanthian
Dat jullie nog zo laat spelen zeg... :O

Speelt dat nou anders na 12 uur? Of is dat een beetje hetzelfde als in de avond rond 8'en?
Xanthian schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:01:
Dat jullie nog zo laat spelen zeg... :O

Speelt dat nou anders na 12 uur? Of is dat een beetje hetzelfde als in de avond rond 8'en?
Koekie is een student en heeft nog zeeën van tijd, vandaar dat hij zo laat nog post. Deze game was iets voor 11 gestart en iets voor 12 klaar en daarna lag ik ook in het mandje hoor ;)

In het weekend speel ik wel eens later, maar kan eigenlijk weinig verschil ontdekken.

• Xanthian
Ik probeer meestal voor 11 uur in mijn nest te liggen, ik moet er namelijk om 6 uur al weer uit.

Gisteren heb ik even op mijn smurf gespeeld want ik wil toch een tweede account op level 30 hebben voor de Pure SoloQ als die er ooit nog eens komt. Maar wat een gezeik heb je daar zeg. Ben nu level 11, pakte Jax voor top met Ignite en dan begint de andere top laner (een Kog'Maw) meteen al te zeuren dat het niet eerlijk is en dat ik een noob ben. Nou ja, zal wel. De game makkelijk gewonnen uiteraard. Maar wat duurt het level op een smurf lang zeg.
Xanthian schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:00:
Ik probeer meestal voor 11 uur in mijn nest te liggen, ik moet er namelijk om 6 uur al weer uit.

Gisteren heb ik even op mijn smurf gespeeld want ik wil toch een tweede account op level 30 hebben voor de Pure SoloQ als die er ooit nog eens komt. Maar wat een gezeik heb je daar zeg. Ben nu level 11, pakte Jax voor top met Ignite en dan begint de andere top laner (een Kog'Maw) meteen al te zeuren dat het niet eerlijk is en dat ik een noob ben. Nou ja, zal wel. De game makkelijk gewonnen uiteraard. Maar wat duurt het level op een smurf lang zeg.
Ik door de week vaak tussen 11 en 12, maar mijn wekker gaat dan ook iets later.

Tja, het is wat je er voor over hebt. Je kan ook een keertje wat langer werken en voor 10 of 15 euro een smurf op level 30 kopen. Bespaard je de ellenlange grind om level 30 te worden, want deze is tegenwoordig een heel stuk langer dan toen ik level 30 moest worden.

Overigens, in regard tot dat potje van gister: ik heb me echt verbaasd over het niveau van deze mensen. Ik blijf het verbazingwekkend vinden basiskennis van skills gewoon niet aanwezig is en dat dergelijke mensen wel ranked mogen spelen.

Twitch: "why can Vi still see me when i press stealth?" Nou, eh omdat je niet direct na je skill stealthed bent? Maar ook, zoals Kokkie scherp opmerkte: je speelt een game die 50 minuten lang duurt. Daarin heb je een yellow trinket die je wards geeft en dan weet je het na 50 minuten te presteren maar liefst 2! hele keren op die knop te hebben gedrukt. En je dan ook nog afvragen waar de enemies steeds vandaan komen om hem te killen.. 8)7

Hoe meer ik er over nadenk (het is namelijk niet de eerste keer met dergelijke taferelen), hoe meer ik er van overtuigd ben dat het echt noodzaak is dat er maar eens meer restrictions aan ranked moeten komen dan enkel level 30 zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Jaap. op 25-02-2016 09:10 ]

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30

MonkeySleeve

It's just Monkey business

JapieTalent schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:04:
[...]
Hoe meer ik er over nadenk (het is namelijk niet de eerste keer met dergelijke taferelen), hoe meer ik er van overtuigd ben dat het echt noodzaak is dat er maar eens meer restrictions aan ranked moeten komen dan enkel level 30 zijn.
Je moet tevens 16 champs hebben.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Rasmalluin
Waar ik me zorgen over maak is dat deze Twitch Silver 1 is...
Wat doe ik fout door in Bronze 1 te zitten terwijl dit soort spelers in Silver 1 terecht komen? :')

Edit: Op zich zou het geen slecht idee zijn dat je alleen ranked mag spelen met champs waarmee je al een bepaald minimaal aantal mastery points hebt. Oftewel: champs waar je al ervaring mee hebt, dus waarvan je weet dat je ult niet direct stealth geeft als je Twitch bent.
Het enige nadeel is: wie heeft er 16 champs met minimaal bijvoorbeeld 5k mastery points? En kun je dan nog wel goed counter picken als je gelimiteerd bent tot een kleinere pool?

[ Voor 58% gewijzigd door Rasmalluin op 25-02-2016 09:30 ]

• Xanthian
Ik zie vaak mensen champions picken die hoge winrate hebben maar de champion absoluut niet kunnen spelen zoals Mundo, Lux, Kalista en enkele andere champions. Daar doe je weinig tegen. Daarnaast kunnen dit soort spelers ook gewoon gecarried worden door een gold speler.
MonkeySleeve schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:22:
[...]

