A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
H2k had in spring 50 punten, dit seizoen 70 punten, samen 120, origen heeft 90 punten.
[ Voor 29% gewijzigd door Nutral op 23-08-2015 22:32 ]
Ok thank voor de heads up.Nutral schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:30:
Vorig seizoen hadden ze redelijk hoog geplaatst, dus veel championship points. origen komt dit seizoen kijken.
H2k had in spring 50 punten, dit seizoen 70 punten, samen 120, origen heeft 90 punten.
Overigens slaat dat nergens op. Dan benadeel je dus altijd nieuw gevormde/opgerichte teams zoals Origen, omdat ze geen vorige seizoen hebben waarin ze hebben kunnen acteren.
Origen heeft met de finaleplek toch gewoon aangetoond de 2e beste van deze split te zijn. Beetje raar dat dan punten uit een vorige seizoen nog meetellen voor H2K; dat seizoen is toch allang afgesloten en voorbij zou je zeggen....
Wat ook raar is, is het feit dat Origen als verliezen finalist in de regional qualifier in theorie zelfs Worlds nog kan missen toch? Ze zullen wel niet verliezen van Roccat of Giants, maar toch....
[ Voor 12% gewijzigd door Koekiemonsterr op 23-08-2015 23:10 ]
op het moment is het zo dat origen 2e staat achter UOL en tegen de winaar moet van roccat en giants geloof ik daarna als ze deze gewonnen hebben moeten ze tegen UOL. winnen ze deze gaan ze als 3rd seat naar worldsKoekiemonsterr schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:58:
[...]
Wat ook raar is, is het feit dat Origen als verliezen finalist in de regional qualifier in theorie zelfs Worlds nog kan missen toch? Ze zullen wel niet verliezen van Roccat of Giants, maar toch....
Precies, lijkt me toch raar dat de finalist en dus ook de terechte nummer 2 van de split niet gewoon als 2e naar Worlds gaat?Martin0 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:49:
[...]
op het moment is het zo dat origen 2e staat achter UOL en tegen de winaar moet van roccat en giants geloof ik daarna als ze deze gewonnen hebben moeten ze tegen UOL. winnen ze deze gaan ze als 3rd seat naar worlds
In theorie kan Origen als finalist dus zelfs Worlds missen toch? Ik zou dat met de beste bedoelingen niet kunnen verkopen, maar goed
Koekiemonsterr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:30:
[...]
Precies, lijkt me toch raar dat de finalist en dus ook de terechte nummer 2 van de split niet gewoon als 2e naar Worlds gaat?
In theorie kan Origen als finalist dus zelfs Worlds missen toch? Ik zou dat met de beste bedoelingen niet kunnen verkopen, maar goed
vind ik niet, laat nieuwe teams zich eerst maar eens bewijzen, en dan bedoel ik niet 1 spring goed spelen.Overigens slaat dat nergens op. Dan benadeel je dus altijd nieuw gevormde/opgerichte teams zoals Origen, omdat ze geen vorige seizoen hebben waarin ze hebben kunnen acteren.
het is een beetje hetzelfde als je een nieuwe division in gaat of het nou gold/plat/dia is, die rank halen is 1 ding, die rank maintainen heel wat anders.
Damn dat clg botlane though. #beastmode
[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 24-08-2015 00:57 ]
Hoeveel springs moeten ze dan goed spelen? 3? 10? Komop heeAmbition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:40:
vind ik niet, laat nieuwe teams zich eerst maar eens bewijzen, en dan bedoel ik niet 1 spring goed spelen.
het is een beetje hetzelfde als je een nieuwe division in gaat of het nou gold/plat/dia is, die rank halen is 1 ding, die rank maintainen heel wat anders.
Origen heeft zich overtuigend door Challenger heen geslagen (mocht ook wel met die LCS ervaren spelers) en hoorden duidelijk thuis in LCS. Hoeveel games is deze spring ook alweer per team? 20 ofzo? Hebben ze toch heel aardig gedaan die 20 games zou ik zeggen. En finalist in de playoffs...ze hebben bijna het onverslaanbaar geachte FNC verslagen.
Dus wow hoeveel bewijs moet je serieus nog leveren in jouw wereld?
Een nieuw seizoen zou gewoon een fresh start moeten zijn; maar kennelijk tellen nog championship punten van season 4 mee voor H2K als ik Nutral mag geloven.
Die vergelijking met het enteren van een nieuwe division in onze trash solo queue elo laat ik maar even voor wat het is

9/10 is het inderdaad een challenger team en je kan er heel sarcastisch om gaan lachen met je '''onze thrash elo'' maar het verschil tussen een challenger team en een top lcs team is inderdaad groot. ga maar eens kijken naar hoeveel challenger teams er in de afgelopen 10 splits de top 3 hebben gehaald in de LCS, good luck.
#fanboy alert? Snap sowieso niet waar je je zo druk over maakt, want wees gerust Origen gaat echt wel naar worlds hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 24-08-2015 01:42 ]
Ja rules zijn rules....dat is niet het punt. Het gaat er mij om dat ik die rules nogal merkwaardig vind. Maar goed, je mist wel vaker het punt waar het om gaat...Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:31:
Dude, het is toevallig een team wat bestaat uit voormalig LCS spelers ja kut voor hun dat ze allemaal van goede teams kwamen waardoor het maybe een walk in the park voor hun is, maar rules are rules.
Jij kwam met de lichtelijk belachelijke vergelijking van Origen die zich eerst nog maar eens een extra spring split in LCS moet bewijzen; dat zou vergelijkbaar zijn met iemand die net in solo queue Plat 5 heeft gehaald en zich eerst nog maar eens moet bewijzen Plat-waardig te zijn door zich daar ook echt te kunnen handhaven.Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:31:
9/10 is het inderdaad een challenger team en je kan er heel sarcastisch om gaan lachen met je '''onze thrash elo'' maar het verschil tussen een challenger team en een top lcs team is inderdaad groot.
Dit lijkt me op meerdere vlakken appels met peren vergelijken, maar goed
NopeAmbition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:31:
#fanboy alert? Snap sowieso niet waar je je zo druk over maakt, want wees gerust Origen gaat echt wel naar worlds hoor.
Heb niks met Origen, ben eerder tegen ze dan voor ze
Maar dat persoonlijke staat los van mijn punt dat ik die regels wel erg vreemd vind uitpakken voor hen. Origen lijkt me toch duidelijk het 2e beste EU LCS team; dat hebben ze zowel gedurende de split als tijdens deze playoffs bewezen. Maar ondanks dat kunnen ze in theorie Worlds nog missen. We kunnen daar toch niet met UOL/Roccat/Giants aan komen zetten?
[ Voor 18% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-08-2015 02:02 ]
Dit is geen nieuw seizoen, zowel spring split als summer split zijn onderdeel seizoen 5.Koekiemonsterr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:23:
[...]
Een nieuw seizoen zou gewoon een fresh start moeten zijn
Ik ben wel akkoord dat championship points geen geweldig systeem zijn; maar ze willen de kampioen van spring niet automatisch naar worlds laten gaan omdat de teams (nog?) niet standvastig genoeg zijn. SK heeft nu vorige split niet gewonnen, maar stel even, dit SK wil je nu echt niet op worlds... Maar een spring split zonder inzet is natuurlijk ook gewoon niet zo interessant om volgen...
Een alternatief zou zijn dat je van beide splits 1 seizoen maakt (dus elk team 4x tegen elkaar laat spelen zoals sommige voetbalcompetities (zwitserland bv) doen).
*Zeer emotionele hotshot, mooi om te zien eigenlijk (zeker als CLG fan sinds S1,met de legend himself in toplane, lang geleden dat ik nog reden tot vieren had
[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 24-08-2015 02:05 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Wat is je punt dan? ik snap je niet zo goed, jij vind dat een team wat 1 keer 2e wordt, VEEEEL meer recht heeft op een plek dan een team wat 2 jaar achter elkaar 3e wordt? en dan zeg jij dat ik appels met peren vergelijk? Sorry hoor maar ik ben blij dat die regels er zijn. Het gaat om een plek at worlds, niet om een lolly van de chinees op de hoek. #workhard.Koekiemonsterr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:52:
[...]
Ja rules zijn rules....dat is niet het punt. Het gaat er mij om dat ik die rules nogal merkwaardig vind. Maar goed, je mist wel vaker het punt waar het om gaat...
Je moet ook naar de bigger picture kijken, want er zitten ook achterliggende gedachten achter, anders is het wel erg makkelijk voor goeie spelers om naar worlds te gaan he? ffe een dream team maken 1 split goed spelen en hoppa, en teams die jaren lang net er onder zitten hebben dan maar pech? die logica vind ik pas fakked up.
Nou niks aan de hand dan. Ik heb zelf niks met EU LCS vind NA veel leuker om naar te kijken, maar dat is persoonlijk.NopeHeb op zich niks met Origen, ben eerder tegen ze dan voor ze
Ik ben hooguit lichtelijk voor FNC uit chauvinistische overwegingen (Febiven), that's it
[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 24-08-2015 02:05 ]
Leest (terug) en gij zult het weten...anders blijf ik mezelf herhalen hierAmbition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:03:
[...]
Wat is je punt dan? ik snap je niet zo goed.
Ja dat lijkt me een no brainer. Hoezo die bescherming vanuit vorige seizoenen?Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:03:
jij vind dat een team wat 1 keer 2e wordt, VEEEEL meer recht heeft op een plek dan een team wat 2 jaar achter elkaar 3e wordt?
Ajax is hoe vaak kampioen geworden de afgelopen jaren (even los van PSV's kampioenschap vorig seizoen)? Iets van 4 a 5 keer achter elkaar? Waarom zou die mooie kampioenschapsreeks hen een soort extra bescherming geven en dus de kansen vergroten om de Champion's League te halen dan bijv een uit de Eerste Divisie gepromoveerd team dat plotseling tweede eindigt. Als Ajax dan derde eindigt, tough luck, geen Champion's League dit jaar, had je gedurende het seizoen maar beter moeten spelen...
Nou die logica vind ik volstrekt normaal. Hoezo moet al die resultaten uit het verleden (vorige seizoenen) meetellen?Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:03:
Je moet ook naar de bigger picture kijken, want er zitten ook achterliggende gedachten achter, anders is het wel erg makkelijk voor goeie spelers om naar worlds te gaan he? ffe een dream team maken 1 split goed spelen en hoppa, en teams die jaren lang net er onder zitten hebben dan maar pech? die logica vind ik pas fakked up.
En dat ff een dream team maken om alvast tickets naar Worlds te boeken....ja dat dachten ze wellicht ook bij Elements.
Dat 'dream team' zou het wel even gaan doen met Rekkles, Froggen etc. Niet dus. Ff een dream team maken op papier betekent allesbehalve dat Worlds al in zicht is. En anders, so what? Wat maakt het uit als een dream team opstaat en de rest een run for their money geeft. Prima, dat trekt het algehele niveau alleen maar omhoog. Moet de rest maar beter worden. Het wordt in EU LCS toch nooit een 'voetbal-achtige' ongelijke toestand waarbij geld een soort dream team bij elkaar kan kopen (Bayern München bijv)
In Fnatic hebben we nu eindelijk eens een echt goed quasi dream team. Mooi, hebben we op Worlds ook wat te zoeken.
Yup, credit where credit's duesp3c0ps schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:24:
Had ik toch weer gelijk met CLG 3-0 TSM
Ging er ook wel vanuit dat CLG dit ging winnen, al had ik toch wel minstens op 1 game voor TSM gerekend. De uiteindelijk victorie voor CLG vond ik met name voor de hand liggend gelet op hoe matig TSM bijvoorbeeld in de semifinals oogde.
[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-08-2015 02:32 ]
Vind overigens dat je Elements ook niet echt kan vergelijken met Origen, Elements heeft eigenlijk maar 1 echte top speler (op de korte periode met rekkles na dan) en froggen is zijn vorm die hij in seizoen 3/clg.eu had ook al een tijd kwijt.
Opzich snap ik wel wat je bedoelt, het is ook zeker niet flawless, maarja krediet bouw je niet op in 1 split en hey in dit geval zou Origen hier volgend jaar weer van moeten profiteren en zo is de circel weer rond.
Ik ben wel benieuwd of de gap met korea/china inmiddels is geclosed, denk zelf van niet, maarja ik hou goede hoop..
Ik vergelijk Elements niet met Origen, als je (goed) leestAmbition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:38:
Vind overigens dat je Elements ook niet echt kan vergelijken met Origen, Elements heeft eigenlijk maar 1 echte top speler (op de korte periode met rekkles na dan) en froggen is zijn vorm die hij in seizoen 3/clg.eu had ook al een tijd kwijt.
Ik ben wel benieuwd of de gap met korea/china inmiddels is geclosed, denk zelf van niet, maarja ik hou goede hoop..
Elements noemde ik enkel als voorbeeld om jouw punt te ontkrachten dat je wel even met een - op papier - dream team kan aanzetten en zomaar Worlds binnen kan wandelen...je zet niet zomaar een dream team neer dat iedereen wel even aan de kant zet.
Anyway genoeg hierover
Haha ja, misschien GP maar eens gaan oefenen....check bijv dit moment uit game 2 van de final FNC-OG.Damienx2 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:02:
Gelukkig was de rework van GP een succes, wederom een champion die een game maakt of breekt. #balancingtohard
Een GP met in feite enkel twee items (Triforce en IE) pwnt even in no time een Olaf met BC, Frozen Armor, armor boots, Spectre's Cowl en Ruby Crystal.
Soaz op Olaf startte die 1v1 engage incl sprint en verwachtte er blijkbaar heel wat van. En geef hem eens ongelijk...maar binnen 3 secs is het uit met de pret voor Olaf en GP staat nog met 40% hp overeind.
Nu is Olaf meer een teamfight threat voor de enemy carries dan een pure 1v1 dueller, maar toch. Olaf staat in 1v1 zijn mannetje meestal wel en zeker met die items, maar dit ging wel heel snel...
[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-08-2015 02:50 ]
kijk maar naar het verschil in minions + de bonus gold die hij krijgt voor het last hitten met zn q en dan vergeet s0az ook nog eens even dat hij een level lager is 14 tegen 15, oftwel 1 level lager, 1500gold down stat+goldwise aan items want aan die MR heeft olaf niks, dus niet zo gek dat hij dat duel verliest toch?
Olaf is goed in fights die lang duren, niet tegen champs die je bursten, infeite kan Olaf maar 1 ability gebruiken he, zn W aan en een beetje AAen en dan een zielige E tussendoor, aan zijn ulti heeft hij geen drol.
maar GP is inderdaad wel het proberen waard, al vind ik hem persoonlijk alleen maar lane in sterk, ik krijg het niet voor elkaar om met hem efficient te zijn in teamfights.
PS: wil je freelo ga skarner spelen ^^
[ Voor 40% gewijzigd door Ambition88 op 24-08-2015 03:12 ]
Dit is wat zei YamatoCannon van de analyst desk nogal treffend zei over dit Olaf v GP moment toen Sjokz hem vroeg of het een misplay van Soaz (Olaf) was:Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:55:
Dat was eerlijk gezegd gewoon een beetje dom van s0az wat deficio ook terecht zegt, hij loopt gewoon vol in die barrel voor een extra passive proc tri/ie is sowieso een bekende powerspike van GP en dan vergeet s0az ook nog eens even dat hij een level lager is 14 tegen 15.
"It was a misplay balancing the champion, that is all. A champion with a Frozen Heart should not be oneshotted by a physical dmg champion. It's like Ryze all over again"
Ja Deficio had wel een punt dat Olaf vooral een build had voor teamfights en zeker met OG's comp met Lulu en Sivir ult had Soaz met Olaf zich gewoon moeten beperken tot teamfights en zo'n duel niet moeten aangaan....
Maar dat neemt niet weg dat die dmg van GP gelet op de items lichtelijk belachelijk is. Doet inderdaad denken aan de OP periode van Ryze.
Zoals Damien terechte opmerkte, Rito kan gewoon niet (meer) balancen.
Weer zo'n voorbeeld van een overbuffed champ ja. Maar goed, in high Gold wordt ie helaas al regelmatig gebanned....Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 02:55:
PS: wil je freelo ga skarner spelen ^^
[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-08-2015 03:22 ]
Volgens mij ben ik 1 van de weinige die die yamato niet zo erg mag, hoor die kerel echt zoveel onzin praten en wilt altijd alleen maar ''interessant'' doen, wat ik zelf net al aangaf een duel tussen een lvl 15 met 7500gold worth of stats en zeg maar gerust de 2 duurste en sterkte item combo die je kan krijgen, tegen lvl 14 5100gold worth of stats ga je gewoon altijd verliezen, als de skill gelijk is, welke champions dat zijn, is niet zo relevant.Koekiemonsterr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 03:14:
[...]
Dit is wat zei YamatoCannon van de analyst desk nogal treffend zei over dit Olaf v GP moment toen Sjokz hem vroeg of het een misplay van Soaz (Olaf) was:
"It was a misplay balancing the champion, that is all. A champion with a Frozen Heart should not be oneshotted by a physical dmg champion. It's like Ryze all over again"
Ja Deficio had wel een punt dat Olaf vooral een build had voor teamfights en zeker met OG's comp met Lulu en Sivir ult had Soaz met Olaf zich gewoon moeten beperken tot teamfights en zo'n duel niet moeten aangaan....
Maar dat neemt niet weg dat die dmg van GP gelet op de items lichtelijk belachelijk is. Doet inderdaad denken aan de OP periode van Ryze.
Zoals Damien terechte opmerkte, Rito kan gewoon niet (meer) balancen.
[...]
Weer zo'n voorbeeld van een overbuffed champ ja. Maar goed, in high Gold wordt ie helaas al regelmatig gebanned....
dus vind het heel erg makkelijk van hem om te roepen ''ja unbalanced'' frozen heart is geen god tier item in deze situatie het heeft 90 armor ja leuk maar het geeft verder geen hp en de attspeed slow gaat je ook niet helpen tegen critplank, gewoon een misplay van s0az.
Gelukkig deelde prolly wel even subtiel een sneer uit door te laten zien, dat yamato eigenlijk geen idee had waar die het over had (ik refereer naar GP ulti ignore x% armor) mooi man.
En ja klopt nightblue is ook altijd aan het ragen, elke game skarner gebanned, maarja riot had al aangekondigd dat ze hem gaan nerfen
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 24-08-2015 03:50 ]
Tja FH heeft misschien geen HP, maar daarom werkt de combo SV + FH ook zo lekker. MR/Armor/CDR/HP. En je kunt verdedigen dat hij de 2 top tier offensive items heeft, maar het blijft onzinnig dat je dus offense niet meer met defense kunt counteren. Dat GP dat gevecht zou winnen, prima daar heb ik geen bezwaar tegen. De manier waarop echter is lachwekkend. En dat is ook niet alleen bij GP het geval. Echter een rework bij Riot betekent dat het ineens een top tier champion moet worden, dat is geen manier van reworken.Ambition88 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 03:35:
[...]
Volgens mij ben ik 1 van de weinige die die yamato niet zo erg mag, hoor die kerel echt zoveel onzin praten en wilt altijd alleen maar ''interessant'' doen, wat ik zelf net al aangaf een duel tussen een lvl 15 met 7500gold worth of stats en zeg maar gerust de 2 duurste en sterkte item combo die je kan krijgen, tegen lvl 14 5100gold worth of stats ga je gewoon altijd verliezen, als de skill gelijk is, welke champions dat zijn, is niet zo relevant.
dus vind het heel erg makkelijk van hem om te roepen ''ja unbalanced'' frozen heart is geen god tier item in deze situatie het heeft 90 armor ja leuk maar het geeft verder geen hp en de attspeed slow gaat je ook niet helpen tegen critplank, gewoon een misplay van s0az.![]()
Gelukkig deelde prolly wel even subtiel een sneer uit door te laten zien, dat yamato eigenlijk geen idee had waar die het over had (ik refereer naar GP ulti ignore x% armor) mooi man.
En ja klopt nightblue is ook altijd aan het ragen, elke game skarner gebanned, maarja riot had al aangekondigd dat ze hem gaan nerfen
Maar goed daar kunnen we eindeloos over praten, het blijft een feit dat je het gewoon moet accepteren want bij Riot zullen ze daar toch nooit iets aan veranderen.
EDIT: Correctie ik zie dat Riot Meddler wel inziet dat het op deze manier verkeerd gaat. Hotfixes voor Garen, Darius en Skarner zijn in de maak.
[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 24-08-2015 08:34 ]
Weet iemand waar ik LCS NA split van gister terug kan kijken zonder spoilers?
Volgens mij kan dat op het Lol Esports kanaal op Youtube.Secsytime schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:53:
Jongens vergeet de spoiler tags niet!
Weet iemand waar ik LCS NA split van gister terug kan kijken zonder spoilers?
1-1-26
Met bard ult engagen, vervolgens wukong/sejuani/annie erop knallen met de ults.
En corki die alles een beetje afwerkt
Met de movementspeed items van Sejuani en ik(bard) konden we overal bijkomen.
Als we sivir in onze comp hadden zitten was het nog beter geweest denk ik.
Wat vinden jullie van deze comp?
p.s. was een team ranked potje.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Voor alle matches van OGN/ NA en EU LCS YouTube: LoL Esports
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 12:41 ]
Dan staan ze er nog niet op ): wilde namelijk NA gaan kijken, maar die vind ik niet terug.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:34:
Waar jullie tegen aan het spelen waren, een prima comp.Ook genoeg CC tegen fiora en fizz.
Voor alle matches van OGN/ NA en EU LCS YouTube: LoL Esports
http://lol.esportspedia.c...Season_World_Championship
Mijn verwachtingen:
1. LGD
2. QG
3. EDG
Korea:
1. KOO
2. SKT
3. KT
Europe:
1. FNC
2. H2K
3. OG
North America:
1. CLG
2. TSM
3. GV (als ze stoppen met als een natte dweil te spelen)
Taiwain, Hong Kong, Macao:
1. AHQ
2. Flash Wolves
Wildcards:
1. DP
2. Pain Gaming (Denk dat BJK beter is dan Pain, maar er mag maar 1 per land/regio doorgaan)
Edit: NA link:
YouTube: TSM vs CLG | Finals NA LCS Summer 2015 | Counter Logic Gaming vs Team SoloMid
[ Voor 13% gewijzigd door Skyclad op 24-08-2015 13:13 ]
Vicariously I live while the whole world dies
keep in mind dat de GP barrels 60% armor negeren heKoekiemonsterr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 03:14:
[...]
Dit is wat zei YamatoCannon van de analyst desk nogal treffend zei over dit Olaf v GP moment toen Sjokz hem vroeg of het een misplay van Soaz (Olaf) was:
Overigens Mordekaiser is ook stupid OP, flash + ult + 3 stacks op Q = instagib een ADC.
Rito balance pls.
"Don't let your dreams be memes"
Ja we kennen de theorie, het punt is juist dat dat nogal OP lijkt te zijn. GP's E geeft echt teveel voor 1 ability, dus tijd om die numbers wat te nerfen.Wootlock schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
keep in mind dat de GP barrels 60% armor negeren he
Overigens Mordekaiser is ook stupid OP, flash + ult + 3 stacks op Q = instagib een ADC.
Rito balance pls.
Overigens in dat Olaf v GP duel vergat Soaz met Olaf die laatste powder keg onschadelijk te maken. Dat is wel een misplay, die powder keg stond gedurende 2 secs op 1 tick en 1 aa was voldoende geweest om hem onschadelijk te maken, maar Soaz had enkel oog voor GP zelf.
Tja Morde, ik weet niet, je zou als ranged (adc) eigenlijk nooit ten prooi mogen vallen aan die 3 Q aa's.
Kan natuurlijk als Morde geholpen wordt door een goeie support en dat je dan die 3 Q's kan lossen op de adc, maar ik zou hem niet OP willen noemen. Op top is menig bruiser wel opgewassen tegen hem, simpelweg omdat zij meestal die drie Q's wel weten te ontwijken, Morde's E is nogal afgezwakt en zijn W werkt niet 1v1. Op Mid is ie in die zin ook zwakker, maar als je een domme jungler hebt die Morde early game (als ie doorgaans ook pusht) niet afstraft ja dan kan ie uitgroeien tot een monster, maar dat was bij de oude Morde ook al zo.
Beetje kromme uitspraak, welke bruiser/fighter/assassin kan geen ADC killen met flash + ult + 3 AA?Wootlock schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
keep in mind dat de GP barrels 60% armor negeren he
Rito balance pls.
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/2264674617/34652434
Game uiteindelijk verloren omdat Rengar ook nog even 5 minuten afk moest staan om zijn connectie te fixen. (gelukkig doen ze dat gewoon IN de match ipv ervoor).
Potje erna, had ik zoiets van wat zal mij het ook boeien ik lock Yasuo in als firstpick. Gaf hierbij aan dat het me niet uitmaakte of ik nu top of mid stond. Enemy team lockte Lux voor mid in, die ik opzich best tegenover me wilde hebben, maar nee onze lastpick wou mid, dus stond ik top vs een Gnar. Game ging opzich vrij simpel (wat mij meeviel) en uiteindelijk de game ook overtuigend gewonnen. Ik kon vrij hard doorpushen waar Gnar weinig tot geen antwoord op had. En toen viel de surrender vote.
w 1 - l 1
Vanavond maar eens verder kijken.
Volgens mij begrijp je het verkeerd.Fanatic_FS schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:40:
[...]
Beetje kromme uitspraak, welke bruiser/fighter/assassin kan geen ADC killen met flash + ult + 3 AA?
Morde heeft letterlijk maar 1 hit (hits die je kan opbouwen op creeps) nodig met 3 stacks op zijn Q om ~ 1 tot 1.5k dmg te doen.
Je bent een knappe assasin als je met 1 hit zoveel dmg doet.
Verwijderd
Je moet mensen niet op hun fouten wijzen, daar moeten ze maar zelf achter komen want het word je toch nooit in dank afgenomen en iedereen weet het toch beter.Koekiemonsterr schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:07:
[...]
Gefeliciteerd, waren er maar meer engeltjes zoals jij....
[...]
In vorig leven zeker inquisiteur geweest? Arme ketters...
Kennelijk ben je zo naïef te denken dat elke (chat)ban volstrekt rechtvaardig wordt opgelegd, alsof er zich een heel panel over heeft gebogen, en enkel aan spelers wordt opgelegd die totaal over de rooie gaan.
Laat ik eens voorbeeld geven van hoe totaal onterecht en achteloos menig chat ban wordt opgelegd:
Ik meen me te herinneren dat BigCheeze ofwel op zijn main ofwel op de smurf een chat ban heeft gekregen. Nou kan ik je met redelijke mate van zekerheid zeggen: hij trekt zelden of nooit zijn mond open in game. Vertel maar eens waarom hij die chat ban heeft gekregen en waarom hij zijn rewards niet zou mogen krijgen?
Overigens in mijn geval is me chat ban wellicht wel terecht; ik wijs spelers wel stevig op hun fouten als ze de boel gewoon lopen te verzieken. Dat soort trolls en feeders gaan dan zitten reporten; mijn terechte kritiek is natuurlijk meteen flaming en toxic, en hun getroll is natuurlijk niks mis mee. De game verzieken, prima, u heeft Rito's zegen!
Maar gister had ik een game waarin iemand mij letterlijk 'cancer' toewenste. Zo bont maak ik het never nooit. Ik uit stevige kritiek maar dergelijk gescheld doe ik niet aan. Ticket gemaakt hierover en reactie gehad maar meneer speelt intussen vrolijk ranked games verder. Waarom heeft hij niet meteen een ranked ban gekregen?
Zo zie je maar weer, de ware flamers komen ermee weg en de 'onschuldigen' worden ook gewoon aangepakt in het sleepnet der chat bans en andere straffen. Echt iets om toe te juichen....
Ik geef geen commentaar en report als het trolls of dergelijke zijn, just don't feed the troll, het maakt het alleen erger want hij haalt er geluk uit om jou te zien foeteren en die report jou specifiek dan nog eens.
Puur door dit toe te passen krijg ik zelden reports. Geen reports = geen bans
Ik snap dat er onterechte gevallen zullen zijn, maar zoals jij het stelt is de omgekeerde wereld meer regel dan uitzondering. Het is niet omdat een systeem niet waterdicht is dat je het niet moet toepassen, zonder systeem zou het veel erger zijn.
en ja inquisiteur indd, bestraf het veel zwaarder en je zal zien dat er niet veel accounts meer gaan ingaan tegen de regels.. zou het aangenamer maken voor iedereen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 08:48 ]
In navolging van mijn vorige post hier dan maar de replays . Ondanks dat het voor mij gevoel al weer een stuk beter ging dan mijn vorige games. Probeer ik eigenlijk nu alleen nog maar te fillen wat er over blijft.ShadowBumble schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:27:
Van het weekend weer lekker bezig geweest, hoop verloren maar zeker wat feeling gecreerd op meerdere rollen, gisteravond alleen laatste match per ongeluk op ranked gedrukt blijkbaar ipv draft pick (Kwam ik ook achteraf pas achter toen ik zag +18lp)
Hierdoor eindigde ik met Thresh in ranked wat opzich een hele leuk pot was, ik zal vanavond even de replay uploaden voor een korte analyse door jullie, maar was zeker wel fijn om te spelen met een fatsoenlijk adc die eigenlijk prima reageerde.
Graag zie ik natuurlijk jullie commentaar hierop
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Je bent een knappe Morde als je je 3e stacked Q zomaar kan landen op je tegenstander, terwijl je geen enkele gap closer hebt. Een beetje fatsoenlijke enemy zal zich in een 1v1 situatie niet zomaar in melee range begeven....Wootlock schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:40:
[...]
Morde heeft letterlijk maar 1 hit (hits die je kan opbouwen op creeps) nodig met 3 stacks op zijn Q om ~ 1 tot 1.5k dmg te doen.
Je bent een knappe assasin als je met 1 hit zoveel dmg doet.
Ik PM je wel ff. Niet heel handig om zoiets specifieks hier op forum te posten waar verder niemand iets aan heeft.ShadowBumble schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:43:
[...]
In navolging van mijn vorige post hier dan maar de replays . Ondanks dat het voor mij gevoel al weer een stuk beter ging dan mijn vorige games. Probeer ik eigenlijk nu alleen nog maar te fillen wat er over blijft.
Graag zie ik natuurlijk jullie commentaar hierop
[ Voor 35% gewijzigd door Koekiemonsterr op 25-08-2015 22:05 ]
Uiteindelijk na 56m en 11s wisten we de game te winnen. Ik zat inmiddels op 571 CS score 18/5/16 en natuurlijk moest onze Xerath die al de gehele game aan het flamen was geweest op mij in teamchat nog even tegen de enemy spammen hoe easy het wel niet was en hoe zulke noobs onze enemy wel niet waren.
Kortom enemy team netjes good game well played gewenst en even gemeld dat ik onze Xerath had gereport voor onsportief gedrag. Hopelijk hebben meer mensen het voorbeeld gevolgd.
Ja dat lijkt me ook, want als Riven is het vrij eenvoudig uit zijn melee Q range te blijven, zijn W werkt niet in 1v1 situaties (Rito designDamienx2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:06:
Stond vs een Mordekaiser, en persoonlijk vond ik de oude Morde lastiger om tegen de lanen dan deze versie.

Toch zit in ranked champ select altijd menigeen te janken om Morde te bannen, want hij zou OP zijn.
Ik zie dat nog niet echt, of mis ik iets?
Na 5 minuten werd de game gepaused. De presenters en analysts hebben bijna een uur vol kunnen praten, en hebben het toen maar opgegeven. De live stream (http://watch.euw.lolesports.com/en_GB#/livestream) is pas net weer doorgegaan.
Het blijft me verbazen dat ze zelfs over een LAN het niet stabiel kunnen krijgen.
Eeeeeen het is weer gepauseerd, 4 seconden nadat het weer begon!
Zit er dan al een Lan in League? Waren het niet gewoon privé lobby's?Skyclad schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:27:
Om 11 uur begon de IWCQ Turkey, dag 1. (CHF vs BKT)
Na 5 minuten werd de game gepaused. De presenters en analysts hebben bijna een uur vol kunnen praten, en hebben het toen maar opgegeven. De live stream (http://watch.euw.lolesports.com/en_GB#/livestream) is pas net weer doorgegaan.
Het blijft me verbazen dat ze zelfs over een LAN het niet stabiel kunnen krijgen.
Eeeeeen het is weer gepauseerd, 4 seconden nadat het weer begon!
Volg pro-scene league niet zo :x
Edit: Nu is de hele livestream offline
[ Voor 24% gewijzigd door Skyclad op 26-08-2015 13:06 ]
Nu vroeg ik me af: heeft iemand tips voor Malph supp? Ik speelde nu 9/21/0 (standaard defense masteries) met standaard runes (Mpen, armour, scaling MR en AP). Als eerste skill ging ik voor E, die ik vanaf lvl4 ook als eerste levelde voor AS-reduction van enemy Vayne. Hierdoor had ik echter weinig poke met mijn Q, want die deed haast geen damage. Omdat enemy niet echt engagede, voelde ik me in me de eerste 15-20 minuten een beetje nutteloos...
IGN: Rasmalluin
Ja ga voor 0/15/15 best of both worlds. Voor de rest zou ik voor een page gaan met:Rasmalluin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:33:
Gisteravond een potje ranked gespeeld (S3) en als last pick gekozen voor Malph supp. Blitz was gebanned, enemy had Alistar als supp en team kon wel een tank gebruiken. In het begin voelde ik me een beetje nutteloos, maar uiteindelijk met de ult enkele keren voor winnende teamfights kunnen zorgen (en de game ook gewonnen).
Nu vroeg ik me af: heeft iemand tips voor Malph supp? Ik speelde nu 9/21/0 (standaard defense masteries) met standaard runes (Mpen, armour, scaling MR en AP). Als eerste skill ging ik voor E, die ik vanaf lvl4 ook als eerste levelde voor AS-reduction van enemy Vayne. Hierdoor had ik echter weinig poke met mijn Q, want die deed haast geen damage. Omdat enemy niet echt engagede, voelde ik me in me de eerste 15-20 minuten een beetje nutteloos...
3x Armor Quints
9x Armor Marks
9x Flat Health Seals
3x Mana per 5 Glyphs
6x Flat MR Glyphs.
Zo heb je en een sterker schild, wordt je niet kapot gepoked en kun je rustig je Q doorspammen en dankzij de masteries heb je ook een fatsoenlijke gold income.
Regel is over het algemeen op Malphite -> vs ranged level Q (dus support zou ik zeker Q eerst pakken) vs melee level E.
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 26-08-2015 13:43 ]
Malph supp, tja het kan werken maar doorgaans ben je ook vrij nutteloos als supp, tenzij je een goed team aan je zijde hebt waarbij je ults ook echt het verschil kunnen maken.Rasmalluin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:33:
Nu vroeg ik me af: heeft iemand tips voor Malph supp?
Omdat enemy niet echt engagede, voelde ik me in me de eerste 15-20 minuten een beetje nutteloos...
Leesvoer hier, analyse over een pro match waarin Malph supp werd gebruikt.
Daar lees je mooi over alle zwaktes en sterke punten.
Ik zou het in solo queue niet picken, want als je een zwakke adc naast je hebt dan heb je met Malph heel weinig wat je (pre lvl 6) kan doen om je adc erdoorheen te slepen: te weinig echte poke, nauwelijks cc, weinig peel. Het is echt wachten op lvl 6, en dus kan die zwakke early phase worden afgestraft. En als je ult op cd is, tja wat kun je dan als Malph supp eigenlijk nog meer? Weinig.
[ Voor 42% gewijzigd door Koekiemonsterr op 26-08-2015 14:06 ]
Probleem hierbij is echter dat ze zijn masteries / runes niet aan het licht brengen en alleen maar hameren op waarom het in deze setup een goede pick was.Koekiemonsterr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:00:
[...]
Malph supp, tja het kan werken maar doorgaans ben je ook vrij nutteloos als supp, tenzij je een goed team aan je zijde hebt waarbij je ults ook echt het verschil kunnen maken.
Leesvoer hier, analyse over een pro match waarin Malph supp werd gebruikt.
Daar lees je mooi over alle zwaktes en sterke punten.
Ik zou het in solo queue niet picken, want als je een zwakke adc naast je hebt dan heb je met Malph heel weinig wat je (pre lvl 6) kan doen om je adc erdoorheen te slepen: te weinig echte poke, nauwelijks cc, weinig peel. Het is echt wachten op lvl 6, en dus kan die zwakke early phase worden afgestraft.
Volgens mij wil hij juist weten wat hij nodig is om Malph sup te spelen en is hij er al overtuigd van dat het kan werken.
Overigens heb ik in soloqueue al verschillende non-support like champs gepakt en eigenlijk allemaal wel met degelijk resultaat. Puur vanwege het feit dat het gewoon laag elo is.
Voorbeelden: Irelia, Riven, Lee Sin, Pantheon, Gragas, Malphite, Yorick. Dus eigenlijk, ga gewoon je gang. Je kunt alsnog beter op een champ spelen die je ligt dan lopen aankutten omdat de "meta" dat voorschrijft. En met name in lagere elo's.
Klopt, in silver kan je prima van de meta afwijken zonder al te veel problemen. Het is niet zo dat ik Malph koos omdat ik daar goed mee ben, maar puur vanwege het feit dat ik geen betere tanky supp in mijn champ pool hadDamienx2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:12:
[...]
Overigens heb ik in soloqueue al verschillende non-support like champs gepakt en eigenlijk allemaal wel met degelijk resultaat. Puur vanwege het feit dat het gewoon laag elo is.
Voorbeelden: Irelia, Riven, Lee Sin, Pantheon, Gragas, Malphite, Yorick. Dus eigenlijk, ga gewoon je gang. Je kunt alsnog beter op een champ spelen die je ligt dan lopen aankutten omdat de "meta" dat voorschrijft. En met name in lagere elo's.
Wat betreft de masteries: ik zal een nieuwe page aanmaken voor 0/15/15. Het lijkt me inderdaad een betere setup. Wat betreft de runes: ik heb maar 2 pages en gebruik er 1 voor AD en 1 voor AP, dus daar kan ik verder niets aan wijzigen.
In ieder geval bedankt voor de tips! Volgende keer vs ranged adc eerst voor Q gaan en kijken of dat helpt
Fair enough, zo kun je ook redenerenDamienx2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:12:
[...]
verigens heb ik in soloqueue al verschillende non-support like champs gepakt en eigenlijk allemaal wel met degelijk resultaat. Puur vanwege het feit dat het gewoon laag elo is.
Dus eigenlijk, ga gewoon je gang.
Denk dat je qua runes masteries al het nodige hebt gezegt. Ga 9/12/9 of iets van 0/15/15 inderdaad. Ik zou voor de 0/15/15 gaan, die 9 punten in offense is vrij nutteloos.
Runes gewoon flink wat armor inderdaad, werkt goed op Malph gelet op zijn E, en altijd nuttig voor bot lane.
Helaas mis je mid/end game in teamfights toch wel duidelijk de utility die een echte support wel heeft.
Top zeer bdankt ik ga er vanavond even uitgebreid voor zitten om het commentaar naast de games te leggen en het eens goed te bekijken.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:03:
Ik PM je wel ff. Niet heel handig om zoiets specifieks hier op forum te posten waar verder niemand iets aan heeft.
Inmiddels zit ik wel in mijn Promo's van B3 omdat ik gisteren weer eens op ranked drukte ipv draft pick
Moet nog 5 levels en dan is men smurf 30, dan wil ik wel met je duoQenShadowBumble schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Top zeer bdankt ik ga er vanavond even uitgebreid voor zitten om het commentaar naast de games te leggen en het eens goed te bekijken.
Inmiddels zit ik wel in mijn Promo's van B3 omdat ik gisteren weer eens op ranked drukte ipv draft pickUiteindelijk kan ik me er zelfs niet eens meer om druk maken.
As far as I know => Series die in een studio worden gespeeld (LCS NA/EU bijv.) zijn op een LAN omgeving. Zo heb je minimum ping en minder kans op een cyberaanval (ik ben niet zó kundig op dat cybergebied, dus dat laatste geloof ik maar).Skyclad schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:49:
Neem aan dat ze LANs gebruiken aangezien ze niet lag willen riskeren.
Edit: Nu is de hele livestream offline
De Challenger Series zijn zo ver ik weet online private rooms, maar deze hebben volgens mij wel een eigen client. Enkel de playoffs zijn daar in de LCS studio, voor zover ik heb begrepen dan. Want ik heb ook een keer een interview na een CS match gezien, en die speler zat gewoon via Skype in zijn eigen rukbunker
Ondertussen gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door Deefje85 op 26-08-2015 17:35 ]
Tegenwoordig gaat levellen niet meer zo snel. Ach als hij dat als excuse wil gebruiken prima tochSecsytime schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:41:
[...]
Moet nog 5 levels en dan is men smurf 30, dan wil ik wel met je duoQen. (Maat van me vond het niet chill dat ik op zijn account met een bronze ging duoQen ivm met zijn MMR)
IWC is in een studio (1 groep in Turkije, 1 in Brazilie). Dus daar zou je verwachten dat het gewoon een LAN is.TheBrut3 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:54:
[...]
As far as I know => Series die in een studio worden gespeeld (LCS NA/EU bijv.) zijn op een LAN omgeving. Zo heb je minimum ping en minder kans op een cyberaanval (ik ben niet zó kundig op dat cybergebied, dus dat laatste geloof ik maar).
De Challenger Series zijn zo ver ik weet online private rooms, maar deze hebben volgens mij wel een eigen client. Enkel de playoffs zijn daar in de LCS studio, voor zover ik heb begrepen dan. Want ik heb ook een keer een interview na een CS match gezien, en die speler zat gewoon via Skype in zijn eigen rukbunker
Zo te zien hebben ze nog steeds niet de eerste match kunnen spelen, en ze plaatsen helemaal geen nieuws er over. Leuk voor de mensen daar in de zaal, die opeens ofwel de hele nacht door moeten gaan, of onverrichterzake weer naar huis moeten gaan
Klopt, het is echt een megagrind.. zelfs met XP boost..ShadowBumble schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:34:
[...]
Tegenwoordig gaat levellen niet meer zo snel. Ach als hij dat als excuse wil gebruiken prima toch
Hij wil liever zelf bronze worden (': hoe krijgt hij het ook voor elkaar.. van naar Gold geboost worden en bijna in bronze eindigen. Ga dan niet zelf ranked spelen xD
Had eigenlijk aangenomen dat de Turkse servers zowieso in Turkije zouden staan, die lui moeten een bagger ping hebben gewoonlijk...
Ik zat te denken aan een fighter of assassin. Iets wat aggresief kan zijn maar ook betrekkelijk snel. Een finisher is leuk. Ranged hoeft niet perse (het blijven assassins) maar zou wel aardig uitkomen. Dat je wat meer squishy bent maakt mij weinig uit.
Hebben mensen hier nog goede tips voor karakters? Ik zie wel eens Master Yi voorbij komen, die ook qua ip/rp punten goed te doen is, maar voor de rest best dure karakters.
Overigens speel ik tot dusver alleen maar "vs AI". Mijn summoner level = 11 dus ik heb ook niet zoveel masteries en runes.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Zekers als je hem een beetje tank bouw met wat dmg er op.
Tip nummer 1: Vanaf nu nooit meer klikken op "vs AI".Khaine schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:32:
Ik kan wel wat tips van tweakers gebruiken hier. Tot dusver heb ik voornamelijk mages en support gebruikt en die vind ik leuk spelen, maar het leek mij tijd voor wat afwisseling.
Hebben mensen hier nog goede tips voor karakters? Ik zie wel eens Master Yi voorbij komen, die ook qua ip/rp punten goed te doen is, maar voor de rest best dure karakters.
Overigens speel ik tot dusver alleen maar "vs AI". Mijn summoner level = 11 dus ik heb ook niet zoveel masteries en runes.
Dat wordt gaandeweg niet alleen dodelijk saai, maar bots zijn ook veel te beperkt en voorspelbaar, dus leer je veel te weinig.
Ga op lvl 11 vooral nog geen champions kopen met IP, tenzij je echt een favoriet hebt of we het hebben over de 'goedkope' 450/1350 IP champs.
Maak gewoon gebruik van de weekly free champions, dan maak je mooi kennis met diverse nieuwe champs en dan merk je gaandeweg vanzelf wel welke andere champs je goed bevallen.
Ik geloof je graag maar ik heb enorm negatieve ervaringen met tegenstander (en medespeler for that matter) gezeik wanneer je PvP gaat. Sommigen zitten er voor de fun, maar de meeste willen alles winnen met max resultaat. Zo ben ik niet en ik vermoed dat dat wil botsen....Koekiemonsterr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:30:
[...]
Tip nummer 1: Vanaf nu nooit meer klikken op "vs AI".
Dat wordt gaandeweg niet alleen dodelijk saai, maar bots zijn ook veel te beperkt en voorspelbaar, dus leer je veel te weinig.
Ik heb tot dusver een paar goedkope champs gekocht (waaronder lux omdat ik dr waanzinnig vind), maar ben nu aan het sparen voor masteries.Ga op lvl 11 vooral nog geen champions kopen met IP, tenzij je echt een favoriet hebt of we het hebben over de 'goedkope' 450/1350 IP champs.
Nog een probleem als ik tegen mensen speel. Veel van de champs zijn mij echt onbekend, inc de speelstijl en zwaktes. Ik duikel soms een build-guide op en speel dan wel wat, maar ik speel te weinig om er echt iets mee te doen vermoed ik. Vandaar dat ik het hier vraag, aan mensen die volgens mij 99% vd chars wel eens hebben gespeeld.Maak gewoon gebruik van de weekly free champions, dan maak je mooi kennis met diverse nieuwe champs en dan merk je gaandeweg vanzelf wel welke andere champs je goed bevallen.
@deefje85; thnx! die ga ik eens bekijken.
/mute all en veel plezier! Gewoon muten die handel als het echt uit de hand loopt in chat. Als je nu niet pvp gaat spelen, kun je in feite net zo goed het spel naast je neer leggen. Bots blijft echt niet leuk....Khaine schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:57:
Ik geloof je graag maar ik heb enorm negatieve ervaringen met tegenstander (en medespeler for that matter) gezeik wanneer je PvP gaat. Sommigen zitten er voor de fun, maar de meeste willen alles winnen met max resultaat. Zo ben ik niet en ik vermoed dat dat wil botsen....
Je bedoelt Runes. Koop a.u.b. geen tier 2 runes. Tier 1 zijn vrij kosteneffectief en kun je overwegen, maar eigenlijk moet je zoveel mogelijk sparen tot je lvl 20 bent en de (echte) tier 3 runes kan kopen.Khaine schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:57:
Ik heb tot dusver een paar goedkope champs gekocht (waaronder lux omdat ik dr waanzinnig vind), maar ben nu aan het sparen voor masteries.
Veel van de champs zijn je uiteraard onbekend, daar leer je juist van. Niks mis mee.Khaine schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:57:
Nog een probleem als ik tegen mensen speel. Veel van de champs zijn mij echt onbekend, inc de speelstijl en zwaktes. Ik duikel soms een build-guide op en speel dan wel wat, maar ik speel te weinig om er echt iets mee te doen vermoed ik. Vandaar dat ik het hier vraag, aan mensen die volgens mij 99% vd chars wel eens hebben gespeeld.
Moeilijk suggesties te geven qua champs want dat is nogal persoonlijk. Maar goed, als je Lux en Morgana types graag speelt, zou je Xerath eens moeten gaan spelen. Heeft meer reliable poke dmg, nog grotere range en heeft altijd nog een slow en stun.
Maar als je die ranged champs meer achterwege wilt laten, en wat meer lane bully medium range champs wilt proberen, dan probeer Viktor en Ahri eens. Viktor is wel erg lastig misschien want het comfortablel casten van zijn E laser is niet eenvoudig als beginner om te leren, maar toch. Ahri heeft nog steeds wel de kenmerken van een assassin, is een beetje combi van een mage en assassin. Misschien Ahri eens oppakken.
Op zich was je vooral geïnteresseerd in runes en masteries, en niet zozeer playstyle en hoe viable Malph supp is toch?Rasmalluin schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:33:
Nu vroeg ik me af: heeft iemand tips voor Malph supp?
Kan toch niet laten nog ff wat te melden over dat laatste.
Toevallig net een Trist + malph supp tegen me gehad. Ik was Graves met Leona aan mijn zijde. Het feit dat Leona melee supp is maakt dat Malph vrij eenvoudig free poke kon landen en Leo kon Trist niet echt pakken dus het initiatief verschoof naar hen. Maar cs hield ik wel gelijk...en toen kwam lvl 6. Leo E + Q + W + R op Malph, ik combo er vol achteraan en Malph werd in 2 secs geoneshot. Trist pakte ik ook nog mee voor double kill. Toen was het op bot wel bekeken....vrij easy win. Trist was early nog te zwak om ons te punishen voor ons engage op de supp, en Malph zelf is dan nog niet tanky genoeg en heeft te weinig abilities om het te overleven.
Persoonlijk zou ik Malph supp eerder wat extremer spelen
Moest ik met Darius tegen Teemo

Teemo begint natuurlijk al vanaf de eerste en beste mogelijkheid te poken zodat CS'en een pijnlijk zaak wordt. Teemo lekker laten pushen naar mijn turren en daar de CS maar opgepakt. Vlak daarna kon ik Teemo raken met Decimate (Q) gevolgd door een Apprehend (E) waardoor Teemo moest weg flashen, ik flash er achteraan met een Cripple en een Decimate om hem af te maken, helaas geen first blood want bot lane moest eerst weer feeden natuurlijk.
Desondanks de kill en een kleine CS achterstand bleef de lane vrij moeilijk, je moet echt je Apprehend zien te landen om iets te kunnen doen tegen Teemo. Gelukkig kreeg ik op level 6 of 7 een zeer mooie kans voor een TP naar bot lane waardoor ik een Jinx kon killen, Shen kwam helaas weg.
Hoewel je late game met Black Cleaver en tank items niet te killen bent, want zowel hun Udyr als Teemo konden mij niet veel maken, hebben we niet gewonne. Puur mijn eigen schuld omdat ik een paar keer in teamfights net geen kills maakte met mijn ult, de Jinx of Teemo bleven steeds leven met zeer weinig levens. Ik zou willen dat er een mark o.i.d. kwam als je iemand kon killen met Darius' ult. Net zoals Cho'gath, Zed en Garen dat nu ook hebben.
Vandaag maar opnieuw Darius spelen en kijken of de buffs nu wel doorgevoerd zijn.
Sorry jongens, ik ga toch weer Evelynn aanradenKhaine schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:32:
Ik kan wel wat tips van tweakers gebruiken hier. Tot dusver heb ik voornamelijk mages en support gebruikt en die vind ik leuk spelen, maar het leek mij tijd voor wat afwisseling. Ik wil dus even mijn lux,morgana en soraka opzij zetten en iets meer close-combat proberen. Tank spelen is wel aardig (tijdje garen gespeeld) maar vind ik snel vervelen.
Ik zat te denken aan een fighter of assassin. Iets wat aggresief kan zijn maar ook betrekkelijk snel. Een finisher is leuk. Ranged hoeft niet perse (het blijven assassins) maar zou wel aardig uitkomen. Dat je wat meer squishy bent maakt mij weinig uit.
Evelynn is ook niet heel erg duur, kan je ap/ad bouwen (afhankelijk van je teamcomp) en heeft perm stealth
Jungle werkt ze het best atm, maar mid lane kan ze het ook goed doen (ligt wel aan de matchup).
Evelynn spelen in de jungle zonder runes en masteries.. succes daar meeMebus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Sorry jongens, ik ga toch weer Evelynn aanraden![]()
Evelynn is ook niet heel erg duur, kan je ap/ad bouwen (afhankelijk van je teamcomp) en heeft perm stealth![]()
Jungle werkt ze het best atm, maar mid lane kan ze het ook goed doen (ligt wel aan de matchup).
Vet slim. Een jungler wiens belangrijkste feature onzichtbaar zijn is aanraden aan iemand die alleen vs bots speelt, level 11 is en de jungle daardoor niet tot moeizaam gaat overleven. Geen aanrader.Mebus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Evelynn is ook niet heel erg duur, kan je ap/ad bouwen (afhankelijk van je teamcomp) en heeft perm stealth![]()
Hier een setup wat je kunt proberen zonder runes:
Top: Garen, Riven, Irelia, Nasus
Jungle: Amumu, Warwick, Xin Zhao
Mid: Viktor, Annie, Ziggs
ADC: Caitlyn, Ashe, Tristana
Support: Leona, Annie (wederom), Soraka
Je zult ze uiteraard niet allemaal hebben, maar kijk gewoon wat er voorbij komt tijdens de free rotations en kijk wat je het meeste ligt. Die ik hierboven heb genoemd zijn vrij simpele champs zonder dat je er echt extreem veel skill voor nodig hebt om ze op te pakken. Te masteren is uiteraard weer een ander verhaal.
"Wij van Wc-eend, adviseren Wc-eend"Mebus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Bedankt voor de toelichting! Ik was ook wel benieuwd naar gameplay tips hoorKoekiemonsterr schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:05:
[...]
Op zich was je vooral geïnteresseerd in runes en masteries, en niet zozeer playstyle en hoe viable Malph supp is toch?
Kan toch niet laten nog ff wat te melden over dat laatste.
Toevallig net een Trist + malph supp tegen me gehad. Ik was Graves met Leona aan mijn zijde. Het feit dat Leona melee supp is maakt dat Malph vrij eenvoudig free poke kon landen en Leo kon Trist niet echt pakken dus het initiatief verschoof naar hen. Maar cs hield ik wel gelijk...en toen kwam lvl 6. Leo E + Q + W + R op Malph, ik combo er vol achteraan en Malph werd in 2 secs geoneshot. Trist pakte ik ook nog mee voor double kill. Toen was het op bot wel bekeken....vrij easy win. Trist was early nog te zwak om ons te punishen voor ons engage op de supp, en Malph zelf is dan nog niet tanky genoeg en heeft te weinig abilities om het te overleven.
Persoonlijk zou ik Malph supp eerder wat extremer spelenDus gooi in je runes 9 armor, magic pen en 26 AP ofzo, 0/15/15 rune page, Relic shield, 2 hp pots en 2 mana pots. En vanaf lvl 3 met 2 punten in Q, spammen die Q's op enemy adc. Dan kan het nog leuk worden
Mocht ik binnenkort weer een supp moeten spelen dan zal ik malph zeker overwegen!
Gisteravond een potje Diana mid gespeeld met Smite/Flash als spells. Zoals je een tijdje terug had aangegeven was ik begonnen met wolves en dat werkte prima. Vs een kata op mid is het met Diana ook niet echt moeilijk. Door enkele blunders mid-game ging ik alleen niet erg goed. Gelukkig late-game terug kunnen komen (mede door goede J4 top en Skarner jung) en de game kunnen winnen
Diana bevalt me eigenlijk wel, mede omdat je Diana op top, mid en jungle kunt spelen. Misschien de komende tijd vaker Diana picken en haar meer eigen maken
ik vind persoonlijk dat je minstens de basis moet kennen van de 450 ip champions voor je lvl 20 bent, hiermee heb je toch al 5 tot 8 champions en kan je met deze kennis ook overstappen op de wat moeilijkere champions.Damienx2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:52:
Ik denk dat het handiger is om vanaf nu te kijken wat je echt leuk vind. Alvorens hier iedereen met een champion aan komt kakken. Vanaf level 11 is dat een prima moment want je kent enigszins de basics nu van het spel en kunt je nu gaan richting op een "lane".
Hier een setup wat je kunt proberen zonder runes:
Top: Garen, Riven, Irelia, Nasus
Jungle: Amumu, Warwick, Xin Zhao
Mid: Viktor, Annie, Ziggs
ADC: Caitlyn, Ashe, Tristana
Support: Leona, Annie (wederom), Soraka
Je zult ze uiteraard niet allemaal hebben, maar kijk gewoon wat er voorbij komt tijdens de free rotations en kijk wat je het meeste ligt. Die ik hierboven heb genoemd zijn vrij simpele champs zonder dat je er echt extreem veel skill voor nodig hebt om ze op te pakken. Te masteren is uiteraard weer een ander verhaal.
Daarnaast zijn er geloof ik 3 champions gratis te verkrijgen inclusief skin: Garen, Tris en alistar (geloof allemaal 450 ip)
Leer hiermee de basis van de champions, de mechenics, laning, harras, peeling etc etc etc.
en met de weekly free champs kun je ook proberen.
andere goede tip is kijk af en toe wat streams om zo te kijken hoe een pro met een champ omgaat zodat je een idee krijgt hoe deze champ werkt(ga niet 1 op 1 proberen te kopieren want dat lukt toch niet)
Edit: dank je damian voor het wijzen op een typo
Nou die level 200 gaat hij nooit bereiken, dat kan ik hem nu al garanderen.Martin0 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:23:
[...]
ik vind persoonlijk dat je minstens de basis moet kennen van de 450 ip champions voor je lvl 200 bent, hiermee heb je toch al 5 tot 8 champions en kan je met deze kennis ook overstappen op de wat moeilijkere champions.
Daarnaast zijn er geloof ik 3 champions gratis te verkrijgen inclusief skin: Garen, Tris en alistar (geloof allemaal 450 ip)
Leer hiermee de basis van de champions, de mechenics, laning, harras, peeling etc etc etc.
en met de weekly free champs kun je ook proberen.
andere goede tip is kijk af en toe wat streams om zo te kijken hoe een pro met een champ omgaat zodat je een idee krijgt hoe deze champ werkt(ga niet 1 op 1 proberen te kopieren want dat lukt toch niet)
Als je tegenwoordig iets zegt om mensen te helpen of misschien beter is om rustig te spelen en die persoon kan er niet tegen en hij doet een melding krijg je een chat ban of mensen die gewoon een report doen om dat ze verliezen. Dat systeem van LOL is toch niet nog niet zo op zijn postiefheid.We have begun a new initiative to restrict players from the ranked queue. Ranked Restrictions have a higher threshold for punishment compared to chat restrictions and require more reports and evidence of toxicity. Please bear in mind that not all chat restricted players will receive a ranked restriction. We will not be removing or reducing any punishments placed on an account. While the Tribunal is in recess we are unable to provide specific chat logs or reform cards for these restrictions.
An extensive audit was conducted on your account, which analyzed games played for extreme instances of negative and toxic behavior. As a result, we have decided to place ranked and chat restrictions on your account to help you adjust your behavior in game.
While the ranked restriction is active, you will need to win a number of Normal Draft games. After you win the requisite number of Normal Draft games, your account will be reviewed again to see if there was an improvement in your behavior. The restriction on the ranked queue will continue if this is not the case.
Chat restricted accounts are required to play a specific number of matchmade games for it to decrease. Additional chat restrictions may be placed after your first round is complete if there is no visible improvement in behavior.
This is a good time to re-evaluate in game behavior because if it will not change in the future, harsher punishments will follow. These may include timed suspensions or removal of ranked rewards.
We have also announced that players who have high amounts of toxicity in their games will not receive their ranked rewards. At this time, we are not able to tell you if you qualify for the removal of rewards. Not every player with ranked restrictions was punished in this way; only the worst offenders were affected.
Zo gek klinkt het nog niet: bij toxic gedrag een ranked ban zal hopelijk iets verbeteren qua teams in ranked. Zoals je al zegt is de kans alleen groot dat ook onschuldigen een ranked ban gaan krijgen. Ben benieuwd hoe ze de kaf van de koren gaan scheiden, aangezien ze niet alle reports kunnen nakijken.Deefje85 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:37:
Iemand dit al eens had?
[...]
Als je tegenwoordig iets zegt om mensen te helpen of misschien beter is om rustig te spelen en die persoon kan er niet tegen en hij doet een melding krijg je een chat ban of mensen die gewoon een report doen om dat ze verliezen. Dat systeem van LOL is toch niet nog niet zo op zijn postiefheid.
De laatste rankes games heb ik gewonnen met een aangename team zonder iets van schelde en andere toestanden en dan op eens krijg ik een chat ban en rank ban. Ik denk dat het van het andere team moet komen.Rasmalluin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:42:
[...]
Zo gek klinkt het nog niet: bij toxic gedrag een ranked ban zal hopelijk iets verbeteren qua teams in ranked. Zoals je al zegt is de kans alleen groot dat ook onschuldigen een ranked ban gaan krijgen. Ben benieuwd hoe ze de kaf van de koren gaan scheiden, aangezien ze niet alle reports kunnen nakijken.
Ik had van de mute gehoord, maar het blijft lastig om duidelijk te maken of je nog ergens hulpvol kan zijn en/of iemand hulp op de lane nodig heeft als je alle antwoorden mute
Benieuwd hoe mijn eerste PvP aanvaring gaat zijn ....
Ingame pings (warning etc) worden niet gemute, dus daar kun je nog 'voldoende' mee communicerenKhaine schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:09:
Dank allen voor de tips en tricks! Ik ga eens wat rotation champs uitproberen binnenkort. Ook een potje PvP dan maar.
Ik had van de mute gehoord, maar het blijft lastig om duidelijk te maken of je nog ergens hulpvol kan zijn en/of iemand hulp op de lane nodig heeft als je alle antwoorden mute
Aanvaring?Khaine schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:09:
Je moet het niet zo negatief benaderen. PvP geeft uiteindelijk veel meer voldoening. Je speelt dit spel niet om tegen bots te spelen..
Tja er zal kritiek en gezeur en geflame komen, maar dat hou je toch altijd.
Zijn ook genoeg games waarin het afwezig is. Je kan altijd altijd /mute all doen en gewoon op je game focussen.
Hoe zit dit nou?
Ach ja, natuurlijk... dan klopt het welFanatic_FS schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:38:
Das de shaft damage, verdubbel die eens voor de blade en je hebt de nieuwe damage.
Dat ik daar na twee dagen nog niet achter ben gekomen.
Ik moet nog wel even Woad King Darius kopen aangezien deze maar 487 RP kost.
Die is skin vind ik niks. Het past niet bij hem behalve dat hij "dunked" met zijn ultimate...Fanatic_FS schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:50:
Dunkmaster or go home.
Woad King past wat dat betreft veel beter bij hem desondanks dat het kwalitatief een mindere skin is. Bovendien is het nu koopje. Maar goed, ieder zo zijn ding.
Ik ben zometeen ook alweer 4000 RP kwijt aan de Project skins, nog eens 1850 voor Dunkmaster is mij iets teveel.
Maar bedankt, dankzij jou blijft de game gratis voor mij.
Dat klopt, maar ik geef liever geld uit aan iets waar al meer dan 1000 uur in zit dan aan bier, roken of broodjes kroket. Ik denk dat ik er nu bijna 150 euro aan heb uitgegeven, en ik vindt het nog niet eens zo heel veel.Wootlock schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:32:
Niemand verplicht je om skins te kopen.
Nu ik bijna alle champions heb, een berg rune pages en runes gaat het RP alleen nog maar naar skins, en dan alleen nog maar die echt de moeite waard zijn, zoals Championship Skins, legendary skins zoals Galaxy Rumble, Infernal Nasus (één van mijn favorieten) en zometeen ook Project Yi, Fiora en Leona.
Daarnaast wacht ik nog steeds voor een goede skin voor Vi en Trundle, die missen echt goede skins naar mijn idee. Vooral met Vi heb je heel veel coole concepten
Game erna ook iemand last pick "top" - ik ga jax jungle - "I troll you took my jax". Geen melding dat hij Jax wilt, had ik prima gevonden, vervolgens maar Teemo jungle geprobeerd omdat ik gewoon een game wilde spelen en hij dus teemo had locked. Had overigens beter geweest voor hem tegen Garen, maar goed. Jungle ging verbazingwekkend goed, maar iedereen verloor. Hoop dat mijn volgende game weer gewoon normale mensen heeft
Dat zou het ook blijven als hij het niet deed. P2P concept is alleen voor spellen als WoW nog relevant. De MOBA die het probeerde is vervolgens hard op de klippen gelopen (HoN).Wootlock schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:32:
Niemand verplicht je om skins te kopen.
Weet niet of we nou skin voorkeuren moeten bediscussiëren, want veel subjectiever dan dat wordt het nietXanthian schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:15:
[...]
Daarnaast wacht ik nog steeds voor een goede skin voor Vi en Trundle, die missen echt goede skins naar mijn idee. Vooral met Vi heb je heel veel coole concepten
Maar toch, Vi Neon Strike is niet zo onaardig toch?
Trundle met je eens, al vind ik die Traditional Trundle look wel erg goed met die brandende knots van hem, alleen helaas is dat geen echte 'skin' en dus niet (meer) te verkrijgen.
Mooi gezegd en volg die les maar. IK spreek uit ervaring als je bepaalde spelers wil helpen of iets zeg dan krijg je rap aanvallen terug en krijg je toch een report en tot spijt de gevolgen.Koekiemonsterr schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:07:
[...]
Aanvaring?![]()
Je moet het niet zo negatief benaderen. PvP geeft uiteindelijk veel meer voldoening. Je speelt dit spel niet om tegen bots te spelen..
Tja er zal kritiek en gezeur en geflame komen, maar dat hou je toch altijd.
Zijn ook genoeg games waarin het afwezig is. Je kan altijd altijd /mute all doen en gewoon op je game focussen.
Mooie raad.
Zit nog ff te kijken of je nou sarcastisch bent hier of niet, anyway.Deefje85 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Mooi gezegd en volg die les maar. IK spreek uit ervaring als je bepaalde spelers wil helpen of iets zeg dan krijg je rap aanvallen terug en krijg je toch een report en tot spijt de gevolgen.
Mooie raad.
Qua reports en de gevolgen heb ik al vaak genoeg mijn ergernis daarover geuit: feeders, trolls en mensen die met 'cancer' schelden kunnen gewoon doorgaan, terwijl al het andere bij het minste of geringste wordt aangepakt. Maar goed, als je bijv niet tegen flamers kan, dan kun je beter geen online games spelen...
Overigens recent Lulu mid weer eens twee keer gedaan.
Puur omdat dat qua comp goed werkte (enemy had een Rengar en wij een Vayne). De Jayce in beide games beet elke keer zijn tanden stuk op mij. Ik kwam lekker op gang en had dus late game zat AP om Vayne unstoppable te maken. Weet eigenlijk niet zo goed waarom Vayne nu ineens weer zo immens populair is, maar als de Vayne speler geen halve zool is, dan kan Lulu mid nogal goed uitpakken....
[ Voor 49% gewijzigd door Koekiemonsterr op 28-08-2015 17:03 ]
Was niet de bedoeling om zo over te komen hoorKoekiemonsterr schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:53:
[...]
Zit nog ff te kijken of je nou sarcastisch bent hier of niet, anyway.
Qua reports en de gevolgen heb ik al vaak genoeg mijn ergernis daarover geuit: feeders, trolls en mensen die met 'cancer' schelden kunnen gewoon doorgaan, terwijl al het andere bij het minste of geringste wordt aangepakt. Maar goed, als je bijv niet tegen flamers kan, dan kun je beter geen online games spelen...
Overigens recent Lulu mid weer eens twee keer gedaan.
Puur omdat dat qua comp goed werkte (enemy had een Rengar en wij een Vayne). De Jayce in beide games beet elke keer zijn tanden stuk op mij. Ik kwam lekker op gang en had dus late game zat AP om Vayne unstoppable te maken. Weet eigenlijk niet zo goed waarom Vayne nu ineens weer zo immens populair is, maar als de Vayne speler geen halve zool is, dan kan Lulu mid nogal goed uitpakken....
Je zei mij iets te vaak "mooi", dan word ik wantrouwendDeefje85 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:17:
[...]
Was niet de bedoeling om zo over te komen hoor
Toch nog even hierop teruggrijpen. Origen heeft het nu lastig zat tegen Roccat. Ze staan nu 1-1 maar die derde game verliezen ze waarschijnlijk ook. Je speelt een heel season voor Worlds en gedurende dat season bouw je punten op. In dat season zitten een aantal splits. Als je alleen de laatste split laat bepalen wie er naar Worlds gaan maak je de prestaties van uit de eerste helft van het seizoen waardeloos. Ik vind overigens wel dat ze in de laatste split meer punten moeten uitdelen, omdat ze dan de 'vorm' meenemen naar Worlds (en je dan zeker weet dat ze in die meta een beetje goed zijn). Teams vallen namelijk nogal eens ver terug (zie bijv. C9...).Koekiemonsterr schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:58:
[...]
Ok thank voor de heads up.
Overigens slaat dat nergens op. Dan benadeel je dus altijd nieuw gevormde/opgerichte teams zoals Origen, omdat ze geen vorige seizoen hebben waarin ze hebben kunnen acteren.
Origen heeft met de finaleplek toch gewoon aangetoond de 2e beste van deze split te zijn. Beetje raar dat dan punten uit een vorige seizoen nog meetellen voor H2K; dat seizoen is toch allang afgesloten en voorbij zou je zeggen....
+1 Kortom gezegd, het maakt niet uit hoe goed een team een half jaar geleden of 3 maanden terug presteerde, maar wie nu op zn best isVicarious schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Toch nog even hierop teruggrijpen. Origen heeft het nu lastig zat tegen Roccat. Ze staan nu 1-1 maar die derde game verliezen ze waarschijnlijk ook. Je speelt een heel season voor Worlds en gedurende dat season bouw je punten op. In dat season zitten een aantal splits. Als je alleen de laatste split laat bepalen wie er naar Worlds gaan maak je de prestaties van uit de eerste helft van het seizoen waardeloos. Ik vind overigens wel dat ze in de laatste split meer punten moeten uitdelen, omdat ze dan de 'vorm' meenemen naar Worlds (en je dan zeker weet dat ze in die meta een beetje goed zijn). Teams vallen namelijk nogal eens ver terug (zie bijv. C9...).
Ambition88 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 03:20:
[...]
+1 Kortom gezegd, het maakt niet uit hoe goed een team een half jaar geleden of 3 maanden terug presteerde, maar wie nu op zn best isspoiler:kijk maar naar c9 wat als hun morgen van liquid winnen en gewoon naar worlds gaan, kan je roepen dat is oneerlijk want ze stonde onderaan, maar ze beaten nu wel zowat elk team die ze tegen komen.
Zelf dit weekend wat games met Koekie gespeeld. En wederom tot de conclusie gekomen dat het tegenwoordig zo'n leuke gok is of je wel of geen fatsoenlijke medespelers krijgt. Lee Sin's die alleen een ult gebruiken om een kill te pakken ipv defensive enemies bij hun carries weg te houden etc etc. En dan nog raar staan te kijken als ze de game verliezen.
Ik had een premade botlane waarvan de Ezreal een soort hookmagnet was. Dan haal je een objective (bijv. een tower na een siege) en ping je 300x back omdat we een beetje low zijn en van de tegenstander er een aantal full health vanuit fountain terugkomen, maar dan blijft de premade botlane hangen. Enemy Thresh gooit een hook en jahoor, daar ging Ezreal weer. Lastig om een game te closen op die manier, maar het is wonder boven wonder gelukt.Damienx2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:00:
[...]
spoiler:Echter heb ik meer vertrouwen in TL dan in de voorgaande 2. Mede doordat ze toch spelers hebben die zich wel op alle vlakken kunnen meten met C9. Iets wat ik toch niet bij de voorgaande 2 tegenstanders kon zeggen. TIP met XWX zou waarschijnljik de series gewoon gewonnen hebben.
Zelf dit weekend wat games met Koekie gespeeld. En wederom tot de conclusie gekomen dat het tegenwoordig zo'n leuke gok is of je wel of geen fatsoenlijke medespelers krijgt. Lee Sin's die alleen een ult gebruiken om een kill te pakken ipv defensive enemies bij hun carries weg te houden etc etc. En dan nog raar staan te kijken als ze de game verliezen.
Oh en ik vergeet nog mijn enige normal van het weekend, waar onze lastpick Teemo elke lane even ging "feeden", want ja het was toch maar een "normal". Stonden we dan zonder jungler met een hamster die in elke lane even een paar keer doodging. Gelukkig doen de reports dan maar weer verdomd weinigVicarious schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:08:
[...]
Ik had een premade botlane waarvan de Ezreal een soort hookmagnet was. Dan haal je een objective (bijv. een tower na een siege) en ping je 300x back omdat we een beetje low zijn en van de tegenstander er een aantal full health vanuit fountain terugkomen, maar dan blijft de premade botlane hangen. Enemy Thresh gooit een hook en jahoor, daar ging Ezreal weer. Lastig om een game te closen op die manier, maar het is wonder boven wonder gelukt.
Nouja onze Ez was in ieder geval niet bewust aan het trollen, maar had gewoon matig spelinzicht. Mechanics waren wel ok maar hij snapte gewoon niet helemaal wat hij moest doen op welk moment. OF hij wist het juist wel en ik zag het verkeerd, dat kan natuurlijk ookDamienx2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:13:
[...]
Oh en ik vergeet nog mijn enige normal van het weekend, waar onze lastpick Teemo elke lane even ging "feeden", want ja het was toch maar een "normal". Stonden we dan zonder jungler met een hamster die in elke lane even een paar keer doodging. Gelukkig doen de reports dan maar weer verdomd weinig. Het is wel schrikbarend hoe anders je tegenwoordig een game in gaat. Het is niet eens meer of je een troll/rager/afker zult hebben, maar hoeveel je er hebt en of je nog een kans hebt om de game te winnen.
Dit topic is gesloten.