xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Is er al een nieuw deeltje II van dit topic? Launchday vraagt eigenlijk om een vers draadje zonder speculaties en ongefundeerde meningen....
Verwijderd
Voor mij: Wii U Pro > GameCube > Steam Controller > SNES Controller > XBOX ONE Controller > DS4Phusebox schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 05:50:
[...]
De XBO s controller is voor mij de fijnste (niet premium priced) controller ooit, net in de ranglijst voor de GameCube.
Ik persoonlijk vind de symmetrie van de DS controllers echt vreselijk.
Ik verwacht dat de Switch Pro Controller even goed of beter is dan de Wii U Pro Controller.
Het is nog geen launchdayAlexR schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 06:13:
Nog 2 dagen... gisteravond bij Amazon toch maar ff 1•2•Switch erbij besteld voor €35,- Thanks voor de tip.
Is er al een nieuw deeltje II van dit topic? Launchday vraagt eigenlijk om een vers draadje zonder speculaties en ongefundeerde meningen....
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 06:46 ]
Ik heb hier 2 Pro Controllers erbij besteld.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:45:
Ik heb hem zelf ook aangeschaft, zodat ik gelijk met 3 man aan de slag kan wanneer ik een paar multiplayers heb gekocht.
Ik tel overigens net dat er 19 titels in maart uit gaan komen voor de Switch, waarvan het merendeel op de launch day... en mensen maar zeiken op de lineup van 4-5 games ±2 weken geleden.
Moet natuurlijk wel zodra MKD8 uitkomt direct met 4 VS mode aan de gang kunnen

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB microSDXC Card + SD-adapter
Of is er een betere keus rond die prijs?
Verwijderd
Voorlpig nog geen. Ik wacht nog ff totdat het interne geheugen vol begint te raken. SD kaarten willen nogal eens in prijs dalen, dus tegen die tijd haal ik 256GB.Tripwire999 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:10:
Welke microSd kaart hebben jullie gehaald voor de Switch? Ik zit eraan te denken om deze te halen:
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 08:12 ]
Verwijderd
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zo zit ik ook, nog een 32 liggen. Die is semi snel genoeg. Daarna haal ik wel een sandisk ultra 64GB of 128GB afhankelijk van de prijs en noodzaak.Prulleman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:24:
ik heb nog een 32GB kaartje liggen, die stop ik er gewoon in, dan zien we wel hoever we daarmee komen (hopelijk ver, want die games zijn helaas niet gratis)
Dit probleem had ik eigenlijk alleen op de N64 heel erg en een heel klein beetje op de Gamecube. Het enige wat ik qua thumbsticks maar niks vind zijn van die slider sticks zoals op de 3DS. Het is wel te doen maar het voelt raar om mee te spelen.BlackMage schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:38:
Ik hoop dat de thumbsticks niet zo snel wegglippen onder je duim. Dat probleem heb ik met bijna alle controllers, behalve die van de Xbox One. Dat komt door het kuiltje met wat scherpere randjes waar mijn duim in blijft haken.
Het lijkt erop dat ze met de Switch Pro Controller ook zoiets proberen dit keer. Ben erg benieuwd.
Persoonlijk ben ik nog steeds helemaal weg van de 360 gamepad alhoewel deze best de triggers van een XB1 mag hebben omdat die wat ergonomischer zijn.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Meeste indie games zijn <1GB, bv Shovel Knight Treasure Trove is 150 MB. Dan heb je met de 26GB vrije ruimte voorlopig genoeg. En ook VC games gaan weinig ruimte verbruiken tenzij er véél GameCube games komen.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:15:
Same. Zolang ik nog fysieke games ga kopen wacht ik wel even. Wellicht als er meer VC meuk bijkomt of er een echte eShop-only topper is die al die ruimte nodig heeft.
Verder is een geheugenkaart zo gekocht. Meeste webwinkels hebben ze uit voorraad leverbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 08:58 ]
Goed punt. Toch heb ik voor €40 een 128 GB kaartje gehaald. Puur zodat ik, met oog op jouw verhaal, tijdens de gehele Switch lifecycle nooit naar ruimte om zal hoeven kijken. Dat is deze kleine investering me wel waard.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:55:
[...]
Meeste indie games zijn <1GB, bv Shovel Knight Treasure Trove is 150 MB. Dan heb je met de 26GB vrije ruimte voorlopig genoeg. En ook VC games gaan weinig ruimte verbruiken tenzij er véél GameCube games komen.
Paar jaar iPhone ervaring heeft me wel geleerd dat disc management één van de meest vervelende dingen is. Reden dat ik destijds ook meteen een 2TB HDD in m'n PS4 heb gestopt. Geen moment spijt van gehad ook.
Ignorance Is Bliss
Verwijderd
Snap ikVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:03:
@D3ft0n3 Het is voor mij al duur genoeg zoAls het echt nodig was geweest dan had ik er één gehaald, dit heb ik bv bij de New 3DS toen gedaan, maar momenteel is voor mij het interne geheugen genoeg.
Let wel dat savegames ook aardig wat ruimte kosten. Als de trend van Zelda wordt aangehouden is dat 64MB per savegame/profile. Wat betekent dat je voor 4 profiles mario kart al 256MB aan ruimte kwijt bent. Loopt helemaal hard op wanneer er meerdere mensen van het systeem gebruik gaan maken.
(Bron)
[ Voor 7% gewijzigd door D3ft0n3 op 01-03-2017 09:16 ]
Ignorance Is Bliss
Verwijderd
Ik denk dat dat wel mee gaat vallenD3ft0n3 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:08:
[...]
Snap ikMoet ook bekennen dat ik hem al ruim anderhalve maand geleden heb gehaald om de uitgaven wat te spreiden. Zo valt hij stiekem al niet meer onder mijn Switch uitgaven van deze week
Let wel dat savegames ook aardig wat ruimte kosten. Als de trend van Zelda wordt aangehouden is dat 64MB per savegame/profile. Wat betekent dat je voor 4 profiles mario kart al 256MB aan ruimte kwijt bent. Loopt helemaal hard op wanneer er meerdere mensen van het systeem gebruik gaan maken.
(Bron)
Verder ga ik 100% aleen zelf op de console spelen, of met iemand samen (multiplayer). Ik ga 2 profielen aanmaken (US en EU), maar ik ga op 1 profiel spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 09:27 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
iig van Snipperclips, dus ik denk ook van meerdere games.Sir_Hendro schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:40:
Krijgt de switch ook demo's in de eshop zodat je bij launch ook wat andere games kunt proberen?
Verwijderd
Bij mij ging het ook om titels als I am Setsuna, volgens mij is die eShop only en op de PS4 anderhalf GB, dus dat verwacht ik ook op de Switch. Maar wanneer inderdaad de GC/Wii/WiiU(?) titels in de shop komen. Er komt ook een Day one patch en waarschijnlijk day one updates/patches voor games etc. Ik denk dat we sowieso al kunnen verwachten dat een paar GB wordt opgegeten wanneer je aan wifi verbindVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:55:
[...]
Meeste indie games zijn <1GB, bv Shovel Knight Treasure Trove is 150 MB. Dan heb je met de 26GB vrije ruimte voorlopig genoeg. En ook VC games gaan weinig ruimte verbruiken tenzij er véél GameCube games komen.
Verder is een geheugenkaart zo gekocht. Meeste webwinkels hebben ze uit voorraad leverbaar.
Big ben heeft er wel 1 te koop, maar die is meteen €20...
Verwijderd
Voor bepaalde games zal het vrij minimale impact hebben. Er is een hele lijst die met de classic controller werkt, en geen motion nodig heeft:Emmavdv schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:15:
Wii games gaan sowieso lastig worden. De bewegingherkenning van de Wii zit ook in de switch, maar de Wii gebruikt ook dat je kunt pointen, en voor zover ik het begrepen heb kan de switch dat niet. Er zullen dan dus ook aanpassingen moeten komen in de gameplay.
Wikipedia: List of Wii games with traditional control schemes
Van deze lijst heb ik er nog wel een aantal die ik niet op de Wii heb gekocht en best nog wel zou spelen als dit goedkoop in eShop zou staan.
Ik heb thuis nog een 64GB Micro SD kaart liggen, dus ik ga eerst hiervoor. Als ik merk dat die snel vol begint te raken ga ik wel voor een 256GB Micro SD kaart, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.dataio.nl/san...tra-class-10-uhs-i-95mbs/Tripwire999 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:10:
Welke microSd kaart hebben jullie gehaald voor de Switch? Ik zit eraan te denken om deze te halen:
Ik hoop hier stiekem nog op Smash Bros en Mario Maker, dat zijn toch wel een beetje de top games die ik speel en nog wil spelen. Misschien 3D World ook maarja aan de andere kant is dat een beetje mij relax gameVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:11:
Ik verwacht geen Wii of Wii U games op de Switch. Muv. een aantal ports.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
De Wii u pro controller kon functioneren als 'xbox controller' in Windows (via: http://www.wiinupro.com). Werkt dat net zo voor de switch pro controller? Zou top zijnVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:25:
[...]
wow..Eindelijk een echt goede controller voor PC.
Ik heb voor andere apparaten wel een goede ervaring met kabels van Blitzwolf, een merk die veel verkocht wordt in Chinashops zoals Banggood. Die zijn goed betaalbaar, maar je moet er wel een paar week op wachten.smashmaster schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:15:
Wat is een goede adapter met usb c voor onderweg? Of iig alleen de kabel.
Big ben heeft er wel 1 te koop, maar die is meteen €20...
Als je onderweg ook micro-usb mee neemt voor bijv. je telefoon dan zou je ook een klein adaptertje kunnen aanschaffen.
En als je van plan bent om een Pro Controller (en ik denk een Charging Grip ook) aan te schaffen, dan krijg je daar ook een USB-A -> USB-C kabel bij.
Verwijderd
Je kunt elke controller laten detecteren als Xbox-controller. Je bedoelt hiermee denk ik dat in je game dan alle knopjes ipv toetsenbord van die shiny XYAB buttons weergeven. Dit heet Xinput en een aantal controllers werken hier standaard mee, anderen kun je omzetten via het programma x360ce. Als je PC de controller inputs maar herkent, kun je deze in x360ce omtoveren tot een Xinput-compatible controller. Ik gebruikte het zelf om GameCube controllers aan de praat te krijgen in Rivals of Aether, voordat ze de GC->WiiU hubs officieel ondersteunden.rudyman85 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:54:
[...]
De Wii u pro controller kon functioneren als 'xbox controller' in Windows (via: http://www.wiinupro.com). Werkt dat net zo voor de switch pro controller? Zou top zijn
[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 01-03-2017 11:01 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Niet echt dingen waar ik zelf antwoord op wil maar spul dat wel in de TS thuishoort.Zeror schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:01:
Ik ben begonnen om een FAQ aan te maken in de topicstart. Ik hoor graag welke vragen jullie daar willen hebben beantwoord of dat jullie opmerkingen hebben over bestaande vragen.
- Wat weten we over de online diensten?
- Wat gaat die app voor op de telefoon voor ons doen?
- Even de drie verschillende game-modi benoemen. (TV, tabletop, handheld)
- En gaan alle games werken in alledrie de modi? (Nee)
- Kun je de Switch zonder dock ook op je tv aansluiten? (Nee)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
De laatste is toch nog niet helemaal zeker? Als je een USB-C splitter hebt zou het toch moeten kunnen?NMe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Niet echt dingen waar ik zelf antwoord op wil maar spul dat wel in de TS thuishoort.
[ Voor 15% gewijzigd door Dagg op 01-03-2017 11:18 ]
Verwijderd
volgens mij kun je table-top niet echt een aparte modus noemen wanneer het gaat om games die wel of niet werken. Volgens mij is er enkel verschil tussen handheld/docked wat games betreft. Kan me niet voorstellen dat er games zijn die roepen "ho eens vriend, zet mij eerst maar eens even op een tafeltje, dan pas gamen"NMe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Niet echt dingen waar ik zelf antwoord op wil maar spul dat wel in de TS thuishoort.
Ik denk dat het wel handig is om wat te vertellen overZeror schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:01:
Ik ben begonnen om een FAQ aan te maken in de topicstart. Ik hoor graag welke vragen jullie daar willen hebben beantwoord of dat jullie opmerkingen hebben over bestaande vragen.
- (het gebrek aan) backwards compatibility
- betaald online
- welke controllers werken
- een objectief stukje over de grafische mogelijkheden
- hoe het zit met digitale aankopen en hoe dit aan je account of apparaat gekoppeld wordt (zodra dit bekend is dan)
- geheugenuitbereiding met microsd
- regiovrij, incl mogelijkheden om buitenlandse eshop te gebruiken zodra dit bekend is
Oke thx, ik weet wel dat de reviews van zelda al morgen vroeg om 09:00 online zijn.Turanmegil schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:17:
De previews kwamen om 15.00 (nl tijd) online. Als het goed is komen morgen de reviews van BotW.
Misschien is er technisch gezien weinig verschil tussen tabletop en handheld. Maar functioneel wel, aangezien dat multiplayer op 1 appraat zonder tv mogelijk/bruikbaar maakt.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:18:
[...]
volgens mij kun je table-top niet echt een aparte modus noemen wanneer het gaat om games die wel of niet werken. Volgens mij is er enkel verschil tussen handheld/docked wat games betreft. Kan me niet voorstellen dat er games zijn die roepen "ho eens vriend, zet mij eerst maar eens even op een tafeltje, dan pas gamen"
Verwijderd
Maar de vraagstelling was, werkt game x in alledrie de modi?BlackMage schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:22:
[...]
Misschien is er technisch gezien weinig verschil tussen tabletop en handheld. Maar functioneel wel, aangezien dat multiplayer op 1 appraat zonder tv mogelijk/bruikbaar maakt.
Ja oke, maar denk dat dat sowieso niet echt iets is wat je hoeft te noemen in een FAQ. Bijna alle games zullen alle 3 prima doen, en van het enige spel waarvan we nu weten dat het niet in TV mode kan, is dat vanwege de afhankelijkheid van het touchscreen. Wellicht is dat iets om te noemen (dat het touchscreen niet te gebruiken is in TV mode), maar een lijst met games en welke van de 3 ze ondersteunen is misschien zonde van de moeiteVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:24:
[...]
Maar de vraagstelling was, werkt game x in alledrie de modi?
Verwijderd
Ik denk dat er van Smash Bros en Super Mario Maker gewoon Switch ports / releases gaan komen. 3D World lijkt me wat overbodig gezien er al een 3D Mario aankomt.Kadardar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:30:
[...]
Ik hoop hier stiekem nog op Smash Bros en Mario Maker, dat zijn toch wel een beetje de top games die ik speel en nog wil spelen. Misschien 3D World ook maarja aan de andere kant is dat een beetje mij relax game
Welke adapter usb A zou daarbij moeten horen? Kan niet echt vinden welke voltage.ampere nodig is daarbij.BlackMage schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:00:
[...]
Ik heb voor andere apparaten wel een goede ervaring met kabels van Blitzwolf, een merk die veel verkocht wordt in Chinashops zoals Banggood. Die zijn goed betaalbaar, maar je moet er wel een paar week op wachten.
Als je onderweg ook micro-usb mee neemt voor bijv. je telefoon dan zou je ook een klein adaptertje kunnen aanschaffen.
En als je van plan bent om een Pro Controller (en ik denk een Charging Grip ook) aan te schaffen, dan krijg je daar ook een USB-A -> USB-C kabel bij.
Dit hoop ik echt heel erg. Heb de laatste dagen wat streams / youtube vods gekeken van mario maker en dat spel lijkt me echt zo gaaf om te spelen! Heb spontaan spijt gekregen dat ik nooit een wiiU heb gehaaldVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:32:
[...]
Ik denk dat er van Smash Bros en Super Mario Maker gewoon Switch ports / releases gaan komen. 3D World lijkt me wat overbodig gezien er al een 3D Mario aankomt.
Dat niet, maar andersom wel. Ik kan me voorstellen dat sommige games alleen op een tv werken of alleen op de tv een splitscreen multiplayer aanbieden. En natuurlijk de handheld-only modus van Voez die ook in tabletop mode niet werkt omdat je het touch screen moet gebruiken. Voor zover ik weet onderscheidt Nintendo de drie modi zelf ook zo.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:18:
[...]
volgens mij kun je table-top niet echt een aparte modus noemen wanneer het gaat om games die wel of niet werken. Volgens mij is er enkel verschil tussen handheld/docked wat games betreft. Kan me niet voorstellen dat er games zijn die roepen "ho eens vriend, zet mij eerst maar eens even op een tafeltje, dan pas gamen"
Zo hoog mogelijk. 2A / 2.4A is zo'n beetje het hoogst verkrijgbare voor USB-A. USB-A adapters zijn altijd 5V (of naast 5V ook 9V als het quickcharge adapters zijn, maar daar lijkt de switch niks mee te doen).smashmaster schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Welke adapter usb A zou daarbij moeten horen? Kan niet echt vinden welke voltage.ampere nodig is daarbij.
Maar zou nog even wachten met aanschaffen. Na vrijdag zal het wel duidelijker worden.
En de originele adapter kost ook maar 30 euro. Dat is wel een eerlijke prijs als je kijkt wat laptop fabrikanten durven te vragen voor hun USB-C PD adapters. Daar zit de kabel dan aan vast. Als je nog niks hebt en specifiek voor de Switch iets wil kopen dan zou ik die gewoon doen, want het lijkt er wel op dat je daarmee veel sneller kan laden dan standaard USB laders.
Verwijderd
Zou Voez niet werken in table-top modus? Ik zit op de iPad ook vaak zat met een kickstand op schoot of op de bank (of in het vliegtuig) en tik dan lekker weg op het scherm. Hoe zou het spel uberhaupt het verschil weten, tenzij er een kickstand-sensor in zit.NMe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Dat niet, maar andersom wel. Ik kan me voorstellen dat sommige games alleen op een tv werken of alleen op de tv een splitscreen multiplayer aanbieden. En natuurlijk de handheld-only modus van Voez die ook in tabletop mode niet werkt omdat je het touch screen moet gebruiken. Voor zover ik weet onderscheidt Nintendo de drie modi zelf ook zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 12:16 ]
zeker wel.. er zijn een aantal (alle?) 1-2 switch mini games die je niet handheld kan spelen, en alleen docked of tabletop. Je moet dan namelijk een single joy con in je hand houden om het spel te spelen, dat gaat niet lukken in handheld modeVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:18:
[...]
Rytmgames staan niet bepaald bekend om het relaxte tempoVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Zou Voez niet werken in table-top modus? Ik zit op de iPad ook vaak zat met een kickstand op schoot of op de bank (of in het vliegtuig) en tik dan lekker weg op het scherm. Hoe zou het spel uberhaupt het verschil weten, tenzij er een kickstand-sensor in zit.
Verwijderd
Moet ik dan toch een cover met stand gaan kopenBlackMage schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Rytmgames staan niet bepaald bekend om het relaxte tempodus het is niet echt fijn spelen als je niet snel kan reageren. En een eerder filmpje liet ook wel zien dat de Switch niet echt stabiel genoeg staat om intensief het touchscreen te gebruiken in tabletop mode.
ik heb deze besteld:Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:44:
[...]
Moet ik dan toch een cover met stand gaan kopenhij moet natuurlijk wel blijven staan onderweg.
http://www.bartsmit.com/n...tch-etui-en-beschermfolie
daar staat dit bij:
geen idee of het werkt, maar zo ja is het wel handig, scheelt weer een lomp ding extra meezeulenJe kunt het etui ook gebruiken als standaard voor het systeem.
Ik neem aan dat de console weet dat hij in tabletop-modus is wanneer hij niet in het dock is ingeplugd en er ook geen joycons aan vastzitten. Maar dat is dus giswerk, geen idee of dat echt gebeurt.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Zou Voez niet werken in table-top modus? Ik zit op de iPad ook vaak zat met een kickstand op schoot of op de bank (of in het vliegtuig) en tik dan lekker weg op het scherm. Hoe zou het spel uberhaupt het verschil weten, tenzij er een kickstand-sensor in zit.
Verwijderd
Je kan hem toch met de controllers eraan in tabletop zetten?NMe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Ik neem aan dat de console weet dat hij in tabletop-modus is wanneer hij niet in het dock is ingeplugd en er ook geen joycons aan vastzitten. Maar dat is dus giswerk, geen idee of dat echt gebeurt.
Hm ik zou graag zien hoe dat werkt. Ik heb er ter bescherming ook eentje besteld, maar ben nooit zo dol op opbergzakjes met ritsen. Krassen enzo.Prulleman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:20:
[...]
ik heb deze besteld:
http://www.bartsmit.com/n...tch-etui-en-beschermfolie
daar staat dit bij:
[...]
geen idee of het werkt, maar zo ja is het wel handig, scheelt weer een lomp ding extra meezeulen
deze kan wel helemaal open, dus je hoeft em niet langs de rits erin te schuiven, op het plaatje op de zijkant van de doos zie je de case open, met de switch rechtop en de joycons in het onderste deel..Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:34:
[...]
Je kan hem toch met de controllers eraan in tabletop zetten?
[...]
Hm ik zou graag zien hoe dat werkt. Ik heb er ter bescherming ook eentje besteld, maar ben nooit zo dol op opbergzakjes met ritsen. Krassen enzo.
meer plaatjes kan ik er ook niet van vinden..
Nog 24 uur!

Verwijderd
En dan wat? Over 24 uur en 14 minuten is het 2 maart, 14:01Kettrick schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:47:
Ik kan het niet laten![]()
Nog 24 uur!( en 13 minuten
)
Niet als je in Sydney woont net als @KettrickVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:48:
[...]
En dan wat? Over 24 uur en 14 minuten is het 2 maart, 14:01
De vraag is inderdaad of die 2,4A genoeg is. Er bestaan ook laptop powerbanks die veel meer stroom leveren (tot 45w). Dell heeft er een paar voor de XPS 13/15, en daar hangt ook een totaal ander prijskaartje aan.BlackMage schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:09:
[...]
Zo hoog mogelijk. 2A / 2.4A is zo'n beetje het hoogst verkrijgbare voor USB-A. USB-A adapters zijn altijd 5V (of naast 5V ook 9V als het quickcharge adapters zijn, maar daar lijkt de switch niks mee te doen).
Maar zou nog even wachten met aanschaffen. Na vrijdag zal het wel duidelijker worden.
En de originele adapter kost ook maar 30 euro. Dat is wel een eerlijke prijs als je kijkt wat laptop fabrikanten durven te vragen voor hun USB-C PD adapters. Daar zit de kabel dan aan vast. Als je nog niks hebt en specifiek voor de Switch iets wil kopen dan zou ik die gewoon doen, want het lijkt er wel op dat je daarmee veel sneller kan laden dan standaard USB laders.
Als dat nodig blijkt te zijn voor de Switch heb je weinig aan een middelmatige powerbank. Dus inderdaad: even geduld hebben is zeker aan te raden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Wellicht dat je met een normale powerbank wel de stretch van 1 sessie kunt verlengen. Stel die powerbank levert niet genoeg stroom om in 3 uur op te laden, wellicht levert deze wel genoeg stroom om over de span van 3 uur de sessie te verlengen naar 4 uur.Richh schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:09:
[...]
De vraag is inderdaad of die 2,4A genoeg is. Er bestaan ook laptop powerbanks die veel meer stroom leveren (tot 45w). Dell heeft er een paar voor de XPS 13/15, en daar hangt ook een totaal ander prijskaartje aan.
Als dat nodig blijkt te zijn voor de Switch heb je weinig aan een middelmatige powerbank. Dus inderdaad: even geduld hebben is zeker aan te raden.
(en welke sites raden jullie aan voor betrouwbare reviews?)
Dat zou zeker mogelijk zijnVerwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:17:
[...]
Wellicht dat je met een normale powerbank wel de stretch van 1 sessie kunt verlengen. Stel die powerbank levert niet genoeg stroom om in 3 uur op te laden, wellicht levert deze wel genoeg stroom om over de span van 3 uur de sessie te verlengen naar 4 uur.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb zelf al een tijdje zo'n 10400 Xaiomi powerbank, waar ik geen voltage van kan vinden.
Welke powerbanks zijn geschikt voor de switch?
Het kan soms best nuttig zijn om een paar posts terug te lezen eer je wat vraagt. het gaat namelijk al bijna een dag over powerbanks. Advies : Afwachten tot er meer bekend is.Gutanoth schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:33:
Ik zag in een video dat de switch extreem laag oplaadt met powerbanks die minder dan 2.6A bij 15V leveren. Nu kijk ik een beetje rond en zie ik bijna nergens 15V powerbanks.
Ik heb zelf al een tijdje zo'n 10400 Xaiomi powerbank, waar ik geen voltage van kan vinden.
Welke powerbanks zijn geschikt voor de switch?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dit is dus onderdaad gekomen door de val eerder.
Bevestigd via deze tweet:
https://twitter.com/jeffgerstmann/status/836711678343467008
Heel vreemd dat ze dit hebben laten zien en verder geen onderzoek naar gedaan hebben of het door de val kwam.
Ben iig blij dit te lezen.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Kennelijk vind de tweakers redactie de grip toch niet bijzonder goed en eigenlijk al direct een pro controller aanraden, zoals ik al gister zei door dit soort berichten begin ik toch echt te twijfelen of ik niet een pro controller bij moet nemen. Ze geven wel aan europese handen wat aardig voor mij geldt... Twijfels twijfels.Zeror schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:04:
Tweakers' review van de Switch:
reviews: Nintendo Switch - Vooral geschikt voor partygames
Denken jullie dat Media markt er een tentoon zou stellen zodat ik de grip uit kan proberen voor het afrekenen?
Krijg niet echt een warm gevoel van de uiteindelijke review, dat valt me dan toch weer wat tegen. Vooral dat er flink wat framedrops zijn te bemerken bij het spelen op een groot scherm.. en dat de tekst slecht te lezen is op het kleine scherm vind ik teleurstellend.Zeror schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:04:
Tweakers' review van de Switch:
reviews: Nintendo Switch - Vooral geschikt voor partygames
Tijd terug al iets gepost over de framedrops die ondervonden werden door reviewers. Toen werd daar zo op gereageerd en deze post ontvangt ook nog eens 3 duimpjes. Zie quote beneden.Wahloh schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 01:38:
Dit is wel pijnlijk. Vooral omdat ProJared meestal toch wel goede punten aanstipt en eerlijk is in zijn reviews.
[afbeelding]
In onderstaande video is het verschil in framerate tussen Handheld en Docked te zien.
[video]
Ik hoop dat het mogelijk is om de Switch Docked naar 720p te kunnen forceren in plaats van de standaard Docked 900p om gestotter te voorkomen.
Erg kinderachtige reactie, al zeg ik het zelf, aangezien het om een informatieve post ging. Geen rant.
Anyway, in de Tweakers review staat vervolgens hetzelfde gemeld.S2S schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 07:49:
[...]
Wat een gezeur zeg.. het is een game, in de echt wereld stottert niets, ga je leker buiten spelen. Het zal allemaal wel meevalen, de meeste klagers zitten op het internet![]()
Vroeger met de NES en de Gameboy stotterde hele levels.. maakte niets, maakte het alleen maar moeilijker, iedereen had lol. Nu dropt een game een paar frames.. help.. erg..
Nu hebben zel lol door te klagen op het internet. Man o Man wat zijn wij verwend..
"Er is meer waar je aan kunt merken dat de Switch moeite heeft met het in beeld brengen van Breath of the Wild. De game draait op 30 frames per seconde, maar weet die snelheid niet constant vast te houden. We zagen zeer regelmatig frame drops, met name als er veel gras in beeld is of er veel particles zichtbaar zijn. Op zulke momenten kan de snelheid gemakkelijk onder de 20 fps zakken. Het zijn dips, korte drops die hooguit een seconde duren, maar ze zijn duidelijk waarneembaar en komen zeer regelmatig voor."
Jammer maar we gaan het zelf ondervinden en de game zal er waarschijnlijk niet veel slechter op worden. Alhoewel ik in sommige spellen toch wel even aan het tandenknarsen ben als de FPS voor een paar seconden hard inkakt als er een explosie is of dergelijks.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Probeer de Grip controller gewoon eerst eens uit. Die Pro controller kun je altijd nog halen.Kadardar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:18:
[...]
Kennelijk vind de tweakers redactie de grip toch niet bijzonder goed en eigenlijk al direct een pro controller aanraden, zoals ik al gister zei door dit soort berichten begin ik toch echt te twijfelen of ik niet een pro controller bij moet nemen. Ze geven wel aan europese handen wat aardig voor mij geldt... Twijfels twijfels.
Denken jullie dat Media markt er een tentoon zou stellen zodat ik de grip uit kan proberen voor het afrekenen?
Bloodborne is een van mijn favoriete games ooit en die game draait voor geen meter.
Even op drukke momenten door de zure appel heen bijten.Disfigured schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:29:
Ach, framerate issues kunnen altijd nog gepatched worden.
Bloodborne is een van mijn favoriete games ooit en die game draait voor geen meter.
Draait Bloodborne echt zo slecht? Heb hem in de kast staan om binnenkort aan te beginnen.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ja daarom hoop ik dat de Mediamarkt er een tentoon gesteld heeft staan bespaard me weer een ritje naar de bartsmit als de grip me toch niet bevaltZeror schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:27:
[...]
Probeer de Grip controller gewoon eerst eens uit. Die Pro controller kun je altijd nog halen.
DitWahloh schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:30:
[...]
Even op drukke momenten door de zure appel heen bijten.
[ Voor 38% gewijzigd door Kadardar op 01-03-2017 15:36 ]
Ik kan er niets aan doen maar mij vallen ze geen eens op, ben ik blij omWahloh schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:27:
[...]
Tijd terug al iets gepost over de framedrops die ondervonden werden door reviewers. Toen werd daar zo op gereageerd en deze post ontvangt ook nog eens 3 duimpjes. Zie quote beneden.
Erg kinderachtige reactie, al zeg ik het zelf, aangezien het om een informatieve post ging. Geen rant.
[...]
Anyway, in de Tweakers review staat vervolgens hetzelfde gemeld.
"Er is meer waar je aan kunt merken dat de Switch moeite heeft met het in beeld brengen van Breath of the Wild. De game draait op 30 frames per seconde, maar weet die snelheid niet constant vast te houden. We zagen zeer regelmatig frame drops, met name als er veel gras in beeld is of er veel particles zichtbaar zijn. Op zulke momenten kan de snelheid gemakkelijk onder de 20 fps zakken. Het zijn dips, korte drops die hooguit een seconde duren, maar ze zijn duidelijk waarneembaar en komen zeer regelmatig voor."
Jammer maar we gaan het zelf ondervinden en de game zal er waarschijnlijk niet veel slechter op worden. Alhoewel ik in sommige spellen toch wel even aan het tandenknarsen ben als de FPS voor een paar seconden hard inkakt als er een explosie is of dergelijks.
Zal als je een race game speelt het eerder opvallen?
MK8D gaat bijvoorbeeld 1080/60 draaien.
Mij vallen ze ook niet op, heb gelukkig slechte ogenDagg schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:44:
[...]
Ik kan er niets aan doen maar mij vallen ze geen eens op, ben ik blij om
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja, het blijft een port. Én een launch game. Ik vind de kritiek daarom ook wel een beetje overdreven.Xplosivv schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:45:
Kan het niet zo zijn dat BotW die framedrops heeft omdat het halverwege ontwikkeling van de Wii U ook op de Switch ontwikkeld werd?
Mario Kart 8 draaide op de Wii U al in 1080/60fps, volgens mij. Zou slecht van Nintendo zijn als de Switch versie dit niet doet.Xplosivv schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:45:
[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 01-03-2017 15:55 ]
720p op 59-60 fps.Zeror schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:55:
[...]
Mario Kart 8 draaide op de Wii U al in 1080/60fps, volgens mij.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Switch reviews zijn niet echt spannend vandaag, maar ben erg nieuwsgierig naar BOTW reviews van morgen. Famitsu's score is alvast bekend.
Zullen wij dat ook maar doen bij de review van de nieuwe XBOX en PS?
Als er maar weinig slakken zijn om uberhaupt zout op te kunnen leggen en die weinige slakken ook nog eens minpunten hebben als "framedrops onder 20fps", "zeer regelmatig verlies van verbinding met linkerjoycon","gebrek aan functionaliteit anders dan gamen" en dit in alle reviews terugkomt kun je als fan (dat ben ik zelf ook) je kop in het zand gaan steken maar dan hou je jezelf wel voor de gek.Dagg schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:04:
Als ik de review zo lees dan krijg ik toch een beetje het gevoel van 'op alle slakken zout leggen'.
Zullen wij dat ook maar doen bij de review van de nieuwe XBOX en PS?![]()
Ik wacht nog even af hoe de nieuwe Mario in het najaar gereviewed wordt maar zie het somber in. (En ja, Zelda kan hoog scoren, maar alles onder 20fps is voor mij echt onspeelbaar)
Ik zie ze wel op de video (niet door de fps meter tevens) maar weerhoud me niet om hem in eens niet te kopenDagg schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:44:
[...]
Wellicht dat ze nog wat gaan tweaken met patches waardoor het minder of totaal niet meer voorkomt, kan me wel voorstellen dat ze game eerst functioneel willen hebben en niet crashed bijv als je iets doet.
Toen wanneer er uit kwam dat er geen browser op zat werden sommigen mensen gek en anderen ware nerg positief, zo'n browser bijv is qua hacking hele erg toegankelijk en iets waar je niet op zeer korte termijn al gelijk aan wilt lijden omdat 30% gelijk gehacked is voor gratis games. Er komen vast andere manier (Wii twilight princess ik kijk naar jou) maar die gaan mensen wellicht minder snel uitvoeren door het ontbreken van die bepaalde game en een snelle patch om het lek te dichten.
Zo zou je nog een paar uurtjes door kunnen gaan maar laten we eerlijk zijn, het is een game console geen echte tablet al ziet hij er zo uit. Meeste hebben een telefoon bij zich anyway dus daar kan je ook multimedia opkijken.
In feite is de review nog steeds een beetje beta qua software, de launch day patch zit er niet in en ik weet wel bijna zeker (gevoel he, ga niet vragen om bronnen) dat daar iets aan gedaan gaat worden als het software matig is. Ze moeten de console natuurlijk een beetje beperken indien er toch switches verkocht worden voor launch.pagani schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:09:
[...]
Als er maar weinig slakken zijn om uberhaupt zout op te kunnen leggen en die weinige slakken ook nog eens minpunten hebben als "framedrops onder 20fps", "zeer regelmatig verlies van verbinding met linkerjoycon","gebrek aan functionaliteit anders dan gamen" en dit in alle reviews terugkomt kun je als fan (dat ben ik zelf ook) je kop in het zand gaan steken maar dan hou je jezelf wel voor de gek.
Ik wacht nog even af hoe de nieuwe Mario in het najaar gereviewed wordt maar zie het somber in. (En ja, Zelda kan hoog scoren, maar alles onder 20fps is voor mij echt onspeelbaar)
[ Voor 62% gewijzigd door Kadardar op 01-03-2017 16:19 ]

Spellen en accessoires zijn in de verkoop gegaan! Alleen de Switch zelf nog niet.
Ik word niet vrolijk van framedrops maar ik zie ze ook niet echt op die gelinkte video. Misschien dat ik ze in het echt wel ga zien, we gaan het overmorgen meemaken.Dagg schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:44:
[...]
Ik heb twee weken terug op een event de Switch al 3 uurtjes kunnen proberen, zowel met Grip als Pro controller. Ik had een pro controller pre order staan maar heb deze na die speelsessie geannuleerd. De grip vond ik verrassend beter als dat ik had verwacht. Goed, misschien bij hardcore sessies zal hij wat minder zijn, maar wil in ieder geval eerst de grip gewoon een kans geven.Kadardar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:18:
[...]
Kennelijk vind de tweakers redactie de grip toch niet bijzonder goed en eigenlijk al direct een pro controller aanraden, zoals ik al gister zei door dit soort berichten begin ik toch echt te twijfelen of ik niet een pro controller bij moet nemen. Ze geven wel aan europese handen wat aardig voor mij geldt... Twijfels twijfels.
De punten die je aanhaalt snap ik, ik lees er echter meer waar ik een zuur gevoel bij krijg. Vandaar mijn reactie. Alleen gebrek aan functionaliteit is voor mij echt een kul argument. Nintendo heeft nooit gezegd dat het een tablet/multimedia console werd terwijl de rest dat wel denkt/vindt. Dat is meer dan onterecht ook in de review van Tweakers is mijn bescheiden mening. Het is geen XBOX of PS die weg worden gezet als multimedia console, en deze apparaten hebben ook frame-drops. Ik weet het niet, heb toch een beetje zuur gevoel bij de manier van schrijven van de review.pagani schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:09:
[...]
Als er maar weinig slakken zijn om uberhaupt zout op te kunnen leggen en die weinige slakken ook nog eens minpunten hebben als "framedrops onder 20fps", "zeer regelmatig verlies van verbinding met linkerjoycon","gebrek aan functionaliteit anders dan gamen" en dit in alle reviews terugkomt kun je als fan (dat ben ik zelf ook) je kop in het zand gaan steken maar dan hou je jezelf wel voor de gek.
Keep us posted!NMe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:12:
[...]
Ik word niet vrolijk van framedrops maar ik zie ze ook niet echt op die gelinkte video. Misschien dat ik ze in het echt wel ga zien, we gaan het overmorgen meemaken.
[ Voor 18% gewijzigd door Dagg op 01-03-2017 16:18 ]
Oke thanksTim14ww schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:13:
[...]
Ik heb twee weken terug op een event de Switch al 3 uurtjes kunnen proberen, zowel met Grip als Pro controller. Ik had een pro controller pre order staan maar heb deze na die speelsessie geannuleerd. De grip vond ik verrassend beter als dat ik had verwacht. Goed, misschien bij hardcore sessies zal hij wat minder zijn, maar wil in ieder geval eerst de grip gewoon een kans geven.
Het nadeel van display kiosken is dat ze vast zitten met zwaar metaal. Dat geeft je niet echt een goed beeld van het comfort en gewicht.Kadardar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:15:
[...]
Oke thankstoch nog mensen die er anders over denken iig. Nou ja we gaan het meemaken, zoal ik al aan gaf ik hoop gewoon dat er te display staat zodat ik het wellicht kan proberen als niet iedereen hem probeert te jatten
Maar de JoyCons koop je sowieso bij je Switch, als je twijfelt om er een Pro bij te kopen dan kan je daar altijd mee wachten totdat je thuis je JoyCons hebt getest.
Ik heb gewoon gelijk een Pro bij de MediaMarkt besteld. 54 euro kun je niet voor tobben. Puur om het feit dat ik dan gewoon die joycons lekker kan laten zitten aan dat scherm. Mits dat mogelijk is wanneer hij in die stand staat. Wil ik dan op de bank gamen kan ik hem er gelijk uittrekken. En wil ik lekker op de tv gamen dan heb ik toch een iets fijnere controller.BlackMage schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Het nadeel van display kiosken is dat ze vast zitten met zwaar metaal. Dat geeft je niet echt een goed beeld van het comfort en gewicht.
Maar de JoyCons koop je sowieso bij je Switch, als je twijfelt om er een Pro bij te kopen dan kan je daar altijd mee wachten totdat je thuis je JoyCons hebt getest.
Ja inderdaad maarja, ik wacht wel even. Zo'n pro controller is alles behalve goedkoop (nee wil geen discussie starten) na even een new 3ds te kopen (daar ging het geld:P) omdat ik betwijffel of ik me switch wel mee wil nemen (blijft een redelijk groot ding namelijk)BlackMage schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Het nadeel van display kiosken is dat ze vast zitten met zwaar metaal. Dat geeft je niet echt een goed beeld van het comfort en gewicht.
Pro controller op aliexpress halen?Kadardar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:22:
[...]
Zo'n pro controller is alles behalve goedkoop
Basement Bios ---- Exo-S
Dit topic is gesloten.
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic