Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaySparda schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Het zou geen slechte move zijn.
Dan kunnen ze tenminste de 'laatste' voorraad van de Wii U veel van verkopen. >:)
Nintendo had ook al maanden terug het advies gegeven van koop uw WiiU dit jaar nog als u het wilt dus ik verwacht wel dat de voorraad bodem al te zien is en de winkel prijzen lijken wel omhoog te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Nintendo had ook al maanden terug het advies gegeven van koop uw WiiU dit jaar nog als u het wilt dus ik verwacht wel dat de voorraad bodem al te zien is en de winkel prijzen lijken wel omhoog te gaan...
Lijkt me niet met de release van zelda in aantocht. Het ligt er een beetje aan wat de nx word, maar misschien willen mensen die game liever spelen op de wii u of de nx is uitverkocht met de release van de nx en misschien kopen mensen dan als nog de wii u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

Lijkt me niet met de release van zelda in aantocht. Het ligt er een beetje aan wat de nx word, maar misschien willen mensen die game liever spelen op de wii u of de nx is uitverkocht met de release van de nx en misschien kopen mensen dan als nog de wii u.
De kans dat NX fysiek WiiU hardware en software ondersteund is klein en er zal vast nog wel een voorraad zijn maar https://mynintendonews.co...ab-a-wii-u-while-you-can/ en http://www.nintendolife.c...ffitt_is_leaving_nintendo of het relevant is geen idee maar dit verhaal is aardig compleet dat Nintendo zo weinig mogelijk onkosten wil omtrent de WiiU.

Daarom wordt mijn WiiU Windwaker editie plus de Zelda collectie ook nooit verkocht tenzij de NX hetzelfde aanbied en daarom vindt ik ook het software verhaal zo belangrijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tri Force op 31-08-2016 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
als region lock er echt af is, is dat natuurlijk harstikke mooi. maar man de nx leaks blijven maar komen de afgelopen dagen. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat mensen/sites er druk op fantaseren. Neem alles met een flinke korrel zout. Het blijft gewoon afwachten op de officiële berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:10:
Ik heb het idee dat mensen/sites er druk op fantaseren. Neem alles met een flinke korrel zout. Het blijft gewoon afwachten op de officiële berichten.
Mijn korrel zout is al groter dan de ijsberg waardoor de Titanic gezonken was. Zonder officiële berichten van Nintendo is er niks van waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:10:
[...]

Mijn korrel zout is al groter dan de ijsberg waardoor de Titanic gezonken was. Zonder officiële berichten van Nintendo is er niks van waar.
Heel verstandig. Juist de hoeveelheid speculatie kan enorm bijdragen een een tegenvallende presentatie omdat voor veel mensen de verwachtingen inmiddels torenhoog en totaal onrealistisch zijn geworden.
Doet me enorm denken aan de tijd voor de presentatie van de Wii. Vooral dat klepje voorop zorgde voor enorm veel speculaties. Zo erg zelfs dat er "rapporten" en leaks "insiders"waren die een laser projector voorspelden voor game interactie en daarom had de Wii (revolution toen nog) geen HD graphics nodig ;)

Als je bedenkt dat Nintendo spul altijd goed betaalbaar was in de recente geschiedenis dan is het slim om aan te nemen dat het dus nooit bijzonder fancy gaat zijn. Het zal meer om een nieuwigheidje heen gebouwd zijn. En of dat dan een briljante game changer gaat zijn van een club die enorm out of the box kan denken of een flauwe gimmick.... Dat is nou net waar ik benieuwd naar ben 8)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00
rajackar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:50:
Als je bedenkt dat Nintendo spul altijd goed betaalbaar was in de recente geschiedenis dan is het slim om aan te nemen dat het dus nooit bijzonder fancy gaat zijn. Het zal meer om een nieuwigheidje heen gebouwd zijn. En of dat dan een briljante game changer gaat zijn van een club die enorm out of the box kan denken of een flauwe gimmick.... Dat is nou net waar ik benieuwd naar ben 8)
Houd ook in je achterhoofd dat Nintendo van oorsprong een speelgoedfabrikant was. Dat speelt nog steeds een enorme rol bij het bedrijf. De NX zal in welke vorm dan ook goed moeten zijn voor alle leeftijden wat automatisch wel een aardige invloed heeft op het productdesign.
Dus een 'out of the box' idee of een flauwe gimmick maakt niet uit. Het zal iig goed werken en stevig zijn. Of het aansluit bij jouw wensen als consument is natuurlijk de vraag.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zeror schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:31:
[...]

Houd ook in je achterhoofd dat Nintendo van oorsprong een speelgoedfabrikant was. Dat speelt nog steeds een enorme rol bij het bedrijf. De NX zal in welke vorm dan ook goed moeten zijn voor alle leeftijden wat automatisch wel een aardige invloed heeft op het productdesign.
Dus een 'out of the box' idee of een flauwe gimmick maakt niet uit. Het zal iig goed werken en stevig zijn. Of het aansluit bij jouw wensen als consument is natuurlijk de vraag.
Daar heb je helenaal gelijk in en wat mij betreft heeft big N ook een goede reputatie op dat gebied. Maar dat doet volgens mij weinig af aan de speculatie koorts ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1272616 2 november is er een animal crossing direct. Waarschijnlijk gaat het sowieso over een ios/android versie, aangezien nintendo een mobiele versie van animal crossing en fire emblem aangekondigd. Misschien als de nx dan is aangekondigd een nx versie van animal crossing?

• ricyosma
ik was bjna de mobile versions vergeten. man ben echt benieuwd wanneer nx direct. ik ga toch steeds meer richten op oktober. xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ricyosma schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:40:
ik was bjna de mobile versions vergeten. man ben echt benieuwd wanneer nx direct. ik ga toch steeds meer richten op oktober. xd
Ik ga alvast stoppen met het verheugen op de nx aankondiging, want de lange wacht kan nu echt alle kanten op. Op dit moment valt een aankondiging in December niet uit te sluiten.

• ricyosma
Nieuwevolger schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:46:
[...]

Ik ga alvast stoppen met het verheugen op de nx aankondiging, want de lange wacht kan nu echt alle kanten op. Op dit moment valt een aankondiging in December niet uit te sluiten.
true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zei de geruchten molen niet dat de aankondiging in september zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

rajackar schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:04:
Zei de geruchten molen niet dat de aankondiging in september zou zijn?
Mwa... Tokyo Game Show is binnenkort :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

AstralizeR schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:07:
[...]

Mwa... Tokyo Game Show is binnenkort :P
Wie weet. ben nu toch ook wel erg nieuwsgierig aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
"I believe NX will hit its March launch without any delays because it is ahead of schedule"

My NX story just hit the wires, coming to WSJ shortly. Don't worry, it has no surprises for savvy NX-rumor followers.

[ Voor 32% gewijzigd door RayNbow op 02-09-2016 12:28 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1,4 cm klinkt vrij dun, ze zegt er ook bij dat de batterij er op lijkt dat hij niet lang mee gaat. 5 uur zou goed mogelijk zijn als het een groot apparaat word. Maar door die losse controllers verspil je een groot deel van de ruimte voor een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
hoe lang batterij gaat worden is nog vaag ja. als het de lengte van de 3ds word kan ik het nog overzien ja. van de gamepad mwha dat is niet heel lang. misschien is dit echt bedoeld voor devs en kan het zijn dat de batterij nog wat omhoog kan worden gekrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie link Rayn bedankt en wat zijn jouw gedachten :)

Kijkend naar de geruchten en nieuws van.

2014 het Fusion gerucht.
2015 AMD onthuld winning designs voor 3 klanten en zal in 2016 onthuld worden door de klanten zelf.
2016 2 klanten onthuld maar geen derde.
2016 Nintendo wil 20 miljoen NX exemplaren het eerste jaar verkopen.
2016 AMD productielijn fouten.
2016 NX uitgesteld tot 2017 en Nintendo wil 10 miljoen verkopen en is bezig met een idee.
2016 Tegra X1 gerucht.
2016 Nvidia onthuld wel X2 maar annuleert Shield opvolger en heeft de productie van Shield K1 al gestopt.
2016 in de 9de maand nog steeds geen commentaar van zowel AMD als Nvidia als Nintendo.
2017 NX lancering.

Volgens mij is er wel degelijk iets drastisch verandert ten na dele van AMD en in het voordeel van Nvidia die wel degelijk probeert om ook op de Console en Mobile markt probeert te komen.

Het is een chaos van nieuws en weinig officieel commentaar dus de kans is groot dat het fout is maar ik geef Nvidia de voordeel van de twijfel.

De K1 en X1 technolgie is wonderbaarlijk en de ontwikkeling was kostbaar terwijl Nvidia er weinig over spreekt en geen intentie toont om het op de markt te brengen behalve dan voor de auto markt.. erg vreemd.

Deze technologie zou uitermate bij Nintendo passen om één platform te maken voor hun hardware en software want Nvidia doet het met Shield k1 en Shield TV X1 en de PC.

De stilte van deze 3 partijen is opzich al erg vreemd en daarbij de onkosten van Nvidia Shield en de belofte van AMD op winst en Nintendo die met een idee bezig is terwijl de fans om nieuwe hardware en software zitten te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Iedereen maar hopen dat het een AMD of Nvidia SoC wordt... blijkt straks dat de NX een "eigen merk" SoC krijgt.

Mensen verwachten veel te veel, dit kan alleen nadelig uitpakken voor de NX omdat meeste mensen dom genoeg zijn en verwachten dat wat de onzinnige geruchten beweren straks allemaal een feit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:08:
[...]

Mooie link Rayn bedankt en wat zijn jouw gedachten :)
Geen? :p

Ik wacht het voornamelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:48:
[...]

Geen? :p

Ik wacht het voornamelijk af.
lol ok maar de wachtijd begint toch wel een beetje irriteren.. oh en nee Miz de NX kan niet tegenvallen door de hoge verwachtingen want het krijgt Zelda en Dragon quest al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Over de batterij duur:
vijf uur is meer dan zat. Ik kan mij niet echt momenten herinneren dat ik zolang aan 1 stuk door deed gamen.

Zal voor iedereen anders zijn natuurlijk maar er bestaat meer dan gamen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Maar als je op reis gaat is een wat langere batterijduur wel erg fijn ;-)

Good old gameboy advance SP ❤❤❤

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
Als hij van USB op kan laden dan is dat natuurlijk makkelijk op te lossen met een battery pack.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
JehannesWeggen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:53:
[...]

lol ok maar de wachtijd begint toch wel een beetje irriteren.. oh en nee Miz de NX kan niet tegenvallen door de hoge verwachtingen want het krijgt Zelda en Dragon quest al :)
Helaas ligt dat niet zo simpel, 3rd parties moeten ook mee werken anders krijgen wij een 2de Wii U qua 3rd party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:28:
[...]

Helaas ligt dat niet zo simpel, 3rd parties moeten ook mee werken anders krijgen wij een 2de Wii U qua 3rd party.
Al wordt het een WiiU2 dan vindt ik het prima alleen dan zullen de de hardware verkopen weer tegenvallen en dus ook de software verkoop en vice versa..

Maar waarom zou de NX geen derde partij ondersteuning krijgen ? Square enix is al aanboord voor de onthulling en sinds wanneer dat voor het laatst was met Ninty consoles was de Snes ?

De handhelds zijn altijd wel bedient dus.. misschien een hint van Square ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
JehannesWeggen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 02:49:
[...]

Al wordt het een WiiU2 dan vindt ik het prima alleen dan zullen de de hardware verkopen weer tegenvallen en dus ook de software verkoop en vice versa..

Maar waarom zou de NX geen derde partij ondersteuning krijgen ? Square enix is al aanboord voor de onthulling en sinds wanneer dat voor het laatst was met Ninty consoles was de Snes ?

De handhelds zijn altijd wel bedient dus.. misschien een hint van Square ;)
Als ik de wiki mag geloven is er nooit een launch game geweest van SE op een Nintendo console.

(al zijn er wel genoeg niet launch games voor de Wii van hun in het westen EN ze kwamen in Japan met een Dragon Quest game voor de Wii U)

Echter gaat het mij vooral om dit stukje:

Al wordt het een WiiU2 dan vindt ik het prima alleen dan zullen de de hardware verkopen weer tegenvallen en dus ook de software verkoop en vice versa.

Genoeg redenen dat ik geen Wii U herhaling wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een wii u 2 zit niemand meer op te wachten, consument heeft daar nog maar weinig vertrouwen in nadat nintendo hem liet dood bloeden. Vandaar dat nintendo het met de nx anders gaat doen.

Van wat ik lees hebben westerse ontwikkelaars er nog maar weinig zin aan om voor de nx te ontwikkelen, net zoals de 3ds en wii u. Ubisoft noemt het zelf al een casual apparaat dus verwacht vooral lego, skylander en just dance games.

Maar als Nintendo het goed aanpakt, dan zullen ze de Japanse ontwikkelaars behouden en komen er weer nieuwe monster hunters, dragon quests en populaire fighting games erop uit. De nx kan dan ook de ps vita opvolgen en daardoor ports krijgen van japanse rpg's als i am setsuna, dragon quest heroes en kingdom hearths om wat te noemen. Ook moet Nintendo zich gaan foccusen op indies zoals xbox en playstation, indie ontwikkelaars willen echt wel met nintendo werken. Als Nintendo dit goed doet komen de verkopen vanzelf en dan willen ea en activision misschien ook wel een cod of fifa porten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Nintendo liet de Wii U niet doodbloeden, dat deden de 3rd parties.

Sony liet de Vita doodbloeden, maar in dat geval houden de 3rd parties en indies deze in leven.

Overigens verwacht ik niet dat JRPG makers verhuizen naar de NX, PlayStation heeft die markt vooral in hun handen sinds de 1ste PlayStation aangezien na de SNES die markt door de N64 is verloren gegaan, onder andere door de toenmalige beperkingen qua opslag op cartridges.

Wat ik wel zie gebeuren met de JRPG's is als er geen opvolger van de Vita komt dat deze grotendeels naar de PS4 en de Neo gaan en dat zoals nu het geval is een klein deel bij Nintendo blijft, in eerste instantie nog op de 3ds en daarna op de NX OF als Nintendo plannen heeft voor een dedicated handheld, dat ze daarop vooral uitkomen.

NX zal in het begin zeker weten 3rd party support krijgen, de vraag is voor hoe lang en hoe snel titels ervoor uitkomen na de grote 3 (PS4, XBO en PC).

Wii U had in het begin ook 3rd party support maar die was klein op die van Ubisoft na, daarnaast duurde het een stuk langer voordat de games uiteindelijk ook naar de Wii U kwamen.

Wii U kreeg genoeg support van Nintendo, maar ook Nintendo ziet nu in dat het dweilen met kraan open is en daarnaast staat de NX voor de deur dus is het logisch dat dit jaar haast geen grotere titels voor de Wii U uitkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:36:

Overigens verwacht ik niet dat JRPG makers verhuizen naar de NX, PlayStation heeft die markt vooral in hun handen sinds de 1ste PlayStation aangezien na de SNES die markt door de N64 is verloren gegaan, onder andere door de toenmalige beperkingen qua opslag op cartridges.

Wat ik wel zie gebeuren met de JRPG's is als er geen opvolger van de Vita komt dat deze grotendeels naar de PS4 en de Neo gaan en dat zoals nu het geval is een klein deel bij Nintendo blijft, in eerste instantie nog op de 3ds en daarna op de NX OF als Nintendo plannen heeft voor een dedicated handheld, dat ze daarop vooral uitkomen.
De Japanse game industrie is al een tijdje aan het veranderen, console gamen wordt steeds minder en mobiel gamen steeds groter. Handheld gamen doet het ook nog steeds erg goed. De ps4 is bijvoorbeeld nog maar 3 miljoen keer verkocht dacht ik, grote Japanse games op de ps4 kunnen zich gewoon niet meer terugverdienen en hebben daar nu het westen voor nodig. Dit najaar zullen persona 5 en vooral final fantasy 15 de kar trekken voor de ps4 in Japan, want geen een andere game kan dat nog meer doen. Als de verkopen tegenvallen van Final Fantasy 15 dan is het wel een beetje gedaan voor japanse AAA games, wat heel jammer zou zijn.

Aangezien handheld gaming in Japan nog groot is, zouden veel AA games (lees bijvoorbeeld dragon quest heroes) voor de nx kunnen worden ontwikkeld. Omdat handheld games goedkoper zijn om te maken en de afzet markt groter is. Ook zou de nx veel japanse ps4 ports kunnen krijgen, de meeste Japanse games zijn grafisch niet heel zwaar en zouden makkelijk naar de nx kunnen worden geport.

Maar goed, dan moet de nx natuurlijk wel aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:32:
[...]

Als ik de wiki mag geloven is er nooit een launch game geweest van SE op een Nintendo console.

(al zijn er wel genoeg niet launch games voor de Wii van hun in het westen EN ze kwamen in Japan met een Dragon Quest game voor de Wii U)

Echter gaat het mij vooral om dit stukje:

Al wordt het een WiiU2 dan vindt ik het prima alleen dan zullen de de hardware verkopen weer tegenvallen en dus ook de software verkoop en vice versa.

Genoeg redenen dat ik geen Wii U herhaling wil.
Voor de spelers en Nintendo wordt de NX hopelijk geen WiiU herhaling en wij weten nu de hardware nog niet maar omdat Square enix nu al ondersteuning belooft aan de NX en dit altijd al gedaan hebben met Ninty handhelds.

Zie ik het als een indicatie dat NX meer krijgt dan alleen Dragon quest delen en als DQ en of FF het goed op de NX doen dan zullen wel meerdere Japanse studio's volgen toch.

Over de Westerse studio's geen idee wat hun gaan doen en hun kunnen van alles zeggen en doen zoals Ubisoft maar ik heb weinig hoop en vertrouwen dat het westen de NX met top kwaliteit gaan steunen.. het zal meer Shovelware zijn.

Ik hoop echt dat NX een hybride is van console en handheld of dat er apart een handheld en console komt en dat je via sd kaarten of cartridges de software op beiden kunt spelen want dan is er garantie op derde partij ondersteuning :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:21:
[...]

De Japanse game industrie is al een tijdje aan het veranderen, console gamen wordt steeds minder en mobiel gamen steeds groter. Handheld gamen doet het ook nog steeds erg goed. De ps4 is bijvoorbeeld nog maar 3 miljoen keer verkocht dacht ik, grote Japanse games op de ps4 kunnen zich gewoon niet meer terugverdienen en hebben daar nu het westen voor nodig. Dit najaar zullen persona 5 en vooral final fantasy 15 de kar trekken voor de ps4 in Japan, want geen een andere game kan dat nog meer doen. Als de verkopen tegenvallen van Final Fantasy 15 dan is het wel een beetje gedaan voor japanse AAA games, wat heel jammer zou zijn.

Aangezien handheld gaming in Japan nog groot is, zouden veel AA games (lees bijvoorbeeld dragon quest heroes) voor de nx kunnen worden ontwikkeld. Omdat handheld games goedkoper zijn om te maken en de afzet markt groter is. Ook zou de nx veel japanse ps4 ports kunnen krijgen, de meeste Japanse games zijn grafisch niet heel zwaar en zouden makkelijk naar de nx kunnen worden geport.

Maar goed, dan moet de nx natuurlijk wel aanslaan.
Inderdaad en daarom is het waard om door de zure appel te bijten van telkens de uitstel van Zelda want dit is een miljoenen verkoper en ik denk dat de Dragon quest delen gezamelijk ook wel een paar miljoen verkopen :*)

Dan is er nog Mario, Splatoon, Donkey kong, Pikmin etc. en dezen verkopen ook miljoenen maar dezen had de WiiU ook al dus vanaf dat punt zal er toch meer moeten komen om de hardware te verkopen en dan volgt weer de software verkoop en dan weer meer ondersteuning.

Voordat EA etc. interesse hebben in de NX dan zullen er vast een 10 miljoen of meer verkocht moeten zijn en dan is nog maar de vraag wat de NX is en wat er gebeuren moet worden voor de Ports.

De beste kans op derde partij ondersteuning is dat Nintendo één platform maakt voor hun eigen software en voor tweede en derde partij want waar gaan de studio's anders heen met hun handheld software ?

Google playstore is een beerenput en Steam doet nog weinig met Android en Sony is wel ergens mee bezig met een handheld schijnt het maar wil de markt weer een PSP.

[ Voor 6% gewijzigd door Tri Force op 03-09-2016 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://www.pu.nl/artikele...verkochte-games-in-japan/ Hier heb je wel een lijst van best verkochte games in Japan tot 2013. Hier zie je dat pokemon compleet domineerd in Japan en games als dragob quest en monster hunter het beter doen dan final fantasy. Mario doet het ook heel goed, maar dat komt misschien omdat ze in bundels met ds en wii zijn verkocht? Als Nintendo al die grote franchises op de nx kan krijgen dan moet het wel een succes worden in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Het gerucht van het gebruik van cartridges is nogmaals opgedoken:

http://www.wsj.com/articl...ame-cartridges-1472811942

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
N.B.: Die link werkt alleen als je 'm via Google benadert.

Verder is het niet verwonderlijk dat het verhaal opnieuw opduikt. De eerdere gelinkte tweet van de auteur vermeldde al dat er weinig nieuws in zou staan voor mensen die de meeste geruchten volgden.

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 03-09-2016 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn hier ook Metroid experts die alles gevolgd hebben van oude Lanceringen en Nieuws de laatste jaren tot vandaag de dag ?

Het heeft waarschijnlijk niets met elkaar te maken omdat Nintendo al hun IP beschermt maar de laatste tijd verdwijnt alles over Metroid als sneeuw voor de almachtige zon.

Metroid prime (2002) is inmiddels 14 jaar en Echoes (2004) 12 jaar en Corruption (2007) 9 jaar en Metroid prime Trilogy (2009) 7 jaar dus zou er nog een Viering komen in 2017 in de vorm van een HD trilogy en in 2019 Metroid prime 4 ?

Deze logica was tot nu toe alleen voor Zelda en omdat Metroid een Trilogy is klopt het tijdgat niet van 10 jaar maar er wordt niets met metroid gedaan en er zijn excusen genoeg voor een HD trilogy en Nintendo beschermt de serie nog steeds :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
JehannesWeggen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:08:
Zijn hier ook Metroid experts die alles gevolgd hebben van oude Lanceringen en Nieuws de laatste jaren tot vandaag de dag ?

Het heeft waarschijnlijk niets met elkaar te maken omdat Nintendo al hun IP beschermt maar de laatste tijd verdwijnt alles over Metroid als sneeuw voor de almachtige zon.

Metroid prime (2002) is inmiddels 14 jaar en Echoes (2004) 12 jaar en Corruption (2007) 9 jaar en Metroid prime Trilogy (2009) 7 jaar dus zou er nog een Viering komen in 2017 in de vorm van een HD trilogy en in 2019 Metroid prime 4 ?

Deze logica was tot nu toe alleen voor Zelda en omdat Metroid een Trilogy is klopt het tijdgat niet van 10 jaar maar er wordt niets met metroid gedaan en er zijn excusen genoeg voor een HD trilogy en Nintendo beschermt de serie nog steeds :D
Nintendo is Nintendo, Zelda en Mario zijn altijd de grootste verdieners geweest waar Metroid wel succesvol was maar niet zoals de 2 genoemde veel geld op bracht.

Daarnaast dit, voor een nieuwe StarFox (ondanks kritiek een leuk spel voor de Wii U) moesten wij ook erg lang wachten, om maar over F-Zero te zwijgen...

7 jaar terug kwam de laatste grote Metroid uit, als je bedenkt hoe lang geleden bijvoorbeeld F-Zero uitkwam voor de GameCube kan het net zo goed uiteindelijk erop neer komen dat een nieuwe Metroid na 2020 uit komt, kan maar hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
"...to Go Retro With Videogame Cartridges", alsof hun handhelds ooit iets anders hebben gehad :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Chester schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:41:
[...]

"...to Go Retro With Videogame Cartridges", alsof hun handhelds ooit iets anders hebben gehad :P
Je kunt een discussie opzetten of een geheugenkaartje nog wel als cartridge telt - een cartridge deed wel meer dan alleen maar een spel opslaan, meestal zat er ook nog de nodige andere hardware in dat ding, zoals opslag voor savegames, in sommige gevallen complete coprocessoren en in enkele gevallen ook bijvoorbeeld een klokje. Dat zit er tegenwoordig allemaal niet meer bij, maar goed...

De vraag blijft in hoeverre Nintendo het aandurft om digital-only te doen en dus gewoon géén fysieke media meer te verkopen. Ze moeten dan wel met een alternatief komen om de retailers gelukkig te houden, want anders ga je bij geen enkele Intertoys, MediaMarkt of GameMania meer een NX zien liggen - dat heeft Sony wel ondervonden met die PSP Go.
Maar goed, zelfs als ze weer afstappen van optische media, dan is dat alsnog niet onverwacht. Het grootste probleem met die schijfjes momenteel is laadtijd. Ze zijn gewoon traag. Dat was ten tijde van de PS1 nog geen issue, want het hele apparaat was traag en de leessnelheid van je schijfjes was niet de bottleneck, maar tegenwoordig zijn reguliere harde schijven al traag, laat staan een BR schijfje.
En omdat het gerucht nog altijd is dat de NX een hybride handheld wordt, kun je er ook geen dikke HDD in stoppen. Dan blijft flash over, en dan denk ik dat ze voor standaard SD-kaarten gaan, hopelijk onderhand eens SD-XC zodat je niet meer vast zit aan die 32GB max (zonder kunstgrepen althans).

Wat mij betreft mogen ze echter over naar een Steam-model. Je kunt dan zowel fysiek als digitaal kopen, en door de meegeleverde code te registreren wordt de game aan je account gekoppeld en kun je hem zonder medium spelen door hem op het interne geheugen te installeren. Dan wel graag ook de optie om gewoon in te loggen op een ander apparaat zonder dat gedoe met system transfers, en meteen ook een cloud sync voor je savegames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seal64 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:47:
[...]

Je kunt een discussie opzetten of een geheugenkaartje nog wel als cartridge telt - een cartridge deed wel meer dan alleen maar een spel opslaan, meestal zat er ook nog de nodige andere hardware in dat ding, zoals opslag voor savegames, in sommige gevallen complete coprocessoren en in enkele gevallen ook bijvoorbeeld een klokje. Dat zit er tegenwoordig allemaal niet meer bij, maar goed...

De vraag blijft in hoeverre Nintendo het aandurft om digital-only te doen en dus gewoon géén fysieke media meer te verkopen. Ze moeten dan wel met een alternatief komen om de retailers gelukkig te houden, want anders ga je bij geen enkele Intertoys, MediaMarkt of GameMania meer een NX zien liggen - dat heeft Sony wel ondervonden met die PSP Go.
Maar goed, zelfs als ze weer afstappen van optische media, dan is dat alsnog niet onverwacht. Het grootste probleem met die schijfjes momenteel is laadtijd. Ze zijn gewoon traag. Dat was ten tijde van de PS1 nog geen issue, want het hele apparaat was traag en de leessnelheid van je schijfjes was niet de bottleneck, maar tegenwoordig zijn reguliere harde schijven al traag, laat staan een BR schijfje.
En omdat het gerucht nog altijd is dat de NX een hybride handheld wordt, kun je er ook geen dikke HDD in stoppen. Dan blijft flash over, en dan denk ik dat ze voor standaard SD-kaarten gaan, hopelijk onderhand eens SD-XC zodat je niet meer vast zit aan die 32GB max (zonder kunstgrepen althans).

Wat mij betreft mogen ze echter over naar een Steam-model. Je kunt dan zowel fysiek als digitaal kopen, en door de meegeleverde code te registreren wordt de game aan je account gekoppeld en kun je hem zonder medium spelen door hem op het interne geheugen te installeren. Dan wel graag ook de optie om gewoon in te loggen op een ander apparaat zonder dat gedoe met system transfers, en meteen ook een cloud sync voor je savegames.
Ik zou er niet op rekenen, toen microsoft met het zelfde idee kwam werd het niet in dank afgenomen. Hun idee was dat je een disc kocht en als je die in de xbox stopt kreeg je meteen een gratis download van de game erbij zodat he dus zonder disc verder kon spelen. Maar natuurlijk komt het bijbehorende idee met drm (anders verkoopt iedereen de game door meteen) en dat werd niet in dank afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seal64 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:47:
[...]
De vraag blijft in hoeverre Nintendo het aandurft om digital-only te doen en dus gewoon géén fysieke media meer te verkopen.
Dat niet, maar ze zullen het wel proberen te pushen. Met de Wii U kon je kortingspunten verzamelen voor je digitale aankopen (de eerste 2 jaar als je de Deluxe versie had) en My Nintendo is ook gericht op het verzamelen van kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
RayNbow schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:49:
[...]

Dat niet, maar ze zullen het wel proberen te pushen. Met de Wii U kon je kortingspunten verzamelen voor je digitale aankopen (de eerste 2 jaar als je de Deluxe versie had) en My Nintendo is ook gericht op het verzamelen van kortingen.
Vandaar dus dat ik denk dat ze op zijn minst met het Steam-model gaan komen - alle software via een productcode aan je NNID hangen, waarna je de software óf vanaf het originele schijfje (SD-kaartje, whatever) kunt spelen, maar liefst ook de mogelijkheid om het op een grote interne SD kaart te zetten. Beetje wat de 3DS nu al doet, dus, maar dan een koppeling tussen fysiek en digitaal.
Ik denk niet dat de fysieke media al zullen verdwijnen, maar het is nu al zo dat bepaalde software niet meer op schijfje of kaartje verkocht wordt, maar als downloadcode. Dat zou wel een manier zijn om de retail te vriend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:24:
[...]

Nintendo is Nintendo, Zelda en Mario zijn altijd de grootste verdieners geweest waar Metroid wel succesvol was maar niet zoals de 2 genoemde veel geld op bracht.

Daarnaast dit, voor een nieuwe StarFox (ondanks kritiek een leuk spel voor de Wii U) moesten wij ook erg lang wachten, om maar over F-Zero te zwijgen...

7 jaar terug kwam de laatste grote Metroid uit, als je bedenkt hoe lang geleden bijvoorbeeld F-Zero uitkwam voor de GameCube kan het net zo goed uiteindelijk erop neer komen dat een nieuwe Metroid na 2020 uit komt, kan maar hoeft niet.
Er zal vast eens Metroid en F-Zero komen want Zelda, Mario, Pikmin etc. zoals Yoshi en Donkey verkopen allemaal en de nieuwe series als Fast racing Neo en Splatoon verkopen ook maar naast al dezen wordt het tijd voor Metroid.

NX heeft ook een software als Metroid nodig en de fans schreeuwen erom en er zijn excuses genoeg om met HD's versies en of een deel 4 te komen..

De NX heeft al aardig wat Platform en Adventure en RPG software maar het heeft ook Shooters nodig en het liefste eerste en tweede partij ;)

Over Starfox ik zou het kopen en nog steeds wel maar na de demo een paar uur gespeeld te hebben wacht ik liever op een prijsdaling of op een NX versie met Controller besturing.. excuus de Gamepad reageert uitstekend daar ligt het niet aan.

Fast racing Neo wordt nog wel gekocht zodra het fysiek exemplaar te koop is en het is geen F-Zero maar het heeft er wel iets van en Neo krijgt uitstekende scores :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Volgens mij was het probleem juist ook dat Metroid weliswaar een schare trouwe fans heeft, maar uiteindelijk een stuk minder verkocht dan bv Mario en Zelda... En tja, dan gaat het ontwikkelbudget toch snel naar de series die het meeste opleveren.
Ik weet even niet waar ik dat gelezen had, maar als dat zo is dan zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat we weer een nieuwe Metroid krijgen. Uitgevers luisteren uiteindelijk vooral naar het stemmen met de beurs en in veel mindere mate naar wat fans online allemaal roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:02
Dan maar hopen op een 2d Metroid spel....ik hoop dat de budget dan niet zo hoog hoeft te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Finraziel schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:01:
Volgens mij was het probleem juist ook dat Metroid weliswaar een schare trouwe fans heeft, maar uiteindelijk een stuk minder verkocht dan bv Mario en Zelda... En tja, dan gaat het ontwikkelbudget toch snel naar de series die het meeste opleveren.
Ik weet even niet waar ik dat gelezen had, maar als dat zo is dan zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat we weer een nieuwe Metroid krijgen. Uitgevers luisteren uiteindelijk vooral naar het stemmen met de beurs en in veel mindere mate naar wat fans online allemaal roepen.
Dit dus!

Schreeuwende fans is geen enkele garantie voor een goed verkopende game. De Metroid Prime serie was wat mij betreft fantastisch maar geen enorm sales succes. Het zou me niet verbazen als Nintendo met een nieuwe game komt voor de NX (want ja, waar is retro eigenlijk mee bezig) maar er is ook geen echte reden om dit zomaar aan te nemen.
Ook hier wordt het dus even afwachten.

Het is zo belangrijk dat Nintendo in eerste en tweede partij blijft investeren en hun aandacht naar Zelda en Mario is prachtig maar er is nog steeds vraag naar hun andere IP's.

Deze vraag verkoopt ook weer hardware welke weer software nodig heeft en waarom Nintendo niet optimaal gebruik maakt van hun bibliotheek om deze opwaartse spiraal te creëeren geen idee..

Tantalus en Retro die al mooi werk hebben geleverd met Zelda, Donkey kong, Metroid, Mario kart kunnen nog veel meer aan dan dit dus hopelijk gaat Nintendo meer tijd en geld in hun investeren.

Het beginpunt van een cyclus is zo belangrijk van de prijs en aanbod tot de informatie daarover en hopen op derde partij heeft meer risico dan investeren in eigen software waar al 30 jaar en voorbij vraag naar is :)

Al zal de verkoop van Metroid tegenvallen in vergelijking met Mario en Zelda deze schreeuwende fans kopen wel een Console en dus ook weer Mario of Zelda of een ander spel ;)

Naast dat het mooi nieuws is voor het prachtige Splatoon https://www.nintendo.nl/N...am-NX-winnen-1137720.html Maart 2017 zal toch wel de datum zijn voor NX!

[ Voor 12% gewijzigd door Tri Force op 08-09-2016 15:47 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Stuur ze een e-mail zou ik zeggen ;)

• JaySparda
JehannesWeggen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:23:
Het is zo belangrijk dat Nintendo in eerste en tweede partij blijft investeren en hun aandacht naar Zelda en Mario is prachtig maar er is nog steeds vraag naar hun andere IP's.

Deze vraag verkoopt ook weer hardware welke weer software nodig heeft en waarom Nintendo niet optimaal gebruik maakt van hun bibliotheek om deze opwaartse spiraal te creëeren geen idee..

Tantalus en Retro die al mooi werk hebben geleverd met Zelda, Donkey kong, Metroid, Mario kart kunnen nog veel meer aan dan dit dus hopelijk gaat Nintendo meer tijd en geld in hun investeren.

Het beginpunt van een cyclus is zo belangrijk van de prijs en aanbod tot de informatie daarover en hopen op derde partij heeft meer risico dan investeren in eigen software waar al 30 jaar en voorbij vraag naar is :)

Al zal de verkoop van Metroid tegenvallen in vergelijking met Mario en Zelda deze schreeuwende fans kopen wel een Console en dus ook weer Mario of Zelda of een ander spel ;)

Naast dat het mooi nieuws is voor het prachtige Splatoon https://www.nintendo.nl/N...am-NX-winnen-1137720.html Maart 2017 zal toch wel de datum zijn voor NX!
Damn!...wat jammer nou dat ik geen Wii U hebt 8)7

Maar echt een leuke actie van Nintendo of van de organisatoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Blijft grappig die NX giveaways en winacties, ondertussen win je nog steeds gebakken lucht :+

Maar goed, het is best stil bij the big N, ik hoop dat ze druk bezig zijn met verschillende titels voor de NX om zo de Wii U (launch) te overschaduwen. Maar toch denk ik niet dat er meteen een Mario platformer of Mario Kart beschikbaar zal zijn. Zelda BotW staat al vast en dat is de systemseller, daarna zullen er geleidelijk aan wel meer titels uitkomen.

Zien jullie graag dat Nintendo oude IP's weer uitbrengt? Ik zie persoonlijk liever nieuwe IP's (naast de standaard Mario en Zelda natuurlijk). Ze hebben met Splatoon bewezen dat ze dat wel kunnen. (al werd dat ook bijna een Mario game)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AstralizeR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:23:
Blijft grappig die NX giveaways en winacties, ondertussen win je nog steeds gebakken lucht :+

Maar goed, het is best stil bij the big N, ik hoop dat ze druk bezig zijn met verschillende titels voor de NX om zo de Wii U (launch) te overschaduwen. Maar toch denk ik niet dat er meteen een Mario platformer of Mario Kart beschikbaar zal zijn. Zelda BotW staat al vast en dat is de systemseller, daarna zullen er geleidelijk aan wel meer titels uitkomen.

Zien jullie graag dat Nintendo oude IP's weer uitbrengt? Ik zie persoonlijk liever nieuwe IP's (naast de standaard Mario en Zelda natuurlijk). Ze hebben met Splatoon bewezen dat ze dat wel kunnen. (al werd dat ook bijna een Mario game)
Het zou me een worst zijn of een game een nieuwe of oude ip is, zolang hij maar goed is. Soms moet je als bedrijf zijn ook een keer durven niet voor de 100e keer een mario game maken met dezelfe characters maar een platformer met een compleet andere style.
AstralizeR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:23:

Het is inderdaad stil.. misschien wel stilte voor de Storm ;) het laatste nieuws was dat Mario naar Apple komt met het commentaar van de heer Miyamoto dat Mario 3D op hun Hardware blijft en zou dat ook een hint zijn ?

Van mij mag Nintendo met zoveel mogelijk komen maar het liefst nieuwe nieuwe delen van bestaande series en dan compleet nieuwe series en dan Remasters zoals Windwaker en Twilight princess.

Boven aan Metroid trilogy plus deel 4 en Bayonetta deel 3 maar ook RPG series als Fire emblem, Xenoblade, Baten kaitos, Skies of arcadia, Pandoras tower, Grandia, The last story mogen wel een HD versie krijgen en nieuwe delen!

Er zijn prachtige titels op de WiiU zoals Child of light, Trine, Jotun, Never alone, The cave, etc.maar hopelijk komen er meer zoals Ori, Seasons after fall :)

Splatoon 2 zal vast komen en er mogen wel meer van dit soort verrasingen erbij komen Oh! en het zal mij benieuwen of een nieuwe delen van FZero of Fast racing Neo bij komt.
Als je ziet wat voor mooie chips de spandragon 821 en apple's A10 zijn hoop ik echt dat de nx met een gelijkwaardige chip komt (vrij realistische gedachte aangezien de nx over een half jaar uitkomt) zodat we in de toekomst ook nog onder de indruk zijn wat de nx allemaal kan. En niet zoals de 3ds waarbij we al 3 jaar lang het gevoel hebben dat het een antiek apparaat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze hadden het er net over op een neogaf forum. Dat er vol wordt gesproken over de ps4 pro en scorpio en hoe mooi 4k en hdr is. En over de nx is het stil en wordt het waarschijnlijk een handheld. Zelda zou prachtig zijn met hdr als je kijkt naar de afbeeldingen waar je de zonnestralen in de lucht ziet van botw. Myamota had blijkbaar zelf gezegd dat pikmin in 4k er beter uitziet omdat je meer kleine details kan zien.

Maar goed, ook Nintendo kan het niet opbrengen om 2 platformen vol te ondersteunen met eigen games. Logisch dat ze dan kiezen voor de handheld, waarschijnlijk hopen ze met het hybrid gedeelte dat mensen meer games voor handhelds gaan halen want veel kinderen kopen alleen 2x een pokemon en 2x een mario game en dat was op de gameboy of nintendo ds vroeger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Mwa ach, Gameplay > Graphics.

Als Nintendo met een handheld uit komt die prima te koppelen is met mijn tv en ook nog met een download mogelijkheid voor de oudere mario/zelda/kart/donkey kong etc. games komt, dan ben ik al lang blij.

Maar ja, dat ben ik. :P

Voor nu ben ik vooral nieuwsgierig naar berichten van Nintendo zelf. Wat ik overal op het web lees zijn vooral aannames.
Overigens zijn ze wel erg goed in het verborgen houden van hun nieuwe systeem. Nog niet een gelekte foto online gezien.

Overigens zou dit ook wel leuk zijn: http://www.slashgear.com/...arly-next-month-08455342/

[ Voor 11% gewijzigd door Franko P. op 11-09-2016 11:04 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Franko P. schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:02:
Mwa ach, Gameplay > Graphics.

Als Nintendo met een handheld uit komt die prima te koppelen is met mijn tv en ook nog met een download mogelijkheid voor de oudere mario/zelda/kart/donkey kong etc. games komt, dan ben ik al lang blij.

Maar ja, dat ben ik. :P

Voor nu ben ik vooral nieuwsgierig naar berichten van Nintendo zelf. Wat ik overal op het web lees zijn vooral aannames.
Overigens zijn ze wel erg goed in het verborgen houden van hun nieuwe systeem. Nog niet een gelekte foto online gezien.

Overigens zou dit ook wel leuk zijn: http://www.slashgear.com/...arly-next-month-08455342/
Gameplay is inderdaad belangrijker, maar Nintendo liep de laatste 2 generaties wel heel erg achter op gebied van graphics, ze liepen letterlijk bijna een generatie achter met hun hardware en dat terwijl de prijs niet eens de hardware rechtvaardig door de strategie dat nintendo winst wilt maken op hun consoles. Maar dit keer lijkt het erop dat Nintendo dit keer wel een high end mobiele chil in de nx stopt. Dit kan veel games als pokemon en monster hunter te goed doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Dat is zeker waar, tegenwoordig zijn HD televisies gemeengoed, dus zullen ze heus wel voor een deel mee gaan daarin.
Maar een goede solide game zoals Zelda doet het altijd goed, ongeacht of deze in 4K wordt uitgebracht.

Ben vooralsnog erg benieuwd, misschien volgende week meer, anders begin oktober als ik de berichten hier en daar mag geloven.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stap tussen 1080p en 4k is ook niet zo heel groot, maar het verschil tussen sd en hd was echt een reuzen stap. Tegen de tijd dat de laatste zelda op de wii uit kwam hadden mensen thuis een 40 inch hd tv in de woon kamer staan, het zorgte gewoon voor een mindere ervaring. Met de wii u is dat nu wel anders, mario kart, super smash bros en andere games zien er gewoon goed uit.

Opzich is het ook een beetje bij dubbel bij Nintendo, extra power is altijd leuk maar de top seller mario heeft al die power niet nodig, zelda en pokemon kunnen er ook met een mooie style heel mooi uitzien om mindere hardware. Maar games waar de graphics zo realistisch mogelijk moeten zijn, zijn nou net de games die populair zijn bij de mainstream op de ps4 en xbox.

Trouwens de geruchten, speculatie en reacties om de aankondigings datum van de nx zou ik niet te veel waarde aan hechten. Op dit moment gokt iedereen er gewoon op rond en kan het neg zo goed volgende week worden als over 2 maanden. Het is gewoon puur gokken en dan zal er vanzelf wel iemand een keer goed gokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Was dit al gepost? :+
THE TOKYO GAME SHOW 2016 MASCOT IS HOLDING THE NX CONTROLLER
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5VUKpe1.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

En de controller zit aan het tampon touwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:16:
[...]

Gameplay is inderdaad belangrijker, maar Nintendo liep de laatste 2 generaties wel heel erg achter op gebied van graphics, ze liepen letterlijk bijna een generatie achter met hun hardware en dat terwijl de prijs niet eens de hardware rechtvaardig door de strategie dat nintendo winst wilt maken op hun consoles. Maar dit keer lijkt het erop dat Nintendo dit keer wel een high end mobiele chil in de nx stopt. Dit kan veel games als pokemon en monster hunter te goed doen.
De Gamepad kost iets van 80 euro dus ja dan wordt het misschien een te duur plaatje voor de hardware.. ik begrijp nog steeds niet waarom Nintendo het WiiU systeem op Gamepad basis heeft ontwikkeld en niet gewoon een Controller.

Dan hadden hun bij de lancering een pakket met of zonder gamepad aan kunnen bieden en waren kopers ook minder aan het staren op de besturing en meer bezig geweest met de software wat hun interessant vonden.

Nog steeds denken teveel dat een Gamepad nodig is en dat klopt inderdaad maar dat is voor het systeem zelf en een handvol spellen maar de meeste spellen zijn gewoon met de Controller bestuurbaar..

Aan de ene kant ligt aan de kopers zelf want je kunt dit verhaal met 5 minuten op Google uitpluizen maar Nintendo heeft de WiiU zo gelanceerd en ook weinig of geen reclame gemaakt dat de Gamepad bedoelt is voor een aantal specifieke spellen.

Ach er is Amiibo en Splatoon bijgekomen en er zal deze of komende maand weleens officieel NX komen toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:12:
[...]

De Gamepad kost iets van 80 euro dus ja dan wordt het misschien een te duur plaatje voor de hardware.. ik begrijp nog steeds niet waarom Nintendo het WiiU systeem op Gamepad basis heeft ontwikkeld en niet gewoon een Controller.

Dan hadden hun bij de lancering een pakket met of zonder gamepad aan kunnen bieden en waren kopers ook minder aan het staren op de besturing en meer bezig geweest met de software wat hun interessant vonden.
Dat zou een gegarandeerde manier zijn geweest om te zorgen dat de Gamepad niet ondersteund zou worden. Het splijt de userbase in tweeën en een ontwikkelaar kan niet zeker zijn dat iemand een Gamepad heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yep rayndbow heeft gelijk, de tablet controller zou dood geboren zijn. Maar goed de wii u was bij launch 350 euro en je daar kreeg je kwa hardware een geupgrade ps3/xbox360 voor terug. Terwijl die al onder de 200 euro te krijgen waren destijds met een hele bibliotheek aan games.

Nintendo had al later aangegeven dat de tablet niet heeft aangeslagen als wat ze gehoopt hebben, maar eigenlijk heeft maar een miljoen (ongeveer) mensen de wii u gehaald omdat het werkt met een tablet controller. Het voegt gewoon te weinig toe voor de meer prijs. Eigenlijk had Nintendo na 2 jaar die tablet moet schappen en de wii u een dikke prijs verlaging moeten geven. Dan had de wii u ten minste nog een goeie boost gekregen. Nu heeft nintendo gewoon toe gekeken hoe de wii u dood ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nieuwevolger schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:41:
Yep rayndbow heeft gelijk, de tablet controller zou dood geboren zijn. Maar goed de wii u was bij launch 350 euro en je daar kreeg je kwa hardware een geupgrade ps3/xbox360 voor terug. Terwijl die al onder de 200 euro te krijgen waren destijds met een hele bibliotheek aan games.

Nintendo had al later aangegeven dat de tablet niet heeft aangeslagen als wat ze gehoopt hebben, maar eigenlijk heeft maar een miljoen (ongeveer) mensen de wii u gehaald omdat het werkt met een tablet controller. Het voegt gewoon te weinig toe voor de meer prijs. Eigenlijk had Nintendo na 2 jaar die tablet moet schappen en de wii u een dikke prijs verlaging moeten geven. Dan had de wii u ten minste nog een goeie boost gekregen. Nu heeft nintendo gewoon toe gekeken hoe de wii u dood ging.
Volgens mij hadden ze die tablet moeilijk kunnen dumpen. Een aantal games hebben hem echt nodig en die worden zonder redelijk onspeelbaar.
Zelf vind ik het wel jammer dat er minder mee is gedaan. De meest gespeelde party games in huize Rajackar zijn Zombi U en dat spookjesspel van Nintendoland. Beide maken fantastisch gebruik van de tablet controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15
rajackar schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:23:
[...]

Volgens mij hadden ze die tablet moeilijk kunnen dumpen. Een aantal games hebben hem echt nodig en die worden zonder redelijk onspeelbaar.
Zelf vind ik het wel jammer dat er minder mee is gedaan. De meest gespeelde party games in huize Rajackar zijn Zombi U en dat spookjesspel van Nintendoland. Beide maken fantastisch gebruik van de tablet controller.
Net als bij de Kinect van de Xbox One, toch hebben ze daar die beslissing ook genomen. Uiteraard hadden ze wat voorkennis bij de 360 en wisten ze waarschijnlijk bij Microsoft zelf ook wel dat het een flop zou worden, dat verschil geef ik wel toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of meer verkoop van hardware maar Gespleten of minder verkoop maar Samen beter was geen idee en het is ook verleden tijd maar er is weer een Gerucht en deze is van het heden :)

Geen idee of het waar is.. kans op onzin is groot en hoe het gaat uitpakken maar http://segmentnext.com/20...rdware-free-10-per-month/ je zult vast niet zo even één maand een NX kunnen lenen voor 10 euro.. er zal wel ergens extra kosten vandaan komen.

De optie van deze dienst zal twijfelende kopers kunnen overhalen maar wie oh wie twijfelt nog bij het horen van Breath of the Wild :D

[ Voor 29% gewijzigd door Tri Force op 12-09-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met z'n model zou alleen Nintendo kunnen komen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tim Cook van Apple ziet dus meer in augmented reality (nieuws: Apple-directeur Tim Cook ziet meer in augmented reality dan in virtua....

Zei Nintendo niet hetzelfde paar weken geleden?

Mario Runner als eerste op iOS.

NX samenwerking met Apple? Apple dat het OS heeft ontworpen? Fill the rumour box! lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
horizon1978 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 06:23:
Tim Cook van Apple ziet dus meer in augmented reality (nieuws: Apple-directeur Tim Cook ziet meer in augmented reality dan in virtua....

Zei Nintendo niet hetzelfde paar weken geleden?

Mario Runner als eerste op iOS.

NX samenwerking met Apple? Apple dat het OS heeft ontworpen? Fill the rumour box! lol
Apple TV5 met Nintendo NX App >:)
Zou IMO elkaar flink kunnen versterken :9

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het zou wel geil zijn als apple helpt de nx te disignen, het os maakt en nintendo van die wonder soc's mag lenen. Maar blijf vooral dromen zou ik zeggen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:30:
Het zou wel geil zijn als apple helpt de nx te disignen, het os maakt en nintendo van die wonder soc's mag lenen. Maar blijf vooral dromen zou ik zeggen.
Heel erg dromen want de samenwerking op hardware gebied zou wel een hele bijzondere en ongewone zet zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:32:
[...]

Heel erg dromen want de samenwerking op hardware gebied zou wel een hele bijzondere en ongewone zet zijn.
Het gaat ook niet gebeuren, maar z'n apple logo op de achter kant zou zeker verkopen, maar dat zien we meteen terug in de prijs.

Eigenlijk zou samsung de ideale partner zijn aangezien die veel onderdelen zelf maken zoals schermen, batterijen, ram, opslag en socs. Dan zou je wel een mooie prijs kunnen neerzetten. Maar goed ik denk niet dat z'n partner schap komst want hoe ga je de winsten verdelen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:43:
[...]

Het gaat ook niet gebeuren, maar z'n apple logo op de achter kant zou zeker verkopen, maar dat zien we meteen terug in de prijs.

Eigenlijk zou samsung de ideale partner zijn aangezien die veel onderdelen zelf maken zoals schermen, batterijen, ram, opslag en socs. Dan zou je wel een mooie prijs kunnen neerzetten. Maar goed ik denk niet dat z'n partner schap komst want hoe ga je de winsten verdelen?
Klinkt net alsof je nu wat hebt aan te merken op de huidige keuzes van nintendo en moet stiekem zeggen dat ik juist geen enkel probleem heb met de huidige keuzes.

Denk juist dat je minder controle hebt over alles wanneer je het bij 1 fabrikant onder brengt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:57:
[...]

Klinkt net alsof je nu wat hebt aan te merken op de huidige keuzes van nintendo en moet stiekem zeggen dat ik juist geen enkel probleem heb met de huidige keuzes.

Denk juist dat je minder controle hebt over alles wanneer je het bij 1 fabrikant onder brengt.
Zo bedoel ik het niet, we weten niet eens wat de nx precies is. Ik kan pas oordelen het uiterlijk, de prijs en de specs heb gezien van de nx

• JaySparda
Nieuwevolger schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:30:
Ik ben persoonlijk geen van Apple, maar ik ben wel blij dat ze vaker de markt ff wakker schudden met bepaalde producten in hun portfolio. Ene kant zou het wel een goede move zijn om met Apple samen te werken, gezien beiden erg van een gesloten platform (controle) van houden zolang ze geen Apple prijzen gaan hanteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaySparda schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:44:
[...]

Ik ben persoonlijk geen van Apple, maar ik ben wel blij dat ze vaker de markt ff wakker schudden met bepaalde producten in hun portfolio. Ene kant zou het wel een goede move zijn om met Apple samen te werken, gezien beiden erg van een gesloten platform (controle) van houden zolang ze geen Apple prijzen gaan hanteren ;)
Ik ga niet ontkennen dat Apple niet altijd het beste voor de consument over heeft. Maar ze zijn in een paar dingen heel goed, zoals producten designen, maar waar ze veruit het beste in zijn is de hardware optimaliseren voor de software. De apple soc's in combinatie met ios zijn superieur aan android met een snapdragon. Probleem is dat zowel android en apple niks doen om er voor te zorgen dat de kwaliteit van games in de app store omhoog gaat, het is bijna allemaal f2p zooi. Apple en/of google zouden eens eigen studios moeten oprichten zodat er games komen die alles uit een high end toestel halen. Maar goed dat gebeurd niet en dat geeft Nintendo met de nx natuurlijk heel veel kansen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo en Apple samen. Alsjeblieft niet zeg. Er waren er al eerdere geruchten dat Nintendo zou kiezen voor een Android basis op de NX. Dat zie ik eerder gebeuren en dus ook de samenwerking met Google. Kijk ook maar naar de samenwerking Niantic Labs, wat onder Google valt, en The Pokemon Company, waar Nintendo deels eigenaar van is, voor Pokemon Go.

edit:
Even iets anders. Er komt een film van Monster Hunter. :D
http://gematsu.com/2016/0...hollywood-movie-announced

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 15-09-2016 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:37
Ik hoop stiekem dat de Nintendo NX compatible wordt met XBOX, PS4 of bv Apple producten. Als een soort handheld maar ook een typische Nintendo controller waarmee je Nintendo spellen op de TV of apple TV kan spelen met power van de betreffende systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik denk dat je dat wel uit je hoofd kunt zetten. Dat gaat niet gebeuren. Daar is Nintendo veel te eigenwijs voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat gaat nooit gebeuren. Nintendo games draaien op Nintendo systemen en daar blijft het bij. Mobiele spellen zijn er puur om de systemen van Nintendo beter aan te prijzen.

Hierom gaat Nintendo niet samenwerken met:

Nvidia
Google (Android)
Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:48:
Nee dat gaat nooit gebeuren. Nintendo games draaien op Nintendo systemen en daar blijft het bij. Mobiele spellen zijn er puur om de systemen van Nintendo beter aan te prijzen.

Hierom gaat Nintendo niet samenwerken met:

Nvidia
Google (Android)
Apple.
Waarom sluit je NVidia eigenlijk uit? Nvidia hoeft in principe toch alleen de SOC te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Omdat er geen vorm van samenwerking is als Nintendo soc's van nVidia gaat afnemen, daarom snap ik ook niet zo goed waarom nVidia er eigenlijk bij staat.

speaking of... duiken toch weer meer geruchten op over een AMD soc
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3SBQK1UNO4k]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JaySparda schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:02:
[...]

Waarom sluit je NVidia eigenlijk uit? Nvidia hoeft in principe toch alleen de SOC te leveren.
Ik sluit nvidia uit omdat ik er niet in geloof dat zij de SoC gaan leveren.

Ik denk dat het idd een AMD SoC gaat worden, en daarmee een x86 architectuur zal hebben (zoals de PS4 en XBOX ONE). Dit maakt het voor third party developers een heel stuk eenvoudiger games naar de NX te porten. Verder is AMD de leverancier voor de GPUs sinds de GameCube.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:15:
Ik denk dat het idd een AMD SoC gaat worden, en daarmee een x86 architectuur zal hebben (zoals de PS4 en XBOX ONE). Dit maakt het voor third party developers een heel stuk eenvoudiger games naar de NX te porten. Verder is AMD de leverancier voor de GPUs sinds de GameCube.
Klinkt aannemelijk. Het laatste wat Nintendo nodig heeft is alweer een apart systeem waardoor dat voor de ontwikkeling een struikelblok vormt. Nintendo moet daarom de drempel wel lager leggen willen ze van de NX een succes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaySparda
Ik snap wat jullie allemaal bedoelen en het zou ene kant wel beter zijn als ze naar een X64 architectuur zouden overstappen...Maar aan de hand van jullie logica zouden ze dan IBM CPU gebruiken gezien IBM de CPU's sinds de GCN tijdperk levert.

En het is toch wel apart dat voor de Dev Kit ze een Tegra X1 gebruikt hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JaySparda schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:29:
En het is toch wel apart dat voor de Dev Kit ze een Tegra X1 gebruikt hadden.
Volgens de geruchten. En er zijn ook geruchten die dat tegenspreken. Zolang het niet door Nintendo bevestigd is is het niet waar.
JaySparda schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:29:
Ik snap wat jullie allemaal bedoelen en het zou ene kant wel beter zijn als ze naar een X64 architectuur zouden overstappen...Maar aan de hand van jullie logica zouden ze dan IBM CPU gebruiken gezien IBM de CPU's sinds de GCN tijdperk levert.
Er zijn voor Nintendo geen voordelen op IBM's PowerPC te blijven. Dat heeft de Wii U wel bewezen. Een move naar Tegra zou mogelijk zijn, maar het lost het probleem niet op. x86/64 is eveneens een mogelijke stap en is ook logischer vanwege dat de concurrentie (en vrijwel alle third party developers) daar ook zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Al die geruchten spreken elkaar zo hard tegen, bijna lachwekkend.
"only runs on high end chips" vs "comes close to xbox one in raw power"
"runs on an AMD chip" vs "uses an nVidia tegra chip"
"hybrid handheld" vs "home console"

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:35:
[...]

Volgens de geruchten. En er zijn ook geruchten die dat tegenspreken. Zolang het niet door Nintendo bevestigd is is het niet waar.

[...]

Er zijn voor Nintendo geen voordelen op IBM's PowerPC te blijven. Dat heeft de Wii U wel bewezen. Een move naar Tegra zou mogelijk zijn, maar het lost het probleem niet op. x86/64 is eveneens een mogelijke stap en is ook logischer vanwege dat de concurrentie (en vrijwel alle third party developers) daar ook zit.
Helaas moeten we nog ff wachten op een officiele aankondiging. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Het begint nu ook wel erg lang te duren voordat Nintendo iets bekend maakt. Straks is de NX compleet iets anders dan wat tot nu toe volgens de geruchten beweerd wordt. En dat sluit ik ook nog niet uit zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amd is voor een homeconsole de meest logische keuze en nvidia voor een handheld ook een goeie keuze. Nvidia heeft met hun tegra chips zich kunnen onderscheiden door de sterke gpu vergeleken met de concurrend en daarom een logische keuze voor een handheld.

Ik zet mn geld in op de handheld/hybrid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Aan een kant klinkt AMD niet voor de hand liggend voor een portable omdat ze de laatste tijd nou niet echt de beste performance/watt gehad hebben, maar ze zijn wel net eindelijk over aan het stappen naar een kleiner procedé, dus wie weet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat crossposts mogelijk gerelateerd aan NX:
En RayNbow in "[Wii U] Het Splatoon Topic":
Hmm, Splatoon's matchmaking servers are being expanded, wonder why if not for a re-release on NX
(meer info in de Twitter draad)

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:15:
[...]

Ik sluit nvidia uit omdat ik er niet in geloof dat zij de SoC gaan leveren.

De kans op AMD is maximaal inderdaad maar het nieuws van hun 3 Design wins is inmiddels een jaar en hun klanten zouden het in 2016 onthullen en wij zijn al halverwege de 9de maand dus wat er nu aan de hand is geen idee..

Onduidelijkheid door de geruchten en speculatie is het laatste wat de NX nodig heeft maar het lijkt er op dat Maart 2017 toch de Datum wordt want de Breath of the wild Amiibo's waren per ongeluk (of een oogwink van Ninty) gedateerd op 4 Maart ;)
Finraziel schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:34:
Aan een kant klinkt AMD niet voor de hand liggend voor een portable omdat ze de laatste tijd nou niet echt de beste performance/watt gehad hebben, maar ze zijn wel net eindelijk over aan het stappen naar een kleiner procedé, dus wie weet...
Maar AMD heeft de Technologie er wel voor om naast de basis van een Console ook de basis van een Handheld te ontwikkelen en naast Crossfire is er http://www.amd.com/en-us/...hnologies-gaming/xconnect wat ik heel interessant vindt sinds het Dockstation gerucht :)
Pagina: 1 ... 11 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic