Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Er zijn al video's te vinden waarin de touchscreen getoond wordt. ;)
Dat weet ik, aangezien ik nota bene een filmpje erover in deze draad gepost heb. ;)

Het gaat om het haptische gebeuren (of het gebrek ervan) in het touchscreen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
RayNbow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:30:
[...]

Dat weet ik, aangezien ik nota bene een filmpje erover in deze draad gepost heb. ;)

Als je met je vinger het scherm raakt, dan voel je immers het touchscreen wel -> haptic feedback :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:30:
[...]

Dat was me niet direct duidelijk :+ Maar goed, zal leuk zijn als het er in zit, maar het is niet echt een must have voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:01:
[...]

Dat was me niet direct duidelijk :+ Maar goed, zal leuk zijn als het er in zit, maar het is niet echt een must have voor mij.
Denk dat je dat soort technische snufjes gerust kan vergeten voor dat geld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Het touchscreen zou er juist wel in moeten zitten voor dat geld als ik iedereen zo hoor dat ie te duur is.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nieuwevolger schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:01:
[...]

*kuch* chrono trigger remake *kuck* *kuch* in de style van dragon quest 11 *kuch*
*kuch kuch* I am Setsuna *kuch kuch*

Schijnt erg geïnspireerd te zijn door CT.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NastyNickNL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:57:
Het touchscreen zou er juist wel in moeten zitten voor dat geld als ik iedereen zo hoor dat ie te duur is.
Een touch screen zit er ook op, alleen die haptic feedback waar men het ineens over heeft niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:06:
[...]

*kuch kuch* I am Setsuna *kuch kuch*

Schijnt erg geïnspireerd te zijn door CT.
Dat is trouwens een launch titel in de eShop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-07 03:20
Waar kan je t goedkoopst Zelda BoTW kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svensonic1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:37:
Er staat een lijstje boven aan het topic, of kijk in de Tweakers prijsvergelijker. Maar, het spel is bijna overal 60 euro voor Switch en 55 voor Wii U, dus of je nu MM, Nedgame of een ander kiest, het maakt weinig uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 08:26
svensonic1 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:37:
Door eerst zelf wat onderzoek te doen.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
NMe schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Een touch screen zit er ook op, alleen die haptic feedback waar men het ineens over heeft niet.
daar kunnen ze vast wel wat aan doen via de HD rumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Dat blauwe schild pakt #1 en iedereen in zijn/haar radius. Wat is daar op zich slecht aan? En met een lead die groot genoeg is kun je zelfs een paar van die dingen vreten en #1 blijven. Gewoon goed het driftboosten oefenen.
Dat blauwe schild is de meest waardeloze toevoeging ooit. En een lead groot genoeg..het spel lijkt wel gemaakt om hoe goed je ook rijdt nooit een grote voorsprong te krijgen, maar je hebt ook altijd kans om te winnen als je slechte positie hebt.
Vond sonic all stars ook leuk, maar haalt het toch niet bij mario kart qua alles eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het probleem met het blauwe schild is dat de gene die hem krijgt er niks aan heeft. Zelfs twee muntjes heb ik liever als ik zo laag sta :P

Ze zouden het blauwe schild wat mij betreft kunnen repareren als hij niet alleen naar de 1e plek ging, maar gewoon volgens een vast pad per track (over het algemeen de ideale corners en een beetje bouncen over road bij rechte stukken) naar voren zou schieten en iedereen in zn pad zou raken, met daarbij een vrij grote radius wat hij raakt. Omdat de personen voor je waarschijnlijk veel te weinig tijd hebben om te reageren krijgen die de volle lading, maar de 1e plek kan hem ook niet negeren en wordt aangemoedigd om goed op te letten en minder efficiente bochten te nemen en actief de shortcuts op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Met zo'n toeter kun je dat blauwe schild toch afweren?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Rhapsody schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:45:
Als je geluk hebt dat je zo'n ding hebt als je toevallig een blauwe tegen je bips krijgt wel ja. Maar omdat je veel met allerlei rood spul bestookt wordt ben je heel blij als je een banaantje hebt om dat tegen te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
DukeBox schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Ik heb de Z5500 en heb voor de wii u een audio extractor (niet deze, maar wel vergelijkbaar) analoog aangesloten. Heb lang getwijfeld of het de moeite en kosten waard was (was seen stuk duurder dan deze bij conrad, bij toeval liep ik in de koopjes hoek van mycom er tegenaan voor een prikkie). Toch blij dat ik het gedaan heb, met name bij MK8 voegt het echt wat toe om te horen waarvandaan dingen komen.
Na wat googlen lees ik dat 5.1 op deze manier onmogelijk is, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Rhapsody schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:45:
En een paddo op het juiste moment gebruiken.
Maar, beide komen weinig voor wanneer je 1 ligt en voor die laatste moet je precies boosten op het moment dat het schild naar beneden komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
@dannbla als ik het zo lees is het enige punt van verwarring de analoge verbinding.
de WiiU moet met hdmi naar de splitter, waarna de TV op HDMI moet en de speakerset analoog op de splitter.

de gelinkte splitter voldoet precies aan alle eisen hiervoor.

waarschijnlijk had DukeBox het hierbij over de splitter-speaker verbinding en niet de WiiU-splitter verbinding die analoog is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
--_-- schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Dat blauwe schild is de meest waardeloze toevoeging ooit. En een lead groot genoeg..het spel lijkt wel gemaakt om hoe goed je ook rijdt nooit een grote voorsprong te krijgen, maar je hebt ook altijd kans om te winnen als je slechte positie hebt.
Vond sonic all stars ook leuk, maar haalt het toch niet bij mario kart qua alles eigenlijk.
No offense, maar dan ben je gewoon niet zo goed denk ik. Het is wel degelijk mogelijk om zo ver uit te lopen dat het weinig uitmaakt of je een of twee van die blauwe schilden tegen je bakkes krijgt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thedicemaster schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:01:
[...]

daar kunnen ze vast wel wat aan doen via de HD rumble.
Zou kunnen, maar met welk doel ... Sinds wanneer is haptic feedback zo interessant voor een Handheld/home console ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

dannbla schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:09:
Na wat googlen lees ik dat 5.1 op deze manier onmogelijk is, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
Zoals ik beschreven heb, hdmi in, hdmi + 5.1 analoog uit.. hdmi uit naar tv, analoog uit naar z5500 5.1 analoog in.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 24-01-2017 21:48 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

3 nieuwe spellen voor de Nintendo Switch:
http://tomorrowcorporatio...morrow-corporation-vaults

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
KoensSocialL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:53:
3 nieuwe oude spellen voor de Nintendo Switch, 'nieuw' geïntroduceerd:
http://tomorrowcorporatio...morrow-corporation-vaults

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
Finraziel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:41:
[...]

No offense, maar dan ben je gewoon niet zo goed denk ik. Het is wel degelijk mogelijk om zo ver uit te lopen dat het weinig uitmaakt of je een of twee van die blauwe schilden tegen je bakkes krijgt.
Ik speel op de 3ds, en het zou heel goed kunnen ja dat ik niet zo goed ben. Vaak is het wel te doen om eerste te worden en goud te halen, maar of 1 race wordt verpest door een blauw schildje in de laatste ronde of omdat je te weinig muntjes overhoud en dus geen 3 sterren voor je cup. Heb ook niet het idee dat het heel veel uitmaakt op welke positie je die laatste ronde in gaat. Omdat ik hem niet samen kan doen speel ik het ook een stuk minder dan bijvoorbeeld op de gamecube. Heb iig zin in mario kart op de switch :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Meer keuze is altijd goed, of het nou nieuwe spellen zijn of spellen die ook voor andere consoles eerder uitgekomen zijn. Feit is dat de lijst groeit en groeit. En daar zitten ook oude spellen tussen, die nog steeds erg leuk zijn en kwalitatief vaak goed. En nog lang niet iedereen heeft die games gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Meer keuze is altijd goed, of het nou nieuwe spellen zijn of spellen die ook voor andere consoles eerder uitgekomen zijn. Feit is dat de lijst groeit en groeit. En daar zitten ook oude spellen tussen, die nog steeds erg leuk zijn en kwalitatief vaak goed. En nog lang niet iedereen heeft die games gespeeld.
Daar ben ik het zeker mee eens! Bedoelde het zeker niet negatief. :+

PSN: Redrafted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMage
Oh ik wel hoor. Dit is extreem negatief.

Dit zijn games die in de $1 tier van humble bundles horen, en ongetwijfeld een keer in een cheapo bundel hebben gezeten want ze zitten in mijn steam library die daar voor 90% uit bestaat.

Ik maak er geen geheim van dat ik een gloedhekel heb aan indies* op consoles. Ze vervuilen de lijsten en hebben doorgaans zulke eenvoudge graphics en gameplay dat ze thuishoren in de appstore, niet op een gaming console. Maar als iemand anders voor die paar euro weer een paar uur plezier heeft dan prima natuurlijk.

Maar dat maakt in dit geval niet eens uit, het feit dat deze games zo oud en vaak genoeg voor extreem lage bedragen te koop zijn geweest, dat dit bij een console release die al geplaagd is door broodmagere lineup een roggel in het gezicht is.

* ik noem ze wel indies, maar ik bedoel eigenlijk "games met lage productiewaarde". Niks mis met gamestudios die zonder druk van uitgevers willen maken wat ze willen, hoe ze willen en wanneer ze willen. Maar helaas is dat meestal iets zoals Little Inferno of de zoveelste pixelart chiptune platformer, en geen game of the year winnaar zoals The Witcher 3 :+ (feitelijk gezien is dat een indie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:01:

Dit zijn games die in de $1 tier van humble bundles horen, en ongetwijfeld een keer in een cheapo bundel hebben gezeten want ze zitten in mijn steam library die daar voor 90% uit bestaat.

Ik maak er geen geheim van dat ik een gloedhekel heb aan indies* op consoles. Ze vervuilen de lijsten en hebben doorgaans zulke eenvoudge graphics en gameplay dat ze thuishoren in de appstore, niet op een gaming console. Maar als iemand anders voor die paar euro weer een paar uur plezier heeft dan prima natuurlijk.

Maar dat maakt in dit geval niet eens uit, het feit dat deze games zo oud en vaak genoeg voor extreem lage bedragen te koop zijn geweest, dat dit bij een console release die al geplaagd is door broodmagere lineup een roggel in het gezicht is.

* ik noem ze wel indies, maar ik bedoel eigenlijk "games met lage productiewaarde". Niks mis met gamestudios die zonder druk van uitgevers willen maken wat ze willen, hoe ze willen en wanneer ze willen. Maar helaas is dat meestal iets zoals Little Inferno of de zoveelste pixelart chiptune platformer, en geen game of the year winnaar zoals The Witcher 3 :+ (feitelijk gezien is dat een indie)
Helemaal mee eens !

Als je een launch achter de rug hebt en 2 jaar verder bent met meer dan een dozijn top games dan is het allemaal bonus.
Nu met een broodmagere launch die eigenlijk zelfs uit flink uit remakes bestaat kan je dit soort 'bijvangst' niet echt gebruiken voor het imago.
Games die iedereen kan spelen voor de prijs van een euroknaller op zijn/haar smartphone en vrijwel iedereen op een tablet .

Het ligt er nu al dik bovenop dat men zich afvraagt of dit niet een nieuwe WiiU gaat worden en men let heel erg op het software aanbod en dan bedoel ik AAA 3rd party !
Nintendo komt toch wel met zijn exclusives en dat is wel dik voor elkaar doorgaans maar daarmee houd je niet een console levend, ook dat weten we inmiddels.

Dit soort games onderbouwen de vermoedens van matige hardware, voorlopig nauwelijks noemenswaardige titels en dat helpt niet echt mee.
Dit is niet mijn persoonlijke inslag maar kijk eens naar de kritische previews, video's en verslagen van mensen die al vele jaren in die gamers scene zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 24-01-2017 23:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:01:

Sorry hoor maar je doet Little Inferno écht te kort. Ik heb juist een bloedhekel aan games die overgeproduceerd zijn. Twee stapjes zetten en een cutscene van 3 uur moeten kijken (ik overdrijf, maar ach). Little Inferno is één van de leukste kleine games die je maar kan bedenken, met meer humor dan de meeste zure reacties in dit topic ooit kunnen halen. Little Inferno, en Tomorrow Corporation in general is érg goed doordacht met uren speelplezier. Ik heb me heerlijk vermaakt met Little Inferno wat toen een van de eerste Wii U downloadbare titels was.

Want dat is het, een nindie titel (Nintendo Indie) die door vele mensen als een erg goed ontvangen was. zie hier een review van de Wii U versie.

Ik weet gewoon dat ik die binnen een maand na launch ook op mijn Switch heb staan. Misschien zelfs al in de eerste week, maar dat hangt er af van wat er nog meer als downloadbaar aangeboden gaat worden (VC, etc)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:34:
[...]

Sorry hoor maar je doet Little Inferno écht te kort. Ik heb juist een bloedhekel aan games die overgeproduceerd zijn. Twee stapjes zetten en een cutscene van 3 uur moeten kijken (ik overdrijf, maar ach). Little Inferno is één van de leukste kleine games die je maar kan bedenken, met meer humor dan de meeste zure reacties in dit topic ooit kunnen halen. Little Inferno, en Tomorrow Corporation in general is érg goed doordacht met uren speelplezier. Ik heb me heerlijk vermaakt met Little Inferno wat toen een van de eerste Wii U downloadbare titels was.

Want dat is het, een nindie titel (Nintendo Indie) die door vele mensen als een erg goed ontvangen was. zie hier een review van de Wii U versie.

Ik weet gewoon dat ik die binnen een maand na launch ook op mijn Switch heb staan. Misschien zelfs al in de eerste week, maar dat hangt er af van wat er nog meer als downloadbaar aangeboden gaat worden (VC, etc)
Ja leuk, maar wel een game van precies 4 jaar oud en al op allerlei platformen geweest.
Niks anders aan nu, nog steeds diezelfde game.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:39:
[...]

Ja leuk, maar wel een game van precies 4 jaar oud en al op allerlei platformen geweest.
Niks anders aan nu, nog steeds diezelfde game.
En dat is erg? Kijk bv naar de Nintendo Classic Mini Nintendo Entertainment System. Een nieuwe spelcomputer met 30 games die allemaal 25-30 jaar oud zijn. Compleet uitverkocht voordat hij in de winkel lag. Dat jij geen interesse hebt in oudere games neemt niet weg dat er interesse is in oudere games. Je kan het altijd negeren, het is leuk voor de mensen die zulke games graag spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:44:
[...]

En dat is erg? Kijk bv naar de Nintendo Classic Mini Nintendo Entertainment System. Een nieuwe spelcomputer met 30 games die allemaal 25-30 jaar oud zijn. Compleet uitverkocht voordat hij in de winkel lag. Dat jij geen interesse hebt in oudere games neemt niet weg dat er interesse is in oudere games. Je kan het altijd negeren, het is leuk voor de mensen die zulke games graag spelen.
Dit dus. Eerst een topic vol beklag over games die er niet komen/zijn, en stukje bij beetje komen er meer games bij en zelfs een launch title of twee, een stel bekende indies en nog is het niet goed. Wat doet het er aan af dat ze in de Humble Bundle zaten? Er zijn ook HBs geweest met top games voor een prikkie. Er was er eentje waar Saints Row in zat, en ook Metro 2033, en dat was volgens niet erg lang na de release van die games. Ergo, of iets in de HB zit, betekent niet dat het klotespellen zijn. Er was ook een 3DS+WiiU Bundle met een paar leuke en succesvolle spellen erin (Darksiders + Shantae)

Ik zou zeggen, wees blij dat er vanaf alle kanten support is voor de Switch. Eerst Lego Worlds (wat betekent dat Warner Bros interesse heeft!), I Am Setsuna als release title (Square Enix mofos, JRPGs!) en nu dus een paar leuke titels alvast revealed, afkomstig van indie-studio's. De Switch is zeer compatible met Unity, wat de instapdrempel veel lager maakt. Zitten we nou echt te bitchen dat we eventueel goedkope, leuke games krijgen? Het is niet alsof indies ineens andere publishers gaat afschrikken of dat Nintendo expres deze indie-makers heeft gebeld om de launch titles te spekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:03:
[...]

Dit dus. Eerst een topic vol beklag over games die er niet komen/zijn, en stukje bij beetje komen er meer games bij en zelfs een launch title of twee, een stel bekende indies en nog is het niet goed. Wat doet het er aan af dat ze in de Humble Bundle zaten? Er zijn ook HBs geweest met top games voor een prikkie. Er was er eentje waar Saints Row in zat, en ook Metro 2033, en dat was volgens niet erg lang na de release van die games. Ergo, of iets in de HB zit, betekent niet dat het klotespellen zijn. Er was ook een 3DS+WiiU Bundle met een paar leuke en succesvolle spellen erin (Darksiders + Shantae)

Ik zou zeggen, wees blij dat er vanaf alle kanten support is voor de Switch. Eerst Lego Worlds (wat betekent dat Warner Bros interesse heeft!), I Am Setsuna als release title (Square Enix mofos, JRPGs!) en nu dus een paar leuke titels alvast revealed, afkomstig van indie-studio's. De Switch is zeer compatible met Unity, wat de instapdrempel veel lager maakt. Zitten we nou echt te bitchen dat we eventueel goedkope, leuke games krijgen? Het is niet alsof indies ineens andere publishers gaat afschrikken of dat Nintendo expres deze indie-makers heeft gebeld om de launch titles te spekken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil niet zeggen dat HB games slecht zijn. Alleen dat ze goedkoop zijn. Bijna gratis zelfs.

En blij met de support? Welke support? Eventjes in de Unity ontwikkelomgeving op "export for Switch" drukken en het uploaden op een ontwikkelaarsportaal van Nintendo? Dat is geen support, dat is gewoon een slimme keus die ze als ondernemer nemen. Baat het niet? Dan schaad het niet. Pas als ze echt gaan investeren wil ik het support noemen.

Niet dat ik het iemand kwalijk neem dat ze de Switch nog niet steunen. Een investering is geld en dat geld moet terugverdiend worden. Dus moeten ze vertrouwen hebben dat het voldoende verkoopt. Dat vertrouwen komt vanzelf (of niet, kan ook). Ik heb voldoende vertrouwen om 309 euro te investeren, maar niet om maanden lang salaris van ontwikkelaars in mijn dienst (of uberhaubt mijzelf) te investeren.

En wat betreft het kopen van oude games:
Ik heb veel minder (lees:geen) moeite met VC games, dan een oude multiplatform indie voor het zelfde geld. Want die VC games zijn niet goedkoper op een ander systeem (legaal) te krijgen. En daar komt nog bij dat die VC games de aandacht krijgen die ze verdienen: Geen. Ze komen gewoon onder een eigen categorie in de eShop en mensen die er interesse in hebben komen ze daar wel tegen. Niemand die dus gaat roepen van "ja! meer keus is altijd goed!".

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:24:
[...]

Tokyo Mirage Sessions #FE en Xenoblade X waren beiden ook erg leuke JRPG's op de WiiU.

Er zullen ongetwijfeld JRPG's naar de Switch gaan komen en een nieuwe Monster Hunter verwacht ik in de tijd ook.

Omdat SEGA ook aan boord is hoop ik op Skies of Arcadia 2 of een nieuwe Shining Force game maarja, het huidige SEGA kennende zal dat wel bij wishfull thinking blijven.
Oh oOo Xenoblade chronicles, Monster hunter, Skies of arcadia, Grandia kom maar op! het budget ligt al klaar voor dit soort software en ik heb zelf niet Shining force ervaren maar wel Golden sun, The lost age, Dark dawn.

Dezen waren fenomenaal! de enigen waar ik net zoveel plezier van had zoals Golden sun zijn de Zelda serie en FF tactics serie etc. dus jazekers als Shining force net zo goed is kom ook maar op en het zou kunnen want Wikipedia: Camelot Software Planning is nog steeds actief voor Nintendo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik ben het er ook wel mee eens dat het niet per se positief is om allemaal oude games opnieuw even op de switch uit te brengen, vooral aangezien ze waarschijnlijk weer relatief duur zullen zijn. Misschien ligt het ook aan hoe het allemaal gepresenteerd wordt, maar de switch komt op mij toch over als een apparaat waar het eerste jaar maar een paar interessante games voor gaan zijn.

De vergelijking met de release van andere consoles is ook lastig. Ja tuurlijk is het lastig voor Nintendo om het veel beter te doen en viel de line-up voor de PS4 en Xbox one ook tegen toen die uitkwamen, maar die twee betroffen echt een nieuwe generatie en hadden feitelijk weinig concurrentie buiten elkaar. De switch heeft maar één troef, het portable zijn, en dat Nintendo het een home console noemt helpt volgens mij echt niet want daarmee zetten ze zichzelf lijnrecht tegenover Microsoft en Sony. En op dit moment is die vergelijking bar slecht voor Nintendo.
Tuurlijk, als Nintendo een eerlijke kans krijgt dan zou het over een paar jaar heel anders kunnen zijn, maar Nintendo ligt na de Wii u onder een vergrootglas en het is maar zeer de vraag of Nintendo die kans gaat krijgen. Die kansen moeten ze zelf maken overal waar ze kunnen, maar vooralsnog zijn de tekenen niet echt positief dat Nintendo dingen nou eens echt beter gaat doen. Ik zie graag dat ik ongelijk heb komend jaar, maar ik heb er een hard hoofd in.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Wat ik hoop is dat de kwaliteit van Dragon Quest op de Switch even hoog is als op de Playstation 4. Ik heb namelijk Dragon Quest 8 echt grijs gespeeld op de PS2. Dat was in de tijd dat ik op me slaapkamer een TVtje had staan en geen baan en vriendin :D.
Dus als de game goed op de Switch draait kan ik hem lekker meenemen op de bank of in bed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:30:
Wat ik hoop is dat de kwaliteit van Dragon Quest op de Switch even hoog is als op de Playstation 4. Ik heb namelijk Dragon Quest 8 echt grijs gespeeld op de PS2. Dat was in de tijd dat ik op me slaapkamer een TVtje had staan en geen baan en vriendin :D.
Dus als de game goed op de Switch draait kan ik hem lekker meenemen op de bank of in bed :)
Grafisch lijkt me niet, aangezien de PS4 sterker is. Maar goed, DQ is grafisch nooit erg complex geweest, dus wellicht dat het erg dichtbij zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Ik volg je niet helemaal. Dat blauwe schild pakt #1 en iedereen in zijn/haar radius. Wat is daar op zich slecht aan? En met een lead die groot genoeg is kun je zelfs een paar van die dingen vreten en #1 blijven. Gewoon goed het driftboosten oefenen.
Nou ik speel Mario Kart enkel met vrienden op de bank dus de voorsprong is nooit groot aangezien we aan elkaar gewaagd zijn. Dan heb je een zwaar spannende race en dan komt er weer een blauw schild aanzetten die op dat moment gewoon het gevecht onderbreekt. Zoals ik al zei .. .ik kan echt niet begrijpen waarom er geen modus is dat je zelf kan bepalen welke power ups wel of niet gebruikt kunnen worden. Of gewoon een modus waar het echt om het racen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Het is ook nooit goed. Komen er meer games naar de Switch gaat men weer bitchen. Ja het zijn spellen die wat ouder zijn en ja het zijn Indie games so what? Ook voor deze spellen zal een markt zijn, En het is misschien makkelijk om deze game te compilen voor de Switch, maar ik kende op World of Goo na deze spellen niet.
Er zijn trouwens genoeg pareltjes van indie games. Kijk naar Trine, This war of mine en vergeet niet dat bijvoorbeeld Minecraft ook een indie game was.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Beakzz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Nou ik speel Mario Kart enkel met vrienden op de bank dus de voorsprong is nooit groot aangezien we aan elkaar gewaagd zijn. Dan heb je een zwaar spannende race en dan komt er weer een blauw schild aanzetten die op dat moment gewoon het gevecht onderbreekt. Zoals ik al zei .. .ik kan echt niet begrijpen waarom er geen modus is dat je zelf kan bepalen welke power ups wel of niet gebruikt kunnen worden. Of gewoon een modus waar het echt om het racen gaat.
Ik kan even het scherm niet voor de geest halen, maar kan dit niet binnen de custom modus? Die gebruiken wij vaak om gewoon 12 races achter elkaar te doen ipv de standaard 4 of 1 voor 1 kiezen. Ik meen me te herinneren dat je hier ook de item set kan kiezen, maar goed, ik heb het scherm niet helder voor me (en kan zo vlug niks op google vinden qua schermen).

Volgens mij kon je in ieder geval delen van items uitschakelen, of zelfs alle items uitschakelen ('gewoon een modus waar het echt om racen gaat' heb je dan daarmee :))

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Grumpmeister schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Ik kan even het scherm niet voor de geest halen, maar kan dit niet binnen de custom modus? Die gebruiken wij vaak om gewoon 12 races achter elkaar te doen ipv de standaard 4 of 1 voor 1 kiezen. Ik meen me te herinneren dat je hier ook de item set kan kiezen, maar goed, ik heb het scherm niet helder voor me (en kan zo vlug niks op google vinden qua schermen).

Volgens mij kon je in ieder geval delen van items uitschakelen, of zelfs alle items uitschakelen ('gewoon een modus waar het echt om racen gaat' heb je dan daarmee :))
Hmm nu je het zegt gaat het bij mij ook dagen...Is dit dan de eerste versie waar het juist wel bij kon? Heb Mario Kart 8 minder gespeeld dan eerdere delen dus kan best zijn dat ik het simpelweg vergeten ben :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.google.nl/amp...amphtml?client=ms-unknown

Zelda BotW skins set voor de Switch van Hori ziet er toch wel erg vet uit.

@Lanithro; Probeer Teslagrad eens op de Wii U; Een Indy 2D platform puzzle game die nu in de rommelbakken ligt maar wel een hele leuke.

Indy games zitten idd pareltjes tussen en ze zijn ook vaak origineel en erg creatief. Zonde om elke Indy game gelijk op de "Meh het is maar Indy" stapel te gooien, gamers die dat doen kunnen een hoop leuks mislopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:51:
https://www.google.nl/amp...amphtml?client=ms-unknown

Zelda BotW skins set voor de Switch van Hori ziet er toch wel erg vet uit.

@Lanithro; Probeer Teslagrad eens op de Wii U; Een Indy 2D platform puzzle game die nu in de rommelbakken ligt maar wel een hele leuke.

Indy games zitten idd pareltjes tussen en ze zijn ook vaak origineel en erg creatief. Zonde om elke Indy game gelijk op de "Meh het is maar Indy" stapel te gooien, gamers die dat doen kunnen een hoop leuks mislopen.
Ik heb gen WiiU, maar ik vind het raar om te zeggen dat je bij voorbaat al een hekel hebt aan Indie games. Natuurlijk zit er troep tussen, maar dat zit er ook bij de grote uitgevers (kijk maar naar CoD :+ ). Het moet me altijd denken aan een klasgenoot die ik ooit had. Hij had standaard een hekel aan gothics. Ik vind dat een beetje kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indie games zijn net als alle andere games: je hebt pareltjes: Shovel Knight, Shantea, Little Inferno, lijst gaat nog ff door. Maar je hebt ook rommel: No Man's Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:10
Doet Mario Kart niet aan rubber-banding als je 1e staat, waardoor die blue shells extra irritant zijn als ze raken? =P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Ik heb gen WiiU, maar ik vind het raar om te zeggen dat je bij voorbaat al een hekel hebt aan Indie games. Natuurlijk zit er troep tussen, maar dat zit er ook bij de grote uitgevers (kijk maar naar CoD :+ ). Het moet me altijd denken aan een klasgenoot die ik ooit had. Hij had standaard een hekel aan gothics. Ik vind dat een beetje kortzichtig.
Teslagrad is ook op PS3 maar WiiU versie maakt leuk gebruik van de tablet controller.

Hoe ik het zie: Triple A games is vaak (niet altijd) milking en ongeacht het hoge ontwikkelingsbudget meer gemaakt op winstbejag dan passie voir het vak.

Indie games zijn vaak lowbudget maar in veel gevallen gemaakt door developers die zich nog moeten en ook willen bewijzen. Indie ontwikkelaars zitten vaak vol passie en creativiteit.

Vaak klaag ik over de moderne gaming era maar de kans die Indie-ontwikkelaars tegenwoordig krijgen vind ik heel positief en vaak echt wat toevoegen.

Met goede Indie games zul niet snel de Switch vaker verkopen maar ik denk wel dat ze mee zullen helpen aan het creeeren van een mooie en veelzijdige game library.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Silversin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:23:
Doet Mario Kart niet aan rubber-banding als je 1e staat, waardoor die blue shells extra irritant zijn als ze raken? =P
Opklik op eigen risico Je blijft lezen namelijk. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Teslagrad is ook op PS3 maar WiiU versie maakt leuk gebruik van de tablet controller.

Hoe ik het zie: Triple A games is vaak (niet altijd) milking en ongeacht het hoge ontwikkelingsbudget meer gemaakt op winstbejag dan passie voir het vak.

Indie games zijn vaak lowbudget maar in veel gevallen gemaakt door developers die zich nog moeten en ook willen bewijzen. Indie ontwikkelaars zitten vaak vol passie en creativiteit.

Vaak klaag ik over de moderne gaming era maar de kans die Indie-ontwikkelaars tegenwoordig krijgen vind ik heel positief en vaak echt wat toevoegen.

Met goede Indie games zul niet snel de Switch vaker verkopen maar ik denk wel dat ze mee zullen helpen aan het creeeren van een mooie en veelzijdige game library.
Ben het grotendeels met Console4Life! (prima quotable naam) eens. Over de laatst jaren merk ik dat ik steeds meer plezier haal uit indies ivm AAA titels. AC en CoD speel ik soms wel, maar die vervelen nogal snel omdat het zo routine matig overkomt na een x aantal entries (zelfde bij Fifa en zelfs een beetje Super Smash en Mario Kart). Terwijl ik tegenwoordig flink wat indie titels met een glimlach op me gezicht speel, denk aan Cave Story, Ori, Fez, Journey, Flower en ga to maar verder.
Nu zijn dit zeker geen systemsellers maar als ik nogmaals Cave Story kan spelen onderweg, ben ik toch een gelukkig man :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Moddie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Console4Life! (prima quotable naam)

[...]
offtopic:
En dan doe je het nog fout... :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
barrymossel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:50:
[...]

offtopic:
En dan doe je het nog fout... :p
8)7 volgende keer geen risico nemen en gewoon copy/paste doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat al eerder gezegd is hier, zowel bij indie's als AAA games geld het zelfde, de ene keer floppen ze en de andere keer worden het toppertjes. Om eerlijk te zijn heb ik de 2d platformers in retro style wel gezien, maar bijvoorbeeld games als journey en witness hebben wat te bieden wat geen één AAA game heeft. Verder is een handheld de ideale plek om dit soort games te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Yooka Laylee is ook in feite een indie studio :+
Maar dat zie je er niet vanaf, of de game de hype waar kan maken van opvolger van banjo kazooie is nog de vraag. Ik gun het ze in ieder geval aangezien de banjo en kazooie franchise zo goed als dood lijkt te zijn.
binding of Isaac... simpel eerste blik... maar lastiger dan het lijkt.
Shovel Knight... pareltje van een game eerlijk gezegd, ja de graphics zijn crap deze tijd maar de gameplay, geweldig!
Meeste AAA games komen naar mijn idee niet eens in de buurt van deze games.

We weten denk ik allemaal wel wat er met mighty no9 is gebeurd... helaas ik had echt een goede opvolger van de Megaman series willen zien inplaats van die remakes die nu in massa worden geproduceerd.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
--_-- schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Vraag hierbij is welke.....volgens mij zijn er minstens 3 versies geweest van sonic racing. De 2 laatste worden over het algemeen goed ontvangen maar de eerste (waar bomberman het over heeft vermoed ik) was volgens mij idd maar een slap aftreksel (was dat zelfs nog op de md of saturn?)

Edit
Sonic R uit 97, op den Saturn B)
Trouwens daarvoor al sonic drift op de game gear, maar weet niet of dit ook echt een kart achtige racer was.

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 25-01-2017 12:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Aan de ene kant snap ik wel dat men Remakes maakt. Iedereen hoor je hoe goed dat ene spel vroeger wel niet was. Je ziet die trend ook op TV en in de Bios. Er zijn zo veel remakes/reboots.
Het nadeel is dat men al gauw teleurgesteld is omdat men niet meer het gevoel heeft als men vroeger had. De spellen zijn oud en voldoen niet meer aan de wensen van nu. Met remakes verwachten veel mensen dat wel. Je krijgt dan de opmerking: Het speelt niet zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:42:
Wat al eerder gezegd is hier, zowel bij indie's als AAA games geld het zelfde, de ene keer floppen ze en de andere keer worden het toppertjes. Om eerlijk te zijn heb ik de 2d platformers in retro style wel gezien, maar bijvoorbeeld games als journey en witness hebben wat te bieden wat geen één AAA game heeft. Verder is een handheld de ideale plek om dit soort games te spelen.
Weet je wat bijzonder is .. Mensen die zeggen nu eindelijk lekker on the move te gaan gamen, in de trein, de kids op vakantie en alles.
Nu vinden schijnbaar velen dit soort indy games toch echt gaaf en soms zelfs beter als vele AAA titels.
Het is een openbaring O-)

Ondertussen kan je al jaren (pak hem beet dik 4 jaar) dit soort games PERFECT spelen on the move op een dozijn aan tablets want deze games hebben doorgaans geen controllers nodig en je hebt de PS Vita die ook enorm veel van dit soort games heeft, en dat vaak voor een prikkie.
Heb je ook touch, controls, een geweldig Oled scherm en accuduur !

Je vraagt je dan af, waar hebben jullie de afgelopen 4 jaar gezeten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Weet je wat bijzonder is .. Mensen die zeggen nu eindelijk lekker on the move te gaan gamen, in de trein, de kids op vakantie en alles.
Nu vinden schijnbaar velen dit soort indy games toch echt gaaf en soms zelfs beter als vele AAA titels.

Ondertussen kan je al jaren (pak hem beet dik 4 jaar) dit soort games PERFECT spelen on the move op een dozijn aan tablets want deze games hebben doorgaans geen controllers nodig en je hebt de PS Vita die ook enorm veel van dit soort games heeft, en dat vaak voor een prikkie.

ligt eraan hoe je het bekijkt, de meeste kopen een switch voor de AAA games van Nintendo en dan zijn die Indie games leuk voor erbij. Gamen op tablets werkt niet altijd even fijn en de psvita krijgt op een paar Japanse b games en een paar indies geen ondersteuning meer. En wat on the move gamen betreft, denk dat de meeste mensen het apparaat in portable mode gebruiken als de tv bezet is dan dat ze hem buitenshuis gebruiken. Als ik een switch zou hebben, zou ik hem waarschijnlijk als nog niet mee nemen in het openbaar vervoer. Op vakantie waarschijnlijk dan wel weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 16-09 22:17
[...]

Even een vraagje. Niks om je persoonlijk mee aan te vallen of iets dergelijks. Maar waarom zit jij op dit draadje als je zo'n gigantische hekel hebt aan de Nintendo Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Nieuwevolger schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:10:
[...]
en de psvita krijgt op een paar Japanse b games en een paar indies geen ondersteuning meer.
En dat is dus de grootste mythe die rond die console hangt, zoals Bomberman71 ook al zegt. Alle opgenoemde indietitels en nieuwe indietitels zijn ook uit voor Vita en ook vaak nog eens cross-play/cross-buy met de ps4/3.

Om bij de discussie te blijven. Ik trok wel even m'n wenkbrauwen op bij het zien van een port van World of Goo en dacht automatisch dat die andere twee ook al overal op uitgekomen waren. Maar nu ik zie dat het Nintendo/mobile games zijn die ik nog nergens anders kan krijgen is dat negatieve gevoel weer verdwenen. Goed nieuws dus!

Ik snap overigens het gevoel wel hoor. Zeker nu de launch onder een vergrootglas ligt moet je simpele ports, hoe goed de games ook zijn, niet aankondigen als de next coming of christ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Steven030 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Even een vraagje. Niks om je persoonlijk mee aan te vallen of iets dergelijks. Maar waarom zit jij op dit draadje als je zo'n gigantische hekel hebt aan de Nintendo Switch?
Begin er maar niet over. Dit is al een aantal keer naar boven gekomen in dit topic en elke keer wordt er agressief op gereageerd.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
[...]

Afbeeldingslocatie: https://62e528761d0685343e1c-f3d1b99a743ffa4142d9d7f1978d9686.ssl.cf2.rackcdn.com/files/140430/width237/image-20161005-15882-13x0gd1.jpg
[...]

Tsja ik ben niet zo'n tablet/telefoon gamer. Op de telefoon doe ik simpele spelletjes die je snel tussendoor kan doen en waar ik snel op uitgekeken ben (en ja World of Goo is er ook zo één). Maar dat wilt niet zeggen dat ik de afgelopen paar jaar onder een steen heb gelegen. Van die drie spellen kende ik alleen World of Goo dus die andere twee spellen hebben er wel een potentiele koper er bij. Dus ook die spellen kunnen meerwaarde hebben voor een systeem als de Switch.

[ Voor 15% gewijzigd door Lanithro op 25-01-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Zou er weer een mario party uit komen op de Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:24:
Denk dat die kans zo'n 110% is

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Het zal me niets verbazen. Ik heb de mario Party games altijd links laten liggen omdat ik meestal alleen speelde, maar nu met twee jonge koters is het misschien wel leuk om te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
[...]

Dat heeft hij niet, geeft hij ook al meerdere malen aan. Hij is alleen kritisch, en terecht. Een forum is niet alleen bedoelt om een product te adoreren, mij valt juist op dat bepaalde opmerkingen bij sommige mensen wat gevoelige snaren raken en dan helemaal los barsten op het feit dat hij zogenaamd een hekel aan de switch heeft. Ik zie genoeg fanboy plusjes op opmerkingen zoals die jij nu maakt wat mijn vermoeden bevestigt.

Ik hoop ook echt dat de Switch slaagt maar wat ik tot nu toe gezien heb heeft mij jammer genoeg nog niet voldoende kunnen overtuigen ;(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Kritiek geven kan, maar om dat maandenlang vol te houden en maar te herhalen, is een beetje vervelend. Als ie eens met nieuwe argumenten komt, of beter nog, de toon waarmee hij iets brengt aan past, dan was het nog te velen.

Nu haalt het mijn zin weg lekker te ouwehoeren. Nu check ik even het topic en steeds lees ik... pfffff, bomberman is weer aan het uitleggen aan iemand waarom hij iets niet leuk mag vinden.

Zonde is dat.

[ Voor 23% gewijzigd door Turfschipper op 25-01-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup. De vraag is alleen wanneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Jup. De vraag is alleen wanneer ;)
als ze de controllers en de keuze uit 'buiten als handheld gamen' volledig benutten gaat dat nog een leuk spel worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

rudyman85 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:57:
[...]

als ze de controllers en de keuze uit 'buiten als handheld gamen' volledig benutten gaat dat nog een leuk spel worden :)
Zolang ze maar afstappen van dat 'samen in een wagen' idee en gewoon weer terug naar het bordspel gaan zoals in voorgaande delen t/m deel 8. Daarbij zou multiplayer een enorme pre zijn :9

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04
Ja, net als een Kirby game, Yoshi game, Donkey Kong game, 2D Mario game. Het gaat allemaal vast en zeker wel komen. Maar inderdaad de vraag is: Wanneer?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
creapYYY schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Dat heeft hij niet, geeft hij ook al meerdere malen aan. Hij is alleen kritisch, en terecht. Een forum is niet alleen bedoelt om een product te adoreren, mij valt juist op dat bepaalde opmerkingen bij sommige mensen wat gevoelige snaren raken en dan helemaal los barsten op het feit dat hij zogenaamd een hekel aan de switch heeft. Ik zie genoeg fanboy plusjes op opmerkingen zoals die jij nu maakt wat mijn vermoeden bevestigt.

Ik hoop ook echt dat de Switch slaagt maar wat ik tot nu toe gezien heb heeft mij jammer genoeg nog niet voldoende kunnen overtuigen ;(
Natuurlijk kritisch zijn is oké, maar ik krijg meermaals het gevoel dat hij mensen zijn mening oplegt en meermaals heeft gezegd tegen anderen blijf weg van dit monster van een apparaat. Het lijkt er eerder op dat hij een anti-campagne voert voor de switch.

Maar nu genoeg gezegd over Bomberman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Lanithro schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Maar nu genoeg gezegd over Bomberman.
Eerlijk gezegd hoop ik nog op een Bomberman SNES VC beschikbaar day 1 op de Switch. Die heb ik kapot gespeeld als kind. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Eerlijk gezegd hoop ik nog op een Bomberman SNES VC beschikbaar day 1 op de Switch. Die heb ik kapot gespeeld als kind. :P
Bomberman R komt gewoon op de Switch ... Van wat ik gezien heb is een VC versie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
Alsof hier iemand beweerd heeft de switch alleen als indie machine voor onderweg te zien..

Ik vind een groot indie aanbod een goede zaak. Maar dan moet het wel naast de grote titels zijn en niet zoals bij de vita. Steamworld heist is ook een indie toch? Vond ik één van de vetste spellen in hele lange tijd. Natuurlijk zijn er ook veel indie spellen die de moeite niet waard zijn maar dat is bij 'normale' titels niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Bomberman71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Bomberman R komt gewoon op de Switch ... Van wat ik gezien heb is een VC versie niet nodig.
Bomberman R is toch geen remake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silversin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Bomberman R is toch geen remake?
Ja en Nee, het is bomberman naar een hoger niveau getild, tenminste dat blijkt uit de beelden die er zijn, maar de basis levels zijn vrij identiek met de aloude snes versie en verwacht de beleving dus ook.
Was wel vaker zo met BM, de begin levels waren veel van het zelfde en verder op kwamen de nieuwe dingen en extra's.

Anyways, het ziet er wel uit als een game die de liefhebbers zal aanspreken.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 25-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Zo'n onzin om het uitbrengen van oude indiegames als een nadeel te zien. Meer games is meer beter lijkt me.

Ik denk alleen dat de frustratie bij veel mensen komt door het ontbreken van nieuwe games, daar kan ik ergens wel inkomen. Er is gewoon weinig AAA aangekondigd tm eind 2017 en dan worden veel mensen van dit soort aankondigingen niet blijer.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 16-09 22:17
voxxel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:11:
Zo'n onzin om het uitbrengen van oude indiegames als een nadeel te zien. Meer games is meer beter lijkt me.

Ik denk alleen dat de frustratie bij veel mensen komt door het ontbreken van nieuwe games, daar kan ik ergens wel inkomen. Er is gewoon weinig AAA aangekondigd tm eind 2017 en dan worden veel mensen van dit soort aankondigingen niet blijer.
Ja dat begrijp ik. Maar toen ik de Xbox One in Duitsland kocht was de grootste launchtitel zo'n beetje Ryse: Son of Rome. En met het spelaanbod is het op die console ook helemaal goed gekomen.
Ik koop zelf nu de Switch voor de Nintendo Exclusives als Mario en Donkey Kong en kan niet wachten op nieuwe spellen in deze series :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Steven030 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Ja dat begrijp ik. Maar toen ik de Xbox One in Duitsland kocht was de grootste launchtitel zo'n beetje Ryse: Son of Rome. En met het spelaanbod is het op die console ook helemaal goed gekomen.
Ik koop zelf nu de Switch voor de Nintendo Exclusives als Mario en Donkey Kong en kan niet wachten op nieuwe spellen in deze series :-)
Het grote verschil met de Xbox One en PS4 launch is dan ook niet zozeer het aantal exclusieve games maar wat er was aangekondigd en ook in een vrij korte termijn. Er waren genoeg grote 3rd party games om veel mensen mee zoet te houden zoals CoD, BF en Assissins Creed. Misschien geen games waar jullie (lees Nintendo fans, mezelf incluis) op zitten te wachten, maar een veel grotere groep gamers wel.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, en zal ook niet, nog nooit Battlefield gespeeld. Het trekt mij compleet niet.

De laatste, en enige, Call of Duty die ik heb gespeeld was Ghosts op de Wii U. Het was opzich geen slecht spel maar verder heeft het me ook niet echt weten te binden.

En Assassin's Creed, tja, wanneer Ubisoft eens iets NIEUWS in Assassin's Creed gaat introduceren (wat sinds deel 1 dus echt nog niet gebeurt is) ga ik het spel weer eens halen.

Plus wanneer ik één van deze games wil spelen, wil ik dat met toetsenbord en muis. Dus op mijn PC. Ik heb letterlijk 0,0 interesse in alle EA of Ubioft spellen op de Switch. Ubisoft kan het redden door voor minimaal 1 jaar Beyond Good and Evil 2 als exclusive op de Switch uit te brengen. EA moet in dit geval een versie van The Sims op de Switch uitbrengen. Anders negeer ik ze 100%.

Dit is geen grap: als ik mijn speeltijd in Call of Duty optel bij mijn volledige speeltijd in alle Assassin's Creed spellen die ik ooit gespeeld heb en dit vergelijk met Little Inferno. Dan WINT Little Inferno.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:02:
Ik heb, en zal ook niet, nog nooit Battlefield gespeeld. Het trekt mij compleet niet.

De laatste, en enige, Call of Duty die ik heb gespeeld was Ghosts op de Wii U. Het was opzich geen slecht spel maar verder heeft het me ook niet echt weten te binden.

En Assassin's Creed, tja, wanneer Ubisoft eens iets NIEUWS in Assassin's Creed gaat introduceren (wat sinds deel 1 dus echt nog niet gebeurt is) ga ik het spel weer eens halen.

Plus wanneer ik één van deze games wil spelen, wil ik dat met toetsenbord en muis. Dus op mijn PC. Ik heb letterlijk 0,0 interesse in alle EA of Ubioft spellen op de Switch. Ubisoft kan het redden door voor minimaal 1 jaar Beyond Good and Evil 2 als exclusive op de Switch uit te brengen. EA moet in dit geval een versie van The Sims op de Switch uitbrengen. Anders negeer ik ze 100%.
Jij valt dan ook niet binnen die grote groep ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:08:
[...]

Jij valt dan ook niet binnen die grote groep ;)
Ik ben een grote fan van deze 4 genres:

1. Platformer.
2. Adventure / Actie (ja; Assassin's creed past hier)
3. RPG en dan voornamelijk J-RPG of MMORPG.
4. "Wacky" of Puzzel/Simulatie games (zoals World of Goo, Little Inferno, etc)
Horrorgames zijn een nummer 5, puur omdat die games zo veelzijdig zijn en vaak niet eng genoeg of juist te eng zijn.

Elk Nintendo spel past in (minimaal één van) deze 4 categorieën.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo Switch reclame zit nu ook al in het quick start menu van de Wii U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xenoblade video's? Xenoblade video's! *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Hoeveel hier vinden bijvoorbaat FPS games maar onzin en zullen dat nooit spelen... Toch niet anders als je klasgenoot ?
Jij noemt zelf CoD troep, tja dan weet je als gamer echt niet waarover je praat.
Dat het niet je game is, dat kan en dat is prima maar CoD is absoluut geen troep.
Dat het inmiddels wel uitgekauwd is is een feit en dat zie je aan de verkoopcijfers ook maar in het FPS genre vwb multiplayer in fasttempo arcade style is het absoluut de top. Met name CoD mw1 en 2 waren juwelen, net zoals BF dat is voor de FPS fans die wat meer simulatie style spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Er komt nog een game uit waar ik naar uit kijk en dat is wonderboy. De oudjes kennen dit nog wel, was een erg leuke platformer. En de eerste beelden zien er fantastisch uit moet ik zeggen.

Zo een game is toch perfect voor de switch hoor. Hoop dat ze het origineel er ook bij proppen.

Edit

Een vette castlevania.... die zal er ook komen. Zo een professor layton spellke, ook leutig. Ach man..... er komt een shitload aan games aan. Geen battlefield dat klopt. Maar komaan..... dit wordt echt knallen hoor op dat ding.

[ Voor 29% gewijzigd door Turfschipper op 25-01-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:29:
Er komt nog een game uit waar ik naar uit kijk en dat is wonderboy. De oudjes kennen dit nog wel, was een erg leuke platformer. En de eerste beelden zien er fantastisch uit moet ik zeggen.

Zo een game is toch perfect voor de switch hoor. Hoop dat ze het origineel er ook bij proppen.
Wonder Boy was toch ooit (in het Master System tijdperk) bedoeld als SEGA tegenhanger van Mario? Een rol die later door Sonic over is genomen? Of zit ik er helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Wonder Boy was toch ooit (in het Master System tijdperk) bedoeld als SEGA tegenhanger van Mario? Een rol die later door Sonic over is genomen? Of zit ik er helemaal naast?
Was volgens mij idd een Sega master system game. Idd oldskool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik durf het niet te zeggen. Je had ook nog een platformer, die heette geloof ik the new sealand story waar je een kiwi was. Ook leuk was die, en zo had je er wel meer.

Ik denk zelf dat sega met sonic kwam, en wonderboy van een autralische studio of zo.

Maar zit nu echt wat te brainstormen hoor. Ik ga ff de hond uitlaten en een sessie googlen, ;-).

Edit

Yep, uitgegeven door sega destijds.

Die andere heet The New Zealand story, en was van Taito. Nog een oldschool platformer die om een HD vervolg schreeuwt is Monty on the run. Een commodore C16 game, ;-).

Je had vroeger zoveel vette platform games. Supergeschikte games voor een handheld.

[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 25-01-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gegoogled en kwam op een filmpje van de game op Youtube. Vervolgens zie ik nu allemaal video's van games die ik vroeger nooit heb uit kunnen spelen en waarvan ik dus nooit het einde heb gezien. Schijnt dat complete klassiekers als walkthrough op Youtube staan. Leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:38:
Ik durf het niet te zeggen. Je had ook nog een platformer, die heette geloof ik the new sealand story waar je een kiwi was. Ook leuk was die, en zo had je er wel meer.

Ik denk zelf dat sega met sonic kwam, en wonderboy van een autralische studio of zo.

Maar zit nu echt wat te brainstormen hoor. Ik ga ff de hond uitlaten en een sessie googlen, ;-).

Edit

Yep, uitgegeven door sega destijds.

Die andere heet The New Zealand story, en was van Taito. Nog een oldschool platformer die om een HD vervolg schreeuwt is Monty on the run. Een commodore C16 game, ;-).

Je had vroeger zoveel vette platform games. Supergeschikte games voor een handheld.
Die game met die Kiwi was op de Amiga destijds .... Heb hem ergens nog wel op diskette liggen.
Nu we het hebben over Taito, moet ik ook denken aan Bubble Bobble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Laatst online: 05-09 10:18
Die kiwi had je ook op de c64 later ook met de nes uitgekomen inderdaad

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja, zie net dat er ook een DS versie is. Die zal ook nog wel ge-switched worden dan. Mooie zaak. (Als het goed is)

[ Voor 49% gewijzigd door Turfschipper op 25-01-2017 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04

S2S

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Ik ben een grote fan van deze 4 genres:

1. Platformer.
2. Adventure / Actie (ja; Assassin's creed past hier)
3. RPG en dan voornamelijk J-RPG of MMORPG.
4. "Wacky" of Puzzel/Simulatie games (zoals World of Goo, Little Inferno, etc)
Horrorgames zijn een nummer 5, puur omdat die games zo veelzijdig zijn en vaak niet eng genoeg of juist te eng zijn.

Elk Nintendo spel past in (minimaal één van) deze 4 categorieën.
Ik ben fan van games / gaming, ongeacht op welk platform ze draaien :+ Zo speel ik altijd de beste games!

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:11:
[...]

Hoeveel hier vinden bijvoorbaat FPS games maar onzin en zullen dat nooit spelen... Toch niet anders als je klasgenoot ?
Jij noemt zelf CoD troep, tja dan weet je als gamer echt niet waarover je praat.
Dat het niet je game is, dat kan en dat is prima maar CoD is absoluut geen troep.
Dat het inmiddels wel uitgekauwd is is een feit en dat zie je aan de verkoopcijfers ook maar in het FPS genre vwb multiplayer in fasttempo arcade style is het absoluut de top. Met name CoD mw1 en 2 waren juwelen, net zoals BF dat is voor de FPS fans die wat meer simulatie style spelen.
Someone missed the Clown Emoji. Bij voorbaat FPS onzin vinden is wat anders dan bij voorbaat Indie Games onzin vinden. Indie games heb je in verschillende genres. Kijk dat jij een Indie game als World of Goo verschrikkelijk vind wil niet zeggen dat jij Trine of This war of mine ook verschikkelijk vind.

Sinds MW2 heb ik geen CoD meer aangeraakt. Was te veel van hetzelfde en de community was verschrikkelijk. Ik weet ook wel dat CoD games an sich wel okay zijn, maar ik vraag me altijd af hoe lang ze er mee weg komen. Steeds weer hetzelfde maar dan net ietsjes verder in de toekomst. Ze maken het daar bij IW het zichzelf te makkelijk. Ze moeten gaan luisteren naar de community en wat nieuws proberen. Iets wat DICE de afgelopen jaren wel heeft gedaan zij het met gemengd succes.

[ Voor 14% gewijzigd door Lanithro op 26-01-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Je zit er slechts half naast:

Wonderboy was de originele Arcade game die idd ook op de Master System verscheen.

Omdat ze in die tijd nog niet zo handig waren met copyright was alleen het hoofdpersonage van de game voorzien van auteursrechtelijke bescherming. Hierdoor kon op de NES dezelfde game uitgebracht worden (op het hoofdpersonage na) en kreeg de naam Adventure Island.

Na het eerste deel zijn Wonderboy en Adventure Island bijden een eigen aparte franchise gewonnen.

De SEGA mascotte die het tegen Mario op moest nemen was Alex Kidd.

Edit: First person Shooters op de Switch. Hoewel ik niks tegen het genre heb vind ik CoD een van de minste FPS's die er is en dan doel ik 100% op de single player campaign van eigenlijk ieder deel in de serie.

Blinde muren verzieken mijn totale game ervaring; Je klimt een ladder op en eenmaal boven zie je beneden een wapen liggen wat je alsnog wilt oppakken. Vergeet het dan maar want diezelfde ladder mag je niet terug omlaag omdat je daar voor je missie niet meer moet wezen.
Voor je staat een straat vol vijanden en links daarvan is een is een steegje zonder vijanden, denk nu niet dat je via het steegje de vijand kunt flanken want je loopt tegen een onzichtbare muur op.

CoD kun je maar op een manier spelen: Exact de weg aflopen die de ontwikkelaars hebben uitgestippeld en daarbij kun je 0,0% kwijt aan eigen strategisch inzicht.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Lanithro schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Someone missed the Clown Emoji. Bij voorbaat FPS onzin vinden is wat anders dan bij voorbaat Indie Games onzin vinden. Indie games heb je in verschillende genres. Kijk dat jij een Indie game als World of Goo verschrikkelijk vind wil niet zeggen dat jij Trine of This war of mine ook verschikkelijk vind.

Sinds MW2 heb ik geen CoD meer aangeraakt. Was te veel van hetzelfde en de community was verschrikkelijk. Ik weet ook wel dat CoD games an sich wel okay zijn, maar ik vraag me altijd af hoe lang ze er mee weg komen. Steeds weer hetzelfde maar dan net ietsjes verder in de toekomst. Ze maken het daar bij IW het zichzelf te makkelijk. Ze moeten gaan luisteren naar de community en wat nieuws proberen. Iets wat DICE de afgelopen jaren wel heeft gedaan zij het met gemengd succes.
Dus CoD is alle shooters in het fps genre? :P Niet dat je dat zegt, maar zo komt het nu wel over. FPS onzin vinden is in mijn ogen heel erg vergelijkbaar met Indies onzin vinden. Dat je CoD niks vind zegt weer niks over eventuele andere games in het first person genre. Deus Ex, Portal, Fallout zijn allemaal games die beargumenteer maar in dat genre passen. Wolfenstein, Doom en Half Life zijn ook allemaal hele andere games net als S.T.A.L.K.E.R. en Unreal en zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen. Het is sowieso raar om een volledig genre af te schrijven op basis van 1 of een paar games.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:17

lorddrune

Thick as a Brick

Turfschipper schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:29:

Een vette castlevania.... die zal er ook komen. Zo een professor layton spellke, ook leutig. Ach man..... er komt een shitload aan games aan. Geen battlefield dat klopt. Maar komaan..... dit wordt echt knallen hoor op dat ding.
Castlevania? Daar zou ik niet al te veel hoop op vestigen, die franchise wordt tegenwoordig gebruikt voor Pachinko slot machines in Japan :'(
Pagina: 1 ... 61 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic