Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
Ik hoop het niet.... of ja - stiekem wel, want dan kan ik me qua verzamelwoede helemaal op 3DS, WiiU en eerder richten... ;)

Geen fysieke uitgave van spellen, is voor mij een no-go. Ik wil mijn spellen nog kunnen spelen ver nadat de (online) ondersteuning is verlopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Flozem op 31-07-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi Flozem inderdaad ik heb ook liever een collectie in handen maar ik verkoop voor nu mijn Handheld collectie om een budget op te sparen voor de NX want ik ga minimaal voor een Breath of the wild edition ;)

Mogelijk bestel ik eerst de WiiU versie van Breath of the wild om een Zelda feest voor mijn geliefde Console te organiseren want 3 Zelda's op een platform! hells bells yess!

Oh en excuus van de lijst.. zoek je op het moment iets specifieks ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
Nee, met 100+ NDS titels heb ik het meest interessante wel. Alleen de 9 Pokemon games ontbreken nog, maar gezien de hype is dit niet het moment om die te kopen... En de vraagprijs voor die totaal niet zeldzame spellen was met 20+ Euro al veel te hoog. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Flozem op 31-07-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het moment om de collectie compleet te krijgen tussen de NX onthulling en lancering door ;)

Als het Nvidia gerucht waar is dan zal er tijdelijk meer aanbod van GBA, DS, 3DS zijn dan vraag maar het kan ook zijn dat de NX een Slot heeft voor Cartridges als de Gameboy en DS etc.

Hoe dan ook ik moet een budget sparen voor de NX want de software van de DS en 3DS is nog prachtig ik wil de NX zsm steunen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:01:
[...]

Dan toch Beyond Good & Evil 2..?
Nah, gewoon een nieuwe Raving Rabbids. Low hanging fruits. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt Ray en het kan niet veel anders zijn dan Beyond G&E want Assassins creed en Rayman en ZombiU etc. waren ook niet echt een Succes op de WiiU.

Als Ubisoft Beyond good and evil en anderen op de NX lanceert dan koop ik weer nieuwe software van hun.

Hi Zeror dit is behoorlijk off topic maar kan ik jouw eens vragen over Android gaming ik zoek software om bijvoorbeeld FF Tactics, Fire emblem, Monster hunter, Yugioh etc. te vervangen en wilde ook weleens met RTS bezig en ook Kaartspellen als Heartstone.

Of is het beter om direct naar de specifieke forums te gaan en daar jouw en anderen tegen te komen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Tri Force op 02-08-2016 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
JehannesWeggen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 01:10:
Bedankt Ray en het kan niet veel anders zijn dan Beyond G&E want Assassins creed en Rayman en ZombiU etc. waren ook niet echt een Succes op de WiiU.

Als Ubisoft Beyond good and evil en anderen op de NX lanceert dan koop ik weer nieuwe software van hun.

Hi Zeror dit is behoorlijk off topic maar kan ik jouw eens vragen over Android gaming ik zoek software om bijvoorbeeld FF Tactics, Fire emblem, Monster hunter, Yugioh etc. te vervangen en wilde ook weleens met RTS bezig en ook Kaartspellen als Heartstone.

Of is het beter om direct naar de specifieke forums te gaan en daar jouw en anderen tegen te komen :)
Nou ja, er was een tijdje terug al het gerucht dat Nintendo de ontwikkeling van BG&E2 ging financieren, net als ze met Bayonetta 2 hebben gedaan. Zou dus zomaar nog kunnen kloppen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Nou ja, er was een tijdje terug al het gerucht dat Nintendo de ontwikkeling van BG&E2 ging financieren, net als ze met Bayonetta 2 hebben gedaan. Zou dus zomaar nog kunnen kloppen ook.
Hi Seal en hopelijk is het Beyond G&E want dit zal een mooie aanvulling zijn op Nintendo ips en als lanceer titel zal er aardig wat aandacht voor zijn.

Ik hoop op een WiiU of een NX bundle van Breath of the wild maar dit soort software van Ubisoft zijn ook erg smakelijk en kan er wel bij :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tri Force op 02-08-2016 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JehannesWeggen schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 01:10:

Stel je vraag even hierzo:
Android Games - Discussie & Ervaringen

Ben zelf niet heel erg thuis in Android gaming, maar daarzo dus wel ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Stel je vraag even hierzo:
Android Games - Discussie & Ervaringen

Ben zelf niet heel erg thuis in Android gaming, maar daarzo dus wel ;)
Hey Zeror bedankt voor de reactie en startpunt mogelijk spreken wij elkaar daar verder maar nu eerst even iets afhandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu verwacht iedereen dat het beyondgoodandevil 2 word, zul je zien dat het z'n half budget spel van ubi is. Ook altijd lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Nieuwevolger schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:53:
Nu verwacht iedereen dat het beyondgoodandevil 2 word, zul je zien dat het z'n half budget spel van ubi is. Ook altijd lullig.
En dan iedereen boos dat het niet voor uitkomt, terwijl Ubi dat spel nooit heeft beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad Ubi heeft wel software belooft maar geen Titels genoemd dus daar is niets op aan te rekenen maar.. ik heb verder weinig interesse in hun Software dan Beyond G&E2 oh en Child of light die zal ook eens gekocht worden :)

Update over http://segmentnext.com/20...ath-of-the-wild-gamescom/ of er nu wel of niet NX nieuws gedeeld wordt op de Gamescom dit wordt interessant en hoop op meer verhaal van de komende Zelda.

[ Voor 33% gewijzigd door Tri Force op 03-08-2016 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nieuwevolger schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:53:
had Ubisoft niet nog een game voor de Wii U in de koelkast staan? Wellicht brengen ze die voor de NX uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

had Ubisoft niet nog een game voor de Wii U in de koelkast staan? Wellicht brengen ze die voor de NX uit.
http://www.nintendoworldr...ame-from-ubisoft-revealed Dat was deze game, hier zit niemand op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Het is wel de doelgroep waar Nintendo games voor maakt. Dus zie best gebeuren dat deze game naar de NX komt. Zie het meer als een goedkope veilige zet. Even een AAA titel maken voor een platform waar nog een hoop vraagtekens bij staat moet je durven. Gezien het terugtrekken van Ubisoft bij de Wii U zie het best dat ze voorzichtig willen terugkomen naar een Nintendo platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Nee, zelfs als het aantal Wii U bezitters tegenvalt, wat valt er te winnen met niet releasen? Gewoon wat minder schijfjes produceren. Het is waarschijnlijk gewoon een matige game.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die game lijkt me sowieso een budget game van ubisoft, anders kunnen ze het niet veroorloven om de game achter de hand te houden of ook naar de ps4/xbone te brengen.

Het zou toch wel wat zijn als beyond good and evil bij de aankondiging van de nx ook weer opnieuw wordt aangekondigd als exclusive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik hoop dat de NX zowel 3DS als Wii U spellen kunt spelen, maar wat ik zover begreep was, dat deze systeem naast de 3DS and Wii U komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaySparda schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:14:
Ik hoop dat de NX zowel 3DS als Wii U spellen kunt spelen, maar wat ik zover begreep was, dat deze systeem naast de 3DS and Wii U komt.
Als het Nvidia gerucht klopt over de NX dan is het wel uitstekend voor Mobile gaming en het kan gekoppeld worden aan de TV via Stream of een Micro hdmi maar dan wordt Nvidia Shield TV en Shield Tablet gewoon gekopieerd.

Het lijkt mij dat er wel een tweede Component komt zoals een Dockstation die extra rekenkracht heeft en via hdmi en wifi de TV en NX verbindt.

Het kan ook nog zijn dat bestaande hardware zoals WiiU en 3DS verbinding kan maken met de NX want dat zijn 3 pilaren maar het diagram laat ook de PC en Mobile zijn en er zijn geruchten dat zelfs de concurrentie met de NX kan werken.

Of het technisch mogelijk geen idee maar kan Sony en MS het verbieden dat Nintendo hun hardware als extra process kracht gebruikt ?

Want een TV merk kan niet zeggen welke apparatuur je aan hun TV mag koppellen en een PC is vrije keuze van Componenten en het merk maar Apple kan wel bepalen op welke hardware hun software draait.

De geruchten waren toch ook over een Homeconsole en Portable of te wel Fusion of zou het concept verandert zijn ? vandaar ook geen nieuws op de E3 en de lancering in Maart 2017.

Het gerucht dat de NX cardriges gebruikt is groot vanwege Macronix en dan zal DS en 3DS ook mogelijk zijn op de NX maar geen fysieke cds maar digitaal via de eShop kan altijd.

Over de WiiU ik houd deze puur voor een selectief aantal spellen maar als iemand wel hun Console etc. wil verkopen wacht aub nog even tot Gamescom en Tokyogameshow want volgens mij is Nintendo nog niet klaar met de WiiU en zal of software of hardware of controllers en Amiibo iets voor de NX betekenen.

Breath of the wild laat al zien dat Amiibo een functie heeft en of de NX nu een Console of Mobile device wordt de kans is groot dat ook Controllers weer gebruikt kunnen worden en er zijn ook mogelijkheden voor DS en 3DS dus weeg het af of geduld een schone zaak is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tri Force op 04-08-2016 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Ik begin de Wii U steeds interessanter te vinden.
Ik zat laatst zo'n top 10 Wii U games filmpje gekeken en ik kreeg dat oude Nintendo-magie gevoel weer terug, wat ik toch zo'n beetje op de xbox one mis.
JehannesWeggen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Als het Nvidia gerucht klopt over de NX dan is het wel uitstekend voor Mobile gaming en het kan gekoppeld worden aan de TV via Stream of een Micro hdmi maar dan wordt Nvidia Shield TV en Shield Tablet gewoon gekopieerd.

Het lijkt mij dat er wel een tweede Component komt zoals een Dockstation die extra rekenkracht heeft en via hdmi en wifi de TV en NX verbindt.

De geruchten waren toch ook over een Homeconsole en Portable of te wel Fusion of zou het concept verandert zijn ? vandaar ook geen nieuws op de E3 en de lancering in Maart 2017.

Het gerucht dat de NX cardriges gebruikt is groot vanwege Macronix en dan zal DS en 3DS ook mogelijk zijn op de NX maar geen fysieke cds maar digitaal via de eShop kan altijd.

Over de WiiU ik houd deze puur voor een selectief aantal spellen maar als iemand wel hun Console etc. wil verkopen wacht aub nog even tot Gamescom en Tokyogameshow want volgens mij is Nintendo nog niet klaar met de WiiU en zal of software of hardware of controllers en Amiibo iets voor de NX betekenen.

Breath of the wild laat al zien dat Amiibo een functie heeft en of de NX nu een Console of Mobile device wordt de kans is groot dat ook Controllers weer gebruikt kunnen worden en er zijn ook mogelijkheden voor DS en 3DS dus weeg het af of geduld een schone zaak is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaySparda schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:21:
Ik zat laatst zo'n top 10 Wii U games filmpje gekeken en ik kreeg dat oude Nintendo-magie gevoel weer terug, wat ik toch zo'n beetje op de xbox one mis.

[...]
Hi Jay excuus ik had mijn reactie verandert.. het is prachtig om te horen dat je het gevoel terug krijgt en inderdaad de WiiU heeft echt wel genoeg aanbod en kwaliteit om de Console in huis te halen of als al een WiiU hebt de software uit te breiden :)

Maar ik zou even Augustus en als het nodig is September afwachten want elke dag wordt het NX verhaal chaotischer in plaats van duidelijkheid en er zal altijd wel WiiU hardware en software tweedehands beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Goeie tip ;)

Ik zal rond de kerst tijd ff bekijken of er dan leuke aanbiedingen zijn.
Ljikt me weer eens geweldig om na Super Mario Sunshine weer eens een Mario of Zelda spel te spelen.
JehannesWeggen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Hi Jay excuus ik had mijn reactie verandert.. het is prachtig om te horen dat je het gevoel terug krijgt en inderdaad de WiiU heeft echt wel genoeg aanbod en kwaliteit om de Console in huis te halen of als al een WiiU hebt de software uit te breiden :)

Maar ik zou even Augustus en als het nodig is September afwachten want elke dag wordt het NX verhaal chaotischer in plaats van duidelijkheid en er zal altijd wel WiiU hardware en software tweedehands beschikbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Whooaa, als ze dit waar kunnen maken dan heeft de NX alvast een erg goede start. :D
Pokémon, Mario and Zelda headline NX 'dream' line-up

Nintendo is putting together a triple-A software line-up, to ensure NX flies out of the gate next year.

Developer Game Freak will bring Pokémon to the platform, while Nintendo’s first party titles include the previously announced Zelda game – Breath of the Wild – and
a new Mario game. All three products are scheduled to appear within the first six months of the machine’s life.

The firm has also been busy securing third-party support, with Sega, Square Enix, Ubisoft, Activision and Warner Bros already on-board.

Sources close to Nintendo have told MCV that the firm is determined that NX will not suffer the same slow start as either the Wii U or 3DS.

The same sources confirmed that the Eurogamer report last week - which revealed that NX will be a portable machine that can be plugged into a TV and features a breakaway controller – is ‘100 per cent accurate’.

Game graphics will be ‘somewhere between a PS3 and PS4’, with Nintendo targeting an audience that sits between smartphone gamers and the more hardcore users of PS4 and Xbox One.

“It’s a nice bit of kit, a bit of a novelty, but a good one,” said one exec that has got hands on with the machine. “It won’t appeal to PS4 fans. Nintendo seems set on trying to upgrade smartphone gamers. That’s going to be a big job for the marketing department.”

NX is currently slated to launch in March next year worldwide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik lees hier in het topic dat er zijn die steeds meer geinterresserd raken in de wiiu. Door dat ouderwetse mariogevoel. En daar heb ik ook last van, en het wordt steeds erger haha ;-). Dslight weg gedaan, en het gemis aan een Mariogame begint zich langszaam te wreken.

Nu is mijn vraag, wat is de verwachting; kunnen we straks wiiu games op de NX spelen of niet? Of dat ze geport worden of zo.

Antwoord weet niemand nog, dat besef ik. Maar dit is toch wat ik wil weten voordat ik eventueel een wiiu op de kop tik. Wie weet koop ik nog een 2de hands dsje of zo om aan mijn mariofix te komen tot de NX er is. Dat is ook nog een mogelijkheid. Alleen die 2d mario ken ik al uit mijn hoofd..... Kortom; moeilijk en lastig, ;) .

Hoop dat snel bekend wordt wat de NX nu gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik hoop echt stiekem dat het ook een smartphone is. Mede ook door de uitspraken.
Dus aan de tv, handheld en smartphone.
Ik zou dan wel twijfelen om voor de NX te gaan en niet voor de volgende Nexus. Maar verwacht overigens dat dat het niet gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:23:
Whooaa, als ze dit waar kunnen maken dan heeft de NX alvast een erg goede start. :D

[...]
Dan denk ik dat we een mario bros, zelda botw en een pokemon sun/moon 2 (of een emerald/yellow/crystal variant van sun en moon, maar een goeie naam verzinnen wordt lastig) of een pokemon spin off als pokemon dungeon of ranger.

Met dan wat kleinere titels er naast en wat indies en casual third party games als fifa en cod heb je een mooie start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaySparda schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:51:
Goeie tip ;)

Ik zal rond de kerst tijd ff bekijken of er dan leuke aanbiedingen zijn.
Ljikt me weer eens geweldig om na Super Mario Sunshine weer eens een Mario of Zelda spel te spelen.

[...]
Hey Jay graag gedaan en bedankt voor de interesse in de WiiU en houd de geruchten en officieel nieuws in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:49:
Ik lees hier in het topic dat er zijn die steeds meer geinterresserd raken in de wiiu. Door dat ouderwetse mariogevoel. En daar heb ik ook last van, en het wordt steeds erger haha ;-). Dslight weg gedaan, en het gemis aan een Mariogame begint zich langszaam te wreken.

Nu is mijn vraag, wat is de verwachting; kunnen we straks wiiu games op de NX spelen of niet? Of dat ze geport worden of zo.

Antwoord weet niemand nog, dat besef ik. Maar dit is toch wat ik wil weten voordat ik eventueel een wiiu op de kop tik. Wie weet koop ik nog een 2de hands dsje of zo om aan mijn mariofix te komen tot de NX er is. Dat is ook nog een mogelijkheid. Alleen die 2d mario ken ik al uit mijn hoofd..... Kortom; moeilijk en lastig, ;) .

Hoop dat snel bekend wordt wat de NX nu gaat worden.
Vorige week kwam het gerucht naar buiten dat de NX een Tegra basis krijgt en Nintendo heeft niets onkent en nergens op gereageerd terwijl telkens meer de geruchten bevestigen.

Dus met de Gamescom of Tokyo gameshow zal er wel officieel nieuws moeten komen of tenminste een Direct.. het kan een week duren of weken of nog een maand maar de officiele BoM kan nu elk moment vallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik maak me wel een beetje zorgen om de batterij duur van de nx, als het zelfs draait in dezelfde kwaliteit als zelda botw kan het wel heel hard gaan. Als je de helderheid een beetje goed wilt hebben, geluid erbij aan, maar ook verbonden met wifi en de controllers via bluethoot kan het hard gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Hopelijk een verwisselbare accu :)

Ik zag gisteren een filmpje van Digital Foundry waarmee met de Tegra X1 Gamecube/Wii spellen zijn 1080p capaciteiten gingen testen. De X1 is best een goede chip..

Nu maar hopen dat NX de X2 chip krijgt, zodat developers geen (tijdelijke) beperkingen oplopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als de geruchten waar zijn, ik geloof er nog steeds helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
De Nintendo NX kan wel eens heel goed gaan uitpakken. De laatste generaties homeconsoles werden min of meer verwaarloosd doordat Nintendo het te druk had met de (3)DS die meer opbracht.

Je had ook altijd titels die expres niet op één van de twee uitkwamen om de verkoop niet te kanibaliseren. Pokémon werd nadrukkelijk als handheld game gepositioneerd waardoor je geen fatsoenlijke adventure op de consoles kreeg. Om te voorkomen dat mensen de handheld versie als de mindere versie gingen zien, zoals meestal het geval wanneer consolegames op een handheld komen.

Als ze de (3)DS bezitters over kunnen halen om een NX aan te schaffen(de meeste spelen toch thuis op de 3DS) dan hebben ze straks nog maar één platform waar ze al hun aandacht op kunnen richten en waar alle francises op kunnen verschijnen in plaats van verdeeld te worden over twee platforms.

Over de specs maak ik me niet zo druk. Als je een aantal van de 3DS toppers in strak full HD kan spelen dan is dat al een flinke stap vooruit.
JaySparda schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:21:

[...]
Ik had de Wii U tweedehands gehaald voor Smash Bros, maar het valt me nog mee hoeveel goede games erop zijn. Meer dan zat om het flink te voelen in je portemonnee. Dat is het enige nadeel van Nintendo, die games blijven pokkeduur en worden zelden afgeprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk ook een voordeel. Als je ze wil verkopen dan leveren ze nog flink geld op. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Ik zie liever een standaard USB poort om op te laden, dan kun je gewoon een standaard accupack gebruiken voor extra speeltijd. Verwisselbare accu's zijn altijd weer device specifiek en je moet het apparaat uitzetten om de accu te kunnen vervangen (hopen op een mini-accu die het apparaat even aanhoudt terwijl je de hoofdaccu vervangt lijkt me te veel gevraagd).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:42:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de batterij duur van de nx, als het zelfs draait in dezelfde kwaliteit als zelda botw kan het wel heel hard gaan. Als je de helderheid een beetje goed wilt hebben, geluid erbij aan, maar ook verbonden met wifi en de controllers via bluethoot kan het hard gaan.
Het minpunt van de Shield K1 is eigenlijk de battery Inderdaad maar daar is mee te werken via de instellingen kun je een profiel maken voor de Battery en ook de Cores en Frequencey.

Ik gebruik overdag (met zonlicht op de tablet is wel meer nodig dan 50 % ) 10 tot 20% helderheid en met Browsen en HD Streaming en Gaming worden maar 2 van de 4 Cores gebruikt en de Frequency op het laagst.

Hiermee kun je de Tablet wel 6 uur gebruiken met best wel grafische werk (beetje tussen de PS2 en PS3 in) de NX is bedoelt om grafische tussen de WiiU en PS4 te presteren dus het moet bijna wel een X2 worden voor de prestaties en accuduur.

Het is ook heel belangrijk dat er een Dockstation bij komt om voor extra accuduur te zorgen want als ik bijvoorbeeld mijn Gamepad oplaad via de oplader of dezelfde oplader aan mijn Dock sluit.

Dan is er wel de helft verschil qua accuduur en dat komt volgens mij door meer contact met het stroom door het plaatje wat de Gamepad heeft het vreemde is in beide oplaad gevallen geeft de Gamepad de volledige oplaad balk aan maar er is duidelijk verschil in de praktijk.

Naast accuduur kan het Dockstation ook de Wifi versterken voor communicatie tussen de NX en TV of het direct aan de TV sluiten met hdmi en waar ik op hoop is dat het Dockstation zelf een soort van Console wordt een eigen APU voor extra kracht.

Dit moet natuurlijk een keuze zijn en ook duidelijk vermeld worden van "NX portable mobiele gaming 720p opladen via oplader en Streaming via Wifi of Micro hdmi" "Dockstation voor stationair gaming 900p rechtsreeks oplading en Streaming via hdmi" dan kan er specifiek gekocht worden :)

[ Voor 38% gewijzigd door Tri Force op 05-08-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt allemaal bijzonder ingewikkeld.
Ik hoop dat Nintendo straks alles in 1 doos stopt (en dus niet dat ik uitbreidingen bij moet kopen) en dat ik gewoon een game erin kan steken en gamen maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@johannes dan heb je het waarschijnlijk over niet al veel vragende android games kwa power, een volwaardige open world game als zelda botw slurpt de batterij leeg en ik denk dat je de nx ook prima als handverwarmer kan gebruiken.

@raynbow ook al zegt nintendo het zelf niet, maar die strategie lijkt zwaar kansloos, "westerse smartphone gamers" willen geen geld uitgeven aan games en hebben ook geen zin voor een 2e apparaat om bij zich te dragen. Ik wil gewoon dat het een opvolger van de wii u en 3ds word.

Van mij mag de nx gewoon en psvita achtig apparaat worden met de best mogelijk mobiele soc erin en dat het apparaat makkelijk op de tv is te gebruikeb, om zo mario kart en smash bros in multiplayer te spelen en als je thuis bent je handheld games rustig op de tv kan spelen in plaats van z'n klein scherm. Van mij hoeft de adapter naar de tv ook geen extra power te beschikken, zodat je straks weer een 2 split gaat krijgen van games zoals met de ps4/ps4 neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:32:
@johannes dan heb je het waarschijnlijk over niet al veel vragende android games kwa power, een volwaardige open world game als zelda botw slurpt de batterij leeg en ik denk dat je de nx ook prima als handverwarmer kan gebruiken.

@raynbow ook al zegt nintendo het zelf niet, maar die strategie lijkt zwaar kansloos, "westerse smartphone gamers" willen geen geld uitgeven aan games en hebben ook geen zin voor een 2e apparaat om bij zich te dragen. Ik wil gewoon dat het een opvolger van de wii u en 3ds word.

Van mij mag de nx gewoon en psvita achtig apparaat worden met de best mogelijk mobiele soc erin en dat het apparaat makkelijk op de tv is te gebruikeb, om zo mario kart en smash bros in multiplayer te spelen en als je thuis bent je handheld games rustig op de tv kan spelen in plaats van z'n klein scherm. Van mij hoeft de adapter naar de tv ook geen extra power te beschikken, zodat je straks weer een 2 split gaat krijgen van games zoals met de ps4/ps4 neo.
Er zijn genoeg 3D open wereld voor Android te krijgen maar daar ben ik niet mee bezig maar meer Godfire en deze speelt af op lage settings http://play.mob.org/game/godfire_rise_of_prometheus.html en daar kun je ook wel 3D open werelden, RTS, MMO, Moba etc. vinden

Tot nu toe ben ik nog geen Android spel tegen gekomen die alle instellingen van de K1 nodig heeft en Trine bijvoorbeeld is geen Zelda maar http://www.eurogamer.net/...id-match-xbox-360-and-ps3 de Shield K1 laat het mooier zien.

De vergelijking tussen http://www.eurogamer.net/...lfoundry-trine-2-face-off zijn aardig gelijk en ik vindt zelfs het contrast van de XB360 mooier.

De X1 presteert iets meer dan de K1 dus wie de strijd wint van NX vs WiiU geen idee maar wij gaan het zien ten eerste of het Nvidia gerucht waar is en ten tweede welke X de NX krijgt en dan nog het concept van de NX.

Het is mooi dat jij een soort van Vita wilt maar waarom jouw niet deze keuze geven en een ander een andere keuze.. het zogenaamd falen van de WiiU is juist de beperkte keuze.

Update.

Er zijn aardig wat Polls http://www.nintendolife.c..._see_in_the_launch_window maar mogelijk hebben jullie interesse in deze :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tri Force op 06-08-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe Mijlpaal https://mynintendonews.co...ion-in-worldwide-revenue/ mijn ervaring met Pokémon Go is aardig beperkt dus het verhaal over hoe goed of slecht het spel is.

Geen idee maar ik vindt het grappig en het is een mooi voorproefje wanneer Nintendo zelf (Pokemon company of Gamefreak het komt op hetzelfde neer) software voor hun hardware lanceren ;)

Of het gegarandeerd is dat https://mynintendonews.co...elopment-for-nintendo-nx/ nu naar beide de WiiU en NX komen ? dit is voor mij op Zelda en Metroid prime na een van de meest geliefde series dus wacht gespannen af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tri Force op 08-08-2016 03:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dragon Quest X In Development For Nintendo NX:
Square Enix has confirmed in the latest edition of Weekly Famitsu that the massively multiplayer online role-playing game Dragon Quest X is currently being developed for the Nintendo NX platform. The PlayStation 4 and Nintendo NX versions will be the “climax” of the game.
Dus nadat iemand van SqEnix z'n mond voorbij praatte op een vorig persevenement en SqEnix zelf met een "under consideration"-rectificatie kwam, is het nu dus wel officieel bevestigd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deeltje 10 is niet interessant in het westen, aangezien het een niche game in een niche genre. Kans is heel klein dat hij komt. Dq11 daar in tegen is wel een stuk interessanter, game komt wel naar het westen, de nx krijgt een port van de ps4 versie en is een singelplayer game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:41:
Dragon Quest X In Development For Nintendo NX:

[...]

Dus nadat iemand van SqEnix z'n mond voorbij praatte op een vorig persevenement en SqEnix zelf met een "under consideration"-rectificatie kwam, is het nu dus wel officieel bevestigd. :p
Hopelijk komt DQ op beide de WiiU en NX ook in het westen en het liefst elk deel maar ik ga toch voor de NX versie's want de kans is groter dat de NX meer delen krijgt :)

@ Nv elk deel is gewenst ik pre order het zelfs ;) en een Bundle of Special of Limited of Collectors jazeker take meh monay please!

Oud nieuws of herhaald nieuws http://www.dailynintendo....-spreekt-over-nx-support/ ongeacht de hardware er zijn mogelijkheden om Bethesda software op de NX te spelen zoals Elder scrolls en Fallout 1 tot 3 :)

[ Voor 23% gewijzigd door Tri Force op 08-08-2016 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:27:
Als de geruchten waar zijn, ik geloof er nog steeds helemaal niks van.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je redenering hier achter. Steeds meer bronnen lijken het rapport van eurogamer te ondersteunen en het is ook wel in lijn met eerdere leaks.
Ik hoop echt dat datgene waar eurogamer over rapporteerde maar een deel van de setup is maar ik betwijfel het eigenlijk. Vanuit Nintendo gezien kan ik me voorstellen dat dit een goede strategie lijkt. Vanuit mijzelf zie ik liever een console die de PS4 etc weg blaast wat specs betreft 8)7
Of.... en ik weet dat het vloeken in de kerk is, dat Nintendo 3rd party gaat en ik straks Zelda BOTW op 4k kan spelen op de nieuwe PS4 of Xbone. Hoe leuk ik Nintendo consoles ook vind, uiteindelijk gaat het om de software.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel. Ik geloof geen geruchten zolang deze niet door Nintendo zelf bevestigd zijn. En dat zijn ze niet.

Ik twijfel er niet aan dat de NX een hybride console wordt; dat heb ik zelfs altijd al geroepen; maar ik twijfel ten zeerste aan de specs die geroepen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:03:
Heel simpel. Ik geloof geen geruchten zolang deze niet door Nintendo zelf bevestigd zijn. En dat zijn ze niet.

Ik twijfel er niet aan dat de NX een hybride console wordt; dat heb ik zelfs altijd al geroepen; maar ik twijfel ten zeerste aan de specs die geroepen wordt.
Fair enough. En zoals full metal dave in één van zijn video's laat zien heeft Eurogamer ook ooit geroepen dat de 3ds een nVidia chip zou krijgen. Dus hun track record is niet perfect. Toch lijkt de onderbouwing me behoorlijk sterk deze keer. Het hebben van een handheld component limiteert toch behoorlijk wat je met hardware kunt doen en dan lijkt de tegra een zeer behoorlijke keuze. Persoonlijk hoop ik dan op de X2 want ik hou ook wel van wat grafische pracht en praal, zeker ik een Zelda game :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat de NX uit twee delen gaat bestaan.

