Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Castlevania leuk vindt raad ik je aan naar Bloodstained: Ritual of the Night te kijken wat een nieuwe (indie) game is die er veel op lijkt. Gemaakt door Koji Igarashi, de producer van de originele Castlevania games.

Er is momenteel geen Switch release gepland (wel voor de Wii U, PC, XBOX ONE, PS4 en PS Vita) maar ik denk dat de Wii U versie vervangen gaat worden door een Switch versie.

Meer info (kickstarter) https://www.kickstarter.c...ained-ritual-of-the-night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:28:
[...]

Dus CoD is alle shooters in het fps genre? :P Niet dat je dat zegt, maar zo komt het nu wel over. FPS onzin vinden is in mijn ogen heel erg vergelijkbaar met Indies onzin vinden. Dat je CoD niks vind zegt weer niks over eventuele andere games in het first person genre. Deus Ex, Portal, Fallout zijn allemaal games die beargumenteer maar in dat genre passen. Wolfenstein, Doom en Half Life zijn ook allemaal hele andere games net als S.T.A.L.K.E.R. en Unreal en zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen. Het is sowieso raar om een volledig genre af te schrijven op basis van 1 of een paar games.
Het kan best zijn dat iemand geen bal vind aan het genre FPS.
Indie games is dan toch net wat anders omdat dat verschillende genres betreft. Maar het blijft inderdaad een "moeilijke" discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Bloodstained: Ritual of the Night E3 Demo Walkthrough Gameplay No Co...

Voor mij is Castlevania juist een van de grootste series om hoop op te vestigen.

De kickstarter was er voor de bekendmaking dat Nintendo de Wii U op zou volgen dus of 'ie ook op de Switch komt is erg onduidelijk maar dat Castlevania fans hyped zijn voor deze titel is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Arunia schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Het kan best zijn dat iemand geen bal vind aan het genre FPS.
Indie games is dan toch net wat anders omdat dat verschillende genres betreft. Maar het blijft inderdaad een "moeilijke" discussie. ;)
Oké, eens. Maar toch vind ik het onwaarschijnlijk dat je het hele FPS genre af zou schrijven. Of welk genre dan ook. Ik kan letterlijk geen genre bedenken waarin in alle games prut vind.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:35
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Oké, eens. Maar toch vind ik het onwaarschijnlijk dat je het hele FPS genre af zou schrijven. Of welk genre dan ook. Ik kan letterlijk geen genre bedenken waarin in alle games prut vind.
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Alhoewel ik me een FPS genre wel kan voorstellen wanneer mensen dat niet leuk vinden.

Sportspellen, maar dan nog vind ik bijvoorbeeld een Rocket League wel weer leuk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Singing games, Dancing games en educatieve kids games. 3 genres waar ik een hekel aan heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Daar heb je dan wel weer gelijk in. Alhoewel ik me een FPS genre wel kan voorstellen wanneer mensen dat niet leuk vinden.

Sportspellen, maar dan nog vind ik bijvoorbeeld een Rocket League wel weer leuk. :+
Voor mij is het "realistische sportspellen" bv Fifa vind ik niks, maar Mario Tennis of Mario Strikers (voetbal), etc. vind ik wel leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je RedCat en Freddi Fish nu haten?! Barbaar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
voxxel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:28:
[...]

Dus CoD is alle shooters in het fps genre? :P Niet dat je dat zegt, maar zo komt het nu wel over. FPS onzin vinden is in mijn ogen heel erg vergelijkbaar met Indies onzin vinden. Dat je CoD niks vind zegt weer niks over eventuele andere games in het first person genre. Deus Ex, Portal, Fallout zijn allemaal games die beargumenteer maar in dat genre passen. Wolfenstein, Doom en Half Life zijn ook allemaal hele andere games net als S.T.A.L.K.E.R. en Unreal en zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen. Het is sowieso raar om een volledig genre af te schrijven op basis van 1 of een paar games.
Nee alles behalve. FPS spellen zijn op het moment het enige wat ik speel. Maar ik probeerde een beetje te trollen door te zeggen dat CoD troep is. Ik zal nooit genre's afschrijven op basis van 1 game. dan was ik allang gestopt met Gamen.
Iemand in dit forum gaf aan dat hij een hekel heeft aan andie games. Ik vind dat altijd een beetje te kort door de bocht. Die persoon heeft duidelijk de verkeerde indie games gespeeld.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Hele lekkere tip Sander, thanks!!! Wat een lekker filmpje bij die kickstarter pagina zeg, dat wordt een must have, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Lanithro schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Nee alles behalve. FPS spellen zijn op het moment het enige wat ik speel. Maar ik probeerde een beetje te trollen door te zeggen dat CoD troep is. Ik zal nooit genre's afschrijven op basis van 1 game. dan was ik allang gestopt met Gamen.
Iemand in dit forum gaf aan dat hij een hekel heeft aan andie games. Ik vind dat altijd een beetje te kort door de bocht. Die persoon heeft duidelijk de verkeerde indie games gespeeld.
Dan ben ik het volledig met je eens! Ik chargeer ook graag om m'n punt te maken hoor ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bloodstained heb ik zo'n zin in, maar na de beloftes en failure van Mighty No 9 ben ik wat voorzichtig :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:17

lorddrune

Thick as a Brick

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:40:
Als je Castlevania leuk vindt raad ik je aan naar Bloodstained: Ritual of the Night te kijken wat een nieuwe (indie) game is die er veel op lijkt. Gemaakt door Koji Igarashi, de producer van de originele Castlevania games.

Er is momenteel geen Switch release gepland (wel voor de Wii U, PC, XBOX ONE, PS4 en PS Vita) maar ik denk dat de Wii U versie vervangen gaat worden door een Switch versie.

Wow dit ziet er heel gaaf uit! Thanks had hiet nog nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:00:
[...]

Hoe kun je RedCat en Freddi Fish nu haten?! Barbaar! :+
Ja, en PuttPutt en Skipper & Skeeto. B)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:48:
De kickstarter was er voor de bekendmaking dat Nintendo de Wii U op zou volgen dus of 'ie ook op de Switch komt is erg onduidelijk maar dat Castlevania fans hyped zijn voor deze titel is wel duidelijk.
Het zou vrij logisch zijn om de game naar de Switch te brengen en de Wii U versie te droppen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Het zou vrij logisch zijn om de game naar de Switch te brengen en de Wii U versie te droppen.
Idd. Het zal verder eindelijk weer een goede Castlevania-achtige game zijn die je on the go kan spelen, er zijn bv niet echt goede Castlevania games op de 3DS uitgekomen, de DS en GBA hadden er meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:16:
Bloodstained heb ik zo'n zin in, maar na de beloftes en failure van Mighty No 9 ben ik wat voorzichtig :D
Maar bij Bloodstained delen ze genoeg updates...

...en reageren ze op feedback:
Hi everyone! It's been a while since we shared the new environment and I've been going back and forth with the team on the topic matter. Thank you for the all feedback as always.

Although the environments we shared are work-in-progress, they are roughly 80% complete. This is the kind of look and feel the final product will have. We would not share a half-baked progress for backers to give feedback, so to brush off the concerns with, “It’s still an unfinished piece” is unnecessary. If you have a concern and have an idea that may rectify the problem, we are open to suggestions. However, IGA and the team are fully aware of their preferences and when it comes to balancing the visual graphics and the overall gameplay, they will decide where to push and pull on the quality. I’m going to share what we’ve been discussing and the changes that are planned.

Missing Features

Before I get into the changes, there are certain features that are missing in the village screenshot and video we shared. One is the breakable candles. As you can see in the beginning of the area, there’s a space on the top left corner where the candle should be. I believe it wasn’t included due to some adjustments that didn’t make it in time. The candles act as a partial light sources if you take that into consideration. Another is the reflection capture. The reflection capture, as it may be obvious from the name, reflects light sources on a given surface. This gives the nice reflective light on the ground and adds metallic or wet look to certain areas. This enhances the overall look, but for some reason, the roofs blinded us with glittery gold effect and we had to put it off until it was tweaked. Other missing features include enemies and NPCs, but our purpose is to only share the new environment on its own.

Visual vs. Gameplay

There’s been a long debate on which to prioritize – the visual graphics or the gameplay. As much as we would like to balance both equally, sometimes improving one aspect could hinder the other. For example, almost all Castlevania games have bright foregrounds which are shades lighter than the backgrounds – Platforms are easily visible and has a classic Castlevania look. On the other hand, this could look very artificial and ruin the atmospheric vibe of the game – “stage/indoor” look, light source is unnatural, and unrealistic. We’ll need to choose and decide what we all agree on in terms of both visibility and aesthetics.

Changes

Roof platforms will be emphasized differently. They will look more horizontal and flatter where Miriam will land. Thickness will be added to the edge so that it will not look like she is landing on a piece of paper.

Doors, carts, bricks on the houses will change colors – We all agreed that they were too blended in. Textures may be overly used.

The m̶o̶o̶n̶ sun will look more like a sun.

Unfortunately, the house structures are too expensive to change at this process (Thanks Tom Happ for chiming in on the KS comment section!). I suggested making the tree leaves greener and it actually helped lessen the attention to the boxy feel.
Another suggestion was to remove the red reflection on the ground.

I may be forgetting something but I'll pop up again if I have anything to add. Cheers

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Iets wat Konami sowieso niet moet doen is proberen om een 3D game van Castlevania te maken. Dat werkt niet in Castlevania. Het moet gewoon een lekkere sidescroller blijven zoals het altijd geweest. De 3D castlevania's waren nou niet echt denderend.
De beste Castlevania blijft voor mij toch wel Symphony of the Night (en Circle of the Moon).

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 26-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:25:
[...]

Ik hoop dat het zal gebeuren: Een release voor Nintendo schappen is wel het goedkoopst en makkelijkst om te doen.

Castlevania vind zijn oorsprong op Nintendo consoles en is daar ook groot op geworden. Vooral de 2D games verlenen zich ook nogeens perfect voor on the go play.

Zelf geloof ik het pas zodra het is bevestigt maar vind het wel erg belangrijk dat Nintendo de game zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:36:
Castlevania vind zijn oorsprong op Nintendo consoles en is daar ook groot op geworden. Vooral de 2D games verlenen zich ook nogeens perfect voor on the go play.
Ja, maar ondanks dat is Castlevania wel altijd multiplatform geweest. Eerste Castlevania kwam naast de NES ook naar de Commodore en de MSX2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:40:
[...]

Ja, maar ondanks dat is Castlevania wel altijd multiplatform geweest. Eerste Castlevania kwam naast de NES ook naar de Commodore en de MSX2.
Ik dacht (uit m'n hoofd) dat de 2 SNES Castlevania games iig exclusive waren en van Castlevania op de Mega Drive weet ik het zelfs zeker.

Dat Commondore ook Castlevania games heeft wist ik niet, leuk om nu wel te weten :)

Edit: Castlevania in 2d vind ik zelf ook het leukst, het zelfde geldt voor de Namco game (Snik :'( R.I.P.) Splatterhouse waarvan ik dankzij de geflopte 3d reboot nooit meer een nieuwe game verwacht.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Zeror schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:30:
Iets wat Konami sowieso niet moet doen is proberen om een 3D game van Castlevania te maken. Dat werkt niet in Castlevania. Het moet gewoon een lekkere sidescroller blijven zoals het altijd geweest. De 3D castlevania's waren nou niet echt denderend.
De beste Castlevania blijft voor mij toch wel Symphony of the Night (en Circle of the Moon).
Ik vond de Castlevania: Lords of Shadows 1&2 erg goede games hoor :)
Een nieuwe in 2,5D ofzo met hedendaagse technieken heeft echter ook wel mijn voorkeur.

[ Voor 9% gewijzigd door Dhrax op 26-01-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:17

lorddrune

Thick as a Brick

Ik heb zelf een voorkeur voor een 2D Castlevania. Super Castlevania IV blijft persoonlijk mijn favoriet maar die op de PS1 heb ik jij ook behoorlijk wat uurtjes mee vermaakt.
Het kan in ieder geval nooit slechter dan het drama wat ze op de N64 hadden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dhrax schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Ik vond de Castlevania: Lords of Shadows 1&2 erg goede games hoor :)
Een nieuwe in 2,5D ofzo met hedendaagse technieken heeft echter ook wel mijn voorkeur.
2.5D is enkel een techniek voor de developers om lagen te kunnen scheiden en lichtinval, reflecties e.d. goed te kunnen maken. Met puur 2D zou dat overal met de hand getekend moeten worden. Voor de speler is het effectief gewoon 2D qua gameplay, mits de camera niet gedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Het ziet er prachtig uit, lekkere vloeiende beweging, en die muziek......

Zit meteen in de vibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:40:

Ziet er zeer goed uit !
Gegarandeerd op de PS4 de WiiU en zelfs de Vita. Zit dus sowieso gebeiteld.

UPDATE

Kijk hier eens naar. Denk dat de Switch versie wel zal komen ... Veel meer demand dan voor een WiiU of Vita versie.

http://bloodstainedfanfor...h-console-get-game?page=9

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 26-01-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat het te maken zal hebben met hoe ver het al gevorderd is qua ontwikkeling. Misschien is het al te laat voor de ontwikkelaars om de switch (pun intended) te maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:18:
Ik denk eerder dat het te maken zal hebben met hoe ver het al gevorderd is qua ontwikkeling. Misschien is het al te laat voor de ontwikkelaars om de switch (pun intended) te maken :p
Ik betwijfel dat. Zal geen druk op een knop zijn maar dit is ook geen Gigabyte Shocker. Zolang het geld gaat opleveren dan zal het echt wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Er was wel iets wat me opviel in het tweede filmpje. Er is niet ect gekeken naar het level design. Ze springt op afdakjes maar die afdakjes zijn willekeurig geplaats. Ze hebben geen doel. Wie maakt er een afdak midden op de muur terwijl er geen raam of balkon onder zit. Misschien ben ik een muggenzifter, maar als spelontwerper vandaag de dag zou ik daar wel rekening mee houden.

Nu ik terugkijk zie ik wel dat ze hier wel naar hebben gekeken. hoewel op een paar stukjes ik toch mijn vraagtekens heb waarom daar een overkapping zit. maar ach.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanithro op 26-01-2017 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:41:
Er was wel iets wat me opviel in het tweede filmpje. Er is niet ect gekeken naar het level design. Ze springt op afdakjes maar die afdakjes zijn willekeurig geplaats. Ze hebben geen doel. Wie maakt er een afdak midden op de muur terwijl er geen raam of balkon onder zit. Misschien ben ik een muggenzifter, maar als spelontwerper vandaag de dag zou ik daar wel rekening mee houden.
Wie plaatst er stil zwevende bakstenen in de lucht die in stukken breken en waar muntjes uitkunnen komen zodra je er aan de onderkant tegenaan springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Wie plaatst er stil zwevende bakstenen in de lucht die in stukken breken en waar muntjes uitkunnen komen zodra je er aan de onderkant tegenaan springt?
Dat is anders imho. Hoewel ik daar ook wel mijn bedenkingen bij heb gehad in het verleden. Mario wil niet overkomen als 'realistisch'. Een spel als Castlevania wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Dat is anders imho. Hoewel ik daar ook wel mijn bedenkingen bij heb gehad in het verleden. Mario wil niet overkomen als 'realistisch'. Een spel als Castlevania wel.
Alleen is dit niet Castlevania. Daarnaast: zo hoog kan ook echt niemand springen. Als je in die video ergens commentaar op wil hebben moet dat toch wel zo'n beetje het eerste zijn. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Komt nog een fraaie platformer uit; Spelunker. In de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Turfschipper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:05:
Komt nog een fraaie platformer uit; Spelunker. In de gaten houden.
Gaat het om een remake van deze oude NES-game?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:36:
Castlevania vind zijn oorsprong op Nintendo consoles en is daar ook groot op geworden.
Nee nee, castlevania op de nes is een port van de msx versie. Zit ook een paar maand of een jaartje tussen de releases in Japan.

Wel jammer dat de games van tegenwoordig lang niet meer zo goed zijn als de Konami games op de msx... dat waren gouden tijden. Of het is nostalgie wat ik ervaar. Maar ik beleef er meer plezier aan.

Zou mooi zijn als dit soort games weer ontwikkeld gaan worden, meer goede gameplay en uitdagingen. Mijn kinderen spelen zonder problemen hedendaagse games, maar iets van de msx hebben ze moeite mee omdat het een stuk lastiger is :+

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Denk het wel tweakmans. Ziet er geinig uit.

YouTube: 65 opkomende Nintendo Switch games voor 2017 en later

16 minuten en 20 seconden zie je hem ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datk souls is toch gewoon een spirtuele 3d opvolger van castlevinia eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:48:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:01:
[...]

Nee nee, castlevania op de nes is een port van de msx versie. Zit ook een paar maand of een jaartje tussen de releases in Japan.

Wel jammer dat de games van tegenwoordig lang niet meer zo goed zijn als de Konami games op de msx... dat waren gouden tijden. Of het is nostalgie wat ik ervaar. Maar ik beleef er meer plezier aan.

Zou mooi zijn als dit soort games weer ontwikkeld gaan worden, meer goede gameplay en uitdagingen. Mijn kinderen spelen zonder problemen hedendaagse games, maar iets van de msx hebben ze moeite mee omdat het een stuk lastiger is :+
Konami games duurde vroeger veel korter dan de tegenwoordige games maar waren wel al aardig duur.

Om de korte speelduur te compenseren en er voor te zorgen dat je de game niet al binnen 2 uur had uitgespeeld waren oude (Konami) games erg moeilijk en moest je er gewoon op trainen als je goed genoeg wou worden om er ooit eentje uit te kunnen spelen.

Ik denk dat daardoor (iig geldt dit voor mezelf) door de wat oudere gamer de games van vroeger vaak als beter worden gezien.

Het uitspelen van een moeilijke retrogame geeft echt een gevoel dat je iets bijna onmogelijks behaald hebt en dat gevoel vind je zelden nog in moderne games.

Nintendo vind ik qua moderne games wel nog altijd een van de betere. Een groot irritatie punt bij mij zijn onnodige/gedwongen tutorials van soms wel langer dan een uur. (Laat me gewoon zelf de controls uitvogelen of werk ze weg in een menu) en cutscenes van 10 minuten of langer.

Bij oude games was het naar mijn mening ook 95% gameplay in je game en tegenwoordig zijn tutorials en cutscenes opgeteld zelfs nog langer dan de gameplay.

Gelukkig is bij Nintendo nog altijd het grootste percentage van een game ook echt gameplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:23
YouTube: Nintendo Switch Commercial #2 - Mario Kart 8 Deluxe

Ze hebben de juiste doelgroep ontdekt :P

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nu nog lager... :+
(Gedaald naar 299.99; er is nu zelfs een Zelda bundel voor 349.99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn ook eindelijk wat commerciëler geworden, iets wat bij de Wii U erg tegenviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 22:10

UTM

Moet je net als bij de Wii 'sturen' om de kart te bewegen of kan dit ook gewoon met de pijltoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, Ze lijken te snappen wie hun grootste klanten zijn :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Er wordt ook gesproken over een mogelijke remastered versie van L.A. Noire voor de Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik heb besloten mijn reservering die ik nog had staan maar te annuleren. Ik heb wel nog een Wii U maar daar zie ik me Zelda niet meer op spelen (de Wii U ligt ergens in een doos met rommel op zolder) mede vanwege de lompe gamepad en ik heb nooit zon overpriced pro controller gekocht.

Voor de Switch komt er niet uit dat me echt kam bekoren buiten Zelda. Ik geef niets om remakes, remasters en classics en al helemaal niet als dat betekend dat ik twee keer moet betalen voor nagenoeg hetzelfde spel (hallo MarioKart 8).

Ik dacht hem ook te gaan gebruiken als multiplayer console op het werk om eens wat anders te hebben dan FIFA wat je snel even kunt spelen tussendoor. Maar ja er is niks aangekondigd dat die belofte kan inlossen. Bovendien moet ik dan een Apple priced stuk plastic, eh dock, kopen en twee overpriced micro controllers. Dus om met vier mensen en ergens anders te kunnen gamen ben ik bijna de prijs van een Xbox One kwijt.

Het totaalplaatje klopt dit keer gewoon totaal niet en ik denk dat stiekem in mijn achterhoofd de keiharde fail die de Wii U is ook meespeelt

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik word met de dag enthousiaster Phuse. Maar het is een hoop geld, en je kan altijd later weer instappen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:12:
Dus om met vier mensen en ergens anders te kunnen gamen ben ik bijna de prijs van een Xbox One kwijt.
Om heel eerlijk te zijn, voor 3 controllers op een PS4 ben je ook 180 euro kwijt, dus dat argument is een beetje bullshit eigenlijk. Voor de prijs van een extra controller heb je dan al een geheel nieuwe PS4. Hier ben je voor 75 euro ready to go met 4 spelers, ookal blijft dat enigszins prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:12:
Ik heb besloten mijn reservering die ik nog had staan maar te annuleren. Ik heb wel nog een Wii U maar daar zie ik me Zelda niet meer op spelen (de Wii U ligt ergens in een doos met rommel op zolder) mede vanwege de lompe gamepad en ik heb nooit zon overpriced pro controller gekocht.

Voor de Switch komt er niet uit dat me echt kam bekoren buiten Zelda. Ik geef niets om remakes, remasters en classics en al helemaal niet als dat betekend dat ik twee keer moet betalen voor nagenoeg hetzelfde spel (hallo MarioKart 8).

Ik dacht hem ook te gaan gebruiken als multiplayer console op het werk om eens wat anders te hebben dan FIFA wat je snel even kunt spelen tussendoor. Maar ja er is niks aangekondigd dat die belofte kan inlossen. Bovendien moet ik dan een Apple priced stuk plastic, eh dock, kopen en twee overpriced micro controllers. Dus om met vier mensen en ergens anders te kunnen gamen ben ik bijna de prijs van een Xbox One kwijt.

Het totaalplaatje klopt dit keer gewoon totaal niet en ik denk dat stiekem in mijn achterhoofd de keiharde fail die de Wii U is ook meespeelt
1. Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon, Arms, 1...2...Switch, er komen genoeg leuke multiplayer games uit.
2. De dock komt met een HDMI kabel en een power adapter. Verder zitten er meerdere USB poorten op. Verder kan je de dock meenemen die je bij de console krijgt.
3. Waar je dan ook nog controllers voor moet komen. En die zijn ook niet goedkoop. 127 euro.

3b. Of zelfs standaard controllers kosten 57 euro per stuk. Je krijgt er één bij de console. 57 * 3 = 171 euro.

Maar als je liever XBOX one games speelt dan is dit topic wat voor jou: [XBO] Xbox One - Deel 5

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik snap phusebox wel. Ik ben wel een beetje een Nintendo nerd maar de launch line-up valt mee erg tegen. Buiten Zelda vind ik het erg gimmicky. De console lijkt me redelijk geprijsd maar die accessoires zijn wat mij betreft echt absurd geprijsd. Als je dat combineert met weinig aantrekkelijke games is erg weinig reden om een Switch te gaan halen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je even uitleggen wat je met "erg gimmicky" bedoeld? Want je krijgt Zelda, Arms, Splatoon 2, Mario Kart 8, 1.. 2 Switch al bevestigd in het eerste halfjaar. (En dan noem ik nog even niet de tientallen indie en andere third party games)

En oké de accessoires zijn prijzig, maar eigenlijk alleen als je meer wil dan wat je standaard kan. STANDAARD is de Switch geschikt voor 100% van alle launch games voor 1 speler en op Arms, Splatoon 2 na ook ook voor 2 spelers. Standaard, zonder dat het je iets extra kost. Wil je met 3-4 spelers spelen dan haal je er een 2e set JoyCon bij voor 80 euro (40 euro per speler) of een Pro Controller voor 70 euro.

Je moet niet direct een Switch met 4 Pro Controllers en 3 setjes JoyCon + Grips gaan kopen. Dat is ook niet de bedoeling van Nintendo.Dit is ook de reden waarom ze duurder zijn.

Ik blijf het raar vinden dat wanneer M$ een controller van 130 euro uitbrengt iedereen het GE-WEL-DIG vindt maar wanneer Nintendo 70 euro voor een Pro controller vraagt het ineens te duur is. En o ja, dan moet je er ook nog even een losse accu bij kopen van 30 euro, wat die krijg je er niet bij voor die 130 euro van MS.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 23:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het is niet meer cool en relevant M$ te schrijven want volgens mij hebben ze de goedkoopste current-gen console.

Ik vind de lineup van first party titels echt niet best. Je zou kunnen zeggen dat nintendo haast verplicht is met een super mario te komen bij launch. Zelda is vanzelfsprekend geweldig maar verder is het een beetje karig allemaal.

En als laatste zijn de controllers erg duur. De dualshock en xbox controllers zijn 20-30€ goedkoper. Dat verschil is wel erg groot op een dergelijk bedrag. Kan me niet voorstellen dat dat verschil in prijs terug te zien en te rechtvaardigen is richting kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:25:
Het is niet meer cool en relevant M$ te schrijven want volgens mij hebben ze de goedkoopste current-gen console.

Ik vind de lineup van first party titels echt niet best. Je zou kunnen zeggen dat nintendo haast verplicht is met een super mario te komen bij launch. Zelda is vanzelfsprekend geweldig maar verder is het een beetje karig allemaal.

En als laatste zijn de controllers erg duur. De dualshock en xbox controllers zijn 20-30€ goedkoper. Dat verschil is wel erg groot op een dergelijk bedrag. Kan me niet voorstellen dat dat verschil in prijs terug te zien en te rechtvaardigen is richting kwaliteit.
Alleen MS heeft een controller van 130 euro. Alleen MS vraagt nog geld voor accu's voor controllers (30 euro per controller).En de PS4 Slim 500 GB is 279 tegenover 289 euro voor de XBOX ONE S 500gb dus de goedkoopst. Maar ja, de PS4 is ook het meest verkocht.

2 Switch controllers (2 JoyCon) = 80 euro.
2 DS4 controllers: 60 euro * 2 = 120 euro.
2 XBOX ONE controllers = 130 * 2 + 30 *2 (accu) = 320 euro. Of 60 * 2 + 30 * 2 = 180 euro.

Sorry maar de Switch is hier de goedkoopste.
En zelfs al neem je 2 Pro controllers:
70 * 2 = 140, is alleen de DS4 x2 goedkoper met 20 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Die losse accu's zorgen er wel voor dat ik ruim 25 uur kan gamen zonder laden, lukt me met een PS4 controller niet.
Klopt dat MS een controller van €130 heeft, net als dat ze er ook van vijf tientjes hebben.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:36:
Die losse accu's zorgen er wel voor dat ik ruim 25 uur kan gamen zonder laden, lukt me met een PS4 controller niet.
Klopt dat MS een controller van €130 heeft, net als dat ze er ook van vijf tientjes hebben.
Zes tientjes: https://www.consoleshop.n...ss-controller-3-5-mm.html

En de accu van Switch controllers halen ook zo rond de 20-25 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je pakt nu wel een modulaire controller. Ik denk dat als je de switch pro controller, de normale xbox controller en de dualshock 4 naast elkaar zet je gewoon drie goed vergelijkbare controllers hebt.

Wat voor een accu in de procontroller zit weet ik niet zo goed eigenlijk.

Wat ik wel weet is dat ik nu 539€ kwijt ben voor mn preorder van de switch, twee pro controllers en 1 game. Diezelfde combi voor de xbox en ps4 hebben me minder gekost bij aanschaf. Ps4 op launch en xbox wat later.

[ Voor 28% gewijzigd door Kenny_026 op 26-01-2017 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Een Borderlands game naar de Switch. Het zou zomaar kunnen. :o

http://www.gamespot.com/a...7250/?ftag=GSS-05-10aaa0a

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou alles wat Randy Pitchford zegt met een enorme korrel zout nemen. Borderlands op Vita is er enkel gekomen omdat Sony daar geïnvesteerd heeft, en ik zie Nintendo dat niet zomaar doen. Dat ze eerst maar eens er voor zorgen dat BL3 wat beter is dan een rehash van 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind Borderlands sowieso al niet een heel spannende serie, maar ik neem aan dat het juist wel een fit zou zijn voor de Switch. Die meuk ziet er al lekker cell-shaded en simpel uit, daar kan vast wel een mouw aan gepast worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Een set joycons is niet genoeg. Je moet ook nog zo'n blok erbij voor tussen die twee wil je ze gebruiken om fatsoenlijk te gamen. Ik en mijn vrienden willen namelijk geen RSI van die micro controller. De Wii mote was een dergelijk vergelijkbaar drama als je die in horizontale modus gebruikt.

Verder heb ik nog nooit meer dan 50 euro betaald voor een controller, en ja je noemt de Elite van Xbox maar dat is appels met peren vergelijken. De Pro controller van de Switch zal wel lijken op die van de Wii U qua materiaal en afwerking. En daar was het echt een stuk goedkoop chinees plastic die niet in de buurt komt van bijvoorbeeld de Xbox One S controller. Na de GameCube heeft nintendo nooit meer een fatsoenlijke controller gemaakt imho.

En nee ik ben geen fanboy van de andere kampen want ik heb alle consoles van Nintendo gehad buiten de handhelds.

De launch line up die je noemt is gewoon weer hetzelfde maar dan herkauwd. Zelda is top, maar de rest zijn goedkope remakes of sequels die niks nieuws brengen (net zoals CoD etc). Van Nintendo had ik gewoon meer verwacht en dan bedoel ik niet veredelde tech demo's zoals we gewend zijn gratis erbij te krijgen (Nintendoland, Wii Sports). Dit keer moet je daar ook nog eens de volle mep voor betalen. Een prijs van 10 euro voor die games was ruim voldoende geweest.

En dan laat ik het hele underpowered, zelfs voor een tablet, aspect nog even achterwege.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kbloem schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:40:
Je pakt nu wel een modulaire controller. Ik denk dat als je de switch pro controller, de normale xbox controller en de dualshock 4 naast elkaar zet je gewoon drie goed vergelijkbare controllers hebt.

Wat voor een accu in de procontroller zit weet ik niet zo goed eigenlijk.

Wat ik wel weet is dat ik nu 539€ kwijt ben voor mn preorder van de switch, twee pro controllers en 1 game. Diezelfde combi voor de xbox en ps4 hebben me minder gekost bij aanschaf. Ps4 op launch en xbox wat later.
Hoe relevant het is om Switch met de rest te vergelijken geen idee want van hardware en software tot besturing is het totaal anders maar goed...

Volgens mij was de PS4 bij lancering 400 euro pricewatch: Sony PlayStation 4 500GB Zwart de Dualshock v2 pricewatch: Sony PlayStation Dualshock Controller (V2) Zwart tusssen de 55 en 65 euro ? dan kom je op een 520 euro zonder game.... voor de lancering was er zelfs spraak dat PS4 600 euro zou kosten :F een poging om de centen terug te verdienen die Sony had verloren met PS3 ?

De XB1 inclusief Kinect was ook stevig geprijst pricewatch: Microsoft Xbox One 500GB + Kinect Zwart met 500 euro en 400 euro zonder Kinect pricewatch: Microsoft Xbox One (2014) 500GB Zwart en de controllers pricewatch: Microsoft Xbox One Wireless Controller (V1) + kabel voor Windows ... voor rond de 50 euro komt op 600 euro voor inclusief Kinect en 500 euro zonder..

Als ik vragen mag welk spel heb jij bij Switch besteld en welk lanceerspel bij de PS4 en of XB1 want je hield bij PS4 nog maar +- 19 euro over om op hetzelfde bedrag uit te komen van Switch en +- 39 euro bij XB1.

De Switch is nog niet eens gelanceerd dus hoe jij en anderen over de hardware en software en prijzen kunnen concluderen vindt ik een hele prestatie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zou de prijzen niet op de launch vergelijken van de andere consoles aangezien die een stuk krachtiger waren en nog zijn. Dus 3 jaar geleden hadden ze al snellere hardware en dus duurder. Blu-ray spelers en licenties zijn ook nog extra kosten.

De Switch heeft een low res lcd scherm en kun je daartegen wel wegstrepen ongeveer denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
En als we nou eens voor de grap stellen dat het allemaal niet zo duur is, maar het erg duur aanvoelt? Is dat dan het probleem van al die "bashers" ?

Als ik ergens geen moeite mee heb is het met geld uitgeven en ik heb altijd minstens 4 controllers bij elke console die ik koop. Als ik een DS4 koop dan wil ik niet zeggen dat ik een goede controller koop (bouwkwaliteit is redelijk bagger), maar ik ga wel elke functie gebruiken. Bij de Switch controllers betaal ik weer voor motion en nfc en krijg ik voor $80 zogenaamd 2 controllers die waarschijnlijk nog minder ergonomisch zijn als mijn Ipad controller.

Wil ik ze aan elkaar koppelen dan is daar het charger block (wat niet eens standaard meegeleverd wordt bij de console ....M$ wat? ) maar dan heb ik dus 1 normale controller voor volwassen mensen voor dezelfde prijs als een Elite controller.

Maar gelukkig hebben we nog de "pro" controller die inderdaad erg pro zal aanvoelen na een sessie op die miniatuur Joy-cons. Deze kan je absoluut niet vergelijken met een elite controller en schiet mij maar lek, maar ik kan nergens aan af zien dat dit meer waard moet zijn dan een DS4. Dan mag het echt wel een dikke verbetering zijn tegenover de vorige pro controller.

Verder is die €600,- hier boven ook lekker uit de geruchtenmolen komen rollen, want Sony had de strijd gelijk verloren om in een economische crisis die prijs te hanteren. De upgrade was om die reden marginaal, maar altijd nog groter dan tussen de WiiU en de Switch. Had graag een grotere sprong vooruit gezien, maar snap wel dat het toen geen optie was.

En ik denk dat Sony nu hoe dan ook even makkelijker weg komt met dat soort prijzen. De fanbase is momenteel groot,trouw en niet zo beschadigd als die van Nintendo. Bij de laatste heeft alleen de "harde kern" nog begrip voor de keuzes die ze maken. Voor mij zijn de line-up en de prijzen van de accesoires nog steeds de 2 grootste punten waarom ik er over denk mijn pre-order te cancelen.

Oh en kan iemand mij uitleggen waarom1 nfc reader in de tablet zelf niet genoeg zou zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 05:52:
En dan laat ik het hele underpowered, zelfs voor een tablet, aspect nog even achterwege.
Dan zou ik toch graag zien welke tablets meer power hebben, hoe lang de accu van die apparaten meegaat en hoe de benchmarkgrafiekjes met een tijdas eruit zien (vooral die tijdas is belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RayNbow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:02:
[...]

Dan zou ik toch graag zien welke tablets meer power hebben, hoe lang de accu van die apparaten meegaat en hoe de benchmarkgrafiekjes met een tijdas eruit zien (vooral die tijdas is belangrijk).
Een shield bijvoorbeeld maar ik denk dat de laatste generatie iPad en Tab S deze graphic ook makkelijk aankunnen, and then some. Aangezien die niet op 720p draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:55:

Oh en kan iemand mij uitleggen waarom 1 nfc reader in de tablet zelf niet genoeg zou zijn?
Dan kan je die niet docked gebruiken :)

Verder denk ik dat we dit gezeur over de prijs eens en voor de rest van dit topic moeten laten rusten. Het is vrij duidelijk (en al eerder door ze aangegeven) dat Nintendo de Switch niet met verlies verkoopt. En ik denk dat dat voornamelijk komt door het falen van de Wii U.

Waar ik het wel over wil hebben: het is vandaag precies 5 weken tot de launch op 3 maart. Wie gaat er allemaal een Switch halen en zo ja met welke games?

Ik ga de Switch met Zelda halen. En daarna ga ik MarioKart en ARMS kopen. Natuurlijk ga ik ook wat eShop games kopen: Little Inferno en Shovel Knight Treasure Trove. En ik hoop dat Nintendo volgende maand wat leuke Virtual Console games gaat aankondigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Shield tablet heeft een oudere Tegra K1. Het is waarschijnlijker dat de Switch een Tegra X1 heeft, net als de Nvidia Shield TV. Van de Shield TV weten we dat de GPU binnen no-time throttlet naar 768 MHz, dezelfde snelheid als de gedockte kloksnelheid in de Switch mocht de berichtgeving van Eurogamer kloppen.
maar ik denk dat de laatste generatie iPad en Tab S deze graphic ook makkelijk aankunnen, and then some. Aangezien die niet op 720p draaien.
Maar heb je benchmarkgrafiekjes? Het idee van een game console/handheld is dat deze constante performance levert en niet in het gunstigste geval voor een aantal minuten kan pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
JehannesWeggen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:07:
[...]

Hoe relevant het is om Switch met de rest te vergelijken geen idee want van hardware en software tot besturing is het totaal anders maar goed...

Volgens mij was de PS4 bij lancering 400 euro pricewatch: Sony PlayStation 4 500GB Zwart de Dualshock v2 pricewatch: Sony PlayStation Dualshock Controller (V2) Zwart tusssen de 55 en 65 euro ? dan kom je op een 520 euro zonder game.... voor de lancering was er zelfs spraak dat PS4 600 euro zou kosten :F een poging om de centen terug te verdienen die Sony had verloren met PS3 ?

De XB1 inclusief Kinect was ook stevig geprijst pricewatch: Microsoft Xbox One 500GB + Kinect Zwart met 500 euro en 400 euro zonder Kinect pricewatch: Microsoft Xbox One (2014) 500GB Zwart en de controllers pricewatch: Microsoft Xbox One Wireless Controller (V1) + kabel voor Windows ... voor rond de 50 euro komt op 600 euro voor inclusief Kinect en 500 euro zonder..

Als ik vragen mag welk spel heb jij bij Switch besteld en welk lanceerspel bij de PS4 en of XB1 want je hield bij PS4 nog maar +- 19 euro over om op hetzelfde bedrag uit te komen van Switch en +- 39 euro bij XB1.

De Switch is nog niet eens gelanceerd dus hoe jij en anderen over de hardware en software en prijzen kunnen concluderen vindt ik een hele prestatie :+
Ik had de killzone bundle van de ps4. Die was 500€ inclusief twee controllers en nog eens een camera.

De xbox die ik kocht was 350€ met minecraft. Daar kwam 60€ bij voor een controller en dat is samen 410€. Mocht je minecraft dus niet als volwaardige game zien dan was er nog 90€ speling.

Gisteren de preorder van de switch gedaan bij bol. 539€ met mariokart en twee controllers.

Ik zuig dit allemaal niet echt uit mn duim. Waarom mensen nintendo zo moeten verdedigen snap ik niet. Het is gewoon een dure console voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:38:
[...]

Ik had de killzone bundle van de ps4. Die was 500€ inclusief twee controllers en nog eens een camera.

De xbox die ik kocht was 350€ met minecraft. Daar kwam 60€ bij voor een controller en dat is samen 410€. Mocht je minecraft dus niet als volwaardige game zien dan was er nog 90€ speling.

Gisteren de preorder van de switch gedaan bij bol. 539€ met mariokart en twee controllers.

Ik zuig dit allemaal niet echt uit mn duim. Waarom mensen nintendo zo moeten verdedigen snap ik niet. Het is gewoon een dure console voor wat je krijgt.
539 met twee controllers? Twee controllers: Nintendo Switch standaard komt met 2 JoyCon controllers. Dus dat is 329 voor Switch + 2 controllers. Kost MarioKart 210 euro?

Zelfs al zou je voor 2 pro controllers gaan (nedgame prijzen) Switch 329, MarioKart 55, Pro Controller 69.

329 + 55 + 69 * 2 = 522

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Zoals al vaker gezegd... ik vind die controllers die erbij zitten geen controllers. Om te gamen heb ik die pro nodig. Deze dingen zijn kleiner dan de nes controllers en daar heb ik nu nog steeds nintendoduimen van. Dat wil ik mn zoontje niet aandoen. En die 17€ wil je toch niet serieus De discussie over voeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 27-01-2017 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dus Nintendo mag alleen geld vragen voor iets wat jij vind dat een controller is? Okay.

Ik hoor / lees vooral dat de JoyCon controllers, ondanks ze klein zijn, goed in de hand liggen. En als ik naar de NES controller kijk, dat ding is gewoon een erg oncomfortabele controller met zijn rechte hoeken. Iets wat sinds de SNES controller goed verbeterd is.

Natuurlijk kan je ook een tweede set JoyCon + Grip halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://images.nintendolife.com/media/9242/full.jpg

Dat is geen controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De release prijs van alle consoles ligt altijd hoger
Gewoon enkele maandjes wachten dan zal je waarschijnlijk de switch kunnen kopen voor 299 of minder
de controllers zullen ook wel volgen :)

Ik ben de 3ds story nog niet vergeten hoor lancering prijs 250 en 3a4 maanden later 160 euro :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet? Het ding heet Joy Con Controller R. Dus ís het een controller. Dus ik zal je hier verbeteren: "Ik vind dit geen controller". Zo. Klaar.

Maar dat is dan ook een serieus nadeel van de JoyCon R. Ze hadden de sitck op dezelfde plaats moeten houden als bij de Wii U.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04

S2S

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:30:
[...]

Alleen MS heeft een controller van 130 euro. Alleen MS vraagt nog geld voor accu's voor controllers (30 euro per controller).En de PS4 Slim 500 GB is 279 tegenover 289 euro voor de XBOX ONE S 500gb dus de goedkoopst. Maar ja, de PS4 is ook het meest verkocht.

2 Switch controllers (2 JoyCon) = 80 euro.
2 DS4 controllers: 60 euro * 2 = 120 euro.
2 XBOX ONE controllers = 130 * 2 + 30 *2 (accu) = 320 euro. Of 60 * 2 + 30 * 2 = 180 euro.

Sorry maar de Switch is hier de goedkoopste.
En zelfs al neem je 2 Pro controllers:
70 * 2 = 140, is alleen de DS4 x2 goedkoper met 20 euro.
Echt kerel zet die Nintendo bril even af... niet alles wat de concurrentie doet is slecht. Jouw posts zijn enorm Nintendo gekleurd! Best grappig eigenlijk... zelf speel ik al Nintendo vanaf het moment dat de Nes is uitgekomen.. ik vind ze ook tof.. maar er is ook meer.

MS vraagt om geld voor accus? Ja duh, ze willen ook geld verdienen. Ik stop gewoon oplaadbare batterijen in de Xbox controllers, iets wat zowel Nintendo en Sony niet hebben, is lekker makkelijk want ik laad ze in setjes op, en goedkoop want je haalt ze gewoon bij de Action. En je hoefd je controller niet t slopen om de accu te vervangen.. dikke vette min punten voor Nintendo en Sony.

Alleen MS vraagt 130 euro.. weet je wel wat die Elite controller inhoud? Die is voor competitie-spelers, is een controller die je helemaal naar eigen wens kan inrichten, ook iets wat Nintendo en Sony niet hebben, en de kwaliteit van die controller is super! en je hoeft hem niet te kopen he :+

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ideaal voor spellen waar je kleinere potjes speelt. Zoals Bomberman of Mario kart. Voor mijn gebruik hier in huis hoef ik eindelijk eens geen 2e controller aan te schaffen. Scheelt toch al snel een tientje of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 04-09 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:01:
Lijkt me ideaal voor spellen waar je kleinere potjes speelt. Zoals Bomberman of Mario kart. Voor mijn gebruik hier in huis hoef ik eindelijk eens geen 2e controller aan te schaffen. Scheelt toch al snel een tientje of 6.
yep dat vind ik er zo handig aan en als ze iets te klein zijn naar je gevoel daarvoor schuif je de meegeleverde strap slider erop en liggen ze groter in de hand.

voor games die 2 analogue sticks vereisen of meer knoppen gelijk zelda gewoon de 2 joycons in de joygrip en het verschil met de pro zou bijna gelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:01:
[...]

Echt kerel zet die Nintendo bril even af... niet alles wat de concurrentie doet is slecht. Jouw posts zijn enorm Nintendo gekleurd! Best grappig eigenlijk... zelf speel ik al Nintendo vanaf het moment dat de Nes is uitgekomen.. ik vind ze ook tof.. maar er is ook meer.
Heb ik gezegd dat de concurrentie slecht is? Nee. Je legt me hier woorden in de mond die ik NOOIT gebruikt heb of bedoeld heb. Ik heb zelf een XBOX ONE S en PS4 (origineel) en ik ben er erg blij mee. Alle consoles hebben wat mij betreft voor en nadelen. En waar de rest de XBOX ON en PS4 in dit topic aan het ophemelen zijn, geef ik ook graag mijn ideeën van wat er mis is met de PS4 en XBOX ONE, qua prijs en functies.
MS vraagt om geld voor accus? Ja duh, ze willen ook geld verdienen.
MS is de enige die extra geld vraagt voor accu's waar Sony en Nintendo die ingebouwd hebben. Dit was serieus een WTF-moment voor mij toen ik de XBOX ONE S kocht, ik had verwacht dat die standaard met accu zou zijn.
Ik stop gewoon oplaadbare batterijen in de Xbox controllers, iets wat zowel Nintendo en Sony niet hebben, is lekker makkelijk want ik laad ze in setjes op, en goedkoop want je haalt ze gewoon bij de Action.
En ze zijn dan ook in een paar uur leeg.
En je hoefd je controller niet t slopen om de accu te vervangen.. dikke vette min punten voor Nintendo en Sony.
Of je hebt er gewoon garantie op.
Alleen MS vraagt 130 euro.. weet je wel wat die Elite controller inhoud? Die is voor competitie-spelers, is een controller die je helemaal naar eigen wens kan intrichten, ook iets wat Nintendo en Sony niet hebben, en de kwaliteit van die controller is super! en je hoeft hem niet te kopen he :+
Nintendo controllers worden ook voor eSports gebruikt (Smash; Splatoon) en daar hebben ze dan ook de Pro controller voor gemaakt. Dus is die mi. vergelijkbaar met de XBOX ONE "elite" controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:53:
Gewoon enkele maandjes wachten dan zal je waarschijnlijk de switch kunnen kopen voor 299[...]
Psst... Dat kan al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
Als het aan mij ligt, ga ik zelf de switch iig niet met launch halen (verwacht simpelweg ook niet dat dit gaat lukken..ik denk niet dat het wii schaars wordt, maar de eerste 2-4 misschien 2-6 weken kan het wel is hard gaan...icm met de relatief beperkte levering).
Ik wil eerst afwachten hoe het game aanbod en dus met name 3rd party support zich ontwikkeld in de eerste 6-12 maanden. Verder wil ik tegenwoordig eigenlijk in de winkel (en/of tegenwoord e store) minimaal 5 games heb die ik wil hebben. Op dit moment voldoet de switch daar nog niet aan.
Ik heb niets tegen indies, maar heb ook een pc, en via humble bundles zijn ze daar vaak zo goed koop dat de consoles daar niet tegenop kunnen concureren. VC games ga ik niet meer kopen, vind die simpelweg te duur. Ik snap dat ze er wel geld voor moeten vragen om de infra structuur te betalen, maar maak dat ala spotify gewoon 8-10 per maand, of 2,50 voor een set console games, dat je maand 1 de nes doet, dan de md, dan de pc engine of zo, dat lijkt me eerlijker.

Verder speelt mee dat hoe goed ze ook zijn, de ninty games voor mij vaak een been there, done that gevoel oproepen.

Mijn zoon was echter vrij enthosiast over zowel zelda en mario. En ondanks het bovenstaande, ik vond die 2 er zelf ook erg leuk uitzien. Plus nog een lopende deal met mijn vrouw dat bij afhandelen van een lang openstaand klusje een wii u kon halen.....tsja als die niet meer te koop is in de winkel dan moet het maar een switch worden O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de dock als oplaadstation gebruiken voor de Switch met controllers er nog aan,
zonder de dock op de TV aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:15:
Kan je de dock als oplaadstation gebruiken voor de Switch met controllers er nog aan,
Nee, de dock overlapt het scherm. Je kan wel de adapter gebruiken die bij de Dock zit om tijdens het spelen de Switch op te laden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:15:
Hmm, ik denk wel dat dit gewoon moet kunnen, in het ergste geval: gewoon de hdmi kabel niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:16:
Nee, de dock overlapt het scherm. Je kan wel de adapter gebruiken die bij de Dock zit om tijdens het spelen de Switch op te laden,
Dat snap ik, ik wil de dock als laadstation gebruiken zonder em op een TV aan te sluiten
en de Switch alleen als handheld gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:18:
[...]

Dat snap ik, ik wil de dock als laadstation gebruiken zonder em op een TV aan te sluiten
en de Switch alleen als handheld gebruiken.
Oké, ja dat moet kunnen. De Switch laadt gewoon op zodra deze in de dock zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:33:
[...]

De Shield tablet heeft een oudere Tegra K1. Het is waarschijnlijker dat de Switch een Tegra X1 heeft, net als de Nvidia Shield TV. Van de Shield TV weten we dat de GPU binnen no-time throttlet naar 768 MHz, dezelfde snelheid als de gedockte kloksnelheid in de Switch mocht de berichtgeving van Eurogamer kloppen.

[...]

Maar heb je benchmarkgrafiekjes? Het idee van een game console/handheld is dat deze constante performance levert en niet in het gunstigste geval voor een aantal minuten kan pieken.
Hoewel we natuurlijk geen Switch benchmarks hebben en ik ook akkoord ga met je commentaar over throttlende tablets, is het misschien wel mogelijk om een vergelijking tussen de iPad Pro en de Tegra X1 chip te benaderen. Hier is Anandtech's review van de iPad. De benchmarks bevatten zowel de 9.7" iPad Pro als de Google Pixel C - een Android tablet met een Tegra X1 en 3GB RAM.

Als we de geleakte specs van Switch mogen geloven, zou deze 4GB RAM hebben. Daarbij komt dat een console ook nog het voordeel heeft dat men veel specifieker games voor het apparaat kan optimaliseren dan voor een Android tablet.
Bedenk verder dat een Pixel C 375 euro kost, een iPad Pro €689 (32GB modellen)...
Dan lijkt €299-€329 voor een toestel in dezelfde specs klasse dat specifiek zich op games focust nog niet zo een slechte deal - al kan je vrij zeker stellen dat Nintendo nog ruimte heeft om de prijs te verlagen :) En dan heb je de inbegrepen controller etc. nog niet meegerekend.

Dat gezegd zijnde, imho maken die specs uiteindelijk toch niet zoveel uit, en komt het gewoon neer op de games en hoe mensen zelf de waardepropositie zullen inschatten van een dergelijk toestel - en dat is sowieso subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Eigenlijk wel fijn, die ietwat karige launch-lineup! Stel nou, dat je én al die kostbare harware moet kopen én een shitload aan games!

Dus bij elkaar opgeteld is het wel prima zo, de minimaal noodzakelijke hardware kopen voor jouw behoefte en wat games en dan uitbouwen 😍

Early adaptor zijn, kost nou eenmaal wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JackAvery schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:31:
[...]

Hoewel we natuurlijk geen Switch benchmarks hebben en ik ook akkoord ga met je commentaar over throttlende tablets, is het misschien wel mogelijk om een vergelijking tussen de iPad Pro en de Tegra X1 chip te benaderen. Hier is Anandtech's review van de iPad. De benchmarks bevatten zowel de 9.7" iPad Pro als de Google Pixel C - een Android tablet met een Tegra X1 en 3GB RAM.

Als we de geleakte specs van Switch mogen geloven, zou deze 4GB RAM hebben. Daarbij komt dat een console ook nog het voordeel heeft dat men veel specifieker games voor het apparaat kan optimaliseren dan voor een Android tablet.
Bedenk verder dat een Pixel C 375 euro kost, een iPad Pro €689 (32GB modellen)...
Dan lijkt €299-€329 voor een toestel in dezelfde specs klasse dat specifiek zich op games focust nog niet zo een slechte deal - al kan je vrij zeker stellen dat Nintendo nog ruimte heeft om de prijs te verlagen :) En dan heb je de inbegrepen controller etc. nog niet meegerekend.

Dat gezegd zijnde, imho maken die specs uiteindelijk toch niet zoveel uit, en komt het gewoon neer op de games en hoe mensen zelf de waardepropositie zullen inschatten van een dergelijk toestel - en dat is sowieso subjectief.
Ja alleen krijg je op de Switch een ChinaLCD met een lage resolutie. Maar goed, ieder zijn ding.

Voor mij is het ook onbegrijpelijk dat ik om docked te kunnen spelen dat ding er van bovenaf in moet kunnen schuiven, en je dus een shitload aan ruimte vrij moet hebben om dat dock te plaatsen. In een AV meubel kun je eigenlijk wel al vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:51
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:41:
[...]

Ja alleen krijg je op de Switch een ChinaLCD met een lage resolutie. Maar goed, ieder zijn ding.

Voor mij is het ook onbegrijpelijk dat ik om docked te kunnen spelen dat ding er van bovenaf in moet kunnen schuiven, en je dus een shitload aan ruimte vrij moet hebben om dat dock te plaatsen. In een AV meubel kun je eigenlijk wel al vergeten.
Als je de dock op zijn kant in de kast legt, kun je de switch er natuurlijk ook gewoon verticaal in schuiven :) Als je kijkt naar hoe de kabels in de dock zitten moet dat volgens mij prima kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
Als je het over de prijs hebt van de Switch is dit één van de goedkopere consoles die ooit is uitgebracht. Als je de inflatie mee rekent.

http://www.ign.com/articl...me-console-with-inflation

en stop eens met het argument dat de PS4/XBone vele malen krachtiger dan een Switch. Dat weten we allemaal, maar Sony en MS neem je niet mee onder je arm.

Ook de PS4 en XBone had spellen die ook uit kwamen op de PS3 en 360. Dus dat argument valt ook al niet meer aan te halen.
[...]

Als ik de filmpjes zie zit er een kwalitatief goed scherm is. En nee het is geen FHD en dat is en begrijpelijke keuze aangezien ze ook aan de batterijduur willen denken.

[ Voor 38% gewijzigd door Lanithro op 27-01-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Switch is krachtig genoeg als handheld en console.

Maandag heb ik een Wii U gehaald en ik geniet nu al enorm
van een Virtual Console game uit 1996 Super Mario 64.

Ik heb ook een PS4 Pro waar ik ook van geniet,
dus ik weet wat mooie graphics zijn op een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het wel zorgwekkend dat Zelda op 720 goed loopt als je hem als handheld gebruikt maar zodra je op 1080p verder gaat hij toch flinke framedrops laat zien. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
Ik krijg een beetje pijn in mn vingers alleen al als ik naar de foto kijk.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja alleen krijg je op de Switch een ChinaLCD met een lage resolutie.
Je bedoelt Japan Display?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verder snap ik niet waar al dat "lage resolutie" geneuzel van vandaan komt. De Switch heeft een 6.2" scherm. Het scherm is zo klein dat je geen verschil tussen 720p en 1080p gaat zien op het scherm. Er een hogere resolutie scherm in plaatsen kost 1. meer geld om te produceren (dus zeg maar een 400 euro voor de Switch) en 2. gebruikt meer stroom waardoor er een zwaardere accu in zou moeten.

De Switch zou dan echt onbetaalbaar worden als je er ook nog eens 2 Pro Controllers bij wil halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

kbloem schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:04:
Ik vind het wel zorgwekkend dat Zelda op 720 goed loopt als je hem als handheld gebruikt maar zodra je op 1080p verder gaat hij toch flinke framedrops laat zien. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpakken.
Dacht dat dit juist reuze meeviel, herinner mij een filmpje met een korte minieme framedrop terwijl men gedockt speelde?

YouTube: Let's Play Zelda: Breath of the Wild on Nintendo Switch
Dit was het filmpje dat ik gezien had, ik vind het daar reuze meevallen. Sowieso een hele verbetering tenopzichte van wat filmpjes die we zagen ten tijden van de E3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
Hmm kan me niet herinneren dat een flagschip ninty game ooit serieuze tech issues had (muv van een paar bugs, zoals eerder benoemd ook hier in het forum). Maar nooit slowdown of framerate ellende

(ja star fox op pal snes :D, heck bijna alle pal games in dat tijdperk, maar star fox had het volgens mij best zwaar zelfs met de fx chip)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:13:
Hmm kan me niet herinneren dat een flagschip ninty game ooit serieuze tech issues had (muv van een paar bugs, zoals eerder benoemd ook hier in het forum). Maar nooit slowdown of framerate ellende
Zoek maar eens naar Digital Foundary en The Legend of Zelda The Windwaker (GC) :+ Zelda games zijn nou eenmaal de games die het onderste uit de consoles halen, dat is altijd al zo geweest. En een paar framedrops in een spel wat zo gigantisch groot is? Waar hebben we het over, ik zag het niet eens in de video totdat het daadwerkelijk gezegd word van o jee hij dropt naar 25fps.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Februari gaat een lange maand worden. :D we hebben zin in de switch.
Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic