Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Nieuwevolger schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:18:
Persoonlijk denk ik ook dat Nintendo niet zomaar wilt stoppen met hardware omdat ze dan hun hele hardware hoek op straat moeten gooien en zo zijn die Jappaners ook niet.
Op zich ook geen super onderbouwing maar ok, je zegt al dat het jouw mening is ;)
Maar mag ik je even aan Sega herinneren? Dat zijn ook japanners en die zijn ook uit de console business gestapt. Persoonlijk hoop ik dat de NX een succes wordt maar ik sta ook niet te huilen als Nintendo ooit 3rd party moet gaat. Uiteindelijk gaat het toch om de games en die zou ik ook best op mijn PS4 willen spelen.
Vanuit zakelijk oogpunt zou het niet eens zo'n gekke beslissing zijn om 3rd party te gaan. De games van Nintendo staan bijzonder goed bekend en als ze op andere consoles zouden komen krijgt Nintendo wel toegang tot een bijzonder grote installed base.

Het lijkt er momenteel nog sterk op dat Nintendo nog steeds de situatie met de NES / SNES terug wil. Als je installed base groot genoeg is verdien je niet alleen aan je eigen games maar ook aan iedere game die een ander op jouw platform uitbrengt. Met de DS / 3DS is dit wel aardig gelukt dus wie weet dat het met de NX weer eens wil lukken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Op zich ook geen super onderbouwing maar ok, je zegt al dat het jouw mening is ;)
Maar mag ik je even aan Sega herinneren? Dat zijn ook japanners en die zijn ook uit de console business gestapt. Persoonlijk hoop ik dat de NX een succes wordt maar ik sta ook niet te huilen als Nintendo ooit 3rd party moet gaat. Uiteindelijk gaat het toch om de games en die zou ik ook best op mijn PS4 willen spelen.
Vanuit zakelijk oogpunt zou het niet eens zo'n gekke beslissing zijn om 3rd party te gaan. De games van Nintendo staan bijzonder goed bekend en als ze op andere consoles zouden komen krijgt Nintendo wel toegang tot een bijzonder grote installed base.

Het lijkt er momenteel nog sterk op dat Nintendo nog steeds de situatie met de NES / SNES terug wil. Als je installed base groot genoeg is verdien je niet alleen aan je eigen games maar ook aan iedere game die een ander op jouw platform uitbrengt. Met de DS / 3DS is dit wel aardig gelukt dus wie weet dat het met de NX weer eens wil lukken.
Ik denk dat Sega wel moest, op het moment dat de ps2 was gelaunched was het heel snel gedaan met de dreamcast. Er zat ook nog maar weinig potentie voor Sega om te concurreren met Sony, Nintendo en dan later nog Microsoft. Gezien de verkopen van de Nintendo 3ds heeft de nx straks nog een grote markt om te bedienen. Maar mocht de NX echt hard gaan floppen om wat voor reden ook, dan zou ik niet gek kijken dat je straks mario en zelda kan spelen op de ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nieuwevolger schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Ik denk dat Sega wel moest, op het moment dat de ps2 was gelaunched was het heel snel gedaan met de dreamcast. Er zat ook nog maar weinig potentie voor Sega om te concurreren met Sony, Nintendo en dan later nog Microsoft. Gezien de verkopen van de Nintendo 3ds heeft de nx straks nog een grote markt om te bedienen. Maar mocht de NX echt hard gaan floppen om wat voor reden ook, dan zou ik niet gek kijken dat je straks mario en zelda kan spelen op de ps5.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Er wordt nog wel eens vergeten dat Nintendo vrij diepe zakken heeft en het echt nog wel even vol kan houden. Maar er komt ook een moment dat de aandeelhouders er wel een beetje klaar mee zijn en gaan eisen dat Nintendo het over een andere boeg gooit. Laten we hopen dat de NX een groot succes wordt en niet de dalende trend van de 3DS door zet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Er wordt nog wel eens vergeten dat Nintendo vrij diepe zakken heeft en het echt nog wel even vol kan houden. Maar er komt ook een moment dat de aandeelhouders er wel een beetje klaar mee zijn en gaan eisen dat Nintendo het over een andere boeg gooit. Laten we hopen dat de NX een groot succes wordt en niet de dalende trend van de 3DS door zet.
Het wordt een beetje de vraag of de mensen de behoefte hebben om een NX te kopen naast hun smartphone en tablets. met de 3ds is het nog aardig gelukt, maar het is de vraag of het in 2017 weer gaat lukken. Voor hetzelfde geld gaat de marketing weer helemaal verkeerd bij Nintendo zoals met de Wii U, dan kan het wel eens het einde zijn van Nintendo die hardware maakt. Ook wordt het nog spannend in Japan of ze daar nog dieper smartphone gaming gaan of nog steeds behoefte hebben aan de NX. Het worden interessante tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de kreet "de WiiU is dood lang leve de NX" ben ik niet meer bezig met PU en GK want er is zoveel beters dan hun te vinden.

Telefoons zijn nog nodig ongeacht of je nu wel of niet belt maar de Tablet deze is voor mij vervangbaar dus als NX iets vergelijkbaars aanbied inclusief Nintendo software waarom zou ik en anderen er niet voor gaan.

Als het gerucht waar is dan zijn er meer redenen te bedenken waarom de NX een Succes wordt dan een Mislukking dus noem eens een reden voor geen Succes :)

Dat software beperkt wordt met besturingsvrijheid zoals ZombiU.
Weinig keuze in bundles en losse verkoop.
De kwaliteit van de hardware en services te laag of te duur in aanschaf.
Prijs verschil in fysieke en digitale verkoop.
Goede marketing om zoveel en duidelijk mogelijk te bereiken voor zo weinig mogelijk onkosten.

Dat zijn wel dingen wat ik belangrijk vindt en het wordt ook weleens door anderen genoemd als het over de WiiU gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JehannesWeggen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:06:
Telefoons zijn nog nodig ongeacht of je nu wel of niet belt maar de Tablet deze is voor mij vervangbaar dus als NX iets vergelijkbaars aanbied inclusief Nintendo software waarom zou ik en anderen er niet voor gaan.
Juist. Als de NX een tablet wordt waar je controllers aan kan zetten dan gaat bij mij de iPad in de verkoop. 3 tablets hebben we thuis niet nodig en alhoewel de iPad prima bevalt (internet er vooral heel veel mee) doet die niets wat een Nintendo tablet niet zou kunnen maar zelfs nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:26:
[...]

Juist. Als de NX een tablet wordt waar je controllers aan kan zetten dan gaat bij mij de iPad in de verkoop. 3 tablets hebben we thuis niet nodig en alhoewel de iPad prima bevalt (internet er vooral heel veel mee) doet die niets wat een Nintendo tablet niet zou kunnen maar zelfs nog veel meer.
Er is altijd wel vraag naar Apple producten dus als de NX lanceert kijk eens waar naar de meeste interesse in is en bied alle drie Tablets aan en het is nog te vroeg zonder officieel nieuws maar zo te horen staat mijn Shield K1 binnenkort te koop...

Inderdaad hopelijk komt de Portable van NX inclusief Remotes en zijn deze ook los te koop en kunnen Pro Controllers op de Portable en de Homeconsole gebruikt worden dan is er keuze genoeg :)

De besturingsvrijheid schijnt nogal een punt te zijn en uit eerlijkheid ik verkies ook de Pro Controller boven de Gamepad.. maar Nintendo zal het vast anders gaan doen dan de WiiU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik kan op de Nexus 7 uit 2012 nog altijd dream league soccer 2016 spelen, de NOS app gebruiken en Horizon Go aansturen. Voor de rest zou vervangen geen probleem opleveren. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:26:
[...]

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je met je tablet doet. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ongeveer alle tablet apps (op youtube en netflex etc na) niet naar de NX komen.

Overigens denk ik niet dat het een tablet wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32
Deze game Monster Boy komt naar "een Nintendo-platform". Aangezien deze game al naar de PC, PS4 en Xbox One komt, zal dit Nintendo platform dus waarschijnlijk de NX zijn.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wQ6DYSf5VNE]

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 17-08-2016 18:01 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt dit is een mooie aanvulling Zeror :)

Het gerucht deze week is http://gameranx.com/updat...e/nintendo-nx-controller/ zal mij benieuwen maar het heeft wel iets toch :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Interessant ding dat wisselbare knoppensysteem. Ik ben erg benieuwd hoe dit samengaat met het controllersysteem dat volgens eerdere patenten eraf te halen valt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://m.reddit.com/r/Ni...of_removable_controllers/ Met zulke concepten lijkt dit idee nog vrij realistisch, maar dan krijg je allemaal weer van die accesoires die voor een kind alleen betaalbaar als je ouders miljonair zijn zoals met lego demension en skylanders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Interresante reactie op die reddit. "what if the controller is the cartridge?"

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/elsvx3azruex.png

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 18-08-2016 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:42:
Ik hou wel van wat vernieuwing maar ze kunnen het ook te dolletjes maken. Ik hoop dat ze iets meer op reeds gebaande paden blijven. :)
Er waren ook geruchten over Nintendo Kinect dus mogelijk een samenvoeging van Cartridge + Mobile + Stationary + Wii Modulair Controlls + Kinect + Dualscreen Gamepad! Ninvidia Xboss :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tri Force op 18-08-2016 01:43 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
JehannesWeggen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 01:33:
Er waren ook geruchten over Nintendo Kinect dus mogelijk een samenvoeging van Cartridge + Mobile + Stationary + Wii Modulair Controlls + Kinect + Dualscreen Gamepad! Ninvidia Xboss :P
Ik zie het al serieus gebeuren dat de NX een Wii U+ is, ik hoop van niet maar gezien de geruchten en en de bijbehorende enthousiasme kunnen mensen alleen nog teleurgesteld worden.
Oh maar een WiiU2 of WiiU+ vindt ik geen teleurstelling zolang de Gamepad maar mobiel is :)

Door software als Breath of the wild en Dragon quest ben ik al verkocht maar de meesten willen gewoon keuze in veel meer aanbod en dat zal vast komen maar wat is de vraag....

Op welk aanbod software hoop jij op Miz ?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[afbeelding]
Lijkt mij echt onmogelijk. De toekomst ligt toch echt bij de eShop. Zo ver ik weet kan je nog steeds geen controllers downloaden over het internet.

Tenzij ze ook nog een Nintendo 3D printer uitbrengen :+

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35

[afbeelding]
Leuk bedankt, maar brengt veel te veel kosten met zich mee. En je zit met een hele tas controllers in de trein. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

[afbeelding]
Dit zal naast mij ook wel anderen aanspreken toch want voor de Wii en WiiU en 3DS zijn er al accesoires te vinden bijvoorbeeld voor de Sing en Dance serie of Marioparty en Mariokart of Hunting en Fishing serie of Monsterhunter of de Fitt en Sports serie :)

Je kunt bijna geen Wii kopen zonder een doos vol plastic gratis erbij mee te nemen...

• Zeror
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

Ik hou wel van wat vernieuwing maar ze kunnen het ook te dolletjes maken. Ik hoop dat ze iets meer op reeds gebaande paden blijven. :)
Ik verwacht ook niet echt dat dit zal gaan gebeuren, maar het idee erachter is zeker wel interessant te noemen en niet geheel onhaalbaar gezien de geruchten/patenten.

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Hopelijk weten ze de prijs onder controle te houden,

Is daar al een voorzichtige schatting te maken wat de NX gaat kosten of in welke prijsrange we moeten denken?
Juke! schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:38:
Hopelijk weten ze de prijs onder controle te houden,

Is daar al een voorzichtige schatting te maken wat de NX gaat kosten of in welke prijsrange we moeten denken?
Analysten spreken over z'n 200 pond om het een succes te laten worden, dus z'n 250 euro hier in Nederland. Ik denk dat hij een vrij realistische prijs kan zijn voor een tablet. Maar het gaat er ook aan liggen wat de gimmicks gaan worden.

• Juke!
Nieuwevolger schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

Analysten spreken over z'n 200 pond om het een succes te laten worden, dus z'n 250 euro hier in Nederland. Ik denk dat hij een vrij realistische prijs kan zijn voor een tablet. Maar het gaat er ook aan liggen wat de gimmicks gaan worden.
Dank voor de snelle response:)

250 Euro voor een tablet vind ik inderdaad ook redelijk, vraag is dan weer wat gaan de gimmicks kosten;p?
Als je in totaal net zoveel kwijt bent als voor een xbox of ps denk ik dat ze het moeilijk gaan krijgen, zeker omdat ze na de wii toch weggezakt zijn/uit beeld zijn van de meeste mensen(diehards daargelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juke! schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

250 Euro voor een tablet vind ik inderdaad ook redelijk, vraag is dan weer wat gaan de gimmicks kosten;p?
Als je in totaal net zoveel kwijt bent als voor een xbox of ps denk ik dat ze het moeilijk gaan krijgen, zeker omdat ze na de wii toch weggezakt zijn/uit beeld zijn van de meeste mensen(diehards daargelaten).
Volgens de geruchten zouden de gimmicks van de nx de losse controllers van de tablet en het apparaat te koppelen aan de tv (door middel van een adapter denk ik dan) zijn. Dit kan Nintendo op 2 manieren aanpakken, erg cheap zodat het goedkoper in de winkel ligt of meer premium, maar dat ga je zien aan de prijs. Maar dan denk ik toch dat Nintendo voor de goedkope mogelijkheid gaat, de lage prijs was vroeger toch altijd één van de redenen van het succes van Nintendo.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Juke! schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Dat scheelt niet veel meer met een Xbox One hoor, dat ding is flink goedkoper geworden het afgelopen jaar. Met een PS4 blijf je wel nog een flink gat houden als ze dat prijspeil aanhouden.

Gamertag: FinrazielNL

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18

[afbeelding]
Succes met digitale games :+

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Het idee van dat Reddit topic kan best werken. NX zou natuurlijk een standaard controller kunnen en ontwikkelaars kunnen er voor kiezen een speciale controller voor hun spel te maken.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Zeror schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:39:
[...]

Het idee van dat Reddit topic kan best werken. NX zou natuurlijk een standaard controller kunnen en ontwikkelaars kunnen er voor kiezen een speciale controller voor hun spel te maken.
Dus dan mag je voor elk spel dat je digitaal koopt, nog eens apart een controller aanschaffen voor de beste ervaring? Lijkt me juist dat het alleen daarom al niet gaat werken. Het idee van digitaal is juist dat je de game kan downloaden en direct kan spelen. Niet om nog eens naar de winkel te gaan om een controller erbij te kopen, die misschien overal uitverkocht is. Dan kan je netzogoed direct de eShop sluiten....

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
Finraziel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

Dat scheelt niet veel meer met een Xbox One hoor, dat ding is flink goedkoper geworden het afgelopen jaar. Met een PS4 blijf je wel nog een flink gat houden als ze dat prijspeil aanhouden.
Maar je haalt daarmee vermoedelijk niet de mensen over die nog twijfelen, die lezen dan toch dat de xbox mooiere graphics heeft, etc.

Hoe dan ook, ik hoop dat met de NX, Nintendo weer terug van weggeweest is. Op de een of andere manier ben ik ervan overtuigd dat mede door Nintendo, MS en Sony gepushed zijn om verder te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juke! schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:56:
[...]

Maar je haalt daarmee vermoedelijk niet de mensen over die nog twijfelen, die lezen dan toch dat de xbox mooiere graphics heeft, etc.

Hoe dan ook, ik hoop dat met de NX, Nintendo weer terug van weggeweest is. Op de een of andere manier ben ik ervan overtuigd dat mede door Nintendo, MS en Sony gepushed zijn om verder te kijken.
Ik denk dat de nx voor een plek in de handheld markt gaat ipv concurerren tegen de xbox en ps4. Vooral in Japan is Nintendo nog de baas samen met mobiel gamen met de 3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:14:
[...]

Offtopic excuus...

Daarom zit ik momenteel ook in het conflict van doorgaan met mijn PC upgraden of toch weer een XB naast de WiiU te hebben.. vorig jaar de 360 verkocht omdat MS en Live mijn vragen over Support niet wilden of konden beantwoorden.

Maar nu blijkt dat MS de wil heeft om de support door te zetten van het ene systeem naar het volgende en omdat de 360 wel bepaalde exclusives heeft en er aardig aanbod van XB1 is voor een leuk bedrag lijkt mij het de juiste investering.

Nintendo blijft Hof leverancier en als mijn PC ingeruild of verkocht wordt voor een XB1 dan is het Budget voor een NX Zelda bundle ook gelijk voldoende voor Maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat de nx voor een plek in de handheld markt gaat ipv concurerren tegen de xbox en ps4. Vooral in Japan is Nintendo nog de baas samen met mobiel gamen met de 3ds.
Mogelijk is de NX Mobile eerder klaar als de Homeconsole maar het kan ook zijn dat Nintendo gebruik maakt van de populariteit van de Handheld vooral in Japan en vanuit daar de Hype overbrengt naar het westen en later de optie van een soort Console aanbied.

Het gerucht dat Mobile eerder komt is ook al een tijd aanwezig en het is nooit ontkracht maar ben zeer benieuwd naar de hardware als Breath of the wild en Dragon quest X er op gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dragon Quest XI nu ook reconfirmed.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd wanneer dq11 ooit uit mag komen, waarschijnlijk word het nog eerst een jaar wachten nadat hij uit komt in Japan. Denk ook niet dat iemand op de 3ds versie zit te wachten als de nx al een dik jaar op de markt is in het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
dus eigenlijk de doelgroep waar ze meestal voor gaan, de iedereen doelgroep. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dat zeiden ze ook voordat ze de Wii (U) gingen lanceren. Ik hoop iig dat ze de "software droughts", iets wat naar mijn idee de ondergang van de Wii U betekende, goed gaan voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop idd dat dat goed gaat komen. Maar ik vertrouw er wel op dat Nintendo met deze hybride zijn eigen ontwikkelteams goed kan inzetten. Ik hoop echt wel dat ze deze keer de 3th party's kunnen paaien om vooral ook voor de NX te ontwikkelen. Ook als de jaarlijkse bagger er gewoon op uitkomt zal dat een positief effect hebben op de verkopen.

Wachten duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De WiiU had meer van elke genre nodig maar voor mij zekers RPG's dus het nieuws dat Square nu officieel met DQ 10&11 komt en mogelijk DQ Builders is geweldig nieuws!

Ook al houd iemand niet van RPG's de DQ serie is het proberen zeker waard en als het niet bevalt dan bied je het aan met gratis verzending of een korting dan is het zo weer verkocht :)

Als de NX wel in September onhult wordt of tenminste iets gedeeld wordt zal dan EA en Bethesda ook eens duidelijk zijn ? en wie gaat hun software kopen ?

Als er ook maar iets van Dragon age of Mass effect of Elder scrolls of Fallout komt dan pre order ik het gelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet vies van een battlefield. Liefst een volledige battlefront (dus niet de veredelde demo die ze laatstgeboren uitgebracht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JehannesWeggen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:18:
Als er ook maar iets van Dragon age of Mass effect of Elder scrolls of Fallout komt dan pre order ik het gelijk ;)
Ook als dit re-releases van oudere games omdat de nieuwe game te veel vraagt van de NX? Dus bijv. een Skyrim wel naar de NX, maar een nieuwe Elder Scrolls niet, omdat de NX niet krachtig genoeg is ten opzichte van een PS4/XboxOne. Om maar even een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste dragon age (met opgepoetste graphics) zou ik graag nog wel eens willen spelen op een Nintendo portable. Daar zat een goed verhaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 16:22
Zeror schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Ook als dit re-releases van oudere games omdat de nieuwe game te veel vraagt van de NX? Dus bijv. een Skyrim wel naar de NX, maar een nieuwe Elder Scrolls niet, omdat de NX niet krachtig genoeg is ten opzichte van een PS4/XboxOne. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Het zou prachtig zijn om zulke RPG spellen op de NX te mogen zien.
Fingers crossed, voor de Mass effect remasters en Mass effect 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:33:
Idd, dat zeiden ze ook voordat ze de Wii (U) gingen lanceren. Ik hoop iig dat ze de "software droughts", iets wat naar mijn idee de ondergang van de Wii U betekende, goed gaan voorkomen.
als het echt een hybride gaat worden, dus handheld en console in 1 zal de software droughts groten deels worden opgelost. je hoefd je recourses niet meer te verdelen over 2 platformen maar gewoon over 1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Console gaming op een handheld klinkt goed, ik hoop dan ook op een mooie variatie games, van race sims tot rpg's. Maar dan moet dit apparaat in het westen aanslaan en moeten mensen er ook verschillende games op kopen. Anders slaan westerse ontwikkelaars de nx weer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ricyosma schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

alos het echt een hybride gaat worden, dus handheld en console in 1 zal de software droughts groten deels worden opgelost. je hoefd je recourses niet meer te verdelen over 2 platformen maar gewoon over 1 :)
Zowel de 3DS als de Wii U hadden er last van in het eerste jaar. Het hangt gewoon af van hoeveel games je klaar hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Inderdaad alles is welkom maar dan wel het liefst een Trilogie als Mass effect en software als Dragon age 3 en Witcher 3 zullen misschien teveel van de hardware vragen..

Maar als de NX toch wel een truc heeft om meer rekenkracht en of videokracht op te brengen door Streaming of gewoon koppellen dan ook dezen graag als Trilogy :)

Skyrim remaster ziet er werkelijk prachtig uit en Bethesda geeft het gratis aan ieder die een Special etc. heeft maar ik denk wel dat de hardware van XB1 en PS4 er moeite voor moet doen op 1080p maar als de NX voor 720p en of 900p gaat dan zou het misschien kunnen en dan geef ik met liefde er 50 euro voor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaySparda schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Het zou prachtig zijn om zulke RPG spellen op de NX te mogen zien.
Fingers crossed, voor de Mass effect remasters en Mass effect 4.
Het zou ook kunnen dat er via de eShop software van de vorige generatie komt voor de NX en dat erbij wordt gezet "wordt vervolgd in 2020" dan zou de NX2 (een nieuwe Handheld of Console of een upgrade) deze vervolgen met de huidige generatie.

Het kan zo zijn dat de NX met WiiU en 3DS kan samenwerken en dat de NX weer met de NX2 kan samenwerken dan kun je met één upgrade (nieuwe handheld of console) het ander ook upgraden omdat het geheel met elkaar in verbinding staat ;)

Het klinkt vreemd maar ik heb er geen moeite mee om 5 tot 10 jaar achter te lopen vooral met wat Thor zei met bijvoorbeeld Dragon age Origen dat blijft een Classic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik de reacties mag geloven op reddit en neogaf wordt vandaag de nvidia tegra x2 gepresenteerd, Alleen gaat dit niet de chip worden waar we op hopen, aangezien deze chip voor auto's bedoeld is. Het kan natuurlijk wel dat de nx nog een aangepaste tegra chip krijgt, die wel geschikt is voor een mobiel apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nieuwevolger schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:34:
Console gaming op een handheld klinkt goed, ik hoop dan ook op een mooie variatie games, van race sims tot rpg's. Maar dan moet dit apparaat in het westen aanslaan en moeten mensen er ook verschillende games op kopen. Anders slaan westerse ontwikkelaars de nx weer over.
En toch betwijfel ik dit. Klassieke console games op een handheld werken mijns inziens niet. Hier is het grotendeels ook fout gegaan bij de Vita: de meeste mensen willen juist een ander soort games op een handheld, daarom zijn de Nintendo handhelds juist een succes.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
JehannesWeggen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Inderdaad alles is welkom maar dan wel het liefst een Trilogie als Mass effect en software als Dragon age 3 en Witcher 3 zullen misschien teveel van de hardware vragen..

Maar als de NX toch wel een truc heeft om meer rekenkracht en of videokracht op te brengen door Streaming of gewoon koppellen dan ook dezen graag als Trilogy :)
Zoals ik al eerder vermelde: Ik hoop oprecht dat ze Nvidia streaming gaan toe passen, Het is al redelijk makkelijk om op een AWS instantie of andere GPU cloud instance te gamen en dit naar je Mac of ander systeem te streamen. Recent nog getest.

De mogelijkheden, zeker nu, zijn eindeloos daarin en zouden geen reden meer hoeven te zijn om je console buiten deze markt te plaatsen. Zelf hoop ik dat ze er een mooie local streaming optie bij toevoegen om ontwikkelaars uit te nodigen welke rekenkracht nodig hebben voor hun games, maar wel van de typische Nintendo interface gebruik willen maken toch te laten ontwikkelen voor de NX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:52:
[...]

En toch betwijfel ik dit. Klassieke console games op een handheld werken mijns inziens niet. Hier is het grotendeels ook fout gegaan bij de Vita: de meeste mensen willen juist een ander soort games op een handheld, daarom zijn de Nintendo handhelds juist een succes.
De psp heeft opzich wel bewezen dat spin offs van console games best wel goed kunnen werken. Maar bijvoorbeeld het tijdloze concept van pokemon of mario bros werkt net zo goed, terwijl het goedkoper is te maken. Ik denk alleen niet dat veel mensen een nx versie van een game verkiezen boven de pc/ps4/xbox versie, gezien hij in mindere kwaliteit draait.

De ps vita is natuurlijk mislukt door de opkomst van mobielgameb en Sony de ps vita al opgaf sinds de komst van de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nieuwevolger schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

De psp heeft opzich wel bewezen dat spin offs van console games best wel goed kunnen werken. Maar bijvoorbeeld het tijdloze concept van pokemon of mario bros werkt net zo goed, terwijl het goedkoper is te maken. Ik denk alleen niet dat veel mensen een nx versie van een game verkiezen boven de pc/ps4/xbox versie, gezien hij in mindere kwaliteit draait.

De ps vita is natuurlijk mislukt door de opkomst van mobielgameb en Sony de ps vita al opgaf sinds de komst van de ps4.
Eindelijk iemand die het snapt, maar als Sony meer z'n best deed zouden die mobiele games geen tot weinig impact hebben op de Vita, maar Sony staat toch al om bekend om producten te dumpen die niet snel veel geld opbrengen.

Qua PSP hebben bepaalde games zichzelf inderdaad bewezen dat ze on the go kunnen werken, vooral GTA, Crash Bandicoot, Jak&Dexter en ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init6 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Zoals ik al eerder vermelde: Ik hoop oprecht dat ze Nvidia streaming gaan toe passen, Het is al redelijk makkelijk om op een AWS instantie of andere GPU cloud instance te gamen en dit naar je Mac of ander systeem te streamen. Recent nog getest.

De mogelijkheden, zeker nu, zijn eindeloos daarin en zouden geen reden meer hoeven te zijn om je console buiten deze markt te plaatsen. Zelf hoop ik dat ze er een mooie local streaming optie bij toevoegen om ontwikkelaars uit te nodigen welke rekenkracht nodig hebben voor hun games, maar wel van de typische Nintendo interface gebruik willen maken toch te laten ontwikkelen voor de NX.
Met jou kennis en ervaring zal het misschien meer een calculatie van mogelijkheden zijn wat de verschillende kampen gaan brengen maar mijn fantasie slaat op hol met nieuws van MS modulaire consoles en Hololens of PSVR of NX met Supplementing computing of juist Cluster gaming :D

Het klinkt aan de ene kant een beetje eng omdat het vertrouwde mogelijk verdwijnt maar dat hoort erbij en aan de andere kant het is allemaal speculatie of nog maar ideëen maar eens zal het toch veranderen.

Nintendo brengt altijd wel iets vernieuwends en laat de wereld het pas zien wanneer het hun uitkomt maar met de NX is het wel heel mysterieus hoor... het wordt iets van al bestaande technologiën maar dat op hun eigen manier.

Maar wat en waar denk jij aan ? een vleugje van Nvidia Tegra technolgie inclusief Cloud gaming met Sensor technologie zoals de Gamepad en een vleugje Augmented reality of simpel 3D zoals de 3DS ?

Of AMD technologie van Mobile tot Console en een Crossfire link zodat beiden één geheel worden of nog extremer dat er een Mobile komt die gebruik kan maken van XB of PS of PC hardware want is dit verboden ?

Hoe dan ook de komende paar jaren wordt het Science fiction voor de menigte en het zal mij benieuwen wie nu de volgende strijd gaat winnen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Tri Force op 23-08-2016 02:00 . Reden: Typo.. is het nog steeds maar nu iets minder.. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
http://wccftech.com/nvidia-tegra-parker-soc-hot-chips/

Dit is de tegra px2, een chip bedoeld voor auto's. Het bericht heeft het erover dat hij ook geschikt zou zijn voor gamen. Maar niet voor een mobiel apparaat.

Ik hoop echt dat de nx ook een nieuwste generatie chip krijgt, dit is alleen maar beter voor de batterij en power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik zou niet te hard hopen op cloud gaming op dit moment. PS now en vergelijkbare diensten zijn nauwelijks een succes te noemen. Ik heb een 150 mbit low latency pijp naar huis liggen en bij PSnow voel je duidelijk de input lag. Nintendo heeft altijd willen zorgen dat hun platform bijzonder toegankelijk is en het uitsluiten van iedereen met een fatsoenlijke internet verbinding zie ik ze echt niet doen. Om dan nog maar te zwijgen over mobiel gamen....

Ik denk dat we gewoon moeten gaan accepteren dat de NX een handheld met een dock gaat zijn. Hij gaat geen augmented reality of VR hebben, niet zwaar leunen op game streaming, geen cloud assisted gaming bieden, geen laser projector ingebouwd hebben, niet naar mars kunnen vliegen en al helemaal geen broodjes bakken als je met een kater op bed ligt.

Het doet me allemaal een beetje denken aan de tijd dat voor de Wii onthulling. De "revolution" zou alle andere consoles overbodig maken en het ultiemen game apparaat worden volgens sommigen en we weten hoe dat afgelopen is.

Kortom, wees realistisch in je verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
rajackar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:28:
Ik zou niet te hard hopen op cloud gaming op dit moment. PS now en vergelijkbare diensten zijn nauwelijks een succes te noemen. Ik heb een 150 mbit low latency pijp naar huis liggen en bij PSnow voel je duidelijk de input lag. Nintendo heeft altijd willen zorgen dat hun platform bijzonder toegankelijk is en het uitsluiten van iedereen met een fatsoenlijke internet verbinding zie ik ze echt niet doen. Om dan nog maar te zwijgen over mobiel gamen....

Ik denk dat we gewoon moeten gaan accepteren dat de NX een handheld met een dock gaat zijn. Hij gaat geen augmented reality of VR hebben, niet zwaar leunen op game streaming, geen cloud assisted gaming bieden, geen laser projector ingebouwd hebben, niet naar mars kunnen vliegen en al helemaal geen broodjes bakken als je met een kater op bed ligt.

Het doet me allemaal een beetje denken aan de tijd dat voor de Wii onthulling. De "revolution" zou alle andere consoles overbodig maken en het ultiemen game apparaat worden volgens sommigen en we weten hoe dat afgelopen is.

Kortom, wees realistisch in je verwachtingen.
Dat ligt aan de implementatie, op dit moment is het gamen gewoon mogelijk op een AWS instantie:
http://lg.io/2015/07/05/r...aming-service-on-ec2.html

Zelf hebben wij wat testen gedaan om te zien hoe onze infrastructuur zich hiertoe verhoud en dit werkt prima.

Maar dan nog kan je ook kiezen voor locale oplossingen:
https://shield.nvidia.com/game-stream

Vooral het laatste zie ik als een goede oplossing.

Augmented reality zie ik als een dingetje wat zeker bij een Nintendo handheld hoort, zou dit niet te snel afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

init6 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Dat ligt aan de implementatie, op dit moment is het gamen gewoon mogelijk op een AWS instantie:
http://lg.io/2015/07/05/r...aming-service-on-ec2.html

Zelf hebben wij wat testen gedaan om te zien hoe onze infrastructuur zich hiertoe verhoud en dit werkt prima.
Technisch werkt het prima. Heb zelf tests gedaan met VMware en hw acceleratie en dat werkt best behoorlijk. Het gaan alleen vaak mis op de latency. Autocad gebruiken op afstand of een snelle game spelen is iets heel anders. Ik heb oa onlive en PSnow kunnen proberen en het is met een game als uncharted al niet fijn spelen. Zoals gezegd was dat op een prima verbinding die beter is dan de gemiddelde consument zal hebben. En als het een handheld is moet dat ook nog over publiek wifi of 4g moeten werken. Ik zie het nog niet direct gebeuren. Misschien als extratje maar niet als core component.
Maar dan nog kan je ook kiezen voor locale oplossingen:
https://shield.nvidia.com/game-stream

Vooral het laatste zie ik als een goede oplossing.
Als het lokaal streamt, waar streamt het dan vanaf? Een high powered console mét handheld om naar te streamen lijkt me een dure oplossing en ook hier geldt weer dat je er onderweg weinig aan hebt.
Augmented reality zie ik als een dingetje wat zeker bij een Nintendo handheld hoort, zou dit niet te snel afschrijven.
Misschien om kaartjes te scannen en mini games te spelen maar meer niet. Een serieuze oplossing als de MSFT Hololens is nog erg expirimenteel en zeker veel te duur om nu als produkt aan te kunnen bieden. Zie teovallig dit artikel op tweakers vandaag: nieuws: HoloLens heeft speciaal gemaakte 24-core hpu aan boord
Ik zie het niet gebeuren dat Nintendo zoiets opeens klaar heeft om goedkoop naar de markt te kunnen brengen.

Ik heb het eerder gezegd en ik blijf het herhalen, het meest waarschijnlijke is dat de NX een handheld wordt met prima specs voor een handheld maar zeker niet zo krachtig als moderne consoles. Waarschijnlijk heeft hij een dock waardoor hij op een TV kan werken. Het is een mogelijkheid dat in de dock een actieve koeling aanwezig is zodat de snelheden van de hardware omhoog kunnen. Dit zou er voor kunnen zorgen dat op TV bv wel 1080p gehaald kan worden zonder dat er extra hardware in de dock zit die de kosten omhoog gooit.
Nintendo heeft overigens een enorm track record om voor goedkopere, bewezen tech te kiezen dus als het een tegra proc gat worden is de X1 een logische optie.
En ja, natuurlijk zie ik ook het liefst zelf een handheld met X2 die 100 uur mee gaat op een batterij en eenmaal in het dock met extra hardware de PS4 neo z'n kont schopt en geleverd wordt met een VR headset. Maar ja, die realiteit hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Ik ga er ook vanuit dat het een handheld is met een dock.
Wat betreft kracht zou het mijns inziens al prima zijn als het tussen de WiiU en PS4 zit, want het is tenslotte een handheld.

Grafische kwaliteit is voor mij niet zo'n punt, want de games die grafisch dik in orde zijn halen naar mijn mening bij lange na niet de kwaliteit van de games van Nintendo, met een paar uitzonderingen.

Dus als ik zonder kartels volledige consolegames kan spelen waar en wanneer ik er zin in heb ben ik al blij :)

Wat het ook is het zal voor mij een day-one aankoop zijn en hopelijk zal de NX ervoor zorgen dat ik nog maar 1 console nodig heb en de PS4 de deur uit kan.

[ Voor 7% gewijzigd door fabianspoelman op 23-08-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabianspoelman schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:13:
Ik ga er ook vanuit dat het een handheld is met een dock.
Wat betreft kracht zou het mijns inziens al prima zijn als het tussen de WiiU en PS4 zit, want het is tenslotte een handheld.

Grafische kwaliteit is voor mij niet zo'n punt, want de games die grafisch dik in orde zijn halen naar mijn mening bij lange na niet de kwaliteit van de games van Nintendo, met een paar uitzonderingen.

Dus als ik zonder kartels volledige consolegames kan spelen waar en wanneer ik er zin in heb ben ik al blij :)

Wat het ook is het zal voor mij een day-one aankoop zijn en hopelijk zal de NX ervoor zorgen dat ik nog maar 1 console nodig heb en de PS4 de deur uit kan.
Inderdaad de vorm en hardware van de NX maakt niets uit want Zelda en DQ kan ik niet laten liggen maar zolang de NX nog niet onthuld is ga ik mooi verder met de Fantasie :D

Een Mobile device met Cardridge en met Dockstation zou prachtig nieuws zijn en de besturing zal voor onderweg wel 3DS achtig zijn en thuis via infarood de controllers eraan koppelen :)

Over PS etc.... als ik jouw was goed de geruchten en het officiële nieuws in de gaten houden want er komt mogelijk naast de Neo ook weer een Slim en Vita en komende maand wordt hier meer over gepraat en misschien onthuld.

Mijn PC voldoet prima maar ik zat er wel over na te denken om een XB360 weer te halen voor de exclusives en de PC te verkopen en dan eerst het officiële nieuws van NX en Scorpio en Kabylake af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mij zeer verbazen als Sony na de Vita nog met een handheld gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
JehannesWeggen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Over PS etc.... als ik jouw was goed de geruchten en het officiële nieuws in de gaten houden want er komt mogelijk naast de Neo ook weer een Slim en Vita en komende maand wordt hier meer over gepraat en misschien onthuld.
Dit dus, ze brengen al een nieuwe versie van de console uit terwijl ik voor mijn gevoel nog op de echt goede games zit te wachten.

De enige echte goede game van deze generatie vond ik The Witcher 3.
De rest zijn remakes of 8 uur durende achtbaanritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuus ik wil geen verwarring zaaien en zeker niet als ik niets met het Merk heb maar de Geruchtenmolen gaat rond en de Neo is al bevestigd toch ? het PS4Slim en PSVita zijn beiden nog geruchten maar deze geruchten zeggen dat Sony komende maand hier over gaat praten.

Ik zou de PS4 wel houden tot officieel nieuws en dan nog de software houden of een select aantal om mee te nemen naar de Slim of Neo en geen zorgen over deze software want MS en Sony gaan nog wel minimaal 3 jaar door met ondersteuning voor de PS4 en XB1:)

Over de Remasters geen ervaring mee maar ik zou inderdaad voor software als Witcher en Uncharted gaan en er komt Skyrim Remaster aan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tri Force op 23-08-2016 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabianspoelman
JehannesWeggen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:50:
Over de Remasters geen ervaring mee maar ik zou inderdaad voor software als Witcher en Uncharted gaan en er komt Skyrim Remaster aan ;)
Zolang Nintendo hun eigen games uitbrengt (ze hebben de teams voor WiiU en 3DS samengevoegd, dus ze kunnen zich focussen op 1 systeem) is het de aanschaf voor mij al waard.
Offtopic: Die Skyrim remaster lijkt me inderdaad wel leuk om (weer) te spelen maar hoewel Uncharted 4 ontzettend cinematisch was, was de gameplay voor mij niet veel meer dan een climbing-simulator :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei.. laat Nv dat niet horen.. maar de gameplay videos zien er uitstekend uit en van de PS exclusives zou mijn top 3 Blood borne en Uncharted en Nioh zijn ;)

Ik had het met Assassins creed in de Video's ziet het er geweldig uit en zo speelt het ook wel maar.. AC3 amper uitgespeeld en AC4 was na de eerste stad al afgehaakt dus niet dat het een slechte ervaring was het is niets voor mij.

Liever software als Xenoblade en Zelda en Metroid dan COD en Battlefield etc.. maar Splintercell en Metal gear en Bioshock en Mass effect die spreken mij wel weer aan.

Als het software aanbod op de NX vergelijkbaar is als met de WiiU dan zou ik wel een tweede console of PC erbij nemen want de ondersteuning van de 3DS is waanzinnig groot en maar gaat dit allemaal mee naar de NX ?

Daarom lijkt mij een XB360 wel leuk om erbij te hebben want de controller support op de PC met Dragon age en Mass effect etc. is er weinig met oudere software.

Vooral EA games.. dus maar dankbaar gebruik maken van hun software tweedehands 😇 het kan en mag en hun hebben ook genoeg verkocht.

Aan de andere kant de huidige consoles en PC hebben wel Remasters van Dragons dogma en Dark souls en Bioshock komt eraan dus later maar eens kijken nadat het bekend wat NX en Scorpio brengt maar er is meer dan genoeg keuze nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

fabianspoelman schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:58:
[...]

Dit dus, ze brengen al een nieuwe versie van de console uit terwijl ik voor mijn gevoel nog op de echt goede games zit te wachten.

De enige echte goede game van deze generatie vond ik The Witcher 3.
De rest zijn remakes of 8 uur durende achtbaanritjes.
_/-\o_ Bloodborne _/-\o_
Alleen die game zou voor mij de PS4 aanschaf al waard zijn geweest.
En Dark Souls 3 natuurlijk.
Deze games raken bij mij precies dat gevoel dat ik met de oude Zelda games had. Nintendo heeft die wat mij betreft echt slechter gemaakt door ze zo absurd toegankelijk te maken.
Ik mijn eigen alternatieve realiteit komt er ook ooit een Zelda game die door Nintendo en From software samen gemaakt wordt. :z
JehannesWeggen schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:47:

Daarom lijkt mij een XB360 wel leuk om erbij te hebben want de controller support op de PC met Dragon age en Mass effect etc. is er weinig met oudere software.
Dat valt helaas nog wel eens tegen. Ik ben net op de PC weer aan Mass Effect 1 begonnen en mijn hoofd was het mooier en de gameplay beter. Het is nog steeds één van mijn favoriete games ooit maar de tijd is niet bepaald vriendelijk geweest. Met een lading mods kun je iig de graphics nog wat oppoetsen.
Daarom ben ik ook niet echt tegen remasters. An sich vind ik het leuk om een goede game weer eens te spelen in een modern jasje. Maar dan moet het wel goed gedaan zijn en daar gaat het helaas nog wel eens mis.

[ Voor 11% gewijzigd door rajackar op 24-08-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

_/-\o_ Bloodborne _/-\o_
Alleen die game zou voor mij de PS4 aanschaf al waard zijn geweest.
En Dark Souls 3 natuurlijk.
Deze games raken bij mij precies dat gevoel dat ik met de oude Zelda games had. Nintendo heeft die wat mij betreft echt slechter gemaakt door ze zo absurd toegankelijk te maken.
Ik mijn eigen alternatieve realiteit komt er ook ooit een Zelda game die door Nintendo en From software samen gemaakt wordt. :z

[...]

Dat valt helaas nog wel eens tegen. Ik ben net op de PC weer aan Mass Effect 1 begonnen en mijn hoofd was het mooier en de gameplay beter. Het is nog steeds één van mijn favoriete games ooit maar de tijd is niet bepaald vriendelijk geweest. Met een lading mods kun je iig de graphics nog wat oppoetsen.
Daarom ben ik ook niet echt tegen remasters. An sich vind ik het leuk om een goede game weer eens te spelen in een modern jasje. Maar dan moet het wel goed gedaan zijn en daar gaat het helaas nog wel eens mis.
Inderdaad ik had ook wel moeite om mijzelf in bedwang te houden toen Bloodborne getoond werdt maar toch ook gelijk de gedachte van nee.. Sony mag van mij eerst hun beleid aanpassen voordat er weer iets van hun gekocht wordt.

De Zelda delen vindt ik allemaal even goed van Windwaker en Twilight princess tot Breath of the wild echt geen idee welke mijn favoriet wordt maar de style van TP spreekt mij wel het meest aan.

Hopelijk komt voor jou en anderen eens een soort van Zelda Maker en Nintendo zou mij en anderen heel blij maken als hun een soort van Creator voor al hun software maken.

Via de eShop downloaden en bewerken van Classic tot Unreal engine en dan de Projecten kunt uploaden zodat anderen het kunnen spelen en mogelijk vindt Ninty een nieuw talent ;)

Aan de ene kant is de PC het platform voor gaming vooral omdat je de hardware kunt upgraden en dat de software speelbaar blijft maar.. telkens weer struikel ik over de Controller support.

Als het niet om een Remake of Remaster gaat interesseert het de Studio's ook niets om dit te verhelpen dus ik zit serieus erover na te denken om toch maar weer puur voor Consoles te gaan.

Ook al moet er dan meerdere generaties naast elkaar gezet worden om de collectie compleet te kunnen spelen de hardware en software is tweedehands voor prachtige prijzen te vinden dus jammer en helaas voor de studio's.

Het is geen Mass effect maar ik vindt de Bio shock net zo goed maar dan op een andere manier en hier zou wel een HD trilogy van uitkomen en hopelijk doen hun het gelijk goed met inclusief alle DLC :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tri Force op 24-08-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Vreemd dat jij daar nog zo over struikelt, mijn ervaring is juist dat ik de afgelopen jaren bijna alles met xbox (eerst 360, nu een elite) controller speel zonder problemen. Er zijn een paar uitzonderingen die weigeren (zoals Diablo 3 :( damn you Blizzard...) maar in de meeste gevallen zijn alle recente games daar prima mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die mening deel ik. Ik gebruik bijna altijd mijn DS4 op de PC. Heel soms moet ik een simpel stapje extra doen maar het werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Finraziel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:38:
Vreemd dat jij daar nog zo over struikelt, mijn ervaring is juist dat ik de afgelopen jaren bijna alles met xbox (eerst 360, nu een elite) controller speel zonder problemen. Er zijn een paar uitzonderingen die weigeren (zoals Diablo 3 :( damn you Blizzard...) maar in de meeste gevallen zijn alle recente games daar prima mee te spelen.
Ja en nee. Ja, de controller support is al de nodige jaartjes prima in orde op de PC, vooral als je een X360 of XB1 controller pakt (geen ervaring met PS* controllers), maar dat wil nog niet meteen zeggen dat het ook altijd lekker werkt. Het hangt namelijk heel sterk van de game af. Een Rise of the Tomb Raider, Assassin's Creed Brotherhood of Ori and the Blind Forest speelt prima weg met controller, maar Skyrim, DOOM of Mirror's Edge Catalyst speel ik toch gewoon met tobo+muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Ja, maar dat is puur een voorkeur die jij hebt voor m+k bij dat soort games. De controller support bij die games is echter niet minder goed op PC dan op de console, en daar ging het om. Jehannes had het er namelijk over te overwegen om een console aan te schaffen met multiplats omdat de controller support op de PC niet goed zou zijn (als ik het goed begrepen heb).

We gaan overigens wel erg off topic momenteel eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:32:
Ja, maar dat is puur een voorkeur die jij hebt voor m+k bij dat soort games. De controller support bij die games is echter niet minder goed op PC dan op de console, en daar ging het om. Jehannes had het er namelijk over te overwegen om een console aan te schaffen met multiplats omdat de controller support op de PC niet goed zou zijn (als ik het goed begrepen heb).

We gaan overigens wel erg off topic momenteel eigenlijk...
Inderdaad Finraziel mijn text was chaotisch maar ik doelde op de ontbrekende Controller support van oudere software op de PC en het is van redelijk offtopic naar.. volledig offtopic gegaan dus excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
On topic dan maar:

Op welke launchtitles hopen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Top 10!
Breath of the wild.
Xenoblade X2.
Metroid prime 4.
Skyrim R.
Skyward sword R.
Dragon quest 11.
Dragon quest 10.
Mario sunshine 2.
Mario galaxy 3.
Fire emblem 3.
Final fantasy complete edition van deel I tot X2!

Verder nog.

Xenoblade R.
Dragon age trilogy.
Fable trilogy.............
Witcher trilogy.
Bio shock trilogy.
Mass effect trilogy.
Fallout trilogy plus deel 4.
Dark souls trilogy plus demon souls.
Dragons dogma DD.
Resident evil R deel I tot VII.
Etc.
Als laatste elk Ninty spel van NES en Gameboy tot WiiU en 3DS op een platform! :D

En waar hoop jij en jullie op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:21:
[...]

Ja en nee. Ja, de controller support is al de nodige jaartjes prima in orde op de PC, vooral als je een X360 of XB1 controller pakt (geen ervaring met PS* controllers), maar dat wil nog niet meteen zeggen dat het ook altijd lekker werkt. Het hangt namelijk heel sterk van de game af. Een Rise of the Tomb Raider, Assassin's Creed Brotherhood of Ori and the Blind Forest speelt prima weg met controller, maar Skyrim, DOOM of Mirror's Edge Catalyst speel ik toch gewoon met tobo+muis.
Inderdaad er zijn ook genoeg spellen (vooral MMO) dat ik ook een Tom en Jerry verkies :P maar mijn PC staat naast de TV en kan niet eens een T&M gebruiken en een extra PC of een Stream box of een TV aan te schaffen is zonde voor de centen en het milieu.

Na weet ik hoeveel uren en dagen zoeken en denken nog geen stap verder want er is geen ideale optie dus misschien maar gewoon genieten van wat ik nu heb maar bedankt voor deze offtopic discussie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
JehannesWeggen schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:24:
Als laatste elk Ninty spel van NES en Gameboy tot WiiU en 3DS op een platform! :D

Kom maar op met een nieuwe Paperboy :P

Nee, Ik heb toch een grote zwak voor games als Mega Man en Castlevania. Nu zie ik Mega Man niet meer gebeuren na de flop van Mighty No.9. Maar Castlevania zie ik nog wel gebeuren in de vorm van Bloodstained. Deze game wordt al ontwikkeld voor de Wii U. Dus zou een extra uitgave op de NX geen groot probleem moeten zijn. Zou een mooie aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:24:
Top 10!
Breath of the wild.
Xenoblade X2.
Metroid prime 4.
Skyrim R.
Skyward sword R.
Dragon quest 11.
Dragon quest 10.
Mario sunshine 2.
Mario galaxy 3.
Fire emblem 3.
Final fantasy complete edition van deel I tot X2!

Verder nog.

Xenoblade R.
Dragon age trilogy.
Fable trilogy.............
Witcher trilogy.
Bio shock trilogy.
Mass effect trilogy.
Fallout trilogy plus deel 4.
Dark souls trilogy plus demon souls.
Dragons dogma DD.
Resident evil R deel I tot VII.
Etc.

Van mij hoeven remasters nooit echt, maar heb ook niet echt wat tegen als ze worden aangekondigd. Doe mij maar gewoon nieuwe games, een goeie combinatie tussen oude en nieuwe ip's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop, naast al het gebruikelijke Nintendo geweld op een Star Wars Battlefront game niet van EA en zonder EA shitpraktijken.
En een nieuwe X-Wing game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sunshine 2 Sunshine 2 Sunshine 2

Brengen ze die uit dan is het hele platform gered wat mij betreft.

Net als een Golden Sun op de NX :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk klinkt een console die elke goeie game van de 6e generatie remakes op ps4 neo (ook al weet niemand nog hoe die graphics zijn) graphics niveau eigenlijk best wel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Nee, Ik heb toch een grote zwak voor games als Mega Man en Castlevania. Nu zie ik Mega Man niet meer gebeuren na de flop van Mighty No.9. Maar Castlevania zie ik nog wel gebeuren in de vorm van Bloodstained. Deze game wordt al ontwikkeld voor de Wii U. Dus zou een extra uitgave op de NX geen groot probleem moeten zijn. Zou een mooie aanvulling zijn.
Oh Megaman en Castlevania! het mag de klassieke platform zijn maar het mag ook zoals Lords of shadows zijn :)

Van mij mag ook de hele Star wars serie komen van Rogue squadron tot de nieuwe Battlefront en dan ook maar meer shooters als Splinter cell of Deus ex.

De Lord of the rings serie hoor je weinig de laatste jaren van op de andere platformen en op het Nintendo platform ontbreekt het volledig.. het is toch een goede serie of niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Inderdaad.

Super Mario Sunshine 2
Mario Kart Double Dash 2
The Legend of Zelda, Wind Waker 2
Luigi's Mansion 3

Ook Super Mario Galaxy 3 en een nieuwe realistische Zelda (ala Twilight Princess, maar dan... nieuw) titel zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lord of the rings zijn nooit echt veel goeie spellen uitgekomen op 3 games gebasseerd op de films en de rts games na. Persoonlijk wel heel veel lord of the rings conquest gespeeld, maar die was eigenlijk niet bijzonder goed. Vooral de laatste lord of the rings games waren niks bijzonders.

Tijdens het typen helemaal shadow of mordor vergeten, die is wel goed natuurlijk. Maar die game bestaat alleen uit orcs, bijna geen mensen, elven en dwergen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik hoop eigenlijk dat dat gerucht rond Beyond Good & Evil nu eens geen onzin blijkt te zijn, BG&E2 voor de NX, laat maar komen. Verder zou een nieuwe Eternal Darkness wel erg tof zijn, die game had ook bakken met potentie maar er is nooit meer iets mee gedaan.
Verder zou een nieuw deel in de Endless Ocean serie wel errug fraai zijn in HD, lijkt me. Niet echt een system seller, I know, maar toch...

Nieuw deel in de Xenoblade serie is pretty much a given gezien het einde van de laatste game, Smash&Kart zijn ook vrijwel gegarandeerd, Sunshine 2 zou ik ook geen probleem mee hebben, die eerste game was erg mooi en leuk om te spelen, maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren. Mario games lijken sinds Galaxy eigenlijk juist veel minder een overall thema te krijgen en meer gewoon per level of groepje levels te werken.
Metroid Prime 4, uiteraard. Hoeft niet eens een direct vervolg te zijn, maar het einde van 3 was een beetje een cliffhanger en de games waren uitstekend, dus ja, als Retro daar zin in heeft, laat zij alsjeblieft de Metroid franchise weer onder hun hoede nemen. Alles beter dan dat Sakamoto met nóg zo'n abominatie als Other M op de proppen komt.
Pikmin 4? Ik heb me uitstekend vermaakt met het derde deel, dus daar mag ook wel weer een vervolg voor komen, wat mij betreft. Wel met de wiimote + gamepad besturing graag, want dat werkte subliem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JehannesWeggen schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:42:
[...]

Inderdaad Finraziel mijn text was chaotisch
Sowieso een tip om je posts eens na te lezen en van interpunctie te voorzien. Ze lezen vaak wat lastig ;)

Ik hoop maar op één titel voor de launch naast wat al bekend is...

"Eternal Darkness 2"

Ja, ik weet hoe onrealistisch dit is maar een mens mag dromen... :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Ik zie graag deze games op de NX verschijnen:

Echte 2D vervolg op Super Metroid op een console.
Mass Effect 4
Resident Evil 7
Super Mario Sunshine 2 of een soort gelijke 3D Mario spel
Bayonetta 3
Zelda Skyward Re-master
Zelda NES remake
Luigi's Mansion 3

Er zullen vast meer toppers zijn die ik nu even niet kan noemen/onthouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
JaySparda schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:29:
[...]
Zelda NES remake
[...]
Breath of the Wild? :p
Afbeeldingslocatie: http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/12/Zelda-comparison.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• JaySparda

• Mizgala28
Wtf Nintendo, looooool :P
rajackar schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Sowieso een tip om je posts eens na te lezen en van interpunctie te voorzien. Ze lezen vaak wat lastig ;)

Ik hoop maar op één titel voor de launch naast wat al bekend is...

"Eternal Darkness 2"

Ja, ik weet hoe onrealistisch dit is maar een mens mag dromen... :z
Inderdaad ik vindt mijn eigen commentaar vaak al vreemd dus hoe jullie het zien zal nog wel vreemder eruit zien maar geen idee hoe het beter kan..

Dromen is mooi maar het zou zo kunnen dat Eternal darkness wel komt want dit soort heeft NX nodig en er is ook nog Summoner ;)

Prachtige foto's Ray en heb beiden al weet ik hoe vaak gezien maar nooit de vergelijking gezien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tri Force op 25-08-2016 11:42 ]

JaySparda schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:29:

Echte 2D vervolg op Super Metroid op een console.
Mass Effect 4
Resident Evil 7
Super Mario Sunshine 2 of een soort gelijke 3D Mario spel
Bayonetta 3
Zelda Skyward Re-master
Zelda NES remake
Luigi's Mansion 3

Er zullen vast meer toppers zijn die ik nu even niet kan noemen/onthouden.
Er zijn ook veel teveel om op te noemen maar door een paar te noemen is jouw smaak duidelijk en als Ninty een fractie van hun software en derde partij software op de NX gaat lanceren dan komt alles goed voor het platform en de spelers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JehannesWeggen schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Inderdaad ik vindt mijn eigen commentaar vaak al vreemd dus hoe jullie het zien zal nog wel vreemder eruit zien maar geen idee hoe het beter kan..
Probeer je gedachten even te ordenen voordat je gaat typen en lees je post even na. Dat helpt altijd als je iets leesbaarder wilt posten.
Dromen is mooi maar het zou zo kunnen dat Eternal darkness wel komt want dit soort heeft NX nodig en er is ook nog Summoner ;)
Tja, ik zie het nog niet direct gebeuren. Dennis Dyack is al tijden bezig zijn "vervolg" aan de man te brengen; met weinig succes helaas.
En natuurlijk kijkt Nintendo mee. En die zien dan dat zelfs een kickstarter niet genoeg fans kan vinden om een vervolg mogelijk te maken. Het geeft een bedrijf als Nintendo natuurlijk weinig reden om te investeren als je ziet dat er niet al te veel enthousiasme over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://www.eurogamer.net/...-alive-denis-dyack-claims Er is nog hoop haha, maar wat ik lees heeft die Dennis er met z'n latere games er een potje van gemaakt en z'n kickstarter was nogal een grote flop in 2013 voor shadow of the eternals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nieuwevolger schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:27:
http://www.eurogamer.net/...-alive-denis-dyack-claims Er is nog hoop haha, maar wat ik lees heeft die Dennis er met z'n latere games er een potje van gemaakt en z'n kickstarter was nogal een grote flop in 2013 voor shadow of the eternals.
Klopt. Hij lijkt er zelf nog wel in te geloven maar verder bijna niemand ;)
Ook geen idee waar hij op dit moment zijn geld mee verdient maar misschien is dat juist een goed teken. Dat kan betekenen dat hij betaald aan een onaangekondigd project werkt.
Pas nog een interview met hem gezien op een wat onbekender youtube kanaal. Daarin was hij bijzonder positief over Nintendo en de NX. Dat werd door sommigen opgepikt als een signaal dat hij an ED2 voor de NX bezig zou zijn. Aan de andere kant kan je dat prima interpreteren als flirten naar Nintendo in de hoop dat big N hem weer in wil huren voor deel 2. Gezien de informatie die later over de NX gelekt is lijkt hij in de video geen idee te hebben wat de NX echt is dus ik ben bang dat er weinig aan de hand is.
En het feit dat hij een interview doet met een matig bekeken YT kanaal geeft ook een beetje aan dat hij niet heel veel beters te doen heeft ;)

Voor de geïnteresseerden:
YouTube: Nintendo NX Podcast #7 - Exclusive with Denis Dyack!

[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 25-08-2016 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het lijkt dat Ninty serieuzer wil omgaan met hun Producten https://www.destructoid.c...46-5-million-382643.phtml Nintendo heeft ook meer ruimte gecreëerd door de Seatle Mariners te verkopen.. dus waar gaat dat geld heen ?

[ Voor 41% gewijzigd door Tri Force op 26-08-2016 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
rajackar schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

Klopt. Hij lijkt er zelf nog wel in te geloven maar verder bijna niemand ;)
Ook geen idee waar hij op dit moment zijn geld mee verdient maar misschien is dat juist een goed teken. Dat kan betekenen dat hij betaald aan een onaangekondigd project werkt.
Pas nog een interview met hem gezien op een wat onbekender youtube kanaal. Daarin was hij bijzonder positief over Nintendo en de NX. Dat werd door sommigen opgepikt als een signaal dat hij an ED2 voor de NX bezig zou zijn. Aan de andere kant kan je dat prima interpreteren als flirten naar Nintendo in de hoop dat big N hem weer in wil huren voor deel 2. Gezien de informatie die later over de NX gelekt is lijkt hij in de video geen idee te hebben wat de NX echt is dus ik ben bang dat er weinig aan de hand is.
En het feit dat hij een interview doet met een matig bekeken YT kanaal geeft ook een beetje aan dat hij niet heel veel beters te doen heeft ;)

Voor de geïnteresseerden:
YouTube: Nintendo NX Podcast #7 - Exclusive with Denis Dyack!
Ik denk dat ze behoorlijk imago schade hebben opgelopen sinds Too Human. Er zal toch een goede reden zijn waarom Nintendo toendertijd 1 van hun veelbelovende 2nd party teams hun exclusiviteit niet verlengd hebben na 2004.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
JehannesWeggen schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:
[...]

Er zijn ook veel teveel om op te noemen maar door een paar te noemen is jouw smaak duidelijk en als Ninty een fractie van hun software en derde partij software op de NX gaat lanceren dan komt alles goed voor het platform en de spelers ;)
Tijdens het browsen op wikipedia kwam ik ook 'Geist' tegen.
Het zou wat zijn als een sequel hiermee zouden komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
Zeror schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Perperboy, man de tijd dat ik in Scheveningen dat grijs gespeeld hebt:P
Goeie ouwe tijd!

Zelfde met de eerste Castlevania, super spel.
Helaas hebben de latere delen mij minder kunnen bekoren maar vermoedelijk iets met leeftijd te doen^^
Pagina: 1 ... 9 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic