[PC/Mac] League of Legends - Deel 11 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste
Acties:
  • 72.022 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Douweegbertje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:08:
Ik hou van cho.. :+
Je kan hem bouwen dat hij relatief veel leven heeft (voor een "mage"). terwijl je damage output ziek hoog kan zijn. Los van de silence en slow die hij óók nog heeft.
Dus ja, substain, cc en semi tanky met veel damage..

Wellicht slecht met Malphite te vergelijken maar als je iets meer kill potential zoekt dan zou je voor cho kunnen gaan ;)
Cho is leuk ja. Maar die mist naar mijn idee iets in de late game. Hij zo traag als wat en heeft geen engage, wat ik toch graag heb mijn champions.

Als ik meer kills in lane wil hebben ga ik wel met Wukong spelen, al hoewel ik het daar niet zo goed mee doe. Of ik pak Hecarim, maar die heeft aardig wat harde counters op top lane waar je niet vrolijk van wordt. Ook nu Garen niet zo vaak meer gebanned wordt speel ik hem ook steeds vaker.

Ik kies mijn champions vaak voor hun mid en late game. Champions zoals Hecarim, Malphite en Wukong voldoen daar aan.

Andere champions die ik eens moet leren spelen zijn Gnar en Gangplank. Bijde met zeer grote impact late game maar waar ik wel even mee moet trainen. Het zijn niet de makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voor de 'traagheid', daar heb je boots voor. Qua engage.. je hebt een best zieke knockup waar je vervolgens nog een silence over heen kan doen. Pak je 2-3 man in je Q met W dan zijn die eigenlijk al dood. Je combo doet lategame 1000++ damage en zelf kunnen ze niets meer.

Het enige is dat je even moet wennen, early heb je weinig mana en je mag gewoon niet missen. Dat is de learncurve van cho.. beginners vinden hem maar mah.. meestal omdat ze missen en fout positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:17
Doe eens even stoppen met Malphite bashen allemaal, mijn maatje voor mid en dan doen jullie zo lelijk :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Douweegbertje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:59:
Voor de 'traagheid', daar heb je boots voor. Qua engage.. je hebt een best zieke knockup waar je vervolgens nog een silence over heen kan doen. Pak je 2-3 man in je Q met W dan zijn die eigenlijk al dood. Je combo doet lategame 1000++ damage en zelf kunnen ze niets meer.

Het enige is dat je even moet wennen, early heb je weinig mana en je mag gewoon niet missen. Dat is de learncurve van cho.. beginners vinden hem maar mah.. meestal omdat ze missen en fout positioneren.
Ik wil niet zeggen dat ik hem "mwah" vind, op top lane is hij zeker sterk.
Het is alleen dat die Q op 2-3 man raken extreem moeilijk is (voor mij).

Maar even iets anders. Als je nou niet de beste waveclear hebt top early game, zeg tussen level 3 en 9. En jouw tegenstander gaat roamen. Moet je dan top lane blijven en farmen of wat farm opgeven en erachter aan gaan?

Één van mijn laatste games was ik Malphite tegen Renekton en Renekton pushed de wave en gaat roamen. Naar mijn gevoel doe je daar niet zoveel aan anders dan proberen te farmen en te pushen. Mijn lux op mijn team begon te klagen dat ik Renekton steeds liet gaan en dat ik erachter aan zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
Maar even iets anders. Als je nou niet de beste waveclear hebt top early game, zeg tussen level 3 en 9. En jouw tegenstander gaat roamen. Moet je dan top lane blijven en farmen of wat farm opgeven en erachter aan gaan?

Één van mijn laatste games was ik Malphite tegen Renekton en Renekton pushed de wave en gaat roamen. Naar mijn gevoel doe je daar niet zoveel aan anders dan proberen te farmen en te pushen. Mijn lux op mijn team begon te klagen dat ik Renekton steeds liet gaan en dat ik erachter aan zou moeten gaan.
Niet doen anders raak je erg achter. Het beste is wards plaatsen zodat je ziet dat hij gaat roamen en tijdig waarschuwen. Gaan ze dan alsnog dood is het hun eigen schuld. Zelfde geldt overigens ook als de tegenstander veel kill druk op je heeft, I.E. zed op lux. Dan moet je er ook niet achter aan gaan lopen kans dat hij om keert en je dood is aanwezig.
Andersom, jij hebt druk op je tegenstander. is het goed om te roamen vooral met je jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 12-09 22:25

steel123

Cryman9

Xanthian schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:12:

Dat is een van de moelijkste dingen om in te schatten. Als renekton zou ik dat ook doen tegen Malphite. Je kunt malphite toch niet killen en malphite kan niet snel pushen/towers killen. Je zou als Malphite uiteraard kunnen volgen, dat is in deze situatie redelijk veilig. Als Renekton dan mid gankt met de enemy jungler dan kan een malphite ult best 3 kills opleveren voor je team.

Niet meegaan en blijven farmen wordt hier op dit forum erg veel aangeraden. Maar je kunt je best voorstellen dat de rest van je team niet blij wordt van steeds 1v3 staan. Als je er vertrouwen in hebt om de skirmish te winnen dan zou ik zeggen volgen.

Natuurlijk is dit allemaal erg subjectief en hangt gewoon veel af van je eigen champion/team en enemy. Het viel me wel op dat tijdens worlds nagenoeg altijd gevolgd wordt. Al is een pro-game natuurlijk absoluut niet vergelijkbaar met soloQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

steel123 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:24:
[...]

Dat is een van de moelijkste dingen om in te schatten. Als renekton zou ik dat ook doen tegen Malphite. Je kunt malphite toch niet killen en malphite kan niet snel pushen/towers killen. Je zou als Malphite uiteraard kunnen volgen, dat is in deze situatie redelijk veilig. Als Renekton dan mid gankt met de enemy jungler dan kan een malphite ult best 3 kills opleveren voor je team.

Niet meegaan en blijven farmen wordt hier op dit forum erg veel aangeraden. Maar je kunt je best voorstellen dat de rest van je team niet blij wordt van steeds 1v3 staan. Als je er vertrouwen in hebt om de skirmish te winnen dan zou ik zeggen volgen.

Natuurlijk is dit allemaal erg subjectief en hangt gewoon veel af van je eigen champion/team en enemy. Het viel me wel op dat tijdens worlds nagenoeg altijd gevolgd wordt. Al is een pro-game natuurlijk absoluut niet vergelijkbaar met soloQ.
Als je ziet dat je tegenstander dit doet kun je ook E en daarna W maxen en een sunfire kopen. Dan clear je waves nog best snel eigenlijk :D

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
steel123 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:24:
[...]

In theorie is niet volgen, pingen dat Renek eraan komt en doorfarmen het beste inderdaad. Maar zo werkt het in SoloQ inderdaad niet: als je mid dan 2 a 3x 1v2/1v3 is geganked kan je er donder op zeggen dat het gezeik los barst en dat leidt vaak van kwaad tot erger. Wat dat betreft sluit ik me ook bij jou aan, met als toevoeging dat je wellicht ook de match nog aan kunt voelen voor je een beslissing maakt. Lijkt je midlaner een capabele speler en luistert hij naar pings zou je evt nog kunnen overwegen om door te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Laatst online: 23-08 13:05
"Lux if you get ganked again by Renekton, I AFK, take it or leave it!" - Toxicity voor zijn! Voordat zij beginnen te dreigen doe je het zelf! :+

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Als ik zie dat Renekton mijn jungle in ga, dan ga ik er sowieso achter aan als mijn jungler daar ook is, want dat is vaak een gratis kill. Maar als Renekton de river in gaat vind ik het moeilijk om te beslissen wat ik moet doen, zeker als het early game en je niet super sterk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

pf.. 16LP voor een win in S1.. Dan zou ik 6 games moeten winnen in een row.. ik zal vast weer 25++ verliezen met een loss ook nog eens :/
Dat is het nadeel als je veel casual hebt gespeeld en niet door hebt gepushed.. mijn MMR zal wel laag zijn haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:37:
Als ik zie dat Renekton mijn jungle in ga, dan ga ik er sowieso achter aan als mijn jungler daar ook is, want dat is vaak een gratis kill. Maar als Renekton de river in gaat vind ik het moeilijk om te beslissen wat ik moet doen, zeker als het early game en je niet super sterk bent.
Ik zou een Alligator ook niet een rivier in volgen, daar zijn ze op hun sterkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Douweegbertje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:40:
pf.. 16LP voor een win in S1.. Dan zou ik 6 games moeten winnen in een row.. ik zal vast weer 25++ verliezen met een loss ook nog eens :/
Dat is het nadeel als je veel casual hebt gespeeld en niet door hebt gepushed.. mijn MMR zal wel laag zijn haha..
Wil eventueel wel met je duo-qen vanavond hoor. Ben dit seizoen al meerdere keren goud geworden en helaas ook gedegradeerd. Inmiddels wel weer Gold 4.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:43:
[...]

Ik zou een Alligator ook niet een rivier in volgen, daar zijn ze op hun sterkst.
Haha, die zal ik onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

JapieTalent schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:31:
[...]
In theorie is niet volgen, pingen dat Renek eraan komt en doorfarmen het beste inderdaad. Maar zo werkt het in SoloQ inderdaad niet: als je mid dan 2 a 3x 1v2/1v3 is geganked kan je er donder op zeggen dat het gezeik los barst en dat leidt vaak van kwaad tot erger. Wat dat betreft sluit ik me ook bij jou aan, met als toevoeging dat je wellicht ook de match nog aan kunt voelen voor je een beslissing maakt. Lijkt je midlaner een capabele speler en luistert hij naar pings zou je evt nog kunnen overwegen om door te farmen.
Tja, je mid moet in een 1v3 dan ook zijn mid outer turret opgeven, waar hij uiteraard niet blij mee zal zijn. Blijft hij onder zijn turret staan en proberen te waveclearen/defenden dan wordt hij gedived. Dusja die midlaner heeft ook vrij weinig keuzes in die situatie.
(Natuurlijk een super waveclear mid kan ze nog afhouden en misschien met hulp van jungler helemaal. Allemaal subjectief en situatie afhankelijk weer.)

Wel interessant dat pro's niet de theorie volgen, want deze lopen er juist wel achteraan. Op een veilige manier/route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

iCy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:44:
[...]

Wil eventueel wel met je duo-qen vanavond hoor. Ben dit seizoen al meerdere keren goud geworden en helaas ook gedegradeerd. Inmiddels wel weer Gold 4.
Prima, heb je toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Trouwens over dat wel/niet mee lopen.
Mijn ervaring is dat als je een beetje map control hebt, dat je op zich mee kan en na zijn initiatie er achterop kan klappen om vervolgens te zorgen dat iedereen gesloopt wordt.
9 van de 10x als er geen vision is of wat dan ook, is het een hopeloze zaak als je er achteraan gaat hobbelen. Grote kans dat je te laat bent, verkeerde kant op gaat of nog iemand anders tegen komt. Al met al zijn dat soort games sowieso al haast een loss :+

Uiteindelijk gaat het niet eens om je eigen spel als je lane enemy weg loopt. Zodra je eigen team er niet met ze allen wat aan doet.. heeft het al bar weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damien schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:43:
[...]

Damien schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:36:
"Lux if you get ganked again by Renekton, I AFK, take it or leave it!" - Toxicity voor zijn! Voordat zij beginnen te dreigen doe je het zelf! :+
Je bent weer lekker op dreef 8)7 :*)
steel123 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:56:
[...]

Tja, je mid moet in een 1v3 dan ook zijn mid outer turret opgeven, waar hij uiteraard niet blij mee zal zijn. Blijft hij onder zijn turret staan en proberen te waveclearen/defenden dan wordt hij gedived. Dusja die midlaner heeft ook vrij weinig keuzes in die situatie.
(Natuurlijk een super waveclear mid kan ze nog afhouden en misschien met hulp van jungler helemaal. Allemaal subjectief en situatie afhankelijk weer.)

Wel interessant dat pro's niet de theorie volgen, want deze lopen er juist wel achteraan. Op een veilige manier/route.
Je kan pro's niet met het gepeupel in silver/gold vergelijken. Zij volgen weliswaar, maar hebben daar voorafgaand ook minder tot nauwelijks farm verloren waardoor ze per saldo volgen met een CS/gold totaal dat onderaan de streep hoger zal zijn dan de gemiddelde toplaner zal hebben, zelfs nadat hij enkele minuten alleen in de lane heeft kunnen farmen. Indien een pro ook ver achter staat zal deze ook niet volgen maar proberen terug te komen.

Daarnaast is de mapaweareness van de gemiddelde pro speler ook net iets beter dan deze van een pak 'm beet silver speler waardoor de reactie op roams ook anders (beter) zal uitpakken dan in "onze" games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
JapieTalent schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:01:

Je kan pro's niet met het gepeupel in silver/gold vergelijken. Zij volgen weliswaar, maar hebben daar voorafgaand ook minder tot nauwelijks farm verloren waardoor ze per saldo volgen met een CS/gold totaal dat onderaan de streep hoger zal zijn dan de gemiddelde toplaner zal hebben, zelfs nadat hij enkele minuten alleen in de lane heeft kunnen farmen. Indien een pro ook ver achter staat zal deze ook niet volgen maar proberen terug te komen.

Daarnaast is de mapaweareness van de gemiddelde pro speler ook net iets beter dan deze van een pak 'm beet silver speler waardoor de reactie op roams ook anders (beter) zal uitpakken dan in "onze" games.
Maar dat is juist het probleem. Als je achterstaat, minder farm heb en alles is naar je toren pushed kan je die niet zomaar alleen laten. Sta je gelijk, heb je goede waveclear of ben je sterker\even sterk als je tegenstander dan moet je gewoon mee gan. Maar in dit geval kon ik de farm goed gebruiken en zo me items te krijgen zodat ik later Renekton niet zomaar kon laten gaan of gewoon mee te lopen.

Blijft lastig, maar het is goed om hier eens over na te denken. Ik krijg hier wel wat nieuwe inzichten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik blij bijna altijd op mijn lane en ping dat hij eraan komt. Als de kerel dan nog steeds doodgaat, dan verdiende hij het en meestal wilt het dan zeggen dat we weeral eens een slechte speler in het team hebben zitten.
Als ik top ss ping en mid ping dat hij moet oppassen, zet ik het er ook nog eens bij in chat aka "renekton inc mid". Als hij dan nog steeds zwaar agressief gaat op zijn tegenstander, dan heeft hij het verdiend en kan ik beter zelf farmen om de game te carryen.

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
whodares schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:46:
Ik blij bijna altijd op mijn lane en ping dat hij eraan komt. Als de kerel dan nog steeds doodgaat, dan verdiende hij het en meestal wilt het dan zeggen dat we weeral eens een slechte speler in het team hebben zitten.
Als ik top ss ping en mid ping dat hij moet oppassen, zet ik het er ook nog eens bij in chat aka "renekton inc mid". Als hij dan nog steeds zwaar agressief gaat op zijn tegenstander, dan heeft hij het verdiend en kan ik beter zelf farmen om de game te carryen.
Tja, dat is wel heel zwart/wit. Wat doe je als Renekton je dived en stunned onder je turret, op R druk om een aantal turret shots te blocken en ondertussen duikt er een Zed ult op je. Met een LeBlanc is dit allemaal nog wel te dodgen, met een Lux wordt dat al een stuk lastiger.

Dus de enige mogelijkheid die je hebt om niet dood te gaan (zeker wanneer je Flash al geburned is door een eerdere gank/kill) is door je turret weg te geven. Fijn dat je toplaner dat 15 farm heeft, maar ondertussen geef je enemy mid bijna free-roam, free vision en geeft je zelf een hoop vision weg.

Natuurlijk heb je zelf ook nog een jungler, dus als die oplet en ofwel mid helpt, ofwel jouw help met pushen krijg je er wat voor terug. Iets anders wat mooi kan zijn: een roamende toplaner houd vaak tijdens zijn gank de lane niet in de gaten, waardoor je min of meer zelf een niet geziene TP kan doe richting bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
De nieuwe IBG wordt een stuk nuttiger denk ik.

Geeft nu:
- 65 armor
- 20% CDR
- 500 mana
- Spellblade met en AOE die scaled met armor.

Mooie item voor Malphite, Sejuani, Taric, Rammus en misschien Trundle? Of zijn er nog andere champion die armor stacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Laatst online: 31-08 11:35
Xanthian schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:10:

Geeft nu:
- 65 armor
- 20% CDR
- 500 mana

Mooie item voor Malphite, Sejuani, Taric, Rammus en misschien Trundle? Of zijn er nog andere champion die armor stacken?
Graves:
YouTube: Graves - 3528 Armor Iceborn Gauntlet - Preseason 6 PBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Xanthian schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:10:

Geeft nu:
- 65 armor
- 20% CDR
- 500 mana

Nasus en Ryze is die ook perfect voor.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zitten er weer een paar leuk skins tussen die ik wil hebben, zoals Underworld Wukong, Reaper Soraka en Headless Hecarim, krijg ik geen RP van rito.

Hoop dat het snel toegevoegd wordt, want morgen ga ik een weekend weg en kan ik niks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Zijn er dit jaar nog flash sales voor die harrowing skins? Kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ero-Sensei schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:14:
[...]

Tja, dat is wel heel zwart/wit. Wat doe je als Renekton je dived en stunned onder je turret, op R druk om een aantal turret shots te blocken en ondertussen duikt er een Zed ult op je. Met een LeBlanc is dit allemaal nog wel te dodgen, met een Lux wordt dat al een stuk lastiger.

Dus de enige mogelijkheid die je hebt om niet dood te gaan (zeker wanneer je Flash al geburned is door een eerdere gank/kill) is door je turret weg te geven. Fijn dat je toplaner dat 15 farm heeft, maar ondertussen geef je enemy mid bijna free-roam, free vision en geeft je zelf een hoop vision weg.

Natuurlijk heb je zelf ook nog een jungler, dus als die oplet en ofwel mid helpt, ofwel jouw help met pushen krijg je er wat voor terug. Iets anders wat mooi kan zijn: een roamende toplaner houd vaak tijdens zijn gank de lane niet in de gaten, waardoor je min of meer zelf een niet geziene TP kan doe richting bot.
Inderdaad vrij zwart-wit, maar tower dives gebeuren nu eenmaal niet vaak genoeg dat ik er specifiek aandacht aan moet geven. Met wards en wat passiever spelen is er in de meeste gevallen geen probleem. De meeste mid champs die nu gespeeld worden, hebben ook vrij deftige waveclear.

Natuurlijk kijk ik altijd naar de situatie op mid voor de zekerheid, maar in de meeste gevallen moet ik niet volgen tenzij de mid een misplay doet.
Om even je voorbeeld te volgen: als die renekton een lux dived, zal dat niet geweldig aflopen voor hem. Er is geen instant 100-0 omdat de zed ult wat tijd nodig heeft om af te gaan. Lux heeft een slow en snare + vrij hoge damage ult. Als ze haar combo wat goed zet, is het minstens een 1 voor 1 trade met een assist voor het enemy team erbij tegenover die 15-30 cs die ik extra heb kunnen krijgen. Lijkt me toch een trade in ons voordeel :)

Maar zoals ik dus iets eerder zei: je moet altijd controleren of je mid het wel af kan. Ik roam over het algemeen niet zo vaak en volg ook niet zo vaak, tenzij het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zo, vanochtend eindelijk mijn RP binnen, meteen even wat Harrowing skins gekocht.
Ook meteen met mijn IP weer een nieuwe runepage gekocht, speciaal voor Malphite.
Ik gebruik nu Armor Quints en AD Marks zodat het farmen wat makkelijker gaat.
Als ik nu met cloth armor begin dat heeft Malphite op level 1 al 80 armor, niet verkeerd.

Zit nu ook in mijn Gold 3 promo's, maar aangezien ik nu op een 5 winstreak zit zal het wel niet lukken, maar wie weet.

Ben ik trouwens de enige die vind dat de Sivir skin er wel goed uit ziet?
Ben er eigenlijk wel blij mee dat ik die krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanthian op 06-11-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Ik vind de sivir skin ook best goed. Eerst had ik er wat twijfels bij, maar ze is keurig afgewerkt. Of ik ze ga kopen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

whodares schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:01:
Ik vind de sivir skin ook best goed. Eerst had ik er wat twijfels bij, maar ze is keurig afgewerkt. Of ik ze ga kopen is een ander verhaal.
Er valt niets te kopen, Sivir is de skin reward van dit seizoen (gold of hoger)
JapieTalent schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:09:
Doe eens even stoppen met Malphite bashen allemaal, mijn maatje voor mid en dan doen jullie zo lelijk :N
_O-
Is dit S3/S4 :D

[ Voor 40% gewijzigd door Wootlock op 06-11-2015 14:55 ]

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Doe maar zo :( mijn stats page zegt dat het seizoen 5 is en ik bovengemiddeld goede resultaten heb gehaald. Nu jij weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

JapieTalent schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:22:
[...]

Doe maar zo :( mijn stats page zegt dat het seizoen 5 is en ik bovengemiddeld goede resultaten heb gehaald. Nu jij weer :)
Sarcasme :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Dat is veel leuker als ik niet het lijdend voorwerp ben, maar fair enough ik hapte nogal snel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik was net naar de stream van imaptpie aan het kijken naar PBE Graves. Dikke champion trouwens.

En hij verteld zomaar ineens dat hij ook megaveel Guild Wars 1 gespeeld heeft. Fanboy alert! Zelfde als ik fan ben van Jatt. Ik heb Guild Wars 1 echt helemaal grijs gespeeld. Guild Wars 1 had toch wel echt de beste PvP ooit. Echt jammer dat Guild Wars 2 een totaal ander spel is en absoluut niets met Guild Wars 1 te maken heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40
JapieTalent schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:22:
[...]

Japie is wel aardig met Malph ja :)

Effe opgezocht en heb 7-2 win loss 5.1 KDA met Malph. Qua stats volgens mij hiermee mijn beste champ. Wist ik niet eens.

Malph is een prima pick, mits je wel goed let op je eigen comp en de samenstelling van het enemy team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Na een ranked loosing streak van 5 games eindelijk nog eentje gewonnen doordat de enemies slechter waren dan ons. Want ook dit team trok op niks.

Ik geef toe, m'n games zijn ook niet perfect en ik maak veel fouten maar hoe kan je nu winnen als alle lanes zwaar verliezen. Ik heb een soort vloek dat ik héél veel last pick/voorlaatste pick ben en dus vaak support of iets dergelijks moet gaan. Support is een van m'n favoriete rollen, daar niet van, maar je voelt je zo machteloos wanneer jouw first pick ADC niks begrijpt van traden, niet ziet wanneer je een all-in wilt of wanneer je gewoon wat poked/damage control waarna ze er toch induiken. Ook is het vervelend als support om te zien dat, wanneer je "pref top" zegt de persoon "I GO TOP" feed tot en met en niet eens weet waar z'n R knop staat als tryndamere. En dat je midlaner op iedereen zeikt omdat z'n mechanics zelfs voor Bronze V nog van laag niveau zijn.

Upgraded trinkets => wie koopt dat nu in ranked games! Wards => nee hoor, chase maar in de jungle zonder vision.

Mechanisch ben ik absoluut geen top speler en ik weet van m'n eigen dat ik best wel in silver thuis hoor maar ik heb nu echt het gevoel dat je gewoon een véél hoger skill niveau moet hebben om iet of wat te stijgen omdat de rest van het team gewoon zo slecht is. Ja, wards kan je zelf plaatsen maar je kan ook maar max 4 zelf hebben en je kan niet de hele map zelf doen.

edit: http://matchhistory.euw.l...868348/30948558?tab=stats

Deze game bijvoorbeeld. Hoe vaak het niet voorkomt dat er door beide teams zo bar weinig wards worden gebruikt en zo weinig trinkets worden geupgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door Death1ord op 07-11-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Death1ord schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:30:
Ik geef toe, m'n games zijn ook niet perfect en ik maak veel fouten maar hoe kan je nu winnen als alle lanes zwaar verliezen.
Niet :) Er valt vaak niks te doen aan die vele games waarin je met nubs wordt opgezadeld.

Het is grotendeels (zeker als je een beetje in de buurt van je werkelijke niveau komt) een kwestie van geluk hebben of je wint of niet omdat je te sterk afhankelijk bent van het niveau (of het gebrek eraan) van je teammates. En daar schort het nogal vaak aan.

Als één lane té hard door het ijs zakt maak je dat doorgaans niet meer goed.

Had vandaag zo'n typische game. Ging met Diana mid (ook wel flink wat geroamed) uiteindelijk 9/4/5 en won mid van Varus. Onze top Riven ging ook wel aardig, maar we hadden een te traag scalende Devourer Xin en vooral een idiote feedende bot lane met 0 inzicht of overzicht. Kortom, onze Vayne (2/9/7) was vrij nutteloos en de enemy Sivir daarentegen gaat uiteindelijk 11/3/6 en heeft bijna vrij spel. Niets tegen te beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-11-2015 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Tweemaal nu succesvol Lulu als AP gespeeld. Eenmaal in 3on3 vs een Jax en eenmaal vs een Riven op mid. Geïnspireerd door MaRin, het mooiste kwam van de mensen waarmee ik samenspeelde: "Jij hebt toch een hekel aan Lulu?". Dat klopt, echter is ze vrij simpel te spelen en enorm irritant vs alles wat in melee range moet komen om CS te pakken. Teemo 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Kindred is ook balanced :')
9 stacks op je passive + BoTRK en je kan baron solo'en.
Oh een juggernaut komt op je afgestormd ? doe drie hits en hij is ruim de helft van zijn HP kwijt :D
Denk dat dit mijn go to jungler wordt als we een tanky top hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Lekker weekendje weg geweest zonder league, heerlijk de Friese natuur in.

De komende paar dagen nog even kijken of ik de promo naar Gold 3 kan rond krijgen, dan ben ik toch wel weer zeer tevreden over mijn progressie desondanks dat ik nog net geen 100 games in ranked heb gespeeld dit seizoen. Volgend seizoen misschien Platinum?

Ik hoop dat Riven een paar nerfs krijgt als ze zo sterk wordt als ik denk dat ze wordt.
De nieuwe items en Masteries lijken echt geschikt voor haar. En mijn favoriete counters tegen haar zijn early game ook generfd, zoals Malphite en Nautilus. Maar goed, aan de andere kant zou ik ook eens serious tijd in haar kunnen steken en haar zelf goed leren te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
  • Laatst online: 01-08 14:04
Xanthian schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:58:
Lekker weekendje weg geweest zonder league, heerlijk de Friese natuur in.

De komende paar dagen nog even kijken of ik de promo naar Gold 3 kan rond krijgen, dan ben ik toch wel weer zeer tevreden over mijn progressie desondanks dat ik nog net geen 100 games in ranked heb gespeeld dit seizoen. Volgend seizoen misschien Platinum?

Ik hoop dat Riven een paar nerfs krijgt als ze zo sterk wordt als ik denk dat ze wordt.
De nieuwe items en Masteries lijken echt geschikt voor haar. En mijn favoriete counters tegen haar zijn early game ook generfd, zoals Malphite en Nautilus. Maar goed, aan de andere kant zou ik ook eens serious tijd in haar kunnen steken en haar zelf goed leren te spelen.
Probeer eens hecarim als riven counter met ignite en tp en een frozen heart rush.

Ik ben plat 3 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
wombocombo schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:35:
[...]

Probeer eens hecarim als riven counter met ignite en tp en een frozen heart rush.

Ik ben plat 3 btw.
Ik was eerst in de veronderstelling dat Hecarim inderdaad een counter was tegen Riven, maar dat waren slechte Rivens en ik rushde Ninja Tabi's en Trinity op Top lane, uiteraard met TP/Ignite.

Later kwam ik goede Riven spelers en ben ik opgehouden met Hecarim tegen Riven te spelen.
Maar toen ik Huni weer met Hecarim en FH rush tegen Riven zag winnen ben ik het ook weer gaan gebruiken.

Echter vindt ik op de moment Malphite beter 80 armor op level 1. Ik weet nog niet hoe Hecarim het gaat doen in S6 maar ik ga hem zeker weer een kans geven, ook tegen Riven. (Blijft in zekere mate toch wel een Skill Match up.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombocombo
  • Laatst online: 01-08 14:04
Xanthian schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:41:
[...]

Ik was eerst in de veronderstelling dat Hecarim inderdaad een counter was tegen Riven, maar dat waren slechte Rivens en ik rushde Ninja Tabi's en Trinity op Top lane, uiteraard met TP/Ignite.

Later kwam ik goede Riven spelers en ben ik opgehouden met Hecarim tegen Riven te spelen.
Maar toen ik Huni weer met Hecarim en FH rush tegen Riven zag winnen ben ik het ook weer gaan gebruiken.

Echter vindt ik op de moment Malphite beter 80 armor op level 1. Ik weet nog niet hoe Hecarim het gaat doen in S6 maar ik ga hem zeker weer een kans geven, ook tegen Riven. (Blijft in zekere mate toch wel een Skill Match up.)
Aangezien TP generfed wordt denk ik dat Renekton en andere early game top laners de top lane gaan domineren.

Ben beniewd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damien schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:16:
Tweemaal nu succesvol Lulu als AP gespeeld. Eenmaal in 3on3 vs een Jax en eenmaal vs een Riven op mid. Geïnspireerd door MaRin, het mooiste kwam van de mensen waarmee ik samenspeelde: "Jij hebt toch een hekel aan Lulu?". Dat klopt, echter is ze vrij simpel te spelen en enorm irritant vs alles wat in melee range moet komen om CS te pakken. Teemo 2.0.
Eigenlijk mijn enige antwoord ook tegen (de goede/mains) Leblanc, met de meest mid laners heb ik gewoon moeite met de damage output van een volledige Leblanc combo.

Met Lulu moet je eigenlijk constant je "W" en "E" op alert hebben staan, zodat wanneer ze naar je toe dashed je haar direct polymorphed en dr dan gewoon kapot poked, die trade die wint ze nooit dan. En zal ze of moeten kiezen passief te farmen of moeten roamen want niet gaat omdat Lulu de waves snel cleared, uiteindelijk als je het goed speelt krijg je daardoor een vrij nutteloze Leblanc.

Je bent natuurlijk geen insta killer, maar het is wel 1 van de betere control mages net als Azir.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 09-11-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Volgens mij is Lulu meer utility als control. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Wootlock schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:10:
Volgens mij is Lulu meer utility als control. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het 1 sluit het ander niet uit, in LCS e.d. is Lulu inderdaad een utility pick voor het team.

In solo-queue, echter en dan spreek ik voor mijzelf pick ik het meer voor de control mage rol.

"abilities which punish those who enter areas under their control"
Category Viktor, Ziggs, Zyra, Cassio, Annie etc..enkel pick ik deze niet graag in tegen goede cq. main Leblancs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
Lulu kan inderdaad tegen LB, ook Kassa en Galio zijn uiteraard goeie opties. Cho'gath ook.

En met Viktor win ik vrijwel altijd van LB's. Start met flask, 12 MR via runes, lvl 1 Q start en traden. Meteen traden met Q + aa. Dat doet al aardig wat dmg en je kunt ook nog baat hebben van de kleine Q shields. Dat kan je op lvl 1 al een voorsprong geven. Meeste LB's beginnen met Dorans Ring en hebben dus bij lange na niet zoveel sustain. Als je maar blijft traden dan moet je rond lvl 4 al de overhand hebben. Dan heb je tegen lvl 6 waarschijnlijk al genoeg gold voor ofwel hexcore E upgrade of als je iets meer safety wil een Chalice bijv. Breng naast flask nog wat pots mee want lvl 6 is dikke powerspike voor LB, maar op deze manier kun je met Vik goed winnen van LB, ook al wordt LB gezien als counter van Viktor.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-11-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Na gisteren in heel slechte teams te komen, is het vandaag het volledig omgekeerde met deze laatste game als topper: http://matchhistory.euw.l...956/30948558?tab=overview

Mind you, Brand was AFK voor minstens 15 minuten (hij had problemen en hij was duo met riven). Maar wat een bende prutsers in het enemy team. Het was al een complete stomp 4v5 en tegen dat brand er was, was de game al bijna gewonnen. Die rengar wist wat hij aan het doen was, Leona was een god in lane. Ik speel amper ADC maar ik weet theoretisch wat te doen maar dit was echt te belachelijk voor woorden. En het was niet alsof ze merkbaar aan het trollen waren de enemies. Hoewel op het einde toe Shen gewoon in ons team liep en dood ging.

Maar tjongejonge, wat een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog mensen bezig met een laatste push in ranked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:30:
Ja, maar vrees dat ik het net niet ga halen. Straks nog verder, maar na een hopeloze avond gisteravond moet ik weer naar promo spelen in S2, promo's doen, spelen naar promo's in S1 en dan nog de promo's naar gold.... denk dat het teveel van het goede is :+

Eerder moeten starten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Moet nog Promo's doen naar Gold 3, dus niet echt boeiend.
Ik denk eerder dat iedereen Fallout 4 aan het spelen is.

Ik ben nu ook Fallout 4 aan het downloaden, dus als ik thuis kom moet ik even kijken of ik Fallout 4 ga spelen of promo's naar Gold 3, of gewoon beide :)

Daarnaast zit ik nog met een nieuwe PC die wat problemen heeft maar gisteren toch nog stabiel een potje kunnen spelen. Met mijn GTX 970 kan ik 500 FPS halen, kennelijk kan hij niet hoger of is het ergens gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55
Xanthian schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:56:
Daarnaast zit ik nog met een nieuwe PC die wat problemen heeft maar gisteren toch nog stabiel een potje kunnen spelen. Met mijn GTX 970 kan ik 500 FPS halen, kennelijk kan hij niet hoger of is het ergens gelimiteerd.
500 FPS is natuurlijk ook niet te doen, wellicht toch een GTX 980 nemen? :+
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:30:
Geen push meer voor mij, had sowieso geen nut meer vanuit G5.
Daarnaast heb ik besloten helemaal te stoppen met LoL! Ben het al langere tijd wel zat met deze game en nu de "knoop" maar door, gewoon lekker stoppen en wat anders gaan spelen. :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
schaapiej schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:32:
[...]

Daarnaast heb ik besloten helemaal te stoppen met LoL! Ben het al langere tijd wel zat met deze game en nu de "knoop" maar door, gewoon lekker stoppen en wat anders gaan spelen. :)
Tot over twee maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Nope! :p

Heb al eerder wat pauzes genomen maar nu is 't klaar.
24 november is mijn account pleite! (iets met 15 dagen van Riot)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapiej schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:32:
[...]

500 FPS is natuurlijk ook niet te doen, wellicht toch een GTX 980 nemen? :+

[...]

Succes in andere games :) Ik ben begonnen in B1 dit seizoen en geklommen tot P3 en nu P5. Voor mij was het een goed seizoen. :9 Volgend seizoen gaan we voor Diamond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Dat kon je vroeger nog over WoW zeggen, maar LoL is ver van WoW verwijderd. Ik zelf ga het volgende seizoen wel proberen, maar als het mij niet aanstaat ga ik er ook niet meer mee verder. En daarvoor hoef ik geen account te deleten ;), prima in staat om iets niet meer aan te raken als ik er niets meer aan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damien schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:18:
[...]

Dat kon je vroeger nog over WoW zeggen, maar LoL is ver van WoW verwijderd. Ik zelf ga het volgende seizoen wel proberen, maar als het mij niet aanstaat ga ik er ook niet meer mee verder. En daarvoor hoef ik geen account te deleten ;), prima in staat om iets niet meer aan te raken als ik er niets meer aan vind.
Als jij je account delete is dat hetzelfe als een schilderij van enkele duizenden euros te verbranden omdat je het niet meer mooi vindt.

Nee, ik beleef nog veel plezier aan LoL, misschien omdat ik het niet super veel speel en nog regelmatig DuoQ speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ach ik ben ook al zo vaak gestopt en kom toch om de zoveel tijd weer kijken.
Al is het meestal van kortere duur. Het is simpelweg te verslavend voor mij, dat is vaak ook de reden dat ik weer stop. Ik merk nu al het me weer (te) veel tijd kost. Tijd die ik momenteel wel heb, want kan niet sporten en moet erg rustig aan doen met een flink gekneusde voet. Daar ben ik tot mijn wintersport, zo net voor kerst, wel zoet mee.

Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe queue systeem, want ik heb echt een hekel aan mid/support/adc. Het liefst speel ik top/jungle met bruisers of assassins. Dat soort champs zijn altijd al veruit mijn favoriet geweest, vandaar dat ik ook altijd 3v3 speelde. Tenminste totdat ze Twisted Treeline veranderde. Schijnbaar is dat al op 17 october 2012 geweest. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Hoef wellicht m'n account ook niet te deleten maar ben al een paar keer terug gekomen en loop elke keer tegen hetzelfde aan. Om mijn toekomstige ik in bescherming te nemen maar gewoon deleten, is het ook gewoon echt klaar.

Die vergelijking met het schilderij slaat natuurlijk nergens op.. Die 20eu die ik in dit spel heb gestopt over een jaar of 4 à 5 is niks wat dat betreft! :)

Maargoed, gelukkig ieder zijn eigen ding en kan mij voorstellen dat jullie er nog wel plezier aan beleven. Enjoy! :D

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik zit in mijn promo game naar Gold met 2 wins 2 losses... is hier een 'pro' iemand die mijn laatste game kan winnen? :)
Mystery skin in de aanbieding voor deze gene :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

is kijken of ik mijn smurf nog ff snel naar plat 5 krijg :) Ik zit momenteel in de promos
http://2ez.gg/#skill?name=zone%20smurf&server=euw

EDIT: 2 wins left ;)

en het is weer tijd voor een nieuwe champ ; http://www.surrenderat20....aoi-kraken-priestess.html

[ Voor 36% gewijzigd door psyy138 op 10-11-2015 21:27 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

En yay, last minute gold :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Gefeliciteerd!

Ik blijf steken in Silver 1, komend seizoen beter 8) (vooral eerder)

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 10-11-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
psyy138 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:53:
is kijken of ik mijn smurf nog ff snel naar plat 5 krijg :) Ik zit momenteel in de promos
http://2ez.gg/#skill?name=zone%20smurf&server=euw

EDIT: 2 wins left ;)

en het is weer tijd voor een nieuwe champ ; http://www.surrenderat20....aoi-kraken-priestess.html
Ziet er uit als mijn type champion. Lekker immobile met sterke teamfights.
Wordt zo te zien een absolute top laner, geen CC of sustain in de jungle en zo te zien.

Moet zeggen dat ze er zeer uniek uit ziet, de designers hebben naar mijn idee weer eens goed werk afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

Xanthian schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:41:
[...]

Ziet er uit als mijn type champion. Lekker immobile met sterke teamfights.
Wordt zo te zien een absolute top laner, geen CC of sustain in de jungle en zo te zien.

Moet zeggen dat ze er zeer uniek uit ziet, de designers hebben naar mijn idee weer eens goed werk afgeleverd.
Wordt zo'n juggernaut achtige champion top, tenminste dat idee heb ik.
Daarnaast denk ik dat ze ook uit de voeten kan komen als support aangezien ze lage mana cost heeft en een hoop utility/cc (40/30/35/100).

En weer een nieuwe PBE update met skins ; http://www.surrenderat20.net/2015/11/1110-pbe-update.html

New Skins
Dragon Trainer Tristana (1820)
Gravelord Azir (1350)
Elderwood Hecarim (1350)
Gragas Caskbreaker (750)
Ryze Whitebeard (750)
Varus Swiftbolt (750)
Braum Lionheart (750)

p.s. gisteren is het niet meer gelukt om plat te raken met mijn smurf, had geen tijd meer nadat ik 1 lose had in de promos. achja.

[ Voor 16% gewijzigd door psyy138 op 11-11-2015 07:48 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Lijkt me een interessante champ, met name zijn E is erg vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Ik ben dit seizoen geëindigd als silver 1 scrub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Hah welkom bij de club, ik had na promo losses 40 LP in silver 1. Met 6-7 wins nodig en 3 uur te gaan tot de deadline had ik maar besloten te stoppen en ook door te gaan als S1 scrub 8)

Door rammen tot 1 uur is niet handig als je de volgende dag vroeg op moet :P

[ Voor 18% gewijzigd door Suicyder op 11-11-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wootlock schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:29:
Ik ben dit seizoen geëindigd als silver 1 scrub :D
Gold 4 scrub hier.
Gisteren nog promo's gedaan naar Gold 3, maar ik speelde echt slecht.

Eerste game met Hecarim tegen een Riven, maar ik maakte al snel twee fouten waardoor ik gesolo'd werdt door een pantheon jungle op level 3 en daarna één hele slechte trade met Riven waardoor die op voorsprong kwam omdat ik geen TP meer had. De rest van lanes verloorde ook dus dat werdt niks meer.

Daarna potje met Malphite tegen een Tryndamere, alles ging goed en wel tot dat Elise mijn lane begon te campen, Tryndamere begon te snowballen en ook daar kon ik later niks meer mee doen.

Ik voelde gewoon dat ik slecht speelde. Slechte beslissingen en te aggresief.
Ook het CS'en ging niet lekker waardoor ik in beide potjes gewoon achter kwam te staan.

Toen heb ik maar Fallout 4 opgestart.
JapieTalent schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:42:
[...]

Lijkt me een interessante champ, met name zijn E is erg vernieuwend.
Die E wordt erg irritant om tegen te spelen. Ziet er uit als gratis damage zonder al te veel counterplay. Moet zien hoe dat in praktijk is.

Bovendien is het goed om weer eens een relatief eenvoudige champion te zien zonder een al te hoge skill floor. Easy to learn, hard to master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Al die changes, ga het vanavond meemaken :P
Ben benieuwd hoe snel ik aan de nieuwe ADC kan wennen. Mocht toch wel graag de rol vervullen.

Overigens vind ik de extra bouwstijlen van de warditems wel gaaf. Misschien dat mensen nu eerder een dergelijk item kopen als support (gebeurde toch te vaak niet). Voornaamste hoop is dan ook dat ze gebruikt worden natuurlijk :P

[ Voor 45% gewijzigd door Suicyder op 11-11-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
net me eerste game met de nieuwe patch gedaan, je kunt per speler de keystone mastery zien. Net dus beide bot players hun masteries niet eens ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bronce schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:06:
net me eerste game met de nieuwe patch gedaan, je kunt per speler de keystone mastery zien. Net dus beide bot players hun masteries niet eens ingevuld.
Haha het is dat je het nu zegt want ik had die geheid ook vergeten vanavond ;) Eerst maar weer eens kijken wat we nu moeten gaan gebruiken :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Xanthian schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:41:
[...]

Gold 4 scrub hier.
Gisteren nog promo's gedaan naar Gold 3, maar ik speelde echt slecht.

Eerste game met Hecarim tegen een Riven, maar ik maakte al snel twee fouten waardoor ik gesolo'd werdt door een pantheon jungle op level 3 en daarna één hele slechte trade met Riven waardoor die op voorsprong kwam omdat ik geen TP meer had. De rest van lanes verloorde ook dus dat werdt niks meer.

Daarna potje met Malphite tegen een Tryndamere, alles ging goed en wel tot dat Elise mijn lane begon te campen, Tryndamere begon te snowballen en ook daar kon ik later niks meer mee doen.

Ik voelde gewoon dat ik slecht speelde. Slechte beslissingen en te aggresief.
Ook het CS'en ging niet lekker waardoor ik in beide potjes gewoon achter kwam te staan.

Toen heb ik maar Fallout 4 opgestart.

[...]

Die E wordt erg irritant om tegen te spelen. Ziet er uit als gratis damage zonder al te veel counterplay. Moet zien hoe dat in praktijk is.

Bovendien is het goed om weer eens een relatief eenvoudige champion te zien zonder een al te hoge skill floor. Easy to learn, hard to master.
Soms heb je van die dagen dat het inderdaad beter is wat anders te gaan doen. Ik weet eigenlijk niet waar ik geëindigd ben, gold 1 of 2 denk ik. Maar goed, heb plat wel aangetikt enkele maanden geleden dus dat zou moeten tellen dacht ik.

Wat betreft die nieuwe champs' E zie ik geen problemen met counterplay mogelijkheden, feitelijk is de essentie niet veel anders dan een Thresh of Blitz hook, behalve dat je zelf mobieler blijft gedurende de ability.

Maar eens wat betreft de insteek van de champ zo op het eerste gezicht: Redelijk straight forward. Ik ben benieuwd! :d

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 11-11-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
Ik heb net de nieuwe masteries op Wukong getest, die fervor of battle geeft 10-80 ad op 10 stacks (scaled per level). Die is echt goed in combinatie met Wukong E vanwege de AS boost waardoor je snel stacks krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Riot had wel een waarschuwing mogen geven dat masteries reset waren. Want alle pagina's zoals ik ze benaamd heb blijven bestaan maar zijn leeg (door nieuwe masteries).

Dus eerste twee potjes niet eens gezien dat ik zonder masteries speelde ... -.-

Gewoon, even een simpele pop-up als je de launcher opstart die dat meldt was voldoende geweest.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Dreanor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:55:
Riot had wel een waarschuwing mogen geven dat masteries reset waren. Want alle pagina's zoals ik ze benaamd heb blijven bestaan maar zijn leeg (door nieuwe masteries).

Dus eerste twee potjes niet eens gezien dat ik zonder masteries speelde ... -.-

Gewoon, even een simpele pop-up als je de launcher opstart die dat meldt was voldoende geweest.
Je kan ook gewoon de patchnotes lezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Wootlock schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:57:
[...]

Klopt, toch zou een popup bij 1e startup fijn zijn. Daarnaast is dat niet zo heel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

[...]

Niet iedereen heeft zin en tijd om ELKE patch de lange patch notes door te lezen! :/ En een popupje was fijn geweest vooraf, nu kwam ik erachter tijdens tweede match waar mij de huid werd vol gescholden door de geweldige LoL medespelers dat ik geen masteries heb (wat je blijkbaar kan zien in score-screen).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
haha ik heb niet alle notes gelezen maar wist al van die nieuwe masteries. Het is alles weer heerlijk opnieuw ontdekken zo met die wards, items en champ aanpassingen :O (is nieuw voor me speel pas sinds dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Geen idee of deze al voorbij is gekomen.

Phreak die uitlegt hoe alle masteries werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dreanor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:02:
[...]

Niet iedereen heeft zin en tijd om ELKE patch de lange patch notes door te lezen! :/ En een popupje was fijn geweest vooraf, nu kwam ik erachter tijdens tweede match waar mij de huid werd vol gescholden door de geweldige LoL medespelers dat ik geen masteries heb (wat je blijkbaar kan zien in score-screen).
Ik heb gelezen dat sommige mensen een waarschuwing kregen dat de masteries gereset waren en op andere accounts niet.

Gelukkig dat ik erzelf aan dacht maar inderdaad, er zijn af en toe spelers te vinden die geen masteries hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Ik heb ze gelezen, toch niet aan gedacht. Ik heb ze nog snel in champ select kunnen aanpassen. Daarnaast zag ik ingame dat er ook een aantal waren die helemaal niets ingesteld hadden. Kunnen we wel de moraalridder uithangen en zeggen 'dat had je kunnen weten', maar uiteindelijk wil iedereen gewoon een zo eerlijk mogelijke game en dan is het niet ingesteld hebben van masteries gewoon niet handig. Zeker niet als het eenvoudig voorkomen had kunnen worden dmv een popup of iets dergelijks.

• Xanthian
Nou, de jungle is weer even wennen. Ik dacht dat jungle zwakker was geworden, maar zowel op Hecarim als op Jax kon ik terug naar base. Maar dan kon ik ook de refillable potion upgraden naar een hunter's potion en daarmee zijn alle sustain problemen opgelost. Zal wel aan de masteries liggen die ik gekozen.

Meeste succes gehad met Zac, 12/0/18 masteries voor wat extra damage. Eerst E maxen aangezien de clear al vrij snel was. Maar je ziet nu wel de meest idiote dingen, wat eigenlijk wel leuk is.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xanthian schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:46:
Nou, de jungle is weer even wennen. Ik dacht dat jungle zwakker was geworden, maar zowel op Hecarim als op Jax kon ik terug naar base. Maar dan kon ik ook de refillable potion upgraden naar een hunter's potion en daarmee zijn alle sustain problemen opgelost. Zal wel aan de masteries liggen die ik gekozen.

Meeste succes gehad met Zac, 12/0/18 masteries voor wat extra damage. Eerst E maxen aangezien de clear al vrij snel was. Maar je ziet nu wel de meest idiote dingen, wat eigenlijk wel leuk is.
Ik had ook op een aantal champions flink moeite om een standaard clear van gromp/blue/red te doen. Als je eenmaal op weg bent gaat het prima, maar de eerste clear is best pittig.

• Xanthian
Ik zit zo nog eens te kijken, maar Tryndamere lijkt me echt goddelijk in de jungle.

Als je nou 21/0/9 gaat bijvoorbeeld en dan de Warlords Bloodlust Keystone kiest zodat je met elke critical hit healed en 20% AS krijgt moet je toch een onwijs goede clear hebben. Daarnaast heb je lifesteal met je jungle item en extra on-hit damage.

Neem dan Warrior, ghostblade, Bork en vooral nog meer AD dan moet je toch wel een monster hebben.
Misschien is Lifesteal stacken op Tryndamere ook niet eens zo slecht.

• steel123

steel123

Cryman9

Pantheon is sowieso ook heerlijk met die masteries in de jungle. Elke creep is een crit en gratis sustain. Heb verder nog niet veel gespeeld, maar de balans lijkt me aardig zoek op dit moment.

• Xanthian
steel123 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:13:
Pantheon is sowieso ook heerlijk met die masteries in de jungle. Elke creep is een crit en gratis sustain. Heb verder nog niet veel gespeeld, maar de balans lijkt me aardig zoek op dit moment.
Dat komt ook omdat niet iedereen weet wat hij aan het doen was.
Dit duurt echt wel twee maanden voordat iedereen beetje weet wat hij aan het doen is.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vind die video van Phreak super interessant, zijn idee om de bandit mastery te nemen op tanks top lijkt me idd een mooie toevoeging, een Shen die constant met zijn Q kan poken en dus iedere 5s 10gold kan krijgen lijkt me behoorlijk sterk.

Ook de Keystone mastery keuze in de Resolve tree is behoorlijk lastig, de +300hp of 4%/8% damage reduction zijn beide sterk voor tanks, en 3% lifeleech lijkt me ook heel goed voor bruisers.

[specs]

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
iemand zijn rewards al gehad? ze zouden al een paar uur rewards aan het uitdelen zijn maar ik heb ze iig nog niet op al mijn accounts.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Death1ord
blamauci schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:19:
iemand zijn rewards al gehad? ze zouden al een paar uur rewards aan het uitdelen zijn maar ik heb ze iig nog niet op al mijn accounts.
Je gaat het ten laatste op 17 november krijgen. Er is dus nog een speelruimte van 5 dagen ;)

Verwijderd

Speciaal even een account aangemaakt om mee te kunnen discussiëren over de pre-season changes. Er zijn echt wat serieus overpowered champions, ofwel door veranderingen aan de champions, ofwel door veranderingen aan masteries. Tryndamere, Yasuo en Pantheon zijn de obvious champions die zo veel benefit hebben van keystone mastery (crit = heal). Is gewoon absurd. Schijnt dat er misschien al plannen zijn die mastery te nerfen.

Verder wordt er veelal met 2 tot 3 marksmen gespeeld in een 5v5. Dat betekent gewoon dat marksmen serieus overpowered zijn deze preseason. Hierbij moet je denken aan Quinn top/mid (roam-potential is ziekelijk, kan zoveel kills gratis oppikken en DOEI ), Graves/Kindred jungle (goede clears met AOE, maar wel hunters potion nodig voor sustain) en standaard ADC bot.

Omdat er zoveel AD-based champions worden gebruikt, zijn tank junglers echter wel zeer effectief. Rammus, Skarner, Amumu hebben atm goede winrate, terwijl Taric een viable support kan worden (champion update coming somewhere S6, ben benieuwd).

Ben benieuwd hoe de META gaat worden, want op dit moment vindt ik het helemaal niets. Misschien wil iedereen wel ADC spelen, dus dan maar top.

Mijn laatste match dik verliezen, omdat MID en Bot gewoon geen idee hadden wat ze aan het doen waren. Quinn durfde zich niet meer te melden in lane, hetgeen betekende dat ik 2 towers in toplane had gepakt met 15 minuten. Maar Quinn roamde lekker rond, maar die roam kan je nooit matchen. Idiote champ.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wqwq5i.png

EDIT: Silver 3 btw!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 13:34 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik denk dat het nog te vroeg is om te roepen of bepaalde zaken OP zijn. Veel mensen zijn nog aan het uitvogelen wat dit allemaal betekent (ik ook!) en sommige mensen spelen zelfs nog zonder masteries :P Daarnaast is de standaard reactie op iets wat even sterk is gelijk: OP! NERF! Terwijl er misschien prima counters voor bestaan in het spel of er makkelijk omheen te spelen valt. Nu zijn de counters echter nog niet bekend dus lijkt het zwaar OP. Maargoed, als alles heel AD heavy wordt krijgen tanks een field day met al die goede armor items (Sunfire, Randuin, Frozen Heart, Gauntlet, Thornmail etc.)

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ook rekening mee gehouden dat de nieuwe patch net 2 dagen uit is en iedereen de ADC speelt om ze te testen? wil nog niet zeggen dat ze OP zijn.
Vicarious schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:42:
Maargoed, als alles heel AD heavy wordt krijgen tanks een field day met al die goede armor items (Sunfire, Randuin, Frozen Heart, Gauntlet, Thornmail etc.)
Al zijn wel bijna alle armor items generfd door lagere stats of hogere prijs :(
Maargoed, hogere passive goldgain dus weet niet of dat het weer opheft.

[ Voor 60% gewijzigd door Fanatic_FS op 12-11-2015 14:07 ]

[specs]

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:42:
Ik denk dat het nog te vroeg is om te roepen of bepaalde zaken OP zijn. Veel mensen zijn nog aan het uitvogelen wat dit allemaal betekent (ik ook!) en sommige mensen spelen zelfs nog zonder masteries :P Daarnaast is de standaard reactie op iets wat even sterk is gelijk: OP! NERF! Terwijl er misschien prima counters voor bestaan in het spel of er makkelijk omheen te spelen valt. Nu zijn de counters echter nog niet bekend dus lijkt het zwaar OP. Maargoed, als alles heel AD heavy wordt krijgen tanks een field day met al die goede armor items (Sunfire, Randuin, Frozen Heart, Gauntlet, Thornmail etc.)
Oké, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken. Maar met de nieuwe Last Whisper (en hetgeen men daaruit kan upgraden) wordt je bonus armor wel gelijk met 40% (!!!) tenietgedaan.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:49:
[...]

Oké, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken. Maar met de nieuwe Last Whisper (en hetgeen men daaruit kan upgraden) wordt je bonus armor wel gelijk met 40% (!!!) tenietgedaan.
Das nog altijd minder dan in Season 5, toen was het 35% van je Total Armor, dus bonus + base. Dus voor de meeste champs al gauw 80+ armor wat je niet reduced.

[specs]

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:53:
[...]

Das nog altijd minder dan in Season 5, toen was het 35% van je Total Armor, dus bonus + base. Dus voor de meeste champs al gauw 80+ armor wat je niet reduced.
Klopt, maar als we dan kijken naar Lord Dominik's Regards (meest logische upgrade van de nieuwe Last Whisper, omdat deze in 90% van de gevallen meer nut heeft). Door LDR wordt tot 15% meer dmg gedaan tegen targets met 500 meer health (vrijwel alle niet-marksmen m.u.v. sommige squishy mages). Ervanuitgaande dat deze dmg berekend is na deze 40% bonus armor penetration worden tanks die health en armor stacken tegen de AD-based champs 2x ge-stomped door dit item. LDR is dan wel +400 gold duurder als de oude LW.

Helaas ben ik geen wiskundig wonder om de oude LW met de nieuwe LDR te vergelijken inzake dmg tegen bepaalde health+armor targets. Maar ik heb het vermoeden dat tanks in de endgame gemakkelijker neer te halen zijn.

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 09:14
Euhm, LW increased toch bonus armor penetration en gaat niet uit van bonus armor op target? Of lees ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
steel123 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:13:
de balans lijkt me aardig zoek op dit moment.
Tja maybe nog beetje te vroeg om er al over te oordelen, maar één ding staat wel vast:

Rito heeft dit seizoen wel bewezen absoluut geen kaas te hebben gegeten van champion design en het balancen ervan. Of het interesseert ze geen reet, kan ook.

Voorbeelden te over. Persoonlijk vind ik types als Ekko en Yasuo nog altijd belachelijk sterk met een totaal gebrek aan zwakke plekken (noch in hun kit noch in bepaald lvl waarop ze pas sterk worden). Maar daar gingen bijvoorbeeld de reworks van Darius, GP, Morde en eerder bijv Ryze nog eens overheen. Je hebt als design team gewoonweg gefaald als de pro's op Worlds GP in feite altijd bannen. En nieuwe champs als Tahm en Kindred zijn ook alweer idioot sterk. En zo kan je er nog wel meer noemen.

Kortom, er staat ons nog heel wat unbalance te wachten :) Dit seizoen was het al een potje, en als ze nu met al die adc reworks incl rare extreme abilities (leuk wel hoor die Corki package, maar wtf is dat echt) en ook nog met een partij nieuwe + reworked items aan komen zetten, dan maak je borst maar nat...

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 13-11-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Of die ADC's nu zo OP zijn weet ik nog niet, Tryndamere maakt er in ieder geval gehakt van.
Ik had met Tryndamere maar twee potjes gespeeld vorig seizoen en gisteren had ik hem maar weer eens voor de jungle gekozen. AFK farmen tot dat je twee items hebt en gaan!

In drie klappen een Ashe neerhalen is altijd leuk.

Ook Volibear heeft weinig moeite met de ADC's, one-on-one kan je ze altijd nog hebben.

Ik heb wel het idee dat junglers over het algemeen iets zwakker zijn.
Die jungle item completen was altijd een powerspike, maar dat is het niet echt meer.
Daarnaast zijn tank items generfed en gold in de jungle is ook minder geworden.
Junglers die niet zo gold afhankelijk zijn zoals Nunu, Maokai en Zac hebben het dus iets makkelijker.
Pagina: 1 ... 24 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.