1. Een handheld met verwijderbare controllers, dit klinkt heel erg alsof Nintendo zoiets zal doen. Je hebt namelijk direct een multiplayer apparaat zonder dat je onnodig veel geld aan controllers moet uitgeven.

Deze handheld zou idd de specs krijgen van een Tegra X1 en hier komen de nieuwe handheld games op.

2. Een "console" die je direct op je TV aansluit deze gebruikt dan een Tegra X2 en kan verbinden met de handheld en losse Wii U Pro achtige controllers. Deze speelt spellen voor de handheld en spellen die exclusief op deze console werken. (Deze console gaat dan ook een andere naam krijgen als de handheld)

De console kan dan verder ala PS4 naar de handheld streamen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind de geruchten best geloofwaardig, de nieuwste mobiele socs zijn in heel veel in staat. Het is ook logisch dat nintendo zich er niet aan waagt om met de ps4/xbone te concurreren. Juist in handheld gaming zijn ze de koning en vooral in thuisland Japan nog altijd erg populair.

Een handheld ter grote van een tablet klinkt ook niet slecht, dan heb je wel een lekker groot scherm maar nog wel steeds portable. Wil dan wel weten hoe die losse controllers eruit zien als de geruchten waar zijn.

Er wordt ook al veel gespeculeerd over dat de tv adapter extra kracht zou bevatten, hier verwacht ik nog niet te veel van, het maakt de nx duurder en ik ben ook geen fan van 2 verschillende versies maken van een game.

Als laats hoop ik tenmisnte wel dan als het een soort tablet word, dat het de laatste generatie mobiele socs beschikt en niet een tegra x1 uit mei 2015. Maar dat zie ik ook niet gebeuren, ik zou gokken op een aangepaste tegra chip die tussen x1 en x2 in zit. die een perfecte balans heeft tussen power en batterij duur(ook erg belangrijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al hoop ik dat Nintendo snel dingen gaat roepen, dan kunnen de geruchten de prullenbak in :+

Ik denk dat de handheld hoe dan ook op een TV aangesloten kan worden. Misschien dmv een dongle en dan later (kerst 2017) een losse console die ook met de handheld kan communiceren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:48:
Al met al hoop ik dat Nintendo snel dingen gaat roepen, dan kunnen de geruchten de prullenbak in :+

Ik denk dat de handheld hoe dan ook op een TV aangesloten kan worden. Misschien dmv een dongle en dan later (kerst 2017) een losse console die ook met de handheld kan communiceren.
Juist het mooie aan de NX is dat Nintendo zich sinds 1990 zich weer kan focussen op 1 platform. Zo werd de wii u ook ondergesneeuwd door hun eigen 3ds, die veel meer en betere games kreeg. Ik zie Nintendo zich niet meer zo gauw concurreren met Sony en MS.
Ik denk ook dat de markt veelste klein gaat worden om games te gaan maken speciaal alleen voor de dongle onder te tv. Extra accessoires voor een console hebben eigenlijk nooit goed verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:48:
Dat hoop ik ook. Stond al op het punt een X1 aan te schaffen maar wil toch even de aankondiging van de Ajax afwachten. Hoop dat het een aantrekkelijk ding wordt het liefst waar je ook zonder tv op kan gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je straks veel games gaat krijgen als Smash Bros (Wii U / 3DS) die dan kunnen schalen tussen een console en handheld modus (iets wat Sony en MS ook gaan doen met hun nieuwe consoles) zodat ze performance van beide systemen kunnen garanderen. Hiervoor moeten de CPUs vergelijkbaar zijn. Daarom zeg ik ook X1 voor de handheld en X2 voor de console.

De dongle zou natuurlijk gewoon standaard bij de NX Handheld geleverd worden, de NX Console is een ander apparaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Dat hoop ik ook. Stond al op het punt een X1 aan te schaffen maar wil toch even de aankondiging van de Ajax afwachten. Hoop dat het een aantrekkelijk ding wordt het liefst waar je ook zonder tv op kan gamen.
wat houd je tegen om nu nog geen xbox one te halen? Ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor platforms je sowieso gamed.
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:37:
Ik denk dat je straks veel games gaat krijgen als Smash Bros (Wii U / 3DS) die dan kunnen schalen tussen een console en handheld modus (iets wat Sony en MS ook gaan doen met hun nieuwe consoles) zodat ze performance van beide systemen kunnen garanderen. Hiervoor moeten de CPUs vergelijkbaar zijn. Daarom zeg ik ook X1 voor de handheld en X2 voor de console.

De dongle zou natuurlijk gewoon standaard bij de NX Handheld geleverd worden, de NX Console is een ander apparaat.
Dat laatste zou ook kunnen, hetzelfde als de de psvita en de psvita tv met als verschil dat de nx console wel een stuk krachtiger is ipv dezelfde hardware. Ik weet alleen niet of z'n apparaat een succes kan worden als het allemaal dezelfde games heeft als de nx handheld. Persoonlijk zou ik me geld niet inzetten op dit idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De PSVita TV was gewoon slecht uitgevoerd. Het idee was solide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de ene kant geloof ik wel dat er Waarheid in het Tablet gerucht is maar het verhaal is niet compleet en dat komt omdat het Concept of Hardware mogelijk gewijzigd is.

Bijvoorbeeld de NX was bedoelt om samen met de WiiU en 3DS als derde pilaar te werken vandaar dus ook Mobiele en Stationaire mogelijkheden.

Maar de NX wordt nu een nieuw platform bestaan uit Handheld en Console dus twee pillaren welk elk ander platform kan vervangen.

Als je kijkt naar Breath of the wild en Dragon quest X dan moeten de NX en WiiU overeen komen in Specificaties en mobiel hoeft niet in 1080p of 900p resolutie maar Stationair wel.

Dus als de NX wel alleen een Tablet wordt dan is Tegra X2 wel nodig maar ik verwacht een tweede component en er is ook gezegd dat er eerst een Handheld uitkomt in het begin van 2017 en later pas de Homeconsole.

Het hoeft ook niet Nvidia te zijn want AMD heeft Micro APU http://www.amd.com/en-us/...otebook-tablet/tablet-apu of een APU op R6 krachtig genoeg is voor Mobile gaming geen idee.. straks nog even zoeken :)

Update.... nieuws: Uitgelekte AMD-roadmap toont verbruik van 4 tot 35 watt voor mobiele ... ook even mee bezig ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Tri Force op 10-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die tegra socs zijn superieur aan die amd micro apu's. Een amr architectuur is veel beter voor mobiele apparaten, vandaar dat je ze ook in elke mobiel en tablet ziet.

Maar het is inderdaad nog steeds raar dat amd zelf heeft gezegd dat ze een nieuwe klant hadden in de console markt. Van mij kan die aankondiging van de nx niet snel genoeg komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

wat houd je tegen om nu nog geen xbox one te halen? Ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor platforms je sowieso gamed.
De komende aankondigen van de NX houd mij tegen.
Ik ben niet van plan om 2 consoles binnen korte tijd te kopen.

De platformen waar ik nu op game zijn PC (maar die is niet bijster krachtig), 3DS en Wii U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

ALS het een hybrid van een handheld en console wordt die je op je tv aansluit, dan zie ik het voor me op deze manier:

We nemen Pokemon als voorbeeld. De cartridge kan zowel in de handheld als de console. Op de handheld speel je pokemon zoals je nu op de 3DS gewend bent, maar dan iets fancier. De spelvoortgang wordt opgeslagen op de cartridge of de handheld zelf. Thuis kan de handheld worden aangesloten op de console die aan je tv hangt. Je pakt vervolgens de controllers op en de console laadt de gamevoortgang in vanaf de handheld/cartridge. Vervolgens kan je Pokemon spelen in een geupgrade versie, met evt. meer opties.

Als je dit spiegelt naar een ander spel, bv Harvest Moon, kan je op de handheld een soort van Farmville spelen, en thuis verder spelen met meer opties op de console.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het idd zo zal gaan werken ben ik erg benieuwd of er wel 3th party support komt. Oa EA staat erom bekend bijzonder lui te zijn en enkel de game zo makkelijk mogelijk voor meerdere consoles te willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Nieuwevolger schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:39:
Die tegra socs zijn superieur aan die amd micro apu's. Een amr architectuur is veel beter voor mobiele apparaten, vandaar dat je ze ook in elke mobiel en tablet ziet.

Maar het is inderdaad nog steeds raar dat amd zelf heeft gezegd dat ze een nieuwe klant hadden in de console markt. Van mij kan die aankondiging van de nx niet snel genoeg komen.
Inderdaad, kan me ook nog zoiets van AMD uitspraak herinneren.
Maar ja, The Big N kan nog altijd van gedachten veranderen.

Laten wij hopen op Tegra X2....

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Misschien wordt de NX wel een Phablet die een beetje het idee van een Xperia Play heeft.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1298289867.png

Maar dan uiteraard groter, betere controls en mogelijkheid om deze aan een TV te koppelen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Sir_Hendro schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:46:
Misschien wordt de NX wel een Phablet die een beetje het idee van een Xperia Play heeft.

[afbeelding]

Maar dan uiteraard groter, betere controls en mogelijkheid om deze aan een TV te koppelen.
Dan liever iets in de richting van de Vita, betere knoppen en joysticks.

We zullen het zien als Nintendo EINDELIJK eens de NX toont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, zoals hierboven al gesteld. Het lijkt an sich wel logisch dat het een handheld is die in een dock geklikt kan worden en dan betere graphics uit kan spugen. Denk bijvoorbeeld aan een verhoogde resolutie, AA, texture filtering, effects etc. Daarvoor hoeft er misschien niet eens een extra chip in het dock te zitten. Wellicht dat het dock voor meer stroom en betere koeling kan zorgen en dat daardoor de kloksnelheid van alle chips omhoog kan. Dan alleen kan al genoeg zijn om op een TV mooiere graphics te laten zien en dan hoeft het dock niet bijzonder veel te kosten.
Een andere optie zou zijn dat er extra hardware in het dock zit. Dit zou nog veel mooiere beelden op kunnen leveren maar dan wordt dit wel meteen een stuk duurder. Uiteraard is de basis console dan nog steeds de handheld en heb je nog steeds maar één game cartridge en controller set etc.
Ik denk dat het eerder naar scenario 1 zal gaan. Maar de tijd zal het leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Eerdere geruchten van de NX bevestigd door patenten :)

http://www.insidegamer.nl...-overeen-met-nx-geruchten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Patenten bevestigen niets ;)

Of ben je deze al vergeten?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2015/12/nx1-980x636.jpg

Zolang er geen hard evidence (maw. bevestiging van Nintendo of first party developers) is is het allemaal een gerucht.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En helaas zullen we daar nog een maandje op moeten wachten waarschijnlijk.
Nintendo heeft het wel goed voor elkaar dat er nog geen enkele echte lek is geweest van foto's oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:39:

Naast dat AMD Videokaart, Processor, APU levert hebben hun ook http://wccftech.com/amd-game-console-arm-x86-architecture/ er is destijds ook gezegd dat er 3 klanten waren maar AMD deed er aardig wazig over en ARM werdt niet uitgesloten.

Dit zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn maar wat als het Mobile deel van de NX met het Homeconsole kan verbinden als Crossfire :)

Het staat al op Tweakers maar toch even nieuws: 'Nvidia heeft opvolger K1-tablet geannuleerd' onduidelijk verhaal maar er waren al eerder geruchten dat Nvidia met K1 en X1 producten ophield.. of zelf het product niet meer aanbood maar wel de technologie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Naast dat AMD Videokaart, Processor, APU levert hebben hun ook http://wccftech.com/amd-game-console-arm-x86-architecture/ er is destijds ook gezegd dat er 3 klanten waren maar AMD deed er aardig wazig over en ARM werdt niet uitgesloten.

Dit zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn maar wat als het Mobile deel van de NX met het Homeconsole kan verbinden als Crossfire :)

Het staat al op Tweakers maar toch even nieuws: 'Nvidia heeft opvolger K1-tablet geannuleerd' onduidelijk verhaal maar er waren al eerder geruchten dat Nvidia met K1 en X1 producten ophield.. of zelf het product niet meer aanbood maar wel de technologie.
Volgens mij heeft AMD het hybrid arm/x86 architectuur al een tijdje stil gelegd, dat artikel is ook al 2 jaar oud. Maar ik denk sowieso niet dat Nintendo komt een apparaat wat nvidia en amd hardware met elkaar laat samenwerken, denk ook niet dat Nvidia dat zomaar toelaat en het werkt ook gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:16:
[...]

Volgens mij heeft AMD het hybrid arm/x86 architectuur al een tijdje stil gelegd, dat artikel is ook al 2 jaar oud. Maar ik denk sowieso niet dat Nintendo komt een apparaat wat nvidia en amd hardware met elkaar laat samenwerken, denk ook niet dat Nvidia dat zomaar toelaat en het werkt ook gewoon niet.
Het nieuws is van vorig jaar omstreeks Oktober en AMD heeft alles om elk soort Device te maken wat de klant maar wil dus Nvidia is niet nodig voor de Homeconsole en Mobile.

Het Nvidia gerucht ligt het meest voor de hand maar het hele AMD verhaal is niet ontkracht.

Het hele Crossfire van AMD of SLI van Nvidia bestaat al tijden en de laatste jaren zijn er Externe GPU's erbij gekomen http://www.amd.com/en-gb/...hnologies-gaming/xconnect of het technische mogelijk is geen idee.

Maar dit zou de uitkomst zijn om thuis de Homeconsole extra powah te geven en voor onderweg het Mobile deel mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb net even gekeken naar de prijzen van de nvidia shield producten bij launch om een idee te krijgen van de prijs van de nx.
De nvidia shield tablet met een k1 kostte bij launch 300 euro en had je 16 gb.

De shield android tv kost 200 euro voor het 16 gb model en 300 voor het 500 gb model bij launch.

Dit zijn vrij lage prijzen en waarschijnlijk kan nintendo op een paar vlakke bezuinigen zoals een goedkoper scherm of een mindere bouwkwaliteit. Wel moet de nx een cartridge ingang en controller buttons wat het apparaat weer een paar euro duurde maakt. En als nintendo geen winst gaat maken per verkochte nx zou een prijs van 250 euro nog aardig realistisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik denk dat dat de NX dezelfde introductieprijs zal krijgen als toen met de 3DS. 250 euro was dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn budget verschilt en het hangt er vanaf wat er aangeboden wordt maar het liefst een Collectors editie inclusief Breath of the wild, Amiibo, Homeconsole, Portable, Controllers, Art.

Daar heb ik tussen de 500 en 600 euro voor over en mogelijk zijn de Pro controllers op de NX te gebruiken en zo niet hopelijk bied Nintendo vernieuwde controllers aan in Bundles en losse verkoop.

Mijn verlanglijst voor nu is Zelda breath of the wild en Dragon Quest 10 en voor de rest is het afwachten maar mogelijk iets in de Trend van Metroid en Xenoblade ? en waar hopen jullie op in het eerste jaar NX :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ga er maar vanuit dat een opvolger 4-5 jaar kost om te ontwikkelen. Tot 2019 zou ik dus niets verwachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:02:
[...]

Ga er maar vanuit dat een opvolger 4-5 jaar kost om te ontwikkelen. Tot 2019 zou ik dus niets verwachten. :p
Ach kom op Ray even positief en ook al wordt het 2019 dat is maar 2 jaar verder en mogelijk komt er intussen een Remake van het origineel ;)

Excuus het is aardig misplaatst maar ARK en No man's sky en Recore lijkt mij ook heerlijke ervaring voor lange tijden en wat vinden jullie hiervan en zou het mogelijk naar de NX komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No man's sky is een drama.
En tenzij je van eindeloos grinden houdt is er werkelijk weinig te beleven.
Zoals ik iemand heb horen zeggen; de wereld voor een game is gemaakt ze zijn alleen de game zelf vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:29:
Zoals ik iemand heb horen zeggen; de wereld voor een game is gemaakt ze zijn alleen de game zelf vergeten.
Genoeg mensen zich vermaken met no mans sky, jammer dat de negativiteit heerst, waarschijnlijk de mensen die zo negatief zijn hebben niet eens de game.

.
JehannesWeggen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Ach kom op Ray even positief en ook al wordt het 2019 dat is maar 2 jaar verder en mogelijk komt er intussen een Remake van het origineel ;)

Excuus het is aardig misplaatst maar ARK en No man's sky en Recore lijkt mij ook heerlijke ervaring voor lange tijden en wat vinden jullie hiervan en zou het mogelijk naar de NX komen :)
Ark geef ik redelijke kan dat het ooit naar de nx komt, meestal willen dat soort indie ontwikkelaars met z'n grote game ook z'n groot mogelijk publiek aanspreken. Wel is belangrijk dat Nintendo vanaf nu wel veel aandacht geven aan indies zoals Sony en Microsoft.

De andere 2 games zitten toch vast aan een contract met Sony en Ms. Recore lijkt me trouwens ook wel leuk, ziet er echt uit als een next gen platformer, jammer dat de game weinig aandacht krijgt, ondanks dat hij bijna uit moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:08:
[...]

Genoeg mensen zich vermaken met no mans sky, jammer dat de negativiteit heerst, waarschijnlijk de mensen die zo negatief zijn hebben niet eens de game.
Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die zich met bijvoorbeeld Superman 64 vermaakt hebben. Ik hoef zo'n game echt niet te spelen om te weten dat het bagger is.

Het geval hier is dat het in feite een indygame is die door Sony dusdanig gehyped is dat het voor het volle pond verkocht wordt en bij lange na niet kan voldoen aan de verwachtingen (naast alle bugs). Wellicht dat het tweede of derde deel in deze serie super gaat worden, maar deeltje 1 is dat echt niet ondanks het vernieuwende concept.

En daarom ben ik ook zo content met Nintendo games op een Nintendo console. Ik kan er bijna blindelings vanuitgaan bij bepaalde series (zoals Mario Kart) dat ze kwaliteit en fun gaan leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

JehannesWeggen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:14:
Mijn verlanglijst voor nu is Zelda breath of the wild en Dragon Quest 10 en voor de rest is het afwachten maar mogelijk iets in de Trend van Metroid en Xenoblade ? en waar hopen jullie op in het eerste jaar NX :)
Monster Hunter!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Nieuwevolger schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:08:
[...]

Da's wel een beetje makkelijk... op Steam zijn ook erg veel kritische reviews en daar kun je niet reviewen als je de game niet hebt. Zeker allemaal mensen die specifiek het refund systeem misbruiken? (wat overigens niet zo makkelijk is als je zou denken want elke refund moet door Steam support goedgekeurd worden, is geen automatisch proces)
Maar goed, beetje off topic hier misschien.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:29:
No man's sky lijkt een oneindig avontuur en daar houd ik juist van :) inderdaad de PS4 lancering ging niet perfect en de PC lancering nog minder.. daarom Pre order ik weinig tot niets maar toch lijkt dit spel iets ander en zal het een succes verhaal worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh MH! van mij mag er nog meer komen van de Japanse kant zoals van Capcom en Bandai want Square enix lijkt de NX te steunen dus wie volgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gamekings.tv/videos/kwestie-over-nintendo/

De mannen van gamekings hebben het over nintendo en de nx. Hoewel ze voor een groot deel onzin lullen hebben ze ook wel een paar punten. Zo hebben ze wel gelijk dat je zonder third party support gewoon hele periodes een droogte krijgt en dat zie je aan de verkopen, ook moet ik ze een punt geven dat de Hogepieten niet helemaal de huidige tijd snappen met social media, youtube en twitch. Daar waar Sony en ms zelf inspringen dat je kan streamen via de ps4 en xbone zelf. Ook zijn ze pas een hele generatie later begonnen met een eshop neer te zetten.

Maar goed, het rest van het filmpje gaat over waarom Boris niet snapt dat ze niet third party uitgever gaat worden en de nx gaat floppen zonder onderbouwing. Persoonlijk denk ik ook dat Nintendo niet zomaar wilt stoppen met hardware omdat ze dan hun hele hardware hoek op straat moeten gooien en zo zijn die Jappaners ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na de aankondiging van de NX zitten de heren waarschijnlijk als kleine kinderen zo blij verheugt te praten over het nieuwste Nintendo speeltje.

3th party support is voor Nintendo sinds de N64 al een onzekere factor geweest. Iets waar Nintendo dus ook probeert op in te spelen door zelf gewoon heel veel games (in vergelijking met MS en Sony) uit te brengen. Bij de Wii U is dat niet helemaal gelukt. Ik denk oa omdat men over moest op HD wat veel meer tijd koste. Dat hebben ze nu schijnbaar opgelost door een hybride console te bouwen zodat alle Nintendo ontwikkelaars zich maar hoeven te concentreren op 1 platform.

De Wii U had in het begin overigens ook wel redelijk wat 3th party support, maar toen het snelle succes uitbleef haakte men af en bleek men dus onbetrouwbaar (er moet immers ook gewoon geld verdiend worden) voor Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:47:
Na de aankondiging van de NX zitten de heren waarschijnlijk als kleine kinderen zo blij verheugt te praten over het nieuwste Nintendo speeltje.
Vind überhaupt het niveau van die Gamekings van bedroevend niveau. Misschien ligt dat ook aan mijn eigen leeftijd.. (33), maar echt serieus kan ik ze niet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Thrace Grumble schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:13:
[...]

Vind überhaupt het niveau van die Gamekings van bedroevend niveau. Misschien ligt dat ook aan mijn eigen leeftijd.. (33), maar echt serieus kan ik ze niet nemen.
Het kan nog veel erger, gasten bij PU zijn de grootste kleuters van het land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Mizgala28 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:39:
[...]

Het kan nog veel erger, gasten bij PU zijn de grootste kleuters van het land...
Zijn dat niet o.a. dezelfde personen? Althans, vroeger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Thrace Grumble schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:20:
[...]

Zijn dat niet o.a. dezelfde personen? Althans, vroeger?
10 jaar geleden zijn veel mensen van PU naar Gamekings gegaan, maar inmiddels zijn dat dus niet meer dezelfde mensen :P

Maar Gamekings is sowieso niet iets waar je naar moet kijken voor gedegen reviews, maar gewoon slap gelul (wat ik zelf heerlijk vind).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet eens dat het nog bestond en uitgezonden werd. Toch maar eens gaan kijken dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik vraag me af, zijn er meer mensen die een handheld graag willen, maar dan niet voor onderweg, maar voor thuis?

Ik vind het super relax om een film of gewoon TV op zetten en dan gamen op je, hopelijk, NX. Ik heb dat een tijdje volgehouden met een ipad, maar ben nu zo onderhand wel ff uit geflipperd.

Daarom hoop ik ook dat het een handheld wordt. Is dat niet het geval dan moet ik een vita of ds halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Turfschipper schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:21:
Ik vraag me af, zijn er meer mensen die een handheld graag willen, maar dan niet voor onderweg, maar voor thuis?

Ik vind het super relax om een film of gewoon TV op zetten en dan gamen op je, hopelijk, NX. Ik heb dat een tijdje volgehouden met een ipad, maar ben nu zo onderhand wel ff uit geflipperd.

Daarom hoop ik ook dat het een handheld wordt. Is dat niet het geval dan moet ik een vita of ds halen.
Ik ben zelf op pc na vooral een handheld persoon, ik speel ook vaak thuis op mijn 3ds en Vita en als ik weleens speel op de PS4 dan ook op de Vita remote play, ben meer gecharmeerd van handhelds dan van de grote thuisconsoles.

Al vond ik de Wii U pad voor bepaalde games net te groot om fijn off screen op de bank te spelen, anders zou deze qua thuisconsoles een uitzondering krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2016 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
Nieuwevolger schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:18:
http://www.gamekings.tv/videos/kwestie-over-nintendo/

De mannen van gamekings hebben het over nintendo en de nx. Hoewel ze voor een groot deel onzin lullen hebben ze ook wel een paar punten. Zo hebben ze wel gelijk dat je zonder third party support gewoon hele periodes een droogte krijgt en dat zie je aan de verkopen, ook moet ik ze een punt geven dat de Hogepieten niet helemaal de huidige tijd snappen met social media, youtube en twitch. Daar waar Sony en ms zelf inspringen dat je kan streamen via de ps4 en xbone zelf. Ook zijn ze pas een hele generatie later begonnen met een eshop neer te zetten.

Maar goed, het rest van het filmpje gaat over waarom Boris niet snapt dat ze niet third party uitgever gaat worden en de nx gaat floppen zonder onderbouwing. Persoonlijk denk ik ook dat Nintendo niet zomaar wilt stoppen met hardware omdat ze dan hun hele hardware hoek op straat moeten gooien en zo zijn die Jappaners ook niet.
Gamekings mening moet je maar niet al te serieus nemen.
Zoveel analisten/kenners dachten dat de DS van de PSP zou verliezen...look what happend!

Hetzelfde geldt voor de 3DS vs PSVita..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mizgala28 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 02:26:
[...]

Ik ben zelf op pc na vooral een handheld persoon, ik speel ook vaak thuis op mijn 3ds en Vita en als ik weleens speel op de PS4 dan ook op de Vita remote play, ben meer gecharmeerd van handhelds dan van de grote thuisconsoles.

Al vond ik de Wii U pad voor bepaalde games net te groot om fijn off screen op de bank te spelen, anders zou deze qua thuisconsoles een uitzondering krijgen.
Gamepad is inderdaad wat lomp en groot maar moet imho zeggen niet te zwaar. Vind het wel fijn qua gewicht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Hahn schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:22:
[...]

10 jaar geleden zijn veel mensen van PU naar Gamekings gegaan, maar inmiddels zijn dat dus niet meer dezelfde mensen :P

Maar Gamekings is sowieso niet iets waar je naar moet kijken voor gedegen reviews, maar gewoon slap gelul (wat ik zelf heerlijk vind).
Klopt. Gamekings was eigenlijk ooit het side project van een aantal PU mensen (boris, skate, jj steven etc) Geinig tv programma. Langzaam aan zijn er meer mensen overgestapt naar Gamekings (veel oude garde) terwijl PU veel nieuwe mensen erbij heeft. Nu PU ook volop bezig is met videoproducties zijn ze natuurlijk directe concurrenten van elkaar. Al is Gamekings zelfstandig en PU is Reshift (heeft diverse uitgevers als eigenaar gehad)

Gamekings was eigenlijk altijd mijn favoriet, maar toen een aantal bekende GameKings mensen minder/niet meer verschenen (steven/skate) of enorme hipsters werden ben ik daar afgehaakt en meer naar de PU terug gegaan (die toen ook meer video's gingen maken) PU is ook niet meer wat het geweest is (weinig echt bekende gezichten, veel jonge stagaires) Waar is Jurjen! ;(

En idd.. beide zijn kinderachtig, ranten (Boris!), niet objectief. Maar juist zeer vermakelijk door de karakters van de reviewers. Zonder die typische karakters kan ik netzogoed naar elke andere gamesite gaan.

This space is occupied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
JaySparda schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Gamekings mening moet je maar niet al te serieus nemen.
Zoveel analisten/kenners dachten dat de DS van de PSP zou verliezen...look what happend!

Hetzelfde geldt voor de 3DS vs PSVita..
Vooral betreffende de Vita merk je dat PU nu constant doet alsof er niks aan de hand is, ze waren van mening dat de Vita de 3ds vermorzeld maar dat was niet het geval.

Maar waarom ze blijven zeggen dat Vita dood is en geen games heeft verbaasd mij ook, Vita doet het slecht in het westen maar is niet dood, en ruim 1300 games is alles behalve "geen games".

Maar spreek ze tegen en komen ze met smoesjes dat alleen AAA games tellen en Japanse games flut zijn en bla bla bla.

Maar goed, hun probleem want hetzelfde met de Wii U, die is ook dood volgens hun en bla bla bla onzin
Collaborator schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:43:
[...]

Klopt. Gamekings was eigenlijk ooit het side project van een aantal PU mensen (boris, skate, jj steven etc) Geinig tv programma. Langzaam aan zijn er meer mensen overgestapt naar Gamekings (veel oude garde) terwijl PU veel nieuwe mensen erbij heeft. Nu PU ook volop bezig is met videoproducties zijn ze natuurlijk directe concurrenten van elkaar. Al is Gamekings zelfstandig en PU is Reshift (heeft diverse uitgevers als eigenaar gehad)

Gamekings was eigenlijk altijd mijn favoriet, maar toen een aantal bekende GameKings mensen minder/niet meer verschenen (steven/skate) of enorme hipsters werden ben ik daar afgehaakt en meer naar de PU terug gegaan (die toen ook meer video's gingen maken) PU is ook niet meer wat het geweest is (weinig echt bekende gezichten, veel jonge stagaires) Waar is Jurjen! ;(

En idd.. beide zijn kinderachtig, ranten (Boris!), niet objectief. Maar juist zeer vermakelijk door de karakters van de reviewers. Zonder die typische karakters kan ik netzogoed naar elke andere gamesite gaan.
Gamekings was vroeger echt top, maar ergens ging het gewoon mis, sinds dat TMF plat ging keek ik er niet meer naar maar toen was het nog leuk.

Tot ik het dit jaar na al die jaren ineens op TV zag paar keer, flinke tellerstelling tegenwoordig en vooral veel gezwets dat niet eens meer over games gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Mizgala28 op 15-08-2016 11:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic