[PC/Mac] League of Legends - Deel 11 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste
Acties:
  • 72.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Heb zelf nog niet gespeeld, maar ik hoorde genoeg klachten van vrienden die AD casters spelen. Ten eerste omdat de mastery tree niet echt meer aansluit bij AD casters, Riven/Lee Sin/Zed allemaal champs die de CDR nerf hard voelen. Misschien dat het op te vullen valt met runes, maar goed helaas zelf nog maar amper tot niet kunnen testen of het ook daadwerkelijk zo'n drama is.

Irelia daarentegen heeft echt een prachtige Mastery tree in haar schoot geworpen gekregen.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Damien schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:53:
Heb zelf nog niet gespeeld, maar ik hoorde genoeg klachten van vrienden die AD casters spelen. Ten eerste omdat de mastery tree niet echt meer aansluit bij AD casters, Riven/Lee Sin/Zed allemaal champs die de CDR nerf hard voelen. Misschien dat het op te vullen valt met runes, maar goed helaas zelf nog maar amper tot niet kunnen testen of het ook daadwerkelijk zo'n drama is.

Irelia daarentegen heeft echt een prachtige Mastery tree in haar schoot geworpen gekregen.
De mastery tree is sowieso ruk voor AD Bruisers.

2% spell damage? Meh
4% Attack speed? Meh
De Double-edged sword en Feast Mastery zijn dan nog wel ok.
De AP en AD per level zijn ruk
De Spellvamp en Lifesteal is voor AD casters ook ruk. Voor junglers is het nog wel aardig.
%Armor en Magic pen heb je weinig aan in het begin.

De keystone masteries zijn het grootste probleem.
De AA assasins hebben nog wel nut aan Fervor of Battle, die extra damage doet per AA
Crit champions zoals ADC's, Tryndamere, Pantheon, Gangplank en Yasuo zijn op met heal per crit Keystone.

Bruisers die niet full AD bouwen hebben vrij weinig aan 18 punten in deze tree. Denk aan Lee Sin, Vi, Wukong, Jarvan (mits niet full AD gebouwd).

Tanks daarintegen krijgen zoveel meer. De tank mastery tree is ook het gene wat de tanks nog viable houd. Ik heb het idee dat ze met de nieuwe mastery tree toch wel gebuffed zijn. TP is nog steeds viable voor tanks. Je neemt distortion boots + Summoner CD in de tank tree en je hebt een TP met 215 seconden CD, maakt niet uit waar je die op gebruikt.

We moeten nog zien hoe het gaat, maar bruisers zijn gewoon niet zo sterk meer.
Tanks zijn gelijk. Bepaalde AD assasins zijn erg sterk, zoals Yasuo, Tryndamere.
Jax lijkt ook wel sterk met de nieuwe Guinsoo's Rageblade.

Dat zijn mijn bevindingen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Secsytime

Automagisch

Lifesteal is ook behoorlijk generfd door de komst van die nieuwe last whisper.. Ik voorzie een Crit meta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 12-09 22:25

steel123

Cryman9

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat mijn Dr. Mundo een heel stuk sterker is. 12-0-18 masteries met die 8% damage reduction keystone. Bijna niet kapot te krijgen. Alleen vervloek ik de easy acces tot greavious wounds nu.

Met Renekton heb ik overigens nog niet veel succes meer gehad. Ik weet ook echt niet wat ik daar het beste voor kan pakken als masteries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:53:

Ik vond nog wat op reddit over Riven: https://www.reddit.com/r/...to_44_from_51_4th_lowest/

Hier nog een specifieke post:
Plat Riven main here, I think I can highlight a couple things that are making Riven's win rate drop so dramatically.

1) Masteries. They give no flat ad, insignificant scaling ad (10 at level 18? Lame), no meaningful cdr, and none of the keystone masteries synergize well with her since a) they do magic damage, b) you need to auto attack a lot, or c) crit a lot. This makes her early game hella weak compared to what it used to be, on top of buffing basically everyone she has to fight in lane. Fights you would win easily in s5 are suddenly a massive struggle in s6, to the point where you're forced to farm for item power spikes. Speaking of...

2) Itemization. Sure, ghostblade and BC had an AD buff, but they are now far, far more expensive, and their components are far weaker than brutalizer. Riven can't hit the early(ish) powerspikes she used to from rushing brutalizer-cdr boots/tiamat for two main reasons- a) brutalizer was split into a cdr item and an armor pen item, forcing you to either buy both to get the same effect for twice the gold, or go one and suffer without the other; and b) tiamat, and the build path to hydra overall, was significantly nerfed. No aoe on taimat means you can't shove as effectively, and the damage was nerfed into the ground. 30 ad? That's literally three longswords. On top of vamp scepter being raised in cost, and hydra combine cost being raised, it's a pain to hit your first big power spike as riven.

3) CDR. I brushed over this before, but it is incredibly hard to get 40% cdr on riven without a specific rune page and item build. Riven is a champion that desperately needs to hit that cap in order to be most effective in a game, and when she can't her effectiveness plummets. Since she can't really start with much cdr, her lane is weaker. Since she can't rush a whole lot of early cdr, her early-mid game transition is weaker. Since it takes 3+ items (at best) to get 40% cdr, her mid game is significantly weaker.

Any one of these changes alone would have hurt Riven, but all of them combined are kind of a slap to the face for not just her, but all AD casters. The irony is last patch her ultimate CD was nerfed at all levels because "it was too easy for her to hit the 40% cap"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik log net in om de masteries van renekton te bekijken en er komt een melding dat de masteries gereset zijn en of ik deze wil aanpassen ... mooi op tijd :')

Dit terzijde: Mijn renekton masteries zijn 18/0/12 met als keystone Fevor of Battle. Het voelt een stuk beter aan dan deathfire touch en cunning geeft je eigenlijk heel weinig stats dat het de moeite niet waard is om daar een punt in te steken.

Wat wél sterk voelbaar is, is de prijs van de build. Terwijl ik anders gewoon long sword + 3 pots ging om zo tiamat op te pikken, is dorans blade nu weer de betere optie want doordat de build gewoon zoveel duurder is geworden duurt het ook langer voor je het hebt. (dit heeft ook te maken met de zeer lage farmrate want iedereen moet echt nog zoeken hoe en wat).

Mijn favoriete build (die ik gewoon overgenomen heb van SoloRenektonOnly) is

1)Tiamat
2)Caulfield's warhammer
3)Black Cleaver
4)Ravenous Hydra (of voor BC hangt af van gold)
5)Death's dance (wanner je dit hebt switch je ravenous voor titanic)
6)Deadmans Plate
7)Spirit visage (of omgekeerd)

Dat is grofweg de build die ik wel leuk vind. Heb het nog maar enkele keren kunnen testen maar het leuke is nu dat je de verschillende hydra's kan uitwisselen zonder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Veel items zijn inderdaad duurder, maar de gold income is ook gewijzigd/geupped

FOR DOING NOTHING, YOU GET 9.5 gold per 5 seconds -> 10.2 gold per 5 seconds
BAILOUT After 12 minutes, the 2 members of each team with the least gold at any given moment gain an additional 2 gold per 5 seconds (increasing by 0.1 per minute)

WPSEUDO-OBJECTIVESBounties now provide team gold, displayed to both teams on-kill
TIER 1 REWARD20 global gold
TIER 2 REWARD30 global gold
TIER 3 REWARD60 global gold
TIER 4 REWARD70 global gold
TIER 5 REWARD90 global gold (max)

OUTER TOWER LOCAL GOLD150 gold â‡' 220 gold
INNER TOWER LOCAL GOLD100 gold â‡' 250 gold

Melee minion gold reward
INITIAL GOLD VALUE18.5 gold â‡' 20 gold
GOLD GROWTH0.17 gold per minute â‡' 0.125 gold per minute
Caster minion gold reward
INITIAL GOLD VALUE13.8 gold â‡' 17 gold
GOLD GROWTH0.17 gold per minute â‡' 0.125 gold per minute
Siege minion gold reward
INITIAL GOLD VALUE36.8 gold â‡' 45 gold
GOLD GROWTH0.425 gold per minute â‡' 0.35 gold per minute
Death1ord schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:14:
Mijn favoriete build (die ik gewoon overgenomen heb van SoloRenektonOnly) is

1)Tiamat
2)Caulfield's warhammer
3)Black Cleaver
4)Ravenous Hydra (of voor BC hangt af van gold)
5)Death's dance (wanner je dit hebt switch je ravenous voor titanic)
6)Deadmans Plate
7)Spirit visage (of omgekeerd)
Ik zie het nut niet zo van Deaths Dance or Renekton, sustain heb je al van je Q.
Zou liever Sunfire Cape nemen omdat het zo fijn stackt met je ult, verder twijfel ik over DMP, zeker goed item, maar weet niet of Randuins misschien beter is aangezien je op iemand wilt blijven plakken voor je ult + sunfire damage.

[ Voor 80% gewijzigd door Fanatic_FS op 13-11-2015 11:30 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40
Xanthian schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:05:
De mastery tree is sowieso ruk voor AD Bruisers.
Eigenlijk vind ik de masteries zoals ze nu zijn in zijn algemeenheid ruk.

Er is nu veel minder de mogelijkheid om te differentiëren per champion/per rol.

En bepaalde champions hebben overduidelijk veel baat bij de nieuwe masteries terwijl andere champs het nakijken hebben. Bij de vorige masteries in season 5 was er voor elk wel wat wils, maar nu?

Heb bijv Lee Sin laatste tijd zitten oefenen. Merk toch wel enige teruggang in power. Die offensive tree is niet echt briljant voor hem. Inderdaad geen flat ad, geen cdr en niet echt een goeie keystone mastery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Dit wordt vooral duidelijk bij crit champions en hybrid champions. Akali vind ik persoonlijk ook erg sterk. Veel masteries hebben AD en AP scaling zodat AP champs en AD champs dezelfde masterie kunnen gebruiken(overzichterlijker?). Akali maakt hier dankbaar gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Fanatic_FS schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:22:
[...]

Ik zie het nut niet zo van Deaths Dance or Renekton, sustain heb je al van je Q.
Zou liever Sunfire Cape nemen omdat het zo fijn stackt met je ult, verder twijfel ik over DMP, zeker goed item, maar weet niet of Randuins misschien beter is aangezien je op iemand wilt blijven plakken voor je ult + sunfire damage.
Dit is een relatief high dmg build en geen tank build. De DMP geeft je de extra mobility wat eigenlijk wel fijn is en deaths dance geeft heel veel sustain want je Q is niet altijd voldoende om te kunnen sustainen.

Je moet ook rekening houden met het feit dat met deze build je niet echt het "plak potentieel" nodig hebt van randuins voor dmg van je ult want je empowered W doet zo al 900 dmg en in teamfights sta je toch vaak midden in het enemy team en doet je ult zo al dmg.

DMP geeft je overigens 5 armor meer en 100 HP meer voor 100 gold over sunfire en met de 75% slow voor 1 seconde heb je uiteindelijk ook voldoende om iemand bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:31
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:42:
[...]

Eigenlijk vind ik de masteries zoals ze nu zijn in zijn algemeenheid ruk.

Er is nu veel minder de mogelijkheid om te differentiëren per champion/per rol.

En bepaalde champions hebben overduidelijk veel baat bij de nieuwe masteries terwijl andere champs het nakijken hebben. Bij de vorige masteries in season 5 was er voor elk wel wat wils, maar nu?

Heb bijv Lee Sin laatste tijd zitten oefenen. Merk toch wel enige teruggang in power. Die offensive tree is niet echt briljant voor hem. Inderdaad geen flat ad, geen cdr en niet echt een goeie keystone mastery
Ik dacht dat het aan mij lag met mijn beperkte inzicht. Heb voor bijna alles dat ik speel wel een masterypage kunnen maken maar met Lee zat (zit) ik echt ?????. Niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Death1ord schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:30:
[...]

Dit is een relatief high dmg build en geen tank build. De DMP geeft je de extra mobility wat eigenlijk wel fijn is en deaths dance geeft heel veel sustain want je Q is niet altijd voldoende om te kunnen sustainen.

Je moet ook rekening houden met het feit dat met deze build je niet echt het "plak potentieel" nodig hebt van randuins voor dmg van je ult want je empowered W doet zo al 900 dmg en in teamfights sta je toch vaak midden in het enemy team en doet je ult zo al dmg.

DMP geeft je overigens 5 armor meer en 100 HP meer voor 100 gold over sunfire en met de 75% slow voor 1 seconde heb je uiteindelijk ook voldoende om iemand bij te houden.
Ik vind DMP ook een hele fijne item. Het geeft zoveel HP. Zeker met Titanic Hydra is dat heel fijn.
Toch zie ik dat Renekton´s late game gewoon worden opgeblazen, veel health maar relatief weinig armor.
Zelf heb ik het idee dat ik DMP vaak koop voor de stats en Randuins voor de passives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Recrush schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:43:
[...]

Ik dacht dat het aan mij lag met mijn beperkte inzicht. Heb voor bijna alles dat ik speel wel een masterypage kunnen maken maar met Lee zat (zit) ik echt ?????. Niet fijn.
Niet te bescheiden doen hoor, zo beperkt is je inzicht niet :P

Met Lee wil je je early game natuurlijk zo sterk mogelijk maken, dus dmg maximaliseren. Dat is er nu zeker niet op vooruit gegaan.

In vergelijking met voorheen mis je nu die 4 flat AD mastery, je mist die Executioner talent (zit nu in de Cunning tree terwijl het eigenlijk een pure dmg talent is) en je mist ook een goeie Keystone voor Lee. Die crit talent is uiteraard niks, die basic attack talent nou ja kan maar Lee is niet echt een aa-based champion, en die laatste is dan nog misschien de beste met die dmging abilities die een dot op enemy zetten, maar voor aoe abilities is de dmg al minder en het scaled met AD en op den duur bouw je geen AD meer op Lee maar tanky.

Vind het echt weer getuigen van onvermogen van Rito dat ze nu zelfs via fucking masteries alweer bepaalde champions zitten te maken en breken. Ok ik chargeer een beetje, maar voorheen waren masteries nooit zo dat bepaalde champions er véél meer baat bij hadden dan anderen. Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik zou zeggen dat fervor of battle toch een uitstekende keystone is voor Lee? Ja, je bent geen aa-based champion. Maar Lee gebruikt wel extreem veel spells, ik neem aan dat Q skillshot en Q jump voor 2 tellen. Dan zit je met Lee toch zeer snel op die 10 stacks (80ad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
steel123 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:12:
Ik zou zeggen dat fervor of battle toch een uitstekende keystone is voor Lee? Ja, je bent geen aa-based champion. Maar Lee gebruikt wel extreem veel spells, ik neem aan dat Q skillshot en Q jump voor 2 tellen. Dan zit je met Lee toch zeer snel op die 10 stacks (80ad).
Oh ja wacht spells tellen ook mee, true. Dan is die waarch beste ja. Nog steeds niet echt ideaal, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Haha, NU krijg ik een melding dat er nieuwe masteries zijn en de pagina's reset zijn! :P Lol, maar een week te laat hehe

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 16:49
Tot nu toe bevallen me de veranderingen in de preseason maar niks. De mastery trees van S5 vond ik fijner in te richten voor specifieke champs. Zoals andere ook al beschreven zijn sommige champs er hard op achter(voor)uit gegaan. Riven, Lee(Tryndamere, Yasuo).
De champs die veel sustain nodig hebben in early game wordt het lastig gemaakt om in lane te blijven tegen agressieve champs. (Nasus, Kassadin etc.) De potions als start tegenover de crystaline flask of cloth+5 start vind ik erg achteruit gegaan.

Sommige adc's lijken me op het moment erg OP. Neem graves bijv.
De kits plus sommige items lijken me te sterk op het moment. Ben benieuwd als dadelijk phantom dancer wordt geactiveerd.

Jungle had ik in het begin moeite mee om te clearen, maar zodra je naast je machette die andere item van 350g koopt heb je eigenlijk met elke champ genoeg sustain in de jungle.

Verder vind ik het fijn dat iedereen nu standaard 2 wards heeft en pinks 75g kosten. Ik merk dat mensen hier nu ook meer gebruik van maken waarvoor ze eerst met moeite een ward kochten/plaatsen (gold elo).

De healende/beschermende supports zijn er ook flink op vooruit gegaan. Soraka/Janna zijn erg sterk op het moment. Op zich wel goed om variatie te brengen in de kill support lane aka thresh blitz etc.

Op het moment hoop ik dat ze champs/masteries/items gaan balancen of dat ik ga wennen aan de nieuwe playstyle, anders denk ik niet dat ik league nog zo veel speel als vorige seizoenen.

Einde QQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat ik gespeeld heb, zijn veel veranderingen wel ok of leuk. Maar in mijn potjes in ieder geval is het aantal wards echt te zielig voor woorden. Gemiddeld stonden er maar 2 tegelijk in elk potje.

Graves jungle schijnt ook OP te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 17:13
RIP ADCasters :(

RIP Lee syndrome

[ Voor 20% gewijzigd door Junia op 13-11-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:14:
Graves jungle schijnt ook OP te zijn ?
Vind wel meevallen, al zal ik wel meer uren moeten steken in Graves

Zijn kit is wel leuk voor de jungle nu: Q doet aardig wat aoe dmg via de muur, zijn aa's doen veel dmg up close, zijn aa's geven knockback aan de monsters dus goed voor kiten, zijn E is aa reset en uiteraard ook goed voor kiten en geeft ook een boost aan je resistences.

Maar ja, leuke kit voor jungle clear betekent nog niet automatisch ook een briljante jungler.

Graves blijft natuurlijk een champion die up and close moeten komen om echt dmg te doen, en dat is altijd riskant en je komt ook niet altijd zo dichtbij. Ondanks zijn E blijft ie natuurlijk betrekkelijk squishy zonder dat ie echt CC brengt of een Diana-like burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:06
Dreanor schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:55:
Haha, NU krijg ik een melding dat er nieuwe masteries zijn en de pagina's reset zijn! :P Lol, maar een week te laat hehe
Kreeg deze melding gisteren voor de tweede keer, en toen waren al mijn masteries al gereset, gelukkig gebeurde dit niet een tweede keer :)

10-11 november stond er ook dat ranked gedisabled was maar je kon nog steeds ranked games spelen en zou je nog tot die datum iets kunnen doen aan je ranked border, maar dit kon zelfs nog tot gisteren, als ik dat had geweten was ik nog voor diamond gegaan :+

Wat betreft de grote update, eerste paar games met Evelynn wat lastige potjes omdat het nogal uitzoeken was wat goed werkten, heb nu gelukkig masteries die me genoeg sustain geven en nog steeds aardige dmg geven voor ganks/TF's.. Maar de early pressure die ik normaal had lijkt wel iets minder te zijn nu.

Kijk nu meer op tegen de ADC's en de AD item changes, deze zijn tot nu toe nog best sterk.. Heals zijn best sterk, een ADC die wat sustain heeft en een goede crit zag ik zo +50% hp terugkrijgen :|

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
Oops verkeerde topic

[ Voor 84% gewijzigd door bronce op 14-11-2015 12:21 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Heb het al even gezegd in GoT Chat maar zijn er hier nog mensen die het gevoel hebben dat creep block erger geworden is deze patch?

Ik heb het gevoel dat de minions zich anders groeperen waardoor je vrij gemakkelijk kan vastlopen als jouw minion wave een tikkeltje te groot is waardoor je soms een CS mist omdat je er gewoon niet op tijd geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Death1ord schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:17:
Heb het al even gezegd in GoT Chat maar zijn er hier nog mensen die het gevoel hebben dat creep block erger geworden is deze patch?

Ik heb het gevoel dat de minions zich anders groeperen waardoor je vrij gemakkelijk kan vastlopen als jouw minion wave een tikkeltje te groot is waardoor je soms een CS mist omdat je er gewoon niet op tijd geraakt.
Yeah ik zei het ook al eens tegen iemand maar die zei dat het tussen m'n oren zit. Ik zie echter wel een merkbaar verschil, weet niet of dat deze patch is of een oudere maar ik heb veel meer problemen met creep block en pathing rondom. Zeker met Nasus heb ik al vaak een stack gemist omdat het door de blocks ineens veel meer tijd kostte om bij een minion te komen in vergelijking met voorheen in eenzelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Recrush schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:49:
[...]

Yeah ik zei het ook al eens tegen iemand maar die zei dat het tussen m'n oren zit. Ik zie echter wel een merkbaar verschil, weet niet of dat deze patch is of een oudere maar ik heb veel meer problemen met creep block en pathing rondom. Zeker met Nasus heb ik al vaak een stack gemist omdat het door de blocks ineens veel meer tijd kostte om bij een minion te komen in vergelijking met voorheen in eenzelfde situatie.
https://www.reddit.com/r/...ridiculous_in_this_patch/

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Pathing / Creep block / Tower bugs ;), ik denk dat we nog wel even verwijderd zijn van een fatsoenlijke start van het seizoen. Mag toch hopen dat ze nog een flinke bugfix patch uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Vraagje: welke stat helpt met het herladen van de shotgun van Graves? Attack Speed of CDR?

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren toevallig WingsOfDeath's stream opstaan op twitch en daar waren af en toe ook nog mensen zonder masteries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Pete_Sampras schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:41:
Vraagje: welke stat helpt met het herladen van de shotgun van Graves? Attack Speed of CDR?
Volgens mij kun je die herlaad tijd bijna niet omlaag krijgen, maar het is dus wel i.c.m. AS en niet CDR;
Double Barrel: Graves's gun, Destiny, holds up to 2 Shells. After using all of his Shells or sitting on one Shell for 4 seconds without attacking, Graves will reload, which takes 2 seconds during which he Disarm icon cannot attack. Attack speed only slightly reduces reload time but more significantly reduces the delay between attacks.

[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 16-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Waar ik voor patch 5.22 nog een goede reeks wist weg te zetten met DIana Jungle is het sinds deze patch een stuk lastiger geworden. In de jungle lukt een volledige clear net niet helemaal of met moeite. De items zijn net iets duurder geworden, runeglaive bijvoorbeeld. Omdat de game veel eerder op gang komt, loop je sneller wat achter omdat je pas na lvl 5.

Ik heb zelf het idee dat je niet meer een ADC of MID kan one-shotten, maar eigenlijk wat meer combi's nodig hebt. Na een Q-W-R heeft de enemy nog 40% health ongeveer. een 2e R brengt dat tot 20%, maar dan is hij nog niet dood.

Hebben meer mensen hier deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb deze ervaring ook met andere junglers ja. Je eerste clear is lastiger en daardoor heb je early game minder impact. Omdat je als jungler lategame sowieso altijd al een tweede support was is je rol als jungler een stuk minder van invloed op het eindresultaat naar mijn mening. Met AP junglers is het nog erger ivm de increased cost op AP items.

[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 16-11-2015 12:43 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik vind de upgrade naar je eerste jungle item ook heel erg duur (700 gold). Als je een jungler hebt met slechte sustain moet je terug voordat je dit item kunt kopen... Daarnaast voel ik met met bepaalde junglers HEEL sterk (vooral tanky en crit based) en met een aantal heel zwak..

Ach, pre-season..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:17
Damien schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:29:
Pathing / Creep block / Tower bugs ;), ik denk dat we nog wel even verwijderd zijn van een fatsoenlijke start van het seizoen. Mag toch hopen dat ze nog een flinke bugfix patch uitbrengen.
Daar hebben ze toch ook nog een kleine twee maand voor.. Vorig jaar begon het nieuwe seizoen toch ook enkele dagen/weken na de jaarwisseling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Die crit champions worden aangepast, de Warlord keystone werkt dan alleen nog maar op champions.
Tanky junglers zijn inderdaad sterk, maar niet sterker dan voorheen.

Bruisers zijn iets minder sterk maar niet compleet nutteloos
Jax met Devourer, Rageblade en Gunblade is ook leuk om mee te spelen, één van de huidige carry junglers, naast Xin en natuurlijk Tryndamere.

Refillable potion wordt volgende patch misschien ook gebuffed met 25 extra HP, wat niet verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Carnagy schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:33:
Waar ik voor patch 5.22 nog een goede reeks wist weg te zetten met Diana Jungle is het sinds deze patch een stuk lastiger geworden. In de jungle lukt een volledige clear net niet helemaal of met moeite.
Die ervaring heb ik niet, althans wat betreft Diana.

Golems (smite) --> Red --> Blue (smite) en ik was met gebruik van 1 pot op ongeveer 60% hp toen ik na Blue lvl 3 werd. Effe crab neerhalen en je bent met nog 2 pots over healthy zat om een volledige clear te doen. Ik startte dus wel met 3 hp pots; op Diana zie ik niet zo de meerwaarde van die flask en de upgrade. Diana's kit is qua clear toch sterk zat om niet al teveel sustain nodig te hebben (na eerste back).

Maar ik onderschrijf wel het algemene idee/feit dat de jungle er niet vriendelijker op is geworden gelet op duurdere items, matige mana sustain. lastigere eerste clear, etc.
Xanthian schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:15:
Die crit champions worden aangepast, de Warlord keystone werkt dan alleen nog maar op champions.
Tja, niet dat Yasuo daar ineens niet meer OP door is.

Heb zijn kit altijd al belachelijk sterk gevonden. Dat ie nu die crit heals niet meer op minions kan doen en alleen nog op champs maakt zijn lane sustain iets minder, maar zijn duel power is hiermee nog steeds te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, niet dat Yasuo daar ineens niet meer OP door is.

Heb zijn kit altijd al belachelijk sterk gevonden. Dat ie nu die crit heals niet meer op minions kan doen en alleen nog op champs maakt zijn lane sustain iets minder, maar zijn duel power is hiermee nog steeds te sterk.
Zag een post op Reddit (volgens mij) met het idee Yasuo's crit-increase als passive onder te brengen in zijn ultimate.

Level 6: 33% increase,
Level 11: 66% increase en
Level 16: 100% increase (de huidige verdubbeling).

Dit zou een hoop power wegnemen in zijn early game. Vond ik wel een sterk idee, maar waarschijnlijk kijkt Rito hier niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:11:
[...]

Zag een post op Reddit (volgens mij) met het idee Yasuo's crit-increase als passive onder te brengen in zijn ultimate.

Level 6: 33% increase,
Level 11: 66% increase en
Level 16: 100% increase (de huidige verdubbeling).

Dit zou een hoop power wegnemen in zijn early game. Vond ik wel een sterk idee, maar waarschijnlijk kijkt Rito hier niet naar.
Hmja een dergelijke kleine nerf zou prima zijn, maar gebeurt waarschijnlijk toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Secsytime schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:00:
Ik vind de upgrade naar je eerste jungle item ook heel erg duur (700 gold). Als je een jungler hebt met slechte sustain moet je terug voordat je dit item kunt kopen... Daarnaast voel ik met met bepaalde junglers HEEL sterk (vooral tanky en crit based) en met een aantal heel zwak..

Ach, pre-season..
Ik heb goede ervaring met hunters potion. Je hebt er zoveel sustain voor en het kost 400 gold in totaal. Zelfs al heb je het niet echt meer nodig, zorgt het er constant voor dat je gewoon full HP en Mana hebt als je wilt gaan ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Death1ord schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:08:
[...]

Ik heb goede ervaring met hunters potion. Je hebt er zoveel sustain voor en het kost 400 gold in totaal. Zelfs al heb je het niet echt meer nodig, zorgt het er constant voor dat je gewoon full HP en Mana hebt als je wilt gaan ganken.
Ja, maar hierdoor vertraag en verzwak je je early game spike alleen maar nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Secsytime schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:07:
[...]

Ja, maar hierdoor vertraag en verzwak je je early game spike alleen maar nog meer.
Is niet helemaal waar. Je bespaart ook wat kosten op potions
Daarnaast verdien je tijd terug omdat je minder vaak terug hoeft. In principe kan je ganken > Farmen > Ganken > farmen tot dat je genoeg gold hebt.

Op champions die geen sustain hebben in de jungle en mana afhankelijk zijn is dit zo sterk, denk aan Evelyn, Hecarim, Jax, Amumu, Pantheon en zo zijn er nog wel meer.

Toch zou ik willen zien dat ze kosten voor de cinderhulk en Runeglaive terug draaien. Devourer was al sterk dus die kunnen we zo laten en Warrior heeft een buff gekregen. De jungle kan nog wel iets van finetuning gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Secsytime schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:07:
[...]

Zoals Xanthian al aanhaalt is dit geen zwart/wit situatie. Ja, je power spike komt later maar aangezien je een oneindige hoeveelheid potions hebt, kan je gewoon zo veel pressure uitvoeren op de map en constant ganken en toch veel HP/Mana hebben dat je met die pressure en powerfarming gewoon makkelijk terug op schema zit. Ook later in de game, wanneer je normaal geen potions meer zou kopen kan je het nog houden tot wanneer je de ruimte over hebt en dan blijf je ook echt full mana/HP rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Death1ord schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:51:
[...]

Zoals Xanthian al aanhaalt is dit geen zwart/wit situatie. Ja, je power spike komt later maar aangezien je een oneindige hoeveelheid potions hebt, kan je gewoon zo veel pressure uitvoeren op de map en constant ganken en toch veel HP/Mana hebben dat je met die pressure en powerfarming gewoon makkelijk terug op schema zit.
Klopt, het is niet zwart-wit :)

Hangt inderdaad sterk af van de champion. Op iemand met een prima healthy clear zoals Diana vind ik een hunters potion een beetje zonde van het geld en zoals Secsy terecht zegt delayed dat alleen maar je early powerspike omdat je 400g kwijt bent aan non combat stats. Maar op bijv Amumu kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik heb wat inzicht van anderen nodig met betrekking tot het uitbreiden van mijn champion pool, maar ik kan zelf geen keuze maken. Ik wil mijn pool graag uitbreiden met een van deze champions: Jax, Xin Zhao, Wukong, Irelia. Heb met al deze champions al wat games gespeeld en sta open voor jullie commentaar/suggesties. Heb geen overduidelijke voorkeur of echt veel betere resultaten met een champion.

Ik speel vooral Top/Jungle en deze champions vullen een redelijk vergelijkbare rol.
Jax: delayed stun, hypercarry,
Xin Zhao: geen escape, delayed stun,
Wukong: goede waveclear/push(Hydra), alleen ult als CC
Irelia: geen AoE, geen escape, situationele stun,

Al is bijvoorbeeld Xin veel beter in de jungle dan een Irelia, maar dat laat ik graag buiten beschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
steel123 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:35:
Ik heb wat inzicht van anderen nodig met betrekking tot het uitbreiden van mijn champion pool, maar ik kan zelf geen keuze maken. Ik wil mijn pool graag uitbreiden met een van deze champions: Jax, Xin Zhao, Wukong, Irelia. Heb met al deze champions al wat games gespeeld en sta open voor jullie commentaar/suggesties. Heb geen overduidelijke voorkeur of echt veel betere resultaten met een champion.

Ik speel vooral Top/Jungle en deze champions vullen een redelijk vergelijkbare rol.
Jax: delayed stun, hypercarry,
Wukong: goede waveclear/push(Hydra), alleen ult als CC

Al is bijvoorbeeld Xin veel beter in de jungle dan een Irelia, maar dat laat ik graag buiten beschouwing.
Ok maar waar moeten we dan precies commentaar op geven?

Ik kan wel commentaar geven op die eigenschappen die je per champion hebt opgesomd; daar valt nog wel wat op aan te merken. De champions vullen ook helemaal niet zomaar een vergelijkbare rol.

Hoe dan ook zou ik Xin als pure jungler beschouwen en Irelia als pure top laner (kan andersom ook wel, maar is minder ideaal). Jax en Wukong zijn meer voor beide rollen geknipt, al vind ik Jax effectiever als top laner en Wukong als jungler.

Maar goed, het gaat ook om je eigen voorkeuren. Ga ze spelen, en dan kom je zelf wel tot de conclusie wat voor jou goed werkt en wat je leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Met de nieuwe mastery's ben ik de afgelopen dagen wat aan het testen met Brand support.
Ik moet zeggen dat werkt lekker, de AP Keystone + de passive van Brand zorgt voor leuke early game damage.
Upgrade het gold item met spellpower naar de variant met wards zodat je teammates iig niet kunnen klagen dat je niet ward en bouw voor de rest AP zodat je squishies kan combo'en.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:10:
[...]

Klopt, het is niet zwart-wit :)

Hangt inderdaad sterk af van de champion. Op iemand met een prima healthy clear zoals Diana vind ik een hunters potion een beetje zonde van het geld en zoals Secsy terecht zegt delayed dat alleen maar je early powerspike omdat je 400g kwijt bent aan non combat stats. Maar op bijv Amumu kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Eind vorige week een potje Diana jungle gespeeld en de nieuwe settings vielen me behoorlijk tegen. Normaal kon ik eenvoudig farmen tot en met level 6 zonder in gevaar te komen qua low health enzo, maar met de nieuwe settings was ik toch redelijk vaak low health. Uit "angst" voor enemy jungler op level 5 gerecalled om vervolgens snel level 6 te worden en te ganken.

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Udyr is weer lekker sterk deze patch.

Dit keer gewoon Warrior > Rageblade > tank bouwen en gaan. I.p.v. Phoenix nemen we Tiger.
Voorheen bouwde ik hem meestal met Devourer, maar Warrior is gewoon veel beter. Tiger heeft betere synergy met rage blade vanwege de AS boost van Tiger. Met deze setup ben je gewoon early game veel sterker en je clears zijn ook beter.

Daarna nog een potje Mundo jungle gedaan, maar die is ook sterk. Weet eigenlijk niet waarom het zo goed werkt in de jungle, maar desondanks dat ik slecht speelde voelde het vrij smooth aan. Mundo jungle is iets wat we vaker gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Xanthian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:00:
Udyr is weer lekker sterk deze patch.

Dit keer gewoon Warrior > Rageblade > tank bouwen en gaan. I.p.v. Phoenix nemen we Tiger.
Voorheen bouwde ik hem meestal met Devourer, maar Warrior is gewoon veel beter. Tiger heeft betere synergy met rage blade vanwege de AS boost van Tiger. Met deze setup ben je gewoon early game veel sterker en je clears zijn ook beter.

Daarna nog een potje Mundo jungle gedaan, maar die is ook sterk. Weet eigenlijk niet waarom het zo goed werkt in de jungle, maar desondanks dat ik slecht speelde voelde het vrij smooth aan. Mundo jungle is iets wat we vaker gaan doen.
Mundo heeft op dit moment een winrate van 57% in de jungle. Bizar hoog... Ik heb m de laatste tijd ook al vaker gezien in games en zeker die slow van zn Q is echt vervelend. Ik wil eerst Nocturne op max lvl krijgen en ga dan Mundo proberen in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Die tank masteries zijn gewoon erg sterk, hierdoor krijgen de tanks een NOG hogere winrate. Ze behoorde ook voor deze patch al tot de hoogste winrate champion class.

Bond of Stone is ook wel de perfecte mastery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Helaas gaan ze Bond of Stone alweer nerfen :( wordt 2% dmg reduction als je solo bent.
Ik hoop dat ze die Strenght of Ages fixen/buffen, zou eigenlijk 20hp per monster en 10 per cannon moeten geven, maar geeft maar 10hp per monster.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Fanatic_FS schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:45:
Helaas gaan ze Bond of Stone alweer nerfen :( wordt 2% dmg reduction als je solo bent.
Ik hoop dat ze die Strenght of Ages fixen/buffen, zou eigenlijk 20hp per monster en 10 per cannon moeten geven, maar geeft maar 10hp per monster.
Strength of Ages is niks mis mee, het is ook een jungle Keystone.
Op champions zoals Volibear, Zac en nog een paar andere had ik deze Keystone ook getest en ik had geen enkele moeite om snel die 300 extra HP te krijgen. Hoe het zit voor laners weet ik niet.

Bond of Stone is ook voor tanky supports, dus die nerf is prima.
Volgens mij is ook de bedoeling dat tanky top laners die andere Keystone gebruiken die HP steelt met een AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Xanthian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:57:
[...]
Als die niet doet wat in de description staat (geeft 10hp per monster ipv 20) is er toch wel iets mis mee lijkt mij of niet?
Daarnaast zoals je al zegt is het een jungle mastery, echter als hij maxed out is healt hij alleen bij cannon minion death, niet bij monsters, niet zo nuttig voor een jungler.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Fanatic_FS schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:01:
[...]

Als die niet doet wat in de description staat (geeft 10hp per monster ipv 20) is er toch wel iets mis mee lijkt mij of niet?
Daarnaast zoals je al zegt is het een jungle mastery, echter als hij maxed out is healt hij alleen bij cannon minion death, niet bij monsters, niet zo nuttig voor een jungler.
Het klopt waarschijnlijk niet wat er staat, maar het functioneerd overigens prima.
Dat je geen sustain krijgt van een canon minion na 15 minuten is geen groot gemis, dan wordt het toch tijd om te groupen en te siegen en is er vaak geen canon minion in de buurt. Als ik het niet vergeet zal ik het vanmiddag eens testen.

Ik zou overigens alleen die Keystone overwegen voor champion die scalen met HP, zoals Volibear, Nautilus, Mundo en enkele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Wat aangekondigde wijzigingen voor jungle:
quote: Rito
We're seeing certain champions struggle more than they should at present. We've got some buffs to Hunter's Talisman and Refillable Potion coming as a result to help out some early clears. We're also seeing some magic damage dealing junglers in particular have issues, so are lowering Magic Resistance on some monsters to help them specifically.
Dat is dus leuk nieuws voor Diana, Elise, Zac, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Je krijgt dus wel sustain van cannon minions wat zoals je zelf al zegt geen groot gemis is op een jungler.
Had veel liever sustain van een monster voor spellbased junglers.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Koekiemonsterr schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:16:
Wat aangekondigde wijzigingen voor jungle:

[...]

Dat is dus leuk nieuws voor Diana, Elise, Zac, etc.
Dat gaat de goede kant uit. Met een snellere early clear zorg je ervoor dat je niet achter komt te liggen op de rest van de lanes en kunnen je ganks misschien nog iets forceren. Nu had ik daar als Diana best last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Xanthian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:57:
[...]
Op champions zoals Volibear, Zac en nog een paar andere had ik deze Keystone ook getest en ik had geen enkele moeite om snel die 300 extra HP te krijgen. Hoe het zit voor laners weet ik niet.

Bond of Stone is ook voor tanky supports, dus die nerf is prima.
Volgens mij is ook de bedoeling dat tanky top laners die andere Keystone gebruiken die HP steelt met een AA.
Voor zover de vrije keuze en de geforceerde meta. Rito plz.

Al is 8% damage reduction natuurlijk erg sterk en je 'shield' als het ware ook nog een andere squishy voor 8%. Echt de perfecte mastery ooit voor Mundo.

Xanthian in "\[PC/Mac] League of Legends - Deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Hotfix van vandaag:

Graves
- Movement Speed: 345 ⇒ 340
End of the Line (Q)
- Initial damage: 60/80/100/120/140 ⇒ 55/70/85/100/115
Secondary damage: 90/155/220/285/350 ⇒ 85/145/205/265/325
Mana cost: 55/60/65/70/75 ⇒ 60/70/80/90/100
Kog'Maw
- Base attack speed: 0.625 ⇒ 0.665
- Base AD: 54.46 ⇒ 57.46
Warlord's Bloodlust (Ferocity)
- Now only works on crits against Champion or Champion's clone(tooltip will be fixed in next patch)
Thunderlord's Decree(Cunning)
- Now correctly works when several allies have selected this mastery

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vandaag trouwens per stom toeval Koekie tegengekomen in teambuilder :D Ik was jungle Vi en hij jungle Udyr. Helaas vond onze Azir het nodig om direct na first blood op te geven AFK te gaan dus hebben we er maar een 'open mid' game van gemaakt. Daarna een game samen gespeeld en die was een stuk leuker :P Was nog nooit legendary geworden met Malphite, maar eens moet de eerste keer zijn!

• Damien
steel123 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:35:
Ok weer wat geleerd. Nou ik speel geen champs zonder escapes. Ik kan immers alleen maar in 1 lijn terug naar een veilig gebied en dat is altijd richting toren.

• Xanthian
Damien schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:52:
[...]

Ok weer wat geleerd. Nou ik speel geen champs zonder escapes. Ik kan immers alleen maar in 1 lijn terug naar een veilig gebied en dat is altijd richting toren.
De gemiddelde Xin en Irelia speler gebruikt natuurlijk de dash om te engagen. Ja, dan heb je geen escape meer.

Trundle is zo'n mooie counter tegen Mundo, zeker in de jungle.
Met Trundle koos ik voor Warrior met chilling smite, Deadman's plate, Mercury Boots, Frozen Mallet en verder kwam ik niet. Ik wou eigenlijk nog Locket of the Iron Solari kopen maar zover kwam de game niet.

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:07:
[...]

De gemiddelde Xin en Irelia speler gebruikt natuurlijk de dash om te engagen. Ja, dan heb je geen escape meer.

Trundle is zo'n mooie counter tegen Mundo, zeker in de jungle.
Met Trundle koos ik voor Warrior met chilling smite, Deadman's plate, Mercury Boots, Frozen Mallet en verder kwam ik niet. Ik wou eigenlijk nog Locket of the Iron Solari kopen maar zover kwam de game niet.
Dan gebruiken ze de dash op Irelia iig verkeerd. Want als jij op een champion gaat dashen zonder de potentie te hebben om hem te killen, kun je beter stoppen met Irelia spelen.

Met Xin eigenlijk hetzelfde verhaal, je gaat erin voor een kill, om zo maar willekeurig naar champions te dashen en niet zeker te zijn of je de trade gaat winnen, dan moet je hem gewoon niet gaan spelen.

Tevens geeft een knockup zoals die van Xin en een Slow/Stun van Irelia je nog secundaire mogelijkheden om te escapen.

Een escape is een mogelijkheid om weg te komen, niet alles hoeft een Tristana jump/Ezreal flash/Lucian Dash te zijn om als escape te worden gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 19-11-2015 09:11 ]

• Xanthian
Ik moet zelf ook weer Irelia spelen... maar er zijn zoveel champions die goed zijn en die ik wil spelen.

Dit is trouwens ook weer een merkwaardig artikel: http://www.dailydot.com/esports/hun-fnatic-na-lcs-ad-carry/
Huni was altijd één van mijn favoriete top laners, lekker aggresief, soms erg mooie plays en speelde leuke champions, zoals Hecarim en Riven. Als dit waar is, vind ik het erg jammer dat hij AD gaat spelen.

• steel123

steel123

Cryman9

Die opmerking over geen escape kwam vooral door mijn ervaring met Xin/Irelia en een beetje als Jax. In mijn matige ervaring met deze champs kwam ik vaak in de situatie dat ik me in een all in teamfight bevond zonder mogelijk om te ontsnappen aan certain death.

Al ben ik er achter gekomen dat ik deze auto attack melees niet helemaal mijn stijl zijn. Ik speelde ook vooral dingen als Pantheon/Renekton (Dr. Mundo, Akali, Poppy), wat meer AD casters zijn. Vandaar dat mijn keuze ook is gevallen op Wukong.

Voorlopig ga ik me dus ook vooral focussen op:
Top: Renekton, Akali, Wukong, Dr. Mundo, Cassiopeia
Jungle: Pantheon, Udyr, Elise, Vi
Met als wildcard Poppy, maarja moet even die rework afwachten of het iets wordt. Huidige Poppy vind ik wel echt geweldig.

Cassiopeia nog niet echt getest in 5v5, maar wel aantal keer gespeeld in Dominion. Heb bijna een jaar niet gespeeld, dus daar een beetje mijn mechanics bijgeschaafd. En heb echt geweldige resultaten met Cassio. Al speel ik haar ook iets meer als AP bruiser (Rod of ages, Rylai's, Abyssal, Zhonya, Lyandri).

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:23:
Dit is trouwens ook weer een merkwaardig artikel: http://www.dailydot.com/esports/hun-fnatic-na-lcs-ad-carry/
Huni was altijd één van mijn favoriete top laners, lekker aggresief, soms erg mooie plays en speelde leuke champions, zoals Hecarim en Riven. Als dit waar is, vind ik het erg jammer dat hij AD gaat spelen.
Aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat hij weg gaat, want als het waar is omtrent zijn salaris dan zal Fnatic gewoon eens over de brug moeten komen. Je kunt na zo'n seizoen natuurlijk niet meer zeggen, ja je krijgt een startsalaris en we kijken wel.

De laneswap vind ik dan persoonlijk wel een vreemde keuze, maar goed met zijn speelstijl zou hij gewoon een nieuwe UZI of Doublelift kunnen worden.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Ik weet niet wat er aan de hand is, tijdens season presteerde ik niets, nu heb ik in de pre-season een win/loss van 23 wins, 2 losses
Mundo is echt een cheese pick waar gewoon bijna geen counter tegen is :P

PS4 PSN: Dazzler2120

• Xanthian
Dazzler2120 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:22:
Ik weet niet wat er aan de hand is, tijdens season presteerde ik niets, nu heb ik in de pre-season een win/loss van 23 wins, 2 losses
Mundo is echt een cheese pick waar gewoon bijna geen counter tegen is :P
Trundle, BotrK of Trinity force. De rest Tanky.
Neem dan ook even Ignite i.p.v. TP
Mundo kan poken, maar Trundle heeft sustain.
De all-in wint Trundle met gemak, zelfs onder een turret.
Wel uitkijken dat Mundo je niet gaat kiten.

Maar ja, Trundle is niet populair dus je zal hem niet zo vaak zien.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Xanthian schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:28:
[...]

Trundle, BotrK of Trinity force. De rest Tanky.
Neem dan ook even Ignite i.p.v. TP
Mundo kan poken, maar Trundle heeft sustain.
De all-in wint Trundle met gemak, zelfs onder een turret.
Wel uitkijken dat Mundo je niet gaat kiten.

Maar ja, Trundle is niet populair dus je zal hem niet zo vaak zien.
Klopt, dat maakt mundo voor mij wel een goeie pick op dit moment :D tot nu toe alleen een match up tegen tryndamere verloren, stond 1/3/1, maar na mijn spirit visage en sunfire kon ik hem 1v1 makkelijk killen :P

tot dat dit 'generft/gefixt' wordt ga ik er nog even misbruik van maken om me hoger in mijn ranked MMR te carryen...

Tegen een trundle vooral safe spelen denk ik, geen 1v1's doen en vooral in de teamfights je eigen carries beschermen en poken, kan je uiteindelijk alsnog je team carryen

Ik merk met mundo dat ik consequent de hoogste damage deal en ook de meeste damage tank terwijl ik de minste deaths heb, voor mij is dat de ideale carry champ op dit moment. Op 30 minuten 40k damage doen, en 60k damage tanken met 3 deaths op het einde en 5 kills (dus veel kills weggegeven) carry je een team wel lekker!

[ Voor 24% gewijzigd door Dazzler2120 op 19-11-2015 10:40 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• Koekiemonsterr
Damien schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:16:
Aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat hij weg gaat, want als het waar is omtrent zijn salaris dan zal Fnatic gewoon eens over de brug moeten komen. Je kunt na zo'n seizoen natuurlijk niet meer zeggen, ja je krijgt een startsalaris en we kijken wel.

De laneswap vind ik dan persoonlijk wel een vreemde keuze, maar goed met zijn speelstijl zou hij gewoon een nieuwe UZI of Doublelift kunnen worden.
Ja dat punt van salaris is wel terecht op zich, al las ik ergens ook dat Huni het wellicht niet echt prettig vond te leven onder de strenge regels van die FNC coach.

Ik vind de huidige stap Xpeke die zijn mid lane spot afstaat aan PowerofEvil merkwaardiger. PoE was nou ook weer niet zo'n indrukwekkende mid laner die in de latere fase tekort kwam mede door een te kleine champion pool; precies het probleem van Xpeke. Ik zie hier Origen niet sterker door worden.

• Damien
Koekiemonsterr schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:42:
[...]

Ja dat punt van salaris is wel terecht op zich, al las ik ergens ook dat Huni het wellicht niet echt prettig vond te leven onder de strenge regels van die FNC coach.

Ik vind de huidige stap Xpeke die zijn mid lane spot afstaat aan PowerofEvil merkwaardiger. PoE was nou ook weer niet zo'n indrukwekkende mid laner die in de latere fase tekort kwam mede door een te kleine champion pool; precies het probleem van Xpeke. Ik zie hier Origen niet sterker door worden.
Tja het is een Easyhoon/Faker idee, dus echt afstaan doet hij het niet. Het is gewoon een rotatie, en wat dat betreft denk ik juist wel dat OG sterker eruit komt. Sommige matchups zullen PoE beter liggen dan xPeke. Dus ik geef het wel een kans.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:42:
[...]

PoE heeft helemaal geen kleine champion pool :D Weet niet zo goed waar dat vandaan komt eigenlijk, behalve dat een of andere caster dat een keer heeft geroepen.

edit: verder eens met Damien.

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
Ook het feit dat xPeke ook veel zaken moet regelen voor het team, en dus zoals hij zelf aangeeft niet genoeg tijd heeft om te oefenen/trainen en dus achterraakt op de rest.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vroeger keek ik nog wel eens LoL tournaments, maar ik vind het persoonlijk steeds minder leuk.

Ik zie steeds meer koreanen/chinezen die enorm goed zijn, echter is het een heel andere cultuur en is het vaak minder leuk om te zien dan bijvoorbeeld NA teams. Ze zijn vrij 'camera schuw' en alles gaat via een vertolker, de gameplay voelt 'zakelijk' aan en voor mij is de fun van de game een beetje weg.
Er worden nu ook veel spelers naar de NA tournamenten gehaald.

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:48:
PoE heeft helemaal geen kleine champion pool :D Weet niet zo goed waar dat vandaan komt eigenlijk, behalve dat een of andere caster dat een keer heeft geroepen.
Nou waarom kwam ie dan in de latere fase van S5 nog meerdere keren met Ezreal mid op de proppen, terwijl die Runeglaive op Ez al veranderd was; die picks voegden niks toe.

Veel meer dan Orianna, Syndra, Kogmaw, Ezreal (een enkele keer Azir maybe) en ik geloof Viktor hebben we niet van hem gezien op mid.
Damien schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:47:
[...]

Tja het is een Easyhoon/Faker idee, dus echt afstaan doet hij het niet. Het is gewoon een rotatie, en wat dat betreft denk ik juist wel dat OG sterker eruit komt. Sommige matchups zullen PoE beter liggen dan xPeke. Dus ik geef het wel een kans.
Ah ja ok, dat kan werken, al blijf ik PoE niet een erg indrukwekkende mid vinden, maar wie weet gaat het wat worden zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-11-2015 12:19 ]

• Koekiemonsterr
Viper® schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:08:
Ik zie steeds meer koreanen/chinezen die enorm goed zijn, echter is het een heel andere cultuur en is het vaak minder leuk om te zien dan bijvoorbeeld NA teams.
Voor mij was het eerder andersom. Ik heb niet bijzonder veel met NA en in ieder geval season 5 was het niveau in met name Korea een stuk beter dan NA. Ik kijk liever naar dat hogere niveau...
Viper® schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:08:
Ze zijn vrij 'camera schuw' en alles gaat via een vertolker
Klopt ja, die interviews met tolk erbij voegen doorgaans niks toe.

Maar goed, dat geldt eigenlijk net zozeer voor interviews met EUW/NA spelers. Hoe vaak zit er nou echt een character bij die echt uitspraken durft te doen (Febiven deed dat zowaar een keer met dat Hai-middelvinger incident)? En hoe vaak hebben we Sjokz al kunnen betrappen op vragen die het niveau van een gemiddelde sportverslaggever (wat ging er door je heen, wat voorwacht je van de volgende wedstijd, etc) ontstijgen?

en hoe vaak heb ik al niet pardoes een dubbele post gemaakt :S

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 19-11-2015 12:40 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:12:
[...]

Nou waarom kwam ie dan in de latere fase van S5 nog meerdere keren met Ezreal mid op de proppen, terwijl die Runeglaive op Ez al veranderd was; die picks voegden niks toe.

Veel meer dan Orianna, Syndra, Kogmaw, Ezreal (een enkele keer Azir maybe) en ik geloof Viktor hebben we niet van hem gezien op mid.

[...]

Ah ja ok, dat kan werken, al blijf ik PoE niet een erg indrukwekkende mid vinden, maar wie weet gaat het wat worden zo.
Hij kan op mid de volgende champs spelen (en die heeft hij ook gespeeld):
- Kog'Maw
- Orianna
- Cassiopeia
- Kassadin
- Ezreal
- Syndra
- Viktor
- Varus
- Ahri
- Leblanc

Azir heeft hij maar 1x gespeeld in een competitieve match en die hebben ze verloren. Ik vind dat een best aardige pool eigenlijk.

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:40:
[...]
Hij kan op mid de volgende champs spelen (en die heeft hij ook gespeeld):
- Kog'Maw
- Orianna
- Cassiopeia
- Kassadin
- Ezreal
- Syndra
- Viktor
- Varus
- Ahri
- Leblanc

Azir heeft hij maar 1x gespeeld in een competitieve match en die hebben ze verloren. Ik vind dat een best aardige pool eigenlijk.
Vraag is dan wel of dat allemaal comfort picks zijn.

Syndra is altijd zijn ultieme comfort champ geweest, maar als je meerdere keren Ezreal mid pickt terwijl dat op voorhand een zwakke pick was, dan vraag ik me af hoeveel uit dat rijtje hij écht goed beheerst. Maar goed, hij heeft wellicht weer stappen gemaakt.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Genoeg: http://www.lolking.net/summoner/euw/23436923#ranked-stats

Cassio, Syndra, Kog en Orianna speelt hij het vaakst, maar ook Ahri, Viktor en Varus speelt hij regelmatig.

• Xanthian
PowerOfEvil is zo slecht nog niet, het is ook nog een jonge speler die zich prima kan ontwikkelen.
Koekiemonsterr schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:38:
[...]
Maar goed, dat geldt eigenlijk net zozeer voor interviews met EUW/NA spelers. Hoe vaak zit er nou echt een character bij die echt uitspraken durft te doen (Febiven deed dat zowaar een keer met dat Hai-middelvinger incident)? En hoe vaak hebben we Sjokz al kunnen betrappen op vragen die het niveau van een gemiddelde sportverslaggever (wat ging er door je heen, wat voorwacht je van de volgende wedstijd, etc) ontstijgen?
Huni vond ik an sich ook wel karakter hebben tijdens interviews en volgens mij sprak hij ook wel aardig engels. Of iig beter dan menig andere import figuren.

Ik ben trouwens wel benieuwd of we nog BO3 matches gaan krijgen zoals in Korea.

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Vicarious schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:51:

Cassio, Syndra, Kog en Orianna speelt hij het vaakst, maar ook Ahri, Viktor en Varus speelt hij regelmatig.
Die winrate op Cassio is best wel indrukwekkend te noemen. 75.4% op 65 games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Lachen man Taric jungle; http://matchhistory.euw.l...77506/293179?tab=overview

early game in de jungle erg zwakjes maar het ganken gaat toch oh zo heerlijk, caitlyn kon niks tegen mij.
ik denk dat ik van mijn smurf account maar een taric only account maak :D

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Jemig, 40k damage met Mundo top, terwijl mid en jungler ieder 20k damage hadden gedaan in een teamfight.
Het is maar goed dat Mundo matige CC heeft. Ook leuk als 4 man van de tegenstander een Mundo proberen te chasen en te killen. Ult aan, W aan en maar rondjes rennen en cleavers gooien.

Ben benieuwd hoe ze Mundo gaan nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Xanthian schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:40:
Jemig, 40k damage met Mundo top, terwijl mid en jungler ieder 20k damage hadden gedaan in een teamfight.
Het is maar goed dat Mundo matige CC heeft. Ook leuk als 4 man van de tegenstander een Mundo proberen te chasen en te killen. Ult aan, W aan en maar rondjes rennen en cleavers gooien.

Ben benieuwd hoe ze Mundo gaan nerfen.
Ja ik speelde laatst ook met een Mundo in mij team. Ik was zelf Lulu mid (free he) maar ik maakt het nog maffer door mundo steeds te ulten...

Maar ik weet niet of hin een nerf gaat krijgen. I maak mij persoonlijk meer zorgen om de gigantische snowball die Xin heet, wat een power zeg. Helemaal als dat ook nog eens gecombineerd wordt met een yasuo, die crits zijn belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
En morgen alweer een patch: http://www.surrenderat20....3-server-maintenance.html
Het is één dag eerder vanwege thanksgiving in amerika denk ik.

Ben benieuwd naar Illaoi, ze lijkt me vrij sterk in lane, maar ik moet nog zien hoe het buiten de lane werkt.
Qua build denk ik aan een Triforce of Black Cleaver, daarna tanky. Ook Titanic Hydra zal wel niet verkeerd zijn. Ergens heb ik toch het idee dat ze niet heel OP is, maar we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vicarious schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:51:

Ennnn IEM gewonnen in slechts 5 games :P
1x Cassio
1x Kassadin
3x Orianna

Zijn start is in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:29:
[...]

Ennnn IEM gewonnen in slechts 5 games :P
1x Cassio
1x Kassadin
3x Orianna

Zijn start is in ieder geval goed.
Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht. Men kan wel heel dramatisch over zijn performance zijn het afgelopen seizoen, maar mede dankzij PoE was UoL nog enigszins relevant.

Je zag bij UoL dat het nu helemaal 1 bak ellende is. Kikis en PoE maakten ze wat ze waren.

Ikzelf begin steeds meer de genieten van LoL. Als ze de bugs er nu nog even uithalen, ben ik helemaal tevreden. Overigens Illaoi gespeeld op de PBE, ik vind het wel een leuke champ, echter wel erg gankgevoelig. Maar goed we gaan het zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Damien op 23-11-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damien schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:55:
[...]

Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht. Men kan wel heel dramatisch over zijn performance zijn het afgelopen seizoen, maar mede dankzij PoE was UoL nog enigszins relevant.

Je zag bij UoL dat het nu helemaal 1 bak ellende is. Kikis en PoE maakten ze wat ze waren.
Neuh ik had ook niet anders verwacht, maar Koekie had nog wat twijfels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:55:
[...]

Ikzelf begin steeds meer de genieten van LoL. Als ze de bugs er nu nog even uithalen, ben ik helemaal tevreden. Overigens Illaoi gespeeld op de PBE, ik vind het wel een leuke champ, echter wel erg gankgevoelig. Maar goed we gaan het zien.
Dat Pathblocking/creepblocking mag van mij nog wel even worden aangepast.
Hoewel potjes nu wel sneller zijn geworden is het comeback gehalte van de game wel erg laag.

Met Jax kan ik zo snel twee toren neerhalen en zo hard snowballen dat de game erg eenzijdig kan worden. Ik heb al meerdere keren een win binnen 20 minuten gehad omdat top lane en bot lane erg goed gingen. Ze halen z.s.m. de toren neer waardoor je met 5 man mid kan pushen.

Met de diversiteit zit het voorlopig ook wel goed. En hopelijk krijgen we met patch 5.23 ook de nieuwe ranked systeem toch?

En Ik zie dat mijn Troll Pick ook weer sterker wordt.

Trundle Attack Range 125 > 175
Holy shit, nu wordt farmen nog makkelijk en ook poken met Q > AA wordt makkelijr.
Als iemand ooit het lef heeft om Mundo te kiezen dan neem ik Trundle.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanthian op 23-11-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Vicarious schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:57:
[...]

Neuh ik had ook niet anders verwacht, maar Koekie had nog wat twijfels :P
Nou laat PoE mij dan vooral logenstraffen nu en komend seizoen :)

Ziet er vrij goed uit voor Origen in season 6, zeker met hun ervaring, de grotendeels ongewijzigde lineup en het feit dat we bij FNC nog maar moeten zien wat er op top/jungle/supp komt? (Huni lijkt zeker naar NA te gaan, Reignover ook weg zo lijkt het en geruchten over Yellowstar die er mogelijk een punt achter zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik wil eigenlijk 30 potjes met Fiora spelen omdat ze eigenlijk best goed is.
En haar winrate voor spelers met meer dan 15 potjes Fiora hebben best een hoge winrate.

Maar... ik zuig met Fiora.
Dat komt omdat ik geen high-skillcap champions speel, zoals Yasuo, Zed of Riven maar eerder de wat makkelijkere, zoals Irelia, Jax en Garen.

Maar goed, ik ga gewoon elke dag een paar potjes Fiora spelen en dan zie ik wel waar ik sta na 30 á 50 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer een anderhalf jaar pauze, gisteren weer League aangeraakt.
Denk dat de preseason het beste moment is om weer te beginnen.
Erger me wel kapot aan mezelf, ben zo rusty :P
Hopelijk kan ik plat weer halen deze season.

Had van een vriend gehoord dat AD champions nu erg OP zijn, maar door welk item komt dat dan?
En welke champions spelen jullie nu het meeste? Mijn oude mains zijn; Riven en Lee Sin.

Maar denk dat ik me deze season vooral op ADC ga focussen, kon ik vroeger wel aardig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Xanthian schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:07:
Maar... ik zuig met Fiora.
Dat komt omdat ik geen high-skillcap champions speel, zoals Yasuo, Zed of Riven maar eerder de wat makkelijkere, zoals Irelia, Jax en Garen.
Zou Fiora eerder in jouw categorie van 'makkelijkere' champions plaatsen hoor. Ik kan aardig met haar overweg, dus dan is het bijna per definitie geen high-skillcap champ :)

Maar on a serieus note, Fiora is echt niet heel moeilijk. Kwestie van wat oefenen en zal je al aardig met haar om kunnen gaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:19:
Maar denk dat ik me deze season vooral op ADC ga focussen, kon ik vroeger wel aardig.
Dat lijkt geen slechte keuze, gelet op de vele ADC reworks en hoezeer AD items wat meer op hen zijn afgestemd.

Hebben we trouwens die 'promo helper' gezien in patch 5.23? Alles lager dan Gold I krijgt hulp in de promo's:
With the promo helper, there are no additional games being added to the series itself - you simply start your series with a free-win.

To my personal understanding, the promo helper works like this:

Scenario A. If you lose a series (eg: O X X), the next time you climb back to 100lp and enter the series, you will begin it with a free-win. IE: you will start your series O - -

Effectively, you only need to win 1 game out of 2 instead of 2 out of 3 (making the win stat required for the promo go from 66% to 50%).

Scenario B. If you demote (eg: me going from S2 to S5...rip), then you will get a free-win every promo series you play UNTIL you get back to your season high-point after which you will not get any more promo-win-credits until you fullfil Scenario A.

[ Voor 33% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-11-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:04:
[...]

Zou Fiora eerder in jouw categorie van 'makkelijkere' champions plaatsen hoor. Ik kan aardig met haar overweg, dus dan is het bijna per definitie geen high-skillcap champ :)

Maar on a serieus note, Fiora is echt niet heel moeilijk. Kwestie van wat oefenen en zal je al aardig met haar om kunnen gaan.
Misschien niet, maar ik doe het toch niet echt goed met haar.
Voor mijn gevoel is haar damage gewoon moeilijk in te schatten, maar dat komt wel als ik meer met haar ga spelen.

Het tweede punt waar ik mee zit is om de all-ins goed te doen. Je moet letten op de vitals, op de juiste tijd riposte activeren en als je de ult ook nog activeerd dan wordt het een hele kluif om ze alle vier te raken. Echt makkelijk is het niet.

Garen is een no-brainer Q > E > Ult
Irelia is iets moeilijker dan garen, je moet alleen opletten met je ult.
Jax is ook makkelijk.

Maar goed, het werdt ook tijd voor mij om mechanisch wat beter te worden, en dat kan prima met Fiora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Irelia overigens in het zelfde rijtje als Garen qua skillcap? Okidoki

Minion block aangepast lees ik nu, nice. Ben benieuwd want daar ergerde ik me wel ziek aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Weet iemand of die Runic Affinity mastery nu ook de buffs van Gromp, Krugs, Wraiths doet verlengen? Op wikia staat alleen de red/bluf/baron/dragon buff.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik had verwacht dat illaoi er in zou zitten na deze patch, ik zie hem helaas nog niet. Mensen die wat langer league spelen, hebben jullie een schatting wanneer die er zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

BastiaanNL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:29:
Ik had verwacht dat illaoi er in zou zitten na deze patch, ik zie hem helaas nog niet. Mensen die wat langer league spelen, hebben jullie een schatting wanneer die er zal zijn?
Later deze week, voor het weekend.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Thank you! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
BastiaanNL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:29:
Staat altijd bij de patch notes dat nieuwe champions geactiveerd worden "later this patch". Dus inderdaad paar daagjes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
En Illaoi is al uit.
Eerste ervaring, sterk als ze tentakels in haar buurt heeft, anders vrij zwak.
Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.