wat hopen jullie en verwachten jullie voor first en third party support kwa games. In het beste geval wordt het de ultieme combinatie van de 3ds en wat de psvita had moeten zijn. De psvita had de hardware, maar had maar weinig unieke games, een game voor de vita maken (betere graphics) lijkt me ook duurder dan de 3ds. Nintendo heeft de games, simpele concepten zoals pokemon wat eigenlijk nog steeds het zelfde is als gen 1 die heel goed werken op een handheld.
Ik hoop dat genoeg westerse 3rd party support komt dat er tenminste een goeie variatie kwa games komt, denk aan minecraft, cod, bf, ac, watch dogs, arcade racer als need for speed, een sim racer als project cars, sport games, westerse rpg's, fighting games en platformers. Het hoeven van mij niet eens allemaal nieuwe games zijn maar een paar van ps3 games zoals cod 4/5, AC; rogue (niemand gespeeld omdat iedereen unity speelde), BF 4 (een versie die kwa kwaliteit tussen de ps3 en ps4 zit). Noem het maar op, dit was eigenlijk wat de ps vita had moeten worden.
Als je kijkt naar de best verkochte ps vita games dan hebben games dan hebben need for speed, cod, minecraft en bordelands het bijvoorbeeld best goed gedaan als je kijkt naar de grote van het platform, maar de grote vraag is of veel mensen behoefte hebben aan zulke games op een Nintendo platform.
Zelf hoeft Nintendo nu ze zich maar op 1 platform hoeven te focussen, wat hopelijk betekend dat de nx een goeie combinatie krijgt van Nintendo z'n bekende franchises en nieuwe ip's komt. Ook moet Nintendo zorgen dat ze de Japanse support van third partys die de Nintendo 3ds krijgt en dat die Japanners ook de kracht van de nx ook gaan gebruiken. Dan heb je echt een droom handheld.
Maar ik ben toch bang dat de westerse support gaat tegen vallen, ik denk dat ze heel voorzichtig gaan en beginnen met een paar sport en just dance achtige games gaan komen om te kijken of daar vraag voor is op de NX. Japanse support verwacht ik wel, ook al denk ik dat het overstap proces van de 3ds naar de nx voor Japanse developers erg traag gaat. Veel Japanse developers willen de ps3 ook nog niet laten vallen wat ten koste gaat van de ps4 versie. Maar Wanneer de eerste Pokemon, dragon quest, splatoon en monster hunter verschijnen voor de NX kan het pas echt los gaan in Japan.