Damienx2 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:34:
[...]
Iedereen is vrij om Curse Voice te installeren. Niets ontneemt je de mogelijkheid om beter met je team te communiceren. Dat gaan een 4 man queue ook niet wegnemen, je zult alsnog communiceren met die mensen en wat je altijd nog kunt doen is vragen of je hun TS mag joinen.
Kortom, het zou juist communiceren moeten bevorderen, omdat je zelf initiatief KUNT nemen.
Dit houdt geen steek. Je gaat er dus van uit dat iedereen graag met randoms op een praatprogramma zit. Dat is absoluut niet het geval.
Je gaat er ook van uit dat magischerwijs iedereen Curse Voice heeft geïnstalleerd die je tegenkomt in solo queue. Dat gaat ook niet het geval zijn.
[/quote]
Imo bied dit nieuwe systeem juist meer vrijheid dan beperkingen en tevens geeft het meer plezier in het spelen van LoL. Met name voor iemand zoals jij die ik wekenlang niets anders dan klagende posts zie schrijven over de beroerde stand van soloqueue vind ik het bijzonder dat je er opeens bezwaar tegen hebt dat JIJ kunt kiezen met wie je wilt samenspelen. Volgens mij is dit juist de uitkomst waar je op zat te wachten.
En soloqueue is sowieso een verkeerde term, dat kun je hanteren voor Starcraft 1v1 maar niet voor een 5v5 queue waar het al mogelijk is om te duo'en.
[/quote]
Kiezen met wie ik kan samenspelen is dus teambuilding en dus geen solo queue. Dat vind ik team queue. Zelf vind ik dat solo queue echt solo moet zijn en dat duo's ook een aparte rating moeten krijgen.
Wil je echt soloqueue? Vraag Riot om die Magmachamber te releasen en ga lekker 1on1 spelen. Dan komt je individuele kwaliteit pas echt tot zijn recht. Maar toen er een 1v1 en 2v2 map beschikbaar was wilde geen hond het spelen omdat er toch pijnlijk snel naar boven kwam dat het dan ook daadwerkelijk op invididuele skill aankwam.
Persoonlijk vond ik magma chamber ook niet tof. Daar kwamen enkel specifieke champions voorbij die in een 1v1 situatie schitteren. Zo zal je nooit een karthus of andere lategame scaling champion op die map zien, want dat was gewoon niet viable daar. Zelfs de 2v2 was daar amper iets van support zichtbaar, bijna allemaal champions met harde earlygame powerspikes. Als ik een euro krijg voor elke lee sin die ik daar zag kreeg, zou ik een maandje niet meer moeten gaan werken. Ik was op minder dan 50 games de map beu, gewoon omdat ik elke keer dezelfde champions tegen kwam. Lee sin, leblanc, talon, allemaal assassins. Als het andere team eerder level 2/3 was, dan kon je het bijna schudden op die map.
Persoonlijk vind ik dat er heel veel verschillende ratings moeten komen, afhankelijk van op welke map en met hoeveel je de queue induikt. Alles onder dezelfde noemer steken en in dezelfde queues is lui ontwerp van riot, maar begrijpelijk tegelijkertijd. Queue time mag ook niet te lang worden. Enkel haalt het imho de balans wat door elkaar als je met 4 premades in een team zit tov een duo, dankzij die betere communicatie. Er is een heel groot verschil tussen een gank met 4 skype buddies en een gank met 1 skype buddy en 2 randoms.