Je moet tevens 16 champs hebben.
Klopt, die had ik even over het hoofd gezien. Maar met het huidige aanbod van 450 ip champions en de tijd die je er over doet om level 30 te worden is dit eigenlijk een niet relevante vereiste aangezien praktisch iedereen daar aan voldoet.
Rasmalluin schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:26:
Edit: Op zich zou het geen slecht idee zijn dat je alleen ranked mag spelen met champs waarmee je al een bepaald minimaal aantal mastery points hebt. Oftewel: champs waar je al ervaring mee hebt, dus waarvan je weet dat je ult niet direct stealth geeft als je Twitch bent.
Het enige nadeel is: wie heeft er 16 champs met minimaal bijvoorbeeld 5k mastery points? En kun je dan nog wel goed counter picken als je gelimiteerd bent tot een kleinere pool?
Zoiets zou wel kunnen, al zegt het nog niet veel over hoe bekwaam je op een champ bent. Als je maar genoeg speelt, krijg je vanzelf 5k points. Daarnaast geef je zelf al aan dat deze drempel vrij hoog is.

• Ero-Sensei
Ik denk dat het eerste wat ze nu moeten aanpassen is: mensen niet persé een secondairy roll laten selecteren.

Het komt me steeds vaker voor dat mensen die persé jungle willen spelen bijvoorbeeld, als secondairy mid kiezen omdat die kans het kleinst is dat je er komt, en dus de kans dat je jungled het grootst is. Dan staan ze bij toeval toch ineens mid, met een champion pool geschikt voor slechts top en jungle.

Laat mensen dan gewoon maar 1 preferred roll kiezen, en dan wachten ze maar wat langer.

en sloop die 'fill' button er uit, dat is praktisch gewoon een 2e button voor support.

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:49:
Ik denk dat het eerste wat ze nu moeten aanpassen is: mensen niet persé een secondairy roll laten selecteren.

Het komt me steeds vaker voor dat mensen die persé jungle willen spelen bijvoorbeeld, als secondairy mid kiezen omdat die kans het kleinst is dat je er komt, en dus de kans dat je jungled het grootst is. Dan staan ze bij toeval toch ineens mid, met een champion pool geschikt voor slechts top en jungle.

Laat mensen dan gewoon maar 1 preferred roll kiezen, en dan wachten ze maar wat langer.

en sloop die 'fill' button er uit, dat is praktisch gewoon een 2e button voor support.
Het hele probleem van maar 1 role kiezen is niet dat zij langer wachten, maar de rest ook.
Als ik alleen jungle kies i.p.v. ook top als secundair, kan de rest langer wachten tot ze een top hebben.

Een secundaire rol is gewoon noodzakelijk voor een snelle queue.

• TheBrut3
Jeuj, gisteren mijn eerste normal gedaan dit seizoen.
Ik denk ik pak mijn nog niet level 30 account, omdat ik dan tegen en met wat mindere spelers kom. Maar helaas, ik kom in het team met 3x een last season gold en de tegenstanders hadden ook een last season gold en een uitgesproken smurf (dat geloven we dan maar). Maar dit was ook een stomp, elke lane won.
In mijn lane tegen een Bronze 3 Lulu die volgens mij op champion.gg had gezien dat Lulu goed is tegen Garen, want ik was 1st pick in mijn team.
In de 19e minuut wel een keer dood gegaan omdat ik te greedy was. Poppy in hun jungle gevonden en ze was vrij ver dood en toen kwam er versterking. Rennen was toen nog een optie geweest, maar gekozen om voor de kill te gaan. Helaas daarna zoveel CC op me gehad dat ik geen Spin2Win + Ult op Poppy meer kon doen.
En ik heb mijn TP eigenlijk ook helemaal niet gebruikt voor plays, hoefde ook niet omdat we zo ver voor stonden. Wel een keer Lulu tegengekomen in de river, die wilde toen naar bot TP'en waarop ik besloot om een Q te doen, daarna een Spin2Win en nog een ult erop te gooien zodat ze net niet dood was maar wel zonder HP de lane in kwam. Om één of andere reden cancelde ze de TP en besloot om maar vredig te sterven door mijn zwaard.

http://matchhistory.euw.l...45/213502447?tab=overview
Pak nou eens een spiegel. Je mag ook die van mij lenen als je wil, ik heb echt een huge spiegel in de badkamer. Kijk daar vooral naar jezelf en he-le-maal niet naar anderen.
Ik zie dat dit potje gewoon een stomp was, want iedereen in je team heeft klote scores. Waarschijnlijk was dit potje ook niet gewonnen als er 1 speler in jullie team er wel bovenuit stak.
Rasmalluin schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:26:Waar ik me zorgen over maak is dat deze Twitch Silver 1 is...
Wat doe ik fout door in Bronze 1 te zitten terwijl dit soort spelers in Silver 1 terecht komen? :')
Zelfde verhaal als hier boven. Misschien had deze Twitch wel een klote potje? Kent hij Twitch niet goed? Als ik in zijn profiel kijk zie ik Gold vorig seizoen en Gold het seizoen ervoor, maar het lijkt mij een ragekid of iemand die snel tilt (potje na het Twitch potje is hij afk gegaan). Blijkbaar doet hij dus wel wat goed.
Ik zie er ook ranked potjes tussen staan met 14-5-11, 11-7-9, 9-4-8 en 18-1-3, dus altijd bagger spelen doet hij niet.

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:04:
Overigens, in regard tot dat potje van gister: ik heb me echt verbaasd over het niveau van deze mensen. Ik blijf het verbazingwekkend vinden basiskennis van skills gewoon niet aanwezig is en dat dergelijke mensen wel ranked mogen spelen.

Twitch: "why can Vi still see me when i press stealth?" Nou, eh omdat je niet direct na je skill stealthed bent? Maar ook, zoals Kokkie scherp opmerkte: je speelt een game die 50 minuten lang duurt. Daarin heb je een yellow trinket die je wards geeft en dan weet je het na 50 minuten te presteren maar liefst 2! hele keren op die knop te hebben gedrukt. En je dan ook nog afvragen waar de enemies steeds vandaan komen om hem te killen.. 8)7

Tja inderdaad, stel je eens voor dat jij in je eentje had gequeue'd en dan deze twee snuiters in solo queue in je team zou hebben gekregen. Veel succes dan! :P

Geheel mee eens, ranked zou veel minder vrijblijvend moeten zijn. Maar dat zeg ik al zo lang; daar verandert helaas toch niks aan.

Het niveau is gewoon heel vaak om te janken. Had nog een game als Jayce top vs Fiora.
http://matchhistory.euw.l...335/41812501?tab=overview
Fiora had geen schijn van kans op top: ik ging al snel 2-0 op haar. Toch wel leuke pick ook, Jayce into Fiora. De rest ging redelijk gelijk op. Ons team: Jayce, Nida, Fortune, Morgana, Kayle. Dan zou je denken: nee mensen, niet elke minuut gaan traden en skirmishen met types als Yasuo en Graves waar we tegenover stonden. We gaan gezellig groupen as 5 en poken en kiten ze helemaal suf....Hmja, niet één keer ervan gekomen natuurlijk. Telkens onnodige fights die uitbraken en het idee dat we misschien moeten groupen en onze poke moeten abusen kwam niet in ze op...
Rasmalluin schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:26:
Waar ik me zorgen over maak is dat deze Twitch Silver 1 is...

Je doet niks fout... Deze snuiter hoort niet in Silver 1, maar staat er wel. Zou zeggen: bijna het ultieme bewijs dat je ranking niet perse een indicatie is van waar je thuis hoort. Nota bene me main komt nu al nauwelijks uit Silver 3, en deze aap met zijn 2 wards, 17 deaths en 150 farm in een 50 mins game staat hoger?

Dat punt van die champ in ranked mogen spelen aan de hand van je mastery points is wel een goede! Daar neem je al wat ergernissen mee weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-02-2016 11:12 ]

• Rasmalluin
TheBrut3 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Pak nou eens een spiegel. Je mag ook die van mij lenen als je wil, ik heb echt een huge spiegel in de badkamer. Kijk daar vooral naar jezelf en he-le-maal niet naar anderen.
Ik zie dat dit potje gewoon een stomp was, want iedereen in je team heeft klote scores. Waarschijnlijk was dit potje ook niet gewonnen als er 1 speler in jullie team er wel bovenuit stak.

[...]
Ligt eraan wat de definitie van een stomp is. Ik vind het een stomp als de enemy dermate goed speelt dat ze de pot dik winnen. In het genoemde potje was het echter meer dat onze jungler de game dermate slecht speelde dat het wel heel makkelijk werd voor de enemy om de lanes te winnen (terwijl dit in het begin redelijk gelijk op ging).

Maar goed, ik heb ook niet aangegeven dat ik zelf sterk speelde. Ik probeerde safe te spelen en zelfs dat ging niet vlekkeloos. Genoeg leerpunten, dat zeker! Maar het was gewoon jammer dat één iemand de game zo erg beïnvloedde door niet minder greedy te worden na een early death, dat het definitief een verloren zaak werd.

[ Voor 39% gewijzigd door Rasmalluin op 25-02-2016 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:01:
Dat punt van die champ in ranked mogen spelen aan de hand van je mastery points is wel een goede! Daar neem je al wat ergernissen mee weg.
Niet mee eens, althans, in de vorm die hij aanhaalt. Mastery points sowieso toegekend worden door spelen (en je krijgt er meer naarmate je beter speelt). Met andere woorden, als jij een champion genoeg spammed behaal je vanzelf de benodigde requiry, zonder dat het ook maar iets zegt over de daadwerkelijke kennis en skill die je van de champion beheerst. Bovendien wordt mastery niet gereset en dus zal je, snelheid naargelang hoeveel je speelt vanzelf genoeg mastery points verzamelen.

Wat je kan doen is mastery rank 1 t/m 3 uitsluiten van ranked, hierbij haal je de "first timers" op een champion er wel uit, maar een mastery 4 is nog steeds geen garantie dat diegene de champion echt begrijpt. Het toont enkel aan dat hij genoeg games heeft gespammed om die rank 4 te behalen.
TheBrut3 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Zelfde verhaal als hier boven. Misschien had deze Twitch wel een klote potje? Kent hij Twitch niet goed? Als ik in zijn profiel kijk zie ik Gold vorig seizoen en Gold het seizoen ervoor, maar het lijkt mij een ragekid of iemand die snel tilt (potje na het Twitch potje is hij afk gegaan). Blijkbaar doet hij dus wel wat goed.
Ik zie er ook ranked potjes tussen staan met 14-5-11, 11-7-9, 9-4-8 en 18-1-3, dus altijd bagger spelen doet hij niet.
Ik had zijn history ook even bekeken, en kwam eigenlijk tot de zelfde conclusie als jij. Maar dan vind ik het nog te kort door de bocht om een potje van 50 minuten, waarin je als ADC 150 cs haalt, 17x doodgaat zonder noemenswaardige camp maar door enkel domme plays (al blijkt dat natuurlijk niet uit dat matchverslag) en slechts 2 wards plaatst terwijl je deze gratis kan droppen, af te doenals een klote potje. Ik heb ook wel eens een bad game, waarin ik vaker dood ga dan nodig. En enkel haal ik dan zelfs de 10 deaths, maar daar moet je toch behoorlijk moeite voor doen hoor, laat staan 17. En zeker als ADC met hurricane moet je toch echt meer dan 150 cs kunnen behalen in 50 minuten, zelfs als je een 'bad game' hebt.

Dit soort gedrag zouden ze eigenlijk eens actief moeten punishen. Als je gevolgen gaat hangen aan dergelijke potjes, wellicht dat mensen dan twee keer nadenken voor ze gaan etteren. Ik zou er prima mee kunnen leven dat ik een dag eventjes geen ranked zou kunnen doen als ik bovenstaande zou hebben gepresteerd, onder het motto: "ga jij maar even afkoelen, want dit is echt niet normaal."

Helaas is zoiets slecht te realiseren omdat dit te veel mankracht kost om actief te monitoren voor Rito en het heel subjectief is wanneer het nu een bad game is ofdat je best wel nuttig bent geweest, maar gewoon hard bent gefocussed/gecamped. Dit is nu eenmaal slecht af te lezen uit een post match report.

[ Voor 49% gewijzigd door Jaap. op 25-02-2016 11:26 ]

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Hoewel het idee mij ook wel aanstaat zie ik voor mijzelf al een probleem.
Mijn champion pool is nogal veelzijdig, ook al probeer ik daar wat verandering in te brengen.

In dit seizoen heb ik al gespeeld in de jungle alleen al:

Vi, Sejuani, Trundle, Skarner, Diana, Udyr, Jax, Mundo en Shyvana...
Daarnaast kan ik ook nog aardig spelen met Wukong, Rammus, Volibear, Hecarim en Xin.

Stel je nou voor dat ik voor elke champion 5k mastery points moet hebben, dat zijn 5 wins, dus gemiddeld 7 potjes, keer 14....

Daarnaast heb ik ook nog top lane nog, met Irelia, Malphite, Garen.
Niet iedereen gaat dit leuk vinden.

Hoe dan ook, het zal mijn champion pool probleem wel oplossen!

• JoeBravo
  • Laatst online: 20-05 08:43
gisteren mijn laatste 2 placements maar eens gedaan. Ik had blijkbaar m'n dag, want nog 2 wins aan m'n placements toe kunnen voegen. Daarmee op 3w/7l uitgekomen.
Tot mijn grote verbazing was dit niet goed genoeg voor bronze 4 of 5, maar voor bronze 2... lol :P

vraag: zijn er hier mensen die apps of programma's gebruiken om je eigen game stats te reviewen?
Heb momenteel LoL Summoners, LOLSUMO en Radar stats for LoL (Beta) op m'n telefoon staan, maar deze geven geen van allen in één oogopslag een duidelijk beeld van hoe ik het gedaan heb.

Wat me wel duidelijk is, is dat ik (voor Bronze/Silver mss) buitengewoon veel ward. Geen slechte eigenschap natuurlijk, maar twijfel er wel aan of ik de juiste keuzes maar over waar te warden in welke fase van de game.

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Niet mee eens, althans, in de vorm die hij aanhaalt. Mastery points sowieso toegekend worden door spelen (en je krijgt er meer naarmate je beter speelt). Met andere woorden, als jij een champion genoeg spammed behaal je vanzelf de benodigde requiry, zonder dat het ook maar iets zegt over de daadwerkelijke kennis en skill die je van de champion beheerst. Bovendien wordt mastery niet gereset en dus zal je, snelheid naargelang hoeveel je speelt vanzelf genoeg mastery points verzamelen.

Wat je kan doen is mastery rank 1 t/m 3 uitsluiten van ranked, hierbij haal je de "first timers" op een champion er wel uit, maar een mastery 4 is nog steeds geen garantie dat diegene de champion echt begrijpt. Het toont enkel aan dat hij genoeg games heeft gespammed om die rank 4 te behalen.
Xanthian schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Hoewel het idee mij ook wel aanstaat zie ik voor mijzelf al een probleem.
Mijn champion pool is nogal veelzijdig, ook al probeer ik daar wat verandering in te brengen.

In dit seizoen heb ik al gespeeld in de jungle alleen al:

Vi, Sejuani, Trundle, Skarner, Diana, Udyr, Jax, Mundo en Shyvana...
Daarnaast kan ik ook nog aardig spelen met Wukong, Rammus, Volibear, Hecarim en Xin.
Guys, ik zeg niet meteen dat je het mastery systeem 1 op 1 moet overnemen; dan zie ik ook genoeg problemen :)

Het gaat er mij meer om dat je in zijn algemeenheid ervoor zorgt dat mensen in ranked een champ kiezen waar ze ook echt wat ervaring mee hebben. Daarin is dit mastery systeem niet heilig nee, maar het is iets..Je haalt inderdaad de first timers eruit, zoals Jap zegt. Dan heb je dus ook niet meer die ellende van een Jhin die net uit is en meteen in ranked gespammed wordt door oenen die er geen reet van bakken. Tja klopt, een champ spammen zegt niks over hoe goed je er daadwerkelijk mee bent. Maar it's a start... Eén of ander systeem wat ervoor zorgt dat je in ieder geval op papier wat ervaring jhebt met de champ die je speelt in ranked...dat is al heel wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-02-2016 11:41 ]

• Damien
Dat men voor de eerste keer een champ speelt in ranked vind ik toch echt aanzienlijk minder hinderlijk dan mensen met onvolledige runepages. En helaas zie ik die nog gewoon teveel.

Overigens heb ik de laatste tijd nog maar weinig games gehad met falende spelers. Plus iedereen kan een keer een kutgame hebben. Misschien was dat ook het geval van die Twitch wel, dan kan hij nog prima in Silver I thuishoren. Denk ook dat men wat minder butthurt moet zijn dat mensen die slechter presteren een hogere ranking hebben, uiteindelijk vlieg je ze toch wel voorbij als je beter bent.

Gisteren mijn Shyvana game begon al slecht omdat Ezreal afk aan het autoattacken was op Golems en hierdoor mijn XP wegnam en ik geen level 2 werd voor Red Buff. Dit zorgde ervoor dat ik achter kwam te liggen. Normaal was dit genoeg reden om flink over de zeik te zijn op onze Ezreal, maar ik heb het links laten liggen en begon maar te counterjunglen en zo kwam ik alsnog weer vlot terug in de game.

[ Voor 25% gewijzigd door Damien op 25-02-2016 11:47 ]

• Martin0
JoeBravo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:30:
gisteren mijn laatste 2 placements maar eens gedaan. Ik had blijkbaar m'n dag, want nog 2 wins aan m'n placements toe kunnen voegen. Daarmee op 3w/7l uitgekomen.
Tot mijn grote verbazing was dit niet goed genoeg voor bronze 4 of 5, maar voor bronze 2... lol :P

vraag: zijn er hier mensen die apps of programma's gebruiken om je eigen game stats te reviewen?
Heb momenteel LoL Summoners, LOLSUMO en Radar stats for LoL (Beta) op m'n telefoon staan, maar deze geven geen van allen in één oogopslag een duidelijk beeld van hoe ik het gedaan heb.

Wat me wel duidelijk is, is dat ik (voor Bronze/Silver mss) buitengewoon veel ward. Geen slechte eigenschap natuurlijk, maar twijfel er wel aan of ik de juiste keuzes maar over waar te warden in welke fase van de game.
lolskill.net geeft je enigzinds een score. maar je ka nnog geen details zien.

Twitch

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:40:
[...]

[...]

Guys, ik zeg niet meteen dat je het mastery systeem 1 op 1 moet overnemen; dan zie ik ook genoeg problemen :)

Het gaat er mij meer om dat je in zijn algemeenheid ervoor zorgt dat mensen in ranked een champ kiezen waar ze ook echt wat ervaring mee hebben. Daarin is dit mastery systeem niet heilig nee, maar het is iets..Je haalt inderdaad de first timers eruit, zoals Jap zegt. Dan heb je dus ook niet meer die ellende van een Jhin die net uit is en meteen in ranked gespammed wordt door oenen die er geen reet van bakken. Tja klopt, een champ spammen zegt niks over hoe goed je er daadwerkelijk mee bent. Maar it's a start... Eén of ander systeem wat ervoor zorgt dat je in ieder geval op papier wat ervaring jhebt met de champ die je speelt in ranked...dat is al heel wat.
En wat dacht je van de spelers die al sinds season 1/2 of zelfs nog eerder LoL spelen? Die heb meerdere seasons gespeeld en ervaring opgebouwd met champions waar ze geen Mastery Points voor hebben? Ik main zelf ADC, tuurlijk heb ik op het moment hier mijn adc pool voor die op het moment sterk en reliable zijn.
Echter als ik met bijv. met tristana, graves, caitlyn, ashe etc als adc wil spelen kan dit niet? Terwijl de basis van champions het zelfde zijn en je dus niet hoeft in te spelen etc?

Daarnaast denk ik dat het inlocken met een champion waar je geen experience mee hebt wat vervolgens lijdt tot falen misschien een low ELO ding is. Kom het zelf heel af en toe tegen dat ik me afvraag waarom mensen met bepaalde champions spelen omdat ze er geen hol van snappen. En denk ik dat het geheel onder het percentage games valt dat je als lose mag afstrepen door oad niet functionerende teammates, dc's, smurfs etc.

Ik begrijp het idee maar denk dat het twee kanten op werkt..
T-homas schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:46:
[...]
Daarnaast denk ik dat het inlocken met een champion waar je geen experience mee hebt wat vervolgens lijdt tot falen misschien een low ELO ding is. Kom het zelf heel af en toe tegen dat ik me afvraag waarom mensen met bepaalde champions spelen omdat ze er geen hol van snappen. En denk ik dat het geheel onder het percentage games valt dat je als lose mag afstrepen door oad niet functionerende teammates, dc's, smurfs etc.

Dat denk ik niet. Over alle niveau's kijken mensen naar streams en LCS en het is gewoon aantoonbaar (geweest) dat wanneer daar iets gepickt wordt dat dit in solo queue gerepliceerd wordt. Daarom ben ik ook altijd net iets extra sceptisch wanneer ik mensen een Nidalee of Rumble Jungle zie picken, zowel in mijn eigen als in het enemy team.

Overigens werkt dat ook andersom en krijg ik regelmatig opmerkingen van onbegrip wanneer mensen niet begrijpen dat ik Malphite mid wil spelen.

• Death1ord
T-homas schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:46:
[...]

En wat dacht je van de spelers die al sinds season 1/2 of zelfs nog eerder LoL spelen? Die heb meerdere seasons gespeeld en ervaring opgebouwd met champions waar ze geen Mastery Points voor hebben? Ik main zelf ADC, tuurlijk heb ik op het moment hier mijn adc pool voor die op het moment sterk en reliable zijn.
Echter als ik met bijv. met tristana, graves, caitlyn, ashe etc als adc wil spelen kan dit niet? Terwijl de basis van champions het zelfde zijn en je dus niet hoeft in te spelen etc?

Graves hoort niet meer thuis in dat lijstje aangezien z'n kit en AA zodanig afwijkt van normale ADCs dat het een klasse apart is, zoals Jhin.

Gisteren bv nog een ranked game gewonnen na de andere win, ook door ons lategame teamfighting want in bronze ga je altijd door tot late game, maar was een game waar ik het al bijna had opgegeven. Waarom denk je? Ik had de support role, aka fill role, genomen voor snel ingame te geraken en ik stond met een Graves in lane.

Nou, klinkt toch niet zo slecht? Als je als eerste item Duskblade bouwt en als 2e item een last wisperer (want die werkt toch nog steeds zoals de vorige maar dan spot goedkoop toch) en als 3e item een ghost blade dan weet je dat je gewoon met een retard in je team zit die dan ook nog eens moedwillig vs een Caitlyn gaat spelen en dan loopt te feeden omdat cait hem gewoon harrassed omdat hij te ver naar voor loopt.

Team fight verloren? Ik had de verkeerde gehooked met thresh, hij had z'n ult niet, ... maar dat kwam absoluut niet door z'n build!

Nu ja, toch nog gewonnen en zit nu terug in m'n promo's. Maar wat is het moraal van het verhaal? Als je graves nog niet gespeeld hebt mag je er niet vanuit gaan dat hij hetzelfde speelt als eender welk andere ADC.

• TheBrut3
Dat verhaal hier boven is precies waarom ik niet graag botlane speel met een random en dan vooral support. Je krijgt altijd de schuld en bent helemaal afhankelijk van je ADC, als ADC zelf heb je nog de meeste impact omdat je zelf moet farmen en de damage moet doen. Premade, met communicatiemiddel, vind ik het al een stuk leuker omdat je dan goed kan coördineren.

Maar dat is wss ook de reden dat ik het liefst top (of jungle) speel, lekker je eigen ding doen zonder je al te veel druk te maken. Tuurlijk krijg je als jungler ook altijd de schuld van alles en iedereen, maar daar lig ik dan weer niet wakker van.

• Martin0
TheBrut3 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:53:
Dat verhaal hier boven is precies waarom ik niet graag botlane speel met een random en dan vooral support. Je krijgt altijd de schuld en bent helemaal afhankelijk van je ADC, als ADC zelf heb je nog de meeste impact omdat je zelf moet farmen en de damage moet doen. Premade, met communicatiemiddel, vind ik het al een stuk leuker omdat je dan goed kan coördineren.

Maar dat is wss ook de reden dat ik het liefst top (of jungle) speel, lekker je eigen ding doen zonder je al te veel druk te maken. Tuurlijk krijg je als jungler ook altijd de schuld van alles en iedereen, maar daar lig ik dan weer niet wakker van.
Als een main support ken ik deze burden. sterker nog er zijn adc's die dood gaan waarna jij de kill als nog op pakt omdat ik nooit iemand laat weg lopen of iemand uit reach is voor de adc maar niet voor mij als sup dat ik dan de kill op pak dat ze gaan zeuren van kill steal dit killsteal dat.

Twitch

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Dat denk ik niet. Over alle niveau's kijken mensen naar streams en LCS en het is gewoon aantoonbaar (geweest) dat wanneer daar iets gepickt wordt dat dit in solo queue gerepliceerd wordt. Daarom ben ik ook altijd net iets extra sceptisch wanneer ik mensen een Nidalee of Rumble Jungle zie picken, zowel in mijn eigen als in het enemy team.

Overigens werkt dat ook andersom en krijg ik regelmatig opmerkingen van onbegrip wanneer mensen niet begrijpen dat ik Malphite mid wil spelen.
Malph mid is ook wel eens in LCS gespeeld ;)

Rumble jungle is veel minder een issue dan Nida jungle. Nida jungle vergt een nogal specifieke speelstijl met een sterke early game en vooral het HITTEN van de speer skillshots. En tja, dat laatste is vaak nogal een probleem met Nida's in solo queue. Een Rumble kan gewoon veel farmen en in teamfights met goeie ult verschil maken. Vrijwel alle Nida jungles die ik heb gezien zijn vrij nutteloos in teamfights.
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:21:
[...]
Malph mid is ook wel eens in LCS gespeeld ;)
Echt? Vast in Europa of een andere competitie die ik niet kijk ;)

Ik ben er in ieder geval vorig seizoen een keer mee begonnen uit noodzaak. Ik wilde 'm junglen maar onze lastpick wilde niet mid en lockte dus gewoon jungle. Toen ben ik maar mid gegaan en na die game die verbazingwekkend goed liep heb ik runes en masteries getweaked en ben ik het vaker gaan spelen.
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:21:
[...]
Rumble jungle is veel minder een issue dan Nida jungle. Nida jungle vergt een nogal specifieke speelstijl en vooral het HITTEN van de speer skillshots. En tja, dat laatste is vaak nogal een probleem met Nida's in solo queue. Een Rumble kan gewoon veel farmen en in teamfights met goeie ult verschil maken. Vrijwel alle Nida jungles die ik heb gezien zijn vrij nutteloos in teamfights.
Klopt, maar ik noemde Rumble ook meer omdat het overduidelijk een pick is die voortvloeit uit uit LCS, want voorheen zag je dat niet. En dan is het maar net afwachten hoe bedreven de daadwerkelijke speler er mee is. Dat Rumble Jungle in theorie best kan werken, zeker, maar dat doet Nidalee jungle theoretisch ook, alleen die praktijk he.... ;)

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Echt? Vast in Europa of een andere competitie die ik niet kijk ;)

Ik ben er in ieder geval vorig seizoen een keer mee begonnen uit noodzaak. Ik wilde 'm junglen maar onze lastpick wilde niet mid en lockte dus gewoon jungle. Toen ben ik maar mid gegaan en na die game die verbazingwekkend goed liep heb ik runes en masteries getweaked en ben ik het vaker gaan spelen.

[...]

Klopt, maar ik noemde Rumble ook meer omdat het overduidelijk een pick is die voortvloeit uit uit LCS, want voorheen zag je dat niet. En dan is het maar net afwachten hoe bedreven de daadwerkelijke speler er mee is. Dat Rumble Jungle in theorie best kan werken, zeker, maar dat doet Nidalee jungle theoretisch ook, alleen die praktijk he.... ;)
Hier heb je de Rumble jungle praktijk :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HSg8nO9.jpg

Ja klopt, Rumble jungle is duidelijk nu iets dat voortkomt uit LCS, al speelde ik het tijden terug ook al wel voor grap in normals :) Speelde eerder ook al Corki mid in preseason voordat LCS het oppikte; ze kijken wel veel van me af zeg 8) Maar punt is wel met Rumble, het is een nogal specifieke champ die niet heel veel mensen spelen. Ik denk dat de meeste Rumble jungles wel ervaren op Rumble zijn met top ervaring. Nida is heel ander verhaal.

Ja klopt, Malph mid was waarsch keer bij EU LCS. Kan ook NA overigens. Weet het zeker, heb het gezien en het werkte goed :)

• TheBrut3
Nida in de jungle is toch al best lang een normale en ook geaccepteerde pick? Sinds er jungle items kwamen voor AP champs dan toch.

• Koekiemonsterr
TheBrut3 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:26:
Nida in de jungle is toch al best lang een normale en ook geaccepteerde pick? Sinds er jungle items kwamen voor AP champs dan toch.
Tja, sinds haar passive werd veranderd zodat het ook op monsters werkte, is ze een redelijk veel geziene klant in de bosjes...

Maar niet één die ik persoonlijk graag zie. Zelden een goeie Nida jungler gezien op mijn (bedenkelijke) niveau. Je moet ook wel een beetje je beperkingen kennen en erkennen dat Nida jungle op pakweg gold niveau niet echt geweldig is. Valt of staat teveel met early pressure, goeie pathing en ganks. Als de skillshots missen, blijft er weinig over van Nida jungle.

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:55:
[...]

Hier heb je de Rumble jungle praktijk :P

Ja klopt, Rumble jungle is duidelijk nu iets dat voortkomt uit LCS, al speelde ik het tijden terug ook al wel voor grap in normals :) Speelde eerder ook al Corki mid in preseason voordat LCS het oppikte; ze kijken wel veel van me af zeg 8) Maar punt is wel met Rumble, het is een nogal specifieke champ die niet heel veel mensen spelen. Ik denk dat de meeste Rumble jungles wel ervaren op Rumble zijn met top ervaring.
Mijn probleem met Rumble was het CS'en, niet zo zeer de skillshots, daar ben ik nog wel redelijk goed in.
Misschien moet ik het eens proberen in de jungle... voor de lol.

Maar ook ik heb zelden een goede Nidalee in de jungle gezien, de 7 AA reset's die ze heeft is misschien de reden.

• TheBrut3
Blijkbaar doet héél lang niet spelen wat met je matchmaking, 1e normal dit jaar:
Mijn team: B5(S5: Silver) , B3 (S5: Silver), B2 (S5: Silver), B2 (S5: Unranked), Unranked (S5: Silver, ik)
Tegenstanders: B4 (S5 Silver), B1 (S5 Unranked), S4 (S5 Unranked) en 2x lvl 27.

Jullie kunnen wel raden aan de score wie de B5 in ons team was en ook wie er vorig seizoen Gold was in hun team.

http://matchhistory.euw.l...98/207737617?tab=overview

Ik ben in low elo sowieso wel fan van tanks die aardig wat damage hebben ook. En ik ben helemaal fan van een ZZ'Rot!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vi en Jarvan buffs op de PBE :D

[ Voor 3% gewijzigd door Fanatic_FS op 25-02-2016 18:37 ]

[specs]

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 23:08
Hey

ik ben verleden week ook lol beginnen spelen met 3 andere vrienden en ben nu level 10.
Is er ergens een lijst met tweakers die LoL spelen? Altijd leuk om samen een paar potjes te spelen.
Mijn naam is Valdourian indien jullie mij willen toevoegen.

PS: Ik heb nog veel te leren dus verwacht geen wonderen :D

• Koekiemonsterr
Wauw, morgen laatste dag in LCS voor Forgiven. Dienstplicht Griekenland...
Sneu, na de H2K - FNC game was hij bij kort interview, behoorlijk emotioneel: "This is the second time they take it away from me". Zou ook klap van jewelste voor H2K zijn.

Kaarten voor LCS in Rotterdam, sale begint via ticketmaster a.s. zaterdag v.a. 17.00 uur. Kosten € 27,50, niet geheel duidelijk of voor één dag of meerdere dagen is. Waarschijnlijk één dag.
Veel interesse van mensen hier? Ik twijfel tbh :)
http://www.lolesports.com...-eu-spring-finals-tickets
Vooral die J4 ult buff ziet er interessant uit. Nu een soort aoe dunk die niet alleen single target dmg doet maar iedereen in de ring meepakt. En ook nog meteen een E flag in midden van je ult ring, zodat je in theorie meteen ook nog eens een Q knockup kan doen in je ult. Vaak moet je wel E+Q doen om uberhaupt je ult te kunnen landen, en neem aan dat je niet nog eens een free Q kan doen na je ult, maar toch. Interesting...

[ Voor 22% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
OMG... Dit is echt gewoon zielig, een Yi die een kill weg geeft omdat wij iemand pakte die afk was... I DONT GIVE A F, het is 2016 en mensen horen maar een degelijke internet verbinding te hebben en netwerk apparatuur als ze games gaan spelen.. Omdat deze afk waarschijnlijk met zijn steenkist, aangedreven door slangen en slaven in een derde wereld land leeft en daarom AFK gaat betekend nog niet dat wij maar gratis kills gaan weggeven 8)7 |:(

Alsof mensen zo aardig zijn mij gewoon te laten gaan als ik afk ben of dc :+

O ja, het was maar een ARAM, geen ranked gelukkig :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:26
Koekiemonsterr schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:24:
Wauw, morgen laatste dag in LCS voor Forgiven. Dienstplicht Griekenland...
Sneu, na de H2K - FNC game was hij bij kort interview, behoorlijk emotioneel: "This is the second time they take it away from me". Zou ook klap van jewelste voor H2K zijn.

Kaarten voor LCS in Rotterdam, sale begint via ticketmaster a.s. zaterdag v.a. 17.00 uur. Kosten € 27,50, niet geheel duidelijk of voor één dag of meerdere dagen is. Waarschijnlijk één dag.
Veel interesse van mensen hier? Ik twijfel tbh :)
http://www.lolesports.com...-eu-spring-finals-tickets
Wij hebben al gepland om met 5 man te gaan. Nu nog hopen dat er geen run op de kaarten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xepos schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:17:
[...]

Wij hebben al gepland om met 5 man te gaan. Nu nog hopen dat er geen run op de kaarten zijn :)
Wie is wij? :)

Reken maar dat er wel een run komt. Kunt er maar beter klaar voor gaan zitten zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:26
Gewoon groepje vrienden waar ik samen mee speel. Geen bekende van Tweakers ofzo.
Pagina: 1 2 ... 41 Laatste