Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32
Juke! schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Perperboy, man de tijd dat ik in Scheveningen dat grijs gespeeld hebt:P
Goeie ouwe tijd!

Zelfde met de eerste Castlevania, super spel.
Helaas hebben de latere delen mij minder kunnen bekoren maar vermoedelijk iets met leeftijd te doen^^
Alleen de 3d castlevania games zijn ruk. De sidescrollers zijn wel goed. En dat is ook wat Castlevania moet blijven. Een sidescroller.
De beste vind ik zelf toch wel Symphony of the Night, maar die is eigenlijk nooit op een Nintendo platform uitgekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 26-08-2016 12:46 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Castlevania: Lords of Shadow Mirror of Fate op de 3DS anders ook een pareltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:47:
Ik vond Castlevania: Lords of Shadow Mirror of Fate op de 3DS anders ook een pareltje.
Niet gespeeld, maar is ook een sidescroller. Dus geloof wel dat ie goed is. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Daar kan ik me in vinden, misschien was het daarom dat ik het wat minder vond, nooit zo gezien:).

Ach de vele uurtjes staren naar het kleine tv'tje zonder afstandbediening en vloeken als al je hartjes wegwaren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gister zat ik wat te denken over wat ik nou nog meer op de NX zou willen zien.
Ik zou eigenlijk willen zien dat er nieuwe delen van de oude SEGA klassiekers exclusief naar de NX komen.

Denk daarbij aan;
Panzer Dargoon
SEGA Rally Championship
NIGHTS
Virtua Fighter
Virtua Tennis
Chu Chu Rocket
Jet Set Radio
Crazy Taxi
Sonic Adventure
Shenmue

En zo nog meer. Helaas is het huidige SEGA niet meer dat van vroeger en zal het dus wel niet zo ver meer komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

JaySparda schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat ze behoorlijk imago schade hebben opgelopen sinds Too Human. Er zal toch een goede reden zijn waarom Nintendo toendertijd 1 van hun veelbelovende 2nd party teams hun exclusiviteit niet verlengd hebben na 2004.
Tja, Nintendo heeft Silicon Knights laten gaan vóór het hele Too Human debacle. Ik heb de game blind gekocht op de x360 maar een grotere tegenvaller heb ik zelden gehad.
We zullen het nooit weten maar het kan natuurlijk best dat de ontwikkeling van Eternal Darkness en Twin Snakes helemaal niet zo lekker liep en Nintendo veel moest ingrijpen en bijsturen. Dat zou wel verklaren waarom SK daarna op eigen benen eigenlijk niets goeds heeft laten zien.
JaySparda schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

Tijdens het browsen op wikipedia kwam ik ook 'Geist' tegen.
Het zou wat zijn als een sequel hiermee zouden komen.
Die heb ik nog op de GCN gespeeld. Erg leuke game. Ik zou een vervolg toejuichen maar gezien de zeer matige verkoop cijfers zou het me verbazen als het gebeurd.

Edit:
Niet alleen matige sales maar zelfs ronduit desastreus:
http://www.vgchartz.com/game/844/geist/

plaats 281 op de ranglijst van best verkopende GC games ;(

[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 26-08-2016 13:36 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Castlevania... toevallig ben ik nou pas echt voor het eerst een game uit die serie aan het spelen, bevalt goed moet ik zeggen :)
Eerlijk gezegd weet ik niet eens welk deel... ik dacht dat het Castlevania Ex heette, maar daar kan ik nou niks op vinden. Speel hem op mijn Open Pandora in een GBA emu :P (en heb het ding niet bij de hand)
Een nieuwe sidescroller met uptodate graphics en mechanics zou ik ook niet verkeerd vinden klinken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaySparda schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

Tijdens het browsen op wikipedia kwam ik ook 'Geist' tegen.
Het zou wat zijn als een sequel hiermee zouden komen.
Inderdaad die is er ook nog en daar mag zekers wel een vervolg van komen net als Summoner of Lost kingdoms en dat zou ook eens tijd worden... of gewoon een Remaster dat is tenminste iets..

Er was ook een soort shooter genaamd PN 03 en deze vondt ik ook geweldig en velen hebben het over Beyond good and evil en dit is een heerlijk spel maar spellen als Vexx of Sfinx waren ook niet slecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
rajackar schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Tja, Nintendo heeft Silicon Knights laten gaan vóór het hele Too Human debacle. Ik heb de game blind gekocht op de x360 maar een grotere tegenvaller heb ik zelden gehad.
We zullen het nooit weten maar het kan natuurlijk best dat de ontwikkeling van Eternal Darkness en Twin Snakes helemaal niet zo lekker liep en Nintendo veel moest ingrijpen en bijsturen. Dat zou wel verklaren waarom SK daarna op eigen benen eigenlijk niets goeds heeft laten zien.

[...]
Voor zover ik begreep zit dit dichter op de waarheid dat je misschien zou denken:
kotaku.com/5955223/what-went-wrong-with-silicon-knights-x-men-destiny

Daar wordt eigenlijk ook al gesuggereerd dat het juist het feit was dat ze voor Nintendo werkten, dat ervoor zorgde dat er geen shortcuts konden worden genomen en er niet met petten gegooid werd en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:54:
Castlevania... toevallig ben ik nou pas echt voor het eerst een game uit die serie aan het spelen, bevalt goed moet ik zeggen :)
Eerlijk gezegd weet ik niet eens welk deel... ik dacht dat het Castlevania Ex heette, maar daar kan ik nou niks op vinden. Speel hem op mijn Open Pandora in een GBA emu :P (en heb het ding niet bij de hand)
Een nieuwe sidescroller met uptodate graphics en mechanics zou ik ook niet verkeerd vinden klinken.
Finraziel mag ik jouw eens vragen over PC software via berichten want anders wordt het weer offtopic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 16:22
JehannesWeggen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Inderdaad die is er ook nog en daar mag zekers wel een vervolg van komen net als Summoner of Lost kingdoms en dat zou ook eens tijd worden... of gewoon een Remaster dat is tenminste iets..

Er was ook een soort shooter genaamd PN 03 en deze vondt ik ook geweldig en velen hebben het over Beyond good and evil en dit is een heerlijk spel maar spellen als Vexx of Sfinx waren ook niet slecht :)
Jaaaaa PN03. Weer zo'n aparte Shinji mikami spel. Jammer dat die spel niet zo succesvol werd. Kan me goed herinneren dat ze toen de overhyped label kregen, Capcom 5 waaronder PN03, RE 4, Viewtiful Joe, killers 7 en nog zo'n panzer dragon achtig spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou zo kunnen en opzich lijkt zoiets ook logisch van een beetje Nunchuk en Wii mote met Controls vergelijkbaar van VR en AR headsets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Het lijkt me dan wel vreemd als je weer allemaal motion control games krijgt... die kan je dan niet mobiel spelen, tenzij je het schermdeel ergens neer kunt zetten en dan met de afneembare controller er voor gaan zitten zwaaien? Dat lijkt me dan weer niks, een mobiel platform moet je gewoon volledig in je handen kunnen houden en niet deels ergens neer moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Finraziel schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:41:
Het lijkt me dan wel vreemd als je weer allemaal motion control games krijgt... die kan je dan niet mobiel spelen, tenzij je het schermdeel ergens neer kunt zetten en dan met de afneembare controller er voor gaan zitten zwaaien? Dat lijkt me dan weer niks, een mobiel platform moet je gewoon volledig in je handen kunnen houden en niet deels ergens neer moeten zetten.
Met dat zwaaien zijn we inmiddels ook wel een beetje klaar toch? Leuk om ook weer wat gamecube herinneringen op te halen. Was wat mij betreft één van de leukste consoles met veel vernieuwende games en leuke experimenten. Killer 7 is nog steeds één van mijn favoriete games. Die was pas echt twisted en vreemd.
Seal64 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Voor zover ik begreep zit dit dichter op de waarheid dat je misschien zou denken:
kotaku.com/5955223/what-went-wrong-with-silicon-knights-x-men-destiny

Daar wordt eigenlijk ook al gesuggereerd dat het juist het feit was dat ze voor Nintendo werkten, dat ervoor zorgde dat er geen shortcuts konden worden genomen en er niet met petten gegooid werd en zo.
Leuk artikel en klinkt erg plausibel. SK lijkt me echt zo'n club geweest die vol enthousiasme zat maar waarbij het in de uitvoering nogal eens mis ging.

[ Voor 70% gewijzigd door rajackar op 26-08-2016 18:50 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:41:
Het lijkt me dan wel vreemd als je weer allemaal motion control games krijgt... die kan je dan niet mobiel spelen
Want motion controls werken niet voor mobile games?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oVlMFZH.jpg?1

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
ik verwacht dat de motion controls beperkt blijft bij gyro modes ect. dus wat je nodig heb zoals bij just dance. ik zelf verwacht geen pointer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
RayNbow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:30:
[...]

Want motion controls werken niet voor mobile games?
[afbeelding]
Volgens mij doelde hij meer op Motion Controls ala Wii Sports.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Mijn persoonlijke mening bij dat soort racecontrols is inderdaad, die werken niet ;)
Maar ik doelde inderdaad daarop ja... Als je motion controls zoals bij een smartphone toe wil passen dan hoeft dat niet specifiek in de controller te zitten natuurlijk, kan gewoon in de hoofdbehuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gyrocontrols werken voor mij wel, iig. in spellen als Zelda en Splatoon. :p

Iets anders: Emily Rogers: NX prototype had a 6.2" 720p multi-touch touchscreen, dock USB ports
Emily Rogers ‏@ArcadeGirl64 5 min
1) This article about NX's detachable controllers supporting force feedback and motion controls has truth.

Emily Rogers ‏@ArcadeGirl64 3 min
2) NX prototype had a 6.2 inch 720p multi-touch touchscreen. Unknown if final product's screen size will be larger / smaller than prototype.

Emily Rogers ‏@ArcadeGirl64 3 min
3) Prototype for dock station has USB ports. I heard 2 usb ports, but I don't know if this number will change in the final product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ja, was meer als grapje bedoeld specifiek gericht op racen op je telefoon door je telefoon te kantelen. Dat krijg ik echt niet voor elkaar en knal ik overal tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
ja had ik gelezen. dus over het scherm. beetje de grote van de wiiu gamepad maar inplaats 480 het is 720. dat is zeer goed. en voor zo'n grote vraag ik echt niet hoger. de dock ik denk dat het uiteindelijk 4 poorts worden. meer is altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
720p is behoorlijk hoog voor een handheld op 6 inch. Begin nu toch echt wel benieuwd te doen wat series als monster hunter, yokay watch en pokemon met al die power gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ps vita was 5 inch 960 X 540. Ook al een behoorlijk goed scherm voor een handheld. Helaas nooit een monster hunter op uitgekomen. Maar er zijn wel wat mooie games voor uitgekomen volgens mij ook in PS3 kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:34:
De ps vita was 5 inch 960 X 540. Ook al een behoorlijk goed scherm voor een handheld. Helaas nooit een monster hunter op uitgekomen. Maar er zijn wel wat mooie games voor uitgekomen volgens mij ook in PS3 kwaliteit.
Van wat ik lees draaien niet alle games native 540p, en die scalen ook niet zo mooi op naar 540p. Maar het geprezen oled scherm maakt heel veel goed lees ik. De volle potentie van de vita kwa graphics zullen we nooit weten, aangezien de big budget games al naar 2 jaar niet meer kwamen.

Verwacht niet van Nintendo met een mooi oled paneel komt, maar eerder weer gaan besparen op een scherm wat je ziet in budget phones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Nieuwevolger schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

Van wat ik lees draaien niet alle games native 540p, en die scalen ook niet zo mooi op naar 540p. Maar het geprezen oled scherm maakt heel veel goed lees ik. De volle potentie van de vita kwa graphics zullen we nooit weten, aangezien de big budget games al naar 2 jaar niet meer kwamen.

Verwacht niet van Nintendo met een mooi oled paneel komt, maar eerder weer gaan besparen op een scherm wat je ziet in budget phones.
Handjevol games die niet op native draaien, van de games die niet op native draaien zijn er minder dan 10 en ze zitten allemaal tussen de games uit de eerste 2 jaar na de launch van de Vita (games zoals uncharted en need for speed).

De rest draait op native.

Daarnaast is er 1 unieke uitzondering en dat is Wipeout 2048, die gebruikt als enige Vita game dynamische resolutie, als de boel te zwaar voor de GPU wordt dan gaat de resolutie tijdelijk naar beneden om de GPU te ontlasten, als dat gelukt is gaat de resolutie terug naar native, dit om de framerate stabiel te houden.

Het waren ook vooral de Sony titels die niet native draaiden van de ongeveer 10 games die dat niet doen, precieze reden is niet bekend maar volgens sommigen was dit zodat de grapics zo mooi waren, op zich onzinnig omdat ze ook nog AA overheen gooiden en de rekenkracht die voor AA nodig was kon in mijn ogen beter besteed worden op hogere resolutie.

Achteraf deed Sony dat niet meer en waren de games op native, de meest waarschijnlijke reden daarvoor is dat Sony erachter kwam dat AA eroverheen gooien op lagere resolutie meer rekenkracht vergde dan gewoon op native draaien.

Je ziet ook vaak bij die niet native titels dat ze vaak last van lag hebben, NFS heeft af en toe lag ondanks niet native resolutie en 2x AA, maar games als Uncharted Golden Abyss kunnen weleens doodleuk naar 15fps droppen terwijl een game als Killzone Mercenary net zo intens is voor de GPU als Uncharted, maar Killzone draait op native resolutie zonder AA, resultaat is stabiele 30fps.

[ Voor 46% gewijzigd door Mizgala28 op 27-08-2016 02:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe lager de resolutie, hoe minder krachtig de hardware hoeft te zijn... ik snap het wel. Bovendien: die 1440p-schermen die we nu op smartphones zien zijn superhandig voor text en high-density stuff. Games zijn dat niet, daar gooi je wat anti-aliasing overheen en het ziet er goed uit. 720p is meer dan zat. Stuk hoger dan de Gamepad. En er klaagt toch ook niemand over het Vita-scherm (540p)? Zolang we de 3DS-reso maar zijn ontstegen :)

Ik zie ook heel goed gebeuren dat de SoC underclocked is (batterijduur, koeling) wanneer hij als handheld wordt gebruikt -> 720p.
Als je 'm docked, krijgt hij iets meer stroom en word er een koelelement tegenaan geplaatst, waardoor hij 1080p aan kan, goed voor de TV dus.

Laten we hoe dan ook hopen dat we geen mager TN-paneeltje krijgen inderdaad, zoals de Gamepad en de 3DS. Een fatsoenlijke IPS of het liefst inderdaad OLED zou niet misstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 27-08-2016 02:15 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Persoonlijk zie ik liever IPS, OLED heeft prachtig beeld (uit ervaring, ik heb een PS Vita) maar het is ook duurder maar ook kost het meer stroom, vandaar dat de PS Vita Slim met een LCD ook ruim 2 uur langer mee gaat op 1 lading, terwijl de hardware op het scherm na identiek is met die van de OLED variant.

En aangezien Nintendo bij de New 3DS XL vrij vaak al IPS hanteert voor de bovenste scherm vind ik dat ze verplicht zijn dat ook bij een eventuele NX handheld te doen, als ik de IPS van mijn N3DSXL vergelijk met die van de Wii U gamepad is het vooral qua kijk hoeken een wereld van verschil.

Daarnaast klopt het helemaal met hogere resoluties, ik heb zelf een LG G3 met een QHD scherm, ik ken paar mensen met een Galaxy S5 die hetzelfde CPU en GPU heeft en je ziet met blote oog dat in games het op mijn LG gewoon veel meer lagt.

720p is ruim voldoende voor de handheld en inderdaad 1080p voor thuis in een dock, scheelt niet alleen rekenkracht maar ook accu duur.

[ Voor 41% gewijzigd door Mizgala28 op 27-08-2016 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou dit werkelijk de dag worden http://www.gamerpro.nl/20...elfde-dag-als-playstation :D oh mijn hemel als het waar is gaat mijn Frieze vlag met de Ninty vlag volstok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
Dat zou wel super gaaf zijn... spannend!

offtopic: Wat een klik-bait "Zelfde dag", of ik snap het niet, maar 7-9 (PS Neo) en 9-9 (NX) zijn toch 2 verschillende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NegativeFreak schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:36:
Dat zou wel super gaaf zijn... spannend!

offtopic: Wat een klik-bait "Zelfde dag", of ik snap het niet, maar 7-9 (PS Neo) en 9-9 (NX) zijn toch 2 verschillende dagen.
Tijd en ruimte gelden voor gamepro.nl niet. Wordt een mooie week, de ps neo en nx reveal en een week later nog een persco van sony voor de tgs.

Het lijkt nep trouwens, het is een parody account en andere sites scrijven er niks over.

[ Voor 9% gewijzigd door Nieuwevolger op 27-08-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
Nieuwevolger schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:02:
[...]

Tijd en ruimte gelden voor gamepro.nl niet. Wordt een mooie week, de ps neo en nx reveal en een week later nog een persco van sony voor de tgs.

Het lijkt nep trouwens, het is een parody account en andere sites scrijven er niks over.
Dat blijkt wel ja, een site om nooit meer te bezoeken (door mij).

Zou gaaf zijn als Nintendo de strijd begint met Sony door in dezelfde week de aankondiging te doen waarbij blijkt dat ze gewoon mee kunnen gaan qua hardware en graphics *droomt fijn verder* :z

Ik had het Twitter bericht nog niet verder bekeken maar lijkt inderdaad nep te zijn, lees je ook in alle retweets / reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet echt NX gerelateerd, maar wel R&D: info over emulatie in de NES Classic Mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JehannesWeggen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 04:31:
Zou dit werkelijk de dag worden http://www.gamerpro.nl/20...elfde-dag-als-playstation :D oh mijn hemel als het waar is gaat mijn Frieze vlag met de Ninty vlag volstok!
Wat als Nintendo nu eens twee NX modellen heeft (en dus twee presentaties) en ze wachten de presentatie van de PS neo af om te bepalen welk model ze gaan publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

Wat als Nintendo nu eens twee NX modellen heeft (en dus twee presentaties) en ze wachten de presentatie van de PS neo af om te bepalen welk model ze gaan publiceren.
Ik weet niet of dat kan in deze tijd. In vroegere tijden was dat zo'n beetje onmogelijk omdat je voor een wereldwijde release in maart nu al fabrieken volop aan het draaien moest hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:27:
Persoonlijk zie ik liever IPS, OLED heeft prachtig beeld (uit ervaring, ik heb een PS Vita) maar het is ook duurder maar ook kost het meer stroom, vandaar dat de PS Vita Slim met een LCD ook ruim 2 uur langer mee gaat op 1 lading, terwijl de hardware op het scherm na identiek is met die van de OLED variant.
Oled is tegenwoordig (sinds dit jaar) ongeveer even duur als een lcd'tje als we het hebben over 5", ik heb daar onlangs iets over gelezen. Verder is Oled zuiniger zolang je donkere kleuren of zwart gebruikt. Het verschil tussen de PS Vita en de Vita Slim zit 'm in de cpu/gpu op een kleiner proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat lijkt me niet, dat is niet te doen een half jaar voor release van de nx. Ontwikkelaars weten niet waar ze aan toe zijn en met het produceren lijkt het me ook niet te doen. Sowieso weet iedereen nu wel wat we van de ps4 neo moeten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er waren ook geruchten dat eerst een soort van Mobiele gedeelte op de markt komt in begin 2017 en later pas 2017 andere soort en daar heeft Nintendo ook nooit op gereageert dat is het juist.. de geruchten stapelen op en het wordt weinig gefilterd door Ninty.

Dit gerucht van een onthulling in September zal vast weer onzin zijn maar wat als er toch iets van waarheid in zit! en het hoeft ook geen volledige onthulling te zijn het is ook een Direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Ik weet niet of dat kan in deze tijd. In vroegere tijden was dat zo'n beetje onmogelijk omdat je voor een wereldwijde release in maart nu al fabrieken volop aan het draaien moest hebben.
De lancering van de NX zou in Maart 2017 worden maar de zaken met Jesnet zijn pas in April volledig rond maar het feit dat hun deze voor een deel overgenomen hebben is interessant.

Nintendo had ook gezegd in interviews dat hun strategie voor hun komende hardware en software Duidelijk en Agressief zou zijn dus het zou zo allemaal kunnen.

In September een Direct met beperkte informatie en met de Tokyo gameshow de Onthulling en tussen Maart en April de Lancering.

Er zijn ook Studio's die de NX al gezien hebben en mogelijk al mee werken dus hoeveel kan Nintendo nog rekening met Sony houden en de hardware aanpassen.

Het is ook maar net wat de NX nu werkelijk is en of het van nul moet worden gebouwd of dat sommige delen al kant en klaar zijn en alleen aangepast en aangevuld hoeven te worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tri Force op 27-08-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Richh schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:09:
[...]

Oled is tegenwoordig (sinds dit jaar) ongeveer even duur als een lcd'tje als we het hebben over 5", ik heb daar onlangs iets over gelezen. Verder is Oled zuiniger zolang je donkere kleuren of zwart gebruikt. Het verschil tussen de PS Vita en de Vita Slim zit 'm in de cpu/gpu op een kleiner proces.
Sony had zelf bevestigd dat de langere accu duur door de LCD ipv OLED komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo weet heus wel wat Sony gaat doen, developers weten het, dan weet Nintendo het ook.
Bovendien denk ik niet dat ze daar een keuze van laten afhangen.
Mizgala28 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Sony had zelf bevestigd dat de langere accu duur door de LCD ipv OLED komt.
Weird :P kijk eens bij smartphones... Oled gaat dan veel langer mee.
Anyhow, we gaan het zien :)

[ Voor 21% gewijzigd door Richh op 27-08-2016 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Weird :P kijk eens bij smartphones... Oled gaat dan veel langer mee.
Anyhow, we gaan het zien :)
Dat is niet helemaar waar, oled is zuiniger dan lcd op donkere stukken. Het resultaat, met zaken als browsen (dus veel wit zie je dat phones met oled schermen minder lang mee gaan, maar met video kijken wel weer langer dan lcd. Maar ook weer het ene lcd scherm is zuiniger dan het andere lcd scherm, zelfde geld voor oled. Het ligt er allemaal maar net aan of Nintendo een goed scherm uit kiest of gierig gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JehannesWeggen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Dit gerucht van een onthulling in September zal vast weer onzin zijn maar wat als er toch iets van waarheid in zit! en het hoeft ook geen volledige onthulling te zijn het is ook een Direct :)
Ik weet t zeker dat t onzin is, het account van die tweet die de Nintendo Direct noemt is een parodie account. :p

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Ik weet t zeker dat t onzin is, het account van die tweet die de Nintendo Direct noemt is een parodie account. :p
Inderdaad dat wel maar er zal binnenkort informatie over de NX komen en er is al een tijd geen Direct geweest en Tokyo gameshow is komende September :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
ik hoop dat er binnenkort echt info komt. ben de rumours beetje zat nu, -___-. ik denk eind september,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
ricyosma schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:32:
ik hoop dat er binnenkort echt info komt. ben de rumours beetje zat nu, -___-. ik denk eind september,
Ik denk, nog steeds, in de week van de Tokyo Game Show (15-18 sept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
Zeror schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:07:
[...]

het zou kunnen maar dat is al in 2 weken. dan zouden we max komende maadag/woensdag iets moeten horen. hou het erbij, we krijgen 100% iets te horen dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:07:
[...]

Ja, dat verwacht ik ook. Ze zullen denk ik ook wel moeten, je kan mensen niet te lang aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

Ja, dat verwacht ik ook. Ze zullen denk ik ook wel moeten, je kan mensen niet te lang aan het lijntje houden.
Nou dat weet je niet hoor, als nintendo de nx aankondigen met een nieuwe metroid prime 3d mario hoor je niemand er meer over. Het is natuurlijk niet best als ze de boel gaan rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Nou dat weet je niet hoor, als nintendo de nx aankondigen met een nieuwe metroid prime 3d mario hoor je niemand er meer over. Het is natuurlijk niet best als ze de boel gaan rushen.
Als de NX met Breath of the wild en Dragon quest 10&11 en Metroid prime 4 en een Mario Galaxy of Sunshine aan komt zetten dan zijn de 10 miljoen NX exemplaren of meer Pre ordered voor April :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:41:
[...]

Als de NX met Breath of the wild en Dragon quest 10&11 en Metroid prime 4 en een Mario Galaxy of Sunshine aan komt zetten dan zijn de 10 miljoen NX exemplaren of meer Pre ordered voor April :D
Nintendo moet echt zorgen dat er een goeie vibe komt door de aankondiging van de nx, net zoals Sony deedt met de ps4. Een sterke line up van games aankondigen en met een goeie prijs komen. Als Zelda bij launch ook nog eens gaat knallen en net zo goed is als ten minste wind waker heb je een hele goeie start gemaakt.

Wat ze wel goed bij gamekings zeiden, ze moeten wel zorgen dat er bij launch genoef nx'en beschikbaar zijn bij launch en niet de 3000 in heel nederland bij de wii u. Helemaal als je ziet dat mensen zelda willen spelen maar sowieso niet er nog een wii u (een dode console) voor kopen. Dan willen al die mensen een nx bij launch, maar dan moeten er wel genoeg van zijn, anders kunnen mensen als nog niet zelda spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:40:
[...]

Wat ze wel goed bij gamekings zeiden, ze moeten wel zorgen dat er bij launch genoef nx'en beschikbaar zijn bij launch en niet de 3000 in heel nederland bij de wii u. Helemaal als je ziet dat mensen zelda willen spelen maar sowieso niet er nog een wii u (een dode console) voor kopen. Dan willen al die mensen een nx bij launch, maar dan moeten er wel genoeg van zijn, anders kunnen mensen als nog niet zelda spelen.
Het probleem is dat het niet haalbaar is om aan de vraag van een console te voldoen tijdens launch. De kosten zijn astronomisch hoog: extra productielijnen die moeten worden opgezet voor hogere productie en de extra opslagruimte die nodig is om al die units op te slaan. En als de vraag vlak na launch enorm instort? Dan zit je met al die extra productielijnen die je dan stil moet leggen (of je blijft produceren en verzuipt in overvloed aan onverkochte consoles).

Edit:

En:
Personally to me at a retail level managing stores back when Wii U shipped they overshipped and we had huge stocks of them. Compared to still constantly running out of PS3/360/Wii at that time. This ended up causing multiple returns of the Wii U to drop Inventory numbers.

The Wii at launch was crazy undershipped and it was selling instantly when they would arrive. If I had to choose what to do I would undership instead of overship at least personally.

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 28-08-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Het probleem is dat het niet haalbaar is om aan de vraag van een console te voldoen tijdens launch. De kosten zijn astronomisch hoog: extra productielijnen die moeten worden opgezet voor hogere productie en de extra opslagruimte die nodig is om al die units op te slaan. En als de vraag vlak na launch enorm instort? Dan zit je met al die extra productielijnen die je dan stil moet leggen (of je blijft produceren en verzuipt in overvloed aan onverkochte consoles).

Edit:
[video]

En:

[...]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar 3000 wii u's bij launch is echt bijna niks. Dat betekend dat sommige retailers er maar 1 of 2 krijgen. Dan zouden mensen in nederland straks een hele tijd niet de nieuwe zelda kunnen spelen. Als Sony meer ps4's bij launch beschikbaar kan hebben, dan is er geen reden waarom nintendo dat wel zou moeten hebben. Helemaal nu de nx is uitgesteld, verwacht ik wel dat nintendo dit beter gaat doen.

En wat die post van neogaf betreft, mooi slecht van nintendk geregeld dat ze daar alle wii u's hebben gedumd inplaats in bijvoorbeeld nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat de officiële aankondiging eerst maar eens komen, dan zien we wel of het Interresant genoeg is voor een pre-order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Zelda heb ik toch als preorder voor de WiiU. Krijg niet het idee dat de NX versie beter zal zijn. Daarnaast kan ik die later altijd nog eens aanschaffen.
Een NX gaat er zeker komen, blijft toch een Nintendo. Maar verwacht ook echt dat de WiiU en de 3DS er naast blijven. Dus uiteindelijk gewoon hun eigen soort spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:16:
Zelda heb ik toch als preorder voor de WiiU. Krijg niet het idee dat de NX versie beter zal zijn. Daarnaast kan ik die later altijd nog eens aanschaffen.
Een NX gaat er zeker komen, blijft toch een Nintendo. Maar verwacht ook echt dat de WiiU en de 3DS er naast blijven. Dus uiteindelijk gewoon hun eigen soort spellen.
De 3ds gaat denk ik sowieso nog een hele tijd naast de nx bestaan. Kijk alleen al naar de release van dragon quest 11 op de 3ds in 2017 voor japan. De wii u krijgt dus nog zelda, maar de wii u zou net zo goed ook ports van nx games kunnen krijgen als je ziet dat ze kwa kracht in de buurt zitten. Maar dit ligt helemaal aan Nintendo, ik zou het wel netjes vinden van Nintendo als ze nog een grote release naast zelda op de wii u uitbrengen.

Edit: level 5 komt in 2017 ook nog met nieuwe 3ds games.

[ Voor 3% gewijzigd door Nieuwevolger op 28-08-2016 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
hm ik weet het niet van de 3DS. dat ding is al een goed 5 jaar oud en het is echt tijd voor een vervanging. ik denk dat voornamelijk japanse uitgevers nog wat games er op uitbrengen maar als de nx uit is dat nintendo niet echt iets meer doet. en de wiiu tsja. zelda is denk toch echt de laste release van nintendo dat op het systeem komt. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
ricyosma schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:21:
hm ik weet het niet van de 3DS. dat ding is al een goed 5 jaar oud en het is echt tijd voor een vervanging. ik denk dat voornamelijk japanse uitgevers nog wat games er op uitbrengen maar als de nx uit is dat nintendo niet echt iets meer doet. en de wiiu tsja. zelda is denk toch echt de laste release van nintendo dat op het systeem komt. :/
Vergeet niet dat de DS en de PSP beide 7 jaar ondersteuning hadden, er komen dus misschien wat minder grote titels voor de 3ds maar tot 2018 kunnen wij nog genoeg games verwachten ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Als Nintendo de NX ziet als toekomst en opvolger voor Wii U en 3DS verwacht dan maar geen nieuwe games van Nintendo voor de 3DS.

De Game Boy Advance kreeg ook weinig ondersteuning na de komst van de DS en was toen 4 jaar oud geloof ik.

Misschien is de NX wel de volgende in de Game Boy lijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Prima als die NX deels handheld wordt, maar mag toch hopen dat het scherm dan een stuk beter wordt dan dat van de Wii U

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:08:
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Als Nintendo de NX ziet als toekomst en opvolger voor Wii U en 3DS verwacht dan maar geen nieuwe games van Nintendo voor de 3DS.

De Game Boy Advance kreeg ook weinig ondersteuning na de komst van de DS en was toen 4 jaar oud geloof ik.

Misschien is de NX wel de volgende in de Game Boy lijn. :)
Sowieso worden nog veel 3ds games die al in ontwikkeling zijn allemaal nog afgemaakt voor 2017. Nintendo zelf zal zich gaan richten op de nx, maar andere japanse develepors gaan eerst hun games dus afmaken. Sowieso is de 3ds nog spring levend in Japan, een nieuwe monster is nog pas geleden uitgekomen en er komt nog een nieuwe pokemon in het najaar.

Maar kijk ook even naar de sitautie van de ps3 en ps4, veel Japanners zijn nog niet overgestapt en worden games nog zowel voor de ps3 als ps4 gemaakt, kijk naar persona 5. Maar Nintendo is natuurlijk geen Sony, maar als nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
Mizgala28 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Vergeet niet dat de DS en de PSP beide 7 jaar ondersteuning hadden, er komen dus misschien wat minder grote titels voor de 3ds maar tot 2018 kunnen wij nog genoeg games verwachten ervoor.
er zit een verschil in dat nintendo de hardware nog ondersteund, dus nieuwe maakt, online service nog behoud en de andere kant, dat ze nog echt zelf nieuwe games uit brengen. wat de third party doen, mogen ze zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:16:
Ben nog aan het twijfelen niet over een Pre order van Breath of the wild maar welke versie..

Het liefst de WiiU versie dan heb ik Windwaker en Twilight princess en Breath of the wild op één Console (Windwaker editie) maar als de NX alle drie Zelda's krijgt en mogelijk nog Skyward sword.

Dan lijkt maar het mij beter om geheel voor de NX te gaan vooral als WiiU software naar de NX geport wordt of rechtstreeks gespeeld kan worden en daarom wil ik weleens weten wat de mogelijkheden zijn met de NX.

De hardware is niet belangrijk maar de software juist wel en de WiiU en 3DS zullen vast en zeker blijven naast de NX in 2017 maar het zal daarna toch eens ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Inderdaad, het zou prachtig zijn als de NX met de WII U software backwards compatible is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JaySparda schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:32:
Inderdaad, het zou prachtig zijn als de NX met de WII U software backwards compatible is.
Daar zou ik niet al te hard op hopen. Er vanuit gaande dat de NX daadwerkelijk op de tegra draait, heeft de NX een compleet andere architectuur wat hardware betreft en daardoor kun je software niet native draaien zoals de WiiU de Wii games kon draaien.
Eurogamer heeft wat emulatie tests met de Tegra X1 gedaan en gamecube games draaien aardig in veel gevallen maar WiiU games zijn wat te hoog gegrepen voor de emulator. Daar komt nog bij dat het heel lastig is om games die van de dual screen setup gebruik maken via simpele emulatie te spelen.
Als de NX op de X2 zou draaien is het wellicht een ander verhaal wat performance betreft maar het dual screen "probleem" los je niet zomaar op. Dus simpele backwards compatibility die alle games kan draaien zonder aanpassing van Nintendo lijkt me niet heel logisch met de info die we nu hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
JaySparda schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:32:
Alhoewel ik begrijp waarom is dit toch 1 van de redenen dat vooruitgang op zich laat wachten heb ik het idee.

Altijd maar weer backwards compatible zijn gaat ten koste van .... dat kan niet anders.

2017 gaat krankzinnig jaar worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat de NX met slechts 1 scherm gaat werken en dat er dus geen Wii U, 3DS en DS games op gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:
Ik verwacht gok dat de NX met slechts 1 scherm gaat werken en dat er dus geen Wii U, 3DS en DS games op gespeeld kunnen worden.
Fixed that for you.

Echt, je hebt geen idee. Gewoon geduldig afwachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Brammos85 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Fixed that for you.

Echt, je hebt geen idee. Gewoon geduldig afwachten ;)
Verwachten is geen feit, dus in principe is zijn stelling niet fout en dat jij graag backwards compatibiliteit wilt betekend niet dat iemand die dat niet verwacht meteen fout zit.

Ze mogen van de backwards compatibiliteit afstappen naar mijn mening, Wii U games afspelen op de NX beperkt het apparaat onnodig, ze moeten dan ook ineens rekening houden met hoe de Wii U games in elkaar steken.

Door geen rekening mee te houden kunnen ze tenminste een nieuw concept creëren, GameCube kon ook geen N64 games afspelen en dat maakte het meteen een betere console ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
Mizgala28 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Verwachten is geen feit, dus in principe is zijn stelling niet fout en dat jij graag backwards compatibiliteit wilt betekend niet dat iemand die dat niet verwacht meteen fout zit.

Ze mogen van de backwards compatibiliteit afstappen naar mijn mening, Wii U games afspelen op de NX beperkt het apparaat onnodig, ze moeten dan ook ineens rekening houden met hoe de Wii U games in elkaar steken.

Door geen rekening mee te houden kunnen ze tenminste een nieuw concept creëren, GameCube kon ook geen N64 games afspelen en dat maakte het meteen een betere console ook.
*kuch* zelda oot en mm emulatie via de zelda collectors edition disc, . *kuch*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Misschien is Backwards compatible te veel gevraagd of het zal vooruitgang belemmeren maar het feit is dat Breath of the wild op WiiU en NX komt en het lijkt mij meer dat deze versie aangepast zijn dan apart ontwikkeld.

Er zijn ook Dragon quest delen voor de 3DS en WiiU en er komt nog meer naar tenminste de 3DS en NX maar voor de WiiU is verder niets officieel bevestigd..

Ik denk dat wij heel blij gaan worden met de eShop dat via daar software over kan gaan van het één naar het ander want dit kon al met de hele Nintendo bibliotheek van Gameboy en NES tot DS en Wii :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik zit momenteel erg te twijfelen over een aankoop van de New 3DS XL. Hoop dan ook dat inderdaad over 2 weken meer duidelijkheid wordt verschaft over Nintendo NX. Wanneer de NX inderdaad als handheld kan worden gebruikt en als opvolger van de 3DS kan worden bestempeld skip ik namelijk mijn aankoop van de New 3DS XL en wacht ik op de NX.

Het heeft allemaal lang genoeg geduurd, kom maar op met die officiële aankondiging met nadere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal me niks verbazen als nintendo afwacht wat Sony op 7 september gaat doen. Om zo als het moet hun strategie nog kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
So how reliable is this source behind the rumor about Retro working on 2 games?
The guy predicted Devil's Third on Wii U, and Pokémon ORAS. His last rumor was a big remaster in 2015, which people assume to be TPHD (even though that released in 2016 in the end) or Majora's Mask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juhrat schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:23:
Ik zit momenteel erg te twijfelen over een aankoop van de New 3DS XL. Hoop dan ook dat inderdaad over 2 weken meer duidelijkheid wordt verschaft over Nintendo NX. Wanneer de NX inderdaad als handheld kan worden gebruikt en als opvolger van de 3DS kan worden bestempeld skip ik namelijk mijn aankoop van de New 3DS XL en wacht ik op de NX.

Het heeft allemaal lang genoeg geduurd, kom maar op met die officiële aankondiging met nadere specificaties.
Goed moment om nog even te wachten op wat de NX wordt wat voor effect het heeft op de 3DS en WiiU en dan een keuze maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vermoeden dat de NX pas eind 2017 gaat komen. Ze hebben hem nog steeds niet gepresenteerd of überhaupt iets los gelaten erover. En we zitten al bijna aan het einde van het jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat duurt te lang. De Wii U ligt op zijn gat en dient zo snel mogelijk een soort van opvolger te krijgen.

Daarnaast is volgens mij de lancering im de eerste helft van 2017 al min of meer officieel aan de hand van aandeelhoudersvergaderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:54:
Ik heb een vermoeden dat de NX pas eind 2017 gaat komen. Ze hebben hem nog steeds niet gepresenteerd of überhaupt iets los gelaten erover. En ze witten al bijna aan het einde.
Nintendo heeft tegenover aandeelhouders bekend gemaakt dat hij dit financiële jaar uit zal komen, dat is dus voor april 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind dat backwards compatible zo over rated. De kosten zijn te hoog en tegenwoordig is het helemaal niet meer nodig eigenlijk, want ze kunnen de games gewoon porten naar de volgende generatie en online aanbieden.

Maar dan koop je dus de game 2 maal? Ja, dat klopt. 1. Ik heb nog nooit het probleem hiervan gezien en 2. Je hoeft het niet nogmaals te kopen, je kan de game ook nog op de vorige generatie spelen.

Enige wat nodig is, is dat ze de grote games snel poorten naar de nieuwe generatie. OF............ En nu komt mijn punt......

Misschien staat NX niet voor een hardware apparaat, maar voor een IOS achtige werkomgeving. En dat elk volgend Nintendo apparaat NX als besturing heeft en je dus niet nooit meer een game 2x hoeft te kopen en backwards compatibility helemaal niet meer nodig is.

Want koop je een next gen Nintendo systeem, thuisconsole dan wel handheld, de games die je hebt, kan je meteen gaan spelen op het nieuwe apparaat.

Zit hier iets in of is het een hersenspinsel van niks?

Het zou kunnen hoor, ben ook maar aan het denken. Ben zo benieuwd. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 30-08-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ricyosma schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:21:
Er is net begin dit jaar (toch?) de new 3ds uitgegeven. Dat gaan ze echt niet doen als er een jaar later een vervanger aan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:
Ik verwacht dat de NX met slechts 1 scherm gaat werken en dat er dus geen Wii U, 3DS en DS games op gespeeld kunnen worden.
Er zijn gewoon DS VC games op de WiiU, en daar kun je gewoon op de gamepad spelen. Werkt nog prima ook, gamepad op zijn kant en beide schermpjes van de DS boven elkaar op dat touchscreen.

WiiU BC zal wat lastiger worden omdat het hoofdbeeld nog altijd gewoon 1080p is, maar de gameplay op de gamepad was bijna altijd optioneel en meestal kon je ook met de Pro spelen. Dat kunnen ze opvangen door met de NX hetzelfde te doen - main screen op TV en dan de kaart op de handheld of zo.
init6 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:37:
[...]

Er is net begin dit jaar (toch?) de new 3ds uitgegeven. Dat gaan ze echt niet doen als er een jaar later een vervanger aan komt.
Als je nou begin vorig jaar had gezegd, soit. Release was in japan eind 2014, elders begin 2015. Al bijna twee jaar uit, dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Seal64 op 30-08-2016 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Turfschipper schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:23:
Misschien staat NX niet voor een hardware apparaat, maar voor een IOS achtige werkomgeving. En dat elk volgend Nintendo apparaat NX als besturing heeft en je dus niet nooit meer een game 2x hoeft te kopen en backwards compatibility helemaal niet meer nodig is.
Iwata in 2014:
Currently, we can only provide two form factors because if we had three or four different architectures, we would face serious shortages of software on every platform. To cite a specific case, Apple is able to release smart devices with various form factors one after another because there is one way of programming adopted by all platforms. Apple has a common platform called iOS. Another example is Android.
[...]

Januari 2015 (Ambassador Edition) / Februari 2015 (Europese release).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd vrij duidelijk dat de NX de volgende generatie van Nintendo hardware is. Verder zijn al een paar jaar de development teams voor portable en console games samengevoegd.

Ik zie de NX dan ook als:

1. Een handheld en een losse console op dezelfde (ontwikkel) architectuur (een beetje zoals Apple dat idd doet met de iPhone, iPad en Mac), óf:
2. Een soort van hybride handheld / console op een nieuwe architectuur.

Voor beide is wat te zeggen. En totdat we officieel van Nintendo horen is dat het enige wat we erover kunnen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
[...]

die is verleden jaar uitgekomen. en uhm tsja zover ik het weet is de new 3ds nou niet echt het success waar ze op hoopte. ik gok niet dat ze door de new 3ds de 3ds nog eens 2 jaar langer laten leven. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ricyosma schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

die is verleden jaar uitgekomen. en uhm tsja zover ik het weet is de new 3ds nou niet echt het success waar ze op hoopte. ik gok niet dat ze door de new 3ds de 3ds nog eens 2 jaar langer laten leven. :/
Ik denk zelf niet dat Nintendo er nog games voor gaat maken als de nx uit is. Maar ik verwacht nog steeds een boel 3ds games van Japanse makelarij in 2017 (of ze naar het westen komen is een andere vraag). Kijk naar dragon quest 11 en games van level 5(makers van yokai watch) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:23:
Ik vind dat backwards compatible zo over rated. De kosten zijn te hoog en tegenwoordig is het helemaal niet meer nodig eigenlijk, want ze kunnen de games gewoon porten naar de volgende generatie en online aanbieden.

Maar dan koop je dus de game 2 maal? Ja, dat klopt. 1. Ik heb nog nooit het probleem hiervan gezien en 2. Je hoeft het niet nogmaals te kopen, je kan de game ook nog op de vorige generatie spelen.

Enige wat nodig is, is dat ze de grote games snel poorten naar de nieuwe generatie. OF............ En nu komt mijn punt......

Want koop je een next gen Nintendo systeem, thuisconsole dan wel handheld, de games die je hebt, kan je meteen gaan spelen op het nieuwe apparaat.

Zit hier iets in of is het een hersenspinsel van niks?

Het zou kunnen hoor, ben ook maar aan het denken. Ben zo benieuwd. ;)
Bedoel je van wel nieuwe Hardware in 2017 maar niet dat het daadwerkelijk NX is want dat wordt de naam voor de besturing ? dat zou kunnen want met Ninty kun je niets uitsluiten :)

Het vreemde is NX is een veel voorkomend woord in Software (google eens NX software of NX technology dan krijg je een stuk of 4 a 5 verschillende resultaten misschien wel meer) zelfs de WiiU gebruikt het woord NX in de programmering ;)

Wat NX ook wordt als je naar het commentaar ziet van Nintendo (Ray had weer een mooie link geplaatst) en kijkt naar de geruchten dan lijkt het dat Ninty één platform wil bestaand uit meerdere devices voor al hun software en dat dit platform continue verlengt wordt net als Apple bijvoorbeeld.

Niet alleen Apple doet dit maar ook Nvidia en Microsoft is bezig en Sony heeft het gedaan en had het kunnen blijven doen met PS en PSP en Nintendo heeft eerder iets geprobeerd met de GC en GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat laatste klinkt wel logisch. Om aan te vullen ook Google doet dit met Android en de PS4 en xbox bewegen ook in die richting. Je zou Steam hier ook wel bij kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:03:
Dat laatste klinkt wel logisch. Om aan te vullen ook Google doet dit met Android en de PS4 en xbox bewegen ook in die richting. Je zou Steam hier ook wel bij kunnen zien.
Oh.. wacht.. het is een Nintendo Xstream box! een samenwerking van Ninty met Valve dus gelijk vanaf de Lancering eigen en tweede partij en Steam bied derde partij aan :D

Steam app in de eShop en een eShop app in de Steam winkel óóóh dit klinkt het beste tot nu toe!

Maar inderdaad er zijn meerdere merken die succesvol hun producten verlengen terwijl de ondersteuning blijft en het lijkt dat ook Consoles hier in mee gaan en dat klinkt uitstekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet heeft Apple er ook wat mee te maken en gaan ze dit groots aankondigen op 7 september. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

* rajackar deelt realisme pilletjes uit. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=upxNEzl2nPs]

Edit: NeoGAF thread.

[ Voor 44% gewijzigd door RayNbow op 30-08-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
share button kan handig zijn. om snel te delen voor laat maar zeggen miiverse, twitter ect ect. o: de d-pad zo veranderen, tsja ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Als het een algemene share knop is waar geen specifieke dienst aan vast zit dan is dat prima, maar waag het niet Nintendo om het Facebook of Twitter only te maken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Helaas nog geen nieuws donderdag:
http://kotaku.com/an-upco...s-games-will-t-1785939813

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Volgens mij wacht Nintendo tot de ps4 en x1 upgrades in de winkel liggen en gaan dan pas bekend maken wat de unique features van de NX zijn.

Als de we wii u pro controllers maar compatible blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:06:
Volgens mij wacht Nintendo tot de ps4 en x1 upgrades in de winkel liggen en gaan dan pas bekend maken wat de unique features van de NX zijn.
De X1 Scorpio komt pas eind volgend jaar. Of bedoel je de XBOX ONE S? Die ligt al in de winkel. Maar ja, ik denk wel dat ze op de PS4 Neo-aankondiging zullen wachten
Als de we wii u pro controllers maar compatible blijven.
Ik denk het niet. Het lijkt me dat de console geen Wii U / Wii BC gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Oh, ja x1s is al uit. Dan idd de Neo.

Tja, met wat geluk wel een dingetje voor die controllers net zoals de gamecube controllers een adapter op de wii u kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een beetje Nintendo ken, vermoed ik dat ze de NX óf laat in september of pas half november zullen aankondigen (na Black Friday)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:59:
Als ik een beetje Nintendo ken, vermoed ik dat ze de NX óf laat in september of pas half november zullen aankondigen (na Black Friday)
Het zou geen slechte move zijn.
Dan kunnen ze tenminste de 'laatste' voorraad van de Wii U veel van verkopen. >:)
Pagina: 1 ... 10 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic