Op zich ook geen super onderbouwing maar ok, je zegt al dat het jouw mening isNieuwevolger schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:18:
Persoonlijk denk ik ook dat Nintendo niet zomaar wilt stoppen met hardware omdat ze dan hun hele hardware hoek op straat moeten gooien en zo zijn die Jappaners ook niet.
Maar mag ik je even aan Sega herinneren? Dat zijn ook japanners en die zijn ook uit de console business gestapt. Persoonlijk hoop ik dat de NX een succes wordt maar ik sta ook niet te huilen als Nintendo ooit 3rd party moet gaat. Uiteindelijk gaat het toch om de games en die zou ik ook best op mijn PS4 willen spelen.
Vanuit zakelijk oogpunt zou het niet eens zo'n gekke beslissing zijn om 3rd party te gaan. De games van Nintendo staan bijzonder goed bekend en als ze op andere consoles zouden komen krijgt Nintendo wel toegang tot een bijzonder grote installed base.
Het lijkt er momenteel nog sterk op dat Nintendo nog steeds de situatie met de NES / SNES terug wil. Als je installed base groot genoeg is verdien je niet alleen aan je eigen games maar ook aan iedere game die een ander op jouw platform uitbrengt. Met de DS / 3DS is dit wel aardig gelukt dus wie weet dat het met de NX weer eens wil lukken.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5