[PC/Mac] League of Legends - Deel 11 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste
Acties:
  • 72.082 views

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Ambition88 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:54:
[...]

build je nooit iceborn gauntlet op heca jungle? helpt je echt ontzettend met je mana
Nee, Triforce is oneindig veel beter i.c.m. Cinderhulk.
Ik heb ook wel een Runeglaive geprobeerd, dat is ook niet heel slecht.

Iceborne Gauntlet zou ik alleen bouwen tegen een Full AD team of zo, samen met Ghostblade of BC voor wat extra damage.

Hoewel mana een "probleem" is met Hecarim kan je er wel omheen werken. Zodra je de Sheen hebt is het mana probleem een stuk minder en Triforce en Cinderhulk ga ik meestal voor Frozen Hearth, daarna is mana probleem helemaal verholpen.
Stefanbosje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:49:
Voor de jungle kun je beter Rammus of Jarvan pakken. Want je heb genoeg CC waarmee je je midlaner kan helpen.
Beide solide picks voor de jungle, maar het betreft een andere speel stijl.
CC is alleen een probleem voor Hecarim als hij geen ultimate heeft, en de late game hecarim is wat mij vaak aanspreekt. Ik heb al twee baron steals kunnen maken dankzij de fear van Hecarim en zijn smite.

Laatst nog tegen een Mordekaiser top gespeeld, was vergeten dat hij eigenlijk magic damage deed.
Ik had namelijk op lolnexus gekeken wat voor runes hij had en dat was AD, maar goed, lesje geleerd. Eerste keer dat ik tegen Mordekaiser heb gespeeld. Volgende Gnar, Rumble of Mundo pakken tegen hem.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanthian op 24-09-2015 09:56 ]

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
Ik dacht eindelijk een opwaartse spiraal gemaakt te hebben... Was in Silver V beland en na de promotions met 2-0 gewonnen te hebben was het idee om in Silver IV die op waartse lijn door te zetten. Eerste game speelde ik Ahri mid tegen een Kennen. Hij was iets beter dan ik en kreeg me af en toe te pakken. Ik kon wel wat terug doen, maar hij had een licht voordeel.

De jungler (reksai) en toplane (jax) kregen het voor elkaar om 5/10 en 2/13 te eindigen. Game verloren uiteindelijk omdat de tristana te sterk werd.

Kan gebeuren dacht ik.

Daarna twee games als support moeten spelen, omdat ik de last pick had... Tresh en Soraka gepicked... Met Thresh ging het aardig, maar ik kreeg te weinig Q's op de enemy adc. Teamfights gingen niet goed, omdat we die aangingen met 3 of 4 man.

De laatste game was met Soraka. Diana (mid) zei na ongeveer 10 minuten dat hij afk ging, omdat de jungler alistar aanviel. toen was het ook redelijk snel voorbij.

Volgens mij is de enige goede manier om hieruit de komen om proberen zoveel mogelijk jungle te spelen en de andere lanes te helpen. Hebben jullie nog advies om hieruit te komen? Zaken zoals last hitten, god tier champs pakken en warden ken ik wel.

Is de jungler positie iets waarmee je het beste kan carryen?

Opvallend genoeg heb ik na de 3 losses op Silver IV nog geen demote naar Silver V gehad. Ik verwacht hem eigenlijk wel in de volgende loss :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Carnagy op 24-09-2015 11:46 ]

• steel123
  • Laatst online: 08-10 12:27

steel123

Cryman9

Carnagy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:45:
Huilie huilie verhaal over waardeloos team.
Want jij speelde die games perfect zoals een diamond speler zou doen?
Ik lees hier een heel essay over je teamgenoten en maar een regel dat je zelf faalde op je Ahri.
Kijk meer naar je persoonlijke verbeterpunten, want dat is het enige waar je invloed op hebt! Je teamgenoten zie je na dat ene potje toch nooit meer.

• Xanthian
Carnagy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:45:
Is de jungler positie iets waarmee je het beste kan carryen?

Opvallend genoeg heb ik na de 3 losses op Silver IV nog geen demote naar Silver V gehad. Ik verwacht hem eigenlijk wel in de volgende loss :-(
De jungler kan carryen maar elke rol blijft een team nodig hebben.
Als je carry junglers wil hebben moet je Nocturne, Master Yi en Xin gaan spelen. Diana jungle kan ook als je AP wilt gaan, ze doet het vrij goed in de jungle.

Wat je verder kan doen is de leiding nemen. Zeggen wat ze moeten doen. Zoals groupen, towers pushen en dragon doen. Veel kan al gedaan worden door te pingen.

Ik heel zelf veel profijt uit het feit dat ik vaak wel weet wat een andere jungler gaat doen. Bijvoorbeeld wanneer hij zijn blue wil doen, of zijn red buff. Als het een devourer jungler is wil hij graag de crabs hebben, zorg ervoor dat hij deze dan niet krijgt.

Als je ziet dan een toplaner ver gepushed it maar je zit hun toplaner niet en hun jungler niet dan kan het nuttig zijn om die top laner te gaan helpen, ook al staat hij daar in zijn eentje. Kans bestaat dat hij geganked wordt en zo kan jij er misschien een double kill uit halen. En het is kwestie van vooruit kijken en dat is best moeilijk.

Ik kan zelf ook carryen met top laners, voornamelijk met Hecarim en Malphite.
Malphite heeft misschien niet zoveel kill potentie als bijvoorbeeld HEcarim, Riven of Gnar, maar zijn ultimate in team fights maakt alles goed.

In LoL is het zo'n beetje 20% geluk hebben, 40% kennis en mechanics en 40% de juiste beslissing maken.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Xanthian schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:57:
[...]
Ik heel zelf veel profijt uit het feit dat ik vaak wel weet wat een andere jungler gaat doen. Bijvoorbeeld wanneer hij zijn blue wil doen, of zijn red buff. Als het een devourer jungler is wil hij graag de crabs hebben, zorg ervoor dat hij deze dan niet krijgt.

Als je ziet dan een toplaner ver gepushed it maar je zit hun toplaner niet en hun jungler niet dan kan het nuttig zijn om die top laner te gaan helpen, ook al staat hij daar in zijn eentje. Kans bestaat dat hij geganked wordt en zo kan jij er misschien een double kill uit halen. En het is kwestie van vooruit kijken en dat is best moeilijk.
Iedere jungler wil graag crabs hebben ongeacht of je devourer build of niet, vision en easy gold.

In die situatie dat je top ver gepushed is kun je voor dragon gaan, of ze komen naar dragon en je pakt een top turret, of ze gaan naar top en jij pakt dragon.

Er is geen standaard "dit moet je doen in deze situatie" bij LOL, alle wegen leiden naar Rome. De uitdaging is om je mede passagiers op dezelfde lijn van denken te krijgen als jijzelf en als een team te spelen ipv 5 losse spelers.

[specs]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:13
Rordarok schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:08:
Triforce geeft wel veel meer 1v1 potential dan Iceborn. Tenzij het team van de tegenstanders letterlijk 5x AD is zou ik altijd Triforce gaan.
Als je heca in de jungel speelt is je inkomen niet dat je zegt wauw ondanks dat triforce een ontzettend goede item is op heca kan je niet ELKE game snowballen, en offensive blijven bouwen als je achterloopt is het domste wat je kan doen, zeker als jungler.

ahead> tri, loop je achter > gauntlet. Frozen heart helpt idd ook met zijn mana ''probs'' :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 24-09-2015 12:34 ]

• Xanthian
Ambition88 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:32:
[...]

Als je heca in de jungel speelt is je inkomen niet dat je zegt wauw ondanks dat triforce een ontzettend goede item is op heca kan je niet ELKE game snowballen, en offensive blijven bouwen als je achterloopt is het domste wat je kan doen, zeker als jungler.

ahead> tri, loop je achter > gauntlet. Frozen heart helpt idd ook met zijn mana ''probs'' :)
Ook als je gelijk staat of een beetje achter dan moet je naar mijn idee gewoon Triforce bouwen

Je moet wel echt 0/4 staan als Hecarim om niet voor de Triforce te gaan.
De kans dat je met 0/2 terug komt zodra je de item hebt is vrij groot want opeens kan je champions wel één op één aan. Daarbij komt nog het feit dat je al een tank item hebt, namelijk Cinderhulk, die nu 400 HP geeft i.p.v. 300 wat early game wel een beetje helpt. Jungle Hecarim heeft namelijk wel "iets" van damage nodig want veel meer dan damage breng je niet in een gank.

Als je zo nodig echt een tank item wilt hebben, bouw dan alleen 1 component, zoals Glacial Shroud, Warden's Mail of Spectre's.

Top lane hecarim is een ander verhaal, die wil gewoon kunnen overlen en farmen als die achter komt te staan en dan helpt het wel om tanky te gaan.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik denk dat als je achterloopt Iceborn per definitie geen goed item meer is. Het blijft hoe dan ook een offensive item met defensieve kwaliteiten, maar de cost effectiveness is early game ten opzichte van Triforce vrij slecht. Op het sheen effect na is de armor bonus vrij irrelevant als je niet genoeg EHP hebt, daarnaast blijf je nog steeds heel erg vulnerable voor magic damage. Bij Triforce pak je veel meer flexible survivability mee door MS/MS effect en de passive HP bonus, die vervolgens makkelijker aan te vullen zijn. Doorbouwen op een Iceborn Gauntlet garandeert bijna altijd dat je HP moet bouwen om te compenseren voor je lage HP, en als je dat niet doet is een items als Banshee's/Spirit Visage gewoon verplicht. Dan vind ik nog steeds dat je build veel matiger af is dan als je of je Triforce afmaakt of als dat dramatisch gaat het gewoon bij je Phage houdt en dan daarop defensief doorbouwt. Sowieso is de flexibiliteit van een IBG veel minder dan bij een Triforce, aangezien je anders altijd nog een Black Cleaver zou kunnen bouwen voor de CDR/offensive bonus, terwijl je met een Glacial Shroud start automatisch defensief opgesteld staat - en een sheen rushen direct na een Cinderhulk vind ik gewoon matig, dat is niet cost effective op Hecarim tenzij je heel erg snowballed. Je gaat normaal gesproken in geen enkele degelijke game impact hebben met een Cinderhulk+Sheen combo.

[ Voor 22% gewijzigd door Rordarok op 24-09-2015 13:13 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
[b][message=44971472,noline]Xanthian schreef op donderdag 24 september 2015 @
Mooie score
Xin is sterk op dit moment, dat klopt.
Maar ik heb zelf nooit echt een probleem als ik tegen Xin, beetje peelen doet al wonderen voor je mid laner.
Ik heb ook vaak het idee dat Xin snel wordt neer geburst. Een Syndra, Jinx en LeBlanc zijn daar best goed in.

Persoonlijk heb ik liever Hecarim, die heeft zoveel te bieden om dit moment.
  • Je bent snel, hoge mobility.
  • Een god-like ultimate die complete team fights kan winnen (Ja, je hebt een redelijk team nodig) Snowball potentie
  • Hoog 1v1 potentie tegen squishy carries, zoals de meeste mid laners en ADC's
Gelukkig heeft Hecarim ook de nodige nadelen zoals vaak OOM in de jungle en geen harde CC.
Heerlijk ja xin, syndra en jinx nog geen ervaring mee gehad. Worden ook minder gespeeld in het algemeen volgens mij.

Hecarim voor het eerst weer gezien gisteren na een lange tijd en vond hem niet zo goed. Misschien speelde hij hem niet goed maar idk hij voelt slechter na zijn nerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
rolandos582 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:29:
[...]

Heerlijk ja xin, syndra en jinx nog geen ervaring mee gehad. Worden ook minder gespeeld in het algemeen volgens mij.
Ja, klopt, die worden ook niet zoveel gespeeld. Ik zie vooral Yasuo's, Zed's en Ahri's in de lane.
Hecarim voor het eerst weer gezien gisteren na een lange tijd en vond hem niet zo goed. Misschien speelde hij hem niet goed maar idk hij voelt slechter na zijn nerf.
Hecarim's nerf op zijn Q was vooral voor top lane bedoelt, daarom hebben ze ook de damage reduction op monsters weggehaald zodat de Q volledige damage doet op monsters, wat wel fijn is. Daarnaast hebben ze ook de healing cap op zijn W met 30 HP verhoogt op level 1, ook niet onaardig.

Mijn stats:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RPYgKUd.png

Maar genoeg over Hecarim nu, statistisch gezien is Xin inderdaad ook beter.

Ik zit trouwens alweer in mijn Gold 4 promo's. Dit is wel een niveau waar ik thuis hoor en lekker kan verbeteren. Qua mechanics doe ik naar mijn idee best goed alleen maak ik vaak nog domme beslissingen. Je zou kunnen zeggen dat ik af en toe een beetje te Yolo ga. Soms vinden mijn team mates dat leuk, vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Xanthian schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:07:
[...]

Ja, klopt, die worden ook niet zoveel gespeeld. Ik zie vooral Yasuo's, Zed's en Ahri's in de lane.

[...]

Hecarim's nerf op zijn Q was vooral voor top lane bedoelt, daarom hebben ze ook de damage reduction op monsters weggehaald zodat de Q volledige damage doet op monsters, wat wel fijn is. Daarnaast hebben ze ook de healing cap op zijn W met 30 HP verhoogt op level 1, ook niet onaardig.

Mijn stats:
[afbeelding]

Maar genoeg over Hecarim nu, statistisch gezien is Xin inderdaad ook beter.

Ik zit trouwens alweer in mijn Gold 4 promo's. Dit is wel een niveau waar ik thuis hoor en lekker kan verbeteren. Qua mechanics doe ik naar mijn idee best goed alleen maak ik vaak nog domme beslissingen. Je zou kunnen zeggen dat ik af en toe een beetje te Yolo ga. Soms vinden mijn team mates dat leuk, vaak ook niet.
Door het teveel trollen in het verleden zat ik in Silver V, nu in 2 dagen naar Silver 3 en zit in promos voor Silver 2. Maarja ik carry dan ook ben elke game in de Jungle, dus gold moet zeker te doen zijn.

Vandaag wel de counter voor xin gevonden, WarWick. Die kolere champion vond ie niet zo leuk 8)7
1e lose op xin, maarja 9 gespeeld. 8w en 1l 89% winrate.

Het zijn inderdaad vaak zed's, ahri's, yasuo's of annie/leblanc/chogath/lux zie ik ook veel naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:00
Volgens mij is elke champ die kan nuken en enige vorm van hard CC heeft al snel een counter van Xin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheBrut3 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:41:
Volgens mij is elke champ die kan nuken en enige vorm van hard CC heeft al snel een counter van Xin.
Ja, klopt want Xin is in het begin nogal squishy. Je kan namelijk niet voor armor EN magic resist gaan omdaat je vaak Devourer > Bork > Tank items. Gaat. MR of Armor komt in dat geval pas als 4e item aan te pas, dat is wel een dingetje waar devourer junglers tegen aan lopen.

Nocturne heeft daarintegen nog een spellshield en kan naar mijn idee iemand sneller en veiliger deleten dan Xin. Maar goed, Nocturne is ook een Assasin en Xin niet echt, ik beschouw hem nog steeds als een bruiser met veel damage.

Ik moet ook een tank jungler weer eens spelen, maar weet eigenlijk niet welke.
Het liefst zou ik gewoon Skarner spelen, maar die is altijd gebanned.

Zelf zit ik te denken aan Sejuani, Nautilus of Maokai, daar deed ik het vroeger altijd goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Voor het eerst een complete league promotie overgeslagen...wist niet dat dat mogelijk was. Scheelt in ieder geval weer wat tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Rordarok schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:23:
Voor het eerst een complete league promotie overgeslagen...wist niet dat dat mogelijk was. Scheelt in ieder geval weer wat tijd :P
Je was toch al Master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Volgens zijn signature wel ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ben op dit moment wat andere smurfjes naar Diamond aan het halen om in ieder geval de rewards op die accounts te hebben. Deze was van ~D1 naar G1 gedecayed...verloor 1 potje, -4LP of iets dergelijks, en toen ik won was het meteen Plat V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Rordarok schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:12:
[...]

Ben op dit moment wat andere smurfjes naar Diamond aan het halen om in ieder geval de rewards op die accounts te hebben. Deze was van ~D1 naar G1 gedecayed...verloor 1 potje, -4LP of iets dergelijks, en toen ik won was het meteen Plat V.
Ah zo, gratz dan maar, al zal het weinig uitdaging zijn voor je.

Voor mij wordt Gold nog een hele kluif. Start seizoen Bronze 5 (jeuj) binnen no-time naar Silver5 gegaan, en daar in de soep terecht gekomen. Twee weken terug eindelijk Silver4 geworden en ondertussen heb ik 3 keer promo's gefaald naar Silver2.

Nu heb ik geen idee wanneer het seizoen eindigd, maar had gehoopt Gold te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:14:
[...]

Ah zo, gratz dan maar, al zal het weinig uitdaging zijn voor je.

Voor mij wordt Gold nog een hele kluif. Start seizoen Bronze 5 (jeuj) binnen no-time naar Silver5 gegaan, en daar in de soep terecht gekomen. Twee weken terug eindelijk Silver4 geworden en ondertussen heb ik 3 keer promo's gefaald naar Silver2.

Nu heb ik geen idee wanneer het seizoen eindigd, maar had gehoopt Gold te halen :)
Toch knap als je van Bronze 5 naar Gold 5 gaat.
Ik begon dit seizoen in Silver 3 of zo, ben toen gestopt toen ik Gold 5 kwam.
Nu speel ik weer ranked om te zien hoeveel hoger ik kan komen, zal we gold 3 worden als ik mazzel heb.

Ik zag laatst op op.gg dat Gold 3 de top 20% is. Dan doe je het toch niet slecht lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Xanthian schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:52:
[...]

Ja, klopt want Xin is in het begin nogal squishy. Je kan namelijk niet voor armor EN magic resist gaan omdaat je vaak Devourer > Bork > Tank items. Gaat. MR of Armor komt in dat geval pas als 4e item aan te pas, dat is wel een dingetje waar devourer junglers tegen aan lopen.

Nocturne heeft daarintegen nog een spellshield en kan naar mijn idee iemand sneller en veiliger deleten dan Xin. Maar goed, Nocturne is ook een Assasin en Xin niet echt, ik beschouw hem nog steeds als een bruiser met veel damage.

Ik moet ook een tank jungler weer eens spelen, maar weet eigenlijk niet welke.
Het liefst zou ik gewoon Skarner spelen, maar die is altijd gebanned.

Zelf zit ik te denken aan Sejuani, Nautilus of Maokai, daar deed ik het vroeger altijd goed mee.
Hij is redelijk squishy maar toch doe je early gewoon zoveel. Door je knockup etc heb je bij een gank met red bijna altijd een free kill. Tenzij je een Ahri hebt die kan ontsnappen met ult oid.

Maar late game jump je met xin overal gewoon in, en dan doet je team wel free damage. Rengar is mijn favoriete jungle, maar xin is op dit moment een hele goede 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik had LoL meer dan een jaar niet gespeeld.. even paar normall potjes gedaan om er weer in te rollen en toen me 10 qualifiers gedaan voor ranked.. support only Gold 3. Niet slecht :) Heb ik iig nog de gold reward voor dit seizoen. Nieuwe seizoen maar is een poging naar minimaal Platinum doen.. Aangezien ik het spel toch best wel weer leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kern schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:22:
Ik had LoL meer dan een jaar niet gespeeld.. even paar normall potjes gedaan om er weer in te rollen en toen me 10 qualifiers gedaan voor ranked.. support only Gold 3. Niet slecht :) Heb ik iig nog de gold reward voor dit seizoen. Nieuwe seizoen maar is een poging naar minimaal Platinum doen.. Aangezien ik het spel toch best wel weer leuk vind.
Support main kom ik maar te weinig tegen, dus kun je bijna altijd wel spelen ja. Goede support carried games ook. :)
Spel is leuk, maar ook enorm frustrerend als iedereen maar aan het feeden slaat of domme dingen doet. En je zelf fed as hell bent.

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
rolandos582 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:06:
[...]

Support main kom ik maar te weinig tegen, dus kun je bijna altijd wel spelen ja. Goede support carried games ook. :)
Spel is leuk, maar ook enorm frustrerend als iedereen maar aan het feeden slaat of domme dingen doet. En je zelf fed as hell bent.
Zelf vind ik support juist 1 van de leukste rolls.. wat veel mensen ook vergeten is dat je ook als een soort tweede jungler kan functioneren want je kan aardig roamen. ( eventueel adc meenemen )
Dat is wel 1 nadeel aan support als iemand flink feed etc dan is het echt super moeilijk om de game te turnen.. maar door (juiste) calls te maken en een team dat luisterd kan je vaak een game wel turnen... Alleen bij een pre 5min afker is het 90% van de keer een lost.

• rolandos582
Kern schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:05:
[...]

Zelf vind ik support juist 1 van de leukste rolls.. wat veel mensen ook vergeten is dat je ook als een soort tweede jungler kan functioneren want je kan aardig roamen. ( eventueel adc meenemen )
Dat is wel 1 nadeel aan support als iemand flink feed etc dan is het echt super moeilijk om de game te turnen.. maar door (juiste) calls te maken en een team dat luisterd kan je vaak een game wel turnen... Alleen bij een pre 5min afker is het 90% van de keer een lost.
Tja support carried games. Goede tanky supp als leona met een goede ingage, daar wil je teamfights mee. Of hooks van blitz/thresh. Enorm belangrijk, als ik zelf AD speel. Dan wil ik gewoon een aggresieve support. Met graves erbij heb je early game altijd gewonnen, want graves is zelf early ook gewoon lekker sterk.

Vind zelf lulu,naut of tahm erg leuke supports om te hebben, lekker aggresief, cc en gewoon veel kill potentie. :)

EDIT : Daar gaan m'n games, devourer uitgeschakeld wegens een bug >.>

[ Voor 3% gewijzigd door rolandos582 op 26-09-2015 04:20 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 09:02

psyy138

blackbulls.nl

Veigar is best oke, ik had 1394 ap in een potje wat 32 minuten duurde.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A44AAXe.png

[ Voor 26% gewijzigd door psyy138 op 26-09-2015 20:08 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• rolandos582
psyy138 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:07:

[afbeelding]
Belachelijk inderdaad zijn passive, laatst had iemand meer dan 1500ap full build met blue pot.
Was wel een game van bijna 55minuten. Maar hij 1 shotte bijna iedereen.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:35
psyy138 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:07:

[afbeelding]
Ik zie dat je in plat 3 zit, maar de builds van sommigen slaan werkelijk nergens op hier.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

rolandos582 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:14:
[...]

Belachelijk inderdaad zijn passive, laatst had iemand meer dan 1500ap full build met blue pot.
Was wel een game van bijna 55minuten. Maar hij 1 shotte bijna iedereen.
Belachelijk inderdaad dat lategame mages met full build na 55min iemand 1 shotten.

[specs]

• rolandos582
untflanked schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:05:
[...]
Ik zie dat je in plat 3 zit, maar de builds van sommigen slaan werkelijk nergens op hier.
Welke builds doel je precies op? 8)7
Fanatic_FS schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:06:
[...]
Belachelijk inderdaad dat lategame mages met full build na 55min iemand 1 shotten.
Tja is inderdaad wel gekte, dat zoiets mogelijk is. Blijf het bijzonder vinden, maarja wat doe je eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:13
rolandos582 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:34:
[...]

Welke builds doel je precies op? 8)7

[...]

Tja is inderdaad wel gekte, dat zoiets mogelijk is. Blijf het bijzonder vinden, maarja wat doe je eraan.
Corki die een IE rushed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
rolandos582 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:34:
[...]

Welke builds doel je precies op?
Over iedereen is bijna wel iets te zeggen.
Irelia: begrijpelijk, rotte lane vs garen dus armor en hp early nodig.
Ahri: waarom geen athenes en scepter tegen een fed veigar?
Corki: IE rush, merc treads?
Vi: loopt achter, gaat vervolgens warrior into BC ipv cinderhulk into BC of warrior into sunfire.
Annie: loopt achter, doet 0 damage dus kan beter righteous fury en mobis kopen.
Thresh had overigens ook beter frozen heart into banshees kunnen gaan m.i. maar supports die fed zijn kopen nogal graag sunfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44
Gelukkig waarschuwt Rito mij wederom dat mijn gedrag niet in lijn is met de community in een game waar ik 0 maal negatief gedrag heb vertoont. Blijkbaar valt het niet ganken van een lane van iemand die achter elkaar overextend en doodgaat onder "verbal abuse", evenals het "stelen" van een pentakill. Blijkbaar mag keer op keer "report jgl" "report reksai" "u suck" "NOOBS" etc. wel. Misschien moet ik dat meer gaan doen als dat wel in lijn is met de rest van de community? #confused Game wel gewonnen, misschien moet ik dat voortaan ook maar laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
untflanked schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:09:
[...]

Over iedereen is bijna wel iets te zeggen.
Irelia: begrijpelijk, rotte lane vs garen dus armor en hp early nodig.
Ahri: waarom geen athenes en scepter tegen een fed veigar?
Corki: IE rush, merc treads?
Vi: loopt achter, gaat vervolgens warrior into BC ipv cinderhulk into BC of warrior into sunfire.
Annie: loopt achter, doet 0 damage dus kan beter righteous fury en mobis kopen.
Thresh had overigens ook beter frozen heart into banshees kunnen gaan m.i. maar supports die fed zijn kopen nogal graag sunfire.
Irelia: Niet mee eens, hoe je lane ook gaat, zolang jij niet je core-item gaat bouwen, kun je net zo goed NOOIT Irelia gaan pakken. Want juist het item waar ze haar powerspike op gaat behalen pakt ze niet. Want je lane mag kut gaan tegen Garen, je hebt nog voldoende opties om onder de tower te farmen of desnoods een TP bot of roam richting mid te maken.
Ahri: Gezien haar score en CS is deze lane alles behalve in haar voordeel geweest. Dan klinkt het allemaal leuk en aardig dat ze een Athene's moet gaan bouwen maar in dit geval is er simpelweg geen gold voor. Oftewel ze moet voor de goedkopere variant en vanuit daar verder bouwen.
Corki: Mee eens, totaal onlogische build. Waarschijnlijk geen main ADC of Corki speler.
Vi: Dit gebeurt over het algemeen met Vi spelers. Zeg niet dat het goed is, maar ik kom er maar verdomd weinig tegen die denken vanuit het aspect wat het team nodig heeft. Denken over het algemeen dat ze allemaal XJ9 zijn en moeten carryen.
Annie: Standaard reactie van supports. Als de rest van het team kut gaat, dan moeten ze zelf maar damage bouwen want ja, ze carryen de game wel even voor je. Gelukkig had deze nog wel een sightstone.
Thresh: Tja ik vind de gehele build wat zelfzuchtig. Puur eigen buffs, niets waar je team dan ook voordeel mee zal behalen. Hij had bijv ook een Locket kunnen halen / Zeke's voor zijn ADC / etc etc.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wat betreft Vi vind ik Cinderhulk echt een matige optie. Je moet wel gigantisch achterstaan om hier voor te gaan. Warrior en Black Cleaver zou ik zelfs bouwen met een kleine achterstand. En als het even kan Warrior en Triforce.

Na een serie matige riven spelers tegen gekomen kwam ik van het weekend weer twee zeer goede tegen, echt een ramp om daar tegen te spelen. Dee eerste had ik kansloos verloren met Hecarim, maar de tweede ging gelijk op, toen speelde ik Malphite.

Van het weekend ook eindelijk gold 4 geworden, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
Ik stond 1 win en 1 loss in mijn promo's dus dat laatste potje moest hem worden. Ik had geluk dat ik Skarner kon kiezen, maar de last pick besloot i.p.v. een ADC te nemen, rengar te picken waardoor wij dus geen ADC hadden. Onze AP Ezreal helemaal over de zeik en begint te flamen hoe k*t het allemaal wel niet is aangezien we nu Thresh hadden die alleen bot stond en Tryndamere samen met Rengar top.

Gelukkig kon mid snow ballen en was Tryndamere zo sportief om uiteindelijk maar Thresh te gaan helpen. Tryndamere en Tresh bleven erg positief en probeerde duidelijk nog een positieve wending aan de game te geven terwijl Rengar en Ezreal elkaar zaten te flamen. Desondanks alles begon Rengar wel veel kills te krijgen en zo vrij makkelijk kunnen winnen. Moest wel een beetje slijmen om Rengar en Ezreal in de game te houden want ze begonnen al te dreigen afk te gaan. Maar goed, wel gewonnen en gepromote naar Gold 4. Nu naar Gold 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb gisteren een game gespeeld met een Thresh ADC en Blitz support. Hilarische shit als je die lane komt ganken :D Als je er eenmaal eentje te pakken hebt komt ie niet meer weg met 2 hooks, een knockup, een knockback, thresh cage en een silence. Ze missen wat rauwe damage, maar als je een beetje voorkomt is dat geen probleem.

Zowaar nog gewonnen ook ondanks de Riven die het na champ select al wilde opgeven. Die Riven stompte overigens wel zijn lane netjes en kwam daarna ook nog mid helpen, dus over zijn spel geen klachten. De enige die moeite had was Katarina maar die heb ik zo'n 5 ganks in 10 minuten gegeven waardoor die ook wat kills en assists kon oppakken. Top kon ik tenslotte toch negeren. Uiteindelijk een easy win.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Damienx2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:02:
[...]

Irelia: Niet mee eens, hoe je lane ook gaat, zolang jij niet je core-item gaat bouwen, kun je net zo goed NOOIT Irelia gaan pakken. Want juist het item waar ze haar powerspike op gaat behalen pakt ze niet. Want je lane mag kut gaan tegen Garen, je hebt nog voldoende opties om onder de tower te farmen of desnoods een TP bot of roam richting mid te maken.
Ahri: Gezien haar score en CS is deze lane alles behalve in haar voordeel geweest. Dan klinkt het allemaal leuk en aardig dat ze een Athene's moet gaan bouwen maar in dit geval is er simpelweg geen gold voor. Oftewel ze moet voor de goedkopere variant en vanuit daar verder bouwen.
Corki: Mee eens, totaal onlogische build. Waarschijnlijk geen main ADC of Corki speler.
Vi: Dit gebeurt over het algemeen met Vi spelers. Zeg niet dat het goed is, maar ik kom er maar verdomd weinig tegen die denken vanuit het aspect wat het team nodig heeft. Denken over het algemeen dat ze allemaal XJ9 zijn en moeten carryen.
Annie: Standaard reactie van supports. Als de rest van het team kut gaat, dan moeten ze zelf maar damage bouwen want ja, ze carryen de game wel even voor je. Gelukkig had deze nog wel een sightstone.
Thresh: Tja ik vind de gehele build wat zelfzuchtig. Puur eigen buffs, niets waar je team dan ook voordeel mee zal behalen. Hij had bijv ook een Locket kunnen halen / Zeke's voor zijn ADC / etc etc.
Irelia had ik juist eerst dezelfde mening over, maar dacht er aan dat ze toch de defensive nodig had. Ken Irelia als top champ niet zo goed. Als Ahri ben ik wel bekend en waar ik het deels met je eens ben had ze m.i. dan beter een abyssal als eerste item kunnen gaan. Logisch nadenkend zijn er geen skirmishes met veigar maar alleen fights waarbij minimaal 1 van de 2 doodgaat.

Verbaas me er vooral gewoon over dat dit op Plat 3 gebeurd. Zelf ben ik Gold 4, dus ik mag er eigenlijk niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
untflanked schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:51:
[...]

Irelia had ik juist eerst dezelfde mening over, maar dacht er aan dat ze toch de defensive nodig had. Ken Irelia als top champ niet zo goed. Als Ahri ben ik wel bekend en waar ik het deels met je eens ben had ze m.i. dan beter een abyssal als eerste item kunnen gaan. Logisch nadenkend zijn er geen skirmishes met veigar maar alleen fights waarbij minimaal 1 van de 2 doodgaat.

Verbaas me er vooral gewoon over dat dit op Plat 3 gebeurd. Zelf ben ik Gold 4, dus ik mag er eigenlijk niks over zeggen.
Tuurlijk mag je er wel iets over zeggen, want builds zijn ronduit dramatisch over het algemeen. Het is juist goed dat je het hier aankaart zodat mensen de mogelijkheid hebben om te begrijpen wat er precies mis was met de verschillende builds. En dat levert dan vervolgens discussie mogelijkheden op. Kijk ik ben niet super bekend met Vi, (wel regelmatig als jungler gespeeld, maar ik ben van origine geen jungler) daar wees Xanthian mij dan vervolgens weer op wat volgens hem een beter buildpath zou zijn. Zo steek je van elkaar wat op. Kijk het maakt mij niet uit of een Challenger of een Bronze V mij iets over een champion / build verteld, als ik het niet weet dan hoor ik graag van iemand die er wel ervaring mee heeft wat beter kan. Rank moet niet uitmaken of je wel of geen mening geeft hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25
untflanked schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:51:
Tuurlijk wel, dan zou het hier wel heel stil worden (dat willen we natuurlijk ook weer niet ;) ) als alles beneden Plat 3 geen mening over een ingame resultaat mag hebben :P

En gelet op o.a. de Corki build is het niveau in Plat 3 kennelijk ook niet meer wat het geweest is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Koekiemonsterr schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:02:
[...]

Tuurlijk wel, dan zou het hier wel heel stil worden (dat willen we natuurlijk ook weer niet ;) ) als alles beneden Plat 3 geen mening over een ingame resultaat mag hebben :P

En gelet op o.a. de Corki build is het niveau in Plat 3 kennelijk ook niet meer wat het geweest is....
De reden dat ik nog gold ben: https://www.reddit.com/r/...ayers_cant_carry_anymore/

Speel momenteel samen met een vriend van me die zeer goed is qua map pressure etc. Hij mained jungle. Hierdoor ben ik zelfverzekerder en win ik m'n lane makkelijker.

Voor de geinteresseerden, ook als iemand tips heeft qua runes/masteries.
http://www.lolking.net/summoner/euw/40347119#ranked-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Waarom wordt Lee zo vaak in ranked gekozen in Gold en Silver?

De meeste spelers kunnen amper hun combo's goed uitvoeren
De helft van de games heeft Lee een impact maar de andere helft niet
Bovendien heeft Lee maar een 46% winrate op Gold en Silver, er zijn maar een stuk of 10! champions die slechter zijn.
Staat bovendien ook nog in de top 10! pick rates.

Ja, hij is leuk om te spelen, en ja, zo nu en dan kan je carryen maar kennelijk gebeurd het vaker niet dan wel.
untflanked schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:43:
[...]

De reden dat ik nog gold ben: https://www.reddit.com/r/...ayers_cant_carry_anymore/

Speel momenteel samen met een vriend van me die zeer goed is qua map pressure etc. Hij mained jungle. Hierdoor ben ik zelfverzekerder en win ik m'n lane makkelijker.

Voor de geinteresseerden, ook als iemand tips heeft qua runes/masteries.
http://www.lolking.net/summoner/euw/40347119#ranked-stats
Je bent niet helemaal serieus hoop ik, met die link?

Je hebt de afgelopen 20 ranked games 13 van de 20 gewonnen.
Mooie KDA en winrates voor een heleboel champions
Mooie winrates, dus volgens mij "carry" je behoorlijk vaak.

Gewoon doorgaan met wat je doet en je wordt vanzelf Platinum.

Misschien wat meer rune pages kopen, 4 is wel wat karig.
Op sommige champions wil je geen CDR maar gewoon MR of scaling AP.
En een tanky page met HP Yellows, HP quints en armor reds is ook wel leuk als je support moet.

[ Voor 52% gewijzigd door Xanthian op 28-09-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Xanthian schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:45:
Waarom wordt Lee zo vaak in ranked gekozen in Gold en Silver?

De meeste spelers kunnen amper hun combo's goed uitvoeren
De helft van de games heeft Lee een impact maar de andere helft niet
Bovendien heeft Lee maar een 46% winrate op Gold en Silver, er zijn maar een stuk of 10! champions die slechter zijn.
Staat bovendien ook nog in de top 10! pick rates.

Ja, hij is leuk om te spelen, en ja, zo nu en dan kan je carryen maar kennelijk gebeurd het vaker niet dan wel.
Dat is mij ook een raadsel. Wat ik in mid-Silver vaak zie is dat een toplane Lee keihard carried. In de jungle vaker niet dan wel.

Ook ik ben nogal eens eigenwijs geweest door Lee te picken. Wat je ook vaak ziet is dat de laners niet goed met hem om kunnen gaan. Bijvoorbeeld een Q-dive/W-escape combo, en de laner ziet die Q als een dikke all-in en staat dus zonder escape onder enemy turret.

De kick in teamfights: Lee kicked de tank tegen 2 of 3 andere enemy's, wat zorgt voor CC en best aardige dmg, dit wordt vaker als disengage opgevat als een teken om de teamfight aan te gaan.

Bij een disengage wordt er buiten je W range gelopen, en meer van dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Hetzelfde kun je stellen voor Ezreal en Nidalee. En zo zijn er nog wel een aantal champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Xanthian schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:45:

Je bent niet helemaal serieus hoop ik, met die link?

Je hebt de afgelopen 20 ranked games 13 van de 20 gewonnen.
Mooie KDA en winrates voor een heleboel champions
Mooie winrates, dus volgens mij "carry" je behoorlijk vaak.

Gewoon doorgaan met wat je doet en je wordt vanzelf Platinum.

Misschien wat meer rune pages kopen, 4 is wel wat karig.
Op sommige champions wil je geen CDR maar gewoon MR of scaling AP.
En een tanky page met HP Yellows, HP quints en armor reds is ook wel leuk als je support moet.
Nee die link is puur sarcastisch :P
Volgende plan is inderdaad meer rune pages. Wil inderdaad een tank page en AP met armor en flat CDR misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
untflanked schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:55:
Volgende plan is inderdaad meer rune pages. Wil inderdaad een tank page en AP met armor en flat CDR misschien.
Weet niet of je wel eens mid speelt, maar ik mis bijv wat MR in je AP + HP per lvl rune page.

Je hebt daar scaling CDR. Op zich prima, maar op ons bescheiden niveau zou ik, afhankelijk van de champ, liever een extra dikke huid hebben dan CDR.

Ik had dat laatst een keer met Viktor op mid, TF tegenover me. Viktor (als lane bully) is al een prima matchup into TF, maar dat werd alleen maar verergerd omdat ie 0,0 (scaling) MR had. Kortom, elke Q + aa en E kwamen al vanaf lvl 1 hard aan. Het sneeuwbal-scenario trad daardoor al vroeg in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:02:
[...]

Tuurlijk mag je er wel iets over zeggen, want builds zijn ronduit dramatisch over het algemeen. Het is juist goed dat je het hier aankaart zodat mensen de mogelijkheid hebben om te begrijpen wat er precies mis was met de verschillende builds. En dat levert dan vervolgens discussie mogelijkheden op. Kijk ik ben niet super bekend met Vi, (wel regelmatig als jungler gespeeld, maar ik ben van origine geen jungler) daar wees Xanthian mij dan vervolgens weer op wat volgens hem een beter buildpath zou zijn. Zo steek je van elkaar wat op. Kijk het maakt mij niet uit of een Challenger of een Bronze V mij iets over een champion / build verteld, als ik het niet weet dan hoor ik graag van iemand die er wel ervaring mee heeft wat beter kan. Rank moet niet uitmaken of je wel of geen mening geeft hier.
Foute builds aankaarten is prima, maar geef dan wel aan wat er mis is en hoe het beter kan. Anders is het meer een loze kreet die irritatie opwekt dan een uitnodiging tot discussie. Dat is overigens geen verwijt naar jou toe, maar dat begreep je zelf ook wel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 15:15

Wootlock

Evilution

Damienx2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:37:
Hetzelfde kun je stellen voor Ezreal en Nidalee. En zo zijn er nog wel een aantal champions.
Niets mis met Ezreal hoor, zeker niet in deze meta met de bruisers die je willen op eten.
Frozen fist / botrk en maar kiten :)
:>

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp3c0ps
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2021
Harm30 schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:42:
Ik werd gister in een potje voor debiel uitemaakt omdat ik geen trinty force bouwde op yasuo..

Dit heb ik ook nooit gedaan ook, is hier eigenlijk een goeie reden voor?

Ik bouw liever mijn bloosthirster als tweede item.
Aan de as van trinity heb ik niet veel met statikk en boots zit ik al op mijn max cdr van q op 1.33s

Sheen kan ik me niet voorstellen dat dit het waard is ten opzicht van bloodhrister eerder af maken.
En phage is niet nodig, ben mobiel genoeg..
Trinity force second item is op op yasuo, build het altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wootlock schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:31:
[...]

Niets mis met Ezreal hoor, zeker niet in deze meta met de bruisers die je willen op eten.
Frozen fist / botrk en maar kiten :)
:>
Ik denk je Iceborn Gauntlet bedoelt :)

Ja, leuk dat kiten maar wat Ezreal mist is damage. Terwijl jij een beetje staat te kiten zit hun Jinx de hele frontline te slopen terwijl hun tanks alle damage opnemen.

Natuurlijk zijn er wel meer champion met een lage winrate, dat is niet heel vreemd. Wat ik wel vreemd vindt is dat Lee één van de hoogste pick rates heeft en de laagste winrate. Allebei in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

ADCs blijven op de early game agressors hoe dan ook veredelde turret pushes als ze niet gefed zijn. Dan heb je sowieso niet bar veel aan Ezreal.

Laning phase winnen met Ezreal is eigenlijk ook onmogelijk als de tegenstander het aardig speelt, maar goed...

Het is een beetje hetzelfde verhaal als met Lee Sin. Ik vind Lee Sin geweldig en blijft op praktisch elk niveau een champion waar ik heerlijk mee kan carryen, maar als mensen de champion niet goed kunnen spelen zal je inderdaad weinig winnen...

Lee is eigenlijk wel het beste voorbeeld van een champion die goed is als je er goed mee overweg kan maar ruk is als je dat niet kan. Eigenlijk (niet hatelijk bedoelt) is het onverstandig (als je wil klimmen in ieder geval) om Lee te spelen <plat, want dan heb je vermoedelijk niet de juiste skills om hem effectief te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Dacht even dat ik een vorm van punishment had gekregen aangezien de laatste keer dat ik League afsloot dat was na de melding dat ik gereport was voor verbal abuse. Maar blijkbaar krijg je deze meldingen tegenwoordig ook (sorry als ik achter loop, zag 'm voor het eerst). JUSTICE!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5sydd1G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Koekiemonsterr schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:12:
[...]

Weet niet of je wel eens mid speelt, maar ik mis bijv wat MR in je AP + HP per lvl rune page.

Je hebt daar scaling CDR. Op zich prima, maar op ons bescheiden niveau zou ik, afhankelijk van de champ, liever een extra dikke huid hebben dan CDR.

Ik had dat laatst een keer met Viktor op mid, TF tegenover me. Viktor (als lane bully) is al een prima matchup into TF, maar dat werd alleen maar verergerd omdat ie 0,0 (scaling) MR had. Kortom, elke Q + aa en E kwamen al vanaf lvl 1 hard aan. Het sneeuwbal-scenario trad daardoor al vroeg in....
Ik speelde eerst met MR blues maar ik vind de CDR/level veel fijner. Speel voornamelijk mid. De 40CDR past bij m'n stijl van spelen en normaal kom ik met minder MR weg omdat ik safe speel en of een athenes bouw, of een scepter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockiNN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Yo boys, ben nieuw hier.
Ben nu gold III, neem ranked niet al te serieus.. was een paar maanden geleden plat 2/3 mmr.

Ik mainDE adc, maar de laatste tijd speel ik geen adc meer, omdat het nergens op slaat.
Vayne & Lee speel ik vaak.

Ranked tip: speel veigar, soraka (gratis lp voor bronz,silv,gold,lowplat).

edit: gold 2

[ Voor 6% gewijzigd door ShockiNN op 28-09-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
ShockiNN schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:57:
Yo boys, ben nieuw hier.
Ben nu gold III, neem ranked niet al te serieus.. was een paar maanden geleden plat 2/3 mmr.

Ik mainDE adc, maar de laatste tijd speel ik geen adc meer, omdat het nergens op slaat.
Vayne & Lee speel ik vaak.

Ranked tip: speel veigar, soraka (gratis lp voor bronz,silv,gold,lowplat).

edit: gold 2
Weest welkom nieuweling :)

Zal je meteen 'inwijden' met de mededeling dat er wel enige tegenstrijdigheden in je post zitten, maar ala :P

Misschien wel handig als je iets meer context geeft. Ik kan ook roepen dat Veigar en Soraka gelijk staan aan free elo, maar aan die stelling zonder onderbouwing hebben we niet zoveel :) Wat maakt hen in jouw ogen zo goed (op dit moment), bepaalde goeie tactieken/matchups die je kan aanhalen, mis je met veigar niet een beetje early presence en met soraka hard cc en tankyness, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockiNN
Veigar heeft heel veel potentie, de early-game (en dan met name van levels 1 tot 6, moet je passief spelen en je Q's stacken). Q geeft namelijk 1 AP per gekilde unit (dus creep). Na level 6 gaan de meeste vijandelijke midlaners 100 to 0 real quick.

Mijn tip is, speel een champion die top-tier is, oefenen en straf de fouten van de tegenstander af. Geen onnodige plays maken, simpel spelen. Haal je makkelijk plat 5/4 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb gisteren voor het eerst eens ranked 5s, wat wel grappig is.
Ons team bestaand uit 2 silvers en 3 gold spelers

We moesten eerst tegen een silver team, en je ziet gewoon dat ze best wel als een team spelen, alleen de keuzes die ze maken zijn niet zo goed. Zoals top ganken met 5 man terwijl hun mid en bot gepushed is.

Later tegen een beter team gespeeld, maar onze mid was afk door problemen, dus hun hadden een fed veigar met cleanse, die was niet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
Gisteravond in promo naar gold 1 (voor de 10de keer ofzo) en dan moet matchmaking me weer goede teammates meegeven...
Eerste promo premade trolls die heel de game HUEHUEHUE spammen. Yup, 0-1 promo start.

Game daarna ga ik support nautilus, onze adc is ezreal. Steekt alleen tegen dat onze midlaner weer dik ruk is en onze jungler ook. Enemy heeft rengar en ik ben ook de enige op ons team die wat peelt voor de adc. 0-2 in promo dus...

Doe ik nog een laatste game, want ik probeer altijd met een win af te sluiten. Ik ga veigar mid, wordt counterpicked foor yasuo. Op zich geen probleem, ik speel safe en geef hem geen kills. Hebben we een troll jungler en adc mee... Jungler hecarim op 25 minuten 1-7 en nog steeds voor die triforce blijven gaan. Onze adc is het spelletje geëindigd op 4-17-3 of iets in die categorie. Ik was de enige op mijn team die positief stond (neit al te moeilijk met veigar), maar dankzij het gefeed van mijn team was het dus vrij snel afgelopen.

Rito moet echt ophouden mij van die teams mee te geven. Vorig season plat 1, maar elke game keer op keer 3v7 spelen is echt niet leuk meer ... Moest ik gewoon volk meekrijgen die niet te hard feeden, dan kan ik de game zeker carryen. Een 7-0 rengar op 8 minuten daarentegen maakt het wel best moeilijk ...

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vorig seizoen Plat 1, was je MMR dan zo laag dat je bij Golds geplaced werd? :o Of heb je gewoon bijzonder slechte placements meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me gewoon normaal na een elo reset. Diamond + spelers komen ook maar in plat 1.
Zelf iets van 20-30 games nodig gehad weer in Diamond te komen terwijl ik volgens mij D1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:53:
Lijkt me gewoon normaal na een elo reset. Diamond + spelers komen ook maar in plat 1.
Zelf iets van 20-30 games nodig gehad weer in Diamond te komen terwijl ik volgens mij D1 was.
Is dat niet omdat je niet hoger dan max Plat 1 geplaatst kan worden? Volgens mij is het alleen mogelijk om in D5 te starten als je van Riot daar een account voor krijgt. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockiNN
Ik snap sowieso niet waarom deze silver/gold players Ezreal kiezen..
Ik heb er nu al een stuk of 20 gezien en geen ééntje heeft toegevoegde waarde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Damienx2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:32:
Vorig seizoen Plat 1, was je MMR dan zo laag dat je bij Golds geplaced werd? :o Of heb je gewoon bijzonder slechte placements meegemaakt?
Begin alsjeblieft niet over mijn placements. Low diamond = account buyer elo en die mannen kreeg ik mee in mijn teams. Ik bedoel dan echt spelers die 0-25 gaan zonder te trollen. Ze proberen echt hun best te doen, maar het "bronze" straalt er gewoon vanaf. Als je op 5 minuten maar 6 cs en 2 deaths hebt, denk ik niet dat je in high plat, low diamond thuishoort...
Vanuit placements in high gold (1 of 2, niet meer zeker) gekomen omdat ik 2-8 ben begonnen. Die 2 games waren de buyers aan de andere kant, dus dat heeft me nog wat geholpen. Dan wat domme losses, waarvan een paar zeker mijn schuld waren. Als premades mij beginnen te flamen terwijl ze duidelijk niet weten wat ze aan het doen zijn, dan moeten ze geen hulp uit de jungle verwachten en help ik liever de positieve mensen in ons team. Dat het ons dan de game kost, kan mij geen bal schelen. De idioten krijgen toch mooi een report en hopelijk later een ban.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik ook mooie momenten tegenkom in dit spel. Overlaatst een yasuo meegehad die smurfte. Zijn account was hoge master, maar hij speelde te weinig top. Vandaar een smurfje aangemaakt en wat dingen op top proberen. Echter krijg ik die kerels vaker tegen dan mee. Wat ook opvalt is dat ze zo goed als nooit hun role callen of er moeilijk over doen. Paar games later stond ik dan tegen hem en verloren door mijn team. Hij gaf me de honorable opponent omdat ik hem nog goed had tegengehouden van snowballen. Geen kills afgeven + cs pakken = good lane. Maar dan heb je van dat volk in je team dat niet weet dat devourer disabled is, die items maken en dan beginnen flamen omdat we "niet gezegd hadden" dat devourer disabled is.

Welkom bij ongeveer 80% van de teams die ik mee heb. Er is ongeveer 1% (als het al zo veel is), waar ik echt een geweldige ervarig bij heb. Dan een 4-tal procent waar ik een goed gevoel bij heb en dan nog een 15-tal procent neutraal. Op die manier zit je na 450-500 games zwaar onder je niveau..

Om even het contrast te geven, als ik vakantie pakte op mijn werk en eens een dagje tijdens de schooluren speelde, had ik een veel positievere ervaring, VEEL minder trolls en spannendere games. Die periode ben ik naar Gold 1 50+lp gegaan vanuit gold 4 na een 20 loss streak.
Een kameraad van mij speelt dankzij flexibele uren bijna enkel tijdens de schooluren of na de schooluren met mij. Als toplaner is hij beter dan mij, op de rest van de roles ben ik allemaal stuk voor stuk beter. Hij geeft dit ook toe en vraagt geregeld 1v1 aan om nieuwe dingen uit te testen omdat hij dan een moeilijke tegenstander heeft.
Dankzij zijn speeluren zit hij plat 4. Hij zou plat 2 kunnen geraken als hij zou stoppen te premaken met mij, want hij merkt ook een duidelijk verschil in kwaliteit van teamspelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Damienx2 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:09:
[...]

Is dat niet omdat je niet hoger dan max Plat 1 geplaatst kan worden? Volgens mij is het alleen mogelijk om in D5 te starten als je van Riot daar een account voor krijgt. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Wat Damien zegt inderdaad...dat neemt verder niet weg dat je ELO daar zelfs na de soft reset gewoon nog ruim boven kan zitten. Ik zat binnen 27 gespeelde games weer terug in D1, terwijl ik na de 10 promo games gewoon in Plat 1 geplaatst werd.

Ik vind het eerder apart dat mensen tegenwoordig moeite hebben om naar rankings te komen waar ze eerder al geweest zijn. Ik heb juist het gevoel dat het algemene niveau dit seizoen omlaag is gegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
ShockiNN schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:48:
Ik heb er nu al een stuk of 20 gezien en geen ééntje heeft toegevoegde waarde gehad.
Goeie vraag...

Ik kan je vertellen ik zie ze regelmatig in Gold, misschien zelfs wel als meest gekozen adc de laatste tijd.
En inderdaad voegt het weinig positiefs toe.

Maar goed, zoals de Ezreal pick kun je nog wel tig andere champions aanhalen. Tryndamere jungle (werd zelfs een keer gekozen toen Devourer bugged was) of Lee Sin jungle. Zoals Rorda terecht opmerkte is Lee geen eenvoudige champ om te spelen en beneden Plat is het dan ook vaak huilen met de pet op. Ik besef dat zelf en weet dat ik niet goed genoeg ben (met Lee) om hem te kiezen voor jungler, maar zo'n instelling ontbreekt bij menigeen en dus zie je Lee vaak zat. Trynda jungle vind ik sowieso bijna een troll pick.

Dit soort champion keuzes is typerend voor de instelling van menigeen in ranked. Men is niet echt committed om het maximale te geven zowel qua champion pick als ingame gameplay; men kiest simpelweg een champion waar ze zin in hebben zonder er echt bij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:24:
[...]

Goeie vraag...

Ik kan je vertellen ik zie ze regelmatig in Gold, misschien zelfs wel als meest gekozen adc de laatste tijd.
En inderdaad voegt het weinig positiefs toe.

Maar goed, zoals de Ezreal pick kun je nog wel tig andere champions aanhalen. Tryndamere jungle (werd zelfs een keer gekozen toen Devourer bugged was) of Lee Sin jungle. Zoals Rorda terecht opmerkte is Lee geen eenvoudige champ om te spelen en beneden Plat is het dan ook vaak huilen met de pet op. Ik besef dat zelf en weet dat ik niet goed genoeg ben (met Lee) om hem te kiezen voor jungler, maar zo'n instelling ontbreekt bij menigeen en dus zie je Lee vaak zat. Trynda jungle vind ik sowieso bijna een troll pick.

Dit soort champion keuzes is typerend voor de instelling van menigeen in ranked. Men is niet echt committed om het maximale te geven zowel qua champion pick als ingame gameplay; men kiest simpelweg een champion waar ze zin in hebben zonder er echt bij na te denken.
Dat maakt soloqueue nou juist zo frustrerend. De ene speelt het gewoon voor de fun maar wil wel een competitief aspect hebben (vandaar dat ze geen normals spelen), terwijl de ander er het maximale uit wil halen qua spelniveau. Maar mensen met zulke verschillende instellingen worden wel gewoon met elkaar gematcht. Daarbuiten is het lastig dat LoL meer en meer teamgeoriënteerd is (solo carryen is bijna niet mogelijk) maar er buiten de chat en pings om geen enkele communicatie mogelijk is. Dan zit je dus met een team dat niet dezelfde instelling heeft als ze de game in gaan en dat niet met elkaar kan communiceren en daarmee moet je proberen de game te winnen. Het is niet vreemd dat dat geregeld frustraties oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
Nog een series naar gold 1 verloren. 1-2 gegaan, eindigen op 65 lp...

Game 1 = enemy heeft troll, dus free win.
Game 2 = wij hebben 2 trolls, dus free win enemy.
Game 3 = wij hebben afk + troll...

Woohoo, Ik haat dit spel soms hard ...
Heb vanavond 5 games gedaan, slechts 1 game waar er geen afk of troll was...
Heb eindelijk wel eens zo een message gekregen dat er iemand gestraft is. Misschien doen die 9x reports toch nog iets...

Nu zal ik waarschijnlijk weer 3 games moeten winnen, want rito zet me graag op 95-99lp...

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Riot vond het bij mij leuk om me een decay te geven en dat terwijl op de dag dat ik terugkwam van vakantie (1 week geleden) 's avonds inlogde en geen melding kreeg, volgende dag had ik opeens ~20lp minder 8)7 Is trouwens niet de eerste keer dat ik dit heb gehad.

Prima, dan maar ranked spelen omdat ik toch wel in plat wil blijven voor het randje. Vandaag promo's naar plat 4 gehaald en met nog 1 win zou ik in promo's naar plat 3 moeten zitten.

Eens zien hoever ik nog kom en anders speel ik alleen nog tegen de decay :z

BABYMETAL LoL - Twitch

• Xanthian
Ik maak me zelf nergens meer druk over tegenwoordig. Als iemand Katarina jungle wil spelen, prima, dan focus ik gewoon op mijn lane en halen we het beste eruit, heeft geen zin om je dan te ergeren en dit geeft mij een hoop plezier. (Ik heb die game nog gewonnen ook.)

Er zit bij mij wel een limiet op hoeveel ik kan hebben, maar dan ga ik gewoon even wat anders doen.

Er komt nu eindelijk ook eens een fatsoenlijke Vi skin. (1350 RP)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-j3tHvEv8jfk/VgspPRRav3I/AAAAAAAAG3s/KuJ4pO8wWHQ/s1600/viturn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-kzWAweLdV3s/VgspF7UM0LI/AAAAAAAAyIM/5KUk1THkydY/s1600/virecall.jpg

De andere skins voor Brand en Kassadin zien er ook goed uit.
http://www.surrenderat20.net/2015/09/929-pbe-update.html
Lijkt wel of de kwaliteit van Skins steeds beter worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanthian op 30-09-2015 07:47 ]

• Damien
Xanthian schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:47:
Lijkt wel of de kwaliteit van Skins steeds beter worden.
Als je focus niet op andere punten in de game ligt dan kun je uiteraard beter worden in het ontwikkelen van skins :).

Overigens hebben ze ook skins uitgebracht vrij recentelijk die toch echt van mindere kwaliteit waren. Of was je de academy skins al vergeten?

Gisteren nog even 2 normaltjes gedaan. 1 win 1 loss. De loss was te wijten aan een aantal factoren. Kayle jungle terwijl devourer gedisabled was, waarop ik zei: "Wist je niet dat het gedisabled was?". Daarop kwam de reactie van Kayle: "Get on my level", want als je Plat IV bent dan heb je het hoogste bereikt :+. Waarop ik maar reageerde: "I prefer my ability to read, so I'll pass". Nou dan komen we dus bij het 2e punt aan waar ik de loss aan op draag en dat was mijn keuze in toplane champ. Ik koos ervoor om als tank te fungeren in mijn team, maar ja dan moet er wel MINIMAAL 1 lane winnen en het liefst ook een jungler met een voorsprong. Helaas geen van allen gebeurde, dus ondanks dat ik zelf nog 4-1 stond op Maokai (uiteindelijk 4-2-4) mocht het niet baten. Terwijl ik het team bezig hield, viel mijn team nog 1 voor 1 om.

Komt Kayle aan het einde ook nog even vertellen dat ik geen enkele bijdrage aan het team had gedaan en dat ik maar gereport moest worden. En dan kijk je vervolgens op op.gg en zie je 89% killparticipation voor mij vs 56% voor Kayle. "Get on my level" - Plat IV Kayle 2015

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 20:54

Ron

ik kom net uit een series naar gold IV, begin van dit seizoen in gold 1 geplaatst na 10 placement wins en daarna is het bergafwaards gegaan.
Ik merk vooral dat het lastig is om te carryen als het team echt niet wil. voorbeeldje hiervan; ik speel leona (vrij) goed, zij het wat aggresief, de meeste games gaan goed maar dan krijg je opeens een tristana die 9/10 fights bij de turret blijft staan te nietsen en zich afvraagt waarom ze maar geen kills krijgt,

ander voorbeeldje, speel ik annie mid, ik ga lekker in lane en win 3-0 tegen TF, gank bot en top een paar keer en weet wat kills op te pakken, ik push mid tot hun inhib en vraag daarna aan mn team of ze niet willen groupen zodat we verder kunnen pushen,

enfin, 2 minuten later staat gnar alleen op top, lulu alleen op mid, caithlin loop te jungelen en loop ik met amumu bot te pushen, want teamwork is overrated right?
uiteindelijk de game met 15/9/12 verloren nadat gnar 1v5 engagede op diana, en we het daaropvolgende teamfight verloren (zelfs met een 5 man tibbers+stun)

dan vraag ik me op een gegeven moment toch af wat ik mis doe?

• Damien
ronald245 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:42:
ik kom net uit een series naar gold IV, begin van dit seizoen in gold 1 geplaatst na 10 placement wins en daarna is het bergafwaards gegaan.
Ik merk vooral dat het lastig is om te carryen als het team echt niet wil. voorbeeldje hiervan; ik speel leona (vrij) goed, zij het wat aggresief, de meeste games gaan goed maar dan krijg je opeens een tristana die 9/10 fights bij de turret blijft staan te nietsen en zich afvraagt waarom ze maar geen kills krijgt,

ander voorbeeldje, speel ik annie mid, ik ga lekker in lane en win 3-0 tegen TF, gank bot en top een paar keer en weet wat kills op te pakken, ik push mid tot hun inhib en vraag daarna aan mn team of ze niet willen groupen zodat we verder kunnen pushen,

enfin, 2 minuten later staat gnar alleen op top, lulu alleen op mid, caithlin loop te jungelen en loop ik met amumu bot te pushen, want teamwork is overrated right?
uiteindelijk de game met 15/9/12 verloren nadat gnar 1v5 engagede op diana, en we het daaropvolgende teamfight verloren (zelfs met een 5 man tibbers+stun)

dan vraag ik me op een gegeven moment toch af wat ik mis doe?
Ondanks dat er voor iedereen op dit forum genoeg ruimte tot verbetering is, zijn sommige games simpelweg niet te winnen. Net als het voorbeeld dat ik uit mijn eigen stukje gaf. Onkunde, Arrogantie, Koppigheid, Gebrek aan communicatieskills en niet kunnen of willen lezen en je hebt alle ingrediënten voor een loss. Iedereen denkt dat hij of zij moet carryen in de game, dat resulteert dan af en toe in picks waarvan je denkt, dat kan goed gaan maar als we ook achter raken dan is het ook snel voorbij. Een beetje een Alliance vs Kabum effect.

En er is nog een probleem, leeftijdsverschillen. Ik kom het in CSGO ook regelmatig tegen, zodra je een paar squeekers in je team hebt dan is de loss bijna al gegarandeerd. Tuurlijk de beste kereltjes kunnen aardige aimen, maar hebben het tactisch verstand van een amoebe. En dat zie je ook in League terug, best leuke mechanics, maar het tiltgehalte is zo hoog dat ze vervolgens 1vs5's aangaan en dan gaan ragen als ze weer eens de game verliezen.

Dus waar gaat het mis? Op het moment dat je op Play drukt en je in het RNG proces van matchmaking terecht komt.

• whodares
Xanthian schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:47:
Er komt nu eindelijk ook eens een fatsoenlijke Vi skin. (1350 RP)
Nou, misschien dat mijn Officer Vi eens een tijdje op pensioen kan gaan. Die skin ziet er best wel goed uit. Vanavond de nieuwe effectjes eens opzoeken.

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 16:49
ShockiNN schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:48:
Ik snap precies wat je bedoelt, ze raken de skill shots niet feeden etc.
Zelf ben ik gold 4 en heb ik iets van 74% winrate met ezreal. Ik moet wel toegeven dat ik hem AP botlane speel. Ik wacht tot thresh/leona whatever engaged op de adc, dan ult ik e,q,w er naar toe en dan een paar auto's en is het klaar. Mijn build is vaak triforce, ludo's, deathcap, voidstaff, cdr boots en als 6e item rylai's. Nu snap ik dat je denkt triforce op ap ez? Dit is meer omdat het makkelijker is om te farmen en als je is een skillshot mist en het begin dat je meteen geen damage doet. En de movement speed van triforce + ludo's samen met je E maakt het heel moeilijk om ez te pakken. Maar goed het is low gold en ben 3x in plat promo's geweest. Na trolls en zelf failen heb ik de moed opgegeven. Nu speel ik alleen champs die ik leuk vind en of ik nu gold 5 of gold 1 eindig dit seizoen maakt me niet meer uit.

• Ero-Sensei
Het is mij ook weer gelukt, na 3e de promo's naar Silver2 gefaald te hebben, sta ik weer op 0 LP Silver3.

8 games gespeeld; alleen maar AFK's en feeders, op de laatste game na die verloren we, maar was wel leuk en spannend.

1 game speel ik mid tegen een Darius notabene. Op bot staat een Vayne en een Thresh constant te farmen onder enemy turret. Hun Seju jungle komt een keer langs en pakt direct de dubbelkill.
Vayne begint als een malle om ganks te vragen, waarom onze jungler braaf aangeeft dat het erg lastig ganken is onder HUN turret.

Ik pak een kill op Darius met hulp van de jungler,en een paar seconden later ping ik maar 'ss' voor de zekerheid. 25 seconden verder double kill voor Darius op bot. "My god ss fss!" aldus Vayne.
Ik "Read pls, he died AND I ss'". Overbodig natuurlijk, want top en jungle hadden al getypt "He did", en Vayne vond het allemaal onze schuld.

Nadat zowel Vayne als Thresh 0-4 stonden (waarom je lane warden als je er toch alleen maar deathtimers aan het tellen bent) en onze toplaner 1-0, ik 1-1 en jungle wat assists had, kwam Thresh op het geweldige idee om na een death de toplaner eens te gaan 'helpen'. Enemy botlane was ook niet gek, en die lustte nog wel wat kills, dus onze prima spelende top werd gedived door enemy botlane, jungle en top, en Thresh wist zijn dood bijna een halve seconde uit te stellen door een gemiste Q en een prima lantern. Gelukkig had onze jungler het snel genoeg door dat hij er zich niet mee moest bemoeien omdat dat simpelweg 3 deaths had opgeleverd.

Vayne daarentegen ziet het gebeuren (complimenten voor de map awareness) en gaat op expeditie door via river van bot naar top te lopen in de stellige overtuiging dat hij dat makkelijk haalt voordat zijn vrienden dood gaan. Hij kon natuurlijk niet weten dat zowel ik als Darius daar nog op mid zijn en dat een Darius, die hij zelf gefeed had, hem weleens in één combo kon killen. Gelukkig gebeurde dat niet, hij hoefde zijn combo namelijk niet eens af te maken. "Omfg a 5-0 Darius, gg mid". Uhmmm, ik ben nog niet doodgegaan?

Maar nu de mooiste opmerking wat deze saaie lange inleiding bijna waard maakt:
Onze jungler hield het niet meer en vertelde Vayne "Vayne, you are kind of the problem here" waarop Vayne antwoord "I'm good in school, so dont need to be good in games". Good in school, dat verklaart een hoop.

TL DR: Game verloren met een 2-6 score, Vayne geëindigd met 4-18. Maar gelukkig geen AFK in die game.

• Koekiemonsterr
Ero-Sensei schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:58:
TL DR: Game verloren met een 2-6 score, Vayne geëindigd met 4-18. Maar gelukkig geen AFK in die game.
Dat laatste is dan toch weer een lichtpuntje na 7 games met afkers in je team :P

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 30-09-2015 12:11 ]

• Damien
Snap ook niet waarom ze wel ranked rewards willen uitkeren aan AFK'ers/DC'ers, maar mensen die een beetje een grote bek hebben MAAR WEL spelen en AF EN TOE de game voor je carryen die mogen geen rewards.

Zeg gewoon AFK'ers/DC'ers jullie kunnen schijnbaar het niet voor elkaar krijgen om 45 minuten lang een game te spelen, in dat geval geen rewards. Zo schoon je ranked ook een beetje op want mensen met een kutverbinding hebben er toch niets meer te zoeken.

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:39
Ik had gister een potje met 2 gasten die constant aan het feeden waren (mid veiger en jungle shyvanna). Lux mid was 26/5, en dat lag volgens hen aan de servers van Riot, dat ze constant DC's etc hadden ;( .

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:56

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

It's all in the cardszzz

http://euw.op.gg/summoner/userName=Ricmaniac

Plat V is real. toch wilde ik het halen dit seizoen haha, nu alleen ff opletten dat ik niet decay straks maar weet niet zeker of ik toch nog verder wil spelen :P

Is al bekend tot wanneer dit seizoen door loopt?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Koekiemonsterr
Damienx2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:21:
Snap ook niet waarom ze wel ranked rewards willen uitkeren aan AFK'ers/DC'ers, maar mensen die een beetje een grote bek hebben MAAR WEL spelen en AF EN TOE de game voor je carryen die mogen geen rewards.

Zeg gewoon AFK'ers/DC'ers jullie kunnen schijnbaar het niet voor elkaar krijgen om 45 minuten lang een game te spelen, in dat geval geen rewards. Zo schoon je ranked ook een beetje op want mensen met een kutverbinding hebben er toch niets meer te zoeken.
True, maar ja, Rito geeft de voorkeur aan haar kruistocht tegen het zogenaamde flamen en vergeet ondertussen dat er nog veel ergerlijkere fenomenen zijn (zoals AFK'ers, DC'ers, trolls, etc) en doet daar helaas niets aan.

• Ero-Sensei
Ricmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:51:
It's all in the cardszzz

Plat V is real. toch wilde ik het halen dit seizoen haha, nu alleen ff opletten dat ik niet decay straks maar weet niet zeker of ik toch nog verder wil spelen :P

Netjes hoor. Hieraan zie ik het niveau verschil ook wel weer, in jouw top gespeelde champions ga je 3 to 4 keer dood per game. Mijn lijst gaat het van 6 tot 9 keer per game.

• Damien
Ricmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:51:
It's all in the cardszzz

Als je zou willen, leg mij eens die ene crit rune uit in je AP page voor TF. En terwijl je bezig bent graag de uitleg achter het puntje in Frenzy ipv Arcane Blade.

• Koekiemonsterr
Dit keer wel geheel op eigen kracht en geen inbreng van Xzito met zijn Diamond skills? :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5gYDQwV.jpg
Was weer een prachtgame gister.

Ik had Fizz na 3,5 minuut te pakken voor first blood, mede omdat ie 0 MR runes had en met Doran's Ring de lane in kwam. Kon lekker snowballen, pakte ook kills mee op top en bot. Fizz had niets in te brengen....maar ja, er waren ook nog wat teammates...

Olaf kon Riven niet aan (ook altijd handig om niet meteen armor of voor mijn part 1st item BC te bouwen en wel een Titanic Hydra als 1st item), onze bot was niet veel soeps (niet één Malph ult gezien) en Voli maakt er de gewoonte van om als een 'beer' zonder kop overal vol erin te rennen zonder vision. Ja fijn, zo pakt Fizz weer tig easy pickup kills mee. Ik nog lief vragen in chat of we nu ff risicoloos kunnen spelen, dan is late game duidelijk voor ons. Maar nee, feeden was het motto en tot overmaat van ramp surrendered men op minuut 23 :S

Ik ga uiteraard lang niet elke game zo goed als deze, maar het gebrek aan enig verstand en inzicht bij teammates is toch wel echt schrijnend. Dat is misschien wel het grootste gebrek in Gold.

Je hebt een fed Viktor en dus al zat dmg, 3 tanks in je team en enemy eigenlijk 0 tanks. Hoe moeilijk is het dan om te begrijpen dat we gewoon passief en voorzichtig moeten spelen, geen risico's moeten nemen, gewoon op late game laten aankomen. Dan was waarsch easy win geweest.

[ Voor 69% gewijzigd door Koekiemonsterr op 30-09-2015 13:53 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Koekiemonsterr schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:20:
[...]

Dit keer wel geheel op eigen kracht en geen inbreng van Xzito met zijn Diamond skills? :P
Ja haha, duo queuen met hem is tegenwoordig best pittig, ben niet klaar voor diamond denk k :P
Damienx2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:04:

Als je zou willen, leg mij eens die ene crit rune uit in je AP page voor TF. En terwijl je bezig bent graag de uitleg achter het puntje in Frenzy ipv Arcane Blade.
Kan altijd een keer lucky zijn en iemand critte, vooral in early lvl is dat ziek, +- 25% van hp ofzo

en OMG ik heb heel lang niet naar die Masteries gekeken, had niet eens door dat ik die niet had haha, maarja alsof ik ineens door 1 punt de game verlies. Maar ga het wel veranderen haha

• Damien
Ricmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:03:
[...]

Ja haha, duo queuen met hem is tegenwoordig best pittig, ben niet klaar voor diamond denk k :P

[...]

Kan altijd een keer lucky zijn en iemand critte, vooral in early lvl is dat ziek, +- 25% van hp ofzo

en OMG ik heb heel lang niet naar die Masteries gekeken, had niet eens door dat ik die niet had haha, maarja alsof ik ineens door 1 punt de game verlies. Maar ga het wel veranderen haha
Zoveel base AD heeft TF toch niet? Is het dan niet handiger om gewoon die extra Magic pen te pakken zodat je spells wat meer dmg doen?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Damienx2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:12:
[...]

Zoveel base AD heeft TF toch niet? Is het dan niet handiger om gewoon die extra Magic pen te pakken zodat je spells wat meer dmg doen?
Het werkt toch zo? ;p kan het wel ff proberen ja of ik veel verschil merk maar gewoon gewent zo dus gewoon zo gelaten

• Damien
Ricmaniac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:42:
[...]

Het werkt toch zo? ;p kan het wel ff proberen ja of ik veel verschil merk maar gewoon gewent zo dus gewoon zo gelaten
Het is meer het punt van efficiency. Ik heb ook meer het idee dat het werkt in jouw hoofd dan dat het in de praktijk werkt. Over het algemeen zul je verdomd weinig AA's kunnen landen op je midlaner om een crit-rune efficiënt te maken. Vandaar dus ook waarom je deze sneller op een AD champion gooit dan op een AP. Van level 1 ~ 3 zal de crit-rune beter zijn dan een magic-pen rune (indien je in staat wordt gesteld om continue te kunnen AA'en, het blijft immers maar een 1% kans op een crit) maar vanaf dat punt gaat de magic-pen rune je meer opleveren.

Ik denk dat je ook maar verdomd weinig midlaners op World's zult aantreffen die een magic-pen rune zullen opofferen om het te vervangen met een crit-rune. (Let wel ik heb het over AP mages, dus geen Riven / Zed / Talon etc)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maargoed dat ik niet ga mee doen met worlds dan.

je hebt het daar toch over een heel ander niveau... hier pak ik ook geen zonhyas, als ik diamond streams of hoger checkt pakt iedereen zhonyas op TF, dit elo is gewoon anders en je moet mij echt niet vergelijken met een diamond 1+ speler :p dat zal ik nooit worden/willen

[ Voor 74% gewijzigd door Ricmaniac op 30-09-2015 15:11 ]

• Xanthian
Twisted Fate heeft toch maar 1 spell? Namelijk de Q? De W is volgens mij een "Empowered AA"
Of je die 0.8 magic penentration nou ook mist is mij ook de vraag t.o. 1% crit chance.

Maar goed, dit is wat ik me nu even snel bedenk.

• Koekiemonsterr
Zie die ene crit rune nou maar als een placebo: het voegt niks toe, dus je kan het net zo goed achterwege laten, maar in zijn hoofd werkt het :P

• Recrush
Ric, weet je zeker dat je geen high elo wilt worden? Net zei je nog dat je >nog< niet klaar bent voor Diamond, en elke keer als je Plat (bijna) haalt lezen we dat hier terug. Dat insinueert wel dat rank belangrijk is voor je. Ik gok dat je elke stap hoger dan ook wilt behalen. Er lijkt me trouwens niets mis met high elo spelen. Het is niet of je dan ineens verantwoordelijkheden erbij krijgt, je kunt nog steeds het spelletje spelen en nieuwe dingen proberen.

Ik betwijfel overigens sterk of een critrunu nut heeft op een AP mid. Het idee is dat 1 op de 100 auto attacks een crit geven, maar waarschijnlijk ben je meer aan het lasthitten dan de enemy laner auto'en dus de kans is groot dat die crit op een minion valt waar extra mpen consistent meer damage op je spells geeft waarmee je zeker weet dat je daar damage mee doet. Ik denk ook niet dat 1 op de 100 auto attacks meer damage doet dan de extra damage die je krijgt van 1 mpen rune op spells die je in hetzelfde tijdsbestek cast. Dan nog de geluksfactor meegenomen dat net die ene crit op je aa terecht komt en niet op een minion..

Niet dat het relevant voor mij is want ik calculate niks en speel op gevoel (met daarbij behorende resultaten) maargoed dat is mijn gedachte in ieder geval :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:17:
Twisted Fate heeft toch maar 1 spell? Namelijk de Q? De W is volgens mij een "Empowered AA"
Of je die 0.8 magic penentration nou ook mist is mij ook de vraag t.o. 1% crit chance.

Maar goed, dit is wat ik me nu even snel bedenk.
Klopt zijn W is een Empowered AA die voor zover ik weet niet kan critten. Daarbij genomen dat zijn main damage output vanuit zijn Q gaat komen ipv de proc op zijn W is het logischer om meer magic pen te hanteren dan een kans van 1 op 100, op een ability die a. niet crit, b. dient te proccen. Dus ga je de 0.8 Magic Pen missen? Alleen als je de maximale damage output wilt leveren, anders niet.

Maar daarvoor zei ik er ook wat van. Ik neem aan dat men hier streeft om het maximale uit hun champion probeert te halen en niet wat wil lopen aankutten. Want dan kun je nog beter zeggen, jongens ik speel full AD TF qua runes en bouw hem AP in lane. Of hence zelfs een hybrid page als die van Evelynn zal je dan prima helpen.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Recrush schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:32:
Ric, weet je zeker dat je geen high elo wilt worden? Net zei je nog dat je >nog< niet klaar bent voor Diamond, en elke keer als je Plat (bijna) haalt lezen we dat hier terug. Dat insinueert wel dat rank belangrijk is voor je.
Ik let weinig op me woordkeuze als ik berichten typ, "nog" had ik net zo goed weg kunnen laten ja. En plat is wel belangrijk voor me ja, maar maakt vervolgens niet uit welke divisie of w/e Ik vind het gewoon zonde als ik bijv volgens seizoen zou spelen en ik ineens een goude border heb als ik weet dat plat gewoon goed te halen is voor mij :P , maar daarom twijfel ik of ik ook verder wil spelen. Ik ben nu plat, dat is wat ik wilde, stel het seizoen stopt binnen 30 dagen dan had ik hoogst waarschijnlijk geen game ranked meer gespeeld zodat ik dan gewoon plat ben en die rewards krijg. Als ik nu niets meer zou spelen decay ik voordat het seizoen voorbij is en daardoor zal ik wel nog wat spelen. Maar LoL is niet meer de game die het voor me was en vermaak me nu met veel andere spellen. Speel het nu dus meer casual maar dat betekend niet dat ik niet de rewards wil hebben die je ervoor krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whodares
En 4de loss op rij door 3 trolls in team.
Enemy pakt azir, onze mid pakt zed. Proceeds to lose lane pretty hard.
Onze jungle Xin was premade met adc Ezreal. Om je hun niveau te geven, ezreal had 37 cs op 11 minuten.
Sta je daar dan als support (en natuurlijk ook de enige die een pink ward koopt tegen jungle eve) en kan je geen zak doen aan het rotslechte niveau.
O well, 3 reports erbij en hopen dat rito deze idioten eruitfiltert...

En voor je het vraagt: ja, zowel ezreal als xin zaten op hun main champions ...

EDIT: Daarna 3 games mid mogen gaan. Veigar gegaan. Yup, veigar can carry trolls. Van 50 lp naar promo gegaan. Hopelijk blijven de trolls nu wat weg.

[ Voor 12% gewijzigd door whodares op 30-09-2015 22:14 ]

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 15:46
Morgen begint Worlds. ZE hebben dit jaar een leuke poule optie om te voorspellen Wie de kampioen wordt het heeft "pick em". Je kunt ook eigen leader boards maken.

Ik heb even de GoT leader board aangemaakt

Wie doet er mee? Bewijs dat jij het mee weet van de pro teams door juist te voorspellen (als je alle teams goed hebt voorspeld krijg je een riven skin van Riot)

http://pickem.lolesports....0w8dsV2HSxqWP4zMSI/134037

Meld je aan via link hierboven

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 20:52
Crysania schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:47:

Wie doet er mee? Bewijs dat jij het mee weet van de pro teams door juist te voorspellen (als je alle teams goed hebt voorspeld krijg je een riven skin van Riot)

http://pickem.lolesports..../leaderboards/list/134037

Volgens mij is dat niet de invite link, maar de share link:
"Give this link to allow people to see your board, but not join it. If you would like others to join your board, use the invite link instead."

[ Voor 14% gewijzigd door Thormodo op 30-09-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
whodares schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:46:
En 4de loss op rij door 3 trolls in team.
O well, 3 reports erbij en hopen dat rito deze idioten eruitfiltert...
De zon gaat nog eerder op in het westen dan dat Rito trolls aanpakt, maar laten we blijven hopen :)
whodares schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:46:
Daarna 3 games mid mogen gaan. Veigar gegaan. Yup, veigar can carry trolls. Van 50 lp naar promo gegaan. Hopelijk blijven de trolls nu wat weg.
Zijn hier ineens veel fans van Veigar of ben jij dat steeds? :)

Vandaag kwam ik toevallig met Diana vs Veigar te staan. Kostte me niet zoveel moeite Veigar stevig van katoen te geven en mede daardoor de game te winnen.

Wat moet een Veigar precies beginnen tegen dergelijke assassins of lane bullies zoals Viktor? Ik zie niet echt wat hem zo goed maakt atm, maar goed, goeie spelers op Veigar kan natuurlijk al aardig helpen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-10-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren Elise maar eens gekocht want ik moet toch maar eens alle junglers hebben.
Maar Elise spelen is niet makkelijk. De cooldowns onthouden van al je abilities en de combo's maakt het mechanisch wel een uitdagende champion.

Ik kan wel zien waarom ze sterk is aangezien ze de jungle wel heel snel cleared en haar ganks vrij sterk zijn. Alleen in teamfights ben ik nog niet zo goed aangezien ze niet echt tanky is. Ik was voor een build gegaan met Runeglaive en Rylai's. Nog even oefenen en dan naar ranked brengen, volgens mij is ze ook een prima counter tegen Kindred wanneer ze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:42:
Gisteren Elise maar eens gekocht want ik moet toch maar eens alle junglers hebben.
Maar Elise spelen is niet makkelijk. De cooldowns onthouden van al je abilities en de combo's maakt het mechanisch wel een uitdagende champion.

Ik kan wel zien waarom ze sterk is aangezien ze de jungle wel heel snel cleared en haar ganks vrij sterk zijn. Alleen in teamfights ben ik nog niet zo goed aangezien ze niet echt tanky is. Ik was voor een build gegaan met Runeglaive en Rylai's. Nog even oefenen en dan naar ranked brengen, volgens mij is ze ook een prima counter tegen Kindred wanneer ze uitkomt.
Elise is ook geen teamfight georiënteerde champ, dus daar zal ze nooit echt in uitblinken. En de combo's vallen wel mee toch? Je moet met een Lee Sin meer combo's leren dan met Elise.

Anyway vandaag eens kijken hoeveel ik van deze eerste dag World's mee ga kunnen krijgen, aangezien ik weer eens een jaar erbij mag krassen vandaag, oftewel afhankelijk hoe lang het bezoek blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Damienx2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:46:
[...]

Elise is ook geen teamfight georiënteerde champ, dus daar zal ze nooit echt in uitblinken. En de combo's vallen wel mee toch? Je moet met een Lee Sin meer combo's leren dan met Elise.

Anyway vandaag eens kijken hoeveel ik van deze eerste dag World's mee ga kunnen krijgen, aangezien ik weer eens een jaar erbij mag krassen vandaag, oftewel afhankelijk hoe lang het bezoek blijft.
Lee Sin is moeilijker ja, maar Elise is weer eens wat anders dan Hecarim, Pantheon of Vi waar je gewoon maar 3 of soms 4 skills hoeft te gebruiken. Ik ben niet gewend om champions te spelen die in forms moeten veranderen. Ik heb voor moeite om op de juiste moment rappel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Crysania schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:47:
Morgen begint Worlds. ZE hebben dit jaar een leuke poule optie om te voorspellen Wie de kampioen wordt het heeft "pick em". Je kunt ook eigen leader boards maken.

Aangemeld en me picks gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 15:46
Thormodo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:05:
[...]

Volgens mij is dat niet de invite link, maar de share link:
"Give this link to allow people to see your board, but not join it. If you would like others to join your board, use the invite link instead."
Oops. Fixed:

Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.