Beakzz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:21:
[...]
Heb een Anker 20000 mah met 2.4 per poort (al tegen de max wat je mee mag nemen in je handbagage) dus dan moet ik eigenlijk op zoek naar een split kabel dat hij beide poorten gebruikt.
Want wat jij noemt aan laadsnelheid gaat me niet helpen op een lange vlucht. Gelukkig hebben steeds meer vliegtuigen USB, maar geen idee hoeveel Ampère?
De Switch heeft een accu van 4310mah op (vermoedelijk 1 cell accu) 3,6 volt. Als we er voor het gemak vanuit gaan dat het verschil tussen 3,6 en 5 volt (van een normale usb lader) overeen komt met het verlies in het oplaadmechanisme dan kan een 5v 2A (standaard tablet lader, of zwaardere powerbanks) de Switch in zo'n 3 uur volledig opladen.
Maar..... NIET tijdens het spelen. Als de accu normaal in 2,5-3 uur leeg is tijdens het spelen, dan kan je er vanuit gaan dat met die zelfde 5V 2A adapter/powerbank de accu amper kan worden geladen, of misschien zelfs een beetje lading kwijt raakt tijdens het spelen.
Daarom heeft de lader die erbij zit een hoger voltage/vermogen (USB Power Delivery rev2 heeft een 15V optie). Die zal de accu niet sneller opladen (li-ion accus met meer dan 0,5 * de capaciteit opladen is slecht voor de levensduur), maar het extra vermogen is dus om te kunnen spelen tijdens het opladen.
Op den duur zullen de USB Power Delivery powerbanks ook wel betaalbaar worden. Er komen natuurlijk steeds meer apparaten die het gebruiken. Dan kan je wel met een powerbank spelen en laden tegelijk.
Dus:
- Kan ik opladen met een gewone powerbank? Ja.
- Duurt dat 10 uur? Nee. Niet als je niet aan het spelen bent tegelijkertijd.
- Kan ik met een oneindige voorraad powerbanks oneindig blijven spelen? Twijfelgeval. Zal aan induviduele powerbank en gebruikte kabel (ja, die zijn ook van invloed) liggen.
- Kan ik ook een cheapo powerbank gebruiken (met bijv 1A vermogen)? Ja, vast wel. Maar dan duurt het langer, en je kan dan zeker weten niet spelen met een lege accu aangesloten op je powerbank. Die gaat dan immers sneller leeg dan de powerbank de energie kan leveren.
- Bovenstaande is ook van toepassing op adaptertjes van telefoons en tablets.
Edit aanvulling:
- De meegeleverde adapter moet niet alleen de Switch kunnen opladen, spelen (in docked mode, dus dat gebruikt meer energie), maar ook nog dingen zoals pro-controllers en joycon charge grips die aangesloten zijn op de USB-poort kunnen opladen. En omdat Nintendo niet graag in het nieuws komt met adapters die in de brand vliegen is het vermogen van de adapter dus VEEL meer dan nodig is in de situatie die ik schets.
[
Voor 8% gewijzigd door
BlackMage op 26-02-2017 00:01
]