Nieuwevolger schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:55:
[...]
Van wat ik lees draaien niet alle games native 540p, en die scalen ook niet zo mooi op naar 540p. Maar het geprezen oled scherm maakt heel veel goed lees ik. De volle potentie van de vita kwa graphics zullen we nooit weten, aangezien de big budget games al naar 2 jaar niet meer kwamen.
Verwacht niet van Nintendo met een mooi oled paneel komt, maar eerder weer gaan besparen op een scherm wat je ziet in budget phones.
Handjevol games die niet op native draaien, van de games die niet op native draaien zijn er minder dan 10 en ze zitten allemaal tussen de games uit de eerste 2 jaar na de launch van de Vita (games zoals uncharted en need for speed).
De rest draait op native.
Daarnaast is er 1 unieke uitzondering en dat is Wipeout 2048, die gebruikt als enige Vita game dynamische resolutie, als de boel te zwaar voor de GPU wordt dan gaat de resolutie tijdelijk naar beneden om de GPU te ontlasten, als dat gelukt is gaat de resolutie terug naar native, dit om de framerate stabiel te houden.
Het waren ook vooral de Sony titels die niet native draaiden van de ongeveer 10 games die dat niet doen, precieze reden is niet bekend maar volgens sommigen was dit zodat de grapics zo mooi waren, op zich onzinnig omdat ze ook nog AA overheen gooiden en de rekenkracht die voor AA nodig was kon in mijn ogen beter besteed worden op hogere resolutie.
Achteraf deed Sony dat niet meer en waren de games op native, de meest waarschijnlijke reden daarvoor is dat Sony erachter kwam dat AA eroverheen gooien op lagere resolutie meer rekenkracht vergde dan gewoon op native draaien.
Je ziet ook vaak bij die niet native titels dat ze vaak last van lag hebben, NFS heeft af en toe lag ondanks niet native resolutie en 2x AA, maar games als Uncharted Golden Abyss kunnen weleens doodleuk naar 15fps droppen terwijl een game als Killzone Mercenary net zo intens is voor de GPU als Uncharted, maar Killzone draait op native resolutie zonder AA, resultaat is stabiele 30fps.
[
Voor 46% gewijzigd door
Mizgala28 op 27-08-2016 02:07
]