Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:28
AstralizeR schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Ben bang dat er nooit meer een Banjo Kazooie komt zoals het ooit op de N64 was.
Enige spel dat die oude feel gaat terug brengen is Yooka Laylee. Een spel van Playtonic, een bedrijf opgericht door oud werknemers van Rare.

Playtonic wil best wel voor de NX ontwikkelen maar tot op heden hebben ze geen dev kit en weten ze ook niet wat de NX nou precies is (en naast hun nog een paar dozijn developers, helaas). Er is nog wel de belofte dat het spel op de Wii U gaat uitkomen. :P

Edit: Een ander mogelijk spel is A Hat In Time. Voorlopig kent dit spel alleen nog maar een release voor de PC, maar je weet maar nooit (er wordt mee getest op de Wii U).
True.
Yooka Laylee is dan ook de spirituele opvolger van B&K en ik heb er ook de vertrouwen in dat het een goed spel wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Banjo & Kazooie is inderdaad een heerlijke serie maar Rare is een Titaan door zoveel andere software geworden en de meest interessante tot nu toe vindt ik YouTube: Sea of Thieves E3 Announce Trailer

Volgens mij blijft dit spel geen exclusief misschien tijdelijk en later naar de PC of het gaat Rare en MS kosten in plaats van opbrengen.
Volgens mij is sea of thieves al bevestigd voor de pc met xbox cross play.

Als ik de graphics zie kan ik me alleen maar bedenken hoe mooi een platformer als banjoo of crash bandicoon kan zijn. Yokalaylee is grafisch toch wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad het is ook voor W10 bedankt Nv het is uitstekend nieuws of uitstekend oud nieuws :)

Yooka laylee ziet er erg vermakelijk uit ook grafische mankeert er niks aan dus ik ga deze ook spelen ;)

Maar eerst zodra de PC klaar tijd voor Black dessert Online en Dragon's dogma Online en voor de Single play Shadow of mordor en Dark souls 2 en Lords of the Fallen en Dishonored etc.!

Het klinkt vreemd om oudere software te kopen en spelen maar de DLC van dezen is al volledig voor een zachte prijs terwijl Witcher 3 etc. nog DLC erbij kan krijgen.

Update ik koop ook Witcher 3 Premium het schijnt dat deze versie de DLC er gratis bij doet.. het zal wel via een acount beschikbaar zijn zodra er DLC uitkomt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tri Force op 07-06-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Dat zou een grap zijn, als ze doodleuk net voor de kerst met hun nieuwe console op de proppen komen. :)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Franko P. schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:56:
Dat zou een grap zijn, als ze doodleuk net voor de kerst met hun nieuwe console op de proppen komen. :)
De NX komt pas in maart 2017 volgens Nintendo zelf. Deze game kan makkelijk in 2016 uitkomen onafhankelijk van de NX.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nog nooit zo chaos geweest als nu tussen de Platformen en de Studio's.. ik denk niet dat deze Studio extra aandacht zoekt door NX ook erbij te vermelden ondanks dat hun geen SDK hebben.

Volgens mij weten de Studio's de basis van de NX daarom blijft Nintendo geheimzinnig doen want er hoeft niets apart ontwikkeld te worden maar gewoon Porten.

De eerste en Tweede partij Studio's weten wel waarmee hun werken en daar investeert Nintendo in want hun ondersteuning en succes is gegarandeerd want de rest...

De derde partij is afwachten en daar gaat Nintendo wel op wachten maar niet hun hoop op vestigen en gaan eigenwijs verder en juist dit zal de NX een succes maken!

Een eigen ijzersterke Line-up waar de derde partijen graag tussenin willen dus laat Zelda, Metroid, Mario, Donkey kong, Yoshi etc. maar komen dan volgt de rest wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Best wel slimme marketing, anders had niemand een reet om die game gegeven, nu krijgt het nog aandacht.

Er was ook laatst een trailertje opgedoken van vr game en ja hoor daar stond opeens de naam van de nx er in. Game zelf zag er wel matig uit. Zal de trailer wel even op zoeken.

http://uploadvr.com/new-vr-game-announced-nintendo-nx/

trailer staat op deze pagina.

[ Voor 13% gewijzigd door Nieuwevolger op 11-06-2016 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JehannesWeggen schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:23:
Een eigen ijzersterke Line-up waar de derde partijen graag tussenin willen dus laat Zelda, Metroid, Mario, Donkey kong, Yoshi etc. maar komen dan volgt de rest wel ;)
Volgens mij is het juist die ijzersterke line-up van Nintendo games op Nintendo consoles die andere grote uitgevers juist weg laat lopen.

Ik heb zowel een Wii U als 3DS (en daarvoor hun voorlopers) maar als ik naar mijn gamescollectie kijk dan zitten daar voor 90% of meer Nintendo titels tussen. Andere uitgevers maken bij mij gewoon een stuk minder kans aangezien ik de kwaliteit vaak vindt tegenvallen in vergelijking wat Nintendo mij kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:30:
[...]

Volgens mij is het juist die ijzersterke line-up van Nintendo games op Nintendo consoles die andere grote uitgevers juist weg laat lopen.

Ik heb zowel een Wii U als 3DS (en daarvoor hun voorlopers) maar als ik naar mijn gamescollectie kijk dan zitten daar voor 90% of meer Nintendo titels tussen. Andere uitgevers maken bij mij gewoon een stuk minder kans aangezien ik de kwaliteit vaak vindt tegenvallen in vergelijking wat Nintendo mij kan leveren.
Aan de ene kant inderdaad maar het is maar net hoeveel hardware verkocht wordt en wie deze kopers zijn.

De een koopt Zelda de ander Mario de ander wil COD of Fifa dus het is afwachten wat er gebeurt.

Ik verwacht ook Metroid NX en deze serie kan er voor zorgen dat een Studio zegt van laat maar.. hier gaan wij niet tegen concurreren.

Ik heb apart een GamePC gebouwd puur voor de software die niet op Nintendo hardware beschikbaar is dus volgens mij is er meer dan genoeg plaats voor Nintendo exclusiviteit en derde partijen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:30:
[...]

Dat was ook het grote probleem van de Wii U, de consument die wii u hadden hebben zijn vooral geintreseerd in de nintendo games en niet in third party games, dit zorgt en dan weer voor dat third party studios de Wii u niet meer ondersteunen. Denk dat het er vooral aan ligt dat de Wii U meestal een tweede console bij iemand thuis is en hun third party games op de ps4, xbox one of pc spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Dat was ook het grote probleem van de Wii U, de consument die wii u hadden hebben zijn vooral geintreseerd in de nintendo games en niet in third party games, dit zorgt en dan weer voor dat third party studios de Wii u niet meer ondersteunen. Denk dat het er vooral aan ligt dat de Wii U meestal een tweede console bij iemand thuis is en hun third party games op de ps4, xbox one of pc spelen.
Nou ja, als uitzondering heb ik een Call of Duty voor de Wii U gekocht. Omdat ik toch een shooter wou en mijn PC nou eenmaal niet geweldig is en de PS3 al lang de deur uit was.
Maar over het algemeen bieden andere uitgevers gewoon niet de hoge kwaliteit die ik verwacht op een Nintendo console. En nee, ik heb nu enkel nog maar Nintendo consoles. De PS3 kon mij weinig boeien (op Battlefield en MAG na) en moest het al afleggen tegen de Wii in huis.

Ik heb het idee dat uitgevers er tegenop zien om te concurreren met Nintendo games. Dat ze die concurrentie simpelweg niet aan konden. En dat ze daarom na korte tijd maar de handdoek in de ring gooien en geen games meer voor de Wii U uitbrachten. Of Nintendo moet de kwaliteit naar beneden bijstellen (wat niet gaat gebeuren neem ik aan) of andere uitgevers moeten meer moeite doen en dat zie ik ook niet snel gebeuren wanneer hun spelletjes nog bij bakken verkopen op andere consoles. Die andere consoles hebben simpelweg niet zulke sterke en vele 1st party titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Volgens mij als je naar de NES en SNES kijkt is derde partij altijd interessant voor Nintendo en hun spelers.

Hoe het precies gegaan is weet niemand maar het is duidelijk dat de software de vernieling in gaat door de platformen strijd.

Er komt telkens wel nieuwe software bij maar mijn lijst van geliefde series waar niets meer mee gedaan wordt is zo belachelijk lang dat ik er niet eens aan begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Nou ja, als uitzondering heb ik een Call of Duty voor de Wii U gekocht. Omdat ik toch een shooter wou en mijn PC nou eenmaal niet geweldig is en de PS3 al lang de deur uit was.
Maar over het algemeen bieden andere uitgevers gewoon niet de hoge kwaliteit die ik verwacht op een Nintendo console. En nee, ik heb nu enkel nog maar Nintendo consoles. De PS3 kon mij weinig boeien (op Battlefield en MAG na) en moest het al afleggen tegen de Wii in huis.

Ik heb het idee dat uitgevers er tegenop zien om te concurreren met Nintendo games. Dat ze die concurrentie simpelweg niet aan konden. En dat ze daarom na korte tijd maar de handdoek in de ring gooien en geen games meer voor de Wii U uitbrachten. Of Nintendo moet de kwaliteit naar beneden bijstellen (wat niet gaat gebeuren neem ik aan) of andere uitgevers moeten meer moeite doen en dat zie ik ook niet snel gebeuren wanneer hun spelletjes nog bij bakken verkopen op andere consoles. Die andere consoles hebben simpelweg niet zulke sterke en vele 1st party titels.
Ik denk dat concurrentie niet de enige reden is, ik begrijp als je ten tijde van de relase van mario kart of super smash brothers een game uitbrengt het lastig word om te concurreren. Maar het is niet zo dat nintendo elke maand van het jaar een AAA game uitbrengt. genoeg rustige periodes om een game uittebregen. Ik denk gewoon niet dat Wii U eigenaren zoveel behoefte hebben op een nieuwe Fifa of Call of duty ervoor, want geloof mij zolang EA of Activision geld ruiken zijn ze er als eerst bij.
JehannesWeggen schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Volgens mij als je naar de NES en SNES kijkt is derde partij altijd interessant voor Nintendo en hun spelers.

Hoe het precies gegaan is weet niemand maar het is duidelijk dat de software de vernieling in gaat door de platformen strijd.

Er komt telkens wel nieuwe software bij maar mijn lijst van geliefde series waar niets meer mee gedaan wordt is zo belachelijk lang dat ik er niet eens aan begin.
Toen Sony de playstation 1 hadden uitgebracht hebben ze het heel slim gespeeld om voor cd roms te gaan in plaats van cartridges, cd's waren goedkoper en konden veel meer worden opgeslagen. Neem bijvoorbeeld final fantasy 7, die had 4 cd's nodig, dan had je dik 10 cartridges nodig voor de N64 versie, dat was de reden dat veel Japanse studios als square en enix de playstation 1 gingen ondersteunen. Met de ps2 was Sony al vanaf dag de baas van de generatie.
Nintendo had het destijds met de wii slim aangepakt, door een goedkope prijs en innovatieve controls. daar ontstond vooral op het begin een enorme hype, maar in de laatste jaren was de wii ook al aan het afzakken terwijl Sony sterk door ging de ps3 te ondersteunen.
Nintendo dacht met de Wii U door te kunnen borduren op het succes van de wii, maar het is daar gewoon helemaal marketing technisch helemaal verkeerd gegaan, mensen weten nog steeds niet of de wii u een nieuwe console is of alleen die tablet speciaal voor de wii.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Toen Sony de playstation 1 hadden uitgebracht hebben ze het heel slim gespeeld om voor cd roms te gaan in plaats van cartridges, cd's waren goedkoper en konden veel meer worden opgeslagen. Neem bijvoorbeeld final fantasy 7, die had 4 cd's nodig, dan had je dik 10 cartridges nodig voor de N64 versie, dat was de reden dat veel Japanse studios als square en enix de playstation 1 gingen ondersteunen.
Zeker. Ook zijn ze vol op de 3D wagen gesprongen. Waar SEGA het met de Saturn "veilig" speelde door de ultieme 2D console neer te zetten. Toch bood de cartbridge ook in die tijd nog voordelen. Ik weet nog wel dat sommige PS1 games een apart klein spelletje hadden om de gigantische laadtijden door te komen.
Met de ps2 was Sony al vanaf dag de baas van de generatie.
Klopt, maar ook hier weer goed vooruitgedacht door er ook gewoon DVD functionaliteit in te bouwen. Iets wat de Dreamcast niet had. Toen SEGA eenmaal aangaf te stoppen met de Dreamcast hadden zowel publiek als pers spijt als haren op het hoofd dat ze de Dreamcast zwaar ondergewaardeerd hadden en de PS2 zwaar overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Daarom blijk ik ook erg selectief in mijn software maar naast de Nintendo exclusiviteit blijft er ruimte voor.

Bayonetta, Scalebound, Recore, Dark souls, Dragon age, Witcher, Fallout, Dying light, Ori, LOTR, Final fantasy, Dragon quest, Elder scrolls, Destiny, Mass effect, etc.

Voor deze series heb ik apart een PC aangeschaft en de kwaliteit laat soms wensen over bij de Lancering maar ik koop ook geen Pre orders naast Nintendo exclusiviteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat concurrentie niet de enige reden is, ik begrijp als je ten tijde van de relase van mario kart of super smash brothers een game uitbrengt het lastig word om te concurreren. Maar het is niet zo dat nintendo elke maand van het jaar een AAA game uitbrengt. genoeg rustige periodes om een game uittebregen. Ik denk gewoon niet dat Wii U eigenaren zoveel behoefte hebben op een nieuwe Fifa of Call of duty ervoor, want geloof mij zolang EA of Activision geld ruiken zijn ze er als eerst bij.

[...]

Toen Sony de playstation 1 hadden uitgebracht hebben ze het heel slim gespeeld om voor cd roms te gaan in plaats van cartridges, cd's waren goedkoper en konden veel meer worden opgeslagen. Neem bijvoorbeeld final fantasy 7, die had 4 cd's nodig, dan had je dik 10 cartridges nodig voor de N64 versie, dat was de reden dat veel Japanse studios als square en enix de playstation 1 gingen ondersteunen. Met de ps2 was Sony al vanaf dag de baas van de generatie.
Nintendo had het destijds met de wii slim aangepakt, door een goedkope prijs en innovatieve controls. daar ontstond vooral op het begin een enorme hype, maar in de laatste jaren was de wii ook al aan het afzakken terwijl Sony sterk door ging de ps3 te ondersteunen.
Nintendo dacht met de Wii U door te kunnen borduren op het succes van de wii, maar het is daar gewoon helemaal marketing technisch helemaal verkeerd gegaan, mensen weten nog steeds niet of de wii u een nieuwe console is of alleen die tablet speciaal voor de wii.
De CD Rom's heeft Sony en de Studio's juist een winst verlies opgeleverd van bepaalde series.. na het eerste jaar dat de PS1 er was kon er al Copies gemaakt worden en mede daardoor zijn series verdwenen.

De PS is ook succesvol geworden door zo snel en zoveel mogelijk software op de markt te brengen.. het tegenovergestelde van Nintendo die een juiste balans had van prijs en kwaliteit en aanbod.

Ik heb Sony en Nintendo hardware en software vanaf het begin gespeeld en de PC nu aantal jaren.

En door meerdere factoren vindt 10 euro nog teveel voor het gemiddelde Sony spel en heb graag een euro of 20 voor PC software over en Nintendo verschilt van 20 euro tot 50 euro dus.. 35 euro gemiddeld per spel over en betaal het met liefde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:40:
[...]

De CD Rom's heeft Sony en de Studio's juist een winst verlies opgeleverd van bepaalde series.. na het eerste jaar dat de PS1 er was kon er al Copies gemaakt worden en mede daardoor zijn series verdwenen.

De PS is ook succesvol geworden door zo snel en zoveel mogelijk software op de markt te brengen.. het tegenovergestelde van Nintendo die een juiste balans had van prijs en kwaliteit en aanbod.

Ik heb Sony en Nintendo hardware en software vanaf het begin gespeeld en de PC nu aantal jaren.

En door meerdere factoren vindt 10 euro nog teveel voor het gemiddelde Sony spel en heb graag een euro of 20 voor PC software over en Nintendo verschilt van 20 euro tot 50 euro dus.. 35 euro gemiddeld per spel over en betaal het met liefde ;)
dat mag je natuurlijk vinden, ik vermaak mij prima met m'n ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:48:
[...]

dat mag je natuurlijk vinden, ik vermaak mij prima met m'n ps4.
Dat zal vast en ik zou mij ook prima vermaken op de PS4 maar mijn voorkeur gaat naar Nintendo en PC ;)

Het huidige systeem met oude software getest zoals Witcher 2 en Bound by flame op de hoogste settings en de frames waren ook uitstekend.

Vanmiddag zijn Shadow of mordor en Lords of the fallen geleverd voor 27 euro dus daar nu mee bezig en Dragon age 3 komt maandag binnen voor 18 euro!

Maar LOTF laat echt prachtig grafische werk zien op een simpel Dual core systeem en vanavond eens kijken hoe SOM speelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
Nintendo wil, net als ze met Zelda gedaan hebben, Super Mario games ook evolueren tot een nieuw soort Mario game.

http://www.gamespot.com/a...0992/?ftag=GSS-05-10aaa0b

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 17-06-2016 10:32 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:31:
Nintendo wil, net als ze met Zelda gedaan hebben, Super Mario games ook evolueren tot een nieuw soort Mario game.

http://www.gamespot.com/a...0992/?ftag=GSS-05-10aaa0b
Word ook wel tijd dat nintendo een nieuwe 3d mario aankondigd. Hoop echt dat de volgende E3 van nintendo net zo dik gaat worden als de persco van Sony deze E3. Met games als metroid, de nieuwe mario en meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo hecht lang niet zoveel waarde aan de E3 dan andere uitgevers. Een beurs is ook een vrij achterhaald concept. Nintendo pakt haar eigen momenten met de Nintendo Directs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:09:
Nintendo hecht lang niet zoveel waarde aan de E3 dan andere uitgevers. Een beurs is ook een vrij achterhaald concept. Nintendo pakt haar eigen momenten met de Nintendo Directs
Maar met de directs worden de grote jongens als zelda en de betere mario games. Dat gebeurde de laatste jaren nog steeds op de e3, corrigeer me als ik het niet goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nee, Reggie Fils-Aime staat gewoon bij Microsofts Xbox One S te kijken ;)

http://www.gamesvillage.i...svillage-best-of-e3-2016/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:04:
Nee, Reggie Fils-Aime staat gewoon bij Microsofts Xbox One S te kijken ;)
Dat wil niet zeggen dat hij terwijl naar de Xbox kijkt niet aan de NX zit te denken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06:
[...]

Dat wil niet zeggen dat hij terwijl naar de Xbox kijkt niet aan de NX zit te denken. :)
Je ziet hem wel heel bedenkelijk kijken, ja. Laten we hopen dat uit de gedachtespinsel nog wat positiefs voorkomt voor de NX :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Je moet toch de concurrentie checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reken ook maar dat Nintendo elke console van concurrenten in huis haalt om vervolgens volledig te ontleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ubisoft over de NX:
Ubisoft is the first Western third-party publisher to pledge support to the NX by announcing a Just Dance title for the platform. The announcement was made on stage during Ubisoft’s E3 press conference and EMEA boss Alain Corre told MCV that the firm is working closely with Nintendo on the project.

“We have always appreciated the relationship with Nintendo, the co-creation and the fact that they are really concentrating on quality - they have fantastic brands,” he told MCV at Ubisoft's E3 booth in Los Angeles.

And they are addressing the family market in a very different way, their own way, which we appreciate. We have done a lot of products and successes with Nintendo in the past, and we believe that the NX will recapture a lot of the lapsed Wii players. So we will see when they release it, but we are confident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
NX dus een familie-product als je die eerste regel van de laatste alinea leest. Dus niet voor gamers en dus zijn inderdaad Terraflops minder belangrijk en is VR inderdaad nog niet mainstream genoeg.

Dan ben ik erg benieuwd hoe Nintendo dat wil doen. Het is al dolle pret in een gezin als je met z'n alle Mario Kart, Super Mario of Smash speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
horizon1978 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:11:
NX dus een familie-product als je die eerste regel van de laatste alinea leest. Dus niet voor gamers en dus zijn inderdaad Terraflops minder belangrijk en is VR inderdaad nog niet mainstream genoeg.

Dan ben ik erg benieuwd hoe Nintendo dat wil doen. Het is al dolle pret in een gezin als je met z'n alle Mario Kart, Super Mario of Smash speelt.
Dan vraag ik me af waarom ze dan niet door gingen met de wii u. Als de stap weer minimaal is. Ik weet dat het moeilijk voor nintendo is om te concurreren met de ps4/xbone en de nieuwe modellen daar van. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat nintendo het zelfde truukje weer flikt als bij de wii. Er gaan ook al geruchten de rond dat de nx meer gericht is op de aziatische markt, waar bijvoorbeeld de jappaners overstappen op mobiel gamen en chinezen budget gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de NX nog niet moet afschrijven vóórdat je er ook maar überhaupt iets van gezien hebt...

Claims van de eerdere dev-kits waren een PS4 niveau van kracht, ik denk dat ze daar boven gaan zitten (dus tussen de PS4 en de PS4K in) waarmee de NX netjes 1080p60 voor alle games gaat ondersteunen. Ik vermoed niet dat de NX ook maar iets in 4K gaat doen.

De NX gaan ze idd focussen op een "family friendly" doelgroep waarmee je kan zien dat ze het succes van de Wii willen evenaren. Ze weten ook dat de Wii U niet de oplossing was (welke aanvankelijk gericht was op gamers) dus gaat het nog wel interessant worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo kiest niet voor top hardware, maar zou natuurlijk wel 4K kunnen gaan ondersteunen met de NX. Als ze iets betere hardware gaan inzetten dan ze bij de devkits hadden, moet 4K nog best haalbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De PS4K en XBOX ONE Scorpio zullen amper echte 4K games aankunnen. Een beetje als de XBOX 360 en PS3 met fullhd spellen. Je zal ze op één hand kunnen tellen. En dan vooral techdemo achtige spellen als bv Journey.

Nintendo heeft met de Wii er toen voor gekozen niet in de 1080p wagen te springen en persoonlijk vind ik dat daardoor de Wii de beste console van de vorige generatie was. Helaas is de Wii U een relatief kleine upgrade van de Wii (wel 1080p en PS3 like gfx) wat voor de casual gamer weinig extra te bieden heeft / had.

Nintendo zegt steeds dat de NX een revolutionaire vorm van gamen gaat introduceren. Iets wat ze ook bij de Wii zeiden. (Die heette dan ook eerst Revolution)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Qua pure rekenkracht is de Wii U een fikse upgrade t.o.v de Wii hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:55
Ik ben ook wel benieuwd naar de NX... Ik hoop echt dat die 1080P fatsoenlijk zal trekken...
Hoeft uiteraard niet de sterkste van de 3 te zijn maar het zou goed zijn om vergelijkbaar/nabij de prestaties te kunnen komen. Gelijk aan de PS4 of een schepje er bovenop zou leuk zijn.

Na de teleurstelling *IMO* van de Wii en de Wii U (waar gelukkig voor mij geen enkele exclusive is beland die ik de moeite waard vind) zal ik de NX wel aan gaan schaffen indien dat een beetje een leuk in elkaar gezet gaat worden. Ik hoop ook dat ze geen motion spul meer doen en gewoon naar een "Pro" controller variant gaan. VR is te lastig, motion hebben we nu wel gehad... dus gewoon terug naar de roots graag!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CD Prokejt Red: "NX Will Be Fantastic"
Thalaron schreef op maandag 20 juni 2016 @ 03:01:
Ik hoop ook dat ze geen motion spul meer doen en gewoon naar een "Pro" controller variant gaan.
Heb je ooit gyro aiming controls (zoals in Zelda OoT3D en Splatoon) ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Gyro speelt soms best lekker ja Maar het moet wel optioneel blijven en dus niet een verplicht Input worden in een game. Dus Pro Controller + Gyro = Win :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schrijf de nx niet af, ben erg benieuwd waar de nx zich mee gaat onderscheiden tegenover de ps4 en xbox. En waarom zouden klanten bijvoorbeeld nu wel eens third part games gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:55
RayNbow schreef op maandag 20 juni 2016 @ 05:56:
CD Prokejt Red: "NX Will Be Fantastic"

[...]

Heb je ooit gyro aiming controls (zoals in Zelda OoT3D en Splatoon) ervaren?
Jazeker, ik zit echter liever achterover gezakt op de bank in mijn luie donder modus ;)

En het mag inderdaad wel optioneel zijn. Indien het maar zonder problemen zonder kan!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 02:39:
Qua pure rekenkracht is de Wii U een fikse upgrade t.o.v de Wii hoor.
Ja, maar rekenkracht alleen is niet genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Ja, maar rekenkracht alleen is niet genoeg ;)
Deels, Nintendo heeft paar hele mooie titels op de Wii U "getoverd" maar als de NX niet genoeg power heeft, zullen hoe kinderachtig dat ook klinkt de grotere 3rd parties de NX sowieso daardoor mijden met de smoes dat deze "te zwak" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar ik snap niet waarom nintendo fans opeens kracht niet zo belangrijk vinden, juist de N64 en gamecube die krachtig waren, waren de beste consoles. Wat is er nou leuk aan een apparaat dat kwa kracht een generatie achter loopt, zoals de wii en wii u? Was de wii net zo krachtig als de ps3/x360, had je de nieuwe mario kart en super smash bros al 5 jaar geleden kunnen spelen met bijna dezelfde kwaliteit. Als de nx straks net zo krachtig is als de xbox one, dan loop je alweer een halve generatie achter op de neo en scorpio. Zelfs mario en zelda games kunnen nog altijd gebruik maken van extra kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:17:
Maar ik snap niet waarom nintendo fans opeens kracht niet zo belangrijk vinden, juist de N64 en gamecube die krachtig waren, waren de beste consoles. Wat is er nou leuk aan een apparaat dat kwa kracht een generatie achter loopt, zoals de wii en wii u? Was de wii net zo krachtig als de ps3/x360, had je de nieuwe mario kart en super smash bros al 5 jaar geleden kunnen spelen met bijna dezelfde kwaliteit. Als de nx straks net zo krachtig is als de xbox one, dan loop je alweer een halve generatie achter op de neo en scorpio. Zelfs mario en zelda games kunnen nog altijd gebruik maken van extra kracht.
Ben in jaren '80 begonnen met gamen. En dan via Commedore 128, Amiga 2000 naar PC 486DX als laatste. Bij het opkomen van de FPS, zeg maar rond jaar 2000, ben ik eigenlijk jarenlang vrijwel niet meer aan het gamen geweest buiten de retro momenten en Monkey Island 2 weer uitspelen (wat elke drie jaar moet).
Bij de Wii ben ik weer in het spel gebeuren gestapt. Kon er goedkoop aankomen en ben zo Nintendo fan geworden. De andere consoles boden nog steeds teveel van hetzelfde. En anders kon je het wel op PC spelen. Nintendo bleef uniek met hun soort spellen met de daarbij horende kwaliteit van afleveren.

Dat heb ik bij de Wii U nog steeds. De spellen op de andere consoles trekken me niet over de streep (Sensible World of Soccer blijft beste voetbalspel hoeveel FIFA's je ook uitbrengt) en anders zal ik dat wel op PC gaan doen.

De spellen die nu op de Wii U zijn zijn gewoon top. Met de rekenkracht die de Wii U nu heeft.

///
Third parties mijden de Wii U omdat ze qua verkopen ontzettend achter liepen op Nintendo's eigen first party titels. En dat wordt veroorzaakt door de hoge kwaliteit van productie die Ninteno levert. Het is volgens mij echt zelden dat Nintendo een spel echt moet gaan patchen vanwege bugs. Iets dat je op bijvoorbeeld PC wel vaak voorbij ziet komen.
En als ik op de Wii U naar de third parties kijk die we hebben: Skylanders & Minecraft zijn dat de spellen die zorgen voor vastlopers op de Wii U. Dat heeft Mario lopend, makend of rijdend nog niet voor elkaar gekregen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door horizon1978 op 21-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
horizon1978 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Ben in jaren '80 begonnen met gamen. En dan via Commedore 128, Amiga 2000 naar PC 486DX als laatste. Bij het opkomen van de FPS, zeg maar rond jaar 2000, ben ik eigenlijk jarenlang vrijwel niet meer aan het gamen geweest buiten de retro momenten en Monkey Island 2 weer uitspelen (wat elke drie jaar moet).
Bij de Wii ben ik weer in het spel gebeuren gestapt. Kon er goedkoop aankomen en ben zo Nintendo fan geworden. De andere consoles boden nog steeds teveel van hetzelfde. En anders kon je het wel op PC spelen. Nintendo bleef uniek met hun soort spellen met de daarbij horende kwaliteit van afleveren.

Dat heb ik bij de Wii U nog steeds. De spellen op de andere consoles trekken me niet over de streep (Sensible World of Soccer blijft beste voetbalspel hoeveel FIFA's je ook uitbrengt) en anders zal ik dat wel op PC gaan doen.

De spellen die nu op de Wii U zijn zijn gewoon top. Met de rekenkracht die de Wii U nu heeft.

///
Third parties mijden de Wii U omdat ze qua verkopen ontzettend achter liepen op Nintendo's eigen first party titels. En dat wordt veroorzaakt door de hoge kwaliteit van productie die Ninteno levert. Het is volgens mij echt zelden dat Nintendo een spel echt moet gaan patchen vanwege bugs. Iets dat je op bijvoorbeeld PC wel vaak voorbij ziet komen.
En als ik op de Wii U naar de third parties kijk die we hebben: Skylanders & Minecraft zijn dat de spellen die zorgen voor vastlopers op de Wii U. Dat heeft Mario lopend, makend of rijdend nog niet voor elkaar gekregen. ;)
Maar als je had kunnen kiezen bij de wii en in mindere mate de wii u. Had je dan liever dat de consoles goedkoper waren en de graphics minder of dat beide concoles voor 400 euro werden gelaunched en even krachtig waren als z'n concurrenten. Dan had je super mario galaxy in hd kunnen spelen bijvoorbeeld.

Voor kinderen en ouders die consoles halen voor hun kinderen snap ik dat ze graag niet zoveel willen uitgeven. Maar ik zie een console meer als een investering om lang op te gamen, dan vind ik het niet erg om 150 euro meer te betalen voor graphics die mee kunnen met de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:27:
[...]

Maar als je had kunnen kiezen bij de wii en in mindere mate de wii u. Had je dan liever dat de consoles goedkoper waren en de graphics minder of dat beide concoles voor 400 euro werden gelaunched en even krachtig waren als z'n concurrenten. Dan had je super mario galaxy in hd kunnen spelen bijvoorbeeld.

Voor kinderen en ouders die consoles halen voor hun kinderen snap ik dat ze graag niet zoveel willen uitgeven. Maar ik zie een console meer als een investering om lang op te gamen, dan vind ik het niet erg om 150 euro meer te betalen voor graphics die mee kunnen met de tijd.
Super Mario Galaxy staat in mijn top10 allertijden in de versie zoals die is. HD zou dat niet anders hebben gedaan.
Consoles blijven grafisch altijd wel vooruit gaan. De PS4 en X1 zijn ook niet beter dan een goede game PC. Dus waarom zou je die kopen?

Om het te begrijpen gaat het hier om:
Top twee meest verkochte spellen ooit:

1.Tetris
2.Minecraft

Grafische wondertjes, toch? Minecraft wordt nog steeds elke dag verkocht met graphics die een Amiga 500 ook al tevoorschijn zou kunnen toveren.

Gameplay. Daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
horizon1978 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Super Mario Galaxy staat in mijn top10 allertijden in de versie zoals die is. HD zou dat niet anders hebben gedaan.
Consoles blijven grafisch altijd wel vooruit gaan. De PS4 en X1 zijn ook niet beter dan een goede game PC. Dus waarom zou je die kopen?

Om het te begrijpen gaat het hier om:
Top twee meest verkochte spellen ooit:

1.Tetris
2.Minecraft

Grafische wondertjes, toch? Minecraft wordt nog steeds elke dag verkocht met graphics die een Amiga 500 ook al tevoorschijn zou kunnen toveren.

Gameplay. Daar gaat het uiteindelijk om.
Met joun top 2 lijstje laat je inderdaad zien dat ook de 2 beste games ooit niet de best verkochte zijn, beide games waren geniale concepten. Een game als clash of clans leverd ook miljarden op, maar die game is ook gewoon waardeloos.

Maar ik begrijp ook best wel dat niet alles om graphics draait, maar als je het zo bekijkt zou je dus nooit een nieuwe console hoeven te kopen. Dan hadden we allemaal nog gegamed op de ps1 en n64. Maar mijn punt is, was de wii 150 euro duurde bij launch (wat ik niet veel geld vind voor een investering van ongeveer 5 jaar, dan hij net zo krachtig kunnen zijn als de xbox360 en had je mario galaxy in HD kunnen spelen in plaats van een geupgrade gamecube versie. De prijs van de games zouden ten slotte toch hetzelfde zijn gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxy was prima in SD. 150 euro meer voor de Wii zou betekenen dat het 1,5 keer zo duur was geweest. Voor veel mensen een drempel te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:32:
Galaxy was prima in SD. 150 euro meer voor de Wii zou betekenen dat het 1,5 keer zo duur was geweest. Voor veel mensen een drempel te hoog.
Daar heb je gelijk in, de wii was wel een enorm succes door z'n lage prijs en motion controllers. Maar toen de Wii U het zelfde probeerde mislukte dat weer best hard. Als de nx xbox one hardware heeft voor 250 euro in maart klinkt ook weer niet slecht en een erg toegankelijke prijs. De mario games vragen nooit zoveel van de hardware, maar zelda en metroid kunnen altijd wel betere hardware gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:35:
[...]

Daar heb je gelijk in, de wii was wel een enorm succes door z'n lage prijs en motion controllers. Maar toen de Wii U het zelfde probeerde mislukte dat weer best hard. Als de nx xbox one hardware heeft voor 250 euro in maart klinkt ook weer niet slecht en een erg toegankelijke prijs. De mario games vragen nooit zoveel van de hardware, maar zelda en metroid kunnen altijd wel betere hardware gebruiken.
De Wii was echt gefocust op families die met z'n allen een spelletje wilden spelen. Daarmee heeft Nintendo een hele markt aangeboord waar Playstation en Xbox geen voet aan wal konden krijgen (want duurder en de games die erop uit komen spreken families minder aan). Wat de Wii U denk ik de das om heeft gedraaid is het feit dat al die huishoudens op gegeven moment een Wii had staan die stof aan het verzamelen was (geen leuke spelletjes meer die erop uit kwamen). Daar komt ook de onhandige naamgeving ("Wii U?, we hebben toch al een Wii staan?") en de concentratie van Nintendo die weer meer richting de gamers ging in plaats van de huishoudens. De relatief zwakkere hardware helpt natuurlijk ook weer niet mee, dus daarmee vallen de 'gamers' af (die willen een krachtigere systeem) en de 'huishoudens' vallen af (want die hebben al een Wii systeem waar ze niets mee doen en weten niet wat de meerwaarde van een Wii U is). Vervolgens verkoopt het apparaat weinig en laten third-party uitgevers de Wii-U ook links liggen. Dat is volgens mij waarom de Wii-U (relatief gezien) gefaald heeft, niet omdat Nintendo hetzelfde heeft geprobeerd.

Overigens denk ik niet dat Nintendo echt gaat focussen op high-end hardware. Nintendo moet weer met iets revolutionairs komen, niet met iets wat al bestaat maar dan net iets beter. VR is in de opkomst en daar gaat playstation (met playstation VR) op focussen. Microsoft gaat met de Hololens aan de slag. En dan blijft Nintendo over.

TL;DR:
Wat kan Nintendo nog voor nieuws kunnen bedenken? Dát is de vraag waar je over zou moeten speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die vernieuwing zou dan denk ik het hybrid gebeuren zijn. Een handheld die je als controller kan gebruiken voor de home console. Ik denk dat het wel potentie heeft opzich, maar z'n handheld maakt het pakket wel weer duur. Maar volgens mij waren er ook geruchten dat je die handheld er los bij moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Weer een gerucht dat de NX cartridges gaat gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door AstralizeR op 23-06-2016 13:50 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
De all-in-one /hybride console zal het dus worden.

Maar wat wordt dan de USP om het op de familie markt te richten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
ik denk nog steeds geen hybride omdat het denk ik nog te vroeg voor is. ik zie het meer dat de nx een platform word. dus 1 OS voor handheld en console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
als het een soort van ps4 + ps vita combo word maar dan 10x beter kan het best wel wat worden denk ik, maar het is wel duur.

maar goed, zijn die sd kaartjes eigenlijk sneller dan een harde schrijf. Natuurlijk is de ene hdd en sd kaartje sneller dan de ander, maar gemiddeld gezien. nintendo kan dan wel besparen op de hdd met sd kaartjes. Bij de nintendo 3ds zijn sd kaartjes ook geen probleem kwa prijs, maar die zijn kwa opslag wel een heel stuk kleiner. Bij de nx mag je wel denken aan sd kaartjes van 32 en 64 gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
“The differences, we’ll show those off in the future as we get in more in-depth into what NX is, and what is the real name of NX, and what does it do and all those things. That’s all coming. And during that experience, we’ll help people understand what is the difference between these two.”
Bovenstaande is door de Nintendo directeur van Nintendo blijkbaar gezegd in interview over de nieuwe Zelda.

Een andere naam dan NX dus. Laat me dat even een slecht idee zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGP84
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:39
Vind het idee van 1 platvorm voor de Wii U en 3DS niet eens zo heel slecht. Beetje het zelfde idee als wat Microsoft op het moment aan het doen is met de Xbox.

Mobile: Xiaomi Redmi Note 10 Pro - Gamestuff: Xbox Series X + PC: Intel Core i5-11400F / AMD 6650 + Thrustmaster TMX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DGP84 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:46:
Vind het idee van 1 platvorm voor de Wii U en 3DS niet eens zo heel slecht. Beetje het zelfde idee als wat Microsoft op het moment aan het doen is met de Xbox.
Ja maar met de Xbox verwacht ik eigenlijk dat het niet in het voordeel van de console werkt maar vooral voor de PC markt een positief iets is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Discussie naar aanleiding van de shareholders meeting:
Kimishima legit shook by Brexit.
Of course he is. This completely destroyed his plans, and most likely Nintendo is currently trying to decide if they should move forward at the risk of being a loss leader, or if they should make additional cuts to the hardware to become profitable again. They could just raise the price, but looking at Wii U I don't think they'd want to.

This is probably going to affect Neo's price as well. $450 is likely now, I'd say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Nilltris schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Overigens denk ik niet dat Nintendo echt gaat focussen op high-end hardware. Nintendo moet weer met iets revolutionairs komen, niet met iets wat al bestaat maar dan net iets beter. VR is in de opkomst en daar gaat playstation (met playstation VR) op focussen. Microsoft gaat met de Hololens aan de slag. En dan blijft Nintendo over.

TL;DR:
Wat kan Nintendo nog voor nieuws kunnen bedenken? Dát is de vraag waar je over zou moeten speculeren.
Ik denk ook niet dat ze dat doen en ik denk dat dat een domme zet is. Nintendo games alleen zijn niet meer voldoende om een console in de benen te houden. Zeker niet, wanneer er maar 2 of 3 kwalitatief hoogwaardige games per jaar komen.

Nintendo moet er voor zorgen dat 3rd party developers niet al te veel moeite hoeven te doen om hun CoD's, Battlefields en FIFA's naar de Nintendo console te brengen. En dat doe je door vergelijkbare hardware te leveren, niet hardware van een generatie terug. Wanneer je dan alsnog de kleinste bent kost het iig niet al te veel geld/moeite om een poort voor de NX te maken. Zo krijg je een grote 3rd party library en zorg je er met je eigen Nintendo games voor dat je console uniek is tov de PS4 en Xbox. Developers gaan niet hun games compleet downscalen, aanpassen en uitkleden voor een console die met ruime afstand de kleinste is in aantallen.

En dat het dan geen familie console meer is. Volgens mij was zeker de PS3 ook een familie console. Voor zoonlief toch CoD en Fifa, terwijl dochterlief in de weer kan met Singstar, Ratchet & Clank, enz. Voor de hele familie is er dan ook nog Buzz. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

Mocht Nintendo eindelijk het licht zien en gewoon met vergelijkbare hardware komen, dan gaat de NX er bij mij waarschijnlijk wel in. Anders laat ik hem lekker voorbij gaan.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Smoonshine schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:28:
[...]

Nintendo moet er voor zorgen dat 3rd party developers niet al te veel moeite hoeven te doen om hun CoD's, Battlefields en FIFA's naar de Nintendo console te brengen. En dat doe je door vergelijkbare hardware te leveren, niet hardware van een generatie terug. Wanneer je dan alsnog de kleinste bent kost het iig niet al te veel geld/moeite om een poort voor de NX te maken. Zo krijg je een grote 3rd party library en zorg je er met je eigen Nintendo games voor dat je console uniek is tov de PS4 en Xbox. Developers gaan niet hun games compleet downscalen, aanpassen en uitkleden voor een console die met ruime afstand de kleinste is in aantallen.
Alsjeblieft niet, hebben we nóg een platform erbij wat enkel de 13-in-dozijn meuk draait. Met de Neo & Scorpio erbij hebben we straks 7 platformen die allemaal hetzelfde spel met iets andere graphics draaien. Spellen worden dan (helemaal)niet meer voor de unieke eigenschappen van een console gemaakt, maar wordt een eenheidsworst; licht getweaked naar de verschillende apparaten waarop het draait, zonder gebruik te maken voor specifieke voordelen, mogelijkheden, of unieke gebruikservaring die dat specifieke platform kan bieden.

Heel slecht voor de industrie als je het mij vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 29-06-2016 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Kwam via Insidegamer ook deze link tegen, met het interessante stukje even gequote.
It's unclear how Nintendo will factor into this console cycle revolution with next year's planned launch of a system codenamed NX. The company has yet to demonstrate NX or explain how it will work. It'll likely be a departure from the Wii U, the touchscreen-centric console that failed to take off with gamers. Nintendo has sold less than 13 million units since it debuted in 2012.

"In terms of NX, there's an idea that we're working on," said "Super Mario" and "Donkey Kong" creator Shigeru Miyamoto through a Japanese translator. "That's why we can't share anything at this point, and I don't want to comment on the other companies. If it was just a matter of following advancements in technology, things would be coming out a lot quicker."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Alsjeblieft niet, hebben we nóg een platform erbij wat enkel de 13-in-dozijn meuk draait. Met de Neo & Scorpio erbij hebben we straks 7 platformen die allemaal hetzelfde spel met iets andere graphics draaien. Spellen worden dan (helemaal)niet meer voor de unieke eigenschappen van een console gemaakt, maar wordt een eenheidsworst; licht getweaked naar de verschillende apparaten waarop het draait, zonder gebruik te maken voor specifieke voordelen, mogelijkheden, of unieke gebruikservaring die dat specifieke platform kan bieden.

Heel slecht voor de industrie als je het mij vraagt.
Wat wil jij dan van de nx? Zo heel veel kan je niet onderscheiden met een console. Of wil je weer aan de motion controls? Je snapt dat nintendo wel third party support nodig heeft zodat er meer variatie op de console uitkomt, anders word het weer z'n apparaat die een paar mensen halen voor erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nieuwevolger schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Wat wil jij dan van de nx? Zo heel veel kan je niet onderscheiden met een console. Of wil je weer aan de motion controls? Je snapt dat nintendo wel third party support nodig heeft zodat er meer variatie op de console uitkomt, anders word het weer z'n apparaat die een paar mensen halen voor erbij.
Ik wil natuurlijk wel een krachtig apparaat, maar er mag best geïnnoveerd worden met bijvoorbeeld cartridge (en dus wellicht minder opslag, maar veel sneller betere data streaming/ loading), een combi met een 2e display, of gewoon een heel andere hardware opzet(CPU/RAM/GPU) dan nu het geval is.
Wat ik vooral bedoel is dat ik hoop dat ze niet een al te generieke architectuur (zoals PS4/XBox) nastreven zodat innoveren en onderscheiden juist moeilijker wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 29-06-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:37:
[...]

Ik wil natuurlijk wel een krachtig apparaat, maar er mag best geïnnoveerd worden met bijvoorbeeld cartridge (en dus wellicht minder opslag, maar veel sneller betere data streaming/ loading). Of een combi met een 2e display.
Wat ik vooral bedoel is dat ik hoop dat ze niet een al te generieke architectuur (zoals PS4/XBox) nastreven zodat innoveren en onderscheiden juist moeilijker wordt.
Ik denk dat een andere architectuur weinig verschil maakt kwa innovatie. Zoals gezegd maakt het de kans alleen maar kleiner dat de nx third party support krijgt. Een andere architectuur kan wel voor een betere prijs/prestatie verhouding zorgen. Dingen als cartridges hebben hun voor en nadelen, maar daarmee alleen kan je ook geen betere game ervaring krijgen. Alleen die hybrid functie moet het verschil maken, ik zie een naadloze console/handheld ervaring samen wel zitten. Dat een mario kart cross platform speelbaar is tussen de handheld en de homeconsole bijvoorbeeld en een second screen functie. Maar ook dat gaat er echt niet voor zorgen dat mensen in games neer knallen anders gaat aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:37:
[...]

Ik wil natuurlijk wel een krachtig apparaat, maar er mag best geïnnoveerd worden met bijvoorbeeld cartridge (en dus wellicht minder opslag, maar veel sneller betere data streaming/ loading), een combi met een 2e display, of gewoon een heel andere hardware opzet(CPU/RAM/GPU) dan nu het geval is.
De hardware boeit niet, het is wat ze ermee doen. De Cell en emotion engine waren behoorlijk exotisch, dat was sony. Als Nintendo deze keer weer geen third party support voor elkaar krijgt bestaat Nintendo niet meer imo. Dus up to date hardware gebruiken.
Enige wat je dan hebt is meer keuze, en de multiplatform games EN de Nintendo games, win win als je het mij vraagt. Meer verkopen van Nintendo, meer klanten meer toekomst ;)
Of cardridges innovatie te noemen is gaat wel ver, dat is al iets dat sinds de 80's of eerder standaard was, maar snellere loading times zijn zeker welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De vraag is dan wel, zijn budget sd kaartjes sneller dan de hdd's die in de ps4 en xbone zitten? Sd kaartjes zijn duurder dan blu rays maar je kan dus geld besparen op een kleinere hdd. Aangezien je games niet van de disc op de hdd hoeft te worden geinstalleerd.

Kans zit er dik in dat z'n sd kaart nodig is voor de handheld van de nx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Nieuwevolger schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:09:
De vraag is dan wel, zijn budget sd kaartjes sneller dan de hdd's die in de ps4 en xbone zitten? Sd kaartjes zijn duurder dan blu rays maar je kan dus geld besparen op een kleinere hdd. Aangezien je games niet van de disc op de hdd hoeft te worden geinstalleerd.

Kans zit er dik in dat z'n sd kaart nodig is voor de handheld van de nx.
Als je games erop wilt downloaden is een SD kaart nodig, maar als je een game op een cartridge koopt is dat een ander verhaal die zijn ROM based en niet flash based zoals SD kaarten.

Wat houdt dat in? Rom carts zijn betrouwbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mutatie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:00:
[...]

De hardware boeit niet, het is wat ze ermee doen. De Cell en emotion engine waren behoorlijk exotisch, dat was sony. Als Nintendo deze keer weer geen third party support voor elkaar krijgt bestaat Nintendo niet meer imo. Dus up to date hardware gebruiken.
Enige wat je dan hebt is meer keuze, en de multiplatform games EN de Nintendo games, win win als je het mij vraagt. Meer verkopen van Nintendo, meer klanten meer toekomst ;)
Of cardridges innovatie te noemen is gaat wel ver, dat is al iets dat sinds de 80's of eerder standaard was, maar snellere loading times zijn zeker welkom!
Ik ben wellicht wat onduidelijk in mijn voorbeelden, maar met cartridges kun je wel degelijk zorgen voor innovatie of een bepaalde spelervaring. Als je sneller data kunt laden, kun je makkelijker een open wereld zonder levels creëren, ook maar even iets arbitrairs te noemen. Met de SNES werd er zelfs op cartridge niveau geïnnoveerd, denk aan Star Fox.

Er zijn wellicht betere voorbeelden, maar de hardwarw architectuur kan wel degelijk voor innovatie zorgen, dat is wat ik probeer te zeggen. Niemand heeft iets aan een zelfde platform als PS4/Xbox met alleen het naampje Nintendo erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:18:
[...]

Ik ben wellicht wat onduidelijk in mijn voorbeelden, maar met cartridges kun je wel degelijk zorgen voor innovatie of een bepaalde spelervaring. Als je sneller data kunt laden, kun je makkelijker een open wereld zonder levels creëren, ook maar even iets arbitrairs te noemen. Met de SNES werd er zelfs op cartridge niveau geïnnoveerd, denk aan Star Fox.

Er zijn wellicht betere voorbeelden, maar de hardwarw architectuur kan wel degelijk voor innovatie zorgen, dat is wat ik probeer te zeggen. Niemand heeft iets aan een zelfde platform als PS4/Xbox met alleen het naampje Nintendo erop.
Maar dat soort dingen als open world zijn allang mogelijk. Gta 5 geeft al een compleet gestroomlijnde ervaring in een open world en een game als uncharted 4 heeft niet eens laad tijden.

Ik denk ook dat er genoeg gamers zijn die hun mario, zelda en metroid met een normale controlle willen en graphics die van de tijd zijn. De gamecube onderscheidde zich ook weinig kwa functies, maar word gezien als de beste console ooit door sommige puur door de games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:18:
[...]

Dat is opzich wel zo, extra hardware functies toevoegen via cardridges. Ik denk alleen dat zulke type cardridges wel duur worden. Als ze richting cardridges gaan gok ik zelf op sd kaartjes oid, waar je weer weinig met hardware op kan doen. We zullen het zien, de NX is misschien wel het grootste console raadsel ooit. Niemand weet wat het wordt en nintendo claimt nogal wat :D
De gamecube was zo'n standaard console en was naar mijn idee de laatste echt goede console van Nintendo (maar toch weer lastig met die kleine discs voor de ontwikkelaars, bij de N64 zijn ze daardoor (opslag medium) ook wat flinke games misgelopen *kuch FFVII kuch* ), dat echte innovatie gevoel bij nintendo is alleen bij de WII onstaan (die was leuk maar deed me niet veel vanwege de oude hardware). De WII-U heeft een leuke tablet maar is verder een flop..
Ik zie Nintendo echt niet graag verdwijnen, dus ze zullen third party support terug moeten winnen en daar is up to date hardware voor nodig (liefst goed compatible), daarbij kunnen ze natuurlijk wat bijzonders doen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mutatie op 29-06-2016 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
http://www.insidegamer.nl...geschikt-is-voor-kinderen

Nintendo wil wel met VR aan de slag, maar pas als het ook voor kinderen jonger dan 12 jaar geschikt is. Momenteel wordt dat niet aangeraden met de huidige generatie VR-brillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:44:

Nintendo wil wel met VR aan de slag, maar pas als het ook voor kinderen jonger dan 12 jaar geschikt is. Momenteel wordt dat niet aangeraden met de huidige generatie VR-brillen.
Niet alleen dat, maar, zoals ook vermeld in de oorspronkelijke bron, ook wanneer VR-speelsessies lang kunnen zijn zonder oncomfortabel te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:44:

Denk dat het ook beter voor nintendo is om te wachten, de techniek kan nog heel veel verbeterd worden. Zie maar wat voor reuze sprongen smartphones en tablets de eerste jaren maakte. Sowieso in vr nog te niche en te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nieuwevolger schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Maar dat soort dingen als open world zijn allang mogelijk. Gta 5 geeft al een compleet gestroomlijnde ervaring in een open world en een game als uncharted 4 heeft niet eens laad tijden.

Ik denk ook dat er genoeg gamers zijn die hun mario, zelda en metroid met een normale controlle willen en graphics die van de tijd zijn. De gamecube onderscheidde zich ook weinig kwa functies, maar word gezien als de beste console ooit door sommige puur door de games.
Je hebt natuurlijk gelijk dat dit al mogelijk is (overigens zou het met een cartridge nog veel beter kunnen), ik bedoel dat de techniek die voorhanden is van wezenlijk invloed kan zijn op creatieve keuzes die een ontwikkelaar doet.

Ik zie echt niet het nut in van nóg een platform wat vrijwel hetzelfde kan als de rest. Wat hebben we daar nog aan, en waarom zou daar vraag naar zijn? Puur de paar exclusives?
Als je fifa, CoD, Battlefield, etc op alle platformen kan spelen , wat bepaalt dan nog het bestaansrecht van al die consoles? Waarom zouden we dat willen?

Ik denk echt(en hoop) dat een nieuwe consoles iets toevoegt op hardware gebied. Niet alleen betere prestaties dan de vorige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk dat dit al mogelijk is (overigens zou het met een cartridge nog veel beter kunnen), ik bedoel dat de techniek die voorhanden is van wezenlijk invloed kan zijn op creatieve keuzes die een ontwikkelaar doet.

Ik zie echt niet het nut in van nóg een platform wat vrijwel hetzelfde kan als de rest. Wat hebben we daar nog aan, en waarom zou daar vraag naar zijn? Puur de paar exclusives?
Als je fifa, CoD, Battlefield, etc op alle platformen kan spelen , wat bepaalt dan nog het bestaansrecht van al die consoles? Waarom zouden we dat willen?

Ik denk echt(en hoop) dat een nieuwe consoles iets toevoegt op hardware gebied. Niet alleen betere prestaties dan de vorige.
Dat met het hardware ben ik met je eens, maar games als fifa, cod, battlefield en andere third party games zijn zo belangrijjk voor een grote variatie op het platform en je als nx bezitter geen 2e console nodig hebt voor deze games. Anders zal nintendo altijd in de schaduw blijven van microsoft en Sony en moeten nintendo consoles het alleen maar doen met z'n exclusives. Heel veel mensen zien de Wii U echt als een apparaat voor erbij om mario op te spelen, zoiets wil je toch ook niet van de NX?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Laten we er dan maar op hopen dat het één het ander niet uitsluit. Dat de NX een wezenlijk ander platform wordt, maar dat de ontwikkelaars wel willen en kunnen investeren in het porten van titels die ook op andere consoles draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:49:
Laten we er dan maar op hopen dat het één het ander niet uitsluit. Dat de NX een wezenlijk ander platform wordt, maar dat de ontwikkelaars wel willen en kunnen investeren in het porten van titels die ook op andere consoles draaien.
Ik zou het zeker wel mooi vinden als ze met iets heel aparts komen en dat heel goed loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Dat met het hardware ben ik met je eens, maar games als fifa, cod, battlefield en andere third party games zijn zo belangrijjk voor een grote variatie op het platform en je als nx bezitter geen 2e console nodig hebt voor deze games. Anders zal nintendo altijd in de schaduw blijven van microsoft en Sony en moeten nintendo consoles het alleen maar doen met z'n exclusives. Heel veel mensen zien de Wii U echt als een apparaat voor erbij om mario op te spelen, zoiets wil je toch ook niet van de NX?
Ik had tot vorig jaar er een XB360 erbij niet anders om en pas dit jaar heb ik de WiiU er naast bij de PC en vindt op het moment het wel prima als Nintendo hardware alleen exclusieve software behoud.

Als de NX wel derde partij ondersteuning krijgt maar geen Ports van de vorige en huidige generatie dan hoeft het van mij ook niet meer al deze incomplete series.

Nintendo zou het prima redden met hun eigen IP uit te breiden en het lijkt er ook op dat Ninty niet op derde hulp gaat wachten en zelf meer aan de gang gaat met eerste en tweede partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EddoH schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Tot zover door het ene gerucht ontkracht te zijn en het andere niet lijkt de NX een fusie van Handheld met Console te worden op x86 Architectuur en een AMD 14nm APU.

Dan zou de instap bij de Wikipedia: Khronos Group ook logische maken voor onder andere Vulkan.

De NX zal waarschijnlijk weer de derde zijn qua specificaties maar dat zou ook verklaren waarom Nintendo voor 900p gaat met software en 4k voor media ;) dat levert wel een tiental frames op terwijl het verschil tussen 900p en 1080p minimaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 01:24:
[...]

Ik had tot vorig jaar er een XB360 erbij niet anders om en pas dit jaar heb ik de WiiU er naast bij de PC en vindt op het moment het wel prima als Nintendo hardware alleen exclusieve software behoud.

Als de NX wel derde partij ondersteuning krijgt maar geen Ports van de vorige en huidige generatie dan hoeft het van mij ook niet meer al deze incomplete series.

Nintendo zou het prima redden met hun eigen IP uit te breiden en het lijkt er ook op dat Ninty niet op derde hulp gaat wachten en zelf meer aan de gang gaat met eerste en tweede partij.
Heel veel tweakers denken al in het perspectief dat alles naast de pc staat, zie je ook op een nieuwsbericht van remasters waar altijd dezelfe reacties staan.

Nintendo wilt zelf altijd een familie console zijn, maar dat valt vies tegen, de alle jongste vinden een mario party en yoshi leuk, maar rond de 10 jaar en ouder spelen de meeste minecraft, fifa, cod en Gta op console. De meeste ouders hebben geen zin om elke generatie 2 consoles te halen voor hun kinderen. Dus word er meestal gekozen voor cod, gta en fifa ipv mario en zelda. Vind het zonde dat het dus niet beide kan op een nintendo apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kinderen had van 10 dan was er zeker geen CoD, GTA en dat soort games binnengekomen ongeacht of het nu op een Nintendo console verschijnt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Nieuwevolger schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:05:
Nintendo wilt zelf altijd een familie console zijn, maar dat valt vies tegen, de alle jongste vinden een mario party en yoshi leuk, maar rond de 10 jaar en ouder spelen de meeste minecraft, fifa, cod en Gta op console. De meeste ouders hebben geen zin om elke generatie 2 consoles te halen voor hun kinderen. Dus word er meestal gekozen voor cod, gta en fifa ipv mario en zelda. Vind het zonde dat het dus niet beide kan op een nintendo apparaat.
Bij mij zijn ze rond de 10 maar CoD en GTA krijgen ze dus echt niet. Sowieso is alleen GTA 1 leuk...
En ipv FIFA ga ik ze Sensible World of Soccer aanleren. :)

MineCraft is ook op de Wii U en Xenoblade X wordt ook door ze gespeeld. En Yoshi vind ik ook nog steeds leuk, net zoals Mario & Cpt.Toad.

//NX
De NX zal MineCraft & Splatoon support moeten hebben om meteen spelers basis te creeeren. Zeker in thuisland Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 10 jaar zit je toch in groep 5 of 6? Toen speelde iedereen gta san andreas bij mij, wat een tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Nieuwevolger schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:23:
Met 10 jaar zit je toch in groep 5 of 6? Toen speelde iedereen gta san andreas bij mij, wat een tijd.
Toen speelde wij met knikkers en kwam pokemon net op de markt(God i'm old) :+

Denk dat het voornamelijk belangrijk is dat ze de techniek up to date brengen en dan gecombineerd met de Nintendo Magie.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:23:
Ik heb voor de klas gestaan en ik had in de klas ook jongetjes die dit soort "volwassen"spellen speelden. Dat kregen ouders dan ook gewoon te horen wanneer ik ze daarvoor voor een gesprek op school liet komen. Is het heel normaal dat je een kind van 10 een spelletje laat spelen waarin het moet pooieren, moorden, drugsdealen enz enz? Ik denk van niet. Sterker nog, het kan gezien worden als kindermishandeling die de opvoeding in het geding brengt. Die leeftijden die op de hoesjes staan, alhoewel die niet altijd strikt nageleefd hoeven te worden, zijn wel richtlijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nog enige creatieve geesten hier? Je kan o.a. kansmaken op een NX console gesigneerd door Miyamoto met deze actie.

https://www.uniqlo.com/utgp/2017/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Zeror schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:37:
Nog enige creatieve geesten hier? Je kan o.a. kansmaken op een NX console gesigneerd door Miyamoto met deze actie.

https://www.uniqlo.com/utgp/2017/en/
Ben niet zo creatief, maar hier wil ik best een poging voor wagen!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Ik heb voor de klas gestaan en ik had in de klas ook jongetjes die dit soort "volwassen"spellen speelden. Dat kregen ouders dan ook gewoon te horen wanneer ik ze daarvoor voor een gesprek op school liet komen. Is het heel normaal dat je een kind van 10 een spelletje laat spelen waarin het moet pooieren, moorden, drugsdealen enz enz? Ik denk van niet. Sterker nog, het kan gezien worden als kindermishandeling die de opvoeding in het geding brengt. Die leeftijden die op de hoesjes staan, alhoewel die niet altijd strikt nageleefd hoeven te worden, zijn wel richtlijnen.
Dan zou je het vast druk hebben, kinderen zingen massaal mee met lil kleine en boef. Denk dat dat nog een veel grotere invloed heeft dan een spelletje. Zag laatst een filmpje dat een klas ( ik schat groep 6) gezellig met de leraar lauw van boef mee zang.

Ik denk ook helemaal niet dat dat soort games een groot invloed hebben, de meeste snappen toch niks van het engels. Het was wel een ervaring toen je voor het eerst een hoer mee pikte, moest je de radio aan doen en toeterren. Ik begreep voor helft maar wat er gebeurde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het zijn die ouders die nul supervisie geven op het speelgedrag van hun kinderen die het lastig maken voor de rest.

Kinderen van 9 en 11 hier. Om de zoveel tijd klagen dat ze geen GTA5 mogen spelen, "want die en die in mijn klas mogen dat wel spelen". GTA5 bevat een van de meest gruwelijke, grafische martelscenes die ik ooit in een spel gezien heb, en vanaf een bepaald punt in het verhaal opereer je vanuit een volledig functionele stripclub. Op de doos prjikt dan ook een groot 18+ logo.

Je gaat toch ook geen films voor je kinderen kopen die een "adult only" rating gekregen hebben. Waarom doen sommigen dat dan wel met videogames?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik leerkracht was had ik het idd vrij druk met van alles en nog wat. Veel drukker als nu in de IT. Maar je bent leerkracht of je bent het niet en als leerkracht vandaag de dag is het je taak om ouders te helpen bij de morele opvoeding van het jonge kind.
Het zingen van liedjes heeft een veel kleinere invloed, maar ook daarbij ligt er idd een grote rol van de ouders. Tenminste als die de goede ontwikkeling belangrijk vinden. Daarvoor de kaders scheppen is vaak niet de makkelijke weg.

Dat zowel ouders als leerkrachten vaak de makkelijke weg bewandelen is mij bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
En dan klagen over verloedering van de jeugd. ;)

Enfin, bij films is 12+ advies leeftijd en 16+ wettelijk. Tenminste in de bioscoop. Dus 16+ moet zich eigenlijk legitimeren bij twijfel.

En die van mij zijn erg goed in Engels en begrijpen heus wat er gezegd wordt. Anders zou oudste van net 12 xcx niet zo goed vinden en begrijpen.

[ Voor 28% gewijzigd door horizon1978 op 01-07-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:05:
[...]

Heel veel tweakers denken al in het perspectief dat alles naast de pc staat, zie je ook op een nieuwsbericht van remasters waar altijd dezelfe reacties staan.

Vindt ik absoluut niet en Tweakers is ook niet puur voor PC en dat kun je ook wel zien aan Topics en Forums hoe populair Consoles zijn onder de Tweakers enfin ieder zijn of haar smaak ;)

Als de NX komt ongeacht de vorm dan staat mijn PC er naast en niet andersom want Nintendo hardware en software blijft mijn eerste keuze omdat (alweer of nog steeds) Zelda en Mario onvervangbaar is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over rating in het algemeen volgens mij heeft het aanscherpen zonder daadwerkelijke ouderlijk toezicht weinig zin... de jeugd is al aardig ziek in het hoofd (ouders blijven verantwoordelijk) en het is onduidelijk hoe veel hulp jongeren nodig zijn.

Ik was vrolijk bezig op een sociale site (soort van Facebook inclusief dating mogelijkheden en profielen) komt er een knul (voor dating functies was 18 jaar nodig en deze knul was 11 jaar) met verschillende soorten sites als Rottem.com.

En deze sites hadden voor het vermaak van anderen Moord, Zelfmoord, Martelingen, Verkrachting, Massa moord, etc. waarop 9 van de 10 van mijn generatie reageert van "Ziekelijk en zoek Hulp"

Reageerden werkelijk iedereen van een jaar of 20 "moet je die lozer kijken die in stukken gezaagd wordt en die trut die zich verkracht laat worden kan ook wel dood"

Tuurlijk dit is geen gevolg van 18+ media en software... deze jongeren zijn zo geboren of ligt het aan mij en valt een mensenleven en leed wel mee ?

Ik ben wel aardig wat gewend door Militaire dienst en Bewaking maar van een ander zijn of haar ellende te genieten.. geen woorden voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Het ligt ook meestal niet aan games maar aan de maatschappij zelf, echter moet iemand de schuld krijgen als het mis gaat en games zijn altijd het makkelijkste doelwit.

Ik speelde ook GTA 3 toen ik ver onder de 18 was (ben nu 25, reken maar uit) en zo ook speelde ik paar jaar later GTA SA en andere 18+ games terwijl ik onder de 18 was, mijn moeder wist van niks dus het is niet haar schuld maar ben ik nu een moordzuchtige moordenaar? Nee hoor, ik kan het niet eens aanzien hoe een kip in het echt wordt geslacht (games zijn ander verhaal, nergens last van) voordat deze in het schap komt (al eet ik gewoon vlees).

Natuurlijk kunnen games een bepaalde idee geven aan een gek, maar als zo iemand door een game iets stoms als moord of verkrachting doet dan kan het evengoed ook door een film, boek, ervaring of zelfs game komen, het maakt niet uit wie de schuldige is, het ligt aan de persoon in kwestie dat diegene zich erdoor laat beïnvloeden maar dat voorkom je niet zelfs als alle films, games, boeken en magazines verbannen worden van deze planeet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:38:
Het ligt ook meestal niet aan games maar aan de maatschappij zelf, echter moet iemand de schuld krijgen als het mis gaat en games zijn altijd het makkelijkste doelwit.
Games zijn onderdeel van de maatschappij. En dragen in die hoedanigheid dus ook bij.
Ik speelde ook GTA 3 toen ik ver onder de 18 was (ben nu 25, reken maar uit) en zo ook speelde ik paar jaar later GTA SA en andere 18+ games terwijl ik onder de 18 was, mijn moeder wist van niks dus het is niet haar schuld maar ben ik nu een moordzuchtige moordenaar? Nee hoor, ik kan het niet eens aanzien hoe een kip in het echt wordt geslacht (games zijn ander verhaal, nergens last van) voordat deze in het schap komt (al eet ik gewoon vlees).
Het was je moeders en vaders opvoedkundige taak om je in de gaten te houden en je te behoeden voor gamesgeweld. Dat ze daar niet aan toegekomen zijn kan je haar en hem wel degelijk aanrekenen. Tenzij je het bewust in het verborgene hebt gedaan dan kan je het jezelf aanrekenen.

Opvoeding is een grote verantwoordelijkheid. Fijn dat het bij jou zo te zien redelijk goed is gegaan. Overgeweldadige games hadden je ook de andere kant op kunnen duwen.
Natuurlijk kunnen games een bepaalde idee geven aan een gek, maar als zo iemand door een game iets stoms als moord of verkrachting doet dan kan het evengoed ook door een film, boek, ervaring of zelfs game komen, het maakt niet uit wie de schuldige is, het ligt aan de persoon in kwestie dat diegene zich erdoor laat beïnvloeden maar dat voorkom je niet zelfs als alle films, games, boeken en magazines verbannen worden van deze planeet.
De samenleving vormt een kind, daar was je in het begin al duidelijk in. Games zijn deel van die samenleving. Boeken, films enz enz evengoed natuurlijk. Maar zeker ook games waarin je veelal een interactie mee hebt en jouw handelen het verschil maakt in tegenstelling tot een boek of een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal vast ook aan de persoon liggen er zal al iets aan hem of haar mankeren om gruwel op te zoeken en dat kan deze persoon beïnvloeden om het zelf te doen.

Wat ik vreemd vindt dat daders soms zelf slachtoffer zijn geweest en hun verhaal op een ander willen toebrengen.

Het kan beginnen met pesten vanuit onzekerheid of onvrede of zelf gepest te zijn en het lijkt onschuldig maar vanaf een bepaalde leeftijd begin je wel je persoonlijkheid te ontwikkelen.

Voeg daar geweld aan toe en of het nu fictie is of niet er komt een moment dat onderscheid moeilijk wordt en hoe meer toevoer van geweld hoe natuurlijker de neigingen worden.

De ouders denken natuurlijk "wij voeden ons kind op de goede manier op" maar vaak betekent het meer een begeleider zijn dan ouder.

Brengen en ophalen van de crèche of school of naar en van de sport vereniging dus waar het moment van contact ? die paar uur tussen de activiteiten en eten en weer slapen door ?

Met Familie gaat het zo ook.. even FB hier en een Chat of Mail daar 'Oh er is een verjaardag melding even kijken wie het is' ik heb dit jaar mijn FB inmiddels verwijdert.

Over gewelddadigheid van Boeken tot Media en Software ik hou zelf ook wel van ruig werk vandaar ook software als Lords of the fallen, Bioshock, Dark souls en films als Sin city, From dusk till dawn.

Maar er is toch wel verschil tussen een fantasie gruwel en realistische toch of ben ik nu excuses aan het zoeken.. en wordt de fantasie telkens realistischer ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:00:
[...]

Games zijn onderdeel van de maatschappij. En dragen in die hoedanigheid dus ook bij.

[...]

Het was je moeders en vaders opvoedkundige taak om je in de gaten te houden en je te behoeden voor gamesgeweld. Dat ze daar niet aan toegekomen zijn kan je haar en hem wel degelijk aanrekenen. Tenzij je het bewust in het verborgene hebt gedaan dan kan je het jezelf aanrekenen.

Opvoeding is een grote verantwoordelijkheid. Fijn dat het bij jou zo te zien redelijk goed is gegaan. Overgeweldadige games hadden je ook de andere kant op kunnen duwen.

[...]

De samenleving vormt een kind, daar was je in het begin al duidelijk in. Games zijn deel van die samenleving. Boeken, films enz enz evengoed natuurlijk. Maar zeker ook games waarin je veelal een interactie mee hebt en jouw handelen het verschil maakt in tegenstelling tot een boek of een film.
Geen vader gehad en mijn moeder had gemiddeld 2 á 3 banen tegelijk, brood moest op tafel komen en beide zijn niet gratis...

Oftewel niet haar schuld, tenzij een ouder ervan weet of bewust een kind zoiets laat spelen is het niet de schuld van de ouders.

Ondanks alles, nogmaals bij deze als zo iemand een moord of verkrachting pleegt en de idee uit een game kreeg ligt dat alsnog aan een persoon in kwestie en niet de game, zo iemand weet dondersgoed dat het niet normaal is enige wat je aan een game qua schuld kunt geven is eventueel het idee mocht het daarvan komen, maar meestal hebben dat soort mensen uit meerdere bronnen dit soort idee voordat ze zoiets flikken.

Paar jaar terug was er een moord gepleegd door een tiener, iedereen begon te wijzen naar zijn GTA San Andreas thuis maar niemand zei er wat over dat hij onder andere films van Quentin Tarantino had.

Games zijn altijd de zwarte schaap, makkelijkste slachtoffer om de schuld van alles te geven.
Pagina: 1 ... 6 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic