Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:17:
Maar ik snap niet waarom nintendo fans opeens kracht niet zo belangrijk vinden, juist de N64 en gamecube die krachtig waren, waren de beste consoles. Wat is er nou leuk aan een apparaat dat kwa kracht een generatie achter loopt, zoals de wii en wii u? Was de wii net zo krachtig als de ps3/x360, had je de nieuwe mario kart en super smash bros al 5 jaar geleden kunnen spelen met bijna dezelfde kwaliteit. Als de nx straks net zo krachtig is als de xbox one, dan loop je alweer een halve generatie achter op de neo en scorpio. Zelfs mario en zelda games kunnen nog altijd gebruik maken van extra kracht.
Ben in jaren '80 begonnen met gamen. En dan via Commedore 128, Amiga 2000 naar PC 486DX als laatste. Bij het opkomen van de FPS, zeg maar rond jaar 2000, ben ik eigenlijk jarenlang vrijwel niet meer aan het gamen geweest buiten de retro momenten en Monkey Island 2 weer uitspelen (wat elke drie jaar moet).
Bij de Wii ben ik weer in het spel gebeuren gestapt. Kon er goedkoop aankomen en ben zo Nintendo fan geworden. De andere consoles boden nog steeds teveel van hetzelfde. En anders kon je het wel op PC spelen. Nintendo bleef uniek met hun soort spellen met de daarbij horende kwaliteit van afleveren.
Dat heb ik bij de Wii U nog steeds. De spellen op de andere consoles trekken me niet over de streep (Sensible World of Soccer blijft beste voetbalspel hoeveel FIFA's je ook uitbrengt) en anders zal ik dat wel op PC gaan doen.
De spellen die nu op de Wii U zijn zijn gewoon top. Met de rekenkracht die de Wii U nu heeft.
///
Third parties mijden de Wii U omdat ze qua verkopen ontzettend achter liepen op Nintendo's eigen first party titels. En dat wordt veroorzaakt door de hoge kwaliteit van productie die Ninteno levert. Het is volgens mij echt zelden dat Nintendo een spel echt moet gaan patchen vanwege bugs. Iets dat je op bijvoorbeeld PC wel vaak voorbij ziet komen.
En als ik op de Wii U naar de third parties kijk die we hebben: Skylanders & Minecraft zijn dat de spellen die zorgen voor vastlopers op de Wii U. Dat heeft Mario lopend, makend of rijdend nog niet voor elkaar gekregen.
[
Voor 14% gewijzigd door
horizon1978 op 21-06-2016 13:17
]