Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het ook overdreven hoor dat sommige games een slecht beeld geeft. Ik heb genoeg mensen onder gereden in gta, maar als er een verkeers ongeluk in het echt gebeurd ben ik nog steeds geschokt hoor.

Geloof mij, kinderen zien veel ergere schokkende dingen op het internet.

Maar goed we gaan wel heel erg off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad de leeftijd indicatie van 16+ en 18+ is de cool indicatie het heeft verder geen invloed op een persoon.

On topic.. dit is mogelijk al nieuws wat de meesten gelezen hebben http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=218143

Ik vindt 3D gamen als een optie naast regulier gamen meer bij Nintendo passen dan VR op het moment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:00:
Inderdaad de leeftijd indicatie van 16+ en 18+ is de cool indicatie het heeft verder geen invloed op een persoon.

On topic.. dit is mogelijk al nieuws wat de meesten gelezen hebben http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=218143

Ik vindt 3D gamen als een optie naast regulier gamen meer bij Nintendo passen dan VR op het moment :)
Het is een soort kijkdoos effect, lijkt mij ook wel een best leuke techniek. Maar zoals in de comments is aangegeven, het werkt dus alleen als je in je eentje aan het gamen bent en dat is dan weer niet des nintendo's. Voor mij is het ook nog niet een killer effect en die techniek zou ook wel mogelijk kunnen zijn via een update op andere platforms. Orgineel is het wel van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over VR en 3D ik vindt dat iedereen teveel met VR bezig en 3D veel meer onderzocht kan en moet worden en niet van een bril op maar 3D projectie of is dat gelijk aan AR ?

[ Voor 40% gewijzigd door Tri Force op 03-07-2016 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kijkdooseffect? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze is inmiddels een Classis maar bedankt Ray dit is inderdaad wel iets voor Ninty :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot schatten jullie de kans dat Nintendo met wat concrete informatie over de NX naar buiten komt voor de release van de X1s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:38:
Hoe groot schatten jullie de kans dat Nintendo met wat concrete informatie over de NX naar buiten komt voor de release van de X1s?
Poe ik weet het niet, schat de kans denk ik best wel heel klein in. de NX zou in maart moeten uitkomen dacht ik? ik denk dat we een klein half jaartje van te voren dan wat over de NX gaan horen, dus misschien oktober of november? denk ook niet dat nintendo opeens een persconferentie of zo gaat houden op de gamescom of tokyo game show, dan zou ik me geld erop zetten dat ze het gewoon via een nintendo direct gaan doen. Zelfde denk ik voor de ps4 neo, Sony houd geen persco op de gamescom en de Japanse games op de tokyo game show zijn ook geen voorbeeld om een ps4 neo te kopen. Die aankondiging verwacht ik ergens in september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik hoop iig dat de NX niet zo'n Wii U achtige shit controller krijgt.
Als het kon had ik die van mij altijd met de Pro Controller gebruikt en was dat hele tablet achtige ding overbodig, het scherm daarvan was ook niet echt geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Nintendo is toch uitgebreid aanwezig in Duitsland op de beurs? Er zijn geruchten die zeggen dat ze daar de NX gaan presenteren. Maar ze zijn eigenwijs genoeg om het via een Direct te doen ergens in de komende maanden.

Wat mij betreft wordt het een console zonder gimmicks met een normale besturing, die tablet heeft voor mij nooit zo gehoeven.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bierkameel schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:42:
Als het kon had ik die van mij altijd met de Pro Controller gebruikt
De Pro Controller mist motion sensors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:38:
Ik verwacht dat de die twee gebeurtenissen vlak bij elkaar zullen liggen. Nintendo wil het liefste natuurlijk hun NX visie zo lang mogelijk voor zich houden om de concurrentie voor te blijven. Aan de andere kant is het wel weer noodzakelijk om het apparaat z.s.m. te presenteren zodat er content voor gemaakt kan worden. Ik verwacht dat Nintendo eigenwijs gaat zijn en de NX toch laat aankondigd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wat is een X1s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Xbox One Slim

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Ik hoop dat er al enkele devs mee bezig zijn.
Tenzij we op launch kunnen kiezen uit Zelda, Metroid, Kid Icarus en Pokken 2. Dan klaag ik niet.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Zeror schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Aan de andere kant is het wel weer noodzakelijk om het apparaat z.s.m. te presenteren zodat er content voor gemaakt kan worden.
Net of de developers pas kennis nemen van de NX als hij wereldkundig gemaakt word.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
RMX schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:28:
[...]

Net of de developers pas kennis nemen van de NX als hij wereldkundig gemaakt word.. 8)7
Een handjevol ontwikkelaars hebben de info natuurlijk al. Maar veel ontwikkelaars ook nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheBuddha schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:25:
Ik hoop dat er al enkele devs mee bezig zijn.
Tenzij we op launch kunnen kiezen uit Zelda, Metroid, Kid Icarus en Pokken 2. Dan klaag ik niet.
Denk sowieso niet dat we meteen de beste games allemaal met launch zien, dan concurreer je met elkaar en zorgt dat je daarna een droogte krijgt. Ik weet niet hoe groot succes pokken was voor een 2e deel, maar ik verwacht wel een splatoon 2 snel op de nx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
Pokken is succesvol. Aankomend weekend start EVO in de VS. Dat is het grootste fighting game tournment van de wereld. Natuurlijk krijgt SFV de meeste aandacht maar Pokemon is één van 6 main games die live gestreamd wordt met commentaar.

Het spel verdient het ook. Het is echt een bijzonder diep vechtspel met een goede balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
In Japan is nieuwe Wii U bundel met Splatoon en nieuwe amiibo uitgebracht.
Weer 15000 Splatoon sales afgelopen week.

http://67.227.255.239/forum/showthread.php?t=1245789

NX moet compatible met Wii U Splatoon zijn anders gaat Nintendo echt op de Japanse userbase verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
horizon1978 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:11:

NX moet compatible met Wii U Splatoon zijn anders gaat Nintendo echt op de Japanse userbase verliezen.
Zal wel meevallen hoor, ze verzinnen wel iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Dit soort dingen moet je 30 jaar sealed in de kast laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
horizon1978 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:11:

Ze kunnen ook gewoon een deel 2 gaan maken. Tegen die tijd is de tijd rijp voor een splatoon 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo gaat hun gang net als altijd maar er wordt gezegd dat Nintendo wel NX nieuws had willen delen op de E3.. dus het zal ook een Deel van Sony en Microsoft afhangen.

Ik denk aan een onvolledige onthulling op de Gamescom en een Direct tussen Augustus en December voor het volledig plaatje.

Gamescom zal tech demo's laten zien van lancering titels en mogelijke functies maar geen specificaties en de kern van het verhaal.

Na de Gamescom zal er voor de feestdagen een Direct komen om het totaal verhaal te vertellen wat vervolgens op de media wordt verspreid.

Dan zijn de specificaties van alle platformen volgend jaar bekent en dan begint de echte moordpartij... mijn gevoel zegt al tijden dat er iemand een fout gaat maken of al heeft gemaakt maar wie is afwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door Tri Force op 14-07-2016 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De markt is groot genoeg voor 3 spelers die elk op hun eigen manier succesvol zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:22:
De markt is groot genoeg voor 3 spelers die elk op hun eigen manier succesvol zijn.
De markt is inderdaad groot genoeg als het goed verdeeld is en niet 1 partij aan het domineren is als Sony nu, de vorige generatie was wel een goed voorbeeld. Nintendo zit met het probleem dat ze op een heel ongelukkig moment gaan instappen, de vorige generatie was de wii voor de meeste mensen hun eerste console van die generatie, dat wat met de wii u compleet mislukte. Er zijn nu samen z'n 60 miljoen xbox/ps4's verkocht ( sommige mensen hebben ze allebij of dubbel, maar dit zijn er in verhouding denk ik niet veel). Dit gaat een lastige klus voor nintendo worden om weer in de markt te komen, helemaal met de komst van de neo en scorpio. Of de nx moet dus straks weer een compleet nieuwe markt aanspreken zoals de ps1, wii en nu ook bijvoorbeeld pokemon go deden. Sowieso zit nintendo met het probleem dat thuis markt Japan veel meer in het mobiel/handheld gamen zitten. Misschien ook vandaar dat de nx een hybrid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
Net een Wii U gekocht. Sinds de Wii was ik zo vervreemd van Nintendo dat ik er niets meer mee te maken wilde hebben. Maar het bloed gaat waar....

Smash, 3D World, Brothers U, Kart 8 en Donkey Kong gekocht. Vanavond lekker spelen. Al schijnt Mario Galaxy 1 en 2 ook de moeite waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
TheBuddha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:28:
Net een Wii U gekocht. Sinds de Wii was ik zo vervreemd van Nintendo dat ik er niets meer mee te maken wilde hebben. Maar het bloed gaat waar....

Smash, 3D World, Brothers U, Kart 8 en Donkey Kong gekocht. Vanavond lekker spelen. Al schijnt Mario Galaxy 1 en 2 ook de moeite waard te zijn.
Kan je affordable space adventures aanraden, _de_ game waarom ik de Wii U heb gekocht.

Een conferentie waar ik vorige jaar ben geweest had het EMP museum afgehuurd voor een borrel. Daar hadden ze de Indie Game Revolution collectie en heb ik uren zitten gamen, echt een super game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
init6 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Kan je affordable space adventures aanraden, _de_ game waarom ik de Wii U heb gekocht.

Een conferentie waar ik vorige jaar ben geweest had het EMP museum afgehuurd voor een borrel. Daar hadden ze de Indie Game Revolution collectie en heb ik uren zitten gamen, echt een super game.
Ziet er leuk uit :) Kan je solo spelen of is het puur co-op?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Avioto schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Ziet er leuk uit :) Kan je solo spelen of is het puur co-op?
Het is voor 1-3 spelers, dus ja, solo is een optie.

(Betekent wel dat je het gehele schip zelf moet besturen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://www.gamespot.com/a...tential-to-/1100-6441951/

Denk niet dat we blij moeten zijn dat nintendo zich weer gaat richten op casual spelers. Het bracht de wii u geen windeieren. Wordt een mooie klus voor Nintendo om de doelgroep van de wii terug te winnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nieuwevolger op 21-07-2016 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBuddha
Je moet je afvragen wat de definitie is van een casual gamer. Ondanks het feit dat ik al videogames speel vanaf de NES voel ik me inmiddels weer een casual gamer. Mijn 'pro' shooter en Street Fighter dagen liggen achter me en ik speel op de bank wanneer de kinderen op bed liggen. Ik merk dat het woord casual gamer door vele gamers al negatief of zelf als beledigend wordt ervaren. Maar wat is de tegenhanger van een casual gamer? Een hardcore speler? Een professionele gamer? Een verzamelaar? Ik zou het niet weten.

Het belangrijkste voor Nintendo is third party support. Gelukkig wijzen de geruchten op een positieve verandering op dat gebied. De Wii U is namelijk een geweldig stukje hardware met echte toppers die klassiekers zijn (of worden). Men mist alleen third party support.

Ik hoop simpelweg op een console op basis van cardridges (gewoon omdat het vet is). Al wil ik mijn oude Wii en Wii U spellen ook nog steeds spelen. Geef me daarbij een strakke handheld en ze kunnen ver komen. Want uiteindelijk heeft elke gamer nog steeds een zwak voor Nintendo en zijn games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheBuddha schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:27:
Je moet je afvragen wat de definitie is van een casual gamer. Ondanks het feit dat ik al videogames speel vanaf de NES voel ik me inmiddels weer een casual gamer. Mijn 'pro' shooter en Street Fighter dagen liggen achter me en ik speel op de bank wanneer de kinderen op bed liggen. Ik merk dat het woord casual gamer door vele gamers al negatief of zelf als beledigend wordt ervaren. Maar wat is de tegenhanger van een casual gamer? Een hardcore speler? Een professionele gamer? Een verzamelaar? Ik zou het niet weten.

Het belangrijkste voor Nintendo is third party support. Gelukkig wijzen de geruchten op een positieve verandering op dat gebied. De Wii U is namelijk een geweldig stukje hardware met echte toppers die klassiekers zijn (of worden). Men mist alleen third party support.

Ik hoop simpelweg op een console op basis van cardridges (gewoon omdat het vet is). Al wil ik mijn oude Wii en Wii U spellen ook nog steeds spelen. Geef me daarbij een strakke handheld en ze kunnen ver komen. Want uiteindelijk heeft elke gamer nog steeds een zwak voor Nintendo en zijn games.
Daar heb je gelijk in, maar de grote baas van ubisoft spreekt zelf van een "casual console". Er zijn inderdaad meerdere betekenissen voor het een casual speler. Je kan het een huisvrouw noemen die candy crush en brain age spelen. Maar de cod/fifa/gta speler (hoeveel uren ze er ook in hebben gestopt) worden casual gamers genoemd door sommige.

Maar als je naar de wii kijkt, was het voor veel mensen de console om just dance en wii sport op te spelen. Dit soort games zijn voor een hele andere doelgroep dan de call of duty speler. Nintendo spreekt altijd zelf van een familie console, maar wat jij al aangeeft met third party games, wat is een familie console zonder third party games als de populairste games als GTA, FIFA, COD en elke andere third party game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:08:
http://www.gamespot.com/a...tential-to-/1100-6441951/

Denk niet dat we blij moeten zijn dat nintendo zich weer gaat richten op casual spelers. Het bracht de wii u geen windeieren. Wordt een mooie klus voor Nintendo om de doelgroep van de wii terug te winnen.
Voor mij gaat het puur om Nintendo IP en onder welke categorie dat valt geen idee maar mogelijk vinden anderen het interessant voordat hun iets aanschaffen.

Er is een tijd geweest dat derde partij interessant was op Nintendo hardware maar nu het liefst zo exclusief mogelijk dan is het aanbod en kwaliteit duidelijk en kan er makkelijker een keuze gemaakt worden zonder vraagtekens.

Maar ik vraag mij af hoe en waarom Ubisoft dit zo even kan mee de delen want hun weten net zoveel als de rest van de Studio's en Ubisoft kwam de afspraken met de WiiU ook niet na net als de rest.

Als Ubisoft nu wel de NX steunt dan nog gaat het om een handje vol software dus.. weet Ubisoft wat andere Studio's in de maak hebben en dat het de NX nu wel gaat ondersteunen ? en is dit Casual ?

Mijn software van derde partij Studio's wordt zoveel mogelijk tweedehands aangeschaft om verschillende redenen maar als Ubisoft nu weer mooi weer voorspeld dan koop ik hun software niet eens meer tweedehands.

Hopelijk wordt de NX een succes in tevreden spelers en bied het vooruitzicht in hardware en software en services de rest is minder belangrijk maar dat is mijn mening. 😁

Op het moment veel plezier met mijn Tablet ervaring en moet zeggen het werkt prima en zou het totaal niet erg vinden als de NX deels of volledig Tablet functies heeft net als de Gamepad maar dan dus Mobiel. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 16:22
Wat hoop ik echt dat de NX een krachtige console wordt die de harten van menigten gaat winnen. Ik zat laatst naar youtube filmpjes te kijken van SNES spellen zoals Super Metroid, Super Mario World, A Link to the Past..wat mis ik die avontuurlijke single player spellen zonder al teveel poes pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaySparda schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:41:
Wat hoop ik echt dat de NX een krachtige console wordt die de harten van menigten gaat winnen. Ik zat laatst naar youtube filmpjes te kijken van SNES spellen zoals Super Metroid, Super Mario World, A Link to the Past..wat mis ik die avontuurlijke single player spellen zonder al teveel poes pas.
Yep het in zonde voor Nintendo dat sinds de komst van playstation al z'n 3rd party support verloor. Fighting games, jrpg's en games als resident evil en metal gear solid stapte allemaal over naar playstation. De n64 zou veruit de beste console ooit zijn geweest met deze game en de ijzersterke first party line up van de n64. Het is zowel nintendo z'n sterke als zwakke kant dat bijna al hun nieuwe games de games van het n64 en eerder tijdperk kwamen, zoals 3d mario's, mario bros, super smash bros, mario kart, metroid, star fox en zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe NX geruchten zijn dat de hardware specificaties vergelijkbaar zijn met de Scorpio en Neo en dat sommige software als Rive en Sonic gereserveerd staat voor de NX.

Tot zover onderbouwt alleen Emily rodgers het en er is niets tastbaars dus... smakelijk met de peper en zout 😉

[ Voor 11% gewijzigd door Tri Force op 26-07-2016 02:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 01:34:
De nieuwe NX geruchten zijn dat de hardware specificaties vergelijkbaar zijn met de Scorpio en Neo en dat sommige software als Rive en Sonic gereserveerd staat voor de NX.

Tot zover onderbouwt alleen Emily rodgers het en er is niets tastbaars dus... smakelijk met de peper en zout 😉
Heb je bronnen dat de NX zo krachtig word? ik lees er anders niks over terug, bijna alle geruchten gaan erover dat de nx kwa kracht tussen de xbone en ps4 zit.

vers uit de pers:

http://www.ign.com/articl...ck-less-powerful-than-ps4

[ Voor 10% gewijzigd door Nieuwevolger op 26-07-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Jammer. Als de laatste geruchten kloppen dan moet ik zeggen dat ik er niet zo enthousiast van word. Weer een generatie waar Nintendo grafisch niet met de rest mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Op Eurogamer doen nu juist de geruchten dat de NX een mobiele Tegra X1 chip heeft, geen PS4 en XBONE rpestaties dus en al helemaal geen NEO/Scorpio. Of het waar is weet ik niet maar zo'n draagbaar apparaat met afneembare controllers en een dock is niet echt waar ik op hoopte. Eurogamer

Edit: zie nu dat dat ook in dat eerder genoemde IGN artikel staat 8)7

Edit 2:
Eurogamer's Digital Foundry says that the NX will beat the performance of last-gen's Xbox 360 and PS3, but will be less powerful than PS4.

[ Voor 23% gewijzigd door Sluw op 26-07-2016 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit heeft inderdaad z'n voor en nadelen. Nintendo gaat zich zo te zien meer richten op een handheld markt, wat belangrijk voor hun is Japan, ook goed om te horen dat het dan wel een krachtige handheld word.

Maar als nadeel krijg je wel dat je een ultra next zelda kan vergeten. Maar wel een pokemon op een tv kunnen spelen.

Verwacht wel dat de nx dan een goeie opvolger krijgt van de tegra x1, die al uit mei 2015 komt dus al veroudert. Sowieos was die chip meer bedoelt voor tablets dan smartphones. Maar als je kijkt wat voor sprongen mobiele chips elk jaar maken zie ik het wel rooskleurig eruit zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Nieuwevolger op 26-07-2016 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Nieuwevolger schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:18:
Dit heeft inderdaad z'n voor en nadelen. Nintendo gaat zich zo te zien meer richten op een handheld markt, wat belangrijk voor hun is Japan, ook goed om te horen dat het dan wel een krachtige handheld word.

Maar als nadeel krijg je wel dat je een ultra next zelda kan vergeten. Maar wel een pokemon op een tv kunnen spelen.

Verwacht wel dat de nx dan een goeie opvolger krijgt van de tegra x1, die al uit mei 2015 komt dus al veroudert. Sowieos was die chip meer bedoelt voor tablets dan smartphones. Maar als je kijkt wat voor sprongen mobiele chips elk jaar maken zie ik het wel rooskleurig eruit zien.
Het is nog even afwachten inderdaad, ik hoop gewoon dat het niet een hele grote portable wordt... een 3DS vind ik een mooi formaat, een slagje groter als het echt tof is maar als ze zeggen "hij zal kleiner zijn dan de PS4" dan lijkt het alsof het toch een flink ding wordt. Aan de Gamecube zat ook een hengsel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Geruchten voor als nog. Kan nog steeds iets anders zijn. Ik wacht rustig af tot Nintendo iets gaat laten zien.

Ik krijg wel steeds meer de indruk dat de NX meer handheld dan homeconsole gaat zijn overigens. Nintendo heeft ook gezegd dat de NX naast de Wii U zal bestaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Zeror op 26-07-2016 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Toch, een hybrid oplossing als handheld/console lijkt me wel wat. Ik denk dat er een wereld met nieuwe gameconcepten ontstaat.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:57:
Geruchten voor als nog. Kan nog steeds iets anders zijn. Ik wacht rustig af tot Nintendo iets gaat laten zien.

Ik krijg wel steeds meer de indruk dat de NX meer handheld dan homeconsole gaat zijn overigens. Nintendo heeft ook gezegd dat de NX naast de Wii U zal bestaan.
Ik zie het ook wel gebeuren dat nintendo z'n games naar beide platformen brengt, aangezien het verschil tussen kracht niet heel groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik vind het een mooi concept wat het nu lijkt te gaan worden. Twee afneembare controllers vind ik ook aantrekkelijk. Nodigt echt uit om de handheld mee te nemen naar vrienden en dan samen toffe games te spelen. En dat mis ik eigenlijk nogal de laatste jaren. 95% van de tijd dat ik aan het gamen ben doe ik dat alleen thuis. En het scherm op een eettafel leggen om er vervolgens met mijn broertje bij mijn vader thuis of bij een vriend hier in de straat gezellig omheen te gaan zitten kan voor mij misschien de fun in gamen wel wat terug brengen.

Ik speel thuis bijna geen games meer omdat ik mij dan erg eenzaam voel. Twitch.tv heeft het waarschijnlijk een beetje voor mij verpest omdat ik daar veel ben en dat levert continue interactie met andere mensen. Dus ik denk dat Nintendo misschien wel door heeft gehad dat er vraag is naar een handheld als de NX omdat er waarschijnlijk veel meer mensen zijn die behoefte hebben aan een sociaal aspect in gaming. En het samen op de bank voor de TV gamen daar zijn mensen misschien toch een beetje op uitgekeken. De NX kan je natuurlijk ook buiten gebruiken.

De performance van de Tegra chip vergelijkbaar aan die in de Shield console die in de handheld komt levert voor mij voldoende performance om games er goed uit te laten zien. Zal sterker zijn dan de WiiU en ik was al heel erg tevreden met de graphics van Super Mario 3DW en Donkey Kong CTF.

Dat de games op cardridges komen vind ik super. Veel mooier om te verzamelen en te bewaren. En gaan heel erg lang mee.

Reken er maar op dat dit een succes gaat worden. De prijs van handhelds van Nintendo gecombineerd met de games die er voor gereleased worden gaat er voor zorgen dat jong en oud de NX in huis gaat halen

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Heb je bronnen dat de NX zo krachtig word? ik lees er anders niks over terug, bijna alle geruchten gaan erover dat de nx kwa kracht tussen de xbone en ps4 zit.

vers uit de pers:

http://www.ign.com/articl...ck-less-powerful-than-ps4
Het gerucht over de specificaties van Emily was van gisteren en door het nieuwe gerucht van vandaag is alles van gisteren onder gesneeuwd... met even zoeken zal er vast iets te vinden zijn.

Vreemde is er was al eerder speculatie dat Nvidia een nieuw Tablet project had en dat Nvidia in contact was met Nintendo over de Console markt waar beide partijen nog nooit op gereageerd hebben.

Het NX diagram van Tablet, PC, Mobile, 3DS, WiiU, NX dedicated game system zal ook niet kloppen de Tablet er al bij staat naast de NX maar mogelijk is dat de Hybride...

De Homeconsole kan een PC of WiiU zijn en de Portable is een Tablet maar via Wifi kun je al van de Tablet naar TV streamen en Nvidia heeft een streaming dienst om van de Tablet een game platform te maken.

Nvidia heeft ook nog Android TV dus het lijkt meer op een partnerschap dan dat Nvidia even de hardware levert.

Het gerucht zou kunnen omdat Nintendo en Nvidia beiden projecten hebben en beiden reageren nergens op... en AMD zegt niet veel meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Tri Force op 26-07-2016 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Ik zit liever met z'n 2-en achter een tv te gamen dan achter een klein schermpje. Maar als ze er echt gewoon een hele sterke handheld van maken waarmee je op de tv kunt gamen/streamen ben ik down. Misschien kun je hem gewoon los meenemen zonder die controllers er op geklikt, dan blijft het formaat wat binnen de perken.

Ben ook blij dat ze cartridges gebruiken, leuk om te verzamelen en goed door te verkopen. Ik mag inderdaad hopen dat ze hun store uitbreiden, koop ook op steam. Op steam heb je ook veel aanbiedingen van uitgevers en kun je losse keys invoeren. Ben bang dat het bij Nintendo wat meer gesloten blijft, hoge prijs en dus zullen games in de winkel vaak betaalbaarder (en leuker om te verzamelen :9~ ) zijn.

Afbeeldingslocatie: https://images.eurogamer.net/2015/articles/1/8/4/5/8/9/3/nx-is-a-portable-console-with-detachable-controllers-146953666807.png/EG11/resize/300x-1/quality/80/format/jpg

Edit: in die eurogamer/ign stukken staat dat er ook een (nog vager) gerucht is dat de NX een Tegra 2 gebruikt. Die is wel aangekondigd maar nog niets over bekend. Die zal natuurlijk weer krachtiger zijn. Nintendo kennende hoop ik er niet te veel op.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluw op 26-07-2016 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Sluw schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:07:
Ik zit liever met z'n 2-en achter een tv te gamen dan achter een klein schermpje. Maar als ze er echt gewoon een hele sterke handheld van maken waarmee je op de tv kunt gamen/streamen ben ik down. Misschien kun je hem gewoon los meenemen zonder die controllers er op geklikt, dan blijft het formaat wat binnen de perken.

Ben ook blij dat ze cartridges gebruiken, leuk om te verzamelen en goed door te verkopen. Ik mag inderdaad hopen dat ze hun store uitbreiden, koop ook op steam. Op steam heb je ook veel aanbiedingen van uitgevers en kun je losse keys invoeren. Ben bang dat het bij Nintendo wat meer gesloten blijft, hoge prijs en dus zullen games in de winkel vaak betaalbaarder (en leuker om te verzamelen :9~ ) zijn.

[afbeelding]

Edit: in die eurogamer/ign stukken staat dat er ook een (nog vager) gerucht is dat de NX een Tegra 2 gebruikt. Die is wel aangekondigd maar nog niets over bekend. Die zal natuurlijk weer krachtiger zijn. Nintendo kennende hoop ik er niet te veel op.
Gameboy cardridges, dat zou natuurlijk heel erg vet zijn.

Op basis van wat ik er van gehoord heb zie ik het wel gebeuren dat er een Tegra 2 in komt. De handheld moet natuurlijk een jaar of vijf mee gaan en het is waarschijnlijker dat Nvidia de komende jaren aan de Tegra 2 zal blijven sleutelen om hem sneller en zuiniger te maken enz. Nintendo zal ook willen dat de batterij van de NX lang mee gaat en de Tegra X2 zal zuiniger zijn dan de X1. Ook verwacht ik dat de NX compacter zal zijn dan de Shield tablet en om dat mogelijk te maken zal er misschien wel voor de Tegra X2 gekozen moeten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
JehannesWeggen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:07:
[...]

Het gerucht over de specificaties van Emily was van gisteren en door het nieuwe gerucht van vandaag is alles van gisteren onder gesneeuwd... met even zoeken zal er vast iets te vinden zijn.

Vreemde is er was al eerder speculatie dat Nvidia een nieuw Tablet project had en dat Nvidia in contact was met Nintendo over de Console markt waar beide partijen nog nooit op gereageerd hebben.

Het NX diagram van Tablet, PC, Mobile, 3DS, WiiU, NX dedicated game system zal ook niet kloppen de Tablet er al bij staat naast de NX maar mogelijk is dat de Hybride...

De Homeconsole kan een PC of WiiU zijn en de Portable is een Tablet maar via Wifi kun je al van de Tablet naar TV streamen en Nvidia heeft een streaming dienst om van de Tablet een game platform te maken.

Nvidia heeft ook nog Android TV dus het lijkt meer op een partnerschap dan dat Nvidia even de hardware levert.

Het gerucht zou kunnen omdat Nintendo en Nvidia beiden projecten hebben en beiden reageren nergens op... en AMD zegt niet veel meer.
Ik zie Nintendo niet heel snel samen gaan met een andere partij voor hun online gaming platform. Aan de andere kant zijn ze zich nu ook op mobile games gaan richten. Onmogelijk lijkt het mij niet

Sorry voor de dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:51:
[...]

Ik zie Nintendo niet heel snel samen gaan met een andere partij voor hun online gaming platform. Aan de andere kant zijn ze zich nu ook op mobile games gaan richten. Onmogelijk lijkt het mij niet

Sorry voor de dubbel post
Inderdaad partnerschap met Nintendo lijkt onmogelijk maar Nvidia heeft een Tablet en Android TV en Stream services... dus wat Nvidia ook gaat leveren hun gaan hun eigen product boycotten ongeacht het succes van de NX.

Hoe dan ook ik ben zeer benieuwd naar de NX nu nog meer dan ooit tevoren 😁

[ Voor 3% gewijzigd door Tri Force op 26-07-2016 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie nvidea ook wel een mooie korting geven als nintendo toe laat dat streaming dienst van nvidea op de nx beschikbaar komt en via je pc naar de nx kan streamen. Die streaming dienst kan het third party probleem oplossen voor Nintendo maar je loopt ook inkomsten omdat je zelf geen percentage pakt op elk verkochte third party game.

Ben dan ook benieuwd of er in de adapter voor de tv een extra chip zit die er voor zorgt dat games beter presteren als je via je de tv speelt, ook zou de chip van de nx kunnen overclocken omdat batterij duur en warmte minder uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:02:
Ik zie nvidea ook wel een mooie korting geven als nintendo toe laat dat streaming dienst van nvidea op de nx beschikbaar komt en via je pc naar de nx kan streamen. Die streaming dienst kan het third party probleem oplossen voor Nintendo maar je loopt ook inkomsten omdat je zelf geen percentage pakt op elk verkochte third party game.

Ben dan ook benieuwd of er in de adapter voor de tv een extra chip zit die er voor zorgt dat games beter presteren als je via je de tv speelt, ook zou de chip van de nx kunnen overclocken omdat batterij duur en warmte minder uitmaken.
Dit zou de beste van 2 werelden zijn: Een mooie handheld console die hoge kwaliteit video kan streamen van games die externe processing kunnen gebruiken. Nintendo kennende zal het wel niet gebeuren.

Helaas voelen alle games van Nintendo altijd traag aan bij laadtijden, ik hoop dat er ooit iemand wakker gaat worden. Heb een New 3DS gekocht met monster hunter: Ik zit geregeld tegen laadtijden te kijken terwijl het niet nodig is. Wii U hetzelfde op bijna elke titel. Wii, same...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar dat niet zo. Met vrijwel alle Nintendo titels (monster hunter is geen Nintendo titel) ervaar ik korte laadtijden. Mk7 en 8, Zelda's, Mario's eigenlijk nooit ergens noemenswaardig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo moet tenminste niet de gier uit gaan hangen er zorgen dat de nx bij launch niet grafisch achter loopt op de iphone 7 en samsung galaxy s8, maar ben bang dat nintendo de nx niet te duur wilt maken of er teveel verlies lopen per verkocht apparaat.

Ook zal het voor 3ds ontwikkelaars het verschil in kracht een grote stap zijn, hopelijk gaan de volgende pokemon en monster hunter alle kracht gebruiken die erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:44:
Ik ervaar dat niet zo. Met vrijwel alle Nintendo titels (monster hunter is geen Nintendo titel) ervaar ik korte laadtijden. Mk7 en 8, Zelda's, Mario's eigenlijk nooit ergens noemenswaardig last van.
Ga het eens timen: Monster hunter zijn de mappen opgedeeld in diverse zones, kijk eens hoe snel je van 1 naar de andere bent. Vervolgens als je een missie start, als je tussen dorpjes heen gaat, een huisje in loopt. Het zijn allemaal korte onderbrekingen die het tempo uit het spel wegnemen en traag doet voelen. Met iets meer investering zou dit opgelost kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:45:
Nintendo moet tenminste niet de gier uit gaan hangen er zorgen dat de nx bij launch niet grafisch achter loopt op de iphone 7 en samsung galaxy s8, maar ben bang dat nintendo de nx niet te duur wilt maken of er teveel verlies lopen per verkocht apparaat.

Ook zal het voor 3ds ontwikkelaars het verschil in kracht een grote stap zijn, hopelijk gaan de volgende pokemon en monster hunter alle kracht gebruiken die erin zit.
In combinatie met Nvidia's GameStream kan een hoop opgelost worden: De echte nintendo titels gewoon laten gebruik maken van de interne hardware. Maar externe ontwikkelaars kan je toegang geven tot krachtige cloud of streaming diensten. Heb alleen het vermoeden dat het nooit gaat gebeuren, denk dat Nintendo gelukkig is in zijn eigen niche hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

init6 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:51:
[...]

Ga het eens timen: Monster hunter zijn de mappen opgedeeld in diverse zones, kijk eens hoe snel je van 1 naar de andere bent. Vervolgens als je een missie start, als je tussen dorpjes heen gaat, een huisje in loopt. Het zijn allemaal korte onderbrekingen die het tempo uit het spel wegnemen en traag doet voelen. Met iets meer investering zou dit opgelost kunnen worden.
Nogmaals; het is geen game van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar het is wel op een Nintendo console.

Edit;

Heb net wat resource gedaan en wat benchmarks gekeken. De uit mei 2015 tegra x1 wordt alle kanten opgeblazen door de a9x uit december 2015. Tegen die tijd van de nx is de a10x al uit. De nx moet echt wel een opvolger krijgen van de nx tegra x1 krijgen anders lopen ze meteen al weer achter.

reviews: Apple iPad Pro: veel tablet voor weinig mensen

Zie de gpu benchmarks.

[ Voor 85% gewijzigd door Nieuwevolger op 26-07-2016 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik hoop op een super gameboy. Ik mis een goede 2d mario sinds ik mijn dslight heb weg gegeven. Heel lang de vita overwogen maar toch maar gewacht op een nieuwe next gen handheld. Ook heel lang gedacht ik wil battlefield en fifa op een handheld, maar ben daar toch wel op terug gekomen. Ik wil namelijk mario en tetris en pacman op een handheld. Die andere games doe ik op een grote tv.

Lijkt er op dat Nintendo dat gaat brengen, als deze geruchten correct zijn. Hoop wel dat er nu eindelijk eens een handheld komt met precies dezelfde knoppen als een normale hedendaagse controller zoals ps3 of 4. Dus 4 buttonknoppen en 2 pookjes en een d-pad en 4 actieknoppen.

Touchscreen met een fatsoenlijke browser tablet kwaliteit zou mooi meegenomen zijn. Vraag me dan echt af of ik dan mijn ipad gedag kan zeggen, of veel minder gebruik.

Maar goed... Het is nog steeds afwachten en speculeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Turfschipper op 27-07-2016 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:44:
Xenoblade Chronicles X heeft ook een grote wereld zonder laadtijden in de overgang naar gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
horizon1978 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:54:
[...]

Xenoblade Chronicles X heeft ook een grote wereld zonder laadtijden in de overgang naar gebieden.
Behalve bij het betreden en verlaten van BLADE HQ en wanneer je fast-travel gebruikt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Turfschipper schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 06:45:
Ik hoop op een super gameboy. Ik mis een goede 2d mario sinds ik mijn dslight heb weg gegeven. Heel lang de vita overwogen maar toch maar gewacht op een nieuwe next gen handheld. Ook heel lang gedacht ik wil battlefield en fifa op een handheld, maar ben daar toch wel op terug gekomen. Ik wil namelijk mario en tetris en pacman op een handheld. Die andere games doe ik op een grote tv.

Lijkt er op dat Nintendo dat gaat brengen, als deze geruchten correct zijn. Hoop wel dat er nu eindelijk eens een handheld komt met precies dezelfde knoppen als een normale hedendaagse controller zoals ps3 of 4. Dus 4 buttonknoppen en 2 pookjes en een d-pad en 4 actieknoppen.

Touchscreen met een fatsoenlijke browser tablet kwaliteit zou mooi meegenomen zijn. Vraag me dan echt af of ik dan mijn ipad gedag kan zeggen, of veel minder gebruik.

Maar goed... Het is nog steeds afwachten en speculeren.
Ik hoop op het beste van 2 werelden, Nintendo had de betere games op de handheld maar was altijd een stuk meer onder de indruk van de hardware van de psp/vita, maar daar hangt dan weer een prijs kaartje aan.

Een gezonde combinatie van sport/shooters/openworld/actie/adventure en platformers/rpg's kunnen het een droom handheld maken. Ook online gamen kan nu echt groot worden op een handheld.

Ben alleen benieuwd hoe groot die eventuele tablet word, ik zou de grote van een phablet mooi vinden. De grote van een een ipad mini gaat te veel kosten van de mobiliteit en lijkt me niet lekker vast houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
horizon1978 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:54:
[...]

Oh? Als je naar je baracks gaat, in en uit de stad gaat dmv fast travel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
init6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Oh? Als je naar je baracks gaat, in en uit de stad gaat dmv fast travel.
Dat gaf Raynbow ook al aan.

Dat zijn idd de laadtijden binnen een nogal gigantisch spel. Gewoon geen fast travelgebruiken en genieten van het landschap. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://www.razerzone.com/...-edge-gamepad-controller/
Dit is eingenlijk het idee van de NX, als je naar de plaatjes kijkt van de gelekte nx documenten.

Ben eigenlijk wel bang als de nx te groot en te zwaar wordt, je het apparaat maar op je schoot gaat leggen en je zo last van je nek gaat krijgen omdat je steeds naar beneden kijkt.
Aangezien de nx dus misschien op de tablet van de wii u gaat lijken. Hoe ervaren jullie het apparaat als controller, is z'n groot ding fijn om mee te spelen en is z'n groot apparaat niet irritant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
Absoluut niet. De tablet van de Wii U ligt bijzonder goed in de hand en wordt me nooit te zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
horizon1978 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:59:
Gewoon geen fast travelgebruiken en genieten van het landschap. ;)
En uiteraard te voet en niet met een Skell+Flightpack. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Als het product qua naam iets van Game Boy NX zal worden gaan er ineens vele hartjes sneller kloppen over de hele wereld. Ik hoop dat het een 7" scherm zal krijgen en een beetje ergonomisch is. Dat gedoe dat je er twee controllers uit kan toveren laat ik over aan mijn verassing.

Of als we dan tot al een NES Classic Mini krijgen doe dan ook maar een rerelease van de Game Boy Colour (met backlight) en 40 games in gebouwd (inclusief Pokémon Red / Blue en Gold / Silver). :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
@Raynbow: Precies! Heb bij xcx eigenlijk alles gehaald en wil nu wandeling gaan maken van puntje oblivia naar uiteinde cauldros. Door alle gebieden heen. :)

En gamepad Wii u ligt inderdaad goed in de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Zoiets zou tof zijn :D

Afbeeldingslocatie: https://images.nintendolife.com/news/2014/01/this_mock_up_of_the_game_boy_evolution_sure_is_intriguing/attachment/0/885x.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zoiets gaat worden dan plaats ik gelijk na de aankondigen een pre-order.

Een krachtige Game Boy (dus alles wat de Vita had kunnen zijn maar dan met ondersteuning van Nintendo) zou echt geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:21
Dat zou in mijn ogen juist een enorme teleurstelling zijn en iets wat ik nooit, maar dan ook nooit zou aanschaffen. Daarnaast kan zelfs een of ander Chinees bedrijf zoiets binnen een maand in elkaar zetten, dus vraag me af waar Nintendo dan zo lang op heeft gewacht.

Verwacht toch wel iets meer (en iets beters).... Maar misschien is het verstandiger om dat niet te doen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Mij maakt de hardware niet eens zoveel uit. Of het nou een console, handheld of hybride is, ik ben vooral benieuwd naar de line-up rondom de launch. zelda kan ik op de WIIu spelen, dus ze zullen me vooral moeten overhalen met sterke exclusieve first party titels. Metroid, nieuwe DK, nieuwe 3D Mario en hopelijk een advance wars (mits handheld/hybride) en ik ben om.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het laatste goeie jaar van nintendo was 2014 met super smash bros en mario kart, vorig jaar nog xenoblade voor de rest zijn Nintendo z'n studios allemaal vrij rustig met af en toe nog een redelijk spel. Nu Heeft Nintendo z'n kracht helemaal opgespaard om de launch periode heel goed te laten verlopen. Helemaal nu zich nog maar op 1 platform hoeven te richten dan 2. Nu ze zich dus maar op 1 platform hoeven te richten geeft dit de ruimte dat er een goeie combinatie komt van bestaande generaties en nieuwe ip's. Ben ook een beetje bang dat Nintendo te weinig echte westerse games gaat krijgen en het vooral een droom apparaat voor Jappaners gaat worden.

Voor mij hoeft het apparaat ook niet te groot zijn, ik vind denk ik rond de 6 inch perfect, maar dat kan ik eigenlijk nog niet zeggen voor dat ik het apparaat zie.

Edit; ik gok er ook op dat westerse third party develepors de nx toch wel links gaan laten liggen. Mobiel gamen heeft het toch vooral zwaar in het westen en op de 3ds zijn het ook vooral japanse games. Wel denk ik dat we net zoals de vita op het begin sommige westerse studios het wel gaan proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 27-07-2016 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Als het echt de nvidea processor wordt ligt in theorie de complete Google play Store binnen handbereik. Stel je voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er niet aan moeten denken. Bakken met troep op een Nintendo console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:05:
Ik zou er niet aan moeten denken. Bakken met troep op een Nintendo console.
Als ik even naar de Nvidia Shield kijk zie ik genoeg goede games die specifiek erop werken.

Natuurlijk is er ook Android troep erop, maar ik Bekijk de zonnige kant.

waarom noemen mensen het altijd nvidea in plaats van nvidia? Valt mij op sinds de NX geruchten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op zich zijn er wel wat leuke games op android die een goeie toevoeging kunnen zijn voor het assortiment, ook zouden bepaalde apps zoals youtube of gmail om maar te noemen een goeie toevoeging zijn om de tablet ook als normale tablet te gebruiken. Maar het idee dat er vuilnis als mobile strike of game of war als applicatie naast zelda of mario kan staan kan ik jeuk van krijgen. Het is het zelfde idee als een sterren restaurant groente uit blik serveert bij een biefstuk.

Vraag me dan ook af wat voor aanslag een game als breath of the wild wel niet gaat zijn voor de batterij. de cpu en gpu draait op volle toeren, het geluid heb je er bij aan staan en er zijn heel veel bewegende beelden op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:30:
Op zich zijn er wel wat leuke games op android die een goeie toevoeging kunnen zijn voor het assortiment, ook zouden bepaalde apps zoals youtube of gmail om maar te noemen een goeie toevoeging zijn om de tablet ook als normale tablet te gebruiken. Maar het idee dat er vuilnis als mobile strike of game of war als applicatie naast zelda of mario kan staan kan ik jeuk van krijgen. Het is het zelfde idee als een sterren restaurant groente uit blik serveert bij een biefstuk.

Vraag me dan ook af wat voor aanslag een game als breath of the wild wel niet gaat zijn voor de batterij. de cpu en gpu draait op volle toeren, het geluid heb je er bij aan staan en er zijn heel veel bewegende beelden op het scherm.
Nee nee nee nee, ik hoef niet op die manier een tablet te hebben met alle functionaliteit. Daarnaast gaat dat niet op die manier werken voor consumenten. Dan sla je de plank weer net mis.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Touchdomex schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:34:
[...]

Nee nee nee nee, ik hoef niet op die manier een tablet te hebben met alle functionaliteit. Daarnaast gaat dat niet op die manier werken voor consumenten. Dan sla je de plank weer net mis.
Het heeft zo ze voor en nadelen. Nintendo kan het erg gesloten houden zoals de ps4 en xbone zodat ze zelf meer verdienen accesoires en percentages per verkochte game, het zal vast ook beter zijn voor piraterij. Maar voor het zelfde geld kan je er nog geen film/serie of youtube filmpje mee kijken.

Nu ik zo over denk, Als de nx een grote krijgt van een tablet hebben ze minder last om te concurreren met smarthphones maar wel weer meer met andere tablets. Ik denk dat ouders die z'n ding willen halen als de nx wel graag alles in 1 halen en dat ze volgend jaar geen zeurend kind hebben die opeens een ipad wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Waarom snapt Nintendo niet dat we gewoon een console met goede hardware(minimaal op hetzelfde niveau als de concurrentie) met normale controllers, veel 1st party toppers en volledige 3th party support willen.

Nu krijgen we alweer gimmicks met waarschijnlijk achterhaalde hardware en nauwelijks 3th party support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jij spreekt namens alle Nintendo fans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
123RR schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:23:
Waarom snapt Nintendo niet dat we gewoon een console met goede hardware(minimaal op hetzelfde niveau als de concurrentie) met normale controllers,
Wat is een normale controller?
veel 1st party toppers
Wat versta je onder veel? Op Wikipedia staat een lijst van Wii U games. Met een snelle query,

JavaScript:
1
2
3
$('#softwarelist > tbody > tr').filter((i,dom) =>  $(dom).find('td:eq(3)').first().text().includes('Nintendo') ).length // geeft momenteel 40 terug

// $($('#softwarelist > tbody > tr').filter((i,dom) =>  !$(dom).find('td:eq(3)').first().text().includes('Nintendo') )).hide() // verberg alle non-Nintendo games

komen we op een lijst van 40 games waarbij Nintendo betrokken is/was. Niet alle games zijn toppers, maar het merendeel wel.
en volledige 3th party support willen.
Dit gebeurt alleen bij een groot genoege userbase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
123RR schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:23:
Waarom snapt Nintendo niet dat we gewoon een console met goede hardware(minimaal op hetzelfde niveau als de concurrentie) met normale controllers, veel 1st party toppers en volledige 3th party support willen.

Nu krijgen we alweer gimmicks met waarschijnlijk achterhaalde hardware en nauwelijks 3th party support.
Ik denk dat Nintendo ook wel ziet dat het kansloos gaat worden om midden in een console cyclus in te springen, helenaal nu de concurrent ook nog eens met upgegrade modellen komt.

In het westen is de markt voor portable gamen niet zo groot meer, maar in Japan juist weer wel, ik denk dan ook dat daar de grote focus van Nintendo op gaat liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wat hopen jullie en verwachten jullie voor first en third party support kwa games. In het beste geval wordt het de ultieme combinatie van de 3ds en wat de psvita had moeten zijn. De psvita had de hardware, maar had maar weinig unieke games, een game voor de vita maken (betere graphics) lijkt me ook duurder dan de 3ds. Nintendo heeft de games, simpele concepten zoals pokemon wat eigenlijk nog steeds het zelfde is als gen 1 die heel goed werken op een handheld.

Ik hoop dat genoeg westerse 3rd party support komt dat er tenminste een goeie variatie kwa games komt, denk aan minecraft, cod, bf, ac, watch dogs, arcade racer als need for speed, een sim racer als project cars, sport games, westerse rpg's, fighting games en platformers. Het hoeven van mij niet eens allemaal nieuwe games zijn maar een paar van ps3 games zoals cod 4/5, AC; rogue (niemand gespeeld omdat iedereen unity speelde), BF 4 (een versie die kwa kwaliteit tussen de ps3 en ps4 zit). Noem het maar op, dit was eigenlijk wat de ps vita had moeten worden.
Als je kijkt naar de best verkochte ps vita games dan hebben games dan hebben need for speed, cod, minecraft en bordelands het bijvoorbeeld best goed gedaan als je kijkt naar de grote van het platform, maar de grote vraag is of veel mensen behoefte hebben aan zulke games op een Nintendo platform.

Zelf hoeft Nintendo nu ze zich maar op 1 platform hoeven te focussen, wat hopelijk betekend dat de nx een goeie combinatie krijgt van Nintendo z'n bekende franchises en nieuwe ip's komt. Ook moet Nintendo zorgen dat ze de Japanse support van third partys die de Nintendo 3ds krijgt en dat die Japanners ook de kracht van de nx ook gaan gebruiken. Dan heb je echt een droom handheld.
Maar ik ben toch bang dat de westerse support gaat tegen vallen, ik denk dat ze heel voorzichtig gaan en beginnen met een paar sport en just dance achtige games gaan komen om te kijken of daar vraag voor is op de NX. Japanse support verwacht ik wel, ook al denk ik dat het overstap proces van de 3ds naar de nx voor Japanse developers erg traag gaat. Veel Japanse developers willen de ps3 ook nog niet laten vallen wat ten koste gaat van de ps4 versie. Maar Wanneer de eerste Pokemon, dragon quest, splatoon en monster hunter verschijnen voor de NX kan het pas echt los gaan in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:05:
Jij spreekt namens alle Nintendo fans?
Nee maar ik denk wel dat veel mensen hier zich aan storen. Fifa, battlefield en al die andere main stream spellen wil ik niet twee consoles voor moeten kopen om dit met beetje graphics en op niveau te kunnen spelen.

Nu heb ik een wii U en een playstation 4, weet niet hoeveel mensen gek genoeg zijn om dat te doen en betwijfel of ik die keuze nog een keer ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
wildcardxl schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Nee maar ik denk wel dat veel mensen hier zich aan storen. Fifa, battlefield en al die andere main stream spellen wil ik niet twee consoles voor moeten kopen om dit met beetje graphics en op niveau te kunnen spelen.

Nu heb ik een wii U en een playstation 4, weet niet hoeveel mensen gek genoeg zijn om dat te doen en betwijfel of ik die keuze nog een keer ga maken.
Ik koop gewoon een dikke game PC en een WiiU. Al die "mainstream" spellen zijn toch multiplatform en dan is de PC gewoon de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat Nintendo ook wel ziet dat het kansloos gaat worden om midden in een console cyclus in te springen, helenaal nu de concurrent ook nog eens met upgegrade modellen komt.

In het westen is de markt voor portable gamen niet zo groot meer, maar in Japan juist weer wel, ik denk dan ook dat daar de grote focus van Nintendo op gaat liggen.
Nintendo heeft het al jaren moeilijk (Wii uitzondering) op de Console markt en toch werdt er winst gemaakt maar inderdaad de Handheld verkoop zorgde daar mede voor maar door de Smart devices wordt dat ook minder.

Ongeacht de Regio van het Westen tot Oosten en de markt indeling van Console en Handheld en Smart devices er is altijd vraag naar Nintendo IP (Pokemon is deels van Nintendo) dus ik zie de NX op Tegra basis een prachtige toekomst tegemoet gaan.

Één platform voor Mobile en Consoles eerste en tweede partij en misschien derde partij software.
Één online bibliotheek voor elke partij software en mogelijk backwards compatible carverbruik ja
Dus minder ontwikkel kosten in hardware en software terwijl een nog groter publiek bereikt wordt.
De prestatie en stroom verbruik van de X1 http://www.greenbot.com/a...as-new-tegra-x1-chip.html uitstekend en dit zal vast nog efficienter worden.

Het nadeel is dat de prestatie niet met Sony en MS kunnen meekomen maar dat minpunt maakt voor mij weinig uit door alle andere pluspunten 😁 gegarandeert Nv dat jij de NX tussen Augustus en Maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildcardxl schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Ik stoor mij er ook niet aan het gemis van derde partij maar Assassins creed, Need for speed, Fifa, COD, Sniper, Splinter cell, Deus ex, Batman, Watchdogs etc. zijn beschikbaar op de WiiU en deze verkopen verbleken met Nintendo eerste en tweede partij.

Dat jij en anderen gefrustreert zijn dat is begrijpelijk.. er zijn genoeg momenten dat ik ook baalde als er bijvoorbeeld Dark souls of Final fantasy gepresenteert werden maar daar is mijn PC voor bedoelt en inderdaad dat kost genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Tri Force op 29-07-2016 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Ik stoor mij er ook niet aan het gemis van derde partij maar Assassins creed, Need for speed, Fifa, COD, Sniper, Splinter cell, Deus ex, Batman, Watchdogs etc. zijn beschikbaar op de WiiU en deze verkopen verbleken met Nintendo eerste en tweede partij.

Dat jij en anderen gefrustreert zijn dat is begrijpelijk.. er zijn genoeg momenten dat ik ook baalde als er bijvoorbeeld Dark souls of Final fantasy gepresenteert werden maar daar is mijn PC voor bedoelt en inderdaad dat kost genoeg.
Jij kijkt altijd in perspectief als ik je reacties leest dat het normaal is dat mensen meerdere platformen hebben op te gamen. Maar de meeste mensen hebben gewoon de behoefte om maar eventueel één console of pc te kopen. En dat is de reden dat de ps4 z'n groot succes is, de ps4 krijgt elke third party game en ook z'n eigen sterke exclusvies en daar zit het grote geld op het moment. De verkopen van de Wii U zijn zo klein omdat het echt een apparaat is voor erbij. Bijna iedere Wii U beziiter zal wel een goeie pc of ps4/xbone hebben op de grote Nintendo fans na.

Ik vind het een slimme zet van Nintendo om zich te gaan richten op mobiel gamen, hier concurreren ze niet rechtstreeks voor de plek naast de tv met Sony en MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Jij kijkt altijd in perspectief als ik je reacties leest dat het normaal is dat mensen meerdere platformen hebben op te gamen. Maar de meeste mensen hebben gewoon de behoefte om maar eventueel één console of pc te kopen. En dat is de reden dat de ps4 z'n groot succes is, de ps4 krijgt elke third party game en ook z'n eigen sterke exclusvies en daar zit het grote geld op het moment. De verkopen van de Wii U zijn zo klein omdat het echt een apparaat is voor erbij. Bijna iedere Wii U beziiter zal wel een goeie pc of ps4/xbone hebben op de grote Nintendo fans na.

Ik vind het een slimme zet van Nintendo om zich te gaan richten op mobiel gamen, hier concurreren ze niet rechtstreeks voor de plek naast de tv met Sony en MS.
Voor de WiiU had ik ook altijd de combinatie van meerdere platformen van Nintendo en Sega tot Sony en MS dus ik zal wel anders zijn dan de meerderheid en het is prima te doen als je bewust de hardware en software koopt en verkoopt.

Als het Nvidia gerucht waar is dat NX1 mobiel met console samen voegt tot één platform dan nog is de kans maximaal dat mijn PC blijft want bepaalde series zullen nooit op Nintendo hardware komen ongeacht de Vorm van de hardware.

Er zal nooit één platform zijn die elke ontwikkelaar gaat steunen dus waarom zou ik mijn spel ervaring beperken ? en de PC heeft nog steeds de grootste bibliotheek aan software en dat zal ook niet veranderen door Consoles maar mogelijk wel door Smart devices.

Over het besluit van Ninty (als het gerucht waar is en daar lijkt het wel op) en jouw reactie daarop ben ik het volledig mee eens 😁 hoe dan ook dit worden spannende weken of maanden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
JehannesWeggen schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Ik stoor mij niet aan het gemis van deze titels, maar aan het gemis van games die wel gebruik hadden kunnen maken van snelle hardware + de controllers welke Nintendo bouwt. We kunnen niet ontkennen dat de Wii U weinig titels heeft gehad en iedereen snapt dat er meer ontwikkelaars geweest waren met unieke Nintendo titels als het systeem mooie graphics zou kunnen presenteren.

[ Voor 15% gewijzigd door init6 op 29-07-2016 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
init6 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Ik stoor mij niet aan het gemis van deze titels, maar aan het gemis van games die wel gebruik hadden kunnen maken van snelle hardware + de controllers welke Nintendo bouwt. We kunnen niet ontkennen dat de Wii U weinig titels heeft gehad en iedereen snapt dat er meer ontwikkelaars geweest waren met unieke Nintendo titels als het systeem mooie graphics zou kunnen presenteren.
third party games verkochten al niet goed toen de ps4 en xbox one nog niet uitwaren, in dat jaar had de wii u eigenlijk vrij spel. Maar ook toen kwamen games als gta 5 en bioshock infinity niet naar de Wii u. Maar je weet pas dat je helemaal fout gaat als zelfs Fifa stopt met games voor een platform te maken. zelfs de wii en psvita kregen nog fifa's. de wii van nintendo was destijds een slimme zet van hun, maar het heeft de ondergang van de wii u betekend. Achteraf gezien hadden met de wii u beter voor een 400 euro kostende console kunnen gaan die voor power ging inplaats van gimmicks en dezelfde architectuur als ps4/xbone kreeg. Waarschijnlijk was het apparaat dan iets slomer geweest dan de xbox one (omdat die pas een jaar later kwam) en Nintendo had met een 10x betere marketing campagne moeten komen. Maar goed dat is makkelijk praten achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init6 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:51:
[...]

Inderdaad dat kan niet ontkend worden met XCX bijvoorbeeld deze is prachtig en speelt geweldig maar het had nog veel meer kunnen zijn.

Ook met ondersteuning van bijvoorbeeld Capcom en Square enix de ene titel komt wel op Nintendo hardware en het ander niet maar de vraag is was deze software wel gekomen als de WiiU dezelfde specificaties (dus ook de onkosten) als de concurrentie had gehad ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:52:
[...]

Inderdaad dat kan niet ontkend worden met XCX bijvoorbeeld deze is prachtig en speelt geweldig maar het had nog veel meer kunnen zijn.

Ook met ondersteuning van bijvoorbeeld Capcom en Square enix de ene titel komt wel op Nintendo hardware en het ander niet maar de vraag is was deze software wel gekomen als de WiiU dezelfde specificaties (dus ook de onkosten) als de concurrentie had gehad ?
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar de gamecube die gelijkbare hardware had als de ps2 en xbox one had wel third party support. Probleem van de Wii u was dat third party totaal niet verkocht, terwijl dat op de gamecube wel deed. Maar je ziet heel goed het verschil met Sony en MS dat zich compleet focust met marketing op z'n eigen games, terwijl de concurrentie de ene sponser deal sluit naar de ander met third party game. Als Nintendo z'n apparaat anders had geadverteerd dan alleen maar vrolijke gezinnen die mario zitten te spelen zat die kans er wel in.

Het wordt voor Nintendo heel belangrijk hoe ze de NX in de markt brengt, een uitglijder zoals met de aankondiging van de xbox one en Wii U kan Nintendo zich niet veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van hardware en software tot marketing is Nintendo niet vergelijken met de rest vandaar ook de Directs.

Nintendo had in het eerste jaar van de WiiU reclame op de TV en de laatsten waren Mario maker en Mario kart volgens mij.

De Wii en DS en 3DS hadden ook niet veel Reclame en het verschil in succes tussen deze systemen is gigantisch terwijl de Marketing aardig overeen komen toch ?

Over de NX naam zelf wie oh wie heeft weleens "NX technolgy" op Google gezocht ? het is niet alleen de code naam voor het nieuwe systeem maar Wikipedia: NX technology het wordt door verschillenden gebruikt en ook de Gamepad heeft het woord NX in de User agent.

Er is ook informatie over
http://www.nintendolife.c..._emulation_on_nintendo_nx Nintendo zou in plaats van Backwards compatible een Emulator kunnen ontwikkelen die eShop data kan lezen en afspelen 😁
Pagina: 1 ... 7 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic