[PC/Mac] League of Legends - Deel 11 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste
Acties:
  • 72.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Zo, wat meer ervaringen met Illaoi. Twee keer top lane gespeeld en één keer jungle.

Tegen de meeste melee top is ze erg sterk, haar combo doet flinke damage en als je denkt terug te gaan kan je nog die E nog gebruiken om het ze nog flink lastig te maken. Die E is erg goed om aan het einde van een trade te gebruiken omdat die spirit dan minder HP heeft dus makkelijker is om te killen. Daarnaast krijgt de ander gewoon gratis damage.

Als de tegenstand eenmaal een vessel is dan duurt het even voordat je kunt backen. Die tentakels blijven je lastig vallen dus het duurt langer voordat je terug bent.

De heal passive. Het is maar 5% of 6% van je missing HP. Maar als je meerdere tentakels hebt en meerdere champions raakt krijg je toch veel HP terug. Het is net als Darius eigenlijk dus je moet goed oppassen voordat je haar gaat ganken, ze heeft potentie om 1vs2 te winnen.

Daarnaast kan je ook nog oom gaan als je abilities blijft spammen, dus probeer vor CSen niet constant je tentakels te gebruiken.

Verder leuke champion om mee te spelen, wat minder leuk om tegen te spelen, ze is ronduit irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Rework Poppy is echt leuk om te spelen. Vereist wel een stuk meer skill dan de voorgaande versie, maar ze heeft imo nu een betere early laning phase. De ult wordt wel weer iets moois, ik voel het al aan komen dat het een hoop teamfights gaat verneuken. :)

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-0fnMi7umCBo/VlS1zJNPT9I/AAAAAAAAIrk/KxswFcvw7pk/s1600/poppy-lineup.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Damien op 25-11-2015 12:16 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:11:
Rework Poppy is echt leuk om te spelen. Vereist wel een stuk meer skill dan de voorgaande versie, maar ze heeft imo nu een betere early laning phase. De ult wordt wel weer iets moois, ik voel het al aan komen dat het een hoop teamfights gaat verneuken. :)
Die ult is echt prachtig, dikke 3000 range knockback richting basis.
Sowieso is de design weer erg top. Poppy ziet er gewoon goed, zonder verkeerde bedoelingen.

Haar kit blijft toch grote vergelijkingen houden met haar vorige kit, dit in tegenstelling tot Sion bijvoorbeeld.
Ik vind het trouwens zo gaaf wat ze hebben gedaan met haar hamer, die is twee keer zo groot als Poppy zelf :)

Battle Regalia Poppy is toch wel een skin die ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 19:30
Mijn god, zoveel hentai tentakels :D :o

Zag trouwens de mute button niet meer als ik op tab druk? Iemand anders zegt ze ook niet te zien nu 8)7

http://euw.leagueoflegend...-notes#patch-hud-icon-bug

nevermind, gg riot.....

[ Voor 29% gewijzigd door Mebus op 25-11-2015 13:14 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Grappig dat iedereen gelijk in chat weer aangeeft als ze een keer sterven aan de nieuwe champ: GG rito another OP champ.
:')
Mensen weten nog niet wat de counters zijn en beginnen nu al gelijk weer te huilen dat de champ niet balanced is.
Mijn eerste ervaring, een slome bruiser die compleet waardeloos is als je de skillshots kan ontwijken.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wootlock schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:26:
Grappig dat iedereen gelijk in chat weer aangeeft als ze een keer sterven aan de nieuwe champ: GG rito another OP champ.
:')
Mensen weten nog niet wat de counters zijn en beginnen nu al gelijk weer te huilen dat de champ niet balanced is.
Mijn eerste ervaring, een slome bruiser die compleet waardeloos is als je de skillshots kan ontwijken.
Behalve dat het best onmogelijk is om die skillshots te ontwijken terwijl aan het traden bent.
Alleen als de tentakels niet in de buurt zijn heeft ze niet zoveel damage.

Ze is op bepaalde momenten gewoon heel sterk, en daar moet je omheen spelen.
Ik zie nog wel gebeuren dat de damage op haar Q en dus haar tentakels word generfd.
Drie van die dingen die op je inslaan doet gewoon pijn.

Trouwens, zo sloom is ze ook niet. Met phage, ult aan en de W op 2 seconden cooldown kan je aardig chasen. Zo heb ik in de jungle nog wel eens een gevecht gewonnen tegen Kindred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Heb een game met shen tegen haar gespeeld, 0 keer in de problemen gekomen.
Traden ging goed, en ben wellicht 1 keer geraakt door een skillshot de rest heb ik goed kunnen dodgen.
Tentacles netjes opgeruimd als ze even te ver weg stond.
Dus ja, een slome bruiser die je als shen goed kan tegenhouden op top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb zelf geen ervaring tegen Shen, maar als je geen kill potentie hebt dan maar lekker pushen naar turret en goed warden lijkt me. Shen kan trouwens veel poke goed hebben. Heb ooit een keer met shen tegenover een Yorick gestaan, ook geen enkel probleem qua sustain, alleen wordt je wel zwaar naar je turret gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

Poppy Support ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Waarom?

Het wordt dan een tanky support zonder echt tank stats.
Ja, je hebt je W die wat extra bonus armor en MR geeft maar Taric en Leona zijn daar drie keer beter in.
Een echt stun heb je niet, tenzij je iemand tegen de muur slaat.

Haar ult is geweldig voor disengage maar heeft een relatief hoge CD, namelijk 140 seconden.
Leuk voor een troll potje in normals na 1 uur 'snachts maar daar houd het ook mee op.

Ga gewoon lekker top of jungle, desnoods mid als je dat graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Damien schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:11:

[afbeelding]
Jungle Poppy bij de enemy betekent verdomd goed oppassen als je de baron aan het doen ben want je kan als jungler weggeknocked worden :P

Zal in de praktijk wel meevallen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 25-11-2015 14:36 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:29:
[...]

Leuk voor een troll potje in normals na 1 uur 'snachts maar daar houd het ook mee op.
Dat zijn de beste games :D Zeker als je hem wint, dan ga je toch weer naar bed met het gevoel dat je de beste LoL speler van het westelijk halfrond bent.

Vicariously I live while the whole world dies

• Damien

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40
Thunderlord Decree of Deathfire Touch als keystone?

Tot nog toe had ik eigenlijk reflexmatig 18 punten in Ferocity (en dus Deathfire Touch) gegooid ingeval van AP mids.

Toevallig heb ik inmiddels op Corki, Orianna en Viktor ook eens 12/18/0 geprobeerd mét Thunderlord Decree.

Heb sterk het idee dat die spec beter werkt op dergelijke burst mages (en dat Deathfire vooral iets is voor dot mages)

Ik merkte op al deze mages dat ik in bepaalde trades beduidend meer burst deed dan ik gewend was. Op Orianna vroeg de enemy Khazix (die ik wegvaagde) waar toch die dmg ineens vandaan kwam. Eerlijk gezegd verraste de burst mij ook.

Ik merk in ieder geval dat Thunderlord Decree op dit soort champs een grotere impact heeft dan Deathfire Touch.
Epic poppy save
Haha ja wel mooie, wel zieke range trouwens op die ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Gisteren op le reddit gezien idd.
Volgens mij kan je er ook leuke dingen mee doen in de baron / dragon pit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Heerlijke ult voor lanepushing; wachten tot je geganked wordt om zo even 2 man naar huis te sturen.

Als toplaner burn je constant enemy teleport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
De Rumble in the Jungle skin mis ik weliswaar, maar als Rumble fan is dit een leuke vernieuwing:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-gRmBx1G5Cts/VlzAVN-62FI/AAAAAAAAJK4/FGe_Y46QGME/s1600/rumbleq.jpg

Rumble lijkt dus (zoals dat eerder ook ging met Nidalee en Pantheon) ook geschikt(er) gemaakt te worden voor de jungle, nu zijn Q (op de PBE) geen half dmg meer doet op monsters.

Ik vond het altijd al leuk om Rumbe jungle te doen, zeker met de oude en helaas verwijderde Magus enchantment (80 AP, 20% CDR) uit de eerste helft van season 5.

Ook al is er nu met de verdwenen Magus enchantment geen ideaal jungle item meer, toch kan Rumble jungle nog wel eens sterk gaan uitpakken.

Want in de huidige situatie met die half dmg op monster kun je met Rumble al een behoorlijk snelle en effectieve jungle clear neerzetten. Kwestie van een goed heat management en voldoende attack speed (runes) om je overheat aa dmg te boosten.

Uiteraard is Rumble geen briljante ganker met een baklading aan CC, geen tank en ook geen briljante 1v1 dueller, maar als je nu (op de PBE) nóg sneller de jungle kan clearen dan kan het wel eens sterk uitpakken. Mocht dat het geval zijn dan hoop ik niet dat Rito zo dom is om Rumble's Q dmg te gaan nerfen, zodat je Rumble top bij het grof vuil kan zetten, maar goed, zo ver zijn we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:57:
De Rumble in the Jungle skin mis ik weliswaar, maar als Rumble fan is dit een leuke vernieuwing:

Rumble lijkt dus (zoals dat eerder ook ging met Nidalee en Pantheon) ook geschikt(er) gemaakt te worden voor de jungle, nu zijn Q (op de PBE) geen half dmg meer doet op monsters.
Ik heb ooit NB3 in de jungle met Rumble gezien, werkte nog wel aardig.
Het blijft natuurlijk een team fighter die een behoorlijke baklading aan AoE magic damage doet.

Zelf heb ik veel succes met Hecarim in de jungle. Op dit moment bouw ik het liefst warrior, triforce, frozen hearth en dan heb je al 40% CDR en een heleboel damage. Masteries zijn 12/18/0 met Thunderlord's Degree. Summoners smite en ghost.

Tankiness vind ik vaak geen probleem als je goed mee kan komen in de game.
Met deze setup moet je ADC's, mid laners en andere squishies snel neer kunnen krijgen.

40% bonus movement speed met Ghost + distortion boots is echt machtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 12-09 22:25

steel123

Cryman9

Koekiemonsterr schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:57:

[afbeelding]

Volgens surrenderat20 was dit alleen een tooltip fix, dus zelfde damage als nu op live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
steel123 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:38:
[...]

Volgens surrenderat20 was dit alleen een tooltip fix, dus zelfde damage als nu op live.
Hmm thx daar las ik kennelijk overheen; je hebt gelijk. Vergeet mijn eerdere post maar.

Het is inderdaad nu al 100% dmg met flamespitter op monsters. Heb daar Rumble jungle kennelijk te weinig voor gedaan zodat me dat eerder niet is opgevallen. De bulk van de dmg op jungle packs komt toch van overheated aa's dus de hoeveelheid dmg van Rumble's Q op monsters heeft onvoldoende impact.

Dat betekent in ieder geval geen 'Rumble jungle meta', zoals sommigen op fora al voorspellen, denkend dat het nu nog 50% is.

Sowieso is het gebrek aan een goed jungle item (waar is de Magus enchantment), de duurdere AP items en het gebrek aan harde CC, tankyness en duel power wat Rumble geen ster maakt in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:25
Nou, lijkt erop dat ik niet zomaar Slay Belle Katarina ga kunnen kopen.. Da's kut. Weet ook niet hoe het vorig jaar ging met de skin vault though, maar dat was wel m'n enige reden op dit moment om RP te halen. Dan maar Skinloos Katarina :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Recrush schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:42:
Nou, lijkt erop dat ik niet zomaar Slay Belle Katarina ga kunnen kopen.. Da's kut. Weet ook niet hoe het vorig jaar ging met de skin vault though, maar dat was wel m'n enige reden op dit moment om RP te halen. Dan maar Skinloos Katarina :'(
Hoezo? Legacy snowdown skins komen gewoon los in de shop.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Fanatic_FS schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:33:
[...]

Hoezo? Legacy snowdown skins komen gewoon los in de shop.
Heb ik er dan overheen gelezen? Heb overal gekeken maar zag alleen bundels en niet dat de legacy skins gewoon in de shop staan. Weet dus ook niet meer hoe het vorig jaar was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recrush schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:16:
[...]

Heb ik er dan overheen gelezen? Heb overal gekeken maar zag alleen bundels en niet dat de legacy skins gewoon in de shop staan. Weet dus ook niet meer hoe het vorig jaar was :P
Doe niet zo nep en koop gewoon een bundel. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Recrush schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:16:
[...]

https://www.reddit.com/r/...nowdown_is_coming/cxicc87

[2] "Winter Wonder Orianna will be available with all of the other Legacy Snowdown skins at the beginning of the event - individually and in a bundle."

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:43:
[...]

Doe niet zo nep en koop gewoon een bundel. :9~
Ik heet geen Damien die even tienduizenden Riot Points neer kan leggen voor skins..
Fanatic_FS schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:04:
[...]

https://www.reddit.com/r/...nowdown_is_coming/cxicc87

\[2] "Winter Wonder Orianna will be available with all of the other Legacy Snowdown skins at the beginning of the event - individually and in a bundle."
Ah super chill. Ben gewoon een beetje blind. Dank u! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Pfff, ik weet het even niet meer hoor. Het is nu de 7e of 8ste keer in 1.5 maand dat ik aan m'n promos voor Silver 3 kom. En keer op keer krijg ik de slechste teams denkbaar.

Ik krijg al een free win van riot. Geven ze ons team een instalock garen (4e pick terwijl we al top en mid hebben) die geen woord zegt. Ik kan je verzekeren, het is niet makkelijk spelen bot met support garen. Maar onze "blind pick main Katarina" gaat 0/6/0 vs zed en blamed de jungler natuurlijk. Game verloren.

2e game krijg ik top Renekton. Een mundo probeert het maar faalt hard. Executioner's calling en gaan met die banaan. Ik sta 4/0/1, heb firstblood op Volibear die top komt ganken. Na wat dodgen en slim de buch gebruiken haal ik de kill op Voli. Evne later ook een op Mundo.

Maar gaat voli mid of bot? Krijgt hij kills. Ok, geen probleem. Op 20 minuten staan we 10k gold voor aagnezien ik een Quadra kill binnen haal (ze staan gewoon in bush te recallen achter dragon. Makkelijk verdiend.

En dan gaat het bergaf. Mijn team heeft geen enkel idee wat te doen. Rammus duikt constant midden in het team zonder na te denken. Tristana weet niet wat te doen en uiteindelijk na vele mislukte teamfights verliezen we.

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2412042129/30948558

Als je gewoon die grafiek ziet van gold, komen er bijna tranen in m'n ogen. Op zich maakt het me weinig uit dat ik verlies, het is gewoon al de zoveelste keer dat ik in diezelfde promo kom en plots krijg ik 2x na elkaar een retarded team.

Anyway, op een positieve noot: Heb Tryndamere, Nami en Graves figuurtjes besteld :D Komt mooi te staan bij m'n Katarina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Death1ord schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:38:
Pfff, ik weet het even niet meer hoor. Het is nu de 7e of 8ste keer in 1.5 maand dat ik aan m'n promos voor Silver 3 kom. En keer op keer krijg ik de slechste teams denkbaar.

Ik krijg al een free win van riot. Geven ze ons team een instalock garen (4e pick terwijl we al top en mid hebben) die geen woord zegt. Ik kan je verzekeren, het is niet makkelijk spelen bot met support garen. Maar onze "blind pick main Katarina" gaat 0/6/0 vs zed en blamed de jungler natuurlijk. Game verloren.

2e game krijg ik top Renekton. Een mundo probeert het maar faalt hard. Executioner's calling en gaan met die banaan. Ik sta 4/0/1, heb firstblood op Volibear die top komt ganken. Na wat dodgen en slim de buch gebruiken haal ik de kill op Voli. Evne later ook een op Mundo.

Maar gaat voli mid of bot? Krijgt hij kills. Ok, geen probleem. Op 20 minuten staan we 10k gold voor aagnezien ik een Quadra kill binnen haal (ze staan gewoon in bush te recallen achter dragon. Makkelijk verdiend.

En dan gaat het bergaf. Mijn team heeft geen enkel idee wat te doen. Rammus duikt constant midden in het team zonder na te denken. Tristana weet niet wat te doen en uiteindelijk na vele mislukte teamfights verliezen we.

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2412042129/30948558

Als je gewoon die grafiek ziet van gold, komen er bijna tranen in m'n ogen. Op zich maakt het me weinig uit dat ik verlies, het is gewoon al de zoveelste keer dat ik in diezelfde promo kom en plots krijg ik 2x na elkaar een retarded team.

Anyway, op een positieve noot: Heb Tryndamere, Nami en Graves figuurtjes besteld :D Komt mooi te staan bij m'n Katarina.
Zuur verhaal, maar als ik het zo zie gaat het je vast wel een keer lukken.
Ik heb mijn Gold 3 promo's ook nog steeds niet gehaald, ook al 3 of 4 keer gedaan inmiddels. Maar goed, de elo waar ik in zit is wel fijn. Ik krijg regelmatig met mensen te maken die weten wat ze doen, maar soms ook niet.

Ik speel tegenwoordig ook veel Mundo aangezien die nooit gebanned is en gewoon zeer sterk is. Mundo heeft weinig sterke counters na mijn idee. Iedereen die early game heel sterk is kan je grotendeels ontwijken door te farmen met je cleaver. Na wat items en na level 6 wordt je op eens zo sterk.

Mijn Fiora wordt ook steeds beter, ik heb al gigantische snowbal potjes gehad maar ik maak ook nog erg veel fouten in lane. Als ik zelg aggresief probeer te spelen dan gaat het soms mis. Als ik passief speel en meer op de counter engage ga in mijn, win ik vaker. Als ik nou leer om goed aggresief te spelen dan wordt Fiora een hele sterke pick voor mij.

Laatste keer dat ik Mundo speelde en tegen een Renekton (met TP)speelde probeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Bard speelt toch oh zo lekker he, hij blijft zeker mijn main champion in S6, oohja nieuwe skin straks, SLIJM SLIJM :9~
http://matchhistory.euw.l...ion=432&matchType=2&map=1

masteries; 0/18/12, daarbij gebruik ik thunderlods decree als key masterie omdat Q+aa(+passive) stiekem een heleboel damage doet.
runes; ad red, armor yellow, mr blue, armor quins, omdat ik best aggresief speel heb ik de AD hard nodig en daarom ook de extra armor bij de quins :).
Ik zou ook HP kunnen gaan maar die heb ik al genoeg vanwege mijn build.
build order; eye of the oasis -> mobility boots -> righteous glory -> locket -> zekes harbinger -> Mikael (indien harde cc enemy en je ADC is een mongool) of frozen heart (veel AD enemy) of iceborn gauntlet (extra dmg/cc)

tip; gebruik nooit je ult defensief want dit gaat "bijna" nooit goed.
tip2; gebruik tunnel om lvl 1 te invaden (als je blue side bent), bush bij de river als begin punt
tip3; zet je heals (w) zover uit elkaar dat je maximaal profiteerd van de MS speed
tip3a: ik zet meestal 1 in begin bush bot, 1 halverwege en 1 bij tower,
tip4; ga mid roamen als je veel chimes in je jungle heb zitten (3+ is wel vereist zodat je snel heen en weer kunt).
tip5; gebruik altijd een pink in de tribush zodat je samen met je jungler kan ganken met je tunnel. ( vanaf purple side is dit het meest OP)

dat was het zo ongeveer wel denk ik :) succes

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
psyy138 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:19:

build order; eye of the oasis -> mobility boots -> righteous glory -> locket -> zekes harbinger -> Mikael (indien harde cc enemy en je ADC is een mongool) of frozen heart (veel AD enemy) of iceborn gauntlet (extra dmg/cc)
Waarom eye of the oasis?
Is Frostqueen Charm + Sightstone niet veel beter? Aan 6 items kom je tegenwoordig niet meer zo vaak.
Het kost allemaal iets meer gold maar met Frost Queen krijg je ook meer gold, AP en meer CDR.

De bakken met gold die je krijgt door de poke vind ik erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Xanthian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:01:
[...]

Waarom eye of the oasis?
Is Frostqueen Charm + Sightstone niet veel beter? Aan 6 items kom je tegenwoordig niet meer zo vaak.
Het kost allemaal iets meer gold maar met Frost Queen krijg je ook meer gold, AP en meer CDR.

De bakken met gold die je krijgt door de poke vind ik erg veel.
Omdat ik bij de eye of the oasis 1 item minder heb, ik krijg passive HP als een minion dood gaat, 150% hp regen en extra HP.
Deze voordelen gebruik toch veel liever dan de extra AP en CD bij frostqueen
AP ratios zijn namelijk niet denderend en de CD krijg ik wel van andere items.

oftewel eye of the oasis + extra item is veel voordeliger dan sightstone + frostqueen charm.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Nou dat wordt dan NA LCS kijken, er blijft in EU maar weinig spanning over aangezien de enige sterke line-up die van Origin is.

Leuk voor Yellowstar, slecht voor EU. Maar goed, als geld een rol gaat spelen dan leggen we het helaas af met de andere landen. Korea ondervind hetzelfde probleem met China. Echter heeft Korea dan wel weer voldoende talent zodat het elk jaar nog een serieuze tegenstander kan zijn op Worlds.

Als ik de teams in EU bekijk die nog zoekende zijn, dan valt men snel terug op een Wickd, Gilius, Dexter etc etc. Spelers die imo niet meer het verschil maken voor een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja EU ziet er tot nu toe weinig belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:16:
Ja EU ziet er tot nu toe weinig belovend uit.
Het is maar hoe je het bekijkt, al is NA duidelijk een stuk interessanter nu.

Zoals Damien al terecht opmerkte is Origen een sterke lineup. Maar dat is niet perse de enige.

H2K ziet er ook best aardig uit, voor zover ze erin slagen Jankos, Vander, en Forgiven aan de haak te slaan; Odoamne en Ryu blijven, dus dat is op papier ook een behoorlijk ervaren en sterk team.
Damien schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:42:
Leuk voor Yellowstar, slecht voor EU. Maar goed, als geld een rol gaat spelen dan leggen we het helaas af met de andere landen. Korea ondervind hetzelfde probleem met China.
Ja Yellowstar die ook al vertrekt is inderdaad het zoveelste bewijs dat geld het overduidelijk wint.

Rekkles gaf dat laatst al aan, dat het slechtste team in NA in staat is pakweg twee keer zoveel te betalen als Fnatic, wat toch het beste team in EU is. In een bijzin gaf ie al aan dat als hij niet nog een contract voor 1 jaar had gehad, dat ie ook weg was geweest.

Dat is blijkbaar de praktijk tegenwoordig: geld is leidend en trouw aan het team is er niet. Ook niet echt onlogisch natuurlijk. Wat dat betreft is het net als voetbal en de Nederlandse Eredivisie: de echt goeden vertrekken snel richting het buitenland. Zo ging het inderdaad al in Korea met de uittocht naar China, en nu moet de EU er kennelijk ook aan geloven.

Hopelijk weet Febiven het 'zinkende schip' ook te verlaten voor iets beters, want dat verdient hij als geen ander. Al lijkt het officiële bericht van FNC dat hij (samen met Rekkles) blijft.
Damien schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:42:
Nou dat wordt dan NA LCS kijken, er blijft in EU maar weinig spanning over aangezien de enige sterke line-up die van Origin is.
Ja NA is nu duidelijk interessanter dan voorheen. Hopelijk blijft de Engelse broadcast van de LCK nog wel zoals het was inclusief MonteCristo en die anderen, want dat dreigt ook te verdwijnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Koekiemonsterr op 02-12-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ik ben stiekem wel benieuwd naar de bedragen die er in NA omgaan.
En hoveel brands zoals TSM / TL / C9 daadwerkelijk opbrengen.
Volgens mij gaat het echt om asociaal veel geld :)

Maar side note: TSM ! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Wootlock op 02-12-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:47:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt, al is NA duidelijk een stuk interessanter nu.

Zoals Damien al terecht opmerkte is Origen een sterke lineup. Maar dat is niet perse de enige.

H2K ziet er ook best aardig uit, voor zover ze erin slagen Jankos, Vander, en Forgiven aan de haak te slaan; Odoamne en Ryu blijven, dus dat is op papier ook een behoorlijk ervaren en sterk team.

[...]

Ja Yellowstar die ook al vertrekt is inderdaad het zoveelste bewijs dat geld het overduidelijk wint.

Rekkles gaf dat laatst al aan, dat het slechtste team in NA in staat is pakweg twee keer zoveel te betalen als Fnatic, wat toch het beste team in EU is. In een bijzin gaf ie al aan dat als hij niet nog een contract voor 1 jaar had gehad, dat ie ook weg was geweest.

Dat is blijkbaar de praktijk tegenwoordig: geld is leidend en trouw aan het team is er niet. Ook niet echt onlogisch natuurlijk. Wat dat betreft is het net als voetbal en de Nederlandse Eredivisie: de echt goeden vertrekken snel richting het buitenland. Zo ging het inderdaad al in Korea met de uittocht naar China, en nu moet de EU er kennelijk ook aan geloven.

Hopelijk weet Febiven het 'zinkende schip' ook te verlaten voor iets beters, want dat verdient hij als geen ander. Al lijkt het officiële bericht van FNC dat hij (samen met Rekkles) blijft.

[...]

Ja NA is nu duidelijk interessanter dan voorheen. Hopelijk blijft de Engelse broadcast van de LCK nog wel zoals het was inclusief MonteCristo en die anderen, want dat dreigt ook te verdwijnen.
EU als geheel zal zwakker worden, maar Fnatic redt zich denk ik wel. Met Fnatic en Rekkless hebben ze al 2 toppers op hun positie in huis en ze hebben nog wel voldoende geld en reputatie om een paar goede EU spelers daarbij te zetten. Ze zullen zijn shotcalling wel gaan missen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:45:
[...]
EU als geheel zal zwakker worden, maar Fnatic redt zich denk ik wel.
Het is te hopen dat ze goeie versterkingen kunnen toevoegen. Dan heb je met Origen, Fnatic en waarschijnlijk H2K in ieder geval nog een drietal relatief sterke teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo! Mag ik mij hier melden? Ik heb mijn Tweakers account al een paar jaar, maar ik heb er nog nooit wat mee gedaan :)
Nu speel ik een paar maanden League en zocht een topic waar ik in mee kan praten.
Ik ben level 19. Nog behoorlijk noob dus :+
Moet ik ook nog wat over mezelf vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Recrush schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:42:
Volgens mij heb je deze maand slechts de optie om uit twee discounted Kata skins te kiezen:
  • Sandstorm Katarina
  • Warring Kingdoms Katarina (nu al beschikbaar voor sale prijs 750 RP).
Meer dan die twee komt niet in de sale/beschikbaar.

Je hebt allereerst de Snowdown Legacy sale van 16 dec - 8 jan, met daarin 0 Kata skins...

Dan heb je de Additional December sale vanaf dit moment tot 7 december, met daarin een rits aardige skins van de afgelopen tijd, met o.a. Warring Kingdoms Kata.

En dan heb je nog de reguliere December sale lijst, waar Sandstorm Kata skin in zit; die zal dus in één van de reguliere sales zitten die elke 3 a 4 dagen vernieuwd.

Maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, dus corrigeer me dan vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Weer mijn Gold 3 promo's niet gehaald. Twee keer verloren terwijl het best goed ging.
Eerste game tegen Rengar top met Mundo. Lane hard gewonnen zodat Rengar een non-factor was in de game, maar de rest ging veel te slecht om er iets van te maken.

Daarna een potje met Tahm Kench support. Ook daar heb ik de lane kunnen winnen dankzij een redelijke Caitlyn zodat wij uiteindelijk 50 CS voor stonden zonder deaths en een paar assists door mislukte ganks van de tegenstander. Echter hadden wij een Full AD team met Talon en Tryndamere en hun hadden Mundo jungle en Malphite, dus halverwege de game konden we weinig doen. De enige optie was om te split pushen met Tryndamere, maar dat wou hij niet doen. Typisch een game die al verloren was tijdens champ select.

Als laatste (buiten mijn promo's) weer een goddelijke game met Blitz Gespeeld.Kwam 1/0/6 de lane uit waarna ik ben gaan roamen. Voor onze mid brand ook nog een paar kills gepakt waardoor het uiteindelijk een simpele stomp van een game was. Gelukkig de dag goed afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Maureen95 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:29:
Hallo! Mag ik mij hier melden? Ik heb mijn Tweakers account al een paar jaar, maar ik heb er nog nooit wat mee gedaan :)
Nu speel ik een paar maanden League en zocht een topic waar ik in mee kan praten.
Het enige wat je hoeft te vertellen is of je de dochter van Alberto Stegeman bent, voor je het weet zit ik in Undercover in Nederland :X
Verder: veel plezier en als je vragen hebt horen we het wel. Als ervaren speler heb ik af en toe al moeite om alle wijzigingen bij te houden dus ik kan me voorstellen dat er als nieuwe speler een hoop onduidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Maureen95 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:29:
Iets over jezelf vertellen hoeft niet, maar als je het echt wil mag het wel :D (wel uitkijken dat het niet te erg off-topic gaat natuurlijk!)

Als je er nog niet op zit: Join het ingame chat channel GoT. Daar afken veel hier. Heb zelf al weer een tijdje niet gespeeld, maar kijk nog wel regelmatig hier en volg de Pro wedstrijden. Kan je dus weinig vertellen over nieuwe items, maar voor newbie informatie kan je zowieso het beste eerst even in de OP kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Koekiemonsterr schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:59:
[...]

Volgens mij heb je deze maand slechts de optie om uit twee discounted Kata skins te kiezen:
  • Sandstorm Katarina
  • Warring Kingdoms Katarina (nu al beschikbaar voor sale prijs 750 RP).
Meer dan die twee komt niet in de sale/beschikbaar.

Je hebt allereerst de Snowdown Legacy sale van 16 dec - 8 jan, met daarin 0 Kata skins...

Dan heb je de Additional December sale vanaf dit moment tot 7 december, met daarin een rits aardige skins van de afgelopen tijd, met o.a. Warring Kingdoms Kata.

En dan heb je nog de reguliere December sale lijst, waar Sandstorm Kata skin in zit; die zal dus in één van de reguliere sales zitten die elke 3 a 4 dagen vernieuwd.

Maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, dus corrigeer me dan vooral.
Dat is al een skin meer dan ik zelf gevonden had :+ maar van een linkje van Fanatic_FS heb ik begrepen dat de legacy snowdown skins sowieso in de shop komen. Wat jij net opnoemde zijn alleen de sales, maar de snowdown skins komen gewoon voor hun normale prijs probably, vandaar dat ze er niet bij staan. Dus ik ga er vanuit dat het wel kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Even een vraagje, ik wil een vriend van mij Dragon Trainer Tristana met kerst kado geven, maar wie krijgt dan de mystery skin? Ik als koper of de ontvanger van de skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:24:
Even een vraagje, ik wil een vriend van mij Dragon Trainer Tristana met kerst kado geven, maar wie krijgt dan de mystery skin? Ik als koper of de ontvanger van de skin?
Ah gun je je vriend ook geen free mystery skin erbij? :P

"When you buy a Legendary skin this Snowdown, you’ll unlock a free Mystery skin"

Uiteindelijk ben jij de koper; dat staat verder los van of je de skin nou zelf houdt of kado geeft. Dus krijg jij, de koper, de free mystery skin.

Althans, zo lees ik het, maar probeer het vooral uit, dan weet je het zeker :)
Recrush schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:25:
[...]

Dat is al een skin meer dan ik zelf gevonden had :+ maar van een linkje van Fanatic_FS heb ik begrepen dat de legacy snowdown skins sowieso in de shop komen. Wat jij net opnoemde zijn alleen de sales, maar de snowdown skins komen gewoon voor hun normale prijs probably, vandaar dat ze er niet bij staan. Dus ik ga er vanuit dat het wel kan :+
Edit: Je hebt gelijk, Slay Belle Kata komt ook beschikbaar.

Fanatic_FS linkte dit bericht eerder al. Onderaan zie je dat Rito linkt naar alle snowdown skins, en Slay Belle Kata (was een 2012 snow skin) zit daarbij.

Pak van je hart! :P

[ Voor 74% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-12-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
Hahaha ik ben niet de dochter van Alberto _O- Maar wel familie :j dus hij weet je te vinden :')

@Skyclad Als je er nog niet op zit: Join het ingame chat channel GoT. --> Wat bedoel je? Een chat in league zelf of hier op tweakers? Ik kan ook niet in de huiskamer als dat topic daar zit :)

Ik heb inderdaad best moeite met de nieuwe updates.. Ik speel daarom ook veel Aram want ik wordt altijd uitgescholden in normal omdat ik gewoon te slecht ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Maureen95 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:31:
Hahaha ik ben niet de dochter van Alberto _O- Maar wel familie :j dus hij weet je te vinden :')
Vertel hem dan maar dat het één grote sensatiezoeker is die enkel gebruik/misbruik maakt van de macht van de camera :P
Maureen95 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:31:
@Skyclad Als je er nog niet op zit: Join het ingame chat channel GoT. --> Wat bedoel je? Een chat in league zelf of hier op tweakers? Ik kan ook niet in de huiskamer als dat topic daar zit :)
In league zelf. Let wel, die channel is niet zo levendig als het ooit was.
Als je in de Lol client bent ingelogd met je account, zie je rechts onderin het venster een knop met twee praatwolkjes. Klik dan op 'join a chat room' en vul 'GoT' in (let op de hoofdletters). Dan kom je in het Tweakers channel. In dat channel kun je bovenaan met dat tandwieltje (ik leg het wel heel basic uit hè) aanvinken dat je elke keer standaard in dit channel wilt belanden zodra je inlogt.
Maureen95 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:31:Ik speel daarom ook veel Aram want ik wordt altijd uitgescholden in normal omdat ik gewoon te slecht ben.
Zorg dat je een dikkere huid krijg en ga zoveel mogelijk normals spelen, dus geen Aram maar 5v5 op Summoners Rift. Op zich niks mis met Aram, maar daar leer je niet al teveel van. Is meer een fun mode. Gescheld enzo hou je toch altijd, gewoon muten die handel en probeer zoveel mogelijk te leren. Lees of bekijk eventueel ook eens wat guides hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
Ik vind het opzich niet heel erg hoor dat ze schelden. Maar ik probeer gewoon leuk een spelletje te spelen :')

Ik ga eens proberen daarin te komen!

En ik zal het doorgeven aan Alberto _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:57:

[...]

In league zelf. Let wel, die channel is niet zo levendig als het ooit was.
Als je in de Lol client bent ingelogd met je account, zie je rechts onderin het venster een knop met twee praatwolkjes. Klik dan op 'join a chat room' en vul 'GoT' in (let op de hoofdletters). Dan kom je in het Tweakers channel. In dat channel kun je bovenaan met dat tandwieltje (ik leg het wel heel basic uit hè) aanvinken dat je elke keer standaard in dit channel wilt belanden zodra je inlogt.

[...]
Zo leer ik ook weer wat :)

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik word gematched met een unranked die net 30 is, met nog 1 andere gold net als ik en 2 silvers. Tegen 3 golds en 2 silvers.
Ik als support had na 20 minuten meer gold als de top, jungle en adc. Echt fuck off hoor.. dit gaat gewoon letterlijk nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Dit weekend maar weer eens wat potjes ranked sociaal medewerker gespeeld. Wat leuk om elk potje maar weer je teamgenoten te moeten kalmeren en vooral steun te vinden in de zeer vroege surrender votes zodat je uiteindelijk toch nog de games kunt winnen. Eerst begint de midlaner te trippen, daarna de ADC, vervolgens de jungler en dan heb je de game toch uiteindelijk gewonnen.

Man, man wat kan men zich druk maken om kleine dingetjes. En wat nuttig elke keer de vragen achteraf. "Why this, why that", wat maakt het uit? Het is gebeurt het pakte slecht uit, dat weet diegene op dat moment ook wel. En maar roepen hoe slecht je team wel niet is, zodat je de enemy ook nog eens duidelijk maakt dat je zwaar aan het tilten bent.

Echt Riot haal die chat gewoon uit de game. Het bied nul komma nul meerwaarde. Als ik had willen chatten dan zat ik wel op Skype en koos ik toch zeker leukere personen uit dan dit stel contactgestoorde nerds.

/rant off

p.s. merendeel van mijn games gewonnen met mijn vaste lane. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb de laatste tijd veel plezier met Master Yi, hij is naar mijn idee erg sterk op dit moment.
Build is de standaard Devourer into Rage blade into Gunblade en daarna whatever. Soms wat tanky items en soms wat meer damage, hangt erg af van de game.

Ik krijg veel "klachten" dat Master Yi een noob champ is maar ik zie dat toch iets anders. Het kunnen inschatten wanneer je in een team fight moet duiken of wanneer je alpha strike gebruikt om abilties te dodgen heeft toch wel wat ervaring nodig. Natuurlijk vereist het voor Master Yi nul skill om iemand die alleen staat af te slachten maar dat is maar een deel van het spelletje. Ook moet je de early game goed spelen om later relevant te zijn. Ook moet je control hebben over de scuttler en dragon.

Het liefst speel ik met Smite/exhaust, als je dan in de river op level 3 hun jungler tegen komt kan je die meestal wel hebben, ze verwachten de exhaust niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Master Yi wordt een noob champ genoemd omdat vele hem gewoon kills geven early game en dan als hij fed is kan je hij dood doen voor dat je zelf iets kan ondernemen. Dan is het een "noob champ" want je moet maar op E+Q duwen en ze zijn dood.

Maar wat iedereen vergeet is dat, wanneer je Yi stunt (en dat doe je dus na z'n alpha) is hij zo dood en heb je er geen last meer van. Een goede Yi moet dus perfect de team fights kunnen lezen om zo dmg te doen ipv constant dood te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Een goede Yi komt pas op het juiste moment de teamfight in, zodat je optimaal gebruik kan maken van je resets. Op die manier 'verspeeld' de tegenstander een aantal cooldowns al vóódat je als Yi erin komt. Door Yi's CD resets kan je overige stuns ontwijken met je Alpha Strike.

Meestal zie je slechte Yi's, die meteen aan het begin van de teamfight erin duiken, en daardoor al door zijn voordat ze de eerste kill hebben. Dat werkt Yi alleen maar superfed, zodat hij altijd een kill pakt. En minder gefeede Yi kan echter ook prima wat toevoegen door wat meer geduld op te brengen.

En dan vergeten we zijn splitpush nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Death1ord schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:28:
Maar wat iedereen vergeet is dat, wanneer je Yi stunt (en dat doe je dus na z'n alpha) is hij zo dood en heb je er geen last meer van.
Met die redenering kun je de power van elke squishy dmg dealer relativeren. Niet het sterkste tegenargument :)

De kwalificatie 'nub champ' hoor je regelmatig bij een heel scala aan dmg dealers die een enorme dps/burst kunnen leveren. Het zijn vooral gasten die zoiets uit frustratie roepen terwijl ze eerst zelf hebben lopen feeden....Kortom, die term is niet zo interessant.

Feit is natuurlijk wel dat Master Yi erg goeie synergie heeft met items als Devourer en Rageblade. Met name in de lagere tiers kun je als Yi zijnde wat makkelijker fouten afstraffen en uitgroeien tot een beest. Het feit dat een stun dit alles teniet kan doen, doet daar weinig aan af.

Maar goed, een item als Devourer had Rito natuurlijk nooit moeten uitbrengen (zoals zo'n beetje elke nieuwe champ/champ rework sinds Yasuo).

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 07-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ben van Gold 5 74 LP naar Silver 2 25 LP gegaan in nog geen week tijd. Dit spel is echt gebroken:

Heb echt weer van alles voorbij zien komen deze week, afkers(heel veel??), trollers, intent feeders, oh hey i havent played for 1 year but i go adc ranked, en niet te vergeten de ragers. Het komt echt allemaal aan bod, ben er zo klaar mee....

-25 als ik verlies
+11 als ik win

Nou mijn mmr is dus helemaal vertieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 10:11
ralph0603 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:26:
Ben van Gold 5 74 LP naar Silver 2 25 LP gegaan in nog geen week tijd. Dit spel is echt gebroken:

Heb echt weer van alles voorbij zien komen deze week, afkers(heel veel??), trollers, intent feeders, oh hey i havent played for 1 year but i go adc ranked, en niet te vergeten de ragers. Het komt echt allemaal aan bod, ben er zo klaar mee....

-25 als ik verlies
+11 als ik win

Ik herken het gedeeltelijk. Ik ben ook weer na anderhalf seizoen gestopt te zijn weer begonnen. Maar ik ben geen persoon die instalocked of called waar hij wil spelen haha. Respect the pick order!. Maar heeft ook wel maandje geduurd voordat ik weer ranked ging spelen. Nogal veel veranderd met vision control en items. Maar verder kan ik het wel met je vinden, ragers zijn er op dit moment heel veel. Maatje van me is net gaan spelen, Zat gisteren in promo's voor Bronze 1, zelfde dag is tie gedegradeerd naar Bronze 3.

Terugkomend op LoL, afgezien van de bovengenoemde punten, ben ik het weer leuk gaan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55

-25 als ik verlies
+11 als ik win

Simpel op te lossen; gewoon stoppen met spelen! :)
Scheelt je weer een bak frustratie van deze game.. en het is niet dat er geen andere games zijn om te doen.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

-25 als ik verlies
+11 als ik win
Ja is klote. Met name ook die MMR, wat vaak nergens op slaat.

Mijn indruk is overigens dat er in het preseason overwegend veel afkers zijn. Volgens mij neemt men in deze periode van de preseason het spel nóg minder serieus dan normaal, met als gevolg bijv veel afkers. Dat is ook mede waarom ik me nu grotendeels onthoud van ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Koekiemonsterr schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:11:
De kwalificatie 'nub champ' hoor je regelmatig bij een heel scala aan dmg dealers die een enorme dps/burst kunnen leveren. Het zijn vooral gasten die zoiets uit frustratie roepen terwijl ze eerst zelf hebben lopen feeden....Kortom, die term is niet zo interessant.
Ik speelde van de week een game waar de enemy Garen tegen ons liep te roepen dat Azir (onze midlaner) een OP NUB CHAMP was en dat we alleen daardoor wonnen :') :')
Nou hielp het voor hem ook niet echt dat ie mij als Olaf 4 kills gaf in de eerste 10 minuten van het spelletje... En maar blijven vechten hè 8)7

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
McGryphon schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:45:
[...]

Ik speelde van de week een game waar de enemy Garen tegen ons liep te roepen dat Azir (onze midlaner) een OP NUB CHAMP was en dat we alleen daardoor wonnen :') :')
Nou hielp het voor hem ook niet echt dat ie mij als Olaf 4 kills gaf in de eerste 10 minuten van het spelletje... En maar blijven vechten hè 8)7
Beter voorbeeld kon je niet geven :)

Als er een champion is waarover iedereen het wel eens is dat ie allesbehalve makkelijk is om te masteren, dan is het Azir wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Koekiemonsterr schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:12:
[...]

Beter voorbeeld kon je niet geven :)

Als er een champion is waarover iedereen het wel eens is dat ie allesbehalve makkelijk is om te masteren, dan is het Azir wel...
No shit, ik kneep 'm ook wel even toen ik Azir zag in m'n team, de meeste spelers rond mijn MMR zijn goed genoeg met Azir om een keizerrijk te feeden :')
En dan iemand die, of all champions, Garen lockt, en dan Azir een noobchamp noemt... I don't even 8)7

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren zat het niet mee. Niet eens zozeer door trolls, afk's of ragers maar gewoon door slechte team comps of spelers die in de lane worden afgemaakt. Ik win verdorie met Malphite de lane tegen een Mundo, wat niet zou mogen. Maakte zelfs mooie TP's met double kills en roams naar mid maar de rest van het team kon helemaal niks. Geen damage, geen tankyness, behalve ik dan.

De andere games gingen voor mij doen nog wel redelijk maar nooit goed genoeg om te carryen.

Uiteindelijk de laatste game werdt ik al pissig in in champ select. Ik kreeg geen support, geen jungle en geen top. Mijn mid en adc zijn gewoon niet zo goed dus ik zag alweer een loss aan komen. Ik wou eigenlijk dodgen en naar bed gaan maar ik wou toch het proberen, die rank en MMR maakt nu toch niks meer uit. Tristana gepakt tegen Vayne en daarmee de lane keihard gewonnen door een zeer competente Nami speler. Dus uiteindelijk toch nog kunnen winnen en carryen op een role en champ die ik nooit speel.

Maar goed, Tristana is ook niet zo heel moeilijk en redelijk veilig. En Vayne is nog wel goed te doen early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Gisteren had even snel een potje ranked gedaan voordat ik weer weg moest. Nasus top. Nou ben ik geen main top en al helemaal geen geweldige Nasus speler maargoed. Ik win mijn lane dik met 4-0 tegen een Ekko. Ik was de enige met kills voor de eerste 15 minuten. De rest van het team was redelijk nutteloos met bijna geen damage. Ekko, die met 0-4 uit lane ging, eindigde 16-14-11.. Af en toe snap ik vrij weinig van sommige mensen/matchmaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik zit weer even op een flinke lose streak maar het is wel merkwaardig dat je of games dik verliest of dik wint er zit geen echte tussen weg meer in (alhoewel mijn laatste 3 ranked matches we voor stonden en het team het gewoon de pot vergooit met debiele acties).

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ShadowBumble schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:36:
Ik zit weer even op een flinke lose streak maar het is wel merkwaardig dat je of games dik verliest of dik wint er zit geen echte tussen weg meer in (alhoewel mijn laatste 3 ranked matches we voor stonden en het team het gewoon de pot vergooit met debiele acties).
Ik vind de games gewoon vooral sneller gaan. Op zich niet zo'n probleem, weer eens wat anders dan tot 50 minuten wachten en kijken welk team er bij baron throwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook last van, bijna alle games zijn in de eerste 10minuten beslist en dan is de snowballing al zo groot geworden. Dit gecombineerd met het feit dat mensen in soloqueue echt het geen reet meer scheelt hoe er gespeeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
En wat vinden we van de Poppy rework? Ik heb zojuist het spotlight filmpje gezien en ben erg benieuwd! Ik denk dat ik vanavond (als de nieuwe Poppy dan live is...) wat potjes ga proberen :)

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Komt er trouwens weer een sneeuw versie van Summoners Rift? Kan me herinneren dat dit in pre-season 3 en in season 3, alleen daarna niet meer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Rasmalluin schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:18:
En wat vinden we van de Poppy rework? Ik heb zojuist het spotlight filmpje gezien en ben erg benieuwd! Ik denk dat ik vanavond (als de nieuwe Poppy dan live is...) wat potjes ga proberen :)
Ziet er gebalanceerd uit naar mijn idee?
Geen OP damage, leuke utility, kan junglen en leuke ult. Daar gaan mooi (mis)plays mee worden gemaakt.
Ik ga haar zeker spelen, vooral in de jungle.
ThaAresX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:30:
Komt er trouwens weer een sneeuw versie van Summoners Rift? Kan me herinneren dat dit in pre-season 3 en in season 3, alleen daarna niet meer geloof ik.
Dit doen ze (voorlopig) niet meer. Hoewel het toen door een deel van de spelers als positief werd ervaren waren er ook een hoop klachten over balancing. De update van de huidige map heeft namelijk zo'n beetje 5 maanden geduurd voordat het er doorheen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Xanthian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:32:

Dit doen ze (voorlopig) niet meer. Hoewel het toen door een deel van de spelers als positief werdt ervaren waren er ook een hoop klachten over balancing. De update van de huidige map heeft namelijk zo'n beetje 5 maanden geduurd voordat het er doorheen kwam.
Jammer, ik vond het ook een leuke variatie. Zo hou je de map toch, god hoe moet ik het zeggen, vers (?) in mijn ogen. League heeft al zo'n kleine mappool, wat ook wel haar kracht is, maar ik kon het altijd wel op prijs stellen om naar een witte versie van de map te kijken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ze een "witte" versie maken dan heeft dat toch 0,0 impact op de gameplay/balancing? Het is dan puur een weergave, andere textures of whatever. Mij lijkt het wel leuk eigenlijk (speel pas sinds S4 dus nog geen sneeuw gezien :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Rasmalluin schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:18:
Weet je zeker dat het vanavond is? Ik lees dat de servers vannacht worden geupdate en dat je dus morgen pas Poppy kan spelen.
Poppy lijkt mij nu een echte utility champion. Voor de rework vond ik haar nooit echt goed in een teamcomp passen maar nu zal ze het erg goed doen tegen heavy engage en zou misschien ook leuke passen in een comp met goede towerpush.

@Xanthian de taalnazi in mij struikelt een beetje over je gebruik van het woord 'werdt'.

Het ziet er ook naar uit dat ze eindelijk de pathing weer terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:06:
Uiteindelijk de laatste game werdt ik al pissig in in champ select. Ik kreeg geen support, geen jungle en geen top. Mijn mid en adc zijn gewoon niet zo goed dus ik zag alweer een loss aan komen.
Dat is geen ideale instelling natuurlijk :P
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren qua lane, maar als je je minder favoriete lane krijgt en dan al uitgaat van een loss, dan wordt het hoog tijd om die lane meer te oefenen. In jouw geval dus mid/adc. Malphite kun je trouwens ook best aardig op mid pakken (toch Japie? :) ), en bijvoorbeeld Cho'gath (ervan uitgaande dat je die wel eens op top doet) helemaal. Die champs beheers je wellicht al via top, dus doe daar je voordeel mee als de doorsnee mid champs je kennelijk niet zo liggen.
Ik zit weer even op een flinke lose streak maar het is wel merkwaardig dat je of games dik verliest of dik wint er zit geen echte tussen weg meer in
Dit was in mijn beleving ook al zo gedurende season 5 (en eigenlijk ook al daarvoor) voor pakweg 90% van alle ranked games. Zelden heb ik games gehad die echt gelijk op gingen en gewonnen werden door één 5v5 teamfight op minuut 50. Dat zijn imo de mooiste games, maar het komt helaas weinig voor, omdat er bijna altijd wel zwakkebroeders tussen zitten die na 20 minuten al reden zijn om de surrender button tevoorschijn te halen...
ThaAresX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:30:
Die hoop werd eerder in season 4 ook al uitgesproken kan ik me herinneren, maar helaas. Niks. Ik verwacht niet dat dat nu ineens toch nog uit de hoge hoed komt. Dit zijn van die leuke kleine toevoegingen aan het spel, maar uiteraard is Rito liever bezig met het uitbrengen van nieuwe belachelijke champions of het designen van nieuwe skins, dan dat ze zo'n leuk sneeuwlandschap toevoegen aan SR. En dan noemen ze het nog Snowdown ook...
Razr schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:53:
Als ze een "witte" versie maken dan heeft dat toch 0,0 impact op de gameplay/balancing? Het is dan puur een weergave, andere textures of whatever.
Zie ook niet in wat dit voor issue qua balance zou moeten zijn, maar voor Rito is dit te weinig winstgevend natuurlijk, dus gebeurt het niet.
kokkie1 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:01:
@Xanthian de taalnazi in mij struikelt een beetje over je gebruik van het woord 'werdt'.
Haha, en terecht :) Ik had al bijna een report gedaan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-12-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
2 games achter elkaar een AFK'er. Anno 2015 zitten er dus nog steeds mensen online die een verbinding hebben die je in Kongo nog niet eens zou willen neerleggen. Echt onbegrijpelijk dit. En ja ik weet het, "statistisch gezien zou dit natuurlijk niet mogen voorkomen", maar het is toch wel vrij frustrerend dat het gebeurt. Wat dat betreft zou (en ja ik val even weer terug op CSGO) er een check inzitten dat als je connectie niet stabiel is op het moment van queuen dat je simpelweg geen ranked games kunt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Heb trouwens best wat lol met Corki atm, zowel als AP mid of als ADC.

Het feit dat ie nu meer magic dmg doet (ook al 50% met aa's) maakt hem imo iets effectiever als adc, maar ook als AP mid natuurlijk.

Grofweg voor beide rollen speel ik hem met 12/18/0. Ook als ADC bouw ik hem vooral als een caster: Triforce, Sorc boots, Ludens, Hextech/Essence Reaver, etc. Nog beetje aan het experimenteren. Op mid bouw ik de Triforce niet meteen uit en ga na de Sheen meteen voor een Ludens.

Wel wat kleine variaties in runes (meer AS als adc) en masteries (AS mastery ipv die 2% spell dmg talent als ADC), maar grofweg vind ik Corki op deze manier vrij goed werken in beide rollen.

Die Special Delivery voegt ook nog wel klein stukje power toe. Het is ook wel vrij sterk als je met die passive een enorme aftsand kan afleggen met je W, om vervolgens meteen weer je normale W te kunnen doen. In feite is het ook een soort mini Rumble-ult in teamfights, al loop je dan wel veel risico.
Damien schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:13:
Wat dat betreft zou (en ja ik val even weer terug op CSGO) er een check inzitten dat als je connectie niet stabiel is op het moment van queuen dat je simpelweg geen ranked games kunt gaan doen.
Zoiets zou perfect zijn ja. Zo zijn er ook genoeg zaken die ze kunnen leren van concurrenten als Dota 2....

[ Voor 54% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik heb afgelopen weekend nog een aantal potjes gespeeld, met wisselend succes. (o.a. 1x Malph mid tegen Katrina, wat op zich een matchup is die goed te doen is, maar wanneer deze bij de eerste de beste roam een triple kill pakt, wordt het wel een pak lastiger).

Achteraf gezien concludeer ik dat ik zeker qua item builds maar, ongefundeerd, wat doe. Voornamelijk teruggrijpend op builds die halverwege / aan het eind van vorig seizoen werkten. Zo heb ik bijvoorbeeld geen flauw idee hoe bepaalde nieuwe items precies in verhouding staan met de huidige items. De manier waarop ik dit voorheen bijhield en up to date bleef, was voornamelijk het grinden van potjes (1000 - 1500 per seizoen), maar nu ik merk dat ik dat niet meer op kan brengen (ik vind de game gewoon niet leuk genoeg meer om bijvoorbeeld een hele avond te spelen) en dat het bijlezen van sites zoals surrender at 20 bijna niet bij te houden is.

Ligt het aan mij (en voornamelijk mijn commitment / interesse) dat ik ervaar dat ontwikkelingen nu wel erg snel gaan en het lastiger wordt om op de hoogte te blijven of ervaren meer mensen dit? En daarnaast: hoe proberen jullie wel op de hoogte te blijven zodat je ook gefundeerde (goede) keuzes blijft maken ingame?
Xanthian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:33:
[...]
offtopic:
En ja, ik mijn posts beter controlleren voordat ik op Verstuur druk.
Shit happens :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap. op 08-12-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:53:
[...]

Dat is geen ideale instelling natuurlijk :P
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren qua lane, maar als je je minder favoriete lane krijgt en dan al uitgaat van een loss, dan wordt het hoog tijd om die lane meer te oefenen. In jouw geval dus mid/adc. Malphite kun je trouwens ook best aardig op mid pakken (toch Japie? :) ), en bijvoorbeeld Cho'gath (ervan uitgaande dat je die wel eens op top doet) helemaal. Die champs beheers je wellicht al via top, dus doe daar je voordeel mee als de doorsnee mid champs je kennelijk niet zo liggen.
Normaal word ik ook niet pissig en eigenlijk had ik niet eens op play again moeten drukken, maar ja, ik wou toch graag één potje winnen. En als ik dan ook nog niet één van mijn drie lanes dan komt het mijn humeur gewoon niet ten goede. Maar goed, ik kan mijzelf goed genoeg beheersen om niet de flaming, feeden of te zuren.

Mid is niet zo'n probleem voor mij. Mijn Diana is nog wel redelijk en mijn Lissandra is ook niet super slecht. Alleen ADC is zo'n role dat me totaal niet ligt.

Ik wil mijn ranked team builder...

offtopic:
En ja, ik mijn posts beter controlleren voordat ik op Verstuur druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:30:
Ligt het aan mij (en voornamelijk mijn commitment / interesse) dat ik ervaar dat ontwikkelingen nu wel erg snel gaan en het lastiger wordt om op de hoogte te blijven of ervaren meer mensen dit? En daarnaast: hoe proberen jullie wel op de hoogte te blijven zodat je ook gefundeerde (goede) keuzes blijft maken ingame?
Heb je wel gelijk in ja. Las laatst een stuk op goldper10.com waarin de auteur (terecht) klaagde over de balance in de game en hoezeer Rito daarin faalt. Hij koppelde dat ook aan de snelheid van patches:

"If Riot were to slow down their patch schedule and choose appropriate times for major changes to the game, it would allow players to earn mastery and perfect strategy before the meta becomes obsolete"

Op dit moment is er inderdaad nog wel redelijk wat onduidelijk. De boel moet nog beetje uitkristalliseren. Mede daarom doe ik nu ook nauwelijks ranked, maar probeer ik het e.e.a uit in normals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damien schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:13:
2 games achter elkaar een AFK'er. Anno 2015 zitten er dus nog steeds mensen online die een verbinding hebben die je in Kongo nog niet eens zou willen neerleggen. Echt onbegrijpelijk dit. En ja ik weet het, "statistisch gezien zou dit natuurlijk niet mogen voorkomen", maar het is toch wel vrij frustrerend dat het gebeurt. Wat dat betreft zou (en ja ik val even weer terug op CSGO) er een check inzitten dat als je connectie niet stabiel is op het moment van queuen dat je simpelweg geen ranked games kunt gaan doen.
Bij mij gingen die 2 AFK'ers van vandaag en gisteren gewoon vrijwillig offline. Ragequitten na 1 (!) gank van de enemy jungler, hoe zielig ben je dan? En waarom worden ze niet gewoon gelijk een paar weken geband maar mogen ze nog meer games verzieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:25:
[...]

Bij mij gingen die 2 AFK'ers van vandaag en gisteren gewoon vrijwillig offline. Ragequitten na 1 (!) gank van de enemy jungler, hoe zielig ben je dan? En waarom worden ze niet gewoon gelijk een paar weken geband maar mogen ze nog meer games verzieken?
Ja dit zie ik helaas ook nog te vaak gebeuren. Vaak probeer ik ze nog te motiveren VOORDAT ze AFK gaan, maar ja meestal zijn ze dan niet volledig AFK en staan ze gewoon in de base te ouwehoeren. Geen idee of het systeem ze dan nog echt oppakt als AFK zolang ze nu wel bewegen.

Wat mij tegenwoordig ook vrij veel stoort (maar goed dat hou je toch) is dat mensen bij een paar deaths gelijk al met het zinnetje komen: "Ok FF @ 20". En dan continu surrender votes spammen. Dat mag er wat mij betreft ook wel uit, lukt het je na 2 surrender votes niet om je team te overtuigen, dan is het recht voor je surrender votes ook gelijk afgenomen, of nog beter. Maak het zoals in ARAM waarbij je rolls voor je champion verdiend door te spelen. En elke keer als je eentje gebruikt verlies je het recht op 1 totdat je weer genoeg hebt gespeeld om het weer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Nou, met de laatste patch komt LoL toch weer iets meer in de buurt van balanced.
Mijn grootste ergernissen zijn weer aangepakt zoals Quinn, Soraka en Mundo, die waren toch wel erg OP/irritant.
Zelfs rageblade heeft een kleine nerf gekregen.

Poppy ga ik de komende tijd even spelen om te zien hoe ze top/jungle speelt, hier kijk ik toch wel het meest naar uit. In feite is het namelijk gewoon een nieuwe champion.

Fervor of Battle heeft toch wel een interessante verandering gekregen. Zeker voor Melee champions krijg je nu twee stacks per AA en 2 stacks per ability op een champion. Dit is voor junglers een buff als je komt ganken (mits melee) maar dat gaat ten kostte van je clear. Voor jungle Yi lijkt dit niet heel erg, zijn clear was toch al erg goed.

De laatste 30 games of zo heb ik trouwens geen ragequitter gezien die voor 20 minuten de game verliet. Veel AFK'ers heb ik ook niet maar op streams bij andere gamers zie ik wel weer veel AFK'ers zoals bij Nightblue en Gross Gore.

Trouwens, ik heb het idee dat ze de patches nu 1x per twee weken doen vanwege de skins. Nu kunnen ze elke twee weken 3 á 4 skin releasen. (Er komen wel erg veel skins uit namelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xanthian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:01:

Trouwens, ik heb het idee dat ze de patches nu 1x per twee weken doen vanwege de skins. Nu kunnen ze elke twee weken 3 á 4 skin releasen. (Er komen wel erg veel skins uit namelijk.)
Eens, zo wordt het een duur grapje voor de dedicated verzamelaar, nietwaar Damien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Ja hier ben ik het nou niet geheel mee eens met Rito. Persoonlijk ben ik liever van een balanced game met aantal leuke features (zoals bijvoorbeeld Snowdown Rift) dan iedere 2 weken 3 à 4 skins. Ik snap het wel van Riot, is gewoon opbrengsten voor hun.

Gisteren brak me klomp gewoon. Na een potje constant gecampt te worden door een Mundo omdat hun toplaner me niet aan kon. Even pauze genomen en daarna weer een potje. Het begon letterlijk al in Champ select. First pick wilde mid pickte Jax voor de jungler en die zouden swappen. Allemaal besproken in chat. Ik zeg nog dat Top, Adc en Supp open zijn. 3rd pick : LeBlanc. We hebben het potje uiteindelijk wel gewonnen, maar ik stond alleen op bot met Vayne -- you get rekt. Ligt het nou aan mij of is er gewoon goed gehandeld en moet die LeBlanc niet zeuren over pick order of iets dergelijks of heeft hij een punt dat het pick order is? Jax vind ik namelijk meer een priority pick omdat die best sterk is in Jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Trouwens, ik heb het idee dat ze de patches nu 1x per twee weken doen
Wellicht hebben ze het script/test/release proces gewoon aangepast naar structurele patches om de 2 weken en na een X versies/tijd/of andere reden een major release te doen. :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
ThaAresX schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:08:
[...]

Gisteren brak me klomp gewoon. Na een potje constant gecampt te worden door een Mundo omdat hun toplaner me niet aan kon. Even pauze genomen en daarna weer een potje. Het begon letterlijk al in Champ select. First pick wilde mid pickte Jax voor de jungler en die zouden swappen. Allemaal besproken in chat. Ik zeg nog dat Top, Adc en Supp open zijn. 3rd pick : LeBlanc. We hebben het potje uiteindelijk wel gewonnen, maar ik stond alleen op bot met Vayne -- you get rekt. Ligt het nou aan mij of is er gewoon goed gehandeld en moet die LeBlanc niet zeuren over pick order of iets dergelijks of heeft hij een punt dat het pick order is? Jax vind ik namelijk meer een priority pick omdat die best sterk is in Jungle.
Het hele idee van champions swappen gaat meer fout dan goed. Ik doe het dan ook liever niet. Voor sommige is het gewoon onduidelijk wat er aan de hand is. Iemand kiest bijvoorbeeld als eerste quin met heal voor hun top laner en de tweede pick denkt dat top nog open is, dus kiest bijvoorbeeld Malphite met TP. Wat moet quin dan? Bot gaan of jungle? Zo worden dat soort dingen verkloot. Ik zie dat champions swappen veel gebeurt in hogere elo maar daar snappen ze het beter en wordt pick order volgens mij ook meer gerespecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Xanthian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:18:
[...]

Het hele idee van champions swappen gaat meer fout dan goed. Ik doe het dan ook liever niet. Voor sommige is het gewoon onduidelijk wat er aan de hand is. Iemand kiest bijvoorbeeld als eerste quin met heal voor hun top laner en de tweede pick denkt dat top nog open is, dus kiest bijvoorbeeld Malphite met TP. Wat moet quin dan? Bot gaan of jungle? Zo worden dat soort dingen verkloot. Ik zie dat champions swappen veel gebeurt in hogere elo maar daar snappen ze het beter en wordt pick order volgens mij ook meer gerespecteerd.
Precies dit dus, lower ELO snapt dat gewoon nog niet. We eindigde uiteindelijk met een Duo mid lane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AenW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04-2021
ThaAresX schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:08:
[...]

Ja hier ben ik het nou niet geheel mee eens met Rito. Persoonlijk ben ik liever van een balanced game met aantal leuke features (zoals bijvoorbeeld Snowdown Rift) dan iedere 2 weken 3 à 4 skins. Ik snap het wel van Riot, is gewoon opbrengsten voor hun.

Pick order > call order, Gebeurd the vaak dat premades zo hun lanes krijgen als de andere premade last pick is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xanthian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:18:
[...]

Plus dat de playerbase in hogere Elo kleiner is en je dus vaker met dezelfde mensen speelt en daardoor wel een keer door hebt wie welke lane prefereert.

Indien er duidelijk wordt gecommuniceerd in champion select wil ik er nog wel eens aan meewerken, maar wanneer er al gebitched wordt of anderen uberhaupt niet reageren kan je het beter achterwege laten om verwarring en frustratie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:04:
[...]

Eens, zo wordt het een duur grapje voor de dedicated verzamelaar, nietwaar Damien? ;)
Ik zit nu op 0 RP, vond ik persoonlijk wel mooi staan. Dus misschien heel misschien is het ook nu wel afgelopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5.24 patch http://oce.leagueoflegend...tes/patch/patch-524-notes

Snowdown 2015

It's time for some icy awesomeness as Snowdown kicks off this patch! Bundle up with a ton of new Snowdown stuff coming your way!:

The Legend of the Poro King game mode returns with a new PROJECT: Poro icon joining last year's lineup of icon-infused poro skins!
Snowdown minions on Howling Abyss and Summoner's Rift
A new Penguin Skier ward and a few new Snowdown icons, including IP icons that you can toss to your friends
Your Snowdown Shop, offering skin and champ discounts unique to you
Three new Snowdown skins:

Snow Day Syndra (Legacy)
Snow Day Gnar (Legacy)
Snow Day Bard

Head over to the Snowdown 2015 site for updates and more details on League's snowiest celebration!

Champions
Poppy

Poppy, Keeper of the Hammer, will be updated with the launch of patch 5.24! To learn more, check the following links:

A Hero's Calling
Champion Reveal
Champion Insights
Champion Spotlight
Poppy Q&A

Ashe

Q requires less stacks.

In 5.22, Ranger’s Focus underwent a slew of changes to shift Ashe’s damage profile toward sustained combat. Unfortunately, we didn’t hit the mark with Q, so we’re trimming back that stat requirement.

Q - Ranger's Focus
STACKS REQUIRED TO ACTIVATE 5 ⇒ 4
Anivia

R’s leash range is shorter and chills for less.

Anivia’s synergies with the new Keystone Masteries are pushing her to pretty absurd levels of power, especially in a metagame where teams primarily rely on sieging towers to succeed. These changes are all about forcing Anivia to commit herself to danger if she wants to command the same level of respect in controlling and defending objectives.

R - Glacial Storm
CHILLED DURATION 2 seconds ⇒ 1 second
MAXIMUM RANGE 1200 ⇒ 1000
Azir

Another patch, another set of bugfixes for Azir.

W - Arise!
EARLY TO RISE Fixed a bug where Azir would command attacks before soldiers could attack
THEY MEAN WELL Soldiers no longer cheat attacks if they weren't able to attack when commanded
E - Shifting Sands
WITH YOU ALL THE WAY Azir now moves with soldiers to their endpoint even if he catches up to them while traveling
Bard

W ratio up. Meeps recharge faster.

Bard’s the caretaker to call when you need to protect a dimension (or listen to some sweet tunes), but his early game struggles keep him from realising his destiny. Pretty straightforward buffs to access that early game fantasy.

Passive - Traveler's Call
BASE MEEP RECHARGE RATE 10 seconds ⇒ 8 seconds
W - Caretaker's Shrine
MINIMUM RATIO 0.2 ability power ⇒ 0.3 ability power
MAXIMUM RATIO 0.45 ability power ⇒ 0.6 ability power
Brand

W cost up.

Brand’s flown under the radar for a long time, but preseason’s outed him as one of the highest damage champions in the game. Since Deathfire Touch (Brand’s go-to- Keystone) is also being nerfed, we’re going a little lighter here, choosing to instead tap his efficiency in harassment / waveclear.

W - Pillar of Flame
COST 70/75/80/85/90 mana ⇒ 70/80/90/100/110 mana
Caitlyn

Headshot stacks faster at early levels.

Better access to early health regen, combined with Caitlyn's update have taken the bite out of her poke-based laning style. We think Caitlyn plays best when she's able to bully her opposition a bit more, so we're bumping up that early game at the small cost of her late.

Passive - Headshot
ATTACKS PER HEADSHOT 7/6/5 ⇒ 6
Dr. Mundo

Q deals less damage to monsters. E requires more ranks to scale, and no longer works on towers.

Seasons change, teams rise and fall... and Mundo goes where he pleases. The introduction of Rift Herald’s made it clear that Cleaver’s damage was never appropriately tuned for the jungle, letting Mundo free to gleefully slaughter large monsters without a care in the world. Combine this strength with the raw power loaded into Masochism’s on-hit from 5.20, and you’ve got an unstoppable force. We’re addressing both of these to bring Mundo back to brink of sanity and off the edge of ‘banned every game.’

Q - Infected Cleaver
CURRENT HEALTH DAMAGE 15/18/21/23/25% ⇒ 15/17.5/20/22.5/25%
MAXIMUM DAMAGE TO MONSTERS 300/400/500/600/700 ⇒ 300/350/400/450/500
E - Masochism
removedI'M GONNA WRECK IT No longer works on structures
RATIO 5% maximum health ⇒ 3/3.5/4/4.5/5% maximum health
Ekko

WREKKO LIVES

A few savvy players (and one handsome patch-writer) found a slew of issues with Ekko’s passive not correctly applying on-hits. No more! Go forth and live your on-hit Ekko dreams, friends.

Passive - Z-Drive Resonance
SOMETHING'S WRONG WITH THE Z-DIFFUSER Fixed a bug where Sated Devourer (and other on-hits) didn't apply correctly
Hecarim

Less health. Only ignores unit collision during E.

Hecarim’s engagement pattern is consistently oppressive, and preseason’s only amplified the terror he brings to any 1v1 encounter. We’re emphasising the value in striking back against him (especially when Spirit of Dread is down), and forcing him to play the same unit collision game as everyone else. No more free hits just because your opponent’s struggling through a blockade of enemy minions, buddy.

BASE HEALTH 599 ⇒ 580
HEALTH GROWTH STAT 95 ⇒ 90
Passive - Warpath
removedGHOST HORSE No longer causes Hecarim to ignore Unit Collision
E - Devastating Charge
newGHOST HORSE'S REVENGE Hecarim now ignores Unit Collision while charging
Jinx

Rockets root Jinx for less

Increasing Jinx’s attack frame when using Fishbones had the unintended side-effect of rooting her for longer than attacking in mini-gun, so we’re bringing it in line to make it feel like it did pre-preseason. Her attack speed is still slowed, mind you, but you’ll regain control of your movement much sooner.

Q - Switcheroo!
FISHBONES CAST TIME .32 ⇒ .28
PROC YOU LIKE A HURRICANE Fixed a bug where Runaan’s Hurricane bolts couldn’t crit while using rockets
DEATH MACHINE FOR LIFE Hurricane bolts are now mini-rockets while using Fishbones!
Karthus

Wall of Pain’s slow now decays.

Another huge beneficiary of preseason, Karthus’s reliability with Wall of Pain makes the follow-up onslaught of Lay Wastes less ‘dodging and weaving’ and more of an inevitability. Karthus still retains his immediate catch potential, but now has to rely on some slick predictions (or follow-up from teammates) before dragging his prey with him to the great beyond.

W - Wall of Pain
WALL OF DISCOMFORT Slow drops to half effectiveness after 1 second
Kindred

W heal down. R cooldown up.

Kindred’s strengths have become pretty apparent as players continue mastering them, utilising their high damage and sustain to take even the slightest advantage and run rampant. These changes are about restricting access to their more powerful tools when they’re most likely to pull ahead while introducing more risk to their death-defying maneuvers.

W - Wolf's Frenzy
PASSIVE HEAL 63-114 at levels 1-18 ⇒ 43-94 at levels 1-18
R - Lamb's Respite
COOLDOWN 150/130/110 ⇒ 160/130/100
Kog'Maw

W’s attack damage ratio is gone, but now has a base damage.

Kog’Maw’s the same vomit-happy hypercarry he’s always been, but the update went too far in removing base damages from his kit. What we end up with is a Kog that’s incredibly hard to stop once he gets going, but lacking in the tools to get there reliably. Removing the ratio and reinstating the base does trim Kog’s highs, but gives him an expected damage floor to tap into when he’s not consuming everything.

W - Bio-Arcane Barrage
removedATTACK DAMAGE RATIO No longer deals 1.25% per 100 attack damage of the target's maximum health as magic damage
newFLAT DAMAGE Now deals 2% of the target's maximum health as magic damage
Malzahar

W damage down.

Malzahar’s been sleeping just below the surface of too powerful for a long time, only just recently breaking through the top of Strong Mountain. Instead of taking away from his signature lane control and single-target lockdown, we’re opting to chip away at his unintended strengths, targeting incidental area damage instead.

W - Null Zone
DAMAGE 4/5/6/7/8% of target's maximum health ⇒ 4/4.5/5/5.5/6% of target's maximum health
Master Yi

Just a tooltip bug.

Making it abundantly clear that this is just a tooltip bug, and Yi's had this AP ratio since 2013. Tooltip.

W - Meditate
TOOLTIP RATIO 0.3 ability power ⇒ 0.15 ability power
Miss Fortune

Early ranks of W’s attack speed and E’s slow down.

Miss Fortune’s still ruling the laning phase with an iron fist, so we’re taking a crack at draining early power. Specifically targeted at the initial ranks, these changes reduce her raw effectiveness in trades (unless making good use of Love Tap) while adding a level of choice as to which you’d want to max second.

W - Strut
ATTACK SPEED 60/70/80/90/100% ⇒ 40/55/70/85/100%
E - Make It Rain
SLOW 40/45/50/55/60% ⇒ 28/36/44/52/60%
Nidalee

Q damage up.

Once queen of the jungle, Nidalee’s early game has been suffering when tossing spears at champions and monsters alike. So we’re making them hit harder. context.

Q - Javelin Toss
DAMAGE 50/70/90/110/130 ⇒ 60/77.5/95/112.5/130
MAXIMUM DAMAGE 150/210/270/330/390 ⇒ 180/232.5/285/337.5/390
Quinn

Attack damage down. Q damage and ratio decreased, and cost increased.

If you’ve played against Quinn this patch, you already know that Blinding Assault does too much damage for the utility it provides. Hitting her damage across the board cements proper use of Harrier and Blinding Assault’s smokescreen effect to win duels, rather than just clicking on them really hard.

General
BASE ATTACK DAMAGE 56.46 ⇒ 54.46
Q - Blinding Assault
BASE DAMAGE 25/55/85/115/145 ⇒ 20/45/70/95/120
RATIO 0.8/0.95/1.1/1.25/1.4 total attack damage ⇒ 0.8/0.9/1.0/1.1/1.2 total attack damage
COST 50 mana ⇒ 50/55/60/65/70 mana
Rammus

Q slow and champion-hit radius down.

When it comes to shutting down marksmen while stacking armor, Rammus runs rings around the competition. Rolling into lanes at the speed of sound, Rammus’ oppressive ganks layer a domineering amount of crowd control on top of anyone looking to have a normal laning phase. We’re tuning back some of the bite from his surprise attacks, but tossing a little quality-of-life his way for when he’s gotta go fast.

Q - Powerball
SLOW DURATION 3 seconds ⇒ 2 seconds
CHAMPION HIT RADIUS 325 ⇒ 250
newESCAPE FROM THE MINIONS No longer freaks out when trying to path around minions when powerballing
Riven

Health regen up.

You’re not dreaming - these are Riven buffs. Anyone playing attack-damage champions that don’t synergise with crit or attack speed is feeling a little sad these days. Just like last patch with Kha’Zix and Zed, this won’t improve heavily until we figure out some item-related solutions, but health regen should help her not lose her lane as often while we work it all out.

General
BASE HEALTH REGEN 3.4 ⇒ 5.4
Sivir

W ratio up.

Given marksmen have less attack damage in their builds, Sivir’s poor performance this preseason isn’t too surprising. She’s always scaled harder with pure attack damage than with any sort of crit synergies, so bumping her ratios a tad should help with her footing while we continue to monitor how she’s doing.

W - Ricochet
RATIO 0.5/0.55/0.6/0.65/0.7 bonus attack damage ⇒ 0.6/0.65/0.7/0.75/0.8 bonus attack damage
Skarner

E always works, R’s ratio down.

Another gank-and-tank jungler, Skarner’s late-game revolves around a powerful mix of crowd control and durability. That said, Skarner’s also murdering everyone while being tanky, so we’re tuning that down. In exchange, he gets a buff for when we roll out 10v10 combat. Or waveclear. Very minor waveclear.

E - Fracture
removedSHATTERED Fracture's missile is no longer destroyed after hitting 6+ targets
R - Impale
RATIO 1.0 total attack damage ⇒ 0.6 total attack damage
Soraka

Q range down, W cost up. R no longer removes Grievous Wounds.

Preseason brought lots of indirect help to healers, and with the dust having settled it’s time to begin following up on the balance outliers.

Like Soraka.

Rather than touching the raw health output of League’s premier healer (™), we’re hitting Raka’s safety to increase her vulnerability and cap just how much healing she can actually do in a fight without a significant build adjustment or masterful positioning.

Q - Starcall
RANGE 950 ⇒ 800
W - Astral Infusion
COST 20/25/30/35/40 mana ⇒ 40/45/50/55/60 mana
R - Wish
removedSALT IN THE WOUND No longer removes Grievous Wounds
Swain

W duration lowered at early ranks.

When Swain’s good, his dominance over the lane borders on abusive - and Swain’s pretty good right now, using Corrupting Potions and Deathfire Touches to terrorise the world. We’re making it so that Swain is priced into investing in Nevermove to get the same level of control on his prey.

W - Nevermove
ROOT DURATION 2 seconds ⇒ 1/1.25/1.5/1.75/2 seconds
Tahm Kench

W no longer gives movement speed running away.

Tahm Kench. River King. ‘Why didn’t you ban him?’ - whatever name you use, TK’s ability to save allies is the crux of his play-making potential and a cornerstone of his frustration when on the opposing team. We want to preserve Tahm’s clutch moments of supporting carries gone astray, but he should give up some of his personal safety to do so. Given his multiple health bars and massive size, making him slower while sheltering someone in his big ol’ gut makes sense as the first mechanic to send downriver.

W - Devour
FULL STOMACH No longer gains movement speed when moving away from enemies while devouring an allied champion
Twisted Fate

Q damage down.

Like slow creeping fungus, Twisted Fate’s been an under-the-table force for a while and it’s not hard to see why. Unparalleled map presence and point-click stuns reign supreme when it comes to securing leads, and there’s no better time like preseason to take advantage of the chaos. Lowering TF’s mid-game spike and waveclear should buy teams enough time to withstand his pressure game while mounting a response.

Q - Wild Cards
MAGIC DAMAGE 60/110/160/210/260 ⇒ 60/105/150/195/240
Xin Zhao

Three Talon Strike actually works.

5.23 saw X to the Z’s Three Talon Strike refactored under-the-hood, which caused all sorts of unintended problems. We’ve patched him up so Xin’s better suited for the rage of war. Sorry!

Q - Three Talon Strike
SORRY ABOUT THAT Fixed a bug where Three Talon Strike was incredibly slow
SORRY ABOUT THAT PART TWO Attacking with Three Talon Strike now properly refreshes the buff duration
Ziggs

Passive damage to structures up.

Ziggs is a champion whose performance is tied intrinsically to the pace of the game, blooming when late-game sieges are common and wilting against speedy tower pressure. We’re going easy on the changes as we suss out the systems surrounding game flow, but wanted to send him off with an extra boom for when he’s trying to push an advantage.

Passive - Short Fuse
DAMAGE TO STRUCTURES 50% ⇒ 100%

Jungle
Jungle Monster Tuning

Monsters have less effective health against magic damage.

The below changes are a little mathy, so let’s break it down. At present, Jungle Monsters get tougher solely through health scaling, making it harder for champions relying on magic damage and ability cooldowns to interact with them as the game gets later and later. We’re refactoring how that scaling works so that the attack-damage and on-hit junglers in the crowd have about the same effectiveness, but the Cinderhulks and Runeglaives out there have an easier time cutting a path.

Non-Epic Monsters (excluding Rift Scuttler)
JUNGLE MONSTER HEALTH GROWTH BY LEVEL 100-200% ⇒ 100-170%
JUNGLE MONSTER ARMOR GROWTH BY LEVEL 100% ⇒ 100-300%
Greater Krug
BASE HEALTH 1440 ⇒ 1450
BASE ARMOR 12 ⇒ 10
Dire Murkwolf
BASE HEALTH 1320 ⇒ 1300
BASE ARMOR 9 ⇒ 10
Rift Herald

It’s now easier to hand off Doom’s Eve.

We’re still seeing how Rift Herald fits into the grand scheme of things, so we’re making some improvements to make it easier to hand off the buff to the right person without risk of junglers ‘accidentally’ taking it, or dying to Herald in the process.

removedEXECUTIONER Eye no longer stays open in Execute Range
newVOID LOOT Killing Rift Herald no longer automatically grants Doom's Eve. Instead, Rift Herald now drops an Eye Relic on the ground for the killing team, granting Doom's Eve to the player that picks it up.
newDELICIOUS Rift Herald now grants Nunu a buff when Consumed

Items
Wards

Just a bunch of fixes and refactoring for wards, as preseason introduced a fair bit of inconsistency between different types of wards (and which could see which at what ranges). Now wards should do what you expect them to, as long as you expect them to provide vision.

LINING IT UP Fixed a bug where the amount of vision given by a ward wasn't accurately represented by the range indicator
WARD EQUALITY Fixed an issue where the amount of vision given by different types of wards were different based on type
MORE REWARDING The amount of time before a ward 'regains' vision after being disabled by a lens has been extended by 1 second
NO MORE SCARRA BUSH Wards that are targeted within 25 units of the brush will now seek out and plant themselves into the brush instead
CLUMSY Monsters no longer push away wards in their path outside of their stating position
Banner of Command

Dolla dolla bills, y'all.

I GOT IT FROM MY BANNER Tooltip now tells you how much gold your promoted minion has generated
Dead Man's Plate

Health down.

Overall usage and data has pointed to Dead Man’s being far-and-away the health and armor purchase for a while now, but we wanted to see how preseason potentially shook things up before pulling the trigger. About a month in and Dead Man’s Plate is more ubiquitous than ever, even when it’s less situationally powerful than, say, Randuin’s or Sunfire - so we’re knocking off some hit points to let the other items compete.

HEALTH 600 ⇒ 500
Guinsoo's Rageblade

AoE range down.

Guinsoo’s is intended to have the same area-of-effect as Ravenous Hydra and Tiamat, but was significantly larger due to a bug. So now it’s not larger!

GUINSOO’S RAGE AREA-OF-EFFECT 450 ⇒ 350
Essence Reaver

Changed the critical strike to cooldown reduction conversation rate.

Essence Reaver’s providing a path for spell-casters as intended, but currently turning your next Zeal or Cloak of Agility into a cheap 20% cooldown reduction is a rate other items simply can’t compete with. The math below is a little wonky, but here’s the gist of it - at 20% crit (from say, Zeal), you’ll get 10% cooldown reduction. At 30% crit (from Zeal’s upgrades), you’ll get the same 20% cooldown reduction you’re used to. We’re digging the item’s path and what it does for carries mid-game, but we’re pushing back the ‘1.5 item power-spike’ to keep certain spell-slinging marksman in check.

CRITICAL MATH The maximum 20% bonus cooldown reduction is now reached at 20% ⇒ 30% critical strike chance from other sources
SCALING THAT SCALES Bonus cooldown reduction per point of critical strike chance from other sources now increases as critical strike chance from other sources increases (ie. no longer a flat value)
FOR EXAMPLE At 20% critical strike chance from other sources (two thirds of the max), Essence Reaver grants 10% bonus cooldown reduction (half of the max).
Zeal

Zeal and all of its items cost more.

We don’t want to delay marksmen from participating in the game for too long, but their ‘1.5 item power spike’ is presently pushing them over the edge. Zeal’s newfound cost-efficiency is one of the culprits of this early-midgame bump, so we’re taking a little off the top to keep the pacing and power-growth of marksmen one that all can keep up with.

TOTAL COST 1200 ⇒ 1300
COMBINE COST 500 ⇒ 600
ALL THE WAY DOWN Total costs of all items building out of Zeal are also increased by 100
Trinity Force

Sike! Not all Zeal items are more expensive.

Used far less as a true marksman item, we didn’t want ol’ Tons of Damage to be negatively impacted when we were hitting Zeal. Carry on, Trinity Force.

COMBINE COST 300 ⇒ 200
TOTAL COST Unchanged
Energized Attack Procs

Damage from Kircheis Shard, Statikk Shiv and Rapid Firecannon no longer stack (effects still do).

As sweet as it is to chain-lightning from a million range, it’s clear that the damage from that combination is too high for the safety. We’re keeping the ability for you to stack the effects (because long-range lightning is awesome), but it’ll only take the highest damage of your combined effects to reduce their surprise burst potential.

CHOOSE IT OR LOSE IT Now chooses the greatest damage of your Energized attacks for the first target hit, rather than all the damage.
Phantom Dancer

More attack speed.

Compared to its Zeal brethren, Phantom Dancer’s danced its way out of inventories in favor of newer, shinier Zeal items ever since preseason. While PD could stand to get more power, this is just a love tap - we’ve got more in store for the once-great crit item, but we’re waiting to see the effect of the Energized items not stacking damage before we get too hasty.

ATTACK SPEED 40% ⇒ 45%
Farsight Alteration

Longer cooldown, less vision.

The rock-paper-scissors of the trinket system is starting to catch on, but the widespread use of Farsight is providing too much long-term vision for teams to keep up with, turning most games into a constant spotlight-search of clairvoyance on both sides. We’re making the trinket less spammable and lowering the vision radius to make it less sufficient in multiples, especially when compared long-term to a few Warding Totems.

COOLDOWN 61 - 48 seconds (at levels 9-18) ⇒ 90 - 60 seconds (at levels 9-18)
WARD VISION RADIUS 900 ⇒ 500 (initial clairvoyance radius unchanged)
CLAIRVOYANT Now displays a 'dual' indicator to show both the range of the clairvoyance and the vision range of the ward placed.
Relic Shield line

Spoils of War always had wonky interactions with executing clones, but with Illaoi’s introduction to the League (alongside all her spirit pullin’), we thought now would be the time to make the call on whether you should or shouldn’t be able to proc things. Given that the item’s intent is toward helping allies last-hit, and not surprise-destroying the dreams of champions with clones, we went with the latter.

Passive - Spoils of War
SPOILED Champion clones can no longer be executed
Enchantment: Devourer

where are my stacks, harold

Devourer users were pretty excited about a new Epic monster joining the Rift, ready to sink their teeth in and combine with their ghost dog for maximum wreckage - until they found out it was only giving 1 stack on assist. You may now Devour the Herald in peace.

DEVOURED Now properly gives 5 stacks for assists on Rift Herald (kills gave 5 stacks, but assists were giving 1)

Masteries
Ferocity Tree

Feast cooldown up. Fervor of Battle slightly reworked, and Deathfire Touch’s damage effectiveness is down.

Ferocity is definitely living up to the hype for fighters and mages looking to stay in combat, but provides certain champions too much power relative to the rest of the cast. Fervor of Battle is now about stacking damage against champions specifically, and Deathfire Touch is more focused about consistent applications of damage.

Feast
COOLDOWN 20 seconds ⇒ 25 seconds
Fervor of Battle
removedMINION STACKING Now only stacks on champion hits
removedABILITY STACKING Using abilities no longer grant stacks of Fervor
newMELEE MATTERS Melee attacks now grant double stacks of Fervor
newSPELLING IT OUT Hitting an enemy champion with an ability grants 2 stacks (2 second cooldown)
FISTS OF FERVOR Added a particle upon reaching max stacks
Warlord's Bloodlust
BUGFIX Warlord's Bloodlust can no longer sometimes proc multiple times within its 2-second cooldown
Deathfire Touch
DURATION 3 seconds ⇒ 4 seconds (damage stays the same)
AREA OF EFFECT DURATION 1.5 seconds ⇒ 2 seconds
PERSISTENT DAMAGE DURATION 1.5 seconds ⇒ 1 second
Cunning Tree

Armor penetration and Thunderlord’s ratio increased. New assassin mastery for assassins. Windspeaker’s blessing changed to flat from percentage scaling.

Cunning, on the other hand, isn’t pulling its weight when it comes to assassins. To help address their woes (especially the attack-damage ones), we’ve added or boosted damage from the tree across the board to enable the flashy, risky dives and outplays their known for. On the other side of the tree, Windspeaker’s was doing too much lifting toward making end-game tanks unkillable, so we’ve changed it to a flat amount. This makes it more effective on targets with low defensive stats, but less effective on the dude (or dudette) with 400 armor and MR.

new Assassin
LONE WOLF You deal 1.5% increased damage when no allied champions are near you
Precision
ARMOR PENETRATION 3 + 0.3 per level ⇒ 5 + 0.5 per level
Thunderlord's Decree
RATIO 0.2 bonus attack damage ⇒ 0.3 bonus attack damage
Stormraider's Surge
STORMBRINGER Added a particle on activation
Windspeaker's Blessing
ARMOR AND MAGIC RESIST ON SHIELDS OR HEALS 15% ⇒ 4-22 armor and 2-11 magic resist
HAVE IT YOUR WAY Level is taken from the highest between the caster and the target
Resolve Tree

Less armor and magic resist, less health, and less bonds of stone.

The most robust of the new trees, Resolve’s multiplicative scaling for tanks is simply too high across the board. We’re reducing the effectiveness of the class at the mastery level while adding flat-health options for squishies who actually want some defense, even if they’re not stacking it.

Unyielding
BONUS ARMOR AND MAGIC RESIST 6% ⇒ 5%
Explorer
MOVEMENT SPEED IN BRUSH AND RIVER 12 ⇒ 15
Tough Skin
TOUGH ENOUGH Fixed a bug where Tough Skin was reducing all damage from champions, rather than basic attacks
Veteran's Scars
HEALTH BONUS +4% total health ⇒ +45 health
Bond of Stone
DAMAGE REDUCTION WHILE ALONE 2% ⇒ 3%
DAMAGE REDUCTION WITH AN ALLY 8% ⇒ 6%
ALLY BLOCK TURNS OFF AT 15% health ⇒ 5% health

Pathing

Reverting the minion pathing changes made so far in preseason.

We've made a few changes to minion blocking this preseason, targeted at making creep block more intuitive. When you get stuck in a minion clump you should be able to understand what's happening, and your champ's attempts to escape (or avoid) it should make sense as well. While these changes technically worked, they caused problems when interacting with other systems. We're turning them off until those interactions are fixed.

EVERYTHING OLD IS NEW AGAIN All minion pathing changes made in 5.22 and 5.23 have been reverted. We’re right back to pre-preseason while we work on a better implementation.

First Minion Wave Equality

It’s easier to get to lane without losing a minion

We made some behavioural changes to minions in the very first wave of the game when no enemy champions have interacted with them. Left to their own devices, the minions will spread damage evenly and avoid randomly focus-firing a single soldier. The goal here is that you should be able to more predictably realise whether or not you’ll lose a minion when you get to lane late. This actually went out in 5.23, but we figured you’d like to know!

FIRE EVERYTHING Minions won’t gang up on a single enemy minion when no enemy champions are present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik snap dat je dit hier wilt plaatsen omdat LoL website vaak geblokkeerd wordt, maar kan je niet gewoon een link naar Surrenderat20 maken? Die wordt bijna nergens geblokkeerd.

Deze ongeformatteerde bende ziet er niet uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Voor als jullie YoloQ'ers weer een champ select tegen hebben zitten zijn hier nog wat leuke picks om je team flink te trollen.
Pulse: Get comfortable, we're gonna be here for a while.
  • Cassiopeia -- Smite top blue side, Skill E, and Smite Gromp as minions walk into top lane at Level 1. This grants Gift of the Toadstool. If your opponent basic attacks you, the Gromp buff applies poison and you can proceed to all in them with Twin Fang.
  • Leona mid -- It's like any other AP mid assassin, but if you kill your opponent it tilts them harder. Lich Bane into Luden's Echo is recommended.
  • AP Rammus top with Tahm Kench jungle/support -- Rammus goes glass cannon AP and Tahm goes full tank. In team fights Rammus activates Q and Ult then Tahm eats him. If Tahm walks into someone the Powerball applies and Tremors does a billion AoE damage.
  • AP Renekton aka Wizard Lizard -- With 0.1 AP scaling on Dominus, Wizard Lizard has the ability to do absolutely no damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Xanthian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:22:
[...]

Ik snap dat je dit hier wilt plaatsen omdat LoL website vaak geblokkeerd wordt, maar kan je niet gewoon een link naar Surrenderat20 maken? Die wordt bijna nergens geblokkeerd.

Deze ongeformatteerde bende ziet er niet uit namelijk.
Ik zie het probleem niet :?
Goed leesbaar imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Wootlock schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:51:
[...]

Ik zie het probleem niet :?
Goed leesbaar imo.
Gefeliciteerd, je aap noot mies lessen hebben zin gehad; je kan lezen :P

Maar kijk nog eens goed. Hoeveel opmaak en duidelijke scheidingen tussen de changes per champion zie je? Het is nu een brei ongeordende, weinig prettig leesbare tekst.

Los daarvan is het ook volgens mij ook niet echt gewenst om zulke enorme lappen tekst hier te planten, terwijl je ze nota bene ook ergens anders kan raadplegen.

En zó belangrijk was deze patch nou ook weer niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Koekiemonsterr schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:00:
[...]

Gefeliciteerd, je aap noot mies lessen hebben zin gehad; je kan lezen :P

Maar kijk nog eens goed. Hoeveel opmaak en duidelijke scheidingen tussen de changes per champion zie je? Het is nu een brei ongeordende, weinig prettig leesbare tekst.

Los daarvan is het ook volgens mij ook niet echt gewenst om zulke enorme lappen tekst hier te planten, terwijl je ze nota bene ook ergens anders kan raadplegen.

En zó belangrijk was deze patch nou ook weer niet toch?
Volgens mij werd er in het verleden vaak zat om gevraagd, gezien mensen op het werk zitten.
Het is maar net wat je niet belangrijk vind; nieuwe poppy zit erin, aantal QOL aanpassingen voor champions.
Dus voordat je reageert, lees de patchnotes zou ik zeggen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Je kan ook reageren zonder denigrerend te doen

Voor de mensen waar surrenderat20 geblokkeerd is is reignofgaming.net misschien nog een oplossing om de patchnotes te lezen.

http://www.reignofgaming.net/news/33006-patch-5-24-notes

[ Voor 48% gewijzigd door Gropah op 13-12-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heya Folks,

Ik ben gestopt met LOL zodra Season 6 aankwam! ik wil weer beginnen maar twijfel of adc en jungle nog playable zijn aangezien dat mijn main roles zijn.
Natuurlijk heb ik het zelf geprobeerd het beviel me wel als de ADCarry, maar zodra ik de JUNGLE inging had ik al direct spijt. Nou is mijn ELO niet al te goed maar ik wist me altijd te redden in de jungle maar vind het nu al wat pittiger om al tot lvl 3 te komen. :F
Nou is mijn vraag ligt het aan mij of ben ik de enige die twijfelt om het weer te spelen of niet met al deze updates+items?
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:44:
Heya Folks,

Ik ben gestopt met LOL zodra Season 6 aankwam! ik wil weer beginnen maar twijfel of adc en jungle nog playable zijn aangezien dat mijn main roles zijn.
Natuurlijk heb ik het zelf geprobeerd het beviel me wel als de ADCarry, maar zodra ik de JUNGLE inging had ik al direct spijt. Nou is mijn ELO niet al te goed maar ik wist me altijd te redden in de jungle maar vind het nu al wat pittiger om al tot lvl 3 te komen. :F
Nou is mijn vraag ligt het aan mij of ben ik de enige die twijfelt om het weer te spelen of niet met al deze updates+items?
Groet
Tijdens preseason moet je gewoon een iets andere instelling hebben dat je gewoon bepaalde dingen wilt uit proberen en je niet druk gaat maken om commentaar, scores, defeats, flames en afk's. Focus op je eigen doel zoals de nieuwe items en champions uit proberen.

Als je daar niet teveel tijd voor hebt, check dan sites zoals champion.gg, Lolking voor guides, Summoner School voor tips en andere dingen of vraag hier wat rond over specifieke champions, items en builds. Ook hier is veel kennis aanwezig.

Bovendien vergeten mensen dat ARAM, Dominion en Twisted Treeline ook nog bestaan. Deze spelvormen zijn een prima afleiding en meer gefocussed op fun. De laatste keer dat ik geflamed werd op Dominion kan ik niet meer herinneren.... de laatste game trouwens ook niet meer, maar dat terzijde.

Teambuilder en ADC locken is altijd een optie, weinig mensen die zullen zeuren als je het wat minder doet daar.

Preseason duurt nog wel een maandje, dus nog alle tijd om te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:44:
Heya Folks,

Groet
Mocht je serieus weer willen gaan spelen en een beetje willen weten hoe alles reilt en zeilt op het moment, nou dan snipper eerst maar eens een middagje om bij te lezen aangezien er zo links en rechts, zeg maar, ongeveer, bijna alles veranderd is ;)

Wat mij betreft is het antwoord op je vraag dus nee: ik zelf zie alle veranderingen en voornamelijk het tempo waarin deze zich (blijven) opvolgen wel als een steeds groter wordende beperking van de feestv.. ik bedoel spelvreugde. Het wordt meer een studie dan een game, wil je (naar eigen vermogen) op niveau blijven presteren.
Xanthian schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:00:
De laatste keer dat ik geflamed werd op Dominion kan ik niet meer herinneren.... de laatste game trouwens ook niet meer, maar dat terzijde.
Dit is ook een lekkere hoor :+
Ik heb ook nog nooit een wedstrijd "poolstok ver-jeppen" verloren. Ohja: ik heb dat ook nog nooit gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 09-12-2015 15:07 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.